Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Kościan arrow Umowa na linię Czempiń - Leszno

Modernizacja warta prawie 400 mln zł

Umowa na linię Czempiń - Leszno

05.05.2017. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

Na dworcu kolejowym w Kościanie podpisano dziś umowę pomiędzy PKP PLK a spółką TORPOL, która będzie modernizować odcinek linii kolejowej Czempiń - Leszno. Na trasie liczącej 36 km zostaną przebudowane nie tylko tory, ale też kilkanaście peronów, powstaną przejścia podziemne, wiadukty. Pociągi będą kursowały szybciej i bezpieczniej.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Firma TORPOL w ciągu miesiąca powinna przedstawić harmonogram robót. Zgodnie z planami PKP prace na odcinku Kościan - Stare Bojanowo mają się rozpocząć 1 października.
W planach jest budowa przejścia podziemnego pod torami w ciągu ul. Wyzwolenia w Kościanie, gdzie teraz funkcjonuje "dzikie" przejście oraz przejście podziemne na stacji w Starym Bojanowie.
W samym
Kościanie powstaną dwa wiadukty kolejowe nad ul. Młyńską i nad ul. Gostyńską. Może tu wywołać spore utrudnienia w ruchu. Już w tej chwili w godzinach szczytu powstają tam duże korki.

Wiadukty drogowe powstaną natomiast w ciągu ul. Wilkowickiej w Lesznie i w ciągu krajowej "piątki" w Klonówcu. - W przypadku Klonówca nie ma takiego problemu ze względu na to, że obiekt powstanie około 100 m od istniejącego przejazdu, także dopóki nie będzie nowego obiektu, ten przejazd będzie cały czas czynny - mówi Jarosław Szczepaniak, dyrektor projektu, PKP Polskie Linie Kolejowe SA - W przypadku ul. Wilkowickiej, niestety, tutaj będzie budowa w miejscu istniejącego przejazdu kolejowego i kiedy przystąpimy do prac, ten przejazd zostanie zamknięty i na czas budowy wiaduktu nie będzie można korzystać. Trzeba będzie po prostu jeździć objazdami. Na Wilkowickiej prace rozpoczną się nie wcześniej jak w lipcu przyszłego roku.

W związku z modernizacją zmieni się rozkład jazdy, chociaż priorytetowe mają być połączenia lokalne. Część pociągów dalekobieżnych będzie musiała jeździć przez Ostrów Wlkp.

W ramach przedsięwzięcia unowocześnione zostaną cztery stacje i trzy przystanki, będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, monitoring oraz nowoczesne urządzenia sterowania ruchem.
Koszt modernizacji odcinka to 395 mln zł. Wykonawca ma 34 miesiące na realizację.

Umowa na drugi odcinek Leszno - granica województwa zostanie podpisana w czerwcu.
Całkowity koszt przebudowy linii E59 to 1,5 mld zł - z czego 1,2 mld pochodzi ze środków unijnych.
 
Komentarze (11)
1. Dodane przez Martinez, w dniu - 05-05-2017 15:13
Ok przejazd na Wilkowickiej będze zamknięty, ale tam też dużo ludzi chodzi pieszo, co też mają chodzić objazdem?
2. Dodane przez Sanczez, w dniu - 05-05-2017 15:27
Tam jest dość dużo miejsca. Mogli by jakiś bay-pass zrobić.
3. Dodane przez WILKOWICKA, w dniu - 05-05-2017 15:56
Ul. Wilkowicka pójdzie dołem (pod torami ) -takie zapadly ustalenia ..... !!! Jan N. (toromistrz -Lipno Nowe ) !!!!
4. Dodane przez Anty Talib, w dniu - 05-05-2017 17:17
Do 1  
Udo się, albo się nie udo...... przejść
5. Dodane przez kozioł, w dniu - 05-05-2017 17:26
to niech kupią sobie samochody to nie będą chodzić pieszo!
6. Dodane przez Obserwator, w dniu - 05-05-2017 18:31
Brawo Radni i Członkowie Stowarzyszenia Porozumienia Ziemia Kosciańska !
7. Dodane przez do obserwatora, w dniu - 06-05-2017 10:04
Kiepski z ciebie obserwator. Tak się składa, że ani radni, ani też członkowie tej para partyjnej organizacji nie mają z tą inwestycją nic wspólnego. Tą długo oczekiwaną inwestycję przeprowadza PKP we własnej gestii. Dlatego też na konferencję nie zaproszono władz samorządowych, czy też członków PZK, więc przypisywanie sobie i PZK, z którego się wywodzisz "cudzego sukcesu" jest nieetyczne i niestosowne.
8. Dodane przez Ach, w dniu - 06-05-2017 12:14
Tylko czy my nie wyrzucamy pieniędzy w błoto przypadkiem? 
Bo czy przy tej przebudowie zmniejszamy promienie łuków? 
...................................................... 
Ich produkcję zakończono w 1986 roku, ale dzięki modernizacjom pociągi te kursowały wiele lat. Eksploatacja tej serii zakończyła się w listopadzie 2008. Jedna jednostka znajduje się także w Muzeum Kolejnictwa w York  
 
 
Oficjalne otwarcie nastąpiło 1 października 1964 roku. Linia odniosła olbrzymi sukces, przewożąc 100 milionów pasażerów już po niecałych trzech latach (13 czerwca 1967 roku), a miliard przekraczając w 1976[3]. 
Pierwsze pociągi jeździły z prędkością 200 km/h, 
Shinkanseny to pociągi normalnotorowe (rozstaw torów 1435 mm), inaczej niż większość kolei japońskich, używających torów o rozstawie 1067 mm. 
Między północą, a godziną 6:00 linie zamykane są na potrzeby konserwacji. Jeżdżą po nich wówczas także specjalne pociągi Doctor Yellow, które za pomocą zamontowanej na ich pokładzie specjalistycznej aparatury dokładnie sprawdzają każdy odcinek torów. 
 
Shinkansen jeździ z niezwykłą dokładnością. Maksymalne opóźnienia to 36 sekund w skali roku. 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Shinkansen 
 
 
Podróż Shinkansenem to spory wydatek. Ceny biletów porównywalne są z przewoźnikami lotniczymi. Przykładowo, bilet z Tokio do Aomori kosztuje 9 870 jenów (328 zł). Do tego dochodzi cena miejscówki na najtańszą klasę 6 500 jenów (216 zł), co daje razem 544 zł. Jeśli wybierzemy podróż w pierwszej klasie (Green Car) lub biznesowej (Gran Class), gdzie miejscówki kosztują odpowiednio 10 990 jenów (365 zł) i 15 990 jenów (532 zł), to cała podróż może nas wynieść nawet 860 zł. 
 
Na szczęście, Japończycy oferują turystom z Europy globalny bilet Japan Rail Pass, który można kupić w wybranych europejskich krajach, a uprawnia on do nieograniczonej liczby przejazdów wszystkimi pociągami JR. Sprzedawany jest on w wersji jedno-, dwu- lub trzytygodniowej na pierwszą lub drugą klasę. Tygodniowy bilet na drugą klasę kosztuje 28 300 jenów (940 zł). Łatwo więc obliczyć, że jego koszt zwraca się już po dwóch przejazdach Shinkansenem. Do biletu przysługują bezpłatne miejscówki w drugiej klasie i Green Car. Jest jednak ograniczenie Japan Rail Pass nie jest honorowany w najszybszych pociągach Nozomi i Mizuho. 
 
Przedłużenie linii Tohoku Shinkansen z Aomori ruszyło przed kilkoma laty, zakończenie inwestycji zaplanowano jednak dopiero na 2035 r. Trasa poprowadzi m.in. przez najdłuższy na świecie podmorski tunel kolejowy Seikan, gdzie Shinkansen będzie miał wspólny tor w splocie z linią wąskotorową. 
 
W 2027 r. planowane jest uruchomienie pierwszej komercyjnej linii kolei magnetycznej Chuo Shinkansen z Tokio do Nagoi o długości 334 km. Przewidywana prędkość ma wynieść 500 km/h. 
 
Może by pilotażowo polibuda zaprojektowała połączenie studenckie przy okazji przebudowy ,wcisnąć przy nasypie jedną nitkę na sprubę . 
Rano Leszno -Poznań , po południu Poznań -Leszno 
 
linia ma powstać między Los Angeles do San Francisco, a pociągi będą pokonywać prawie 500-kilometrowy dystans dzielący te miasta w 35 minut, mknąc z prędkością nawet 1200 km na godzinę! 
 
http://www.newsweek.pl/nauka/pociag-szybki-ja(...)linia-hyperloop,108074,1,1.html 
Ruszyły testy kolei Hyperloop mającej zostać najszybszym i najbezpieczniejszym na świecie środkiem transportu. Nowoczesne pociągi już za kilkanaście lat mogą pojawić się na europejskich trasach. 
Początkowo pomysł właściciela Space X i Tesli miał być zastosowany w USA przy budowie linii łączącej Los Angeles z San Francisco. Jednak Elon Musk postanowił swoją koncepcję puścić w obieg i tym samym zaraził nią tysiące naukowców z całego świata, którzy dziś pracują nad własną wersją pociągów Hyperloop. 
W połowie stycznia firma Hyperloop Transportation Technologies podpisała porozumienie z władzami Bratysławy i Brna, a niedługo później z szefem departamentu transportu Dubaju w sprawie wdrożenia projektu. Możliwe, że pierwsza linia zadebiutuje właśnie w tych państwach. 
 
http://www.newsweek.pl/nauka/hyperloop-testy-(...)lei-elona-muska,artykuly,404526,1.html?src=Article_readMore_inner
9. Dodane przez zetka, w dniu - 06-05-2017 12:15
Ukraińcy z Gronowa do Eurolandii pójdą przez Wilkowice to będą jaja a tyle tam jest miejsca aby zrobić techniczny przejazd patrzmy na to trochę logicznie i ekonomicznie dla mieszkańców i przedsiębiorców z tego rejonu
10. Dodane przez vd, w dniu - 07-05-2017 19:39
szybciej o 4 minuty 30 s?
reklama
reklama
11. Dodane przez janusz, w dniu - 10-05-2017 13:11
jak tak dalej pójdzie to niedługo będziemy świętować 10 lecie remontów na lini Poznań - Wrocław a końca nie widać.. współczuje wszystkim dojeżdżającym, ale jeszcze tylko 34 miesiące :D
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj