Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz,
Bogusław, Bogusława,
Flawiusz
Do końca roku 257 dni.
Start arrow Leszno arrow Basen Akwawit tylko do jesieni?

Radni na pływalni

Basen Akwawit tylko do jesieni?

05.07.2017. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Lena Wojciechowska)
Obawiamy się, że to może być kukułcze jajo podrzucone samorządowi – tak o propozycji wydzierżawienia pływalni Akwawit przez samorząd Leszna mówi Sławomir Mocek, przewodniczący Komisji Kultury i Sportu Rady Miejskiej Leszna. Radni we wtorek spotkali się w tej sprawie na pływalni.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Radni Leszna wzięli udział w posiedzeniu Komisji Kultury i Sportu, poświęconym propozycji przejęcia przez miasto pływalni, złożonej przez zarząd CKiR Akwawit. Spółka należąca do jednej ze spadkobierców Aleksandra Gudzowatego nie kryje, że część basenowa centrum
jest deficytowa.

-Dowiedzieliśmy się, że wielu pracowników otrzymało już wypowiedzenia i basen ma być od października zamknięty, jeśli nie będzie decyzji o przejęciu przez miasto - mówi Sławomir Mocek. Jednak radni mają bardzo wiele wątpliwości związanych z tym rozwiązaniem. -Spółka chce się pozbyć basenu, a my obawiamy się że to może być kukułcze jajo, ponieważ co rok musielibyśmy płacić milion złotych, do tego dochodzą koszty remontu, który jest konieczny - mówi Mocek - według wstępnych szacunków prace mogą kosztować ok. 2 milionów złotych, choć może to nie wystarczyć, żeby przywrócić basen do dobrej kondycji.

Jak poinformował radny, prezydent Łukasz Borowiak zaproponował spotkanie wszystkich stron, czyli samorządu oraz właścicieli zarówno Centrum Konferencji i Rekreacji Akwawit, jak i spółki Akwawit-Brasco, władającej położoną po sąsiedzku fabryką spirytusu. Nie wiadomo jednak, czy do spotkania dojdzie - spadkobiercy Aleksandra Gudzowatego są bowiem mocno poróżnieni w sprawie majątku.
 
Komentarze (95)
1. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 05-07-2017 11:15
Milion rocznie na basen to mniej niż miasto wydaje na dojną krowę Unię Leszno i na teatr (...)
2. Dodane przez M., w dniu - 05-07-2017 11:27
No tak. To co zrobił Grys poszło w zapomnienie. Pamiętajcie, pieniądze nie są najważniejsze.
3. Dodane przez nie dla psa kiełbasa, w dniu - 05-07-2017 11:29
Panowie radni. A ile wydajecie 
"lekką ręką" co rok na klub żużlowy?
4. Dodane przez Kinga, w dniu - 05-07-2017 11:32
Przejąć,wyremontować i będzie gdzie popływać w wolnym czasie.
5. Dodane przez po co dyskutować, w dniu - 05-07-2017 11:33
Bardzo dobrze, niby dlaczego samorząd miałby spełniać zachcianki BOGACZY, ich stać na dołożenie do interesu, skoro o to nie dbali i nie dbają nadal, a teraz oczekują żeby na tym zarobić. Ja na Akwawit nie chodzę już wiele lat, zimno tam, od grzybów aż się roi, ja tam bym z dzieckiem nie poszła. Niech te baseny spirytusem wypełnią i po temacie. Spadkobiercy niech się pozagryzają. Dostali prawie za darmo to niech za darmo oddadzą, jeśli chcą się pozbyć problemu, ale jak ktoś jest pazerny to nie odpuści. WARSZAWKA przyjechała na wieś i stawia warunki, a słoma z butów wystaje. Drugiego takiego gospodarza jak Pan Grys nie będą mieli, a potraktowali go przedmiotowo.
6. Dodane przez gość, w dniu - 05-07-2017 11:33
To jest prawda. Żuzel tylko sie liczy. Mniejsze miasta mają tak piekne baseny np. Gostyń Głogów przecież nie odbiegają ilościowo mieszkanców.
7. Dodane przez Adam, w dniu - 05-07-2017 11:34
Przypominam że akwawit został sprzedany Guzowatemu za czasów rządów SLD ( prezydent Kwaśwniewski ) za równowartość 2-4 lat zysków przedsiębiorstwa.  
 
Tak aby młodzież nie zapomniała ile krzywdy SLD wyrządziło polsce w czasie "dzikiej reprywatyzacji" tak 90-tych gdy rozwali majątek Państwowy wszystkim znajomkom. Pamiętajcie o tym przy wyborach!!!
8. Dodane przez kmicic, w dniu - 05-07-2017 11:39
Basen musi być!
9. Dodane przez Tomek72, w dniu - 05-07-2017 11:41
...spadkobiercy Aleksandra Gudzowatego są bowiem mocno poróżnieni w sprawie majątku... 
 
I właśnie to jest JEDNYM Z GŁÓWNYCH powodów problemów basenu ... 
 
Oczywiste jest, że Pan Przemysław Biechowiak - jako prezes CKiR Akwawit chce NAJLEPIEJ dla swojej firmy .. 
 
ALE TEŻ DLA MNIE OCZYWISTE JEST, że posiadanie aqua parku (czy jak kto woli basenu RODZINNEGO) połączonego z basenem sportowym JEST W INTERESIE MIASTA ... 
 
A JUŻ NA PEWNO W INTERESIE MIESZKAŃCÓW! 
 
Panie prezydencie - TO NEGOCJACJE! i ja tak rozumiem "WYJŚCIOWĄ propozycję Akwawitu". 
 
Wiem, że sprawa arcytrudna, ale jest WIELU mieszkańców, którzy pamiętają dobre czasy basenu i oni myślę, że tego Panu nie zapomną a opozycja to wykorzysta
10. Dodane przez Fan plywania, w dniu - 05-07-2017 11:45
Basen przy Sp7 dla 65 tyś miasta plus okolice czynny 4 godziny dziennie przy ścisku instruktorów i wąskich torach.brawo Rada.
11. Dodane przez zzz, w dniu - 05-07-2017 11:49
Pływalnia "Akwawit" jest wizytówką Leszna tak samo jak żużel to głównie z nimi jest kojarzone nasze miasto. Myślę, że warto tchnąć życie w to co znane, aby mogło cieszyć mieszkańców i przejezdnych na kolejne lata.
reklama
12. Dodane przez Kasia, w dniu - 05-07-2017 11:57
Niech miasto zajmie sie basenem,odremontuje i czeka na turystow,rodziny byly by zachwycone wiedzac ze Leszno ma tak olbrzymi basen,trZeba najpierw zainwestowac by pozniej widziec kolejki na basen ,mieszkam w Lesznie 30lat i basen jest ciagle taki sam ale jednak jest to rozrywka ktorej wiele miast NAM zazdrosci....
13. Dodane przez do 7, w dniu - 05-07-2017 12:01
Ja też jestem Adam, ale bzdur nie opowiadam
14. Dodane przez John, w dniu - 05-07-2017 12:08
Dla ścisłości zakład Akwawit kilka miesięcy temu chyba ponownie zmienił nazwę. Czy miałby tyle ciepła aby zaopatrywać basen to też kwestia wątpliwa z uwagi na to że i zakład nie pracuje już tak jak 10-15 lat temu. 
Właściciele basenu są bardzo "sprytni". Wydzielili części które przynoszą zysk i z tego czerpią korzyści. Natomiast zrujnowany basen miałoby przejąć miasto. Śmiechu warte. Czy te dochodowe spółki chociaż w części przeznaczają swoje zyski na modernizację basenu? 
Za wspomniany milion lub dwa to miasto mogłoby kupić basen na własność a jak Akwawitowi się to nie podoba to niech zostaną z tym zabytkiem. Przecież mogą sprzedać obiekt komuś innemu.
15. Dodane przez on, w dniu - 05-07-2017 12:18
leszno ma 64 bo liczba maleje kiedys to był basen
16. Dodane przez Maja, w dniu - 05-07-2017 12:20
Moim zdaniem jak chcą dać miastu basen który się sypie to za darmo a nie ze musza płacić tylko za jeden basen . Bo na logiczne myślenie po co miastu jedna połówka basenu gdzie dostali by cały basen to można rozmawiać .. gdzie trzeba wyremontować zjeżdżalnie ..
17. Dodane przez zen, w dniu - 05-07-2017 12:24
Żadnej dzierżawy , jak już to przejęcie - kupno basenu bo inaczej się nie dogadają w sprawie wykorzystania ciepłej wody przemysłowej z Akwawitu a to jest chyba główna przyczyna obecnych problemów z basenem
18. Dodane przez jacek, w dniu - 05-07-2017 12:25
Jeżeli miasto pozwoli upaść basenowi będzie to olbrzymia strata dla wielu mieszkańców. Basen dostępny dla mieszkańców ba pewno jest ważniejszy parasolki nad ulicami czy kolejne miliony na Unię czy teatr miejski..
19. Dodane przez Jola, w dniu - 05-07-2017 12:31
A moze by miasto odkupiło cały basen,zyski by były na pewno Akwawit tu się urodziłam i ten basen pamiętam .Dać szanse
20. Dodane przez LEON, w dniu - 05-07-2017 12:33
Rok czy dwa lata temu kiedy pojawiły się pierwsze informacje o kłopotach pływalni AKWAWIT na tym portalu pisano, że dziennie z basenu korzysta 600 osób. Jeśli to prawda oznacza to, że rocznie z basenu korzysta 200.000 osób czyli 2x więcej niż przychodzi na Smoczyka na wszystkie imprezy/mecze/ z koncertem na dni Leszna włącznie. 
Ile wydajemy na utrzymanie tego stadionu /żużlowego/ i SSA. UNIA /też prywatny/ rocznie z budżetu miasta? 
Może konkretnie to Pan mocek policzy, porówna i nam leszczyńskim podatnikom to przedstawi.
21. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 05-07-2017 12:41
Najlepiej zamknąc ,,,a co dalej z osobami ktore tam korzystaja..sporo ludzi indywidualnych, grupy nauki plywania , mnostwo dzieci uczacych sie plywac ...co basen przy SP7 czynny 24 na dobę
22. Dodane przez EDZIU, w dniu - 05-07-2017 12:42
Niech dają więcej na łunie!!! A Mocek to się nadaje?
23. Dodane przez Miki, w dniu - 05-07-2017 12:43
Uważam że basen wyremontować lub zburzyć wybudować inny żeby do miasta napędzac wycieczki a przy tym pieniadze beda zeby to wszystko tetnilo życiem jak kiedyś te 20 lat temu.
24. Dodane przez SW, w dniu - 05-07-2017 12:46
borowiak wyremontuje a po roku wlasciciele sie obudzą ze go chcom spowrotem i co ftedy he
25. Dodane przez max, w dniu - 05-07-2017 12:48
miasto wyremontuje a potem będzie dziękujemy umowy dzierżawy nie przedłużamy... Jakie są gwarancje że tak się nie stanie?
26. Dodane przez Archanioł, w dniu - 05-07-2017 12:54
CZY BYŁO TO SPOTKANIE TAJNE czy otwarte?  
Czy mieszkańcy i pracownicy mogli w tym spotkaniu uczestniczyć i wypowiedzieć się?  
 
 
Pomoc jest z całą pewnością w interesie miasta, ale proponuję wykorzystać tę sytuację do odzyskania całego obiektu, który jest ważna częścią Leszna od początku. Rozsławiła je na cała Polskę, teraz wypada rękę wyciągnąć. 
 
No i Stefan, na Boga!, jako prawdziwy katolik daj kilka wskazówek kierownikowi tej pływalni jak to się robi, żeby było dobrze.
27. Dodane przez kkii, w dniu - 05-07-2017 12:57
poznan i wrocław maja lepsze baseny , atrakcje niz ten basen trzeba by bylo zainteswowac z 3 mln aby byla konkurencja teraz sie oplaca jechac do poznania
28. Dodane przez P3y, w dniu - 05-07-2017 13:00
Pływam średnio trzy razy w tygodniu. Na basen przy sp 7 nie chodzę bo jest tam ciasno i nie pasują mi godziny. 
 
Nie wyobrażam sobie aby zamknięto akwawit.
29. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-07-2017 13:04
Prezydent nie potrafi sylwestra nam zorganizować na rynku. Ludzie zapomnijcie ze prezydent coś w tym temacie ogarnie a o remoncie zapomnijcie. Najlepiej wydać decyzję do rozbiórki działkę sprzedać i zadowolony.
30. Dodane przez Hanka, w dniu - 05-07-2017 13:06
Tu już nie ma co dyskutować Panie Borowiak! Trzy lata temu zgłaszano propozycję, którą olaliście. Akwawit jest potrzebny zwłaszcza dla mieszkańców miasta, których przecież Państwo reprezentujecie i powinniście działać w ich imieniu i dla ich dobra. To oczywiście wydatek, jak i inne, które nie mają takiego znaczenia. Propagowanie zdrowego stylu życia wsród mieszkańców, rozwój kultury fizycznej dzieci i młodzieźy to przecież priorytet!!!
31. Dodane przez nie dla cwaniactwa, w dniu - 05-07-2017 13:06
nie wiem dlaczego prywatnej osobie miasto ma dać ot tak 1 mln zł? przecież basen dalej będzie ich, a w dodatku tylko chcą dać nieckę basenową, resztę odgrodzić ... uwielbiam basen i dużo pływam, ale od czasu przejęcia basenu wszech obecne niedofinansowanie wkurza mnie, a Guzowaci w du.ie to mają tylko pieniądze wyciągać
32. Dodane przez kwesta na Guzowatych, w dniu - 05-07-2017 13:09
MOŻNA REMONTOWAĆ COŚ SWOJEGO, ALE KOGOŚ INNEGO - wszyscy chętni niech dołożą Guzowatym na luksusy
33. Dodane przez do Kasi 12, w dniu - 05-07-2017 13:15
Tu nie ma czego zazdrościć! Ten basen to ruina. I dlaczego miasto ma remontować basen i tak naprawdę utrzymywać prywatne firmy? Skoro rodzina, a więc właściciele nie może się dogadać to dlaczego miasto ma w to wchodzić? Dzisiaj mamy 70 km od Leszna Termy maltańskie czy aquapark we Wrocławiu. Czym ty chcesz przyciągnąć ludzi na ten basen? Nawet po remoncie? To są pieniądze wyrzucone w błoto. Poza tym miasto nie będąc właścicielem obiektu jaki ma mieć w tym interes? Wpompować pieniądze, a zyski do kieszeni Gudzowatych? Tak? To nie jest tylko 1 mln. za dzierżawę obiektu. Do tego dojdą koszty utrzymania, personelu. To będą dodatkowe pewnie 2 mln. rocznie lub więcej.
34. Dodane przez PW, w dniu - 05-07-2017 13:26
A może tak - ogłosić przetarg na wybudowanie nowego basenu na terenie miasta przez prywatnego przedsiębiorcę, z ulga w zakupie terenu i zapewnienie wynajmu basenu dla dzieci i młodzieży za min. 1 milion złotych
35. Dodane przez Mot, w dniu - 05-07-2017 13:34
Proszę nie zapominać o tym, że w tym roku oprócz mieszkańców Leszna i okolic z basenu korzystały liczne szkoły w ramach nauki pływania z
36. Dodane przez loGIK, w dniu - 05-07-2017 13:43
Taaaaa... Niech maisto wydzierżawi za milion, wyremontuje za 3 miliony a po odnowieniu umowę się wypowie i piękny jak nowy obiekcik na sprzedaż jak znalazł. Być może nawet samo miasto odkupi za stosowną kwotę, bo to będzie obiekt po kapitalnym remoncie przecie!!! He he he... A biznes powinien wyglądać tak... Ofertę spuścić do "klozetu". Niech 2 lata płacą podatki od nieruchomości. Jak już zmiękną to odkupić "ruinę" do kapitalnego remontu wraz z terenem max za milion i cieszyć się z dobrego działania w interesie podatnika... Pytam, ile budynków trzeba sprzedać za bezcen po bezskutecznych(?) przetargach, żeby zrozumieć tak proste prawa rynku!?
37. Dodane przez ja, w dniu - 05-07-2017 13:49
Teraz wszyscy marudzą ze ma być basen a za rok nikt nie pójdzie tak jak z galeriami ma być tyle a nie zarabia na siebie
38. Dodane przez ela, w dniu - 05-07-2017 14:02
no niech sobie Gudzowaci nie żartują za grosze to nabyli w ramach komuszych interesów a teraz życzą sobie 1 ml czystego zysku rocznie nie dajmy sie zwariować niech zamkną tą ruską bude i tyle tam trzeba najpierw w nie swoje zainwestować ogromne pieniądze by doprowadzić do użytku publicznego można się tak zarżnąć a mieszkańcy sobie nie życzą dalszego zadłużania miasta i przy urnach pamiętajcie nie wybierać prezydenta który będzie nadal utrzymywał UNIE !!!!
39. Dodane przez teresa, w dniu - 05-07-2017 14:13
Miasto z lekką ręką przeznaczyło 1,5 mln.zl. na"aleję żużla"która mieszkańcom nie służy,a basen,który dla bardzo wielu leszczyniaków jest miejscem odprężenia i relaksu ma być obciążeniem?Sama często tam pływam i widzę,że dużo ludzi korzysta,nie wszystko przekłada się na pieniądze.
40. Dodane przez pablo, w dniu - 05-07-2017 14:38
Oszacować stan, wycenić konieczne nakłady naprawcze, powołać spółkę, przejąć za symboliczną złotówkę - zmienić przeznaczenie na basen sportowy. Zlikwidować zjeżdżalnie zewnętrzne ( w zasadzie już ich nie ma), wydzierżawić restauracje, gabinety i sauny. W Lesznie potrzebne są dwa baseny. Skoro nie ma podmiotu zewnętrznego który odnowi aquapark do przyzwoitego poziomu to trzeba się nastawić na wyjazdy do innych miast.
41. Dodane przez ania, w dniu - 05-07-2017 14:44
ratunku!!! pływam na Akwawicie prawie codzienne, na SP 7 nie ma miejsca!! Miasto musi mieć tego typu obiekt. Akwawit już szału nie robi, ale musimy mieć gdzie pływać, więc jeśli nie Akwawit to powinien powstać nowy obiekt!! Nasza Olimpijka i triathloniści też muszą trenować!!
42. Dodane przez moje zdanie, w dniu - 05-07-2017 14:50
Brawo dla Pana Sławomira Mocka! Proszę pilnować pieniędzy miasta, słusznie obawiać się kukułczego jaja i NIE DAĆ SIĘ ZASTRASZYĆ LUB SZANTAŻOWAĆ. Proszę o wszystkim tu szczegółowo informować mieszkańców.
43. Dodane przez Kierowca, w dniu - 05-07-2017 14:50
Ludzie-co wy "gadacie"-przecież w ościennych miastach są baseny bardziej wypasione.Leszczyński -stworzony przez pana S.Grysa był pierwszym tego typu obiektem w Polsce.Dlaczego postał-był darmowy cieplik.Dzisiaj utrzymać taki przestarzały kolos to potężne pieniądze.A remont-czy był ktoś pod niecką basenu???O zgrozo.To się wszystko wali.Jeśli miasto przejmie basen-to będzie początek upadku "rządzących"-pasowałoby opozycji???Myślę,że mamy tak wytrawnego i mądrego Prezydent,który nie da się nabrać na plewy.A co do basenu-kąpcie się leszczyniacy w pobliskich jeziorach a zimą zażywajcie kąpieli w wannielub pojedzcie na wycieczkę do Lubina-przyjemne z pożytecznym.Do Leszna już nie przyjeżdżają wycieczki basenowiczów-to minęło.
44. Dodane przez ja, w dniu - 05-07-2017 15:09
Pamiętajmy, że od 2026 roku czeka nas, na nasze życzenie, pełne finansowanie bieżących wydatków teatru - na dziś to kwota 2.820.000 złotych, oprócz kosztów remontów czy inwestycji albo zakupów.
45. Dodane przez Nie musimy znać przyczyn zdarzeń, musimy po prostu wierzyć, że wszystko dzieje sie tak, jak powinno dla najwyższego dobra nas ws, w dniu - 05-07-2017 15:09
Pozwalam sobie na przypomnienie zamieszczonych w ubiegłych latach artykułów związanych z pływalnią AKWAWIT 
 
Pierwszym parkiem wodnym w Polsce był Akwawit w Lesznie. Zbudowany został z inicjatywy tamtejszej firmy przemysłu spirytusowego "Akwawit" i jej ówczesnego prezesa Stefana Grysa. Obiekt po 20 miesiącach budowy oddany został do użytkowania w 1993 roku. 
Wykonawcami, którzy najbardziej przyczynili się do wybudowania pływalni są: Spółdzielnia BuŹdownictwa w Lipnie. Przedsiębiorstwo BudownicŹtwa Rolniczego w Lesznie. VITROSERWICE CLIMA w Kosakowie, Poznańskie PrzedsiębiorŹstwo Robót Instalacyjnych w Poznaniu. ALCON w Łodzi i OWG CELLE /Niemcy/. Swój wielki egŹzamin na budowie obiektu zdały służby inwestycyjŹne oraz inspektorzy nadzoru PPF AKWAWIT". Zbiorowym autorem tego sukcesu jest niewątpliwie załoga przedsiębiorstwa z jej Radą Pracowniczą. 
Na efekt budowy złożył się trud wielu ludzi, ale motorem powstania pływalni jest dyrektor AKWAŹWITU" dr Stefan Grys, związany z przedsiębiorŹstwem od 1964 r. Jego osobiste zaangażowanie zaŹowocowało powstaniem największej w powojennej historii Leszna inwestycji i zarazem najnowocześŹniejszego obiektu sportowo-rekreacyjnego kraju. W lutym 1993 r. dr Stefan Grys został laureatem redakcji Wiadomości Kościańskich" w kategorii menadżerów jako najbardziej skuteczny menadżer gospodarczy województwa leszczyńskiego. 
Akwawitowski kompleks sportowo-rekreacyjny jest przedmiotem szerokiego zainteresowania w Polsce. Dość wspomnieć, że w uroczystym otwarŹciu obiektu udział wzięli: minister Włodzimierz CyŹgański - wiceprezes Urzędu Kultury Fizycznej i TuŹrystyki. Zarząd Polskiego Związku Pływackiego w osobach Krzysztofa Usińskiego i Czesława Sokołowskiego, wojewoda leszczyński Eugeniusz Matyjas. przewodnicząca Rady Miejskiej w Lesznie Anna Ptasik i prezydent miasta Leszna Edward Szczucki 
W trakcie jej funkcjonowania pływalnię zwiedzili: były premier Tadeusz Mazowiecki, wiceminister finansów Karol Modzelewski. główny inspekor pracy Tadeusz Sułkowski. a także Tadeusz Drozda. Jan Płócieniczak. Janusz Atlas i inni. 
Są też wyróżnienia i nagrody. 7 października 1993 r. Polish Promotion Corporation w Warszawie przyznało AKWAWITOWI" w Lesznie SREBRNEGO ASA 93" za aktywność inwestycyjną, realistyczną strategię rozwoju i przedsięwzięcia kulturalne i charytatywne. PPF "AKWAWTT" został takŹże laureatem wyróżnienia ZŁOTY AS 93". GreŹmia społeczne i fachowe zgłosiły pływalnię do naŹgrody Ministerstwa Budownictwa za rok 1993 oraz nagrody Stowarzyszenia Architektów Polskich. 
Wydaje się. że akwawitowski kompleks kąpielowo-rekreacyjny przy ul. św. Józefa 5 przejdzie do historii polskiego budownictwa sportowego jako obiekt najlepszy, najszybciej zbudowany, najnowszy, najładniejszy, najczystszy i najekologiczniejszy. 
Zbigniew Gryczka 
To są fakty które zaistniały i jako mieszkańcy Leszna możemy być z tych faktów dumni. Możemy się przekrzykiwać, a że za zimno (kryzys w 2014 roku), a że za Nasze pieniądze, a że spory w rodzinie, a ja się pytam czy my mamy na to wpływ no nie! Mamy wpływ na to żeby przypomnieć, że basen służył nam, naszym dzieciom oraz przejezdnym czy turystom przez tyle lat. Nie sądzę, abyśmy mogli (cierpiący na chroniczny brak czasu) wyjeżdżać codziennie na basen do Zielonej Góry czy Wrocławia mimo, że tam jest naprawdę pięknie. Uszanujmy to co jest tu na miejscu. Nie ma się co oszukiwać Akwawit był, jest i niech będzie w dalszym ciągu wizytówką Naszego miasta. Bo choć 7 mała a Eden Green zamknięty pytam się gdzie lepiej spożytkujemy wolny czas my leszczynianie i okoliczni mieszkańcy ?
reklama
46. Dodane przez do kom.39, w dniu - 05-07-2017 15:14
tzn., że lekką ręką można dać kasę i zrobić remont komuś kto nie dba o swoją własność bo mu szkoda kasy(pewnie na waciki zabrakło)?- oj Tereska, w jeziorze popływaj dla relaksu
47. Dodane przez les, w dniu - 05-07-2017 15:14
wzięli za darmo a teraz kłócą się.
48. Dodane przez bolek, w dniu - 05-07-2017 16:06
Panie Prezydencie widać jak pan interesuje się naszym miastem. Wyjątkiem jest chyba Unia Leszno o której pan wie wszystko. 
Fabryka jak ją pan nazywa od nowego roku zmieniła nazwę i właściciela. Nowa nazwa to HGBS S.A. a nowy właściciel to pan Grzegorz Ślak. Przy dzisiejszej produkcji gdy firma raz produkuje a raz jest zatrzymywana na kilkanaście dni nie widzę możliwości powrotu do źródła ciepła.
49. Dodane przez Nikaaa, w dniu - 05-07-2017 16:28
Miasto nie może dawać się szantażować. Lepiej zaplanować budowę pływalni przy którejś szkole gdzie Miasto będzie WŁAŚCICIELEM, a nie tylko najemcą nierentownej i wymagającej naprawy cząstki.
50. Dodane przez Maris, w dniu - 05-07-2017 17:23
A ja się pytam, dlaczego nikt wcześniej o tym nie pomyślał ??? Przecież władze wiedziały, że basen jest mega ważny dla miasta i się sypie. Pieniądze na Unie są zawsze co roku i to bardzo duże (na prywatny klub) a na tak ważną inwestycję nie ma ??? Jak nie będzie basenu to jest po wyborach.....ludzie zapamiętają takie decyzje....przecież pieniądze są , tylko nie ten strumień !!!!
51. Dodane przez emigrant, w dniu - 05-07-2017 17:36
wydaje mi sie ze trzeba pomyslec o nowej plywalni w Lesznie. 
i wierze ze znajdzie sie wielu do PPP :) 
sam chetnie zamiast trzymac zarobione funty w banku dolozylbym do takiego interesu i mial udzialy
52. Dodane przez ona, w dniu - 05-07-2017 17:40
Spokojnie mamy najlepszą w Polsce sketplaze,tunel aerodynamiczny,ładny duży stadion,niebawem będzie najwieksza w Polsce kregielnia i strzelnica to z basenem miasto tez da rade,obiekty sportowe jak na miasto 65.000 są bardzo dobre nie narzekać
53. Dodane przez iii, w dniu - 05-07-2017 17:42
Akwawit zamknac ta bude ,sa inne lepiej wyposazone i przedewszystkim czysciejsze baseny,dbajace o czystosc sanitarna jak i w ludzkich warunkach mozna z nich kozystac .Akwawit studnia bez dna komu jest potrzebna ta rudera???? Kazde miasto wkolo praktycznie ma swoja plywalnie a jak nie maja to sa w trakcie budowy wiedz sorry ale kto bedzie chcial kozystac z tej ruiny gdzie wszedzie cos jest zepsute ??? Nawet zjezdzalnie rania ludzi na plecach wiedz na pewno nikt nie bedzie kozystal z tego gdzie zamiast miec przyjemnosc z kozystania to ma bol i nie przyjemnosc
54. Dodane przez zdziwiona, w dniu - 05-07-2017 18:05
pomyślmy... jeśli część basenowa jest nierentowna i chcą ją nawet zamknąć ale nie chcą wydzierżawić całego budynku ze spa i salami konferencyjnymi to ja tu jasno widzę że szukają idiotów wmawiając władzom miasta że to jest takie dla mieszkańców ważne miejsce że bez liczenia prezydent powinien kilka milionów rocznie im do kieszeni dawać (w tym remonty)... jeden basem w mieście to za mało ale może myśląc długofalowo opłacałoby się wybudować nowoczesny obiekt który miastu przynosiłby zyski.... a nie reanimować trupa....
55. Dodane przez zuza, w dniu - 05-07-2017 18:36
Kazdemu jest latwo pisac...mowic...psioczyc bo to NIE WASZE PIENIADZE....!!!! 
Tak jak rozpada sie czesc basenowa tak rozpada sie cala firma AKWAWIT....ludzie tam juz zarabiaja 1/3 z tego co zarabiali..... 
A moze tak skrzyknac mieszkancow i zrobic zbiorke .....WSZYSTKO MOZNA..... Izyc bez basenu tez
56. Dodane przez Magdalena, w dniu - 05-07-2017 18:52
Myśle, że Prezydent i Rada Miasta powinni pochylić się nad propozycją Zarządu Spółki i spróbować znaleźć zadawalający obie strony kompromis. Z wypowiedzi Prezesa Biechowiaka emitowanej w telewizji Leszno, wynika, że Zarząd jet gotów do negocjacji, rozmów i dialogu z Miastem. Szkoda tylko, że nie zauważyłam szczerej chęci ze strony Prezydenta Miasta. Jego propozycję aby spotkały się rodziny zwaśnione uważam za spychologie i próbę oddalenia problemu. Wiadomo, ze się nie spotkają i nie znajdą kompromisu. Jakby chcieli to zrobić to nie sądziliby się w sądach! Leszno potrzebuje basenu, SP7 jest po prostu za małe! Prawda jest taka, że piłka leży po stronie Miasta bo właściciel pływalni podjął decyzję. Jemu krzywda się nie stanie. Za to leszczyniacy mogą stracić miejsce do relaksu, sportu i rekreacji a co także jest przykre kilkunastu z nich straci miejsce pracy.
57. Dodane przez do Madzi, w dniu - 05-07-2017 20:01
czy Ty nie rozumiesz, że kabzę nabijać chcesz komuś kto i tak ma wywalone na basen, na nas i Leszno... potrzebuje głupiego do wyremontowania basenu ... ciekawe czy znów podatków nie będzie płacił?... szkoda mi basenu bo korzystam, ale za co płacę: za smrodek i brud, bo szczędzą na środkach dezynfekujących...żenada
58. Dodane przez sebaPL, w dniu - 05-07-2017 20:03
I tylko w tej kwestji popieram Pana Borowiaka !!! . Ale co tam robil Mocek ??? Co ty gosciu nasz do czynienie z basenem i woda ( nie ta dyscyplina sportu ) ???(...)
59. Dodane przez fred, w dniu - 05-07-2017 20:12
Cały Akwawit jest źle zarządzany, każdy dział ma kierownika,czasami też zastępcę. Masa pieniędzy idzie w błoto. Obecny prezes tak się nadaje do prowadzenia tego interesu, jak pralka do mycia słonia. Czas skończyć z tą niegospdarnością. Jeśli Akwawit upadnie, Świat się nie skończy.
60. Dodane przez do28, w dniu - 05-07-2017 20:25
Skoro chcesz wygody to jedż do Poznania .Ja na basen nie chodzę i nie chce by z moich podatków wydawano na jego dzierżawę pieniądze.Jeśli już to albo go kupić albo wybudować nowy.Remontowac za swoje i dzierżawić to chore.Nikt o zdrowych zmysłach tego nie zrobi.
61. Dodane przez Bartek, w dniu - 05-07-2017 21:12
Nie ma co wywalać pieniędzy na prywatny biznes. Ten basen to na skansen się nadaje. Wszyscy którzy piszą że Prezydent powinien wyłożyć pieniądze na basen prywatnej firmie nie wie o czym mówi. Jedyną opcją to na terenie miasta wybudować nowy obiekt, w pełni należący do miasta. Ale z drugiej strony jest ekonomia. Koszt nowego Aquaparku i to powiedzmy nie jakiegoś wypadu to koszt ok 50 mln. Do tego koszty utrzymania i odsetki od kredytu. Miasto takich pieniędzy nie ma. Jeśli ktoś podaje że wcześniej na basen przychodziło 600 osób dziennie, to łatwo policzyć że przy cenie nawet 10,- za godz od osoby 6000,- niech każdy nawet siedzi 2 godziny to mamy 12.000,- dziennie i zakładając że basen jest czynny 365 dni w roku daje to 4.380.000,-. Taka kwota na 100% nie pokryje kosztów funkcjonowania basenu i kosztów związanych z kredytowaniem. Wydaje się że jedyną opcją to budowa drugiego basenu przyszkolnegp na wzór SP7 jak najniższym kosztem bez wodotrysków. Tyle żeby rozładować faktyczny ścisk na SP7. A co do Akwawitu. To niech teraz Gudzowaci główkują. Dostali od czerwonych kolesi firmę za bezcen. Rozwalili ją. To niech teraz kombinują.
62. Dodane przez Kustosz pamieci, w dniu - 05-07-2017 21:17
A co gruntem pod "Akwawitem"wasnosciPTG "Sokol"gniazdo Leszno.Pamietam jeszcxze zuzel z Smoczykiem na stadionie "Sokola"i pilke II ligi z Wackiem Lepka na stoperze Czuwaj!
63. Dodane przez PAWEŁek., w dniu - 05-07-2017 21:22
Dajcie spokoj zakwawitem i finansowaniem.Mamy 21 wiek.Wybudujmy onok basenuTermy zatorzanskie:) i przestajmy finanowac unie bo tam niema wychowankow w skladzie seniorskim.Teaz i tak sie jezdzi na termy do Poznania i Tarnowa Podgornego.
64. Dodane przez jak, w dniu - 05-07-2017 21:35
wizytówka to on byl dzisiaj to ruina
65. Dodane przez Hanka, w dniu - 05-07-2017 21:54
Ludzie! O jakim nabijaniu kabzy tu mowa? Dyskusja toczy się wokół tematu: czy pływalnia ma być, czy zostanie zamknięta, zero jedynkowo. Nie ma tam mowy o zarabianiu, robieniu kokosów kosztem miasta, lecz o zabezpieczeniu potrzeb mieszkańców w formę rekreacji. Jak widać po opiniach, duża część mieszkańców korzysta z pływalni i tak jak stadion, czy teatr powinna liczyć na wsparcie miasta. Rozumiem właścicieli, biznes to biznes. Hotel zarabia a pływalnia przynosi straty, uważają, że taka sytuacja powoduje, że trzeba zamknąć część nierentowną. Padła jednak propozycja, trudna, bo wieżąca się z dodatkowymi kosztami dla miasta. Ale czy takim kosztem nie są też inne działania władz na które jest publiczne przyzwolenie? Pływam, korzystam z pływalni Akwawit regularnie, bo staram się dbać o zdrowie swoje i rodziny. Nie mam czasu by jeździć na inne baseny ( finansowane przez miasta). A prezes Biechowiak, obok pana Rusieckiego to jedyne osoby, które wypowiadały się sensownie w tym temacie.
reklama
66. Dodane przez gość, w dniu - 05-07-2017 22:06
Niech upada, takie są reguły wolnej gospodarki. Jeśli właściciel nie chce dołożyć grosza to trudno. Pamiętam lata świetności tego basenu, wówczas to był ewenement i "kopalnia złota", dziś to ruina. Życie nie lubi próżni i prędzej czy później coś się nowego pojawi.
67. Dodane przez Adam Leszno, w dniu - 05-07-2017 22:50
Nie róbcie wstydu! Rada - trzymajcie akwawit, chociaż coś będzie wizytówką Leszna (tylko najpierw to zmodernizujcie)
68. Dodane przez ak, w dniu - 06-07-2017 00:04
Przecież Akwawit był Państwowy!!! Od kiedy jest prywatny i za ile go kupiono??? Teraz znowu ma być Państwowy???? O co tu chodzi??
69. Dodane przez m, w dniu - 06-07-2017 00:34
zasypac i wybudować galerie,bedzie zysk
70. Dodane przez Potus, w dniu - 06-07-2017 05:44
Przejęcie tak ale tylko wtedy gdy staje się własnością miasta. Nie widzę potrzeby finansować spadkobiercow Aleksandra Guzowatego
71. Dodane przez Ktos, w dniu - 06-07-2017 06:57
Ludzie,czytajcie ze zrozumieniem,rownież poprzedni artykuł w tej sprawie. Miasto za 1 mln miałoby przejąć i wyremontować tylko dużą nieckę (basen sportowy) a nie cały obiekt jak większość myśli. Akwawit nie chce oddać małych basenów,zjeżdżalni oraz innych obiektów w tym budynku ( restauracja,sklepiki,salki konferencyjne,spa). Czyli,tak krótko mówiąc,szukają głupich...
72. Dodane przez obserwator, w dniu - 06-07-2017 07:40
Mam pytanie do prezesa Biechowiaka. Panie prezesie, gdzie się podziały zyski wypracowane przez spółkę przez Pana zarządzana? Dlaczego środki te nie były chociaż w części inwestowane w poprawę stanu technicznego basenu? Gdzie podziała się amortyzacja naliczana od basenu? Czy prawdą jest środki wypracowane przez spółkę a gromadzone na lokatach bankowych były pożyczane dla spółki matki, a jeśli tak, to czy one wróciły? Basenu szkoda, ale czy my jako mieszkańcy miasta Leszna mamy płacić za fanaberie rodziny G.? I pytanie do prezesa Biechowiaka, co pan zrobił przez tyle lat zarządzania spółką, by basen nie znajdował się w takim stanie technicznym, by zapewnić maksymalne obłożenie przez korzystających? Basen to problem rodziny G.
73. Dodane przez ja, w dniu - 06-07-2017 07:51
Seba, pan Sławomir Mocek, jako radny, jest w Komisji Kultury i Sportu jej przewodniczącym. Nie ma tu nic dziwnego.
74. Dodane przez do pana Mocka, w dniu - 06-07-2017 08:47
A jak co roku dajecie na Unie to jest ok? I nie nazywa Pan to " kukułczym jajem?". Najlepiej zamknąć ludzi zwolnić, a konsekwencje będziemy ponosić wszyscy.Jak to się ma do reklamy Leszno miastem sportu? Na Akwawicie są zajęcia MCS, dzieciaki uczą się pływanie to jedno z najzdrowszych form rekreacji, ponadto są indywidualne lekcje pływania. Myśli Pan że na SP 7 wystarczy? Trochę dobrej woli z obu stron i mam nadzieje że Akwawit NIE ZOSTANIE ZAMKNIĘTY
75. Dodane przez wiadomo, w dniu - 06-07-2017 08:48
WŁASCICIEL AKWAWITU KTÓRY MIAŁ DOSTARCZAC BASENOWI CIEPŁO KUPUJE SLASK WROCŁAW.Już tylko formalności dzielą Grzegorza Ślaka od przejęcia Śląska Wrocław. Biznesmen w 3 lata zobowiązał się zainwestować w klub 45 milionów złotych.
76. Dodane przez podatnik Ignacy, w dniu - 06-07-2017 10:39
Miasto ma dofinansowywac i wspomagać prywatne spółki i firmy? Czyżby Leszno postrzegano jako takie miasto. Zakładam firmę i oczekuję wydatnego finansowego wsparcia ze strony miasta. Ekonomiczny ewenement na miarę PRLu.
77. Dodane przez wstyd dla właściela, który jest nieudolny, w dniu - 06-07-2017 11:18
niech zamykają .. jedyne co potrafią spadkobiercy po Guzowatym,to przepieprzać kasę,a nie inwestować z zyskownych interesów, a niech im stoi to puste i gnije .. to ich wstyd, nie mój, ani Twój, fajnie będzie wyglądać taki kompleks bez wody
78. Dodane przez zibi, w dniu - 06-07-2017 12:03
Tan basen jest bardzo potrzebna rekreacją dla osób w podeszłym wieku które nie mogą innych uprawiać dyscyplin. 
Likwidacja basenu to robienie z leszna pustyni Gobi.
79. Dodane przez PL, w dniu - 06-07-2017 12:17
Akwawit z odrobiną zaangażowania i ochoty może być rentownym obiektem. Wymaga to inwestycji i wsparcia z miasta. A dla dzieciaków, które tam chodzą na wf i uczą się pływać to jest korzyść nieoceniona. 7 wszystkich nie pomieści.
80. Dodane przez MĄDRY, w dniu - 06-07-2017 13:46
PRZESTAŃCIE PISAC O OŚCIENNYCH MIASTACH BO FAKTYCZNIE LESZNO WSIĄ ZOSTANIE!  
OKROIĆ PROSZĘ ŻUŻEL, FUNDACJOM I STOWARZYSZENIOM NIE DAWAĆ NIC (SPONSORÓW MAJĄ I ZACHOWUJĄ SIE JAK PRYWATA, ZAPRZESTAĆ WSPÓŁFINANSOWAĆ ICH PROJEKTY!) I ..WYNEGOCJOWAĆ ODPOWIEDNIĄ CENĘ OD GUDZOWATYCH BO RÓWNIEŻ LEKKO IM TO WSZYSTKO PRZYSZŁO ! 
 
PROSTE!  
TEN BASEN JEST POTRZEBNY NAM!
81. Dodane przez popieram 80, w dniu - 06-07-2017 16:33
W Lesznie jest nadmierne finansowanie organizacji pozarządowych. Też uważam, że należy z tym skończyć. 
Organizacje pozarządowe z kieszeni leszczyńskich podatników otrzymały następujące kwoty:  
2014r. 5.986.415,32 zł  
2015r. 6.242.110,66 zł  
2016r. 6.928.509,04 zł  
Co roku więcej.  
Organizacje pozornej pomocy dla pozornie potrzebujących to dziś wielki biznes. Fundacje, organizacje "charytatywne" dawno to zrozumiały. 
Leszczyńskie organizacje pozarządowe przekraczają limity procentowe na koszty administracyjne. (www.leszno.pl 29.6.17r.)
82. Dodane przez sebaPL, w dniu - 06-07-2017 16:43
Do kom.73 Zrouzum wrescie czlowieku !!! Ze MOCEK ,KRYJOM i inni to sa koledzy pana Borowiaka !!! To jest ten sam rocznik + - !!! I my tu wiemy o co tu chodzi .
83. Dodane przez kosa, w dniu - 06-07-2017 16:46
Prosze zobaczyc na yotube jak zyja wlasciciele tego zniszczonego obiektu.
84. Dodane przez obiwektywnie.., w dniu - 06-07-2017 17:02
Głównie Akwawit się kojarzy z Lesznem i to słychać w innych miastach! "Wie Pan w latach 90tych.. jaki to był BASEN". LUDZIE jak dopuścicie Akwawit do zamkniecia to będzie strzał w kolano albo równie dobrze zniszczycie cząstke historii tego miasta ;/
85. Dodane przez Ja, w dniu - 06-07-2017 18:27
Do kom.84 To jest ruina ! Co w tej kwesti robi Leszczynski sanepid ? Kogo synek tam pracuje na tym obiekcie z sanepidu ???
86. Dodane przez :), w dniu - 06-07-2017 21:18
To po co byly rusztowania rozlozone i cks robili z ta dlugo a czarne zepsuta bo nie da sie zjechac. Co ma byc na miejscu akwawitu ???
87. Dodane przez Archanioł, w dniu - 07-07-2017 07:37
Widzę, że wiele trafnych komentarzy się przypadkiem ;) nie ukazało, cenzurka, a pracownik pływalni przekazał mi wieczorem informację o popołudniowym, żenującym spotkaniu z pracownikami, na którym również nic konkretnego pracownikom NIE POTRAFIONO powiedzieć. Poziom spotkania podobny do tego z władzami miasta: 5 piętro piwnicy.
88. Dodane przez jan, w dniu - 07-07-2017 11:09
basen nalezy wyremontować dajac duzo kasy a potem uzytkowac, do zuzla ida tez duze pieniadze i nie ma zysku, nie wszystko musi byc dochodowe, zlikwidowac połowe radnych a ci co zostana sluza za darmo
89. Dodane przez Plywak, w dniu - 07-07-2017 12:53
Panowie Radni nie zamykajcie basenu!!!Pomyślcie o dzieciach które uczą się pływać o ludziach którzy pływają dla zdrowia ich rehabilitacji!!Plywalnia Akwawit jest potrzebna!!!!!!!!!!!
90. Dodane przez woda, w dniu - 07-07-2017 12:56
Mniej na żużel więcej dla zdrowia ludzi!!!!!!!pływanie to samo zdrowie!!!!!
91. Dodane przez Plywak, w dniu - 07-07-2017 13:00
Basen to zdrowie!!!Dzieci ludzie starsi i wszyscy którzy korzystają i linie na pływać się zalania!!!!
92. Dodane przez aga, w dniu - 07-07-2017 14:08
To juz jest dziura bez dna ( "basen" ) , Borowiak prawdopodobnie cos tam rzuci kasy, wybory sie zblirzaja i musi sie przylizac przyszlym wyborca.
93. Dodane przez sebaPL, w dniu - 07-07-2017 15:36
Ktos za ta prywate po znajomosciach powinien juz od dawna siedziec :-(
reklama
94. Dodane przez Zbyszek, w dniu - 09-07-2017 15:35
To oczywiste, że miasto nie powinno finansować prywatnych przedsiębiorców, a forma współpracy zaproponowana przez włąścicieli Akwawitu do tego się sprowadza. Nie powinno finanswać szczególnie takich, którzy skorzystali z dobrodziejstw tzw. dzikiej prywatyzacji. To moim zdaniem nie podlega dyskusji. Myślę jednak, że w Lesznie będzie brakowało takiego obektu jakim jest basen Akwawit. Władze miasta powinny zachować się jak prawdziwy gospodarz. Rozwiązań w tym temacie jest wiele ...(np.przejęcie go za symboliczną złotówkę, albo budowa zupełnie nowego obiektu w innym miejscu, itd., itp.). Ale ja o czym innym. Celowo wybrałem się w niedzielę 09.07.br. na Akwawit, aby naocznie przekonać się jak ten obiekt wygląda naprawdę. Fakt wymaga porządnego remontu, a to może sporo kosztować. Jednak jest czysto i schludnie. Nie miałem najmniejszych oporów, aby skorzystać z wszystkich odotępnych tam atrakcji.Tak przy okazji porównajmy podobne obiekty w Anglii.Nawet w obecnym stanie na ich tle wygląda zupełnie dobrze. Będzie wielką szkodą dla mieszkańców naszego miasta, gdy zabraknie "starego, poczciwego" Akwawitu. Szkoda ...
95. Dodane przez Pływak, w dniu - 16-07-2017 23:22
Żądanie miliona i remontów, to lekka przesada! Basen powinien wyremontować właściciel! Niech miasto przedstawi swoje propozycje utrzymania basenu ale przez jakieś wsparcie, np. zajęcia klas 4 na Akwawicie? Będzie to z korzyścią dla pływaków trenujących na siódemce, którzy się duszą na torach. Nie wyobrażam sobie Leszna bez basenu Akwawit, bo tak na prawdę pływalnia środowiskowa nie jest w stanie zaspokoić potrzeb aktywnych mieszkańców miasta, których mam wrażenie cały czas przybywa. Drodzy włodarze miasta nie ulegajcie emocją, które miały miejsce na spotkaniu i poważnie potraktujcie temat!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj