Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow Śmierdząca sprawa

Śmierdząca sprawa

28.06.2017. Radio Elka

Dziś krótko i zwięźle będzie, jak nie u mnie. Bo przyznam się, że cały dzień zastanawiałem się, jak do tematu podejść, na brudno napisałem z dziesięć wprowadzeń i z pięć całkiem pokaźnych wywodów, i wszystko poszło do wirtualnego kosza. Wreszcie uznałem, że trzeba będzie z tematem zmierzyć się wprost i bez owijania w bawełnę. Co bardziej wrażliwi niech sobie dalsze czytanie odpuszczą, a odporniejszym powiem szczerze: dziś będzie o gównie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
A dokładniej mówiąc o tym, co z owego g..., to znaczy naszych odchodów pozostaje, gdy już przepłyną przez całą miejską kanalizację i przejdą przez oczyszczalnię ścieków. Powstaje wtedy tak zwany osad, o który tyle jest obecnie hałasu na niwie samorządowej, a właściwie międzysamorządowej.

Temat jest dość skomplikowany, z pewnością ktoś mi zaraz wykaże że się nie znam i spłycam, ale substancja jest dość paskudna i jakoś nie uśmiecha się mi w niej zanurzać zbyt głęboko. Upraszczając wygląda to tak, że owa pozostałość po oczyszczeniu trafia finalnie na pola w okolicach Wschowy, należące do przedsiębiorcy, które je z oczyszczalni odbiera za niewygórowaną cenę. Rozwiązanie byłoby
idealne, gdyby nie fakt, że owe osady na tych polach cuchną niemiłosiernie, co odczuwają mieszkańcy okolicznych miejscowości. Dochodzi do tego parę innych problemów, podobno bowiem jakieś normy są poprzekraczane, co jakieś służby niby stwierdzają, ale tu komplikacja jest tak wielka, że póki co nikt nikomu nic nie udowodnił. Nie będę się więc w to zagłębiał, bo - powtórzę - substancja jest paskudna i cuchnąca wrednie.

Leszczyniacy w sumie mają fajnie. Płacimy całkiem przyzwoite stawki za odbiór nieczystości między innymi z tego powodu, że firma odbierająca osady robi to za grosze. Zwrócił na to uwagę pan wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Piotr Więckowiak, który z wielkim zaangażowaniem broni obecnego status quo. Jak podkreśla, zmiana odbiorcy, a nawet zmiana sposobu zagospodarowania oznaczałaby podniesienie ceny o kilkaset procent, a co za tym idzie o podobne kilkaset procent wzrosłyby rachunki mieszkańców. Racja? Pewnie, że racja, ale tym ludziom w okolicach Wschowy właśnie nasze leszczyńskie tanio opłacane gówna tak śmierdzą...

No dobra, zgadzam się że nie tylko leszczyńskie, przedsiębiorca wywozi bowiem na swoje pola osady z iluś tam oczyszczalni. Tylko że jakoś nie poprawia mi to samopoczucia. Pan Wiceprzewodniczący co prawda zauważa, że nie ma norm na smród, więc wszystko jest w porządku, ale zdarzyło mi się rozmawiać kilka razy z ludźmi spod Wschowy i jakoś nie uśmiechało by mi się życie przesiąknięte smrodem.

MPWiK, który oczyszczalnię prowadzi, zdaje sobie sprawę, że problem istnieje i przygotowuje koncepcję zagospodarowania osadu, jakąś suszarnię, spalarnię czy kompostownię. Problem w tym, że instalacja ma kosztować sporo milionów złotych, które trzeba będzie najpewniej pożyczyć a potem spłacić - właśnie z naszych rachunków. Co z pewnością nie wzbudzi entuzjazmu wielu osób, a już szczególnie Pana Wiceprzewodniczącego, który sam podkreśla, że obecne wożenie na pola jest najlepsze i najtańsze. A że ludziom śmierdzi… no cóż, moja chata z kraja.

Rozmawiałem ostatnio z pewnym samorządowcem spoza Leszna, zeszło nam na ten gówniany temat i mówiłem że właściwie jesteśmy w kropce: albo będziemy ludziom smrodzić, albo więcej płacić za oczyszczanie. Mądry ten człowiek zadał mi pytanie, które mnie mocno zaskoczyło: a czemu za ową instalację od osadów nie zapłaci Unia Europejska? Mamy program WRPO. Mamy nawet specjalną pulę OSI dla Leszna i okolicznych gmin. Całkiem sporo - jakieś 19 milionów. Samorządy dogadały się i przygotowały listę życzeń.
Niestety z tego co wiem nie ma na niej instalacji. A szkoda. Może nie było można jej wpisać, bo jakiś tam przepis nie pozwalał. A może jakoś nikt nie kwapił się żeby wpisywać - w końcu fajnie pochwalić się nową szkołą, odnowionym Rynkiem czy elektrycznym autobusem. A kto by się chwalił, że gdzieś tam komuś mniej śmierdzi? W dodatku w sąsiednim województwie…



 
Komentarze (28)
1. Dodane przez Może Burmistrz Wschowy odpowie?, w dniu - 28-06-2017 11:35
Panie redaktorze, naszła mnie taka "g...a myśl", skoro my leszczynianie produkujemy tyle g..a, a więc i tyle osadu, które wywożone są w okolice Wschowy, to gdzie w takim razie składowane są osady mieszkańców Wschowy i okolic, ono nie maja potrzeb fizjologicznych? Wiem, nie chce się Pan babrać w tym temacie, ale niech się Pan zapyta Pani Burmistrz Wschowy, jak oni je zagospodarowują, a może mieszkańcy Wschowy takowych odpadów nie mają? Leszczyńskie odpady nie są składowane koło Wschowy, dlatego, że takie jest życzenie MPWiK, tylko dlatego, że odbiorca odpadów tam je akurat składuje. Wschowa czy Otwock, jaka różnica, odpad ten sam i śmierdziałby tak samo. Czego, więc Pani Patalas chce od Leszna, gdyby to były nasze pola to ja rozumiem, a one należą do prywatnego odbiorcy. Rozumiem, że Pani Burmistrz Wschowy sprawdza każdego najmniejszego zleceniobiorcę, z którym współpracuje i czuje się np. odpowiedzialna, jeśli się okaże, że takowy np. nie płaci swojemu pracownikowi, więc Pani Patalas, jako że zlecała takiej firmie parce czuje się również odpowiedzialna, za wszystkich pracowników takiej firmy, kuriozum! Pani Burmistrz Wschowy powinna sama rozwiązywać takie problemy, od tego jest, od tego są służby, z którymi powinna współpracować jak Sanepid, Urząd Ochrony Środowiska itd., jeśli tego nie potrafi to cóż. A na końcu zawsze jest człowiek, ten, który jest zupełnie niewinny, na przepisach się nie zna, a smród wąchać musi i tych ludzi szczerze mi żal, tak po ludzku.
2. Dodane przez Adam, w dniu - 28-06-2017 11:35
Z chemicznego i fizycznego punktu smród w powietrzu to nic innego jak mikroskopijne cząsteczki śmierdzącej substancji które oderwały się od źródła i wędrują w powietrzu popychane przez wiatr. 
 
Innymi słowy, wdychanie smrodu z oczyszczalni równa się pochłanianie przez puca bobków leszczyńskich mieszkańców. Smacznego!
3. Dodane przez Marianna, w dniu - 28-06-2017 12:22
. Zgodnie z ustawą o odpadach, odpowiedzialność za prawidłowe stosowanie osadów ponosi wytwórca. Poddaje on badaniom osady oraz grunty, na których mają być one stosowane. Ustawa precyzuje zakazy dotyczące stosowanie osadów ściekowych, wśród których między innymi wymienia się obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych, w przypadku ich ustanowienia w akcie prawa miejscowego.
4. Dodane przez M52, w dniu - 28-06-2017 12:34
Osieczna też smrodu pozazdrościła Wschowie bo w środku miasta powstaje świniarnia
5. Dodane przez ..., w dniu - 28-06-2017 13:25
to może Ci orędownicy drugiej droższej opcji wywożenia nieczystości napiszą życzenie instalacji - może potrafią sprostać Pańskiemu życzeniu
6. Dodane przez Zuzia, w dniu - 28-06-2017 13:59
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ten "przedsiębiorca" składuje te odpady w pobliżu miejscowości, w której on jak i jego rodzina mieszkają.Truje siebie i swoich bliskich dla kasy. Za kilkanaście lat okaże się jakie skutki wynikną z tej działalności. I chyba czas zacząć modlić się o zdrowie swoich wnuków, bo o własny rozum już za późno.
7. Dodane przez marek, w dniu - 28-06-2017 14:40
nie byłoby problemu, gdyby zezwolenie na wywóz nieczystości wydawała władza samorządowa na terenie, której są wywożone odpady;jeżeli odpady z leszczyńskiej oczyszczalni mają być wywożone na terenie gminy wschowa to zezwolenie powinien wydać burmistrz wschowy
8. Dodane przez Polnische Wirtschaft?, w dniu - 28-06-2017 15:47
Zgadzam się z 7. Dlaczego nie jest tak, jak pisze 7?
9. Dodane przez ekoprzyszłość, w dniu - 28-06-2017 16:01
Drugiego takiego radnego jak Piotr Więckowiak to ze świecą szukać! :D Broni publicznie nielegalnej działalności, bo tańsza :D
10. Dodane przez M, w dniu - 28-06-2017 16:27
A ja Wam powiem, że naprawdę we Wschowie i okolicy problem smrodu jet i to duży i nie kpijcie sobie z tego leszczyniacy! 
Przedsiębiorca sobie działa (pewnie jego działania balansują na granicy prawa, a konkretnie norm), a pani burmistrz może próbuje "przekierować " działania tej firmy na inny teren.
11. Dodane przez kukus, w dniu - 28-06-2017 18:04
posmierdzi i przestanie. Politycy sraj...a wszystkim na glowe i tez to smierdzi ale jakos nikt nie interweniuje..przeciwnie kazdy sie na ten sprod godzi.Odchody jako naturalny odpad jakos nie przeszkadzaly kiedys komus a teraz to ekologia to i tamto.Posmierdzi i przejdzie po co halas.
12. Dodane przez Yy, w dniu - 28-06-2017 18:10
W osowej sieni tych ludzi co tam mieszkają. To juz dawno bym wywalił w kosmos co te gówna sprowadzają . takiecrzeczy to mozna gdzies daleko co sa same pola i lasy a nie 1km od wiosek
13. Dodane przez DW, w dniu - 28-06-2017 18:34
Po raz kolejny wypowiem sie ze ludzie zajmujacy sie takimi decyzjami to sa urzednicy ktorzy malo co wiedza o technice i do inzynierii im daleko. siedza tacy sobie za biurkiem i a to obejrza TVPis a to inny program cos uslysza cos dopowiedza i wyglaszaja swoje mowy. 
 
I dokladnie jak Jarku wspomniales w ostatnich slowach - Unia Europejska jeszcze chetnie dolozy do tego interesu. 
Uwazam ze to wlascie isc w kierunku fermentacji anaerobowej i na takie procesy powinno sie brac dodatkowe kredyty
reklama
14. Dodane przez Rafał Zalesiński (MPWiK Leszno), w dniu - 28-06-2017 20:57
Panie Redaktorze, jeśli Pan pozwoli, muszę się odnieść do Pana felietonu, bo nie mogę się z pewnymi kwestiami tutaj zgodzić, zwłaszcza dotyczącymi finansowania naszej planowanej inwestycji polegającej na modernizacji i rozbudowie oczyszczalni ścieków w Henrykowie.  
Projekt, przypomnę na wynieść ponad 50 mln zł.  
 
Otóż poddaje się tu pod wątpliwość fakt, czy w MPWiK w Lesznie szukaliśmy bądź szukamy środków finansowych zewnętrznych na to zadanie? I że nie ma naszej planowanej instalacji w finansowaniu z tzw. puli OSI, czyli Leszczyńskiego Obszaru Strategicznej Interwencji. 
 
Przypomnę tylko, że podpisanie tego dokumentu (OSI), w którego zatwierdzenie i podpisanie MPWiK nie był zaangażowany bezpośrednio, odbyło się w lutym 2016 r., czyli przed opracowaniem naszej wielowariantowej koncepcji modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Henrykowie (co nastąpiło w październiku / listopadzie 2016 r.), z której to koncepcji dopiero wynika, co tak naprawdę planujemy budować w Henrykowie. 
 
A tak naprawdę zadania, które zostały wpisane na listę OSI były zatwierdzane jeszcze za poprzedniej kadencji władz samorządowych i nie było już praktycznie możliwości zmian. Proszę pytać byłego Pana Prezesa MPWiK, czy w ogóle coś planował na oczyszczalni (brak niestety faktów, że tak było), a w takim przypadku, jeśli nawet poprzedni Pan Prezes coś planował, dlaczego OSI nie było wtedy kuszącą propozycją na finansowanie? Odpowiedź nasuwa się sama. Konsekwencję tego ponosimy więc do dzisiaj.  
 
Jarku, pisałem już także o tym wielokrotnie w ostatnim czasie i informowałem publicznie na niejednej Komisji Rady Miejskiej. No więc co my właściwie robimy w MPWiK w tej sprawie, aby problem zagospodarowania osadów ściekowych rozwiązać w końcu skutecznie z korzyścią dla całej Aglomeracji Leszczyńskiej i znaleźć na to finansowanie? 
 
Otóż czynimy wszystko, aby wreszcie złożyć wniosek o dofinansowanie z dotacji unijnej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.  
To tzw. Działanie 2.3 czyli Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach. Odzysk biogazu, produkcja energii elektrycznej i cieplnej, zagospodarowanie osadów ściekowych. Czyli dokładnie pod nasze plany. A jest szansa, przypomnę na ok. 65% bezzwrotnej dotacji, czyli ok. 35 mln zł.  
 
A żeby tego dokonać, musieliśmy od lipca 2015 roku wykonać następujące kroki: 
----------------------------- 
- ujęcie inwestycji w V aktualizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych, 
- zmiana Aglomeracji Leszno i odpowiednia uchwała Sejmiku Województwa Wielkopolskiego zamieszczona już w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego,  
- opracowana już wielowariantowa koncepcja modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Henrykowie, 
- aktualnie trwa opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU), w tym: uzyskanie decyzji środowiskowej i oceny oddziaływania na środowisko, uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, uzyskanie warunków przyłączenia do sieci elektroenergetycznej oraz wniosku o uzyskanie koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej w kogeneracji, opracowanie dokumentacji geotechnicznej,  
- projektowanie nowej laguny osadowej, czyli zadaszonego miejsca magazynowania osadów na oczyszczalni ścieków.  
 
Perspektywa finansowa Unii Europejskiej na lata 2007-2013 minęła bezpowrotnie i tylko szkoda, że wcześniej nikt po te środki nie sięgnął. 
Ale to już nie do mnie pytanie...  
 
Mam nadzieję, że wyczerpująco udzieliłem wyjaśnień na Pana wątpliwości. 
 
Pozdrawiam serdecznie! 
Rafał Zalesiński, Prezes Zarządu MPWiK w Lesznie.
15. Dodane przez Hyyyy, w dniu - 28-06-2017 23:19
PRZED ŻWIROWNIĄ W KRZYWINIU PANIE ADAMEK WEŹ PAN APARAT I ZRÓB WYCIECZKĘ DO KRZYWINIA
16. Dodane przez Ula, w dniu - 29-06-2017 06:20
Panie Jarku moze zanim nastepnym razem popełni Pan jaki felieton warto by się do niego należycie przygotowac?  
Moze wartoby odpytać WIOS z Zielonej Góry na temat działaności firmy Pana Tarki i czy przypadkiem nie ma to jakiegoś wpływu na jakoś wody w zbiorniach pitnych? Albo przejechać się w miejsca gdzie jego firma składuje osad - ciepło się robi rowerkiem można. Moze warto by zapytać co Wschowa robi ze swoimi odpadami i czy ich opłaty wzrosły - bo przepraszam za kolokwializm oni też tworzą "kupę gówna" a groszem nie śmierdzą. Rzetelność dziennikarska tego wymaga bo konkretów brak - chyba że to jest artykuł sponsorowany - to przepraszam :)
17. Dodane przez Aga, w dniu - 29-06-2017 08:16
Panie Redaktorze, potraktował Pan temat po macoszemu, a mimo to wywołał burzę. Pozwolę sobie jednak Pana "usprawiedliwić" i założyć, że kierował się dobrem mieszkańców Wschowy.
18. Dodane przez Kamila Schaschner, w dniu - 29-06-2017 09:08
Panie Zalesiński z całą pewnością nie jest Pan dobrym menedżerem. Ładnie Pan pisze, ale to wystarczy do zrządzania. Trzeba jeszcze przewidywać i rozwiązywać problemy nawet te trudne do rozwiązania. Zapewniał Pan, że ceny wody i ścieków nie wzrosną. Dziś już wiemy że to nastąpi. Zaszłości z lat ubiegłych nie da się rozwiązać jednym projektem, trzeba szukać mniejszych projektów. Cały czas trzeba modernizować i ulepszać funkcjonowanie oczyszczalni. Z całą pewnością gdy ja zostanę prezydentem to podziękuję Panu za współpracę. Ci nieudani hejterzy nie piszcie więcej bzdur bo nawet się tego czytać nie da. Pan Adamek bardzo dobrze ujął problem, choć moim zdaniem za delikatnie.
19. Dodane przez Kasia, w dniu - 29-06-2017 09:29
o co tyle szumu. Władze się zdenerwowały a to tylko felieton. Zarzucacie dziennikarzowi że nie potraktował tematu rzetelnie. A ja czytam ten tekst w rubryce "Felieton Adamka". A definicja felietonu brzmi: to krótki utwór napisany w sposób żartobliwy, utrzymany w osobistym tonie. Napisany w sposób lekki i efektowny. Tekst felietonowy nie może być poważny musi być pisany z dystansem, ma on być wyczuwalny. Zwykle o tematyce społecznej, obyczajowej lub kulturalnej. Tak naprawdę felieton jest to ironiczny, prześmiewczy, niekiedy nawet szyderczy tekst na poważne tematy - opowiada o sytuacjach, wydarzeniach, cechach ludzkich i o społeczeństwie oraz społecznościach (środowiskach) i bywa przy tym złośliwy, czasami nieprzyjemny, ale zawsze budzi śmiech, aczkolwiek niekiedy przez łzy.Aby napisać dobry felieton potrzebne są - poza autorem - 5 rzeczy: świetny tytuł, sarkastyczne poczucie humoru, umiejętność piętnowania sytuacji absurdalnych, swoboda w posługiwaniu się anegdotą i zabawnymi powiedzonkami oraz celna pointa. Wszystko na temat. Panowie trochę dystansu.
20. Dodane przez tom, w dniu - 29-06-2017 09:41
Panie redaktorze, burmistrz Szlichtyngowej poza (...) udawaniem, że posiada materiały świadczące przeciwko firmie wywożącej osady nie przedstawiła nic! (...)Będąc radną powiatową walczyła ze starostą jako jego przeciwniczka i o zgrozo dzisiaj powołuje się na jego pamięć myląc nawet jego nazwisko. Zostając burmistrzem za cel postawiła sobie zniszczenie przedsiębiorcy chociażby miała nie dać pieniędzy na szkoły. Radni ocenili działalność pań nie udzielając obydwu absolutorium. Żadna z tych osób nie poprosiła przedsiębiorcę na spotkanie komisji lub rady aby wyjaśnić pewne problemy i zapoznać się z działalnością firmy. Jak wspomniała burmistrz Wschowy prokuratura umorzyła 16 zawiadomień i o czym tu mówić!
21. Dodane przez W Osiecznej....., w dniu - 29-06-2017 10:45
A co z gó...ami, które produkowane są przez świnie. W Osiecznej w centrum miasta powstaje "nowoczesna" świniarnia w której gó.na nie będą śmierdziały. Ktoś mi to może wytłumaczyć? Blisko obszar natura 2000, centrum miasta i sanatorium. Nic nie rozumiem.....
22. Dodane przez ext7, w dniu - 29-06-2017 14:49
Korzystając z telewizyjnego kanału Elki, obejrzałem i wysłuchałem sobie dyskusji Pań co to za burmistrza robią z Panem radnym. No i co? O ile prowadzący zdał egzamin, to już jego goście nie!! Prowadzący ograniczył się do kurtuazyjnego powitanka i zagajenia tematu, po czym w myśl nakazu czyńcie sobie ziemię poddaną zamilknął. Hmm. Na opisanie tego co usłyszałem po tym, brak mi słów(no może by i się znalazły ,ale po co mam pisać skoro i tak będą wycięte) Napiszę mniej dosadnie. Adamkowi goście przed przyjściem do studia ,nie odrobili lekcji. To nie była merytoryczna dyskusja w oparciu o konkrety, tylko wzajemne przekrzykiwanie, a jedyny argumentem było - kto głośniej. To ,że problem jest, to fakt z którym zgadzają się nawet władze Leszna i chyba stąd pomysł modernizacji Henrykowa. A tak już na koniec ,mam pytanie do pana radnego .Szanowny Panie, skoro henrykowskie osady ,to samo dobro(nie zawierające szkodzących środowisku składników) dlaczego nie wykorzystują ich pragmatyczni ,gospodarni, oszczędni leszczyniacy??? Nim Pan odpowie, proponuję - niech się pan prześpi z tym moim być może nie najmądrzejszym pytaniem.
23. Dodane przez Janko Muzykant :), w dniu - 29-06-2017 19:32
Niech do tego muzycznie parę słów dopowie "Proletaryat" ... Słowem .. w kartony i na księżyc ;) ... https://www.youtube.com/watch?v=0dB3ZzQhM08
24. Dodane przez GRAŻYNA, w dniu - 30-06-2017 08:20
Do komentarza nr 1. Krótko , Ty nie wiesz ,że swoje gówno nie śmierdzi?
25. Dodane przez Krótko, ale też na temat, w dniu - 30-06-2017 09:57
Do 19 dodane przez Kasia  
Bardzo ładne i wyczerpujące wytłumaczenie.  
 
A z mojej strony krócej i też na temat  
"Satyra prawdę mówi 
Błędów się wyrzeka 
Wielbi Boga  
Czci Króla 
Lecz sądzi człowieka". 
 
"Mądry ten człowiek zadał mi pytanie, które mnie mocno zaskoczyło: a czemu za ową instalację od osadów nie zapłaci Unia Europejska? " 
 
Wątpię czy przy orientacji politycznej obecnych władzy Leszna zechcą one skorzystać z pieniędzy UE na inwestycję. Przecież dla nich UE to samo zło. Wprawdzie pieniądze nie śmierdzą, ale dla tej władzy one nie śmierdzą, one cuchną zgnilizną. A na Warszawkę nie ma co liczyć. Taka prowincja jak Leszno dobra jest jedynie wtedy, gdy już inni odmówią takich czy innych żądań ośmieszających miasto i region to Leszno na "prośbę Warszawki" bierze wszystko jak leci za to naprawdę WIELKIE GÓWNO.
26. Dodane przez wiola, w dniu - 30-06-2017 11:45
do kom. 18 
"... gdy ja zostanę prezydentem ..."  
buuhhaaaahhaaaahhhaaaaaaa,  
buuhhaaaahhaaaahhhaaaaaaa
reklama
27. Dodane przez do kom. 18, w dniu - 30-06-2017 16:26
Chyba na Wyspach Hula, Hula, hiihihihihihihihihihii. 
Co do reszty, większość zabierze wyborcza rzeczywistość.
28. Dodane przez Anka, w dniu - 04-07-2017 14:11
Do kom numer 18.  
Dokładnie, pierwszy raz się z Szanowną Panią Kamilą Schaschner zgodzę, aż się czytać nie da. 
Pan Prezes Zarządu MPWiK w Lesznie, w pełni merytorycznie, pokazuje jak długa i ciężka droga jest do tego by uzyskać "cokolwiek", a Pani jak zwykle o wszystkim i o niczym, aż tych bzdur o innowacyjnych Pani pomysłach, czytać się nie da, ponieważ wszystko o czym Pani pisze, już dawno ktoś inny wymyślił, a społeczeństwo mamy bardzo świadome.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj