Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Góra śmieci na cmentarzu

Temat dla reportera

Góra śmieci na cmentarzu

13.01.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Śmietniki na cmentarzu parafialnym przy ul. Kąkolewskiej są przepełnione, od miesiąca nie wywozi się odpadów – poinformował jeden ze słuchaczy audycji „Temat dla reportera”, prosząc o interwencję. Jak się okazuje firma, która dotąd wywoziła odpady, nie ma wszystkich niezbędnych zezwoleń. Jednak jeśli wkrótce sytuacja nie ulegnie zmianie, parafia może bardzo słono zapłacić.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Słuchacz „Tematu dla reportera” zwrócił szczególną uwagę na śmietnik po stronie Osiedla Przyjaźni. -Jest tak pełny, że śmieci wysypują się z niego nie tylko na alejkę cmentarną, ale i na drugą stronę płotu, na Aleje 21 Października - powiedział - chodzi tu nie tylko o estetykę, ale i szacunek dla zmarłych. Jak stwierdził słuchacz, odpady z cmentarza nie są wywożone co najmniej od miesiąca.

Cmentarz przy ul. Kąkolewskiej
należy do parafii św. Mikołaja w Lesznie. Proboszcz parafii, ks. Józef Majchrzak, którego zapytaliśmy o problem zapewnił, że jest on mu doskonale znany. -Firma, która wywoziła dotąd odpady, nie ma jeszcze wszystkich zezwoleń - powiedział - ich załatwianie przeciąga się w Poznaniu. Parafia nie korzysta bowiem z usług Miejskiego Zakładu Oczyszczania, ale ma umowę z prywatnym przedsiębiorcą z gminy Lipno. Niestety, jak dotąd nie udało się nam z nim skontaktować, ale najprawdopodobniej chodzi albo o rejestrację firmy w Bazie Danych Odpadowych, albo o wpis do Rejestru Działalności Regulowanej - tylko widniejąca tam firmy są uprawnione do podpisywania umów na odbiór odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, w tym także cmentarzy.

Brak umowy może okazać się dla parafii potężnym problemem. Przyznaje to przewodniczący zarządu KZGRL Eugeniusz Karpiński. Zgodnie z obowiązującymi od nowego roku przepisami Związek już nie zajmuje się zagospodarowaniem odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, jednak jego zadaniem jest kontrolowanie, czy właściciele mają umowy na odbiór z przedsiębiorstwami ujętymi w Rejestrze Działalności Regulowanej. -Kontrolujemy zarówno to, czy jest zawarta umowa, jak też czy są rachunki za wywóz odpadów - potwierdza Karpiński.

W przypadku niedochowania tych wymogów Związek z urzędu jest zobowiązany do wydania decyzji administracyjnej z rygorem natychmiastowej wykonalności, nakładając maksymalne stawki za wywóz. -W przypadku cmentarza mogą to być kolosalne kwoty, idące w setki tysięcy złotych - mówi Karpiński - co gorsza decyzja obowiązywać będzie przez 12 miesięcy, bez względu na to, czy właściciel w tym czasie zawrze umowę na wywóz z inną firmą. Parafia może oczywiście zawrzeć umowę z innym odbiorcą odpadów - na przykład z MZO, choć to zapewne także oznaczać będzie wyższe koszty, które zapewne przełożą się na cmentarne opłaty.

Jeszcze inną kwestią jest obowiązek segregowania odpadów, który powinien być na cmentarzu wprowadzony, jednak jego przestrzeganie wydaje się po prostu nierealne.

 
Komentarze (59)
1. Dodane przez Archanioł, w dniu - 13-01-2020 15:37
BARDZO DOBRY PRZYKŁAD NA TO jaki bałagan w tym kraju robi firma Kościół do spółki z urzędnikami. Jedni i drudzy pierwsi do przecinania wstęg przy okazji byle ścieżki rowerowej czy karmnika dla ptaków, ale żeby dać przykład sprawnej organizacji i dbałości o porządek swoim owieczkom to ich nie ma. Inna sprawa, że ksiądz zwyczajnie wdepnął w śmietnikowe sidła zastawione przez urzędników.  
Ciekawe ile teraz kary zapłaci za ten bajzel na jego terenie?
2. Dodane przez o!, w dniu - 13-01-2020 15:49
O, bardzo potężny problem straszenia c.d. - za dużo śmieci ludzie produkują za dużo!
3. Dodane przez PPPL, w dniu - 13-01-2020 15:49
Czemu mieszkańcy nie mają możliwości segregacji śmieci na cmentarzach? 
1, szkło 
2 tworzywo sztuczne 
3 rośliny  
4 pozostałe odpady. 
To pierwsza kwestia, druga , może ważniejsza -- dlaczego tych śmieci jest tak dużo? Wyrzucane są dobre znicze-brudne można umyć --znicze choineczki wykorzystać w roku następnym --czy na grobie musi być tak dużo zniczy? To rozpasanie nie przywróci życia naszym zmarłym. Ono zaszkodzi następnym pokoleniom. Chyba czas najwyższy o więcej skromności na cmentarzach.
4. Dodane przez Tomek, w dniu - 13-01-2020 15:53
Zlikwidować to wysypisko i każdy co przyniesie na cmentarz zabierze że sobą do domu.I po sprawie.
5. Dodane przez xyz, w dniu - 13-01-2020 16:08
A jak tam z sortowaniem?
reklama
6. Dodane przez ja, w dniu - 13-01-2020 16:09
Ten cmentarz powinien być komunalny, miejski, nie pod zarządem kościoła.
7. Dodane przez Lila, w dniu - 13-01-2020 16:12
A co to pan Karpiński się czuje jako szeryf w tym mieście ??? Może jeszcze karabin mu dajcie !!! a na Marciniaka butelki z kubła na plastik leżą obok na stertach !!!taki dobry pan jest ???Dlaczego nie idzie się dodzwonić do was ??
8. Dodane przez podwyżki, w dniu - 13-01-2020 16:15
Wspaniała okazja dla kościoła do ustalenia podwyżek wszelkich opłat!
9. Dodane przez Ja, w dniu - 13-01-2020 16:17
Ciekawe czy zgłaszający tę sprawę do tematu dla reportera ma groby swoich bliskich na cmentarzu i czy płaci za wywóz śmieci
10. Dodane przez Druga sprawa, w dniu - 13-01-2020 16:19
Druga sprawa to taka czy musimy produkować na cmentarzach tyle śmieci? Czy zmarłemu jest faktycznie potrzebny cały nagrobek zniczy, wieńców i sztucznych kwiatów? Po co to? Aby sąsiad obok widział jak pięknie dbamy i pokazujemy, że nas stać? Może wystarczy rozejrzeć się po świecie i zobaczyć jak robią to inni? Skromna, mała płyta w ziemi. Na płasko, bez wznoszenia wielkich grobowców. Nie byłoby taniej i z korzyścią dla środowiska? Ale jak zwykle i we wszystkim chodzi o biznes... Miliardy złotych w przemyśle zniczów i kwiatach...
11. Dodane przez Leszniak, w dniu - 13-01-2020 16:26
Znowu straszenie karami. Miejscie chociaż resztkę przywzwoitości która wam została. Te słowa są po prostu nie na miejscu.
12. Dodane przez Bbb, w dniu - 13-01-2020 16:36
Popieram kom.nr.4
13. Dodane przez ...., w dniu - 13-01-2020 16:48
TEMAT ŚMIECI JEST BARDZO MOCNO KOMENTOWANY CIEKAWE GDZIE BĘDĄ WYWORZONE ŚMIECI Z CMENTARZA W LESZNIE BO NA NIEKTORYCH WSIACH JEST TAK ŻE KOSZT WYWOZU KONTENERA ŚMIECI WYNOSI BARDZO DUŻĄ KWOTĘ I KSIĄDZ POSTANOWIŁ ZREZYGNOWAC Z KONTENERA PRZY CMENTARZU
14. Dodane przez dziad, w dniu - 13-01-2020 16:51
Śmieci walaja się wokół wszystkich kublow bio bo ilość śmieci przekroczyła ciasną wyobraźnię administracji. Leżą w foliowych workach co jest szczególnie ironiczne. Zaprawdę powiadam wam słuszną linię ma nasza władza...
15. Dodane przez marek, w dniu - 13-01-2020 17:03
to wszystko powinno być segregowane plastikowe wkłady do zniczy,znicze szklane, kwiaty żywe z ziemią i cięte, wieńce żywe i sztuczne pełno reklamówek to wszystko razem na jednej kupie-DLACZEGO????!!!!
16. Dodane przez hoho, w dniu - 13-01-2020 17:06
Największy problem ma kzgrl, który do zmian nie ma uchwał. Chociażby harmonogram odbioru odpadów nie jest ponad uchwałą o częstotliwości odbioru odpadów szczegolnie bio, do której ustawowo wymagana jest opinia państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.  
Samorząd nie działa na papu.
17. Dodane przez Wiesiek z Lipowej, w dniu - 13-01-2020 17:07
Placicie za smieci mieszkaniowe i te wklady jak najbardziej nadaja sie i sa zaplacone i moga byc wyrzucane do kontenera na plastiki/tworzywa przy swoim domu/bloku.Niechodzicie juz tak czesto do Domu Bozego to przynajmniej w ramach niewrzuconej co niedziele skladki do koszyka zaoszczedzcie ta FATYGA ksiedzu wydatkow i wlozcie do swego worka do tworzyw sztucznych. Wkoncu 24 zl za osobe to niemalo a miejska segregacja miejmy nadzieje, ze sobie poradzi.Odbiorca z Lipna napewno to do wyrobiska po piaskowni wyrzci otrzepie rece i zalatwione a jutro pracownik Rychu wysypie na to wybrana 100 m dalej z tej samej piaskowni piasek i przykryje . Ta widzialem , ze tak robia u wczesniejszej wojtowej Przemetu. Polska zlodziejstwem stala, stoi i stac bedzie dopoki zlodzieji za reke niezlapiemy ale kto wie moze byc tak ze zlapani za reke krzyczec beda, ze to nie ich reka.Reasumujac:Drodzy Rodacy nieobrazajac Romow im jakos bylo to w modzie i po drodze ale ich jest malo ale WY ZACHOWUJECIE SIE NIESTETY jak te eskimosy. Niedosyc , ze same sztuczne kwiaty to jeszcze wklady przeciez to nie zgnije przez 1200 lat a jak zgnije to nasze wnuki i praprawnuki beda to wpieprzac i zyc jeszcze krocej niz 60 lat.Ta ziemia po ktorej chodzimy to nie jest nasza wlasnoscia. Ta ziemia jest wypozyczona od naszych dzieci i wnuczat i prawnucza." Alles kommt von Gott alles geht zu Gott und aber wir sind nur Verwalter". ZOSTAWMY NASZYM BLISKIM CHOCIAZ TAKA ZIEMIE JAKA OTRZYMALISMY BO JEST ONA WYPOZYCZONA i niema tego, ze po nas to chocby potop, bo tak sie dzisiaj wiekszosc lacznie z panstwowym urzedem oczyszczania a nie szczania zachowujOOMM.
18. Dodane przez qqa, w dniu - 13-01-2020 17:12
w OSIECZNIE na cmentarzu jest segregaja i jest wszystko OK
19. Dodane przez Do 11, w dniu - 13-01-2020 17:12
Resztka przyzwoitości? To zwykły żłób, paśnik dla swoich. Będą łupěć i karać ludzi, aż do śmierci.
20. Dodane przez do 10, w dniu - 13-01-2020 17:19
Tak, musimy ładnie ustroić groby swoich bliskich. Niech inni widzą, że mamy szacunek do zmarłych no i że nas stać na zakup wszystkich ozdób.
21. Dodane przez wowo, w dniu - 13-01-2020 17:31
Do kom.4,12.Mieszkam 60 km poza Lesznem.Po pochówku robiłem porządek z wieńcami,wiązankami itp.Mam zamówić samochód dostawczy do odwiezienia tych zgniłych wiązanek.
22. Dodane przez Oolo, w dniu - 13-01-2020 17:36
Brac smieci do domu do swoich smietnikow. Ludzie nie maja umiaru z tym plastikiem i pozniej tak to wyglada. Najlepiej zlikwidowac smietnik. Zostawic tylko bio na liscie.Plastik i szklo do segregacji, tak jak jest to na innych cmentarzach.
23. Dodane przez Tomek72, w dniu - 13-01-2020 17:37
to jest ABSURD "USTAWY ŚMIECIOWEJ", że koszt gospodarki odpadami został już WLICZONY praktycznie w cenę KAŻDEGO PRODUKTU przez producenta lub przez importera ... pytanie dlaczego to nie działa?
24. Dodane przez Aneczka, w dniu - 13-01-2020 17:42
Jeżeli ktoś chce zostawić najbliższej osobie znicz czy nawet dziesięć zniczy, ma do tego pełne prawo. Gdy jednak mija okres wszystkich świętych, wypalone znicze lądują na omawianym w artykule śmietniku. Nasuwa się proste pytanie - dlaczego ten śmietnik nie jest opróżniany?
25. Dodane przez popieram 4 i 12, w dniu - 13-01-2020 17:42
Popieram likwidację tego śmietnika. Każdy zabiera swoje śmieci do domu.
26. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 13-01-2020 17:45
Popieram komentarz 4 i 12 tak jak piszecie zabierać wkłady zniczowe ze sobą do domu i segregować u siebie w domu - tak jest na cmentarzach małych np w Gołanicach lub Jezierzycach Kościelnych , a i wówczas BIEDNY Kościół zaoszczędzi za wywózkę śmieci - To słuszny kierunek .Natomiast po bezpośrednim pogrzebie jak jest wiele wiązanek i zniczy rodzina musi zadbać o to , aby dostarczyć śmieci do MZO na Saperską i po temacie - pozdrawiam Eugeniusz
27. Dodane przez Romek, w dniu - 13-01-2020 17:49
Żeby zrobić sgregacje na cmentarzu najpierw zrobić kamery żeby nie było podrzutkow tak ja przy blokach
28. Dodane przez do wieśka i innych, w dniu - 13-01-2020 17:50
Chłopie ogarnij się na tej twojej emigracji i przestań bzdury gadać. Kolejny mądrala co ustawia nam życie z emigracji. Kara powinna być dotkliwa, ciekawe czy gdyby z mojej posesji wysypywały się śmieci to strażnik miejski by się zlitował? Niestety księża wiedzą, że są w Polsce nietykalni.  
PS opłatę za grób mam zapłaconą do 2032
29. Dodane przez olek, w dniu - 13-01-2020 17:59
Panie Karpiński.Zajmij sie pan wieloma brązowymi pojemnikami.Z wiekszości juz się wysypuje i dookoła panuje jeden wielki bałagan.Zobaczymy jak to będzie latem wyglądało.Zapewne będzie wszędzie pełno smrodu jak i szczurów.Zobaczymy co pan wtedy zrobi .Może czas na rezygnacją?Nie ma pojęcia pan o tej działalności .
30. Dodane przez Adam, w dniu - 13-01-2020 18:20
Pan Karpiński straszy może raczej niech się zajmie problemem wywozu śmieci z kamienic należących do Budynków Komunalnych. Zapraszam na ul. Leszczynskich 35. Brak worków do segregacji walajace się śmieci będące pokarmem dla szczurów. Zapraszam też sanepid gdyż istnieje realne zagrożenie epidemia
31. Dodane przez PIOTR, w dniu - 13-01-2020 18:42
czyli na cmentarzu nie ma bio i plastików - i wszystko idzie do zmieszanych i tam ustawa już nie działa - to jak to jest panie Karpiński może zrobić tak jak w jednostkach samorządowych po prostu nakazać zabieranie śmieci do domu, 
jeżeli dziecko w przedszkolu musi ze sobą ogryzek czy skórkę od banana
32. Dodane przez Do kom.9, w dniu - 13-01-2020 18:43
(...) Jeśli kogoś tam ma to z urzędu płaci wszystkie wymagane opłaty, a jeśli nie ma to nie jest zobowiązany do takowych. Gdzie tu problem?
33. Dodane przez jsjs, w dniu - 13-01-2020 18:44
czyżby to jakiś pracownik z MZO dzwonił luub KZGRL? Bo tam zaraz pewnie przymuszą do podpisania umowy z MZO na gorszych warunkach.. i co? oczywiście zarobią a nienpozwolą.zarobić komuś z lipna.. szkoda że z lipna nie chce stanąć w przetargu na Leszno.. chętnie bym rozwalił monopol MZO
34. Dodane przez znicze, w dniu - 13-01-2020 18:46
Zawartość tych cmentarnych śmietników znakomicie napędza pewne leszczyńskie stowarzyszenie dumnie organizując po szkołach i przedszkolach zbiórki nowych zniczy na 1 listopada i obdzielając nimi rzekomo potrzebujących, w ramach autorskiej akcji Podziel się zniczem. Mienią się, że do akcji włączają inne leszczyńskie organizacje pozarządowe, Urząd Miasta, że w 2018 roku zebrali i rozdysponowali ponad 1 000 nowych zniczy i z każdym rokiem liczą na więcej, coraz więcej zniczy na cmentarze!
35. Dodane przez alla, w dniu - 13-01-2020 19:34
podziękujcie PiS-owi za super podwyżki wszystkiego, w tym śmieci i innych
36. Dodane przez Kiki, w dniu - 13-01-2020 19:38
Czyli co cmentarz może nie segregować a my musimy??? To jest precedens
37. Dodane przez organista, w dniu - 13-01-2020 20:14
Kosciol katolicki ( sukienkowi) to tez jest specyficzna KASTA nietykalnych ludzi.
reklama
38. Dodane przez do 28od wieśka i innych, w dniu - 13-01-2020 20:36
"opłatę za grób mam zapłaconą do 2032" no to lez spokojnie i nie drzyj papy nad reszta grobami bo nie lezysz tam sam a do tego nie przystoi ani tu ani pozagranicami jak mowila wasza premierzyca na 1 m wglab.
39. Dodane przez Do 33, w dniu - 13-01-2020 20:55
Nie dzwonił żaden pracownik, ani nikt związany w żaden sposób z KZGRL (poza związkiem wynikającym z przynależności do tego związku z urzędu) tylko ktoś kto ze względu na smierć bliskiej osoby jest kilka razy w tygodniu na cmentarzu i ma wątpliwa przyjemność obserwować bierność właściwych służb.
40. Dodane przez jacek, w dniu - 13-01-2020 20:58
Pan Karpiński lepiej niech się zajmie aneksami do umów.Do tej pory nic stosownego nie otrzymałem a to połowa stycznia
41. Dodane przez Do 26, w dniu - 13-01-2020 21:07
Ciekawe kto po Tobie grób posprząta? Będzie miał kto? Rodzina? Postawi ktos w ogóle znicz, położy kwiaty? GENIUSZ
42. Dodane przez czy z nami leci prezydent?, w dniu - 13-01-2020 22:03
Schował się gdzieś i nie widzi problemu śmieci oraz horendalnej ceny, cisza sza ani mru mru w tej sprawie! 
Za bajzel śmieciowy odpowiadają wszyscy samorządowcy, co pięknie zakomunikowali nam, że decyzję podjeli jednogłośnie. Dwa miesiące temu z dnia na dzień wyłączyli cmentarze z systemu kzgrl. Gdzie okres przejściowy? 
Naliczcie karę a mieszkańcy podziekują wam w przedterminowych wyborach samorządowych!!!
43. Dodane przez do kom. 26, w dniu - 13-01-2020 22:14
Przestań biadolić, że kościół jest biedny. Pławi się w wielu bogactwach, o których my śmiertelnicy nie mamy zielonego pojęcia, a oni mocno ukrywają. Mają sporo ziemi i danin, od których nie odprowadzają podatków. I wiele innych smaczków ciekawych, w tym majbachów.
44. Dodane przez sezi, w dniu - 13-01-2020 22:27
Do kom. 40 P. Jacku wypchnięto z KZGRL umowy z firm do MZO /kiedyś je zabrano od MZO/ i mają kłopot z głowy, a pan Karpiński ciągle mówi o obowiązku kontroli i karach, więc otrzymanie jakiegokolwiek aneksu do raczej nierealne
45. Dodane przez uli, w dniu - 13-01-2020 22:33
Nie wydziwiajcie, kto jest odpowiedzialny za cmentarz, ten powinien udostępnić ludziom miejsce do składowania odpadów. Na pewno nie pójdę z pustymi zniczami do domu,lub zwiędniętymi kwiatami. W dużych miastach jak np. Poznań -cmentarz Junikowo nie ma tym temacie problemu, a w Lesznie z każdą sprawą pod górkę.
46. Dodane przez do 43, w dniu - 13-01-2020 22:53
A ciekawe ile ty przeznaczyłeś na ubranie grobu na Wszystkich Świętych.Chodząc po cmentarzu widziałam groby na których przystrojenie wydano grubo ponad 500 zł.Nie zazdroszczę innym ale może i tu zastosować ekologię i kupować mniej ozdób,które latami się rozkładają?
47. Dodane przez do 42, w dniu - 14-01-2020 06:43
Gdzie to jest napisane? Nie, prezydent z nami nie leci.
48. Dodane przez riosko, w dniu - 14-01-2020 06:56
Wyuczona regułka służbisty, który nie umie wysłuchać głosów i pomóc w rozwiązaniu. Zawsze można i trzeba pomóc a nie straszyć karami! Sami wprowadzają zmiany z uchybieniami prawnymi. Cztery miesiące było wystarczajacym czasem żeby przygotować wszystkie wymagane uchwały na 1-go stycznia 2020. 
Najlepiej własne (...) i wygodnictwo tłumaczyć ustawą dającą 12-sto miesięczny czas., najlepiej wprowadzcie na minutę przed dopuszczalnym terminem. 
Pewne jest, że żadna ustawa nie zezwala samorządowi na działania bez uchwał!!! 
Jeden przykład ze względu na brak czasu.. Jak można wymagać brązowe pojemniki bez stosownej ustawowo wymaganej uchwały, dokonującej wyboru pomiędzy pojemnikiem a workiem, okreslajacej jakie wymogi muszą spełnić. Rozporządzenie określa jedynie kolor brązowy i napis BIO pojemnika lub worka na odpady biodegradowalne, wyboru dokonuje uchwałą rada miasta. 
Jak to nazwać? Pojemniki są warte grube tysiące!
49. Dodane przez 1TB1H, w dniu - 14-01-2020 07:33
Gdzie ta segregacja śmieci?! Zapytać (...) KK co planują z tym zrobić.
50. Dodane przez Ela, w dniu - 14-01-2020 07:48
Co panie Karpiński trzeba się ostro wziąść do pracy ,nie ma pieniędzy za siedzenie na stołku ,chyba że się pan nie zna to proszę opuśćić to stanowisko,jest pan bardzo nie honorowym człowiekiem od razu mówiłem że się pan nie nadaje na to stanowisko ,straszy pan wszystkich karami,a sam pan nie umie zorganizować ładu i porządku
51. Dodane przez DO 4, w dniu - 14-01-2020 07:51
Jeśli śmietnik przycmentarny zostanie zlikwidowany to wszystkie śmieci wylądują w koszach na Osiedlu Przyjaźni. I zapewne Mieszkańcy tego osiedla będą obciążeni dodatkowymi opłatami. Jakim prawem? Kościół za wszelkie sakramenty a i za miejscówkę na cmentarzu kasuje ogromne kwoty. Niech więc płacą za wywóz śmieci ze swoich posesji. Do kasy przy każdej okazji wyciągają ręce...
52. Dodane przez Demon, w dniu - 14-01-2020 08:56
Czy na pewno zmarłym jest potrzebna taka ilość śmieci na grobach?
53. Dodane przez Kazek, w dniu - 14-01-2020 09:41
Sytuację obserwuję od dłuższego czasu-śmieci / jak widać na zdjęciach / pochodzą w większości od mieszkańców okolicznych bloków.Po co segregować w domu jak można podrzucić na cmentarz parafialny."Niech się inni martwią" - z takiego założenia wychodzą śmieciarze.Może SM przyjrzy się problemowi i wzmocni nocne patrole.Chwycić jednego i dla przykładu sowicie ukarać.Cmentarz jest dobrem Leszna-wpisany na listę zabytków i należałoby o niego dbać.Tyczy to wszystkich mieszkańców.Sytuacja pokazuje kto zamieszkuję bloki przyległego osiedla - wstyd,wstyd.
54. Dodane przez ela, w dniu - 14-01-2020 11:20
tam nie ma segregacji
55. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 14-01-2020 16:23
do komentarza 41 Jak po mnie nikt nie postawi znicza lub wiązanki to przecież nie ma problemu nie będzie śmieci FILOZOFIE z Bożej łaski
56. Dodane przez ?, w dniu - 14-01-2020 18:03
Za dużo śmieci produkujemy! Za dużo! Minimalizm to sztuka nauczcie sie tego. A po licho kupujecie tyle bzdur w kartonach, plastikach, chemii w plastkach i podobnie na cmentarz. Czy nie wystarczy jeden znicz?
57. Dodane przez stop, w dniu - 14-01-2020 18:13
Należy uwrażliwiać mieszkańców na oszczędne zdobienie grobów. Stop śmieceniu cmentarzy.
58. Dodane przez REKLAMA, w dniu - 14-01-2020 23:10
Witam ! czy jest możliwość postawienia lub powieszenia reklamy na cmentarzu ?
59. Dodane przez pati, w dniu - 14-01-2020 23:39
I w tym szczególnym miejscu minimalizm globalnie wskazany. Przychylam się do opinii 56 i 57 .
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj