Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Strajk nauczycieli w Lesznie

Chcą podwyżek i gwarancji zatrudnienia

Strajk nauczycieli w Lesznie

31.03.2017. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

W wielu szkołach nauczyciele odeszli od tablic, są w swoim miejscu pracy, ale nie wykonują obowiązków. Strajkują, walcząc m.in. o zachowanie miejsc pracy i podwyżki. W Lesznie protesty odbywają się w sumie w dziewiętnastu placówkach.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Strajki prowadzone są zarówno w szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach średnich jak i przedszkolach. Nauczyciele przyszli do pracy, lecz nie prowadzą zajęć dydaktycznych oraz nie opiekują się uczniami. W Zespole Szkół Ekonomicznych protestuje w ten sposób blisko trzydziestu nauczycieli. Młodzież przyszła dziś na lekcje, ale nie jest to wysoka frekwencja. Uczniowie łączeni są w grupy i lekcje prowadzą pedagodzy, którzy nie zdecydowali się strajkować.

Kompletnymi
pustkami świeci natomiast Gimnazjum nr 1. Oprócz pedagogów, do godziny dziewiątej pojawił się tam tylko jeden uczeń.

W placówce spotkaliśmy prezesa oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Lesznie Piotra Gościniaka, który podkreślał, że strajk jest legalną, demokratyczną formą wyrażania swoich opinii.

- Dziwi mnie to, że wśród niektórych osób pojawią się opinie, że ten strajk jest nielegalny czy nie ma sensu. Moim zdaniem, jeśli obywatele w taki sposób wyrażają swój punkt widzenia, to rządzący powinni się temu przyjrzeć. Cały czas liczę na to, że zgodnie z regułami demokracji, większość powinna się wsłuchać czasami w głosy mniejszości. Nawet jeżeli ktoś nie zgadza się z naszymi poglądami, to oczekujemy uczciwej i spokojnej rozmowy na argumenty, a nie inwektywy - mówi Gościniak.

Nauczyciele domagają się m.in. podwyżek płac, zmiany struktur wynagradzania w Karcie Nauczyciela czy gwarancji zatrudnienia.

- Pani minister Zalewska deklaruje, że nikt z nauczycieli nie straci pracy. Często zapomina wtedy o pracownikach administracji i obsługi. Trzeba pamiętać, że jeśli łączy się kilka placówek, to może się okazać, że zabraknie dla nich pracy. W przypadku nauczycieli może dojść do sytuacji, gdzie będą obniżone etaty. Nie jest to sytuacja, którą Związek Nauczycielstwa Polskiego popiera. Skoro według pani minister Zalewskiej będzie praca dla wszystkich, chcemy, aby pracodawcy nam to zagwarantowali - dodał prezes oddziału ZNP w Lesznie.


Protest nie odbywa się we wszystkich leszczyńskich placówkach. Np. w Przedszkolu nr 13 w Lesznie większość pracowników w wewnętrznym referendum opowiedziała się za tym, aby nie uczestniczyć w strajku.

- W ten sposób zagłosowało 60% nauczycieli - informuje dyrektor placówki Bogumiła Baryga.

Z kolei m.in. Szkoła Podstawowa nr 5 czy Gimnazjum nr 5 nie dołączyły do grupy protestujących, gdyż nie mają pracowników, którzy należą do Związku Nauczycielstwa Polskiego.

 
Komentarze (186)
1. Dodane przez nie za ciekawie, w dniu - 31-03-2017 11:11
ładnie ucza dzieci i młodziez :/ oni też jak będą chcieli coś osiagnąc to beda w grupach się buntowac! zawsze jak sie nie podoba praca nauczyciela sa takie firmy zajmujace sie produkcja poduszek czy składaja kabelki
2. Dodane przez rodzic, w dniu - 31-03-2017 11:14
niech się nauczyciele wezmą do pracy.
3. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 31-03-2017 11:23
Żal patrzeć na tych "nauczycieli". Zmuszają państwo do utrzymywania nierentownych etatów na parę ładnych lat. Skoro są tacy dobrzy i niezastąpieni to bez trudu znajdą zatrudnienie w sektorze prywatnym. A sam strajk to nic innego jak nie wykonywanie swoich obowiązków za co powinni mieć potrącone z pensji lub zwolnienie z pracy! Protestować mogą sobie po godzinach pracy!
4. Dodane przez bolek, w dniu - 31-03-2017 11:26
Panie Gościniak? Dziwi mnie pana zachowanie. Dlaczego jak były rozmowy w czasie konsultacji na temat zmian w oświacie pan i pana ZNP nie uczestniczył tylko zaczął od negacji wszystkiego. Pana pryncypał w Warszawie (komuch)też negował jak były wprowadzane gimnazja w związku z tym wszystko wam się nie podoba. Pan co zrobił pożytecznego? tylko same żądania. Trzeba strajkować w dni wolne od zajęć ,a nie kosztem młodzieży i dzieci. Wstyd mi za pana chyba że pan to tylko lubi ,a nie "dobrze uczyć" młodzież
5. Dodane przez Każdy z nas był uczniem, w dniu - 31-03-2017 11:28
Popieram nauczycieli gdyż działania rządu są nieprzemyślane a odbija się to na naszych dzieciach
6. Dodane przez ODBIŁO ?, w dniu - 31-03-2017 11:35
JAK NAUCZYCIELOM ŹLE TO NIECH SIĘ ZWOLNIĄ I IDĄ DO PRZECIĘTNEJ PRACY ZA 1500 PLN I ZOBACZA CO TO HARÓWKA NAJLEPIEJ JESZCZE NA ZMIANY
reklama
7. Dodane przez Andrzej, w dniu - 31-03-2017 11:38
nieczynne są stołówki, pracownicy nie pomyśleli o dobru dzieci, kierując się wyłącznie własnym interesem.
8. Dodane przez 586, w dniu - 31-03-2017 11:45
Co roku strajkują nauczyciele wciąż im czegoś mało. Tyle wolnego i tak mało godzin tygodniowo a im źle. Skandal!
9. Dodane przez m52, w dniu - 31-03-2017 11:47
Nauczyciele patrioci nie strajkują pozostałych rozliczy historia
10. Dodane przez ja, w dniu - 31-03-2017 11:47
nie popieram strajku nauczycieli, nikt ich na siłę w zawodzie nie trzyma. Jest wielu młodych ludzi po studiach pedagogicznych którzy chętnie podejmą się pracy, tylko jest jeden problem brak jest etatów. Więc jeśli się komuś w zawodzie nauczyciela nie podoba to zwolnić miejsce i poszukać innej pracy.
11. Dodane przez luk, w dniu - 31-03-2017 11:48
postulat z gwarancja zartudnienia jest do kitu bedzie 5 uczniow w klasie i co wtedy  
ja tez chce miec gwarancje zatrudnienia ? niepodoba sie niech zmieni prace teraz jest pracy pełno
12. Dodane przez aco, w dniu - 31-03-2017 11:51
Mają najwięcej wolnego w roku i jeszcze im się nie podoba ?! Żal mi ich...
13. Dodane przez Do trolli, w dniu - 31-03-2017 11:54
Tym co tak narzekają na nauczycieli, że przecież ta ich "praca" to zabawa, proponuję wytrzymać jeden dzień w szkole, a potem narzekać. Nie ma macie pojęcia o tej pracy, więc się nie wypowiadajcie, bo same głupoty wypisujecie. Jak widać trolli nie brakuje nigdzie... 
Jeszcze jedno, nie jestem nauczycielem, ale znam ich "chleb powszedni".
14. Dodane przez jaw, w dniu - 31-03-2017 11:57
Może wszyscy powinni strajkować Cała Polska !!  
Sami wybrali taką pracę. Jak się nie podoba to droga wolna ! 
I to za pieniądze PODATNIKÓW !!!
15. Dodane przez nelka :), w dniu - 31-03-2017 12:02
Do kom 8 
Słuchaj chyba nie żyjemy w tej "bajce" jestem nauczycielem od 10 lat i strajkuję 1 raz.  
Każdy miał prawo zostać nauczycielem a tak tylko ciągle coś wam się nie podoba :) 
Pracujecie w prywatnych firmach nie macie praw do strajku i ujadacie na internecie. 
Już czekamy na wakacje ... pozdrawiam
16. Dodane przez popierająca strajk, w dniu - 31-03-2017 12:03
o ile do postulatów strajku mam ambiwalentny stosunek, o tyle forma jest naturalna, na tym między innymi polega demokracja, żeby ktoś odczuł skutki braku pracy nauczycieli.Dziecko należało wyposażyć w większą śniadaniówkę po prostu, tym bardziej, że o formie strajku informowano od kilku dni.
17. Dodane przez ufff, w dniu - 31-03-2017 12:04
do kom.6. 
Rozumiem że Pan lub Pani pracuje w przecietnej firmie za 1500 na zmiany.Kazdy jest dorosły i sam podejmuje swoja droge zawodową.Przecież mozna było zostac nauczycielem. skonczyc studia, podjac prace w szkole,podnosić swoje kwalifikacje nastepnymi studiami,szkoleniami itp. w swoim wolnym czasie od pracy.Przecież mozna, skoro nauczyciele nic nie robia zarabiajac przy tym tyle kasy (jak wszyscy uważają)Wiec dlaczego podjełęś/aś przecietna pracę. 
Wniosek jeden. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. 
Proponuję przyjzec sie problemowi od strony nauczycieli ,a nie sugerowac sie informacjami z telewizji lub innych zródeł. 
Pewnie nie nażekasz na swoją prace jesli chodzi o zarobki,uważasz ze jestes godnie wynagradzany i na pewno w przerwach sniadaniowych razem ze swoimi współpracownikami nie nazekacie na swoje wynagrodzenie tylko chwalicie jak duzo zarabiacie i jest po prostu zaje......! 
jeszcze jedno( nie jestem nauczycielem),pracuje w "przecietnej firmie",ale drażnia mnie takie teksty osób. 
pozdrawiam
18. Dodane przez Marek, w dniu - 31-03-2017 12:05
Nie po to zostałem nauczycielem by ciężko pracować. A za te marne 5000 zł, to i tak za dużo robię. Ufff... byle do zasłużonych wakacji :)
19. Dodane przez casddc, w dniu - 31-03-2017 12:05
Zapraszam do fizycznej pracy, zobaczycie jak to jest kiedy dostaje się podwyżkę wyrównującą do minimalnej krajowej.
20. Dodane przez Jola, w dniu - 31-03-2017 12:15
Zajmijcie się swoimi dziećmi jak przystało na rodziców wychowujcie dbajcie o nie a nauczyciele pedagodzy Wam w tym pomogą pretensje ciągłe pretensje do policji nauczycieli.Wszystko ma się zrobić samo bez waszego wysiłku.Mam sporo lat nauczyciel był autorytetem tak nas rodzice wychowywali a co wy rodzice patrzycie na pewno obiektywnie na wasze dzieci sami mówicie że nauczyciel jest taki owaki przy dzieciach.Najlepiej wymagać ale nie od siebie.Rozumiejąc logicznie nauczyciele stracą prace .Walka o miejsca pracy jest uzasadniona. Uczniowie maja dzisiaj zapewnioną opiekę w szkołach. Na marginesie nie jestem nauczycielem. Pozdrawiam
21. Dodane przez toja, w dniu - 31-03-2017 12:21
do kom.7 ... właśnie mając na uwadze dobro dzieci część pracowników naszego przedszkola nie mogła wziąć czynnego udziału w strajku ..... dzieci mają zapewnioną opiekę i pełne wyżywienie , więc proszę nie uogólniać i nakręcać do negatywnego nastawienia .Pozdrawiam członek ZNP
22. Dodane przez 8 godzin w pracy, w dniu - 31-03-2017 12:23
Gdzieś przeczytałam, że nauczyciel może prowadzić zajęcia przez 18h tygodniowo +2 godziny zajęć dodatkowych. Reszta, z 40h pracy powinna być wykorzystana na przygotowanie do lekcji itp. To ja mam propozycję: zostańcie te bite 8 godzin w szkole i przygotujcie się na jej terenie. Są nauczyciele, którzy dają piękny przykład, ale są też tacy, którzy nie wkładają poza tymi 20 h tygodniowo nic!  
W takim przypadku wynagrodzenie powinno wynosić 1000 zł brutto prawda? Czy nauczyciele lenie tyle zrabiają?  
Jestem za podwyżkami dla nauczycieli, ale zawód nauczyciela powinien być elitarny. To kogo się dziś przyjmuje na to stanowisko czasem woła o pomstę do nieba - również w przedszkolach.
23. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 31-03-2017 12:28
Jestem przeciwko strajkowi, ale nie popieram wypowiedzi posła Pięty. Czy on zdaje sobie sprawę z tego, że gdyby wyrzucić całą lumpeninteligencję ze szkół, to nie miałby kto w nich uczyć? Facet nie ma chyba wyobraźni.
24. Dodane przez uczen, w dniu - 31-03-2017 12:30
Nauczyciele !!!! do roboty !!!! i tylko tyle wolnego ile sie przysługuje za prace ,a nie poł roku pracy i poł roku wolnego
25. Dodane przez Leszno, w dniu - 31-03-2017 12:31
Co roku strajkujecie, nauczyciele, pielęgniarki i górnicy, regularnie, trzymani i prowadzeni na sznurku przez szefa związków zawodowych, który tylko dzięki owym strajkom ma 20 tyś w kieszeni co miesiąc. Zero myślenia, tylko jak otumanieni z krzykiem na ustach i ciągle podwyżek. Trzeba było się przebranżowić, skoro ciągle jest wam źle.
26. Dodane przez nie, w dniu - 31-03-2017 12:36
A jednak słabo przemyślany strajk. 
 
Uważam, że powinni walczyć aby z budżetu państwa szkoły prywatne oraz przedszkola nie otrzymywały kasy - ani grosza! NIE! 
 
I TUTAJ JEST PROBLEM BO TAM IDĄ OGROMNE PIENIADZE - I O TO POWINNISCIE WALCZYĆ! 
 
A gwarancja zatrudnienia?....to kazdego dotyczy ...to nie to.
27. Dodane przez xyz, w dniu - 31-03-2017 12:42
Pozwalniać i przyjąć nowych nauczycieli w Polsce nie brakuje.
28. Dodane przez Polska, w dniu - 31-03-2017 12:46
Polska - biedny, podzielony, pełen zazdrośników kraj gdzie władza panów rozbija boi się o własne życie tzn. boi się swojego suwerena.
29. Dodane przez Gall, w dniu - 31-03-2017 12:52
Popieram strajk nauczycieli.
30. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 31-03-2017 13:05
ZNP bastion komuny z Broniarzem i Gosciniakiem na czele!....
31. Dodane przez do Marak (18), w dniu - 31-03-2017 13:08
Marek jesteś wielki, tak trzymać. Popieram!!! też pracuję w szkole, "trzepię" kasę i już czekam do wakacji by ją wydać...Strajkujmy i domagajmy się szacunku i godności zawodu. Górnicy, pielęgniarki, kolejarze...wszyscy strajkują, dlaczego nie my??? Zapraszam wszystkich jęczących do szkoły na parę godzin...w którym zawodzie jest tyle odpowiedzialności za to, co się robi? No chyba nie przy kopaniu rowów? TRZYMAJMY SIĘ NAUCZYCIELE!!! oby do wakacji...
32. Dodane przez zal, w dniu - 31-03-2017 13:14
Ile by im nie dali to ciągle im mało. Za rok kolejny strajk. Taka krzywda i źle, proszę zmienić pracę.
33. Dodane przez fakty, w dniu - 31-03-2017 13:14
W Wielkiej Brytanii mieszka 70 mln obywateli i uczy tam 410 tyś nauczycieli ! W Niemczech mieszka 80 mln obywateli i uczy tam 430 tyś nauczycieli ! W Polsce mieszka 36 mln obywateli i uczy tu 670 tys nauczycieli ! Mówi wam to coś ?
34. Dodane przez fred, w dniu - 31-03-2017 13:18
Demokracja system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli. Ale pan nauczyciel twierdzi " Cały czas liczę na to, że zgodnie z regułami demokracji, większość powinna się wsłuchać czasami w głosy mniejszości". Proponuję nie zajmować się nauczaniem, tylko samemu zacząć się uczyć.
35. Dodane przez NORMALNIE, w dniu - 31-03-2017 13:24
NAUCZYCIELE W GŁOWACH SIĘ WAM POPRZEWRACAŁO ! LUDZIE TYRAJĄ ZA 1500-1700 PLN CZASEM NA 3 ZMIANY CIĘŻKO PRACUJĄC ! A WAM JEST ŹLE I MACIE CIĄGŁE ŻALE I PRETENSJE ! JAK WAM ŹLE TO SIĘ ZWOLNIJCIE! CZASY KOMUNY JUŻ MINĘŁY !
36. Dodane przez 1,5 etatu., w dniu - 31-03-2017 13:31
Prosze Państwa -ta warstwa zawodowa (n-le) -jeszcze nie została dotknięta kryzysem jak my wszyscy inni pracownicy najemni. Kto sie pytał zatrudnionych w zakładach Leszna czy będzie zadowolony z likwidacji jego zakladu pracy ( przykłady zlikwidowanych z-dów pracy Leszna : ,S-nia PRZEWÓZ , PZZ MŁYN , Zwirownia Zaborowo , Zakład Mleczarski, WZGS -SAMOPOMOC CHŁOPSKA , PKP - Z-dy Naprawcze , Z-d RYWAL-GOPLANA, czy ograniczenie do 40 % zatrudnionych w AKWAWIT ,oraz METALPLAST. Teraz na n-li -przyszedł czas spadek urodzen a co za tym poszlo..- ilośc dzieci w szkołach .!!!! Zważywszy że szkół tzw. wyzszych nawet leszczyńskich jest tez troche które kształcą n-li (W latach 1980-2000 nie było tych szkól) - i teraz kazdy (no co drugi w Lesznie "zrobił sie" n-lem (nie rodzac własnych dzieci )( Ten n-el chce zarabiać na innych dzieciach ....!!! Ech kwadratura koła . Muuuusimy sie przyzwyczaić tez do bezrobocia n-li (tak tez jest na Zachodzie ). Poza tym w jakim z-dzie pracy daja Ci 1,5 etatu a dyrektor szkoły może ci powierzyć n-lu 1,5 etetu -zatem co maja powiedzieć Ci młodzi adepci nauczycielscy którzy skończa np.UAM za 3 m-ce ....- czy przyjmie ich dyrektor szkoły do pracy ....- nie przyjmie bo poobsadzał swoimi po 1,5 etetu !! Kolejna kwadratura koła . Pomyślmy !!! na spokojnie , nie może tak być !!!. Otóż 1 etat =1 nauczyciel .!!! Serdecznie pozdrawiam Joasia N. (mgr po AWF ).
37. Dodane przez MARIA, w dniu - 31-03-2017 13:36
DEKOMUNIZACJA SZKOLNICTWA I UCZELNI PILNIE POTRZEBNA!!
reklama
38. Dodane przez ZGADZAM SIE Z 6, w dniu - 31-03-2017 13:37
ZGADZAM AIW Z KOMENTARZEM 6 !!!!!!! 
Czy wszystkie firmy i sklepy sa zamykane z ostatnim dniem szkoły i otwierane 1 wrzesnia???? I jeszcze za lipiec i sierpień płacone???? Skandal !!!!
39. Dodane przez ZNP, w dniu - 31-03-2017 13:41
dopłaty w gminach do szkół doprowadzają do bankructwa samorząd... 
na najwyższym stopniu nauczyciel MUSI(!) zarobić 5000 brutto. 
Jeśli jest dobry to ok , ale jeśli nie ... to nie da się go zwolnic. Może czas na reformę, tylu młodych czeka ze świeżymi pomysłami
40. Dodane przez Do 17, w dniu - 31-03-2017 13:51
Jesli ty jestes nauczycielem to współczuje dziecia które uczysz, narobiłeś tyle byków ort ze masakra.zwolnilbym wszystkich nauczycieli jak im sie nie podoba praca.zreszta widac po głosach w całej Polsce ze ludzie sa przeciwni takim strajka.mlodzi nauczyciele czekają na etaty a tym jeszcze podwyżki sie zachciewa te srednio 4000 na rękę z wakacjami nie pasuja
41. Dodane przez Pani, w dniu - 31-03-2017 14:05
No niestety tak jest ,że kazda grupa zawodowa jest ważna.Wszyscy służymy sobie na wzajem.Działalość szkoły nie zależy tylko od nauczycieli,choć nie ma wątpliwości że to Oni stoją na najwyższym podium w hierarchii.Ważna jet również praca pani sprzataczki,pana wożnego i innych pracowników,bo bez nich jak by to wszystko wygladało?Dlatego kazda grupa zawodowa powinna byc doceniona.Tylko jak to wyglada w praktyce? Proszę mi pokazać nauczyciela ,który pracuje na tzw. gołym etacie(tak jak p.sprzątaczka,wożny itp.)Każdy ma dodatkowe godziny,bo może sobie na to pozwolić,(etat 18 godz.to co tam kilka dodatkowych,nie takich tanich).Myślę że gdyby się przyjrzeć dokładnie to znalazł by się nie jeden dodatkowy etat .
42. Dodane przez ja2, w dniu - 31-03-2017 14:59
Państwo tylko podwyższa nauczycielom . Pracownicy w innych zawodach też chcieliby ją mieć.
43. Dodane przez ja, w dniu - 31-03-2017 15:26
Lumpeninteligencja. Świetne określenie. Ponadto cenne porównanie astronomicznej liczby nauczycieli w Polsce w porównaniu z innymi krajami w Europie.
44. Dodane przez ja, w dniu - 31-03-2017 15:28
Biedne nasze Leszno, gdzie (popieram 28) władza panów boi się o własne życie tzn. boi się swojego suwerena.
45. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 31-03-2017 15:29
Nie popieram strajku n-li. Co rodzice mają zrobić z dziećmi jak są w pracy, czy ktoś o tym myśli. Muszą w tym czasie zapewnić opiekę dziecku, nie każdy ma babcię , czy też może wziąć wolne. Pracodawca nie daje urlopu na zawołanie, jego zakład jest najważniejszy. Ostatnio w artykułach też się przewijało iż w grupie n-li jest sporo emerytów. Zgodzę się aby pracowali ale nie w swoim zawodzie (praca na wolnym rynku), jeśli są na emeryturze. Będzie praca dla młodych, świeżej krwi n-li. A nie zmęczonych i omiałczałych. Jestem za całkowitą likwidacją karty n-la i urynkowieniem tego zawodu. Jedna praca i jeden etat. Tyle w temacie. Dołączam się do pozostałych negatywnie ustosunkowanych do strajku.
46. Dodane przez do 18, w dniu - 31-03-2017 15:30
Zostałeś nauczycielem to wykonuj swoją pracę dobrze.Tylko ludzie bez pomysłu na życie zostali nauczycielami,do niczego innego się nie nadajecie.Co dp wychowania dzieci to wiele jeszcze brakuje,oj wiele.Mądrzy jesteście tylko w grupacha tak ślizgacie się na czyiś plecach.Ludzie półświadka ilumpenproletariatu :)Egoiści.Mądralo kto ci dał wykształcenie? POLSKA!
47. Dodane przez Polacy to zwykli zazdrośnicy, w dniu - 31-03-2017 15:32
Jesteście bardziej tępi niż ustawa przewiduje. w całej Europie nauczyciele pracują tyle co w Polsce. Do tego mają więcej ferii i wolnego niż polscy nauczyciele.Do kom. 22 i 33...  
- Średni czas pracy nauczycieli w wymiarze tygodniowym to 38 godzin. W Finlandii nauczyciele pracują 32 godziny tygodniowo, a maksymalna ilość godzin, jaką muszą być w szkole to 17, a pensum godzinowe wynosi u nich 14 h, przeliczając na pełne godziny. Dla Polski ilość godzin przy tablicy jest liczona też na 14h. We Francji nauczycielskie pensum wynosi 15h przy ogólnym czasie pracy wynoszącym 35h.  
Tam za granicą ludzie mają więcej oleju w głowie niż wy tu komentujący. Trochę poczytać, a potem głupoty pisać.  
- Średnio 82,4% nauczycieli jest zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy w Polsce tylko 81%. Jesteśmy więc poniżej średniej europejskiej. 
 
- Średnio w Europie przypada 10-15 uczniów na jednego nauczyciela. 
Tak dla porównania roczne pensje maksymalne dla nauczycieli z pełnymi kwalifikacjami, uczącymi w szkołach podstawowych podaję w euro: 
 
Czechy - 11 314 Ź 
 
Irlandia - 59 359 Ź 
 
Niemcy - 56 811Ź 
 
Wielka Brytania - 48 140 Ź 
 
Islandia - 39 612 Ź 
 
Polska 8 905 Ź 
Porównajmy pensje minimalne nauczycieli w szkołach podstawowych (czyli w polskim ujęciu wynagrodzenie zasadnicze): 
 
Portugalia -139% - 21 960 Ź 
 
Niemcy 129,4% - 43 097 Ź 
 
Wielka Brytania - 95.5% - 28 274 Ź 
 
Islandia - 85.5% - 29 085 Ź 
 
Irlandia - 78.1% -27 814 Ź 
 
Grecja - 75.3% - 13 104 Ź 
 
Węgry - 63,7% - 6 303 Ź 
 
Czechy - 62.8% - 8 913 4 Ź 
 
Bułgaria 59.1 % - 3 252 w Ź/rocznie 
 
Słowacja - 53.2% - 7 074 Ź 
 
Polska 52,8% - 5 337 Ź 
 
Rumunia 41.3% - 2 934Ź 
 
Łotwa- 41,9% - 4 860 Ź 
 
Litwa - 32.3% - 3 774 Ź 
 
I o co robicie tyle hałasu? 
Matka trójki dzieci. 
Widzę, że wszystkie komentarze napisane do godz. 15:00...a wiec bierzemy 500+ i nieroby siedzą w domu a innym zaglądają do portfeli i godzin pracy.
48. Dodane przez xdd, w dniu - 31-03-2017 15:43
do 40. Pisze się- dzieciom, strajkom niedouczony,prymitywny człowieku. Słownik do ręki lub uczyć się do szkoły średniej !!!!
49. Dodane przez wakacje, w dniu - 31-03-2017 15:45
W Islandii trwają około 10 tygodni, w Austrii, Belgii, Francji, Irlandii przerwa wakacyjna trwa dla uczniów i nauczycieli 9 tygodni, w Estonii, Łotwie, Liwie, Słowacji, Szwecji nauczyciele mają 8 tygodni wakacji, w Niemczech 6 tygodni, w Portugalii to 12 tygodni. Mowa o wakacjach letnich, żeby było jasne. Tam nikt tak nie ujada jak Polacy!
50. Dodane przez Janusz (nauczyciel), w dniu - 31-03-2017 15:49
Najwyższy czas zlikwidować tzw. Kartę nauczyciela.
51. Dodane przez JA, w dniu - 31-03-2017 15:55
Szkoda,że nie strajkowali w Dniu Edukacji,tylko łapska wyciągali po kasę.Strajk w piątek,dłuższy weekend a jak...kom.31 i 18 domagacie się szacunku? a jeden z drugim macie go dla innych ? ?? Jesteście prymitywy nic sobą nie reprezentujecie,nie potraficie w klasie utrzymać dyscypliny a co dopiero przekazać wiedzę.Jesteście kiepsko wyedukowanymi manipulantami,którzy już niedługo skończą pracę w szkole.Czas na świeży powiew.;) :)Tylko pod was splunąć!i nie wlewajcie sobie .....
52. Dodane przez do kom.40, w dniu - 31-03-2017 15:56
A jeśli ,,ty" jesteś rodzicem, to współczuję takiego tępego ojca. Czy nie wiesz, co to jest interpunkcja? Tobie widzę to obce. Po drugie zwracasz komuś uwagę a sam robisz błędy, więc nie ośmieszaj się, (współczuję dzieciom, takim strajkom). Dlatego masz odpowiedź również, że tacy jak ,,ty" i ,,tobie" podobni nie wybrali zawodu nauczyciela! I dzięki Bogu! 
Rodzic
53. Dodane przez do47, w dniu - 31-03-2017 16:00
Podaj jeszcze ile zarabia średnio Polak a ile Niemiec.Skoro Ci tak mało zawsze możesz się zatrudnić w markecie na kasie.Niejedna tam pracująca też ma wyższe wykształcenie.Nie jest jednak aż tak rozczeniowa jak ty .
54. Dodane przez 47, w dniu - 31-03-2017 16:02
Ty sobie odbierz godziny karciane ,za wychowawstwo,świetliczane,karpiowe,wczasy pod gruszą itp. a najpierw kartę nauczyciela ,nieudaczniku.
55. Dodane przez DO 18, w dniu - 31-03-2017 16:12
Lepiej bierz się za nauczanie,bzdury zostaw dla swojej rodziny albo łopata i rowy kopać jak nie potrafisz nauczyć .Państwo nie na darmo cię kształciło bo matkę i ojca nie było na to stać.
56. Dodane przez kom18 i 47, w dniu - 31-03-2017 16:27
Czego mamy zazdrościć ? tych wypłakanych godzin? Dzisiaj je masz od września możesz ich nie mieć.WYPOCINY!Co do inteligencji to braki są i nie tylko na tym etapie.Dzisiaj ujadsz ale już niedługo będziesz skomleć.
57. Dodane przez do kom.42, w dniu - 31-03-2017 16:29
A kiedy to nauczyciele ostatnio dostali podwyżki? Ciekawi mnie to bardzo.
58. Dodane przez remik, w dniu - 31-03-2017 16:32
jest ciepło i ma się za dużo czasu, to wyłazi się na ulicę i strajkuje co roku, w imię pensji przewodniczącego związków zawodowych, zaraz białe namioty postawią pielęgniarki, a jesienią wyjdą górnicy, co roku podwyżki, żaden inny sektor nie otrzymuje tylu podwyżek co nauczyciele, górnicy i pielęgniarki
59. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 31-03-2017 16:38
Te komentarze o czymś świadczą ;)większość komentujących odnosi się negatywnie do sytuacji:)WSTYDŻCIE SIĘ NAUCZYCIELE!
60. Dodane przez do 4, w dniu - 31-03-2017 16:44
Panie o pseudonimie "Bolek". ZNP uczestniczyło we wszystkich negocjacjach z rządem, Pana wiedza nie jest tu pełna. Niestety głos ZNP został całkowicie zignorowany. Polecam wizytę na stronie internetowej ZNP są tam relacje z wszystkich spotkań w ministerstwie 
Pana stosunek i obelgi w kierunku szefa ZNP wskazują, że jest Pan nieobiektywny i jest Pan tylko internetowym trolem. 
Pozdrawiam 
nauczyciel z ZNP 
PS Cóż jaki pseudonim taki charakter.
61. Dodane przez Czarek, w dniu - 31-03-2017 16:51
Gwarancje to można dostać min.w sklepie RTV i AGD na zakupiony towar .Żądanie gwarancji gdzie prawie nikt takich gwarancji nie ma , to tupet i rozwydrzenie , gorsze jak u dzieci .
62. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 31-03-2017 16:58
Chyba się pomyliłeś... może miałeś na myśli ludzi ,,całegoświadka", bo półświadka to kaleka albo trup. Którą połowę masz na myśli dolną z nogami czy korpus z głową? A moze lewą lub prawą połowę?hehe, masakra. I takie półgłówki wypowiadają się co należy się nauczycielom. Popieram nauczycieli!
63. Dodane przez PODKOŚCIELNY, w dniu - 31-03-2017 17:02
Oczywiście ten dzień dzieci będą musiały odpracować bo program dydaktyczny musi być zrealizowany. Dlatego proponuję aby dzieci mogły to zrealizować w długi majowy weekend tak na przekór rodzicom. Oby to nie było prorocze.
64. Dodane przez ....@@, w dniu - 31-03-2017 17:05
4Lata temu,za strajki nie powinni dostać NIC,nie przystąpienie do pracy WYPOWIEDZENIE DYSCYPLINARNE.Więc jeśli się komuś w zawodzie nauczyciela nie podoba to zwolnić miejsce i poszukać innej pracy.Skoro tak jak twierdzą ,że są wykształceni to ze znalezieniem pracy nie powinni mieć problemu.:) :) :)
65. Dodane przez Wstyd po prostu..., w dniu - 31-03-2017 17:10
Dorośli ludzie przerzucający się argumentami, który zawód lepszy, ważniejszy, bardziej potrzebny. Piszecie "idź na kasę" jakby to był jakiś wstyd. Inni piszą z pogardą "uczyciele".  
 
 
Jestem NAuczycielką, staram sie moim uczniom wpajać szacunek dla każdej pracy, każdego zawodu. Tak samo potrzebny nauczyciel, kasjer, urzędnik, piekarz i lekarz. Każda uczciwie wykonywana praca zasługuje na szacunek. Zdaje się, że większość komentujących tej nauki nie odebrała bądź akurat chorowała... W każdym zawodzie znajdą się pasjonaci i obiboki. W szkole również, nie wybielajmy nauczycieli. Ale jeśli drodzy rodzice uważacie, że w szkole waszego dziecka są sami marni pedagodzy, to nienajlepiej o was swiadczy, że wciąż tam posyłacie swoje dziecko.  
Naprawdę nie potraficie wśród tej grupy znaleźć nauczycieli z pasją, takich, do których możecie zwrócic się o pomoc, którzy nie zostawią was z problemem? Takich, dla których wasze dziecko to nie tylko numer w dzienniku ale prawdziwy, myślący mały człowiek? Wielka szkoda. Ale może przeszkadzają wam w tym wasze negatywne stereotypy, wieczne narzekanie i zawiść o te wakacje... Nie napiszę, że każdy mógł zostać nauczycielem. Na szczescie - nie każdy nim został. Niestety - niektórzy zostali.
66. Dodane przez do 41, w dniu - 31-03-2017 17:17
W Gimnazjum nr 1 wszyscy nauczyciele wychowania fizycznego pracują na ograniczonych etatach , cały etat lub nadgodziny są dla nich marzeniem. Nazwisk nie podaję, można je sobie wy-googlować.
67. Dodane przez N-l, w dniu - 31-03-2017 17:18
KAŻDY Z NAS SIĘ RODZIŁ GOŁY-KAŻDY Z NAS CHODZIŁ DO SZKOŁY-KAŻDY Z NAS MIAŁ RÓWNE SZANSE NO I PO CO TE NIUANSE ?
68. Dodane przez Aneta, w dniu - 31-03-2017 17:18
Do kom.33. W Niemczech według danych Niemieckiego Urzędu Statystycznego w roku szkolnym 2015.16 zatrudnionych było 754.726 nauczycieli.
69. Dodane przez DO 47, w dniu - 31-03-2017 17:19
DO 47 A PORÓWNAJ PŁACE PRZECIĘTNEGO POLAKA Z PRZECIĘTNYM NIEMCEM. PRZECIEŻ W LESZNIE, GOSTYNIU , RAWICZU CZY GÓRZE CZY WSCHOWIE LUDZIE NAJCZĘŚCIEJ TYRAJĄ ZA 1500-1700 PLN. NIE JESTEŚCIE NIEZASTĄPIENI
70. Dodane przez do 50, w dniu - 31-03-2017 17:22
Do "Janusza edukacji", odpowiem ci tak jak wielu na tej stronie, zrezygnuj i odejdź jak ci się Karta nie podoba. Zamiast likwidować Kartę Nauczyciela zwolniej miejsce młodym :)
71. Dodane przez barbaros, w dniu - 31-03-2017 17:25
zaraz padnie rekord ;)
72. Dodane przez do 59, w dniu - 31-03-2017 17:25
W Niemczech większość głosowała za Adolfem H. czy mieli racje? Wstydźcie się Amerykanie rosjanie i Polacy, jak można było nie słuchać w 1945 głosu Niemców.
73. Dodane przez Kama, w dniu - 31-03-2017 17:34
Uważam, że nauczyciel powinien dostać takie wynagrodzenie na jakie zasługuje. Mam córkę w jednym z leszczyńskich gimnazjów i niestety ok. 30% nauczycieli nadaję się do tej pracy. Reszta przychodzi odbębnić godziny i na tym koniec. Powinni być rozliczani za umiejętność nauczania młodzieży ( i to nie tylko tej zdolnej ). Jak handlowiec za mało sprzedaje, to się go zwalnia, a nauczyciel, który nie umie przekazać wiedzy całe życie grzeje stołek. Coś chyba jest nie tak.
74. Dodane przez do kom.53, w dniu - 31-03-2017 17:38
Ty i wszyscy marudzący też mogliście zostać nierobami, droga otwarta była taka sama dla wszystkich, więc teraz do marketu albo do łopaty niedouczone lenie. Trzeba było wybrać zawód ,,nieudacznika" - teraz morda w kubeł. Popierająca nauczycieli.
75. Dodane przez do kom.53, w dniu - 31-03-2017 17:50
A gdzie napisałam, że jestem nauczycielem? Podałam informację jak to wygląda w Europie. Czy każdy popierający nauczycieli musi być nauczycielem? Zarzucanie mi roszczeniowości jest bezpodstawne. Kto czyta i poszerza horyzonty w każdej dziedzinie wie chyba więcej i potrafi sam myśleć i porównywać. Więcej sympatii do innych zawodów. KAŻDY KOWALEM SWEGO LOSU, WIĘC PO CO STĘKAĆ?
76. Dodane przez 74 kom, w dniu - 31-03-2017 17:55
Widać ,że to pisze ktoś po OXFORDZIE,brak kultury osobistej
77. Dodane przez popieram 47 i 49, w dniu - 31-03-2017 17:59
Nauczyciel dyplomowany, staż pracy 25 lat, 18h = 2700zł do wypłaty netto.
78. Dodane przez ble ble, w dniu - 31-03-2017 18:02
Wieczorem to dopiero wyjdą szczury z kanałów ,będą się asekurować.Teraz zajęci opowiadaniem jacy Wielcy byli bo strajkowali ;0
79. Dodane przez NIK, w dniu - 31-03-2017 18:05
Najwyższa Izba Kontroli, 31.03.2017r.: NAUCZYCIELE SŁABO PRZYGOTOWANI DO ZAWODU 
Zdaniem NIK studenci kierunków nauczycielskich zdobywają za mało umiejętności dydaktycznych i wychowawczych. 
W skontrolowanych szkołach większość opiekunów młodych nauczycieli (80 proc.) nie miała przygotowania do pełnienia tej funkcji. 
Niskie wymogi pozwalają niemal wszystkim stażystom na automatyczny awans i zatrudnienie w szkole. NIK idzie nawet dalej: "Dostęp do kolejnych stopni awansu zawodowego nauczycieli został zautomatyzowany i obecnie odbywa się przy braku rzetelnej weryfikacji ich osiągnięć zawodowych". 
W tej sytuacji NIK domaga się wprowadzenia nowego, zewnętrznego egzaminu na nauczyciela. 
Onet,31.03.17r.
reklama
80. Dodane przez ja z kom. 47, w dniu - 31-03-2017 18:15
DO KOM. 54, 57, 69 - gdybyście byli bardziej inteligentni, móżdżki by zaskoczyły, ze podane informacje dotyczą szczególnie ilości godzin pracy nauczycieli w Europie. Z informacji tej wynika, ze pracują tyle samo godzin co polscy nauczyciele i tam nikt im tego nie zarzuca tak jak wy. Natomiast poniższe dane odnośnie zarobków przedstawiają dużo niższe płace za te same godziny pracy. Do kom.73...ja mam 4 dzieci wykształconych, po studiach, mają swoje firmy i jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy pluć na nauczycieli. Dzięki nim, mnie i swojej pracy osiągnęli to co mają. Patrzcie na siebie i walczcie o siebie, swoje dzieci i o to by Wam się polepszyło. taki powinniście obrać cel. Ale niestety tak to jest, jak skupiacie się na innych, nie macie czasu na swoją karierę, czasu na swoje dzieci, by je wychowywać i wspierać... Kupienie im iphone'a, tableta czy komórki nie załatwi za Was sprawy!
81. Dodane przez rodzic, w dniu - 31-03-2017 18:19
Możecie, nauczyciele i ich zwolennicy, pisać tu ile chcecie. My i tak nie zmienimy jednoznacznie negatywnego zdania na temat pracy nauczycieli w Polsce. 
Nigdy nie zagłosuję na męża nauczycielki i ma tu piernik do wiatraka.
82. Dodane przez do74, w dniu - 31-03-2017 18:22
WASS? A ty w kwas,żeby tak całą wypaliło tę parszywą.
83. Dodane przez Janek, w dniu - 31-03-2017 18:25
A gdzie są inne związki zawodowe? Nie bronią nauczycieli tak jak np. mundurowych i górników? Czy tak jak Solidarność pod rękę z PIS-em wprowadza na siłę wbrew społeczeństwu i na szybcika tzw. reformę, która cofa nas do czasów młodości JARKA, BEATY I ANNY?
84. Dodane przez Maria, w dniu - 31-03-2017 18:25
Nauczycielka przedszkola ma 35 dni urlopu w roku.
85. Dodane przez do74, w dniu - 31-03-2017 18:26
twoja to nawet nie nadaje się do koryta.
86. Dodane przez Jach, w dniu - 31-03-2017 18:28
Zlikwidowac zawod nauczyciela. Niech rodzice sami ucza swoje dzieci do matury. Ciekawe ilu będzie studiować.
87. Dodane przez żmija, w dniu - 31-03-2017 18:33
Gdzieście studiowali,gdzie się wychowywali?Pewnie w chlewie kom74trochę kultury jak nie wrodzonej to nabytej.Jak widać ani jedno ani drugie.
88. Dodane przez abc, w dniu - 31-03-2017 18:42
Żal patrzeć na tych "nauczycieli". Zmuszają państwo do utrzymywania nierentownych etatów na parę ładnych lat. Skoro są tacy dobrzy i niezastąpieni to bez trudu znajdą zatrudnienie w sektorze prywatnym. A sam strajk to nic innego jak nie wykonywanie swoich obowiązków za co powinni mieć potrącone z pensji lub zwolnienie z pracy! Protestować mogą sobie po godzinach pracy!
89. Dodane przez do ciał pedagogicznych-Janusz Korczak, w dniu - 31-03-2017 18:46
Szu­kaj włas­nej dro­gi. Poz­naj siebie, za­nim zechcesz dzieci poz­nać. Zdaj so­bie sprawę z te­go, do cze­go sam jes­teś zdol­ny, za­nim dzieciom poczniesz wyk­reślać zak­res praw i obo­wiązków. Ze wszys­tkich sam jes­teś dziec­kiem, które mu­sisz poz­nać, wycho­wać i wyk­ształcić prze­de wszystkim
90. Dodane przez do leniwych strajkujących, w dniu - 31-03-2017 18:49
Być człowiekiem znaczy po­siadać kryształową  
 
mo­ral­ność, nieog­ra­niczoną tolerancyjność, 
 
do pas­ji po­suniętą pra­cowi­tość, dążyć do ciągłego 
 
uzu­pełniania swe­go wyk­ształce­nia, po­magać innym.
91. Dodane przez do 86, w dniu - 31-03-2017 18:59
Tak,tak zlikwidować ale etaty starym zgredom bo już nie mogą a zatrudnić młodą kadrę, która z chęcią będzie pracować z dzieciaczkami.Postawić na młodych ,kreatywnych takim którym się CHCE!
92. Dodane przez @7, w dniu - 31-03-2017 19:01
Jeszcze 11 i będzie 100 :)
93. Dodane przez do 27, w dniu - 31-03-2017 19:08
Żle jeszcze w dupach? ile by chcieli 60000? za co?Mają szczęście,że podlegają pod budżetówkę inaczej dzisiaj już by byli wyrzuceni na bruk.
94. Dodane przez IGG, w dniu - 31-03-2017 19:15
BRAWO NAUCZYCIELE! POPIERAM WAS!!! Uczycie nasze dzieci postaw obywatelskich i tego, że należy walczyć o swoje, kiedy większość rodziców uczy dzieci jak wyciągnąć łapska po 500+ i leżeć na kanapie i puszczać bąki!!! Jestem z Was wreszcie dumna!!!
95. Dodane przez do 94, w dniu - 31-03-2017 19:44
Ty jesteś z tych co nie ma własnych dzieci bo najwyraźniej nie może/ nie stać na własne .Nie możesz doświadczyć tego co najcudowniejsze dla rodzica.JESTEŚ SUCHA / SUCHY i durna.My wyciągamy ręce po swoje nie po CUDZE TAK JAK NAUCZYCIELE ,HA HA HA!!!PODŁE
96. Dodane przez xpw, w dniu - 31-03-2017 19:52
Nie porównujmy Polski do Wielkiej Brytanii, nauczyciele nie mają zabronione tam wyjechać. Gdy jest zbyt wielu nauczycieli, polecam książkę Pani Krystyny Andruszkiewicz 'Smak mobbingu'. Szanuję i współczuję tym dobrym i oddanym sprawie nauczania nauczycielom.
97. Dodane przez najlepiej na Malediwy :), w dniu - 31-03-2017 19:52
Ha! tak się uczyli,tak mocno,same geniusze ,orły i sokoły.A tyle negatywnych komentarzy.Do Azerbejdżanu jedżcie uczyć jak w kraju nie pasuje,tak mocno żle.
98. Dodane przez do kom.85, w dniu - 31-03-2017 19:55
Masz rację że nie, bo ja z wyższych sfer. A tobie jak widzę koryto nie obce, zajęte przez ,,ciebie". Dla przypomnienia - nie jestem belfrem!
99. Dodane przez gadu gadu, w dniu - 31-03-2017 19:55
Z naszych podatków mają pensje ty cymbale kiepsko wyedukowany.
100. Dodane przez do kom.87, w dniu - 31-03-2017 20:01
Kultura obowiązuje wszystkich, bez wyjątku, szacunek do drugiego człowieka również. Nie mam zwyczaju, gdy ktoś w twarz pluje udawać, że deszcz pada. Nie atakuj - nie będziesz atakowany, nie obrażaj - nie będziesz obrażany! Czy to tak trudno pojąć?
101. Dodane przez A.G., w dniu - 31-03-2017 20:02
Zlikwidować im kartę nauczyciela i niech się wezmą do roboty nygusy jedne.
102. Dodane przez Do nauczycieli, w dniu - 31-03-2017 20:03
Widac ze nauczyciele w czasie strajku sie nudzili i pisali hurtowo komentarze.dzis nauczycielem zostają zwykle nieuki którym nie powierzyłbym kopania rowu u mnie na posiadłości.wielu moich znajomych którzy nie mieli pomysłu na życie zostało nauczycielami.dzus nie mozna sie z nimi dogadać maja cos z główkami
103. Dodane przez xyz, w dniu - 31-03-2017 20:13
Do tych, którzy piszą o niskich zarobkach nauczycieli: wystarczy spojrzeć na jawne oświadczenie majątkowe 2015 pani radnej - ponadprzeciętna emerytura chyba nauczycielska, wynikająca z otrzymywanych wynagrodzeń i oprócz tego jeszcze bardziej ponadprzeciętne nauczycielskie wynagrodzenie. Skończmy z tym zakłamaniem.
104. Dodane przez Sisi, w dniu - 31-03-2017 20:29
Całym sercem z Wami, nauczyciele i pracownicy szkół
105. Dodane przez K.100, w dniu - 31-03-2017 20:31
TO SAMO CIEBIE DOTYCZY.NA ATAK ATAKIEM ODPOWIADAM.NORMALNY CZŁOWIEK SIĘ BRONI.
reklama
106. Dodane przez do98, w dniu - 31-03-2017 20:35
Widać,że głupota z rozumem nie poszła...do wyższych sfer ''tobie'' daleko mały człowieczku.
107. Dodane przez kom102, w dniu - 31-03-2017 20:37
Dokładnie tak jak piszesz.Pieprzą od rzeczy ,totalny bełkot.
108. Dodane przez do kom.97, w dniu - 31-03-2017 20:41
Jak tak źle uczą w Polsce to co tu jeszcze robisz? Tu wyraźnie widać, że ludzi tu sporo, ale człowieka w ludziach nie widać. I to jest najbardziej smutne. Państwo powinno zlikwidować szkoły. nauka powinna być darmowa tylko przez 3 lata. Resztę edukacji na prywatnych uczelniach i w prywatnych szkołach, oczywiście odpłatnie. skończy się problem zazdrości, nienawiści, obrażania. Skończy się mit, że z naszych podatków niektórzy żyją. Za darmo kasy nie dostają, podatki również płacą. Trochę rozsądku ludzie!
109. Dodane przez ja, w dniu - 31-03-2017 20:47
W OPOROWKU GM KRZEMIENIEWO PO 7 DZIECI W KLASACH SZKIOŁA KRÓRA MA NISKI POZIOM NAUCZANIA WIELKI STRAJ BY SIĘ PANIUSIE WSTYDZIŁY OD WRZEŚNIA NIE BĘDZIE PIERWSZEJ KLASY TO PADNĄ Z NUDÓW A PODWYŻKI CHCĄ
110. Dodane przez propozycja, w dniu - 31-03-2017 21:00
Jeżeli, tak słabo uczą, to nic nie stoi na przeszkodzie, byście sami to robili.
111. Dodane przez Gru, w dniu - 31-03-2017 21:06
Było się uczyć a nie teraz zazdrościć. Sami geniusze od łopaty.
112. Dodane przez L, w dniu - 31-03-2017 21:13
Ha ha, żal mi tych prymitywnych ludzi, obrażających nauczycieli.Zazdrość aż kipi z Was ,ha ha.
113. Dodane przez Gwarancja pracy, w dniu - 31-03-2017 21:19
Gwarancję pracy to mają tylko Księża. A ponieważ jest ich coraz mniej , to 100% będą tyrać do samej śmierci.
114. Dodane przez poczytaj zanim będziesz oceniac, w dniu - 31-03-2017 21:28
Zapraszam do przeczytania na stronę internetową artykułu ..."Pewny awans i pensja, krótki czas pracy, extra urlopy. Przeswietlamy przywileje nauczycieli." 
Nie komentować czyjejś pracy jeśli nie ma się pojęcia jak ona wygląda. Te komentarze świadczą tylko o waszej niewiedzy.
115. Dodane przez 111, w dniu - 31-03-2017 21:41
Najpierw to trzeba mieć czego zazdrościć,NIE MA CZEGO ,ZAROZUMIALCU.
116. Dodane przez wow, w dniu - 31-03-2017 21:43
Nie popieram strajku nauczycieli, nikt ich na siłę w zawodzie nie trzyma. Jest wielu młodych ludzi po studiach pedagogicznych którzy chętnie podejmą się pracy, tylko jest jeden problem brak jest etatów. Więc jeśli się komuś w zawodzie nauczyciela nie podoba to zwolnić miejsce i poszukać innej pracy
117. Dodane przez Bambo, w dniu - 31-03-2017 21:47
JARAJĄ SIĘ TYM STRAJKIEM JAKBY III WOJNĘ ŚWIATOWĄ WYGRALI!Cieszcie się,że macie pracę a kogo to znudziło to w Afryce możecie małe Murzyniątka uczyć co białe a co czarne ;) :)
118. Dodane przez borowik, w dniu - 31-03-2017 21:50
Taaak myśmy się uczyli a was państwo kształciło i utrzymuje.
119. Dodane przez do kom. 106, w dniu - 31-03-2017 22:25
Zanim coś napiszesz to pomyśl i się nie ośmieszaj! Cyt.,,Widać,że głupota z rozumem nie poszła" - dziękuję za uznanie. Rozum u mnie został, u ciebie odwrotnie - rozum poszedł, głupota została :)
120. Dodane przez #, w dniu - 31-03-2017 23:07
Przerost formy nad treścią
121. Dodane przez czerwona jak karteczka, w dniu - 31-03-2017 23:08
Oprócz pedagogów, do godziny dziewiątej pojawił się tam tylko jeden uczeń. 
Jeden sprawiedliwy. 
Cały czas liczę na to, że zgodnie z regułami demokracji, większość powinna się wsłuchać czasami w głosy mniejszości.  
 
Już widzę jak większość będzie wsłuchiwać się w argumenty tego jedynego ucznia!!!! 
 
Wielkie strajki ! 
A dziećmi się wysługują , odwagi od domu do domu podpisów zbierać nie mieli na fundusz obywatelski. 
 
Zbaranieli. 
 
Świętowały protestując 
Głos kobiet w Lesznie 
08.03.2017. Radio Elka, zdjęcie 5 i 7.
122. Dodane przez NAUCZYCIEL, w dniu - 31-03-2017 23:10
Jestem nauczycielem historii i zarabiam 1900zl netto .5lat stażu .I gdzie tu sens?
123. Dodane przez 119, w dniu - 31-03-2017 23:29
Nie rozumiem twojego BEŁKOTU,weż się wyłącz bo wp(...) się tam gdzie nie trzeba.
124. Dodane przez Do 122, w dniu - 31-03-2017 23:42
Taaa oczywiscie chyba na dwa tygodnie
125. Dodane przez Do 122, w dniu - 31-03-2017 23:45
Jestem absolwentem szkoły podstawowej.Nie marnowali czasu na naukę tylko od razu poszedłem do pracy.Założyłem własny biznes budowlany dziś buduje wielkie osiedla i w słabym miesiącu zarabiam 50000zł.Czyli wychodzi na to,że zmarnowałeś swoje życie.
126. Dodane przez pytanie, w dniu - 01-04-2017 01:12
Napiszcie może co nauczyciele dzięki temu strajkowi osiągnęli - proszę o sensowne argumenty - bluzgów już padło dosyć. Może ZNP też napisze co osiągnął oprócz szumu medialnego
127. Dodane przez Ja, w dniu - 01-04-2017 04:06
Trzeba było się uczyć, żeby teraz móc TYLE pracować, mieć TYYYLE wolnego i do tego TYYYYYYYYYLE zarabiać, a nie narzekacie na strajk nauczycieli. Nauczycielka
128. Dodane przez do116, w dniu - 01-04-2017 05:02
"Więc jeśli się komuś w zawodzie nauczyciela nie podoba to zwolnić miejsce i poszukać innej pracy" 
I w drugą stronę też to działa. Jeśli tak im tej pracy zazdrościcie, to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, by im i sobie udowodnić, że też dacie radę? No to jak będzie?
129. Dodane przez rysiek, w dniu - 01-04-2017 06:23
Zmienic zawód bo wciaz zle.Zapraszam na prace na conajmniej 8 godz +soboty i bez przerwy wakacyjnej i zimowych ferii.Najmniejszy zus zaległy stary urlop.Wszycy zarabiaja w tym wkraju mniej niz inne kraje unii .Opodadkowac korepetycje kasy fiskalne jak w taxówkach !
130. Dodane przez Stefan, w dniu - 01-04-2017 06:48
Emeryci na emerytury- nie dokształcania do szkoły a nie blokowanie ciepłych etatów oświatowych.Urząd miasta powinien to skrupulatnie weryfikować.Jest tylu młodych wykształconych bezrobotnych
131. Dodane przez do 65, w dniu - 01-04-2017 07:33
BRAWO! sedno sprawy. Niestety obecna ekipa, która dorwała się do władzy buduje kapitał polityczny na sianiu wiatru. A kto sieje wiatr, ten zbiera burzę.
132. Dodane przez uczeń, w dniu - 01-04-2017 08:33
Nie chce mi się już tego czytać ciągle im mało ,mają tyle wolnego płatnego jak nikt i nie zarabiają tak mało ! Jak im mało to niech się przekwalifikują na łopatę!!!
133. Dodane przez xxx, w dniu - 01-04-2017 08:49
Proszę być uczciwym i podawać dochody z tytułu pracy w nauczycielstwie, wykazane w PIT. Do dochodów netto miesięcznie proszę dodawać 1/12 trzynastej pensji. Podać, ile godzin nauczyciel jest tygodniowo w pracy, że ma wakacje 2 miesiące latem, zimą, w okolicach świąt i jeszcze długie weekendy, odrabiane kosztem uczniów, bo w soboty, dla własnej wygody, odbiera dzieci rodzicom. Kartę Nauczyciela z rocznym płatnym urlopem, wieloma dodatkami itd.,itp. Wieczne narzekanie uczniom i rodzicom. I tak dalej. Proszę wziąć pod uwagę również to, że my, rodzice, negatywnie oceniamy pracę nauczycieli i nie mamy żadnego wpływu na to, kto uczy nasze dzieci, czy też na pracę szkół. Raport oświatowy w liczbach wykazał, że nauczyciele zbyt szybko osiągają pensje najwyższe, gdzie już więcej zarabiać się nie da. To jest totalny mit, że w Polsce nauczyciele, w porównaniu z innymi pracującymi, zarabiają mało.  
 
Nauczyciele są jedną z najgorszych grup komentatorów, używają pozamerytorycznego sposobu argumentowania, czyli argumentu skierowanego do osoby, "ad personam", porzucają właściwy spór i opisują faktyczne lub rzekome cechy swego przeciwnika. W ten sposób unikają stwierdzenia, że ich racjonalne argumenty zostały wyczerpane, a jednocześnie sugerują innym komentatorom, że poglądy oponenta są fałszywe. Dodatkowo obrażanie oponenta ma na celu wyprowadzenie go z równowagi, tak by utrudnić mu adekwatne reagowanie na przedstawiane argumenty.
134. Dodane przez do122, w dniu - 01-04-2017 09:01
Mój wychowawca też uczył historii ,nigdy nie upubliczniał i wylewał emocji związanych z pensją ( a zarabiał jeszcze mniej) na rodzica czy ucznia.Wchodził na lekcje uśmiechnięty,odpytywał....Lekcje wykładał z pasją i wielkim zaangażowaniem.Wśród swoich kolegów i koleżanek ,nie tylko z klasy ale równeż z innych klas ,nigdy nie usłyszałam złego słowa na tego człowieka,NIGDY....Dzisiaj po tylu latach ,kiedy się spotykamy czy na ulicy,w sklepie czy innych okolicznościach,wita nas tym samym uśmiechem,poznaje,że byliśmy jego uczniami :)Porozmawia,pyta o rodziców,jak nam się wiedzie....Dziękuję panie MACIEJU!Najlepszy wychowawca na świecie! Obecnym nauczycielom życzę aby ich praca dawała wiele satysfakcji a nie liczyły się tylko dla nich pieniążki;)
135. Dodane przez Asia, w dniu - 01-04-2017 11:13
Jestem nauczycielką przedszkola...35 dni urlopu w roku i mogę z niego korzystać wyłącznie w wakacje, lub gdy w placówce jest mało dzieci np. ferie. 
Na koncie co miesiąc mam 2640 zł. po 19 latach pracy. Pracuję 25 godz. tyg. W domu przygotowuję się do zajęć, piszę plany, przygotowuję pomoce - na własnym komputerze i w z własnych środków. Zajmuje mi to ok. 12 godz. tygodniowo. Dodatkowych spotkań popołudniowych (rady pedag., rady szkoleniowe, warsztaty i zebrania) wychodzi na rok 25...czyli po 2 w miesiącu na pewno.
136. Dodane przez do kom.123, w dniu - 01-04-2017 11:37
Jak nie rozumiesz, to twój problem. Nie dziwię się, jak się nie ma rozumu nie można rozumieć:) Pawian by zrozumiał! Widać dużo nie rozumiesz i odpuść sobie komentowanie:) Nawet nerwy puszczają, bo musisz się wspierać słownictwem z ,,rynsztoka". (...)!
137. Dodane przez do kom.132, w dniu - 01-04-2017 11:47
Hej uczeń, pamiętaj, że jak oni będą dłużej w szkole to ty też! Pomyślałeś o tym? Może zrobią przerwę od 12-13 -tej na sjestę i wrócisz do szkoły do 17tej, 18tej. mi jako rodzicowi pasuje, będę miała spokój w domu i opiekę popołudniową z głowy. Wrócisz do domu, za lekcję, naukę i spać! Wakacje 30 dni i do nauki. Super by było :)
138. Dodane przez Mateusz, w dniu - 01-04-2017 12:20
Zmieńcie pracę jak nie pasuje ... A sory zapomniałem przecież wy boicie się pracy fizycznej ...
139. Dodane przez do136, w dniu - 01-04-2017 12:37
cyt.Nauczyciele są jedną z najgorszych grup komentatorów, używają pozamerytorycznego sposobu argumentowania, czyli argumentu skierowanego do osoby, "ad personam", porzucają właściwy spór i opisują faktyczne lub rzekome cechy swego przeciwnika. W ten sposób unikają stwierdzenia, że ich racjonalne argumenty zostały wyczerpane, a jednocześnie sugerują innym komentatorom, że poglądy oponenta są fałszywe. Dodatkowo obrażanie oponenta ma na celu wyprowadzenie go z równowagi, tak by utrudnić mu adekwatne reagowanie na przedstawiane argumenty.:) :) :):) :) co dobrego wniósł ten strajk,jaki był sens jego ? Podaj przykłady i poprzyj realnymi argumentami.
140. Dodane przez haha, w dniu - 01-04-2017 13:46
do tych wszystkich co tak się znają! różnica taka że nauczyciel zawsze może zostać bezmózgim robolem natomiast bezmózgi robol nie zostanie nauczycielem.
141. Dodane przez DO 135, w dniu - 01-04-2017 13:49
hmmm,uważasz,że 2640zł na miesiąc to mało mam rozumieć.To jaka kwota usatysfakcjonowała?
142. Dodane przez zero, w dniu - 01-04-2017 13:51
Do tych co narzekają, każdy ma prawo do strajku!! jak wam źle to załóżcie związki zawodowe i walczcie o lepsze dla siebie. To Wy powinniście walczyć o Wasze dobro a nie wytykać innym że mają lepiej. Taka postawa charakteryzuje jednostki które są słabe i nie potrafią nić zmienić.  
Z drugiej strony jak ci wszyscy nauczyciele są tacy słabi, to za chwilę jak tak dalej pójdzie to będziecie ciężkie pieniądze płacić za korepetycje żeby te Wasze orły gdziekolwiek się dostały. Bo jak nie szanujesz to przynajmniej zapłacisz!!!!
143. Dodane przez tak na marginesie, w dniu - 01-04-2017 13:57
Dlaczego wylewacie zło 
ści i niezadowolenie na rodziców.Z kim podpisywaliście umowę i angaże? Nie wiedzieliście co podpsujecie,ile godzin będzie wynosił czas pracy i za ile ??? Jeżeli jesteście niezadowoleni to proponuję rozwiązać umowę .Po co się męczyć.
144. Dodane przez 142, w dniu - 01-04-2017 14:03
Odpowiedz na pytanie co dobrego wniósł ten strajk,jaki był sens jego?Podaj prykłady i poprzyj realnymi argumentami.
145. Dodane przez DO KOM142, w dniu - 01-04-2017 14:06
Mamy swoje związki ,niczego nikomu nie zazdrościmy bo nie ma czego.Czy po strajku coś się zmieniło? Na lepsze? Zwyczajnie was olali. :) ;):)
146. Dodane przez do135, w dniu - 01-04-2017 14:20
A coś ty chciała przyjść do domu i leżeć bykiem? Nie ma tak dobrze....
147. Dodane przez KOM142, w dniu - 01-04-2017 14:24
Strajkujcie,jedżcie do Warszawy pod Belweder.Może się uda i wyjzie Duda :) Społeczność,uczniowie się śmieje,bohaterzy jak należy;)
148. Dodane przez 142, w dniu - 01-04-2017 14:29
ty myślisz ,że społecznie pracujesz??? już raz płacę dlaczego mam płacić za coś drugi raz? (...)Za nie odprowadzanie składek za lekcje URZĄD SKARBOWY koło (...) ci zrobi :)
149. Dodane przez Edi, w dniu - 01-04-2017 14:51
do kom. 47 ale jesteś mądrala ,jak już wyliczasz to wylicz i porównaj wszystkie zawody, do innych państ europejskich to tyle.
150. Dodane przez Głupi (ale pilny) Jasiu, w dniu - 01-04-2017 16:13
Co oni tylko o tych pieniądzach? Przecież w Polsce nauka jest BEZPŁATNA.
151. Dodane przez Anta, w dniu - 01-04-2017 16:54
Zlewka większość zadają do domu i sprawdzają co rodzice umia bo sami nie umia przekazać wiedzy większość powinno przejść badania czy nadają się i czy mają podejście do dzieci
152. Dodane przez ETA, w dniu - 01-04-2017 17:21
Stare zgredy zwolnić bo się wyzywają na dzieciach precz z nimi
153. Dodane przez do kom.151, w dniu - 01-04-2017 17:58
I jakie odnosisz wrażenia w stosunku do siebie? Umiesz czy nie umiesz pomóc dziecku? Wg mnie nie umiesz, bo mówi się i pisze ,,umieją". Siadaj, pała :) Faktycznie marni ci nauczyciele z polskiego, nie nauczyli mamusi poprawnie mówić. Żal
154. Dodane przez Mariolka, w dniu - 01-04-2017 18:07
My tu za dużo piszemy a nie działamy. Skoro nam nie pasują nauczyciele, stwierdzają prawie wszyscy, że to lenie, nieroby, darmozjady, że na nich robimy, to do jasnej choinki zastrajkujmy! Domagajmy się likwidacji szkół, zróbmy na złość tym nierobom, pójdą na bruk, a my będziemy wreszcie szczęśliwi. potem ruszymy na policję, kolejne darmozjady za nasze...powoli wszystkich załatwimy. co wy na to? sami sobie dzieci będziemy uczyć, w końcu jesteśmy mądrzejsi od nich. Oni się nie nadają, nie mają podejścia do dzieci, tylko uczą a powinni jeszcze wychowywać! Jak wam się podoba mój pomysł, bo nas wszystkich denerwują te nieroby. Najwyżej wyślemy nasze dzieci za granicę uczyć, tam jest cudownie, więcej wakacji dzieci mają, ale w szkole siedzą do 17, 18-stej. Będziemy mieć spokój w domu. Szkoły do likwidacji, nauczyciele na bruk a my zażądamy 1000+. kto jest za?
155. Dodane przez Do Mariolki, w dniu - 01-04-2017 18:48
Tylko idiota lub nauczyciel mógłby wpaść na tak "genialny" pomysł. Czyżbyś była jednym z nich? Zresztą, jedno nie wyklucza drugiego.
156. Dodane przez DO Mariolki, w dniu - 01-04-2017 19:17
Jesteś belfrem :) a imię zaczyna się na W ?Zgadza się??
157. Dodane przez do kom.155, w dniu - 01-04-2017 19:41
A dlaczego zaraz idiota? Przecież to podsumowanie podejścia do nauczycieli. Wszyscy prawie piszą, że to lenie, nieroby, robimy na nich. Czyż tak nie jest? To o co masz ból? Nauczyciel leży na wątrobie to trzeba ich na bruk, przecież nauczycielami zostali ci, co nie mają pomysłu na życie! Więc po co oni nam potrzebni?
158. Dodane przez rodzic do kom.151, w dniu - 01-04-2017 19:48
Biedna ty, ten durny nauczyciel nie ma podejścia do dzieci, nie nauczył 30 w klasie. Ty z jednym musisz się męczyć i go uczyć. Sprawdzają rodziców czy ,,umią". Zapewne ty nie umiesz, ale nauczyciele ,,umieją". Sama się zbadaj, czy nadajesz się na rodzica.
159. Dodane przez do kom.155, w dniu - 01-04-2017 19:59
No to super podsumowałeś ten komentarz. Skoro idioci uczą nasze dzieci to co się dziwić, że większość wyrasta na idiotów, nie omijając ciebie :) Witaj w klubie :)
160. Dodane przez ktoś, w dniu - 01-04-2017 20:22
Jedziecie na nauczycieli, a kto wam: ekspedientom itd. kto wam broni strajkować? Domagamy się lepszego życia owszem, bo na nie zasługujemy. Jestem nauczycielką i zgadzam się, że nie każda osoba, która skończy studia pedagogiczne nadaje się do tego zawodu i życie to weryfikuje. Jak w każdej innej pracy po znajomości się uda, czy z polecenia, ale tak jest nie tylko wśród nauczycieli. Co do płac zgadzam się z poprzedniczkami/kami nauczyciele z długim stażem pracy nie mają niektóre 3000 na rękę. Na podwyżkę czekamy długo porównując inne zawody, a na dodatek jakim kosztem : szkolenia, kursy, warsztaty.. wciąż się dokształcamy, za własne pieniądze, BO MUSIMY, bo dyrektor wymaga itd. Nikt nie widzi tego, ile czasu poświęcamy w domu, by dobrze zaplanować lekcję. I tak, wydajemy własne pieniądze na różne rzeczy potrzebne do pracy, bo nie na wszystko szkoła daje pieniądze. O tym nikt nie mówi. A zawodu nie zmienię, bo nauczycielką chciałam być od zawsze , nie dadzą podwyżek - trudno. Ale zawalczyć, spróbować warto. Tyle w temacie.
161. Dodane przez 123, w dniu - 01-04-2017 20:25
KONIEC JUŻ ! NIE MOŻNA TEGO CZYTAĆ !SPOKÓJ!!!
162. Dodane przez Zarządzenie Minister Zalewskiej, w dniu - 01-04-2017 20:58
W poniedziałek wszyscy nauczyciele którzy brali udział w piątek w strajku odpracowują godziny.Uczniowie którzy nie mogli uczestniczyć w piątkowych lekcjach mają WOLNE.We wtorek tj.04.04.2017r o godz.15.30 odbędzie się nadzwyczajna Rada Pedagogiczna we wszystkich szkołach.Obecność obowiązkowa.
163. Dodane przez do 160, w dniu - 01-04-2017 21:27
My ekspedientki nie musimy strajkować.Zarabiamy dobrze 5000 netto,do tego wysługa lat,premia od utargu,nadgodziny... Żyć nie umierać. Swoją pracę wykonujemy z satysfakkcją i z uśmiechem na twarzy,mimo haluksów na nogach.Mamy szkolenia,kursy przed lub po pracy.Nie każdy może nas zastąpić ,wystarczy ,że jeden raz kasa się nie zgadza to wypowiedzenie w tym samym dniu.Przyjdż ,popracuj przez chwilę i się przekonaj jak fajnie.Coś jeszcze???
164. Dodane przez do kom.156, w dniu - 01-04-2017 21:54
Nie jestem belfrem na szczęście :). A co do imienia ,,Mariolka" - znasz kabaret ,,Paranienormalni"? Tak odbieram wszystkich atakujących inne zawody. Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma - powiedzenie wiecznie aktualne.
165. Dodane przez do kom.163, w dniu - 01-04-2017 22:20
Z wielkim szacunkiem do wszystkich zawodów, nie jestem nauczycielem, tylko zastanawiam się, gdyby ekspedientki zastrajkowały, to nauczyciele by tak atakowali, lub inną grupę zawodową? Dziś mam już trochę latek, jestem już babcią, ale pamiętam elementarz, gdzie nauczono mnie szacunku do wszystkich zawodów: piekarzy, górników, rolników, hutników itd. Nikt nie wyrażał się źle o nauczycielach, w szkole była dyscyplina. Nie jeden dostał linijką za bicie kolegi, plucie, przeszkadzanie na lekcji itp. Strach było wracać do domu z uwagą w dzienniczku. Dziś idąc po wnuki do szkoły włosy dęba stają. Hałas, krzyki, biegi, rzucanie torbami ... Dzieci mają za dużo praw a za mało obowiązków, a rodzice stali się roszczeniowi... co widać po wypowiedziach powyżej.
166. Dodane przez DO 19, w dniu - 01-04-2017 23:22
Trzeba było uczyć się zdać maturę i skończyć minimum dwa kierunki studiów i nie musiał byś pracować fizycznie tylko byś się "poobijał" tak jak my się "obijamy.Ekspedientka też może zrobić maturę i skończyć studia . Nie chciało wam się uczyć a teraz macie do nas zastrzeżenia, że mimo bardzo wysokich kwalifikacji nie jesteśmy odpowiednio opłacani? A powiedzcie mi wy wszyscy piszący tu brzydko o nas nauczycielach- dzięki komu potraficie pisać? Może ekspedientki was nauczyły? A może pracujący fizycznie tatuś czy mamusia? No nie. To dzięki man teraz możecie tu nas obrażać. Jak pielęgniarki odeszły od łóżek chorych dzieci (my uczymy zdrowe dzieci) to jakoś nie pisaliście, że powinny strajkować w swoje wolne dni. A wiecie, że niewiele jest zawodów w Polsce i na świecie gdzie wymagane są tak wysokie kwalifikacje jak w przypadku nauczycieli w Polsce. Ale może pomożecie rządowi doprowadzi do tego, że wasze dzieci będą uczyć nauczyciele za pensję ekspedientki czy murarza i z ich kwalifikacjami i umiejętnościami. Myślę, że wtedy nareszcie będziecie zadowoleni i nie będziecie niczego zazdrościć nauczycielom,bo będą mieli dokładnie takie same kwalifikacje i pensje jak wy.
167. Dodane przez buuuu 166 i 165, w dniu - 02-04-2017 00:44
DZIĘKUJEMY ZA TEN ZACNY TRUD,NAUCZYCIELE TO BYŁ,JEST I BĘDZIE ZAWSZE SKOMPLIKOWANY LUD!!! 166 kiepsko wyedukowana nauczycielko ''man'' pisze się nam ;)
168. Dodane przez ha ha ha, w dniu - 02-04-2017 04:10
Chyba na głowę upadłaś,pomagać? Rozum odjęło?Jesteście mądrzy tylko w grupach albo na portalach np.typu elka.Jak taka wykształcona jesteś to radż sobie sama.Po twoim wpisie sądzę ,że po łepkach się uczyłaś,TYŚ z grupy GORSZY SORT!
169. Dodane przez tIK-Tak, w dniu - 02-04-2017 08:52
Nie piszcie już z nimi ,niech piszą sobie ale do ściany płaczu ;) :)
170. Dodane przez Prośba do nauczycieli, w dniu - 02-04-2017 09:34
Kochani, nie przejmujcie się tymi wpisami. Ignorujcie je, nie przekonacie hejterów, część z nich to osoby opłacane. Wasza próba obrony swoich wartości daje im tylko impuls do pracy i podbija ich wynagrodzenie. 
Pozostała grupa , która was atakuje to przeważnie osoby nie stabilne emocjonalnie, te wpisy to dla nich forma terapii, tym bardziej należy ich zignorować. 
Róbcie swoje i nie przejmujcie się. 
Życzę wytrwałości.
171. Dodane przez Płomyczek, w dniu - 02-04-2017 11:22
Kto nie strajkuje jest nauczycielem z czarnym balonikiem wymachującym czerwoną legitymacją na leszczyńskim rynku 
lobbującym za wyciąganiem za uszy dzieci z łon matek przed terminem(terminacja ciąży), fochniętym na ministra Szyszko za mordowanie korników w puszczy i przywrócenie władania ogrodem ogrodnikowi? 
 
Nie . 
 
Nie trudno przewidzieć co się stanie z tymi co dziś nie strajkują po zmianie władzy. 
Nie będzie okresu ochronnego dla tych którzy nie popierają socliberalnych buntów. 
 
 
Nie zapominajmy o dilu ZNP z komunistami w ocenie sytuacji.
172. Dodane przez ppffff, w dniu - 02-04-2017 12:14
Teraz piszą sami do siebie ,większość z nich to ososoby nie stabilne emocjonalnie,opuszczone,brak im jakichkolwiek doznań.NIE PISZCIE NIC,teraz dają obraz całej swojej osobowości.POŚMIEJEMY SIĘ...KOM.171 na ODDZIAŁ PSYCHIATRYCZNY,w trybie przyspieszonym :) :) ;)
173. Dodane przez &#, w dniu - 02-04-2017 12:32
hahahaaaa....kom171 chyba MAMROTA obaliłeś :) :) :)
174. Dodane przez :], w dniu - 02-04-2017 18:23
MIAZGA :]
175. Dodane przez gość, w dniu - 02-04-2017 19:54
Nauczyciele jak zwykle... chcą ugrać coś dla siebie przy każdej zmianie rządu. Nie wierzę już wam ani trochę, miał być protest przeciw reformom a wyszło jak zwykle... żądanie gwarancji zatrudnienia (sic!) i większa kasa. Socrealizm w pełni... Panie, Panowie, te czasy już za nami!
176. Dodane przez grzes, w dniu - 02-04-2017 20:53
Potrafili stocznie rozwalić to z nauczycielami sobie nie poradzą jestem za zwolnieniem nauczycieli bo im w tyłkach się przewraca precz z gimnazjami inni tez tracą prace i jest dobrze i nikt nimi się nie interesuje trzy miesiące wakacji i do tego 14 dodatków kosztem podatników ja prowadzę firmę od rana do wieczora przez siedem dni w tygodniu i kto mną się zamartwi a im zawsze mało kto mi da dodatki i urlop trzy miesiące
177. Dodane przez :), w dniu - 02-04-2017 23:08
Współczesne dzieci, są tak wychowane jak ich rodzice.Powyższe komentarze tych rodziców, mówią o tym same za siebie.
178. Dodane przez :], w dniu - 03-04-2017 10:18
W dzisiejszych czasach nauczyciele nie potrafią sobie radzić z dzieciakami,swoje frustracje wylewają na wszystkich w koło .Nie potrafią ułożyć sobie życia ptywatnego dlatego większość to starzy kawalerowie i stare zgorzkniałe panny które nie potrafią nawet jajka ugotować :>
179. Dodane przez :>, w dniu - 03-04-2017 10:36
Który skrzywdziłeś 
Który skrzywdziłeś człowieka prostego 
Śmiechem nad krzywdą jego wybuchając, 
Gromadę błaznów koło siebie mając 
Na pomieszanie dobrego i złego, 
Choćby przed tobą wszyscy się skłonili 
Cnotę i mądrość tobie przypisując, 
Złote medale na twoją cześć kując, 
Radzi że jeszcze jeden dzień przeżyli, 
Nie bądź bezpieczny. Poeta pamięta 
Możesz go zabić - narodzi się nowy. 
Spisane będą czyny i rozmowy. 
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy 
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.
180. Dodane przez Do 178, w dniu - 03-04-2017 15:53
na dzieci których nie potraficie wychować wy rodzice nie ma rady ! Zacznijcie najpierw mądrze wychowywać a nie będziecie musieli sie zastanawiać dlaczego dziecko jest jakie jest . Nastały czasy takie , ze nauczyciel nie ma w ogóle autorytetu wśród uczniów bo ich tego nie uczycie ! Nie macie szacunku do nas wiec jak dzieci maja go mieć ... pełno cwaniaczków na tej Elce, siedzicie tu i pyszczycie , ciekawe co robią teraz dzieci pewnie grają na tablecie , przynajmniej spokój macie :]
181. Dodane przez do 180, w dniu - 03-04-2017 19:31
Skoro tak jesteś ciekawa/wy studiują na renomowanych uczelniach.Proszę mnie nie pouczać,ten etap mam dawno za sobą.Niestety przykładem nie świecicie o czym świadczą komentarze i to kogo? nauczycieli. Autorytet wśród uczniów trzeba sobie wypracować i nie tylko to...Tolerancja i kultura dla rodzica jest wam OBCA! ŻEGNAM!!!
182. Dodane przez do starej panny albo zgreda kom180, w dniu - 03-04-2017 19:48
do180 to tylko mógł napisać ktoś ,kto nie ma swoich dzieci i nie ma zielonego pojęcia o rodzinie czyli największy pustak wszechczasów.
183. Dodane przez ???, w dniu - 05-04-2017 01:05
d0 181,182-Prawda w oczy kole... najwidoczniej tak.
184. Dodane przez do183, w dniu - 05-04-2017 19:11
ŻENADA!
185. Dodane przez cdvdv, w dniu - 05-04-2017 23:46
nauczyciel mało zarabia.... 
 
 
 
 
 
proszę mi powiedzieć kto ma tyle wolnego, oprócz nauczyciela...
186. Dodane przez @, w dniu - 07-04-2017 00:21
do 185 -Gdyby Pani/Pan pracowali w tym zawodzie, wtedy nie byłoby oburzenia i zdziwienia dlaczego nauczyciele mają tyle wolnego.Radzę zasmakować tego zawodu, wtedy na pewno zmienią Państwo zdanie.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj