Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Gostyń arrow Protestujący: Nie mamy z czego żyć

Protest rolników w powiecie gostyńskim

Protestujący: Nie mamy z czego żyć

28.01.2019. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska

(fot. Aldona Brycka-Jaskierska)
Rolnicy z powiatu gostyńskiego i rawickiego dziś na miejsce protestu wybrali krajową 12 między Piaskami, a Borkiem Wlkp. Kolumna ponad osiemdziesięciu ciągników i maszyn rolniczych wolno przemieszcza się  jednym pasem drogi.  - Nie mamy z czego żyć, a kredyty trzeba spłacać. Pracujemy za darmo. Mamy dość! - mówią rolnicy.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Rolnicy twierdzą, że ze względu na trudną sytuację na rynku trzody chlewnej, są w dramatycznej sytuacji. - Nie mamy z czego żyć, a kredyty trzeba spłacać, cena świń nie pokrywa kosztów - mówią rolnicy. - My pracujemy za darmo- dodaje inny. - Nie ma w kraju takiego zakładu pracy, w którym pensje spadają, każdemu podwyższają, a my co
roku mamy produkować coraz taniej, tak dalej nie da rady. Mamy dość! Rząd musi zablokować transport taniej żywności z Zachodu, która jest złej jakości. Zabija nas sprowadzanie z Zachodu
- mówi rolnik. - Chcemy aby rząd pracował dla nas, a nie dla obcego kapitału - podkreślają.

Tym razem miejscem zbiórki rolników był parking przy kościele w Strzelcach Wielkich. Stamtąd wyruszyli do Piasków, krajową 12 do Borku Wielkopolskiego i z powrotem. - Nie chcemy w mieście utrudniać ludziom życia, ale nie mamy innej formy protestu, dlatego wybieramy drogę - mówi Bogumił Majewski, koordynator protestu - Policja miała L4, nauczyciele też, my nie możemy wziąć L4, musimy wrócić do swoich zwierząt i zagród - tłumaczył. Niektórzy kierowcy, którym ze względu na utrudnienia w ruchu, przyszło stać w korku, wykazywali zrozumienie dla protestujących, ale były też emocjonalne wypowiedzi - To chory świat! Dlaczego my mamy cierpieć przez rolników? - pytał kierowca tira.

Dzisiaj na ulice wyjechało ponad osiemdziesiąt maszyn i ciągników rolniczych. To więcej niż dwa tygodnie temu. Jak mówią protestujący "jest duch w narodzie", bo do protestujących producentów trzody chlewnej przyłączyli się producenci mleka, bydła opasowego, których przyszłość jest niepewna. - Dziękujemy tym, którzy są solidarni z innych branż, bo musimy być razem w tej walce - mówił Maciej Maciejewski koordynator protestu. Rolnicy zapowiadają kolejne akcje. Najbliższa ma się odbyć 6 lutego.
 
Komentarze (79)
1. Dodane przez Anonim, w dniu - 28-01-2019 14:15
Jak traktory za setki tysięcy się zabrało to było dobrze, jak trzeba spłacać do już nagle nie mamy za co żyć???
2. Dodane przez do koordynatora protestu, w dniu - 28-01-2019 14:19
..."taniej zywnosci z Zachodu,ktora jest zlej jakosci"... prosze przeczytac prase,chocby dzisiejsza,i okaze sie ze ta zywnosc produkowana przez was jest taka sama a nawet gorsza! srodki chemiczne powyzej normy,zywiec faszerowany antybiotykami,GMO itp itp. nie tylko prasa,mam w rodzinie osobe ktora pracuje w instytucie kontrolujacym zywnosc i produkty z jakich powstaje,wiem co pisze i nie uwierze wam ze polski rolnik produkuje tylko zdrowa zywnosc,a zza granicy wszystko jest zle.
3. Dodane przez mariusz, w dniu - 28-01-2019 14:20
Pytam się to trzeba było myśleć jak się brało kredyt a nie teraz płacz.Po drudie jakie oprocentowanie jest waszych kredytów 2% a normalny człowiek musi płacić kilka razy więcej. Po trzecie zacznijcie płacić normalne składki jak my do ZUS 1300zl wy tyle macie prawie na rok a my na miesiąc.To jest jak w tym dowcipie gospodarzowi urodził się syn i co dzień gospodarz kładl mu na klatkę piersiową cegłę .Dlaczego żeby od małego nauczył się stek ac taka prawda.
4. Dodane przez kasjerka, w dniu - 28-01-2019 14:21
prości chłopi muszą zrozumieć, jedno gospodarstwo w Dani hoduje tyle krów co cała ta kolumna rolników na zdjęciach, dlatego jeden rolnik musi przejąć resztę gospodarstw, a pozostali zatrudnia się w tych zakładach, gdzie (według nich) ciągle są podwyżki, nie da się konkurować jako małorolny z obszarnikami, dziś 3 miliony ludzi na wsi, to można Chiny wyżywić taka siłą roboczą
5. Dodane przez WS, w dniu - 28-01-2019 14:28
Jakoś patrząc na te traktory nie widać biedy!Dzisiaj widziałem kilka starych zaniedbanych traktorów,ale pracowały w polu...O co chodzi??
6. Dodane przez Julia, w dniu - 28-01-2019 14:31
Zdecydownie,ale to zdecydownie jest to protest bezsensowny...bo niestety, ale utrudniacie życie zwykłym obywatelom, to, co że nie zdążyłąm na dializy z dzieckiem...wiem,nie interesuje Was to. Tylko powinniście mieć żal i pretensje do Władz Polski, a nie do mnie, uderzacie w Nas, zaraz wszyscy Was znienawidzą. Wytłumaczcie mi, co Wam to dało dziś,oprocz irytacji zwykłych ludzi?,czy ja z moim chorym dzieckiem zablokuje Wam transport żywności z zachodu?...nie sądzę.
7. Dodane przez kuba, w dniu - 28-01-2019 14:47
Proboszcz wyszedł do protestujących?nic nie piszecie pewno chodzi po kolędzie.
8. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 28-01-2019 14:48
Za rok przejmie władze kolacja PO-PSL-Nowoczesna i zostanie wprowadzony zakaz chowu zwierząt a zamiast świń i krów będą tabletki. Taką chcą eko-terroryści. Dziki nie można odstrzelić ale świnki można zgładzić prądem. Taka jest mentalność tych co mówią, że "czuć naftaliną".
reklama
9. Dodane przez dgr, w dniu - 28-01-2019 14:53
nie maja z czego żyć ale ciagnigami sie woza i blokuja drogi niech sprzedadza te drogie dciagniki
10. Dodane przez 1111, w dniu - 28-01-2019 14:56
A doplata za paliwo na protesty Pewnie trzeba to ukrucic
11. Dodane przez Demon, w dniu - 28-01-2019 14:58
Tak, a te nowe ciągniki jeżdżą na wodę...
12. Dodane przez BB, w dniu - 28-01-2019 15:21
Ludziska weźcie pod uwagę, że jeden z drugim rolnikiem zostali wpędzeni w kredyty na maszyny. Może i dostali na nie dotacje, ale tyko w zestawie z kredytem i oczywiście NIE MA DOTACJI NA POLSKI SPRZĘT !! To unia takimi mechanizmami reguluje co się w jakim kraju opłaca. Niestety nie wybrali Polski na spichlerz Europy. A że na TYM portalu przy tych protestach pokazuje się tylko "wypasione maszyny" - przypadek??!!
13. Dodane przez wstręt, w dniu - 28-01-2019 15:24
wstydzilibyście się!!! rolnik nie ma za co żyć??? A jak wam się wydaje że nasze kredyty państwo płaci to jesteście niepełnosprawni umysłowo,ktoś z nas wam kazał je brać??? w mieście żeby przeżyć dwoje musi pracować a wasze wyfiokowane kobitki z tipsami siedzą w domku i obiadki gotują. Żeby jak kiedyś (...) w polu, to teraz nawet jajka i marchew w marketach kupujecie ROLNICY Z BOŻEJ ŁASKI
14. Dodane przez Wiosło, w dniu - 28-01-2019 15:25
I po co ludzie to komentujecie jak nigdy łopaty w rękach nie trzymaliśćie. Tylko osiem godzin (...) i do domu i wielce narobieni.Już nie wspomne o tym, że 50% mieszczuchów się garnie na wieś.
15. Dodane przez KOLORATKA, w dniu - 28-01-2019 15:28
Kochani rolnicy kupiłem nowe Audi A8 i też nie mam za co żyć. Pomóżcie.
16. Dodane przez serio?!, w dniu - 28-01-2019 15:45
Banda! ciągniki za setki tysięcy! niech pokaże jeden z drugim uciemiężonych wielce rolników, który mądry i roztropny przedsiębiorca kupuje maszyny za setki tysięcy a potem biadoli, że nie ma za co żyć!
17. Dodane przez zuch, w dniu - 28-01-2019 15:53
jadą biedni rolnicy jadą wypasionymi ciągnikami :)
18. Dodane przez Zenek, w dniu - 28-01-2019 15:58
Może rolnciy przeczytaja komentarze ,popytają ludzi ,którym utrudniają życie blokadami i wreszcie zrozumieją ,że poparcie dla ich akcji protestacyjnej jest znikome.(nie licząc ich samych).P.S. może jakiś sondaż szanowna Elka zrobi???
19. Dodane przez Lol, w dniu - 28-01-2019 16:07
A TV i TVN ma rolników w poszanowaniu. Dziś liczy się CBA i pupil Antoniego 
Tak więc ani słowa o protestach. Idą widać na zmęczenie. Będzie ciekawa polityczna rpzgrywka
20. Dodane przez Franciszek, w dniu - 28-01-2019 16:07
Prośięta sami kupujecie Duńskie,bo polskie ponoć za drogie,a teraz narzekacie ze świnie tanie,zastanówcie się co wy chcecie
21. Dodane przez Janko Valski, w dniu - 28-01-2019 16:13
Tia... Nie mają co jeść i trzeba ich ciągle Żywić i Bronić.
22. Dodane przez Gos, w dniu - 28-01-2019 16:34
Nie interesuje mnie ze ma za co zyc. Ja tez nie mam i co? Ide na droge utrudniac zycie innym? Nie, tylko ide do pracy i zarabiam. Nie pozdrawiam rolnikow.
23. Dodane przez fasdfasf, w dniu - 28-01-2019 16:38
Nie obrażając wszystkich ale większość rolników to za przeproszeniem ludzie mało inteligentni. Ciągle chcą brać jakieś dotacje narzekają jak im źle. Zaraz napiszą po swojemu hurr gdyby nie my nie miałbyś co jeść. Ok po części się z wami zgodze, ale prawda jest taka, że zanim to jedzenie do mnie trafi to swoją prace musi wykonać tysiące innych ludzi którym utrudniacie życie. Ja prowadze własną dzialaność, jeżeli moja firma z pewnych przyczyn nie zarobi na zus na pensje dla pracowników to jest to moja wina, chociaż czesto podobnie jak u was z przyczyn niezależny . No ale mi nikt nie zwróci za to pieniędzy. Moja firma nie zarabia mój problem. Wy dostajecie zapomogi za złe plony klęski zywiołowe i jeszcze utrudniacie innym uczciwie pracującym ludzią wykonywanie swojej pracy. Przez was spóźniłem się na spotkanie biznesowe. Chcecie protestować ok ale róbcie to tak by nie utrudniać życia innym
24. Dodane przez Archanioł, w dniu - 28-01-2019 16:54
MOŻE GDYBY CHODZIŁO O HODOWCÓW KOTÓW, to naczelny hodowca kotów stanąłby w ich obronie. Rolniczy pech w tym, że Naczelnik ma kota, a nie prosiaczka.
25. Dodane przez Do 13, w dniu - 28-01-2019 17:04
Ja znam kilkadziesiąt rodzin w mieście które żyją z zasiłków i dopłat do mieszkania o 500 plus nie wspomne. Do pracy nie chodzą bo od państwa dostaną.
26. Dodane przez Lemi, w dniu - 28-01-2019 17:21
Bo się nie patrzyło jaki traktor jest potrzebny tylko na to aby mieć większy i lepszy od sąsiada... też bym chciał jeździć S klasą ale nie stać mnie to nie kupiłem.
27. Dodane przez Ciotka Unia, w dniu - 28-01-2019 17:32
Piekne bardzo drogie traktory, dotacje z każdej strony,K RUS stawka śmieszna i to na kwartał,sam sobie szefem ,każdy ma własny duży dom a nie klitke w bloku POSTANOWiŁEM ZOSTAĆ ROLNIKIEM a jak mi się nie będzie opłacać zablokuje drogę drogim traktorem!
28. Dodane przez Ass, w dniu - 28-01-2019 17:46
Biedni rolnicy takie stare tjaktoje mają po 3 auta dotacje do wszystkiego biedacy DO ROBOTY DO FABRYK JAK WAM NIE PASUJE (...)
29. Dodane przez Rolnicy..., w dniu - 28-01-2019 18:43
Biznes jak biznes. Skoro się nie opłaca to trzeba zakończyć działalność. Może rolnicy będą chcieli jeszcze dostać jakieś odszkodowanie za tak niskie ceny trzody. Jeśli, ktoś podjął ryzyko prowadzenia takiej działalności to musi ponieść teraz konsekwencje zmieniającego się rynku.
30. Dodane przez Sąsiad rolników, w dniu - 28-01-2019 18:46
Do komentarza nr 14: 
Mieszkam od urodzenia na wsi i jakoś żadnego rolnika kopiącego cokolwiek łopatą jakoś nie widuję. Jak jadę do pracy na 6.00 w zwykły dzień lub niedzielę oni jeszcze smacznie śpią a jak wracam po 22.00 to już smacznie śpią. 
To ja kopię łopatą swój ogród na wiosnę i sadzę i sieję swoje warzywa bo jak widzę te ich "ekologiczne" uprawy i opryski to mi się odechciewa to jeść. Znam też takich rolników którzy zatrudniają sobie ludzi do wyrzucania gnoju bo im się nie chce. Samochody też mają nowsze i droższe niż mój ale ja płacę ZUS a oni KRUS.
31. Dodane przez Ania, w dniu - 28-01-2019 18:56
Wszyscy krytykują ,ale oni mają odwagę wyjść i walczyć o swoje.
reklama
32. Dodane przez dsds, w dniu - 28-01-2019 19:13
Do kom 31. Inni protestują ale robią to w bardziej cywilizowany sposób. Spójrz na lekarzy, pielęgniarki, nauczycieli.. Nikt nie blokuje dróg wojewódzkich. Rolnicy są strasznie samolubni myślą tylko o sobie. Nie przewidują, że ich protesty robione w bezmyślny sposób dotykają nie rządzących a przede wszystkim innych prostych ludzi którzy spóźnią się do pracy, kierowców tirów którzy będą mieli kilkugodzinne opóźnienia co w konsekwencji może doprowadzić do tego, że nie zdąrzą na weekend do domu. Do mojego przedsiębiorstwa spóźniło się dziś 20 pracowników, którzy przez 2 godziny nie pracowali. Nie wiem jakiego rzędu będą to straty ale na pewno duże. Średnio w tym czasie produkują 800 elementów. Odnoszę wrażenie bytując z rolnikami, że często robicie wszystko na pokaz jesteście strasznymi pozerami. Oczywiście nie chce obrażać tutaj wszystkich, ale taki mam obraz ogółu wybaczcie widocznie takie osoby spotkałem które pracują w rolnictwie. Szczerze jakbym miał porównać takie egoistyczne zachowania do historii polski... zachowujecie się jak szlachta by jak najwięcej do własnych kieszeni napchać. (Konsekwencją takiego zachowania szlachty był upadek Polski). Proszę zastanówcie się nad sobą.
33. Dodane przez Piotr, w dniu - 28-01-2019 19:18
Nie wspierajcie zachodniego kapitału w postaci kupna u nich ciągników kupujcie nasze Ursusy. Patrzcie na siebie i wymagajcie najpierw od siebie kupowania tego co nasze
34. Dodane przez jeszcze nie parobek farmera, w dniu - 28-01-2019 19:19
Gdy UE daje dotacje to jest cacy ale gdy w zamian chce wprowadzać normy które obowiązują członków to już jest be.Wiem że nie wszystko jest do przyjęcia ale skoro sie wyciągnęło rękę po kasę..?
35. Dodane przez BART, w dniu - 28-01-2019 19:37
To proszę mi wytłumaczyć jak się opłaca "produkować" trzodę chlewną na zachodzie, sprowadzić towar do Polski i na tym zarobić, a u nas się nie opłaca? A może problem nie leży w rządzie w taniej żywności z zachodu tylko w nie umiejętnym szacowaniu inwestycji? Pewnie zawsze można zablokować drogę, wysypać zboże na tory i takie tam. Dlaczego nie blokujecie dróg w Warszawie gdzie są decydenci? Powiem szczerze nic mnie to nie obchodzi czy macie na ratę kredytu, czy zarobicie czy też nie, tak samo jak was nie obchodzi, czy ja dotrę do pracy, czy zdążę odebrać dzieci z przedszkola, czy dojadę do klienta i będę mógł zarobić na swoją ratę kredytu !!! Nikt nikomu nie zabrania protestować ale nie w taki samolubny sposób.
36. Dodane przez as, w dniu - 28-01-2019 19:38
Walka sąsiedzka na traktory,  
jest susza dostają odszkodowania, jak pada znowu płacz ze zalało i kolejne odszkodowanie, jak pogoda pasuje to plaga robactwa, a na mój ogród nikt mi nic nie daje a tez muszę zrobić oprysk, podlać, pielęgnować. Jasna chole,,
37. Dodane przez Obywatel, w dniu - 28-01-2019 19:41
Nie macie z czego zyc ????? TO WEZCIE SIE DO ROBOTY BAMBRY !!!!!
38. Dodane przez abc, w dniu - 28-01-2019 20:06
Tak jedziecie po rolnikach.. ok, rozumiem to ponieważ jednak blokada dróg przez kogokolwiek potrafi utrudnić życie.  
Lecz postawcie się na ich miejscu. Wielu ludzi idzie do sklepu po żywność, np wieprzowinę. W sklepie kosztuje ok 20zł/kg. Rolnik sprzedaje za ok 3,50-4 zł/kg. 
Wieprzowina, wołowina tanieje bądź drożeje. W sklepie jest tańsza ? z tego co widzę to nie.  
Mleczarnie za litr mleka wypłacają ok 1,30 zł. W sklepie kartonik mleka kosztuje ponad 2 zł. Lecz czy mleko w kartoniku to jest mleko ? Tak, lecz wymieszane z wodą, nie ma takiego udziału tłuszczu jak od krowy. 
Olej napędowy ? rolnik także kupuje na stacji. Płaci jak każdy obywatel. Lecz niejedna osoba zatankuje auto i pełen zbiornik (ok 50 litrów) ma na jakieś 2 tygodnie dojazdów do pracy. Do zbiornika ciągnika rolniczego zmieści się 150-250 litrów ON. Jeśli jest dużo o pracy to zbiornik paliwa wystarcza na jeden dzień. Tak, jeden, max 2 dni i 200 litrów nie ma. Gdzie zakup nawozów, paszy, koncentratów ?  
Człowieku z miasta - jakie masz rachunki za prąd ? 200-300 zł ? 
Teraz ode mnie - ja urodziłem się na wsi, wychowałem się tutaj, pracowałem od małego. Rodzice kiedyś płacili 800-1000 zł za prąd. Obecnie jest ok 2400zł za prąd.  
Praca na wsi ? fakt nieraz nie ma jej zbyt dużo, lecz jeśli jest to dzień zaczyna się o 5 rano a kończy o 21.  
Praca na etacie ? 5 dni w tygodniu po 8 godzin, nieraz sobota. Minął czas pracy i nikogo nic nie obchodzi. Jesteś chory to idziesz do lekarza, do zakładu pracy dostarczasz L4, chorobowe płatne, urlop także. Jeszcze krzywda ? 
Rolnik ? jeśli produkcja roślinna i zwierzęca to pracuje 7 dni w tygodniu przez niezliczoną liczbę godzin, nieraz uzależnioną od pogody.  
Przyznam, że od dziecka pracowałem w gospodarstwie. Mam dość. Zacząłem pracę na etacie i mam zdecydowanie lepiej.  
 
p.s. dla wtajemniczonych - smakuje chleb ? chleb to pochodna zboża. Ser, masło to pochodna mleka. Wędliny to pochodna wołowiny czy też wieprzowiny. Mięso rośnie na gnocie a nie na płocie. Gdyby nie rolnictwo to niejedna osoba nie miałaby co jeść. Mówisz, że pójdziesz do sklepu i kupisz ? tak, lecz najpierw ktoś musi to wyprodukować.  
 
p.s.2. Tak, na ładne traktory ładnie patrzy się. Lecz one ładnie kosztują. Rzadko który jest własnością rolnika, mnóstwo kupiło na kredyt, który trzeba spłacać. Dlaczego skusili się na lepszy traktor ? pracuj sobie starym, ledwo żyjącym traktorem, który robi wolno i niedokładnie. Nieraz traktorem pracuje się pół dnia albo i dłużej. Rozumiem wściekłość wielu ludzi gdy tak patrzą na taki sprzęt. Lecz zrozumcie, że zdecydowana większość to własność banku.  
Spójrzmy z innej strony - po co ludzie niezwiązani z rolnictwem kupują nowe, czy też prawie nowe, bardzo drogie auta ? czy ich domy ? niejedna osoba mająca styczność z rolnictwem nie widziała czegoś takiego na oczy, a gdzie żeby posiadać. Wystarczy wybrać się do Leszna - ile powstaje nowych domów ? jakie auta jeżdżą ? stare maluchy i polonezy ? z tego co widzę to nie. Mnóstwo nowoczesnych mercedesów, bmw, vw itd.  
 
p.s.3. Tak jedziecie po rolnikach - ok, rozumiem to. Skoro uważacie, że tak mają dobrze to zwolnijcie się z etatu, kupcie kilka hektarów, jakąś oborę, stodołę, wpuśćcie krowy, byki, świnie i zajmijcie się rolnictwem - zobaczycie jak fajnie można żyć ;) 
Dla jasności - hektar ziemi kosztuje ok 80 000 zł. Lecz z takim areałem nie masz co startować. 10 ha to nic w dzisiejszych czasach, żeby godnie żyć. Lecz co ja będę opowiadał - zapraszamy na wieś i do rolnictwa ;)
39. Dodane przez Wiedżmin, w dniu - 28-01-2019 20:27
Czemu te wasze komentarze takie płytkie ograniczają się do zazdrości.Zero racjonalnego myślenia tu chodzi też o to jak jest niszczone rolnictwo w polsce.Mają starym ursusem jeżdzić od rana do wieczora tak dla zasady?A czy wam się mieszczuchy ktoś wtrąca w wasze domy pobudowane na wsi na kredyt nie rzadko nie pokończone pózniej.
40. Dodane przez Paweł, w dniu - 28-01-2019 20:31
Zablokować ubojnie i masarnie ponieważ to one są winne robią zmowy cenowe. 22 lata temu tucznik kosztował 4,50zł a nawet więcej a dzisiaj 3,50 a czy w sklepach mięso staniało i wyroby jeśli to wogule można nazwać wyrobami gdzie w kiełbasach jest najwięcej wody, tłuszczu, emujsji i monu {resztki wyciśnięte z kości} czyli to są wyroby kiełbasopodobne. Mam gospodarstwo i pracuję w rzeżni więc wiem co tam się dzieje jak przywożą śmierdzące mięso z zagranicy a póżniej kupujecie to w markecie o nazwie prechistorysznej. Więc tucznik staniał a wszystko do produkcji rolnej podrożało tak jak woda, prąd, paliwo, nawozy, środkia ochrony roślin, maszyny i wiele innych więc nie choduje żadnych zwierząt idę sobie na osiem godzin do pracy a póżnie WLB i nie muszę świątek, piątek i niedziela iść do chlewni i obory.
41. Dodane przez Bart, w dniu - 28-01-2019 20:33
To proszę mi wytłumaczyć jak się opłaca "produkować" trzodę chlewną na zachodzie, sprowadzić towar do Polski i na tym zarobić, a u nas się nie opłaca? A może problem nie leży w rządzie w taniej żywności z zachodu tylko w nie umiejętnym szacowaniu inwestycji? Pewnie zawsze można zablokować drogę, wysypać zboże na tory i takie tam. Dlaczego nie blokujecie dróg w Warszawie gdzie są decydenci? Powiem szczerze nic mnie to nie obchodzi czy macie na ratę kredytu, czy zarobicie czy też nie, tak samo jak was nie obchodzi, czy ja dotrę do pracy, czy zdążę odebrać dzieci z przedszkola, czy dojadę do klienta i będę mógł zarobić na ratę swojego kredytu !!! Nikt nikomu nie zabrania protestować ale nie w taki sposób.
42. Dodane przez Pawel, w dniu - 28-01-2019 20:51
Rolnicy to specyficznie uzmysłowiona grupa społeczna. Jeżdżą amerykańskimi ciągnikami, hodują duńskie świnie, kupują rosyjskie nawozy, a potem narzekają że polskiej gospodarki nikt nie wspiera. Gdzie tu rozum pisać? Ponadto każdy skrawek ziemi do oporu zaorają, lasy wykarczują, a potem dziwią się, że im dziki na pole wyłażą. I też z płaczem że trzeba wybić dziki, żurawie, najlepiej wszystkie zwierzęta wystrzelać bo rolnik wiecznie pokrzywdzony. Może w okolicy lasów zamiast amerykańskiej kukurydzy siać zwykłe, polskie zboże, które dla zwierząt nie jest zbyt atrakcyjne pokarmowo? Afera z pomorem świń, to też z lenistwa rolników wyszła, a nie z powodu dzików. To rolnik wnosi ten wirus do gospodarstwa, ale kto by tam dbał o środki higieny. Lepiej płakać i zażądać likwidacji 200 tysięcy dzików. Wiecznie tylko narzekają i odszkodowań wymagają. A sama forma protestu to już głupota totalna. Zablokujcie wjazd do sejmu, a nie innym obywatelom życie utrudniacie. Kto zapłaci tym, co przez was spóźnili się do pracy i mają potrącone z godzinówki, kto zapisze na kolejną wizytę lekarską, kto przepisze lekcje? Co byście powiedzieli na to, żeby nauczyciele protestując wleźli wam na pole i utrudniali pracę? Jak się wam interes nie opłaca to może lepiej się przebranżowić, albo sprzedać ziemię. Sam pochodzę z rolniczej rodziny i mieszkam na wsi więc tym wyraźniej widzę absurdy waszej logiki.
43. Dodane przez Jurek, w dniu - 28-01-2019 20:57
Chłopy nie rozumieją, że jak kiedyś 10 miało po 100 świnek to teraz każdy z nich nie moze mieć po 1000. To 9 z nich zbańczy jeśli się nie przestawi. A z kolei ten co ma 1000 nie wygra z takim co ma 10 000. A żeby było ciekawiej jest jeszcze konkurencja z innych krajów. Tak więc nie należy szukać teorii spiskowych. Proste prawo popytu i podaży. Inna sprawa, że wielu z nich uwierzyło obecnej władzy, a nie tym którzy faktycznie są ich reprezentantami. Chłopi powinni sami założyć małe zakłady mięsne i sprzedawać naturalne produkty. A ludzie powinni być trochę bardziej ogarnięci i kupowac naturalne kiełbasy. Dziś najtańsze kiełbasy potrafią mieć kilkanaście procent mięsa! Wiele grup zostało tylko po to założonych by wyciągać kasę. kasa się skonczyła i grup nie ma.
44. Dodane przez BrawoRolnicy!, w dniu - 28-01-2019 21:02
Ludzie wstyd za te wasze komentarze ! Wstyd
45. Dodane przez Do 35, w dniu - 28-01-2019 21:02
Tak samo jak Polak dostaje wynagrodzenie za pracę a na zachodzie jak zarabiają
46. Dodane przez Rolnik, w dniu - 28-01-2019 21:16
Tak rolnik dostaje wszystko za darmo, czyli po co w ogóle pracujemy?? Znajdźcie mi branże w której dochody maleją z miesiąca na miesiąc nawet o 30-60%??? Czyli dla jasności przedsiębiorca ma dochód na poziomie przykładowo 5000 zł, a za miesiąc 2500zł, a koszty wynoszą 3500zł ?? Problemem jest to, że ta druga sytuacja utrzymuje się od dłuższego czasu :/ A dotacje to tylko przerzucanie pieniędzy, które rolnik i tak oddaje firmą obsługującym rolnictwo... Rynek po prostu wymusił branie dotacji i rolnik nie korzystając z tego jeszcze szybciej by zbankrutował, bo koszty produkcji są dostosowane do dopłat... My tylko przerzucamy te pieniądze:/ A co do sprzętu to z chęcią kupiłbym Polski ciągnik (Ursus), ale niestety nie ma on na tyle rozwiniętej gamy sprzętu, żeby mógł sprostać wyzwaniom w dzisiejszym rolnictwie, a będą za postępem nie zarobimy :/ A z drugiej strony dlaczego 95% aut na drogach też nie jest polskich?? Więc nie czepiajcie się... A te drogie ciągniki służą do pracy i raczej zdecydowana większość jest skredytowana. Firmy też kupują maszyny warte o wiele więcej niż wartość sprzętu rolniczego i to nawet po kilka milionów...
47. Dodane przez Rajmond, w dniu - 28-01-2019 21:29
Do 35 
Jak wytłumaczysz funkcjonowanie "wolnego rynku" europejskiego, skoro zachodni rolnicy otrzymują dopłaty razy dwa a koszty produkcji są na zbliżonym poziomie. Poza tym Polska już niedługo zostanie płatnikiem netto do budżetu europejskiego, czyli będziemy wpłacać więcej niż otrzymamy. Tak wygląda to Unijne eldorado.
48. Dodane przez nie rolnik, w dniu - 28-01-2019 22:19
nikt z rolnikow nie chce zrozumiec ze produkuja za duzo,ze jest potezna nadprodukcja zywnosci i to nie tylko w polsce. dziadek zbieral ok 15q zyta/h,hodowal 30 swinek rocznie,ale ludzi w kraju bylo ok 36mln. teraz wnuczek zbiera 45q/h,hoduje 300swinek,a ludzi prawie bez zmian,to ja sie pytam-kto ma to "zezrec"? w krajach o dobrym rolnictwie 7% ludzi dba o wyzywienie kraju,u nas ponad 20%,wiec gdzie tu logika? brakuje kudzi do pracy w roznych sektorach,firmy musza importowac sile robocza zza granicy,porzuczcie lub wydzierzawcie te nierentowne gospodarstwa i zatrudnijcie sie w tzw przemysle,ziemia i tak pozostanie wasza niemala (ok.80tys/ha) wlasnoscia,a zniknie problem nierentownosci.
49. Dodane przez Małgosia, w dniu - 28-01-2019 22:26
Jeśli rolnik ma pracować motyką, to my wszyscy wyrzucamy komputery do kosza i wracamy do pióra, liczydła... Zgadzam się z kom. 44- TE KOMENTARZE TO WSTYD !!!
50. Dodane przez slusarz, w dniu - 28-01-2019 22:29
kto wam kaze pracowac na roli sprzedac wszystko i do miasta bedzie mniej roolnikow to ceny pojda w gore a wogole rolnik to jest najgorsze stworzenie na wszystko narzeka swinie by chcial miec drogie ale jak ma zaplacic za jakas usluge to pol wioski musi wiedziec ile znieg jakis fachowiec zdarł
51. Dodane przez SETH, w dniu - 28-01-2019 22:35
Prawda jest taka, że wystarczy przejechać się po polskich wsiach i zobaczyć jak wyglądają gospodarstwa protestujących rolników. Kombajny za milion złotych, każdy traktor za pół miliona, całe podwórza wybrukowane, domy dopiero co wybudowane nowe na miejscu starych..  
 
Dopłaty za hektar pola, dopłata za litr ropy, odszkodowania za mniejsze zbiory, dodatki, zapomogi, KRUS i tak dalej..  
 
Ciężka praca? Oczywiście. Miesiąc lub dwa w roku, gdzie trzeba prawie cały dzień trzeba jeździć w klimatyzowanych ciągnikach lub kombajnach. Reszta miesięcy w roku to tak naprawdę chodzenie z kąta w kąt i wymyślanie roboty, żeby przypadkiem nie zajmować się dzieciakami w domu. 
 
Akurat polskie rolnictwo znam od podszewki, więc wszelkie głosy oburzenia możecie sobie zostawić na spotkania przy wódeczce w weekend.
52. Dodane przez Małgosia, w dniu - 28-01-2019 23:02
Do kom. 51: ta podszewka jest chyba bardzo gruba, bo niewiele zza niej widzisz i czujesz
53. Dodane przez ???, w dniu - 28-01-2019 23:11
A składki na PO i PSL mogli płacić, a teraz biadolą ???
54. Dodane przez stop rolnikom, w dniu - 28-01-2019 23:16
Nie ma cie z czego żyć, a macie za co jeździć i blokować ludziom drogi ?
55. Dodane przez Obywatel, w dniu - 28-01-2019 23:18
Brawo komentarz 51 . Nic dodać nic ująć .
56. Dodane przez aqwer, w dniu - 29-01-2019 06:01
Uwielbiam komentarze o nowych ciągnikach i milionach wpompowanych w rolniczy sprzęt. Większość nie zdaje sobie sprawy z tego, że ciągnik to narzędzie pracy. Macie pretensje, że rolnicy jako narzędzia pracy używają współczesnego ciągnika? Przesiądźcie się z nowoczesnego auta na jakiegoś Wartburga z lat 70 tych, wyrzućcie pralkę automatyczną i pierzcie w jakiejś Frani, wyrzućcie smartfony za miliony i przełóżcie karty sim do starej 3210 czy podobnego telefonu. Nie chcecie? To nie miejcie pretensji, że ciężko pracujący rolnik oczekuje za swoja pracę godziwego wynagradzania. Że jedzie dobrym ciągnikiem (sami zmieniacie auta co kilka lat), że walczy o swoje. Wy możecie zmienić pracę. A co ma zrobić rolnik? Zburzyć obiekty, sprzedać pola?
57. Dodane przez byly rolnik, w dniu - 29-01-2019 08:06
Odkad UE kupila Polskie rolnictwo za doplaty i inne cuda lacznie z ich dyrektywami i polityka rolna w stosunku do nowych czlonkow...powiedzialem sobie dosc .Bogaty zachod zrobil wszystko aby ich towary rolno-spozywcze zalewaly rynki zbytu nowych czlonkow UE. Nie trzeba byc politykiem, ekonomista, aby widziec ze polityka Brukseli jest nastawiona na destrukcje Polskiego rolnictwa, nie wspomne juz o Polskim przemysle do 1989 r.Polityka sluzalczosci, i uleglosci wobec UE do niczego dobrego dla Polski nie sluzy, otwarte granice, i doplaty to nie wszystko.SP.A.Lepper mowil wrecz krzyczalco bedzie po wejsciu do UE z Polskim rolnictwem i przemyslem no ale...Polacy dali sie kupic a efekty tego teraz widac...
58. Dodane przez misiek, w dniu - 29-01-2019 08:17
(...) "nie mamy za co żyć " hehehe !!!! . też sobie kupię ferrari lub rolsa , wyjadę na ulice i będę stękał że "nie mam za co żyć" . 
Prosta piłka świnka za tania ,to trzeba w kozy lub inne króliki inwestować . A nasze "chłopy" uparły się na świnkę . Jest wolny rynek .
59. Dodane przez Xxx, w dniu - 29-01-2019 09:18
Kom.51 to prawdziwy obraz rolników których znam... rolnicy trzymający 200-400 świń napiszcie ile godzin dziennie pracujecie przy nich (nie licząc czasu na szukania sobie zajęcia z nudów). Znam wielu takich rolników więc proszę nie kłamać tutaj jak to zapracowani jesteście. To już nie te czasy że z takich małych ilości idzie wyżyć, popatrzcie na budownictwo, jeżeli firma nie ma dobrej produkcji to niema co liczyć na zysk, dlatego jest powiedzonko w branży "metry, metry". Pozdrawiam.
60. Dodane przez darek, w dniu - 29-01-2019 09:49
a kto wam kazal ciegniki nowe kupowac i maszyny brac ja tez musze starym autem jezdzic i w bloku mieszkac a moglbym zrobic tak jak wy kredytu nabrac i bojkotowac ze nie mam za co splacic trzeba myslec co sie robi jak sie nie oplaca w miescie praca jest!!!!!!
61. Dodane przez coś tu nie gra, w dniu - 29-01-2019 09:49
Też muszę spłacać kredyt, też ciężko mi się żyje, to co? Mam też blokować drogi? To jest jakaś paranoja!
62. Dodane przez Elka, w dniu - 29-01-2019 10:32
Dlaczego nikt nie wspominał jak ten protest wpłynął na środowisko,ile spalin zostało w Piaskach i okolicy, a przecieź powietrze jest już i tak bardzo zanieczyszczone.
63. Dodane przez Luko, w dniu - 29-01-2019 10:37
Nie mają z czego żyć, śmiech na sali!
64. Dodane przez Luko, w dniu - 29-01-2019 10:38
Za te korki odwdzięczymy się w żniwa!
65. Dodane przez SETH, w dniu - 29-01-2019 10:43
Ja też jestem za tym, żeby rolnik używał nowego sprzętu, a nie starego. Jednakże porównywanie zakupu ciągnika za 500 tysięcy złotych, gdzie co najmniej połowa tej kwoty jest dofinansowywana z UE, a reszta rozbita na niesamowicie nisko oprocentowane raty (lub nawet bez procentów, bo rząd czasami bierze to na siebie), to jest trochę inna sytuacja niż gdybym brał auto na firmę, gdzie nie tylko muszę spłacić całość kwoty, to jeszcze płacę więcej za obsługę leasingu. Oczywiście nie obraziłbym się, gdybym miał jeszcze dopłatę do zakupu paliwa..
66. Dodane przez Lila, w dniu - 29-01-2019 11:10
Najpierw trzeba by zagłębić się w politykę rolną naszego Państwa i Unii , a potem sypać komentarze. Nikt ich nie rozumie , bo nikt tak naprawdę się z tym nie zaznajomił, każdy tylko patrzy na pozory, drogie maszyny i składki jakie płacą. To jest ciężka praca 24h 7dni w tygodniu, inwestycje i pokoleniowe spuścizny , praca z pasją.
67. Dodane przez gość, w dniu - 29-01-2019 12:48
SPRZEDAJ TRAKTOR TO BĘDZIESZ MIAŁ ZA CO ŻYĆ
68. Dodane przez Paweł, w dniu - 29-01-2019 14:47
Do kom. 51 i 59 Jak to wyliczyłeś że rolnicy pracują w polu dwa miesiące przecież praca w polu zaczyna się w marcu a kończy w listopadzie. Od marca wysiew nawozu, opryski uprawa i siew zbóż, buraków, kukurydzy a w maju sianokosy i robienie kioszonki z traw {trzy cykle e roku} lub lucerny {4 cykle}i znowu nawozy i opryski a w żniwa to chyba wiecie co się robi a nawet może się przydacie i będziecie służyć jako cepy do młócenia zboża póżniej podorywki a po żniwach siew rzepaku a wrzesień znów siew zboża póżniej kokurydza na kiszonki lub ziarno i jeszcze buraki takie jak wy. A co do ciągników to z klimatyzacją jest 5 procent a aut osobowych to ponad 50 procent. Jeśli chodzi o tuczniki to jeśli są na rusztach to jest mało pracy lecz przy bydle opasowym lub dojnym to jest dużo pracy przez 365 dni w roku rani i wieczorem. A w gospodarstwa inwestuje się latami z pokolenia na pokolenie. Czy rozumiecie to nieudaczniki.
69. Dodane przez Do 68, w dniu - 29-01-2019 17:31
To tak jak by napisać że wakacje w szkole są od stycznia do grudnia, wkońcu w styczniu są ferie później wakacje letnie no i przerwa świąteczna w grudniu. No cały rok mają wakacje te lenie w szkołach :).
70. Dodane przez Edi, w dniu - 29-01-2019 21:03
Popieram komentarz nr38
71. Dodane przez SETH, w dniu - 29-01-2019 22:29
Do kom 68. Jeśli chodzi o te dwa miesiące, to chodziło mi o gorący okres żniw, gdzie wszystko jest na styk - wcześnie rano się wstaje - w nocy się wraca. Pozostałe miesiące, to przecież zwykła praca, gdzie jak ktoś jest ogarnięty, to ma większą część dnia wolnego..
reklama
72. Dodane przez KRZYSZTOF, w dniu - 29-01-2019 23:04
ZAPRASZAM DO MNIE DO CHLEWNI NA TYDZIEŃ POPRACOWAĆ ZA DARMO A MY MUSIMY JESZCZE DO TEJ PRACY DOPŁACAĆ Z TAK ZWANYCH TANICH KREDYTÓW A SUPER CIĄGNKI TO MAJĄ WPIS W DOWODZIE REJESTRACYJNYM *WŁASNOŚĆ BANKU* POZDRAWIAM
73. Dodane przez inka, w dniu - 30-01-2019 04:31
A ja popieram protest w jednym,mniej sprowadzać z zagranicy a wspierać lokalne rynki.Jak usłyszałam że sprowadzają skądś 20 letnie mięso to mnie zaszokowało.Chętnie zapłaciłabym więcej za wyroby od lokalnego hodowcy który produkowałby nie na wielką skalę, ale tradycyjną metodą ,bez tych wszystkich polepszaczy i konserwantów.
74. Dodane przez Xxxx, w dniu - 30-01-2019 09:26
"zabija nas sprowadzanie z zachodu". "chcemy aby rząd pracował dla nas, a nie dla obcego kapitału". A wy rolnicy co robicie?? Sprowadzanie świń z Danii, bo taniej, branie na kredyt zachodnich traktorów, więc się zdecyduje czego chcecie? Nie macie z czego spłacać kredytów? Kto wam kazał brać ten cały sprzęt? W Polsce nie produkują traktorów? Ile było polskich traktorów na tych zdjęciach? Sami wspieracie obcy kapitał, a wszyscy mają wam współczuć? Zanim dostaliście dopłaty do tego całego sprzętu i kryedy na bardzo niskim oprocentowaniu to jezdziliscie samymi c-330/360 często bez kabin i było dobrze, a jak teraz nie macie klimy w traktorze to nie wyjedziecie, bo za gorąco wam będzie. Macie mocniejsze i szybsze traktory, więc na polu możecie też wszystko szybciej zrobić niż prędzej, więc jednak macie więcej czasu niż kilka /kilkanaście lat wstecz. Ciekawe skąd bierzecie pieniądze, jak wasze gospodarstwa przynoszą same straty. Chcecie protestować to zróbcie to w czasie żniw. Teraz mogliście opuścić swoje gospodarstwa na kilka godz to w czasie żniw też możecie. Będziecie się tłumaczyć, że wtedy nie, bo macie za dużo pracy, ale jak innym teraz utrudniacie życie to jest dobrze? Każdy musi się dostać do pracy, każdy muci coś załatwić, kierowcy tirów mają określony czas pracy i przez wasze protesty mogą na czas nie dostarczyć towaru i mają być stratni jeden dzień? Kto im to zwróci jakby chcieli już być w domu? Kto firmie transportowej pokryje koszty związane z opóźnieniem? UE, wy? Nie sądzę, więc nie utrudniacie ludzią życia
75. Dodane przez stach, w dniu - 30-01-2019 09:37
Wiem że to utopia ale może jak proponują to niektórzy komentatorzy przestańmy zajmować się produkcją żywności .Szybko się przekona konsument ile naprawdę kosztuje żywność z zachodu.Zresztą wystarczy pojechać do Dani czy Belgii i sprawdzić na sklepowych półkach.Dziwne że opłaca się przywozić do Polski, ciekawe co też do nas trafia ?. SMACZNEGO!!!!
76. Dodane przez Adam, w dniu - 30-01-2019 15:47
Dla wszystkich psioczacych na zachodnie traktory, informuję że w Polsce produkowane są małe modele ursusa.to nie są ciągniki do ciężkiej pracy
77. Dodane przez Do 76, w dniu - 30-01-2019 18:43
To proszę wytłumaczyć co się zmieniło, że ursusy nie są do ciężkiej pracy? Nagle gleba się zmieniła, że nie wjadą na pole?
78. Dodane przez Edi, w dniu - 30-01-2019 20:56
Ty luko ale masz łeb zryty i tyle
reklama
79. Dodane przez ROLNIK, w dniu - 31-01-2019 12:52
Mam gospodarstwo 30 ha, jakos nie narzekam na jakosci zycia, a utrzymuje sie wylacznie z ziemi i hodowli zwierzat. W przeciwienstwie do rolnikow z tego prostetu nie mam nowego ciagnika i wypasionego sprzetu na kredyt. Trzeba umiec liczyc a nie brac kase poki bank daje. Kazdy kredy trzeba kiedys splacic.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj