Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
16
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bernadetta, Renata,
Julia, Benedykt,
Urban
Do końca roku 259 dni.
Start arrow Leszno arrow Jak poruszać się po Krasińskiego?

Utrudnienia w ruchu

Jak poruszać się po Krasińskiego?

18.10.2017. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Po rewolucji, jaką w ostatnim czasie przeszła ulica Słowiańska, pojawia się pytanie, jak kierowcy mają zachowywać się jadąc Alejami Krasińskiego. Przypomnijmy, że przed przejściem dla pieszych, na wysokości budynku poczty, jezdnia zwęża się. Z tego powodu w godzinach szczytu tworzą się gigantyczne korki. Utrudnienia w ruchu występują tym bardziej, że kierowcy cały czas próbują poruszać się po drodze, tak jakby była dwupasmowa.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zmiany, jakie wprowadziła rewolucja rowerowa wywołują duże kontrowersje, w szczególności jeżeli chodzi o kierowców. - Nie wiem kto wymyślił takie rozwiązanie, ale jest ono fatalne. Przez dwa dni w korkach spędziłem około 20 minut. Dwa pasy są tu niezbędne - odpowiadał podczas przeprowadzonej sondy jeden z mieszkańców.

Utrudnienia w
ruchu na Alejach Krasińskiego występują tym bardziej, że kierowcy nie wiedzą jak prawidłowo zachować się na drodze. Część z nich zjeżdża do lewej krawędzi jezdni, inni poruszają się prawą stroną tak, jakby był tam wyznaczony drugi pas.

Jak wyjaśnia Dariusz Adamczak z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Lesznie, ogólne przepisy ruchu drogowego wskazują, że kierowcy powinni poruszać się po prawej krawędzi drogi. - Dopuszcza się zjechanie do środka jezdni w momencie kiedy zamierzamy wykonać manewr skrętu w lewo lub zawracania. Jeżeli chodzi o ul. Krasińskiego, to jest to droga, gdzie występuje duża ilość skrzyżowań. W ich obrębie obowiązuje bezwzględny zakaz wyprzedzania pojazdów. Należy również pamiętać o tym, że od ul. Skarbowej do ul. Słowiańskiej droga - jak poinformował nas Miejski Zarząd Dróg i Inwestycji - ma szerokość około 5,5 metra. W takim przypadku nie ma możliwości, aby ruch odbywał się po dwóch pasach - mówił naczelnik. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy również Dominika Kaźmierczaka, który zapowiedział, że w najbliższym czasie na drodze pojawią się odpowiednie oznaczenia, wyznaczające prawidłowe poruszanie się tym odcinkiem. - Uzupełnimy oznakowanie poziome. Za skrzyżowaniem z ul. Skarbową pojawią się wymalowane strzałki, pokazujące jak należy odpowiednio zjechać - tłumaczył kierownik Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji.
 
Komentarze (119)
1. Dodane przez jar, w dniu - 18-10-2017 13:16
myślę że ta "udana " reorganizacja przyniesie na koniec roku premie prezydentowi, v-ce i naczelnikom, a to że mieszkańcy grzęzną w korkach mają w poważaniu. Czyli jak zawsze władza się bawi , a my za to płacimy.
2. Dodane przez NELI, w dniu - 18-10-2017 13:21
głupota w Lesznie jest popychana głupotą !!! czas skończyć z tymi dzikimi pomysłami !!!
3. Dodane przez Benon, w dniu - 18-10-2017 13:21
Czyli przez 40 lat wszyscy jeździli nieprawidłowo !! Śmiać mi sie chce ktos zrobił babola z ta ścieżka i teraz głupio mu sie przyznać . Dobrze ze kadencja sie kończy. Czyli teraz jedziemy przy prawej a jak tylko ktos koło nas podjedzie odbijamy i wina gościa??? Było dobrze a ktos to zepsuł na maxa.
4. Dodane przez natan, w dniu - 18-10-2017 13:22
W końcu porządek nastanie. Co niektórzy kierujący pewnie do dziś nie wiedzą , iż jest tam jeden pas ruchu.Jak niewygodnie to jechać drogami krajowymi a nie ,,skracać" drogę z DK 5 na Dk 12 przez centrum.
5. Dodane przez qwerty, w dniu - 18-10-2017 13:22
korki? w Lesznie? ktoś z tych kierowców kiedyś stał w korku? chyba nie.
6. Dodane przez Basia, w dniu - 18-10-2017 13:24
Myśle ze nasz prezydent to geniusz i nalezy mu sie order hmmm tylko jaki?
7. Dodane przez Hek, w dniu - 18-10-2017 13:24
W końcu będzie jeden pas ruchu, bo to, co tam kierowcy wyprawiali to była przesada. Przydałaby się kładka nad Słowiańska, albo tunel :), inaczej korki będą zawsze.
8. Dodane przez Medisons, w dniu - 18-10-2017 13:25
Taki sam absurd jak dojazd do rynku w Osiecznej a w szczególności zakręt przy GS.(...)
9. Dodane przez marek, w dniu - 18-10-2017 13:27
Zawsze była 2 pasmowa a teraz nagle jest za wąska he he
10. Dodane przez tt, w dniu - 18-10-2017 13:28
Wystarczy poruszać się na tzw. zamek, ale z buractwem, które nie potrafi włączać kierunkowskazu przy zjeździe z ronda, to będzie ciężko. Tam nigdy nie było dwóch pasów, ale pięć zer i bawarski szmelc zawsze się wciskał, mimo, że obowiązuje tam 40 km/h.
11. Dodane przez rr, w dniu - 18-10-2017 13:28
Od wielu lat w Lesznie utrudnia się życie kierowcom, zwężanie to sposób na rozwiązanie problemów. Tak było np. z wyjazdem z Fabrycznej,zamiast wykonać właściwe oznakowanie poziome, zlikwidowano jeden pas, teraz zamiast na ścieżce rowerowej postawić znak stop funduje się nam korki. Ulice należy poszerzać robić lewoskręty np. na rondach w ciągu ul. Mickiewicza, a nie zwężać- widać metody Bukowskiego działają do dziś
reklama
12. Dodane przez Greg, w dniu - 18-10-2017 13:29
To najpierw bałagan, a póżniej jego porządkowanie!!!Oj, władze miasta"Leszno, tu chce się wyć"-dają wielkie popisy niekompetencji. A może zapytać najpierw panów Szczota i Dziedziczaka, oni przeciez wszystko wiedzą.To rzecz jasna żart!
13. Dodane przez Piotrek, w dniu - 18-10-2017 13:30
Skoro jest tylko jeden pas.... na drugim zróbcie parkingi.  
Będzie gdzie auto zostawić, a sprawiający tyle problemów drugi pas zostanie wyłączony z ruchu. Jedno rozwiązanie - dwa problemy załatwione.
14. Dodane przez ccc, w dniu - 18-10-2017 13:35
w innych miastach jest podobnie, wariactwo rowerowe sprawia, że powstają coraz większe korki, trzeba się po prostu przyzwyczaić do coraz wolniejszej jazdy w całej Polsce
15. Dodane przez obserwator leszczyński, w dniu - 18-10-2017 13:37
Najlepiej ul. Krasińskiego omijać szerokim łukiem. 
Jadąc tam w godzinach szczytu, kierowcę może trafić sz..g.
16. Dodane przez Maciej, w dniu - 18-10-2017 13:38
Świetnie, teraz kiedy samochody stoją na dwóch pasach korek sięga skrzyżowania przy LO1. Niedługo będą stali gęsiego więc moze miasto chce zobaczyć spory ruch juz przy ul. Karasia. Powodzenia
17. Dodane przez Adam, w dniu - 18-10-2017 13:39
Nie trafiony pomysł miasta, wszystkie strony nie są zadowolone z nowego pomysłu: 
 
- rowerzyście bo ścieżka poprowadzona po najgorszym bruku w mieście 
- kierowcy bo zwężenie powoduje korki w tymi miejscu 
- mieszkańcy bo mnie miejsc parkingowych 
 
 
Pytanie czy władza będzie szła w zaparte czy przyzna się do błędu i cofnie zmiany.  
 
To też pokaże jaki mamy styl nowej władzy w lesznie, czy tradycyjny polski autorytarny który "nie popełnia błędów" czy może nowoczesny który słucha głosów mieszkańców i potrafi przyznać się do błędu. 
 
Ps. Tutaj filmik jak nowa zmiana "polepszyła" życie mieszkańcom http://elka.tv/index.php?option=com_hwdvideos(...)3&video_id=5946
18. Dodane przez kierowca, w dniu - 18-10-2017 13:40
Jeśli strzałki pojawią się już od skarbowej czy od świateł to nie zmieni to faktu, ze wcześniej ruch był szybciej rozładowywany. A na dzień dzisiejszy korki aż pod ZUS. W sumie jak korki zaczną się od GREENE to może włodarze z okien Urzędu Miasta zobaczą swój "BUBEL"
19. Dodane przez cita, w dniu - 18-10-2017 13:42
Jasny gwint - ile razy jeszcze napiszecie bzdury odnośnie ilości pasów ruchu na Krasińskiego.  
 
Przepisy mówią jasno ile jest tam pasów ruchu, a kwestia wyprzedzania jest zupełnie inną sprawą 
 
Podstawa prawna: Ustawa z dn. 20 czerwca 1997 r. PRAWO O RUCHU DROGOWYM, Dział 1, Art. 2, Punkt 7) PAS RUCHU - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi; 
Mówiąc językiem prostym: jeżeli jezdnia jest na tyle szeroka, że równolegle mogą jechać dwa (lub więcej) rzędy pojazdów, to wówczas taka jezdnia ma tyle pasów ruchu ile pojazdów obok siebie się zmieści (pod warunkiem, że na jezdni nie ma wymalowanych poziomych linii wyznaczających pasy ruchu).
20. Dodane przez kierowca A, B, C, w dniu - 18-10-2017 13:42
Dlatego że w centrum tworzą sie korki to chcą Urząd budować w innym miejscu...
21. Dodane przez jaroszy, w dniu - 18-10-2017 13:46
jeden absurt drogowy zlikwidowano chodzi o dwukierunkowy ruch na ulicy Niepodleglosci a juz jest nastepny kompletnie nie przemyslana decyzja
22. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 18-10-2017 13:46
Krótko mówiąc: nic się nie stało, jest super, w Wy kierowcy nie marudźcie, tylko pokornie stójcie w korkach, bo to nasze korki, przez nas stworzone i to nie jest nasze ostatnie słowo. Dzięki chłopaki!
23. Dodane przez cita, w dniu - 18-10-2017 13:51
I jeszcze dopowiem 
 
Niekiedy organizator ruchu nie oznacza pasów ruchu na jezdni, gdyż jest ona zbyt wąska - wynika to z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU z dnia 17 lutego 2015 r. 
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, punkt 7): 
§ 15 otrzymuje brzmienie: 
§ 15. 1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić: 
1) na drodze klasy A 3,75 m, 
2) na drodze klasy S: a) dwujezdniowej 3,75 m lub 3,50 m, b) jednojezdniowej 3,75 m, 
3) na drodzeklasy GP i G3,50m, 
4) na drodze klasy Z 3,00 m, 
5) na drodze klasy L 2,75 m, 
6) na drodze klasy D 2,50 m. 
 
I zeby byla jasnosc - jest okreslona minimalna szerokosc WYZNACZONYCH pasow ruchu, tyle, ze to nie anuluje tego co zacytowalem wyzej ( Ustawa z dn. 20 czerwca 1997 r. PRAWO O RUCHU DROGOWYM, Dział 1, Art. 2, Punkt 7) 
 
 
Zastosujcie odpowiednie oznakowanie poziome i pionowe, wyznaczcie JEDEN pas ruchu i wtedy możecie mówić, ze jest jeden, póki oznakowanie jest jakie jest (czyli de facto brak wyznaczonych pasów ruchu) to są tam DWA PASY ruchu i zadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
24. Dodane przez No tak, w dniu - 18-10-2017 13:52
Jest rewolucja- muszą być ofiary.
25. Dodane przez ALE MAMY ...., w dniu - 18-10-2017 13:54
CO ZA GENIUSZ KARPAT WYMYŚLIŁ TAKIE ROZWIĄZANIE??? TAKI CO NIE PORUSZA SIĘ RANO I W POPOŁUDNIOWYCH GODZINACH SZCZYTU. KORKI, KORKI, KORKI,...... A ŚCIEŻKA NA SŁOWIAŃSKIEJ POCHYŁA W KIERUNKU CHODNIKA I NA ZABYTKOWYM BRUKU, RANO PO ROSIE JEST BARDZO ŚLISKA. MIMO JEJ ISTNIENIA WIDZĘ MIESZKAŃCÓW JADĄCYCH I TAK POM CHODNIKU.
26. Dodane przez pytanie do prezydenta, w dniu - 18-10-2017 13:58
Czy zatrudniony w Urzędzie Miasta oficer rowerowy ma prawo jazdy? Jeśli porusza się tylko rowerem lub środkami transportu zbiorowego, to nigdy w tym mieście nie osiągniemy konsensusu między rowerzystami a kierowcami samochodów.
27. Dodane przez cita, w dniu - 18-10-2017 14:00
Swoja droga ciekawe jak autobusom udaje sie włączyc do ruchu z przystanku przed przejściem. Do tej pory po prostu ruszały do przodu, teraz muszą wykazywac sie ekwilibrystyką.... chyba, ze nie będą stawać przy chodniku i na czas zabierania pasażerów bedą blokowąć ruch...
28. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-10-2017 14:03
nie da się ukryć że jest to jedno z najgłupszych rozwiązań jakie miasto wymyśliło, usprawnienia na norwida, na niepodległosci a za to krasińskiego.... zatkana no brawo byle tak dalej ;/
29. Dodane przez Kasia, w dniu - 18-10-2017 14:06
Dlaczego nie umieszczono np. takiego znaku "jazda na suwak"?
30. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 18-10-2017 14:07

Co by się stało, gdybyśmy otwarli dla samochodów osobowych przejazd przez tory pomiędzy ulicą Słowiańską a rondem Zatorze przy Szybowcu? 
Musielibyśmy zmienić kierunek ruchu na odcinku Słowińskiej od Przemysłowej do torów (Tamy Kolejowej) na przeciwny. Wtedy kierowcy jadąc ulicą Śniadeckich rozdzielą się : część wjedzie na ulicę Przemysłową i dalej w prawo we wspomniany odcinek Słowiańskiej od skrzyżowania z Przemysłową/Klonowicza do przejścia podziemnego.  
Gdy zamkną tory, kolejki będą gigantyczne. Będziecie znów rozżaleni ale będziecie mieli wybór, bo z Przemysłowej moglibyście nadal skręcić w lewo na Słowiańską a potem na Aleje Krasińskiego przy Poczcie i ominąć korek przed przejazdem przez tory. Wjazd z torów na rondo Zatorze przy Szybowcu jest przygotowany. 
I Pan Prezydent zmieniając organizację ruchu na ulicy Słowiańskiej od razu powinien to wdrożyć, bo i tak musimy jakoś zastępczo puścić ruch na Zatorze, gdy remontowana będzie ulica Wilkowicka.  
Na Alejach Krasińskiego od skrzyżowania z ulicą Marcinkowskiego drogowcy muszą wydzielić JEDEN pas ruchu i to po lewej stronie a po prawej , hmm będziemy mieli miejsca parkingowe równoległe. W końcu zapotrzebowanie na parkingi w mieście może będzie zaspokojone. 
.
31. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 18-10-2017 14:13
BARDZO DOBRY POMYSŁ!!! - popieram rozwiązanie, a tym co marudzą i twierdzą, że w Lesznie są korki ... wyjechać z miasta w Polskę i nie marudzić zobaczyć co to są korki. Lepiej czepiać się gdy Wilkowicka przy zamkniętym przejdzie blokowana jest przez "kierwoców" na rondzie!!! karać mandatami za blokowanie skrzyżowania. Wrócić do wyjazdu z dwóch pasów z fabrycznej w poznańską. Popieram pomysł ze słowiańską, bardzo dobry pomysł a marudą no cóż życzę więcej grzeczności, zrozumienia i przesiąść się na rower :)
32. Dodane przez xxx, w dniu - 18-10-2017 14:14
ale do nikogo nie dociera ze zawsze ta droga była tylko jednopasmowa to wy ludzie zrobiliście sobie z niej dwa pasy !!
33. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 18-10-2017 14:14
Proszę podać z nazwiska kto podjął decyzje o wytyczeniu tej drogi rowerowej, kto wydał pozytywne opinie, kto wziął pieniądze za zbadanie jaki to będzie miało wpływ na ruch uliczny w Lesznie, wreszcie ile to wszystko kosztowało? Nikt już nie ma wątpliwości, że jest to wielki bubel; rozwiązanie, które przynosi więcej szkód niż korzyści. Efekt zmiany to mniej miejsc parkingowych, ścieżka na której rowerzyści mogą wybić zęby i korki.
34. Dodane przez Archanioł, w dniu - 18-10-2017 14:56
Wódz bawi w stolicy na spotkaniu w innej, też gorącej sprawie z ostatnich tygodni, a tu pod jego nieobecność prawdziwy fenomen komunikacyjny na całego i to jednym podpisem. Kto by pomyślał... Aż się prosiło, żeby naczelny i vice stanęli tam przy pasach i posłuchali, co myślą kierowcy. Boje się tylko, że z powodu samozachwytu urzędników za chwilę podobne rozwiązanie wprowadzi się na wiadukcie, Jana Pawła i Konstytucji, a wodzowi na koniec roku zabraknie klatki piersiowej do odbierania kolejnych medali z rąk Adriana. A tak przy okazji chwalenia się konferencjami to następna konferencja, np. pod tytułem: LESZNO SYMBOLEM ZATWARDZENIA (w ruchu drogowym), aż się prosi o zorganizowanie, ale tym razem może w wymiarze europejskim. Niech i inni się pośmieją.
35. Dodane przez haha, w dniu - 18-10-2017 14:56
Zmniejszyć przelotowość jednej z głównych ulic miasta o 50% - geniusz zła... a piesi niech oddychają spalinami stojących i co chwila gazujących przy ruszaniu samochodów.
36. Dodane przez Do 32, w dniu - 18-10-2017 15:29
No i trzeba było słuchać nas ludzi, a nie osłów.
reklama
37. Dodane przez abc, w dniu - 18-10-2017 15:55
Smrod, spaliny-no i zadymienie w Centrum Leszna-ale to nie od stojacych w korkach aut, tylko ludzie pala weglem w piecach.
38. Dodane przez Lukas, w dniu - 18-10-2017 16:00
Totalna Pomyłka To Zwężenie Przy Budynku Poczty. droga jest wąska ale samochody radzą sobie od lat jadąc jeden obok drugiego i nigdy nie było problemu.
39. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 18-10-2017 16:07
ścieżka ok niech sobie jest ale po co to zwężenie na alejach ?? na prawdę świetnie się oddycha w śród aut stojących w korku
40. Dodane przez kana, w dniu - 18-10-2017 16:09
dobrze zrobione ze zwezone przynajmniej moze ludzi na pasach nie beda zabijac , komu nie pasuje na rower ;) a postanie kilka minut to nie korek. Ja to bym jeszcze podniosła te przejscia jak na dąbrowskiego
41. Dodane przez tetetete, w dniu - 18-10-2017 16:19
Tak to jest jak na siłę i na szybko robi się ROWEROWE LESZNO. Zastanawiam się, czy Szanowny Pan Prezydent miał "okazję" przejechania się tą ścieżką - proponuję wybrać na tę okoliczność deszczowy lub śnieżny dzień! Ta ścieżka będzie idealnym miejscem na odgarnianie śniegu z ulicy i chodników :)
42. Dodane przez Marek, w dniu - 18-10-2017 16:21
Pogonic borowiaka i towarzystwo pisowej adoracji
43. Dodane przez Gold, w dniu - 18-10-2017 16:32
Kolejna sprawa załatwiona byle jak, byle odtrąbić "sukces" byle strzelić fotkę i na FB, nie tak zarządza się miastem !
44. Dodane przez Antoni, w dniu - 18-10-2017 16:35
Babol roku. Aleja Krasińskiego ma dosyć miejsca na ruch dwoma pasami. Tłumaczenie (wyjaśnienie) zamieszczone na portalu miejskim leszno.pl, że powinien się tam odbywać tylko ruch lokalny i podpieranie się statystykami wypadków to jakaś bzdura. Każdy znający miasto a jadący od strony Poznania na Głogów pojedzie Krasińskiego a nie Aleją Konstytucji i później Jana Pawła. Zresztą w godzinach szczytu ruch na wiadukt, obojętnie z której strony odbywa się w żółwim tempie. A nawet zakładając, że tylko mieszkańcy Leszna jadą np z pracy z centrum na Zatorze, to którędy mają jechać? Wilkowicką, która niebawem zostanie zamknięta? Pozostaje Krasińskiego od kilku dni bezsensownie zwężona. O przejeździe kolejowym przy Słowiańskiej ludzie piszą ale decydenci milczą. A tak w ogóle kto zyskał na postawieniu tych słupków? Chyba tylko piesi. Bo nie kierowcy i rowerzyści też nie. Dziś około godziny 16 byłem świadkiem jak 2 osoby przeprowadzały rowery przez przejście dla pieszych na Krasińskiego (po stronie banku), a ścieżka rowerowa 3 metry dalej! To jest chore
45. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 18-10-2017 16:58

Droga ma 5,5 metra szerokości więc zgodnie z prawem drogowym można na niej wydzielić tylko jeden pas ruchu o szerokości 3 metrów.  
Pozostałe 2 metry tak jak pisałam wcześniej możemy przeznaczyć na parking równoległy do chodnika lub na ścieżkę rowerową :) 
Do kom.29 - Na Alejach Krasińskiego nie ma linii przerywanej dzielącej 2 pasy ruchu, co Ty sugerujesz na zamieszczonej grafice, bo droga na dwa pasy ruchu jest za wąska, brakuje pół metra. I tak jest od bardzo dawna, od czasu gdy furmanki przestały jeździć po Lesznie.  
Kiedyś przy Poczcie była sygnalizacja świetlna, starsi to pamiętają, młodsi będą zaskoczeni. Nie ma jej od bardzo dawna, ja ją pamiętam , pamiętam też lata gdy stała ale była nieczynna. Nie pamiętam kiedy ją zdemontowano. 
.
46. Dodane przez Paweł, w dniu - 18-10-2017 17:21
durnie, przecież wy i tak nie umiecie poruszać się po mieście samochodem, więc każda zmiana organizacji ruchu nie ma wpływu na to jak wygląda płynność ruchu, połowie z was już dawno należałoby zabrać prawo jazdy! a w marudzeniu to wy wszyscy jesteście pierwsza liga. wyobrażam sobie ten jazgot i płacz jakby zabronić ruchu pojazdami w centrum, o matko! zamieńcie samochody na rowery, będzie cudnie !!!
47. Dodane przez Rekma, w dniu - 18-10-2017 17:40
Czyli w Lesznie mamy ruch lewostronny
48. Dodane przez Ad, w dniu - 18-10-2017 17:44
Tam zawsze był parking po prawej stronie. Komu to przeszkadzało to nie wiem. To całe dzieło wygląda beznadziejnie. Centrum miasta , a tu prowizork
49. Dodane przez Kola, w dniu - 18-10-2017 18:06
Co to za kretyn wymyślił rowerzystów gonić z centrum miasta sezon na rower 4 miesiące niech jeżdżą poza centrum
50. Dodane przez hmm, w dniu - 18-10-2017 18:12
art.2 ustawy Prawo o ruchu drogowym... dla tych co twierdzą, że tam jest jeden pas ruchu.
51. Dodane przez PL, w dniu - 18-10-2017 18:13
Masakra. Tego kto to wymyślił powinno się wylać z roboty.
52. Dodane przez kris, w dniu - 18-10-2017 18:31
RADIO ELKA - może jakiś sondaż czy chcemy czy nie chcemy to rozwiązanie??
53. Dodane przez on, w dniu - 18-10-2017 19:12
problemem nie jest jeden pas ruchu a nieprzerwany strumień pieszych i rowerzystów!!! każdy samochód musi się tam zatrzymać bo o ile widać jak daleko jest pieszy i można przewidzieć że nie dojdzie do przejścia zanim samochód przejedzie o tyle rowery są szybkie i pojawiają się nagle a przecież nikt nie chce nikogo potrącić.... 
TYLKO ŚWIATŁA ROZWIĄŻĄ TEN PROBLEM!!!!
54. Dodane przez Messi baroku, w dniu - 18-10-2017 19:52
Władza, kiedy jej wygodnie, lubi powoływać się na internetowe sondy. Teraz tak nie będzie.
55. Dodane przez NL, w dniu - 18-10-2017 20:11
Wzorem rozwiązań holenderskich to rowery powinny w takim miejscu ustępować samochodom.
56. Dodane przez Leszno miasto szybowców, w dniu - 18-10-2017 20:18
Brawo Wy!! 
Teraz jeszcze zamknąć przejazd z Gronowa na Zatorze(budowa wiaduktu) i poruszać będzie można się drogą lotniczą. Jeszcze raz Brawo Wy!!!
57. Dodane przez Pisowiec, w dniu - 18-10-2017 20:25
Ta dawna ul ARMI CZERWONEJ powinna byc od wszelkich pojazdow zwolniona jak sama nazwa wskazuje Alejami chodza a nie jezdza
58. Dodane przez Kirk, w dniu - 18-10-2017 20:27
Brawo Cita! W końcu jeden ogarnięty. Tam były, są i będą 2 (DWA) pasy ruchu! Za parę dni to zwężenie zniknie.  
Trzeba było tunel tam zrobić albo kładkę!
59. Dodane przez Pisowiec, w dniu - 18-10-2017 20:30
Spacery w tak pieknym miejscu ktore kiedys bedzie piekniejsze z pewnoscia ostudzily by nie jednego rajdowca wiec puszkami na autostrady Alejami na milostrady
60. Dodane przez inr, w dniu - 18-10-2017 20:47
a ja popieram to rozwiązanie.mam dośc kierowców zajeżdżającym mi drogę przed nosem,my rowerzyści też mamy swoje prawa.BRAWO.
61. Dodane przez zzzzzz, w dniu - 18-10-2017 21:00
1. miejsce zawsze było bardzo niebezpieczne, szykana miała byc dawno 
2. tam nigdy nie było dwóch pasów, tylko 1 pas ruchu, to kierowcy na siłę pchają sie do przodu, a na lewoskręcie koło I LO tn prosto!!!!!!! monitoring i mandatz do domu!
62. Dodane przez ja, w dniu - 18-10-2017 21:23
IDIOTYZM !!!
63. Dodane przez pamietam, w dniu - 18-10-2017 21:25
Tam nie tylko były kiedys światła, tam po prawej stronie można tez było parkować ... i komu to przeszkadzało ?
64. Dodane przez xy, w dniu - 18-10-2017 21:45
A ja mam inne pytanie kto tam ma pierwszeństwo przejazdu samochód na głównej drodze , czy rowerzysta na ścieżce przy drodze podporządkowanej, w myśl zasad ruchu ścieżka rowerowa nie jest przejściem dla pieszych a jako tak przecina główną drogę
65. Dodane przez xxx, w dniu - 18-10-2017 21:51
Ścieżką rowerowa na Słowiańskiej, jak najbardziej potrzebna, tylko ścieżka rowerowa w prawdziwym tego słowa znaczeniu, a nie ta żałosna atrapa ścieżki, która został nam zafundowana. Mimo, że słusznie minione czasy minęły już jakiś czas temu to jednak mentalność władzy niewiele się zmieniła. Jeżeli wychodzi się z założenia, że wystarczy namalować na jezdni kilka kresek i już mamy ścieżkę rowerową to jest to jakieś nieporozumienie. Poza tym rozwiązanie ruchu drogowego to jakieś totalne nieporozumienie. Wyprofilowanie ścieżki na skrzyżowaniu ul. Tama Kolejowa, ul. Słowiańska jest nienaturalne, wbrew naturze ludzkiej, która ma w swoim zwyczaju chodzić najkrótszą drogą. Tym czasem przejście dla pieszych zostało sztucznie przesunięte całkowicie poza przejście przez przejazd kolejowy na powierzchni i w zasadzie przejście podziemny. Pytam się kto o zdrowych zmysłach będzie tak chodził??? Ktoś kto to planował chyba nie do końca ogarniał temat. 
Natomiast o rozwiązaniu na skrzyżowaniu ul. Słowiańska, al. Krasińskiego to już nawet nie będę się wypowiadał, bo szkoda tylko słów.
66. Dodane przez Popieram, w dniu - 18-10-2017 21:57
Popieram ta decyzje! Wreszcie tam jest bezpieczne przejscie a nie ze jexen samochod sie zatrzymuje a drugi na pasjedzie . Branie prezydencie!
67. Dodane przez ja, w dniu - 18-10-2017 22:01
A co na to OFICER rowerowy ?Coś cicho siedzi
68. Dodane przez Ricardo28, w dniu - 18-10-2017 22:15
Do tej pory ruch odbywał się po dwóch pasach a teraz nie można????
69. Dodane przez amen, w dniu - 18-10-2017 22:38
durni jesteście
70. Dodane przez ja, w dniu - 18-10-2017 23:03
Od kiedy w Lesznie obowiązuje ruch lewostronny ??? 
To się nadaje do Absurdów Drogowych.
71. Dodane przez sputnick, w dniu - 18-10-2017 23:22
Głupoty mówią. Na drodze jednokierunkowej bez wymalowanych pasów ruchu pasów jest tyle ile się na szerokość zmieści pojazdów w danej konkretnej sytuacji (jakby trzy motory obok siebie jechały byłyby trzy pasy np). Przy takim bezsensownym zwężeniu okazuje się, że ten co jedzie przy prawej krawędzi ma pierwszeństwo.
72. Dodane przez do 64, w dniu - 18-10-2017 23:24
Jesteś pewien, że w myśl przepisów jest coś takiego jak "główna droga".
73. Dodane przez xxxx, w dniu - 19-10-2017 05:53
bez ale tej zmiany na trzeźwo myslac nie bylo robione niewypal to dobre okreslenie za to od strony bodzio dwa pasy w lewo na wiadukt bingo
74. Dodane przez poirytowany, w dniu - 19-10-2017 07:20
ten cały Adamczak z KMP nie ma racji. Jego gadka usprawiedliwia działania miasta w tej sprawie. W przepisach jest jasno wyartykułowane, że w przypadku braku oznaczenia poziomego pasów ruchu na drodze może jechać obok siebie tyle pojazdów ile się na niej mieści. jezeli na jednokierunkowej moze jechac obok siebie naraz 6 rowerów to jest to zgodne z przepisami. To samo dotyczy samochodów. Jeżeli 2 auta mają miejsce jechać obok siebie to jest to zgodne z przepisami. Powatarzam, jest to zgodne z przepisami!!
75. Dodane przez Tai, w dniu - 19-10-2017 07:37
Skoro Krasińskiego nie posiada dwóch pasów jezdnych " bo przepisy tak mówią " to Panie prezydencie proponuje zrobić po prawej stronie parkingi bo w tym mieście nie ma gdzie już zaparkować ,
76. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 19-10-2017 08:13
Popieram zmiany
77. Dodane przez Ola, w dniu - 19-10-2017 08:15
Korki masakra !!!!! 
 
Kto na to wpadł ?
78. Dodane przez Ipka, w dniu - 19-10-2017 08:17
Proponuje żeby ten kto to wymyślił zobaczył jak to wyglada w godz szczytu  
Przecież to absurd !!!!!!!!!
reklama
79. Dodane przez Śmiech na sali., w dniu - 19-10-2017 08:21
Drodzy kierofcy z megawielkiej aglomeracji Leszna. Zrobił się wam mały koreczek i stękacie. Leszno nie jest większe niż najmniejsza dzielnica Wrocławia. Ogarnijcie się trochę i skończcie już płakać. Jak nie potraficie jeździć, to czas sprzedać samochód. Jedno zwężenie i panikują jakby co najmniej zamknięto jedyną przeprawę przez rzekę.
80. Dodane przez do 74, w dniu - 19-10-2017 08:26
Człowieku, poczytaj przepisy. Twoim tokiem rozumowania. Krasińskiego jest jednopasmowa dla autokarów, 2pasmowa dla osobówek, 3 pasmowa dla kosiarek i 6 pasmowa dla rowerzystów. Przepis mówią o ponad 3m na jeden pas a tak masz 5,5 m
81. Dodane przez do 79, w dniu - 19-10-2017 09:06
Objawił się nam mistrz kierownicy, który potrafi jechać stojąc w korku. I jeszcze jedno. Dlatego mieszkamy we wsi Leszno, by nie stać w korkach, jakbyśmy mieszkali we Wrocławiu. (...)
82. Dodane przez do 80, w dniu - 19-10-2017 09:06
Właśnie - przeczytaj art. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym a później się wymądrzaj....
83. Dodane przez zgoryczony, w dniu - 19-10-2017 09:07
niech nikt nie gada o malowaniu pasów czy jeździe na suwak bo to nie rozwiąże problemu! od lat tą drogą osobówki jeździły dwoma pasami i było ok, tak powinno pozostać inaczej ta część miasta utknie w korku czy ktoś nie potrafi tego zrozumieć ? ścieżka wymalowana niech sobie jest ale na aleja powinny zostać po staremu
84. Dodane przez głupie przepisy, w dniu - 19-10-2017 09:15
Jeżeli tak jest jak piszecie, że przy braku linii poziomych jest tyle pasów ruchu ile się zmieści to przepraszam, ale te przepisy są debilne. Oznaczałoby to, że praktycznie wszystkie ulice jednokierunkowe posiadają dwa pasy ruchu. Wyobrażacie sobie co by się stało, gdyby kierowcy jeździli na wszystkich jednokierunkowych w dwa auta obok siebie? Jak by miał wyglądać ruch na końcu skrzyżowania takiej jednokierunkowej drogi, gdyby przechodziła w dwukierunkową?
85. Dodane przez Archanioł, w dniu - 19-10-2017 10:01
do 80. Czy to znaczy, że dwa pasy na skrzyżowaniu (z Marcinkowskiego np.) przed światłami są niezgodnie z przepisami? Czy tam może być ciaśniej?
86. Dodane przez Kirk, w dniu - 19-10-2017 10:12
Do 80. Tak przepisy mówią 3m na jeden pas jeżeli pasy są wyznaczone. Jeżeli linii wyznaczających nie ma w tedy jest tyle "pasów" ile zmieści się pojazdów.
87. Dodane przez cita, w dniu - 19-10-2017 10:45
Do komentarza 80 
Przeczytaj komentarz 19. 
 
END
88. Dodane przez cita, w dniu - 19-10-2017 11:00
Do 84. 
 
Normalnie. Tam, gdzie mieszczą sie pojazdy tak sie po prostu jeżdzi. Tam gdzie sie nie mieszczą - tak sie nie jeździ. Jest tyle porzepisów regulujących ruch, wyprzedzanie, przejeżdzanie przez skrzyżowania, że spokojnie dwa pojazdy obok siebie wiedzą co ze sobą zrobić.
89. Dodane przez loGIK, w dniu - 19-10-2017 11:10
Stop rowerowemu terroryzmowi!!!
90. Dodane przez wolność, w dniu - 19-10-2017 12:00
Cała ulica Słowiańska, od Rynku do torów kolejowych, wolna od samochodów!!! Cała ulica Słowiańska - deptakiem.
91. Dodane przez kierowca, w dniu - 19-10-2017 12:01
"Dziękujemy" panie prezydencie, pozdrowienia dla "oficera rowerowego". A propos - kiedy najbliższe wybory?
92. Dodane przez :), w dniu - 19-10-2017 12:11
Z jednej strony mieszkań Leszna a z drugiej pan prezydent , jego "oficer rowerowy" (co za nazwa "oficer"... ha!ha!) i garstka rowerzystów. "Demokratycznie" (?), mniejszość udupiła większość... Brawo panie Łukaszu, więcej takich inicjatywy - przypomnimy przy wyborach.. Miłego dnia
93. Dodane przez Adam, w dniu - 19-10-2017 12:19
Z komentarzy elki w tej wiadomości jak i poprzednich zawiązanych z tą zmianą widać że lud krzyczy że zmiana jest na "złe", ciekawe czy władza usłyszy wołanie ludu czy będzie głucha na potrzeby mieszkańców!
94. Dodane przez kierowca, w dniu - 19-10-2017 14:20
Jak jeszcze raz jakiś rowerzysta samobójca łamiący równocześnie dwa lub wiecej przepisów będzie panoszył się po drogach w godzinach szczytu to może sie zdziwić.
95. Dodane przez Kierowca, w dniu - 19-10-2017 15:04
Może ktoś wie jaką szkołę oficerską kończył oficer rowerowy i jaki ma stopień?
96. Dodane przez ala, w dniu - 19-10-2017 17:27
To juz przekracza wszelkie pojecie włodaże powinni dbać o środowisko wewnątrz miasta teraz tworzą się korki więc rośnie zanieczyszczenie powietrza do tego dojdzie ogrzewanie i nie będzie czym oddychać. Gratuluję Prezydentowi i reszcie myślicieli, wybory już niedługo .
97. Dodane przez Dina, w dniu - 19-10-2017 17:57
Do 75. Jak byś chciał parking po prawej stronie,to jak zaparkujesz , 
"do wieczora"nie wyjedziesz . Będziesz czekał aż przejadą jadący .
98. Dodane przez Lemi, w dniu - 19-10-2017 18:31
Nie wiem czy w taki razie Pan Dariusz Adamczak z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Lesznie zajrzał w kodeks drogowy...
99. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 19-10-2017 19:28
Ale to trza umić, a ludzie nie umiejo! ;-)
100. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 19-10-2017 21:46

Jeśli całe Aleje Krasińskiego, na całej swej długości mają minimum 20 metrów szerokości z chodnikami i dwoma jezdniami, możemy ograniczając prędkość do 30km/h wydzielić na jezdniach po 2 pasy ruchu o szerokości minimum 2,25 metra. Jeśli każda z dwóch jezdni ma szerokość ok. 5,5 metra to po podzieleniu na 2 pasy ruchu otrzymamy 2 pasy o szerokości nieco mniejszej niż 2,75 metra czyli nogi z gazu i mamy dwa pasy ruchu ale ... czy całe Aleje mają minimum 20 metrów szerokości ( chodnik, jezdnia, planty, jezdnia, chodnik). Bo nie chodzi tylko o ruch samochodów ale też o bezpieczeństwo pieszych. Chodnik węższy niż 1,5 metra i już mamy problem. Dlatego ważne są wszystkie elementy składowe drogi czyli pasy ruchy, pobocze, chodnik. 
.
101. Dodane przez Karl, w dniu - 19-10-2017 22:13
Jakie dwa pasy jakoś nie widzę tam znaków poziomych rozdzielających dwa pasy ruchu, ludzie sami sobie te pasy wyznaczyli i teraz psioczą że zwężenie na jeden pas bzdura jak pojadę środkiem też jadę prawidłowo.
102. Dodane przez Mona, w dniu - 19-10-2017 22:52
Panie Prezydencie! To jakiś poraniony pomysł z tym śmiesznym pachołkiem i z tą rewolucją na Słowiańskiej (od poczty do ul.Przemysłowej),miejmy nadzieję że ruch na Al.Krasińskiego wróci do ,, poprzedniego stanu".
103. Dodane przez Andrzej, w dniu - 20-10-2017 00:11
Widać nasza władza pozazdrościła dużym miastom jak np. Poznań czy Warszawa. Postanowili więc zrobić z Leszna metropolię jak się patrzy. No i pan prezydent z panem od dróg wymyślili, że na początek zafundują nam ...korki. Jaki genialny pomysł, ciekawe co będzie następne, strach się bać.  
Ocenimy to w czasie kolejnych wyborów, które tuż, tuż.
104. Dodane przez Lemi do 101, w dniu - 20-10-2017 01:00
Poczytaj człowieku kodeks drogowy a potem się wypowiadaj!!! Widzisz gdzieś po za miastem znak 90/km? Ja rzadko czyli jak nie widzę to mogę jechać 300 km/h?
105. Dodane przez hehe, w dniu - 20-10-2017 07:11
Wszyscy stojący powinni zacząć trąbić :)
106. Dodane przez xxx, w dniu - 20-10-2017 08:08
p.Dariusz Adamczak z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Lesznie powinien sie lepiej przygotować do tej wypowiedzi- na temat paów s ruchu
107. Dodane przez RD, w dniu - 20-10-2017 10:46
CZYTAJCIE WPIS NUMER 19 i NIE GADAĆ BXBUR
108. Dodane przez Kasia, w dniu - 20-10-2017 15:40
Szkoda słów!!! Ciekawe kto wpadł na tak genialny pomysł, przecież to jest chore!!!
109. Dodane przez trąbka, w dniu - 20-10-2017 15:59
Jak możecie, to trąbcie, na znak tej paranoi.
110. Dodane przez GOBO, w dniu - 20-10-2017 22:06
KURCZE ! Nie narzekajcie Tak Bardzo !  
Bo Kto wie Jakim Cudowny Pomysłem Jeszcze ,Nasi Czcigodni Włodarze Miasta Nas nas Obdarzą ! Aż Strach się Bać ! O, Oni Chyba się Dopiero Rozkręcają ! ! ! Po prostu ROZWIŃ SKRZYDŁA ! ! !
111. Dodane przez Do pomyslodawcy tych korków, w dniu - 21-10-2017 01:06
W Lesznie są dwie drogi łączące południe miasta z północą. Jedna to al. Krasińskiego, a druga to obwodnica. I aleje są zakorkowane, bo jakiś idiota wymyślił tam zwężenie jezdni, by rowery wyjeżdżające z podporządkowanej ulicy Słowiańskiej miały pierwszeństwo przed pojazdami jadącymi ulicą z pierwszeństwem przejazdu. Gratuluję "mądrości" i znajomości przepisów. Jesteśmy głęboko wdzięczni idiocie odpowiedzialnemu za te korki i blokującemu miasto czyli pomysłodawcy tego dziwactwa.
112. Dodane przez kkk, w dniu - 21-10-2017 11:36
Ile nas kosztuje ten geniusz - oficer (??) rowerowy? I czy rzeczywiście jest potrzebny mieszkańcom miasta..? Może lepiej by nic nie robił, byłoby lepiej,,
113. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-10-2017 11:39
Czy pan Prezydent oraz jego oficer rowerowy mogliby wytłumaczyć publicznie sens utrudniania życia kierowcom. Panie Łukaszu, może choć na fejsiku,.,? Prosimy...
114. Dodane przez jar, w dniu - 23-10-2017 14:16
Dla wszystkich mądrali od zasad ruchu  
 
dzień 19.10.2017 godz. 15:41
115. Dodane przez tomek, w dniu - 23-10-2017 15:42
czyli bzdura, że nie mieszczą się dwa samochody, skoro dwa autobusy weszły (...)
116. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 23-10-2017 21:05

Autobusy na Alejach Krasińskiego prawie stykają się lusterkami. Gdy koła autobusu jadą 10 cm od krawężnika, nadwozie jest nad chodnikiem. Kierowca lusterkiem bocznym może zahaczyć pieszego a na pewno może lusterkiem porwać komuś parasol. Autobus cały, z lusterkami bocznymi musi zmieścić się na jezdni !! 
.
117. Dodane przez spostrzegawaczyk, w dniu - 24-10-2017 13:39
Ale fotomontaż. Przecież to jest jeden i ten sam autobus! Zobaczcie po reklamach!
118. Dodane przez ja, w dniu - 24-10-2017 15:35
Autobusy mają różne rejestracje, to żaden fotomontaż. Gratuluję foto. Popieram 114.
119. Dodane przez miotła, w dniu - 24-10-2017 20:51
do117. ty okulista się o ciebie pytał... 
inne lampy inne zderzaki, szyby, szablony reklam, wloty powietrza po prostu inne autobusy, a tak na marginesie ile lat były dwa pasy wykorzystane owszem przy pasach tam było niebezpiecznie zazwyczaj jedno auto stało a drugie waliło w pieszych tak jak przy Łaziebnej i Metziga ta sama sytuacja ale wystarczyło rozwiązać to wystającymi pachołkami przed każdym przejściem trudno jest to upierdliwe ale skuteczne wyhamowanie pojazdów na tyle by skutki wypadków z pieszymi zmniejszyć do zera...
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Kawalerka na parterz... Leszno 800
Lokal do wynajęcia Rydzyna 1000
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 1500
Górka duchowna, 68,1... Górka duc... 174000
Działki piotrowicePiotrowic... 140000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj