Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Koniec z nowymi terenami mieszkaniowymi

Kubiak: plany rozwoju miasta

Koniec z nowymi terenami mieszkaniowymi

15.06.2015. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Wytyczanie nowych terenów pod zabudowę mieszkaniową jest i niepotrzebne, i szkodliwe – mówił w Rozmowach Elki Maciej Kubiak, nowy naczelnik Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa Urzędu Miasta Leszna. Wydział właśnie przystąpił do opracowywania nowego studium kierunków zagospodarowania miasta, gdzie liczba terenów pod budownictwo zostanie ograniczona.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:
Studium to dokument, na podstawie którego przygotowuje się plany zagospodarowania przestrzennego poszczególnych dzielnic Leszna. Wprawdzie przygotowanie dokumentu potrwa jeszcze wiele miesięcy, jednak Maciej Kubiak już teraz zapowiada, że jedną z najważniejszych nowości będzie ograniczenie nowych terenów pod zabudowę mieszkaniową. Dlaczego? Bo ich nie potrzeba.

-Już teraz w planach zagospodarowania mamy rezerwę przestrzeni na 11,5 tysiąca osób, obecne studium zakłada aż 40 tysięcy miejsc, podczas gdy prognozy demograficzne pokazują, że za 20 lat będzie nas o 2 tysiące mniej - tłumaczy Maciej Kubiak. Jego zdaniem rozszerzanie terenów pod zabudowę może być wręcz szkodliwe, zwłaszcza dla budżetu miasta - nowe działki oznaczają bowiem konieczność budowy infrastruktury podziemnej i drogowej. -Moglibyśmy doprowadzić miasto do bankructwa - mówi Kubiak.

Zamiast rozbudowy Architekt Miejski proponuje rozwój w ramach już wyznaczonych terenów, zwłaszcza inwestowanie w Śródmieściu. Jak podkreśla, ma to być ważny element rewitalizacji. Maciej Kubiak przyznał jednak, że sukces tej koncepcji zależy też od dobrej współpracy Leszna z ościennymi gminami, do których przenosi się wielu mieszkańców - ten trend też należy wyhamować.


 
Komentarze (58)
1. Dodane przez Honkisz, w dniu - 15-06-2015 12:47
Jedyna nadzieja - w pracy Macieja.
2. Dodane przez wiwi, w dniu - 15-06-2015 14:08
wygląda na to, że jedyne co pozostanie po Borowiaku to wycięte drzewa
3. Dodane przez Anna, w dniu - 15-06-2015 14:16
Popieram w zupełności zdanie Pana Macieja Kubiaka. Musimy się nauczyć rozsądnie gospodarować naszymi wspólnymi pieniędzmi.
4. Dodane przez honkisz, w dniu - 15-06-2015 14:18
Swietnie, ze TAk myśli perspektywicznie, bo miasta nie stać na rozrzutność i marnowanie budżetu, a dziś faktycznie dzialek na sprzedaż jest w brud. Tak trzymać!
5. Dodane przez zdm, w dniu - 15-06-2015 15:15
"dziś faktycznie działek na sprzedaż jest w brud. Tak trzymać!" 
Teraz to właściciele działek budowlanych mogą liczyć na 100 procentowy wzrost wartości działki.Teraz wychodzi powoli szydło z worka jakie będą tendencje na rynku budowlanym.Wiadomo kto na tych ograniczeniach zarobi bez wkładu własnego.
6. Dodane przez wyborca, w dniu - 15-06-2015 15:17
Do komentarza drugiego masz takie same prawa jak pan Borowiak zostać Prezydentem i będziesz mógł swój talent wiedzy pokazać w zarządzaniu miastem. A nie idiomatyzmy wypisywać pozdrawiam wyborca Pana Borowiaka
7. Dodane przez obserwator, w dniu - 15-06-2015 15:26
Na kolana Do Pana Miłka z prośbą o wydanie milionów
8. Dodane przez ccc, w dniu - 15-06-2015 15:34
chyba trzeba szukać działki w podmiejskich wsiach ponieważ w Lesznie działki będą droższe niż w Poznaniu
reklama
9. Dodane przez wow urzędnicza logika, w dniu - 15-06-2015 16:06
Panie Kubiak troche wyobrazni, bo ograniczenie terenów pod zabudowę oznacza wzrost cen działek i w efekcie dalszą migrację społeczeństwa poza teren Leszna do gmin ościennych, gdzie ceny gruntów są dużo niższe
10. Dodane przez słuchacz, w dniu - 15-06-2015 16:13
bardzo rozsądne podejście, przemyślane planowanie rozwoju miasta,należy rozważnie wydawać publiczne pieniądze nareszcie ktoś myśli kompleksowo
11. Dodane przez iki, w dniu - 15-06-2015 16:40
Malepszy tymi chorymi cenami ziemi wyrzucił większość inwestorów do Dąbcza i Wilkowic, kontynuacja celowego wyludniania Leszna trwa :(
12. Dodane przez krzysiek, w dniu - 15-06-2015 16:55
Czy Komentator nr 9 zrozumiał przekaz, że miasta nie stać na zaciąganie zobowiązań co do inwestycji, które nie są potrzebne? Tutaj trzeba działać wielotorowo. Współpraca i solidarność jest potrzebna. Od czegoś trzeba zacząć Szanowny Komentatorze.
13. Dodane przez Hela, w dniu - 15-06-2015 17:06
Najpierw trzeba się zastanowić, dlaczego jakieś 80% młodych ludzi woli się wybudować / nabyć dom w okolicznych miejscowościach. Bo ogłoszenie tego w taki sposób spowoduje dalszy wzrost cen działek i marne perspektywy na to, że ktoś w mieście będzie chciał osiąść. Bo niby jak Pan Kubiak widzi "dogadanie się z ościennymi gminami"? Że niby podniosą podatki i ceny gruntów?
14. Dodane przez zazenowany, w dniu - 15-06-2015 17:24
Od paru lat zbieram na działkę w Lesznie, w następne wakacje miałem kupować wymarzoną działkę w ojcowski mieście, ale widzę, że trzeba będzie stąd migrowac...
15. Dodane przez Bob, w dniu - 15-06-2015 17:46
Nareszcie ktoś myśli perspektywicznie w kategoriach ekonomicznych. Należy wykorzystać posiadane zasoby bez niepotrzebnych nakładów finansowych. Jaka jest prognoza demograficzna wszyscy wiemy-a ceny działek osiągnęły już swój pułap maksymalny i drożej chyba być nie może. Tak trzymać
16. Dodane przez Honkisz, w dniu - 15-06-2015 17:48
Macieju, pokaż wszystkim co potrafisz. A potrafisz dużo.Bo jesteś z Gronowa.
17. Dodane przez haha, w dniu - 15-06-2015 18:07
No jeden z Gronowa pokazał co potrafi , szczególnie przy lodowisku hahahah
18. Dodane przez dobra rada, w dniu - 15-06-2015 18:10
Mam nadzieje że jako naczelnik ,nie będzie już współpracował z wybranymi firmami budowlanymi . 
Oficjalnie i nieoficjalnie ...... pod czyimś nazwiskiem.
19. Dodane przez wert, w dniu - 15-06-2015 18:28
skoro miasto się wyludnia to działki powinny być rozdawane za darmo, tak jak to jest w szwedzkich miastczkach
20. Dodane przez obserwator, w dniu - 15-06-2015 18:52
To nieprawda, że w Lesznie brak pieniędzy. Tylko w oświacie marnuje się setki tysięcy, a może i miliony złotych.
21. Dodane przez Maria, w dniu - 15-06-2015 18:59
Należy przyciągać inwestorów, by powstawały nowe miejsca pracy a wówczas ludzie będą przybywać, kupować działki, budować się. Wówczas miasto nie będzie się wyludniać, nie można tylko liczyć na płodność mieszkańców. Czy zmiana studium nie spowoduje możliwości kupna hektarów jako ziemi rolnej, bowiem dużo ziemi należy do miasta.
22. Dodane przez rysiek, w dniu - 15-06-2015 19:19
Czy komentator nr 12 rozumie, że dla rozwoju miasta NIEZBĘDNE są możliwie jak najtańsze i łatwo dostępne grunty. Bez tego żadne miasto nie będzie się rozwijało.
23. Dodane przez XXX, w dniu - 15-06-2015 19:40
Według mnie brak nowych gruntów spowoduje zubożenie miasta a nie oszczędności ponieważ ludzie będą się wyprowadzać i podatki będą płacić w innych miastach, a Leszno będzie miastem starych ludzi mieszkających w starej płycie, a centrum będzie zamieszkiwać przez osoby zajmujące mieszkania socjalne. Po takich strategicznych pomysłach liczba mieszkańców za 10 lat nie przekroczy 50 tyś.
24. Dodane przez do k. 12, w dniu - 15-06-2015 20:00
Czas rozliczyć nietrafione inwestycje, i nie tylko.
25. Dodane przez ekonomista, w dniu - 15-06-2015 22:09
rozgłaszanie, że liczba mieszkańców będzie spadać to NEGATYWNY SYGNAŁ DLA INWESTORÓW, zaplecze Borowiaka: z marketingu jedynka z minusem!!! :(
26. Dodane przez sceptyk, w dniu - 15-06-2015 22:14
coś dużo pochwalnych komentarzy pisanych nawet w podobny sposób... chyba młodzieżówka PL18 dostała "prasówkę" do odrobienia:)
27. Dodane przez Wątpiący bankrut, w dniu - 15-06-2015 23:45
Z ew. bankructwem spowodowanym nowymi terenami pod zabudowę mieszkaniową, to chyba lekka przesada. Zwłaszcza gdy w prasie fachowej czyta się, że segment gruntów mieszkaniowych może być lokomotywą rozwoju rynku. Rozszerzanie terenów pod zabudowę może generować spore koszty, ale przyczyn ew. ryzyka bankructwa doszukiwałbym się w mniej potrzebnych a kosztownych wydatkach miasta, na przestrzeni wielu lat a nie w zaspokajaniu podstawowych potrzeb mieszkaniowych. 
Dopóki miasto podejmuje decyzje o przekazaniu 6 a nie 14 mln zł nadwyżki za ub. rok na spłatę zobowiązań, to znaczy, że stać je na dodatkowe, niekoniecznie pilne wydatki i na płacenie odsetek od zobowiązań. 
Poza tym wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują, że trwają intensywne prace nad podatkiem katastralnym i opłatą urbanistyczną. Dzisiaj jeszcze nie mówi się o tym głośno, ale eksperci spodziewają się, że te podatki zmiotą z powierzchni ziemi wiele gospodarstw rolnych, bo nawet małe gospodarstwo będzie musiało zapłacić duże kwoty od wartości swych nieruchomości. A to może oznaczać, że na rynku pojawią się nowe grunty do przekształcenia. Gdy rośnie podaż, spada cena. O ograniczeniu podaży nieruchomości, wzroście cen i relacjach do popytu nie będę się dłużej rozpisywał bo należałoby przyjrzeć się dokładniej cenowej elastyczności podaży i popytu na lokalnym rynku nieruchomości.
28. Dodane przez Co na to zainteresowni ?, w dniu - 16-06-2015 00:18
Zaciekawiło mnie ostatnie zdanie. Proszę dać znać jak udało ograniczyć się ten trend i jak miasto porozumiało się w tej sprawie z sąsiednimi gminami? Czy gminy te dobrowolnie zrezygnują z dodatkowych dochodów, które wiążą się z nowymi, często nieźle zarabiającymi mieszkańcami? Ja na ich miejscu walczyłbym raczej o kolejnych mieszkańców, zachęcając ich do budowy domu w miejscu, gdzie działki są tańsze a podatki od nieruchomości niższe.
29. Dodane przez do 27. Dodane przez Wątpiący bankrut, w dniu - 16-06-2015 01:26
no to kiepsko, bo w okolicach Leszna jest paru obszarników co mają 10 000 ha i doją dopłaty unijne, katastralny? nie przejdze, tacy jak oni zablokują, swoją drogą Polska jest za biedna na nowy podatek! za kawalerkę 30m2 to będzie dodatkowe 4000 zł podatku rocznie, naród zarabiający 1200 zł prędzej nową rewolucję rozpocznie i spali sejm :)
30. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 16-06-2015 08:04
Ja też nie chcę żeby podatek ten pojawił się. Zobaczymy co się z tym stanie po jesiennych zmianach, ale ponoć już w przyszłym roku planowano go wprowadzić. Żeby było ciekawiej, rzekomo nie tylko UE ale niektórzy radni dużych miast na to także naciskali żeby zwiększyć wpływy budżetowe. Pożyjemy-zobaczymy.
31. Dodane przez Prośba, w dniu - 16-06-2015 08:11
Proszę o podanie nazw miast, które administracyjnie ograniczają liczbę terenów pod budownictwo indywidualnym inwestorom. Nie mam takiej wiedzy, ale wydaje mi się to ingerencją w niewidzialną rękę rynku. Co więcej - mam brzydkie skojarzenia podpowiadające mi, że ktoś może mieć dużo działek na sprzedaż, chce uzyskać dobrą cenę więc stara się ograniczyć konkurencję. Nie twierdzę, że tak jest lecz skojarzeń takich trudno mi uniknąć.
32. Dodane przez hihi, w dniu - 16-06-2015 09:43
to się architekt miejski popisał - teraz wiemy, że rządy Pana Prezydenta nie przyspieszą rozwoju Leszna i nie spowodują, że młodzi specjaliści zaczną tu osiadać i zakładać rodziny bo... "za 20 lat będzie nas o 2 tysiące mniej"...  
Wniosek: szukajcie drodzy mieszkańcy szczęścia gdzie indziej??? 
Czy rzecznik prasowy nie powinien jakiegoś szkolenia wewnętrznego z komunikacji zrobić?? Jeden prezes idzie do radia i po kilku dniach "urzędowania" zapowiada podwyżki cen wody, drugi mówi, że miasto będzie się zwijać i nie rozwijać... Jak tu żyć?
33. Dodane przez Swój, w dniu - 16-06-2015 10:23
Gminy ościenne powinny uczestniczyć w opłatach za swoich mieszkańców korzystających z dobrodziejstw dla dzieci, typu: żłobek, przedszkola, szkoły ..... A jest takich wielu, że na wsi nie będą posyłali bo (....).
34. Dodane przez demokrata, w dniu - 16-06-2015 10:53
No tak będą tylko bloki budowane by zarobili deweloperzy na mieszkaniach nowe firmy nie będą widziały tu terenu pod inwestycje produkcyjną gdy jest zbyt mało mieszkańców co uzupełni się Galeriami wspaniały projekt
35. Dodane przez URZĘDNICZE ROZUMOWANIE, w dniu - 16-06-2015 10:58
Kolejne absurdalne rozumowanie urzędnika!! Panie Kubiak poprzez Pańskie pojmowanie "rozwoju" miasta Leszna spowoduje Pan zdecydowanie szybszy niż jest dzisiaj odpływ ludzi z tego miasta. Jako pełniący obowiązki głównego architekta miasta prezentuje Pan całkowicie rozbieżne zdanie z oczekiwaniami mieszkańców.Mam nadzieję ,że kiedy przyjdzie czas na publiczną dyskusję nad Pana wizją mieszkańcy nie zostawią z niej przysłowiowej " suchej nitki" Mówi Pan o bankructwie miasta poprzez rozwój budownictwa mieszkaniowego??? !!!! Chyba Pan nie rozumie tego co Pan mówi!!! Rozwój budownictwa napędza wszystkie pozostałe branże ale tego chyba Pana nie wie !! Centrum miasta ma dość betonowych pustyń powinno się każdy skrawek wolnego terenu zadrzewiać i tworzyć tereny zielone aby mieszkańcy centrum mieli więcej komfortu życia i nie musieli wyjeżdżać za miasto aby obejrzeć trochę zieleni. Pana wizja to mieszkania w cenie za 1m2 porównywalne do cen za m2 w Poznaniu lub Wrocławiu. Kogo z młodych ludzi będzie stać aby kupić własne mieszkanie?? Czy nie wystarczy Panu emigracja z naszego kraju? Pana wizja "rozwoju" to emigracja za tańszym mieszkaniem z naszego miasta!!!
36. Dodane przez gal anonim, w dniu - 16-06-2015 20:51
zawiodłem się tą decyzją. To hamulec dla miasta i jego mieszkańców pan Kubiak się myli taką polityką Leszno juz za kilka lat się wyludni i stoczy do rangi gostynia. Oj zaczynam żałować ze głosowałem na BOROWIAKA.
37. Dodane przez Wielki NIETAKT, w dniu - 16-06-2015 22:33
do 36 Ja też głosowałem na Borowiaka i widzę pierwsze poważny błąd! Nie wszystkie decyzje ex prezydenta były złe akurat uzbrojenie terenu budowa drug w strefie IDEA i plany dla Gronowa tzw pustej plamy na mapie Leszna były czymś mocno rozwojowym tylko co do jakości wykonania tych drug i przetargów szkoda nerwów
38. Dodane przez Maria z Magdali, w dniu - 16-06-2015 22:47
Pan Kubiak rujnuje marzenia wielu zwykłych ludzi którzy marzą o kupnie działki i budowie domu w Lesznie tyle lat oszczędzania wyrzeczeń czekania za uchwaleniem MPZP odblokowaniem terenów budowlanych a tu co? z Uśmiechem przekreśla marzenia pozostania w Lesznie aż się łezka w oku zakręciła Co to za Wizjoner tacy ludzie jak Pan Kubiak nie budowali tego miasta przez stulecia.
39. Dodane przez ekonomia socjalizmu p. Borowiaka, w dniu - 16-06-2015 23:01
Panie Naczelniku, najwyraźniej na uczelni którą pan kończył nie uczył się pan ekonomi, albo co najwyżej uczyli pana ekonomi socjalizmu. Poprzedni Prezydent Miasta i radni stopniowo z roku na rok coraz bardziej ograniczali ilość uzbrajanych pod budownictwo jednorodzinne gruntów (windując jednoczesnie ceny działek, pytanie dla kogo?), a te które sprzedawali (pojedyncze ilości) były sprzedawane dewoperom- przykład Grzybowo, Henrykowo. Skutek jest taki, że z miasta Leszna uciekają młodzi ludzie do gmin w powiecie leszczyński. Mieliśmy nadzieję, że nowy prezydent i jego radni to zmienią. Pan zaś informuje mieszkańców, którzy wybrali nowego prezydenta, że zostaje wstrzymana jakakolwiek sprzedaż działek. Mniemam, że takiego stanowiska nie ogłasza pan bez uzgodnienia z prezydentem leszna.  
Proszę pana, ta sytuacja spowoduje dalszą migrację mieszkańców leszna do powiatu leszczyńskiego. A cóż ta sytuacja znaczy dla samego budżetu miasta, otóż utratę grubych milionów dochodów w postaci udziału w podatku PIT, CIT, które wpływają z budżetu Państwa ale za mieszkańcem. Kolejna migracja spowoduje także drastyczne zmniejszenie subwencji oświatowej i konieczność zamykania szkół. Systematyczne zmniejszanie dochodów miasta nie spowoduje, że będzie ono miało niższe wydatki, przeciwnie, utrzymanie infrastruktury np. hali sportowej trapez, stadionu itp. będzie spoczywało na mieście Lesznie ale korzystać z nich będą mieszkańcy powiatu leszczyńskiego.  
Taka sytuacja jest obecnie w Poznaniu i powiecie poznańskim, a władze tego miasta co prawda widzą problem, ale nie wiedzą jak temu przeciwdziałać. 
Mieszkańcy Leszna wybraliśmy prezydenta, który najwyraźniej ze swoimi ludźmi nie pojęcia o tym jak zarządzać tym miastem, w przeciwnym przypadku pogoniłby to towarzystwo do roboty. Panie naczelniku, inwestycje miejskie mogą być finansowane nie tylko emitowanymi przez to miasto obligacjami. Są również fundusze ochrony środowiska, w znacznej mierze umarzalne. To tylko w lesznie władze tego miasta zlecają firmie konsultingowej z poznania opracowanie (za kilkadziesiąt tyś złotych) dokumentacji dot. emisji obligacji zamiast trochę pomyśleć i poszukać innych źródeł finansowania.  
Panie prezydencie jak tak pan będzie rządził przez cztery lata, to pana rządy tylko pogorszą sytuację leszna a za kilka lat Miasto Leszno będzie miastem starych ludzi, emerytów i blokowiska w tym socjalnych. 
Przy takiej koncepcji dla leszna, to deweloperzy tylko upewniają się mogą narzucać w lesznie ceny poznańskie.
reklama
40. Dodane przez zakład zieleni-geniusz ekonomii biznesu, w dniu - 16-06-2015 23:32
Panie Prezydencie Borowiak, same gwiazdy w tym urzędzie pan ma. Pani dyrektor zakładu zieleni kupuje sadzonki kwiatów na śląsku, a później się nimi chwali, że takie piękne. Niemalże jak celebrytka od kwiatów. Takim postępowaniem spowodowała, że w zakładzie w lesznie zamiast zatrudniać leszczyniaków to daje pracę ślązakom, ale planuje budowę zakładu za kilkanaście milionów. To jakiś absurd, kolejny fachowiec od ekonomi. 
Jeden, leszczyniaków wysyła na wioski bo w lesznie, dla nich prezydent nie sprzeda działek, druga pani dyrektor leszczyniaków pozbawia pracy, bo kwiatki taniej kupić na śąsku !!!!!!. To jakaś totalna głupota.  
Pani dyrektor, pani wielkiego zakładu nie potrzebuje, bo wystarczy tylko biurko dla pani a na to nie potrzeba kilkunastu milionów zł.  
 
Panie prezydencie więcej takich geniuszy w pana urzędzie !!!!!!!!!!! 
Zamiast zająć się miejską zielenią, a przede wszystkim przycinać krzewy, gdzie są wyrośnięte, tak aby nie zagrażały bezpieczeństwu. Np. wyjazd z ulicy dożynkowej na lipową, patrząc od strony góry, wszystko zarośnięte, ale geniusze z zieleni przycięli krzewy tylko w narożniku, skutek jest taki, że aby zobaczyć czy jedzie jakiś pojazd od strony góry, to trzeba wjechać w pas drogowy bo nic nie widać. 
W zakładzie zieleni najwyraźniej uznali, ze narożnik wystarczy.
41. Dodane przez Primum non nocere, w dniu - 16-06-2015 23:40
Najlepiej będzie jeśli to mieszkańcy i rynek będą decydowali o tym czy potrzebne są nowe działki czy nie?  
A miasto, podobnie jak Państwo niech w tym nie przeszkadza. Nowe działki wcale nie muszą wiązać się z koniecznością doprowadzenia do nich pełnej infrastruktury drogowej. Potencjalny nabywca może otrzymać wyraźną informację, że do działki, którą jest zainteresowany, przez najbliższe X lat nie jest planowana budowa drogi. I niech sam wtedy decyduje czy woli zapłacić więcej za działkę z dostępem do drogi asfaltowej czy mniej za działkę z drogą nieutwardzoną.
42. Dodane przez jasiu, w dniu - 17-06-2015 00:11
Czy rezerwa terenu pod zabudowę mieszkaniową dla 11,5 tys. mieszkańców to jest mało? W obecnej sytuacji demograficznej, panującej zarówno w Polsce jak i całej Europie, stanowi to zapas na wiele lat. Dlaczego przy takiej rezerwie miałby następować odpływ mieszkańców? Dlaczego deweloperzy nie korzystają z możliwości i nie wybudują tych mieszkań? Przecież można dla 11,5 tysiąca osób. Napędziłoby to oczywiście wszystkie pozostałe branże. Jest jeden warunek: musi ktoś kupić te wszystkie mieszkania. Dlaczego nie spada cena działek przy takiej dużej podaży? Wszystko nie jest takie proste jak się wydaję na pierwszy rzut oka. Jako mieszkaniec Leszna oczekuję racjonalnej polityki przestrzennej. Zarówno bankructwo miasta jak i każdej firmy czy przedsiębiorstwa może nastąpić w wyniku nieracjonalnego gospodarowania. Nikt nie mówił o bankructwie miasta w wyniku rozwoju budownictwa mieszkaniowego. Bankructwo może spowodować niewłaściwe oszacowanie potrzeb i możliwości. Miasto tworząc rezerwy pod zabudowę mieszkaniową musi zapewnić fundusze, między innymi, na wykup terenów drogi publiczne zapewniające dojazd do nowych budynków oraz na budowę tych dróg i infrastruktury technicznej. Budżet miasta to nie naczynie bez dna. Jeśli pieniądze zostaną beztrosko przeznaczone na zagospodarowanie terenów, które wobec wszelkich prognoz nie mają szans na wykorzystanie pod wyznaczone im funkcje, z pewnością nie starczy ich na poprawę warunków życia, w centrum miasta. Leszno nie jest wyjątkiem. Obecnie większość miast Polski spotyka się z podobnymi problemami.  
Może jednak rzeczywiście warto przeznaczyć część do tej pory niezagospodarowanych terenów na zabudowę mieszkaniową? Przybywa uchodźców z Afryki. Nikt nie chce ich przyjmować. Okażmy ludzkie uczucia i zaprośmy do nas. Pozdrawiam wszystkich komentatorów.
43. Dodane przez j, w dniu - 17-06-2015 08:27
Jaka rezerwa terenów skoro miasto nie wystawia ich na sprzedaż. Znam wiele osób które chciały się wybudować w Lesznie ale przez ograniczoną ilość działek i windowanie cen wybrały ościenne miejscowości.  
Nie tędy droga moim zdaniem.  
Tu by się przydało aby prezydent przejechał się do strefy IDEA i zobaczył czego tam brakuje że nikt dużych zakładów nie chce tam postawić. Prawie same magazyny i składy z minimalną produkcją. 
Od lat 90tych inwestorzy rezygnują z Leszna jako z miejsca do budowy zakładów produkcyjnych ze względu na brak zasilania w energię elektryczną. Strefa IDEA jest na południu miasta a główny punkt zasilania na północy. Jaki inwestor wyda miliony na pobudowanie własnego GPZ w strefie skoro w innych miastach w strefie inwestycyjnej ma zasilanie pod nosem.  
Nie wiem czy ktoś pamięta ale nawet taki obiekt jak Galeria Leszno musiała ciągnąć sobie zasilanie przez pół miasta a galeria nie potrzebuje tyle mocy co zakłady produkcyjne. 
Jeżeli taki stan rzeczy będzie się utrzymywał to w strefie będą tylko magazyny z kilkoma pracownikami.  
 
Tylko duże zakłady produkcyjne, przemysł zapewnią przyszłość temu miastu a wtedy i statystyki GUS będą inne i nie trzeba będzie wymyślać bredni o ograniczaniu terenów pod budowę mieszkaniową.
44. Dodane przez miki, w dniu - 17-06-2015 09:28
Szkoda słów zgadzam się z ostatnimi komentarzami w 100%
45. Dodane przez Bob, w dniu - 17-06-2015 11:14
Można uzbroić jeszcze kilka kilka hektarów, można wybudować kilometry dróg dojazdowych, wodociągów i kanalizacji, można tylko po co i za co??? Boom inwestycyjny z początku lat 2000 mamy już dawno za sobą i to się nie wróci. A może by tak międzynarodowe lotnisko? - też można?
46. Dodane przez AS, w dniu - 17-06-2015 11:32
wyemigrowałem z Leszna właśnie przez cenę działki budowlanej. Dzisiaj nie żałuje tej decyzji a podatki z moją rodziną płace w innej gminie. Tu się nic nie zmieni dla rodzin z dziećmi.
47. Dodane przez do 42, w dniu - 17-06-2015 11:35
panie K. z 42 może i dobrze że ma pan wielkie serce, ale uchodźcy z afryki - to pociągnęłoby za sobą szereg innych problemów, choćby związanych z ich asymilacją w innej kulturze. Ten problem jest bardzo złożony i boryka się z nim wiele krajów z zachodu. Obawiam się, że małe leszno nie udźwignęłoby takich kosztów społecznych
48. Dodane przez słuchacz, w dniu - 17-06-2015 11:45
Komentatorze nr 39 - teraz panuje taka dziwna moda obrzucania ludzi błotem anonimowo. Ciekawe, że też nie podpisał się Pan pod swoim wywodem.
49. Dodane przez Tomasz Mańkoski, w dniu - 17-06-2015 15:14
Ja chętnie bym się podpisał jak i większość mieszkańców pod tą wypowiedzią kom 39
50. Dodane przez g43, w dniu - 17-06-2015 15:30
Do 39 Popieram w cie w 100 procentach. Panie Kubiak zapewniam pana że ta koncepcja jest absolutnie nie demokratyczną wręcz wprost rodem z ZSRR Jak widać nie jest pan właściwym człowiekiem na reprezentowany stanowiska
51. Dodane przez leszczynianin, w dniu - 17-06-2015 15:42
Do 45 no tak najlepiej nie róbmy nic nie budujmy zamknijmy szpital szkoły bo po nam one. Oj panie Borowiak nie spodziewałem się że takich ludzi będzie pan angażował do pracy w tak ważnym urzędzie.
52. Dodane przez jasiu, w dniu - 17-06-2015 18:24
Skąd się biorą informacje, że Miasto nie wystawia działek na sprzedaż? Proszę czytać ogłoszenia. Nie ma miesiąca, żeby nie odbył się przetarg na kilka działek. Na sprzedaż wystawionych jest również wiele działek prywatnych. Wystarczy się trochę zainteresować.  
Na terenie miasta istnieje też spora rezerwa terenów przeznaczonych pod przemysł i usługi i to w różnych lokalizacjach - zarówno na południu jak i na północy. Są to tereny należące do Miasta i do osób prywatnych. Znowu wystarczy się tylko bliżej zainteresować i zasięgnąć informacje z kompetentnych źródeł.  
Każdy ma prawo brać udział w kształtowaniu polityki przestrzennej miasta. Im więcej osób będzie w tym uczestniczyć, tym bardziej odpowiadające potrzebom mieszkańców będą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i sporządzane później - w zgodzie z jego ustaleniami - plany miejscowe. Może szkoda energii na bezproduktywne, często złośliwe i bezpodstawne komentarze? Może, korzystając z możliwości jakie stwarza procedura sporządzania planów spróbować się włączyć w proces ich tworzenia? Może większą satysfakcję przyniesie nam jeśli poświęcimy czas i energię na coś, co może przynieść konkretne korzyści Miastu?  
Pisząc zajadłe komentarze nie osiągniemy nic chyba, że komuś sprawia radość obrzucanie ludzi błotem. Leszno może być miastem przyjaznym dla mieszkańców, ale musimy zacząć od tego by być przyjaznym dla siebie nawzajem. Pozdrawiam :)
53. Dodane przez primosz, w dniu - 17-06-2015 19:32
Chyba z Wiejskiej zbyt dużo złych nawyków jest przenoszonych. Tak są tuszowane, w naszej małej ojczyźnie szybko wyjdzie szydło z worka
54. Dodane przez do kom 52, w dniu - 17-06-2015 22:55
Do kom. 52 
Art. 7.  ustawy o samorządzie gminnym stanowi, iż zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: 
 
1)   ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej. 
 
To że władze leszna nie sprzedają działek tylko powoduje podwyższenie cen u prywatnych pośredników, a przecież to nie taka rola jest władz lokalnych. Podstawowym zadaniem władz gminy jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, a mieszkańcy leszna mają niezaspokojone potrzeby mieszkaniowe, to także nie jest tajemnicą. Pana prezydent i jego świta sprzedaje po jednej działce, bo zyska kilka tysięcy na ich cenie. Pytanie tylko ile straci na tym jak mieszkańcy leszna wyemigrują do gmin sąsiednich? Na pewno znaczniej więcej.  
W kom 39 podałem rzeczywiste dane które można wyciągną zarówno z bip miasta poznania jak i danych GUS. One nie są tajne, wystarczy porównać jak się kształtowały w ostatnich latach i jaka jest tendencja. Ponadto aby porównać dane dot. udziału w podatku PIT, CIT i subwencji, wystarczy przeanalizować stronę dochodową tak budżetu miasta Poznania jak i samego Leszna. Oczywiście do tego aby to zrobić nie wystarczy ekonomia socjalizmu !!!!!!
55. Dodane przez jasiu, w dniu - 18-06-2015 18:54
Skąd się biorą informacje,że miasto sprzedaje po jednej działce? Za każdym razem na przetargach jest po kilka działek - ostatno zawsze zwykle dużo więcej niż kupujących. Proszę się zainteresować.  
Dodam jeszcze, że kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy - należy do zadań własnych gminy 
(art.3 ust.1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym kształtowanie polityki przestrzennym). Ustawa  
szczegółowo określa procedurę sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (art.11 i 17). Procedury te gwarantują szeroki udział społeczeństwa w procesie sporządzania studium i planów miejscowych. Trzeba się tylko trochę zainteresować I wykorzystać istniejące możliwości.Przychodzi tu na myśl dowcip o Ich, który całymi dniami modlił się o wygraną. W końcu zniecierpliwiony Bóg odezwał się: Icek daj mi szansę i kup los. 
Proszę zapytać deweloperów, czy łatwo im sprzedać wybudowane domy i mieszkania. Proszę też spytać, czy budowaliby więcej gdyby był na nie popyt. Tereny pod zabudowę mieszkaniową czekają. Niestety popyt i podaż muszą iść w parze. Tym się, mmiędzy innymi, różni ekonomia socjalizmu od EKONOMII. 
Ni poradzimy natomiast nic jeżeli ludzie wolą mieszkać na wsi, codzienne dojeżdżać do pracy, dowozić dzieci do szkół itd. itd. Są jednak sygnały, że ta tendencja powoli ulega zmianie :
56. Dodane przez Do jeszcze prezydentap, w dniu - 19-06-2015 10:01
Panie Prezydent wez pan kose i sierp i poscinaj pan trawe i krzaki przy ulucach w lesznie bo miasto wyglada tragicznie takie zarosniete jesli pan tak dobierasz ludzi ktorzy nie umieja sie tym zajac to zrob to pan sam
57. Dodane przez Jurek, w dniu - 19-06-2015 23:18
hmm, czyli co zrobić , kupić działkę w mieście czy na wsi? Może najlepiej ministerstwo spytać gdzie powinienem mieszkać?....Farsa i urzędnicza paplanina...
reklama
58. Dodane przez Beata, w dniu - 21-06-2015 20:28
Też żałuję, że głosowałam na "tą" władzę..., niestety:(
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj