Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
16
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bernadetta, Renata,
Julia, Benedykt,
Urban
Do końca roku 259 dni.
Start arrow Leszno arrow Prezydent chce rozmawiać z prezesami klubów

Borowiak: stadion wymaga ciągłych prac inwestycyjnych

Prezydent chce rozmawiać z prezesami klubów

04.07.2019. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Filip Wybieralski/Łukasz Witkowski)
Prezydent Łukasz Borowiak zamierza podjąć dyskusję z prezesami klubów żużlowych dotyczącą konieczności budowy odwodnienia na stadionie Smoczyka. To wymóg ekstraligi żużlowej, którego niespełnienie może spowodować wygaśnięcie licencji obiektu. - Biorąc pod uwagę systematyczne nakłady finansowe jakich wymaga stadion, kwota kosztorysowa powala na kolana – komentuje prezydent. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że w ciągu dwóch lat samorząd Leszna będzie musiał znaleźć ponad milion złotych na budowę odwodnienia i zakup plandeki chroniącej tor stadionu Smoczyka. To wymóg ekstraligi
żużlowej, od sezonu 2021 każdy klub ekstraligowy musi posiadać odpowiedni system. - To ogromny wydatek - podkreśla prezydent Leszna, Łukasz Borowiak. - Stadion wymaga ciągłych prac inwestycyjnych jak chociażby wymiana schodów, masztów reklamowych oraz budowa toalet. Studzienki oraz cała instalacja, która obecnie funkcjonuje na naszym stadionie w pełni spełnia oczekiwania zawodników oraz klubu. Przy intensywnym opadzie służby mogą błyskawicznie przygotować tor - komentuje prezydent.

Wszystko wskazuje na to, że nie da się uniknąć tej inwestycji. Borowiak zapowiada jednak, że będzie chciał wywołać dyskusję w tej sprawie. - Będę sugerował, aby prezesi ośmiu klubów ekstraligi dobrze to przemyśleli. To dla miasta duży nakład finansowy, który praktycznie nie jest widoczny dla kibiców. Za te pieniądze można wybudować nowoczesny obiekt sportowy - dodaje.

 
Komentarze (105)
1. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 04-07-2019 13:22
Teraz widać jak stadion unii odstaje od standardów. Nie chodzi mi o odwodnienie tylko: Schody, brak toalet, zadaszenia...
2. Dodane przez fan, w dniu - 04-07-2019 13:25
Niech żyją nam prezesi przez szere......A finansami nie się zajmie miasto bo to najlepsze rozwiązanie.
3. Dodane przez Shark, w dniu - 04-07-2019 13:27
Nie w ciągu dwóch lat, a czterech (to, że ktoś zaczął liczyć pieniądze w połowie wyznaczonego terminu to inna sprawa). Jeśli wierzyć w dane dotyczące finansowania lokalnych mediów, to już tylko w ub. roku mógł zaoszczędzić 800 tys. złotych. Oczywiście to nie takie proste, ale nie wierzę, że ktoś kto zarządza budżetem wynoszącym kilkaset milionów złotych nie potrafi w czteroletniej perspektywie zaoszczędzić 250 tys. złotych.
4. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-07-2019 13:29
Nie rozumiem, absurd. S.S.A i wszyscy jej udziałowcy zarabiają a jedynie miasto jako współudziałowiec ma pokrywać koszty działalności spółki?
5. Dodane przez najważniejsze, w dniu - 04-07-2019 13:33
Dyskusja jest potrzebna z mieszkańcami i przedsiębiorstwami działającymi w Lesznie i w okolicy i zatrudniającymi mieszkańców Leszna, żeby pracujący mieszkańcy mogli dojechać komunikacją miejską do pracy i z powrotem. To jest na dziś najważniejsza i cały czas niezałatwiona dla pracujących mieszkańców Leszna sprawa.
6. Dodane przez Shark, w dniu - 04-07-2019 13:34
Ten fragment wypowiedzi też jest niefortunny: Wszystko wskazuje na to, że nie da się uniknąć tej inwestycji. Borowiak zapowiada jednak, że będzie chciał wywołać dyskusję w tej sprawie. - Będę sugerował, aby prezesi ośmiu klubów ekstraligi dobrze to przemyśleli. To dla miasta duży nakład finansowy, który praktycznie nie jest widoczny dla kibiców. Za te pieniądze można wybudować nowoczesny obiekt sportowy - dodaje."  
 
Mam rozumieć, że kryterium decydującym o wydawaniu środków na inwestycje jest to, czy są one widoczne dla kibiców/mieszkańców? Gdyby kierować się nim przy inwestycjach budowlanych to należałoby zrezygnować z montażu belek stropowych.
7. Dodane przez Zyga, w dniu - 04-07-2019 13:41
To słupy reklamowe podatnicy też fundują Unii Leszno ? 
Duuuuuuża przesada!!!
8. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 04-07-2019 13:43
Skąd to przeświadczenie, że samorząd Leszna będzie musiał znaleźć ponad milion złotych? Skąd ten przymus? Już 7 lat temu Prezes Dworakowski mówił, że Leszna nie stać na utrzymanie klubu w dzisiejszych realiach http://elka.pl/content/view/58288/150/ ,a pieniądze do klubu cały czas płyną.
9. Dodane przez Archanioł, w dniu - 04-07-2019 14:00
PARADOKS: JAK TU odwodnić stadion, gdy po ulewie pół miasta jest pod wodą, a pierwszy w Polsce aquapark i tak suchy. A tu trzeba będzie spełniać zachcianki jakiejś tam ligi. Zdecydowanie jest więc o co walczyć albo przynajmniej stwarzać pozory walki nim się tę kasę wybuli. Jeśli pomyśleć tylko ile murali przypominających społeczeństwu, że jest pięknie na wypadek, gdyby tego nie zauważało, można by za tę kwotę wykonać, to krew się w człowieku zwyczajnie gotuje.
10. Dodane przez On, w dniu - 04-07-2019 14:11
Niech wlasciciele spółki unia Leszno s.s.a się złoża
11. Dodane przez JA, w dniu - 04-07-2019 14:14
A ostatnie dwa lata co prezydent zrobił w tym temacie? Dlaczego nie odezwał się jak ta decyzja była podejmowana, a miał realny na nią wpływ będąc w PZM? Znowu się grunt pali jak z ratuszem, więc szybko rozmowy. Za co durektor MOSiru bierze kasę?
12. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 04-07-2019 14:23
No właśnie zrobić bunt postawić się i zaraz Ekstraliga zacznie inaczej ćwierkać albo pójdzie z torbami
reklama
13. Dodane przez leo, w dniu - 04-07-2019 14:24
niech sie ekstraliga puknie w czolo.jak tak dalej pojdzie to w koncu samorzady zakreca kurek z kasą i zuzel bedzie sie zwijal do rozmiarów angielskich albo szwedzkich, czeskich nie wspominajac. a wtedy i zarząd ekstraligi moze okazac sie niepotrzebny w takim ksztalcie. dlatego nakazywalbym ostroznosc z tymi ciagle nowymi wymaganiami wobec klubów=miast. Unia KING.
14. Dodane przez Xxx, w dniu - 04-07-2019 14:27
A co ma miasto do stadionu chca jezdzic niech klub placi a nie rozbijaja sie nowymi samochodami zgarniaja gruba kase i jeszcze miasto ma sie dokładac ? Ile jest szkoł a przedewszystkim przedszkoli ktore trzeba wyremontowac ile drug i ul.jest do zrobienia i na to funduszow nie ma wiec z jakiej racji odwodnienie za 1 mln.no przesada panie prezydencie niech pan postawi sprawe jasno niech sie sie klub sklada i płaci
15. Dodane przez s, w dniu - 04-07-2019 14:45
Może wreszcie Spółka unia Leszno zacznie płacic konkretne kwoty za korzystanie ze staionu
16. Dodane przez Do 4, w dniu - 04-07-2019 14:49
Miasto pokryje koszty odwodnienia, a udziałowcy wspomogą finansowo kampanię wyborczą wodza. Czego nie rozumiesz?
17. Dodane przez do 4, w dniu - 04-07-2019 14:58
Stadion jest własnością miasta (MOSiR) a nie spółki S.S.A
18. Dodane przez ja, w dniu - 04-07-2019 14:59
Żużel nie jest sportem powszechnym. Nie jest sportem dla wszystkich. Nie przyczynia się do poprawy aktywności i sprawności fizycznej społeczeństwa. Problemy żużla powinny być tylko i wyłącznie problemami tej prywatnej firmy sportowej, spółki akcyjnej.
19. Dodane przez do 1, w dniu - 04-07-2019 14:59
Tak naprawdę motoarena,olimpijski,może częściowo Gorzowski spełnia to wszystko.Reszta stadionów ma te same problemy,jak wejściowe schody,wewnątrz w Lesznie są nowe,czy zadaszenie,toalety.Standard tylko trzech stadionów żużlowych jest wysoki,reszta ma to samo.Tak stadion leszczynski jest na tle żużlowych stadionów jednym z lepszych
20. Dodane przez Kiki, w dniu - 04-07-2019 15:01
Płaca grosze za wynajem stadionu to niech sobie sami kupują? Czy to miasto jeździ na zuzlu czy klub unia Leszno prywatny podmiot? Maja zysk to niech inwestują. Tak samo z masztami reklamowymi. Klub bierze kase za reklamę ale stawia te maszty na których są reklamy miasto. Coś tu się K... ani d... nie trzyma
21. Dodane przez ?, w dniu - 04-07-2019 15:01
Czy miasto Leszno otrzymuje wpływy/dochody z tytułu wynajmu stadionu i tym podobne na potrzeby żużla prywatnej firmie sportowej? Jakie to są rocznie kwoty?
22. Dodane przez Jony, w dniu - 04-07-2019 15:03
I tak zrobia po swojemu na nic te nasze woisy
23. Dodane przez fan, w dniu - 04-07-2019 15:04
Dawniej,jeszcze 20 lat temu nikt o tym nie myślał,pamietam memoriał 1983 w deszczu,wiele razy tor aż cały był zalany jak w 1994 na meczu z Tarnowem.Byla walka na torze,mecze widowiskowe,pełen stadion,a były drewniane ławki, a teraz....lekko pokropi i już odwołane
24. Dodane przez ???, w dniu - 04-07-2019 15:07
To jak to jest? Stadion jest miejski czy należy do klubu, który zarabia na tym sporcie...przecież płaci się krocie sportowcom więc wydaję się, że to nie jest problem miasta tylko klubu sportowego! A może się mylę...to mnie naprostujcie:)
25. Dodane przez mates, w dniu - 04-07-2019 15:09
Po co ta dyskusja ? Musi być zrobione to będzie. I te 11 komentarzy nic nie zmieni.
26. Dodane przez ???, w dniu - 04-07-2019 15:15
Poza tym wstydem jest pompowanie tyle kasy w Unie, gdy w Lesznie nie ma obiektu wodnego z prawdziwego zdarzenia gdzie można popływać oraz zrelaksować się...wstyd!
27. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 04-07-2019 15:22
No cóż jak nie można z UNIĄ LESZNO wygrać na torze , to zawsze można poza torem przypierając ją ekonomicznie Myślę , że szczególnie w tym celują włodarze ligi wywodzący się z Torunia -pozdrawiam
28. Dodane przez Stadionowy Troll, w dniu - 04-07-2019 15:32
Miasto ma wpływy. Wszystkie kluby płacą dużą część miejskiej dotacji z powrotem do kasy miejskiej (MOSIRU). Niestety dla niektórych wynajmujących to prawie cała dotacja A dla klubu Unia to "drobne pieniądze" Tak to działa. Milionerzy płacą "grosze" a małe kluby duże pieniądze
29. Dodane przez krycha, w dniu - 04-07-2019 15:32
czy ktoś moze wie czy fontanna działa ? bo ostatnio jak jechałam to cisza ,a wiecie ile ona kosztowała? chyba coś koło 700 tyś zł jak wykonują firmy roboty dla budżetówki to im milionowe koszty wychodzą jak człowiek prywatnie np buduje sie to sa to zupełnie inne ceny naciągaczy nie brakuje i tych co sie dają naciągać ,a że to kasa publiczna to sie płaci krocie bo nie moje !
30. Dodane przez Janek, w dniu - 04-07-2019 15:38
Przypome tylko, ze Wisla Krakow SA placi miastu Krakow 100 tys. zl + VAT za wynajecie stadionu na jeden mecz. Nie mam wiecej pytan.
31. Dodane przez gimbaza, w dniu - 04-07-2019 15:46
A może kasę wydać na coś innego, a nie prywatny klub?
32. Dodane przez Max, w dniu - 04-07-2019 15:51
Niech cos dorzuca zuzlowcy, preciez oni tam jezdza i zarabiaja duze pieniadze, a widac to po samochodach i domach
33. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 04-07-2019 16:05
Pewnie, że dajcie! Rozwaliliście wszystkie kultowe imprezy Leszna więc teraz dajcie na prywatny klub!
34. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 04-07-2019 16:26
A wiec tak: Sylwestra miejskiego nie ma. Wszyscy w okolicy mają tylko nie my. Majówki rowerowej nie było. Pikniku lotniczego nie ma. Ale na unie się znajdzie kasa.
35. Dodane przez adi, w dniu - 04-07-2019 16:27
i tak ten milion dadza ,a na piknik szybowcowy nie ma pieniedzy zenada to byla najlepsza impreza w leszni dla WSZYSTKICH
36. Dodane przez edwin, w dniu - 04-07-2019 16:44
zlikwidować żużel i tyle a kase miejska dac na drogi moja wewnetrzna przy ul niepodleglosci nie nadaje sie do jazdy chodzenia
37. Dodane przez Tom, w dniu - 04-07-2019 16:45
Ale bieda w tym Leszne unas w Gostyniu jakos kasy nie zal na wybudowanie szatni za milion zloty
38. Dodane przez Tera, w dniu - 04-07-2019 17:34
Oby nie spelnil sie czarny scenariusz, ze solki rozniosly JASKÓŁKI....
reklama
39. Dodane przez Xtyu, w dniu - 04-07-2019 17:36
A skąd to przekonanie że samarzad będzie musiał! Nic samarzad nie musi jak nie da pieniędzy to nie będzie to problem samorządu tylko klubu! Klub to prywatna spółka gdzie miasto nie ma żadnych udziałów! Udziałowcy chcą dalej zarabiać to niech zainwestuj! Trzeba było zacząć działać 2 lata temu to by was to kosztowało tylko 250 tys. na miesiac! To może moja spółkę miasto Leszno też dofinansuje? Całe auto oblepie nalepkami Leszna tak więc reklamę będziecie mieli.
40. Dodane przez ups, w dniu - 04-07-2019 17:51
Rzygam Unią.
41. Dodane przez Mario, w dniu - 04-07-2019 18:01
Ja bym cały stadion zaorał a zamiast tego postawił bym aquapark
42. Dodane przez Tomi, w dniu - 04-07-2019 18:10
Leszno to wiocha Żal im pieniędzy na stadion w Gostyniu jakos potrafia wybudowac szatnie za milion zl
43. Dodane przez ups, w dniu - 04-07-2019 18:13
"Prezydent Łukasz Borowiak zamierza podjąć dyskusję z prezesami klubów żużlowych dotyczącą konieczności budowy odwodnienia na stadionie Smoczyka". 
Pytania brzmią: Z prezesami jakich klubów? Co maja prezesi innych klubów do stadionu Smoczyka?Smoczyka zasadniczo użytkuje tylko ukochany klub prezydenta. Ktoś? coś? (...)
44. Dodane przez do 27, w dniu - 04-07-2019 18:14
Masz rację na starym stadionie na Broniewskiego w Toruniu były emocje,sukcesy,stadion choć pojemność była tam tylko ok 12.000 zawsze był pełen. Teraz nowoczesna motoarena od 2009,brak sukcesów,nawet toruńscy kibice mówią, że na starym była lepsza atmosfera,już właściwie 1 liga to musi boleć,że takie ponad trzy razy mniejsze Leszno zawsze z sukcesami,tytułami leje wszystkich,a na mecze przychodzi czasem ok 20.000,co nawet nowoczesna motoarena nie pomieści tyle.Tylko na GP w Toruniu jest komplet ok 17.000,czyli tyle ile w Lesznie przychodzi na ważne mecze
45. Dodane przez Milion, w dniu - 04-07-2019 18:16
Decyzja już podjęta trochę ratusz pokrzyczy żeby uspokoić niezadowoloną gawiedź z faktu sponsorowania prywatnego klubu i pieniądze się znajdą.
46. Dodane przez japa, w dniu - 04-07-2019 18:17
"Przypomnijmy, że w ciągu dwóch lat samorząd Leszna będzie musiał znaleźć ponad milion złotych na budowę odwodnienia i zakup plandeki chroniącej tor stadionu Smoczyka." 
Oświecam was (...), iż to nie Leszno jeździ w Ekstralidze tylko Sportowa Spółka Akcyjna Unia Leszno. Dotarło?
47. Dodane przez Stolec, w dniu - 04-07-2019 18:26
Borowiak zrzucał lekką ręką kasę na prywatny klub Unia, a teraz się obudził (...)
48. Dodane przez DO 47, w dniu - 04-07-2019 18:49
I jak ciebie brać na poważnie jak z takim nickiem ?
49. Dodane przez wiem, w dniu - 04-07-2019 19:25
Unia na toopie więc Borowiak chce na popularności klubu się promować, nic więcej.
50. Dodane przez do 42, w dniu - 04-07-2019 19:31
Oj Tomi z Gostynia,w Lesznie juz dawno jest wybuowany na łuku na stadionie kompleks w tym szatnie ,pomieszczenia,łazienki dla pilkarzy,którzy grają na boisku lekkoatletycznym tuż przy stadionie za ponad grubo 1 mln.To samo na boiskach w Zaborowie,jeszcze wiekszy kompleks za jeszcze więcej,gdzie jest nawet lokal gasrtonomi
51. Dodane przez fan, w dniu - 04-07-2019 19:34
Do kom 42,nie pisz bzdur,w Lesznie na stadion od 2008 poszło dobre 12 mln,a Ty o Gostyniu
52. Dodane przez Balcyrewicz, w dniu - 04-07-2019 19:37
Podnieść cenę biletów o 2-3 złote a przez dwa lata uzbiera się spora suma.
53. Dodane przez Z miasta, w dniu - 04-07-2019 19:44
Wolałbym by miasto przestało finansować ten żużel. Mnie ten sport kompletnie nie interesuje, wole piłkę. A z zaoszczędzonych pieniędzy warto by zainwestować w ratusz, budowę pływalni.
54. Dodane przez kibic, w dniu - 04-07-2019 20:13
Ciebie nie interesuje,ale intereuje tysiące mieszkańców Leszna i tysiące mieszkańców okolic,a kogo interesuje piłka ? Leszno to od zawsze miasto żużla i nie zmieni tego grupka krzykaczy
55. Dodane przez Tabas, w dniu - 04-07-2019 20:31
Ciekawe gdzie się podziały zyski ze zdobycia mistrzostwa, reklam, sponsorów, sprzedaży biletów itp. itd. Pewnie w kieszeni prezesów i działaczy :) Niezły interes, miasto (mieszkańcy) płącą co rok potężne pieniądze na Unie, a zyski z tego mają wyłacznie zawodnicy no i działacze. Jak miasto nie zaprzestanie finansowania Unii ogromnymi kwotami jak na takie małe miasto, to pan Borowiak traci mój głos i będe do tego też namawiał znajomych.
56. Dodane przez Egon, w dniu - 04-07-2019 21:00
Nie dałbym ani grosza niech klub wykłada za swoje ma kibiców a żużlowcą płaca krocie to jest moje zdanie
57. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 04-07-2019 21:08
Niestety coraz więcej mieszkańców Leszna ma podobne odruchy kojarzone z naszym klubem. Gdyby Unia sama odnosiła sukcesy i sama się utrzymywała, a może nawet coś od siebie od czasu do czasu dla miasta by dorzuciła, to ludzie czuliby do takiej firmy szacunek i wdzięczność. A tak rodzi się niechęć buduje mur niezgody. Niektórzy i tak już mawiają: Idź na żużel, twoje pieniądze już tam są.
58. Dodane przez do kom. 49, w dniu - 04-07-2019 21:17
Nawet gdy nie była na topie, też ją popierał przekazywanie Unii pieniędzy. 
 
"Samorząd leszczyński przekazywał środki finansowe z budżetu miasta, niezależnie od tego czy Unia zdobywała drużynowe mistrzostwo, medale, czy była w złej kondycji sportowej. Z Unią Leszno na dobre i na złe - stwierdził Borowiak" 
http://elka.pl/content/view/81689/80/
59. Dodane przez wyborca, w dniu - 04-07-2019 21:18
Przydałaby się w Lesznie odważna kobieta - Pani Prezydent Miasta Leszna, która potrafiłaby zaradzić temu towarzystwu i miastu.
60. Dodane przez Edyta, w dniu - 04-07-2019 21:28
Panie prezydencie. 
Po jaką (...) w ogóle jakieś rozmowy? Temat ze strony miasta najzwyczajniej powinien być zamknięty. Ani grosza i kropka.
61. Dodane przez Prywaciarz, w dniu - 04-07-2019 21:38
A gdzie zyski klubu z lat poprzednich ???? Rozdysponowano między kogo ???
62. Dodane przez Jarząbek Wacław trener III kategorii, w dniu - 04-07-2019 21:51
oj biedny ten nasz elprezidente w Gdańsku go oszukano w zarządzie ekstraligi domniemam w Warszawaie nie doinformowano.To nie ludzie tylko wilki naszemu prezydentowi wbijają szpilki. ps tak na poważnie to miasto zaoszczędziło na przestrzeni ostatnich 2-uh lat na nie dofinansowaniu pływalni Akwawit to nowy kompleks powinien z oszczędności powstać w przeciągu 4 lat basen który jest bardziej potrzebny niż drenaż toru żużlowego bo uprawianie sportu nie polega na zmaganiu 16-tu zawodników jeżdżących wokół stadionu i siedzeniu na trybunach popijając napoje. lecz propagowanie uprawiania sportu przez mieszkańców
63. Dodane przez WOJT, w dniu - 04-07-2019 21:53
UNIA PROMUJE MIASTO A PREZYDENT ZALUJE MILIONA A MIASTO TAKI BOGATE MIALO BYC ZA JEGO RZADOW
64. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 04-07-2019 22:07
Jak tak dalej pójdzie to w Polsce zostanie kilka klubów i miast, które będą gotowe płacić za wszystkie wygórowane wymagania Ekstraligi. Ci z mniejszymi pieniędzmi wcześniej czy później spasują i albo zamkną sekcje żużlowe w ogóle, albo będą one miały charakter amatorski. 
 
Obym nie był złym prorokiem, ale możliwe, że z czasem w niektórych miastach żużlowcy jeszcze będą chcieli żeby ktokolwiek im za cokolwiek płacił, aby mogli sobie pościgać się na swych maszynach. Ile można doić miejską krowę?
65. Dodane przez Lesznoi, w dniu - 04-07-2019 22:12
Co jest nie tak, że każdy prezydent i każdy samorząd Leszna dotuje prywatny klub mimo, że mieszkańcy są przeciwni? Druga sprawa to to, że kluby sportowe w Polsce płacą ogromne kwoty miastu za wynajem. Niektóre umowy są tak skonstruowane,żę muszą ponadto wykonywać niektóre remonty. Przykładowo Wisła Kraków płaci roczne 3 mln zł. Crakowia pół mln zł.
reklama
66. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 04-07-2019 22:30
Unia przede wszystkim promuję Unię. Leszno z tej promocji raczej nic konkretnego nie ma. Jedynie władza miasta może mieć korzyści, bo może być kojarzona z sukcesami klubu.
67. Dodane przez Xxx, w dniu - 04-07-2019 22:39
Jest jedno zasadnicze pytanie. Miastu Leszno, czy klubowi Unia Leszno jest potrzebna ta inwestycja do dalszego funkcjonowania? Miasto Leszno od lat sponsoruje w głównej mierze ten klub, tłumacząc się tym, że żużel w Lesznie to ich wizytówka, ale w czym promuje? Ilu przyjeżdża turystów w związku z żużlem? Nie chodzi mi o kibiców, którzy są meczach, tylko o ludzi, którzy będą tu dłużej spędzać czas, a nie 3-4 godz i do domu. Chyba czas skończyć sponsorować prywatny klub, bo to mieszkańcy Leszna płacą podatki i niektórzy by nie chcieli żeby ich pieniądze szły na takie cele. Jak któraś z leszczyńskich prywatnych firm będzie miała problemy, to miasto też ich będzie sponsorować?
68. Dodane przez zielonyPL, w dniu - 04-07-2019 23:30
Ja mam tylko pytanie.. Czy Prezydent ma już klienta na miejsce po stadionie i chce zrobić jak w Toruniu że "developer " dostał grunt po starym stadionie a postawił nowy??? Bo tak wnioskuję po tym co na końcu artykułu... Jak dla mnie Stadion powinien być tam gdzie jest a jeśli trzeba robić remonty no cóż tak jak w każdym domu trzeba remontować i każdy z nas sobie ulepsza tak samo dyr. Kryjom powinien znaleźć środki na remonty chyba że to słaby gospodarz
69. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 04-07-2019 23:33
Budować odwodnienie liniowe za milion złoty dla kilku zawodników ale na basen z hala sportowa to już nie ma a mogłyby z niej korzystac tysiące osób... Ciekawe czy jakby inny Leszczyński klub dostawał takie wsparcie jak Unia czy też by nie był w ekstalidze swojej dyscypliny.
70. Dodane przez do 67, w dniu - 04-07-2019 23:41
Każde miasto w polsce co ma tak utytulowany klub pomaga,to normalne,a przecież znaczna większość to i tak sponsorzy.Ta inwestycja to nowe wymogi,trochę może przesadzone.W Poznaniu miasto też pomaga Lechowi,podobnie w Zielonej Górze miasto pomaga Falubazowi,to normalne to jest sport,na który chodzi tysiące ludzi,to jest tradycja i duma nawet nie regionu tylko wielkopolski.Zawsze Unia będzie wizytówką miasta,więc bez sensu ta dyskusja,cieszmy się z tego co jest
71. Dodane przez gimbaza, w dniu - 04-07-2019 23:54
Chcemy pływalni dla Wszystkich, i miejsce do biegania i do jeżdżenia rowerami dla Wszystkich, a nie sponsorowania prywatnego klubu.
72. Dodane przez W odwodnienie, w dniu - 05-07-2019 06:06
To może zrobi swój za niespełna dwa miliony bo były roboty nie przewidziane trochę odwagi w nazwie
73. Dodane przez Zenek z Leszna, w dniu - 05-07-2019 06:49
Też mam już dość tej Unii. Zamiast na żużel może tak remont ratusza na poważnie? Basen by się przydał bo do Kościana muszę jeździć na basen. Hala Trapez już też coraz marniej wygląda. Można by tak wymieniać długo..
74. Dodane przez Do 67, w dniu - 05-07-2019 07:23
Nie ma turystów w związku z żużlem, przyjeżdżają z okolicznych wsi, kupią bilet, zjedzą kiełbasę i do domu. Miasto nic z tego nie ma.
75. Dodane przez Fan piłki, w dniu - 05-07-2019 08:09
Ja znów nie rozumiem czemu piłka jest traktowana tak obojętnie w Lesznie. Jakoś w innych miastach gdzie jest żużel to mimo to piłka nie jest spychana na margines, tak jest np. w Zielonej Górze, Gnieźnie, Toruniu i w wielu innych miastach. By oglądać mecze piłki na poziomie to jeżdżę do Głogowa. Pominę już sprawę basenu, ratusza czy hali trapez bo już przedmówcy ten temat poruszyli.
76. Dodane przez płatnik podatków, w dniu - 05-07-2019 08:23
Pytanie. Czy można gdzieś zobaczyć sprawozdania finansowe tej prywatnej firmy unia sa? Czy forma prywatnej firmy nie służy przypadkiem ukryciu takich informacji? Ile wynoszą przychody tej firmy od sponsorów, kibiców, miasta, ze sprzedaży pierdół i innych? I dlaczego te grube dziesiątki milionów nie starczają na zwykłe funkcjonowanie filkuosobowej ekipki? Już proste pobieżne obliczenia dają możliwość oczywistego wywnioskowania, że zaledwie kilka procent tej gigantycznej kwoty to koszta sportowe. Gdzie reszta? Kto je zabiera? Na czyje konta to wpada?
77. Dodane przez rzymianin, w dniu - 05-07-2019 08:24
Już za czasów rzymskich była potrzeba igrzysk i walk na arenach, aby "mieszczuchy" miały gdzie rozładowac napięcie. Tak samo teraz wpuszcza sie tysiące ludków daje słabe piwko, pewnie przymyka oko na wnoszenie innych trunków (bo dziwne aby po kilku godzinach siedzenia na ławeczce niejeden nie był w stanie wyjśc ze stadionu). Szkoda tylko że z podatków finansuje się prywatną zabawę. Tłumaczenie, że jest to reklama Leszna.... hehehhe... to co ma powiedzieć właściciel Galerii - gdzie tygodniowo zjeżdża się wiecej ludków. Tam tez miasto da naszą kasę ??? 
Budujcie baseny dla przyszłych pokoleń a nie tylko szlaka!!!
78. Dodane przez do 70, w dniu - 05-07-2019 08:25
Nie każdemu. Legia na przykład dokłada do samorządu, a i tak wszyscy bzdury wygadują na jej temat. I można być najlepszym bezdyskusyjnie i najbogatszym klubem nie dostając ani grosza od mieszkańców, którzy niekoniecznie muszą chcieć płacić na ten konkretny cel.
79. Dodane przez do 69, w dniu - 05-07-2019 08:28
Jak świeża historia pokazuje, można nie dostawać milionów od miasta, płacić za korzystanie z obiektów sportowych i być ekstraklasie.
80. Dodane przez Zenek, w dniu - 05-07-2019 08:47
Klub się tak nauczył że idzie do miasta pobeczy i dostanie. Nie znam takiego drugiego klubu w Polsce by tak robił.
81. Dodane przez Bono, w dniu - 05-07-2019 09:11
Przecież unia dostaje grube miliony od miasta. Tu chodzi o to żeby klub sobie sam zrobił odwodnienie a nie znow miasto. Ile można dotowac prywatny klubik
82. Dodane przez do kom. 76, w dniu - 05-07-2019 09:37
Pan Szczot zapewniał, że takie rozliczenia są dostępne http://elka.pl/content/view/75008/80/
83. Dodane przez do 75, w dniu - 05-07-2019 11:29
Zobacz w Gnieznie żużel miedzy 1,a 2 ligą,a piłka to też tylko 3 liga,bez sensu porównanie
84. Dodane przez Oburzobny, w dniu - 05-07-2019 11:33
Gdyby radni tak bardzo chcieli wspomóc swój umiłowany klub, kupiliby sobie karnety za własne pieniądze, a nie korzystali z darmowych wejściówek. Taka prawda.
85. Dodane przez do kom. 67, w dniu - 05-07-2019 14:24
Nawiasem pisząc, osoba, która przyjeżdża na mecz i nie korzysta z noclegu, to nie jest w ogóle turysta, tylko odwiedzający. Oficjalne definicje mówią wyraźnie, że turysta to osoba, która korzysta z przynajmniej jednego noclegu i nie przyjeżdża w dane miejsce pracować.  
 
Zdarzało się, że przyjeżdżali turyści speedwway'a do Leszna, ale prawie wyłącznie na Grand Prix lub na półfinał i finał DPŚ. Zwłaszcza gdy finał trzeba było przełożyć na kolejny dzień z powodów ... deszczu. Wtedy nie było nawet miejsc w hotelach Leszna i okolic. I to jest właśnie ciekawy przykład pokazujący, że deszcz może pomóc miastu i przedsiębiorcom. A nie plandeka idach, które przed nim chronią.
86. Dodane przez Kasiak, w dniu - 05-07-2019 14:27
Przykro czytać te wszystkie komentarze, myślę, że na pewno można znaleźć sensowne rozwiązanie w tej sprawie. Domyślam się, że nie wszyscy spośród komentujących osób są fanami żużla, ale pamiętajmy o tym, że stadion i żużel to jedyna rzecz, która wyróżnia nasze miasto. Kiedyś byliśmy dumni z naszego aqua parku, którego też niestety nie ma. Czy chcemy, aby 80. letnia tradycja żużlowa naszego miasta legła w gruzach ? Poza tym na stadionie odbywają się również inne imprezy, nie tylko żużlowe, więc może warto spełnić te wymogi ?
87. Dodane przez do kom. 83, w dniu - 05-07-2019 14:39
A propos porównań z Gnieznem. W Lesznie na koniec roku bezpośrednie zobowiązania miasta mają wynosić 219 mln zł. Łącznie ze zobowiązaniami pośrednimi maja przekroczyć 303 miliony.  
 
Gniezno sporo ostatnio inwestuje. I dlatego planowane zadłużenie na koniec roku ma wynieść "aż" 110 milionów zł, czyli jest na poziomie 36% dochodów miasta. Na rok przyszły zaplanowano wstępnie zmniejszenie go do poziomu 32% dochodów, a w 2022 roku chcą zejść do poziomu 23%. 
 
Bardzo wielu mieszkańców Leszna nie interesuje to, w której lidze będzie miejscowa drużyna sportowa. Jeśli będą dużo zarabiali, to pojadą sobie na mecz do Poznania lub polecą do Barcelony tanimi liniami, skoro kochają piłkę. Trzeba zmienić myślenie, a nie upierać się na siłę przy wielkich kosztach dla garstki ludzi.
88. Dodane przez do kom. 86, w dniu - 05-07-2019 15:31
Gdyby wszyscy w ten sposób myśleli, to rozwoju by nie było wcale. A co stoi na przeszkodzie żeby miasto wyróżniało się czymś innym? Może znacznie korzystniejszym dla promocji miasta, dla przedsiębiorców i dla zwykłych mieszkańców? Trzeba tylko chcieć i trochę dopomóc szczęściu. Miasto jest S5, gdzie jeżdżą każdego dnia dziesiątki tysięcy ludzi. Trzeba tylko umieć ich czymś przyciągnąć. I to nie kilka razy w roku na kilka godzin, tylko regularnie, na przynajmniej 1-2 noce. Ale o tym rozmawiają tylko komentujący.
89. Dodane przez zwyklyrobol, w dniu - 05-07-2019 15:46
To jest prywatny klub spartowy i nie biedny , Niech placa sami za te odwodnienie
90. Dodane przez gość, w dniu - 05-07-2019 16:16
A dlaczego miasto ma ponosić koszty. To klub odpowiada za bezpieczeństwo i wymogi licencji a nie tylko kase liczy ile zarobił.
91. Dodane przez Kama, w dniu - 05-07-2019 17:29
Ile to już poszło pieniędzy na tą Unię.Za nie dużo można było zrobić dla Leszna. To studnia bez dna.
92. Dodane przez do 87, w dniu - 05-07-2019 18:27
Niby w co Gniezno inwestuje ? Zobacz ich stadion przy naszym,I nie pisz,że żużel jest dla garstki bo dla wielu,wielu tysięcy z Leszna i regionu
93. Dodane przez Do 92, w dniu - 05-07-2019 19:52
Stadion Startu Gniezno jest bardzo podobny do Leszczyńskiego. Więc nie trafiłeś z porównaniem.
94. Dodane przez do 92, w dniu - 05-07-2019 20:38
Zdecydowanie twierdzę, że pieniądze z kasy miejskiej powinny być w pierwszej kolejności przeznaczane na rozwój młodzieży. Dawanie im szansy wybicia się w różnych dziedzinach i dyscyplinach, w tym sportowych. A jeśli prywatna firma chce sobie prowadzić klubik, to ma ten klubik utrzymywać i ponosić koszty jego funkcjonowania. Kasa od mieszkańców Leszna ma służyć mieszkańcom Leszna a nie prywaciarzom. Dawanie możliwości rozwoju dzieciom mieszkańców Leszna - to jest działanie na rzecz mieszkańców Leszna.
95. Dodane przez Do 87, w dniu - 05-07-2019 21:01
To akurat prawda z tymi inwestycjami, byłem tam ostatnio i inwestycje widać na każdym kroku. Miasto Gniezno inwestuje typowo pod turystow..
96. Dodane przez do 93, w dniu - 05-07-2019 21:11
To chyba nie jeździłes na zuzel.Stadion w Gnieznie poj 10 tys.zobacz jak wygląda wieża sędziowska w Gnieźnie jak złączone dwa kioski ruchu . W Lesznie jest znacznie większy poj razem z miejscami stojacymi na koronie 25 tys.Stadion w Gnieźnie jest podobny do Ostrowskiego,z tym,że w Ostrowie jest większa,normalna wieża
97. Dodane przez do kom. 92, w dniu - 06-07-2019 08:38
Nie wnikam w co, ale na widać na ich stronie, że w ub. roku 54 mln. zł przeznaczono na inwestycje. Pisanie w kontekście inwestycji o stadionie jest po prostu niepoważne. Chyba, że masz na myśli inwestycje w klub, a nie dla rozwoju miasta i ludzi.
98. Dodane przez Do 92, w dniu - 06-07-2019 09:37
Oceniasz poziom życia w Gnieźnie i inwestycje poprzez stadion Startu Gniezno i Mieszka Gniezno? No niepoważne porównanie tym bardziej że nasz jest marny i to bardzo.
99. Dodane przez TomdeX, w dniu - 06-07-2019 10:08
Przecież Unia nie jest właścicielem obiektu, więc jak możecie oczekiwać, że oni będą za to płacić? Ogarnijcie się ludzie.
100. Dodane przez do 98, w dniu - 06-07-2019 14:22
To co powiesz o stadionie STARTU ? ,a zwłaszcza Mieszka ,to tragedia
101. Dodane przez unista, w dniu - 06-07-2019 20:22
mamy rok 2019 a stadion nie różni się wiele od tego sprzed kilku czy kilkunastu lat, trupa się nie leczy tylko przechodzi do historii, stadion należałoby zburzyć i postawić nowy z zadaszeniem na miarę 21 wieku i nie tylko stadion który będzie otwarty na żużel a stadion który będzie tętnił życiem w każdy weekend oraz w tygodniu i zarabiał na siebie a nie tylko na prezesów żużla i całej elity jeśli miasto ma dokładać do prywatnej inwestycji to miasto też musi mieć z tego profity inaczej, porządny stadion to biznes obecny to klapa a bilety na żużel zbyt drogie... na nowym obiekcie można by organizować koncerty, przedstawienia czy różne inne balety.
102. Dodane przez Do 101, w dniu - 07-07-2019 09:28
Jestem podobnego zdania, w ten stadion będzie trzeba wciąż inwestować mnóstwo pieniędzy a rezultaty i tak będą marne.
103. Dodane przez do 99, w dniu - 07-07-2019 14:22
Jak się dostaje do korzystania ZA DARMO obiekt, to trzeba o niego dbać i na niego łożyć kasę a nie tylko żądać naprawiania! Gdyby Unia postępowała uczciwie jak inne kluby korzystające z miejskich obiektów i płaciła za korzystanie z obiektu to by mogła żądać, ale w tej sytuacji? Ogarnij się człowieku!
reklama
104. Dodane przez lech, w dniu - 08-07-2019 00:21
Sluszne sa te liczne pretensje do ptezydenta Leszna, ze wspomaga publicznymi pieniedzmi prywatny klub. Na ul.Slowianskiej 25 byl sklep winno-cukierniczy, dzialal przez kilkadziesiat lat - jako dzieciak kupowalem w nim cukierki i ciastka. Przed paroma laty prowadzaca go - bodaj od poczatku jego istnienia -starsza pani dostala podwyzszony czynsz. Poprosila prezydenta Leszna o wycofanie tej podwyzki - prezydent jej odmowil! Kobieta musiala sklep zlikwidowac, teraz jest tam biuro Playa. Tak wyglada wybiorcza pomoc prezydenta Leszna - choc w swym slubowaniu po wyborze na to stanowisko zapewnil, ze bedzie traktowal wszystkich rowno! - A co do Fogo Unii Leszno, to tylko za transmisje telewizyjne w latach 2019-2021 ma dostac 60mln zl! To masa forsy, zatem niech placa miastu + czyli nam, mieszkancom Leszna za pelne koszty utrzymania stadionu - z ktorego w zasadzie tylko oni korzystaja i niech oni ponosza koszty tych inwestycji na stadionie, ktore sa wykonywane na ich wylacznie potrzeby.
105. Dodane przez Marek, w dniu - 08-07-2019 13:34
Kilka słów komentarza do komentarzy. 
Trzeba sobie uświadomić raz na zawsze, że promocja miasta przez żużel to bzdura dla frajerów. Promują się radni i Prezydent. Za pieniądze mieszkańców Leszna. To działa od setek lat-Igrzyska dla ludu za pieniądze ludu. Słusznie zauważył jeden z piszących-"gdyby radni tak dbali o żużel, to by kupili karnety, a nie brali darmowe wejściówki". Chyba to jasne ? 
 
Żużel to studnia bez dna. Ogromny koszt oświetlenia, wieża, kołowrotki, krzesełka, bandy, bandy dmuchane, park maszyn,szkółka, traktory, szyny, polewaczka itd, itp. Teraz nowe wymogi-plandeki, drenaże. 
To wszystko się zużywa-trzeba remontować, wymieniać na nowe. 
A utrzymywać to mają wszyscy-dziaciaki i babcie, biedni i bardzo biedni. Co ich obchodzi jakiś żużel? 
Słusznie pisze mieszkaniec Leszna w poście nr. 94. 
Miasto może wspomagać rozwój swoich dzieci, młodzieży. Reszta to polska obłuda. 
Zawodowcy za jeden mecz potrafią otrzymać ponad dwuletnią(!) pensję mieszkańca Leszna. I to niezależnie czy mecz wygrany, czy przegrany.  
Takie to igrzyska !  
Dość wydawania publicznych pieniędzy na fidrygałki. Jesteś kibicem-płać biletem za swoje upodobania.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Lokal do wynajęcia Rydzyna 1000
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 1500
Górka duchowna, 68,1... Górka duc... 174000
Działki piotrowicePiotrowic... 140000
Mieszkanie ostrorogaLeszno 1000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj