Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz,
Bogusław, Bogusława,
Flawiusz
Do końca roku 257 dni.
Start arrow Leszno arrow Zburzyć czy przebudować?

Radni o pomniku Armii Czerwonej

Zburzyć czy przebudować?

13.10.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Wciąż nie ma porozumienia co do Pomnika Wdzięczności Armii Czerwonej u zbiegu ulic Lipowej i Starozamkowej. W Kwadransie Samorządowym doszło do gorącej dyskusji między radnymi, czy należy do rozebrać.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy że sprawa przyszłości pomnika czerwonoarmistów była już rozważana przez radnych podczas sierpniowego posiedzenia Rady Miejskiej. Uznali oni wtedy, żeby projekt uchwały odesłać do dalszych prac w komisjach w celu znalezienia najlepszego rozwiązania.
W ostatnim Kwadransie Samorządowym radni przyznali, że na razie nie doszli do porozumienia. -Wiemy, że jest obywatelski projekt, pod którym zbierane są podpisy, żeby w tym miejscu stanął pomnik upamiętniający odzyskanie niepodległości przez Leszno - mówił przewodniczący Sławomir Szczot (PiS). Hanna Kotomska (PL 18) dodała, że koncepcja zakłada bardzo prostą, symboliczną formę pomnika - cyfry składające się na datę 1920. -Myślę, że nie wzbudzi ona kontrowersji - powiedziała radna.

Jednak radni opozycji nie kryli swojego sceptycyzmu - nie tyle wobec wzniesienia nowego monumentu, co zburzenia pomnika czerwonoarmistów. -Może to być odbierane przez niektórych mieszkańców w bardzo zaczepny sposób - stwierdził Grzegorz Rusiecki (PO). -Nie można łączyć tych dwóch spraw, mogą pozostać dwa pomniki - dodał Wojciech Rajewski (Lewica). -Czy pan czuje jakąś wdzięczność dla Armii Czerwonej za to, że zainstalowała tu nową władzę? - pytał Szczot. -Ci ludzie pozostawili tu swoje życie - odpowiedział Rajewski - będziemy dbali, żeby o tym nie zapomniano.

 
Komentarze (77)
1. Dodane przez Ada, w dniu - 13-10-2017 12:14
Rozbierzcie go i po problemie, tam nie ma grobów.
2. Dodane przez Andrzej, w dniu - 13-10-2017 12:17
Pomnik zostawić , ale obok pomnika postawić popiersie Pana Grzegorza i Pana Wojciecha
3. Dodane przez tak, w dniu - 13-10-2017 12:31
tak ci ludzie pozostawili tu swoje życie ...wyłączcie politykę
4. Dodane przez do przewodniczącego RM, w dniu - 13-10-2017 12:32
To dzięki pana, panie Szczot obecnym "przyjaciołom", którzy w Jałcie pokazali nam wała, obecność Armii Czerwonej musieliśmy znosić. A fakt pozostaje faktem, że ci ludzie zginęli wyzwalając Leszno, czy się to panu podoba czy też nie I proszę nie dorabiać ideologii dla pańskich, doraźnych celów
5. Dodane przez grzes, w dniu - 13-10-2017 12:43
Tam sa chlopaki do ktorych strzelano w klate i w plecy. Polak w kazdej wojnie byl aniolkiem /he he/ Zostawic.
6. Dodane przez Jądruś, w dniu - 13-10-2017 12:45
Pani Rajewski. Szczątki czerwonoarmistów już dawno zostały przeniesione w inne miejsce i to z honorami i tam proszę składać kwiaty i zapalać znicze, skoro ma Pan taką potrzebę. Natomiast dalszemu eksponowaniu symboliki czerwonej gwiazdy przez lewactwo, my mieszkańcy Leszna mówimy zdecydowane NIE ! 
I proszę się pospieszyć z tym burzeniem pomnika, bo zgodnie z ustawą z dnia 01.04.2016 ( DZ.U 2016 poz.744)termin minął 01.10.2017 i z powodu zwłoki samorząd może ponieść poważne konsekwencje.
7. Dodane przez RUDERALIS SKUN, w dniu - 13-10-2017 12:54
Postawcie jeszcze pomnik ukraińskich nacjonalistów z UPA oraz żołnierzy wrmachtu.Wtedy będziecie już w pełni patriotami
8. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 13-10-2017 13:00
precz z komuną!
9. Dodane przez kotuś, w dniu - 13-10-2017 13:18
Wiecie co? zostawcie to tak jak jest. Tak będzie najlepiej :) Pozdrawiam :)
10. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-10-2017 13:23
Zostawić i dziekować a pan Szczot niech sie zajmuje poważnymi sprawami w mieście . to po 1 , a po 2 skoro tak PiSowi przeszkadza wszystko co za starego systemu było to proponuje zapłacic za wykształcenie które też PiSoobtwatele maja za darmo za komune a jak ni eni eto poodawac MGR inż profesorów i . t. d
11. Dodane przez Max, w dniu - 13-10-2017 13:27
Proponuję przenieść pomnik na działkę pana Rajewskiego. Będzie mógł się kłaniać w pas kiedy zechce.
12. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 13-10-2017 13:45
ABSOLUTNIE POMNIKA NIE BURZYĆ -czegóż winni byli ci młodzi radzieccy chłopcy , którzy gonili hitlerowców , aż do Berlina wyzwalając Polskę jaka tam by nie była mając na sobie obszarpane kufajki z karabinem na sznurku , ciągle głodni i pod strachem , że jak się cofną to ich NKWD zastrzeli , a jak pójdą na przód to faszyści zrobią to samo .Nie wolno nam kpić sobie , ani wyszydzać ich bohaterstwa , generalnie Ci analfabeci przeważnie złożyli swoje życie między innymi dla nas.Musimy bowiem rozróżnić waleczność tych zwykłych chłopaków , których Stalin być może na siłę pobrał do wojska od polityki kremla .Za 45 lat jarzma sowieckiego odpowiada wyłącznie Stalin , a nie żołnierze sowieccy . Ja wiem ,że niektórzy z nich dokonywali również rozbojów i gwałtów to przecież olbrzymia ilość ludzi była z różnym charakterem i jacyś dewiaci się też znaleźli . Wojna to nie "wersal" o delikatność i kurtuazję trudno , ale jakby nie patrzeć mogliśmy w Polsce mówić po polsku do kościoła chodzić .Mojego ojca rocznik 1909 za rozmowę w języku polskim w szkole niemieccy nauczyciele bili w twarz , a pod rządami pro sowieckiej partii socjalistycznej jednak tego nie było .Reasumując oddajmy cześć ludziom , którzy poświęcili życie odbijając nasze ziemie z rąk faszystów , gdyż gdyby doszło do realizacji paktu Ribenntrop- Mołotow dzisiaj nasz naród dawno już by wymarł na Syberii i o nas już by nikt nie wspomniał .Przy czym my lubimy zamieniać dyktaturę ze stalinizmu na merkelizm co to nam przyniesie ja już nike doczekam , ale współczuje przyszłym pokoleniom .Na koniec zaznaczam ,że jestem o poglądach narodowo-chrzścijańskicjh nie żadnym lewakiem
13. Dodane przez ?, w dniu - 13-10-2017 13:50
Popieram radnych PO i Lewicy. Kiedy radni PiS i PL18 zaczną zajmować się realnymi problemami codziennego życia w mieście. Komentatorzy piszą o nowym ruchu na ul.Niepodległości, nowym skrzyżowaniu ul.55 Pułku Piechoty z ul.Grunwaldzką, o ścieżce rowerowej widmo na ul. Słowiańskiej. Był w tych miejscach któryś z radnych PiS i PL18? To są dzisiejsze problemy miasta a nie pomnik, tablica, teksty, zburzyć, nie zburzyć, mały, duży, litery, liczby, kto wykona, za ile, kiedy, blogi jeden przez drugiego, historycy jeden przez drugiego, kwadranse wyborcze&
reklama
14. Dodane przez sweet, w dniu - 13-10-2017 13:59
Niekoniecznie trzeba burzyć ten pomnik, wystarczy jedynie usunąć go z miejsca publicznego, aby przestał pełnić swoją dotychczasową funkcję - np. zamienić go w eksponat muzealny (jeśli byłaby taka możliwość). 
"Ci ludzie pozostawili tu swoje życie, będziemy dbali, żeby o tym nie zapomniano." - żołnierze Wehrmachtu oraz Volkssturm także pozostawili swoje życia w Festung Breslau, Festung Posen i innych miejscach - im też nie należałyby się pomniki w takim układzie :P
15. Dodane przez maxim, w dniu - 13-10-2017 14:05
Jak nie wiadomo o co chodzi to CHODZI O MIEJSCE DLA POMNIKA SMOLENSKIEGO bo ten co Warszawe zamyka od 9 każdego miesiąca do 10 godz. 23,59 TAK CHCE ...JAK ZA KOMUNY STAWIALI POMNIKI LENINA W KAŻDEJ WIOSCE TAK SAMO JEST W POLSCE TERAZ NA KAŻDYM ROGU MA STAĆ OFIARA SMOLEŃSKA
16. Dodane przez Jarek, w dniu - 13-10-2017 14:16
Idealny na pomnik smoleński.
17. Dodane przez Archanioł, w dniu - 13-10-2017 14:41
Radnych u ugrupowań chwilowych, a tego co plotą w szczególności, nie można traktować poważnie, zresztą wszyscy "radni często muszą podejmować decyzje w sprawie, na których się nie znają". 
Napisałbym, że pomników nie rozbiera się, bo to bezczeszczenie, a z sąsiadami żyje się w zgodzie, ale obawiam się, że to może być skomplikowane w odbiorze i niezrozumiałe dla części radnych.  
I wcale nie zdziwię się, jeżeli któregoś dnia za nowej wersji komuny wpadną na pomysł, żeby na cmentarzach rozbierać pomniki osób, które coś tam robiły za tamtej komuny?
18. Dodane przez Jądruś, w dniu - 13-10-2017 14:54
Jeżeli żaden z panów Rajewskich, Hajnów i innych znakomitych włodarzy Leszna, nie zechce zabrać pomnika na swój ogródek, żeby móc codziennie składać kwiaty i zanosić dziękczynne modły, to proponuje wystawić w/w obelisk na licytację. Sam chętnie go kupię. Może zrobię z niego fontannę ?
19. Dodane przez Antoni, w dniu - 13-10-2017 15:09
Popieram komentarze 13 i 14. Bardzo rozsądne. Pomnie jak najbardziej powinien zostać. Jakieś 2-3 tygodnie temu czytałem dwa jakże różne artykuły. W "Przeglądzie" artykuł o szanowaniu pomników Armii Czerwonej w Niemczech a za chwilę inny materiał o wyburzeniu mauzoleum Armii Radzieckiej w Trzciance. Piętnujemy barbarzyństwo Niemców i Rosjan ale coraz więcej tego barbarzyństwa w naszym kraju
20. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 13-10-2017 15:11
Formalnie zatrudnił się w innej spółce niż dostawca prądu dla miasta, choć jest to jedna grupa kapitałowa, której podlega kilkanaście spółek.
21. Dodane przez edwin, w dniu - 13-10-2017 15:11
pozostawic pomnik wyremontowac jest to historia a pis na smietnik historii usunac
22. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 13-10-2017 15:17
Pomniki i nazwy ulic to ulubiony temat do dyskusji niektórych radnych. Zresztą mieszkańców też. Lecz skoro nie ma zgody i jednomyślności, to może warto skorzystać z jakiegoś salomonowego rozwiązania? Np. nie burzyć tego pomnika tylko tymczasowo go ukryć? Nałożyć na niego jakieś estetyczne, w miarę trwałe "okrycie", które nie będzie nikogo raziło, ale nikt też nie zarzuci faktu burzenia pomników. Niech sobie stoi i poczeka na jednomyślność. Szukajcie takich rozwiązań, które nie dzielą ludzi, tylko ich łączą.
23. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 13-10-2017 15:31
do kom.22 Popieram Pana pierwszą tezą też tak myślę jak Pan Natomiast wiem ,że śmietnik historii należy się agenturze niemieckiej PO za donoszenie na Polskę do UE i oni właśnie na śmietniku historii już są - pozdrawiam adwersarza
24. Dodane przez Antypis, w dniu - 13-10-2017 16:17
Jakie te pisory dziwne są najpierw wszystkie pomnik chcą likwidować a później się dziwią ze im Rosją wraku tutka po katastrofie smoleńskiej nie chce oddać, co za durnoty
25. Dodane przez leszek, w dniu - 13-10-2017 17:12
Przenieść do muzeum bo to ten pomnik zakłamuje historie .
26. Dodane przez Jądruś, w dniu - 13-10-2017 17:13
A może faktycznie nie burzyć tylko zostawić ? Wystarczy go trochę odnowić, a czerwoną gwiazdę zamienić na niebieski heksagram i już mamy pomnik dla Świętego Lecha Smoleńskiego.  
Wilk syty i owca cała. Wszyscy będą mogli kwiaty składać i warty pełnić.
27. Dodane przez do 6 i 19 Jądruś, w dniu - 13-10-2017 17:17
Z jakiej racji wypowiada się pan/pani/ w imieniu mieszkańców miasta . A co do fontanny, to proponuję załatwić sobie jakiś element z wraku Tupolewa.
28. Dodane przez do burzycieli, w dniu - 13-10-2017 17:18
chcecie rozebras?-prosze bardzo! a co zrobicie jak wlosi zburza pomnik na cmentarzu na monte casino? w koncu polacy znalezli sie tam wbrew woli ludnosci. co zrobicie jak francuzi zlikwiduja cmentarz pancerniakow maczka kolo falais? jak holendrzy z hukiem wyrzuca maczka z ksiegi honorowych obywateli bredy? a jak rosjanie zburza pomnik w katyniu? jak ukraincy zlikwiduja cmentarz orlat w lwowie? tak postepowali fanatyczni bolszewicy,chcecie rownac do nich??a moze chcecie zeby wasz prezio napisal nowa historie polski? z rodem kaczynskich w roli glownej? czy wreszcie chcecie korei polnocnej z kultem jednostki?
29. Dodane przez zniesmaczony PISem, w dniu - 13-10-2017 17:20
Jak tak dalej będzie to w Polsce za kilka lat będą tylko pomniki Jana Pawła drugiego i Kaczyńskich !Od siebie dodam,że każdy pomnik jest dowodem dziejów narodu i miarą wartości człowieka-zburzenie pomnika nie odwróci historii a może być przestrogą dla naszych dzieci i wnuków.
30. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 13-10-2017 17:32

Ja mogę go zabrać na mój ogród. Tylko proszę aby miasto pokryło koszt transportu. I po problemie. Mój telefon (...) :) 
.
31. Dodane przez PiS, w dniu - 13-10-2017 17:42
postawmy pomnik szczota i kotomskiej
32. Dodane przez Wtf, w dniu - 13-10-2017 17:59
PiS  
 
Popsuć i (...)
33. Dodane przez Jadzia, w dniu - 13-10-2017 18:07
Pomnik z definicji ma za zadanie gloryfikować coś lub kogoś. Jestem za usunięciem go, bo gloryfikuje Związek Radziecki. Historii nikt i nic nie zmieni. Skoro jednak w tym miejscu nie ma szczątków ludzkich, nie ma potrzeby, aby profanować przestrzeń publiczną pomnikiem na cześć sowietów. Polityka nie ma tu nic do rzeczy. Nie stawiamy pomników Niemcom z okresu II wojny światowej z przyczyn wiadomych. Dokładnie z tych samych przyczyn należy usunąć pomnik na cześć sowietów.
34. Dodane przez BELFER, w dniu - 13-10-2017 18:19
Dla was wszystkich internautów którzy plują na żołnierzy Armii Radzieckiej, mam jedno pytanie kto wyzwolił to miasto. Jak nie wiecie to wam podpowiem zwykli żołnierze, nie NKWD czy Armia Krajowa i tym zwykłym żołnierzom należy sie szacunek, bo gdyby nie oni, nas dzisiaj też by nie było.
35. Dodane przez Bordo, w dniu - 13-10-2017 18:51
dawać z nazwiska tych, co chcą trzymać ten haniebny obelisk! to osobniki, co to tylko z łapy do papy; żadnych wyższych uczuć czy idei. tylko do roboty, na babę i na potańcówkę. byleby ciepła woda była w kranie, więcej ich nic nie obchodzi. tylko, dlaczego takie bydł.. ma mieć na mnie wpływ ze swoimi decyzjami? może stworzyć rezerwat dla czerwonoskórych?
36. Dodane przez xxxxxx, w dniu - 13-10-2017 19:23
zmienic napis, a pamiec o poległych trzeba zachowac...Polacy tez ginęli na zachodzie, w Zsrr i wiel;u innych miejscach
37. Dodane przez LONI, w dniu - 13-10-2017 19:35
Dla was wszystkich internautów którzy plują na żołnierzy Armii Radzieckiej, mam jedno pytanie kto wyzwolił to miasto. Jak nie wiecie to wam podpowiem zwykli żołnierze, nie NKWD czy Armia Krajowa i tym zwykłym żołnierzom należy sie szacunek, bo gdyby nie oni, nas dzisiaj też by nie było.Pozdrawiam serdecznie.Pomnik zostaje.
38. Dodane przez lucek, w dniu - 13-10-2017 19:48
dot. kom. nr 6 Proszę nie pisać swojej opinii w imieniu mieszkańców Leszna , bo ja jestem przeciwny rozbieraniu pomnika . A tak na marginesie jeśli coś piszesz to pisz poprawnie chyba , że jesteś innej orientacji bo zwracasz się do Pana Rajewskiego Pani
39. Dodane przez do 35 Bordo, w dniu - 13-10-2017 21:00
Napiszę krótko to bydl.. to na pewno ty.
40. Dodane przez stary leszczyniak r.1938, w dniu - 13-10-2017 21:07
Jędruś, Jadzia, Bordo narodowo socjalistyczni wysłannicy Pana prawdy nad prawdami! Wstyd mi za Waszą zajadłość i brak szacunku dla śmierci może dzięki ich ofierze żyjecie!
41. Dodane przez Marios, w dniu - 13-10-2017 22:21
Do kom 6 Jędruś pisz za siebie, a nie "my mieszkańcy Leszna". Kto Cię do tego upoważnił? PIS?
42. Dodane przez Marios, w dniu - 13-10-2017 22:34
Brawo Leszczyniak. Takie łajzy jak Jędruś i Jadzia niech pojadą do Berlina i zobaczą w Tiergarten pomnik Żołnierzy Radzieckich. Kopary pewnie opadną. A może poza Leszno nigdzie nie wyjeżdżali?
43. Dodane przez Ws, w dniu - 14-10-2017 09:02
Za dwa lata wybory. Zburzcie pomnik, a stracicie władzę. Panie SZczot skończ pan. Przez takich jak pan PIS nie ma większości w Radzie.
44. Dodane przez Ja, w dniu - 14-10-2017 09:02
Zburzyć! w tym mamy największe doświadczenie! Po latach zaczniemy burzyć pomniki tzw. żołnierzy wyklętych, smoleńskie i.....Opamietajmy się! Pomniki i pomniki! Polska pomnikowa. Śmieje się już z nas nie tylko tzw, świat ale i coraz większe rzesze myślących Polaków. Rozsądku.
45. Dodane przez Jądruś, w dniu - 14-10-2017 09:28
Bardzo przepraszam wszystkich urażonych interlokutorów za moje nierozważne stwierdzenie w kom nr 6 : "My mieszkańcy Leszna......".  
Oczywiście miało być : " My, normalni mieszkańcy Leszna ....."
46. Dodane przez Barbara, w dniu - 14-10-2017 09:29
Ludzie dlaczego w Was siedzi tyle nienawiści. Przestańcie się kłócic i wzajemnie obrażać. Każdy ma prawo myśleć jak chce i należy to uszanować i zrozumieć. Pomnik niech sobie stoi jak obraz naszej przeszłości dla jednych dobrej dla innych złej. Nie narzucajcie nikomu swego myślenia. Popieram kom. 28,to prawda nie wszędzie nasi żołnierze byli mile widziani. SKONCZCIE Z TĄ WZAJEMNĄ NIENAWIŚCIĄ. TROCHĘ POKORY I ZROZUMIENIA I SZACUNKU DLA DRUGIEGO CZŁOWIEKA
reklama
47. Dodane przez Jadruś, w dniu - 14-10-2017 09:43
Proszę wszystkich dzisiejszych mieszkańców Leszna, którzy przybyli tu wraz z Armią Czerwoną na bolszewickich tankietkach w 1945r., żeby umacniać władzę ludową i którzy ze zrozumiałych powodów są za pozostawieniem pomnika w dotychczasowej formie i miejscu, żeby nie mylili szacunku do zabitych rosyjskich żołnierzy z symboliką totalitaryzmu radzieckiego.
48. Dodane przez do 6 i 45, w dniu - 14-10-2017 09:56
Chciałeś napisać "normalny inaczej" lub Polak - Katolik. Czy protestowałbyś, gdyby w Katyniu zlikwidowali pomnik poświęcony pamięci polskich żołnierzy, a ich szczątki umieścili w jednym dole na końcu wsi. W ziemi polskiej spoczywa 600 tys. żołnierzy Armii Czerwonej, podkreślił Władimir Putin, przemawiając na Westerplatte z okazji 70. rocznicy wybuchu II wojny światowej. I im należy się wieczna pamięć
49. Dodane przez Jadruś, w dniu - 14-10-2017 11:06
Do kom 48. Gratuluję bystrości umysłu. Szczególnie stawianie na jednej płaszczyźnie pomordowanych przez Rosjan w Katyniu polskich JEŃCÓW wojennych, z żołnierzami- (NAJEMNIKAMI) radzieckimi zabitymi w walce przez Niemców (najeźdźca zabił najeźdźcę), jest szczególnie trafne, patriotyczne i głęboko przemyślane. Z serca gratuluję.
50. Dodane przez szkoda czasu i atłasu, w dniu - 14-10-2017 11:27
Szanowni Państwo nie wdawajcie się w spór z "Jądrosiem"bo to daje taki efekt jak dyskusja ze ślepym o kolorach, chociaż można by określić to bardziej dosadnie
51. Dodane przez Dzień Edukacji Narodowej, w dniu - 14-10-2017 11:44
A nad czym tu się zastanawiać? 
Leszczyńscy radni nie znaju ustawy? 
Nie róbcie siary! 
Czekacie aż wam z Warszawy przyjadą posprzątać PO okupacji zbrodniczego systemu komunistycznego? 
 
W mniejszych pipidówach już posprzątane. 
 
Odwagi ! 
 
Nie bądźcie zakładnikami Moskiewskiej Pożyczki.
52. Dodane przez Pouczenie, w dniu - 14-10-2017 12:24
Panie Szczot ! 
Problem nie jest to ,że ruskie zainstalowały nową władzę. 
Problem jest to , że ten pomniczek gloryfikuje zbrodniczą armię radziecką. 
Armię która zdradziła mordując Armię Polską i łamiąc pakt o nieagresji jak i zdradzając armie niemiecką łamiąc pakt riwentrop-mołotow o rozbiorze Polski. 
 
A te nieszczęsne ofiary rysko-niemieckich intryg mają duży pomnik zgodnie z ustawą o cmentarzach wojennych i ten marny na Starozamkowej do niczego im nie potrzebny. 
On potrzebny tylko ruskiej propagandzie i pożytecznym lewicowym idiotom. 
 
Ci ludzie pozostawili tu swoje życie - odpowiedział Rajewski - będziemy dbali, żeby o tym nie zapomniano. 
 
Panie Rajewski z SLDPO nie zapominaj pan ! 
 
Oto dlaczego zostawili swoje życie! 
 
Parada zwycięstwa Wehrmachtu i Armii Czerwonej w Brześciu wspólna defilada oddziałów Armii Czerwonej i Wehrmachtu w Brześciu nad Bugiem w dniu 22 września 1939 przed Heinzem Guderianem i Siemionem Kriwoszeinem. Defilada była związana z przekazaniem w trakcie agresji na Polskę zdobytego przez Wehrmacht Brześcia Armii Czerwonej zgodnie z postanowieniami paktu Ribbentrop-Mołotow. 
 
Według wstępnego porozumienia, żołnierze niemieccy i radzieccy mieli przemaszerować przed swoimi dowódcami, po defiladzie miała nastąpić zmiana flagi, oraz miały być odegrane hymny Niemiec i ZSRR[3]. Jednak dowódca radziecki Siemion Kriwoszein pisze w swoich pamiętnikach, że nie pozwolił przejść wojskom radzieckim wraz z siłami niemieckimi gdyż bał się, że wojska radzieckie, zmęczone po długim marszu do Brześcia, prezentują się gorzej w porównaniu z Niemcami, którzy pozostali w mieście przez kilka dni. Zamiast tego zasugerował, że radzieckie kolumny wejdą do miasta oddzielnie i będą pozdrawiać wojska niemieckie opuszczające miasto[4]. Sowieci ostatecznie do defilady oddelegowali 4 batalion z 29 Brygady Czołgów Armii Czerwonej. 
 
Parada odbyła się na ulicy Unii Lubelskiej, rozpoczęła się o godzinie 16. "Trybuny zwycięstwa", przed którymi paradowali żołnierze radzieccy i niemieccy, zostały zbudowane przez wojska radzieckie, ozdobione swastykami i czerwonymi gwiazdami[5]. Defiladę odebrali wspólnie Heinz Guderian i Siemion Kriwoszein na trybunie ustawionej przed gmachem Urzędu Wojewódzkiego województwa poleskiego. Trwała ona około 45 minut[6]. 
 
Po paradzie, która przebiegała zgodnie z ustaleniami, a którą Neil Ferguson opisuje jako przyjazną i radosną[7], Niemcy wycofali się na zachodni brzeg Bugu, a Sowieci przejęli kontrolę nad miastem, jak również nad resztą Wschodniej Polski. 
 
Aleksandr Niekricz niemiecko-radziecką paradę wojskową w Brześciu nad Bugiem uznał za  
 
OFICJALNE ZAKOŃCZENIE DZIAŁAŃ WOJENNYCH PRZECIW POLSCE. 
 
Nie było żadnego wyzwalania ! 
Następnie była tylko wojna z Niemcami. 
I podział łupów . 
Można było zapobiec grabieży Polski w 1945 roku zrzucając bombę atomową na Sojuz zamiast na Japonię . 
 
Tymczasem żydoscy szpiedzy przekazali technologię.  
 
pracownicy biura raportów i ocen CIA byli fizykami jądrowymi i inżynierami, którzy pracowali wcześniej przy "Projekcie Manhattan". Przygotowując prognozę, opierali się na wydawanych na Wschodzie pracach naukowych, informacjach z tajnych źródeł i założeniu, że mało wydajna eksploatacja radzieckich złóż uranu nie pozwoli ZSRR na szybkie wyprodukowanie bomby. Nie wzięli pod uwagę jednego - zdrady. 
 
Oppenheimer i inni lewicujący naukowcy uważali, że w walce z III Rzeszą Zachód powinien dzielić się z ZSRR wiedzą dotyczącą najnowszych technologii. Sądzili też, że jedno państwo nie powinno mieć monopolu na tak zabójczą technologię. Gdy przekazywali swą wiedzę ZSRR, nie liczyli na gratyfikacje, a jeśli nawet byli wynagradzani, to tylko symbolicznie. 
 
Pewną rolę odgrywało żydowskie pochodzenie wielu uczonych pracujących przy "Projekcie Manhattan". Radziecka propaganda rozpuszczała informacje, że Stalin skończył z panoszącym się w imperium carów straszliwym antysemityzmem i myśli o ustanowieniu na Krymie republiki żydowskiej, co miałoby nastąpić po pokonaniu Niemiec. 
http://wyborcza.pl/alehistoria/1,121681,13335438,Atomowa_kradziez.html 
 
 
Leszczyńskim radnym pewne idee nadal bliskie ??????
53. Dodane przez Jądruś, w dniu - 14-10-2017 12:26
Szanowni Państwo. W pełni popieram komentarz nr 50, od Pana Szkoda Czasu. Ja też jestem tego zdania, żeby nie wdawać się ze mną w niepotrzebny spór, lecz po prostu przyjąć i zaaprobować w pełni mój punkt widzenia.
54. Dodane przez Do niektórych komentarzy, w dniu - 14-10-2017 13:07
LUDZIE JAKIE WY BZDURY WYPISUJECIE. JEDEN PRZEZ DRUGIEGO, BYLE BARDZIEJ DOPIEC, URAZIĆ I ZMIESZAC Z BŁOTEM. PRZESTAŃCIE JUŻ, NORMALNI LUDZIE MAJĄ TEGO DOŚĆ!!!!!!!!
55. Dodane przez do 40, w dniu - 14-10-2017 13:34
Zanim kogoś obrazisz, sprawdź kto rozpętał II wojnę światową. Każdy, kto ma choć marne pojęcie o historii wie, że sowieci wespół z Niemcami doprowadzili do wybuchu II wojny. Zarówno Hitler, jak i Stalin eksterminowali Polaków. Widać po roczniku, że głowa nabita sowiecką, antypolską propagandą. Nie pozdrawiam.
56. Dodane przez Kornel, w dniu - 14-10-2017 13:47
Równie dobrze można napisać, że wyłącznie bolszewickie pomioty i potomkowie ludowych komisarzy chcą pozostawienia symbolu sowieckiej dominacji w Lesznie. Czerwona zaraza ciągle ma się w naszym pięknym kraju za dobrze, ale cóż poradzić, 50 lat prania mózgów musiało dać takie efekty. Niemcy dzisiaj odżegnują się od win za II wojnę światową i próbują zrzucić ją na Polaków, Rosjanie podobnie. U nas - jak mawiał wódz bolszewików Lenin - pożyteczni idioci przyjmują to za prawdę objawioną. Ale, cytując jedną zkomedii "No przecież Amerykanie w nich 40 lat forsę pompowali, a w nas Ruskie Marksa i Lenina. To jak ja mam ku..a z nimi konkurować?!" Niemcy, Rosjanie oraz ci pożyteczni idioci najlepiej przyswoili nauki Goebbelsa...
57. Dodane przez do 56, w dniu - 14-10-2017 19:06
A co twoim zdaniem "światły" człowieku zrobić z czarną zarazą.Ona nas niewoli od początku naszych dziejów
58. Dodane przez Xxyyzz, w dniu - 14-10-2017 19:57
Ludzie opanujcie się. Napewno żaden z Was nie przeżył np. okropnosciach obozów sowieckich. Mój dziadek miał, po powrocie do kraju cierpiał, mówił co przeżył, ale nigdy nie okazywał takiej nienawiści, wy ja macie, najgorsze, że nawet w stosunku do rodaków. Niczym się nie rozbicie od tych znienawidzonych
59. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 14-10-2017 20:03
Jestem wnukiem weterana i więźnia obozu sowieckiego, powiem tylko jedną prawdę, kochani komentatorzy znizacie się do poziomu tych których nienawidzicie, chyba nie chcecie być tacy sami (a może się mylę)
60. Dodane przez Otóż ja, w dniu - 14-10-2017 21:32
Co Wy na to, aby pomnika nie wyburzac, tylko przebudować na Pomnik Smolenski. Wszyscy będą zadowoleni,przynajmniej ta zbuntowana cześć leszczyniakow.
61. Dodane przez Niedziela, w dniu - 15-10-2017 01:03
Dlaczego nikt nie polemizuje z komentarzem nr 52?! 
Zatkało kakao? 
Co? 
Trudno oskarżyć Wyborczą o antysemityzm . 
Nawet pro rosyjskie trole mają problem z nawiązaniem polemiki na argumenty więc wkęcają Smoleńsk. 
 
A można było dać cynk cesarzowi Japonii aby bacznie przyglądał się eksplozji pierwszej atomowej na Syberii . 
Amerykanie mogli postawić ultimatum Japonii i Sojuzowi . 
 
Problem w tym że miłość do Żydów za oceanem była większa jak do Polaków. 
 
Czy atomowa musiała spaść akurat na misję Maksymiliana Kolbego ? 
 
Nagasaki: zmarł ostatni franciszkanin pamiętający św. Maksymiliana ... 
www.pch24.pl/nagasaki--zmarl-ostatni-franciszkanin-pamietajacy-sw--maksymiliana,... 
18 lut 2015 - W Nagasaki zmarł ostatni japoński franciszkanin, który znał św. Maksymiliana Kolbe podała elektroniczna wersja japońskiego Rycerza ... 
 
 
Kasztor zbudowany został wówczas za miastem, za górą, ale jak się później okazało dzięki temu ocalał, gdy Amerykanie rzucili bombę atomową na Nagasaki.Poleciały tylko szyby!  
Jak widać świętym nawet bomby atomowe nie straszne!  
 
Nagasaki jest najbardziej "katolickim" miastem w Japonii. Spośród ponad 400 tys. mieszkańców prawie 10 proc. stanowią chrześcijanie, do czego istotnie przyczynili się duchowi synowie św. Franciszka z Asyżu.
62. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 15-10-2017 08:58
Wiem co komentator 58 miał na myśli. Mój dziadek był również w obozie sowieckim, skąd wyprowadził polskich żołnierzy Sikorski. Wrócił, opowiadał i płakał, nie miał siły na nienawiśc.
63. Dodane przez Jądruś, w dniu - 15-10-2017 09:38
Ty Tadziu nienawiści do ludzi nam nie wmawiaj. My kochamy ludzi i jesteśmy bardzo wrażliwi i tolerancyjni. Gdybyśmy tacy nie byli już dawno rozpędzilibyśmy to całe zakłamane lewactwo postkomunistyczne na cztery wiatry.
64. Dodane przez mIR, w dniu - 15-10-2017 09:46
ZOSTAWIĆ- JEST TO KAWAŁEK HISTORI LESZNA A WSZYSTKO PRZELICZAĆ ,JAKA TO DZIAŁKA W CENTRUM LESZNA NO IDEALNY PUNKT GASTRONOMICZNY NIEDALEKO DYSKOTEKI ,NO KTOŚ MOŻE ZAROBIĆ.. 
OD HIATORI WARA...
65. Dodane przez JAN, w dniu - 15-10-2017 10:07
Do kom 63.Jedrusiu po twoim komentarzu (nr powyżej), widać jak kochasz ludzi i jaki jesteś tolerancyjny. Obawiasz się odpowiedzialności, w przeciwnym razie byś wszystkich wymordowal, ot to Twoja miłość do ludzi. Ktoś taki ograniczony myslowo jak Ty, nie powinien się wypowiadać. Nie narzucajcie egoistow innym Twojego sposobu myślenia. Myśl sobie co chcesz,masz prawo ale daj innym spokojnie myśleć po swojemu. Rozumiem, że jesteś wierny swojemu idolowi i jemu, który w nianawisci jest niezastąpiony.
66. Dodane przez Do kom 63, w dniu - 15-10-2017 10:11
Nie wypowiadaj się za wszystkich. Mów za siebie. Nie życzę sobie, aby ktoś taki wypowiadał się w moim imieniu.
67. Dodane przez Do kom 64, w dniu - 15-10-2017 10:15
To jest historią całej Polski nie tylko Leszna. Tylko Leszno ma z tym problem. Są ważniejsze sprawy nad którymi należy się pochylić, a nie walka z pomnikami.
68. Dodane przez do 65, w dniu - 15-10-2017 10:44
BRAWO !!!!!!
69. Dodane przez Do kom 53 ja do Jedrusia, w dniu - 15-10-2017 15:22
W pełni zaakceptować przyjąć i zaapronowac Twój tok myślenia, już mamy takiego jednego i kilku jego poplecznikow więc daj na luz i przestań zmuszać ludzi do tego by myśleli po Twojemu, bo to jest psychiczny terroryzm. Ktoś Ci zrobił wodę z mózgu kolego, nie jesteś sam i nie szukaj sobie wyznawców bo dla wielu (jak zdążyłem zauważyć) nie jesteś i nie będziesz nigdy autorytetem.
70. Dodane przez Nawy, w dniu - 15-10-2017 18:41
Ksawery mógł posprzątać to byście ruskim tłumaczyć się nie musieli. 
Chyba , że PO walczyło by o odbudowę pomnika .
71. Dodane przez Do kom 70, w dniu - 15-10-2017 19:55
Czy ktoś się tu komuś tłumaczy. Jak do tej pory wzajemnie się obrazacie i każdy tylko myśli jak drugiemu dołożyć. Nie jestem zwolennikiem PO, ale nie słyszałem, aby budowla lub burzyla pomniki. Zresztą zwolenniczką PIS-u też nie jestem. Moim zdaniem nie ma komu zaufać i tym samym nie ma na kogo głosować. Wszyscy po "jednych pieniądzach".
72. Dodane przez TO JA DO WAS, w dniu - 15-10-2017 20:55
Jak tak Was czytam, to mam wrażenie że jestem w Sejmie. Zachowujecie się jak politycy, jedna wielka awantura. Wstyd, żadnej konkretnej dyskusji tylko same inwektywy.
73. Dodane przez Ale Mienia się skrzydła rozwinęły, w dniu - 15-10-2017 21:33
Co ? 
Nadal zatkane? 
Żadna dyskusja nie potrzebna jest . 
Demokrację to sobie na kremlu wprowadzajcie . 
Oczyścić Miasto z reliktów komunizmu i tyle. 
 
Pozbyliście się Żwirki i Wigury -oni to akurat o Polskę walczyli a jakoś nie walczycie żeby o nich nie zapomniano.
74. Dodane przez ola, w dniu - 15-10-2017 21:49
Pomnik zostawić
75. Dodane przez Solidarnośc Wykleta od 2011r Alternatywa NoACTA, w dniu - 16-10-2017 17:03
Jako Alternatywę nalezy postawic pomnik gen.Ryszarda Kuklinskiego,ktory uratowal swiat przed 3 wojna swiatowa wywolaną przez ZSRR 
(kpt.R.kuklinski bywal w Lesznie)
76. Dodane przez Do kom 75, w dniu - 16-10-2017 21:30
POPIERAM!!!!
77. Dodane przez antyPOPiS, w dniu - 17-10-2017 00:42
Rosjanie w odwecie też mogą u siebie posprzątaj polskie symbole i pamiątki. Może się to komuś nie podobać, ale należy ten pomnik zostawić w spokoju.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj