Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
8
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Marek, Michał,
Piotr, Stanisław,

MIĘDZYNARODOWY
DZIEŃ ZWYCIĘSTWA
Do końca roku 237 dni.
Start arrow Leszno arrow Posypią się kary za brak segregacji odpadów?

KZGRL ostrzega spółdzielnie

Posypią się kary za brak segregacji odpadów?

12.02.2024. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Mieszkańcy spółdzielni mieszkaniowych w regionie są zaniepokojeni informacjami o karnych opłatach za brak segregacji odpadów. - Czy to znaczy że mamy płacić, mimo że segregujemy? – pytali w audycji „Temat dla reportera”. Prezes KZGRL Eugeniusz Karpiński wyjaśnia, że to ostatnie ostrzeżenie po niedawnej kontroli.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dzisiejsze (12.02) wydanie audycji „Temat dla reportera” zdominował temat informacji, jakie skierowały do mieszkańców zarządy kilku spółdzielni mieszkaniowych, między innymi w Rawiczu i Lesznie. Na klatkach schodowych zawisły kartki mówiące o tym, że opłata śmieciowa zostanie podniesiona z 33 złotych miesięcznie od mieszkańca do aż 70 złotych. Taka jest wysokość kary w przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji odpadów. - To rozbój w biały dzień, mamy płacić za tych, którzy nie segregują? - pytali
słuchacze w audycji. Mówili też o nagminnymi, ich zdaniem, procederze „podrzucania” odpadów przez osoby z zewnątrz.

O wyjaśnienie sprawy zwróciliśmy się do Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego, który nakłada karne opłaty. Przewodniczący zarządu związku Eugeniusz Karpiński potwierdził, że spółdzielnie oraz inne podmioty zarządzające budynkami wielorodzinnymi zostały poproszone o przekazanie mieszkańcom takich informacji jako ostrzeżenia. Do tej pory KZGRL nakładał po kilkaset kar rocznie, ale dotyczyło to głównie budynków jednorodzinnych, jednak jak zaznaczył prezes związku większy problem dotyczy właśnie obiektów wielorodzinnych. -Problem braku segregacji odpadów w takich budynkach jest nagminny, co pokazała przeprowadzona przez nas kontrola - powiedział Karpiński. Przypomniał też, że segregacja odpadów jest obowiązkiem ustawowym już od czterech lat. Prezes KZGRL zaznaczył, że karna opłata dotyczyć będzie budynku, w którego śmietniku stwierdzony zostanie brak segregacji, a nie całej spółdzielni, ale faktycznie uiścić ją będą musieli wszyscy mieszkańcy danego budynku. -Mam nadzieję, że wzbudzi to refleksję w tych nielicznych, którzy nie segregują, że skutkami ich działania obciążeni będą ich sąsiedzi - powiedział Karpiński - decydując się na mieszkanie we wspólnocie musimy zdawać sobie sprawę z tego, że obowiązują nas pewne zasady.

Przewodniczący zarządu związku przyznał, że trudno znaleźć rozwiązanie, które odgórnie uszczelni system. -Można oczywiście wprowadzić osobne pojemniki dla każdego mieszkania, ale w przypadku dużych bloków na osiedlach z lat 70-tych nie ma na nie miejsca - powiedział. Pewnym wyjściem jest oczywiście grodzenie śmietników i zamykanie ich na klucz, ale Eugeniusz Karpiński stwierdził, że kontrola zamkniętych śmietników także pokazała, że z segregacją jest w nich różnie. -Bardziej liczymy tu na rozsądek mieszkańców - powiedział. Zapytaliśmy także, kiedy od ostrzeżeń władze związku przejdą do czynów, czyli faktycznego nakładania kar. -Myślę, że nastąpi to w okresie od trzech do sześciu miesięcy - odpowiedział Karpiński.
 
Komentarze (94)
1. Dodane przez Obserwator, w dniu - 12-02-2024 12:29
A jakie to ma znaczenie, czy sa segregowane odpady czy nie, skoro i tak wszystko jedzie do Trzebani, a tam jest wszystko - bez segregacji -wysypywane na wspólną taśmę i od nowa segregowane automatycznie....
2. Dodane przez bartek, w dniu - 12-02-2024 12:30
KIEROWCY Z MZO KTORZY PRZEWOŻA ODPADY TJ FOLIE TAK JAK DZISIAJ RANO NA GRUNWALDZKIEJ LEPIEJ NIECH ZASŁANIAJĄ KOSZE I JEŻDZĄ NORMALNIE A NIE 20/30 KM//H ŻEBY ŚMIECI NIE WYWIAŁO BO SIE ZAMKNĄC NIE CHCE
3. Dodane przez Xd, w dniu - 12-02-2024 12:46
Płacenie za śmieci to jest największą głupota na tym świecie..,w takiej formie jaka jest.Ja robiąc zakupy wybieram produkty w miarę możliwości te które nie mają kilku warstw opakowań i prawdę mówiąc kupuje mało ,bo dużo żywności robię sama więc śmieci mam mało w porównaniu do tych co żyją na bogato i wszystko kupują gotowe,a płacimy równo Opłaty śmieciowe powinny być już zawarte w cenie produktu i ile kupujesz tyle płacisz za śmieci.Nie mówiąc już o głupocie Warszawy gdzie płaci się od metra ,jakby metry produkowały śmieci.
4. Dodane przez Kotrol, w dniu - 12-02-2024 12:46
Na osiedlu Rejtana wieczorami codziennie podjeżdżają samochody osobowe i busy i przez ogrodzenie wrzucają wory ze śmieciami i meble. Spółdzielnia o tym wie i nic nie robi, a mieszkańcy będą płacić przez cwaniaków. Auta są też z Leśnej Osady. Monitoring założyć i ich łapać!!!
5. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 12-02-2024 12:50
Macie obowiązek płacić.
6. Dodane przez Ja, w dniu - 12-02-2024 12:54
Przestancie straszyć ludzi bo aż mdli :( i tak wszystko do jednego wora jedzie
7. Dodane przez flizka, w dniu - 12-02-2024 12:58
Ja segreguję, sąsiad nie i co z tego? 
Pozatym ja już też nie widzę większego sensu tej całej segregacji. Płacę za 5osobową rodzinę już takie pieniądze a oczekuje się odemnie jeszcze posegregowania?
8. Dodane przez XYZ, w dniu - 12-02-2024 12:58
DOPÓKI SPÓŁDZIELNIE NIE ZROBIĄ PORZĄDKU Z PODRZUCANIEM ŚMIECI TO TAK BEDZIE NIESTETY KUKUŁKI CZUJĄ SIĘ BEZKARNE A MIESZKAŃCY BLOKÓW ZA NIEKOMPETENCJE ZARZĄDÓW LUDZIE TRAKTUJĄ KONTENERY OSIEDLOWE JAK PSZOKI
9. Dodane przez obserwator, w dniu - 12-02-2024 13:00
Widziałem wielokrotnie ludzi, którzy nie zamieszkują terenu danego osiedla/bloku itp. (gdzie dostęp do kontenerów jest otwarty), którzy wyrzucają worki z odpadami gdzie popadnie. Jednemu raz zwróciłem uwagę, to powiedział, że może wyrzucać, gdzie mu się podoba, ale już więcej się nie pojawił. 
 
Osobną sprawą jest sprawa budowlańców, którzy do zmieszanych wyrzucają co popadnie - pianki montażowe, styropian, kleje i farby. Od tego jest PSZOK, gdzie za friko można zostawić takie odpady.  
 
W tym miejscu też warto zwrócić uwagę, aby może zmodyfikować kontenery na makulaturę, bo ten mały prostokątny otwór jest kompletnie do niczego nieprzydatny - trzeba ciąć karton na drobne kawałki aby w ogóle coś tam się zmieściło.
10. Dodane przez abc, w dniu - 12-02-2024 13:00
Drodzy mieszkancy, jeżeli ktos wam podrzuca smieci to czas zrobić zamkniety obiekt, wtedy nie będzie tłumaczenia, ze to nie ktoś tylko wy.
11. Dodane przez Sam, w dniu - 12-02-2024 13:04
No pewnie... Ty segregujesz a ktoś podjeżdża wieczorem i wali jak popadnie. Dziękuję bardzo za taki związek co nie ma pojęcia o rzeczywistości
12. Dodane przez Raf, w dniu - 12-02-2024 13:08
Niech spóldzielnie zaczną nadzorować śmietniki i okolice śmietników. Mieszkańcy nie będą płacić za podrzucane śmieci z domków jednorodzinnych a o firmach mie wspomne które też podrzucają. Zaraz pewnie zacznie się fala hejtu ale prawda taka jest.
reklama
13. Dodane przez Janusz, w dniu - 12-02-2024 13:15
Panie Karpiński nie ma odpowiedzialności zbiorowej. 
spróbuj Pan podnieść ceny to się spotkamy w sądzie.
14. Dodane przez :), w dniu - 12-02-2024 13:21
A jakby tak wprowadzić kadry dla Spółek samorządowych? Czy tam tak wszystko jest prawidłowo robione i dobrze zarządzane? 
Więcej etatów, więcej przechowalni dla emerytów... A potem, że koszty wysokie.
15. Dodane przez wowo, w dniu - 12-02-2024 13:42
Jeden za wszystkich,wszyscy za jednego.
16. Dodane przez hyh, w dniu - 12-02-2024 13:48
karać na maxa wszystkich, niech sie w końcu grażyny i janusze nauczą jak należy postępowac z odpadami a nie walic w jeden kubeł a potem brajanek i jessika tak samo i błędne koło
17. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 12-02-2024 13:57
Mieszkańcy SM Budowlani wielo krotnie informowali spółdzielnie że ludzie podjeżdżają autami i śmieci wyrzucają . Spółdzielnia mimo to nic nie robi by zabezpieczyć teren śmietników , lecz jednak nie ma się co dziwić jak pracownik poczty został prezesem !!!!!
18. Dodane przez leszcz, w dniu - 12-02-2024 14:03
Pracownik odbierający chociaż nie jest kontrolerem, ale jeżeli zauważy niesortowane odpady powinien nie odbierać. Wielu mniejszych przedsiębiorców podrzuca odpady w workach i terminie dla mieszkańców - kontrolować. Odpady należy zgniatać żeby zajęły jak najmniej miejsca. Przestrzenny odpad generuje wyższe koszty transportu. Sortujmy i zgniatajmy odpady, bądźmy przyjaźni dla naszego środowiska.
19. Dodane przez ?wiadomy, w dniu - 12-02-2024 14:06
Śmieszny człowiek, który jest odklejony jak każdy urzędas. Śmietniki są dostępne dla wszystkich, czy pilnujesz ich człowieku, kiedy my pracujemy na twoją pensję? Czy w nocy też stoisz i pilnujesz, że jakiś patol wrzuci do plastiku szkło? Tyle w temacie.
20. Dodane przez Leszmo, w dniu - 12-02-2024 14:10
Panie Karpiński nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialność zbiorowa chce pan pozwy w sądzie to proszę bardzo !!!!!
21. Dodane przez Lsm lokatka, w dniu - 12-02-2024 14:17
To mieszkancy domkow zwożą śmieci do kontynerow należących do Spółdzielni tak jest choćby przy ul.Rumunskiej ,Kubańskiej itp.Zwożą różności .Dopóki monitoringu i zamkniętych ogrodzeń sytuacja sie nie zmieni
22. Dodane przez Obserwator, w dniu - 12-02-2024 14:19
Kiedy będą płatne skupy szkła, butelek plastikowych czy też makulatury ? Dlaczego tylko oni mogą sprzedawać i zarabiać na śmieciach ?
23. Dodane przez DGR, w dniu - 12-02-2024 14:21
Praworządni wielkopolanie dbają o siebie ?!
24. Dodane przez Halina, w dniu - 12-02-2024 14:24
Na Niepodległości za blokami przy domkach szeregowych nagminnie przywożą wszystko ,głównie wieczorem i wcześnie rano.Tylko monitoring i mandaty stosować...
25. Dodane przez do 3 i 7, w dniu - 12-02-2024 14:28
To dlaczego nie napiszesz do swojej spółdzielni, aby zatrudniła osobę, w obecności której będzie można wyrzucać śmieci?  
Myślicie, że monitoring jest lekarstwem na wszystko? Prawda jest taka, że nielicznym ludziom nie chce się segregować bo mają to gdzieś, czują się bezkarni. Ale ich jest niewielu. Większość to robi właściwie.
26. Dodane przez konfederaści, w dniu - 12-02-2024 14:30
czy ten ktoś uprawia sobie żarty, czy sobie kpi? mamy harować od rana do nocy na państwo socjalne, płacić podatki dochodowe, VAT, CIT, przymusowy ZUS, utrzymywać klasę polityczną i prawie miliona urzędników i inne socjalistyczne wymysły i na to jeszcze myć słoiki? twórcy tej ustawy powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialności karnej a sama ustawa powinna znaleźć się tam, gdzie jej miejsce: w koszu. Propozycja: skoro już pracujący i wytwarzający zysk utrzymują klasę biurokratyczno-polityczną produkującą masowo patologiczne i chore przepisy to zapraszamy ich do zlewu i niech sobie myją te wszystkie śmieci.
27. Dodane przez PL, w dniu - 12-02-2024 14:30
Gdzie kaucje za opakowania napojów?! 
Ble, ble, ble o segregacji a rządy naszego kraju mają temat w wielkim nieposzanowaniu! 
Ktoś widział może porzucone w lesie akumulatory? Nie? Dlaczego? 
Każdego dnia miliony PETów po napojach ląduje w kubłach do plastików, do odpadów zmieszanych ale część też pod lasem, na poboczach dróg! 
1 złotówka za butelkę zmieniłaby WSZYSTKO!
28. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 12-02-2024 14:45
Podobnie jest na osiedlu Ogrody codziennie wieczorem auta podjeżdżają i wysypują śmieci z bagażnika a kosze niestety są nieogrodzone
29. Dodane przez Do Was, w dniu - 12-02-2024 14:52
Podrzucanie śmieci przez ludzi, którzy podjeżdzaja samochodami pod pojemniki i wyrzycają po kilka worków śmieci, zwlaszcza wieczorem lub w nocy, to normalne zjawisko. 
Ale nie rozumiem ludzi, ktorzy wyrzucają meble, czy wielkogabarytowy sprzęt rtv agd na śmietnik.  
Potrzeba odbioru takich rzeczy od mieszkańców oraz punktów na zuzyty sprzęt domowy częściej opróżniany. 
Czlowiek myśli tak: segreguję, podniesiono ceny, to po co mam segregować, więc przestaje. 
Czy w naszym kraju jeszcze coś normalnie funkcjonuje? 
Czy odbiór śmieci, to aż taki wielki problem?
30. Dodane przez Maria, w dniu - 12-02-2024 15:04
Ostroroga (SM Budowlani) - tutaj 3/4 Leszna i połowa powiatu przywozi śmieci. Monitoring jest przy śmietnikach, mieszkańcy zgłaszają konkretne przypadki podrzucania śmieci przez osoby nieuprawnione, niezamieszkałe na osiedlu i spółdzielnia nic sobie z tego nie robi. Nowy prezes robił dobre wrażenie ale tylko 5 minut na początku urzędowania. Teraz proste sprawy przytłaczają tego Pana. Do ROBOTY czas !!!!
31. Dodane przez RW, w dniu - 12-02-2024 15:04
Kiedyś nie było tego całego KZGRL i prezesów na naszym utrzymaniu i było dobrze. Zlikwidować armię gryzipiórków.
32. Dodane przez 1, w dniu - 12-02-2024 15:06
Panie Karpiński, mówi pan że segregacja odpadów o obowiązuje od 4 lat. Kiedy odda pan pieniądze lokatorom za kupione pojemniki i stojaki do segregacji szkła białego i kolorowego.
33. Dodane przez Muminek, w dniu - 12-02-2024 15:09
Propozycja: powołać "trójki osiedlowe" do całodobowego dozorowania ... śmietników :) poziom absurdu we współczesnym świecie jest porażający. Na każdym kroku coraz większe idiotyzmy. A może zatrudnić regionalnego managera śmietnika, co na bieżąco będzie kontrolował każdy wyrzucany śmieć?
34. Dodane przez HETMAN, w dniu - 12-02-2024 15:09
Szanowni blokersi. Każdy domek ma obowiązkowo zawartą umowę na odbiór odpadów, każdego rodzaju łącznie z meblami. Nie wiadomo po co ktoś miałby jeździć pod blokowiska ze śmieciami. Przestańcie wiecznie siedzieć i gapić się w okna, bo już od tego macie urojenia i lepiej się weźcie sami za segregację odpadów :)
35. Dodane przez Daniel, w dniu - 12-02-2024 15:09
Miasto jeszcze na śmieciach zarabia butelki pet , szkło, papier. Nie dajmy się kantować !!!!!! A kontrola powinna się odbywać tam skąd śmieci są zabierane w asyście mieszkańców !!!!!!
36. Dodane przez Alicja, w dniu - 12-02-2024 15:10
Wszyscy będziecie płacić bo ta kara wejdzie na stałe 
jako opłata za śmieci. 
Zrzucać na kogoś to najłatwiej, a to Wy mieszkańcy jesteście FLEJTUCHAMI. 
Ps. Żadne zabezpieczenie wam nie pomogą bo nie ma takich.
37. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 12-02-2024 15:20
Spółdzielnia na Sułkowskiego była wielokrotnie informowana że na osiedlu.kolo 2 LO non stop podrzucane są śmieci, i co zrobili -NIC! mieszkańcy osiedla proponowali założenie monitoringu, zabudowanie kontenerów śmieciowych z dostępem dla mieszkańców (klucz lub czip)- na to też spółdzielnia się nie zgodziła! My mieszkańcy dbamy o swoje otoczenie, to spółdzielnia nic nie robi!!!
38. Dodane przez Rychu, w dniu - 12-02-2024 15:35
Cytując: Do tej pory KZGRL nakładał po kilkaset kar rocznie, ale dotyczyło to głównie budynków jednorodzinnych, jednak jak zaznaczył prezes związku większy problem dotyczy właśnie obiektów wielorodzinnych. -Problem braku segregacji odpadów w takich budynkach jest nagminny, co pokazała przeprowadzona przez nas kontrola - powiedział Karpiński. 
Karanie jest niewinnych, a prawdziwy problem zostaje pominięty. Zmiana tego człowieka na stanowisku rozwiązałaby problemy.
39. Dodane przez rr, w dniu - 12-02-2024 15:44
Najlepszym rozwiązaniem byłoby jakby mieszkańcy sami sprzedali makulaturę, stłuczkę szklaną, PET a pieniążki przesłali na konto kzgrl. To by się pan Karpiński cieszył. Pozostałoby mu tylko kontrolować czy oddajemy wszystko
40. Dodane przez Marek, w dniu - 12-02-2024 15:55
Panie Karpiński do kiedy miały być odebrane choinki ??? 
(...)
41. Dodane przez Do33, w dniu - 12-02-2024 16:15
Nie wiem jak to jest z tymi blokami ,ale widziałam kiedyś reklamówkę z śmieciami,a dokładnie były to butelki po płynach do prania na śmietniku cmentarnym wydaje mi się , że zmarli raczej nie piorą tylko przynieśli to żywi i też zawsze mi się wydawało brednią że ktoś podrzuca śmieci skoro wszyscy za nie płacimy,ale jak widziałam te śmieci to może to być prawda z tym podrzucaniem przy blokach ,ale chyba robią to sami blokersi ,tylko nie rozumiem po co.Czlowiek to jednak dziwny stwór .
42. Dodane przez Do 33, w dniu - 12-02-2024 16:18
Przyjedzie z niesortowanymi śmieciami i buch do śmietnika. A w domku 1 worek na tydzień. No tak skoro resztę podrzuci na osiedlu.
43. Dodane przez rob, w dniu - 12-02-2024 16:18
rozwiązać KZGRL, zwolnić wszystkich, sprywatyzować cały system, ustawę anulować i wyrzucić do kosza.
44. Dodane przez Do24, w dniu - 12-02-2024 16:18
A gdzie ty wyczytał ,że ja mieszkam w bloku ?Opłata za śmieci dotyczy wszystkich bez względu gdzie kto mieszka.
45. Dodane przez a tu obserwator innego slortu, w dniu - 12-02-2024 16:41
u nas w Italii jest w takich wypadkach wysypywanie worow Z ZAWARTOSCIA z okna jadacego auta po czym worek sluzy do wielokrotnego napelniania i oprozniania. Trwa to do skutku az ceny sie USTABILIZUJA! NO I WOREK SIE NIEPRZEDZIORAWI !!!!!!!!!!!!!
46. Dodane przez EKO, w dniu - 12-02-2024 16:47
Rzeczywiście mimo monitoringu pod śmietniki podjeżdżają samochody z workami śmieci. Moja rodzina segreguje śmieci (SM Budowlani - ul. Ostroroga). Jak podniosą opłatę do 70,- PLN za mieszkańca to NA PEWNO przestanę segregować śmieci - no bo przecież będę płacił za śmieci nieposegregowane.
47. Dodane przez Karolina do kom 29, w dniu - 12-02-2024 16:49
Zgadzam się w 100%jeżeli chodzi o podrzucanie śmieci na osiedlu Ostroroga,jak również z tym że ten pan który próbuje być prezesem wogóle nim nie jest.Ogólnie dla niego liczą się tylko właściciele mieszkań bo najemcy nie mają nic do powiedzenia.Dzieli ich na kategorię z tych gorszych.
reklama
48. Dodane przez Maria, w dniu - 12-02-2024 17:03
Dla mnie to sprawa to ma drugie dno. Przez te 4 lata żadne kontrole jeśli takowe były przeprowadzane nie wykazały większego problemu z niesegregowaniem odpadów przez mieszkańców i nagle kiedy była zapowiedź, że w po raz pierwszy od kilku lat nie będzie corocznej podwyżki za śmieci nagle okazało się, że jednak mieszkańcy nie chcą segregować śmieci. Najważniejsze jest to, że kasa musi się zgadzać, a jak się nie zgadza to trzeba znaleźć dobry pretekst żeby tę kasę z mieszkańców ściągnąć i to całkiem sporo z 33 złotych do 70 złotych za osobę. Nie można tego było nazwać podwyżką, bo po pierwsze jej miało nie być, a po drugie ponad 100% by nie przeszła więc trzeba nazwać to karą i to zbiorową. I coś co jeszcze mnie zastanowiło po wysłuchaniu wypowiedzi Pana Prezasa to kwestia informowania mieszkańców, że za dany miesiąc/ce została nałożona kara. Pismo trzeba napisać, wydrukować i dostarczyć to dopiero będą koszty, które oczywiście poniesiemy My mieszkańcy.
49. Dodane przez Leszek, w dniu - 12-02-2024 17:06
A to teraz tak nie ma mnie w domu 6 dni w tygodniu więc nie jestem w stanie śmiecić z niedzieli nie mam co wyrzucić więc mam płacić że ktoś nie segreguję przesada czas wyjść na ulice. Pamiętna ktoś jak obiecali że jak śmieci będą segregowane opłata będzie spadać i gdzie to jest 33 zł za osobę to nie są małe pinądze to jest już wyzysk a 70 to napewno nie dostaniećie choć bym miał iść do sądu.
50. Dodane przez do 36, w dniu - 12-02-2024 17:19
Leszczyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa nic nie robii!!. ale b. dużo w kwestii podnoszenia czynszów
51. Dodane przez do 48, w dniu - 12-02-2024 17:23
" przesada czas wyjść na " NIE TRZEBA WYCHODZIC TYLKO TAK ROBIC JAK we wlochach pisze czterdziesciicztery. rypac rowno az zmadrzaja nawet rowerem bez rejestracji polecam ! napewno przyniesie skutek na WASZA korzysc 1 brac i sie nie pytac tylko od zaraz aby zmiarkowali kto jest kto .
52. Dodane przez O!, w dniu - 12-02-2024 17:30
Zwykłe przeniesienie odpowiedzialności na konsumenta! 
Przed laty nie było segregacji i jakoś dało się odbierać odpady. Obecnie jesteśmy wręcz tresowani, żeby segregować śmieci w sposób wygodny dla firmy przetwarzającej odpady. Chyba po to są sortownie i dostępne maszyny - technologia, żeby konsument nie musiał tracić dużej części życia na zamartwianie się czy, aby na pewno dobrze wyrzucił śmieci i czy nie dostanie kary przez sąsiada...
53. Dodane przez PL, w dniu - 12-02-2024 17:31
Pan Karpiński jest od sprzątania a nie od karania! 
To my możemy tego prezesa odwołać?! 
Jego zadaniem jest znalezienie najwłaściwszego rozwiązania tego problemu a nie podnoszenie opłat! 
Kontrola kogoś a nie czegoś? 
Wielu segreguje a wielu nie to z tego wynika odpowiedzialność zbiorowa? 
Bezprawie prezesie! 
Spółdzielnie mieszkaniowe to nie klient jednoosobowy, to pojedyńczy mieszkańcy i rodziny! 
Kancelarie prawne czekają?
54. Dodane przez Xxx, w dniu - 12-02-2024 17:34
A może by tak Spółdzielnie same wywoziły śmierci do Trzebania bez udziału pośrednika?
55. Dodane przez Mworker, w dniu - 12-02-2024 18:27
Trudno się nie zgodzić z wieloma komentarzami. Bardzo dużo ludzi podrzuca śmieci pod blokowiska. Sam nieraz byłem świadkiem takiej beszczelności, choć te odpady odbieram. Wszystkie pojemniki powinny być ogrodzone, pozamykane i z monitoringiem. Zapewne to w jakiś tam stopniu pomoże. Co do segregacji...smutna prawda jest taka, ze gdybyśmy zaczęli się troszkę bardziej przyglądać co ludzie wyrzucają (tylko troszke) to na Trzebanie przyjeżdżałyby prawie puste śmieciarki. Właśnie tak ludzie segregują odpady. Również bio.
56. Dodane przez 1234, w dniu - 12-02-2024 18:35
Między wywozem np. plastików w niektórych miesiąc są odstępy blisko 40 dni. Cena została ta sama a wywóz śmieci dużo rzadszy niż kiedyś. Skandal.
57. Dodane przez Rik, w dniu - 12-02-2024 18:35
Gdzie to się wyrzuco? Na budowlanej spółdzielni wreszcie ktoś dobrze ustalił bo jeżdze po całym Lesznie i nie mogę tych kubłów znajść!
58. Dodane przez Do kom 25, w dniu - 12-02-2024 18:53
Konfederato płacisz na tych swoich w Sejmie gdzie głupoty opowiadają i ostatnio rodzinami weszli więc płać i płacz !!!
59. Dodane przez do kom. 57, w dniu - 12-02-2024 19:26
Dla nich płacić na takich zawodników, jak Grzegorz Braun to czysta przyjemność.
60. Dodane przez miki, w dniu - 12-02-2024 20:58
Mieszkam na jednym z większych osiedli i widzę jak młodzi segregują te śmieci. Wynoszą wielkie wory i wrzucają do zmieszanych.
61. Dodane przez PL, w dniu - 12-02-2024 21:04
W Irlandii ludzie, którzy segregują śmieci mają ich odbiór ZA DARMO !!! 
I tak właśnie zachęca się do segregowania !!!!! 
Tylko w Polsce można robić z ludzi takich IDIOTÓW !!!!
62. Dodane przez klijent, w dniu - 12-02-2024 21:04
Ciekawe czy firma KZGRL płaci też za śmieci które wytwarzają w pracy pracownicy ? Moze ktoś to sprawdzić ?
63. Dodane przez Życie, w dniu - 12-02-2024 21:25
KZGRL podlega też m. innymi Urz. Miasta . 
Zamiast karać warto byłoby do każdego mieszkania i domu dostarczyć ULOTKĘ, która przypomni ludziom jak prawidłowo segregować. Oczywiście dostarczyć za potwierdzeniem odbioru, tak jak urzędnicy roznoszą informację o podatkach. W naszym mieście, w wielu dzielnicach jest sporo obcokrajowców, a oni nie są święci (u nich występuje tylko mieszanka śmieciowa). Za wszystkie opakowania w sklepach pudełka plastikowe, kubki, opakowania z restauracji płacimy, butelki plastikowe i szklane, słoiki itd. Ale handlowcy nie odbierają tych opakowań. Oni mają kasę a my mamy płacić haracz za bałagan biurokratyczny.
64. Dodane przez do kom. 60, w dniu - 12-02-2024 21:29
Cała prawda o polskiej biurokracji.
65. Dodane przez zolo, w dniu - 12-02-2024 22:07
"Obowiązek ustawowy"- to tekst dla tych co powtarzaja od lat ze oni sie nie interesuja polityką...
66. Dodane przez KZGRL do likwidacji, w dniu - 12-02-2024 22:27
Nie rozumiem dlaczego mieszkańcy Leszna należą do KZGRL jeżeli śmieci odbiera i tak spółka miejska MZO. Kompletny absurd. Śmieci jada do Trzebini oddalonej o pare kilometrów od Leszna. Placimy za gminy oddalone od Leszna kilkanaście kilometrów a nawet kilkadziesiąt i na dodatek za całe biura i personel KZGRL w tym pensja pana Karpinskiego. Mieszkańcy Leszna płacą za drogo.
67. Dodane przez Kuba, w dniu - 12-02-2024 22:29
Powaliło ich. Na końcu i tak w Trzebani idzie to na jedną taśmę Ważne jest tylko żeby odpady organiczne oddzielić od reszty śmieci bo one zlepiają śmieci i uniemożliwiają automatyczną segregację Ja nie segreguję bo nawet nie mam gdzie tylu pojemników w kuchni umieścić.
68. Dodane przez Wujek dobra rada, w dniu - 12-02-2024 22:39
Jak podniesiecie opłatę na 70zl to możecie od razu likwidować śmietniki na szkło plastik i papier bo nie dosyć, że przestanę segregować to jeszcze będę wrzucał śmieci zmieszane to pierwszego lepszego śmietnika. Natomiast jeśli chodzi o odpowiedzialność zbiorową to się pan Karpiński zdziwi w sądzie jak będzie trzeba. Żeby kogoś ukarać to trzeba mieć dowody, że ta osoba nie segreguje. Powodzenia. Sprawa w sądzie wygrana z palcem w dudzie.
69. Dodane przez Pablo, w dniu - 13-02-2024 06:09
Uważam, że w blokach powinien być jeden duży kontener tak jak było dawniej i powinny być wrzucane tam wszystkie śmieci razem ! i tak wszystko jedzie na Trzebanie.Ja wyrzucam śmieci do kontenera i za to płacę, a co mnie interesuje segregacja,gdzie ktoś ma segregowac w bloku w mieszkaniu na dwóch pokojach.Co innego w domu z ogrodem to mogę zrobić sobie miejsce,czy na ogrodzie,czy w kotłowni i się bawić w segregacje.
70. Dodane przez Jurek, w dniu - 13-02-2024 06:30
Na Ostroroga to samo podrzucanie śmieci wieczorami a monitoring założony za grube pieniądze. Śmietniki wciśnięte przez MZO to taka lipa że wiatr je przewraca .A pan prezes to jeden z najgorszych jaki był tylko potrafi się wymądrzać a zielonego pojęcia o nie których sprawach nie ma. 
Ale co się dziwić od LISTONOSZA do PREZESA .
71. Dodane przez Irys, w dniu - 13-02-2024 06:51
No tak ekologia musi kosztować grube miliardy tak z Kowalski został producentem śmieci to nie firmy produkują tylko Kowalski to teraz sklep obwinień towar sprzedać bez opakowania. Za PRL-u nie mówiono o segregacji a były skupy co skupywały szkło, makulaturę, szmaty, butelki a teraz jesteśmy eko i nic nie potrzebne tylko podnoszenie cen płacimy za opakowanie w sklepie płacimy za wyrzucenie jeszcze mamy płacić za tego co nie segreguję może bądźmy ekologiczni skasujmy ten cały związek śmieciowy ile tam energii się marnuje. Cieple niepotrzebne posadki niech mzo przejmie wszystko tak jak było kiedyś i jakoś radzili sobie z wszystkim a teraz jest jeszcze większy bałagan.
72. Dodane przez rol, w dniu - 13-02-2024 08:07
Koszty wywozu odpadów od mieszkańców podnoszą wykładane odpady przez prowadzących działalność gospodarczą w workach i w terminach przeznaczonych dla mieszkańców tj. restauratorzy, fryzjerzy, biura, itp. W dniu wywozu dla mieszkańców przed posesją takiego przedsiębiorcy widać dużą ilość worków z odpadami co znaczy, że albo ma rodzinę wielodzietną albo podkłada odpady z działalności gospodarczej.
73. Dodane przez Do 60, w dniu - 13-02-2024 08:14
Nie w Polsce takie numery! 
My jesteśmy autonomiczni, każdy z nas robi jak chce, tak było, jest i będzie?! 
My mamy lasy, pobocza dróg, brzegi jezior czy rzek! 
Zawsze byliśmy narodem bitnym, łączyła nas walka o Polskę, o niepodległość a dzisiaj? 
GŁUPOTA NA CODZIEŃ, na każdym kroku, to nas dzisiaj łączy!
74. Dodane przez Witek, w dniu - 13-02-2024 09:27
Oni nie odbierają śmieci tylko pieniądze - szkło białe, szkło kolorowe, plastik, papier, metal. Śmieci to tylko resztki jedzenia. Dziwie się, że spółdzielnie nie skrzykną się i nie sprzedają tych materiałów na złom.
75. Dodane przez do kom 69, w dniu - 13-02-2024 09:40
Monitoring nie rozwiąże problemu braku segregacji. Jest długa droga od nagrania sprawcy do jego identyfikacji i potem ukarania.  
Na końcu okazuje się, że nic złego nie zrobił bo wyrzucił śmieci do śmietnika. Dla kzgrl czy policji problemu nie ma.  
 
Sam Pan Karpiński napisał, że trudno znaleźć rozwiązanie..... bo faktycznie trudno a oczekuje się cudów. 
Rozwiązaniem jest szczegółowa segregacja odpadów na wysypisku, ale wtedy okaże się, że 33 zł to za mało i musi być 70, a to decyzja niepopularna szczególnie przed wyborami. 
 
Skoro istnieje kzgrl to niech przejmie od spółdzielni i wspólnot odpowiedzialność za miejsca na odpady i wtedy zastosuje takie metody pilnowania porządku aby były skuteczne.
76. Dodane przez peterpan, w dniu - 13-02-2024 10:35
Żyjemy w XXI w i jaki problem rozdawać worki do segregacji z kodem KZGRL czy MZO , pracownicy maja czytnik i nie wrzucają worków bez czytnika ale może wtedy nie byłoby tylu dyrektorów potrzebnych i rady nadzorczej i specjalisty ds marketingu w MZO....
77. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-02-2024 10:46
Panie Karpiński wygląda na to że czekają pana masowe pozwy w sądach !!!!
78. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 13-02-2024 11:10
Trzeba zatrudnić Kierownika Śmietnika - jak w serialu Dzielnica Strachu.
79. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 13-02-2024 11:36
Mój prawnik już zaciera ręce . Spotkamy się w sądzie B
80. Dodane przez Kuba, w dniu - 13-02-2024 11:53
Jaka segregacja? Jak auto MZO zbiera zmieszane śmieci a na powrocie do tej samej śmieciarki ładuje BIO i spuszcza ten syf wodny/szlam na jezdnie. Więc po co ta segregacja?
81. Dodane przez spółdzielca, w dniu - 13-02-2024 13:10
Jak spółdzielnia w budynkach wielorodzinnych ma ustalić kto nie segreguje odpadów? Przecież to jest niewykonalne nawet z wykorzystaniem monitoringu (kamera nie zajrzy do worka z odpadami). Ustawa określa kary, które można wyegzekwować od właścicieli domków jednorodzinnych, ale tego nie da się zrobić na osiedlach. Naprawdę KZGRL chce zrobić ze spółdzielni kozły ofiarne, a samemu opowiadać frazesy o przepisach prawa, które jest ułomne.
82. Dodane przez jeee, w dniu - 13-02-2024 13:11
Przepis mówi jasno. Płacisz za śmieci, możesz je wyrzucać do obojętnie jakiego śmietnika. Nic nie da ogrodzenie śmietników, ludzie zostawią obok, a administracja będzie musiała posprzątać bo SM wlepi mandat. Najwięcej syfu robią lokatorzy, którzy w ogóle nie są zgłoszeni i w ogóle nie płacą za śmieci.
83. Dodane przez Sp M, w dniu - 13-02-2024 13:49
Poznań wystąpił ze ZWIĄZKU i ceny za wywóz zostały obniżone. Prezesi (a dużo ich) może zajęli by się wewnętrzną organizacją pracy, która dałaby oszczędności a nie tylko skubać mieszkańców.
84. Dodane przez Kasia, w dniu - 13-02-2024 14:31
Z tym osiedlem na Ostroroga to prawda ,ludzie zgłaszają ,że inni przywożą śmieci na osiedle ,ale w administracji Spółdzielni mówią ,że trzeba tego delikwenta przyprowadzić co tak robi ,nie wiem po co te kamery. Masakra
85. Dodane przez alan, w dniu - 13-02-2024 16:55
to jest skandal co wyrabia ta KZGRL. może rzeczywiście trzeba zalać ich pozwami sądowymi tak, żeby nie wychodzili z sądów. a ten Karpiński w pierwszej kolejności do zaskarżenia. rządzi to ponosi główną odpowiedzialność.
86. Dodane przez Zażenowany, w dniu - 13-02-2024 17:11
Popieram komentarz nr 13.
reklama
87. Dodane przez Maciej do kom 83, w dniu - 13-02-2024 17:22
Śp prezes naszej spółdzielni mówił przed odejściem na emeryturę że ten pan nie ma kwalifikacji aby pełnić funkcję prezesa.Teraz to wszystko co powiedział wychodzi, potrafi tylko cwaniakować i grać wielkiego pana jak to byśmy my byli jego lokatorami a on właścicielem.
88. Dodane przez Ania, w dniu - 13-02-2024 19:06
Na Ostroroga wszystko ostatnio na opak ,nie można postawić auta bo studenci parkują ,ale Prezesowi to też nie przeszkadza, w końcu to nie jego problem.
89. Dodane przez czysegregacjajestobowiazkiem, w dniu - 13-02-2024 20:11
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach 
Ochrona życia i zdrowia ludzi oraz środowiska Art. 16. Gospodarkę odpadami należy prowadzić w sposób zapewniający ochronę życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, w szczególności gospodarka odpadami nie może: 1) powodować zagrożenia dla wody, powietrza, gleby, roślin lub zwierząt; 2) powodować uciążliwości przez hałas lub zapach; 3) wywoływać niekorzystnych skutków dla terenów wiejskich lub miejsc o szczególnym znaczeniu, w tym kulturowym i przyrodniczym. JAKIE ZAPACHY ROZNOSZĄ SIE, GDY ŚMIECI WYWOŻONE SĄ DOPIERO CO DWA TYGODNIE? NIE MOŻNA KARAĆ ZA ODPADY ZMIESZANE, JEŚLI KTOŚ ZŁOŻYŁ DEKLARACJĘ, ŻE NIE WYRAŻA ZGODY NA SEGREGACJĘ I NIE CHCE SEGREGOWAĆ ŚMIECI, NP ZE WZGLĘDU NA HIGIENĘ I NIGDZIE W PRZEPISACH NIE MA INFORMACJI, ŻE TAKIEPRAKTYKI MOGĄ BYC STOSOWANE W BUDYNKACH WIELORODZINNYCH. Art. 27. 1. Wytwórca odpadów jest obowiązany do gospodarowania wytworzonymi przez siebie odpadami. 2. Wytwórca odpadów lub inny posiadacz odpadów może zlecić wykonanie obowiązku gospodarowania odpadami wyłącznie podmiotom, które posiadają: 1) zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów, lub 2) koncesję na podziemne składowanie odpadów, pozwolenie zintegrowane, decyzję zatwierdzającą program gospodarowania odpadami wydobywczymi, zezwolenie na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych lub wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na podstawie odrębnych przepisów, lub 3) wpis do rejestru w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 5 chyba że działalność taka nie wymaga uzyskania decyzji lub wpisu do rejestru. CO TO ZNACZY, ŻE MOŻE ZLECIĆ, JAK LUDZIE NIE MAJĄ WYBORU I MUSZĄ ODDAWAĆ ŚMIECI KZGRL, Z KTÓRYM SĄ SAME PROBLEMY I POMYSŁY NA KOLEJNE PODWYŻKI - TYLE STANOWISK W KZGRL, WIĘC POTRZEBNE SĄ PIENIĄDZE NA...? DLACZEGO ZAKAZANO USUWANIA ŚMIECI W GMINACH, JAK BYŁO PRZEZ WIELE LAT I TO O WIELE TANIEJ? 
NIGDZIE W PRZEPISACH NIE WSKAZANO, ŻE JEST OBOWIĄZEK SEGREGACJI ŚMIECI, JEŚLI KTOŚ PODPISAŁ TAKĄ DEKLARACJE TO NIECH ZAPYTA O PODSTAWĘ PRAWNĄ, SZCZEGÓLNIE W ZAKRESIE STRASZENIA PRZEZ PANA PREZASA KARAMI? CZY TAKIE PRAKTYKI SĄ ZGODNE Z PRZEPISAMI? PRZECIEZ LUDZIE SIEDZĄ NA ŚMIECIACH I CZĘSTO ZE ŚMIECIAMI W MAŁYCH LOKALACH!!! CO NA TO SANEPID?
90. Dodane przez Spółdzielnie do mentalnego remontu, w dniu - 13-02-2024 20:42
Nasz Prezes a odpady z roku na rok drożeją, a MZo kupuje instalacje za 25 mln - się żyje...
91. Dodane przez XYZ, w dniu - 14-02-2024 08:06
Mieszkańcy z ulicy Andrzejewskiego/Włodarczaka od lat proszą o nowe miejsce na śmietniki, czy tez ich zabudowę. Odkąd powstała żabka na 17 stycznia to jakimś dziwnym trafem raz w tygodniu jest tam taki syf, wszystko rozwalone i byle jak nawrzucane. Śmietniki niektóre się rozpadają, aż po 2 latach wymienili kosz główny na "nowszy", bo w tamtym była już taka dziura. Wisieńką na torcie są pijaczki, którzy w ładną pogodę przesiadują tam 24/7, więc wieczorem aż strach iść
92. Dodane przez potrzeby, w dniu - 14-02-2024 11:02
Wywóz śmieci z Bojanowa- kiedyś odbierał tanio Rawicz. DZISIAJ JESZCZE KOLEJNY POŚREDNIK LESZNO NO I TAKIE WŁADZE. CZY TRZEBA JE JESZCZE DODATKOWO OPŁACAĆ I DLATEGO SZUKA SIĘ MOŻLIWOŚCI KOLEJNYCH PODWYŻEK? 
Władze związku KZGRL: 
Skład personalny władz Związku: 
Przewodniczący Zgromadzenia Związku: Piotr Curyk Burmistrz Pogorzeli 
Zastępca Przewodniczącego Zgromadzenia Związku: Grzegorz Kubik Burmistrz Rawicza, 
Maciej Dubiel - Burmistrz Bojanowa 
Jerzy Kulak - Burmistrz Gostynia 
Romuald Krzyżosiak - Burmistrz Miasta i Gminy Jutrosin 
Łukasz Kubiak - Burmistrz Krobi 
Radosław Sobecki - Wójt Gminy Krzemieniewo 
Jacek Nowak - Burmistrz Krzywinia 
Łukasz Borowiak - Prezydent Miasta Leszna 
Łukasz Litka - Wójt Gminy Lipno 
Karol Skrzypczak - Burmistrz Miejskiej Górki 
Stanisław Glapiak - Burmistrz Gminy Osieczna  
Piotr Skrzypek - Wójt Gminy Pakosław 
Grzegorz Matuszak - Wójt Gminy Pępowo 
Jacek Widyński - Burmistrz Ponieca 
Kornel Malcherek - Burmistrz Miasta i Gminy Rydzyna 
Małgorzata Adamczak - Burmistrz Śmigla 
Marek Lorych - Wójt Gminy Święciechowa 
Mieczysław Drożdżyński - Wójt Gminy Wijewo 
Zarząd Związku: 
Przewodniczący Zarządu Związku: Eugeniusz Karpiński - etatowy członek Zarządu 
Zastępca Przewodniczącego Zarządu Związku: Adam Mytych I Zastępca Prezydenta Miasta Leszna 
Członek Zarządu Związku: Jacek Widyński Burmistrz Ponieca 
Członek Zarządu Związku: Łukasz Kubiak - Burmistrz Krobi 
Członek Zarządu Związku: Radosław Sobecki - Wójt Krzemieniewa 
Komisja Rewizyjna: 
Romuald Krzyżosiak Burmistrz Miasta i Gminy Jutrosin  
Marek Lorych Wójt Gminy Święciechowa 
Kornel Malcherek Burmistrz Miasta i Gminy Rydzyna 
Jacek Nowak Burmistrz Krzywinia 
Piotr Skrzypek Wójt Pakosławia 
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji: 
Karol Skrzypczak Burmistrz Miejskiej Górki 
Grzegorz Matuszak Wójt Pępowa 
Jerzy Kulak Burmistrz Gostynia
93. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 14-02-2024 13:43
Pora zatrudnić Kierownika Śmietnika - taki, jaki jest w Dzielnicy Strachu. Jamen.
reklama
94. Dodane przez Asia, w dniu - 18-02-2024 09:25
Mieszkam na piętrze w LSM i przy drodze osiedlowej, widzę każdego dnia jak samochody podjeżdżają i bez skrępowania wyładowują śmieci, podrzucając do wspólnych kontenerów. Proceder trwa od dawna, wszyscy o tym wiedzą i nie ma narzędzi do tego by zatrzymać to. Ją segregację robię i nie wyobrażam sobie płacić więcej tylko dlatego, że ktoś inny nie dość że podrzuca to jeszcze nie segreguje. No nie!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2300
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj