Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Blogi arrow Patriotyzm to ważna rzecz!

Sławomir Szczot

Patriotyzm to ważna rzecz!

11.03.2019. Radio Elka

Mam nadzieje, że wielu z Czytelników przynajmniej raz zastanawiało się czy są patriotami i co to w ogóle znaczy. Czy w czasach pokoju też trzeba lub można być patriotą? A może w dobie globalizacji patriotyzm jest już niepotrzebny, archaiczny? W 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę po 123 latach zaborów warto na nowo rozważyć i przypomnieć, czym jest „Niepodległość”, „Suwerenność” , „Patriotyzm” i inne ważne pojęcia. Dzisiaj o Patriotyzmie...

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Czym jest Patriotyzm z definicji? Patriotyzm to postawa szacunku, umiłowania i oddania własnej ojczyźnie oraz chęć ponoszenia za nią ofiar i pełną gotowość do jej obrony, w każdej chwili. Czyli postawa ta charakteryzuje się przedkładaniem celów ważnych dla ojczyzny nad osobiste, a także gotowością do pracy dla jej dobra i w razie potrzeby poświęcenia dla niej własnego zdrowia lub czasami nawet życia. Patriotyzm to również umiłowanie i pielęgnowanie narodowej tradycji, kultury czy języka. Oparty jest on na poczuciu więzi społecznej, wspólnoty kulturowej oraz solidarności z własnym narodem i społecznością - czytamy w encyklopedii.

Teraz proszę Czytelniku przeczytaj jeszcze raz tą definicję, i jeszcze raz, a nawet jeszcze raz. Zapamiętałeś? Jeśli nie, to proszę czytaj tą definicję tak długo, aż zapamiętasz tą regułę i ją zrozumiesz.
To ważne dla naszych dalszych rozważań.

Kto może zostać Patriotą i jakie trzeba spełnić warunki? Po pierwsze, trzeba się utożsamiać ze swoim narodem, swoim państwem, no bo trudno być Patriotą, jeśli nie czuje się związku z ludźmi tej samej narodowości, kultury, tradycji czy państwem, które naród ten stworzył. Czyli ten, kto nie utożsamia się z narodem, do którego przynależy, z jego kulturą, tradycją i państwowością nie może być Patriotą. Czy Ty Czytelniku utożsamiasz się? Czy to są dla Ciebie ważne kwestie?

Kolejnym warunkiem Patriotyzmu jest lojalność wobec narodu i ojczyzny. Bycie lojalnym to bycie praworządnym i prawomyślnym. Jednym słowem, należy przestrzegać reguł obowiązujących w danym narodzie i zorganizowanym przez nie państwie. Pojęcie to związane jest z tożsamością, no bo trudno być lojalnym do kogokolwiek bez poczucia silnego związku braterskiego z nim. Być lojalnym wobec narodu i ojczyzny to być w stosunku do nich uczciwym, sumiennym, oddanym. Czy Ty Czytelniku taki jesteś?

Takim najbardziej znanym przykładem nielojalności, a wręcz zdrady, w historii Polski był spisek magnacki zawiązany w nocy z 18 na 19 maja 1792 w Targowicy. Było to porozumieniu z cesarzową Rosji Katarzyną II, pod hasłami obrony zagrożonej wolności przeciwko reformom Sejmu Czteroletniego i Konstytucji 3 maja. Do dziś uznany za symbol zdrady narodowej. Pisałem o tym tutaj: Czy to nowa Targowica?

Zdolność do poświęceń - to kolejny warunek bycia Patriotą. Na szczęście rośnie kolejne pokolenie Polaków, od których sytuacja nie wymaga najwyższych poświęceń. Nie oznacza to, że nie ma potrzeby poświęcania się dla narodu i naszego państwa. Są Polacy, którzy poświęcają się dla innych, poświęcają się dla Polski. Takich przykładów jest wiele. To często ludzie wypełniający swoją misję społeczną, czy zawodową. Dla mnie takim przykładem jest pani Zofia z Leszna. Będąc już na emeryturze, gdy powinno się resztę swojego życia poświęcić sobie i najbliższym, Ona poświęciła je dzieciom niechcianym, zaniedbanym. Wypełnia swoją życiową misję już 60 lat dla innych, dla ojczyzny. Czy Ty Czytelniku wypełniasz swoją życiową misję, czy w ogóle ją masz? Czy potrafisz poświęcić się dla innych, angażujesz się w sprawy społeczne, jesteś członkiem stowarzyszenia, klubu, itp.?

Patriotyzm to również umiłowanie i pielęgnowanie narodowej tradycji, kultury czy języka. To kolejny warunek do spełnienia, abyś mógł Czytelniku nazwać się Patriotą. Czy podoba Ci się Polska sztuka, książka, teatr, film… Czy zachowujesz tradycję tą rodzinną, lokalną, narodową? A może starasz się być daleko od tych zagadnień? Co zrobiłeś ostatnio, aby spełnić to kryterium?

Każdy uważny obserwator życia, który potrafi wyściubić nos poza własny kąt, widzi postawy współrodaków. Wiemy, kto utożsamia się z własnym narodem, państwem, kulturą, tradycją, a kto tego nie robi. Potrafimy ocenić czy ktoś jest lojalny wobec nas, Polaków i do naszego państwa, a kto nie. Doskonale zdajemy sobie sprawę, kto angażuje się w sprawy Polskie, działa dla Polaków, a kto angażuje się wyłącznie w swoje sprawy i interesy. Widzimy postawy nielojalne wobec Polski, a nawet wrogie, ocierające się o zdradę.

To wszystko widzi uważny obserwator, ale co z tymi naszymi rodakami, którzy nie są tak uważni i raczej ograniczają swoje pole widzenia do swojego kąta, swoich spraw? Do tych trzeba dotrzeć i otworzyć im oczy na to, co się wokół dzieje, aby potrafili odróżniać postawy. To jest też zadanie dla tego felietonu i dla Was uważni Czytelnicy.

Sławomir Szczot, lider Prawa i Sprawiedliwości w Lesznie, były samorządowiec, menadżer, nauczyciel akademicki
 
Komentarze (62)
1. Dodane przez Podatnik, w dniu - 11-03-2019 10:52
Skończmy z tą mową nienawiści. :(
2. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 11-03-2019 10:56
Panie Szczot odpuść sobie te swoje blogi. 
Pamiętamy pieniądze ponad pracę dla samorządu i Leszna.
3. Dodane przez Sławcio, w dniu - 11-03-2019 11:18
Zastanawia mnie jak można podniecać się przypadkową przynależnością do jakiekolwiek plemienia, stada itp. Przypadkową, bo nikt z nas nie miał na to wpływu, że akurat urodził się w Cebulandi czy innej Pyrlandi. 
Śmiesznie brzmią te farmazony o tzw. patriotyzmie z ust polityków. Takie to obślizgłe i niesmaczne.
4. Dodane przez Leszcz, w dniu - 11-03-2019 11:20
Kto i ile płaci za te wypociny?
5. Dodane przez Mokosz, w dniu - 11-03-2019 11:50
Czy wy już naprawdę nie macie litości w tym portalu, pis -ior, pisze o uczciwości i sumienności chyba w okradaniu spółek państwowych, i o praworządności, ma na myśli łamanie konstytucji.
6. Dodane przez Patriota, w dniu - 11-03-2019 12:00
Dzisiaj wielu uważa patriotyzm za zabobon a honor za przeżytek. Bez tego nie będzie Polski.
7. Dodane przez Jan Wężyk, w dniu - 11-03-2019 12:01
Ciekawe, czy pan "menadżer" i "nauczyciel akademicki" Szczot dojrzał do tego, żeby przeczytać w encyklopedii o wsparciu dla targowiczan udzielonym przez ówczesnych polskich hierarchów kościelnych i papieża? Jeśli tak, to jak wpłynęło to na jego światopogląd?
8. Dodane przez patrota, w dniu - 11-03-2019 12:19
Najbardziej widać patriotyzm u hierarchów kościelnych, którzy podporządkowani są państwu papieskiemu i pod przysięgą lojalni,zaraz za nimi lokują się wszelkiej maści politycy i wszelkiego stopnia, którzy o patriotyzmie lubią pleść, a głęboko mają go gdzieś. Wykorzystują stołki i władzę ile się da, a jak się nie da, to się takie prawo wymyśli, by się dało.
9. Dodane przez emeryt, w dniu - 11-03-2019 12:20
A ten swoje. 
Proszę otworzyć oczy najpierw swoje. Ego przerosło zwykłą przyzwoitość.
10. Dodane przez Bartek, w dniu - 11-03-2019 12:28
A ja czuję się Europejczykiem, Panie Szczot - i co teraz? Spalicie mnie na stosie czy powiesicie na szubienicy?? A może zamkniecie w jakimś obozie - zdaje się, że takie przejawy patriotyzmu znamy już z historii! NIE, DZIĘKUJĘ!!
11. Dodane przez Mt, w dniu - 11-03-2019 12:35
A Pan się kiedyś tak krytycznie zastanawiał, czy na pewno jest patriotą i dlaczego? Tak w kontekście rodziny, pracy, bezinteresowności, miłości bliźnich, poświęceń? Byle nie przez to, że pisze Pan i mówi o patriotyzmie, bo jak powszechnie wiadomo po czynach, a nie po słowach ich poznacie.
12. Dodane przez zaskoczony, w dniu - 11-03-2019 12:36
"Widzimy postawy nielojalne wobec Polski, a nawet wrogie, ocierające się o zdradę. " 
Co się stało, że Pan Sławek krytykuje obecną władzę?
13. Dodane przez Neron, w dniu - 11-03-2019 12:42
I kto to pisze
reklama
14. Dodane przez Niespodzianka, w dniu - 11-03-2019 12:43
Doskonale zdajemy sobie sprawę kto angażuje się w swoje sprawy i interes ;)
15. Dodane przez rh, w dniu - 11-03-2019 12:45
p.Szczot- jest pan ostatnim ktory powinien uczyc nas co to jest patriotyzm. Powtarza pan bleble panskiego partyjnego szefa z Nowogrodzkiej,tamten zas jest zmodyfikowana postacia pewnego 1 sekr.KC PZPR z lat piecdziesiatych i szescdziesiatych ubieglego stulecia. Ja to pamietam,pan moze juz nie.
16. Dodane przez Janusz, w dniu - 11-03-2019 12:50
No nie ten znowu Swoje . Ten to wszystko wie najlepiej i musi pouczać w każdym temacie. 
Ta definicja patriotyzmu to Twoja czy zaczerpnięta z jakiegoś źródła, którego znów "zapomniałeś" wymienić? 
Zrób sobie rachunek sumienia i spójrz na swoje życiową postawę i zastanów się czy powinieneś silić się na takie teksty.
17. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 11-03-2019 12:51
Panie Szczot pytanie? 
 
Czy patriotycznym jest otrzymanie stanowiska za 24 000zł miesięcznie zaraz po wygraniu wyborów przez aktualną władzę? 24 000 które Pan dostaje od ENEA idzie z naszej ciężkiej pracy! 
 
Uprzedzam innych komentujących piszących: "że mu się należy". Też uważam że należało by się jemu ale jak by przedtem pracował w komercyjnej firmie na podobnym stanowisku. A tak wylądował na stołku znikąd! 
 
Panie Szczot proszę napisać czytelnikom dlaczego wybrał Pan stanowisko a nie prace w radzie miasta. To nas bardziej interesuje niż Pana światopogląd!
18. Dodane przez Polka, w dniu - 11-03-2019 12:52
To bardo obszerny temat. Nie sposob ujac to w jednym zdaniu. Kazdy moze byc patriota,gdy dobrze wypełnia swoje obowiązki zony /męża/, rodzica,pracownika,społecznika dla dobra swojej Ojczyzny. Jest uczciwy,rzetelny,sumienny,pracowity. Myśle,ze jednak każdy powinien zacząć najpierw od siebie,od zapytania siebie czy taka/taki/jestem. Co powinien każdy z nas zrobic,zeby w naszym kraju,w naszej Ojczyźnie żyło sie dobrze. To tak króciutko najwazniejsze z mojej strony w tym temacie.
19. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 11-03-2019 12:52
Jeżeli patriotyzm jest czymś takim prostym, to chciałbym zapytać Pana Sławka, która z poniższych postaci zasłużyła na miano (większego) patrioty? 
1. Polski przedsiębiorca, który nie podpisał Voolkslisty, stracił swój dobytek, a sam trafił do obozu pracy, gdzie zmarł. Wielu innych Polaków potraciło przez to miejsca pracy i źródła utrzymania. 
2. Polski przedsiębiorca, który podpisał Volkslistę, dzięki czemu zachował w swych rękach majątek i mógł w czasie wojny pomagać wielu Polakom, zarówno poprzez ich zatrudnianie, ratowanie ich od wywózki do obozów jak i wspierając potajemnie różne inne działania.
20. Dodane przez Leszno, w dniu - 11-03-2019 12:56
Za co miałbym oddać życie? Za prezesa, Srebną, Suskiego lub innego Kurskiego? Za przekręty zarówno tych z lewej i z prawej? Może za 500+ Niedoczekanie.
21. Dodane przez erwin, w dniu - 11-03-2019 13:03
3 miliony młodych patriotów wychowanych na Emilii Pater umierającej w powstaniu i dzieciach z butelkami z benzyną ginących pod czołgami po latach darmowej edukacji i opieki zdrowotnej na koszt Polski zwiało z zielonej wyspy sprzątać na zachodzie. Patriotyzm jak cholera :)
22. Dodane przez Jerzy, w dniu - 11-03-2019 13:03
Proszę Pana - w dzisiejszych czasach patriotyzm objawia się postępowaniem naszej "kochanej" władzy. Podzielenie społeczeństwa na sorty /władza nie kocha II sortu, bo nie głosuje na naszą "ukochaną" władzę/ i przestrzeganie konstytucji i prawa obowiązuje tylko motłoch, a "kochana" władza nie ma takiego obowiązku. Jak ktoś podpadnie związany z naszą "ukochaną" władzą, to się umorzy, albo Prezydent ułaskawi. "Kochana" władza nie jest mile postrzegana za granicą, a takie zwycięstwa 1:27 uważa za niebywały sukces - witając Panią Premier na lotnisku z kwiatami. Teraz próbujecie wmówić ludziom, że mają być patriotami. Na początek proszę dawać dobre przykłady społeczeństwu, a nie skłócać każdego z każdym. Niech Pan zgadnie kto pierwszy opuści ten kraj w razie jakiegokolwiek zagrożenia.
23. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 11-03-2019 13:25
Pięknie Panie Sławku felieton na czasie oby więcej takich komentarzy. Tak trzymać.
24. Dodane przez on..., w dniu - 11-03-2019 13:25
Patriotyzm przeszkadza... I jak zwykle atak na Kościół. Brawo za tekst. Dla tych co tak reagują panicznie przypominam, że w demokracji jest wolność słowa i każdy może pisać na blogu. Chyba, że walczycie o demokrację ludową to co innego
25. Dodane przez tuk, w dniu - 11-03-2019 13:34
Szczot człowieku my teraz mamy XXI wiek nikt kto ma chociaż trochę rozumu w głowie nie myśli kategoriami narodów - tak było w średniowieczu
26. Dodane przez Archanioł, w dniu - 11-03-2019 13:41
NO TO MOJA DEFINICJA: PATRIOTYZM to życie w Ojczyźnie, która po pierwsze mnie szanuje, a nie bezsensowne umieranie za nią czy wymachiwanie szabelką przed nosem sąsiada z którym liczą się wszyscy, a i to zza pleców (albo innej, nieco niżej położonej części ciała) rzekomego przyjaciela, który zdołał nas owinąć sobie wokół palca i zrobił to głównie za nasze pieniądze.
27. Dodane przez bubu, w dniu - 11-03-2019 14:03
Wszyscy okupanci przede wszystkim mordowali elity, ale Naród pamiętał: BÓG HONOR OJCZYZNA, te słowa są aktualne i matki powinny wpajać je dzieciom niezależnie od polityki. Ojczyznę mamy jedną jedyną i jest wartością świętą. Dzięki tym trzem prostym słowom przetrwaliśmy 123 lata rozbiorów, 50 lat niby Polski(1956-Poznań, 1970-Gdańsk, 1976-Radom,1980-Solidarność, 1989-1990-WOLNOŚĆ)Dzisiaj pracujmy na rzecz rozwoju Rodziny, a poprzez to rozwoju Ojczyzny.Oby nigdy nie trzeba było zaświadczać krwią przywiązania dla wyznawanych wartości, które zawarte są w trzech prostych słowach: BÓG HONOR OJCZYZNA.
28. Dodane przez Marian, w dniu - 11-03-2019 14:09
Od zawsze felietoniscie wiele się wybacza,
29. Dodane przez no nie, w dniu - 11-03-2019 14:23
Czy mam umierać i zabijać w obronie wiary albo państwa? Mało mieliśmy wojen? Jeśli ktoś chce, to proszę bardzo. ja chcę żyć, dzieci mnie potrzebują. Bolger Sz to jak kapłan, plebsowi każe pić wodę, a sam pociąga wino. Życie jest cenniejsze niż patriotyzm, ZYCIE JEST NAJWIĘKSZA WARTOŚCIĄ w chrześcijaŃstwie. z JEDNEJ STRONY walczy pan o nienarodzone życie, z drugiej zaś ludzi wysłałby na śmierć w obronie jakiejś abstrakcyjnej idei patriotyzmu?
30. Dodane przez ja, w dniu - 11-03-2019 14:32
wciskają od wieków te hasełka o patriotyzmie, ideach ludowi aby ten poświęcał swe życie dla ojczyzny, a jak wojna wybucha to pierwsi czmychają z kraju (patrz sanacja początek frugiej wojny) i z tego oddania czerpią zyski, kiedyś wyzysk feudalny dziś to się dpółki skarbu państwa nazywa. a biedny lud płaci, cierpi i się poświęca w imię tych ideałów. ogłupić, otumanić. a wy się piświęcajcie. Państwo w samym pomyśle było doskonałym pomysłem. Stworzono je aby to państwo służyło społeczeństwu, ludziom. Ale znaleźli się tacy cwaniacy co wmówili ludowi, że to oni mają służyć państwu, nie odwrotnie. I powymyślali jakieś patriotyzmy i nacjonalizmy. A ludzie ogłupieni sami godzą się być niewolnikami i jeszcze każą być dumni że się poświęcacie. Patriotyzm drogi panie to postępowanie dla dobra społeczeństwa, drugiego człowieka, a reszta to hasełka do manipulowania.
31. Dodane przez podatnik patrota, w dniu - 11-03-2019 14:39
Pragnę oświadczyć, że patriotycznie płacę podatki na limuzyny rozbijane, etaty przez naród sponsorowane, drugie pensje ministrom wypłacane, marsze i defilady organizowane. Proszę przekazać prezesowi, że się staram. Robię wszystki, żeby się załapać na pierwszy sort.
32. Dodane przez ehe, w dniu - 11-03-2019 14:42
Kaczyński wypłaci 1100 zł trzynastki dla Urbana. W imię solidarniści społecznej. I to na kredyt całego narodu. I jak tu być patrotą
33. Dodane przez podatnik, w dniu - 11-03-2019 14:47
Patriotyzm. Kocham ten kraj nie kocham politykow i PISu . Uczciwie pracuje za 1700 zl. miesięcznie :-( Precz z PISem !!! Jak ja moge godnie zyc w tym kraju za ta biedopensej ? Jeszcze więcej 500+ i rozdawnictwa :-(
34. Dodane przez pytanie, w dniu - 11-03-2019 14:51
Targowica panie mądry to była zdrada Magnatów i Kościoła, którzy chcieli powstrzymać zmiany prowadzące do podziału państwa i kościoła oraz wprowadzeniu trójpodziału władzy. Kto dziś jest za silnym związkiem państwa i kościoła, kto dąży do powiązania władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej i oddanie ich w jedne ręce? Przecież jakby cofnąć dzisiejsze społeczeństwo do tamtych czasów to kto by wspierał reformatorów a kto targowiczan?
35. Dodane przez Adam, w dniu - 11-03-2019 15:02
Po komentarzach widać jak mieszkańcy Leszna podchodzą do patriotyzmu 
Doskonały artykuł. Gratuluję.
36. Dodane przez Jan, w dniu - 11-03-2019 15:15
Pan Szczot za przysłowiową miskę ryżu poświęca się dla nas w firmie Enea dbając o to by nie zabrakło nam prądu
37. Dodane przez asdfasdf, w dniu - 11-03-2019 15:53
"Patriota" wielką, a "Ojczyzna" małą? Powinno być odwrotnie, Panie redaktorze. Dla wielu to będzie drobiazg, dla mnie to wskazówka na powierzchowność podejścia do tematu. Mnie tego uczono od najmłodszych lat. Jak i wielu, wielu innych zachowań, które miały wpoić (i wpoiły) szacunek i przywiązanie do Ojczyzny. Długo by o tym pisać, ale po co? Pierwsza dewiza patriotyzmu to to, że jest cichy, nie znosi blasku fleszy. To wynosi się z domu. 
 
Pisze Pan bardzo ogólnie. Do kogo Pan adresuje ten artykuł? Przyznam szczerze, że nie wiem. Moim zdaniem nie poruszył Pan wielu kluczowych kwestii. 
 
ad. 5, 22 - Przykro patrzeć na osoby tak zindoktrynowane. Powielacie hasła które wam włożono w usta z pełną premedytacją, bez żadnej refleksji.  
 
Komentarz nr 5 to czysta mowa nienawiści ("wtłuczona" podprogowo przez propagandę aktualnej opozycji). Szczerze współczuję ograniczonego postrzegania rzeczywistości, taki brak refleksji musi być frustrujący na co dzień. Niestety wiem, że trudno z takimi osobami dyskutować merytorycznie, niemniej proponuję ćwiczenie: przyjrzeć się wszystkim rządom ostatniej dekady obiektywnie (co zrobiły w interesie Polski). Nie ma elit politycznych w tym kraju niestety. Moja smutna refleksja jest taka, że tylko rząd spoza układu może coś zmienić na lepsze. 
 
Nr 22 - polecam zapoznać się z kontekstem wypowiedzi które się cytuje. Widzę tu dobre intencje, lecz używanie propagandowych haseł bez zrozumienia podważa nieco wiarygodność. Wspomnienie o "drugim sorcie" miało zupełnie inny kontekst (słuchałem całości, niezmanipulowanej przez opozycję). Skłóca (i to bardzo skutecznie) głównie opozycja. Wojna polsko-polska musi trwać.  
 
I teraz dochodzimy do najważniejszego: na czym polega patriotyzm? Na tym, że ludzie powinni dorosnąć do tego by w sytuacji zagrożenia to zauważyć i przede wszystkim poczuć się w obowiązku pójść solidarnie do wyborów i wybrać opcję spoza tych tragicznych opcji. Bierność społeczeństwa jest furtką do dalszych destrukcyjnych działań. Propaganda jest dziś niezwykle silna po obu stronach (TVN, TVP). Wszystko po to by zachować status quo. 
 
No chyba, że w każdych wyborach powtarza się rok 1947, a Polska istnieje tylko teoretycznie? Oby nie!
38. Dodane przez patriotyzm bez definicji, w dniu - 11-03-2019 17:06
Ważne aby z domu "wynieść"; Uczciwość, Obowiązkowość, poszanowanie Pracy, Pokorę i Posłuszeństwo a także Szacunek do bliźniego, Odpowiedzialność za Rodzinę i Polskę. Tj. patriotyzm, bez wielkich definicji i wywodów tego człeka.
39. Dodane przez Człowiek, w dniu - 11-03-2019 17:36
Patriota to człowiek który w tych czasach mieszka i pracuje w tym kraju,mimo tego że nikt z rządzących go nie szanuje...
40. Dodane przez Miłość jest ważniejsza od patriotyzmu, w dniu - 11-03-2019 17:38
Z Hymnu do Miłości (Czytanie z Pierwszego Listu świętego Pawła Apostoła do Koryntian) 
... 
Gdybym mówił językami ludzi i aniołów, 
a miłości bym nie miał, 
stałbym się jak miedź brzęcząca 
albo cymbał brzmiący. 
 
Gdybym też miał dar prorokowania 
i znał wszystkie tajemnice, 
i posiadał wszelką wiedzę,  
i wszelką możliwą wiarę, tak iżbym góry przenosił, 
a miłości bym nie miał, 
byłbym niczym. 
...
41. Dodane przez Łk 14,7-11, w dniu - 11-03-2019 17:44
"Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się uniża, będzie wywyższony"
reklama
42. Dodane przez do 37, w dniu - 11-03-2019 17:50
do 37 a co się stanie jak się wybierze władze spoza układu? Powstanie nowy układ. Głupie są te hasła o głosowaniu na ludzi niwych spiza układów. Co do polityki wniosły antyestabliszmentowe partyjki jak Palokota czy Kukiza? Folklor i dziwne osoby nie potrafiące ze sobą współpracować. Wolę żeby rządził układ, który już rządził, zrobił błędy i jest szansa, że przynajmniej części z nich nie powtórzy niż wybrać nowych, którzy szybko utworzą nowy układ i będą robić błędy, za które my zapłacimy.
43. Dodane przez do kom. 22, w dniu - 11-03-2019 18:04
Nie skłócać ludzi i nie dzielić ich na lepszych i gorszych, np. na patriotów i nie-patriotów (lewaków, totalną opozycję, itp.)? 
A co w tym za interes miałaby partia, która zdaje się bazować na tym, że niczym paliwa stale wyszukuje wroga (także wewnętrznego) i mocno stara się przekonać jaki z niego drań, w przeciwieństwie do jedynych obrońców wszystkich słusznych wartości?
44. Dodane przez Jozef, w dniu - 11-03-2019 18:27
Brednie
45. Dodane przez ja, w dniu - 11-03-2019 18:58
nie ma czegoś takiego jak PATRIOTA, jest to kolejny frazes językowy wymyślony po to, aby każdy robił z nim co chce. Jaki jest sens używać wyrazu, który każdy interpretuje jak chce. Bezsensowna i nic nie wnosząca dyskusja. Szkoda, że osoby publikujące na takich serwisach jak elka.pl nie zajmą się jakimś pożytecznym tematem społecznym, który przyniósł by jakiś pozytywny skutek społeczeństwu. Bo, to wymaga dużego wysiłku intelektualnego, podczas gdy powtarzanie wyświechtanych frazesów nie jest zbyt skomplikowane.
46. Dodane przez Paweł, w dniu - 11-03-2019 19:04
Byłem może jestem zbudowałem aleję gwiazd żużla i nie mam zapłaty dlaczego nie idę do sądu patriota czy i....a
47. Dodane przez Czarny, w dniu - 11-03-2019 20:45
To czy osoba odpowiedzialna za strzelnicę-w Lesznie, która nie działa a może działać nie jest takim patriotą?
48. Dodane przez 1234, w dniu - 11-03-2019 20:59
Obecnie w Polsce ten jest patriota,kto jest wyznawcą PiS-u.Reszta to zdradzieckie mordy,lewaki,esbecy.
49. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 11-03-2019 21:19
Znowu otrzymujemy tabelkę z przykazaniami na każdą okoliczność naszego życia?
50. Dodane przez Janek, w dniu - 11-03-2019 21:53
Dla mnie patriotyzm to pójście do lasu i pozbieranie leżących tam śmieci. Patriotyzm narodowy o którym zapewne pisze Pan Szczot (tak podejrzewam, bo nie czytałem artykułu) jest przeżytkiem rodem z XIX wieku. Patriotyzm narodowy prowadzi wprost do wojny.
51. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 11-03-2019 22:56
Ja bym go raczej nazwał patriotyzmem propagandowym, bo chętniej się o nim mówi, niż prezentuje się go w praktyce.
52. Dodane przez Tuwim, w dniu - 11-03-2019 23:35
Gdy znów do murów klajstrem świeżym 
 
Przylepiać zaczną obwieszczenia, 
 
Gdy "do ludności", "do żołnierzy" 
 
Na alarm czarny druk uderzy 
 
I byle drab, i byle szczeniak 
 
W odwieczne kłamstwo ich uwierzy, 
 
Że trzeba iść i z armat walić, 
 
Mordować, grabić, truć i palić; 
 
Gdy zaczną na tysięczną modłę 
 
Ojczyznę szarpać deklinacją 
 
I łudzić kolorowym godłem, 
 
I judzić "historyczną racją", 
 
O piędzi, chwale i rubieży, 
 
O ojcach, dziadach i sztandarach, 
 
O bohaterach i ofiarach; 
 
Gdy wyjdzie biskup, pastor, rabin 
 
Pobłogosławić twój karabin, 
 
Bo mu sam Pan Bóg szepnął z nieba, 
 
Że za ojczyznę - bić się trzeba; 
 
Kiedy rozścierwi się, rozchami 
 
Wrzask liter pierwszych stron dzienników, 
 
A stado dzikich bab - kwiatami 
 
Obrzucać zacznie "żołnierzyków". - 
 
- O, przyjacielu nieuczony, 
 
Mój bliźni z tej czy innej ziemi! 
 
Wiedz, że na trwogę biją w dzwony 
 
Króle z pannami brzuchatemi; 
 
Wiedz, że to bujda, granda zwykła, 
 
Gdy ci wołają: "Broń na ramię!", 
 
Że im gdzieś nafta z ziemi sikła 
 
I obrodziła dolarami; 
 
Że coś im w bankach nie sztymuje, 
 
Że gdzieś zwęszyli kasy pełne 
 
Lub upatrzyły tłuste szuje 
 
Cło jakieś grubsze na bawełnę. 
 
Rżnij karabinem w bruk ulicy! 
 
Twoja jest krew, a ich jest nafta! 
 
I od stolicy do stolicy 
 
Zawołaj broniąc swej krwawicy: 
 
"Bujać - to my, panowie szlachta!"
53. Dodane przez Lan, w dniu - 12-03-2019 08:12
Widać po komentarzach jakie spustoszenie w umysłach ludzi zrobiła komuna i okres 25 lat po 1989 roku i 8 lat rządów PO i PSL. Dzisiaj trzeba na nowo uczyć patriotyzmu.
54. Dodane przez ja, w dniu - 12-03-2019 09:11
Popieram 39.
55. Dodane przez bej, w dniu - 12-03-2019 09:12
To rozumiem, że jak ktoś napadnie na Polskę, to p. Szczot będzie stał w pierwszym szeregu obrońców.
56. Dodane przez do 53, w dniu - 12-03-2019 10:27
Komentarze są o wiele mądrzejsze niż tekst lidera PIS. BRAWO KOMENTUJĄCY
57. Dodane przez Teri, w dniu - 12-03-2019 10:44
Widzę, że głównie skupiono się na atakowaniu osoby autora tekstu, a nie odniesiono się do treści?  
Ptriotyzm odnosi się do Ojczyzny. Ojczyzna to mój dom. Jak dbam o ten dom? Co robię, aby był on miejscem bezpiecznym dla mnie i i moich współrodaków, miejscem życia i rozwoju dla mnie i moich bliskich, miejcem szacunku dla historii i tradycji, którą tworzyli i przekazali nasi przodkowie - rodzice, dziadkowie.. 
.. 
Potrzebna jest refleksja na ten temat, osobista, taka nie na pokaz.
58. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 12-03-2019 12:13
Szanse na to szacowałbym raczej bliskie zeru. Pan Szczot ma już ukończone 50 lat, a więc nawet do rezerwy już nie zostałby powoany. Poza tym w innym miejscu można było przeczytać, że sprawność pozyskiwana na lekcjach w-f, to nie była jego najsilniejsza strona. Mówienie i pisanie wychodzi mu niewiele lepiej, ale jednak na kogoś w rodzaju oficera politycznego zagrzewającego innych do walki, miałby chyba większe szanse.
59. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 12-03-2019 16:07
Kończ Waść wstydu oszczędż! Patriotyzm w Pana wykonaniu to patriotyzm mamonowy w Enei! Popieram kom. 39 i 56!
60. Dodane przez M-Z, w dniu - 12-03-2019 17:15
Mówienie o patriotach, to jeszcze nie patriotyzm.
61. Dodane przez cytat, w dniu - 12-03-2019 20:24
Kazimierz Kutz: 
Pojmowanie patriotyzmu u Polaków jest specyficzne (&) 
 
Każdy nacjonalizm jest z istoty swej ponury. 
 
Gdybym miał władzę, zabroniłbym na 12 miesięcy używania słów: Polak, polski, jako Polak, po polsku, najważniejsza jest Polska, polski patriotyzm, jeszcze Polska nie zginęła, prawdziwy Polak, Polak-katolik itd. 
 
I całą tę polonocentryczną omastę językową, za którą kryje się zwyczajny rodzimy cynizm i hipokryzja, wyhodowane na starych i nowych nieszczęściach ojczyźnianych. Wsadziłbym je na zawsze do lodówki. Zakaz ten winien być szczególnie przestrzegany w mediach publicznych, za wyjątkiem programów satyrycznych. Zaś posłowie prawicowi, obciążeni szczególnie słownym polonofetyszyzmem, powinni być przymuszeni do kuracji odwykowej na koszt Ministerstwa Zdrowia. I mieć zakaz pokazywania się w telewizji. W uwolnionych pasmach medialnych pokazywać by można więcej programów o oswojonych zwierzętach i szczęściu ludów prymitywnych w dorzeczach Amazonki. 
Wyborcza.pl Katowice,16 lutego 2019, Kazimierz Kutz, fragmenty felietonów, wywiadów.
62. Dodane przez do Pana Szczota, w dniu - 13-03-2019 21:25
"Czy zachowujesz tradycję tą rodzinną...?" 
W punkt Panie Sławomirze. 
 
 
sarcasm mode OFF
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj