Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Andrzejewska: który związek jest bardziej odpowiedzialny?

Solidarność kontra ZNP

Andrzejewska: który związek jest bardziej odpowiedzialny?

26.04.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

Oświadczenie prezesa ZNP w Lesznie Piotra Gościniaka zawiera nieprawdy – uważa Ewa Andrzejewska, przewodnicząca oświatowej Solidarności. Chodzi jej głównie o to, co któremu związkowi udało się wynegocjować.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Po zawieszeniu strajku przez ZNP prezes leszczyńskich struktur związku Piotr Gościniak wydał oświadczenie, które opublikowaliśmy na elka.pl. Przewodnicząca
oświatowej Solidarności Ewa Andrzejewska protestuje przeciwko niektórym sformułowaniom szefa ZNP. Chodzi jej głównie o akapit „Rząd przed strajkiem oferował jedynie 5 proc. podwyżki w 2019 r. i 5 procent w 2020 r. To dzięki determinacji protestujących rząd przyspieszył podwyżkę i wycofał się z wcześniejszych szkodliwych decyzji takich jak: wydłużenie stażu pracy czy system oceniania nauczycieli”.

- To oczywista nieprawda, dzień przed strajkiem Solidarność zawarła z rządem porozumienie o 15-procentowej podwyżce w 2019 roku - mówi Andrzejewska. Porozumienie uwzględniło kilka postulatów, takich jak skrócenie awansu zawodowego, zniesienia niekorzystnych zasad oceniania nauczycieli i wyższą kwotę dodatku za wychowawstwo. -ZNP nie wynegocjował nic - mówi Andrzejewska - dlatego nie mogę nie zadać pytania: który związek wydaje się państwu bardziej odpowiedzialny?

 
Komentarze (67)
1. Dodane przez ok, w dniu - 26-04-2019 13:53
Spoko spoko.... sam widziałem członkowie oddają Wasze legitymacje ... ha ha ...
2. Dodane przez ilona, w dniu - 26-04-2019 14:00
Andrzejewska i Gościniak a przyznać się jak oszukaliście pracowników niepedagogicznych, wstyd wielki wstyd
3. Dodane przez neli, w dniu - 26-04-2019 14:04
kłamstwo w świecie lewicowym jest na porządku dziennym
4. Dodane przez Jarek, w dniu - 26-04-2019 14:15
Wszyscy jesteście warci tego samego. Sprzedaliście oświatę i tyle
5. Dodane przez Znp, w dniu - 26-04-2019 14:17
ZNP nie zrobił nic. Wystawił swoich członków. Ci którzy dzisiaj strajkowali to dla czystej idei. Brawo SOLIDARNOŚĆ.
6. Dodane przez Asd, w dniu - 26-04-2019 14:23
ZNP to zło.
7. Dodane przez Franek, w dniu - 26-04-2019 14:33
Już się przepychanki zaczynają.Kto lepszy, kto gorszy.Nie chodzi o faktyczną potrzebę poprawy stanu polskiej szkoły po "demolce" p.min.Zalewskiej tylko kto kogo przelicytuje.Wstyd!Solidarność znowu aspiruje do bycia lepszym a jest "przystawką rządu.
reklama
8. Dodane przez JPS, w dniu - 26-04-2019 14:36
Związek Zawodowy "solidarność" (Mała litera w nazwie zamierzona)w oświacie jest organizacją niszową. Absolutnie niereprezentatywną. Organizacją powielającą, usiłującą przejmować postulaty ZNP. Na dodatek stanowi "przystawkę" do PiS. Podpisując ręką Proksy wypichcony przez Rząd dokument, "solidarność" usiłowała się wypromować jako "zbawczyni" nauczycieli. Kontynuacja uczestnictwa w strajku nauczycieli z tej organizacji pokazała jaka jest wartość "porozumienia i negocjacji" "solidarności"! 
ZNP okazał się zdecydowanie bardziej reprezentatywny i odpowiedzialny, bo długoterminowo wygrał negocjacje z Rządem. Bo Rząd ma "rękę w nocniku" i musi jakoś narosły problem rozwiązać. Musi to zrobić, bo na horyzoncie wrześniowym ma nie tylko wznowienie strajku ale także chaos w szkolnictwie spowodowany "deformą" Zalewskiej a także przewidywane protesty płacowe innych grup zawodowych.  
Post scriptum: Nie jestem nauczycielem ani członkiem czy dziełaczem ZNP
9. Dodane przez Adi, w dniu - 26-04-2019 15:00
Dlaczego nie będzie strajku w lipcu i sierpniu i rezygnacji z pensji?, przecież wtedy nauczyciele tak ciężko pracują :)
10. Dodane przez Rodzic, w dniu - 26-04-2019 15:07
Śmieszne to wszystko! Najbardziej bawi mnie to jak piszecie o niszczeniu polskiej oświaty - ja tą degradację dostrzegam od kilku lat obserwując wyniki matur i procent ich zdawalnosci a raczej ich niezdawalnosci! Niszczenie oświaty bo nauczyciele nie dostali podwyżki? ŚMIESZNE!!
11. Dodane przez Misiu, w dniu - 26-04-2019 15:15
Tak naprawdę nie posiadanie przez nauczycieli samorządu zawodowego takiego jaki mają lekarze, prawnicy zdaje to środowisko na łaskę związków zawodowych, które, aby przetrwały etaty dla przewodniczących idą na flirty z partiami politycznymi i przypinają w stosownym czasie do piersi ordery. ZNP kiedyś było kojarzone z SLD, a Solidarność jest z PIS-em. Faktem bezspornym jest to, że ten strajk pociągnęło ZNP, a Solidarność, a właściwie jego kierownictwo (doły zostały pozostawione i wystawione) podpisało niby porozumienie wygodne dla rządu, przy okazji rozgrzeszając Zalewską i spółkę z deregulacji oświaty jaką jest wdrażana przez obecną ekipę od 2,5 roku pożal się Boże reforma. Stadionowy, okrągły stół to tylko pijar. Przypomina to sytuację domu, który próbowano wcześniej kilka razy podpalać. Na szczęście udawało się ugasić pożary ludzkim heroizmem. Przyszła jednak ekipa, która skutecznie podpaliła ten gmach i ta sama ekipa chce deliberować jak skutecznie zapobiegać pożarom. Czy to nie przypomina scen z filmu Barei? Oby podobnie nie było z innymi dziedzinami naszej rzeczywistości. Normalnie strach się bać. Coraz więcej osób i środowisk zyskuje świadomość i nie pozwoli sobie wciskać taniego kitu. Przede wszystkim nie dajmy się podzielić.  
Kazik Staszewski:  
Ustawili kominy, zbudowali drabiny  
To już wszystko pracuje, pracuje i truje  
Bo im tylko o to chodzi, abyś sam sobie szkodził  
Abyś sam nie mógł myśleć, abyś sam nie mógł chodzić.
12. Dodane przez miX, w dniu - 26-04-2019 15:16
Kto oddaje to oddaje legitymacje. Wczoraj też wołali, że Broniarza odwołać, wypiszą się... Nie ma żadnej reki w nocniku chyba,że puste portfele u strajkujących dla zasady. To SOLIDARNOŚĆ (wielkie litery w nazwie zamierzone) wstawiła się za nauczycielami. BRAWO SOLIDARNOŚĆ!
13. Dodane przez do kom nr-8, w dniu - 26-04-2019 15:32
Brawo za komentarz na temat rzeczowo z klasą CHAPEAU BAS pozdrawiam Maciek
14. Dodane przez rik, w dniu - 26-04-2019 15:56
mdli od czytania tych mądrości
15. Dodane przez M, w dniu - 26-04-2019 16:33
Jesetm z Solidarność dla mnie przez duże S i nie oddaję legitymacji. Dobrze, że szefowa Solidraności zabiera głos w tej sprawie.
16. Dodane przez do przewodniczącej oświatowej solidarności w Lesznie, w dniu - 26-04-2019 16:46
Związek zawodowy solidarność( małe litery w nazwie zamierzone) z Proksą na czele to wielka przykrywka rządu PIS!Pani to popiera?! Do dziś pamiętam słowa Proksy po podpisaniu "porozumienia" z rządem. Cytuję : to nam wystarczy, a jak Broniarz jeszcze coś ugra ,to chętnie wezmę!Co ten człowiek jeszcze podpisze dla własnych korzyści? jak można się z ni identyfikować? Żenada pani Andrzejewska!CHAPEAU BAS OWSZEM,ALE DLA NAUCZYCIELI I ZNP!
17. Dodane przez F, w dniu - 26-04-2019 17:05
Do 11 - strajk pociągnęło ZNP, ale tworzyli go głownie niezrzeszeni. Solidarność w tym strajku nie uczestniczyła / poza tymi, co przeszli z Solidarności - o czym pisała kiedyś elka/. Ale fakty są takie, że ZNP ma nie spełnione postulaty płacowe i czeka ze strajkiem na wrzesień, a te postulaty, które zrealizuje Rząd są wynegocjowane przez Solidarność, na którą, jeszcze tydzień temu lał się hejt ...
18. Dodane przez Oliwia, w dniu - 26-04-2019 17:15
Czy pani Andrzejewska ogłosiła jakiś plebiscyt kto ładniejszy, zgrabniejszy, mądrzejszy, szybszy? To takie dziecinne i małostkowe. Wystarczy spojrzeć na ilość strajkujących nauczycieli i odpowiedź mamy jak na dłoni.
19. Dodane przez Ela, w dniu - 26-04-2019 17:18
ZNP się ośmieszyło na oczach całej Polski. Pociągnęło naiwnych i zachłannych nauczycieli do strajku,który oprócz straty finansowej(o braku szacunku nie wspomnę) nic tak naprawdę nie zyskali. Nie o dobro uczniów chodziło - to każdy wie! Weźcie się za coś innego ,bo o edukacji nie macie pojęcia.
20. Dodane przez do kom. 3, w dniu - 26-04-2019 17:22
Sąd nakazał premierowi Morawieckiemu przyznać się do kłamstwa. Powszechnie mówi się, że PiS to socjaliści tyle, że chodzący do kościoła. O ile przyjmiemy, że socjaliści to lewica, to znaczy, że chciałeś napisać, iż kłamstwo w sferach rządowych jest na porządku dziennym?
21. Dodane przez Pani Ewo, w dniu - 26-04-2019 17:28
To ostatnie pytanie przypomina mi trochę dziecięcą piaskownicę. Rozumiem, że przebywając z dziećmi można przejąć niektóre ich nawyki, ale po co o tym mówić publicznie? Po co taka próba licytacji i przepychanki? Co to da teraz? Szukajcie tego, co łączy ludzi, a nie co ich dzieli. Pedagogom trzeba o tym mówić?
22. Dodane przez Do Pani Ewy, w dniu - 26-04-2019 17:37
Tak Było "Na zdjęciu 3 negocjatorzy Solidarności w czasie briefingu w Centrum Dialog"
23. Dodane przez Czy jest logok na sali?, w dniu - 26-04-2019 17:39
Dawno nie miałem logiki, ale trochę mnie wypowiedź Pani Andrzejewskiej zaskakuje. Zestawia Pani zdanie "Rząd przed strajkiem oferował jedynie ..." mówiąc, że jest nieprawdziwe, a za prawdziwe uznaje "dzień przed strajkiem Solidarność zawarła z rządem porozumienie..." 
Ja osobiście nie widzę sprzeczności pomiędzy pierwszym a drugim zdaniem. Wystarczy, że w pierwszym jest mowa o dwóch dniach przed strajkiem. 
Zwłaszcza, że zawieranie porozumienia dzień przed strajkiem przypomina mi rzut na taśmę, aby pokazać się z lepszej strony w ostatniej chwili, gdy machina strajkowa już była gotowa.
24. Dodane przez do 2, w dniu - 26-04-2019 17:55
w sprawie pracowników niepedagogicznych 
5.04.19 ZNP złożył do Pana Prezydenta i Radnych RM pismo z prośbą o uchwalenie w 2019r. podwyżki dla pracowników niepedagogicznych.  
15.04.2019 Prezydent Łukasz Borowiak na posiedzeniu komisji edukacji RM Leszna zadeklarował, że z dniem 1.09.2019 pracownicy niepedagogiczni otrzymają podwyżkę wynagrodzeń (niedowiarków odsyłam do protokołu z posiedzenia lub do kontaktu z radnymi). 
Pani Ilono ktoś Panią nie poinformował lub nie ma Pani pełnej wiedzy na ten temat.
25. Dodane przez kaz, w dniu - 26-04-2019 18:04
SOLIDARNOSĆ to PISOWSKI podnóżek.
26. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 26-04-2019 18:15
Brawo SOLIDARNOŚĆ. Brawo PANI ANDRZEJEWSKA.
27. Dodane przez prawda was wyzwoli, w dniu - 26-04-2019 19:34
to były trudne rozmowy, najtrudniej przekonać przyjaciół
28. Dodane przez Archanioł, w dniu - 26-04-2019 19:42
NIE MA ŻADNYCH ODPOWIEDZIALNYCH związków zawodowych. Są tylko takie, których zarządy lepiej lub gorzej rąbią pracowników, biorąc za to sowite wypłatki.
29. Dodane przez rodzic, w dniu - 26-04-2019 20:00
Kom.17 - ,, a te postulaty, które zrealizuje Rząd są wynegocjowane przez Solidarność solidarność nic nie wynegocjowała, podpisała co jej rząd podsunął, najpierw odmówiła a na drugi dzień podpisała to co odmówiła, hańba! 
Kom. 20 - ,,Weźcie się za coś innego ,bo o edukacji nie macie pojęcia jak jesteś mądrzejsza i masz pojęcie o edukacji to ucz w domu! Pani Andrzejewska - cyt. ,,ZNP nie wynegocjował nic" - gdyby nie ZNP nie wpadlibyście na to, by w ogóle pomyśleć o podwyżkach dla nauczycieli. ZNP pierwsze o tym pomyślało, a wy mieliście wyznaczony późniejszy termin, bo wam było wstyd, że ZNP zaczęło pierwsze z FZZ działać. Brawo ZNP, popieram ten związek, pokazał ze nie jest przekupny!
30. Dodane przez Ola, w dniu - 26-04-2019 20:03
Pani Ewo, wstyd mi za Panią.
31. Dodane przez do rodzica 29, w dniu - 26-04-2019 20:28
Ja sobie odpuszczam te dyskusje. Jest zupełnie na odwrót. Solidarność wynegocjowała swoje postulaty. Tak było.
32. Dodane przez Kac moralny, w dniu - 26-04-2019 20:32
Co ty 29 (...) podwyżki były od 3 lat a przedtem zamrożenie płac. Nauczyciele dostali w (...) całej Polsce a w pyrlandii na co czekaliście? Na lodowiec? Hehehehe 
We wrześniu nie będzie strajkował żaden nauczyciel, jak policzy za ten dziwny strajk po 100.- za dzień! Daliście się wykorzystać (...)
33. Dodane przez Mir, w dniu - 26-04-2019 20:41
Pani Ewo tak trzymać. Jestem dumna z takiej przewodniczącej.
34. Dodane przez Ja, w dniu - 26-04-2019 20:47
Dawać trole koalicji i podnóżki ZNP my wam pokażemy 26 maja
35. Dodane przez Megan, w dniu - 26-04-2019 21:40
Coś Wam powiem o mojej szkole / nie w Lesznie / 8 kwietnia gdy zaczął się strajk byłam jedyną osobą, która powiedziała, że nie będzie strajkować, bo chce żeby odbyły się egzaminy w gimnazjum i szkole podstawowej. To mi powiedziano w kolejnym tygodniu, że jestem niesolidarna solidarność. Na szczęście jeszcze kilka osób zgłosiło się do komisji. Ten strajk to każdy niech sam sobie oceni. Skończmy z tym wzajemnym szczuciem. Ja odłączam Internet na weekend.
36. Dodane przez Jan, w dniu - 26-04-2019 21:46
Do 34.Na kilometr widać, że bierzesz darmową kaskę 500+ i wszystko co jako wyborczą kaskę podrzuca ten co za "nic " nie odpowiada a rozdaje pieniądze z podatków Polaków.Troli w pisie cała masa.By ich wszystkich wymienić potrzeba by wielu godzin.
37. Dodane przez do33, w dniu - 26-04-2019 21:57
I ja też -Inka
38. Dodane przez Misiu, w dniu - 26-04-2019 21:57
Polecam lekturę listu otwartego Nauczycieli Roku do Premiera Morawieckiego. Link poniżej: 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156(...)jiJiAdAEAAaAORw~-~-.bps.a.10156933713041590&type=3&theater
39. Dodane przez Ja, w dniu - 26-04-2019 22:45
Do 36 zalujesz że nie dostajesz więc strajkujesz i terroryzujesz dzieciaki
40. Dodane przez szczerość S, w dniu - 27-04-2019 08:19
Zgadzam się z panią Ewą, Solidarność JEST ODPOWIEDZIALNA ZA: likwidację Gimnazjów i zwolnienia nauczycieli, za to że wielu nauczycieli łączy etaty w kilku szkołach i są tzw. wędrującymi belframi, że w latach 2015-2018 bezrefleksyjnie wspierała minister Zalewską i dopiero od sierpnia 2018 zauważono w kierownictwie "S", że ministerstwo wprowadza anty nauczycielskie rozwiązania.
41. Dodane przez trzeźwy, w dniu - 27-04-2019 10:16
Obydwa związki nie zdały egzaminu. Strjk był nieprzemyślany i w złym czasie. Powinien powstać nowy związek, który będzie dbał o szkolnictwo!  
Wartość dodana tego przykrego dla wszystkich czasu jest fakt, że wreszcie zauważono w jakim stanie jest polska oświata!
42. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 27-04-2019 11:07
ZNP i PO kłamia od rana do nocy Czuwaj!
43. Dodane przez Egon, w dniu - 27-04-2019 13:06
Ludzie przestańcie wierzyć związkom nie jestem zapisany do żadnych związków i jakoś żyję i pieniędzy mi nie brakuje płacicie na darmozjadów a oni biorą po 12000 tys zł a wy za 2000 lub 3000 Przestańcie na nich łożyć pieniądze na ich składki
44. Dodane przez kasia, w dniu - 27-04-2019 14:24
w referendum strajkowym, organizowanym przez "solidarność" , był podstawowy postulat podwyżka o 650 zł. Czy został spełniony? NIE!
45. Dodane przez Ziutek, w dniu - 27-04-2019 16:48
Wyszło ,że ten patologiczny związek razem z ich członkami próbuje sobie laurkę wystawiać .
46. Dodane przez Lilith, w dniu - 27-04-2019 18:33
Fe nieładnie, którzy tak kłamie? Zaraz się poskarżę mamie.Ps.Czy w Solidarnosci wprowadzono dziedziczenie prezesury, czy to tylko zwykły nepotyzm?
47. Dodane przez obserwator, w dniu - 27-04-2019 18:59
Władze Solidarności popadły chyba w paranoję. Przeczytałem tekst oświadczenia ZNP i nie me tam ani słowa przeciwko Solidarności, nie ma tam ani słowa, który związek jest lepszy. Raczej widać tam pozytywny przekaz, ZNP nie atakuje Solidarności. Pani Andrzejewska ma chyba duży żal do ZNP, że doły Solidarności wzięły udział w strajku a nie chciały posłuchać swojej liderki.
48. Dodane przez Do 47, w dniu - 27-04-2019 19:44
Dowiedz się jak zachowywali sie niektórzy działacze ZNP w szkołach w stosunku do nauczycieli z Solidarności, którzy nie strajkowali.
reklama
49. Dodane przez M. Magdalena, w dniu - 27-04-2019 20:08
Pozdrawiam wszystkich nauczycieli Solidarności, którzy przetrwali presje strajku, który organizował inny związek. Mam satysfakcję znać kilku. Nie możemy się tak chwiać, mamy swoje zadania.
50. Dodane przez S, w dniu - 27-04-2019 21:07
Solidarność jest górą w tym sporze bo zachowała twarz. Inną sprawą jest to że uciekli członkowie ale z znp też uciekają. Wszystko jest w normie. Teraz powiedzcie mi kto będzie strajkował we wrześniu?
51. Dodane przez do 48, w dniu - 27-04-2019 23:09
Dowiedz się jak w sp5 i sp10 pracujący nauczyciele odzywali się do strajkujących, zdziwiłbyś się. Zapytaj się nauczycieli w tych szkołach.
52. Dodane przez do 50, w dniu - 27-04-2019 23:33
Trudno zachować coś co utraciło się w ostatnich latach. Solidarność straciła ochotę do protestów po dojściu PIS do władzy. W czasie rządów PO potrafiła zjednoczyć się i wziąć udział w strajku zorganizowanym przez ZNP. 
http://elka.pl/content/view/27071/80/
53. Dodane przez Nowa, w dniu - 28-04-2019 08:31
Do 51 Mamy kryzys relacji, trochę potrwa zanim wszytko wróci do normy. Wszyscy powinni wyluzować. Spróbujmy dla dobra uczniów i dla sobie w szkołach. Może wrócą czasy, że dwa związki będą jednak działać razem. Chciałabym. I będę do tego dążyć. A jestem zwykłym członkiem Solidarności - co prawda z innych szkół. Do zobaczenia w pracy, damy radę.
54. Dodane przez Jarek, w dniu - 28-04-2019 08:38
Do 51- nie trzeba pytać. Sprawa zbyt oczywista. Pokazali w tv jak się potrafi cześć tej "inteligentnej" kasty zachowywać. (Nie tylko w TVP) . Żenada.
55. Dodane przez Do 51, w dniu - 28-04-2019 08:54
Normalnie się odzywali. Chyba, że nie było woli rozmowy. A takimi wpisami nie próbuj mieszać. Patrz na siebie
56. Dodane przez jar, w dniu - 28-04-2019 10:04
ja oddałem legitymacje śmiesznej solidarności
57. Dodane przez do kom. 50, w dniu - 28-04-2019 10:51
W moim odczuciu we wrześniu nie będzie już podobnego strajku. Ale to nie znaczy, że nie będzie protestu. Tyle tylko, że może on przybrać specyficzną formę. Już teraz słyszy się na przykład, że nauczyciele oczekują narzędzi pracy, jakie należą się każdemu pracownikowi. Mogą więc ograniczyć jakość zajęć jeśli nie będą mieli do dyspozycji szkolnych laptopów czy drukarek z tonerami. Poświęcanie prywatnego czasu na różne zajęcia popołudniowe i weekendowe też może ulec ograniczeniu.
58. Dodane przez marek, w dniu - 28-04-2019 11:04
I co udało się wynegocjować ZNP? 
Warcholstwem, brakiem kultury wiele nie zdziałali. 
Nauczyciele wiele stracili, włączając w to pensję za ostatni miesiąc. Pieniądze nie do odzyskania mimo zapewnień Broniarza. Co dla inteligentnego człowieka było oczywiste. Po całym tym zamieszaniu, gdy kurz powoli opada, widać kto co zrobił. I o dziwo, solidarność ogarnęła temat najlepiej. Konkretne postulaty, które zostały spełnione. Pewnie to wynik realnych żądań i zwykłej przyzwoitości. Nic tu specjalnie się nie zmieniło. Ludzie należący do ZNP to warcholstwo lub ludzie, którzy boją się należeć gdzie indziej, bądź zapisani są tam domyślnie. I nie ma co narzekać. Gdyby wszystkie związki protestowały tak prymitywnie jak ZNP, to dziś nie mielibyście żadnych podwyżek, a jedynie perspektywę strajku we wrześniu, który nic nie przyniesie nowego. Więc lepiej podziekujcie s, że komuś faktycznie chodziło o dobro nauczycieli i o to naprawdę walczyli i wywalczyli. Bo jak widać ZNP wciąż was 'używa' do własnych celów, a wy nie macie z tego nic. NIC.
59. Dodane przez do kom. 58, w dniu - 28-04-2019 13:55
Jeżeli ktoś sugeruje, że nauczyciele są warchołami i nie są inteligentni, to przede wszystkim wydaje złą opinię o sobie, a nie o nich. Nie skacz ze spadochronem i nie oceniaj innych, jeżeli tego nie potrafisz, bo efekt może okazać się równie nietrafiony.
60. Dodane przez do 51. i 57., w dniu - 28-04-2019 14:20
Warcholstwo,prymitywizm, brak kultury to niestety domena przywódców pseudo solidarności. Smutne to,ale widoczne okiem w TVP, TVN i innych stacjach. Nie bierzcie przykładu z waszego przywódcy i nie bądźcie jego klakierami. Historia jego rozliczy! A wam pozostanie gorycz i niesmak.
61. Dodane przez DO 58 i do 55, w dniu - 28-04-2019 14:30
do 58 - Widać że korzenie masz PRL-owskie, twój język jakby żywcem przeniesiony z minionej epoki.  
Dam ci próbkę ze wspomnień Kisiela(jakże jest to dzisiaj aktualne): Istny ťParteitagŤ zanotował Kisielewski. Tak więc Gierek się gładko cofnął, zamaskowane to ma być falą wieców, gdzie ludzie ťodcinają sięŤ od ťwarchołówŤ i proszą o podwyżkę cen. Pełno tych wieców w telewizji, aż rzygać się chce, ale entuzjazmu zbyt wielkiego nie widać: pierwsze rzędy klaszczą, reszta siedzi zbaraniała - koniec cytatu. 
Kiedy zrozumiesz, że prawo do strajku jest podstawowym prawem pracowniczym? 
 
do 55 - rozumiem że jątrzenie z kom. 48 ci nie przeszkadza. Ponadto znam kilka takich rozmów w których poniżano strajkujących i robili to koledzy i koleżanki ze szkoły, "źdźbło w oku bliźniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz"
62. Dodane przez Do 61, w dniu - 28-04-2019 15:50
Do 61. W 48 nie chciałam jątrzyć. Spotkała mnie przykrość. Wiem jesteśmy tylko ludźmi i czasem nerwy puszczają. Jeśli czujesz się urażony lub zachęcony do gniewu to przepraszam.
63. Dodane przez agata, w dniu - 28-04-2019 16:30
Piszecie tylko o nauczycielach a co z szarymi pracownikami. jak się okazuje to pracownicy administracji i obsługi jak zwykle są pomijani przez ZNP . Znowu oszukani , nikt o nich nie walczy chociaż strajkowali razem z nauczycielami i popierali strajk. Jak zwykle nikt za nimi nie kiwnął ani palcem w bucie. W szkołach uważani są za śmieci i zło konieczne. Brawo związkowcy obiecaliście walczyć też o ich pensje i co Wam z tego wyszło - wielkie nic. Rząd nic z Was sobie nie robi. Śmieje się Wam prosto w oczy i szczerzy zęby a przede wszystkim Pani A. Zalewska. Co jej po nauczycielach teraz liczy ile dostanie kasy w europarlamencie a potem fru na emeryturkę ....Brawo.........
64. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 28-04-2019 17:39
Pracownicy administracji pomijani? Nie jestem związkowcem, ale wystarczyło zajrzenie do wyszukiwarki i znalazłem cytat z początku br. 
"Uważamy, ze w pierwszej kolejności należy podnieść wynagrodzenia zasadnicze zarówno nauczycieli, jak i pozostałych pracowników oświaty, a więc także pracowników niepedagogicznych, a więc pracowników administracyjnych i obsługi szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowych, o kwotę 1000 zł miesięcznie począwszy od 1 stycznia 2019 r." - poinformował Witkowicz
65. Dodane przez do 63 Agaty, w dniu - 28-04-2019 22:03
Albo nie umie Pani czytać albo Pani kłamie, tak czy inaczej proszę się wstydzić. Ponadto w czasie strajku takie informacje przekazano w Lesznie, pozwolę sobie zacytować jeden z komentarzy powyżej.  
 
5.04.19 ZNP złożył do Pana Prezydenta i Radnych RM pismo z prośbą o uchwalenie w 2019r. podwyżki dla pracowników niepedagogicznych.  
15.04.2019 Prezydent Łukasz Borowiak na posiedzeniu komisji edukacji RM Leszna zadeklarował, że z dniem 1.09.2019 pracownicy niepedagogiczni otrzymają podwyżkę wynagrodzeń (niedowiarków odsyłam do protokołu z posiedzenia lub do kontaktu z radnymi).
66. Dodane przez BEATA, w dniu - 29-04-2019 19:37
Brawo, pani Ewo! Dobrze, że są ludzie, którzy są wiarygodni i mówią prawdę. Jestem z Solidarności i jestem z tego dumna. Nie zmieniam światopoglądu w zależności od tego, jakie mam z tego korzyści. Pozdrawiam:)
reklama
reklama
67. Dodane przez Mirek, w dniu - 01-05-2019 12:06
Wstyd za solidarność Proksy nie ma z czego być dumnym tylko wypisać się z tego związku.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Leszno sobieskiego -... Leszno 679000
SprzedamLeszno 439000
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj