Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Szymborska czy Herbert?

Jutro zmiana nazw ulic na Zatorzu

Szymborska czy Herbert?

30.08.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Wisława Szymborska do końca życia była komunistką i tylko przy okazji pisała – mówił radny Sławomir Szczot (PiS) podczas dyskusji radnych w Radiu Elka nad projektem uchwały o zmianie nazwy ul. Kruczkowskiego. Jego klub proponuje, żeby patronem ulicy na Zatorzu został Zbigniew Herbert.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Projekt uchwał w sprawie zmiany nazwy dwóch ulic: Schaefera i Kruczkowskiego to efekt tzw. Ustawy dekomunizacyjnej. Instytut Pamięci Narodowej uznał, że dotychczasowi patroni związani są z komunizmem, dlatego konieczne jest przemianowanie ulic. W przypadku Zygmunta Schaefera, milicjanta zabitego przez podziemie niepodległościowe nie ma sporu - ulica otrzyma nazwę Lutycka. Kontrowersje
budzi natomiast kwestia ul. Leona Kruczkowskiego, dramaturga i działacza PZPR.

Pierwsza propozycja, nazwania ulicy imieniem Wisławy Szymborskiej, zyskała wprawdzie akceptację miejskiego zespołu do spraw nazewnictwa, jednak oponuje przeciwko niej klub Prawa i Sprawiedliwości. Radni PiS już miesiąc temu zaproponowali nazwę Samuela Leszczyńskiego, XVII-wiecznego urzędnika i poety pochodzącego z baranowskiej gałęzi rodu Leszczyńskich. Wtedy sprawę zmiany odłożono na kolejne posiedzenie rady. Teraz PiS przygotował wniosek o uhonorowanie ulicą poety Zbigniewa Herberta, przychylając się do pomysłu radnej PL 18 Hanny Kotomskiej.

Podczas dyskusji radnych w Radiu Elka radna Kotomska przyznała, że Herbert bardziej jej odpowiada jako poeta, jednak Szymborska jest także do przyjęcia. -Nie widzę tu stanów zapalnych - powiedziała. Okazuje się jednak, że sprawa radnych rozpala. -Wstydem dla Leszna byłoby, gdyby nie uczczono Wisławy Szymborskiej, uznanej na całym świecie wybitnej poetki i noblistki - mówiła Barbara Mroczkowska (PO). -Zbigniew Herbert był poetą wolności, zaś Wisława Szymborska była piewczynią komunizmu i Józefa Stalina - oponował Sławomir Szczot (PiS) - nigdy nie rozliczyła się z przeszłością, nigdy nie przeprosiła, do końca życia była komunistką i tylko przy okazji pisała. Nadanie jej zaś Nagrody Nobla jest zaś, zdaniem lidera PiS dowodem na lewicowe poglądy komitetu noblowskiego.
 
Komentarze (72)
1. Dodane przez leon, w dniu - 30-08-2017 14:00
Bosszze widzisz i nie grzmisz. Jednak PIS to stan umysłu. Panie Szczot najlepiej wszystko zburzyć, zniszczyć, wyciąć, zabetonować - i środowisko i umysły. Wszystko wiecie najlepiej, na wszystkim najlepiej się znacie, jesteście naj naj naj i wszystkim narzucacię swoją wizję świata. Wślnie tym był komunizm - tez bezwzględnym narzucaniem jedynej , słusznej, i z tym walczylismy. I teraz co? To samo? A Pan jeszcze ma jakieś anse do "komunistycznej" SZymborskiej? Może ulice Rymkiewicza zrobimy ( barda religii smoleńskiej). EEE nie, lepiej idźmy na całość _ lepiej ulice Jadwigi Kaczyńskiej, Lecha albo Jarosława do wyboru - wszyscy na K!!!!
2. Dodane przez znowu się zaczyna, w dniu - 30-08-2017 14:04
Panie Szczot . Chcesz pan dorównać Beacie i Mariuszowi w opowiadaniu dyrdymałów. Zejdź pan na ziemię. Wisława Szymborska wielką poetką była i noblistką też. A pan jesteś mącicielem i prowokatorem. Bo czym pan wytłumaczy nagrodę Nobla np dla Wałęsy albo Obamy? Więcej rozsądku.
3. Dodane przez Andi, w dniu - 30-08-2017 14:09
Widać, że Radni w Lesznie nie maja poważnych problemów i sami je stwarzają. Nazwa ulicy czy ronda może budzić wśród mieszkańców sztuczne emocje, natomiast dziurawe drogi, czy warunki w przedszkolu, szkole, miejsca pracy budzą realne zagrożenia i problemy. Niedługo wybory...
4. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 30-08-2017 14:15
Jasne, że Herbert. Przecież na pewno nie ta żałosna grafomanka Szymborska.
5. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 30-08-2017 14:18
Słowa Sławomira Szczota dotyczące Wisławy Szymborskiej doskonale obrazują stan umysłu obecnie rządzących miastem. Cisną się na usta słowa niecenzuralne, niestety ich zastosowanie oznaczałoby nieopublikowanie komentarza przez moderatora, a są one w w tym konkretnym przypadku bardziej niż wskazane.
6. Dodane przez Posejdon, w dniu - 30-08-2017 14:26
Leszno - tu nie chce się już żyć.
7. Dodane przez szanowny panie radny, w dniu - 30-08-2017 14:35
Panie Szczot, z całym szacunkiem, ale czy nie dotknęło pana porażenie słoneczne. I jeszcze jedno, może by pan tak zdefiniował określenie komunista, komunizm, bo jak dotychczas to w tym temacie słyszę tylko bzdety.
8. Dodane przez Ja się pytam!, w dniu - 30-08-2017 14:38
A gdzie ulica Alternatywy???
9. Dodane przez nasi /samo/ władcy, w dniu - 30-08-2017 14:51
I tak zrobią co będą chcieć, taka ich ...natura. Przykładem rondo na ulicy Kiepury, pamiętajmy przy wyborach
10. Dodane przez toto, w dniu - 30-08-2017 14:52
Panie Szczot a partyjność i działalność w komunistycznej prokuraturze posła Piotrowicza, przeszłość w PZPR Wojciecha Jasińskiego, Macieja Łopińskiego, sędziego Kryże, Krzysztofa Czabańskiego, Marcina Wolskiego, Jana Pietrzaka czy w ZSP Karola Karskiego panu nie przeszkadza. No chyba że ten Nobel się panu źle kojarzy.
11. Dodane przez ja, w dniu - 30-08-2017 14:59
popieram ad.2 i 3 i dwoma rękoma podpisuję się tak jak większość mieszkańców pod Wiesławą Szymborską jako człowiekiem a nie jako partią już nieeeeeeeeeeeeee dłuuuuuuuuuuuuuuuugooooooooooo znów będzie zmiana
12. Dodane przez Archanioł, w dniu - 30-08-2017 15:01
Nie oglądam już kabaretów, horrorów ani komediodramatów. Polityka lokalna z nawiązką mi to wszystko załatwia. 
 
Często jest tak, że wieczni działacze, przypadkiem siedzący u władzy szybko zapominają, jak ze łzami wzruszenia w zapatrzonych w jedyny słuszny system oczach i sercem bijącym z ogromnego zadowolenia składali wiązanki czerwonych goździków pod różnymi pomnikami czy popiersiami w szkole, dumnie recytowali patriotyczne wiersze na pochwałę socjalizmu na akademiach albo starali się jak najwyżej trzymać czerwone sztandary na pochodach pierwszomajowych. Zmienił się wiatr historii i ci sami wieją teraz zgodnie z nowym kierunkiem.  
Etykietki na murach zmienia się łatwo, historia zaś pozostaje historią i dużo groźniejsi są ci, którzy zmieniają zdanie wraz ze zmianami systemu. 
W przypadku tych wielkich ze zdejmowanych dziś etykietek (choć wielu nie popieram) to kwestia tylko zmiany tabliczki, zaś w przypadku tych maluczkich o wygórowanym ego, którzy kiedyś kłaniali się nisko systemowi problem jest nadal i to o wiele poważniejszy. 
Daleko szukać nie trzeba ... prawda? 
 
A ulicę z sondy nazwać Rumiankową i po kłopocie. Nie tulipanową czy różaną, bo jakiś nawiedzony pół...polityk wpadnie na pomysł, że przecież tulipany albo róże mogą być czerwone, a to już nie wypada.
reklama
13. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 30-08-2017 15:07
Zdecydowanie Herbert!
14. Dodane przez Polak, w dniu - 30-08-2017 15:13
Jak zmieniać, to tylko dobrze. Do Herberta nie ma zastrzeżeń, więc to on powinien być patronem
15. Dodane przez Paweł, w dniu - 30-08-2017 15:18
Za bezkonkurencyjne opowiadanie bzdetów, proponuję nadać niejakiemu Szczotowi Sławomirowi imię Lecha Kaczyńskiego. Niech ma. Za zasługi dla PiS, bo na pewno nie dla Leszna. Jedyne, co potrafi, to knuć, mącić i skłócać ludzi, oraz wynajdować sztuczne problemy. 
BTW, może i Szymborska kiedyś komunizm chwaliła i nie przeprosiła za to, ale kogo miała przeprosić? Szczota? 
A Kaczyński przeprosił za pracę magisterską z marksizmu-leninizmu? A Pawłowiczówna? A komuszy prokurator Piotrowicz, że o 'sędzim' Kryże nie wspomnę? 
HIPOKRYZJA I ZAKŁAMANIE to znak firmowy tej bandy nieudaczników i ignorantów.
16. Dodane przez Jerzy K., w dniu - 30-08-2017 15:18
Z całym szacunkiem-czy doprawdy nie mamy zasłużonych Leszczynian????Po co nam Herbert,Szymborska-te nazwy powtarzają się w całej Polsce-nazywać ulice nazwiskami naszych zacnych-zasłużonych dla swego miasta ludżmi-jest tych nazwisk sporo-pomyślcie drodzy Radni.Następne pokolenia będą się z Was śmiać.Totalny brak inteligencji i znajomości tematu.
17. Dodane przez aa, w dniu - 30-08-2017 15:19
To, że Leszno nie ma ulicy Herberta to wstyd, ale żeby Szymborskiej wymawiać komunizm? Pan radny to chyba raczej ,,nieczytaty''. Swoją drogą przydałoby się małe sprawdzam: jest ulica Miłosza? Jest ulica Singera? Jest ulica Lema?
18. Dodane przez Leszczynski, w dniu - 30-08-2017 15:20
Zajmijcie sie w końcu dziurawymi ulicami i niedokończonymi pracami w lesznie a nie pierdolkami kogo ulica!!! Przyjdą wybory i znow zacznie sie skomlenie i błaganie o głosy i co wy nie zrobicie!!
19. Dodane przez karmieni półprawdami, w dniu - 30-08-2017 15:32
Zygmunt Schaefer zginął w czasie napadu bandy na posterunek MO.Natomiast prawdziwe podziemie niepodległościowe nie mordowało i nie grabiło mienia rodaków. Ale teraz łykacie papkę przygotowaną wam przez tzw. "instyt p.... narodowej"
20. Dodane przez Jan, w dniu - 30-08-2017 15:43
Glosowalem na p.Kotomska teraz mi wstyd.KTO W kraju slyszal Szczot czy Kotomska a o p.Szymborskiej caly swiat. To jest ta roznica. Dobrze ze wybory blisko.
21. Dodane przez Ola, w dniu - 30-08-2017 15:51
A nie lepiej jakaś neutralna: typu lipowa, parkowa, kwiatowa, nie wiem co tam jest w okolicy, o te nazwiska to sie zawsze jakieś cymbały użerać będą
22. Dodane przez Do posejdona, w dniu - 30-08-2017 15:53
Żyli długo i nieszczęśliwie.  
Leszno to taka mała polska, wszędzie (...) gdzie władza.
23. Dodane przez pr, w dniu - 30-08-2017 15:54
Pan Sławek ma rację. Szymborska do końca życia wierzyła w komunizm
24. Dodane przez mariAn, w dniu - 30-08-2017 15:56
Nie zawsze ,samodzielność myslowa dobrze wychodzi,najogólniej.Na Olimp literacki Kruczkowskiego pasuje właśnie mgr (...)
25. Dodane przez Ejber, w dniu - 30-08-2017 16:01
Jestem za Herbertem!!!! Pozdrawiam
26. Dodane przez zolo, w dniu - 30-08-2017 16:09
Ulice powinny sie nazywac imieniem jedynego słusznego prezydenta... a rownoległe lub prostopadłem imieniem jego brata... tak na wyrost jak juz przyjdzie na niego czas...Jego wkład w powstanie i rozwój miasta jest przeogromny. I co wazne..Komenski chodził z nim do szkoły i kolegował sie z nim.
27. Dodane przez x, w dniu - 30-08-2017 16:09
wniosek prosty. Wybrać Szymborską. czarną zaraze pogonić w najbliższych wyborach.
28. Dodane przez loza szyderców lampy solarne, w dniu - 30-08-2017 16:10
kiedyś było SLD dzisiaj jest PO. zmienili tylko szyld ale poglądy pozostały. zdecydowanie Herbert
29. Dodane przez bor, w dniu - 30-08-2017 16:17
Przez totalnie skompromitowaną wysługiwaniem się PiS i laureatki instytucję radni Leszna robią z siebie ?Czy któryś z nich przeczytał chociaż 3 utwory Kruczkowskiego,Herberta i laureatki noblowskiej?Przeczytał ze ZROZUMIENIEM?
30. Dodane przez izka, w dniu - 30-08-2017 16:17
Tak Herbert !!!, a lewaków pogonić !!!
31. Dodane przez Max, w dniu - 30-08-2017 16:31
Nazwy ulic powinniśmy poświęcać ludziom wielkim. A Szymborska była raczej niska.
32. Dodane przez do 11, w dniu - 30-08-2017 16:35
a w Lesznie PZPR to tez M.Goryniak,ojcowie posłów PiS,SLD i P18 i wielu innych przezacnych,a dzisiaj masonow ,a wujek (...) to nawet PPR Czuwaj!
33. Dodane przez do 14 Cito!, w dniu - 30-08-2017 16:44
ale Herbert znienawidzony przez Michnikow Czuwaj!
34. Dodane przez do 10 Cito!, w dniu - 30-08-2017 16:47
Oj zle sie kojarzy bo z Walęsa "Bolkiem"! Czuwaj!
35. Dodane przez Polak, w dniu - 30-08-2017 16:50
Ja proponuje ulicę 500+ i komunisty Jarosława przez duże K :D
36. Dodane przez tym, w dniu - 30-08-2017 16:52
pis trzeba wyrzucic na smietnik (...)
reklama
37. Dodane przez ooo, w dniu - 30-08-2017 17:03
wszyscy jesteśmy komunistami!!!! bo albo urodziliśmy się za komuny albo mamy przodków, którzy urodzili się za komuny.... i pewnie dzisiaj w naszym szpitalu też urodziło się kilkoro małych komunistów :-)  
a nazwy ulic to tylko nazwy a nie pomniki i nikt mi nie wmówi że to uhonorowanie kogoś bo jak można oddawać hołd nadając nazwę ulicy np. Tylna... czy Kręta...  
o co ta cała afera???
38. Dodane przez Wevie Stonder, w dniu - 30-08-2017 17:13
Ulica TW Rajmunda powinna pogodzić obie strony tego sporu. Pani Kotomska, panie Szczot, co Wy na to?
39. Dodane przez olo, w dniu - 30-08-2017 17:34
A może nazwać ulicę M, L. Kaczyńskich? Oni nie byli komunistami tylko chodzili do komunistycznej szkoły i czytali pod ławką W.Szymborską!!!
40. Dodane przez Lot, w dniu - 30-08-2017 17:38
Mam nadzieję , że Leszno upora się z komunistycznym sentymentalizmem. 
Rezygnacja z ulicy Żwirki i Wigóry poszła raz dwa. 
Az komuną takie opory.
41. Dodane przez Zawiedzona, w dniu - 30-08-2017 18:02
To Sławomir Szczot ekonomista, polityk, samorządowiec,przewodniczący Rady Miejskiej Leszna,menadżer,wykładowca akademicki nie chciał ronda RAJ to zrobi aby nie było Szymborskiej i takie będziemy mieli Leszno.
42. Dodane przez pw, w dniu - 30-08-2017 18:21
A może ulica "Radnych tej kadencji " ?!?!?! - chybA , że chcą numeracji !!!!
43. Dodane przez dzuljani, w dniu - 30-08-2017 18:40
Szczot radny jest bezradny - (...) jak wszyscy pisowcy 
tylko burzyć , mącić i wygadywać że białe jest czarne a czarne jest biale
44. Dodane przez Hehe, w dniu - 30-08-2017 19:18
Po prostu Kubusia Puchatka... A nie... On bez majtek chodził.... Ekshibicjonista...odpada. Bolek i Lolek też nie... Niby bracia, ale ten trójkącik z Tolą... Hmmm. To może pójdziemy w kolory, kurczę, też nie bo w końcu trafimy na czerwony i znów się zacznie... Proponuję jakieś odzwierzęce nazwy ulic. A'propos patronów ulic i nie tylko. Taka Konopnicka czy Skłodowska to podobno bardzo niegrzeczne panie były, a szkoły ich imię noszą. Toż to deprawacja młodzieży! A jak się wezmą za Sienkiewicza to całe Gronowo do poprawki...
45. Dodane przez do 1,3 itp. bolków, w dniu - 30-08-2017 20:22
Weźcie się za leczenie łupieżu bo na wasz zlasowany móżdżek za późno !!! 
Spadać leszczyńskie komuchy - von !!!
46. Dodane przez abc, w dniu - 30-08-2017 20:46
Panie Szczot troche pokory, a przede wszystkim troche wiedzy.
47. Dodane przez gr, w dniu - 30-08-2017 20:50
może i nobla dostała ale jakie piękne wierszyki pisała 
Szymborska Wisława 
 
Lenin 
 
Że w bój poprowadził krzywdzonych,  
że trwałość zwycięstwu nadał,  
dla nadchodzących epok  
stawiając mocny fundament -  
grób, w którym leży ten  
nowego człowieczeństwa Adam,  
wieńczony będzie kwiatami  
z nieznanych dziś jeszcze planet.  
 
(wiersz pochodzi z tomiku DLATEGO ŻYJEMY, wyd. II, wydawnictwo Czytelnik 1954 rok)
48. Dodane przez DA MIHI FACTUM!, w dniu - 30-08-2017 21:10
SZCZOT= KOMUNISTA!I TYLE W TEMACIE, SZKODA NA WAS SLOW. CIEKAW JESTEM KIM BYLI RODZICE SZCZOTOW , GDZIE PRACOWALI, NALEZELI, GDZIE SIE UCZYL I PRACOWAL SZCZOT PRZED 1989 ROKIEM ?
49. Dodane przez Ja, w dniu - 30-08-2017 21:25
Ja proponuję ulice "Dwóch takich co ukradli księżyc"
50. Dodane przez RR, w dniu - 30-08-2017 21:27
A co ten biedny Kruczkowski zrobił, ze podpadł?
51. Dodane przez do kom.. 45, w dniu - 30-08-2017 21:46
Von Kommunist? Jeżeli chcesz się wykazać znajomością języków, to zerknij najpierw do słowników ;)
52. Dodane przez do kom. 31, w dniu - 30-08-2017 22:07
Ja napiszę inaczej: Mali ludzie nie powinni oceniać większych od siebie, bo trudno im spojrzeć na wszystko z góry i prawidłowo ocenić sytuację.  
 
Panu Szczotowi polecam przy tej okazji informacje na temat Listu59 lub Memoriału59, której sygnatariuszem byli m.in. Zbigniew Herbert jak i Wisława Szymborska.  
 
Zacytuję za Wikipedią: 
"podpisywany na przełomie 1975/1976 list otwarty 66 (początkowo 59, stąd nazwa) intelektualistów polskich, którego sygnatariusze protestowali przeciwko zmianom w Konstytucji PRL, zwłaszcza wpisaniu do niej kierowniczej roli PZPR i wieczystego sojuszu z ZSRR." 
 
"Uważamy, że nierespektowanie wolności obywatelskich może doprowadzić do stopniowego pozbawiania społeczeństwa świadomości narodowej i do przerwania ciągłości narodowej tradycji. Jest to zagrożenie dla egzystencji narodu" 
 
"Edward Gierek na konferencji prasowej określił sygnatariuszy Listu 59 jako "zacietrzewionych antykomunistów, ślepych politycznie" 
 
"List był pierwszym tak licznym wystąpieniem polskiej inteligencji przeciwko polityce PZPR" 
 
Przy tej okazji mam dwa pytania do Pana Szczota. 
1. Gdzie byli wtedy obecni liderzy PiS i którzy z nich odważyli się złożyć swój podpis pod tym listem? 
 
2. Pan uzyskał pełnoletność jeszcze w czasach PRL (1986). Czy w tamtych czasach podpisał Pan swoim imieniem i nazwiskiem jakiekolwiek pismo przeciwko działaniom ówczesnej władzy i przeciwko propagowaniu idei komunistycznej? 
 
Teraz można opluwać wszystko i wszystkich, a zwłaszcza krytykować decyzje ludzi żyjących w przeszłości. Ale dzisiaj to raczej moda i poprawność polityczna niż honor.  
 
Ale sztuką było przeciwstawić się władzy wtedy, gdzie za taki czyn groziły poważne konsekwencje. 
Więc niech Pan nam wszystkim napisze - co konkretnego WTEDY zrobił Pan dla obalenia komunizmu?
53. Dodane przez Jądruś, w dniu - 30-08-2017 22:12
Ulicę Schaefera proponuję nazwać imieniem znakomitego Leszczyniaka Juliana Talagi, lub prześwietnego Juliana Tasiemskiego. Zaś ulica Kruczkowskiego powinna zmienić nazwę na ulicę Marysi "Słoneczko".
54. Dodane przez wstyd Panie Szczot, w dniu - 30-08-2017 22:19
Za tekst "do końca życia była komunistką i tylko przy okazji pisała." spadkobiercy powinni Panu wytoczyć proces. 
Kim Pan jest, że ma pan prawo rzucać takie oskarżenia, jaki jest z pana autorytet moralny? Nikt nie chce się grzebać w Pana życiorysie, Pan lubi grzebać innym w życiorysach. 
Noszenie opornika na kurtce w latach 80 nie upoważnia Pana do takiego szkalowania ,żadnej osoby. Ciekaw co robiłby Pan w latach 40/50 ? 
Zna Pan jej życiorys, przemyślenia, uczucia? 
Pana buta i przypisywanie sobie jakieś znaczącej roli np "Sławomir Szczot - ekonomista, polityk, samorządowiec, przewodniczący Rady Miejskiej Leszna, menadżer, wykładowca akademicki" świadczy tylko o Pana kompleksach. 
Wstyd Panie radny wstyd 
Niestety "ciemny lud" z ulicy Strzeleckiej nabiera się na Pana retorykę
55. Dodane przez marian, w dniu - 30-08-2017 22:26
Herbert był członkiem zip za Iwaszkiewicza,pamiętać należy.Juz trafniej,Edmunda Jankowskiego.Ps SSz chyba nie był zdolnym uczniem.
56. Dodane przez ja, w dniu - 30-08-2017 22:32
Szymborska po śmierci Stalina pisała:  
 
Pod sztandarem rewolucji wzmocnić warty, wzmocnić warty u wszystkich bram"  
 
Przecież panie radny ona już wtedy pisała o waszej Dobrej Zmianie! Tak - wspierała komunizm w czasach Stalinizmu, ale to wy powinniście ją za to właśnie wynosić na piedestał, bo ona wówczas postępowała tak jak teraz wasi piewcy, choćby pan Wencel, o którym najgłośniej było dzięki obronie teorii spiskowych o katastrofie smoleńskiej, czy określaniu tolerancji i równouprawniania mianem "gnoju", który trzeba z Polski wywieźć. A teraz pan Wencel trafia do kanonu lektur.
57. Dodane przez do 52, w dniu - 30-08-2017 22:33
Popieram Pana 
Z całej obecnej Rady nikt nie brał udziału w walce z komuną, są albo zbyt młodzi i chadzali do szkół albo pracowali na ciepłych posadkach. 
I tylko jednego można wygooglować w internecie ale to podobno nie on
58. Dodane przez Yato, w dniu - 30-08-2017 22:41
Pan Szczot gdyby nie państwo które go karmi nic by nie osiągnął bo nic nie potrafi. Biznes prywatny go odrzucił. A to jest tam jest najlepsza weryfikacja umiejętności. Demokracja to system dla przeciętnych. Uczę się asertywności bo tego co się dziej nie da się objąć rozumem.
59. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 30-08-2017 22:47

Czerwonoarmiści czyli wojsko radzieckie 17 Stycznia 1945 roku wyzwolili Leszno więc jeszcze ulica 17 Stycznia musi zmienić nazwę. 

.
60. Dodane przez do kom. 59, w dniu - 31-08-2017 00:06
Pomyśl zanim coś chlapniesz. Albo sprawdź to w zasobach Internetu. Armia Radziecka wkroczyła do Leszna 31 stycznia 1945 roku. 17 Stycznia 1920 roku Leszno powróciło do Polski na mocy traktatu wersalskiego.
61. Dodane przez do 59 Cito!, w dniu - 31-08-2017 00:37
Dlatego 17 stycznia wpierw sie nazywalo generalisimusa J.Stalina,a 17 stycznia 1920r Leszno wrocilo do Polski po Wersalu Czuwaj!
62. Dodane przez AA, w dniu - 31-08-2017 06:55
Panie przewodniczący.... nikt nie jest święty. Czyż nie? ;)
63. Dodane przez Panie szczot, w dniu - 31-08-2017 08:26
Pana na patrona ulicy nawet za 200 lat nie wybiorą, Pan wie dlaczego.
64. Dodane przez Berger, w dniu - 31-08-2017 08:34
Oczywiście, że Wisława Szymborska. A opinię radnych kolaborujących z reżimem olać.
65. Dodane przez oburzona, w dniu - 31-08-2017 08:45
Odnosze wrażenie, że pan Szczot nie umie czytac poezji ze zrozumieniem, powtarza tylko banaluki pisowskie , żałosne
66. Dodane przez dodał śmieszne,dzisiaj, w dniu - 31-08-2017 09:01
O, to przykład zdziczenia ludzi XXIw na poziomie epoki "kamienia łupanego"... a może Wam jest potrzebna ulica "zdrowego rozsądku", ulica "współczesnej głupawki" itp.Jak wiadc w Lesznie nazwa ulicy góruje na zdrowym rozsądkiem.....
67. Dodane przez Jarosław, w dniu - 31-08-2017 10:00
Pytanie ilu u was w PIS jest komunistów ?wielu można tu podać ,np:Piotrowski ,i wielu innych sami wiecie ilu u was sbeków Łganie to wasza specjalność
68. Dodane przez Agata, w dniu - 31-08-2017 10:09
Polecam Panu Szotowi blizsze zapoznanie sie z biografia Szymborskiej....
69. Dodane przez Avip, w dniu - 31-08-2017 10:27
O Herbercie: - Tak miało być już zawsze. Bo kiedy mijała depresja, nastawał czas euforii. Wtedy Zbyszek był zawsze w cudownym humorze. Śmiał się niemal bez przerwy. Nie było całej powagi ani grozy życia. Wszystkim dokoła udzielała się jego lekkość. Tylko kiedy się upił, robił się agresywny. Potrafił wtedy urządzać w towarzystwie piekielne awantury. Ale nazajutrz przepraszał, dawał kwiaty, żałował opowiada żona. 
Może jednak ul. Rumiankowa :)
70. Dodane przez ja, w dniu - 31-08-2017 21:09
Nazwijmy ulicę ul. Sławomira Szczota i po sprawie , hi hi hi
71. Dodane przez ja, w dniu - 31-08-2017 21:15
Czy na prawdę nasi włodarze nie mają ważniejszych problemów? Pewnie z ich punktu siedzenia nie, skoro spierają się o nazwę ulicy.Zacznijcie palić jeszcze dzieła naszych literackich mistrzów bo nie pasują do waszego systemu!!! Ludzie opamiętajcie się bo to jest żałosne
reklama
72. Dodane przez oburzony, w dniu - 03-09-2017 13:17
Do kom. 71 popieram i pisze wołając do radnych: opamiętajcie się, ulice, gdzie każdy mieszkaniec zna, gdzie one się znajdują nagle przeszkadzają - absurd, należy wyjaśnić co zrobił złego dla Leszna Kruczkowski, bo nie wiem
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj