Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Leszno arrow Niepodległości już dwukierunkowa

Ważna zmiana dla kierowców i pieszych

Niepodległości już dwukierunkowa

25.09.2017. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

Po wielu latach przerwy odcinek między rondami Inki i Solidarności znów jest dwukierunkowy. Przypominamy wszystkim kierowcom, że od dziś na tej drodze obowiązuje zakaz postoju oraz ograniczenie prędkości do 40 km/h.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Władze Leszna do tej zmiany przymierzały się od kilku lat. Największym problemem było znalezienie miejsc parkingowych dla mieszkańców,
którzy do tej pory parkowali po lewej stronie jednokierunkowej Niepodległości.

Prezydent Łukasz Borowiak zapowiadał, że ulica będzie dwukierunkowa dopiero wtedy, gdy uda się zbudować nowy parking i tak się właśnie stało. Miasto wybudowało 86 miejsc postojowych na terenie dawnych ogródków działkowych przy ul. Studziennej. Ta inwestycja kosztowała Urząd blisko 600 tysięcy złotych. Parking działa od kilkunastu dni, a od dziś odcinek ul. Niepodległości od ronda Inki do Solidarności jest dwukierunkowy.
 
Komentarze (90)
1. Dodane przez gość, w dniu - 25-09-2017 13:08
I bardzo dobrze. Brawo panie Borowiak.
2. Dodane przez Ja, w dniu - 25-09-2017 13:11
Inwestycja kosztowała Obywateli, a nie urząd. Urząd nie zarabia pieniędzy, jedynie je "transferuje" pomiędzy mieszkańcem a zleceniobiorcą. Ot mała różnica.
3. Dodane przez ballyna, w dniu - 25-09-2017 13:14
Czy ziemia na której miasto wybudowało te 86 miejsc postojowych jest własnością miasta? Czy trzeba płacić miesięczny haracz właścicielowi?
4. Dodane przez yeti, w dniu - 25-09-2017 13:18
jechałem już dziś i powiem, że śmiało można śmigać 70kmh, tym bardziej taką hondą bez tłumika
5. Dodane przez magda, w dniu - 25-09-2017 13:30
Brawo!
6. Dodane przez Tomek72, w dniu - 25-09-2017 13:48
Przykro mi, ale czy w tej sprawie DOKONANO STARANNOŚCI aby ZAPOZNAĆ mieszkańców z propozycją i dać im możliwość wyrażenia swojej opinii? 
 
86 miejsc parkinkowych powinno być jako DODATKOWE !!! 
 
Bo miejsc parkinkowych w Lesznie BRAKUJE także w okolicy NIEPODLEGŁOŚCI i Prochowni
7. Dodane przez Kuba, w dniu - 25-09-2017 14:10
Mi się ta zmiana wcale nie podoba. Co to był za problem przejechać kawałek dalej ulicą równoległą do Demona. Kiedyś jak ktoś skręcał w strone Jagiellońskiej zjeżdżał na lewo i można go było minąć prawym pasem - teraz taki kierowca staje bo musi przepuścić jadących z przeciwka i blokuje wszystkich. Tak więc ruchu to nie usprawni.
8. Dodane przez BELFER, w dniu - 25-09-2017 14:23
Malkontenci zawsze będą miączeć. A to daleko, a czemu tam jak miałem pod oknem. A ja gratuluję Panu Prezydentowi podjętej decyzji. Tak trzymać!!!
9. Dodane przez życie sobie, przepisy sobie, w dniu - 25-09-2017 14:39
Rowerem przejechać tą ulicę będzie będzie ciężko (oczywiście nie dla rowerzystów lecz problem dla kierowców), bo wąsko, natomiast na chodniku stoją znaki jeden za drugim.Znaki drogowe na chodniku stwarzają zagrożenie dla pieszych jak i dla rowerzystów, słupki są koloru szarego i często zlewają się z chodnikiem. Dlaczego nie można ich jaskrawo pomalować? Przy nowym rondzie w kierunku niepodległości od przejścia jest ich aż 5. Jeden z nich pozbawił ostatnio życie naszej mieszkanki. Rozumie, że bezpieczeństwo to podstawa, ale czy te słupki muszą stać często prawie na środku chodnika?
10. Dodane przez Jacek, w dniu - 25-09-2017 14:41
No to teraz kolej na dwukierunkowe ulice: Prochownia, Sikorskiego, Westerplatte. Wtedy dopiero będziemy mieli "prawdziwie płynny" ruch. No i "inżynierowie drogownictwa" nie zapomnijcie zapomnieć o namalowaniu pasów z przejściami dla pieszych.
11. Dodane przez kl, w dniu - 25-09-2017 14:41
Bezsensowna zmiana... Płynności jazdy to nie poprawi..
12. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 25-09-2017 14:46
Dojazd do Niepodległości od strony Mickiewicza przez Antoniny i Studzienną? Wolę przez Rondo Solidarności. Jest krócej. Tyle w temacie.
13. Dodane przez gość, w dniu - 25-09-2017 14:59
ad. 7 
Zmiana zasadnicza (na plus), bo dojeżdżasz do ronda, dzięki czemu łatwiej będzie ci się włączyć do ruchu. Próbowałeś się z prochowni włączyć do ronda w lewo jak jest duży ruch? No powodzenia!
reklama
14. Dodane przez Marek, w dniu - 25-09-2017 15:44
Dziś próbowałem wjechać na swoją posesję. Udało mi się za czwartym razem.czas wjazdu w dramę to 11min.istwoźyłem zagrożenie w ruchu.  
Mgg
15. Dodane przez Pędrak, w dniu - 25-09-2017 16:04
Komu to przeszkadzało?. Ruch okrężny , jednokierunkowy ulicami Niepodległości , Dąbrowskiego, Prochownia i Grunwaldzka został wyznaczony by odciążyć zapchaną Niepodległości. Działał w zaskakująco skuteczny sposób przez wiele lat. Po co psuć coś co dobrze działa i fundować mieszkańcom pod oknami HAŁAS i SMOG.
16. Dodane przez Iza, w dniu - 25-09-2017 16:09
Juz widzę ile wypadków będzie. Ludzie jeżdżą na pamięć.Ludziska UWAŻAJCIE
17. Dodane przez kk, w dniu - 25-09-2017 16:52
Pytanie, jaki był cel tej zmiany? Co ona niby ma poprawić?
18. Dodane przez BRAWO, w dniu - 25-09-2017 17:48
Bardzo dobra decyzja
19. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 25-09-2017 18:46

Wśród popierających ten projekt widziałam osobę z Osiecznej.  
Czy mieszkańcy Leszna mogą wpływać na zmiany ruchu w Osiecznej?  
Jadąc do Osiecznej z I LO tak ciężko objechać jednokierunkowy odcinek Niepodległości przez Prochownię? Trzeba zabrać nauczycielom parkingi na podwórzu Ogólnika. Niech parkują na Nowym Rynku.  
Jeśli ktoś mieszka na Niepodległości przy budynku po szpitalu to do Studziennej na parking ma 900 metrów piechotą. I tak codziennie przed pracą i po pracy.  
W sumie dziennie 1.800 metrów czyli prawie 2 kilometry aby zabrać samochód z parkingu a potem go odwieźć. 
Gdy się Pani "profesor" z Jedynki codziennie po przyjeździe z Osiecznej do Leszna przebiegnie z parkingu 900 metrów w szpilkach do pracy i drugie 900 metrów po pracy, to przestanie podpisywać listy popierające zmiany w Lesznie. 
600 osób poparło propozycję zmiany ulicy Niepodległości na dwukierunkową ale tylko 30 to mieszkańcy tej dzielnicy.  
Popieram = biorę udział w wyborach. Nie mieszkam w Lesznie to Prezydenta Leszna wybrać nie mogę, wpływać na organizację miasta też nie mogę, bo nie mam prawa!!! 
Nikt , kto mieszka w Święciechowie i przejeżdża przez Zatorze nie będzie mówił mnie i mieszkańcom mojej dzielnicy jak mają wyglądać nasze ulice i parkingi tylko dlatego, że przejeżdża naszymi ulicami do pracy. 
.
20. Dodane przez olo, w dniu - 25-09-2017 18:58
Ręce opadają czytając krytyków ! Przeprowadzono wiele badań, które dobitnie wskazały tylko takie rozwiązanie ! Zabierając głos należałoby z wynikami tych badań się zapoznać. Tu chodzi o nasze wspólne bezpieczeństwo !!!
21. Dodane przez Anna, w dniu - 25-09-2017 19:49
40km/h chyba z tą prędkością jadą kierowcy jak jedzie Policja. Bezpiecznie też nie jest ale tu zarówno kierowcy jak i piesi dają popis swoich umiejętności.
22. Dodane przez prośba do elka.pl, w dniu - 25-09-2017 20:36
Panie redaktorze, proszę niech pan napisze artykuł za miesiąc albo za kwartał - jak mieszkańcy i komentatorzy będą oceniać tę zmianę na ruch dwukierunkowy.
23. Dodane przez Mieszkanie, w dniu - 25-09-2017 20:59
Proponuję usprawnić ruch w centrum, polikwidować parkingi na Narutowicza, Łaziebnej, Leszczyńskich, Kościelnej, zlikwidować deptak na Wolności, wróblewskiego i Słowiańskiej oraz wprowadzić ruch dwukierunkowy. Rynek też mógłby być wielkim parkingiem, w ratuszu galeria handlowa zamiast Goplany, z Biedronką zamiast restauracji. Dobra zmiana.
24. Dodane przez hahahahahha, w dniu - 25-09-2017 23:28
A o co chodzi pani Gosi z kom 19?? 
Bo nie kumam....? 
 
Co ma parking na posesji ogólniaka z dwukierunkową Niepodległości??? 
 
wypiła za duzo czy co?? 
 
pogina niektórych na maxa
25. Dodane przez kierowca, w dniu - 26-09-2017 06:21
Wprowadzenie dwustronnego ruchu na ul. Niepodległości to "majstersztyk" osób odpowiedzialnych za jego usprawnianie. Totalny drogowy gniot. Parking koło Biedronki zapchany. Wczoraj to wejście do Biedronki zastawiała nawet laweta. Postawienia auta na chwilę w celu dokonania zakupu niemożliwe! Gośka ma rację o Lesznie chcą decydować przyjezdni wygodniccy. Zgodnie z polską tradycją miało być lepiej jest gorzej! Brawo "dobra zmiano"!!
26. Dodane przez Do 25, w dniu - 26-09-2017 07:41
Wygodniacy to są wszystkie auta z pl. Zobacz sobie pod marketami jakie auta parkują pod samym wejściem.
27. Dodane przez Tomek72, w dniu - 26-09-2017 08:41
Ja akurat jestem ZDECYDOWANYM PRZECIWNIKIEM ruchu dwukierunkowego na Niepodległości. 
 
Tam mieszkałem prawie od urodzenia. Moja mama pracowała w Sanepidzie, była jedną z osób, które wnioskowały o zmianę na jednokierunkową. 
 
Podobną zmianę przeżyłem na Paderewskiego, gdzie najpierw mieszkali moi dziadkowie, a moja rodzina mniej więcej od lat 90'tych. Jak byłem mały w piłkę graliśmy tam na ulicy ;-) 
 
Czasy się zmieniły. 
 
Akurat Niepodległości ŁATWO (i niedaleko) MOŻNA BYŁO OBJECHAĆ Prochownią czy z drugiej strony - Ostroroga / Antoniny. 
 
Co do tych, którzy piszą, że "wygodni chcą postawić auto pod domem" - a co w tym dziwnego? 
 
Ciekaw jaki % osób mieszkający na Niepodległości - przy odcinku Mickiewicza - Jagielońska i "dalej do Biedronki" będzie zadowolone z "biegania na nowy parking". 
 
Moja mama ma mieszkanie na przeciwko Biedronki - NIE JEDEN RAZ robiłem KILKA kółek Niepodległości>Jagielońska>Grunwaldzka>Niepodległości aby znaleźć miejsce do parkowania. 
 
U UWIERZCIE MI, dla mnie nie było / nie jest problemem zostawienie auta "na Prochowni", TYLKO TAM TEŻ NIE BYŁO MIEJSCA !!! 
 
Kiedy były przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami w tej sprawie ? 
 
W jaki sposób byli powiadamiani mieszkańcy? 
 
Jaki jest cel tej zmiany?
28. Dodane przez gość, w dniu - 26-09-2017 09:30
ad. 27.  
 
Cel: upłynnienie ruchu. 
 
No właśnie sęk w tym że nie było "łatwo" objechać, jeśli musiałeś jechać w okresie szczytu komunikacyjnego to wyjazd z prochowni to był koszmar. Teraz jest dużo lepiej. 
 
Prawdą jest to, że trzeba uważać - ludzie jadą na pamięć. 
 
Brak wolnych miejsc parkingowych to zupełnie inna kwestia i nie ma nic wspólnego z samym ruchem. Gdyby na końcu prochowni było rondo to byłbym zwolennikiem drogi jednokierunkowej - a w sytuacji jak jest teraz to dobry wybór. 
 
Pozdrawiam
29. Dodane przez Madry, w dniu - 26-09-2017 09:48
Mieszkańcy Niepodległości droga to NIE jest parking i przestańcie się ośmieszać w komentarzch
30. Dodane przez PORAŻKA, w dniu - 26-09-2017 10:05
Całkowicie bezsensowy pomysł przeforsowany i wprowadzony przez drogowych dyletantów. W którą stronę tworzą się tam zatory ? Odp. W kierunku starego szpitala i to jak było jednokierunkowo.. Pytanie więc co poprawi ruch dwukierunkowy ? Odp. Nic, ale za to pocieszy bo zatory będą częstsze i dłuższe. Jednak "spece" z urzędu miasta wiedzą lepiej bo przejeżdżają tam raz w miesiącu i mają jakieś opinie innych "speców" którzy wysmarowali gniota aby nie było że wzięli pieniądze za nic....
31. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 26-09-2017 10:13

Presję na Prezydenta wywierały zapewne też osoby mieszkające na osiedlu GRZYBOWO oraz na Ogrodach i Wieniawie. 
Decyzja prezydenta bardzo mnie dziwi ale zaczynam się zastanawiać czy to nie jest ukłon w stronę osób popierających Łukasza Borowiaka w WYBORACH 2014 oraz zagrywka polityczna na przyszłość. Być może są to osoby, które w czasie kampanii wyborczej wsparły Prezydenta również finansowo albo dotowały jego klub.  
Jeśli ktoś decyduje się na zakup taniej działki w GRZYBOWIE to ze wszystkimi konsekwencjami - dojazd z Chrobrego do Grzybowa przez Prochownię.  
.
32. Dodane przez do 28., w dniu - 26-09-2017 10:27
Nie wiem kiedy miałeś problem z wyjazdem z Prochowni.... Jeżdżę tam bardzo często, nawet w godzinach tzw.szczytu i nigdy nie miałem problemu. Problem za to był na Niepodległości bo stało się już od Biedronki...chociaż część aut skręcała w Jagiellońską wymijając lewym pasem korek. Teraz nie można zjechać na lewy więc będzie stać się od Grunwaldzkiej. Szczególnie że widziałem dzisiaj że "elki" ochoczo ruszyły uczyć się nowej "dobrej zmiany"
33. Dodane przez do 29., w dniu - 26-09-2017 10:33
Takiś "mądry" jak twój wpis.... Do nauki, do czytania proszę. Może wtedy twoje wąskie horyzonty i brak wyobraźni troszeczkę chociaż wzrosną.
34. Dodane przez SUKCES, w dniu - 26-09-2017 10:34
Doskonały pomysł odciąży ruch na innych drogach w Lesznie i wreszcie mieszkańcy Prochowni trochę odetchną.  
BRAWO
35. Dodane przez cyc, w dniu - 26-09-2017 10:47
Droga jest aby nią się poruszać a nie podokienne parkingi tworzyć pozdrawiam maruderów z podokiennych parkingów drogowych , teraz będziecie musieli sobie troszkę potupać na parking i się denerwować jak jakiś idiota wam auto obije i ucieknie z parkingu a was rano szlak zaleje . Podejrzewam że połowa miejsc parkingowych już sobie zaklepali z osiedla ogrody przecież mają parkingi pod nosem ale jak to mówią mało
36. Dodane przez Tomek72, w dniu - 26-09-2017 10:54
Madry (kom 29), w dniu - 26-09-2017 09:48 pisze: 
"...Mieszkańcy Niepodległości droga to NIE jest parking i przestańcie się ośmieszać w komentarzch..." 
 
Zjeździłem już PRAWIE CAŁĄ EUROPĘ, i WSZĘDZIE gdzie byłem jeśli nie ma zakazu - można parkować "na drodze". 
 
To może Ty przytoczysz nam KONKRETNE PRZYKŁADY i NORMY prawne na podstawie których piszesz, że jest inaczej i że Ci którzy byli / są zwolennikami dotychczasowego rozwiązania "się osmieszają" ... 
 
do: 
gość kom 28 pisze "...Cel: upłynnienie ruchu..." - jeśli to NIE POGORSZY BEZPIECZEŃŚTWA, a poprawi płynność to OK. 
 
Poczekamy, zobaczymy jak to zadziała ... ja po prostu WĄTPIĘ w skuteczność tego rozwiązania, ale jeśli się sprawdzi - potrafię zmienić zdanie. 
 
Co do "...Brak wolnych miejsc parkingowych to zupełnie inna kwestia ..." - to się nie zgadzam,  
 
BRAK MIEJSC PARKINGOWYCH WPŁYWA I NA BEZPIECZEŃSTWO I NA PŁYNNOŚĆ RUCHU ... 
 
1) Ludzie tamują ruch szukając wolnych miejsc parkingowych ... 
2) stwarzają niebezpieczne sytuacje parkując nieprawidłowo ... 
3) nawet "parkując prawidłowo" ale "za ciasno" mają problem z widocznością i wyjazdem "z parkingu" - ile jest stłuczek parkingowych ? Ile nie jest zgłaszanych?
37. Dodane przez GOŚKA z 31 the president!, w dniu - 26-09-2017 12:05
Popieram 31 w 100%. Cały cywilizowany świat ma śródmiejskie ulice jednokierunkowe z powodów, które nie raz tu wskazywano w komentarzach. Dlaczego Drugi Wiceprezydent Miasta Leszna, ochoczo wypowiadający się w sprawach zieleni miejskiej i oświetlenia ulicznego, nie wypowie się, dlaczego wprowadzono ruch dwukierunkowy i co ma do powiedzenia mieszkańcom ulicy Niepodległości i przeciwnikom ruchu dwukierunkowego w tym miejscu.
38. Dodane przez wyborca, w dniu - 26-09-2017 12:17
W takim razie, w przyszłorocznych wyborach na Prezydenta Miasta Leszna, w kampaniach przedwyborczych należy podnosić przywrócenie ruchu jednokierunkowego na ul.Niepodległości.
39. Dodane przez do 35., w dniu - 26-09-2017 12:21
Typowy "polaczek" jesteś.... byle drugiemu dosrać. Widziałeś film "Dzień Świra". Tam była modlitwa Polaka która pasuje do ciebie jak ulał.
40. Dodane przez Pędrak cd. 15, w dniu - 26-09-2017 12:22
CELEM dwukierunkowej Niepodległości było odciążenie ruchu do i z nowopowstającej GALERII na Królowej Jadwigi. PYTAM ZATEM , PO CO Niepodległości ma być dwukierunkowa skoro GALERII NIE MA i napewno w najbliższym czasie nie powstanie!!!!
41. Dodane przez RADY OSIEDLI W LESZNIE, w dniu - 26-09-2017 13:20
Jak bumerang powraca brak Rad Osiedli w Lesznie. Gdyby była Rada Osiedla Śródmieście, władze miasta musiałyby włączyć Radę, jako przedstawiciela mieszkańców m.in. ulicy Niepodległości, do procesu podejmowania tej decyzji. Nic by nie wyszło z tego pomysłu, gdyby Rada Osiedla nie wyraziła zgody na ulicę dwukierunkową. To nie jest pierwszy przykład na to, że mieszkańcy danego rejonu miasta, nie mający swojego miejskiego przedstawiciela, nie mają żadnego głosu w sprawach, które ich dotyczą. Taki stan to efekt decyzji obecnego przewodniczącego Rady Miasta Leszna, który zdecydował (?), że w Lesznie nie będzie Rad Osiedli. W każdym mieście, małym lub dużym, są Rady Osiedli, tylko nie w Lesznie.
42. Dodane przez gd, w dniu - 26-09-2017 13:37
Brawo - nareszcie!
43. Dodane przez super, w dniu - 26-09-2017 15:10
Bardzo dobra decyzja, popieram prezydenta
44. Dodane przez do życie sobie, przepisy sobie, w dniu - 26-09-2017 15:46
Rowerem po chodniku się nie jeździ tylko prowadzi!!!!!
45. Dodane przez smiech na sali, w dniu - 26-09-2017 15:53
Najwięcej narzekają Ci, który stawiali auta na tej ulicy. Bo przecież spacer na parking zrobi im ogromną krzywdę w postaci ruchu własnymi nogami. Boże co za tragedia!!! ogromne wyrazy współczucia dla waszych nóg!
reklama
46. Dodane przez parking, w dniu - 26-09-2017 15:55
parking pod Biedronką nie jest parkingiem dla mieszkańców LENIÓW mieszkających w bloku wzdłuż Niepodległości tylko dla klientów sklepu!
47. Dodane przez Pędrak, w dniu - 26-09-2017 16:33
Trzeba zaprosic Radnego Rady Miasta Leszna odpowiedzinego za ul. Niepodleglosci Niech KTOS wladny moze wkoncu wyslucha uwag poszkodowanych mieszkancow ul Niepodleglosci. 
Nalezy walczyc o przywrocenie ulicy jednokierunkowej Pozdrawiam wszystkich widzow i komentujacych te sprawe 
z poza Ul Niepodleglosci.
48. Dodane przez Prawda, w dniu - 26-09-2017 17:00
Ul Niepodległości nie jest parkingiem jej mieszkańców a decyzja prezydenta bardzo dobra
49. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 26-09-2017 17:34
Czy może ktoś sprawdzić, którzy radni obecnej Rady Miasta Leszna są kompetentni (jakkolwiek to nazwać) w tej sprawie?Chodzi mi o okręgi i Listy wyborcze.
50. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-09-2017 18:05
Dla tych co piszą, że ulica to nie parkin. Wnoszę o likwidację wszystkich parkingów w centrum. Jakby nie patrze są na ulicach. Parkingi pobudować wzdłuż nowej S5 niech leniuchy, przyjeżdzające załatwić sprawy w mieście parkują na obrzeżach i dojeżdżają tramwajami lub metrem do centrum. Też mi argument.
51. Dodane przez hh, w dniu - 26-09-2017 18:48
to głupi pomysł z tą dwukierunkową ulicą. Nie rozumiem p. Borowiaka. Mojego głosu już nie otrzyma
52. Dodane przez Popieram, w dniu - 26-09-2017 20:36
Niepodległości zawsze powinna być dwukierunkowa - dobra decyzja. Od dzisiaj głosuję na Borowiaka
53. Dodane przez Leszno zap-ne samochodami, w dniu - 26-09-2017 20:43
Współczuje tym mieszkańcom. Totalny brud, smród i hałas. Dlaczego ważniejsze są samochody a nie komfort mieszkańców tej ulicy, dlaczego prezydent nie bierze tego pod uwagę
54. Dodane przez borowiak, w dniu - 26-09-2017 21:25
Od dzisiaj nie głosuje na Borowiaka. Tych w Grzybowie i wioskach jest mniej niż w blokach. Malepszy przynajmniej uzasadnial otwarcie galeria goplana...
55. Dodane przez Dzięki Borowiakowi, w dniu - 26-09-2017 22:19
Dwa tysiące ludzi przy urnach zagłosuje przeciwko panu panie Borowiak. Dziękujemy za zabranie nam satrszym ludziom miejsc parkingowych.
56. Dodane przez Pędrak, w dniu - 26-09-2017 22:21
Trzeba zaprosic Radnego Rady Miasta Leszna wlasciwego dla ul. Niepodleglosci Niech KTOS wladny moze wkoncu wyslucha uwag poszkodowanych mieszkancow ul Niepodleglosci. 
Pozdrawiam wszystkich widzow i komentujacych te sprawe 
spoza Ul Niepodleglosci
57. Dodane przez Max, w dniu - 26-09-2017 23:33
Ludzie jak czytam te komentarze to mnie krew zalewa. Raz ul. Niepodległości to nie jest Śródmieście. A wygodnictwo mieszkańców niepodległości mnie zatrwaza. Nauczcie się wreszcie parkować. Jest wiele miejsc w Lesznie w którym nie ma parkingów a ludzie sobie radzą. Ciężko jest odzwyczaic się od wieloletniego wygodnictwa i parkowania pod klateczka. Popieram dwukierunkowa niepodległości gdyż odciążyć Prochownie i ostroroga. Ułatwia to w sposób znaczny wyjazd z miasta. A zresztą ludzie cokolwiek by się nie zrobiło zawsze będą narzekać i wogole. Zapewne wszystkie debilne komentarze które się tu znajdują należą do malkontentow z bloczków na ul. Niepodległości bo teraz trzeba się trochę ruszyć. Oby ta zmiana pozostala na zawsze mieszkańcy z czasem się przyzwyczaja. Pamiętajcie szanowni mieszkańcy niepodleglosci że droga jest po to aby się po niej poruszać w obu kierunkach a nie dla własnej wygody i próbować hejtowac wszystkich odpowiedzialnych za drogę począwszy od drogowców za zle umieszczone znaki kończąc na prezydencie bo zabrali wam możliwość parkowania pod oknem. Tylko wy macie z tym problem nikt inny. Z tego morał taki ze 99% mieszkańców jest zadowolonych z nowej zmiany. Nie będę wspominał kim jest ten 1%:).
58. Dodane przez old driver, w dniu - 27-09-2017 07:52
Brawo Panie Prezydencie za dotrzymanie słowa. Poprzednik wiele lat bał się kunktator, że wracając do normalności na Niepodległości obniży sobie poparcie podczas wyborów. Słuszny komentarz 57 - Maź.
59. Dodane przez wyborca, w dniu - 27-09-2017 09:09
Według mojej wiedzy, ulica Niepodległości należy do trzech (spośród czterech) okręgów wyborczych. Każdemu okręgowi przypisana jest odpowiednia liczba radnych: 6, 5, 5. Łącznie 16 radnych ze wszystkich ugrupowań wywodzi się z Okręgów, gdzie jest ulica Niepodległości. Dlaczego żaden z radnych nie wypowiada się w tej sprawie?
60. Dodane przez do 57., w dniu - 27-09-2017 09:13
Mnie krew zalewa jak czytam takie wypociny jak twoja. Czemu ubliżasz mieszkańcom Niepodległości ? Ja tam nie mieszkam i uważam ze to debilny pomysł ! Było dobrze, ruch był płynny i wszyscy byli zadowoleni oprócz takich jak ty wygodniaczków który mieszka nie wiadomo gdzie (pewnie nie w Lesznie) i musi jechać wszędzie autem wygodniaczek. Rusz 4 litery i idź piechotą. Dobrze ci to zrobi i nie będziesz zasmradzał spalinami centrum miasta.
61. Dodane przez złe rozwiązanie, w dniu - 27-09-2017 09:21
Ja mam gdzie parkować (własny dom) ale rozumiem m.in, mieszkańców bloków bo mieszkałem też w bloku i wiem jaki problem jest z parkowaniem. I tacy co obrażają mieszkańców ze chcą pakować pod "klateczką" uświadamiam że oni wcale nie chcą, chcą w ogóle gdzieś zaparkować. Zwolennicy nowego rozwiązania zapewne sami parkują pod swoim okienkiem ale innym to chcą usrać życie, ważne aby im było wygodniej...
62. Dodane przez a, w dniu - 27-09-2017 09:59
Na całym świecie jest problem z parkingiem w przypadku kamienic i budownictwa w centrum miasta, ale nikt nie zamyka ulic żeby taki parking stworzyć. Tak jak nikomu do głowy by nie przyszło, żeby na rynku zrobić parking dla osób, które w rynku mieszkają tak nie powinno nikomu przyjść do głowy aby robić z ul. Niepodległości parking. Jednak każdy kretyńskie rozwiązanie rodzi kretyńskie reakcje w sytuacji, kiedy próbuje się je zmienić.
63. Dodane przez Do 61, w dniu - 27-09-2017 10:30
Przecież mają nowy parking, więc w czym problem ????????????????????????
64. Dodane przez do 63, w dniu - 27-09-2017 11:43
Jak dla mnie to jest parking dla Studziennej i Ogrodów ale to nie jest tylko kwestia parkingów (chociaż to tez ważne, ciekawe czy ty idziesz z domu do auta np. 400m). Poza tym jest jeszcze sprawa bezpieczeństwa które w tej chwili bardzo się pogorszyło (pewnie nie wiesz ale tam jest przedszkole). Jak dzisiaj widziałem jak blisko krawężnika jadą auta (nie wspominając o autobusach które tez tam śmigają) i z jaką prędkością (postawienie znaku 40 jak wiadomo, nie bardzo sprawia że się maks. tyle jedzie) to mnie dreszcz przeszedł. Ale ty tam pewnie nie chodzisz więc nie wiesz.
65. Dodane przez do 62, w dniu - 27-09-2017 11:47
Zgadza się, nikt nie zamyka ulic, są one za to 1 kierunkowe w centrach miast, zwłaszcza na takich wąskich uliczkach jak Niepodległości. Jednak kretyni tego nie pojmują i uważają taką ulicę jak Niepodległości za arterię.
66. Dodane przez wyborca, w dniu - 27-09-2017 12:07
Mieszkam poza ulicą Niepodległości ale protestując przeciw nowemu rozwiązaniu mam na myśli tylko i wyłącznie ruch samochodowy, który jest płynny według mnie wtedy, gdy ulice Śródmieścia są jednokierunkowe i nie interesuje mnie, gdzie auto-posiadacze parkują. Samochody osobowe ze Śródmieścia należy każdym sposobem wyprowadzać. W Europie jest moda na nieposiadanie samochodu. Mieszkańców miasta należy przesiadać do komunikacji miejskiej.
67. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 27-09-2017 12:39

JESTEM ZA AKCJĄ : ZA KARĘ, ZA DECYZJĘ PREZYDENT CAŁE LESZNO PARKUJE 900 METRÓW OD DOMU !! 
.
68. Dodane przez do 65, w dniu - 27-09-2017 13:24
Ale ul. Niepodległości to nie jest wąska uliczka tylko normalna pełnowartościowa ulica z dwoma pasami ruchu, które można albo w pełni wykorzystać i poprowadzić na nich ruch ( czy to w 1 czy w 2 kierunkach ) albo zamknąć pas i zrobić na nim parking, ogródek piwny czy co tam się jeszcze komu podoba. Głównym argumentem przeciw wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego nie jest szerokość jezdni a problem z parkingiem. Uważam, że decydując się na kupno mieszkania powinieneś wziąć pod uwagę czy masz miejsce parkingowe czy nie. Jeśli nie masz i parkujesz na ulicy ( miejskiej ) to trzeba się liczyć z tym, że ten parking stracisz. Kuriozalne jest takie rozwiązanie, że jak ludzie nie mają gdzie parkować to się zamyka pasy ruchu
69. Dodane przez do 68, w dniu - 27-09-2017 14:48
Jak się nie zna miejsca bo się tam bywa (pewnie przejeżdża)raz na miesiąc to się potem takie głupoty wypisuje. Jeżeli mieszka się gdzieś na wiosce mając obok pole to nie ma się pojęcia co jest najlepszym rozwiązaniem w danym miejscu miasta. Całe szczęście że będąc wybieranym przez mieszkańców na prezydenta który później obsadza stanowiska w UM "swoimi" to trzeba liczyć się z tym, że Ci wybierający powiedzą dość i trzeba będzie odejść wraz ze "swoimi" w miejsce gdzie wiedza i rozum użytkowane razem nie są potrzebne (proponuje ogródek piwny). Osiedle Prochownia to na całe szczęście duża, z reguły chodząca na wybory grupa osób która z pewnością prawidłowo oceni czy żyje im się teraz lepiej czy też lepiej jest tylko "przejezdnym"... Tak jeszcze na koniec. Ktoś już wcześniej wspominał po co i kiedy miała być ulica 2-kierunkowa... Miała być jak powstanie Galeria Goplana, oślepłem czy tam jest obecnie stawek....
70. Dodane przez do 68, w dniu - 27-09-2017 14:55
Kretyństwo jest wówczas jak się spapra dobrze funkcjonujące rozwiązanie. Ruch był płynny i wszyscy byli zadowoleni, oprócz może kilku gryzipiórków w UM.
71. Dodane przez do 70, w dniu - 27-09-2017 15:59
Ja nie byłem zadowolony. Po co objeżdżać ulicę w koło skoro można skorzystać z niewykorzystanego pasa.
72. Dodane przez okkkkkkkkkkkkkkkkk, w dniu - 27-09-2017 16:37
bardzo dobra decyzja .  
Jest parking na ogrodach to ulica spokojnie moze byc dwukierunkowa
73. Dodane przez Piotr, w dniu - 27-09-2017 17:14
do 71 i 72. Byle innym było gorzej, jaśnie pan jedzie. Znowu modlitwa Polaka z filmu "Dzień Świra" się kłania o której ktoś tu wspominał. Ja tam nie mieszkam i nie było dla mnie żadnym problemem jechać Prochownią.
74. Dodane przez Piotr - "Modlitwa Polaka", w dniu - 27-09-2017 17:24
Gdy wieczorne zgasną zorze,  
Zanim głowę do snu złożę, 
Modlitwę moją zanoszę  
Bogu Ojcu i Synowi: 
"Dopierdolcie sąsiadowi!  
Dla siebie o nic nie wnoszę,  
Tylko mu dosrajcie proszę." 
 
Kto ja jestem? Polak mały 
Mały, zawistny i podły. 
Jaki znak mój? Krwawe gały. 
Oto wznoszę swoje modły 
Do Boga, Marii i Syna: 
"Zniszczcie tego skurwysyna 
Mego brata, sąsiada, 
Tego wroga, tego gada." 
 
"Żeby mu okradli garaż, 
Żeby go zdradzała stara, 
Żeby mu spalili sklep, 
Żeby dostał cegłą w łeb, 
Żeby mu się córka z czarnym 
I w ogóle żeby miał marnie, 
Żeby miał AIDS-a i raka." 
Oto modlitwa Polaka.
75. Dodane przez Pędrak, w dniu - 27-09-2017 18:41
Zapraszam na SPACER od jednego ronda do drugiego chodnikem po poludniowej stronie.Jak ktos ma malo wrazeń to wlaśnie po tej stronie ulicy idac mozna poczuc cudowny powiew przejezdzajacych samochodow ,ktore niemalże dotykają przechodniów To SKANDALICZNE w ERZE budowania sciezek rowerowych oddzielonych  
od ulicy pasem zieleni czy tez zywoplotow puscic ruch uliczny dwukierunkowy przy tak wąskich chodnikach ,zwlaszcza przy tej kamienicy na łuku ulicy gdzie chodnikiem bezpiecznie moze przejsc jedna osoba a minąć sie mozna schodząc tylko na jezdnię. PROSZE wszystkich o taki spacer i dopiero wtedy o opinie czy mieszkancy Niepodleglosci maja RACJE czy nie, nie godzac sie z zaistniałymi warunkami życia i mieszkania w tej okolicy
76. Dodane przez spoza Niepodległości, w dniu - 27-09-2017 19:32
Jestem przeciw ruchowi dwukierunkowemu na tej ulicy. Jutro tam się przejdę.
77. Dodane przez spoza Niepodległości, w dniu - 28-09-2017 08:50
Jestem ZA ruchem dwukierunkowym na Niepodległości
78. Dodane przez do 75, w dniu - 28-09-2017 09:44
ale ile osób wprowadziło się na Niepodległości w okresie kiedy była ona jednokierunkowa? Jeśli godzili się wcześniej jak była dwukierunkowa to i teraz powinni się godzić. Narzekać to mogą co najwyżej Ci co zamieszkali przy jednokierunkowej drodze i cieszyli się sielanką, aż tu nagle zaszły zmiany, tyle że takich osób nie ma, bo ulica była jednokierunkowa tylko tymczasowo i każdy o tym doskonale wiedział. A czy zmiana miała nastąpić teraz czy kiedy powstanie galeria to już nie ma znaczenia.
79. Dodane przez spoza Niepodelgłości, w dniu - 28-09-2017 10:03
Jestem PRZECIW ruchem dwukierunkowym na Niepodległości. Niczego nie usprawnia.
80. Dodane przez do 78, w dniu - 28-09-2017 11:54
Jasne, tam była sielanka, spokój, śpiew ptaków, szum liści... po bzdurach które wypisujesz można stwierdzić co wiesz o tym miejscu... zero, nic. Jak wprowadzano ruch jednokierunkowy, dawno temu, zapewne nie masz pojęcia kiedy NIE BYŁO NIGDY MOWY ŻE JEST TO ROZWIĄZANIE TYMCZASOWE ALE NOWE, W CELU USPRAWNIENIA RUCHU W TEJ CZĘŚCI MIASTA I SŁUŻĄCE JEGO MIESZKAŃCOM. Przyszli jednak teraz kretyni i plotą swoje głupoty. Sięgnij do archiwów jak masz taką możliwość i sprawdź sobie. Ludzie którzy wprowadzali ulicę 1-kierunkową mieli wiedzę, praktykę i wyobraźnie. Ludzie odpowiedzialni za "przywrócenie" ruchu 2-kierunkowego biegali pewnie wtedy w krótkich spodenkach a ich wiedza, jeśli taką posiadają jest czysto teoretyczna, praktycznej brak i dlatego jest zupełnie do niczego, nie przydatna i szkodząca. I tacy DYLETANCI decydują o takich zmianach. Nieporozumienie.
81. Dodane przez do 78, w dniu - 28-09-2017 12:33
A co ma piernik do wiatraka ? Ulica Niepodległości była jednokierunkowa np. w latach 70 i 80-tych. Wiesz ile wtedy było aut w Lesznie czy też w Polsce ? (w Polsce bodajże 2 mln w latach 80-tych...). Na początku lat 90-tych liczba pojazdów zaczęła lawinowo wrastać więc chcąc temu zaradzić zrobiono ten odcinek ulicy jednokierunkowym. Wiesz ile jest teraz pojazdów w Lesznie ? (w Polsce chyba 30 mln). Czy coś ci zaczyna świtać ? wyobraźnia zaczyna się pobudzać czy też nie ? Jeśli nie potrafisz skojarzyć z czym wiąże się różnica przy tych liczbach to można wysnuć bardzo smutny wniosek...
82. Dodane przez ji, w dniu - 28-09-2017 14:39
dwukierunkowa Niepodległości to bardzo dobra decyzja odciąża Prochownię i Ostroroga, poprawia płynność ruchu w mieście, wiec popieram
83. Dodane przez do 82, w dniu - 28-09-2017 15:15
Gdzie poprawia tą płynność? (jeżeli gdzieś już się stoi to na Niepodległości). Jaki to masz wielki ruch na Ostroroga i Prochowni ? (przy jednokierunkowej jak i teraz koreczek tworzy się na Niepodległości w stronę starego szpitala a nie odwrotnie. Prochownią śmiga się tak samo jak teraz Niepodległości z 70 km/h... Oj "Modlitwa Polaka" z kom.74 się kłania.
84. Dodane przez Pędrak, w dniu - 28-09-2017 15:47
Czy byl juz moze ktos na SPACERZE?
85. Dodane przez Pędrak, w dniu - 28-09-2017 15:55
Dwukierunkowa miala powstac w zwiazku z budowąGALERII GOPLANA Galeria nie powstala .DLACZEGO wiec ulica stala sie dwukierunkowa?
86. Dodane przez p, w dniu - 28-09-2017 18:22
większość negatywnych komentarzy pisze ta sama osoba hehe
87. Dodane przez byłam tam dziś, w dniu - 28-09-2017 21:16
Dziś byłam około godziny 16.10. Hałas i ruch, jak w Paryżu na wsi. Parking w biedronce - pełen aut. Stale ktoś wjeżdża w boczną ulicę lub wyjeżdża. Ktoś tarasuje ruch, otwierając bramę wjazdową na swoją posesję przy ul. Niepodległości. Przy tej kamienicy na łuku (kom.75), jadący drogą z Rynku samochód - prawie by mnie dotknął.
88. Dodane przez Zły pomysł, w dniu - 28-09-2017 22:46
Mieszkam teraz w Berlinie ale dużo życia spędziłem na Prochowni. Nigdy nie myślałem że ktoś wpadnie na pomysł aby Niepodległości była 2-kierunkowa. Kompletnie niezrozumiałe było by to dla Niemca że działa się na nie korzyść lokalnej społeczności wprowadzając po prostu głupie rozwiązanie. Ale tu są.Niemcy a tam jest Leszno w Polsce. Dobrze ze już tam mieszkam.
89. Dodane przez cd Piotr do 86, w dniu - 28-09-2017 23:11
Może tak a może nie, podobnie ja pozytywne. Jak dla mnie zostały tu obalone wszystkie argumenty "za". Zmiana bezcelowa i bezsensowna.
reklama
90. Dodane przez Przeciwnik, w dniu - 08-10-2017 22:27
Ta zmiana jest zła i bezsensowna Ta ulica jest za wąska
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Kupię dom wolnostoją... Leszno 600000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj