Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Prokuratura bada dewastację młynów

Miejski Konserwator Zabytków bije na alarm

Prokuratura bada dewastację młynów

26.03.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

Prokuratura Rejonowa w Lesznie prowadzi dochodzenie w sprawie niszczenia obiektu dawnych młynów przy ul. Przemysłowej. Wniosek o to złożył Miejski Konserwator Zabytków Maciej Urban. -Właściciel obiektu lekceważy wszystkie nasze zalecenia pokontrolne, a stan młynów wciąż się pogarsza – mówi Urban.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Budynek dawnych młynów przy ul. Przemysłowej od trzech lat należy do spółki Nowe Młyny, której prezesem jest leszczyński przedsiębiorca branży budowlanej Rafał Malepszy. Dwa lata temu zaprezentował on koncepcję ich zagospodarowania, zakładającą powstanie obiektu kulturalno-handlowo-hotelowo-biurowego o łącznej powierzchni 32 tysięcy metrów kwadratowych. Inwestycja miała być zrealizowana
do 2020 roku. Jej wartość szacowano wtedy na 120 milionów złotych, inwestor zapewniał, że ma skomercjalizowane 60 procent powierzchni obiektu.

Żadne prace jednak nie ruszyły - wręcz przeciwnie, młyny popadają w coraz większą ruinę. Stwierdza to Miejski Konserwator Zabytków Maciej Urban, który przeprowadził tam już kilka kontroli - dawne młyny są bowiem podlegającym ochronie zabytkiem wpisanym do rejestru. -Zniknęło wiele starych maszyn i ich elementów, nie ma też już bardzo wielu zabytkowych, żeliwnych okien oraz unikalnych drzwi z blachy falistej z początków XX wieku - mówi Urban. Po kontroli, w lipcu ubiegłego wysłał on właścicielowi zalecenia, które miały być wykonane do końca roku. Najważniejszym było zabezpieczenie budynku przed wstępem osób postronnych. -Na żadne pismo nie otrzymałem odpowiedzi, w połowie lutego przeprowadziliśmy kontrolę wykonania zaleceń, stwierdziliśmy jednak jeszcze większą dewastację, na skalę dotąd niespotykaną - mówi Miejski Konserwator Zabytków - dlatego złożyliśmy w Prokuraturze Rejonowej zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa nieumyślnego uszkodzenia zabytku, kradzieży i dewastacji. Maciej Urban alarmuje, że to już ostatni dzwonek na uratowanie zabytku.

Prokuratura wszczęła dochodzenie, czynności w tej sprawie prowadzi leszczyńska policja. Konserwator dodaje, że on sam prowadzi postępowanie o nałożenie kary administracyjnej za niewykonanie zaleceń pokontrolnych - może ona wynieść nawet 50 tysięcy złotych, chce też wydać nakaz przywrócenia obiektu do stanu poprzedniego.

 
Komentarze (58)
1. Dodane przez Ja, w dniu - 26-03-2019 13:49
Jak można nakazywać takie czynności skoro się za nie nie płaci? Właściciel będzie musiał wyłożyć pieniądze na konserwację, zabezpieczenie. Nie ruszy z miejsca, będzie "cofał się wstecz". Dlaczego tak może się dziać?! Dlaczego właściciel ma stać się niewolnikiem własnego budynku?! W imię czego? W imię zachowania zabytku dla przyszłych pokoleń? Zatem niech te przyszłe pokolenia za to zapłacą - niech zapłaci Państwo, skoro chce zapewnić swym dzieciom takie zabytki do oglądania!
2. Dodane przez A to heca!, w dniu - 26-03-2019 13:59
Znając leszczyńskie układy, nikt nie zrobi RM najmniejszej krzywdy. Idę o zakład! A jak zakończyła się budowa słynnego bloku na Gronowie?
3. Dodane przez Arek, w dniu - 26-03-2019 14:05
Wcale mnie to nie dziwi. Ot i całe Leszno. Po Goplanie mamy stawek.
4. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 26-03-2019 14:06
HMMM NARESZCIE
5. Dodane przez żałosne, w dniu - 26-03-2019 14:25
Jeżeli zabytek jest aż tak ważny to panie Urban znacjonalizuj to coś i niech Państwo Polskie zadba o to cudo! Wymuszanie na przedsiębiorcach wam urzędasom najlepiej wychodzi!
6. Dodane przez kasjerka, w dniu - 26-03-2019 14:41
Nie wierzę, że cokolwiek ruszy z Goplaną czy Młynami. Czas budowy galerii minął, obecnie ogólna powierzchnia sklepów w Polsce spada, a niedziele dobiły tych co jeszcze wychodzili na zero. Pensje stoją w miejscu, a średnia krajowa 5000 zł istnieje tylko w wyobraźni urzędników. Typowy klient w Lesznie idzie z siateczką do Polo czy Netto i kupuje towaru za 12 zł. Takich to mamy klientów do galerii. Gdyby ten amerykański fundusz nie wykupił długów Galerii Leszno, to i tam dziś by hulał wiatr. Do tego kraj wymiera i żadne pińcset plus tego nie zmieni. Więc miast może sobie nakładać mandaty. Ostatecznie właściciel przekaże miastu ruiny Młynów jako darowiznę i miasto będzie miało na utrzymaniu kolejny drogi kłopot jak jezioro Zaborowo.
7. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-03-2019 14:56
Brawo Panie Macieju! Przykro słyszeć, że takie rzeczy mają miejsce, ale cieszy mnie, że wreszcie ktoś odważył się głośno powiedzieć prawdę i walczyć o zabytki miasta! Nie ma sensu nadstawiać własnej głowy za takich ludzi. Szkoda tylko, że ktoś taki w ogóle kupił te budynki i tyle obiecał.
8. Dodane przez MARIAN, w dniu - 26-03-2019 14:59
Dobra decyzja Konserwatora
9. Dodane przez Loki, w dniu - 26-03-2019 15:00
Szkoda że niektórym tzw. "developsują" wydaje się że mogą robić co chcą. Dobry ruch ze strony Konserwatora.
10. Dodane przez edi, w dniu - 26-03-2019 15:01
Złomiarze są wszędzie.
11. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 26-03-2019 15:05
Pisze w artykule ,że żadne prace nie ruszyły , przecież ruszyły wyburzono budynek administracyjny młynów z małą jak pamiętam przychodnią lekarską dla jej pracowników .Pytam się jak miasto sporządziło umowę z nowym nabywcą , czy jest na przykład klauzula ,że nabywca o ile nie poczyni kroków przyrzeczonych w umowie płaci kary za niewywiązywanie się z warunków umowy sprzedaży Wniosek jest taki,że miasto nie radzi sobie , aby w sprytny sposób mobilizować do działania nowych właścicieli obiektów i później oni zaniedbują to co nabyli tworząc sobie jak gdyby emeryturę na przyszłość , gdyż taki obiekt w centrum miasta zawsze będzie miał wartość , gdyby nawet go wyburzyć całkowicie to i tak właściciel będzie miał zabezpieczenie dla prawnuków , a że miasto jest oszpecone to już inna sprawa .Wyraźnie widać ,że po sprzedaży młynów miasto miało problem z głowy , ale życie jest inne i widać ,że prawnicy miasta są funta kłaków nie warci , gdyż po prostu takiego wariantu jaki mamy nie przewidziało .Teraz przy złej umowie będziemy wszyscy na to patrzeć i nic już nie możemy zrobić .Ja zakładam ,że obiekt będzie w sowim czasie sprzedany dalej na przykład nowemu zachodniemu inwestorowi , ale zobaczymy - pozdrawiam Eugeniusz
reklama
12. Dodane przez RYT, w dniu - 26-03-2019 15:10
Śledztwo powinna prowadzić prokuratura nie powiązana z Lesznem bo inaczej sprawa będzie zamieciona pod dywan.
13. Dodane przez Mietek, w dniu - 26-03-2019 15:35
Naprawdę przykro się patrzy na ten syf w Lesznie który coraz większy się robi. Widac że nikt nad tym już nie panuje.
14. Dodane przez jan, w dniu - 26-03-2019 16:30
rozebrac i postawic bloki
15. Dodane przez TECHNOLOG, w dniu - 26-03-2019 16:55
OBIEKT NIE NADAJE SIĘ DO DALSZEJ ROZBUDOWY WEDŁUG NORM I PRZEPISÓW UNI EUROPEJSKIEJ I PRAWA BUDOWLANEGO ELEWACIA MUSI SPEŁNIAĆ NORMY PRZEWODNICTWA CIEPŁA I SZCZELNOSCI. TO JEST RUINA
16. Dodane przez viva, w dniu - 26-03-2019 17:05
Prezydent Borowiak snuł wizje co to inwestor z młynami nie zrobi ,a tu koleś plamę dał poszukam na elce ten artykuł co to Borowiak potraktował R. Malepszego jako partnera do rozmów haa ciekawe czy inspektor nadzoru budowlanego dopilnował tego bloku w Gronowie do czego był zobowiązany R. Malepszy na tą okoliczność trzeba zawiadomić prokuratora tak sie zastanawiam jak niby poważny Prezydent 65 tysięcznego miasta zaufał gościowi który nie dotrzymywał obietnic i prawem był na bakier ? nie trzeba zmieniać prokuratury wystarczy powiadomić prokuratora generalnego kraju i się kończą w tym momencie trudne sprawy :)
17. Dodane przez do 15, w dniu - 26-03-2019 17:13
To jest zabytek,a gdyby pojawił się inwestor,te młyny mogłyby być takim pieknym obiektem handlowym,jak stary browar w Poznaniu.W Lesznie już dawno byłaby piękna galeria Goplana był inwestor,wszystko zaplanowane....a teraz,że na leszczynskim rynku mało ludzi,galeria i rynek w pobliżu by się uzupełniał bo blisko,nikt tu nie myśli chyba !
18. Dodane przez PIOTR, w dniu - 26-03-2019 17:18
1. czy Pan konserwator był taki zdeterminowany ,kiedy młyny były w posiadaniu miasta? 
2.czy gdyby "Kowalski" nabył obiekt wpisany do rejestru ,mógłby unikać prawa 
3. czy developerowi nie zależy przypadkiem tylko na dewastacji i zbyciu gruntów po wyburzeniu obiektu? 
4. czy sprzedając taki obiekt nie trzeba przypadkiem wykazać się zabezpieczeniem finansowym na utrzymanie budynku 
zabytkowego?
19. Dodane przez Niko, w dniu - 26-03-2019 18:34
A pana RM ktoś zmuszał żeby to to kupił? A może taki nieświadomy ten pan żyje w business.
20. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 26-03-2019 19:02
Teraz cuda obiecywane są na zaborowskiej żwirowni, ale efekt będzie dokładnie ten sam. Obecna władza nie radzi sobie może w rzetelnej pracy, ale w nawijaniu makaronu na uszy nie ma sobie równych. Nikt wam tyle nie da, ile Borowiaka z kolegami obieca.
21. Dodane przez lili, w dniu - 26-03-2019 19:09
akurat tam przejeżdżałam jak ci śmieszni ludzie po chaszczach pokonywali drogę do młyna .....a kto to ciekawa jestem nakazał likiwidację młynów z czyjego nadania ? jak goplana zakłady tytoniowe w Kościanie nagle wszystko przestało sie opłacać niby niemcy przejeli ale tylko na chwilę co by zamknąć i od nich kupować tak wspólnie z Polakami którym to było na reke wszystko niszczyli i , a dziś jeden z tych twórców zajmuje prominentne miejsce w urzędzie
22. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-03-2019 19:32
Cicho o blokach i garazach w gronowie, to i tutaj ucichnie.
23. Dodane przez kwiatek, w dniu - 26-03-2019 20:23
coz opieszalstwo pana RM to norma w sierpniu ubieglego roku mial byc oddany pierwszy etap budowy osiedla w Gronowie na Chocimskiej a tu w bloku C dopiero wode doprowadzaja mam okazje popatrzec na robotnikow na budowie masakra potrafia 5 godzin przestac z rączkami w kieszeni,kierownik budowy tez przemily facet szkoda gadac i coz pieniadze sie zaplacilo i trzeba czekac na dobra wole pana developera bo nie ma co isc do sadu czekac latami a i tak ow pan wyjedzie obronna reka z tej opresji masakra,ja tylko pytam jak mozna wybudowac osiedle bez wszystkich zezwolen i pdciagnietych mediow czy na prywatnej budowie byloby to mozliwe ludzie gdzie my zyjemy,lokatorow obowiazywal czas na placenie transzy bo inaczej komornik a pan developer moze robić co mu sie podoba,to jest chore
24. Dodane przez Maniek, w dniu - 26-03-2019 20:41
A taka była euforia 2 lata temu, że galeria itp. I co zostało? Nic. Przykre.
25. Dodane przez Mdka, w dniu - 26-03-2019 21:01
Bardzo dobra decyzja. Gonić pseudo developerów
26. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-03-2019 21:08
Mlyny sa zabytkiem, to fakt. 
Podlegaja konserwatorowi zabytkow, to fakt. 
Konserwator robi swoje, to fakt. 
A szanowny " Bylesmen " nie raczy nawet odpoweidziec.  
Bo ma wszystko i wszystkich w powazaniu
27. Dodane przez Do 18, w dniu - 26-03-2019 21:12
Mlyny nigdy nie nalezaly do miasta !!
28. Dodane przez G.W, w dniu - 26-03-2019 21:25
Pałac w Zbarzewie niszczeje pod patronatem wójta Włoszakowic.Szkada że tam pan konserwator zabytków nie dogląda.
29. Dodane przez panie Konserwatorze, w dniu - 26-03-2019 21:49
OCTOWNIA też NISZCZEJE!!!!
30. Dodane przez OLO, w dniu - 26-03-2019 22:00
A w Dreźnie młyn w środku miasta dobrze prosperuje :) a u nas zamknąć trzeba było
31. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-03-2019 22:04
Do komentujących... i Młyny i Goplana nigdy nie były własnością miasta... No i pytanie, czy przeciw budowie galerii Goplana nie był przypadkiem jeden z aktywnych działaczy KOD-u, wtedy działacz Stowarzyszenia Starówka?
32. Dodane przez Kvyat, w dniu - 26-03-2019 22:19
Do 29. O tym samym miałem napisać, ale mnie uprzedziłeś. Z octownią jest to samo !
33. Dodane przez Kriss, w dniu - 26-03-2019 23:05
Niestety można napisać że miasto Leszno nie dba o swoje zabytki. Owszem Miejski Konserwator jest osobą kompetentną, ale nie ma wsparcia władz miasta takich jak powinien mieć. Ważniejsze są "różne-inne" kwestie/inwestycje itd. Niestety sytuacja ta ma też szersze podłoże, a mianowicie ogólnopolskie, obecny MKiDN nie robi nic, samorządowcy nie mają świadomości czym tak naprawdę jest zabytek, wielu projektantów, deweloperów i budowlańców zresztą też, a do tego dochodzi coraz bardziej "rozbudowana" biurokracja. Tracimy na tym jako miasto, jako kraj i jako naród.
34. Dodane przez sid, w dniu - 27-03-2019 07:08
Jaki biznesmen taka inwestycja...
35. Dodane przez Do 29, w dniu - 27-03-2019 07:15
Takich miejsc jak octownia, młyny, dziura po Goplanie w Lesznie jest więcej. Leszno się powoli staje stolicą ruder i pustostanów.
36. Dodane przez Jan, w dniu - 27-03-2019 07:24
Panie konserwatorze miejski, popieram i gratuluję działania zgodnie z ustawą o ochronie zabytków. Życzę wytrwałości i sukcesu, mimo iż egzekwowanie prawa nadal kuleje u nas, a świadomość możliwości rewitalizacyjnych zabytków, i przez to zysków ekonomicznych, społecznych i kulturowych, też jest niewielka.
37. Dodane przez JA, w dniu - 27-03-2019 07:26
Szanowni Państwo! Zadajmy sobie FUNDAMENTALNE pytanie: za czyje pieniądze ma ten zabytek zostać wyremontowany? Jaką nadać mu formę i kto będzie o tym decydował? Ręka w górę kto chciałby być właścicielem zabytkowej kamienicy, której przebudowy nie może wykonać bez uzgodnień z konserwatorem, bądź nakazuje mu się remont w przypadku, gdy nie ma na to środków, bo ściągalność czynszów wystarcza na bieżące utrzymanie budynku. Myślę, że jest to warte zastanowienia...
38. Dodane przez ?, w dniu - 27-03-2019 08:01
Czy to możliwe, że tego typu obiekty, bez dalszych działań, kupuje się tylko po to, żeby wydać pieniądze, bo to tak wygląda. Popieram działania pana konserwatora, bo to zabytek położony w naszym mieście. To samo z octownią (czy są właściciele?).
reklama
39. Dodane przez Jan, w dniu - 27-03-2019 08:32
Do kom.37. Kto kupuje zabytek i nie ma pojęcia o prawach i obowiązkach właściciela budynku? Ustawa jasno i wyraźnie mówi tez m.in. o dofinansowaniu rewitalizacji. Polecam kazdemu czytać ustawy zamiast komentarzy. Wiekszy z tego pożytek.
40. Dodane przez do kom. 37, w dniu - 27-03-2019 08:39
Tu nie ma co rozmyślać. Wystarczy spojrzeć jakie obowiązki narzuca na takiego właściciela prawo. Każdy powinien się do niego dostosować. Obowiązkiem urzędnika jest pilnowanie respektowania tego prawa. A jeżeli nie stać kogoś na remonty wg takich wytycznych, to jest mnóstwo miejsc, w których można wystawić nieruchomość na sprzedaż.
41. Dodane przez WKK, w dniu - 27-03-2019 08:39
Inwestor kupując wie jakie obowiązki spoczywają na właścicielu. Ale tu chodzi o miejsce a nie o budynki. Ile będzie warte to miejsce po wybudowaniu mieszkań ?
42. Dodane przez do 37, w dniu - 27-03-2019 08:59
Jak ktoś kupował zabytek to chyba wiedział na co się porywa? Trzeba być odpowiedzialnym. Niech sprzeda jak nie ma pieniędzy na konieczne remonty.
43. Dodane przez tomkin, w dniu - 27-03-2019 09:27
Blok w Gronowie jest już ok. Ostatnie piętro na klatkach schodowych przedzielono płytą karton-gips. I w ten sposób przerobiono na poddasze. Tak wiec ostatnie mieszkania są na strychu,a nie na czwartym piętrze. Można.
44. Dodane przez Jakub, w dniu - 27-03-2019 10:32
Piękna wizytówka miasta LESZNA
45. Dodane przez JA - do 39,40,41,42, w dniu - 27-03-2019 11:30
Szanowni Państwo! A postawcie się w hipotetycznej sytuacji odziedziczenia kamienicy po babci. Dzisiaj jest w ewidencji zabytków ale po dwóch latach trafia do rejestru zabytków. Chcąc czy nie chcąc stajecie się właścicielami zabytku, który od zawsze był w rękach Waszej rodziny. I jak go przebudować bez uzgodnienia z konserwatorem, skoro otrzymaliśmy takie "dobrodziejstwo" bez naszej woli?! Myślę, że jest to warte zastanowienia...
46. Dodane przez Edward Szczucki, w dniu - 27-03-2019 13:00
Brawo 31.Historia Młynów to grubo ponad 10 lat,i bardzo podobna do Goplany jeśli chodzi o przyczyny dla której skończyła się taka samą klapą.Należy mieć nadzieję że Prokuratura sięgnie do początków tej niechwalebnej historii i opinia publiczna otrzyma rzetelna informację!
47. Dodane przez m. do 45, w dniu - 27-03-2019 14:41
spadek można odrzucić, ale jak się przyjmuje to wypadałoby utrzymać w dobrym stanie technicznych.
48. Dodane przez Edward, w dniu - 27-03-2019 15:43
do 45. Konserwator nie jest instytucją niemożliwą do przejścia. Wiem, bo robię to na co dzień. Przebudowy, rozbudowy pod okiem konserwatora mają tylko nieco większy reżim. Podkreślam, dla uczciwego człowieka nie jest to znaczący problem. No chyba, że ktoś kupuje zabytek by go wyburzyć i "uwolnić" teren lub zamierza przebudować obiekt niezgodnie z jego przeznaczeniem. Dodatkowo część rygorystycznych przepisów, które musi spełniac nowy budynek nie dotyczy obiektów zabytkowych. Chociażby spełnienie wymogu izolacyjności termicznej budynku wg najnowszych wymagań,czy też szereg przepisów dotyczących ochrony pożarowej. W tym wypadku Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej może wydać odstępstwo od przepisów z uwagi na brak możliwości ich spełnienia. W nowych obiektach nie ma już takich uproszczeń.
49. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 27-03-2019 16:57
Może wyszukiwać ze sto różnych przypadków i każdy będzie nieco inny. Tylko po co? Mamy konkretny przykład Młynów. Właściciel wiedział co kupuje i zakładam, że znał swoje prawa i obowiązki. Ma obowiązek się z nich wywiązać. Inie lekceważyć Urzędu Miasta brakiem odpowiedzi, bo to źle wróży na przyszłość. Koniec. Kropka.
50. Dodane przez abcd, w dniu - 27-03-2019 17:18
do 23. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Jeżeli do budowy osiedla bierze się ludzi z łapanki to tak to się kończy. Kierownik budowy jest na papierku, a ten co tam chodzi to ..., to samo w przypadku młynów, chodzi tylko i wyłącznie o działkę.
51. Dodane przez Irek, w dniu - 27-03-2019 17:31
W samym centrum Tallina (stolicy Estonii) stoi budynek nieczynnej dawnej fabryki celulozy. Obiekt o gabarytach zbliżonych do leszczyńskich młynów. Obiekt w Tallinie jest w znacznej części zaadoptowany dla celów sportowych i kulturalnych. Funkcjonuje w nim wiele sal do różnych dyscyplin sportu, m.in. koszykówki, halowego hokeja, squasha, siłownie, kręgielnia klasyczna, kręgielnia bowlingowa a także kawiarenka muzyczna wzorowana na sieci Hard Rock Caffe. Można było? Można
52. Dodane przez Technolog, w dniu - 27-03-2019 18:15
(...)TE BUDYNKI PRZEMYSŁOWE TO JEST RUINA I ZADEN INWESTOR NIE BĘDZIE W TO ŁADOWAŁ FORSY W RUINE. (...)TA BUDA NADAJE SIĘ GO WYBURZENIA A IM DUZEJ BEDZIE Z TYM WZLEKAĆ NAPEWNO NIKT NA TYM NIE ZYSKAC NIE BĘDZIE
53. Dodane przez Lolek, w dniu - 27-03-2019 19:02
Octownia, kasyno wojskowe,za chwilę będą wyglądały jak młyny. Chluby miastu nie przynoszą.
54. Dodane przez Leszno, w dniu - 28-03-2019 12:53
A koło Elki na Sienkiewicza co z tą kamienicą w  
ruinie? Sprawa ucichła a ona dalej straszy.
55. Dodane przez On, w dniu - 28-03-2019 19:31
Bardzo ładne miejsce ,które migło być wizytówką miasta i przypominać City Park lub Starty Browar !....niestety ten człowiek tego nie zrobi ( nie ta liga )
56. Dodane przez ja, w dniu - 28-03-2019 20:36
kolejne osiedle to Ul chocimska w Lesznie i nastepne mydlenie oczu ludziom ktorzy zainwestowali we wlasne mieszkanie juz przeszlo rok ciagnie sie termin zakonczenia prac pierwszego etapu budowy tego osiedla ,w budynku C nie ma wody jakas maskara wogole informacje dot osiedla zasiedlenia i przeniesienia wlasnosci to koszmar ,ale ci ktorzy kupili tam mieszkania musieli sie z kolejnych transzy wywiazac w terminie pana dewelopera czas nie obowiazuje,masakra
reklama
57. Dodane przez Mr Markson, w dniu - 29-03-2019 08:22
jedyne rozwiązanie jakie widzę to blok socjalny na 10 pięter i 10 klatek (taka deska jak na Rusa w Poznaniu) wzdłuż ul. Towarowej - żeby z dworca kolejowego nie było witać tej biedy w jaką zamienia się Wasze (kiedyś tez Moje) Miasto
58. Dodane przez pisowiec, w dniu - 29-03-2019 08:32
AHA a ja sie zastanawiam czemu te mlyny stoja inwestycje mialy byc a to zabytki a zabytkow nie mozna zniszczyc tylko musza sie same rozwalic wtedy mozna wkraczac na grunty BRAWO panie od zabytkow pisowiecp
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj