Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
16
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bernadetta, Renata,
Julia, Benedykt,
Urban
Do końca roku 259 dni.
Start arrow Leszno arrow Miasto przejmie pływalnię Akwawit?

Komisja spotka się na basenie

Miasto przejmie pływalnię Akwawit?

26.06.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Wraca temat przejęcia przez miasto pływalni Akwawit. Z propozycją prowadzenia jej przez samorząd wystąpił prezes CKiR Akwawit Przemysław Biechowiak. Powodem jest nierentowność części basenowej.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Aquapark, który 20 lat temu był wizytówką miasta dziś jest cieniem dawnej wielkości. Na skutek nieporozumień między spadkobiercami po Aleksandrze Gudzowatym, który kupił od Skarbu Państwa wytwórnię spirytusu wraz z towarzyszącym mu kompleksem hotelowo-rekreacyjnym pływalnia pozbawiona została ciepłej wody powstałej w
procesie technologicznym. Potem odcięto ją w ogóle od wody z fabryki. Wszystko to sprawiło, że basen stał się deficytowy, nie było też pieniędzy na poważniejsze remonty.

Trzy lata temu prezes CKiR Akwawit Przemysław Biechowiak zaproponował samorządowi przejęcie pływalni - bezpłatną dzierżawę, w zamian za którą miasto wzięłoby na siebie koszty utrzymania. Propozycja nie obejmowała jednak przejęcia ani hotelu, ani centrum SPA - te bowiem strat nie przynoszą. Prezes Akwawitu już wtedy nie ukrywał, że bez pomocy miasta pływalni grozi zamknięcie. Radni ówczesnej kadencji do pomysłu odnieśli się dość ostrożnie, nie podejmując żadnej decyzji.

Teraz prezes Biechowiak ponowił propozycję obecnym władzom miasta. -Był na jednym z posiedzeń Komisji Kultury i Sportu - przyznaje wiceprezydent Piotr Jóźwiak - padły tam pewne propozycje, ale na dużym poziomie ogólności. Jak dodaje Jóźwiak, prezes CKiR przedstawił kilka opcji pomocy miasta. -Jedną z nich jest przejęcie pływalni - mówi - inne to dofinansowanie działalności lub wykup karnetów dla dzieci i młodzieży. Na razie władze Leszna nie ustosunkowały się do propozycji, wyznaczono tylko termin kolejnego posiedzenia komisji - ma ono nastąpić 4 lipca już na pływalni Akwawit.
 
Komentarze (70)
1. Dodane przez nieprzystosowany społecznie, w dniu - 26-06-2017 11:41
Pomysł z lekka dziwny. Po kiego brać na barki (i budżet) utrzymanie tego bankruta. Dlaczego miasto miałoby być sponsorem prywatnej działalności. Aby basen wyciągnąć na przyzwoity poziom potrzebny jest przede wszystkim kapitalny remont. Koszt takiego remontu to z pewnością nie kilkadziesiąt czy nawet kilkaset tysięcy. Właściciel doprowadził basen do stanu takiego w jakim jest a teraz czeka na pieniądze od miasta. A co z basenem przy 7? Przecież on z założenia ma kształcić dzieci w pływaniu.
2. Dodane przez Ja, w dniu - 26-06-2017 12:07
Do 1. Szanowny Panie, czegoś Pan nie rozumie. Baseny w większości są niestety deficytowe. Są one zazwyczaj własnością gmin, powiatów lub spółek miejskich. Wtedy jednostki te mogą finansować ich działalność i pokrywać ewentualne straty. Jest to działalność nie tylko dla zysku (jak w przypadku prywatnego przedsiębiorcy), ale przynosi to pozytywne działanie społeczne (tak w skrócie). Alternatywą jest to, że właściciel zamknie pływalnię całkiem i koniec. Oby tak się nie stało, gdyż basen otwarty to dziadostwo, a pływalnia przy SP 7 nie pomieści chętnych. Liczę na zrozumienie radnych. Pozdrawiam-korzystający z pływalni Akwawit.
3. Dodane przez jaki cwany, w dniu - 26-06-2017 12:10
dostał za darmo,był zwolniony z podatków, a teraz zabierajcie to co mi się nie podoba na MIASTA utrzymanie, a własność dalej moja..każdy głupi może tak interes robić żeby tylko zyski dostać i nic nie wkładać...biznesmen w podartych skarpetkach
4. Dodane przez Demon, w dniu - 26-06-2017 12:19
Zamknąć budę skoro nierentowna i po kłopocie.
5. Dodane przez Ben, w dniu - 26-06-2017 12:20
Zaorać i zrównać z ziemia.
6. Dodane przez xxxx!!!!!!!, w dniu - 26-06-2017 12:33
niech obecny "prezes" stanie przed lustrem i głośno powie jestem "wielki" to dzięki mnie tak stoi pływalnia to moje pomysły doprowadziły do tego
7. Dodane przez xyz, w dniu - 26-06-2017 12:37
po zamknięciu akwawitu na siódemce nie da się popływć, ten basen jest jak najbardziej potrzebny - oczywiście przydałoby się wyremontować wiele rzeczy, ale sam basen - jego możliwości tj 3 niecki basenowe są idealne do nauki pływania na każdym poziomie zaawansowania. z grubsza sprawa rozbija się o koszty ogrzewania, które po odcięciu ciepła odpadowego z firmy akwawit niewspółmiernie wzrosły. Dylemat: utrzymać temperaturę i miejsca pracy czy remontować...
8. Dodane przez tra, w dniu - 26-06-2017 12:55
Basen czeka upadłość. Jestem ciekaw kto wpadł na pomysł cen/godz za taki standard. Max za god to około 6zł !!!
reklama
9. Dodane przez Jestem za, w dniu - 26-06-2017 13:01
Lepiej zainwestować w basen, który jest przydatny dla każdego niż wywalac kasę na żużel...
10. Dodane przez xxx, w dniu - 26-06-2017 13:10
Dokladnie kiedys to byla plywalnia z 1 go zdazenia teraz to poraszka ,zjezdzalnie to zgroza kalecza plecy ludziom wiedz po co miasto ma brac taki ciezar na siebie ,to bankrut juz jest ,obskurn plywalnia syf nic wiecej zamknac to by nalezalo a nie narazac ludzi na poranione czesci ciala
11. Dodane przez adam, w dniu - 26-06-2017 13:15
Jest basen miejski przy SP7 i on jak najbardziej wystarcza i zaspokaja potrzeby. Zgadzam się z kom. 1. Taki basen to obciążenie na lata. Tragedia.
12. Dodane przez hm, w dniu - 26-06-2017 13:17
Częściowo zgadzam sie z kom 1. To prywatny właściciel i to on musi się martwić. Mojej firmie nikt nie sponsoruje remontów. A swoją drogą koszt takiego remontu to przypuszczam więcej niż koszt budowy nowego obiektu. A stare zawsze - nawet po remoncie pozostaje stare. Taki Koscian i Gostyń stać było na wybudowanie nowego basenu a Leszno leży i kwiczy.
13. Dodane przez jupi, w dniu - 26-06-2017 13:17
Każdy chciałby pozbywać się nierentownych inwestycji. Hotel nie, basen tak. Trzeba mieć tupet aby wychodzić z taką propozycją.
14. Dodane przez qwerty, w dniu - 26-06-2017 13:21
Prywatna firma chce oddać nierentowną część miastu żeby to ono ponosiło koszty, a to z czego hajs się zgadza (hotel, spa) zostawić dla siebie. To jakiś żart, że mieszkańcy mają utrzymywać nierentowne prywatne firmy? Może jeszcze remont z kasy miasta, a potem powrót do prywatnych rąk? Jedną miejską pływalnie już mamy przy SP7, druga nie jest potrzebna. Jeżeli Akwawitowi nie opłaca się jej trzymać to niech ją zamkną albo niech zainwestują żeby byli konkurencyjni z nowymi aquaparkami w innych miastach.
15. Dodane przez Wiecho blacharz, w dniu - 26-06-2017 13:22
czy (...) która jest teraz właścicielką wyraziła już zgodę by miasto przejęło jej długi? swoją drogą odkupujemy państwowy majątek po uwłaszczeniu, super polityka , brawo WY :)
16. Dodane przez słucham :-), w dniu - 26-06-2017 13:28
Czy właściciele Akwawitu szukają przysłowiowego "Jelenia"? Pan Gudzowaty kupił kiedyś Akwawit, żeby produkować tu biopaliwa, a że miał znajomości w ówczesnym rządzie SLD, myślał, że przejdzie to bez mrugnięcia okiem, a tu ZNONK :-(. Basen był dla niego od początku kulą u nogi. Państwo właściciele chcą żeby Miasto przejęło to w "bezpłatną dzierżawę" tzn. Miasto wyremontuje, potem właściciele Akwawitu wypowiedzą umowę i sprzedadzą to za dużą kasę, no jaki nic geny Gudzowatego. To nie jest propozycja partnerska.
17. Dodane przez yyy, w dniu - 26-06-2017 13:46
A CZY UNIA LESZNO TO PRYWATNY KLUB ??? ILU DZIECIAKÓW UCZY SIE ZUZLA Z LESZNA ....A NA BASENIE SP 7 JEST KOMPLET ...
18. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 26-06-2017 13:52
Chyba niektórzy nie przeczytali uważnie artykułu, a już z pewnością nie znają pojęcia biznesu. Przecież tu wyraźnie napisano, że basen będzie zamknięty jeśli miasto nie będzie chciało go przejąć. Na tym polega biznes, ze jeśli coś się nie przynosi zadowalających zysków, to się to zamyka. Tu chodzi bardziej o fakt, że bez tej pływalni miasto straci jednostkę, która od lat uczy dyscypliny sportu jaką jest pływanie leszczyńskie dzieci, mlodzieź, osoby niepełnosprawne. A i służy mieszkańcom..... . Moja dwójka dzieci pokochała pływanie dzięki temu, że tam od 3 roku życia, aż po swoje nastoletnie życie właśnie tam uczestniczyła w zajęciach. A pływalnia przy Sp 7 zaspokaja dobrze potrzeby trenujących tam sportowców klas sportowych, ale nie pozostałych Leszczyniaków. Uwielbiam pływanie, nie wyobrażam sobie Leszna bez basenu Akwawit!
19. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 26-06-2017 14:00
Postawić ultimatum - abo miasto przejmuje całość z hotelem, SPA, albo nic. Cwaniactwo całą gębą. Basen był i jest zarządzany źle. Nic tam się nie dzieje, a mogło by wiele, lecz pazerność za wynajem jak widać nie popłaca, nie macie za to nic!
20. Dodane przez Estragon, w dniu - 26-06-2017 14:22
Z tego co pamiętam to problemy basenu zaczęły się gdy zakład Akwawit odciął ciepło basenowi Akwawit. Może prezydent miasta zanim podejmie decyzję dowiedziałby się czy jest szansa na powrót do dawnego układu. Oczywiście basen płaciłby zakładowi za ciepło ale chyba i tak byłoby to tańsze niż samodzielne ogrzewanie. A koszty ogrzewania to chyba największy wydatek. Pozostaje jednak jeszcze pytanie czy zakład ma tyle "ciepła" na zbyciu bo chodzą słuchy że szału obecnie tam nie ma.
21. Dodane przez ada, w dniu - 26-06-2017 14:28
mam pomysł pomieszczenia po basenie można zagospodarować np hodując marihuane byłyby korzyści, a warunki są tam idealne mam na myśli marychę leczniczą
22. Dodane przez Key, w dniu - 26-06-2017 14:44
Byłoby wielką głupot przejęcie basenu przez samorząd.Czy nie mamy innych problemów?nie mamy lepszych inwestycji???Kto utrzyma taki kolos-dopóki był darmowy cieplik z Akwawitu-wzsystko szło jak z płatka.Dzisiaj budować kotłownię???przecież MPEC nie da tyle ciepła do podgrzania wody i cieplika dla obiektu.Jeśli Rada podejmie decyzję o przejęciu basenu-będzi to koniec dobrych zmian w Lesznie i wielki upadek.
23. Dodane przez Magdalenka xxx, w dniu - 26-06-2017 14:46
Ja bym zwolnił prezesa co doprowadził obiekt do tego stanu. Na tym basenie nic ciekawego się nie dzieje, te zjeżdżalnie to złom a nie atrakcja. Na kasach tylko przybywa kartek że to czy to nieczynne !!!!! Jakie atrakcyjne zajęcia rekreacyjne ma w ofercie ten basen, jaka propozycja dla mieszkańców ? zaproponujcie coś dla mieszkańców i wtedy razem z miastem działajcie wszyscy będą zadowoleni.
24. Dodane przez ANNA, w dniu - 26-06-2017 14:48
do kom. 15: Pływalnia Akwawit nigdy niebyła państwowa. Wybudowano ją za prywatne pieniądze, tak jak np. hotel.
25. Dodane przez plywak, w dniu - 26-06-2017 15:07
Basen jest potrzebny,sporo osob z niego systematycznie korzysta.zamkniecie spowoduje utrate mozliwosci korzystania z plywania,bo basen przy sp7 przeznaczony jest glownie dla szkol.To wstyd by w miescie nie bylo ogolnodostepnego basenu przez caly dzien.
26. Dodane przez Do Magdalenka, w dniu - 26-06-2017 15:10
A czy Magdalenka korzysta czasami z basenu, czy tylko z zjezdzalenek? Tu jest mowa o nieco większych potrzebach niż ślizganie. Dzieciaki chodzą na MCS, dziewczyny pływają synchronicznie, niepełnosprawni ćwiczą, a ludzie przychodzą pływać, bo ta dyscyplina akurat to czysta przyjemność..... . A i oferta półkolonii, na które chodziło moje dziecko to najlepiej zorganizowany czas wakacyjny w Lesznie (pływanie, rozrywka, edukacja i zabawa).
27. Dodane przez ania, w dniu - 26-06-2017 15:13
Popieram kom.17
28. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 26-06-2017 15:18
Włodarze Leszna niech się uczą gospodarności od R. Biedronia Prezydenta Słupska. Po objęciu urzędu Słupsk był zadłużony. Sprawił, po niecałych 3 latach urzędowania, że jest nadwyżka budżetowa. Utrzymywanie(...) Straży Miejskiej, (...) KSUL oraz ew. przejęcie (....) basenu AKWAWTu, to gwoździe do trumny. W latach 90-tych ub. wieku, po otwarciu, basen spełniał normy nowoczesności, w okolicy nie było żadnych krytych pływalni. Dzisiaj Głogów, Rawicz, Wolsztyn, Kościan i inne okliczne miasta posiadają coś takiego. Mieszkańcy tych miast i okolicznych miejscowości nie muszą korzystać z tego ,,prestiżowego" obiektu w Lesnie. Jeśli właścicielowi się ten biznes nie opłaca, to niech zamyka na 4 spusty. Samorząd Leszna nie powinien się pakować w takie szemrane interesy.
29. Dodane przez Edek, w dniu - 26-06-2017 15:30
Skoro problem wziął się z odcięcia ciepla odpadowego z Polmosu to może w sytuacji przejęcia przez miasto plywalni udaloby się przywrócić dostawę ogrzewania. Nie byloby wroga a z miastem przeciez zakladowo lepiej dobrze żyć i nie komplikować.Basen jest potrzebny...
30. Dodane przez do 24. Dodane przez ANNA, w dniu - 26-06-2017 15:32
Prywatne :) Pewnie za twoje :) Akwawit był państwowy, to i basen, bo za jego kasę zrobił go Grys, o ile ktoś jeszcze w Lesznie pamięta to nazwisko. Wszelcy specjaliści od biznesu co się tu wypowiadają w stylu: nie opłaca się, to zamknąć, takie są reguły rynku itd., zapominają, że całość: Akwawit+basen świetnie działała. To że się rodzina pożarła o spadek i przez czystą złośliwość odcięła rurę z ciepłem, to przyczyna problemów basenu. Właściciel Akwawitu woli ogrzewać powietrze zamiast wodę w basenie obok. Nie od dziś wiadomo, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach. Najpierw przez układy pewnej rodziny M. straciliśmy galerię Goplana, teraz rodzina G. pozbawi nas basenu. a my maluczcy przeciętni leszczyniacy możemy sobie placem w bucie pomachać.
31. Dodane przez Ewelina, w dniu - 26-06-2017 15:33
Poziom pojmowana czytelników przeraża. W każdym z miast Gostyniu, Rawiczu itp. basen należy do OSIR (MOSir) i nie jest jednostką biznesową przynoszącą zysk, ale wspomaganą przez pieniądze państwowe. 
Z basenu trudno zrobić biznes. Tym bardziej z takiego dużego (koszty stałe i zmienne). 
Z tego co mi wiadomo chodzi jedynie o to by dzieci ze szkół (wybranych) odbywały zajęcia z pływania na Akwawicie za rozsądną kwotę (7 zł) i to wszystko. Miasto ma zagwarantować możliwość odbycia się takich lekcji i tam kierować młodzież. I o nic więcej. Przecież tam pracują ludzie, z jakimi zwolnieniami to się wiąże. tam moje dzieci uczą się pływać (4,6 lat), bo na Basenie w 7 nie ma miejsca. I nie ma warunków (za głęboki basen) 
Ludzie miasto 70 tys bez basenu? Zamknąć można łatwo. Otworzyć już nigdy. Opanujcie się. Ja korzystam z basenu 2/tydz i nie wyobrażam sobie Leszna bez Akwawitu. Mamy XXI wiek a nie średniowiecze.
32. Dodane przez fred, w dniu - 26-06-2017 15:37
Właścicielem obiektu jest Pani Gudzowata, do biednych nie należy. Problem z ogrzewaniem obiektu jest zwykłą kłótnią pomiędzy pasierbem a macochą. Brak ciepła z fabryki trwa jakieś trzy lata, a upadek pływalni o wiele dłużej. Obecny prezes (...) nie radzi sobie na stanowisku. Jak już ktoś wspominał wyżej, z jakiej racji wspomagać prywatne, źle prowadzone przedsiębiorstwo? Obiekt który był wizytówką miasta, jest w tej chwili przykładem nieudolności, zawiści i małostkowości.
33. Dodane przez jola, w dniu - 26-06-2017 15:38
Dlaczego Miasto wspiera żużel,basen jest potrzebny wielu ludzion może zmniejszyć ceny i wiecej ludzi przybędzie.Leszno ma kino, teatr a besenu nie będzie to na sp7 już nie ma szans popływac
34. Dodane przez JESTEM PRZECIW, w dniu - 26-06-2017 15:57
Nie zgadzam się, by pieniądze podatników szły szerokim strumieniem, bo ktoś sobie nie radzi z ekonomią. Niech tną koszty. Mamy basen na SP7, gdzie młodzież osiąga sportowe wyniki a dla dorosłych też jest miejsce. Niedawno amazonki miały tam zawody. Akwawit od lat był dla nas zbyt drogi. Co jeszcze mamy w Lesznie udźwignąć? Jestem przeciw.
35. Dodane przez wielkie Leszno, w dniu - 26-06-2017 16:07
w tak dużej hali można by otworzyć trzeci teatr :) Herbuś by tam zrobiła kolejną sesję zdjęciową i Leszno ponownie stałoby się sławne w Polsce (przynajmniej na pomponikach i pudelkach, ale to zawsze coś)
36. Dodane przez Ola, w dniu - 26-06-2017 16:17
Nie wspomnę i czystości basenu.. Firma sprzątająca ostatnia jakość, syf i jeszcze raz syf!!! Przestałam chodzić z dziećmi na Akwawit wolę iść na basen przy Sp.7.
37. Dodane przez Pan, w dniu - 26-06-2017 16:23
Przeciez i tak wiekszosc juz wie ze decyzja zapadla i basen bedzie zamkniety na jesien.
38. Dodane przez m, w dniu - 26-06-2017 16:35
Powiedzcie szczerze, co nas obchodzi kulawy biznes PRYWATNYCH inwestorów? Niech ogłoszą upadłość, sprzedadzą innemu inwestorowi który zrobi remont za swoje i jeszcze będzie trzepał kasę na odnowionym Akwawicie. Pan G. kupił za darmo, wytrzepał kasy ile się dało nie robiąc żadnych remontów. Za wejście na 20 letni basen kasują 12zł! przecież to paranoja. Mam nadzieję, że Rada Miasta odetnie się od finansowania prywatnych biznesów z rodzinnym sporem w tle
39. Dodane przez Tomson, w dniu - 26-06-2017 16:37
Miasto powinno przejac basen poniewaz sport to zdrowie i zrobic to dla mieszkancow . Nie ma byc z tego zyskow tak jak nie ma zyskow z budowy fontanny...
40. Dodane przez Archanioł, w dniu - 26-06-2017 16:55
No nareszcie!  
Nieudolność zarządzających obiektem widoczna jest od początku, panie w marketingu pewnie siedzą i mrugają przez kilka godzin dziennie zamiast ściągać klientów i odpowiadać za wynik, a TAKA POTĘŻNA gastronomia z takim zapleczem to po prostu przykład jak mając wszystko do dyspozycji, nie zarabiać nic. Kierownik działu pewnie nie nadaje się nawet do krojenia frytek, ale zarządza - zgroza! 
Wszyscy wartościowi ludzie odeszli już dawno, kucharze, sprzątaczki i ogrodnik, który obrobił tę perełkę kiedyś. Miasto powinno przejąc obiekt łącznie z hotelem za złotówkę, pogonić amatorów zarządzania i zadbać o WŁASNY już obiekt.
41. Dodane przez ja, w dniu - 26-06-2017 17:14
Mamy w Lesznie Środowiskową Pływalnię Edukacyjną przy SP7. Klasy 4-te wszystkich szkół podstawowych mają tam lekcje pływania. Z basenu korzystają też szkolne grupy zorganizowane z całego miasta. Pozostali chętni - korzystają z prywatnej pływalni Akwawit i tyle w temacie.
reklama
42. Dodane przez ja, w dniu - 26-06-2017 17:26
Nie pochwalam wycieczek radnych przyjmujących zaproszenia gdy wiedzą, że będą nakłaniani do wydawania publicznych pieniędzy prywatnej firmie.
43. Dodane przez niga, w dniu - 26-06-2017 17:50
basen pada a szlachta dalej zarabia tam krocie .....pogonić cwaniaków
44. Dodane przez ben, w dniu - 26-06-2017 17:58
basen to ruina, brud, zimna woda, zamknac
45. Dodane przez Maris, w dniu - 26-06-2017 18:53
A ja nie wyobrażam sobie tak dużego miasta jak Leszno bez basenu. Kiedyś Leszno było znane przede wszystkim z tej atrakcji. Teraz został tylko żużel ( w prywatnych rękach). Z basenu korzystają dzieci, osoby chore i lubiące popływać. Jest to świetna forma aktywnego spędzania czasu. Leszno bez basenu to milowy krok do tyłu !!!!
46. Dodane przez A Goplana?, w dniu - 26-06-2017 19:36
Analogiczny problem jest z Goplaną.Minister Lewandowski sprzedał, a nowy właściciel przeniósł produkcję do Poznania wygaszając produkcję w Lesznie.
47. Dodane przez :D, w dniu - 26-06-2017 19:40
SLD na czele z ministrem Kaczmarkiem sprzedali "Akwawit" za symboliczną złotówkę !!!!!
48. Dodane przez pasjonat pływania, w dniu - 26-06-2017 19:48
Nie wyobrażam sobie aby Akwawit został zamknięty. Była by to strata przede wszystkim dla dzieciaków którzy przez cały rok szkolny uczą się pływać ( MCS ), nie wspomnę o pozostałym osobach które aktywnie spędzają czas. Leszno to nie tylko żużel a pływanie to jedna z najzdrowszych form aktywności. Na Sp 7 już teraz nie ma miejsca ( nie wspomnę że pływalnia jest przede wszystkim dla szkoły. Pływalnie z natury są deficytowe, ale misja jaka ma ogromne znaczenie. Mam nadzieje że Pan Prezydent i radni dojdą do porozumienia i Akwawit nie zostanie zamknięty.
49. Dodane przez J., w dniu - 26-06-2017 20:01
Moim skromnym zdaniem nie potrzeba żadnych dodatkowych pieniędzy, aby wypełnić basen oraz kilka innych placówek sportowych i innych. Trzeba tylko zmienić strumień przepływu pieniędzy przekazywanych do Unii. Troszkę trudu by z tym było, ale w mojej ocenie to może być najtańsze i najskuteczniejsze rozwiązanie. A przy okazji ratujące wizerunek władz miejskich. Pozwolę sobie przypomnieć mój kom. nr 40 wraz z kilkoma dalszymi z poniższego materiału: 
http://elka.pl/content/view/74764/80/
50. Dodane przez cyklista, w dniu - 26-06-2017 21:26
Dobrze pamiętam że ciepło technologiczne z Akwawitu oraz poczucie misji społecznej Grysa za tereny na hotel wywołały budowę basenu. Brak ciepła logicznie kasuje przyszłość basenu. 
Musi upaść i wtedy bierzemy za 1 złoty z dobrodziejstwem inwentarza. Jeśli misja jeszcze gdzieś istnieje.
51. Dodane przez Miszcz, w dniu - 26-06-2017 22:10
Miasto przejmie basen? Po co? Tylko po to by potem z budżetu wywalić na jego remont z 10 milionów??
52. Dodane przez Fan, w dniu - 26-06-2017 22:34
Miasto tego obiektu nie weźmie.. .miasto pomoże w postaci grup albo wynajmu torów dla dzieci które nie mają miejsca przy Sp7.to będzie najbardziej realny scenariusz
53. Dodane przez ...., w dniu - 26-06-2017 22:40
Lepiej zbudować z 2 małe pływalnie przy szkołach niż przejmować ten zagrzybiały syf!!! Jeżeli miasto to przejmie to znaczy że ktoś dostał w łapę...
54. Dodane przez Prawda was wyzwoli, w dniu - 26-06-2017 23:17
A może by tak pisać prawdę panie Adamek ? Czyli, że Gudzowaty dostał od Kaczmarka Akwawit, a nie kupił ?
55. Dodane przez panga, w dniu - 26-06-2017 23:43
Obawiam sie ze plywalnia przy SP 7 będzie niewystarczająca na potrzeby miasta, Sam chodzę 1 w tyg na pływalnię i już na siódemce bywa ciasno. Z drugiej strony ile osob faktycznie plywa na akwawicie, a ile korzysta ze ślizgawek? Wlasnie dzisiaj bylem na akwawicie bo siodemka jest zamknieta i powiem szczerze ze to co zobaczylem to tragedia wszystko nadaje sie do kapitalnego remontu, szkoda niecki basenowej bo pomiesci wiecej ludzi niz siodemka. Moze zostawic same niecki basenowe? Mysle ze miasto powinno dostac w prezencie te czesc i wtedy moze sie nia zajac, w innym przypadku basen zostanie zamkniety a to wielka strata dla miasta, no chyba, ze oplaca sie wybudowac cos jeszcze w innej szkole ale czy to bedzie sie oplacalo? Przydaloby sie troce dobrej woli ze strony Akwawitu, ale znajac zycie bardziej chodzi o kase niz dobro mieszkancow.
56. Dodane przez Janek, w dniu - 27-06-2017 00:05
Jedna pływalnia na miasto tej wielkości to za mało.Grozi nam reglamentacja.Dotacja pływalni należy się państwowej jak i prywatnej.Tak samo jak teatrom komunikacji miejskiej kolei itd.Sprawa jest powazna. Chodzi o zdrowie społeczeństwa.Samorząd ma trudną sprawę do rozwiązania.Jest potrzebny komprmis.
57. Dodane przez JA, w dniu - 27-06-2017 07:40
A to wszystko dzięki Pani Kamili S. z Fundacji Leszno dla mieszkańców haha bo cala Polska ją czyta, a inne fundacje kradna jej pomysły hehe
58. Dodane przez hela, w dniu - 27-06-2017 08:07
Titanic tonie a oni sie bawią
59. Dodane przez mmm, w dniu - 27-06-2017 08:56
wolę iść z dzieckiem na akwawit niż do aquaparku we Wrocławiu. Tu nie ma problemu z parkingiem, kolejkami, i jest miejsce na pływanie i zabawy. We Wrocławiu nie dość, że o wiele drożej to jeszcze czujesz się jak sardynka w puszce, z tłumem innych ludzi w wodzie... Ponadto przez oglądanie żużla Leszczyniacy nie będą zdrowsi, może warto częściej wybrać się na akwawit.
60. Dodane przez c, w dniu - 27-06-2017 09:55
Na teatr się należy? Z jakiej racji ktoś tu uważa, że Leszno stać na regularny teatr. Niestety, prosiliśmy właściciela, by mieć Dom Kultury Narutowicza 69 na własność, jak ten basen. Ubodzy mieszkańcy Leszna finansują teraz rozrywkę średniozamożnym i zamożnym, bo bilet kosztuje 35zł. Za każdym razem z kasy miasta przeznaczamy na teatr więcej. Były plany, że do 2025 roku będziemy przekazywać na teatr 1.400.000zł rocznie, razem z województwem wielkopolskim 1.400.000zł rocznie. W tym roku już jest o 20.000 zł więcej, czyli z kasy miasta wydajemy 1.420.000zł. Musimy pamiętać, że od 2025 roku czeka nas pełne finansowanie teatru na dziś to kwota 2.820.000zł rocznie. 
Oprócz wydatków bieżących już ponosimy dodatkowe koszty. 2016: nawierzchnia wokół budynku + drzwi wejściowe 238.500zł, zakup fortepianu 40.000zł, zakup sprzętu oświetleniowego 110.000 zł, zakup projektora 20.111,67zł, 2017: modernizacja przyłącza energetycznego 75.000zł. Łącznie 2016 i 2017r. dodatkowych wydatków: 483.611,67zł. 
I co robi w pełni dotowany teatr, który ma na bieżące wydatki 2.820.000zł? Nie włącza się w życie miasta a od 19 czerwca zamyka drzwi i ma wakacje.
61. Dodane przez moje zdanie, w dniu - 27-06-2017 10:09
Należy zacząć w Lesznie myśleć o budowie Hospicjum, bo w Lesznie nie ma stacjonarnego hospicjum. Komunikacja miejska w Lesznie powinna być darmowa dla wszystkich. Na to powinno być nas stać.
62. Dodane przez Jadzia, w dniu - 27-06-2017 15:27
Ci co chodzą z dziećmi na akwawit to jacyś desperaci.tam jest brudno Poprostu.miasto powinno przejąć basen bo jesli dotuje prywatny klub żużlowy milionami to tu tez moze rzucić z 3 mln rocznie
63. Dodane przez Kustosz pamieci, w dniu - 27-06-2017 19:05
Ziemia pod "Akwawitem" jest PTG "Sokol"gniazdo Leszno.Prezesie mecenasie Dh Kulinski czas do rozpoczęcie reprywatyzacji Czuwaj!
64. Dodane przez Rush, w dniu - 27-06-2017 19:52
Pływanie dla wielu leszczyniaków jest znakomitym sposobem na utrzymanie kondycji i rehabilitację. Ruch bez obciążania stawów jest szczególnie zalecany dla osób w nieco starszym wieku. Chodzę często i spotykam wiele osób które podobnie jak ja nie wyobrażają sobie normalnego funkcjonowania bez pływania. Na pływalni środowiskowej wszyscy się nie pomiescimy. Jeśli włodarze naszego miasta promują zdrowy tryb życia społeczeństwa,to powinni partycypować w kosztach utrzymania tak potrzebnego obiektu.
65. Dodane przez bana, w dniu - 28-06-2017 07:55
Proponuję wybudować basen na miejscu starej Goplany... woda już jest :-. Tym sposobem załatwi się problem nieużytku w środku miasta... :-)
reklama
66. Dodane przez oj oj, w dniu - 28-06-2017 10:03
Wymienic kasjerki basenowe na nowe i bedzie wszystko OK.
67. Dodane przez Ja plywak, w dniu - 28-06-2017 10:05
A sanepid co robi ??? Strajkuje ??? Isc i zobaczyc jaki tam jest "porzadek"
68. Dodane przez Czy kos ma tam oczy zasloniete ???, w dniu - 28-06-2017 16:45
Beda nowe kasjerki to bedzie i wiecej kasy do plywalni na 100 %
reklama
69. Dodane przez do kom. 68, w dniu - 28-06-2017 20:58
Co Tobie kasjerki przeszkadzają. Chodzę na basen regularnie i nic do nich nie mam. Ale my tu sobie gadu gadu, a od lipca część pracowników pływalni już traci pracę. Za chwilę może się okazać, że nie ma jej kto obsługiwać.
70. Dodane przez iza, w dniu - 04-09-2017 22:18
zgadzam się ,pływanie to utrzymanie kondycji i ruch bez obciązania stawów .basen z pewnością bardziej sprzyja zdrowiu mieszkańców ,niż żużel czy teatr . bo na wózkach i o balkonikach to trudno będzie nam dotrzeć do rozrywki .nawet na rower niektórym seniorom trudno wsiąść ...stawy ach te stawy,
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Kawalerka na parterz... Leszno 800
Lokal do wynajęcia Rydzyna 1000
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 1500
Górka duchowna, 68,1... Górka duc... 174000
Działki piotrowicePiotrowic... 140000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj