Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Ścieżka rowerowa powyżej lub poniżej dojazdów do posesji

Kto wyrówna poziom?

Ścieżka rowerowa powyżej lub poniżej dojazdów do posesji

12.06.2019. Radio Elka, Hania Ciesielska

Mieszkańcy ulicy Leszczyńskiej we Włoszakowicach zastanawiają się, jak rozwiązany zostanie problem wyrównania poziomu ich posesji z nowobudowaną ścieżką rowerową. Różnica wynosi ok. 30 centymetrów. - Jak do tej pory, nie mamy żadnych informacji od inwestora, kto poniesie tego koszty - mówi Jacek Poczekaj. Problem jest znany Powiatowemu Zarządowi Dróg. – Trwają obecnie analizy techniczne i finansowe – odpowiada Jarosław Dokurno, zastępca kierownika ZDP.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ścieżka rowerowa na ul. Leszczyńskiej jest częścią ciągu wiodącego z Gołanic przez Jezierzyce Kościelne, Krzyżowiec do ronda we Włoszakowicach. Biegnie wzdłuż drogi powiatowej, jest uzupełnieniem już istniejących odcinków. Jak zostanie oddana do użytku, rowerem będzie można dojechać z Leszna aż do samego Boszkowa. - To bardzo oczekiwana inwestycja, cieszymy się że jest realizowana - podkreśla mieszkaniec ulicy Leszczyńskiej
Jacek Poczekaj.

Problem w tym, że niektóre z posesji leżą poniżej, a niektóre powyżej poziomu budowanej ścieżki. - Podniesienie lub obniżenie podjazdu z pewnością jest kosztowną sprawą. Są sygnały, że mamy to robić we własnym zakresie, konkretnych informacji jednak nie ma. Wydaje się, jakby inwestor tego nie przewidział. Dopiero po naszych interwencjach, zaczęły się jakieś ruchy ze strony starostwa. Wydaje mi się, że to trochę za późno - mówi Poczekaj.

Mieszkańcy rozumieją, że przy okazji budowy występują pewne uciążliwości, są na to gotowi, ale nie chcą ponosić dodatkowych kosztów. - Ścieżka ma być gotowa do października, jest więc czas na wszelkie korekty i naprawy - dodaje mieszkaniec Włoszakowic.

Powiatowy Zarząd Dróg w Lesznie, który jest inwestorem budowy ścieżki zapewnia, że przy jej realizacji opiera się na projekcie budowlanym. Jarosław Dokurno z PZD wyjaśnia, że warunki techniczne, w tym również pochylenia podłużne oraz poprzeczne ścieżki, są ściśle określone w rozporządzeniu ministra transportu i nie można ich zmieniać. - Stąd różnice w poziomach ścieżki rowerowej i drogi, a tym samym wjazdów do posesji na ul. Leszczyńskiej.

Obecnie Zarząd Dróg Powiatowych oraz inspektor nadzoru inwestorskiego prowadzą analizy techniczne i finansowe, wkrótce sprawą zajmie się również Zarząd Powiatu Leszczyńskiego.

Budowana przez spółkę Strabag ścieżka pieszo-rowerowa ma ok. 10 km. Poza terenem zabudowanym będzie miała nawierzchnię z masy bitumicznej, natomiast w Jezierzycach Kościelnych i Włoszakowicach nawierzchnię z kostki betonowej.
Koszt inwestycji to ok. 9,4 mln złotych. Zadanie jest dofinansowane ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w wysokości ponad 6,7 mln złotych.

 
Komentarze (35)
1. Dodane przez pytam się, w dniu - 12-06-2019 10:43
Co to za projekt budowlany, który nie uwzględnia tak ISTOTNEGO szczegółu jak zjazd z drogi powiatowej na posesje?! 
Ręce opadają!
2. Dodane przez JA, w dniu - 12-06-2019 10:46
Z TEGO CO WIEM W SWIECIECHOWIE TEZ TAK KOSTKE KLADA ZE POZIOM PODWÓRKA JEST NIZEJ NIZ DROGA :) MISTRZOWIE TACY TYLKO W POLSCE :)
3. Dodane przez gw, w dniu - 12-06-2019 10:50
jak to kto pokryje koszty? projektant! skoro skopał sprawę i nie przewidział powyższego, ma ubezpieczenie na taką okazję....
4. Dodane przez Ferdynand K., w dniu - 12-06-2019 11:10
Moim skromnym zdaniem to ta ścieżka to wielka kicha. Pomysł dobry ale efekt końcowy marny. Jakoś nie widzę wielu chętnych do jazdy po takiej nawierzchni. Zwłaszcza po deszczu. Mogę założyć się że zdecydowana większość "kolarzy" i tak będzie jeździć asfaltową szosą a nie po kamieniach. Chyba zmarnowano sporo kasy.
5. Dodane przez brak słów, w dniu - 12-06-2019 11:11
Prawo powinien znać inwestor, projektant, nadzór budowlany i wykonawca. Artykuł 29 ustawy o drogach publicznych stanowi w punkcie 2: " W przypadku budowy lub przebudowy drogi budowa lub przebudowa zjazdów dotychczas istniejacych należy do zarządcy drogi."
6. Dodane przez obserwator, w dniu - 12-06-2019 12:21
Niech Powiat Leszczyński powie jeszcze, że to wina Ministra z PiS xD, a gdzie konsultacje z mieszkańcami ul. Leszczyńskiej czy mieszkańców Święciechowy przed rozpoczęciem inwestycji ?  
Coś nie idzie ostatnio tej koalicji PO-PSL w Starostwie.
7. Dodane przez xxx, w dniu - 12-06-2019 12:42
Do kom.4 "kamienie" czyli kostka będą tylko w terenie zabudowanym więc wystarczy tylko ustawić wzdłuż drogi zakazy wjazdu rowerem i "kolarzy " nie będzie (na początek jeden nie oznakowany samochód policji). Do kom. 5 artykuł o którym piszesz mówi zjazdach lub dojazdach, a nie o wjazdach na posesję i wysokości gruntu posesji, to co za linią działki jest własnością użytkownika i to on ponosi koszty dostosowania własnej posesji do wyjazdu.
reklama
8. Dodane przez Jan, w dniu - 12-06-2019 13:02
Do kom.4,7 Gdzieś coś w trawie piszczy a wy nie wiecie co. Kostka w terenie zabudowanym a po za będzie asfalt.
9. Dodane przez do 5, w dniu - 12-06-2019 13:04
I własnie to zrobili - przebudowali zjazdy do granicy posesji.
10. Dodane przez brak słów, w dniu - 12-06-2019 13:09
Do 7. 
Przeczytaj bardzo dokładnie treść artykułu 29 szczególnie ustęp 1 potem ponownie ustęp 2 możesz takze kolejne. Na posesję wjeżdża się zjazdem z drogi.
11. Dodane przez Dez, w dniu - 12-06-2019 13:46
Zgodnie z przepisami prawa koszty ponosi w takim przypadku inwestor czyli Powiatowy Zarząd Dróg.
12. Dodane przez leo, w dniu - 12-06-2019 13:46
problem jest wszedzie ale chyba nie wyobrazacie sobie ze sciezke i chodnik bedzie sie dopasowwywac do poziomu wjazdu, ktory raz jest wyzej a raz nizej. ladna fala by powstala.kazdy musi dopasowac sie do poziomu sciezki a nie odwrotnie.
13. Dodane przez do xxx, w dniu - 12-06-2019 13:59
A nie przyszlo ci do glowy ze ta sciezka ma sluzyc rowerzysta wiec powinna byc dla nich wygodna? Ze wiekszosc rowerzystow to jednak nie idioci i jesli beda mogli pojechac wygodna dla nich sciezka to zadne zakazy i nieoznakowane radiowozy nie sa potrzebne...wolnosc boli? A na koniec jako ze sam jestem kolarzem, czy nie rozumiesz ze potrzeby kolarza i niedzielnego rowerzysty jadacego z dzieckiem na spacer sa nieco inne?
14. Dodane przez Do 4, w dniu - 12-06-2019 14:16
Budowanie śmieszek rowerowych polega na marnowaniu kasy. Ciekawe, jak spisują się miejsca przesiadkowe :E
15. Dodane przez rik do 7, w dniu - 12-06-2019 14:19
definicję zjazdu ustalił NSA drogi prawniku i dotyczy ona tez dojazdu wyjazdu z posesji, szanowni mieszkańcy ul. Leszczyńskiej jak będziecie tacy grzeczni to na bank zostaniecie z tymi wjazdami brakiem drenażu itp. pozdrawiam sąsiad "pomnika-wzoru ścieżek powiatowych" w Dąbczu
16. Dodane przez ak, w dniu - 12-06-2019 15:21
Pan Kierrrrownik chyba nie wie co mówi? Proszę opublikować te wspaniałe przepisy, które mówią o tym, że należy przeskakiwać przez zjazdy albo używać helikopter, żebym mógł wydostać się z posesji na której mieszkam 30 lat!! Śmiech Nie rozumiem tego problemu??
17. Dodane przez to widać ..., w dniu - 12-06-2019 17:05
Zastanawiam się skąd nagle taka troska o warunki techniczne jakim powinna odpowiadać ścieżka rowerowa? Chyba tylko na odczepne. 
Gdy przy budowie wcześniejszych ścieżek ludzie poruszali, że buduje się ścieżki nie spełniające warunków technicznych między innymi wysokości progów i obu pochyleń nie widziano problemu. Powstały ścieżki z progami z przekroczoną wysokością powyżej 1 centymetra i dużymi pochyleniami przez co stały się torem przeszkód albo skate torem. Nie uwzględniające, że na przejściu dla pieszych krawężnik powinien być obniżony oraz przy zjazdach na ulice boczne publiczne nie przylegające do ścieżki powinniem być wyznaczony przejazd dla rowerzystów albo przejście dla pieszych co znacznie poprawiloby bezpieczenstwo ruchu, ba NAWET do miejsc przesiadkowych nie obniżono krawężnika na ścieżce W XXI wieku powiat buduje takie "kwiatuszki", które w pełni nie spełniają wymogów prawnych i warunków technicznych dróg publicznych ale przede wszystkim nie są przyjazne dla osób niepełnosprawnych, starszych, rodziców z dziećmi w wózkach. Aha, obniżono krawężniki przy stanowistach postojowych dla pojazdów. Nasuwa się pytanie dlaczego nie obniżono krawężników na wszystkich przejściach dla pieszych, miejscach postojowych żeby niepełnosprawni także na wózku mogli bez przeszkód przejechać na drugą stronę drogi? Wszystkie nowo-budowane drogi rowerowe we wszystkich miejscowościach mają wspomniane wady, które można było wykonać poprawnie jeszcze na etapie budowy!
18. Dodane przez Włoszakowice, w dniu - 12-06-2019 17:18
Jako mieszkańcowi ul. Leszczyńskiej bardzo nie podoba mi się sposób traktowania nas przez Starostwo. Nikt nic nie mówił, nikt nic nie uzgadniał, nie informował. Wyobraźcie sobie Państwo, że nagle z dnia na dzień przyjeżdża do Was koparka, rozkopuje wjazd a budowlańcy mówią - "odbuduj sobie Pan wjazd o ile chcesz wjeżdżać na swoją posesję". Ludzie świata! Czy to na pewno jeszcze Polska? Nawet jeżeli "dziwne Polskie prawo" (w co nie wierzę) stwierdza, że w takiej sytuacji muszę sobie sam odbudować wjazd, to dlaczego staroście leszczyńskiemu nie przyszło na myśl uzgodnić ze mną terminu rozbiórki zjazdu tak bym mógł zamówić sobie ekipę naprawczą? Zniszczyć łatwo, wstęgę na otwarcie też będzie przeciąć łatwo... a o ludzkiej krzywdzie będzie się milczeć. Wstyd!
19. Dodane przez g12, w dniu - 12-06-2019 17:58
Prawo jest po stronie mieszkańców, inwestor musi na swój koszt przebudować zjazdy czyli wyrównać poziomy żeby przejezdność zjazdu została odnowiona do stanu przed przebudową drogi. Widoczny na zdjęciu zjazd nie spełnia niczego uniemozliwia dojazd do posesji. Mieszkańcy mają prawo żądać zwrócenia kosztów za parkowanie lub garażowanie jeżeli nie będą mieli dojazdu do posesji.
20. Dodane przez mieszkający na leszczyńskiej, w dniu - 12-06-2019 17:58
Jak zapewnić bezpieczeństwo dla wyjeżdżających z posesji pojazdami i tych którzy będą pędzić z góry rowerami? Pomyślał ktoś o tym ?
21. Dodane przez Archanioł, w dniu - 12-06-2019 19:33
NIE TO, ŻE NIKT NIE ZAUWAŻYŁ, TYLKO DLA URZĘDNIKÓW z powiatowego czegoś tam te 30 cm wyżej oznacza tyleż samo, co 30 cm więcej. To miał być wielki sukces.
22. Dodane przez Tomasz, w dniu - 12-06-2019 20:03
Czyli zjazdy z drogi do posesji są zrobione zgodnie z warunkami obowiązującego prawa. Jeśli więc właściciel domu chce nadal mieć możliwość wyjazdu to powinien sobie ją zapewnić na własnym terenie - czasy socjalizmu i rozdawnictwa państwowych pieniędzy skończyły się 30 lat temu.
23. Dodane przez On-off, w dniu - 12-06-2019 20:07
Czyli mieli łamać przepisy, aby pan Pczekaj miał dobrze a dziesiątki lub tysiące rowerzystów korzystających ze ścieżki przeklinali góry i doliny na ścieżce, wybijali zęby na hopkach a na końcu pan Poczekaj płakał, że mu woda deszczowa ze ścieżki wpływa na posesję??? Paranoja.
24. Dodane przez tej, w dniu - 12-06-2019 22:24
Rowery na tory.
25. Dodane przez Włoszakowice, w dniu - 13-06-2019 12:16
do kom. 23 - Starostwo nie może działać jak "czołg" i niszczyc prywatne mienie celem budowy inwestycji celu publicznego. Projekt i koszty powinny uwzględniać naprawę mienia prywatnego. Co w tym dziwnego? Wyobraź sobie, że sąsiad przebudowuje swoją część działki tak, że Ty musisz poprawić swoją działkę na swój koszt. Jest to nie tylko niewyobrażalne "chamstwo" lecz jest to również w niezgodzie z prawem.
26. Dodane przez do 25, w dniu - 13-06-2019 13:07
Podaj dokładnie to prawo - numer dziennika i artykuł... Co mają naprawiać, jak nic nie zniszczyli???? Przeróbki jakoś, kiedyś podłączonych do drogi posesji gdzie była partyzantka zrobiona?
27. Dodane przez O tempora, w dniu - 13-06-2019 19:02
Do @do 25 
Logicznie i prawnie masz podaną ustawę z numerem artykułu, że prawo jest po stronie mieszkańców. Łopatologicznie tłumacząc, droga składa się z jezdni, pobocza, chodnika albo ścieżki oraz zjazdów, które w tym przypadku są w ścieżce ale mogą być w poboczu. W wyniku budowy ścieżki powstała bariera z różnicą poziomów 30 cm w górę albo dół przez co zjazd jest nieprzejezdy, jest to bardzo istotna wada. Inwestor nawet jeśli zjazd wybudował do granicy nie przywrócił przejezdnosci. Żaden nadzór budowlany nie powinien odebrać takiej ścieżki rowerowej. Powiat w tak ukształtowanym terenie albo nie powinien budować ścieżki albo na swój koszt wyrównać poziomy pomiedzy zjazdem a drogą dojazdową do posesji,co najprawdopodobniej zrobi bo taki ma obowiązek prawny przywrócenia przejezdnosci zjazdu na własny koszt. Technicznie można to zrobić tylko na terenie mieszkańców. Co wszyscy powiedzieliby gdyby różnica poziomów wynosiłaby półmetra albo metr?
28. Dodane przez Do 27, w dniu - 13-06-2019 21:05
Nadal czekam na tą podstawę prawną twoich przemyśleń. Jak na razie gadasz bzdury. PINB.
29. Dodane przez O tempora, w dniu - 13-06-2019 23:14
Raczej ty bzdury wypisujesz. Jakie prawo zezwala tak budować zjazdy na ścieżce rowerowej? Oprócz rozporzadzenia o warunkach tech. ścieżek należy stosować sie do innych ustaw m.in. o drogach publicznych i warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać drogi. Co z tego, że wybudiwano nowe zjazdy jak wykonano barierę, która powoduje ich nieprzejezdność czyli nie odtworzono stanu sprzed przebudowy. Można było inaczej zaprojektować ścieżkę, budując na istniejącym poziomie rzednej wszystkich elementiw drogi, rozwiązań jest wiele ale są droższe, wybrano najłatwiejszy i najtańszy. Powiat i tak wyrówna im poziomy! Co ci dał ten skrót PINB?
30. Dodane przez Do 39, w dniu - 14-06-2019 05:19
Nadal błądzisz bez podania podstaw prawnych...
31. Dodane przez masz Geniuszu Negowania, w dniu - 14-06-2019 07:53
Ustawa o drogach publicznych 
Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają: 8) zjazd połączenie drogi publicznej z nieruchomością położoną przy drodze, stanowiące bezpośrednie miejsce dostępu do drogi publicznej w rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 1985 r. Nr 14, poz. 60) [4]. 
Art. 29. 1. Budowa lub przebudowa zjazdu należy do właściciela lub użytkownika nieruchomości przyległych do drogi, po uzyskaniu, w drodze decyzjiadministracyjnej, zezwolenia zarządcy drogi na lokalizację zjazdu lub przebudowę zjazdu, z zastrzeżeniem ust. 2. 2. W przypadku budowy lub przebudowy drogi budowa lub przebudowa zjazdów dotychczas istniejących należy do zarządcy drogi 
- Ustawa Prawo budowlane 
Brak bezpośredniej definicji. Pośrednie przyporządkowanie zjazdu jako elementu drogi publicznej występuje w następujących miejscach ustawy: 
Art. 3. Ilekroć w ustawie jest mowa o: 3a) obiekcie liniowym należy przez to rozumieć obiekt budowlany, którego charakterystycznym parametrem jest długość, w szczególności droga wraz ze zjazdami, linia kolejowa, wodociąg, kanał, gazociąg, ciepłociąg, rurociąg, linia i trakcja elektroenergetyczna, linia kablowa nadziemna i, umieszczona bezpośrednio w ziemi, podziemna, wał przeciwpowodziowy oraz kanalizacja kablowa, przy czym kable w niej zainstalowane nie stanowią obiektu budowlanego lub jego części ani urządzenia budowlanego (Dz.U. z 1994 r. Nr 89, poz. 414) [2]. 
Kategorie obiektów budowlanych dotyczące obliczania stawek kar za ujawnienie w wyniku kontroli nieprawidłowości prowadzenia budowy zgodnie z ustaleniami i warunkami określonymi w pozwoleniu na budowę: 
Kategoria IV elementy dróg publicznych i kolejowych dróg szynowych, jak: skrzyżowania i węzły, wjazdy, zjazdy, przejazdy, perony, rampy (Dz.U. z 1994 r. Nr 89, poz. 414) [2]. 
- Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie 
Par. 3 Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: 12) zjeździe rozumie się przez to część drogi na połączeniu z drogą niebędącą drogą publiczną lub na połączeniu drogi z dojazdem do nieruchomości przy drodze; zjazd nie jest skrzyżowaniem (Dz.U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430) [6]. 
Jak widać, obowiązujące przepisy wydają się być ze sobą spójne. Trzeba podkreślić, że pojęcie zjazdu zawarte w ustawie o drogach publicznych opisuje jego funkcję czyli musi być połączenie umożliwiające przejazd jeśli tego brak jak w tym przypadku ustawa o prawie budowlanym oraz ustawa kodeksu cywilnego ma pojęcie przywrócenie do stanu poprzedniego.
32. Dodane przez do 31, w dniu - 14-06-2019 09:50
To teraz jeszcze raz przeczytaj wszytko i pomyśl jaką bzdurę napisałeś w ostatnim zdaniu - indywidualna interpretacja nie poparta żadnym z przytoczonych przepisów... Plus za znalezienie odpowiednich cytatów. Jeszcze proponuję zapoznać się z poz. 124 z 2016 roku.
33. Dodane przez do 32, w dniu - 14-06-2019 11:38
Znam poz. 124 z 2016 roku przytaczam w poprzednim komentarzu. 
 
Czy twoim zdaniem powstała bariera? 
 
Moim zdaniem powstała bariera uniemożliwiająca dojazd do posesji- zjazd ma połączyć drogę z nieruchomością art. 4 ustawy o drogach oraz w rozporządzeniu warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie art. 77 Zjazd z drogi powinien być zaprojektowany i wybudowany w sposób odpowiadający wymaganiom wynikającym z jego usytuowania i przeznaczenia, a w szczególności powinien być dostosowany do wymagań bezpieczeństwa ruchu na drodze, wymiarów gabarytowych pojazdów, dla których jest przeznaczony, oraz do wymagań ruchu pieszych. 
 
Kto jest odpowiedzialny za powstanie bariery, mieszkańcy czy inwestor? 
 
Bariera może powodować szkody właścicielom nieruchomości poprzez brak dojazdu np dodatkowe koszty garażowania pojazdów czy inne w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej. Kłania się kodeks cywilny.  
 
W znanych mi budowach wykonawca po zakończeniu prac w danym dniu od razu wykonuje tymczasowe przejazdy (wielokrotnie) żeby umożliwić dojazd do nieruchomości.  
 
Problem ma inwestor i masz w tekście artykułu, że szuka rozwiązań bo inaczej będzie miał sprawy sądowe!
34. Dodane przez szprycha, w dniu - 14-06-2019 16:53
Ciągłe podwyższanie dróg powoduje, że powstają takie potworki architektoniczne a powinny być dostosowane do krajobrazu i otaczającego zagospodarowania. Nie da się patrzeć na takie widoki jak ten na zdjęciu , wystajacą ścieżkę do połowy ogrodzenia albo dużo ponad otaczający teren. Przypomnijcie sobie starą drogę w tych miejscach we wszystkich trzech miejscow, o niebo lepsza architektura. Wielki szacun dla projektantów. Każda budowla musi "cieszyć oko ". 
Czy ta ścieżka będzie miała pobocze od strony ogrodzeń? A jesli nie, czy będą barierki ochronne?  
Pozostawienie tak dużego urwiska spowoduje ogromnie zagrożenie dla zdrowia i życia rowerzystów oraz uszkodzenia mienia. W wyniku różnych sytuacji łatwo tam będzie wpaść i fiknąć koziołka. Czego nikomu nie życzę.
reklama
35. Dodane przez w jakich czasach żyjemy?, w dniu - 15-06-2019 19:23
Nowa ścieżka nie może uniemożliwiać dojazd do nieruchomości szczegolnie państwowym służbom ratunkowym jak pogotowie ratunkowe, straż pożarna , policja i inne. Brak dojazdu do nieruchomosci powoduje duże zagrożenie dla życia i mienia. Problem powinien być odwrotnie rozwiazany!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj