Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Radni zdecydują o przyszłości pomnika

W odpowiedzi na pismo wojewody

Radni zdecydują o przyszłości pomnika

26.02.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

Na czwartkowej sesji Rady Miejskiej Leszna radni zdecydują o przyszłości pomnika żołnierzy Armii Czerwonej znajdującego się u zbiegu ulic Starozamkowej i Lipowej. Projekt mówi o woli jego usunięcia.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Temat pomnika wdzięczności Armii Czerwonej ciągnie się od 2017 roku - wtedy to IPN wydał opinię, że monument powinien zostać rozebrany w związku z tzw. „ustawą dekomunizacyjną” zakazującą propagowania ustrojów totalitarnych. Chodzi przede wszystkim o inskrypcję na
pomniku „„Wieczna chwała bohaterom poległym o wolność i niepodległość Związku Radzieckiego i Polski”. Monument upamiętniający czerwonoarmistów powstał w 1945 roku; miejsce w którym się znajduje było wtedy cmentarzem wojennym, jednak po kilku latach szczątki poległych przeniesiono do Rawicza.

Ustawa nakazywała usunięcie pomnika do końca marca ubiegłego roku. Radni Leszna kilkakrotnie na ten temat dyskutowali, jednak ostatecznie nie podjęto żadnej decyzji. Pod koniec grudnia do Urzędu Miasta wpłynęło pismo wojewody, monitujące w sprawie rozbiórki. Jak wyjaśnił wtedy rzecznik wojewody jeżeli wezwanie nie przyniesie skutku, ten wyda decyzję o rozbiórce, kosztami operacji obciążając samorząd.

Na najbliższą, czwartkową sesję Rady Miejskiej przygotowany został projekt uchwały w sprawie usunięcia pomnika. Paragraf 1 uchwały sformułowano bardzo lakonicznie: „Rada Miejska Leszna wyraża wolę usunięcia pomnika wdzięczności Armii Czerwonej usytuowanego w Lesznie przy ul. Lipowej”. Wykonanie uchwały należeć ma do prezydenta.


 
Komentarze (50)
1. Dodane przez Koko, w dniu - 26-02-2019 10:21
Czyli co,naród polski nie jest wdzięczny tym młodym ludzia za to ze oddali za nasz kraj to co mieli najcenniejszego??? Ja bym zostawił a nawet odnowił ten pomnik. Nie wazne jaki ustrój wtedy panował to jest pomnik ludzia którzy polegli wyswobadzajac nasze ziemie. Jeśli my tak będziemy robić to nie dziwcie się jak zaraz będą usowali pomniki Polaków poległych pod monet casino i innymi miejscami bitew polskich żołnierzy. Mam nadzieje ze prezydent nie pozwoli usunusac i zniszczyć..
2. Dodane przez Opty, w dniu - 26-02-2019 10:23
A może przenieść pomnik do Grzybowa?
3. Dodane przez on..., w dniu - 26-02-2019 10:42
Usunąć !!!
4. Dodane przez prawda, w dniu - 26-02-2019 10:57
A potem możecie spojrzeć prosto w oczy ich rodzinom.
5. Dodane przez stefan, w dniu - 26-02-2019 11:11
do 1. Powtórz lekcje z historii !!!
6. Dodane przez Leszcz, w dniu - 26-02-2019 11:38
Proponuje tylko zmianę tablicy na bardziej neutralną. Pomnik zostawić!
7. Dodane przez Gość, w dniu - 26-02-2019 11:49
Zostawić. Stosunek do umarłych jest miarą człowieczeństwa. To takie proste.
8. Dodane przez M, w dniu - 26-02-2019 12:13
Popieram kom. 6 , głos rozsądku i szacunku dla poległych nie z własnego wyboru i nie na swojej ziemi.
9. Dodane przez cantap, w dniu - 26-02-2019 12:22
Czekamy na komentarze postkomuchow
10. Dodane przez h, w dniu - 26-02-2019 12:24
jestem za usunięciem tego pomnika
11. Dodane przez Przedsiebiorca, w dniu - 26-02-2019 12:41
Jestem przedsiębiorcą z Leszna. Chętnie w miejscu tego pomnika postawię sklep z odzieżą Patriotyczną (specjalnie z dużej). Pozdrawiam
12. Dodane przez zirytowany, w dniu - 26-02-2019 12:45
Nie usuwać! Czym się będziemy wówczas różnic od chociażby bojowników ISIS niszczących antyczne budowle na bliskim wschodzie z chociażby tego powodu że jakaś antyczna świątynia nie jest poświęcona ich bogu. To że pomnik został wybudowany przez inny ustrój to trzeba go niszczyć?
13. Dodane przez do 1, w dniu - 26-02-2019 12:52
A ile lat po bitwie o Monte Casino Polska okupowała Włochy? Analogicznie trzeba postawić pomniki młodym ludziom z Niemiec, którzy zginęli na naszych ziemiach niosąc nam dobrobyt i oświecenie.
reklama
14. Dodane przez Do 5, w dniu - 26-02-2019 13:08
Chyba ty
15. Dodane przez Maria, w dniu - 26-02-2019 13:09
Zostawić i odnowić!
16. Dodane przez rh do kom 5, w dniu - 26-02-2019 13:14
a ja uwazam ze kom 1 odrobil ta lekcje b.dobrze. uwazam tez ze IPN jest sluzalcza intytucja pracujaca na rzecz jednej opcji politycznej,a kim jest pan wojewoda??? chce usunac pomnik zwyklych zolnierzy ktorzy to miasto oswobodzili z rak niemieckich mordercow,musieli walczyc bo taki mieli rozkaz,inaczej sami by zgineli od swoich,tak bylo w kazdej armii! nawet w PSZ na zachodzie. IPN chce burzyc historie ktora jest prawdziwa,a gloryfikuje mordercow takich jak Bury,Lupaszka,Ogien i wielu innych mordujacych Polakow tylko za to ze byli innej wiary lub narodowosci. co do okupacji Polski do 1989r to nalezy zapytac sprzedawczykow z USA o konferencje w Teheranie,o podzial europy,o strefy wplywow ktore tam omawiano. ale zeby polska mlodziez nauczyla sie historii,to nalezy wprowadzic wiecej lekcji do szkol kosztem np religii. w pelni zgadzam sie z kom 6 !
17. Dodane przez Archanioł, w dniu - 26-02-2019 13:16
DO CIĘŻKIEJ ANIELKI TO TENIS czy pomnik? Urzędnicy w dziwnym popłochu i upokarzającym roztrzęsieniu tak odbijają piłeczkę, że już się pogubiłem co to za dyscyplina. A w sporcie brak własnego zdania, szacunku do przegranych i wygranych oraz zdrowego rozsądku jest straszny.
18. Dodane przez ZSRR, w dniu - 26-02-2019 13:16
Jeszcze Amerykana postawić w tym miejscu pomnik jacy to oni wspaniali jak pomagają Polsce. Jak złomu się pozbywają a my za to jeszcze im płacimy. Z Rosjaninami masz mi braćmi trzeba trzymać i utrzymywać kontakty a nie z USA. Jak przyjdzie co do czego to zobaczycie gdzie będą wasi przyjaciele z Ameryki.
19. Dodane przez Krystyna, w dniu - 26-02-2019 13:22
Również popieram kom.6
20. Dodane przez Jerzy, w dniu - 26-02-2019 13:32
Co na to wyznawcy pisu? Pomnik (...) w gdańsku zostawić, a pomnik żołnierzy, którzy walczyli o wolność naszego miasta zniszczyć? No ale to wasza natura.
21. Dodane przez sweet, w dniu - 26-02-2019 14:16
No oczywiście, bądźmy wdzięczni zbrodniczej Armii Czerwonej za drugi po 1939 roku podbój ziem polskich i narzuceniu władzy ludzi sterowanych z Moskwy ;P 
"Ale przecież oni Niemców wyrzucili z Leszna!". No cóż, aby przejąć Leszno w swoje władanie, najpierw trzeba było tych Niemców wykurzyć ;P
22. Dodane przez leszczyniak ale rodowity, w dniu - 26-02-2019 14:38
Popieram kom. 6, 16 i 20! Nic dodać i nic ująć!
23. Dodane przez mawl, w dniu - 26-02-2019 15:13
Niszcząc pomniki zrównujemy się myśleniem do tych, co burzyli starożytne zabytki /np.2015 Mosul/; uznawali je za herezję.  
Chociaż są też i tacy, co na widok kota przechodzą na drugą stronę ulicy.
24. Dodane przez olek, w dniu - 26-02-2019 15:26
pis ipn usunac a pomnik pozostawic jest to czesc historii trudnej i nigdy tego w dziejach sie nie usunie
25. Dodane przez do 21, w dniu - 26-02-2019 15:30
naucz sie czleku historii. poczytaj o konferencji w Teheranie i o podziale europy. za zbrodnie trzeba potepiac,wiec potep tez zandarmow swiata za Wietnam za mordy ktorych tam dokonywali,za Afganistan,za Irak,a pochwal za to ze na polkska prosbe instaluja swoje wojska w Polsce,ze za naszym posrednictwem caly czas daza do wywolania konfliktu z Rosja,ze chca rzucic Iran na kolana (bo o rope chodzi). zapamietaj tez ze polscy zolnierze na zachodzie postepowali tak samo! (sa opracowania o polskim wojskowym wymiarze sprawiedliwosci w tamtym wojsku wystarczy chciec poczytac).ty zas wolisz zburzyc sowiecki pomnik,a w to miejsce postawic pomnik kogos w sutannie i pewnie pedofila.
26. Dodane przez do kom. 16, w dniu - 26-02-2019 15:31
Odnośnie Burego stanowisko IPN: "Zabójstwa furmanów i pacyfikacje wsi w styczniu lutym 1946 r. nie można utożsamiać z walką o niepodległy byt państwa, gdyż nosi znamiona ludobójstwa, akcje Burego przeprowadzone wobec mieszkańców podlaskich wsi, wspomagały komunistyczny aparat władzy i to przede wszystkim poprzez obniżenie prestiżu organizacji podziemnych, dostarczenie argumentów propagandowych o bandytyzmie oddziałów partyzanckich, oraz działania pacyfikacyjne przeprowadzone przez Burego w żadnym wypadku nie sprzyjały poprawnie stosunków narodowych polsko-białoruskich i zrozumienia walki polskiego podziemia o niepodległość Polski. Przeciwnie tworzyły często nieprzejednanych wrogów lub też rodziły zwolenników dążeń oderwania Białostocczyzny od Polski. Żadna zatem okoliczność nie pozwala na uznanie tego co się stało za słuszne"
27. Dodane przez maniek, w dniu - 26-02-2019 15:33
Skoro tak Państwo bronicie pomnika Armii Czerwonej, to co powiecie na postawienie pomników Volksstrurmu we Wrocławiu (ówczesnym niemieckim Breslau)? Przecież nierzadko były to dzieci z Hitlerjugend, które z narażeniem życia niszczyły radzieckie czołgi przy pomocy panzerfaustów. Przecież broniły swojego domu, ojczyzny...
28. Dodane przez Jan, w dniu - 26-02-2019 15:33
Pomników się nie niszczy to historią. Taka była i już.Młodzi chłopcy oddali życie.Taki mieli rozkaz.Matki na nich czekały A Wy chcieć i to rozebrać .Wstyd Co to za radą.Kiedys historia Was osądzić.
29. Dodane przez 12345, w dniu - 26-02-2019 15:55
Proponuję przeciągnąć sprawę do jesieni-wtedy to ten służalczy wojewoda przestanie być wojewodą!Całkowicie popieram komentarze nr.1,nr.4,nr.16.
30. Dodane przez A Katyń to co?, w dniu - 26-02-2019 15:56
Jak rozumiem "wyzwolenie" ziem polskich rozgrzesza Rosjan za zbrodnię katyńską jak zesłanie tysięcy Polaków? Albo że to wszystko dzieło Niemców, bo Rosjanie byli tymi dobrymi ;P A 17 września przybyli na ratunek ludom prawosławnym...
31. Dodane przez zr, w dniu - 26-02-2019 15:58
Za robote się weźcie,a nie o pomnikach debatować
32. Dodane przez Do 21, w dniu - 26-02-2019 16:05
Lecz się. Tu nie chodzi o ZSRR tylko o prostych młodych żołnierzy który zginęli za nasza wolnosc. Ustrój to inna sprawa i bardzo szeroka
33. Dodane przez W, w dniu - 26-02-2019 16:16
Pozostawić,odnowić i dokonać zmiany tablicy,tak jak 
podpowiada osoba z poz.6.
34. Dodane przez zostawić pomnik, w dniu - 26-02-2019 16:26
Jestem przeciw likwidacji. To nasza historia. W Niemczech, USA nie rozbierają starych tej pamięci pomników. Będziemy przyglądać się głosowaniu.
35. Dodane przez do 32, w dniu - 26-02-2019 17:00
Raczej zginęli za narzucenia nam państwa komunistycznego z konstytucją pisaną cyrylicą oraz z odręcznymi poprawkami Józefa Wissarionowicza ;P
36. Dodane przez o pomnik, w dniu - 26-02-2019 17:31
Cel Armii Czerwonej to zdobycie Berlina a Polska pod zarząd sowiecki bo była po drodze. Z miłości do polaków radziecka armia tu nieprzyszła. `Ciała poległych żołnierzy zostały przeniesione do Rawicz. Mamy wielu naszych bohaterów z naszej ziemi godnych pomników. Za "wyzwolenie" i "opiekę" zapłaciliśmy wysoką cenę w ludziach i majątku. Do kom.18 ubierz "liberię" i na kolana. Jestem dumny że jestem POLAKIEM z podniesioną głową.
37. Dodane przez Bolek, w dniu - 26-02-2019 17:48
Należy rozebrać i zniszczyć . To na cześć ludzi którzy w pogoni za szwabami nas stratowali i zrabowali co się da !!!
38. Dodane przez do35, w dniu - 26-02-2019 17:53
Kto nam narzucał ?Rosjanie czy Amerykańcy?Co było w Teheranie?Znasz takie miasto? A co było w 1938roku z Zaolziem? Jesteśmy lepsi?Młode chłopaki ginęli nie za swoje.Tak im kazali.Ty jakbys usłyszał wystrzał z karabiny to juz byś w spodnie narobił.Łatwo mówić o czymś co jest abstrakcją dla ciebie jak i naszych włodarzy.Zrozumiałbys to gdybyś musiał setki kilometrów iść w mrozie w mizernym ubraniu bez kąpieli kilka tygodni i z prowiantem co kilka dni.Teraz mamuśka wszystko da, wszystko zrobi a jak nie to dostanie wp...By być szanowanym trzeba szanować innych.Nie jesteśmy pępkiem świata.Obecna nasza władza szanuje tylko siebie .Im się należy a inni maja na to dać.Sąsiadów mamy nienawidzić a kumać sie z dalekimi nam jankesami,którzy niejedną rozróbe już zrobili.Pomnik powinien zostać .Komu przeszkadza nie musi tamtędy chodzić.
39. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 26-02-2019 18:03
Czy POLACY to szowiniści ? Chłopcom z karabinem na sznurku mający z przodu chyba najlepsze oddziały wermachtu , a z tyłu NKWD należy się oddać cześć .Zginęli wyzwalając nasze ziemie .Przecież wtedy w styczniu 1945 roku nie było jeszcze wiadomo jakie polityczne rozstrzygnięcia nastąpią po wojnie i co Stalin może wymyślić jak chodzi o Polskę . Była I i II armia WP idąca razem z Rosjanami czy nie ?, ale za to później przez 45 lat mogliśmy się uczyć w szkołach w jeżyku polskim czy nie ? do kościoła mogliśmy chodzić czy nie ?Przecież mogliśmy podzielić los Ukrainy, Białorusi ,państw nadbałtyckich . Coś , za coś niestety tak w życiu jak i w polityce.Ktoś w komentarzu 30 pisze o Katyniu ,że to taka tragedia , oczywiście ,że tak tylko ,że Katyń to rok 1940 i zapomina jegomość ,że tenże Katyń to rewanż Stalina za cud nad Wisłą w roku 1920 , a wtedy ta tragedia katyńska składa się w całość .Jasną rzeczą jest , że piszący tutaj krytycznie o pomniku nienawidzą późniejszych czasów panowania nad nami przez ZSRR . Jak już tak to dlaczego nie biliśmy równie wielkim mocarstwem - jak ZSRR , to może w ogóle byśmy w 39 Hitlera do Polski nie wpuścili .No cóż gdyby była mądra polityka w pierwszej Rzeczypospolitej to i zaborów by nie było i tej zgryzoty co nasi dziadowie przeszli i bylibyśmy dla Rosji partnerem , a nie poddanymi.Mógłbym jeszcze długo pisać , ale tak naprawdę chcę przemówić do wyobraźni tutaj piszących i stwierdzam ,że za wszystko co nas spotkało złego jesteśmy sami sobie winni .Zawsze w Polsce Rzeczpospolitą rządzący mieli za nic , a później był lament o tragedii , która nas spotkała .Dzisiaj niby co jest - czy jest inaczej Jaki program dla Polski mają sługusy z opozycji , niestety historia się powtarza - pozdrawiam Eugeniusz
40. Dodane przez sołrzenicyn, w dniu - 26-02-2019 19:14
chwała bohaterom cześć ich pamięci ,ci ludzie gineli za nas tu i teraz ,prosty żołnierz szedł z przymusu lub za jedzenie,co jest on winien że zginąl tutaj a nie 5 kilometrów dalej
41. Dodane przez sołrzenicyn, w dniu - 26-02-2019 19:21
w Górze jest cmentarz żołnierzy radzieckich ,ktorzy zgineli w lub pobliżu Zaborowic część z nich poległa w miejscowej gorzelni,okoliczna ludność przewoziła ciała pległych na cmentarz po roztopach ,niebyla to kaszka z mlekiem
42. Dodane przez lol, w dniu - 26-02-2019 20:59
Usunąć i wysłać listem poleconym do Moskwy. Co to za wyzwolenie i wybawienie naszego miasta? Szli i gwałcili kobiety. Jakby nie oni to Amerykanie by nas wyzwolili, więc kto wie, może by było lepiej i omineły by nas czasy podległości Moskwie.
43. Dodane przez Król Lew, w dniu - 26-02-2019 22:00
Pozostawić!
reklama
44. Dodane przez do38,39 i 40, w dniu - 26-02-2019 23:39
Popieram w 100%
45. Dodane przez do 42, w dniu - 27-02-2019 09:32
... i ci amerykanie tez gwalcili i mordowali. poszukaj w necie informacji ile dorazne sady amerykanskie wydaly wyrokow smierci na swoich zolnierzy. bylo tych wyrokow wiecej anizeli na nazistowskich siepaczy! do 1989 bylismy zalezni od moskwy,teraz bez mrugniecia wypelniamy polecenia "brata" zza oceanu.
46. Dodane przez asfasdf, w dniu - 27-02-2019 10:18
ad. 38. "Uwielbiam" osoby, które tematy znają tylko bardzo powierzchownie i kompromitują się udając ekspertów. Zaolzie to nie rok 1938 (Monachium) ale rok 1920. Przypisuje się to wspólnym roszczeniom z III Rzeszą (Rosjanie to uwielbiają na przykład) co jest absolutną bzdurą, była to konsekwencją nie wypełnienia warunków porozumienia z roku 1920 przez Czechosłowację (nie przepuścili pomocy wojskowej dla walczącej Polski co unieważniało układ, a co może dla niektórych wydawać się niewystarczające - ale nie z punktu widzenia nawały bolszewickiej w tamtym czasie, zresztą układ jednoznacznie zerwany z inicjatywy Czechosłowacji). Napisz też może o antypolskiej akcji na Zaolziu? Co do tych twoich wspaniałych, biednych chłopaków - zapytaj ludzi na Węgrzech jacy to oni byli "kryształowi". Słyszałeś kiedyś relacje ludzi którzy żyli w tamtym okresie? Jak chowali się (szczególnie kobiety) po strychach, piwnicach, nie wychodzi w obawie przed gwałtami i pobiciem? Jak rabowanie i katowanie/mordowanie stających w obronie kobiet było na porządku dziennym? Nie. Tylko piszesz głupoty.  
 
Z pewnością byli i Rosjanie zachowujący się przyzwoicie, ale byli mniejszością. Nasłuchałem się z kilkadziesiąt relacji o ich dziczy i bestialstwie, no ale dziś - gdy praktycznie świadków tamtych wydarzeń już nie ma i nie mogą protestować - można wmówić ludziom wszystko.  
 
Uważam jednak, że dla tego 1% przyzwoitych Rosjan nie powinno się całkowicie likwidować pomnika. Powinien stanąć na cmentarzu rosyjskich żołnierzy, być może ze skorygowaną treścią na tablicy.
47. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 27-02-2019 14:12
Drogi kolego z 46 mój komentarz z 39 jest w podobnym tonie do 38 i nadal twierdzę ,że to byli biedni młodzi chłopcy Zgadzam się ,że szczególnie kobiety się ich bały moja matka z siostrami schowała się razem z moją babcią przy Tamie Kolejowej 1(tam mieszkali) jest tam do dziś bunkier .Prawdą jest ,że też gwałcili i bili , ale nie wiem czy Pan wie za to była kara od NKWD - tylko jedna kula w łeb .Rosjanie byli non stop pijani , a podobnie jak dziś do rozważnych czynów to ich nie nakłaniało .Wojna rządzi się swoimi prawami .Jak tutaj weszli rąbali w drzwi do mojego dziadka ,który w mieszkaniu był ze swoim synem i faktycznie pytali o diewoczki , a dziadek odparł ,że sami tutaj mieszkają i sobie poszli .Co byłoby gdyby one były w mieszkaniu trudno powiedzieć .Wiedzieli natomiast ,że na terenie starej polski mają się zachowywać jak przystało na czerwonoarmistów , a nie jak na bandytów .Bynajmniej nie bronię Rosjan , tylko chcę powiedzieć ,że groziła im za takie czyny kara śmierci ,ale wóda i fantazja była pewnie przyczyną takich zachowań jak piszesz .PEŁNY LUZ I ZDZICZAŁE ZWYRODNIENIE BYŁO DLA NICH OTWARTE MNIEJ WIĘCEJ OD WSCHOWY , CZYLI DAWNYCH NIEMIEC Teraz kolego trzeba by ustalić ,czy coś takiego zrobili w Lesznie , czy może dalej na zachód.Teraz załóżmy ,że to ja jestem takim Rosjaninem , czy mając broń (na sznurku oczywiście) pobił bym kogoś ,albo zgwałcił kobietę - otóż NIE , gdyż jestem wychowany całkiem inaczej z wartościami chrześcijańskimi, przecież oni po rewolucji żadnych wartości nie mieli , ponadto jestem odpowiednio wyedukowany , a oni to praktycznie analfabeci .Co się dla nich liczyło , a w szczególności na wojnie - ano zjeść, wypić i pieprzyć .Teraz najważniejsze dyskutujemy o pomniku , czy ma być ,czy go zlikwidować .Otóż ma być , gdyż dwustronnie ich zabijano z przodu hitlerowcy i NKWD z tyłu , gdyby się cofali . CZY PAN TO ROZUMIE ,ŻE ONI TO PRAKTYCZNIE LUDZIE W MATNI , KTÓRYM NAWET NA ŻYCIU NIE MOGŁO ZALEŻEĆ , GDYŻ MIELI IŚĆ DO PRZODU DO ZWYCIĘSTWA O CENĘ ICH ŻYCIA NIKT NIE ZABIEGAŁ I ONI O TYM WIEDZĄC ZACHOWYWALI SIĘ JAK SIĘ ZACHOWYWALI .Dzisiaj siedząc przed komputerem w ciepłych paputkach z kawką na stoliku podkreślamy ich barbarzyńskie zachowania , ale za to odpowiada sam STALIN ,który myślę siedzi na dnie piekła ŻYJĄC WIECZNIE W OTCHŁANI CIERPIENIA ,ale z drugiej jednak strony , gdyby nie ten STALIN , gdzie bylibyśmy MY POLACY .TWIERDZĘ ,ŻE NASZEGO NARODU NA DZIEŃ DZISIEJSZY JUŻ BY NIE BYŁO I TYLKO ,PRZEZ BŁĄD HITLERA ATAKUJĄCEGO 21 CZERWCA 1941 ZSRR i dalsze dzieje wojny spowodowały ,że jesteśmy - pozdrawiam serdecznie Eugeniusz
48. Dodane przez MARIAN MICHALAK, w dniu - 27-02-2019 18:50
Popieram w 100% wpis nr 39
49. Dodane przez d, w dniu - 27-02-2019 21:00
do 47. Mimo wszystko co Pan tam napisał jestem za usunięciem tego pomnika.
50. Dodane przez do47, w dniu - 28-02-2019 00:01
Nie wszyscy byli potworami.Moja babka mieszkała w Piaskach wlkp..opowiadała jak ruskie szli na Leszno.Wieczorem poprosili o nocleg,choćby na podłodze,byle w cieple.Babka z sasiadką nie chciały się kłaść do łózek w obawie przed gwałtem.Pozwoliły dwóm młodym chłopakom spać w ich łózkach.Jeden mówił trochę po polsku,miał przodków Polaków.Poczęstowały ich ciepłą zupą i nagrzały wody do umycia.Rano ci młodzi byli im tak wdzięczni,dziękowali ze łzami w oczach,bo nie pamiętali kiedy spali w normalnych łóżkach.Zostawili im konserwy ,dla dzieciaków jakieś słodycze.Tak że nie można mówić, że wszyscy byli żli.Co prawda babka mówiła że prały pościel bo bały się wszy.Ale nikt nie miał zamiaru ich gwałcić.Ludzie są różni,dobrzy i zli jak dzisiaj.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj