Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Strajk nauczycieli w Lesznie

O tym się mówi

Strajk nauczycieli w Lesznie

08.04.2019. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Lena Wojciechowska, Arek Wojciechowski)
W Lesznie do strajku przystąpiły wszystkie przedszkola i szkoły – mówił w Radiu Elka Piotr Gościniak, prezes ZNP. W proteście biorą udział nie tylko członkowie ZNP, ale także związkowcy z Solidarności oraz osoby niezrzeszone. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Piotr Gościniak zastrzegł, że jeszcze nie otrzymał informacji z wszystkich placówek edukacyjnych, jednak według jego wiedzy strajk rozpoczął się we wszystkich przedszkolach i szkołach w Lesznie. -Działają tam komitety strajkowe, które monitorują przepływ ludzi - mówił Gościniak. Zgodnie z zasadami pracownicy szkół przychodzą do pracy na okres, w jakim powinni być na zajęciach, jednak do nich nie przystępują. -Nie mogą w tym czasie wychodzić z zakładu pracy, ale nie mogą też podejmować pracy -zastrzega prezes ZNP.
W strajku biorą udział nie tylko członkowie ZNP, ale także Solidarności, mimo podpisanego porozumienia. -Z punktu widzenia ZNP i niezrzeszonych porozumienie nie ma żadnego znaczenia, zaś dla ludzi z Solidarności oznacza duży dylemat - powiedział Gościniak.

Zgodnie z prawem za czas strajku nie przysługuje wynagrodzenie. -Niektóre samorządy szukają rozwiązań tego problemu, rozmawiałem na ten temat z władzami Leszna, które jednak podkreślają, że ze względów prawnych trudno byłoby zrealizować dyrektorom szkół wypłatę wynagrodzenia, choć moim zdaniem jest to w dużej mierze kwestia woli politycznej - stwierdził prezes ZNP.

Piotr Gościniak przyznaje, że strajk ogłoszony przez ZNP jest bezterminowy. Czy zakłóci przeprowadzenie egzaminów w szkołach? -Wiem, że jest duża presja ze strony kuratoriów, żeby egzaminy przeprowadzić, jednak nie widzę żadnych przeszkód, żeby je przełożyć na inny termin, tak było z maturami w 1993 roku - mówił.

Prezes ZNP zapytany o ewentualne ustępstwa w negocjacjach zapewnił, że jego związek już poszedł na ustępstwa, ograniczając żądania płacowe z 1000 złotych do 770 złotych i rozłożenie podwyżki na raty. -To my widzimy brak woli do ustępstw - powiedział. Rządowe propozycje zwiększenia pensum uznał zaś za krok do zwolnień nauczycieli.

 
Komentarze (118)
1. Dodane przez M, w dniu - 08-04-2019 10:27
Popieram Nauczycieli! Dość szmacenia tego zawodu
2. Dodane przez ..., w dniu - 08-04-2019 10:30
Ja jestem za likwidacją karty nauczyciela. Od razu przestaną narzekać.
3. Dodane przez prawda, w dniu - 08-04-2019 10:30
W związku ze zbliżającym się strajkiem nauczycieli ujawniło się parę osób, nawet moich byłych uczniów, którzy okazali się wielkimi wrogami i oczywiście znawcami (jak każdy w tym kraju!) zawodu nauczyciela. Przeczytajcie więc i zweryfikujcie nieco swoją wiedzę.  
 
Nauczyciel ma 8 tygodni urlopu w ciągu roku, wiec 40 dni! 40 dni roboczych! Nie 56! Nie 2-3 miesiące, jak sugerujecie (Monika Ł.!). Nawet jak Wasze dzieci są w domu, nauczyciele są w szkole. pracują! Są wtedy konferencje, szkolenia. trwa rekrutacja do szkoły, są egzaminy maturalne, gimnazjalne, klasyfikacyjne, poprawkowe. Kompletują, ogarniają całą dokumentację. W innych zawodach mówi się, że jest 26 dni urlopu i też chodzi o dni robocze! Dlaczego tylko w przypadku nauczycieli podaje się ilość dni razem z weekendami? Powtarzam, nauczyciel ma 40 dni urlopu rocznie! Tak to faktycznie 14 dni więcej niż w pozostałych zawodach, ale niestety nie może go wziąć wtedy kiedy chce, kiedy potrzebuje, nie ma urlopu na żądanie itd. Nie może wyjechać na wakacje w maju czy październiku, a może by i chciał.  
 
18 godzin pracy tygodniowo? Tego nam zazdrościcie? I marzycie, aby odebrano nam Kartę Nauczyciela? Chcecie, abyśmy pracowali od 8 do 16? Super! My też! Tak, chcemy w tym czasie prowadzić lekcje, dojeżdżać do uczniów na nauczania indywidualne, uczestniczyć w konferencjach, szkoleniach, przeprowadzać egzaminy, przygotowywać się do zajęć, kserować, drukować, sprawdzać sprawdziany, jechać na wycieczkę (najlepiej kilkudniową ), spotykać się z Wami, drodzy Rodzice, na zebraniach i konsultacjach, organizować dla Waszych dzieci szkolne dyskoteki, zabawy karnawałowe. No i oczywiście wyjeżdżać uczniami za wymiany, praktyki, pokazywać im świat, rozwijać ich ciekawość, zainteresowania, pasje,....... Od 8 do 16, od poniedziałku do piątku!  
 
Darmowe wycieczki? Ostatnio to przeczytałam na profilu fb mojego byłego ucznia. Tego nam ktoś zazdrości, serio????? Jurek, to z Twoją klasą byłam na wycieczce w Soli, w górach. 3 dni w spartańskich warunkach. 3 noce nieprzespane. 3 dni wymyślania atrakcji, zajęć, spacery, ogniska. Poszukiwanie Was w nocy. Kto ile wypił, kto gdzie polazł, który u której dziewczyny w pokoju. Ty (Wy) serio myślisz, ze wycieczka klasowa to atrakcja i odpoczynek dla nauczyciela??? To jest odpowiedzialność! Ogromna, niezapłacona odpowiedzialność!  
To też z osobami z Twojej klasy, Jerzy P. byłam na wymianie we Włoszech. Wcześniej tez grupa była ze mną w Belgii. Organizowanie wyjazdu, wypełnianie wniosków, papierów przez pół roku, potem 2 tygodnie stresu, odpowiedzialność 24h na dobę. Żeby Wam pokazać świat, żeby było inaczej, żeby nie było nudno, żeby było fajnie! Dla wielu uczniów był to pierwszy zagraniczny wyjazd, pierwszy lot samolotem. Duże przeżycie. I co?  
Nauczyciel nie oczekuje podziękowań, robi to , bo widzi w tym sens, ale szkoda, że niczego po latach nie doceniacie i tak szybko zapominacie. Wy naprawdę myślicie, ze to atrakcja i wakacje dla nauczyciela?  
 
Nauczyciele to nieroby, frustraci, nieudacznicy życiowi. Nie podoba się to się zwolnijcie!  
Takie opinie tez się pojawiają.  
Są niepotrzebni, leniwi? To dlaczego Wy posyłacie swoje dzieci do szkół? Dlaczego sami przyczynianie się do tego, żeby jednak mieli pracę, żeby ich nie pozwalniali, żeby nie było redukcji etatów w oświacie? Przecież w Polsce nie trzeba chodzić do szkoły! Dziecko może się uczyć samo, w trybie edukacji domowej i raz w roku zdać egzamin. Czemu się na to nie zdecydowaliście? Jak możecie posyłać swoje własne, kochane dzieci do szkoły pełnej takich idiotów jakimi są nauczyciele? Jak możecie narażać własne dzieci na kontakt z osobami, do których nie macie zaufania? Dlaczego im to robicie?  
 
Dlaczego strajk właśnie teraz? Dlaczego nie wcześniej? Przecież w oświacie zawsze było dziadostwo?  
Otóż problem był od zawsze i nikt tego nie neguje. Zawsze nauczyciele źle zarabiali, wszyscy o nich zapominali. Tylko wtedy mówiono, że jest kryzys, nie ma kasy na nic. A teraz cały czas słyszę o ekspresowo rozwijającej się gospodarce, o dobrobycie, o podwyżkach dla policji, dla pracowników ZUS -u, o 500+, 300+, mama+ itd. Emeryci dostali jałmużnę wyborczą. A nauczyciele? Nie ma? Nie zasłużyli?  
 
Jaki przykład dajce swoim uczniom? Czego ich uczycie? Jak Wam nie wstyd strajkować?  
Takie pytania czytam .....  
Otóż uczymy jak nie dać się upokarzać i wykorzystywać. Uczymy, że nigdy nie wolno się poddawać. Uczymy jak walczyć o swoje. Uczymy, że za uczciwą pracę należy się uczciwa płaca. Chcemy pokazać swoim uczniom, że warto w tym kraju jeszcze się uczyć, studiować, pracować. Uczymy szacunku do pracy i drugiego człowieka.
4. Dodane przez Michał Brzeziński, w dniu - 08-04-2019 10:34
Brawo, nauczyciele! Trzymam kciuki za powodzenie Waszego protestu.
reklama
5. Dodane przez rh, w dniu - 08-04-2019 10:35
popieram ten strajk! p.P.Duda wraz z p.Proksa niech wezma sie za liczenie strat osobowych. nowi "Miodowicze" XXI wieku!!! hanba dla tych panow,bo z dumnej 'Solidarnosci" zrobili przybudowke partyjna PIS-u.
6. Dodane przez Ya-cóś-ci powiem, w dniu - 08-04-2019 10:36
Rozgonić tę nietykalną kastę i zrobić nowy nabór nauczycieli bez obciążeń "kartą nauczyciela". Nowy nabór z NORMALNYM 40 godzinnym tygodniem pracy i wtedy można rozmawiać o GODNEJ pensji.
7. Dodane przez Piotr, w dniu - 08-04-2019 10:36
Ja proponuje dać im podwyżkę ale siedzą 8 godzin dziennie w szkole, co druga sobotę i maja 26 dni urlpu w ciągu roku
8. Dodane przez do komentarz numer 3 i numer 4, w dniu - 08-04-2019 10:43
Nie macie żadnego pojęcia o edukacji. 40 godzinowy tydzień pracy dla nauczyciela to fikcja. Podejrzewam, że 90 procent z nich chciałaby pracować w szkole od 8-16 i mieć urlop kiedy im się podoba.
9. Dodane przez do komentarz numer 3, w dniu - 08-04-2019 10:44
HAHAHA szkoła zostanie bez nauczycieli. Ludzie naprawdę myślicie, że ktoś będzie chciał uczyć nasze dzieci za takie pieniądze? Myślicie, że pojawią się nowi nauczyciele??
10. Dodane przez maxinio, w dniu - 08-04-2019 10:47
1. Wypłacić 1000 zł  
2. Wprowadzić czas pracy: od 8:00 do 16:00, co pozwoli zwiększyć ilość godzin pracy  
z 3 do 7, a pozostały czas przeznaczyć na sprawdzanie kartkówek, żeby nie robili tego  
do północy - jak "obłudnie" twierdzą.  
W ten sposób zredukuje się ilość nauczycieli o 50%. Część z nich może znaleźć pracę w korporacji, bo jeden z byłych nauczycieli chwalił się, że tam to jest "wyjątkowo lekka robota"  
3. Wprowadzić 26 dni urlopu, a część wakacji i ferii przeznaczyć na dokształcanie, żeby nie musieli tego robić w czasie roku szkolnego i " siedzieć do północy " - jak " obłudnie" twierdzą  
4. Wprowadzić surowe kary dla .udzielających korepetycji, a nie płacących od tego podatku.  
W ten sposób nauczyciele będą pracować w szkole efektywnie, nie będą używać fałszywego argumentu, że siedzą do północy i sprawdzają kartkówki( zwykle robią to na nastepnej lekcji )  
albo się dokształcają.  
Obecnie pensum wynosi 18 godz. po 45 minut tygodniowo, to daje 13,5 godz. na tydzień.  
Odliczając wakacje, prawie 2,5 miesiąca, ferie świateczne i zimowe, rekolekcje i inne,  
to wychodzi, że pracują 4 miesiące w roku(!)za pensje od 3 do 5 tys. do ręki miesięcznie.  
Opowiadanie głupot, że biorą 2 tys. na miesiac, to zwykłe nadużycie, bo oprócz pensji zasadniczej są jeszcze dodatki. Niech pokażą pity za poprzedni rok.  
Wystarczy spojrzeć na oświadczenia radnych-nauczycieli, żeby się przekonać, że ich pensje  
wynoszą od 60 do 80 tys. rocznie. Z 2 tys. miesięcznie tyle by nie wyszło!
11. Dodane przez do komentarz numer 4, w dniu - 08-04-2019 10:48
A mi się zawsze wydawało ze jak ktoś pracuje 5 dni w tygodniu po 8 godzin to wszystkie soboty w miesiącu powinien mieć wolne? Coś nie tak chyba z tym Pana NORMALNYM tygodniem pracy. Ludzie, nie wiecie nic o sytuacji w oświacie a się wypowiadacie jak znawcy branży. To są ludzie po studiach, koniec z porównywaniem nauczycieli z resztą, która nie może strajkować bo co? BO nie ma struktur? Bo się boi pracodawcy?
12. Dodane przez Pwa, w dniu - 08-04-2019 10:51
Do 4 jak będę godnie zarabiać to bardzo chętnie
13. Dodane przez wydatki miasta na oświatę, w dniu - 08-04-2019 10:54
Według Raportu oświatowego 2015, w 2014 roku wysokość dofinansowania oświaty z budżetu miasta (Leszna) była jedną z najwyższych wśród miast na prawach powiatu objętych analizą. W 2014 roku najwyższy poziom dopłat do oświaty w przeliczeniu na mieszkańca charakteryzował Leszno. W 2014 roku dopłaciliśmy, poza otrzymaną subwencją z budżetu centralnego na utrzymanie szkół, 55 000 000 zł naszych miejskich pieniędzy. Kiedy dowiemy się, ile każdego roku każdy mieszkaniec Leszna "dołożył" i dokłada do oświaty poza subwencją, to znaczy poza dotacją centralną.
14. Dodane przez Rod, w dniu - 08-04-2019 10:55
Popieram 3 i 4 komentujących.
15. Dodane przez Ja, w dniu - 08-04-2019 10:59
BRAWO NAUCZYCIELE!!!!!!!
16. Dodane przez Obywatel, w dniu - 08-04-2019 11:01
Powinni strajkować w wakacje a nie teraz. Najbardziej odczują to uczniowie. Uczniowie to nie jest karta przetargowa o podwyżkę! Nie popieram tego strajku w taki sposób jak to jest załatwiane
17. Dodane przez pracownik, w dniu - 08-04-2019 11:02
znp wprowadza w błąd opinie publiczna. to nie prawda że wszystkie placówki oświatowe strajkują. Z tego co mi wiadomo nie strajkuje Bursa Międzyszkolna Nr 1.
18. Dodane przez takBędzie, w dniu - 08-04-2019 11:04
Możecie strajkować do oporu, lepszych pieniędzy nie wywalczycie a jedynie utracicie przywileje!
19. Dodane przez Joanna, w dniu - 08-04-2019 11:06
A co z jakością nauczania, siedzę codziennie z dzieckiem od 1-3 godzin i odrabiamy, powtarzany materiał. To chyba nie jest normalne aby w domu wykonywać pracę za nauczyciela. 
I nie wydaje mi się abym była odosobnionym przypadkiem. 
Szanowni nauczyciele jakie jest Wasze zdanie na ten temat.
20. Dodane przez Gucio, w dniu - 08-04-2019 11:07
Jest tak źle i strasznie być nauczycielem .. to dla czego i jedno wolny etat jest tylu chętnych i często posady otrzymuje się nie w drodze sprawiedliwej rekrutacji ?
21. Dodane przez Paweł, w dniu - 08-04-2019 11:10
15% podwyżki, 300zl dodatku za wychowawstwo, 2 miesiące płatnego urlopu wakacyjnego, 2 tygodnie płatnego urlopu zimowego, wolne wszystkie święta a tym ciągle mało. I jeszcze ta ich gadka że dbają o dobro ucznia i dlatego protestują :-D za robotę się weźcie i zacznijcie na prawdę uczyć bo wyniki waszych uczniów tak słabe że już obowiązkową maturę z matematyki chcą znieść.
22. Dodane przez ..., w dniu - 08-04-2019 11:12
A w Kakolewie nauczyciele nie strajkują. Dzieci maja normalnie zajęcia lekcyjne.
23. Dodane przez colo1, w dniu - 08-04-2019 11:15
Do maxinio - powinieneś już sie rozpuścić - zima minęła
24. Dodane przez dzida, w dniu - 08-04-2019 11:15
Leszno strajkuje ,a co gminami ościennymi Rydzyna Osieczna ,Lipno,Świeciechowa itd?
25. Dodane przez Egon, w dniu - 08-04-2019 11:15
Jestem za tym żeby zabrać karty pracy trzeba z nimi zrobić prządek przedewszystkim prowodyrów zwolnić po strajku
26. Dodane przez do maxinio komentarz nr 10, w dniu - 08-04-2019 11:24
Proponuję jeszcze raz przeczytać komentarz numer 2. Tam jest w punkt. Komentując w ten sposób, albo pan pokazuje, że ma pan problemy z czytaniem ze zrozumieniem, albo, że jest pan totalnym ignorantem
27. Dodane przez kosa, w dniu - 08-04-2019 11:26
Ciagle im mało .
28. Dodane przez do 17, w dniu - 08-04-2019 11:28
duzo chetnych jest dlatego,ze te wasze leszczynskie pseudouczelnie wyzsze wypuszczaja na rynek pracy pseudowyszkolonych pedagogow. to oni pchaja sie do oswiaty bo nie chce wykladac chemii... na polki w marketach. taka jest prawda o poziomie i potrzebach leszczynskiego rynku nauki i rynku pracy,a nepotyzm byl jest i bedzie zawsze.
29. Dodane przez aga, w dniu - 08-04-2019 11:29
Popieram kom.7 !!!
30. Dodane przez SOLIDARNOŚĆ DNO!!!, w dniu - 08-04-2019 11:30
Proksa oszukał i sprzedał nauczycieli ze związku Solidarności. Przypomnę że jeszcze kilkanaście dni temu Proksa walczył o 15% podwyżki i 650 zł. Na czym się skończyło....dodatkowe 5% od września. Nauczyciele z Solidarności zapraszamy do jedynie prawdziwego związku nauczycielskiego ZNP. Cieszę się, że mimo gróźb dzisiejszych ze strony zarządu solidarności większość TYCH nauczycieli wspiera strajk ZNP.
31. Dodane przez Rodzic, w dniu - 08-04-2019 11:33
Nauczyciele elita wybranych. 
Zgodnie z Kodeksem Prawa Pracy w czasie urlopu nie wolno podejmować pracy. A nauczyciel w wakacje podejmuje prace, łamie prawo kodeksu Pracy. 
kolejna rzecz. 
w miesiącu sierpniu kiedy jest do dyspozycji dyrektora szkoły podejmuje prace nie raz nawet z dofinansowaniem z miasta za opiekę na koloniach półkoloniach itd. 
jako jest że w ciągu tygodnia nauczyciel może w zrobić nawet 1,5 etatu tj 30g a, w normalnych godzinach 60 godzin tygodniowo w przeliczeniu na zwykłego robotnika. 
Przecież jak ktoś pracuje "60 godzin tygodniowo " to oczywista oczywistość jest przemęczony i nie jest w stanie się przygotować należycie do pracy. A nauczyciel do lekcji. 
Po za tym nauczyciele tak uczą że my rodzice musimy z nimi siedzieć godzinami aby zrealizować plan. 
Mało tego nauczyciel wykonuje dodatkowo zajęcia korepetycje które kolidują z jego pracą. W innych zawodach jest to nie do pomyślenia. powinna być klauzura że nauczyciel uczący w szkole publicznej nie powinien podejmować dodatkowych zajęć czyli korepetycji. 
Nauczyciel powinien otrzymywać nagrodę od dyrektora szkoły dopiero po egzaminach końcowych, co świadczyło by o jego rzeczywistym zaangażowaniu w prace a nie nabijać sobie kabze korkami. 
To jest żenujące że dzieciaki muszą brać korki. 
bo nauczyciel nie potrafi nauczyć w szkole, ale po i za kase to potrafi. ciekawe
reklama
32. Dodane przez do komentarz numer 16, w dniu - 08-04-2019 11:34
No tak, najlepiej żeby z dzieckiem w domu nie robić nić. Ludzie to w waszym interesie leży praca w domu z dziećmi. Kiedy to w końcu zrozumiecie. Joanna jaka pracę odwalasz za nauczycieli? Odrabiasz z dzieckiem zadania? Czy przerabiasz podstawę programową ??? Odpowiedz sobie szczerze na to pytanie
33. Dodane przez BIB, w dniu - 08-04-2019 11:36
Nie lubię nauczycieli którzy wyzywają dzieci od głupków głąbów nierobów leni itp.zaniżają ich wartość nieważne czy uczeń jest słaby w nauce należy sie poszanowanie młodemu człowiekowi i motywowanie ,że mże być kimś .Mam wrażenie ze duzo nauczycieli się wypaliło zawodowo i wtedy znecają sie nerwowo nad uczniami .Nie motywują .Mam złe wspomnienia ze szkoły .nie byłam najlepszym uczniem i czułam sie w niej nikim wszystko zawsze było żle i najgorsze nawet jak chciałam się udzielać to i tak czułam pogardliwe spojrzenia albo docinki gdzie ty tam :(
34. Dodane przez do 1, w dniu - 08-04-2019 11:36
ten zawód jest już zeszmacony, a największy w tym udział mają sami nauczyciele.
35. Dodane przez Do 16, w dniu - 08-04-2019 11:43
Bravo! Jak przysiade z dzieckiem ta 5 i 6 a nauczyciele nie potrafia nauczyc tylko ciagle sprawdziany i kartkowki
36. Dodane przez Tola z Opola, w dniu - 08-04-2019 11:44
Nie tylko nauczyciele w tym kraju są po studiach. Pracujący aktualnie chyba nie zatrudniali się na lepszych warunkach płacowych niż obecne. 
Gdyby chodziło o pieniądze to ZNP powinien strajkować już dawno temu, kiedy zarobki nauczycielskie były znacznie niższe. Nie wiem czy nauczyciel ma zarabiać 5 czy 8 tys., a może powinien 10, jeśli jakiś wybitny. W każdej szkole jest pewnie kilku świetnych nauczycieli, kilku beznadziejnych i sporo przeciętnych. Moim zdaniem powinni, po uwzględnieniu czasu pracy, zarabiać powyżej średniego wynagrodzenia osób po studiach. Pod warunkiem, że taki nauczyciel faktycznie skończył wyższe studia magisterskie - uniwersyteckie, a nie jakieś śmieszne policealne, powiatowe szkółki niedzielne. Dlaczego akurat teraz się przebudzili związkowcy z wieloletniego letargu? Ano chodzi o bezsprzeczny fakt, że towarzysz Broniarz dostał zlecenie na destabilizowanie kraju i maksymalną zadymę przed wyborami. Taka polityka oparta na burdach, tęczowych marszach i rozniecaniu niepokojów społecznych. Już nie pamiętacie jak platforma oszustów chciała wszystko zamienić w zagraniczne spółki? A może warto pamięć odświeżyć, jak był traktowany pracownik 10 lat temu. Nie było też tygodnia bez afery prywatyzacyjnej albo korupcyjnej. Przyjemnego strajkowania w obronie partyjnych stołków.
37. Dodane przez Jak w USA, w dniu - 08-04-2019 11:45
Tak jak w tym jedynym normalnym kraju dzieci powinny miec prawo wyboru zajec i nauczycieli!!!!!
38. Dodane przez Matka, w dniu - 08-04-2019 11:46
Nauczyciele pokazali rodzicom i dzieciom prawdziwe morale. Wczoraj mieliśmy z mężem pogadankę z naszymi 3 córkami na temat szkoły i nauczycieli. Szkoda , że ich panie nie słyszą tego, co w domu mówią na ich temat uczennice. 
Nasze dzieci nie mają złudzeń, zostały zwyczajnie porzucone dla kasy przez swoich nauczycieli i nie wiemy , czy kiedykolwiek nauczyciele odzyskają ich zaufanie. 
Ale jak ten zawód dawno przestał być misją a stał się sposobem na zarabianie forsy w oparciu o zdegenerowana kartę nauczyciela - to nie dziwi nic.
39. Dodane przez ..., w dniu - 08-04-2019 11:46
A w Kakolewie nauczyciele nie strajkują. Odbywają się normalnie zajęcia lekcyjne.
40. Dodane przez Ja, w dniu - 08-04-2019 11:47
Najgorsi sa nauczyciele historii i informatyki....zwolnic ich wszystkich i za dodac matme lub fizyke
41. Dodane przez do 10, w dniu - 08-04-2019 11:50
pierwszy raz czytam jakieś mądre słowa o tym strajku i całej sytuacji. Brawo. Bo w całym tym bałaganie powinno chodzić o to żeby nauczyciele zarabiali ale i pracowali jak inni ludzie. Bo niby dlaczego mają się za uprzywilejowaną grupę zawodową? Ta karta nauczyciela to chyba jakiś zabytek komuny
42. Dodane przez xxx, w dniu - 08-04-2019 11:51
do kom.10  
Już to kiedyś zrobiono kazano nauczycielom przychodzić przez miesiąc na 8 godzinę i wszystko robić na terenie szkoły, żadnych prac w domu (jest to audyt czasu pracy) i wyszło że nauczyciel pracuje 48 godzin tygodniowo. Dla jasności audyt polega na tym że cały czas za tobą stoi człowiek przeprowadzający ten audyt i zapisuje wszystkie twoje czynności (łącznie z tym ile jesteś w WC). 
do kom. 17  
Przestań się ośmieszać. Zobacz na stronie kuratorium wielkopolskiego ilość ofert i poszukiwanych nauczycieli. 
do kom. 16 
W samej treści którą pani napisała jest odpowiedź. Różnica w podejściu rodziców, a przez to i uczniów do nauczyciela i szkoły. Pani zadaje pytanie (tak jak w treści komentarza) dziecku co Cię dzisiaj nauczyli, a kiedyś rodzice zadawali pytanie co się dzisiaj nauczyłeś. Różnica jest taka że dzieci rodziców zadających pytanie "co Cię dzisiaj nauczyli" wychodzą z założenia że nie muszą słuchać, nie muszą się uczyć, bo brak wiedzy to wina nauczyciela. Dzieci rodziców(niestety coraz ich mniej) zadających pytanie "co się dzisiaj nauczyłeś" najczęściej na lekcji słuchają i starają się jak najwięcej zrozumieć. 
Jeśli chodzi o poświęcenie 1 do 3 godzin dziennie na powtarzanie (utrwalanie) wiedzy i zadania domowe to jak istnieje edukacja było i nadal powinno być normą
43. Dodane przez Korfanty, w dniu - 08-04-2019 11:54
Z racji zawodowych obowiązków jak i przygotowania naukowego mam okazje badać o oceniać prace nauczycieli. Poziom merytorycznego przygotowania do zawodu systematycznie spada i to w zatrważającym tempie . Wybitne osobowości na miarę np. Grzegorza Lorka z Leszna to wielkość w skali ogólnej mierzona w promilach . Nie posiadamy metodologicznych podstaw selekcyjnych do zawodu. Gremialne postawy roszczeniowe , niski poziom kompetencji nie wszystkich dotyczy lecz z trwoga stwierdzam, ze zdecydowanej większości . O charyzmie czy postawach pielęgnujących etos tego zawodu trudno nawet poważnie rozważać w kategoriach powszechności . Dużo rozbuchanej formy a mało treści połączonej z nierzadko wybujała megalomania . To smutne lecz taka jest rzeczywistość wynikająca z badań . Jeżeli wypracujemy na poziomie wykonawczym i pragmatycznym dobre podstawy metodologiczne selekcji do zawodu oddzielimy ziarno będące w mniejszości od plew. Te jednostki reprezentujące ziarno godne są zarabiać duże a nawet bardzo duże pieniążki . Urownilowke już przerabialiśmy . Prowadzi jak wiadomo do nikad .
44. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 08-04-2019 11:54
To w Solidarności oświaty są jeszcze jacyś członkowie? Po tym jak ich wczoraj potraktowały władze związkowe, nie zdziwi mnie jeśli liczebność tego związku mocno spadnie w najbliższym czasie.
45. Dodane przez sens strajku, w dniu - 08-04-2019 11:55
Strajk ma tylko wtedy sens jak obejmie wszystkie egzaminy i matury. Inaczej Pis nie zrobi nic i będzie czekał jak się nauczycielom znudzi. Gadanie jak ktoś tutaj pisze by strajk był w wakacje jest głupotą. Strajk ma na celu zrobić kłopot władzy inaczej jest bezcelowy. NAUCZYCIELE NIE BIEŻCIE UDZIAŁU W EGZAMINACH. Inaczej ten strajk NIC nie da. A nie ma problemu by te egzaminy napisać kilka tygodni później. Wiem, że to kłopot dla uczniów i rodziców. Ale Rodzicu jak myślisz chcesz by twoje dziecko uczył KTOŚ kto zarabia 1800 zł na rękę - Tyle zarabiają początkujący nauczyciele. Minimalna stawka w LIDLU to 3300 brutto prawie tyle co najlepiej zarabiający nauczyciele dyplomowani. Wiem, wiem zaraz ktoś napiszę to niech idą do Lidla. Tylko zadam pytanie Kto będzie uczył wasze dzieci jak nauczyciele pójdą do innej roboty NO KTO.
46. Dodane przez E, w dniu - 08-04-2019 11:56
Nie jestem znawcą sytuacji nauczycieli ale coś niecoś wiem, mam dziecko w szkole. Wydaje mi się że wolny rynek uzdrowi sytuacje, DOBRY nauczyciel będzie zarabiał godnie a ci którzy ślizgają się z lekcji na lekcje odpadną i wszyscy będą szczęśliwi...Przecież to absurd że dyrektor szkoły nie może zwolnić złego nauczyciela i przyjąć kogoś ambitnego i chętnego do pracy
47. Dodane przez mack, w dniu - 08-04-2019 11:58
Pieniądze, pieniądze..  
Każdy powinien godnie zarabiać. Dlatego nauczycielem nie zostałem swoją drogą. 
Problem w tym, że po wieelu latach zaniedbań rządu poprzedniego, teraz chcecie bardzo wiele. Zbyt wiele. Wiadomo, obecny rząd dobrze zarządza pieniędzmi, więc wszyscy wydojmy coś z tego dla siebie prawda? Otóż nie. Krok po kroku. Nie oszukumy się. Nauczyciele mają trochę pracy, ale nie więcej niż inni. Poza tym ludzie uczący plastyki (z całym szacunkiem) nie powinni zarabiać tyle ile nauczyciel j. polskiego. To zupełnie inna praca. Inna ciekawa sprawa. Większość nauczycieli to wyborcy PO. Rozumiem, że tak masowo strajkujecie, bo jeśli PO wygra następne wybory to już nie będzie sensu strajkować? Dostaniecie podwyzki, a poźniej pobiegniecie oddać głos na PO, która podwyżki wam zamroziła? Wasza logika.. I wy kogoś uczycie?.. Ludzie..
48. Dodane przez Mm, w dniu - 08-04-2019 11:59
Na pierwszym miejscu powinno być dobro dzieci. Ten strajk to tragedia. Propozycja przedstawiona przez rząd jest bardzo dobra.
49. Dodane przez do kom 18, w dniu - 08-04-2019 12:01
to że siedzisz po godzinach z dzieckiem i odrabiasz z nim lekcje to raczej nie wina nauczyciela tylko programu jaki jest realizowany! Nam polakom najlepiej zawsze jest rozliczać kogoś za wykonywaną pracę patrzeć w jego portfel! Nikt nikomu z was drodzy rodzice nie każe na siłę prowadzić dziecka do szkoły możecie sami je nauczać w domu a raz w roku poddać je egzaminowi! wielu krzyczy 8 godzin pracy proszę przecież możesz zostać z dzieckiem sam w domu i przez 8 godzin je uczyć! Po co puszczasz dziecko do szkoły jeżeli sądzisz że jest źle edukowane??? Ojciec ucznia ostatniej klasy gimnazjum... Brawo nauczyciele nie dajcie się poniżać!!!
50. Dodane przez GUCIO, w dniu - 08-04-2019 12:04
Panie Gucio ma pan problemy ze składnią, to gdzieś tak pierwsze klasy szkoły podstawowej, zapraszamy, ale oczywiście już po strajku :)
51. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 08-04-2019 12:08
I po co pokazujesz światu, że jesteś ignorantem? Przecież nauczyciele chętnie po ośmiu godzinach pracy zajęliby się życiem prywatnym. Ale czy rodzice przyjdą na zebranie do godz. 15-tej? Rady pedagogiczne, dokształcanie i wiele innych zajęć, w tym wycieczki szkolne, wyjazdy do teatru i szkolenia tez będą do 15-tej? I prace domowe też zdążą do 15-tej poprawić w ciasnym pokoju nauczycielskim?  
Jeżeli nauczyciel miałby mieć 26 dni urlopu, to miałby siedzieć w pustej klasie, czy uczniom też życzysz skrócenia wakacji? Naprawdę nie warto pisać bzdur, będąc motywowanym złością do drugiego człowieka.
52. Dodane przez Tak !!!, w dniu - 08-04-2019 12:09
No i dobrze skoro za "nie pracę" państwo daje lub rozdaje a może wydaje a raczej płaca olbrzymie pieniądze ?!!!!!!!?? 
A rodzicom proponuję zająć sie dzieciakami po szkole !
53. Dodane przez bnl, w dniu - 08-04-2019 12:10
Za taką pracę nauczycielom nie należy się żadna podwyżka. Etat 18 godz. lekcyjnych, czyli 45 min, to znaczy, że tak naprawdę wynosi 15 godz.czyli 3 godz. dziennie przez tylko 9 miesięcy w roku. 
Zlikwidować KARTĘ NAUCZYCIELA, urealnić godziny etatowe to można mówić o podwyżkach.
54. Dodane przez Mariusz, w dniu - 08-04-2019 12:11
WG analiz Instytutu Badań Edukacyjnych z 2013 nauczyciele pracuja efektywnie prawie 47 godzin tygodniowo, ale jakoś nikt nie jest skłonny do płacenia za takie nadgodziny. Podobne badanie w Niemczech w zeszłym roku pokazało, że nauczyciele pracuja tygodniowo prawie 49 godzin.
55. Dodane przez X, w dniu - 08-04-2019 12:12
TAK SOBIE MYŚLE OD CZEGO JEST TA(...) MINISTER EDUKACJI ? I DOBRZE
56. Dodane przez aga, w dniu - 08-04-2019 12:18
Po pierwsze ,pogonic te stare dziady na emeryturkach . I to sa ludzie ( nauczyciele ) ponoc bardzo napracowani i tak im bardzo w tej pracy zle.
57. Dodane przez PRZEDSIĘBIORCA, w dniu - 08-04-2019 12:23
NAUCZYCIELE - SUPER KASTA 2 ?
58. Dodane przez zdziwiony, w dniu - 08-04-2019 12:32
Tak czytam , i chyba Ci co najbardziej krytykują to im chyba nie szło za dobrze w szkole. Jak górnicy strajkują to jakiś oni mogą... Odnośnie pomysłu strajku w wakacje... To jaki miałby to sens.... Skoro jest tak dobrze wszędzie , że nawet krowy dostaja pieniądze, to dlaczego nie nauczyciele. Przecież oni czas spędzają z naszymi dziećmi więcej czasu niż my... Ciągle zapracowani.
59. Dodane przez Mariolka, w dniu - 08-04-2019 12:33
LUDZIE RADZĘ WAM , ZRÓBCIE TO CO JA, Coraz głośniej o tym, że wakacje już się rozpoczęły i potrwają prawdopodobnie do końca lipca. 
my teraz bierzemy urlopy i na Teneryfę. Wczasy są teraz dużo tańsze i kto pierwszy ten lepszy. Taką szansę trzeba umieć wykorzystać , a oni biedacy niech se dalej walczą.
60. Dodane przez 123, w dniu - 08-04-2019 12:35
Przypominam nauczycielom biały strajk trwał miesiąc. Pobijecie go?!
61. Dodane przez ŹLE, w dniu - 08-04-2019 12:40
PŁACIĆ NAUCZYCIELOM LECZ WSTĘPNIE WYRZUCIĆ 2/3 BO IMPROWIZUJĄ I O MARNYCH KWALIFIKACJACH ORAZ DYREKTORÓW ZWERYFIKOWAĆ NATYCHMIAST ! 
NP. CO TO ZA NAUCZYCIEL KTÓRY UCZY MATURALNEJ MATEMATYKI A BOI SIĘ UCZNIÓW CZYLI MŁODZIEŻY ? CO TO ZA NAUCZYCIELKA MATEMATYKI KTORA UCZY MATURALNEJ TEMATYKI A BOI SIĘ ZADAŃ MATURALNYCH WYBIERA LECIUTKIE I PRZYJEMNE A PYSK OD UCHA DO UCHA ? CO TO ZA DYREKTOR KTÓRY NIE ORGANIZUJE FAKULTATYWNYCH ZAJĘĆ ? ITD ITP NĘDZA ZA NĘDZĄ ! 
JEST ŹLE, OKROPNIE.
62. Dodane przez Ojciec do matki 37, w dniu - 08-04-2019 12:47
MATKO!!!odnioslas ogromny sukces zaczęłaś rozmawiać z córkami a wcześniej czasu nie było?ale dobre i to na początek życzę nawiązania więzi rodzinnych nie poddawaj się MATKO!!!
63. Dodane przez Eli, w dniu - 08-04-2019 12:48
Uważam, że są nauczyciele którzy zasługują na podwyżkę Ci którzy starają dobrze wytłumaczyć lekcję ,ale są tacy którzy odwalaja lekcję i nie potrafią podejść do ucznia są wredni a taki sobie wybrał zawód i trzba mieć podejście do uczni
64. Dodane przez AS, w dniu - 08-04-2019 12:52
Każdy by chciał dużo zarabiać i mało pracować. Zapytajcie przedsiębiorców ile muszą pracować - a Państwo im tylko zabiera. Tam nie ma 8 godzinnego dnia pracy - prywaciarz pracuje cały czas i niestety nie może sobie pozwolić na strajki! W Polsce różne grupy społeczne tylko drą się, pala opony, wyrzucają owoce i warzywa, "stróże prawa" łamią prawo idąc sobie na tzw. "lewe" zwolnienia lub taktyczne chorobowe, niektórzy lekarze takie wystawiają i nikt tego jakoś nie weryfikuje, nie potępia, nie ściga. Tylko jak przedsiębiorca utrzymujący te wszystkie grupy społeczne pozwoli sobie na chwile słabości - od razu ma kontrole i przykręcenie śrubki!. Do roboty nieroby - a jak sie nie podoba to polecam słowa które niejeden raz przedsiębiorca musi wysłuchiwać: znajdź sobie nowe zajęcie! p.s. Nauczyciel niech zarabia dużo -ale niech też będzie weryfikowana jego praca i poddawana ocenie. Dyrektor szkoły powinien mieć instrumenty żeby słabego wyrzucić, a dobrego odpowiednio docenić. Nie powinno byc żadnej ochrony tylko normalne zasady rynkowe. Wtedy jakość całego szkolnictwa by się poprawiła!
65. Dodane przez Profesor Gąbka, w dniu - 08-04-2019 12:53
Jeszcze kilka poważnych analiz i wyjdzie, że nauczyciel pracuje 26 godzin na dobę :) i wtedy żarty się skończą
66. Dodane przez rr, w dniu - 08-04-2019 12:55
Osobo z komentarza 45 już Cię lubię. Masz jako jedyny rację- tylko wolny rynek uzdrowi sytuację.
67. Dodane przez xyz, w dniu - 08-04-2019 12:57
w pełni was popieram, siły i wytrwałości
68. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 08-04-2019 13:00
3 pieknie napisalas.Strajkujcie .Kazdy powinien walczyc o swoje prawa
69. Dodane przez Kasia, w dniu - 08-04-2019 13:04
Popieram w 100% kom 10
70. Dodane przez x, w dniu - 08-04-2019 13:15
Poziom frustracji społeczeństwa, jak chodzi o polską oświatę, jest ogromny.
71. Dodane przez Andrzej, w dniu - 08-04-2019 13:20
A nich jeden z drugim wezmą się do roboty a nie tylko narzekają. Niech przesiedział w szkołach tak jak każdy inny pracownik po 8 godzin dziennie. Niech nie narzekają że tyle pracy mają w domu, wystarczyło by te 8 godzin dziennie aby sprawdzili sprawdziany, przygotowali się do następnych zajęć. Zaraz zapewne przeczytam jaki to ja jestem be, ale też uczyłem się dużo i długo na swój zawód jaki wykonuje, mam też odpowiedzialność dużą ale i nie zarabiam więcej niż nie jeden nauczyciel który ciągnie kilka etatów w różnych szkołach( tak tak jest nie jeden pracuje w kilku szkołach lecz tego się nie widzi) i jakoś nie strajkuje. Do pracy normalniej się proszę zabrać!!!
72. Dodane przez miko, w dniu - 08-04-2019 13:30
chce 1000 zł podwyżki , bo mi się należy moja praca jest niedoceniona i mam za mało musicie mi dać
73. Dodane przez Axd, w dniu - 08-04-2019 13:32
Panie Prezydencie. Obłuda i zakłamanie. Pokazuje się Pan publicznie z uczniami, gratulujac im sukcesów, które osiągają dzięki nauczycielom. Będziemy o Panu pamiętać przy następnych wyborach na prezydenta Leszna. Bardzo dziękujemy.....
74. Dodane przez DO 45, w dniu - 08-04-2019 13:37
ŻADNA PRACA NIE HAŃBI!!! W LIDLU TEZ PRACUJĄ LUDZIE PO WYŻSZYCH STUDIACH. JAK KTOŚ ZAZDROŚCI NIECH TAM IDZIE - ALE FAJNIE JEST BYĆ CHRONIONYM, A ZA ŚCIEMĘ I NIERÓBSTWO PRAKTYCZNIE NIC NIE GROZI. PRAWDZIWYCH NAUCZYCIELI OBECNIE JEST NIEWIELU. Nauczyciel powinien przede wszystkim być autorytetem. Ale jak takim być jak się dobrze wykładanego przedmiotu nie zna. Dziś wielu jest po jakiś podyplomówkach i czasami mniej wiedzą niż ich uczniowie.
75. Dodane przez anonimus, w dniu - 08-04-2019 13:38
Brawo nauczyciele za odwagę ! Trzymam kciuki i pozdrawiam wszystkich nauczycieli a w szczególności z SP nr 13 w Lesznie. Trwajcie, jesteśmy z Wami !
76. Dodane przez Rodzic, w dniu - 08-04-2019 13:59
Trzymajcie się w tej "13"
77. Dodane przez rolnik, w dniu - 08-04-2019 14:02
Sprywatyzowac wszystkie Panstwowe szkoły oraz uczelnie i problem sam będzie rozwiązany żadnego strajku ani związków nikt nie będzie opłacał.
78. Dodane przez uczen, w dniu - 08-04-2019 14:06
u nas na matmie nauczycielka ciągle narzekała że musi wodę nosić koniom ze krzywy kregoslup i marudzila na lekcjach
79. Dodane przez Kąkolewo, w dniu - 08-04-2019 14:31
Gmina Osieczna NIe strajkuje !!! Stach Strach.
80. Dodane przez maria, w dniu - 08-04-2019 14:44
Dosyć już mam tej uprzywilejowanej grupy społecznej,czy jak podpisywali umowę o pracę to nie wiedzieli jakie wynagrodzenie za tym idzie???Gdyby wszyscy mieli takie podejście do pracy to całe społeczeństwo powinno zastrajkować.Ludzie ogarnijcie się.Każdy chce więcej zarabiać i dlatego zmienia miejsce zatrudnienia(gdy w obecnym mu żle)a kiedy nie wywiązuje się ze stosunku pracy to szef go zwalnia dyscyplinarnie.
81. Dodane przez Piotr Jaśkowiak, w dniu - 08-04-2019 14:58
Szok ...Ludzie w całej Polsce mają porównywalne potrzeby i żołądki . Rozumiemy wykształcenie zaangażowanie z którymi możemy dyskutować . W każdym sektorze pracują ludzie z podobnym wykształceniem jak i dużo większą długością pracy codziennej . Dlaczego przy produkcji żywność muszą się zadawalać 30 % wypłatą. Wszyscy będą dążyć do zrównania zarobków. Muszą podrożeć wszystkie towary spożywcze i przemysłowe. To oczywiście nie obędzie się bez krzyku i dużego niezadowolenia . Dlaczego nie strajkują podczas długich urlopów ..? Gratulacje nauczyciele.... rozpoczęliście nowy proces ..! wszystko przez niekontrolowaną pazerność ...Gratulacje ..!!!
82. Dodane przez Ala, w dniu - 08-04-2019 15:07
Czy aktor w teatrze pracuje dziennie lub tylko w weekend 1.5 h ??
reklama
83. Dodane przez Janek, w dniu - 08-04-2019 15:44
Kto wprowadził ten bałagan w szkołach? PIS rządzi od 3 lat!
84. Dodane przez mama, w dniu - 08-04-2019 15:46
nie ma dla mnie nic cenniejszego niż moje dzieci i chcę wiedzieć, że większość dnia spędzają w towarzystwie pozytywnie nastawionych do życia ludzi z pasją a nie frustratów, którzy pracują w szkole bo nie znaleźli pracy w biedronce...
85. Dodane przez Ratinio, w dniu - 08-04-2019 16:06
Szanowni nauczyciele 
Nie zazdroszczę Wam pracy i wolnych dni. Zgadzam się, że macie prawo do protestu i dbania o swoje rację. Tylko ja osobiście nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego teraz. Nasze dzizeci dzięki wymysłom tego rządu, który Wam również rzuca kłody pod nogi, mają w tym roku kumulację. Likwidowane gimnazja i klasy 8 mają za kilka dni mieć egzaminy. Dlaczego to z tego poszkodowanego rocznika robicie zakładników i narażacie ich na dodatkowy stres?? Czy naprawdę uważacie, że to najlepszy moment? Może dla Was tak - ale skoro leży Wam na sercu dobro nie tylko swoje ale również ogólnie pojętej oświaty to nie byłoby dobrym pomysłem zawiesić protest na czas egzaminów? Taki ruch bardziej niż redukcja oczekiwań przez więszość społeczeństwa byłby odebrany pozytywnie. Nie dokładajcie się do bandy która przez swoje wyimaginowane reformy dokonała tego całego bałaganu. Pomyślcie - a wiedząc, że mam do czynienia z inteligentnymi ludźmi dojdziecie do tego samego wniosku.
86. Dodane przez Do 45, w dniu - 08-04-2019 16:20
Jakiś ograniczony tuman znowu swoje, nauczyciel na rękę, a w lidlu dla porównania brutto. Skończcie raz na zawsze z tym "na rękę"
87. Dodane przez Gosia, w dniu - 08-04-2019 16:32
Drodzy nauczyciele -Zawsze można zmienić pracę,życzę powodzenia 
Ps.Proszę podać gdzie są wolne etaty w szkołach
88. Dodane przez do kom.47, w dniu - 08-04-2019 16:57
Tylko, ze za poprzedniego rządu nie bylo takiego rozdawnictwa i nikt nie mowil, ze budzet pęka w szwach od kasy. Skoro jednym sie daje, to inni tez sie upominają, bo ceny rosną, a w przyszłym roku dopiero nam dadzą popalic.
89. Dodane przez marek, w dniu - 08-04-2019 17:56
Nie rozumiem.  
ZNP idzie za rączkę z PO, które przez laty wyśmiewało nauczycieli. Zamrażali nauczycielom pensje, zwolniono ponad 42 tyś nauczycieli. I teraz co? ZNP z Broniarzem na czele, razem z PO walczą o podwyżki. Przecież to jest i śmieszne, i żałosne.  
Oczywiście, że za poprzedniego rządu nie było kasy, bo rządziły tumany. Tumany, których wy wciąż popieracie, drodzy nauczyciele. Więc kim wy jesteście? 
Kom 87, czy ty człowieku czytasz co piszesz? 
Ekonomistą w rządzie to ty byś nie mógł być. 
Nazywasz to rozdawnictwem. Nie porównujmy rodziny do zawodu nauczyciela. A ceny rosły zawsze, za PO również. Tylko wtedy jakoś cieżko ci było się odezwać, by nie wyjśc na głupka przed znajomymi. No bo krytykować tych geniuszy ekonomii na których głosowałeś cieżko prawda?
90. Dodane przez Linka, w dniu - 08-04-2019 18:10
40 godz pracy i 5 tyś netto i wszystko w temacie
91. Dodane przez TEŻ NAUCZYCIEL, w dniu - 08-04-2019 18:38
DO TYCH WSZYSTKICH, KTÓRZY NAM ZAZDROSZCZĄ: ZAPRASZAM NA 5 DNI DO PRZEDSZKOLA- TAM CZEKA 25 DZIECI W WIEKU 3, 4, 5, I 6- LAT . NALEŻY IM ZORGANIZOWAĆ ZAJĘCIA , ZABAWY, SPACERY, ZABAWY NA PLACU ZABAW, NAUCZYĆ CZYTAĆ I LICZYĆ ORAZ PISAĆ, ROZUMIEĆ ŚWIAT I LUDZI- NAUCZYĆ ICH SZANOWANIA SIEBIE I INNYCH . PROSZĘ TYLKO ZABRAĆ ZE SOBĄ OPRÓCZ KAPCI DODATKOWE 12 PAR OCZU I USZU, 12 PAR RĄK, SPRAWNE NOGI I SERCE, KTÓRE TO WSZYSTKO OBEJMIE I ZROZUMIE. A WSPOMNĘ, ŻE W FERIE I WAKACJE 1 CAŁY MIESIĄC TEZ PRACUJEMY, A TAKŻE W PRZERWY ŚWIĄTECZNE TAKŻE. ZATEM - KTO CHĘTNY DO WOLONTARIATU ....?
92. Dodane przez DO 88 Marka, w dniu - 08-04-2019 19:12
Kłamie Pan i teraz widzę że celowo. Dla Pana wiedzy: 
 
Działania ZNP w latach rządów PO-PSL:  
2007 październik zorganizowano pikiety przed gmachami urzędów wojewódzkich(tydzień po wyborach).  
2008 styczeń Warszawa manifestacja (12 tyś. osób)  
2008 maj ogólnopolski strajk  
2008 wrzesień pikieta przed gmachem MEN  
2008 listopad pikieta przed gmachem Sejmu i Kancelarią Prezesa Rady Ministrów,  
2010 pikieta ZNP przed siedzibą Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie  
2013 wrzesień manifestacja Solidarności, OPZZ i FZZ (200 tyś. osób)  
2013 listopad ogólnopolska manifestacja ZNP w Warszawie (ponad 20 tyś. osób)  
2015 kwiecień ogólnopolska manifestacja nauczycieli i pracowników (22 tyś. osób)  
2015 październik manifestacja ZNP i Solidarności (15 tyś. osób)  
 
Pensje nauczycielskie wzrastały w latach 2008 2012 sześciokrotnie.  
2008 r. 10 proc.,  
2009 dwukrotnie, 2 razy po 5 proc.,  
2010 r. 7 proc.,  
2011 r. 7 proc.,  
2012 r. 3,8 proc.  
2013 Donald Tusk wycofał szkodliwe dla nauczycieli zmiany w Karcie Nauczyciela i planowany na 2014 rok strajk został odwołany.  
Te podwyżki PO nie dało z miłości do nauczycieli i ZNP tylko po wielokrotnych protestach i negocjacjach.
93. Dodane przez michu, w dniu - 08-04-2019 19:24
Tak słucham w tv, czytam w sieci i napiszę trochę od siebie. Z jednej strony rozumiem każdą grupę społeczną, w końcu każdy chciałby zarabiać więcej. Lecz z drugiej - praca od poniedziałku do piątku w godzinach mniej więcej 7:30 - 15. Przerwa co 45 min - nosz ku*** ! Ile godzin dziennie tak naprawdę pracujecie ! ? lecz nie ściemniajcie, że 8 bo i tak nie uwierzę ! 
Wakacje wolne, a do tego za to wolne zapłacone jak za normalny miesiąc pracy. Ferie zimowe wolne. Przerwy świąteczne wolne. Za to także macie zapłacone ! Dodatkowa kasa za tzw wychowawstwo - i to nie mała ! dodatkowo korepetycje - czysty zarobek bez podatku ! Ile napracujecie się fizycznie, że tacy zmęczeni ! ? Fakt, kreda taaaka ciężka.  
Rozumiem, że trzeba przygotować się do zajęć, czy też przygotować sprawdzian, pracę klasową, test a potem sprawdzić. Lecz nie ściemniajcie, że tyle z tym pracy skoro coraz więcej pytań zamkniętych w formie testu wyboru, gotowy szablon do sprawdzania, czy dla utrudnienia nawet dwie grupy i dwa szablony do sprawdzenia. Po czym testy krążą np przez kilka lat, czy też delikatnie modyfikowane. Nauczyciel danego przedmiotu w kółko powtarza jedno i to samo w zależności od klasy i tyle jego nauki.  
Jakiś czas temu rozmawiałem z kilkoma nauczycielkami i każda z nich stwierdziła, że źle nie ma ! W dodatku "bawię się z dziećmi i jeszcze mi za to płacą bardzo dobre pieniądze, jestem pod dachem, latem chłodno, zimą ciepło, fizycznie nie pracuję praktycznie nic" Więc o co wam chodzi ! ? 
Tak wam źle ? zwolnijcie się ze szkoły/przedszkola i zatrudnijcie się na tzw produkcji. Zaczniecie pracować na 3 zmiany albo i 4 brygady, dostaniecie połowę z tego co macie teraz, albo i najniższą krajową to zobaczycie jak wygląda życie czy ciężka praca za marne pieniądze 
Nie życzę wam źle, lecz żeby wywalili was z pracy. W dodatku żeby przez najbliższe 30 lat nie było wolnych etatów w edukacji. Tylko inne, za najniższą krajową to przestaniecie gwiazdorzyć i wymyślać 
 
p.s. jak tak wam źle to pokażcie paski wynagrodzeń oraz PITy
94. Dodane przez do kom. 93, w dniu - 08-04-2019 20:32
Zapraszam do pracy w szkole, to taka superrrrrr praca, nie rozumiem, dlaczego nie wybrał pan takiej ścieżki kariery?
95. Dodane przez Yxz, w dniu - 08-04-2019 20:35
Nauczyciele nie uczą tylko wymagają 
A w szkole odpiepszaja tylko etat albo często 2 za 5 tysi
96. Dodane przez Maria, w dniu - 08-04-2019 20:41
Do komentarza nr 3.Uczycie jak nie dać się upokorzyć i wykorzystać?Uczycie szacunku? Poprzez strajk? Szanowna Pani,wielu z nas wie jak walczyć o swoje racje,ale zwyczajnie nie może sobie na to pozwolić.Nie stanowimy uprzywilejowanej i sporej grupy jaka stanowią nauczyciele,nie mamy karty przetargowej w postaci zbliżających się egzaminów ośmioklasistów,gimnazjalistów i w bliskiej przyszłości egzaminów maturalnych(moim zdaniem ogłaszanie strajku w takim czasie jest nieetyczne).Czy szanowni nauczyciele zdają sobie sprawę z tego ile godzin w miesiacu muszą pracować niektórzy aby zblizyć się do ich zarobków?Mój mąż w marcu przepracował 187 godzin.Ile miesięcy musi przepracować nauczyciel aby przepracować tyle godzin ile w jednym miesiącu mój mąż?Macie szereg przywilejów,o których inne grupy zawodowe mogą tylko pomarzyć pracując w prywatnych firmach.Trzynaste i czternaste pensje,wczasy pod grusza,dodatki za pracę na wsi,dopłaty do okularów,słuzbowe mieszkania,bony na przedświateczne zakupy, trzy lata urlopów płatnych na podratowanie zdrowia,nauczyciela w stanie nieczynnym(z wynagrodzeniem),i jeszcze Wam mało?I na to wszystko z pieniędzy podatników którzy nie mogą upominać się o swoje w tak nachalny sposób bo mogą stracić zródło utrzymania a w najlepszym razie usłyszeć,że nie muszą pracować w danej firmie,mogą zmienić miejsce pracy.Nauczyciele też mają taki wybór,skoro są tak bardzo niezadowoleni,niech zmienią pracę na lepszą.Dlaczego tak kurczowo trzymają się swoich posad? Po 1989 roku tysiące Polaków musiało się przekwalifikować aby odnależć się w nowej rzeczywistości.Nauczyciele też mogą to zrobić.Pozdrawiam tych pedagogów którzy ze względu na dobro uczniów nie przystapili do strajku. 
usłyszeć,że
97. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 08-04-2019 20:48
Do michu 
Zostań nauczycielem -zapraszamy!!! To fantastyczna robota!
98. Dodane przez Iwa, w dniu - 08-04-2019 21:23
W biedronce też potrzebują do pracy. Nie podoba się to wypad
99. Dodane przez komentarz numer 96 - odpowiadam, w dniu - 08-04-2019 22:02
Nie rozumiem? Jak to państwo sobie nie mogą pozwolić? Wydaję mi się, że szansa na strajk jest wszędzie. Nauczyciel 160 godzin wyrabia w miesiącu. Proszę przestać wierzyć w propagandę i powtarzać informację o 18 godzinach. Zarobki 2150 netto, jako wychowawca klasy z dodatkiem wiejskim. Czternasta pensja? Nigdy takiej nie widziałam. Służbowe mieszkania? Skąd te informacje? bony na zakupy? Jakie, nigdy takich nie widziałam. KOLOROWO CO NIE :)
100. Dodane przez do 91, w dniu - 08-04-2019 22:43
NIE ROZŚMIESZAJ MNIE...! HAHAHAHHA
101. Dodane przez Maria, w dniu - 08-04-2019 22:53
Do komentarza nr 3.Uczycie jak nie dać się upokorzyć i wykorzystać?Uczycie szacunku? Poprzez strajk? Szanowna Pani,wielu z nas wie jak walczyć o swoje racje,ale zwyczajnie nie może sobie na to pozwolić.Nie stanowimy uprzywilejowanej i sporej grupy jaka stanowią nauczyciele,nie mamy karty przetargowej w postaci zbliżających się egzaminów ośmioklasistów,gimnazjalistów i w bliskiej przyszłości egzaminów maturalnych(moim zdaniem ogłaszanie strajku w takim czasie jest nieetyczne).Czy szanowni nauczyciele zdają sobie sprawę z tego ile godzin w miesiacu muszą pracować niektórzy aby zblizyć się do ich zarobków?Mój mąż w marcu przepracował 187 godzin.Ile miesięcy musi przepracować nauczyciel aby przepracować tyle godzin ile w jednym miesiącu mój mąż?Macie szereg przywilejów,o których inne grupy zawodowe mogą tylko pomarzyć pracując w prywatnych firmach.Trzynaste i czternaste pensje,wczasy pod grusza,dodatki za pracę na wsi,dopłaty do okularów,słuzbowe mieszkania,bony na przedświateczne zakupy, trzy lata urlopów płatnych na podratowanie zdrowia,nauczyciela w stanie nieczynnym(z wynagrodzeniem), ścieżkę awansu zawodowego,wolne soboty,niedziele i świeta i jeszcze Wam mało?I to wszystko z pieniędzy podatników którzy nie mogą upominać się o swoje w tak nachalny sposób bo mogą stracić zródło utrzymania a w najlepszym razie usłyszeć,że nie muszą pracować w danej firmie,mogą zmienić miejsce pracy.Nauczyciele też mają taki wybór,skoro są tak bardzo niezadowoleni,niech zmienią pracę na lepszą.Dlaczego tak kurczowo trzymają się swoich posad? Po 1989 roku tysiące Polaków musiało się przekwalifikować aby odnależć się w nowej rzeczywistości.Nauczyciele też mogą to zrobić.Pozdrawiam tych pedagogów którzy ze względu na dobro uczniów nie przystąpili do strajku.
102. Dodane przez Biedronka, w dniu - 08-04-2019 23:10
Każdy nauczyciel może pracować w Biedronce, nie każdy nauczyciel Biedronki może pracować w szkole.
103. Dodane przez Etyka, w dniu - 08-04-2019 23:20
Etyczne za to jest strajkowania służby zdrowia jak ludzie umierają w kolejkach, w tym dzieci, lub leczą się prywatnie. Etyczne jest też strajkowania mundurowych na L4, kiedy za zwolnienie lekarskie mają wypłacane 100%, a przestępczość bynajmniej nie spada. Nauczyciel nie dostanie wynagrodzenia za strajk. Do żadnej z grup nie mam pretensji do strajków, ale jak rozliczamy- to rozliczamy sprawiedliwie
104. Dodane przez Do 97, w dniu - 08-04-2019 23:58
Nauczyciele piszą jaka to ciężka praca w tych szkołach ale nikt jej nie zmienia na lepszą bo są przyprawami do stołków
105. Dodane przez do 99, w dniu - 09-04-2019 00:30
Bidulka z wypowiedzi nr 99,niczego nie widziała i coś jej się wydaje.Niewiele brakuje abyśmy się dowiedzieli,że nauczyciele pracują pro bono.
106. Dodane przez kawa na ławę, w dniu - 09-04-2019 01:18
Nauczyciele powinni godnie zarabiać, ale należy również od nich wymagać, aby oprócz ,,odpornych" na wiedzę reszta uczniów nie musiała korzystać z korepetycji. Pan Broniarz rządzi ZNP już 2 dekady, a tym roku wybory w związku i czymś trzeba zaistnieć. Zależy mu na siebie, a nauczyciele są tylko wykorzystywani dla własnego interesu. Polecam wyszukać w necie, co o w/w jegomościu powiedział obecny włodarz stolicy, pan R. Trzaskowski.
107. Dodane przez sebaPL, w dniu - 09-04-2019 05:01
Za chwile bedziemy mieli druga Grecje tym rozdawnictwem PISu :-(
108. Dodane przez Rodzic, w dniu - 09-04-2019 06:30
Jeżeli nie podobają się nauczycielom zarobki to mogą zmienić zawód, niech powiedzą prawdę ile godzin w tygodniu przepracują ile w roku mają wolnego każde święta ferie wakacie letnie, jeżeli byli by zatrudnieni u prywatnego przedsiębiorcy i zorganizowali by strajk to na pewno nie pochwalił by ich tylko paru zostało by zwolnionych a reszta od razu wróciła by do pracy.
109. Dodane przez Karta, w dniu - 09-04-2019 07:00
Trąbią Państwo o kartach nauczyciela, proponuje przyjrzeć się z bliska Paniom pracującym na "normalnym" etacie w prywatnych przedszkolach, w przeładowanych grupach po 8h dziennie często za najnizniższą krajową. Szczerze współczuję tym kobietom... Serio
110. Dodane przez do komentarz numer 105, w dniu - 09-04-2019 09:44
Rozwiń proszę swoją wypowiedź, bo nie rozumiem o co Panu/Pani chodzi. Ja stwierdziłam fakty. TAK wydaje mi się, że szansa na strajk jest w każdym zawodzie, jeśli jej nie ma to odpowiem "może pora zmienić zawód" "nieuki" "nieroby" "lenie". Mam nadzieję, że teraz mnie Pan/Pani lepiej zrozumiał :)
111. Dodane przez do 108, w dniu - 09-04-2019 09:45
Trudno, taki to już problem, że w jedności siła. Boli, że nauczyciele wreszcie krzyknęli razem, całą piersią - dość. 
Popieram nauczycieli
112. Dodane przez pracownik, w dniu - 09-04-2019 14:40
Zmienic prace jak za mało .Firmy( euro na początku ) na Sppldzielczej każdego z was przyjmą z otwartymi rekoma.Tam więcej zarobicie o ile będziecie uczciwie pracować.
113. Dodane przez Zal mi was :-(, w dniu - 09-04-2019 15:15
Pewnie wszystkie komputery w salkach szkolnych i rodzinkach nauczycieli poszly na tak. Widac to po wykresie.
114. Dodane przez BENEK, w dniu - 09-04-2019 15:19
(...) DZIADU !!
115. Dodane przez aga, w dniu - 09-04-2019 15:39
Do kom.112 Ale tam jest praca na akord i nie ma pracy siedzacaj . Urlop jak pracodawca się zgodzi .
116. Dodane przez Logiczne, w dniu - 10-04-2019 00:27
Nauczyciele strajkują bo mają dość niskiej płacy i braku szacunku dla nich. Myślę, że powinno być to logiczne dla wszystkich, że strajk w czasie wakacji nie ma najmniejszego sensu, niestety egzaminy to jedyny czas kiedy mogą być wysłuchani przez rząd. Zabawne, że osoby wypowiadające się w sposób chamski na temat pracy nauczycieli, są osobami które o edukacji nie mają zielonego pojęcia. Kolejna kwestia to podstawa programowa. Jest ona tworzona przez MEN, więc przeładowany program nauczania to wina MEN! Nie nauczycieli! Zwiększenie pensji stworzyłoby konkurencję, co oznacza że posady nauczycielskie trafiałyby do najlepszych. Morał z tego taki: porządna pensja-porządny nauczyciel. Nauczyciele! trzymam za Was kciuki! Nie dajcie się!
117. Dodane przez ewa, w dniu - 10-04-2019 13:43
Mam zapytanie,czy aktor pracuje tylko 2 godziny występując na scenie, czy musi wcześniej się przygotować do występu?Podobnie nauczyciel aby wystąpić 18 godzin przed uczniami musi przygotować się do tego w domu,oprócz tego ma sprawdziany zebrania z rodzicami, telefony rodziców,rady pedagogiczne, dodatkowe dyżury w szkole z uczniami mającymi problem w nauce.Nie wiem czy starcza na to 50 godzin tygodniowo.Popieram nauczycieli, bo wiem jaka jest ich praca.
118. Dodane przez Uczennica ZSET W Lesznie, w dniu - 17-04-2019 01:11
Nauczyciele-ludzie którzy się kształtowali, aby przekazać nam wartości, które zdobyli przez lata nauki. Głównie to dzięki nim i naszym rodzicom osiągamy sukcesy. Nie pracują oni tylko 8h dziennie. Pracują o wiele dłużej sprawdzając nasze sprawdziany, kartkówki. Nie odpoczywają sobie na "darmowych wycieczkach" jak to co niektórzy mówią. Oni ciągle muszą być w gotowości jeśli uczniowi na danej wycieczce się coś stanie. To oni pilnują nas, uczniów, a wasze dzieci, kiedy wy rodzice spędzacie sobie miło dzień bez waszych pociech. Nauczyciel to nie tylko osoba, która naucza, ale też pełni funkcję psychologa, a czasami rodzica. Oczywiście, są nauczyciele, którzy uczą, bo muszą, ale jednak myślmy o tych, którzy kochają przekazywać nam wiedzę. Nie rozumiem stanowiska niewdzięcznych uczniów i rodziców. Zacznijcie szanować to, co robią dla was nauczyciele.  
NAUCZYCIELE, JESTEŚMY Z WAMI!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj