Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Woźniak: Leszno nie jest przedmieściem Poznania

Marszałek o Kolei Metropolitalnej

Woźniak: Leszno nie jest przedmieściem Poznania

25.06.2018. Radio Elka, Jarek Adamek

Leszno nie jest częścią metropolii poznańskiej, dlatego obejmowanie go Poznańską Koleją Metropolitalną wydaje mi się nielogiczne – powiedział Radiu Elka Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego. Zapewnił przy tym, że zależy mu na dobrym połączeniu kolejowym obu miast.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Podczas niedawnej wizyty w Lesznie marszałek Woźniak omawiał mocne i słabe strony regionu leszczyńskiego w kontekście przygotowywanej właśnie strategii rozwoju województwa. Jedną ze zdiagnozowanych bolączek jest wciąż jeszcze zbyt słabo rozwinięta infrastruktura transportowa. Przy okazji zapytaliśmy
więc marszałka o uruchamianą właśnie Poznańską Kolej Metropolitalną. Jak już wielokrotnie informowaliśmy sieć szybkich i częstych połączeń Poznania z położonymi wokół miejscowościami nie obejmuje Leszna, dochodząc tylko do Kościana, mimo że w obrębie PKM jest położony niewiele bliżej Jarocin.

-Dla mnie pojęcie kolei metropolitalnej zawiera się w granicach metropolii, a Leszno nie jest częścią metropolii poznańskiej - odpowiedział Marek Woźniak - kolej metropolitalna jest de facto koleją podmiejską, a trudno uważać Leszno za miejscowość podmiejską.

Marszałek dodał, że jego zdaniem porównywanie Leszna do Jarocina jest nietrafione. -Leszno samo w sobie stanowi metropolię, czyli główny ośrodek dla regionu leszczyńskiego, czego nie można powiedzieć o Jarocinie, zaś objęcie Jarocina zasięgiem PKM było też podyktowane względami technicznymi - powiedział.

Marek Woźniak zapewnił jednak, że zależy mu na jak najlepszym połączeniu kolejowym Leszna z Poznaniem. -W interesie przewoźników, czyli Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych leży, żeby przewieźć jak najwięcej pasażerów - stwierdził - dlatego myślę, że podstawią jak najwięcej pociągów, żeby było to możliwe.

 
Komentarze (54)
1. Dodane przez pies pluto, w dniu - 25-06-2018 10:30
Poznań Leszna nie chce- Wrocław też nie. Zostanie sobie takie osamotnione. Przegrają na tym nasze dzieci- myślę w kontekście studiów i pracy. Wygrał Kościan- ceny mieszkań pójdą w górę.
2. Dodane przez kolej, w dniu - 25-06-2018 10:39
Należy przywrócić połączenie kolejowe Leszno-Wschowa-Głogów oraz Leszno-Gostyń.
3. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-06-2018 10:39
hahaha czyli Jarocin jest dzielnica Poznania a Leszno nie leży w wielkopolsce .... śmiech na sali,
4. Dodane przez toms, w dniu - 25-06-2018 10:44
Leszno nie jest przedmieściem Poznania ,ale czy Grodzisk jest ? Kościan jest? a też ma kursować tu kolej metropolitarna . Pociągi widma jeżdżą między Czempiniem a Poznaniem a do Leszna na 8 do szkoły czy do pracy nie ma jak dojechać ,jak tylko samochodem
5. Dodane przez 1, w dniu - 25-06-2018 10:55
Leszno liczy,64.000,a powiat Leszczynski juz blisko 60.000 bo tam dużo ludzi sie buduje,razem juz prawie 125.000 miasto Leszno z powiatem,Pociągi Leszno- Poznan powinny kursować reguralnie i punktualnie !
6. Dodane przez Marek, w dniu - 25-06-2018 11:31
A moglibyśmy się dowiedzieć jakie to były względy techniczne ? Bo tak szczerze to ta wypowiedz nic nie tłumaczy.  
Definicja PKM - system regularnych kolejowych połączeń regionalnych aglomeracji poznańskiej oparty na zasadzie solidaryzmu samorządów terytorialnych uczestniczących w projekcie.
7. Dodane przez Ruda, w dniu - 25-06-2018 11:41
Skutek Kolei Metropolitalnej? 
Po 14:00 ludzie nie mają czym wrócić ani do Kościana ani do Leszna, pierwszy pociąg z Poznania dopiero po 15:00. Nic tylko wyprowadzić się z Leszna... Ktoś chce zarobić godziwe pieniądze to nawet pociągi wycofują. Zima wycofali poranny pospieszny, teraz znikają osobowe... Miasto widmo...
8. Dodane przez Radek, w dniu - 25-06-2018 11:53
Głosujcie dalej na PO ... tutaj macie efekt tego. Pytam się co p. Rusiecki zrobił w sprawie Kolei Metropolitalnej czy nawet częstszych połączeń Leszno - Poznań. Ile odbył spotkań z marszałkiem Woźniakiem ?
reklama
9. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 25-06-2018 12:02
Tęczowy buchaj ogłosił, że Leszno jest be a Jarocin cacy. 
Więc kolej metropolitalna będzie jeździć do dzielnic Poznania jak Kościan, Jarocin czy Grodzisk. No cóż bananowa opozycja lansuje swoje teorie, które oderwane są od rzeczywistości. czas na zmiany w Samorządzie Wojewódzkim i pogonienie "bandy trojga" czyli PO, SLD i PSL.
10. Dodane przez do 1, w dniu - 25-06-2018 12:26
Co Ty za bzdury piszesz z Leszna do Poznania jest 70 km,a z Kosciana do Poznania tylko 40 km,a z Leszna do Wrocławia 100 km,niebawem będzie S5 JUŻ jest oddana z Kaczkowa za Lesznem do Wrocławia,tylko do Poznania jeszcze duzo brakuje,Poznań to już mit i do Wrocławia zostali we wszystkim daleko z tylu ! Wrocław to porządek i piekne miasto !duzo wiecej sie dzieje,Poznań daleko za Wrocławiem ! Mit !
11. Dodane przez NIE LESZCZYNIANKA, w dniu - 25-06-2018 12:31
Bo Jarocin ma " AŻ" niecałe 26 tys. mieszkańców i burmistrz jest przedstawicielem tzw. "dobrej zmiany". To chyba wystarczy.
12. Dodane przez Archanioł, w dniu - 25-06-2018 12:48
Można by pomyśleć, że ktoś tu znowu stawia tezę, że gumiaki nie pasują do fraka. Nie do końca, ale prawda i tak jest smutna.  
Chodzi tylko o zadowolenie i kasę stolicy regionu, a nie powiatowej mieściny z odległości 70 km. Dowożenie taniej siły roboczej z dużych odległości się nie opłaca. W tej sytuacji w bardziej oddalonych miastach lepiej postawić tanią halę w strefie inwestycyjnej i traktować takie miasto jak kolonię, choć nazywa się to obecnie oddziałami firmy. Włodarze przekuwają to rozwiązanie w sukces zwany budowaniem atrakcyjności regionu dla inwestorów albo rozwojem w efekcie czego chodzą potem dumni jak pawie pomimo, iż za wysoko nie podskoczą, stawki za pracę pozostają niskie tak jak to na prowincji, podatków zwykle firmy nie bulą, a produkcja idzie do przodu. I tym sposobem gospodarka kwitnie i prawie wszyscy szczęśliwi.
13. Dodane przez Rodeo, w dniu - 25-06-2018 12:56
To może na Berlin ruszymy?
14. Dodane przez s1, w dniu - 25-06-2018 13:08
Brawo POco Leszno skoro jest Wrocław,Poznań itd.Ludzie zacznijcie myśleć samodzielnie zanim oddacie swój głos.Pozdrawiam.
15. Dodane przez pomidorowa, w dniu - 25-06-2018 13:17
Co by tu nie mówic - Leszno duzo straci. Chyba czas myslec o Rawiczu lub Kościanie.
16. Dodane przez Tomek, w dniu - 25-06-2018 13:36
czyli możemy zapomnieć o normalnych połączeniach. Po bezpośrednim IC do Warszawy teraz nie dojedziemy nawetnormalnie do Poznania, ponieważ pociągi będą startować z/do Kościana co pół godziny. Gdzie tu wcisną pociąg jadący z Leszna? Ludziom dojeżdżającym do pracy/szkół możemy ylko życzyć powodzenia. I po co nam była ta modernizacja?
17. Dodane przez dd, w dniu - 25-06-2018 13:42
Jak Leszno nie zostanie włączone do tego projektu to będę musiał się wyprowadzić razem z rodziną (2+3)z tego regionu gdyż przy pominięciu Leszna nie dojadę najzwyczajniej sensownie do pracy
18. Dodane przez DK, w dniu - 25-06-2018 13:57
czy ten pan marsząłek wie ile osób dojeżdża codziennie do pracy/szkoły w kierunku Poznania z Leszna ale też w druga stronę do Leszna? Po tym spotkaniu mam wrażenie że nie. Jak można rozmawiać o rozwoju regionu a wykluczać Leszno z dobrych połączeń z Poznaniem? Od tego trzeba zacząć!!! I nie piszcie o połączeniach drogowych bo wielu ludzie nie stać na codzienne dojazdy. albo np. dowoźcie sobie codziennie dzieci do szkół samochodem. powodzenia. a to nas czeka za 2 lata przy takim podejściu do tematu.
19. Dodane przez Woźniak out, w dniu - 25-06-2018 14:28
Połączenie '' Woźniak '' i marszałek też jest nielogiczne i podczas kolejnych wyborów trzeba usunąć tę nielogiczność.
20. Dodane przez ?, w dniu - 25-06-2018 14:40
Ale kręcenie i gra słów czyli Leszno to kula u nogi Poznania!?? 
A meże do Wrocłaia sie przyłączyć skoro jesteśmy mało wygodni tam inna mentalność i witalność
21. Dodane przez zolo, w dniu - 25-06-2018 14:52
Jeszcze jedne obchody rocznicowe. Jeszcze raz sie madrale postawcie (...)Gdzie wasz poseł? Na zuzel przyjechac i błyszczeć...
22. Dodane przez Adam, w dniu - 25-06-2018 15:27
Tak płaczecie a kto wie ile jest w dobie połączeń Leszno-Poznań Gł.-Leszno? Ile to jest pociągów na dobę? Pewnie nikt nie sprawdził ale wszyscy płaczą jak to jest źle :/
23. Dodane przez , w dniu - 25-06-2018 15:27
"Leszno metropolia" ;) i wszystko jasne, skąd oni go wyjęli? wykluczenie Leszna i okolic to będzie PARALIŻ.
24. Dodane przez Do 8, w dniu - 25-06-2018 16:13
Nie Rusiecki winny a sprawa obchodów, ktorych Poznan odmówił a włodarze wbrew woli mieszkańców szopkę z apelem wykonali. Teraz płacimy zaściankowe.
25. Dodane przez podatnik, w dniu - 25-06-2018 16:27
Zapraszajcie częściej tego pana Dziedziczaku to Wam całkiem mózg wypierze
26. Dodane przez ded, w dniu - 25-06-2018 16:29
no tak. poseł i tak dojedzie samochodem. szkoda ze nie myślą o biedniejszych mieszkańcach regionu. za mało kosztowała ta modernizacja? żeby robić dziurę po środku e59 pomijając naszą "metropolię"?
27. Dodane przez xx, w dniu - 25-06-2018 17:07
Nie żalcie sie czy oni to czytają? Ludzie ! 
Metropolitarna fiu fiu
28. Dodane przez Jan, w dniu - 25-06-2018 19:01
W Poznaniu Rawicz już sobie dawno odpuścili, teraz czas, by cichaczem oddać Leszno. Niestety jestem zmuszony do wynajmowania stancji w Poznaniu, bo nie da się w normalnym czasie dojechać z Leszna do pracy. 2 godziny w jedną stronę? W normalnym kraju ta odległość zajmuje 40 minut. Prezydent Borowiak umiał się postawić, za co teraz obrywa się leszczyniakom. Panie Marszałek, życzę powodzenia, Konin i Koło oddaj Pan do Łodzi, to też nie przedmieścia Poznania.
29. Dodane przez mawl, w dniu - 25-06-2018 19:22
Poznań - Kościan do czego dążą? z 24.01.2012. 
http://elka.pl/content/view/54679/80/ 
"Powołanie Zalejskiego ma też inny kontekst - Urząd Marszałkowski planuje bowiem połączenie szpitali w Lesznie i Kościanie, a właściwie - jak wynika z projektu uchwały - przyłączenie leszczyńskiego do kościańskiego. To na razie będzie przedmiotem analiz i konsultacji - zapewnia Wojtasiak - ostatecznych decyzji możemy spodziewać się za kilka miesięcy."
30. Dodane przez enej, w dniu - 25-06-2018 19:27
czy ten marszałek na pewno wielkopolski czy poznański?
31. Dodane przez do 28, w dniu - 25-06-2018 19:45
Przecież Konin nie należy do kolei metropolitalnej z Konina do Poznania jest 100 km.Pan marszałek,coś nie jest za Lesznem,bo to połączenie bylo by dobre w dwie strony,tak samo jak marszałek stanowczo powinien zablokować budowę kopalni pod Gostyniem bo to będzie po południowej Wlkp,zniszczone zostanie wszystko,Poznan okolice tez dostaną po d....,no myslec trzeba panie !
32. Dodane przez Luca, w dniu - 25-06-2018 19:45
Pani Marszałku, rozumiem, że jako wybitny znawca tematu wytłumaczy pan mieszkańcom Leszna, że oddalony od Poznania Jarocin o zdledwie 2 km nalezy do Metropolii Poznańskiej. Proponuję Panu zakupić gumowy młotek i porządnie się nim trzasnąć w łeb, może poskutkuje.
33. Dodane przez 1, w dniu - 25-06-2018 20:52
to już są jakieś jaja. kto do tego dopuścił i dlaczego teraz się dopiero o tym dowiaduje. halo Elka nagłośnienie temat bo ludzie nie są świadomi co nas czeka
34. Dodane przez Ala, w dniu - 25-06-2018 21:25
Poznań to już nie ten Poznan co 40 lat temu,ludzie sie tam zmienili,na gorsze,nie mili,cwani,teraz Wroclaw jest na topie,szkoda,że do Wrocławia nie mamy 70 km,a do Poznania 100 km.Teraz Poznaniacy utrudniają wszystko !,niech chociaz nie przeszkadzaja ! Wiadomo,że pociągi do Leszna i Poznania powinny być włączone jako kolej metropolitalna,ale Poznan mowi Nie !,Jarocin,wolne żarty marszałka ! A to co dzielnica Poznania ?
35. Dodane przez Luca, w dniu - 25-06-2018 21:28
Marszałek nie ma bladego pojęcia o kolei, nie wie, że przewozy są finansowane z budżetu UMWW, nie wie co to jest przepustowość linii i dostępność taboru. 
 
 
Albo jest tak naiwny, ale mieszkańców Leszna uważa za kretynow mówiąc -W interesie przewoźników, czyli Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych leży, żeby przewieźć jak najwięcej pasażerów - stwierdził - dlatego myślę, że podstawią jak najwięcej pociągów, żeby było to możliwe.
36. Dodane przez On, w dniu - 25-06-2018 21:34
Poznaniak,aby zaoszczędzić 1 zl,przejedzie samochodem 3 km,aby coś taniej kupić,ale sie nie zastanowi,że wiecej straci na paliwo, Haha ! Dusigrosze ! Co się z nimi porobiło !
37. Dodane przez marek, w dniu - 25-06-2018 22:35
To zrobimy połączenia do Kościana i będzie ok
38. Dodane przez argh, w dniu - 26-06-2018 05:17
czepiają się uparcie tych 2 kilometrów a z Leszna i sasiednich stacji dojeżdża więcej ludzi niż z Jarocina. po modernizacji i przyspieszeniu chętnych będzie razy 2. panie pośle myśl pan o wszystkich wielkopopoanach i zostaw te tabelkę z kilometrami
39. Dodane przez do kom 37, w dniu - 26-06-2018 05:23
Marek serio chcesz ten krótki odcinek (69km) jechać z przesiadka? no uparł się sztywno tych kilometrów. albo celowo tak zrobili żeby Leszno wyłączyć.
40. Dodane przez aaaaabbbbb, w dniu - 26-06-2018 08:55
ad. 17. A co, IC-ki przestaną jeździć? Jak na ironię -miesięczny na IC jest tańszy niż na regionalne.
41. Dodane przez ANEL8, w dniu - 26-06-2018 09:55
Dziwne jest tylko że w poprzednim artykule była informacja, że Prezydent podobno doszedł do porozumienia z Marszałkiem i Leszno będzie w PKM. Jak widać mamy sprzeczne informacje. Przydałoby się odniesienie do sprawy Pana Prezydenta.
42. Dodane przez do kom 40, w dniu - 26-06-2018 11:17
1. IC nie zatrzymuje się np. na Dębcu czy innych stacjach a sporo ludzi tam wysiada. To nie dotyczy samego Poznania.  
2. Jakbyś dojeżdżał codziennie to nie chciałbyś liczyć na punktualność tego IC z Przemyśla - wierz mi. 
3. Spróbuj jeździć na biletach okresowych w takich warunkach (przy twoim wyjeździe wycieczkowym na Termy może to obojętne ale pomyśl o ludziach którzy muszą być na czas rano np. w pracy/szkole) + kup taki bilet łączony na kilku przewoźników z przesiadką w Kościanie 
4. Więcej krótszych połączeń ograniczonych do Kościana= zmniejszenie przepustowości linii i zmniejszenie opłacalności dodatkowych kursów z Leszna czy Rawicza= mniej pociągów na tym odcinku= brak dobrych połączeń =Leszno robi się jeszcze większą dziurą.
43. Dodane przez prowincjusz, w dniu - 26-06-2018 12:01
jak ktoś narzeka, to niech pomyśli o Gostyniu... 25tys ludzi. brak obwodnic. brak "eS-ki". brak PKP. PKS do Poznania - tragedia. to jest dopiero zad/upie w Wielkopolsce :(
44. Dodane przez miki, w dniu - 26-06-2018 13:46
Marszałek Województwa Wielkopolskiego? czy Poznania? coś się temu panu pokręciło
45. Dodane przez do 43, w dniu - 26-06-2018 15:31
Ale do Leszna z Gostynia jest blisko i Gostyniacy przyjezdzaja do Leszna do galeri,na koncerty,na zuzel itd,fakt Leszno i kolej metropolitalna piwinna byc,ale ten marszalek sie nie zna,nie rozumie i nigdy nie byl za naszym miastem
46. Dodane przez UMWW, w dniu - 26-06-2018 17:17
Dlaczego PKM dociera do Jarocina? Bo to miasto wicemarszałka Jankowiaka z PSL i Woźniak niech ciemnoty nie wciska, że to ze względów technicznych. (...)
47. Dodane przez KJ, w dniu - 26-06-2018 19:48
Może pora ponegocjować o wydłóżenie trasy kolei dolnośląskich o Bojanowo i Leszno. Skoro KD dojeżdają do Rawicza to powinno im się ekonomicznie opłacać o wydłóżenie trasy do Leszna z przystankiem w Bojanowie.W Rawiczu KD funkcjonują ardzo dobrze i usprawniły komunikacje.
48. Dodane przez DGR, w dniu - 26-06-2018 19:58
Poznań ma nas gdzieś nie lepiej zmienić wojewódzstwo?przejść do dolnośląskiego?szalony pomysł ale wezniemy wschowe górę Szlichtyngowe i utworzymy wielką gminę.
reklama
49. Dodane przez tt, w dniu - 27-06-2018 05:24
przecież wcześniej kolej jeździła w godzinach szczytu co pół godziny do poznania. i odbywało się to jak powinno czyli z rawicz lub leszna tylko teraz musi się to nazywać górnolotnie Metropolitalna czytaj zje... w rzeczywistości pozbawiając rawicz i leszno dobrej komunikacji. panie marszałek przedstaw nam te przyczyny techniczne chętnie posłuchamy
50. Dodane przez marcin, w dniu - 27-06-2018 05:37
"WYDAJE mi się nielogiczne" właśnie tylko mu się wydaje. trzeba mieć tupet by rozmawiać o słabych stronach dot. transportu i zabierac przy tym dobre połączenia kolejowe.
51. Dodane przez Jan Mosiński, w dniu - 28-06-2018 08:31
Pan Marszałek Marek Woźniak i Platforma Obywatelska twierdzą, z uporem politycznych maniaków, że rozwój oparty o dyfuzyjno-polaryzacyjny model to jedyna droga. Oczywiście korzysta na tym TYLKO I WYŁĄCZNIE POZNAŃ. Czas z tym skończyć i oprzeć rozwój na modelu zrównoważonym. Uczynimy tak wygrywając wybory do Sejmiku Województwa Wielkopolskiego. Innej drogi nie ma.
52. Dodane przez Jan Mosiński, w dniu - 28-06-2018 08:37
Dodam jeszcze, że dobrze byłoby, aby posłowie PO i radni Miasta Leszna wraz z politykami Platformy Obywatelskiej ustosunkowali się do wypowiedzi Marka Woźniaka, który chce zepchnąć Leszno na margines, na obrzeża potrzeb wynikających z korzystania z Kolei Metropolitalnej.
53. Dodane przez Luca, w dniu - 28-06-2018 19:48
"-Dla mnie pojęcie kolei metropolitalnej zawiera się w granicach metropolii, a Leszno nie jest częścią metropolii poznańskiej - odpowiedział Marek Woźniak - kolej metropolitalna jest de facto koleją podmiejską, a trudno uważać Leszno za miejscowość podmiejską." 
 
Ale za to jest KROTOSZYN położony 98 km od Poznania
54. Dodane przez do kom 52, w dniu - 28-06-2018 21:20
Popieram. gdzie nasi posłowie i radni? To jeden z najważniejszych tematów w naszym regionie a tu cisza. zero zainteresowania słowami pana marszałka?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj