Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Leszno arrow Niebiesko-żółta manifestacja na Rynku

Pokazali solidarność po raz kolejny

Niebiesko-żółta manifestacja na Rynku

06.03.2022. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
W niedzielę w Lesznie odbyła się kolejna manifestacja poparcia dla walczącej Ukrainy. Spotkanie miało charakter pokojowy oprócz mieszkańców, uczestniczyli w niej również uchodźcy, którzy w ostatnich dniach przyjechali do miasta. - Slava Ukraini! - powtarzali wielokrotnie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Była to już trzecia manifestacja, której organizatorem było stowarzyszenie ''Polska 2050”. W spotkaniu, które zorganizowano na leszczyńskim Rynku, udział wzięło kilkadziesiąt osób. Wśród nich spotkać można było również uchodźców, którzy w Lesznie są dopiero od kilku dni. - Wszyscy mieszkańcy Ukrainy są bardzo wdzięczni Polakom za to co dla nas robicie. Przyjechałam z dziećmi, chciałam trafić do większego miasta. W Lesznie spotkałam jednak ludzi, którzy tak po prostu, bezwarunkowo, przyjęli mnie
pod swój dach i powiedzieli, że wszystko będzie dobrze. Czuję się tu jak w domu, nie da się tego opisać jak ogromnie jestem wam wdzięczna
- mówiła jedna z uczestniczek, która na manifestację przyszła z kilkuletnim synem.

Manifestacja rozpoczęła się od minuty ciszy ku czci ofiar wojny. Spotkanie prowadzone było w dwóch językach - polskim oraz ukraińskim. W imieniu stowarzyszenia głos zabrała Anna Adach, która podziękowała wszystkim za ich obecność, a także w zaangażowanie w pomoc dla naszych wschodnich sąsiadów. - My wszyscy chcemy pokoju. Jest tylko jedna osoba, która chce wojny. Rosjanie wypowiedzcie ją w końcu temu szaleńcowi - mówiła.

Oprócz niej głos zabrali przedstawiciele leszczyńskiego samorządu - radne Barbara Mroczkowska, Stefania Ratajczak, Aleksandra Petrus-Schmidt oraz radny Jarosław Zielonka. Ich przekaz był spójny. Wyrażali oni duże wsparcie do Ukrainy, dzielili się również dobrym słowem z uchodźcami. Różnili się jednak swoją oceną dotyczącą aktualnej sytuacji międzynarodowej. - Presja ma sens. Tak jak przekonaliśmy organizację do wykluczenia rosyjskich sportowców, tak przekonajmy NATO, żeby zareagowało i powstrzymało tego szaleńca. W mojej ocenie mam wątpliwości czy artykuł piąty działa. My też dzisiaj boimy się, gdy Putin igra zapałkami przy elektrowniach atomowych. To trzeba powstrzymać - apelowała Petrus-Schmidt.

- Cieszę się, że potrafimy dziś być razem. Musimy pokazać, że jesteśmy zjednoczeni z Europą, ze światem oraz Ukrainą. Co do wojsk NATO - jest duża obawa, że ich zaangażowanie w konflikt może doprowadzić do trzeciej wojny światowej. Jest jednak Organizacja Narodów Zjednoczonych, która dysponuje siłami pokojowymi - ma możliwość wprowadzenia tzw. ''błękitnych hełmów”. Powinniśmy naciskać na naszych parlamentarzystów, żeby to ONZ podjęło takie działania - komentował radny Zielonka.

Po wystąpieniach uczestnicy wysłuchali hymnu Ukrainy oraz Polski. Następnie rozeszli się w różnych kierunkach.

 
Komentarze (93)
1. Dodane przez _ares__, w dniu - 06-03-2022 14:30
Nigdy więcej wojny, pomagać uchidźcom trzeba ale: okrzyki Sława Ukraini kojarzy mi się ukraińskimi nacjonalistami iz mordami wołyńskimi.
2. Dodane przez ja, w dniu - 06-03-2022 14:51
zdecydowanie przesada! Paradować z ukraińskimi flagami a w tym czasie nasz rząd nie powie co z nami robi i w co....  
Nikomu nie przeszkadzają podwyżki w sklepach z godziny na godziny ? bo ceny juz kilka razy dziennie wzrastają
3. Dodane przez dekoder, w dniu - 06-03-2022 14:55
która to już manifestacja ? i co i dalej putin atakuje i strzela . co dawaja te okrzyki ? można zrobić jeszcze 10 albo 20 takich manifestacji ale co to da ?  
a PO. się angażuje bo wybory blisko. dlaczego tak. się nietroszczyli o polaków jak oni byli przy władzy . wiadomo. pomoc trzeba tym ludzia bo wojna to 100 racji ale. już. kiełbas wyborcza. dziala.
4. Dodane przez Koniec, w dniu - 06-03-2022 15:05
Ten OBŁĘD-22 mnie już bardzo męczy. Kiedy Polacy wyjdą z tej histerii ?
5. Dodane przez PRAWDAA....,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,..,,.,, w dniu - 06-03-2022 15:05
OTO CO UKRAIŃCY ROBILI Z POLAKAMI NA WOŁYNIU (…;) A MY SIĘ W PAS KŁANIAMY UKRAIŃCÓW I DAJEMY IM WSZYSTKO ZA TO
6. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 06-03-2022 16:01
Już widzę jak naród Ukraiński przyjmuje nas Polaków u siebie gdyby była taka potrzeba. Pewnie granice byłyby pozamykane . A ci z PO co tak się afiszują ?
7. Dodane przez Miko, w dniu - 06-03-2022 16:50
Jakim to trzeba być bezmózgiem,żeby wypominać tym ludziom Wołyń. Ludzie ani Was tam nie było, ani tych, którzy teraz walczą w Ukrainie. Znacie Wołyń tylko z historii i opowiadań (być może) ludzi, którzy Wołyń przeżyli. To było 80lat temu!!!!!!!!!!!!! To jest kolejne pokolenie. Dlaczego nie skrzeczycie tak o np. Niemcach???? Tylko każdy jeździ na szparagi czy tyłki im podcierać. O historii nie można zapominać. Trzeba ją szanować i przekazywać dalej. Ręce na Was wszystkich opadają. Swoją drogą każdy Wołyń wygaduje,ale pewnie drugiej strony historii już nie zna. Co nie Polaczki? Pamiętamy i krzyczymy tylko to co nam pasuje. Aż mi wstyd za takich ludzi.
8. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 06-03-2022 16:55
Na prawdę trzeba umieć spojrzeć szerzej, a nie tylko na jej wycinek. Trzymanie się kurczowo tego wyrywka daleko nas nie zaprowadzi. Nawet jeśli kogoś dzielą pewne kwestie historyczne to nie znaczy, że nie da się znaleźć wspólnego języka, który pomoże budować każdemu z nas lepszą przyszłość.  
 
Niemcom też niektórzy cały czas wypominają II WŚ, ale jeśli zapytać ich jakim samochodem jeżdżą lub jakie produkty kupują, to często okazuje się, że swymi pieniędzmi wielu z nas wspiera ten kraj.  
 
Obecny kryzys to świetna okazja, aby zbudować zupełnie inne, pozytywne relacje między naszymi narodami. Ale niektórzy wolą skupiać się na tym, co negatywne. Chyba, że mają takie komercyjne zlecenie pisania komentarzy dzielących ludzi, to wtedy rozumiem, bo z czegoś trzeba żyć.
reklama
9. Dodane przez Heraklit, w dniu - 06-03-2022 16:55
wypowiedzi naszej niby elity politycznej są oderwane o rzeczywistości i raczej świadczą o niewielkiej wiedzy o geopolityce i historii. Chyba zacznę się bać o swoje bezpieczeństwo...
10. Dodane przez Żal mi tych ludzi, w dniu - 06-03-2022 16:59
A mnie jest żal przede wszystkim uczestników tej nieszczęsnej manifestacji. Czyżby się z tym identyfikowali?: https://prawy.pl/116207-skandal-lwow-uznaje-r(...)022-rokiem-upa/
11. Dodane przez Hej, w dniu - 06-03-2022 17:00
Zbrodnie USA w ostatnim 40 leciu. Grenada, Libia, Panama, Kosowo, Irak, Libia. Czy ktoś wtedy robił protesty na rynku? W Kosowie USA również użyło bomby kasetowe i do tego wzbogacone uranem. To było bestwialstwo.
12. Dodane przez Gość, w dniu - 06-03-2022 17:02
Ja już nawet nie chcę komentować tej sytuacji. 
Po prostu doczekaliśmy złych czasów, a to co teraz dzieje sie to pewnie tylko element globalnej układanki.
13. Dodane przez Do 7, w dniu - 06-03-2022 17:04
Czy Ukraina rozliczyła się za Wołyń? Nie. Nadal są blokowane ekschumacje. Do tego Bandera nadal jest bohaterem ukraińskim, o którym uczą dzieci spatrzonej histori. 80 lat to nie jest dużo. Ich dziadkowie brali w tym udział.
14. Dodane przez ktoś, w dniu - 06-03-2022 17:18
ukłony i poparcie dla kom.Miko
15. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 06-03-2022 17:23
A gdzie działacze z PiS? Nie solidaryzują się z Ukrainą, czy są tacy zacietrzewieni, że gdy ktoś z politycznych konkurentów organizuje protest, to udają, że akurat musieli wyjechać na czyjąś komunię?
16. Dodane przez Pawel, w dniu - 06-03-2022 17:36
Ale wy tutaj krytykujący macie nasrane w głowach bo inaczej tego ująć nie można
17. Dodane przez do kom. 7 i 8, w dniu - 06-03-2022 17:40
Nic dodać nic ująć. 
100 % zgoda.! 
Niestety niektóre wypowiedzi są niegodne. 
W tej sytuacji, którą widzimy na Ukrainie, takie podłe wypowiedzi mogą rozsiewać tyko pachołki Putina.
18. Dodane przez do 7, w dniu - 06-03-2022 17:47
Genów nie oszukasz, zapamiętaj to sobie.  
 
Ale pomijając to, to wytłumacz dlaczego od razu należą im się wszystkie świadczenia i darmowe leczenie, mieszkania nawet gdzie niektórzy pracują ciężko i nie wiążą końca z końcem bo nierząd nas wykańcza. 
 
Za chwilę inflacja znójdzie w górę, oprocentowanie kredytów pojdzie znów do góry. 
 
Ale wy debilnie latacie z flagami po mieście jakby to miała ratować ludzkie życie... ;/
19. Dodane przez do 7, w dniu - 06-03-2022 17:49
do 7 ciekawe czy byś tak powiedział do rabina odnośnie żydów
20. Dodane przez Do2, w dniu - 06-03-2022 18:03
Kim ty jesteś, brakuje mi słów, ale nsjłagodnie powiem, że trolejbus od putina
21. Dodane przez j8h7g, w dniu - 06-03-2022 18:07
Jeszcze nie wiadomo jak to wszystko się skończy ale jedno jest pewne: nikt przyzwoity na świecie nie powinien nazywać Putina prezydentem tylko ZBRODNIARZEM, MORDERCĄ i BANDYTĄ !!!!! 
Nikt nie powinien z takim (...) rozmawiać ani podawać mu ręki !!!!! 
A Rosja, za te ZBRODNIE co już zrobili na Ukrainie, powinna być TOTALNIE izolowana przez 10 lat, żadnych interesów i kontaktów z tą bandą kacapską, ZERO, niech się udławią w tym swoim zbrodniczym (...) !!!!! 
Może wtedy zrozumieją kacapy i własnymi rękoma uduszą tego ZBRODNIARZA za zgotowany im los !!!!!  
Prezydent USA z zaciśniętą dłonią: "dopadnijcie go !".
22. Dodane przez Radny że Wschowy, w dniu - 06-03-2022 18:12
Widzę że to sposób Platformersów na robienie sobie piaru na plecach biednych ukraińców
23. Dodane przez Nie lubię ruskich - pierogów, w dniu - 06-03-2022 18:33
Słyszałem, że niektórzy "geniusze" stosują własne sankcje wobec Rosji, nie kupują mianowicie ruskich pierogów.
24. Dodane przez jack, w dniu - 06-03-2022 18:37
Najlepsza była pani konferansjerka pytała czy mamy tu jakiegoś tłumacza języka rosyjskiego, myślałem że ją zabiją wzrokiem. Denerwuję mnie lans naszych polityków przy okazji każdej tragedii
25. Dodane przez obiektywny, w dniu - 06-03-2022 18:42
rozumiem pomoc sasiada z ukrainy,ale ta pomoc jest przesadna,pisiory daja czadu,wszystko drogie,widac ze w tym momencie ukraincy sa na pierwszym miejscu w naszym kraju niz polacy,nie dlugo spodziewam zrobienia z polakow nie wolnikow jednych zakladow pracy.bo ciezko bedzie na co innego zmienic,bedziemy robic na ruskich w naszym kraju.ciekawe kto nam pomoze napewno nie ukraina.
26. Dodane przez MALCOMX, w dniu - 06-03-2022 18:48
Czy administracja z ratusza jest solidarna z ideologia Bandery i podwalin UKRAINSKIEGO panstwa oraz ich ideologi traktowania sasiadow? Moze wielu polskich politykow mialo udzialy w 50 laboratoriach biologicznych ulokowanych na ukrainie i interes w zubozaniu ukraincow? Moze warto oprocz pomocy fizycznej dla uchodzcow zadbac o bezpieczenstwo Polakow z racji tej iz placa podatki na armie i pensje politykow i administracji nad ktorya zreszta kontroli nie maja.Czy administracja jest przygotowana na atak Rosjan na POLAKOW jako oredownikow ukrainskiego panstwa i bezmyslnej pomocy ? Moze czas wlaczyc myslenie!
27. Dodane przez demonstrować im nie zabraniam, w dniu - 06-03-2022 18:55
Ale jesteśmy w Polsce i jak na razie Polska flaga wygląda inaczej niż ta niebiesko żółta. A te banderowskie okrzyki to aż mnie dreszcze przechodzą. Co za ludzie ? A w Ukrainie rok 2022 rokiem Bandery. Oczywiście, żal mi zwykłych ludzi ale trzeba o tym pamiętać, że ich politycy nie są święci i przed wojną wypowiadali się, że muszą odbić Donbas i Krym. Więc chcieli wojny to ją mają
28. Dodane przez tym niedouczonym, w dniu - 06-03-2022 19:10
politykom z PO proponuję obejrzeć film pt; "Ogniomistrz Kaleń" może wtedy się w tych pustych głowach rozjaśni. Oczywiście nie jestem przeciwny pomaganiu ale z rozsądkiem i szacunkiem do historii a nie urządzając takie pokazówki na rynku. Kompletny brak szacunku dla ofiar z roku 1943 - 1947
29. Dodane przez DO KOM.7, w dniu - 06-03-2022 19:13
Mam nadzieję, ze rownie pięknie broniles pomnika radzieckich zolnierzy?Tam rowniez byli ukrainscy zolnierze, ktorzy walczyli za Polske. O historii nie mozna zapominac, a tym bardziej niszczyc przy kazdej zmianie władzy.
30. Dodane przez do 7., w dniu - 06-03-2022 19:14
Holokaust też był dawno temu. Powiedz Żydowi, że nie będziesz wspominał co roku ofiar, nosił żonkila. Masz odwagę?
31. Dodane przez Ostateczne rozwiązanie, w dniu - 06-03-2022 19:31
żółto niebieski koń trojański a później Wołyń deja vu
32. Dodane przez Ja, w dniu - 06-03-2022 19:34
Komentarze nr 7 Brawo!!!! Właśnie o to chodzi szaleńcowi z kremla (celowo pisze z małej litery)żeby nasze narody skłócać.
33. Dodane przez Adam, w dniu - 06-03-2022 19:37
My jak zwykle ura bura jacy dobrzy a ciekawe skąd pójdą na to pieniążki oj będziemy płakać (jestem za pomocą ale z głową i pomocą z unii europejskiej )a tak zostaniemy z tym problemem sami i społeczeństwo bza to zaplaci
34. Dodane przez Jery do Miko, w dniu - 06-03-2022 19:37
Gdybyś przeżył choć część tego,co my na Wołyniu-inaczej byś myślał.Przebaczyc trzeba ale nie zapomnieć tym bardziej,że historia "lubi się powtarzać".Oby nie w tym wypadku ale sytuacji trzeba się bać również "braci"znad wschodniej granicy.Nie bądź taki pewny tej przyjaźni!!!!!Już dzisiaj jest wiele zdarzeń,o których społeczeństwa się nie informuje.Np:odnowa banderyzmu w obwodzie Lwowa????.Pomagajmy ale nie bądźmy ślepi.
35. Dodane przez Ukaińscy politycy, w dniu - 06-03-2022 19:54
bardzo chcą wciągnąć nas w tą wojnę a czym to się skończy to chyba wiemy więc ja bym był ostrożny na miejscu polityków polskich
36. Dodane przez Nie wojnie, w dniu - 06-03-2022 20:02
Każda wojna jest straszna i ludzie często zdolni są dokonać potwornych rzeczy, takich jak na Wołyniu. Wojna pozbawia ludzi człowieczeństwa, po latach narody znowu żyją razem tak jak my i Niemcy więc po co to wszystko? A co do naszych stosunków z Ukraincami, to faktycznie minęło już tyle lat, to jest już inne pokolenie, czasy itd. Jednego tylko nie rozumiem, że dla Ukraińcow oprawcy naszych Rodaków są po dziś dzień bohaterami, stawiają im pomniki np Banderze, ich nazwiskami nazywają ulice. To tak jakby Niemcy nadal stawiali pomniki Hitlerowi. Oby ta wojna jak najszybciej się skończyła bo zawsze cierpią zwykli ludzie, po obu stronach.
37. Dodane przez Paweł, w dniu - 06-03-2022 20:12
Osoby biorące udział w manifestacji myślą, że putin zobaczy ich w telewizji i przestanie robić krzywdę? Serio, ludzie - denerwujecie innych korkując, blokując drogi.
38. Dodane przez Kriss, w dniu - 06-03-2022 20:19
GONIĆ RUSKICH W POLSCE I CAŁEJ EUROPIE A JEST ICH NAPRAWDĘ DUŻO NIECH ZOBACZĄ JAK TO MIŁO.
39. Dodane przez modlę się za naszych rządzących, w dniu - 06-03-2022 20:21
o to aby się nie dali wciągnąć w tą wojnę. Rządzący Ukrainą koniecznie chcą nas w to wciągnąć nie pozwólmy im bo będzie tragedia dla świata
40. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 06-03-2022 20:26
Bezwzględnie trzeba pomagać. Ale jesteśmy na pierwszej linii pomocy humanitarnej i niebawem wojskowej, a więc i jądrowej. 
A czy usłyszeliśmy choćby zapowiedzi, że pomniki i tytuły bohatera Bandery zostaną schowane do muzeum.??!!! 
CICHO. 
A przyjaciel Orban??!! 
CICHO.
41. Dodane przez ola, w dniu - 06-03-2022 20:28
A w Lesznie nie ma żadnego schronu , gdzie ludność mogłaby się w razie czego schronić.U nas znów wszystko na hura .Dzi s przyjmujemy Ukraińców hurtem a co będzie za 2 miesiące? Kto ich utrzyma i za co ?Dziś już złotówka niewiele warta ,Wszystko drożeje z dnia na dzień.Dawno powinno być wprowadzone euro jak w większości normalnych krajów. Przez nasze nieudolne rządy my Polacy mamy co mamy i zostaniemy niedługo żebrakami.Szkoda Ukraińców ale za chwilę my nie będziemy mieli co do gara włożyć.Rząd zaś się wyżywi...
42. Dodane przez My, Wy, Oni, w dniu - 06-03-2022 20:32
Współczuje Wam i Waszemu sumieniu. Odwołujcie się do historii, w stosunku do ludzi, którzy jej nie kreowali. Są ofiarami, uchodźcami dzisiejszych czasów. 
Gdzie wdzięczność za to, że Ukraińcy budują nasz kraj, nasze domy, drogi, pracują w Polsce w transporcie, podczas zbiorów, najczęściej w pracach, do których Polacy się nie kwapią. 
Takie manifestacje są po to, aby wesprzeć naszych wschodnich sąsiadów. Żeby poczuli się tu choć trochę normalnie mimo tego, że dla nich to nie są normalne warunki i czasy. Są przestraszeni, zmęczeni, często z jedną walizką, w nienormalnych warunkach, bojąc się wyjść do ludzi. 
Wszystkim sceptykom polecam wybrać się do jednej takiej rodziny albo choćby na dworzec we Wrocławiu czy w Poznaniu, do miejsca recepcyjnego. 
Kto chciałby być teraz na ich miejscu.. 
Odrobiny współczucia i wsparcia.
43. Dodane przez Wielki, w dniu - 06-03-2022 20:33
Uczucie się historii stefan banderą, bandy upa Wołyń a POLACY ogarnijcie się...
reklama
44. Dodane przez bazyl, w dniu - 06-03-2022 20:47
Juz widac jak o ile wiecej jest ukrainców w lesznie. mogli by chociaz w sklepach zachowac troche szacunku do nas i zalozyc maski w sklepie.
45. Dodane przez Jarek, w dniu - 06-03-2022 20:56
"Ktoś" fenomenalnie zmanipulował Polaków. Przyjmujemy uchodźców bez jakichkolwiek ograniczeń. Pamiętajmy, że większość z tych lidzi nie wyjedzie z naszego kraju. A wszystkie te przywileje, które wymyśla nasz "nierząd" zapłacimy my wszyscy!!! Pamietajcie o tym. Przyjdzie dzień, że obudzimy się z ręką w nocniku. Pomagać trzeba!!! To święty obowiązek. Ale z głową
46. Dodane przez Hgu, w dniu - 06-03-2022 21:01
Pani B. M. to jakieś nieporozumienie osobą typu dramat
47. Dodane przez Rejtana, w dniu - 06-03-2022 21:11
Wszystko, ale nie mogę patrzeć na Ukrainców w Polsce będących ze swoimi rodzinami. Powinni wrócić na Ukrainę i podjąć walkę za Ojczyznę. 
 
Poza tym, bez przesady z pomocą dla nich, cały świat wysyła konwoje humanitarne, większość z tych konwojów przejmowana jest przez Ruskich.
48. Dodane przez HAŃBA, w dniu - 06-03-2022 21:17
TO JUŻ PRZESADA ŻEBY UKRAIŃCY DOSTAWALI PO 300 ZŁOTYCH I PO 500 ZŁOTYCH A POLACY SĄ BEZ PRACY SĄ BEZDOMNYMI I CHODZĄ PO ŚMIETNIKACH (...)
49. Dodane przez Maria, w dniu - 06-03-2022 21:20
Ci co tak krytykują pewnie nie przyjęli żadnego ukrainca pod dach ani zapewne korzystają z socjalu i biją się ze zabraknie dla nich. Zal mi was hipokryci
50. Dodane przez Xx, w dniu - 06-03-2022 21:23
Popieram kom 45 ma rację
51. Dodane przez Xx, w dniu - 06-03-2022 21:26
Popieram kom 45 ma rację
52. Dodane przez XL, w dniu - 06-03-2022 21:29
Za kilka miesięcy będziecie wszyscy mieli ich już serdecznie dosyć.
53. Dodane przez Marcin, w dniu - 06-03-2022 21:48
Mówicie niektórzy, że od Wołynia minęło 80 lat, inne pokolenie, to nie ci sami ludzie.....mamy zapomnieć jako potomkowie ludzi którzy tam zostali porąbani siekierami, umęczeni na różne sposoby o tych zbrodniach? Właśnie na tym polega historia, aby ją pielęgnować i przekazywać następnym pokoleniom. Ze względu na naszych przodków. Jak czują się ci którzy dożyli dzisiejszych czasów i widzą jak deputowani Ukraiński ogłaszają rok 2022 Rokiem Bandery? Jak stawiają mu pomniki, nazywają imionami takich ludzi ulice, place w miastach. Jak widzą zdjęcia gdzie weterani UPA salutują pod pomnikiem swojego przywódcy z dumą, że wygonili Polaków? Pomagać w czasie wojny trzeba, jak najbardziej, ale w tej chwili idziemy "na bogato", uchodźcy przybywają szerokim strumieniem, bez praktycznie kontroli. Wszystko mają na cito, wszystko się im należy na już, żadne zasady ich nie obowiązują bo im się wszystko należy. Kto za to zapłaci? My wszyscy, każdy podatnik. Powtarzam, pomagać trzeba, bo wojna jest rzeczą straszną, ale w Polsce to co się teraz wyprawia to masakra. Marsze z okrzykami z nacjonalistycznych haseł ukraińskich, bieganie z ich flagami.....brak słów.
54. Dodane przez Ryt, w dniu - 06-03-2022 21:49
POLACY OCKNIJCIE SIĘ BO TO CO SIĘ W TEJ CHWILI DZIEJE DOPROWADZI NAS DO RUINY,TOWIELKI SPEKTAKL POLITYCZNY A POWINNA BRAĆ W NIM FINANSOWO CAŁA UNIA !
55. Dodane przez do kom 10, w dniu - 06-03-2022 21:55
z tego co piszesz wynika, że Putin ma rację ??
56. Dodane przez PRAWDAA..., w dniu - 06-03-2022 21:56
PANI MALĄG DLACZEGO UKRAIŃCY MAJĄ DOSTAWAĆ PO 500 ZŁ I PO 300 ZŁ A POLACY NIC NIEDOSTANĄ W POLSCE JEST MILION PONAD BERROBOTNYCH POLAKUW A PANI NIEROBISZ NIC (...)
57. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 06-03-2022 22:04
Może nie wszyscy i nie wszystkich, ale faktycznie warto zawczasu zastanowić się, jak ta sytuacja może wyglądać za pewien czas. Polecam w tej kwestii bardzo ciekawy wywiad z prof. Maciejem Duszczykiem, ekspertem polityki migracyjnej z Uniwersytetu Warszawskiego w WP pt. "Nie róbmy z nich na siłę Polaków".
58. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 06-03-2022 22:13
Pomoc zarówno symboliczna jak i ta codzienna jest teraz mieszkańcom Ukrainy bardzo potrzebna. I tu bez wątpienia trzeba im pomóc, bez względu na czyjeś historyczne i polityczne uprzedzenia. Zwyczajnie jako ludziom i sąsiadom w potrzebie. 
 
Ale zupełnie inną sprawą jest to, jak przez ten kryzys przejdzie Polska. Nagle przestało mówić się o kosztach pandemii i o rosnącej inflacji. A ta na pewno będzie rosła. Zwłaszcza, że w obozie władzy jest wstępnie zielone światło na radykalne zwiększenie wydatków na nasze siły zbrojne. Obecnie są to wydatki rzędu 50-60 mld zł rocznie. Premier chce je podnieść do 100 mld.  
 
Nie wiadomo też, czy władza we wrzawie wojennej nie wprowadzi tylnymi drzwiami różnych przepisów, które będą tłumaczone naszym bezpieczeństwem, a w praktyce sprowadzą się do ograniczania naszej wolności. Mnie w każdym razie wcale by to nie zdziwiło. Niestety.
59. Dodane przez pomagać z głową, w dniu - 06-03-2022 22:14
Swoje pomysły pomocy rząd sfinansuje dodatkowa 10% inflacją oraz wprowadzi nowe podatki. 
Według szacunków do Polski ma przybyć 4 miliony uchodźców z Ukrainy.  
Ostatnia grupą będą ludzie najubożsi, bez żadnych pieniędzy. Pierwsze grupy uchodźców znakomicie sobie poradziły. 
 
Polska służba zdrowia skompromituje się na pomocy. Dostęp Ukraińców będzie iluzoryczny, identyczny jaki obecnie mają Polacy do bezpłatnego dentysty. S.Z. zostanie oskarżana o ksenofobię. Polaków się bali leczyć, Ukraincow będą się bać jeszcze bardziej. Szczepić Ukraińców też się będą strasznie bać żeby nie być oskarżanymi o (...)! 
 
Nie wiem czy rząd apelując o całkowite embargo na weglowodory dostrzega nadchodzące mega podwyżki cen ropy, gazy i węgla bez embarga. Drożyzna wykluczy najuboższą część naszego społeczeństwa. Już teraz należy myśleć o następnej zimie!
60. Dodane przez Franc, w dniu - 06-03-2022 22:20
I ja pomogę ! Patrykowi J..... - nowemu szefowi oddziału PO w Lesznie (zdjęcie nr 9) pomogę kupić nowe buty.
61. Dodane przez Olo, w dniu - 06-03-2022 22:29
Jest mi wstyd za Leszno :( chyba ze większość z tych wiadomości to jeden, chory człowiek - a to tylko redakcja wie.
62. Dodane przez Aga wnuczka Kresowian, w dniu - 06-03-2022 22:37
Do 28 - zgodą z jedna poprawką- mordowano nas w latach 1939-1947. 
Do 53- pełna zgoda.
63. Dodane przez Aga wnuczka Kresowian, w dniu - 06-03-2022 22:39
Do 28 - zgodą z jedna poprawką- mordowano nas w latach 1939-1947. 
Do 53- pełna zgoda.
reklama
64. Dodane przez Marek Wachowski, w dniu - 06-03-2022 22:52
3 wojna światowa już trwa, szkoda jednak że naiwni politycy tego nie widzą.
65. Dodane przez Nie tak miało być, w dniu - 06-03-2022 22:52
To nie czas i miejsce na takie polityczne układanki Panie Pośle. Nikt do końca nie wie jak to wszystko się skończy. Niech lewa ręka nie widzi co daje prawa i odwrotnie. Pomagajmy i to wszystko. Nie róbmy z wojny kampanii politycznych. Do domu odmaszerować . Czuwaj!!!
66. Dodane przez justib, w dniu - 07-03-2022 00:23
DO KOM. 57. 
Czytałam ten wywiad. Bardzo mądre słowa tam padły. Teraz pomagamy i super, ale nikt nie myśli co będzie potem. Za miesiąc, dwa, po wakacjach czy na koniec roku. Pozdrawiam.
67. Dodane przez STOP WAR III, w dniu - 07-03-2022 00:49
JAK POLSKA PRZEKAŻE MYŚLIWCE UKRAINIE TO MAMY III WŚ
68. Dodane przez Tak tylko pytam..., w dniu - 07-03-2022 07:22
Czy nad Waszymi głowami latają rakiety? Czy budzi Was w nocy, w dzień wycie syren? Czy wraz z rodziną, dziećmi siedzisz któryś dzień z rzędu w piwnicy? Czy Twoja żona, dziewczyna, siostra, matka rodzi dziecko w piwnicy bez bieżącej wody i dostępu do znieczulenia?  
To teraz pytam: czego tak jeden z drugim zazdrościsz Ukraińcom? Tych darmowych rzeczy, produktów, które przekazali ludzie DOBREJ woli? Ludzie, którym nie jest obca bezinteresowna pomoc przeliczana jak z OPS pobrać zasiłki. Pomagają ludzie, którzy mają serce, empatię i którzy nigdy nie chcieliby znaleźć się na miejscu Ukrainy. Nie chcesz-nie pomagaj, ale nie przeszkadzaj. 
Co do historii, już wyżej mądrzy ludzie napisali, czy my i nasza historia jest bez skazy? Nie, tak jak i historie innych narodów. Ale my, Polacy mamy coś czego nie ma żaden inny naród na świecie. W obliczu krzywdy i dramatu innych ludzi potrafimy się jednoczyć, umiemy pokazać, iż stoimy ponad podziałami, ponad historią. Sądzę, że gdyby inny kraj potrzebował takiej pomocy, Polacy są gotowi ja nieść. I w ten sposób tworzymy być może nową historię swojego kraju, historię, która jest już szeroko znana i komentowana na cały świecie. 
Więc skoro jeden z drugim tak zazdrościsz Ukrainie tej pomocy, zamień się z nim miejscami. Nasze rządy, jak ich zwał zawsze nas okradały, ludzie zawsze byli tymi, z których należało ściągać pieniądze dla nierobów. Więc jak Ci źle weź się do roboty, weź sprawy w swoje ręce. Ja wolę żyć w swoim kraju, u siebie niż uciekać i zastanawiać się co spakować w jedną walizkę-czy dokumenty, czy jedzenie, czy odzież. A możne na nic nie starczy czasu, bo trafi rakieta, bomba ...... 
Zastanówcie się ludzie co piszecie, jak łatwo możecie zranić uczucia innych osób. Słowa potrafią mocniej zranić, potrafią zburzyć samoocenę i tak już pokrzywdzonej osoby. Nie bądźcie nieczuli na krzywdę innych osób. Nigdy nie wiadomo jak potoczy się ta wojna. Obyśmy nigdy nie musieli uciekać w taki sposób że swojego kraju.
69. Dodane przez skąd wiadomo?, w dniu - 07-03-2022 07:46
Skąd wiadomo, kto tak naprawdę ochrania elektrownie atomowe na Ukrainie?
70. Dodane przez nie popieram 7, w dniu - 07-03-2022 07:49
Ale Niemcy dziś nie hołubią Hitlera. To istotna różnica między tymi dwoma krajami.
71. Dodane przez xcz, w dniu - 07-03-2022 07:50
Nazywanie Polski siostrą Ukrainy to wielka przesada.
72. Dodane przez ad. 52, w dniu - 07-03-2022 07:58
Będą mówili, że deszcz pada. Tak samo, jak x nie umierają na x. Dwuletnia propaganda i manipulacja wyprała ludziom mózgi. Naszym obowiązkiem jest to przypominać, pisać.
73. Dodane przez wojna, w dniu - 07-03-2022 08:15
To jest wojna globalistów.
74. Dodane przez Jery, w dniu - 07-03-2022 08:24
Powiewajace flagi ukraińskie,skanowanie "sława Ukraina,-bierne przeglądanie się zajściem przez posła,przez radnych????Gdzie my jesteśmy-ci ludzie nie dorośli do swych funkcji-i taka mamy polską "Elite".Wstyd!!!
75. Dodane przez te, w dniu - 07-03-2022 08:25
Te wszystkie rewelacje to wojna psychologiczna.
76. Dodane przez luk, w dniu - 07-03-2022 09:02
Ostatnie 6 lat z Rosji i UE dobiegają głosy że na Ukrainie i w Polsce szerzy się nacjonalizm. Wystarczy wspomnieć marsz 11 listopada. W tej chwili zbrojne ramię tych oszczerców dokonuje prewencyjnej denacjonalizacji na Ukrainie. Kiedy kolej na nas? Podobno już mają powód do ataku.
77. Dodane przez Miko, w dniu - 07-03-2022 09:13
Do wszystkich,którzy mają jakiś problem z moim komentarzem(nr.7). Napisane jest WYRAŹNIE,że historię trzeba pamiętać, przekazywać ją dalej. Wołyń jeszcze zostanie rozliczony. Ale mam pytanie. Ten 18 miesięczny chłopiec zastrzelony wczoraj. On też jest winny temu co było w Wołyniu?? Serio? Ludzie opamiętajcie się. I owszem, w Niemczech jest masa ludzi wielbiących Hitlera. Tak samo jak Ukraińców,którzy potępiają to co było w Wołyniu. Na temat tego,że uchodźcy dostają zasiłki,nie będę się wypowiadać. Też mi się to nie podoba. 
Ps. Moja babcia przeżyła Wołyń. I potrafiła wybaczyć oprawcom. No ale przecież Wy wiecie lepiej. Pokoju życzę. Obyście Wy nie musieli uciekać (bo zapewne większość z Was tak właśnie zrobi)
78. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 07-03-2022 09:19
Do kom 15 PiS pomaga a le nie afiszuje się manifestacje tym Ludzia nie pomogą trzeba zabrać ich przygarnąć a nie machać na rynku oni potrzebują pomocy a nie żałowania
79. Dodane przez Gośka, w dniu - 07-03-2022 09:41
Jak tak czytam niektóre komentarze, to stwierdzam,że naprawdę nas nie trzeba napadać, wybijać itp. My się sami wykończymy. Tyle jadu płynie z niektórych,że szok. Szczekajcie, szczujcie dalej. Zdrowia fizycznego życzę, bo na psychiczne już ratunku dla niektórych nie ma
80. Dodane przez Data, w dniu - 07-03-2022 10:12
2 maja 2014...Odessa...
81. Dodane przez popieram 74, w dniu - 07-03-2022 11:01
Dla miejsc na listach wyborczych a idą wybory, żeby znów pobierać diety i czerpać różne korzyści są gotowi zdradzić naród. Wyraźnie widać, jak podzielili się swoistym łupem. PiS honorowe obywatelstwo a KO, PL18 i 2050 wspólnie na rynku.
82. Dodane przez jak, w dniu - 07-03-2022 11:02
Jak tak dalej pójdzie, się zdziwicie składem nowej rady miejskiej.
83. Dodane przez do kom 80, w dniu - 07-03-2022 11:11
oby nas to za kilka lat nie spotkało
84. Dodane przez do kom 80, w dniu - 07-03-2022 11:17
ciekawe czy Ci nasi niedouczeni politycy o tym wiedzą ?
85. Dodane przez do kom. 78, w dniu - 07-03-2022 12:23
Jeżeli PiS pomaga, a nie afiszuje się, to chyba pierwszy raz odkąd pamiętam. To było miłe, choć wolałbym nie chwalić dnia przed zachodem słońca.
86. Dodane przez pelasia, w dniu - 07-03-2022 12:41
oo te same co z parasolkami chodziły brać do domu chociaz po jednej kobiecie z dwojgiem dzieci ,a nie uprawiać demagogie kredki miały z sobą malowały chodniki?
87. Dodane przez do 68, w dniu - 07-03-2022 12:49
BRAWO za komentarz !!!!!!!!!!!!!!! Widać że albo komentarze piszą Polacy-cebulacy,albo trolejbusy Pucia ,jak ktoś napisał.
88. Dodane przez jak to jest?, w dniu - 07-03-2022 13:10
Troska o obywateli innego kraju przy jednoczesnym braku troski (bo akceptacja kolejnych podwyżek za śmieci jest brakiem troski) o swoich mieszkańców? Czy tak powinno być? Kiedy radni spojrzą na warunki życia mieszkańców?
89. Dodane przez Komentujacy, w dniu - 07-03-2022 13:18
Do kom 80..sami widzimy jak dalece niestabilne jest panstwo ukraińskie. To państwo rozdarte wewnętrznie, na podlożu stosunków ros-ukr. My naprawdę nie wiemy do konca o co chodzi. 
 
Łykamy jedną tv narrację. A jak jest naprawde?
90. Dodane przez Promocja, w dniu - 07-03-2022 15:47
Co za różnica czy szaleniec z Kremla czy z Brukseli? 
Ta wojna to efekt szalonej polityki klimatycznej. 
Która stała się pożywką dla Kremla. 
Putin to nie pasożyt. 
Kreml i Bruksela żyją w symbiozie. 
Dowód? 
Zna go ambasador Ukrainy w Berlinie. 
"nie ma sensu wysyłać wam broni bo zanim dojdzie skapitulujecie". 
Kreml i Bruksela żyją w symbiozie wspólnie atakując Polskę pod byle pretekstem. 
A Ukraina? 
Cóż jest zawalidrogą na drodze podziału Polski pewnie ustalonego już w momencie zjednoczenia Niemiec. 
Jakieś tajne protokoły zapewne pod stołem. 
Nic nie dzieje się na tę skalę na spontana.  
 
I jeszcze jedno. 
Zamyka się jedną stację telewizyjną po drugiej, a takie larum o TVN było. 
Czy oglądanie TVN naprawdę wpływa pozytywnie na morale Amerykańskich żołnierzy w Polsce?
91. Dodane przez do 89, w dniu - 07-03-2022 15:58
UE nas gnoi dzięki opozycji (ulica/zagranica) a my pomagamy.
reklama
92. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-03-2022 19:55
Niemcy sprzeciwiają się szybkiemu akcesowi Ukrainy do UE, Niemcy są przeciwne embargu na surowce energetyczne, bo to przyniesie straty gospodarce niemieckiej... Euro kontra życie ludzkie.... W jaki sposób wpływa na stanowisku Niemiec przewodniczący EPL?
93. Dodane przez obserwator, w dniu - 07-03-2022 21:00
Trzeba powiedzieć kilka rzeczy jasno. Jest wojna, są uchodźcy i należy pomagać jak tylko się da, zwłaszcza, że jesteśmy państwem ściśle granicznym z krajem konfliktu zbrojnego. 
Jednak martwi mnie kilka spraw. Przedmówcy mówią, że nieważna historia, liczy się tu i teraz i trzeba pomóc. Ale pamiętajcie proszę, że żyją do dziś świadkowie tamtych zdarzeń i myślę, że nie jest im tak do śmiechu jak Wam. 
 
Druga sprawa, nagle wszyscy ukraińcy są traktowani priorytetowo. 500+, mieszkania poza kolejką, wszelkie dodatki, zasiłki itp. na koszt każdego z nas. Czy ktoś ma odwagę zadać pytanie, kto za to zapłaci i czy rząd przypadkiem nie zgłupiał? Na manifestacji widać posła, lansuje się tam czy co jest grane? Przykładowo ludzie czekają na mieszkania po kilka lat, a teraz nagle się okaże, że poza kolejką ukraińcy otrzymają 4 kąty. Z tego krótka droga do rasizmu. Nie powinno tak być. A taka sytuacja na pewno nie jest krótkoterminowa tylko będzie rozciągnięta w czasie. 
 
Wszyscy ci, co tak ochoczo przyjmują uchodźców pod swój dach zastanawiają się, co będzie za 3-4 miesiące? Będą dalej z wami mieszkać czy wywalicie ich domu bo chcecie jechać na urlop na kanary albo na rodos? Zostawicie im całą chatę? Zabawne jest też to, że jak dzieje się coś złego to nie widać nigdzie lewicy. Tak to szczekają jak psy, bo im się wiecznie coś nie podoba, a jak czują zagrożenie to chowają się jak myszy pod miotłą. 
 
Aha, i skupujcie dobra. Jak ktoś dobrze pomyślał, to na samym euro już jest sporo do przodu.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj