Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Nafis prosi radnych o pomoc

Nie jesteśmy żadną konkurencją

Nafis prosi radnych o pomoc

04.12.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Spółka Nafis, która wybudowała w sąsiedztwie Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego swój własny szpital kardiologiczny, nie może go uruchomić – powodem jest brak podłączenia do sieci wodnej i kanalizacyjnej, które blokuje publiczna placówka. Władze spółki proszą o pomoc radnych Leszna i zapewniają, że nie chcą być żadną konkurencją dla WSZ.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Spółka Nafis do końca listopada ubiegłego roku prowadziła w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym pracownię kardiologii inwazyjnej. Jednak po 10 latach współpracy władze szpitala nie przedłużyły jej umowy. Powodem była budowa w sąsiedztwie publicznej placówki osobnego centrum medycznego, która zdaniem zarówno władz szpitala, jak i Urzędu Marszałkowskiego stanowić mogło konkurencję w usługach leczniczych.
Dziś, dokładnie po roku od zakończenia współpracy władze spółki zaprezentowały praktycznie gotowy obiekt, wyposażony w specjalistyczny sprzęt. Brakuje tylko wody i podłączenia do kanalizacji. Dostęp do nich możliwy
jest tylko za pośrednictwem Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego, ten zaś od samego początku odmawia tak zwanej „służebności”.

Władze spółki zaprosiły radnych Leszna, żeby obejrzeli szpital. -Nie jesteśmy i nie będziemy konkurencją dla Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego, zabrania nam tego prawo - zapewniał radnych prof. Maciej Lesiak, członek rady nadzorczej spółki - jesteśmy natomiast otwarci na bardzo wiele opcji, ponieważ obecnie mamy do czynienia z najgorszym z możliwych wyjść: gotowy szpital jest de facto pustostanem. Profesor wskazywał na pełną otwartość na współpracę przy bardzo różnych usługach medycznych, których publiczny szpital nie świadczy. -Najbardziej od zaraz przydałaby się tu rehabilitacja kardiologiczna - mówi - jednak możemy rozważyć także świadczenie usług opiekuńczych czy hospicyjnych.

Maciej Lesiak dodał, że obecny stan sprawia, że na przegranych pozycjach są aż trzy strony. -Stracił Wojewódzki Szpital Zespolony, który ma kontrakt o wiele niższy od naszego, straciła spółka Nafis, która nie może prowadzić działalności, ale najbardziej przegrani są pacjenci - stwierdził profesor. Prezes spółki Adam Koniuk dodał, że żaden dialog z dyrekcją szpitala nie jest prowadzony. -Spotykaliśmy się, ale nie mam żadnej odpowiedzi, ani na „tak”, ani na „nie”- powiedział.

Radni Leszna, którzy odwiedzili szpital pytali, na czym polegać ma ich rola. -Niczego nie mogę na państwu wymusić, ale byłoby dobrze, gdyby wreszcie doszło do rozmów - przekonywał prezes Koniuk. Radna Hanna Kotomska (PL 18) przypomniała, że głównym decydentem w tej sprawie nie jest samorząd Leszna, tylko województwa. -Może należałoby powołać jakiegoś mediatora, który nie byłby związany z żadną stroną - zasugerowała. Barbara Mroczkowska (PO) zaproponowała wspólne posiedzenie komisji, podczas którego radni porozmawialiby z władzami obu placówek, zaś Marek Goryniak (PiS) wystosowanie uzgodnionego stanowiska do Marszałka Województwa.

Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego Tomasz Karmiński, którego poprosiliśmy o komentarz w sprawie Nafisu nie ukrywa, że wciąż uważa spółkę za konkurenta. -Dziś najważniejszą rzeczą w kontrakcie jest kadra, a większość wyspecjalizowanych pracowników Nafisu przeszła do nas - powiedział - poza tym już przystępując do budowy szpitala w naszym sąsiedztwie wiedzieli, że nie mają zgody na przyłączenie się do sieci, więc traktuję tę inwestycję jako kompletnie nietrafioną.

 
Komentarze (55)
1. Dodane przez marek, w dniu - 04-12-2017 12:46
w pierwszej kolejności kontrakty powinny otrzymywać publiczne placówki służby zdrowia a na samym końcu, gdy publiczna służba zdrowia nie może zrealizować placówki prywatne z kapitałem zagranicznym, które płacą podatki i odprowadzają zyski poza granice Polski
2. Dodane przez Alka, w dniu - 04-12-2017 12:50
Czy w nowym szpitalu planowany jest oddział kardiologiczny dla dzieci?  
Nie ukrywam że bardzo by się przydał, nie trzeba będzie jeździć do Wrocławia czy Poznania z dziećmi, a deficyt kardiologów dziecięcych niestety jest bardzo dokuczliwy na rynku leszczyńskim !
3. Dodane przez pacjent, w dniu - 04-12-2017 12:54
o przyłączach myśli się przed rozpoczęciem budowy. Jak Wam odebrano budowę...
4. Dodane przez Znawca, w dniu - 04-12-2017 12:56
Zastanawia mnie, kto wydał pozwolenie na budowę bez warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej?
5. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 04-12-2017 12:58
szanowni redaktorzy , może tak zgłębicie historię prawną ziemi na której wybudowano ów przybytek ??, druga sprawa jak inwestor uzyskał zgodę na budowę bez warunków przyłączenia do instalacji ? są to podstawowe formalności jakie prowadzi się przed rozpoczęciem inwestycji , a nie teraz olaboga.... sami oceńcie
6. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 04-12-2017 12:59

No to problem ma Wydział Planowania Przestrzennego Miasta Leszna , bo wydał zgodę na budowę oraz osoba projektująca ten budynek. No i chyba Inspektorat Nadzoru Budowlanego. 
Przyłącze kanalizacyjne musi być zaplanowane przed wydaniem zgody na budowę. Bez tego projekt nie istnieje. 
Nikt nie może przyłączyć się do sieci kanalizacyjnej, wodociągowej, elektrycznej i gazowej na terenie mojej nieruchomości, jeśli ma obok własną nieruchomość.  
Budynek został więc postawiony niezgodnie z prawem i Nowy Szpital musi przeciągną rury do najbliższego przyłącza miejskiego a jeśli otoczony jest cudzymi nieruchomościami przyłącze musi wykonać na drodze dojazdowej, z której ma prawo korzystać. 
Media nie mogą przebiegać przez cudzą własność!! W przypadku awarii naruszony zostałby mir nieruchomości należącej do innego właściciela a jest to przestępstwem.  
Budowanie na zasadzi - postawimy budynek a potem wymusimy na Prezydencie zgodę na przyłączenie do kanalizacji Szpitala Miejskiego jest manipulacją. Kto jest właścicielem nowej placówki ? Jakie ma koneksje, bo mocno się przeliczył. Pomijając aspekt naruszenie mediami cudzej nieruchomości pragnę zauważyć, że system kanalizacyjny Szpitala Miejskiego w fazie projektowania dostosowano do wielkości obiektu. Większe obciążenie rur i łączników skończyłoby się zalewaniem pomieszczeń sanitarnych. 
Nawet jeśli to będzie kilometr rur kanalizacyjnych i wodnych, miasto nie może złamać prawa. 
.
7. Dodane przez feministka, w dniu - 04-12-2017 13:02
cudów nie ma, na rynku nie utrzyma się nieskończona ilość szpitalików i przychodni, w Polsce padły sklepy Alma, Plus, inne mniejsze, Tesco zamyka kolejne sklepy, to samo czeka medycynę, już zamknięto mnóstwo nierentownych aptek, kolejne do zamknięcia są przeinwestowane przychodnie na Kiepury jak pozwoli się na otwarcie nowego szpitalika Nafis. Dlatego się nie pozwoli :)
8. Dodane przez hal, w dniu - 04-12-2017 13:03
Pan dyrektor Karmiński boi się o konkurencję!! to jest żenada brak słów Człowiek, który powinien nieść pomoc ludziom a tu taka nienawiść a nie tak dawno prawie się przyłączył do strakujących lekarzy niby dla dobra pacjentów a teraz dla ich "dobra "staje okoniem z zawiści ???? Może lepiej niech się przypatrzy jak lekarze i personel traktuje pacjentów w JEGO szpitalu .
9. Dodane przez CUDEM, w dniu - 04-12-2017 13:12
Jakim cudem Prywatna Spólka Lecznicza tu "NAFIS" - nie majaca tak duzych kosztów jak społeczny WSzZ -wynegocjowała drozszy kontrakt - jak to możliwe - czy nie działali w NFZ znajomkowie znajomych . Tak nie moze być ze WSzZ zatrudnijacy ok. 1000 pracownikow (mieszkanców Leszna i okolic) spadł w kontrakcie do roli II rzedowej tak jak małe Szpitale Powiatowe w Rawiczu , Gostyniu , Koscianie , Sremie i inne. Skoro działa PiS- no to nalezy to wyjasnic czy nie stało sie to kosztem własnie naszego WSzZ. (dr Jacek Nowaczyński). W tej sytuacji stanowisko Dyrekcji WSzZ w Lesznie jest uzasadnione . Niechze ten NAFIS działa jako Lecznica całkowicie prywatna !! Ale do tego potrzebne sa nowe (wygrane ) wybory samorzadowe do Urzedu Marszałkowski9ego!!! Czyli wybory powszechne - juz w XI 2018 r.
10. Dodane przez Archanioł, w dniu - 04-12-2017 13:20
Widziały gały, co brały - można skomentować najprościej, ale skoro nie rozumiano faktów i nie sprawdzono podstawowych informacji przed budową, to i pewnie komentarza nikt też nie skuma.
reklama
11. Dodane przez wolnego, w dniu - 04-12-2017 13:27
Co złego w konkurencji? 
Konkurencja to nie tylko cena operacji ale również jakość usług i życzliwość do pacjenta. 
Im więcej takich ośrodków tym lepiej.
12. Dodane przez on, w dniu - 04-12-2017 13:43
A co ten nasz szpital taki oblężony przychodniami, szpitalami i czym jeszcze?  
A kto lubi konkurencję pod swoim nosem?
13. Dodane przez jacek, w dniu - 04-12-2017 13:54
do 6.  
Bardzo mi przykro, że kolejny raz wprowadzasz ludzi w błąd swoimi pseudoteoriami. 
Teksty na tematy projektowo budowlane są poprostu z kosmosu. I to tego baaardzo odległego.  
Wg ciebie przy każdej inwestycji problem ma Wydział Architektury i nadciąga prokurator (temat wstrzymania budowy Biedronki). 
Oczywiście pisać każdy może, ale proponuję wziąśc na wstrzymanie.  
Projekt przyłącza może zostać objęty odrębnym opracowaniem projektowym i nie musi być przedmiotem opracowania przy projekcie budynku. Decyzja o pozwoleniu na budowę określa na jakie elementy infrastruktury zostało wydane pozwolenie zgodnie z wnioskiem i załączoną dokumentacja projektową.  
Być może projekt zakładał korzystanie z istniejących przyłączy szpitala na mocy wcześniejszej umowy między dwoma podmiotami.Być może jedna ze stron wycofała się z ustaleń.
14. Dodane przez PACI, w dniu - 04-12-2017 13:59
I CO SYEGO ŻE PRYWATANA FIRMA NASZA KARDIOLOGIA W PIWNICY I POTEM TRANSPORT CHOTYCH PRZEZ TEN BAŁAGAN TO CYRK DODAM ŻE KARDIOLOGIA PĘKA W SZWACH JESTEM ZA NAFISEM ZAWAŁOWCÓW JEST CORAZ WIĘCEJ
15. Dodane przez oj!, w dniu - 04-12-2017 14:19
Wniskuję, że zlikwidować należy te nasze państwowe molochy skoro nie maja fachowców, na kontrakty a i urządzenia stoja puste nie można korzystać no cgyb że zapłacisz. 
To jak to robią prywatki? 
Tak ja ze szkołami, w państwowych płacisz na każde g... a w prywatnych nawet nie płacisz czesnego i w ogóle bez opłat nauka i żyją jak hrabiostwo. 
Co to za polityka?
16. Dodane przez lukas, w dniu - 04-12-2017 14:41
Konkurencja wpływa na polepszenie jakości usług, ale tu proszę ... Zresztą ostrzegam was nie pierwszy raz. Personel leszczyńskiego szpitala to w większości hamstwo i niekompetencja
17. Dodane przez Jerzy K., w dniu - 04-12-2017 14:46
Jeśli niw wiadomo o co chodzi-to chodzi o kasę.Tym razem chodzi o zatrudnienie bowiem NAFIS nie zatrudni leszczyńskich lekarzy tylko z zewnątrz-fachowców.Nasi mają swe prywatne przychodnie i nie mieliby czasu na przcę konkretną i odpowiedzialną.Konkurencja jest pożądana.A jak działa nasz szpital to wszyscy,którzy byli pacjentami wiedzą.Podobny problem spotkał już działający szpital kardio.... w wojŚwiętokrzyskim.Strasznie boimy się konkurencj-zdrowej-.Kto się boi-LEKARZE-boją się utraty pacjentów a co za tym idzie:KASY.
18. Dodane przez Tomek72, w dniu - 04-12-2017 14:58
Nie rozumiem ... nawet gdyby byli konkurencją, to chyba to tylko z korzyścią dla pacjenta... 
 
A zarówno szpital jak i miasto WŁAŚNIE O DOBRO PACJENTA powinien dbać
19. Dodane przez tak powinno być, w dniu - 04-12-2017 15:19
Jakby powstał NAFIS to może skończyłoby się w obecnym szpitalu partactwo ,i tego się oni boją że pujdą z torbami .A teraz pacjent niema wyjścia i modli by tu nietrafić.
20. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 04-12-2017 15:35
Warunki pracy oraz warunki opieki dla pacjenta w WSZ w Lesznie nie umywają się do tych, które były w Nafisie. Tzw. Publiczna Służba Zdrowia jest ponad 10 lat za niepubliczną. Kto na tym nie zyskuje? Tak. Zgadza się. Pacjent.
21. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 04-12-2017 15:40

do 13. Drogi Jacku, jak się domyślam to Ty zaprojektowałeś ten budynek i wszystko wskazuje na to, że pomogłeś to przepchnąć w Urzędzie Miasta i może w Geodezji.  
Żaden Dyrektor Szpitala nie zgodzi się na to aby nowy budynek położony na gruncie należącym do innego właściciela był podłączony do Szpitala którym zarządza. 
Może na prywatnej imprezie zbyt dużo alkoholu spożyłeś , może był tam Dyrektor Karmiński, który coś chlapnął prywatnie ale fakty są takie jak napisałam. 
Każdy nowy budynek MUSI mieć własny pobór wody z ujęć miasta i WŁASNE przyłącze kanalizacyjne. 
Projektujesz nowy obiekt, nie ma uzbrojenia - nie projektujesz do czasu aż podciągnięte zostaną wszystkie niezbędne media.  
Budujesz, projektujesz w polu, w lesie bez mediów - kopiesz studnię i betonujesz komorę na szambo. Nie wiem kto to wywiezie ale na wsiach może mają jeszcze SZAMBOWOZY.  
Ciśnienie zmierzyłeś sobie dzisiaj ? :)  
.
22. Dodane przez Kazimierz, w dniu - 04-12-2017 15:43
Typowe zagrywki Leszczyniaków , sami nie zjedzą a drugiemu nie dadzą a zamiast zrobić współpracę i bezkonfliktowe działania razem , wspólnie i każdy się głodem nakarmi to zawsze jest jakieś ale! mają sprzęt i miejsce to niech działają ! w innych województwach jest kilka prywatnych Szpitali i każdy jest zadowolony ale u nas niestety!
23. Dodane przez Xxx, w dniu - 04-12-2017 16:13
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze .Widocznie za słabo NAFIS starał sie .....Może za słabe argumenty przedstawił dyrektorowi Szpitala.?
24. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 04-12-2017 16:46
Byłem niedawno w szpitalu lecz tego budynku nie widziałem. Proszę o podpowiedź, z której strony szpitala on stoi?
25. Dodane przez k, w dniu - 04-12-2017 17:02
Teren jest tam piaszczysty to moze mala swoja oczyszczalnie pobudowac no i glebinowa studnie wywiercic i klopot z glowy nie lubie msciwych ludzi takich jak karminski nigdy szpital nie bedzie tak obslugiwal pacjentow jak NAFIS jak dzialali w szpitalu to az chcialo sie tam byc taka obsluga a w szpitalu tylko potrza kiedy pacjent siega do kieszeni 10000tys pacjent NAFISU
26. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 04-12-2017 17:05

do kom.22 Czytając Twój komentarz doszłam do wniosku, że jeśli Ty masz garnki i gotujesz w nich obiad, to równie dobrze Twój sąsiad może gotować w Twojej kuchni , w Twoich garnkach. Po co Twój sąsiad ma kupować kuchenkę i garnki - Ty masz wszystko i mu użyczysz.  
Gdyby się tak zdarzyło, że wyjedziesz na wakacje, to sąsiad wejdzie sobie sam do Twojej kuchni i ugotuje obiad. W czym problem ? Nie użyczysz sąsiadowi kuchni ? Takich zagrywek po leszczyńsku to Ty chyba nie stosujesz. 
.
27. Dodane przez grunt to kasa, w dniu - 04-12-2017 17:14
Haniebnym jest fakt, że w rozgrywce pomiędzy Nafisem, a "naszym" szpitalem nie ma miejsca na pacjenta. Pacjent jest dla pana dyrektora zerem, czyli nikim. Oblężenie kardiologii jest widoczne gołym okiem. Ale przecież pan dyrektor wie lepiej. Życzę mu szybkiego znalezienia się na tym oddziale w charakterze pacjenta.
28. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 04-12-2017 18:11
Chyba trochę mylisz role. Zadaniem szefa jest przede wszystkim realizacja zadania i kompleksowe spojrzenie na sprawę. Podobnie jak na polu walki dowódca odpowiada głównie za wygraną i za poniesienie jak najmniejszych strat bo wie, że celem jest pokonanie przeciwnika, a nie skupianie się na ochronie jednostki.
29. Dodane przez 1234, w dniu - 04-12-2017 18:18
Gdy działał Nafis,my mieszkańcy pow. gostyńskiego po otrzymaniu skierowania od lekarza spesjalisty,jezdziliśmy na koronografię do Leszna.Obecnie jeżdzimy do Poznania,bowiem szpital w Lesznie wykonuje koronografię dla tych którzy leżą na oddziale.Jedna z lekarek,która pracuje w leszczyńskim szpitalu i przyjmuje prywatnie w Gostyniu niekiedy zdecyduje się połozenie w leszczyńskim szpitalu pod warunkiem,że leczysz się u nij prywatnie.
30. Dodane przez Krystyna, w dniu - 04-12-2017 18:25
UWAŻAM,ŻE PO TO WYBRALIŚMY RADNYCH ABY NAS reprezentowali.Z wypowiedzi prof.Lesiaka wynika,że nie 
są konkurencją dla szpitala.Radni Miasta winni wystosować 
pismo do Urzędu Marszałkowskiego w celu podjęcia działań 
do pozytywnego rozwiązania problemu.
31. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 04-12-2017 18:39
Nielegalnie wybudowali a teraz narzekają i chcą to zalegalizować . Natychmiast wyburzyć.
32. Dodane przez mgr inż bud., w dniu - 04-12-2017 18:59
G O Ś K A pojęcia nie masz o czym piszesz....
33. Dodane przez peterpan, w dniu - 04-12-2017 19:18
do P. Gosi - służebność... proponuje poczytać ,ktoś trafnie spostrzegł wcześniej ,że my pacjenci nie mamy tu nic do gadania ,wracając do warunków w prywatnych ośrodkach opłacanych z NFZ...to chyba dyrektor naszego szpitala -po zawale trafił do...NAfis
34. Dodane przez rolnik, w dniu - 04-12-2017 20:15
ja by co to mogę kupić te budynki potrzebuję parę garaży
35. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 04-12-2017 20:20

do kom.33 Tu nie ma mowy o służebności , bo to dwie niezależne nieruchomości gruntowe. Służebność kanalizacji istnieje tylko w budynkach w których lokale usytuowane są nad sobą, na wspólnym gruncie i mamy wtedy do czynienia ze współwłasnością. I jest to jedyna sytuacja w prawie polskim, gdzie nie można wyjść ze współwłasności - współwłaścicielami gruntu pod budynkiem wielorodzinnym są właściciele lokali w tym budynku i może ich być 2 ale też 50. I tutaj przykładem są bloki , kamienice lub budynki dwurodzinne, których nie da się podzielić linią pionową.  
Każdy szpital musi być jednostką niezależną. Nawet w tak małej Osiecznej każdy dom ma własne przyłącze wodociągowe i kanalizacyjne. I nikt nikomu nie może podpiąć swoich fekaliów.  
Służebność przesyłu dotyczy linii energetycznych ale te linie należą do jednej firmy. Enea za stawianie słupów transformatorowych na gruntach prywatnych musi płacić.  
Osoba prywatna nie może bez zgody sąsiada przeciągnąć kabla z prądem przez jego podwórze.  
Właściciel gruntu jest właścicielem tego co w ziemi i nad ziemią - Kodeks Cywilny. Ani radni ani pacjenci prawa nie zmienią.  
.
36. Dodane przez PKS, w dniu - 04-12-2017 20:21
GOŚKA - jak zawsze zwykły troll internetowy! Zamilcz trollu na zawsze!
37. Dodane przez 1234, w dniu - 04-12-2017 21:07
Oj Gośka,więcej kultury,niby poprzedni wpis napisany wzorowo,chociaż nie trzeba się z nim zgadzać,to ostatni wpis już świadczy,że słoma z butów wyłazi.
38. Dodane przez Docent, w dniu - 04-12-2017 21:38
Niech se szambo wybuduja a wodę w cysternie niech se woza
39. Dodane przez do 24, w dniu - 04-12-2017 22:50
Ten budynek stoi chyba od strony lasu, za szpitalem.
40. Dodane przez do 28, w dniu - 04-12-2017 23:07
A ty chyba pomyliłeś picie w Szczawnicy ze szcz..niem w piwnicy.
41. Dodane przez Janek, w dniu - 04-12-2017 23:15
To jest sprawa do programu Elżbiety Jaworowicz.
42. Dodane przez Stefan, w dniu - 05-12-2017 07:23
Dlaczego prywatne placowki dostaja kontrakty? Bo lecza szybciej i taniej! W ie o tym kazdy kto ma karte...Narzekaja Ci co takowej karty nie maja. Znajac oplaty na karty i skladki od pensji mozna przypuszczac ze firmy karciAne placa mniej od NFZ, ich klienci nie stoja w kolejkach. No ale przeciez NFZ finansuje przeszczepy i onkologie... , ok ale kasuje 2 razy tyle od łebka! gdyby na onkologie , transplantacje .. przeznaczył polowe budzetu? A dzis mamy sytuacje ze ludzie odmawiaja przeszczepow bo nie maja na imunosupresanty, które byly bezpłatne!!!! to sie nazywa dobra zmiana. o ograniczeniu finansowania onkologii nawet nie wspomne, wzaniejsze sa drogie zabawki pana m
43. Dodane przez Dr drę, w dniu - 05-12-2017 08:42
Mam to gdzieś o co się kłócą dla dobra pacjenta powinny być dwie placówki i tyle bo to rodzi konkurencje s teraz lekarze portkami cześć bo przybywa im potężny gracz na rynku i będzie odpływ ludzi .radni powinni się zainteresować tematem śle uważać żeby nie dać się w nic wkręcić .takie tematy powinny być załatwiane a nie doniczki czy hotele dla pszczół
44. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 05-12-2017 10:32
W przypadku braku porozumienia- muszą być dowody na okoliczność rokowań i próby porozumienia pozostaje Państwu zgodnie z art.305 z indeksem 2 par.1 k.c. w sprawie służebności przesyłu droga sądowa, albo szybsza - administracyjna w formie decyzji Starosty art.124 ustawy o gospodarce nieruchomościami.Nie bójmy się konkurencji, która jest także pożądana w służbie zdrowia.
45. Dodane przez 4444, w dniu - 05-12-2017 13:13
do kom. 38 totalne zero intelektu. Mądry to ty nie jesteś. To była świetnie działająca placówka w dziedzinie kardiologii inwazyjnej. Personel i warunki / mimo ciasnoty/ super. Nie wierzę w wypowiedzi dyr. szpitala, że większość personelu przeszła do "super oddziału" w WSZ. Specjaliści znalezli zatrudnienie w innych placówkach.Byłem pacjentem tej placówki i nie powiem o niej złego słowa. Szkoda że ktoś ma przerost formy nad treścią i uważa, że tylko on ma rację ŻAŁOSNE.
46. Dodane przez Ciapek, w dniu - 05-12-2017 13:30
Powinni pozwać dyr szpitala za utrudnianie ludzią dostępu do leczenia. Szpital jest państwowy druga klinika tez ma pomagać ludziom. To nie prywatny folwark ze ktoś coś komuś blokuje bo obie placówki będą służyć dla ratowania życia i zdrowia a szpital poprostu boi się konkurencji.zal żal żal może prezydent pomoże i cis się w końcu ruszy
47. Dodane przez dix, w dniu - 05-12-2017 13:49
wystarczy przeczytać pierwszy komentarz, żeby się zdenerwować. Marku, zanim napiszesz następnym razem takie głupoty, zastanów się dlaczego upadły PGRy. 
Tez były państwowe. Niestety równie słabe jak leszczyński państwowy szpital.
48. Dodane przez ja, w dniu - 05-12-2017 16:49
Ocena roku: hotele dla pszczół. Brawo 43.
49. Dodane przez Leszno, w dniu - 05-12-2017 16:55
Jako mieszkaniec Leszna chcę wiedzieć, jakie stanowisko zajmują w tej sprawie radni. Jestem za działalnością Nafis-u.
reklama
50. Dodane przez złocian, w dniu - 05-12-2017 19:22
większość specjalistów z NAFISU przeniosła się do DRAWSKA POMORSKIEGO gdzie NAFIS wybudował nowy obiekt i bez problemów współpracuje z miejscowym szpitalem.Współczuję leszczyniakom...
51. Dodane przez do kom. 43, w dniu - 05-12-2017 19:46
A co szkodzi, aby były załatwiane zarówno sprawy służby zdrowia jak i hotele dla owadów ? Przynajmniej owadów się nie czepiajcie :)
52. Dodane przez Sierżant Maczuga, w dniu - 05-12-2017 21:22
Gówniarze, tyle kasy poszło w piach.
53. Dodane przez NIE >!!, w dniu - 06-12-2017 10:42
Nie wpuszcza się zadnej prywatnej Spoleczki pod pozorem medycznym . Sluzbe Zdrowia trzeba upaństwowić bo juz teraz Polakow nie stac na leczenie sie w prywatnych przychodniach . Ta prywatna tzw Służba Zdrowia winna sie nazywać PRZEDSIEBIORSTWO ZDROWOTNE PRYWATNE ZYSKOWNE.!!!Jaichs tam NAFIS-ów sie nie wpuszcza na tereny Wojw. Szpitala Specjalistycznego. No ale dobrze że ta prywatę "ugotowaliscie" chociaz na sam koniec...- mieszkancy Leszna dziwili sie jak to mozliwe że obok naszego Szpitala Wojewódzkiego ktory budowalismy z naszych podatków przez 20 lat - wyrasta jakas i to Prywatna Lecznica !!! Jakub N. (lek. med. rodz.)
54. Dodane przez Do 53, w dniu - 06-12-2017 11:37
Ty sobie żartujesz? Czy na poważnie takie bzdury piszesz? Żal mi ludzi których leczysz.gdzie ty kończyłeś te studia medyczne? Na krótkiej czy w Pentagonie ? Bo poziom iście tych szkół. Ty i twoja rodzina leczenie macie zapewnione wśród koleżków i to za ta państwowa kasę a reszta społeczeństwa ? Zal mi takich jak ty. Im więcej zakładów tym lepiej a do kogo trafia kasa z mojego ubezp.to mi loto
55. Dodane przez oli, w dniu - 06-12-2017 21:23
Do kom.53 te nienormalne obawy spowodowane są tym, że mieli by trafniejsze diagnozy i wiedzę, w leczeniu dlatego nie ?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj