Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Leszno arrow Chcą wiaduktu i ronda

Petycja mieszkańców Grzybowa

Chcą wiaduktu i ronda

11.02.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Osieckiej z ul. Popiełuszki, wiaduktu nad przejazdem kolejowym i chodnika do ronda Grzybowo to najważniejsze postulaty mieszkańców Grzybowa, sformułowane w petycji dotyczącej przebudowy ul. Osieckiej. Podpisało się pod nią 160 osób.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Urząd Miasta Leszna ogłosił przetarg na przebudowę ul. Osieckiej od Ronda Grzybowo do granicy miasta. Zakłada on między innymi poszerzenie jezdni, budowę ciągu pieszo-rowerowego przy ogródkach działkowych, budowę zatok autobusowych oraz montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Osieckiej
z ul. Ks. Jerzego Popiełuszki. Termin składania ofert upływa 18 lutego.

Tymczasem do Urzędu Miasta wpłynęła petycja mieszkańców Grzybowa, czyli dzielnicy znajdującej się przy ul. Osieckiej. Proszą oni o wprowadzenie do inwestycji kilku ważny zmian. Pierwszą z nich jest budowa chodnika lub ścieżki pieszo-rowerowej po wschodniej stronie ulicy, od strony osiedla Grzybowo. -Aktualnie nie ma możliwości dotarcia pieszo lub rowerem do najbliższego sklepu spożywczego znajdującego się przy rondzie Grzybowo - napisali mieszkańcy. Drugi postulat to rondo na skrzyżowaniu z ul. Popiełuszki, zamiast planowanej sygnalizacji świetlnej. -Światła to nietrafiony pomysł - czytamy w petycji - spodziewamy się większych korków, co wpłynie na hałas i smog w okolicy naszych domów. Trzeci wniosek dotyczy wyznaczenia przejścia dla pieszych i rowerzystów przy skrzyżowaniu z ul. Popiełuszki. Ostatni postulat to przebudowa skrzyżowania drogi z torami kolejowymi na Grzybowie - mieszkańcy wolą w tym miejscu wiadukt nad torami, co ich zdaniem wpłynie na bezpieczeństwo i płynność ruchu.

Pod petycją podpisało się 160 osób. Na jej rozpatrzenie Urząd Miasta ma 3 miesiące.

 
Komentarze (109)
1. Dodane przez Kolo, w dniu - 11-02-2019 13:09
Coś poszło nie tak, można powiedzieć "nie mamy tego"
2. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 11-02-2019 13:21
Przykre jest, że jeszcze któryś z urzędników a Prezydent popiera budowę skrzyżowania świetlnego na Ul. Popiełuszki i Osieckiej. Ronda się tak sprawdzają a tu ktoś z bublem świetlnym wylatuje!!!
3. Dodane przez asd, w dniu - 11-02-2019 13:30
Jak mieszkańcy GRZYBOWA dorzucą do budowy WIADUKTU (różnica pewnie jakiś 20 mln złotych) to nie widzę problemu...
4. Dodane przez rr, w dniu - 11-02-2019 13:37
Tym razem przesadzili.
5. Dodane przez Hej, w dniu - 11-02-2019 13:45
To ja dorzucam wiadukt do budowy na Zaborowie.
6. Dodane przez Chuck Norris, w dniu - 11-02-2019 13:52
Do tych wszystkich postulatów dorzuciłbym jeszcze metro. Jak szaleć to szaleć. 
A tak na poważnie to ta petycja to chyba jakiś żart. To nie może być na poważnie.
reklama
7. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 11-02-2019 13:55
Jestem Flejtuchem z Grzybowa.
8. Dodane przez sweet, w dniu - 11-02-2019 13:55
Z rondem się zgadzam - w Lesznie ludzie odpowiedzialni za regulowanie świateł niezbyt sobie radzą, więc pewnie zielone paliłoby się 5 sekund, a czerwone 2 minuty :P Ale z wiaduktem to już przesada
9. Dodane przez Jan, w dniu - 11-02-2019 13:56
Popieram rondo. Budujmy na lata !!!!
10. Dodane przez DLW, w dniu - 11-02-2019 14:02
A co na to najmądrzejsza "KINGA z GRZYBOWA"? Może sama zasponsoruje wiadukt, rondo i obwodnicę Grzybowa, jak taka wspaniała i bogata?
11. Dodane przez Egon, w dniu - 11-02-2019 14:06
Jeżeli mieszkańcy Grzybowa mają takie marzenia to niech dorzucą do budowy kasę tak jak kolega nr.3 napisał 20mln
12. Dodane przez marian, w dniu - 11-02-2019 14:22
w takim razie na Dożynkowej też chcemy wiadukt, a i na 1Maja także, koniecznie , chodzi o bezpieczeństwo i komfort mieszkańców
13. Dodane przez Leśny Władek, w dniu - 11-02-2019 14:25
Szkoda , że lotniska pasażerskiego sobie jeszcze nie zażyczyli.
14. Dodane przez :), w dniu - 11-02-2019 14:31
a do Osiecznej to w ogóle metro, plus ruchome schody do centrum i oczywiście pod Galerię, lądowisko spadochronów i filię Cape Canaveral! Grzybowianie!, do piór, Andersen 'is left the building', świat baśni czeka! Albo choć awansem prima aprilis!
15. Dodane przez Panie Redaktorze,, w dniu - 11-02-2019 14:43
Po pierwsze to nie "chcą" a jedynie "proszą o uwzględnienie" ale rozumiem, że Pan Redaktor lubi dolać oliwy do ognia. Obiektywny redaktor mógłby zatytułować po prostu "CHCĄ BEZPIECZEŃSTWA I PŁYNNOŚCI RUCHU".  
Po drugie - i tu pozdrawiam komentujących - to mieszkańcy Leszna (jak i Grzybowa) płacą podatki, zakupili nieruchomości na przetargach od Miasta Leszna i budują swoje ulice przy wsparciu Komitetów lokalnych więc mają prawo wypowiadać się w kwestiach inwestycji miejskich!
16. Dodane przez Jan, w dniu - 11-02-2019 14:45
utrzymanie ronda jest tańsze i raz na zawsze załatwia sprawę a światła to regulacje potem nie ma kto naprawić przepalonych żarówek albo uszkodzenia bramownicy i jest 4mies. okres naprawy i koszta
17. Dodane przez W, w dniu - 11-02-2019 14:49
Nie jestem z Grzybowa, ale popieram ich we wszystkich pkt. oprócz wiaduktu chociaż pomysł z wiaduktem dobry tylko na razie za drogi. Dla mnie to jest w dzisiejszych czasach chore że budujemy czy remontujemu ulicę a chodnik robimy z jednej strony i to jeszcze z tej co nikt nie mieszka, propozycja z rondem też bardzo dobra.
18. Dodane przez hahaha, w dniu - 11-02-2019 14:56
To się obudzili - jak dawno jest projekt, wydane pozwolenia i ruszył przetarg... Brawo wy...
19. Dodane przez Ale pojechali..., w dniu - 11-02-2019 15:17
Rondo tak, ale wiadukt!? To nie jest jakiś super zatłoczony przejazd! Jeżdżę tamtędy prawie codziennie i rzadko trafiam na zamknięty przejazd. A jeżeli już to góra 5 minut i można jechać dalej. Szkoda pieniędzy na takie coś!
20. Dodane przez Gejsza, w dniu - 11-02-2019 15:26
KINGA Z GRZYBOWA to boska kobieta. Spotykam ją czasem w sklepie Dino na naszym osiedlu. Zawsze jezdzi czarnym Mercedesem G klasa.
21. Dodane przez ALF, w dniu - 11-02-2019 15:27
Budowa wiaduktu pochłonie więcej pieniędzy niż cały remont Osieckiej, jestem za, ale to nierealne. Natomiast rondo jak najbardziej.
22. Dodane przez do k. 15, w dniu - 11-02-2019 15:39
Komitety lokalne wydają pieniądze z podatków płaconych przez podatników, a nie ze swojej kieszeni.
23. Dodane przez wddfa, w dniu - 11-02-2019 15:42
rondem sie zajmijcie kolo wojska bo wyjechac od strony grunwaldzka-17stycznia bo jest porazka z jazda.
24. Dodane przez obo, w dniu - 11-02-2019 15:43
Uważam że rondoooo oczywiście na tak ! 
Chodniki na tak, im sie należą bo są tak bardzo odcięci od świata ....az smutno patrzyć.. 
Wiadukt na nie ! Kłania się ekonomia (czy tam jeszcze jeżdżą pociągi jakoś nie trafiłem na zamknięte rogatki)
25. Dodane przez hahahaha, w dniu - 11-02-2019 15:43
Nie wiedzieli gdzie domy stawiają? 
Wiadukt? Nad torami? Chyba predzej na Zaborowo.
26. Dodane przez Halo, w dniu - 11-02-2019 15:45
Rondo musi być, ale wiadukt po co? Ta linia jest używana rzadko, 10 razy dziennie. Nie potrzeba wiaduktu nie przesadzajmy.
27. Dodane przez lukas, w dniu - 11-02-2019 15:50
mieszkańcy Grzybowa nie siedzą biernie w swoich domach tylko czynnie biorą udział w tym co się wokół nich dzieje i potrafią się odezwać, napisać petycję, zebrać podpisy i to boli innych. mieszkańcy innych dzielnic też pewnie mają wiele pomysłów, uwag czy zmian w inwestycjach ale nie ma komu się ruszyć i złożyć petycji do miasta.
28. Dodane przez Wychyl, w dniu - 11-02-2019 16:11
rondo, a nie żadne sygnalizacje świetlne... jak widzę np.te światła na starej piątce na wysokości Rydzyny to mnie szlag trafia... nikt nie przechodzi, nikt nie przejeżdża i czerwone... a do tego ta synchronizacja, jak stoisz na jednych, a potem jedziesz przepisowo to na drugich też stoisz!!! byłyby ronda, nie byłoby problemu
29. Dodane przez czesio, w dniu - 11-02-2019 16:14
Poczekajcie jeszcze będziecie mieli dworzec PKP w Grzybowie przecież radny tow. Sowa to obiecał!
30. Dodane przez Mur, w dniu - 11-02-2019 16:16
Jak już jest mowa o rondach to może ktoś mi powie kto wpadł na genialny pomysł umieszczania na rondach znaków z nazwami miejscowości zasłaniających widoczność(rondo gronowo,podwale).Jeżdżę troche po Europie i jeszcze się nie spotkałem np.w Niemczech Czechach z czymś podobnym
31. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 11-02-2019 16:19
Rondo przy Popiełuszki powinno być od samego początku. Już kiedyś o tym wspominałem. Choćby nieduże.
32. Dodane przez Sekretarz, w dniu - 11-02-2019 16:44
A może jeszcze panie albo panów do towarzystwa.Co?  
Macie poczucie humoru.
33. Dodane przez grzybowo, w dniu - 11-02-2019 16:46
Na wybudowanie wiaduktu niestety miasta Leszna nie stać. Dodatkowo też byłyby problemy z terenem. Pozostałe postulaty jak najbardziej zasadne. Istniejące przejście dla pieszych zostanie przesunięte w kierunku Osiecznej. Kto chcąc iść do centrum pójdzie w kierunku Osiecznej żeby się cofnąć??? Sygnalizacja świetlna zbędna. Najlepiej rondo, albo zostawić tak jak jest teraz.
34. Dodane przez xxl, w dniu - 11-02-2019 16:56
Ten wiadukt może się jednak przydać . Ta linia ma być z elektryfikowana i jej znaczenie się zmieni. "Przebudowa linii kolejowej jest pewna  
Przebudowa linii kolejowej nr 14 Ostrów Wlkp.KrotoszynLesznoGniezno jest co do zasady przesądzona, bo taka jest wola zarządu spółki PKP PLK. 
W tej chwili prowadzone są prace studialne. Linia jest na liście rezerwowej inwestycji przewidzianych do dofinansowania ze środków unijnych. To oznacza, że na 100 proc. PKP PLK wyrazi zgodę na jej przebudowę. Projekt podlega uzgodnieniom z samorządami, przedsiębiorcami i Zakładami Linii Kolejowych. Firma konsultingowa zaproponowała kilka wariantów. Wariant ostateczny zostanie wybrany przez zarząd spółki PKP PLK powiedział nam Krzysztof Włodarczyk, dyrektor PKP PLK SA Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim."
35. Dodane przez lump z centrum, w dniu - 11-02-2019 17:08
wszystko na tak oprócz wiaduktu , z tym wiaduktem ktos trochę popłynął'
reklama
36. Dodane przez przemek, w dniu - 11-02-2019 17:21
wiadukt ? HA HA HA raz na ruski rok pociąg przejedzie a oni chcą wiaduktu heheheh
37. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 11-02-2019 18:03
Ostatni postulat powinien być pierwszym bo już 26.06.2017 r. 
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na opracowanie studium wykonalności dla projektu modernizacji trzech linii kolejowych przebiegających przez województwo wielkopolskie, lubuskie i dolnośląskie. W zakresie prac przewidziano również elektryfikację odcinka linii z Krotoszyna do Głogowa. 
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przy(...)gowa-82289.html 
A jak obawiacie się hałasu i smogu w okolicy waszych domów to ułóżcie cztery tory z grzybowa do wiaduktu S5 w Wilkowicach pod lasem (linia na Wolsztyn) przez punkt węzłowy Leszno i pobudujcie stację kolejiwo -samochodową. 
 
Obecnie Grupa PKP Cargo obsługuje ok. 20 pociągów tygodniowo kursujących między Chinami a Polską. 
Grupa PKP Cargo zapowiada, że w zależności od dynamiki rozwoju połączenia kolejowego z Chinami, będzie inwestować w tabor i infrastrukturę do obsługi tych przewozów. 
- Obecnie odbieramy 15 nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń za granicą, będziemy też inwestować w platformy do przewozu kontenerów 
- W segmencie intermodalnym Nowy Jedwabny Szlak ma szczególne miejsce, ponieważ w coraz większym stopniu odpowiada on za rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce. Liczymy na dalszy wzrost transportu intermodalnego - dodał Fingas. 
mhttps://www.rp.pl/Koleje/306189976-Transport-(...)y-samolotem.htl
38. Dodane przez BELFER, w dniu - 11-02-2019 18:10
Tylko po co nocującym na Grzybowie wiadukt, chyba, że do Leszna jeżdżą przez Osieczną. Powinni się starać także o szpital, urząd miasta Grzybowa, szkołę, przedszkole, żłobek, aptekę, komisariat policji i staży miejskiej, kościół, duży kompleks handlowy, basen, lotnisko i dobrze że na cmentarz mają blisko bo i to jeszcze by im sie przydało. Na to wszystko niech sobie zrobią zrzutkę i sobie wybudują. Powstanie takie nowe miasto Grzybowo a Leszno będzie jego dzielnicą.
39. Dodane przez kaza, w dniu - 11-02-2019 18:35
Tak u mnie na wsi już 5 lat robią 1800metra chodnika i jeszcze konca nie widac to jest XXI wiek i dlaego im sie nie dziwię
40. Dodane przez wójt, w dniu - 11-02-2019 18:51
Proponuję metro i lądowisko
41. Dodane przez Adam Kośmider, w dniu - 11-02-2019 19:05
Zaborowo to ja rozumiem. Ale grzybowo to za wiele lat. Przecież tam pociąg jezdzi 3 razy dziennie. Mamy ważniejsze inwestycje do zrealizowania. Co do ronda pełna zgoda i moje poparcie!
42. Dodane przez Egon, w dniu - 11-02-2019 19:08
Jak Grzybowo chce mieć wiadukt i rondo to niech wyłożą 20 mln zł a nie kosztem zadłużenia dla Leszna
43. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 11-02-2019 19:09
No i co wstyd wam opublikować tą prawdę
44. Dodane przez Tomek72, w dniu - 11-02-2019 19:11
Co do wiaduktu - to jeżdżę tam często, ale to jest przerost FORMY NAD TREŚCIĄ ...  
 
Tam jeździ "5 pociągów na krzyż" ... w tym chyba TYLKO 2 osobowe  
 
Problemem jest, że PKP ZBYT WCZEŚNIE ZAMYKA przejazd i ZBYT długo trzyma przejazd zamknięty (nie tylko tam zresztą). 
 
Dziś w dobie GPS w każdym pociągu powinien być GPS, i w zależności od prędkości pociągu przejazd powinien zamykać się 30 sek do minuty przed nadjechaniem pociągu ... 
 
Ja jestem nawet przeciwnikiem szlabanów - światła + kamery + WYSOKI MANDAT, za przejazd na czerwonym - w zupełności by wystarczył. 
 
Jak ktoś chce popełnić samobójstwo to ani szlaban ani wiadukt mu NIE PRZESZKODZI ...
45. Dodane przez Archanioł, w dniu - 11-02-2019 19:14
RACZEJ NIE MA SZANS. IPeeN może się nie zgodzić, bo słowo WSCHODNIEJ w stwierdzeniu ,,po wschodniej stronie ulicy,, przekreśla najmniejsze nawet szanse na realizację.
46. Dodane przez Gronowo, w dniu - 11-02-2019 19:23
W Lesznie przydałoby się jeszcze jedno polaczenie dróg.  
Połączenie Wschód-Zachod ronda przy Tesco/Karcher (jeden wyjazd z ronda jest nieczynny) wzdłuż (lub zamiast) nieczynnych torów kolejowych właśnie z ulicą osiecką i taka droga połączyłaby sie z ulicą osiecka w pobliżu przejazdu kolejowego.  
Do tego gdyby od ronda Antoniny wybudować drogę na północ do Gronowskiej to sporo domów które wybudował się w południowej części gronowa (np Kasztelanska itp) uzyskalyby idealny dojazd do swoich posesji od Osieckiej, od fabrycznej i od Ronda antoniny.  
Ta Droga bylaby chyba bardziej przydatna wzdloz torow niz Popiełuszki
47. Dodane przez Emefek, w dniu - 11-02-2019 19:29
Wiadukt na 3 pociagi dziennie? Szkoda ze metra nie chcieli. Teraz chca dojscia do sklepu a niedawno nie chcieli sklepu. Kto tam mieszka?
48. Dodane przez do 38 i 40, w dniu - 11-02-2019 19:49
Brawo, brawo, brawo...
49. Dodane przez Giedymin, w dniu - 11-02-2019 20:22
Ja najpierw jestem Grzybowiakiem a potem Lasznianianem.
50. Dodane przez Lemi, w dniu - 11-02-2019 20:31
2 pociągi na dzień i wiadukt hahaha...
51. Dodane przez usa, w dniu - 11-02-2019 20:40
i FRYTKI do tego:)
52. Dodane przez Jan, w dniu - 11-02-2019 20:42
Osiedle nowe ładne niech się dorzucą do ronda chyba że wszystko wybudowane na kredytach i teraz oglądają każdą złotówkę za nim wydadzą
53. Dodane przez nie podszywającym się, w dniu - 11-02-2019 20:51
chyba chciałes napisac że jesteś z 13 dzielnicy  
Grzybowiakiem to bedziesz jak na M1 pójdziesz na cmentarz
54. Dodane przez Dobre, w dniu - 11-02-2019 21:24
Przecież tam 5 pociągów na dobę jedzie.
55. Dodane przez mieszkanka Gronowa, w dniu - 11-02-2019 21:35
Do kom. 41-Pana Adama Kośmidra. W obietnicach przedwyborczych obiecał Pan radny połączenia ronda Antoniny z Gronowem. Na jakim etapie jest spełnianie tej obietnicy?  
 
Prawdę ma osoba z kom. 46. W Lesznie są dwa dziwne twory. Nie zdarzyło mi widzieć tak dziwnych rond nigdzie indziej, żeby jeden wyjazd był zamknięty, a raczej ślepy. Zarówno rondo Antoniny jak i rondo przy Tesco, oba dojazdy do rond z Gronowa idealnie udrożniłyby ruch. 
 
Skoro już mamy dziś koncert życzeń. Ostatnio Zatorze wywalczyło sobie remont ul. Święciechowskiej, teraz mieszkańcy Grzybowa. W takim razie ja zwracam się z prośbą o połączenie Gronowo z dwoma rondami (przy Tesco i Antoninach) oraz doprowadzić do remontu jednej z najdłuższych ulic w Gronowie, która została wyremontowana w 2/3, a reszta kiedy? 
 
Rondo przy skrzyżowaniu ulic Osiecka-Popiełuszki to "oczywista-oczywistość", tak powinno zostać zaplanowane w projekcie i o to powinni walczyć radni, a nie mieszkańcy. 
 
Pomysł z wiaduktem pozostawię bez komentarza :-), taki wiadukt zdecydowanie musi być w Zaborowie, ponieważ tam przepustowość jest beznadziejna, a już zupełnym absurdem jest wjazd z Zaborowa do centrum przez obwodnicę Leszna, dla tych co oczywiście nie mają czasu stać w korku na ul. 1 Maja.
56. Dodane przez rozbawiona, w dniu - 11-02-2019 21:49
hahaha z tym wiaduktem to ale wymietli :D DK5 w Klonówcu przez tyle lat nie miała wiaduktu,, ruch tam był olbrzymi, tory wiecznie zamknięte i dopiero teraz jest on budowany. No proszę Was. Przez cały dzień ile tam będą rogatki zamknięte? Godzinę?
57. Dodane przez hmmm..., w dniu - 11-02-2019 21:52
Grzybowo i Wilkowice. Dwie najbardziej roszczeniowe dzielnice/wioski. Pępki świata.
58. Dodane przez Patryk, w dniu - 11-02-2019 21:55
Do Tomek72. Co do części pańskiego komentarza o zbyt wczesnym zamykaniu przejazdów kolejowych i zbyt długim czasie ich zamknięcia. 
Wiem , bo moja mama pracuje jako dyżurna ruchu. Takie w PKP mają procedury. Dyżurny ruchu dostaje telefon że pociąg nr X z np. Leszna do Ostrowa Wlkp. zbliża się do danego przejazdu i zaraz po tym telefonie dyżurny jest zobowiązany zamknąć przejazd.
59. Dodane przez xddddd, w dniu - 11-02-2019 22:21
Ile tych wiaduktów ludzie wami się w d(...)poprzewracało bo 10 min zamknięty przejazd to w d(...)sie nie podoba
reklama
60. Dodane przez hhahaha, w dniu - 11-02-2019 22:26
Tak to jest jak ktoś nie ma pojęcia ile trwa budowa wiaduktu, tam jedzie ile 10-15 pociągów na dobę a na wilkowickiej o wile więcej tam wiadukt rozumiem ale tu na Grzybowie czy wy ludzie myślicie to jest bez sensowe wyrzucanie kasy
61. Dodane przez do kom 46, w dniu - 11-02-2019 22:54
Tak wyglądałyby drogi z propozycji komentarza nr 46. 
myślę, że przydałoby się takie połączenie. 
Tory od wielu, wielu lat nieużywane
62. Dodane przez do 46, w dniu - 12-02-2019 06:26
Autor komentarza 46 chce rozebrania torów kolejowych? Ja się nie zgadzam. Nie chcemy połączenia kolejowego Leszno - Gostyń?
63. Dodane przez abw, w dniu - 12-02-2019 06:37
pilne !!!! MY MIESZKANCY GRZYBOWA DOMAGAMY SIE BUDOWY WIADUKTU
64. Dodane przez 12345, w dniu - 12-02-2019 07:35
Moim zdaniem najważniejszy punkt tej petycji to chodnik po obu stronach ulicy!Przy dość dużym nasileniu ruchu przechodzenie przez jezdnię -zwłaszcza przez dzieci i młodzież jest bardzo niebezpieczne!A dzieje się to nagminnie przed CPN-em na wysokości przystanku MPK!
65. Dodane przez o rondo, w dniu - 12-02-2019 08:40
o rondo
66. Dodane przez Do 62., w dniu - 12-02-2019 09:04
Nie tymi torami kolejowymi o ktorych myslisz. Polaczenie z Gostyniem biegnie po calkiem innych torach - za Gronowem, a nie tymi przed Gronowem.  
Kojazysz przejazd kolejowy jescze przed Rondem Gronowo? Te tory kolejowe? Nie tedy biegnie polaczenie z Gostyniem. Mieszkajac w Leznie od ponad 30 lat nie przypominam sobie aby te tory byly uzywane :) 
Sa zbedne, a idealnoe dalyby dojazd mieszkancom poludniowej czesci gronowa.  
Tory o ktory mch Ty mowiesz przebiegaja za Gronowem :) 
Zajzyj do Google Maps
67. Dodane przez do k. 64, w dniu - 12-02-2019 09:08
Przejście jak najbardziej i do tego chopki przed i za przejściem, aby co niektórym w główce się nie poprzewracało.
68. Dodane przez Jack, w dniu - 12-02-2019 09:37
Postulat o chodnik odrzucony: właśnie budują wam sklep także nie będziecie musieli chodzić do biedronki. 
A rąk poza tym Total ciężko jest przejść przez ulicę? 
Po stronie zachodniej jest jest ładny chodnik.  
Są w Lesznie miejsca gdzie w ogóle brakuje chodników np Leszno-Wilkowice. Od tego bym zaczął
69. Dodane przez Opty, w dniu - 12-02-2019 09:55
To może tramwaj?
70. Dodane przez Don Wasyl, w dniu - 12-02-2019 10:19
A dokąd Ci mieszkańcy Gronowa chcą sie przeprawiać tym wiaduktem?!
71. Dodane przez Tomek72, w dniu - 12-02-2019 10:25
To ja nie będę gorszy - ja też chcę WIADUKT KOLEJOWY. Na wylocie z Leszna (Gronowa) dokładniej na wylocie z Myśliwskiej na Gronówko / Wyciążkowo / Goniembice) - to TA SAMA LINIA KOLEJOWA ...
72. Dodane przez do 66, w dniu - 12-02-2019 10:26
Ok.
73. Dodane przez grzybowianin, w dniu - 12-02-2019 10:36
Wiadukt jest nam NIEZBĘDNY. 
Nie po to kupowaliśmy działki w najbardziej elitarnej części Leszna, aby teraz dziadować.  
Ten wiadukt SIĘ PO PROSTU NAM NALEŻY!
74. Dodane przez Do kom 73, w dniu - 12-02-2019 11:50
Jaki z Ciebie grzybowianin bo jak kupowałeś te działki to należały do Leszna. I jakie elitarne nie znałeś cen za grunty to pomyśl trochę. Wiadukt po co dla paru pociągów? Jeszce nie dawno dziki Wam przeszkadzały a teraz pociągi. Biedaku na kredycie hipotecznym. Ja mam chatę 300 m2 i też mieszkam blisko Was ale widzę że coś nie podoba w tym rejonie Leszna. Więc po co się tam budowałeś.
75. Dodane przez Opty, w dniu - 12-02-2019 12:00
Pozwoliłem sobie pokazać docelowy układ komunikacji tramwajowej dla mieszkańców Grzybowa. Linia czerwona prowadzi na Rynek. Najkrótsza trasa jest w linii prostej, więc konieczne będą wyburzenia, ale nie dużo. Podobnie w przypadku trasy niebieskiej do centrum handlowego. Dużo tańsze będą trasa fioletowa do lasu, żółta na cmentarz i zielona na pole. Myślmy przyszłościowo.
76. Dodane przez do 74, w dniu - 12-02-2019 12:35
Sam Pan jesteś biedak.  
Miał być basen pierwotnie u nas, na Grzybowie i co? Obiecanki cacanki. 
Dali nam w zamian za to jakieś bloki. CO TO MA BYĆ!?  
Tu miały być same apartamenty, a nie jakieś chatki. 
Będziemy walczyć i o chodnik, i o wiadukt czy to się komuś podoba, czy nie!
77. Dodane przez Jacek, w dniu - 12-02-2019 12:40
Mam syna, ma 12 lat. Nigdy nie pozwolę żeby żył w Polsce i zawistnym Lesznie.
78. Dodane przez Leszno, w dniu - 12-02-2019 12:57
Mieszkam na drodze trasy niebieskiej i nie wyrażam zgody na linię tramwajową Grzybowo - Centrum Handlowe.
79. Dodane przez Mieszkaniec Grzybowa, w dniu - 12-02-2019 13:13
Ale dajecie się podpuścić. Mieszkam na tym niby prestiżowym osiedlu ale chodniki są tak samo zasrane przez psy jak wszędzie . Mieszkają też normalni ludzie, którzy często pracują we Wrocławiu Poznaniu lub dalej. Znam tu ze 20 rodzin i nie ma się czego wstydzić . Odnośnie petycji to oczywiście dyskutowałem na temat wiaduktu i nie wiecie dlaczego jest tam wpisany to nie dyskutujcie i nie krytykujcie. Jak dziecko chce cukierka to tez prosi o dwa . Przecież taki wiadukt nie jest potrzebny nikomu z grzybowa a miastu lub ludziom dojeżdżającym do miasta, tak samo rondo czy ścieżka . Qrwa nikt nic nie robi to dobrze Coś chcesz zrobić to zaraz ze złodzieje . Dodam ze wydajemy dziesiątki tysięcy z własnych pieniędzy żeby zbudować drogi lub oświetlenie wiec naprawdę weźcie się do roboty i patrzcie na siebie najlepiej .
80. Dodane przez Mistrz Swiata i Okolic, w dniu - 12-02-2019 13:18
Zauwazylem bardzo ciekawa rzecz w komentarzach - zdarzaja sie ludzie ktorzy maja pojecie o planowaniu i zarzadzaniu inwestycjami i maja wiele trafnych komentarzy - mysle ze warto wykorzystac ich do merytorycznej dyskusji dotyczacej rozbudowy miasta/dzielnicy. 
 
Zakladam ze sa to niestety ludzie majacy tam domu, pracujacy za granica lub po za miastem i nie mogacy uczestniczych w konultacjach jakie mialy miejsce na szybownikow. 
 
Moze warto aby ktos z urzedy miasta opdowiedzialny i decyzyjny zapoznal sie z tym. 
 
Po raz kolejny zworce uwage ze niestety ale pracuja tam ludzie ktorzy nie maja pojecia o inwestycjach a ich praca sprwadza sie do zajmowania stolka w jednej firmie lub kilku w okolicach i brak spojrzenia na swiat z perspektywy inwestycji - projektow miedzynarodowych 
 
 
pozdrawiam wszystkich ktorzy mieszkaja i wydaja swoje zarobione pieniadze w tym miescie ktore ma potencjal ale... nie niestety nie idelanie zarzadzane dazy do zapomnienia
81. Dodane przez Każdy wilkiem, w dniu - 12-02-2019 13:55
Czytając te komentarze, w 100 lecie niepodległości tego kraju, zastanawiam się poważnie czy było to warte zachodu. Utwierdzam się w przekonaniu, że nie ma przyszłości dla tego zawistnego narodu.  
 
Smutne :(
82. Dodane przez Do kom 76, w dniu - 12-02-2019 14:04
Facet prawdę pisał i tyle a Ty (...) bez sensu wtrąciłeś się.
83. Dodane przez Opty, w dniu - 12-02-2019 14:21
Ad. 80. Dziękuję za ciepłe słowa.
84. Dodane przez murasz, w dniu - 12-02-2019 15:39
Kto ma największy dom na Grzybowie ?
85. Dodane przez jaro, w dniu - 12-02-2019 16:43
Do 84. prawdopodobnie disnej.
86. Dodane przez obserwator, w dniu - 12-02-2019 19:31
po co rondo.... walnijcie lepiej od razu bezkolizyjne trzypoziomowe skrzyżowanie ze stacją metra w podziemiu....
87. Dodane przez hehe, w dniu - 12-02-2019 19:57
wiadukt na grzybowie to chyba żart, tam pociąg rzadko przejeżdza
88. Dodane przez ja, w dniu - 12-02-2019 20:14
Odpowiedź na petycję też powinna być tutaj opisana artykułem.
89. Dodane przez balon, w dniu - 12-02-2019 20:59
ten OPTY to chyba uciekł z psychiartyka.Co gorsze -na długo przed ukończeniem leczenia!
90. Dodane przez ..., w dniu - 12-02-2019 21:08
Wiadukt? A tam to pociągi jeżdżą co 10 minut?
91. Dodane przez AA....., w dniu - 12-02-2019 21:43
Rondo w Grzybowie to już przesada hahaha
92. Dodane przez max, w dniu - 12-02-2019 22:12
ludziska se kupili od dewoooloperów chałupy i Żądają METRA , WIADUKTÓW ITP. ITD RONDA tyż się przyda jedynie w jednym przypadku jak alternatywna trasa będzie z DK 12 na DK 5 omijając ulice Unii Europejskiej ....wiadukt PO CO 7 par pociągów jedzie przez 24 godziny ...tzn co godzinę 0.8 ..składu ... działki za blisko żeby stworzyć taki posąg wiaduktowy , zaraz po otwarciu bedą zgrzyty ...jak mamy do cmentarz DOJECHAC
93. Dodane przez prawda, w dniu - 13-02-2019 08:26
Rondo - jak najbardziej...wiadukt hahahahah..no tu się uśmiałem
94. Dodane przez Olga nie z grzybowa, w dniu - 13-02-2019 09:30
Na chodniku wzdłuz Osieckiej najbardziej powinno zalezec działkowiczom i pozostałym rowerzystom zeby im sie piesi pod koła nie pchali a na rondzie mieszkańcom Osiecznej dojezdzającym do Leszna, no ale lepiej plic na innych i jątrzyc niż pomyśleć. Jakie to typowo polskie...
95. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 13-02-2019 09:50
do kom 46 i 61 macie nikłe pojęcie o Lesznie. radziłbym spacer po okolicy i może się odrobinkę rozjaśni. dobrego dnia. rondo na osieckiej - dobry pomysł. wiadukt może kiedyś. każde bezkolizyjne skrzyżowanie poprawia komunikację.
96. Dodane przez Valkir, w dniu - 13-02-2019 10:13
My mieszkańcy Grzybowa płacimy najwyższe podatki.Jeśli odłaczymy się od Leszna, to dopiero odczujecie. O nowej pływalni zapomnicie na dziesieciolecia i skonczy sie miejska kasa na Unie Leszno
97. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 13-02-2019 12:24
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia gdzie mieszkają osoby podające sue w sieci za mieszkańców Grzybowa i szczujący tutaj przeciwko nim. Świetnie się bawią ich kosztem a ludzie czytają i myślą jakie to snoby i chamy na tym Grzybowie mieszkają
98. Dodane przez Do 96, w dniu - 13-02-2019 13:09
Jak odłączycie się od Leszna to staniecie się wiochą zabitą dechami i co wtedy. Drogi chidniki za 50 lat wam zrobią.
99. Dodane przez SMOK, w dniu - 13-02-2019 13:23
(...) 
Mieszkam na Grzybowie, pracuję w Kościanie. Codziennie jadę przez Osieczną do pracy. Każdy normalny wie, że wiadukt w tym miejscu to absurd a rondo na Popieuszki niezbędne. Ale jeszcze więcej daje się podpuszczać trolom ....
100. Dodane przez Matt, w dniu - 13-02-2019 15:16
Ileż jadu w komentarzach. Większość blokersów sie tu wypowiada, w mieszkaniach po rodzicach czy dziadkach więc nie rozumieją problemu nowych osiedli domków. Sam mieszkam przy nieutwardzonej drodze i wiem jaka to męczarnia.
101. Dodane przez Leszczyński mieszczuch., w dniu - 13-02-2019 16:23
Z czterech punktów petycji mieszkańców do prezydenta właściwie tylko jeden jest tak naprawdę dla nich samych.  
Mam tu na myśli przejście dla pieszych na skrzyżowaniu z Popiełuszki. Ono faktycznie może im się przysłużyć i poprawić komunikację oraz bezpieczeństwo. Zwłaszcza dla dzieci chodzących tamtędy do szkoły. 
 
Pozostałe postulaty właściwie przyczynią się do poprawy komunikacji całemu miastu a przy okazji i mieszkańcom Grzybowa. Właściwie, dziwię się im że o nie wystąpili. 
 
- Rondo. Każdy zdaje sobie sprawę że to rozwiązanie jest korzystniejsze od świateł. A ilu z nas, mieszkańców korzysta z tej części miasta? Ilu jeździ w kierunku Osiecznej czy też Kąkolewa właśnie przez skrzyżowanie Popiełuszki / Osiecka?  
 
- Ścieżka rowerowo piesza do strony zachodniej. Czy nie poprawi to znacznie bezpieczeństwa dla korzystających ze ścieżek w tej części miasta? Czy nie zauważyliście jak tłoczno robi się na istniejących traktach wzdłuż ulic Osieckiej i Popiełuszki? Zwłaszcza w soboty i niedziele. Często trzeba uważać na biegających i jadących na rowerach, nie wspomnę o rolkarzach. Nie raz byłem świadkiem kolizji uczestników. Dobrze że bez poważniejszych konsekwencji. Czy rozłożenie takiego obciążenia na dwie ścieżki po obu stronach drogi nie poprawi sprawności w poruszaniu się nimi nie przyczyni do większego bezpieczeństwa? 
 
- Wiadukt owszem, pomysł wydaje się mi śmieszny i absurdalny. No ale: ma byś wykonana modernizacja linii kolejowej. Taka inwestycja wynika z faktu że kolej planuje zwiększenie intensywności w jej użytkowaniu. A co za tym i idzie, ze zwiększeniem częstotliwości zamykania przejazdu. I nagle okaże się że zamiast kilku razy na dzień szlabany będą zamykane do kilku razy na godzinę. Więc wiadukt sprawdzi się idealnie. Poza tym taką inwestycję finansuje kolej a samo miasto tylko w drogę dochodzącą. No i nasuwa się pytani: ile skorzystają z tego sami mieszkańcy Grzybowa a na ile pozostali mieszkańcy Leszna albo ościennych gmin którzy jeżdżą np. do pracy do Leszna?  
 
Podsumowując, pomyślcie zanim coś napiszecie. Czy postulaty nie wydają się być sensowne?  
Naprawdę, dziwię się że ktoś chciał podpisać taką petycją i to właściwie nie w swojej sprawie tylko ogólnej, naszej, mieszkańców Leszna. Z góry można było się domyślić jakie będzie odbicie w postaci komentarzy! Więc tym bardziej podziw. 
Ale cóż mają niektórzy ludzie taką mentalność. Nie zrobić nic a tylko narzekać. 
Wychodzi na to że ta petycja to dla nich jedyna szansa na poprawę komunikacji w tej części miasta. Z tego co wiem nie były tam prowadzone wcześniej żadne konsultacje społeczne w sprawie przebudowy drogi. Jeśli teraz nie wywalczą ścieżki, ronda czy też przejścia to zostaną z tym przynajmniej na kolejne dziesięciolecia - bo przecież im już wybudowali!!!! 
Kwestia wiaduktu owszem , przerost formy nad treścią. Ale kto wie& czy nie wrócimy do tematu jego budowy za kilka lat. 
 
Do kom 79. 
Masz rację. Ludzie łatwo dają się podpuszczać, niestety. 
Do tego wystarczy włączyć tryb "myślenie" ale widać że część z komentujących ma z tym ewidentnie problem.
102. Dodane przez Tomek72, w dniu - 13-02-2019 17:35
do kom 101. 
"...taką inwestycję (wiadukt) finansuje kolej a samo miasto tylko w drogę dochodzącą..."  
 
TYPOWO polskie myślenie ... 
 
Finansuje kolej, finansuje rząd, finansuje UE ... 
A skąd kolej ma na to środki? - Od rządu ... i od UE 
 
A skąd rząd ma na to środki? Z NASZYCH PODATKÓW!  
 
A skąd UE ma na to środki? Z NASZYCH SKŁADEK ... 
 
Ani rząd ani UE nie "generuje zysków", kolej chyba też nie. 
 
P.S. 
 
I żeby nie było wątpliwości - nie mam NIC PRZECIWKO WIADUKTOWI - JEŚLI JEST "biznesowo uzasadniony" - tzn zakładam, że istnieje tako model, który uwzględnia ruch na danej trasie kolejowej i ruch samochodowy. 
 
Jestem PRZECIWNY - podejściu - zróbmy to bo "to nie my za to płacimy", można wziąć na to pieniądze z UE albo od rządu. 
 
Polska jest krajem NA DOROBKU - w budżecie - także tym UE jest przeznaczona dla nas pewna pula pieniędzy i te środki powinny być wykorzystane - JAK NAJBARDZIEJ EFEKTYWNIE - z uwzględnieniem RACJONALNOŚCI EKONOMICZNEJ.
103. Dodane przez WIOSNA, w dniu - 13-02-2019 18:07
Nie ma pubu na tym osiedlu. I Sąsiadki się nie uśmiechają.
104. Dodane przez Leszczyński mieszczuch., w dniu - 14-02-2019 00:37
do kom 102. 
 
TYPOWO polskie myślenie właśnie Pan pokazał. 
Nie zna tematu do końca a się wypowiada. 
Zgadzam się z faktem że pieniądze podatników powinny być bardziej szanowane. Tu mamy jasność. 
Ale Koleje to spółka - która utrzymuje się z własnych dochodów. Właśnie po to modernizuje się linię aby dochód był jeszcze większy. I z tych środków - zysków, są prowadzone prace remontowe i modernizacyjne takie jak między innymi budowa wiaduktów. Owszem, jak każdy podmiot może wystąpić o dofinansowanie i pewnie to robi. Ale takie same prawo ma do tego jak każda firma (choć nie każda dostanie na realizację swoich celów). 
 
A teraz największa bomba, już oficjalnie potwierdzona: 
Wiadukt nad torami w Grzybowie będzie budowany!!!! 
(...) 
Okazuje się jednak że kolej ma w tym jak to Pan określił "biznesowo uzasadniony" cel!
105. Dodane przez Leszczyński Grzyb, w dniu - 14-02-2019 09:39
SUKCES!! Najpewniej będziemy mieli wiadukt w 2027 roku!! Teraz jeszcze tylko Rondo - z korzyścią dla wszystkich mieszkańców Leszna i okolic. Pozdrawiam!!
106. Dodane przez Tomek72, w dniu - 14-02-2019 15:00
Kolej JEST DOTOWANA - a nie jak Pan pisze "...Ale Koleje to spółka - która utrzymuje się z własnych dochodów..." 
 
"...Spośród kolejowych połączeń dalekobieżnych w Polsce dotacją państwa objęte są dawne pociągi pospieszne, które teraz mają kategorię TLK lub IC. Z założenia mają to być połączenia, które nie przynoszą zysków. Z roku na roku rządowa dotacja rośnie i w przyszłym roku ma sięgnąć 600 mln zł. Państwowy przewoźnik ma teraz podpisaną z ministerstwem 10-letnią umowę na dofinansowanie, która kończy się w 2021 r..." 
 
Jak elka puści to w kolejnym kom podam linki. 
 
"...Przypomnijmy, że na ten rok plan Ministerstwa Infrastruktury zakłada dotowanie PKP Intercity kwotą 562,6 mln. zł do przewozów międzywojewódzkich oraz 11 mln zł do przewozów międzynarodowych. To duży wzrost od momentu podpisania dziesięcioletniego kontraktu w 2011 roku plan finansowy tej umowy przewidywał rekompensatę w wysokości około 300 mln złotych rocznie..." 
 
To są DOTACJE do taboru, do przewozów, do linii kolejowych ...
107. Dodane przez Tomek72, w dniu - 14-02-2019 15:55
Obiecane linki: 
https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/1389295,rzad-chce-podpisac-15-letnia-umowe-z-pkp-intercity.html 
 
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dota(...)osla-88786.html
108. Dodane przez Marek, w dniu - 16-02-2019 20:43
Zaniechanie ronda w tym miejscu to poważny błąd ! Dopisuję się do petycji
109. Dodane przez NA TAK, w dniu - 18-02-2019 18:08
TO RONDO I CHODNIK JUŻ DAWNO POWINIEN BYĆ, NIE DZIWIĘ SIE IM BO TO FAKTYCZNIE OSIEDLE ODCIĘTE OD ŚWIATA I TAKIE SMUTNE
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie na wynaję... Rawicz 1350
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj