Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Leszno arrow Czy Leszno będzie miało swoje "becikowe"?

Tysiąc złotych na dziecko

Czy Leszno będzie miało swoje "becikowe"?

21.03.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Radni PiS składają projekt uchwały przyznającej 1000 złotych dla każdego nowo urodzonego mieszkańca Leszna. -Kosztowałoby to budżet około 600 tysięcy złotych rocznie – mówi wiceprezydent Piotr Jóźwiak.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nowy program prorodzinny w Lesznie radni Prawa i Sprawiedliwości sygnalizowali już pod koniec ubiegłego roku. Teraz przygotowali projekt uchwały wprowadzającej tysiąc złotych dla każdego nowo narodzonego mieszkańca Leszna.
-Zasady są bardzo proste, chodzi o dziecko, którego rodzice są mieszkańcami miasta, nie mamy tu żadnych progów dochodowych, jakie funkcjonują w „becikowym” przyznawanym z budżetu państwa - wyjaśnia wiceprezydent Piotr Jóźwiak. W projekcie istnieje wprawdzie zapis, że minimalny czas mieszkania, a właściwie zameldowania w mieście to dwa lata, jednak zdaniem wiceprezydenta zostanie on jeszcze zmieniony.

Radni PiS mają nadzieję że uda się przekonać inne kluby do poparcia pomysłu. -Realizuje on jedno z podstawowych zadań samorządu, jakim jest wspieranie rodzin - mówi Jóźwiak. Koszt programu to ok. 600 tysięcy złotych rocznie. Pieniądze mogłyby pochodzić z podziału wolnych środków z ubiegłego roku. Projekt ma trafić na obrady najbliższej sesji Rady Miejskiej 30 marca. Jeśli zostałby przyjęty pieniądze otrzymałyby dzieci urodzone od 1 stycznia tego roku.
 
Komentarze (79)
1. Dodane przez .., w dniu - 21-03-2017 09:27
Czy naprawdę nie lepiej dążyć do bezpłatnej komunikacji miejskiej, by poprawić jakość życia wszystkich mieszkańców Leszna?
2. Dodane przez Mm, w dniu - 21-03-2017 09:49
Super pomysł. Warto wspierać rodziny z dziećmi to procentuje na przyszłość. Trzymam kciuki w imieniu rodzin spodziewających się dziecka.
3. Dodane przez CO?, w dniu - 21-03-2017 09:57
600 tys. z miejskiej kasy na przejedzenie? a może by tak żłobek za to zrobić czy ktoś już robi kampanię wyborczą? i na jakich zasadach radni sortują dzieci "te urodzone w styczniu 2017 lepsze np. od tych z grudnia 2016"? żłobek czy przedszkole byłby dla wszystkich...
4. Dodane przez ehhh, w dniu - 21-03-2017 09:58
"Realizuje on jedno z podstawowych zadań samorządu, jakim jest wspieranie rodzin" - to wspierajcie rodziny, które już dzieci mają w inny sposób, a nie dając kasę "na strat" (zakładam, że nikt nie będzie zachodził w ciążę tylko dla tej kasy - taka optymistka ze mnie ;)) Finansujcie jakieś programy dla matek z dziećmi itp.
5. Dodane przez dość tych pomysłów, w dniu - 21-03-2017 09:59
Szczujecie pieniędzmi na dzieci! pytanie podstawowe - co z pracą dla nich? Za ile mają pracować? Dziś wielu żyje od wypłaty do wypłaty! zajmijcie się najpierw odpowiednimi zarobkami min. 3 tys. na rękę, wtedy nie będzie trzeba nikogo wspierać! Rodzice sami zdecydują się na dziecko! dlaczego nikt nie zrobi analizy zarobków w poszczególnych zawodach, włącznie z zarobkami posłów, ministrów, bankowców, zarobków w spółkach skarbu państwa!
6. Dodane przez Maja, w dniu - 21-03-2017 10:01
Na co komu dzisiaj starczy 1000zł? 500 plus już zbiera żniwa nierobów, którzy tylko na tym żerują, a jeszcze dodatkowy 1000zł to już raj dla takich osób. Dzieci zrobić to nie problem gorzej wychować je na porządnych ludzi i dać odpowiedni start życiowy ...obłęd czym ci ludzie myślą podejmując takie uchwały
7. Dodane przez rodzic, w dniu - 21-03-2017 10:05
nie każdy jeździ komunikacją miejską. zamiast kolejnego becikowego niech miasto pomyśli o miejscach w przedszkolach publicznych, dofinansowaniu zajęć poza lekcyjnych dla dzieci a nie ładuje bezsensownie mnóstwo środków w Unię.
8. Dodane przez do 1, w dniu - 21-03-2017 10:07
racja mam dziecko planuje 2 ale darmowa komunikacja to jest to, a nie tylko auto i auto
9. Dodane przez antykorupcja, w dniu - 21-03-2017 10:13
Kolejny przykład pisowskiej korupcji elektoratu z kieszeni większości podatników !
10. Dodane przez Czy nie lepiej?, w dniu - 21-03-2017 10:18
Czy nie lepiej odrestaurować MLECZARNIE-Leszno w tym rolniczym powiecie -która to w Lesznie funkcjonowała od zawsze...- to 100 miejsc pracy x 4 = 400 szczęśliwych obywateli miasta.Mają Mleczarnie wszystkie mniejsze miasta w b.woj.Leszczyńskim. Rozwalono także Młyn w Lesznie to kolejne 100 miejsc pracy było !! Tu nie potrzeba kapitału zagranicznego - to jest S-nia-składajaca sie z Członków..!Przeciez to widać gołym okiem !!!Przyśpieszymy narodziny i co dalej - te dzieci póżniej obywatele miasta musza z naszego miasta wyjechać w poszukiwaniu pracy -zatem, de facto becikowe zafundujemy (z naszych podatków) innym miastom .Zastanówmy zatem się. Lidia N.(wszystkie swoje dzieci mam w Anglii)-becikowe im ani mnie nie pomogło.!!!
11. Dodane przez gość, w dniu - 21-03-2017 10:23
ad. 6. Dokładnie tak jest. NIGDZIE nie sprawdziło się państwo opiekuńcze, widać to doskonale po Niemczech czy Francji, gdzie kwitną muzułmanie i Murzyni na socjalu i śmieją się rdzennym obywatelom w oczy. Odliczenie (konkretne!) od podstawy opodatkowania za każde dziecko by rozwiązało temat duuużo lepiej i bezpieczniej, no ale przecież mniej medialne by to było.
reklama
12. Dodane przez zolo, w dniu - 21-03-2017 10:25
Jakby kolejne 600 tys odpisac z "wyborczego okupu" pod nazwa Unia Leszno to by wyszło po 2 tys.
13. Dodane przez Margarit, w dniu - 21-03-2017 10:37
Niech PiS pomyśli lepiej , jak zatrzymać mieszkańców Leszna na miejscu, bo coś nie ma nad tym kontroli. 
Ja mieszkam na Wyspach już 5 lat, ale wciąż jestem zameldowana w Lesznie. 
mi uczciwość na to nie pozwoli, ale wiem , że mnóstwo moich psiapsiółek wróci do Polski jedynie na czas porodu, bo i taniej a w dodatku jeszcze tałzena dostaną.
14. Dodane przez Madzia, w dniu - 21-03-2017 10:53
Ludzie jak Wy narzekacie. Przypuszczam, że komentarze są pisane z zazdrości bo ktoś dostanie a "ja" nie. Inne miasta mają programy dla rodzin i dobrze funkcjonują.
15. Dodane przez a, w dniu - 21-03-2017 10:55
następna Stefcia...popieram komentarz 5
16. Dodane przez widz, w dniu - 21-03-2017 11:01
.... Polska to bogaty kraj ... daj...daj ... i takim sposobem wykształca się grupa ludzi śmiejacych się, nic nie robiących, którym duzo sie należy na których inni muszą tyrać do nocy! 
 
A z tych dziecioków wandale rosną!
17. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 21-03-2017 11:01
Ja proszę o 1 tysiąc za każde urodzone przeze mnie dziecko w czasach , gdy o antykoncepcji się tylko "słyszało". Kiedy dostanę ten szmal? Też chcę becikowe z odsetkami za 29 i 27 lat oraz 500+ za każdy miesiąc wychowywania drugiego dziecka czyli 18 lat x 12 miesięcy x 500 zł= 108 000 zł ( sto osiem tysięcy !) + odsetki co daje pewnie około 400 tysięcy. Wakacje na Martynice i przez teleskop Hubble'a będę oglądać idiotów w Polsce.
18. Dodane przez ok, w dniu - 21-03-2017 11:10
pomysł OK ale: 
- tylko na pierwsze dziecko !!!! 
(na drugie i więcej jest już 500+)
19. Dodane przez Anka, w dniu - 21-03-2017 11:13
Jestem na nie
20. Dodane przez B., w dniu - 21-03-2017 11:16
Zamiast dawać durne becikowe zajmijcie się miejscem w żłobkach (nie prywatnych) i przedszkolach, nie każda matka może sobie pozwolić na siedzenie w domu, musimy/chcemy pracować, a z dzieckiem nie ma co zrobić :/
21. Dodane przez iw, w dniu - 21-03-2017 11:17
przestańcie rozdawać w ten sposób kasę bo trafia tylko do małego grona odbiorców. Lepiej darmowa komunikacja jak ktoś już wspomniał i mniejszy ruch samochodów i czystsze powietrze i więcej wolnych parkingów....o wiele mądrzejsze niż takie rozdawnictwo wspomagające nielicznych
22. Dodane przez średniak, w dniu - 21-03-2017 11:20
Wychowujemy dwójkę dzieci . Mimo ,że z mężem oboje pracowaliśmy wystarczało nam tylko od wypłaty do wypłaty, ale za bogaci byliśmy na świadczenia rodzinne:)  
Nigdy nie dostaliśmy nic na dzieci od Państwa. 
Dopiero teraz haczymy się na 1 X 500+ ( bo na drugie,żeby dostać wciąż jesteśmy za bogaci hehehe...)  
Przychylę się do komentarza nr5 . że powiniście zadbać o to zeby ludzie w Lesznie zarabiali godne pieniądze , a sytuacja z dziećmi sama Wam się rozwiąże.  
1000zł ? Co to jest ? A co dalej? Nikt normalny nie powiekszy rodziny dla jednorazowej wypłaty.  
Głupi pomysł.
23. Dodane przez Ja, w dniu - 21-03-2017 11:24
Jestem ciekaw gdzie te dzieci beda pracowac i za ile jak dorosna ??? Pamietajcie ze technologia caly czas idzie do przodu i maszyny zastepuja prece ludzka.
24. Dodane przez hehehe, w dniu - 21-03-2017 11:28
komentarz 17 
Gośka - ale popłynęłaś :D
25. Dodane przez zocha, w dniu - 21-03-2017 11:49
600 000 zł to nieco ponad 100 000 funtów, czyli to roczna pensja mojej córki w banku w Londynie, a w Polsce całe miasto nie ma takiej sumy, Polska to śmieszny kraj :)
26. Dodane przez Karol, w dniu - 21-03-2017 11:54
do kom.9.Masz absolutną rację.Ci z PiS przyzwyczaili się do korupcji,a może by tak z pieniędzy partyjnych PiS, wtedy pochwaliłbym.To chyba partyjny"przekaz wyborczy" tej partii, aby za wszelką cen ę utrzymać się przy władzy.
27. Dodane przez kcb, w dniu - 21-03-2017 11:59
W Lesznie potrzebne jest HOSPICJUM.
28. Dodane przez Przeciwnik populizmu, w dniu - 21-03-2017 12:03
Niech ci wszyscy politycy - maści wszelakiej - nie startują już nigdy więcej na radnych. Przecież ich populistyczne pomysły opierają się głównie na wydawaniu miejskich pieniędzy. Przyjdzie taki jeden z drugim i zastanawia się tylko jak by tu się przypodobać wyborcom wydaniem miejskich pieniędzy...? 
 
Pokażcie wreszcie, że potraficie postarać się o stałe przychody miasta i mieszkańców. Z naciskiem na spójnik "i". Bo zachowujecie się czasami jak dzieci, które chcą się przypodobać kolegom lub koleżankom zrobieniem im prezentu za nieswoje pieniądze.
29. Dodane przez Berta, w dniu - 21-03-2017 12:04
Wybory się zbliżają - czas wyjąć kiełbasę i zacząć mamić wyborców.Jaki pomysłodawca taki pomysł.Nic dodać,nic ująć.Ciekawe czy naród przy urnach da się na to nabrać po raz drugi.Kolejna "dobra zmiana" tyle że w wydaniu lokalnym.
30. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 21-03-2017 12:11
Becikowe to zły pomysł. Skoro już chcecie wydać te pieniądze to proponuje przeznaczyć je bezpośrednio na dzieci. Kilka przykładów: dofinansowanie wyżywienia w szkołach, przedszkolach, zajęcia dodatkowe, remonty, wyprawki, nawet tablety...
31. Dodane przez do kom. 14, w dniu - 21-03-2017 12:15
Nie Madzia. Ja nikomu nie zazdroszczę. Ale problem w tym, że Leszno nie funkcjonuje dobrze. Jest strasznie zadłużone i pożycza dalej. Co innego gdyby na koncie miasta były nadwyżki. Ale tak nie jest. Nie rozdaje się pieniędzy na prawo i lewo, gdy trzeba je pożyczać. 
Już lepiej byłoby te pieniądze przeznaczyć na podwyżki dla pracowników podległych miastu. Przynajmniej będą wiedzieli, że ich ciężka praca jest przez kogoś doceniana.
32. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-03-2017 12:23
Rozdawanie kolejnych pieniędzy, w sytuacji wsparcia rodzin programem 500+, to wg PiS wygląda zaciskanie pasa ? 
http://elka.pl/content/view/73779/80/
33. Dodane przez popieram kom. 17, w dniu - 21-03-2017 12:32
Słuszna uwaga! Ja też żądam kasę na 5 urodzonych dzieci za niby parszywych czasów. Daliśmy rade z mężem je wychować bez żadnego wsparcia finansowego! Dziś jesteśmy na cienkich emeryturkach. Nasze dzieci mają po 1 dziecku, bo na więcej ich nie stać mimo tego że pracują i są wykształceni. O mieszkaniach nie wspomnę! Jak rodzice nie wspomogą, młodzi mają marne szanse na własne M.
34. Dodane przez Obywatel, w dniu - 21-03-2017 12:33
Bardzo dobry pomysł popieram w 100% w końcu za rządów PIS zaczyna coś się dziać zaczynają wspierać rodziny. Oby więcej takich projektów wspierających rodziny z dziećmi.
35. Dodane przez Dwa cytaty, w dniu - 21-03-2017 12:38
Zacytuję dwa krótkie cytaty znanych osób: 
"Po co to wszystko? Żeby tylko zaistnieć" 
"Dajcie nam zarobić. Nic więcej nie chcemy."
36. Dodane przez aaa, w dniu - 21-03-2017 12:40
Pomysł bardzo dobry. W końcu ktoś chce pomoc rodzinom na start. Dla nietórych z Was każdy pomysł jest zły.
37. Dodane przez wyborca, w dniu - 21-03-2017 12:41
Idealne posunięcie PISU. Kiedy lewica zabokuje ten pomysł to znów okaże się ze lewica nie realizuje nawet własnego programu. Ciekawe co zrobi PL18 w sytuacji kryzysu z PISem
38. Dodane przez brawo, w dniu - 21-03-2017 12:44
Bardzo dobry pomysł. Przy niskich zarobkach w Lesznie taki 1000 zł pomoże chociaż w zakupie wózka. Większość osób mających jedno dziecko i pracujących i tak nie łapie się na 500 plus. Może to też być powód do tego zeby w Lesznie "Chciało się żyć". Żadne imprezy czy festiwale nie sa ludziom tak potrzebne jak finanse.
39. Dodane przez haha, w dniu - 21-03-2017 12:47
Odezwali się Ci sami hejterzy którzy krytykują wszystko. Na dziecko żle, na Unię źle, na drogi źle. Wszystko źle. Ci sami hejterzy idą do kauflandu i z wielką radością kupują w kauflandzie żołądkową za 19,99 zamiast za 21.00 potem wsiadają do autobusu bez biletu licząc, że się ich nie złapie, pija piwo w parku licząc, że nic się nie stanie. A i wysikać gdzies się trzeba. Tymczase w komentarzach wnecie sa zatrwożeni sytuacją budżetową miasta. Żalll
40. Dodane przez Leszno jest super!, w dniu - 21-03-2017 12:52
Ludzie. Te całe zadłużenia miasta, raju, kontynentu, świata to bujda. Wyjdź z domu na spacer i ciesz się życiem. A jesli byłbys lepszym radnym niz wybrani to rozpocznij kampanie cwaniaku i przestan narzekać. Jestem przekonany, że większość tych którzy napisali te hejty, jest nieszczęśliwa z powodu tego, że zyje. Leszno- opisujecie jako tragiczne miejsce do życia. No fakt lepiej w Londynie być poloczkiem i pracować jako gównowóz. Zapraszam do wyjazdu. Nie widzieliście trudnych warunków do zycia. Leszno jest pieknym spokojnym miastem. Jedynym problemem w tym mieście jest duża liczba maruderów.
41. Dodane przez Do 5, w dniu - 21-03-2017 12:53
Chociaż 2200-2300 na rękę byłoby super.Nierealne niestety %
42. Dodane przez slonko, w dniu - 21-03-2017 13:22
Ha HA PiS boi się,że już niedługo przegra......Ludzie mają już dość tego zakłamania,ciekawa jestem co zrobią matki polki ze swymi pociechami jak zmieni się władza i skończy się 500+. Pozdrawiam rodziców wszystkich jedynaków co im od Państwa nic się nie należy tylko dlatego,że pracują za najniższą krajową i dochód im przekracza....
43. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 21-03-2017 13:50
A ja jestem przekonana, że siedzisz w domu i żyjesz z 500+ a inni na to pracują. wielu by tak chciało. Jeśli jest tak dobrze, to skąd biorą się ludzie korzystający z socjalu? Dla kogo noclegownie, dla kogo zbiórki odzieży i żywności? Lepiej zamilcz wazeliniarzu!
44. Dodane przez Bolesław Poslednik, w dniu - 21-03-2017 14:30
Szanowni Państwo, 
Dość często na tym portalu pojawiają się komentarze, aby w Lesznie wprowadzić bezpłatną komunikację. Uważam jako były długoletni dyrektor MZK, że z wielu względów jest to niemożliwe.Nie mniej wychodząc tym oczekiwaniom na przeciw złożyłem na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej Leszna p. S. Szczota wniosek, aby zamieszkałe w Lesznie dzieci powyżej 4-go roku życia aż do ukończenia nauki w szkołach ponadpodstawowych i ponadgimnazialnych korzystały z przejazdów autobusami MZK bezpłatnie.Moim zdaniem roczny koszt dodatkowy do sfinansowania przez budżet miasta tego przedsięwzięcia to około 600.000 zł, a po zakupie autobusów elektrycznych tylko około 220.000 zł.Adresaci tej propozycji to nasze dzieci, wszystkie dzieci ( bo od - 4 - roku życia już korzystają z bezpłatnych przejazdów ), a nie ma rodziny, która nie miałaby dzieci z pierwszego, czy drugiego pokolenia. Budżet miasta to głównie podatki PIT, CIT i różnego rodzaju opłaty płacone właśnie przez wszystkich mieszkańców Leszna. Myślę, że wniosek godny jest szczegółowej analizy dotyczącej celowości i możliwosci wdrożenia i być może konsultacji mieszkańców Leszna. 
Z poważaniem 
Bolesław Poślednik
45. Dodane przez Do 43, w dniu - 21-03-2017 14:31
Pracuję i nie wszystko w państwie socjalnym mi się podoba, lecz nie narzekam na każdą inicjatywe. Skoro dla większosci komentujących Leszno jest takim złym miejscem do życia to proponuję zmianę. Zmianę miejsca zamieszkania lub próbę zmiany tego miasta - nie poprzez komentarze w necie a przez działanie
reklama
46. Dodane przez Zaskoczony, w dniu - 21-03-2017 14:41
Dwie panie czekające na załatwienie formalności związanych z 500+, przy Korczaka w Lesznie mówiły sobie o tym, że nie bardzo im się chciało przyjeżdżać po te 500 zł, ale jak dają to trzeba brać - zawsze na fryzjera wystarczy. Kto nie wierzy proszę spytać o podobne rozmowy pracownice tam zatrudnione. 
 
A wszystkim polecam spacer na parking przy Korczaka. Po te 500 zł przyjeżdżają czasami ludzie samochodami za 100-200 a nawet za ponad 300 tysięcy zł.  
 
Wśród wielu z tych, którzy mieliby dostać ten 1 tys. zł, też będzie niemało osób majętnych, na których kwota ta nie zrobi większego wrażenia. Ale skoro ktoś daje, to wezmą. A na wiele przyziemnych potrzeb miasta nie będzie pieniędzy. 
 
Brawo polityku - Janosiku miejskich pieniędzy.
47. Dodane przez Leszno, w dniu - 21-03-2017 15:46
PIS chce wszystko robić dla młodych a co z emerytami, którzy odchowali dzieci i są na emeryturze A wiecie ile te emerytury dzisiaj dostają? Ile kazdy emeryt musi odłożyć na leki? Emeryci na dzień mają 10.oo zł po opłaceniu mieszkania i innych rachunków. Czy jest to tak dużo? Co za te pieniądze mozna kupić a jeszcze wnukom też nie można odmówić. W sytuacji gdy młodzi mogą jeszcze pracować sytuacja emerytów jest beznadziejna. Ostatnio ZUS nawet o 10.oo zł nie podwyższył rewaloryzacji. Proszę wziąc to też pod uwagę.
48. Dodane przez do kom.45, w dniu - 21-03-2017 15:54
Jeśli pracujesz to chyba w urzędzie, więc musisz chwalić, bo strach ci nie pozwala krytykować. Chyba nie rozumiesz krytyki komentujących. Co ma wspólnego mieszkanie w Lesznie z wypłatą pieniędzy! Czy ktoś napisał, że ma pretensje do miasta Leszna? Soko napisałeś o ,,większości" to chyba coś jest na rzeczy, że mają rację! Należysz do mniejszości!
49. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 21-03-2017 16:55
Twój sposób myślenia jest przerażający. Idąc tym tokiem rozumowania, pozostaje nam akceptować wszystko, co ktoś będący u władzy wymyśli? A każdy kto ma odmienne zdanie na jakiś temat, nie ma prawa tego zdania wypowiedzieć, tylko powinien pakować walizki i wyjeżdżać stąd? Rozumiem, że - przez analogię - odnosi się to również do całej Polski. Akceptuj wszystkie pomysły polityków bez mrugnięcia okiem lub wyjeżdżaj z kraju? 
Wydaje mi się, że osoba z kom. 48 myli się. Ktoś kto tak pisze nie może być urzędnikiem, lecz politykiem, ślepo zapatrzonym w swoje - jedynie słuszne - wizje.
50. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 21-03-2017 17:14
O niczym się w tym kraju nie mówi tylko o "dzieciach", 
500+ to jeszcze za mało ?, szpitale już nie mogą przerobić porodów, a co będzie jak rozdadzą jeszcze 1000 zł., w Lesznie jest wiele tematów ważniejszych gdzie potrzebne są duże pieniądze, dlatego Panowie Radni nie rozdawajcie pieniędzy łatwą ręką z kasy podatnika
51. Dodane przez ..., w dniu - 21-03-2017 17:35
Jestem za bezpłatną komunikacją miejską dla WSZYSTKICH mieszkańców Leszna.
52. Dodane przez do Pana Bolesława Poślednika, w dniu - 21-03-2017 17:47
Szanowny Panie, czy możemy połączyć siły (Pana i moje) w sprawie bezpłatnej komunikacji miejskiej dla wszystkich mieszkańców Leszna? Ukłony - LW
53. Dodane przez Popieram, w dniu - 21-03-2017 17:58
Bardzo dobry pomysł! Osoby przeciwne albo nigdy nie mialy dzieci albo juz sa w tym wieku, ze nie pamietaja ile to kosztuje. Kazdy grosz sie liczy, a tysiak to juz w ogole
54. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 21-03-2017 18:14
Popieram komentarz 47. Prawdą jest, że o emerytach i dla emerytów od lat nic się nie robi! Dlaczego pracując tyle lat, płacąc podatki dziś emerytowi pobiera się też podatek? Dlaczego ich jeszcze się skubie? Wystarczy sobie porównać życie emerytów na zachodzi (Niemcy chociażby), jeżdżą za granicę na wycieczki, wczasy a polski emeryt ledwo zipie, schorowany i biedny! Należy wspierać młodych, ale nie zapominajmy o starszych ludziach!
55. Dodane przez do kom.53, w dniu - 21-03-2017 18:17
A może by tak emerytom dać raz w roku tysiaka? Zwłaszcza tym, co mają poniżej tysiaka emerytury na rękę!
56. Dodane przez GGG...... :), w dniu - 21-03-2017 18:41
Wcale nie jest tak wesolo z tymi porodami mam siostre polzna..i wcale sobie rak na dyzurach nie wyrywaja WSZ-Leszno...Kto w takim niezorganizowanym kraju bedzie sie decydowal na dziecko....150 tys. kobiet juz nie pracuje w calej POLSCE z powodu 500+ i jakos na ulicaqch mista leszna nie widac kobiet ciezarnych....pierwszy beby bom juz minął....a skusic sie jedynie na 1000 zl to tak jakby polizac LODA PRZEZ PAPIEREK (specjalnie pisze loda bo on predzej sie skonczy jak lizak)W Lesznie potrzebny jest zlobek i na to wydajcie te 600.000 .....bedzie wilk syty i owca cala...a dzieci tak i tak bedzie tyle co rosy na trawie w przekropne dni....moja corka lezala na ginekologi i na palcach mozna bylo policzyc ciezarne kobiety wiecej bylo starszych pan ktore lezaly z powodu innych chorob.... ALE COZ KTORZ BOGATEMU ZABRONI ROZDAWAC NIE SWOJE PIENIADZE.... ad...kom 53 DZIECKO TO SKARBONKA czy bedzie mialo 5 czy 35 lat...bo rodzic nie pozwoli na to by dziecko musial isc na zebry sam nie doje a da dziecku....
57. Dodane przez do komentarza nr 52, w dniu - 21-03-2017 19:11
Szanowny Panie, 
Z treści mojego komentarza wynika niezbicie, ze jako osoba , która w transporcie ogólnie nazywając przepracowała przeszło 25 lat, w tym 13 lat w komunikacji miejskiej w MZK w Lesznie, znając doświadczenia komunikacji miejskich w różnych krajach i miastach polskich, znając potrzeby miasta Leszna w różnych obszarach oraz realia i możliwości budżetu miasta Leszna nie widzę możliwości wprowadzenia bezpłatnej ( nie darmowej ) komunikacji miejskiej dla wszystkich przynajmniej przez 20 najbliższych lat.Niestety takie są realia, ale to nie oznacza, że miasta Leszna moim zdaniem nie stać, aby np. w niedługim czasie dodatkowo przeznaczyć 0.06% budżetu po stronie wydatków na sfinansowanie bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską zamieszkałych w Lesznie dzieci powyżej 4-go roku życia i młodzieży szkolnej szkół podstawowych, gimnazialnych, ponadgimnazialnych i ponadpodstawowych. 
Pozdrawiam 
Bolesław Poślednik
58. Dodane przez Jacek z pytaniem do Pana Poślednika z kom. 57, w dniu - 21-03-2017 20:30
Trochę rozmydla się wątek główny, ale proszę przy tej okazji o krótką informację dot. poszczególnych grup wiekowych, korzystających z autobusów. Jeżeli emeryci mogą jeździć komunikacją miejską w Lesznie bezpłatnie, i jeżeli dzieci i młodzież też by mogła jeździć bezpłatnie (swoją drogą to fajny pomysł), to dlaczego naszego miasta nie stać na to, aby wszyscy jeździli bezpłatnie? Jaką część klientów MZK stanowią łącznie dzieci, młodzież i emeryci? Mogę się mylić, bo nie posiadam takich danych, ale odnoszę wrażenie patrząc na autobusy, że to zdecydowana większość spośród wszystkich pasażerów. A to by mogło oznaczać, że bezpłatna komunikacja dla pozostałych grup, nie wpłynie znacząco na dodatkowe koszty.
59. Dodane przez do komentarza nr 58, w dniu - 21-03-2017 20:54
Szanowny Panie, 
Proszę pamiętać, że z usług MZK korzystają obecnie nie tylko mieszkańcy Leszna, ale także mieszkańcy trzech ościennych gmin: Lipna, Święciechowy i Rydzyny oraz przyjezdni z innych regionów Polski.Są to dość liczni pasażerowie w strukturze korzystających z usług MZK oprócz mieszkańców Leszna. Nie mniej jeżeli Pan jest zainteresowany tak szczegółowymi danymi to proszę skontaktować się z obecnym dyrektorem MZK. 
Myślę, że pora kończyć komentarze na temat komunikacji miejskiej, bo temat newsa dotyczy czegoś innego. 
Pozdrawiam 
Bolesław Poślednik
60. Dodane przez Mama, w dniu - 21-03-2017 22:15
Kompletnie nie rozumiem wpisow o rozdawnictwie, marnotrastwie publicznych pieniędzy itp. Ludzie, ktorzy to pisza zupełnie nie rozumieja potrzeb z jakimi borykają sie obecnie polskie rodziny. Oczywiście, ze 1000 zl to kropla w morzu potrzeb ale to na pewno krok w dobra strone! Oby wiecej takich inicjatyw! Brawo panie prezydencie!
61. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 21-03-2017 22:50
W Lesznie dziecko ledwo przyjdzie na świat to już drze się, że chce 500+ , 1 tysiąc becikowego, bilet na bezpłatną jazdę autobusem z miejscówkami i prywatnego nauczyciela , który pracuje 3 dni w tygodniu i zarabia 5 tysięcy. No i oczywiście chce nosić nazwisko któregoś z radnych :)
62. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 21-03-2017 23:33
Widać,że komuś z inicjatorów 1000 zł bardzo zależy,bo sam z tego skorzysta tym bardziej,że cofamy się od 1 stycznia br.
reklama
63. Dodane przez do Pana Bolesława Poślednika, w dniu - 22-03-2017 09:08
Obchodzi_mnie_moje_miasto_Leszno 
 
Szkoda, że taki obrót przyjmuje zainicjowany przez Pana Bolesława Poślednika komentarz. Tak już tutaj na portalu jest, że miejsca wystarczy na wszystkie komentarze. 
Mam pogląd identyczny z komentarzem 58. Jestem za wprowadzeniem darmowej/bezpłatnej komunikacji miejskiej dla wszystkich mieszkańców Leszna. Takie rozwiązania istnieją w wielu miastach w Polsce. Do wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej dla wszystkich mieszkańców miasta wystarczy jedynie decyzja władz miasta. Nie warto razem rozmawiać? Dla naszego miasta?
64. Dodane przez mieszkanka leszna, w dniu - 22-03-2017 09:18
proszę nie wydawac naszych pieniędzy, wydajcie je lepiej na dzieci które już się urodziły, chodza do przedszkoli szkół...je dofinansujcie...co za pajac wymyślił takie rozdawanie naszych pieniędzy!!!
65. Dodane przez ja, w dniu - 22-03-2017 09:20
doszły mnie słychy ze jak będą w Lesznie dodatkowe pieniądze za urodzenie dziecka to wszystkie się zjada spoerotem do domu z dużych aglomeracji tylko po to aby odbierać dodatkowe 1000 zl...wkoncu tutaj sa tylko zameldowane!...bez sensu pomyślcie co wy robicie!
66. Dodane przez do komentarza 63, w dniu - 22-03-2017 12:46
Szanowny Panie, 
Tak jak wspomniałem wyżej nie ma darmowej komunikacji; może co najwyżej być bezpłatna. Bardzo Pan upraszcza problem bezpłatnej komunikacji sprowadzając go tylko do decyzji władz miasta. W istocie swojej problem sprowadza się do dodatkowego sfinansowania niemałych kosztów komunikacji bezpłatnej, ale generującej niestety znaczne koszty oraz sfinansowania kosztów zakupu dodatkowych autobusów. 
Z poważaniem 
Bolesław Poślednik
67. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 22-03-2017 14:58
Pan Poslednik zajął głos i niespodziewanie dla niego samego dostał lanie. Więc teraz zaprzecza sam sobie. Jak to możliwe, że ktoś taki miał do ubiegłego roku władzę nad MZK. Autobusy nowej generacji podjeżdżają metr od krawężnika. Matka z wózkiem nawet korzystając z pomocy jakiegoś uprzejmego podróżnego ma problem aby wsiąść do autobusu ,bo obniżanych podwozi nikt nie opuszcza! Matka jedną nogą stoi na chodniku a drugą w metrowym rozkroku na stopniu autobusu. Osoba na wózku inwalidzkim w Lesznie do autobusu nie wsiądzie tzn. nie wjedzie, bo jak wjechać do autobusu z chodnika gdy autobus stoi metr od chodnika a podłoga jest o kilkanaście centymetrów wyżej niż chodnik i o ponad 20 cm nad asfaltem. Ledwo ostatni pasażer , 80-letnia staruszka podpierająca się na dwóch kulach stanie w autobusie, kierowca rusza na moje jakby z dwójki. Wszyscy lecą do przodu. Babcia ma skręconą nogę w biodrze a kule latają po autobusie. Latem w klimatyzowanych autobusach tylko kierowca ma klimę. Pasażerowie gotują się w 40 C upale , bo okna są zabezpieczone jakimiś skoblami. Po kie licho autobusy z poziomami niczym sale wykładowe na uniwersytecie? Siedzenia szerokości dwóch przedszkolaków...
68. Dodane przez do komentarza Gośka, w dniu - 22-03-2017 22:11
Zbigniew Waydyk napisał cyt. 
" Głupota - to brzmi tłumnie " 
 
Bolesław Poślednik
69. Dodane przez odnośnie komentarza 68., w dniu - 23-03-2017 06:31
Tak wygląda arogancja władzy w Lesznie. Popieram komentarz GOŚKA.
70. Dodane przez mieszkanka leszna, w dniu - 23-03-2017 07:43
Panie prezydencie proszę nie rozdawać pieniędzy na które wszyscy pracujemy i płacimy podatki, zadbajcie o byt dzieci które już są!!!! najłatwiej i najszybciej wydaje się nie swoje pieniądze!...
71. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 23-03-2017 11:42
Do Pana Poslednika , kom.68 - Ja bardzo chętnie przewiozę Pana autobusem MZK po Lesznie w dniach , gdy latem będzie 38 C w cieniu. Ja w klimatyzowanej kabinie a Pan w części dla pasażerów niewietrzonej od tygodnia ( 40 C , pot spływa po placach i & ) bez klimy z zablokowanymi przed otwarciem oknami. Mam bardzo "ciężką" nogę i prawo jazdy kategorii B. Jak Pan to przeżyje ugotuję Panu obiad :)
72. Dodane przez do komentarza nr 71, w dniu - 23-03-2017 13:00
Napisze prościej - bzdury Pani pisze i nie posiada Pani wiedzy, a mimo to niezwykle aktywnie i ekspresyjnie przedstawia fałszywy obraz MZK.W MZK w Lesznie nie ma autobusów w których można by wyłącznie "klimatyzować" tylko kabinę kierowcy.Klimatyzacja jest tylko w połowie posiadanych autobusów ( 50% stanu posiadania, co mimo tego jest dobrym wskaźnikiem w skali kraju; po zakupie 8 szt. autobusów z napędem elektrycznym ten wskaźnik będzie wynosił około 70% ) marki Solaris.Jeśli klimatyzacja w tych autobusach jest włączona, to wbrew temu co pisze Pani cały autobus, a nie tylko kabina kierowcy jest " klimatyzowany ".Niestety 50% posiadanych autobusów MZK w Lesznie nie posiada klimatyzacji i jeśli na zewnątrz jest wysoka temperatura, to sorry - wewnątrz autobusu temperatura też jest wyższa i w tej temperaturze przez cały dzień musi pracować kierowca.Na temat wietrzenia wnętrz autobusów mogłaby Pani darować sobie tego typu prostacki i ponownie nieprawdziwy wpis ( co do częstotliwości wietrzenia, a nie przeróżnych zapachów bynajmniej nie generowanych przez autobusy ). Wpis dotyczący okien podobnie mija się z prawdą za wyjątkiem Solarisów, co jest oczywistą oczywistością, że w trakcie " klimatyzowania " autobusu okien się nie otwiera. 
Jeśli Pani wiedza kulinarna jest podobna do tej dotyczącej MZK w trosce o własne zdrowie za obiad dziękuję. 
Bolesław Poślednik
73. Dodane przez do komentarza 67, w dniu - 23-03-2017 13:08
Znawco komunikacji, właścicielko prawa jazdy kategorii "B" - wytłumacz nam , jak to możliwe, że kierowca MZK rusza z dwójki i wszyscy zamiast do tyłu lecą do przodu. To być może trzeba opatentować mimo ze wbrew naturze. Lepiej nie kompromituj się i zajmij się kuchnią.
74. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 23-03-2017 15:03
To prawda, że przy ruszaniu pasażer leci najpierw do tyłu ale przy zmianie biegu oraz hamowaniu za samochodem i przed skrzyżowaniem leci do przodu. Może ktoś z czytających wyjaśni co znaczy "jakby z dwójki" bo ja nierozumnym tłumaczyć nie będę. Foteliki samochodowe dla maluchów są montowane tyłem do kierunku jazdy. Ciekawe dlaczego . Ale emeryt słabo wyedukowany, który żarł nasz szmal tego wiedzieć nie może. Pana Poslednika GOTUJĘ od wczoraj. Nie wiem kiedy to gotowanie się skończy i co z emeryta zostanie, bo Pan Poslednik cały czas dolewa oliwy do ognia :)  
Proponuję podpiąć sobie nogę zgiętą w kolanie ''jakby była w gipsie i podpierając się dwoma kulami przejechać 6 spod dworca PKP do szpitala .  
Dla nierozumnych załączam artykuł : Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej 
Przeczytaj felieton Dariusza Bartoszewicza 
 
Szanowni Państwo, gwoli wyjaśnienia owego zjawiska "szarpania". W autobusie z automatyczną skrzynią biegów o owo szarpanie jest jak na ironię dużo łatwiej niż w autobusie z manualną skrzynią biegów. Zdziwieni? Już wyjaśniam. Automatyczna skrzynia biegów również jest wyposażona w sprzęgło. Tylko kierowca nie ma możliwości go używać, robi to za niego elektronika, która również (jak i człowiek) potrafi zapracować nieprawidłowo. Przy rozpędzaniu pojazdu obroty dochodzą do pewnej wartości, wówczas komputer wysyła sygnał do sterownika skrzyni biegów, który wysprzęgla silnik, zmienia położenie zębatki, zesprzęgla (poloniści, wybaczcie to słowo) silnik z powrotem i te obroty silnika spadają, pojawia się chwilowa "dziura w mocy", a po chwili autobus znów dostaje ciągu, co może zostać odczute jako właśnie to szarpnięcie. W "manualu" możemy sobie regulować ilość dodawanego gazu i ilość odpuszczanego sprzęgła, co czyni jazdę płynną bez żadnych szarpnięć, jeśli umiemy używać tych dwóch pedałów synchronicznie. Automat: sprzęgło on - zębatka - sprzęgło off. Widać różnicę? I to jest przy rozpędzaniu pojazdu, gdzie obroty przechodzą z wysokich na niskie.  
 
W drugą stronę, przy hamowaniu, jest trochę inaczej. Autobusy są wyposażone w hamulec silnikowy, inaczej "retarder". Ten z kolei do efektywnej pracy, aby nie zużywać okładzin hamulcowych (po to się go montuje), potrzebuje obrotów z zakresu 1800-2200 rpm. Więc podczas hamowania, obroty spadają: 1800, 1700, 1600 i tu sprzęgło - zmiana biegu (na taki, aby było 2000 obrotów) - sprzęgło off, 2000, 1900, 1800, 1700, 1600 i znów to samo. Jadący 50 km/h autobus jedzie w zależności od skrzyni na 4., 5. lub 6. biegu, więc do zatrzymania mamy 4, 5 lub 6 takich "szarpnięć". W samochodzie osobowym również możemy takie hamowanie silnikiem wykonać. Spróbujcie: na 5. biegu sprzęgło - redukcja do 3, i puśćcie sprzęgło - poczujecie szarpnięcie i obroty wejdą w niektórych autach nawet do 4500 rpm. Jak puścicie sprzęgło powoli, płynnie, pozwalając skrzyni zsynchronizować się z obrotami, to szarpnięcia nie będzie albo będzie dużo mniejsze. Dlaczego? 1. Różnica mas pojazdów: 1,3 tony osobówki to nie 16 ton pustego(!) przegubowca. 2. W samochodzie jedziecie na siedząco, przypięci dodatkowo pasami, co zapobiega Waszemu lataniu po pojeździe.  
 
Powie mi ktoś za chwilę, że "niektórzy potrafią jeździć płynnie, a niektórzy nie". Wyprowadzę Was z błędu: wszyscy kierowcy potrafią jeździć płynnie, jak również wszyscy szarpią. Zwróćcie uwagę, że zjawisko, podczas którego "latacie po pojazdach", występuje na konkretnych liniach. Wynika to z fatalnie ułożonych przez ZTM rozkładów jazdy. (...) Wyjeżdżając 105 z os. Górczewska, dojeżdżam do Hali Wola (5. przystanek od pętli) z wynikiem -3, -4 minuty (a i -8, -9 się też zdarza). Zanim dotrę do Ciepłowni Wola, to często jest to 10 minut (...). A przy Ciepłowni Wola 105 spotyka linię 422, która to sobie majestatycznie 40 km/godz. jedzie do PKP Kasprzaka. Zauważyliście, jadąc 422, linią nomen omen przyspieszoną, że do PKP Kasprzaka "jedzie, bo jedzie", a wyprzedzają ją jak wściekłe 2-3 stopiątki? Na pewno. 422 na odcinek Ciepłownia - Kasprzaka ma 5 minut, 105 - 7. I dodatkowe 5 przystanków. ZTM, układając rozkłady jazdy, układa je na podstawie odległości pomiędzy przystankami, nie uwzględniając takich czynników jak: światła, przejścia dla pieszych, wymiana pasażerska, a nawet ruch drogowy. (...) Stąd taka właśnie dynamiczna jazda na niektórych liniach, aby można było choć na chwilę wstać od kierownicy czy skoczyć do toalety.  
JESTEM ZAJĘTA. POD TYM ARTYKUŁEM JUŻ NIC NIE NAPISZĘ. Mam nadzieję, że gdy jako staruszka będę jeździć do lekarza, kierowca podjedzie pod krawężnik, opuści pokład autobusu i zaczeka , aż usiądę.
75. Dodane przez Do p. BOLKA., w dniu - 23-03-2017 15:15
Panie Bolesławie - widać że Pan wyraznie wydobrzał i humor Panu dopisuje (chyba nawet nadmiernie !!!)...Natomiast pod koniec swojej pracy w MZK - był Pan "bardzo chory" (...) Zdzisiek Napiórkowski Leszno - Zaborowo )
76. Dodane przez do komentarza nr 74, w dniu - 23-03-2017 17:15
No to dałaś plamę. Nie wiesz dlaczego montuje się foteliki dziecięce tyłem do kierunku jazdy ? Proste - dla bezpieczeństwa jazdy dziecka, bo przy zderzeniu czołowym głowa siedzącego dziecka zostaje rzucona do przodu z ogromną siłą. Jest to pęd wprawiający głowę w ruch w kierunku przód - dół do klatki piersiowej, a następnie z powrotem do góry. Szyja małego dziecka mogłaby tego nie wytrzymać. Mało tego wstawiasz nam felieton p. Bartoszewicza dot. Warszawy - a kogo to interesuje w Lesznie?
77. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 23-03-2017 20:30
Do 76. "Ciekawe dlaczego" - to było pytanie retoryczne. Każdy zrozumiał o co chodzi. Tylko Ty musiałeś to sobie aż napisać.
78. Dodane przez xyz, w dniu - 24-03-2017 09:47
Ja cię kręcę! BRAWO GOŚKA! Mój podziw za załączony felieton! Popieram też 75 (wynalazek z podpisami pod komentarzem - pierwsza klasa).
reklama
79. Dodane przez ja, w dniu - 26-03-2017 22:22
Moim zdaniem super pomysł... gratulacje Panie prezydencie za pomysł jestem pełna podziwu. Chociaż Pan myśli o tych malenstwach.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj