Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow Akwawit reanimacja?

Akwawit reanimacja?

26.02.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Z Urzędu Miasta Leszna wyciekła informacja, że toczą się rozmowy w sprawie kupna przez miasto pływalni Akwawit. Przyznam, że w pierwszej chwili ucieszyła mnie ta wiadomość. Trudno się dziwić, już kiedyś pisałem, że upadek naszego aquaparku jest chyba najsmutniejszą rzeczą, jaka się w Lesznie wydarzyła w ostatnim 30-leciu, czyli w dobie kapitalistycznej Polski. Napisałem również, że dowodzi tezy, że kapitalizm wcale nie jest taki dobry, jak by się nam wydawało. A teraz proszę – pływalnia miałaby stać się miejska, więc trochę jak za czasów socjalizmu. Trochę, ale zawsze coś.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Oczywiście więcej w tej sprawie nie wiemy niż wiemy. Kiedy już wyciek się dokonał, pan prezydent skomentował go krótko: „prawda, ale nic więcej nie powiemy, bo mogłoby to zaszkodzić negocjacjom”. Nie znam się na technikach negocjacyjnych, ale zdaje się, już sam wyciek mógł im zaszkodzić, bo po czymś takim do głosu dochodzi tak zwane społeczeństwo, czyli całkiem sporo ludzi, którzy prezydentowi zaczynają wiercić dziurę w brzuchu, żeby kupował. Albo żeby nie kupował. Z sondy na naszym portalu wynika, że tych drugich jest zdecydowanie więcej, tak mniej więcej dwie trzecie, ale to tylko sonda, a nie solidne badania opinii publicznej robione przez
profesjonalne sondażownie.

Choć bym ich tak do końca nie przekreślał - Pan Prezydent w kampanii wyborczej obiecywał budowę zupełnie nowej pływalni, w dodatku połączonej z halą sportową. Pokazywał nawet lokalizację - ostatecznie, zdaje się, miały to być tereny na Antoninach, które według zapowiedzi w ogóle mają się stać leszczyńskim Singapurem. Więc kto przy zdrowych zmysłach nie chciałby czegoś tak wspaniałego, nawet jeśli miałoby to kosztować parędziesiąt milionów złotych?
Inna rzecz, że nie wiemy, ile kosztowałaby reanimacja Akwawitu. Urząd nabrał wody w usta co do ceny zaproponowanej przez właściciela (a właściwie właścicielkę). Zresztą nie tylko o samą pływalnię chodzi, ale także i otaczający ją grunt, zwłaszcza parking. Oczywiście można założyć, że cena nie jest wygórowana, bo gdyby była, Pan Prezydent odesłałby list ad acta i usiadłby nad planami Antonin. A tymczasem rozmawia… Inna rzecz, że właścicielka nie bardzo ma chyba komu to sprzedać, bo sam Pan Prezydent przyznał, że mocną kartą miasta jest plan zagospodarowania przestrzennego. Chodzi o to, że w tym miejscu może być tylko pływalnia, a nie żaden market, hurtownia, ani dyskoteka. A w końcu ilu jest w Polsce kolekcjonerów upadłych basenów?

Więc załóżmy, że cena jest bardzo atrakcyjna - niech to będzie nawet milion złotych. Jak wiemy przywrócenie pływalni do użytku kosztować ma sześć milionów - taką kwotę podała słynna speckomisja do spraw Akwawitu, która w pocie czoła pracowała w poprzedniej kadencji Rady Miejskiej. Komisja sporządziła raport, który nigdy nie został konkretnie omówiony, ale wiadomo tyle, że właśnie sześć milionów trzeba w toto wsadzić - nie wiem tylko, czy chodzi o przywrócenie do stanu z czasów świetności i trzech zjeżdżalni, czy do stanu sprzed upadku, czyli że się dało pływać. Tak czy inaczej komisja stwierdziła, że lepiej budować nową pływalnię. Czyli mamy dwie trzecie naszych czytelników plus radnych z komisji, żeby stawiać nowe i się w reanimacje żadne nie bawić.
A co ja sądzę? Pewnie nikogo to nie obchodzi, ale od tego szefostwo dało mi rubrykę, żebym sobie od czasu do czasu mógł pozwolić na swoje widzimisię. Więc gdybym był prezydentem Leszna albo radnym, i ktoś by mnie zapytał, czy kupować Akwawit odpowiedziałbym natychmiast i bez wahania: tak, kupować. Ale ani złotówki nie pakować w reanimację. Zaraz po zakupie wystąpiłbym natomiast do Rady Miejskiej o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego na handlową. No i sami Państwo wiedzą, co dalej: pływalnia na sprzedaż, pieniądze na nowy basen. A jak dobrze pójdzie, to i halę z basenem. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że nie mam pojęcia o rynku nieruchomości - prawda, gdybym miał, to bym pewnie siedział na Bahamach, a nie nad klawiaturą. I pewnie dlatego nikt mnie nie posłucha.


 
Komentarze (34)
1. Dodane przez jot123, w dniu - 26-02-2020 00:52
nasze miasto jest za biedne na takie obiecanki cacanki typu nowa hala z basenem. Jestem za reanimacją akwawitu...
2. Dodane przez Archanioł, w dniu - 26-02-2020 06:30
AKWAWIT REANIMACJA? DOBRE! ALE OBAWIAM SIĘ, ŻE REANIMACJA to chyba urzędowi miasta by się przydała bardziej. A przynajmniej solidne, wiosenne przewietrzenie gabinetów.  
Atrakcyjna cena Panie Redaktorze, za coś, co zostało odebrane mieszkańcom i dość dziwnie, by nie rzec złodziejsko sprzedane, to nie milion, a symboliczny 1 zł (słownie: złotówka) netto. Jednak i ta złotówka to nie będzie sukces, a kukułcze jajo, bo po niej już nie dość mocno zaniżone wtedy 6 milionów wydatków, ale na dziś chyba ze 25-30 milionów inwestycji w coś, co już nigdy potem nie przyniesie nawet jednej złotówki zysku, bo zawsze będzie niedochodowe. Ale jeżeli urząd rozmawia o wykupie pod remont, to przynajmniej można się domyślać jak głęboko nasi szanowni urzędnicy muszą mieć zadnie słynnej komisji, która sugerowała budowę nowego obiektu. 
I na koniec dodam jeszcze jedną rzecz, że jeżeli urząd rzeczywiście rozmawia (chociaż bardzo zastanawiające, że w tajemnicy, bo zaraz nasuwa mi się pytanie o jakich jeszcze wielkich obciążeniach rozmawiają w tajemnicy) to by znaczyło, że wtedy po serii burzliwych spotkań to nie Wódz wygrał silnym zdaniem w sprawie, a druga strona zastawiając smakołyk w pułapce, który on zwęszył i do którego bez konsultacji z mieszkańcami właśnie podchodzi. Zaś druga strona w tym czasie może zaczyna się cieszyć, że sprzeda kulę u nogi (i pewnie obojętnie czy za milion czy za 1 zł), która w przyszłości napędzi interes upadającemu hotelowi. 
No, ale czas pokaże czy w tej sprawie znowu wdepnęliśmy po uszy czy tylko po pas z wydatkami i czy znowu nabijamy kabzę komuś innemu.
3. Dodane przez A, w dniu - 26-02-2020 06:33
Kto twierdzi, że my żyjemy w kapitaliźmie? Jaki Panie Adamek kapitalizm? Czegoś takiego nigdy w Polsce niestety nie było.
4. Dodane przez Jan, w dniu - 26-02-2020 06:34
I znowu doić obywateli z pieniędzy
5. Dodane przez WW, w dniu - 26-02-2020 07:05
Ten basen przestał być atrakcyjny, brakowało pieniędzy na utrzymanie, odpadały kafle, fugi, grzyb się dostał, w szatniach śmierdziało, szafki pordzewiałe, zjeżdżalnie zatarte. Dlaczego tak się stało ? Dlaczego Leszno przestało na ten basen chodzić ? Dlaczego nawet po wielkim remoncie po kilku miesiącach będzie to samo ? Dlaczego 6 mln to śmiech (nowa automatyka, kafle, szatnie, załoga, środki czystości, woda, sanepid, odrdzewianie i malowanie itd). 6 mln ?????
6. Dodane przez Ona, w dniu - 26-02-2020 07:13
Panie redaktorze jestem za kupnem akwawitu z jednej strony basen byłby za 6 milionów i tereny gdzie można by było postawić hale za 30 milionów i tak się opłaca niż budowa basenu za 50 i budowa hali za 30 czyli 50 milionów do przodu mała szybką kalkulacja
7. Dodane przez Hhhh, w dniu - 26-02-2020 07:30
Tak w lesznie lubią zmieniać plan zagospodarowania i przejmować za pół darmo działki z rak prywatnych. Niedługo tv się zjawi proszę czekać
8. Dodane przez Yhym, w dniu - 26-02-2020 08:05
Reanimacja Akwawitu to bardzo zły pomysł on się przecież sypie! To raz. Nawet jeśli dojdzie do zakupu tego obiektu to i jak nim dojdzie do transakcji miną miesiące. Nim zostanie oddany do użytku to miną lata. Leszno jest za biedne by zrobić to wszystko od razu.
9. Dodane przez Smiech, w dniu - 26-02-2020 08:07
Ja się pytam gdzie tu jest prawo ?????? Ty Kowalski liczony co do centymetra działki, podatki, pity srity, zusy, za co można to ujechać i do tego dowalić karę. A tutaj rzeczoznawca wartość samego terenu wystawiłby za te 6 mln i wszystko gra !!! Czyli co, Kowalski może za złotówkę kupić dom z działką i pod stołem uprać 500 tys ???????
10. Dodane przez Kirk, w dniu - 26-02-2020 08:25
Można odkupić i przenieść tam cały urząd miasta! Wszystkie wydziały. Nawet starostwo powiatowe z placu Kościuszki.
11. Dodane przez iga, w dniu - 26-02-2020 08:40
Jakoś tak dziwnie beztrosko poprzednicy p.Prezydenta sprzedali za bezcen/ byle się tylko pozbyć/ różne nieruchomości w centrum Leszna,o zgrozo co dzisiaj przedstawiają te miejsca np.teren po byłejGoplanie,dawne Młyny i oczywiście pływalnia.Czy te nieruchomości nie były sprzedawane z jakimś przeznaczeniem?
12. Dodane przez janusz, w dniu - 26-02-2020 08:42
Jak mawia mój szwagier budowlaniec, starych trupów się nie remontuje tylko za te same pieniądze stawia się nowe. Lepiej postawić mniejszy, skromniejszy(Kościan, Gostyń) niż reanimować tego kolosa w którym wszystko jest do poprawy. Nie róbcie prywaciarzom prezentu że odkupicie te dziurawe akwarium
reklama
13. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-02-2020 08:50
Do Pana Redaktora 0,7 miliona kosztował pomnik z 5 zardzewiałych blach. To ile będzie kosztował remont basenu. Na pewno nie 10 pomników.
14. Dodane przez karol, w dniu - 26-02-2020 09:22
Panie Redaktorze- ostatnie zdania są najwłaściwsze i te winiwn pan prezydent wziąć do serca1111
15. Dodane przez Znawca, w dniu - 26-02-2020 09:59
Popieram komentarz 12, lepiej mniejszy, ale nowy niż kupować studnie bez dna.
16. Dodane przez wiesiek, w dniu - 26-02-2020 10:07
Tak , tylko nieZapominajmy że mamy w Polsce nadal komunizm tylko na prawach demokracji , i dlatego jest tak a nie inaczej .Komuniści się tak szybko i łatwo nie poddadza.
17. Dodane przez leszczy7nianka, w dniu - 26-02-2020 10:13
ja uwazam ze nalezy obciazyc kara na zdewastowanie naszej plywalni a za pieniazki te odkupic plywalnie.Czyli plus i minus wynosi zero i za taka kwote nabyc plywalnie i wyremontowac.Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych .
18. Dodane przez leszczy7nianka, w dniu - 26-02-2020 10:14
ja uwazam ze nalezy obciazyc kara na zdewastowanie naszej plywalni a za pieniazki te odkupic plywalnie.Czyli plus i minus wynosi zero i za taka kwote nabyc plywalnie i wyremontowac.Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych .
19. Dodane przez Adam, w dniu - 26-02-2020 10:19
Z jednej strony miejscy "myśliciele" chcą coś zrobić dla ludzi, z innej zabierają pieniądze nauczycielom . Jakoś nikt nie mówi, że miasto zabrało z pensji nauczycieli stażystów 2% wynagrodzenia. Niby nic ale przy tak niewielkich zarobkach jeszcze te 2% czyni z miejskich "myślicieli" ludzi śmiesznych.
20. Dodane przez aaa, w dniu - 26-02-2020 10:29
Basen powstal z posyslu pracownika Akwawitu. Chodzilo aby nie marnowac ciepla podczas retyfikacji spirytusu. 
Pan SG zodzil sie na wygudowanie tego tylko dlatego ze cieplo bylo za darmo. W momencie kiedy cieplo technologiczne przestalo plynac z Akwawitu nie ma mowy o jakimkolwiek zysku w tej plywalni, a jedynie mozemy narazic sie na duze strary. Nie dosc, ze wszystko stere I do remontu, to instlalcje sa takze nieekononiczne. Nie wiem dlaczego Prezydent wogole rozmawia z tymi co posrednio doprowadzili do zgony naszego leszczynskiego basenu.
21. Dodane przez BELFER, w dniu - 26-02-2020 10:52
do kom 1. Jak można reanimować trupy. Akwawit-pływalnia to jest trup. Trzeba budować nową halę i basen, nawet jeśli to potrwa 5-6 lat. Co pan Prezydent zrobi jak Akwawit przestanie produkować spirytus, bo na dzień dzisiejszy jest w stanie agonalnym. Skąd będzie dostarczana ciepła woda z MPEC-u. Kpina. Nowy basen to nowe technologie np fotowoltanika. Trzeba iść w tym kierunku
22. Dodane przez do 12, w dniu - 26-02-2020 11:40
Budowa takiego małego basenu,jak w Gostyniu,Kościanie który jest niewiele większy od basenu w Lesznie przy SP 7 mija się z celem.Przecież Leszno jest większe 3 X od tych miast to raz. Nikt nie mówi o budowie tak dużego kompleksu jakim jest Akwawit,ale też bez sensu budować mały basen.Lepiej nawet odczekać 3 lata dłużej i wybudować duży,naprawdę basen.
23. Dodane przez Patrycja, w dniu - 26-02-2020 11:55
Coś mi się wydaje że nie doczekamy się pływalni w Lesznie szybko. Kombinowanie jak koń pod górkę trwa w najlepsze. Tak jak było z młynami czy goplaną. Jak to się skończyło każdy widzi.
24. Dodane przez Do kom 22, w dniu - 26-02-2020 12:02
Do kom 22: basen przy SP7 jest dostepny tylko po godzinie 18 przez 3 godz, prosze przyjsc zobaczyc ile jest ludzi. Jak pamietam na akwawicie czesto byly pustki (pojedyncze osoby byly na pływalni). Nikt nie mowi, ze ma byc tak maly jak w Koscianie tylko mniejszy niz Akwawit. Drugi basen ktory jest dostepny od rana do wieczora wystarczajaco rozlozy liczbe osob chętnych do plywania.
25. Dodane przez Pongo, w dniu - 26-02-2020 12:15
Czyli następne lata będę latać z dzieciakami do Kościana/Gostynia czy innych miast. Na pływalnie się u nas nie zanosi.
26. Dodane przez Odkupić Akwawit, w dniu - 26-02-2020 12:17
Według mnie zakup i koszt doprowadzenia do stanu używalności to pewnie jakieś 10-15mln zamiast 50-60mln za budowę nowego obiektu. 
Poza tym zawsze można pomyśleć o wyburzeniu "starego" po wybudowaniu "nowego" i sprzedaży gruntu pod inwestycję komercyjną jak sugeruje Pan Redaktor
27. Dodane przez Archanioł, w dniu - 26-02-2020 13:06
do 26. PO CO WYBURZAĆ (dodatkowe koszty) i na tym miejscu budować nowy, jak można budować nowy w innym miejscu i to bez wyburzania? O szastaniu kasą na wyburzenie i milionami na budowę w bardzo zadłużonym mieście naaaawet nie wspomnę, bo to oznacza szacunek do publicznego grosza iście nowoczesny.
28. Dodane przez rozbiórka, w dniu - 26-02-2020 13:23
Właścicielka niech sobie sama z problemem poradzi, a jak nie ma kasy na rozbiórkę, to niech miejscowym złomiarzom pozwoli wziąć się do roboty, pewnie w dwa tygodnie się uwiną, i to na wolontariacie.
29. Dodane przez Popieram kom. Nr 1, w dniu - 26-02-2020 15:33
Wszędzie trabia, że idzie spowolnienie gospodarki. 
Tak więc budowa nowego basenu raczej jest bardziej ulotnym planem inwestycyjnym. 
Na akwawicie byłem średnio 3 razy w tygodniu, na sp 7 uda mi się raz w miesiącu. 
Tak więc jestem za reaktywacją akawitu, bo podejrzewam, że w nowobudowanym mogę już nie zdążyć poplywać. 
Dzisiaj pozostaje mi jechać do Kościana, ale do biletu 11 zł muszę jeszcze doliczyć koszty paliwa.
30. Dodane przez do 29, w dniu - 26-02-2020 16:25
Ja popieram to co piszesz.A do 27-mylisz się,na Antoniny daleko z niektórych dzielnic.
31. Dodane przez Archanioł, w dniu - 26-02-2020 18:09
do 30. JEŚLI Kolega do mnie pisze, to jeśli potrafi odrobinę czytać to w moim komentarzu nic nie wspominam o Antoninach, a jedynie o budowie nowego obiektu niekoniecznie tam, bo to oczywiście nie jest najszczęśliwsza lokalizacja.
32. Dodane przez Tomek72, w dniu - 26-02-2020 19:14
Jarek - BARDZO DOBRE ROZUMOWANIE - kupić, ale za MOŻLIWIE NAJLEPSZĄ CENĘ, bo "Akwawit" - musi sprzedać a miasto MOŻE kupić - ale to powinna być UCZCIWA TRANSAKCJA (pisałem o tym już KILKA LAT temu) ...  
 
Inaczej obok "dziury po Goplanie" - ruin młynów, dojdzie nam "dziura po Akwawicie" ... 
 
A potem KAŻDY scenariusz jest możliwy - choć ja REANIMOWAŁBYM basen dlatego, że to można zrobić CIRCA w 2 lata ... można zrobić TERMOMODERNIZACJĘ, na dachu zainstalować solary i panele fotowoltaniczne i zrobić tam MIEJSCIE CENTRUM SPORTU i rekreacji - rozbudowując SUKCESYWNIE krok po kroku ...
reklama
33. Dodane przez Dawidos, w dniu - 26-02-2020 19:37
Witam, mieszkańców a co z " termami" w Rydzynie koło CPN ?
reklama
34. Dodane przez Krycha, w dniu - 26-02-2020 19:54
Gudzowata cwana baba ruine odda hotel zatrzyma wykąpią sie na basenie przyjda do hotelu, do basenu trzeba bedzie na utrzymania dokładać ,a ona na hotelu zarobi
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj