Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
9
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Bożydar, Grzegorz,
Karolina, Mikołaj

DZIEŃ UNII
EUROPEJSKIEJ
Do końca roku 236 dni.
Start arrow Leszno arrow Posłowie spotkali się z rolnikami

Co dalej z blokadą drogi S5?

Posłowie spotkali się z rolnikami

23.02.2024. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
- Oczekujemy w końcu realnych działań. Wasz okres miodowy się już skończył - mówili do posłów rządzących partii protestujący na drodze S5 w rejonie Lasocic rolnicy. Na ich zaproszenie. tuż po północy, prosto z Warszawy dotarli Andrzej Grzyb z Polskiego Stronnictwa Ludowego oraz Grzegorz Rusiecki z Koalicji Obywatelskiej. Było to blisko dwugodzinne spotkanie pełne emocji. - Rozumiemy waszą wściekłość - przyznawali politycy. Otrzymali oni postulaty od rolników, myśliwych oraz transportowców, które mają zostać przekazane m.in. premierowi RP. Jak zapowiedział Tomasz Szulc, jeden ze współorganizatorów protestu, w piątek podjęta zostanie decyzja co dalej z blokadą drogi S5.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Po parlamentarzystów rolnicy wysłali do Warszawy samochód. Zapowiedź ich przyjazdu zmobilizowała jeszcze bardziej protestujących.

- Naprawdę nie spodziewaliśmy się, że jeszcze tyle osób dołączy. Ciężko oszacować, ale myślę, że jest nas dziś tu około trzech tysięcy. Chcemy przekazać posłom nasze postulaty. Dziękujemy im, że mimo tak późnej pory przyjadą do nas -
podkreślał Tomasz Szulc, jeden z organizatorów protestu.

Po północy na scenę wkroczyli posłowie Andrzej Grzyb i Grzegorz Rusiecki oraz starosta Jarosław Wawrzyniak wraz z przewodniczącym Rady Powiatu Leszczyńskiego Janem Szkudlarczykiem.

- Znając to wasze główne oczekiwanie, jakim jest zatrzymanie "Zielonego Ładu", to dziś nie możemy wspólnie z posłem Grzegorzem Rusieckim powiedzieć, że ta sprawa jest załatwiona. Ona jest w trakcie negocjacji - przyznał Andrzej Grzyb. Po tych słowach rozległy się gwizdy. Parlamentarzyści przekonywali, że rozumieją frustrację i niezadowolenie.

- Te protesty organizowane w Polsce, ale też w całej Europie są dostrzegane. My wspólnie z posłem Grzybem te wasze wszystkie postulaty popieramy - zapewniał Grzegorz Rusiecki.

Atmosfera była bardzo gorąca. Skandowane był m.in. hasła "zamknąć granicę" czy "tu jest Polska".

- Został zrobiony bałagan na poziomie krajów oraz Unii Europejskiej i trzeba posprzątać. Macie większość w Parlamencie, dlatego prosimy żebyście to uporządkowali - mówił jeden z protestujących.

Parlamentarzyści oraz samorządowcy otrzymali postulaty, które mają przekazać premierowi i ministrowi rolnictwa. Na zakończenie odśpiewano hymn Polski oraz Rotę.

- Dziękuję wszystkim, którzy dołączyli do nas. Myślę, że kolejny etap to będzie Warszawa. Trzeba się przespać i przedyskutować co dalej - zaznaczył Tomasz Szulc.

- Szacunek, że politycy przyjechali, ale zobaczymy co dalej zrobią. Wiemy, że w Unii Europejskiej głosowano zupełnie odwrotnie niż głoszone tu przez nich poglądy, ale dajemy im szansę - usłyszeliśmy od rolnika z Krzemieniewa.
 
Komentarze (112)
1. Dodane przez Ja, w dniu - 23-02-2024 05:30
I widzicie strajk bo kochana partia rolników czyt. PiS przegrała....rolnicy całą wina obarczają Tuska i obecny rząd bo tak im pasuje bo PiS tak chce... Sorry ale wyglądacie w tej walce jak pionki kaczora...wszysykiemu winny Tusk a przypomnę Wam że to kochany przez was PiS załatwił wam zielony ład tam iuderzajcie
2. Dodane przez Do roboty!!!, w dniu - 23-02-2024 05:34
Widły i do roboty!!!!A nie strajki w głowie!!!!Rozgonić to towarzystwo!!!
3. Dodane przez Jan, w dniu - 23-02-2024 05:50
Chłopaki jestem z wami ale dlaczego nie zbierzecie się w kupę tak jak do tej pory to robicie tylko mam na myśli cały kraj i uderzyć na Warszawę. Cała Warszawę. Zablokować. Jedźcie pod urzędy miejskie.
4. Dodane przez Gość, w dniu - 23-02-2024 06:08
Rusiecki myślał że zrobi kampanię wyborczą, a stoi taki wystraszony.
5. Dodane przez Włodek, w dniu - 23-02-2024 06:11
Rusiecki to bazarowy gawędziarz pełen jadu on jeszcze nikomu nie pomógł mogę tak powiedzieć bo go poznałem.Kosz na śmieci to on ma pełen pism, próżb i petycji wyborców.(....)
6. Dodane przez dema, w dniu - 23-02-2024 06:26
Postraszyli? Tusk wczoraj straszył: 
 
https://twitter.com/tvp_info/status/176062426849944904
7. Dodane przez xxxx, w dniu - 23-02-2024 06:39
No tak "czas miodu" po 8 latach rozdawnictwa się skończył. Więc trzeba wszystkim zartuć życie.
8. Dodane przez Pytanie, w dniu - 23-02-2024 07:11
Czy jakiekolwiek działania w tej sprawie podjął prezydent Leszna? Można powiedzieć, że protest jest ogólnopolski, on nie jest politykiem itp. Ale rolnicy doprowadzili do paraliżu komunikacyjnego Leszna. Korona by mu z głowy nie spadła, gdyby ktokolwiek z miasta podjął próbę rozmów z rolnikami. No i miałby materiał na Facebooka. Szkoda. Miasto po raz kolejny przegrało.
reklama
9. Dodane przez Ja21, w dniu - 23-02-2024 07:13
Przecież oni mają nas gdzieś, Kołodziejczak(sprzedawczy) śpi w Sejmie jak jest debata o rolnictwie i strajkach, Tusk za chwilę będzie pakował na granicy bo zrobil tam infrastrukturę krytyczną, a PSL tylko mu przyklaskuje (partia bez kręgosłupa moralnego)
10. Dodane przez Ja zaczynam, w dniu - 23-02-2024 07:19
Bojkotować produkty tych, którzy bojkotują i zabierają czas zwykłych pracowników i ich rodzin...
11. Dodane przez Polska, w dniu - 23-02-2024 07:22
Blokować dalej kto wierzy PO ten głupi, 3 miesiące rządzą a dalej zwalają winę na poprzedników. PSL też już nie jest partią rolników bo dawno przestali cokolwiek robić dla nich. Najlepszym hitem jest to że panowie w Warszawie sobie siedzą i trzeba po nich jeszcze jechać hahahaha,
12. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 23-02-2024 07:30
Brawo! Grzegorz Rusiecki zareagował, a Pan Łukasz Borowiak dalej obkleja słupy Leszczyńskich ulic plakatami... Wstyd. 
 
Panie Grzegorzu, ma Pan mój głos! Prawdziwy Prezydent
13. Dodane przez rozrywka, w dniu - 23-02-2024 07:41
"Oczekujemy w końcu realnych działań" - konkretnie wprowadzić wreszcie, ZUS, opłacanie składki na NFZ i płacenia podatku dochodowego przez rolników, którzy pasożytują na reszcie społeczeństwa :(
14. Dodane przez abc, w dniu - 23-02-2024 07:45
Rolnikom brak jaj i za miesiąc już nikt nie będzie pamiętał ich protestów.
15. Dodane przez monia, w dniu - 23-02-2024 07:48
myśliwi to niech się lepiej nie wypowiadają, im się NIC nie należy
16. Dodane przez bez komentarza, w dniu - 23-02-2024 07:48
Tusk oszukał rolników, wcześniej nic nie zrobił żeby im pomóc, teraz wszystkich straszy W! 
 
W wyborach samorządowych, potem europejskich nie głosować na: 
Platformę Obywatelską/ Koalicję Obywatelska,  
Polskie Stronnictwo Ludowe,  
Polska 2050.
17. Dodane przez Jak to, w dniu - 23-02-2024 07:52
Wczoraj media te rzekomo już prawdziwe tvn podały że Pan Premier w Sejmie powiedział użyją wobec was siły jak sie nie rozejdziecie,tak nic nie wskuracie przecież decyzje zapadają gdzie? Pomyślcie.A na pocieszenie 15 pazdziernika widziały gały co wybierały.
18. Dodane przez Obyeatel, w dniu - 23-02-2024 07:53
Przyjechać trzeci garnitur do rozmów! Ludzie przecież oni nic nie mogą, potrzeba konkretów!
19. Dodane przez Pro, w dniu - 23-02-2024 07:55
Tu jest realny problem do rozwiązania z tymi "wybrancami" nic nie załatwicie! Obudźcie się, szkoda czasu na piękny uśmiech chce to załatwić leszczyński poseł, żenada :(
20. Dodane przez Doniu, w dniu - 23-02-2024 07:55
Paliwo miało być po 5zl. Tyle ich obiecanki warte
21. Dodane przez MdR, w dniu - 23-02-2024 07:58
Propozycje Organizatorów protestu zostaną przekazane Panu Premierowi za pomocą niszczarki biurowej.
22. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 23-02-2024 08:03
Pan Szulc dostawca truskawek na pół województwa zatrudniający samych pracowników z Ukrainy .....(...)..... czegoś nie ogarniam. 
proponuje zablokować i zbojkotować dostawy i kupno jego płodów rolnych w ramach protestu i podziękowania za to co nam przygotował z (...), którzy tylko potrafią ciągnąć kasę z UE
23. Dodane przez Tak nie mozna, w dniu - 23-02-2024 08:06
Rolnicy tak nie można.... skoro mówicie ze do 29 to do 29 a nie ze w połowie przegrywacie... pokazuje tylko że jesteście słabi i łatwo odpuszczacie... A posłowie pewnie wam naoboecywali a i tak nic z tego nie będzie... Nie dajcie się. jesteśmy z wami!!
24. Dodane przez Leśny Władek, w dniu - 23-02-2024 08:09
Ani Pan Grzyb, ani Rusiecki nie posiadają żadnych , ale to żadnych argumentów w rzeczywistości autorytatywnych rządów Donka , który realizuje wytyczne swoich mocodawców z Brukseli, Tak więc to spotkanie możecie wyłącznie traktować jak straszenie piórek przez posłów przed lokalnym wyborcą, nie pozbawione cynizmu.
25. Dodane przez OCET, w dniu - 23-02-2024 08:10
Grzegorz znawcą rolnictwa...
26. Dodane przez SZCZERZE, w dniu - 23-02-2024 08:12
Rusiecki , wiecznie zadowolony. Ciekaw jak będzie się uśmiechał po podwyżkach prądu i gazu od połowy roku. Dalej "uśmiechnięta Polska" ? Czy śmiejemy się wyborcom w twarz. DZiękujemy za wasz głos , a teraz spadajcie.
27. Dodane przez m, w dniu - 23-02-2024 08:15
Trzymam kciuki za rolników i solidaryzuję się z nimi. 
To ostatnia grupa społeczna, która jest w stanie się zjednoczyć i zaprotestować w warunkach tak dużej polaryzacji społecznej. 
To chyba też ostatnia grupa, przed którą aparat UE może się ugiąć w swoich dość szaleńczych zapędach... 
 
Pamiętajcie, że wasze niedogodności transportowe to pikuś w porównaniu do sytuacji, w której znaleźli się rolinicy. Trzeba to uszanować i wspierać a nie hejtować, że ktoś jechał gdzieś 10 minut dłużej...
28. Dodane przez Magda, w dniu - 23-02-2024 08:19
Rolnicy oby tak dalej jesteśmy wszyscy z WAMI.  
Docencie to że my możecie być w domu ze swoimi rodzinami a oni biedni poświęcają się dla nas wszystkich. Nie możecie się teraz poddać.  
A Ci co piszą tylko te durne komentarze zazdrosna Waszej odwagi i to że coś robicie.  
Wiadomo że są teraz utrudnienia na drogach ale oni nie robią tego tylko dla siebie.
29. Dodane przez Do wszystkich, w dniu - 23-02-2024 08:22
Panowie posłowie, nie robicie czasem z siebie błaznów, bo wasz szef na więcej wam nie pozwoli.
30. Dodane przez Rolnik, w dniu - 23-02-2024 08:23
Tak jakby nikogo nie było, strajkujemy nadal
31. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 23-02-2024 08:24
Jeśli zakończą protest wcześniej, niż deklarowali, to będzie znaczyło tylko tyle, że ponieśli klęskę i w dalszej fazie ewentualnego protestu będą niewiarygodni.
32. Dodane przez przestraszeni, w dniu - 23-02-2024 08:27
Zdjęcie nr 25. 
Oni już znają wynik wyborów samorządowych!
33. Dodane przez Rr, w dniu - 23-02-2024 08:29
Sto konkretów na sto dni. Sto dni minęło i z obietnic i zapewnień nic nie pozostało. Zrealizowali 6 konkretów. Ludzie, jeszcze im wierzycie
34. Dodane przez X, w dniu - 23-02-2024 08:31
Do kom 10. Tusk oszukał ludzi.... na jakim Ty świecie żyjesz!!! PIS rządził 8 lat, syfu narobił ,a wy chcecie by nowy rząd w 3 miesiące posprzątał te zmarnowane 8 lat. Niestety nie da się.
reklama
35. Dodane przez Kazik, w dniu - 23-02-2024 08:38
A to widzieliście? Czy już rozumiecie, ze te protesty są koordynowane przez obce służby?
36. Dodane przez Rolnicy, w dniu - 23-02-2024 08:41
Rolnicy to hipokryci, tylko się ich zysk liczy wcześniej skupywli zboże z Ukrainy i nie było beee, mowie o tych co strajkują nie normalnych rolnikach strajkują biznesmeni, ale jak zboże było za ponad 2 tysiące nie narzekali dopłaty zaraz do gówna które robią będą chcieli bo tak im się należy... zmanierowani, nie mają szacunku do innych ludzi. Leszno blokować a co tutaj mieszka prezydent? Dopłaty dostaliście do paliwa swego czasu tankujcie i blokujcie nawet cala Warszawę. Co jets z wami ??? Dlaczego tam nie jedziecie?
37. Dodane przez To nie rolnicy, w dniu - 23-02-2024 08:45
To nie rolnicy to politycy.....ich protest nie dotyka wladz PiS i wladz a....zwyklych,ludzi ktorzy maja klopoty dojechac do urzedow, do szkol, do lekarzy do,zwyklych ludzkich spraw a Panowie sobie blokuja drogi ! SKANDAL!!!!!!!!
38. Dodane przez Rafi, w dniu - 23-02-2024 08:45
Jak nie chcą spełnić postulatów to ogłosić w Wielkopolsce deklaracje niepodległości tak jak Kosowo i tworzymy własne państwo Wielkopolska nie należące do Unii Europejskiej. Zabierzcie więcej flag powstania wielkopolskiego.
39. Dodane przez DO 11, w dniu - 23-02-2024 08:46
Zastanawiam się nad twoim myśleniem i za nic nie mogę znaleźć usprawiedliwienia dla twojej ignorancji rozumowania- zacytuję twój komentarz - " 3 miesiące rządzą a dalej zwalają winę na poprzedników". Zadam pytanie na które nie będę oczekiwał wysiłku twoich szarych komórek bo to się mija z celem, a mianowicie ile rządził PiS ? jaki rząd umożliwił ten proceder z ziarnem z Ukrainy ?
40. Dodane przez Józef M, w dniu - 23-02-2024 08:46
sto konkretów ! Naiwni znów się nabrali na plewy i ładne uśmiechy pełowców i innych hanukowców
41. Dodane przez Piotr, w dniu - 23-02-2024 08:47
Rusiecki po co tam (...). do Warszawy
42. Dodane przez Ala, w dniu - 23-02-2024 08:48
Przeczytajcie sobie wywiad prezesa Wipasz-u p.Wiśnieskiego jak zabiega o zboże na paszę(polscy rolnicy unikają sprzedaży a zboże z ukrainy jest nieraz nawet droższe) Rolnicy zostali wmanewrowani w strajk politycznie.
43. Dodane przez Szach Mat, w dniu - 23-02-2024 08:48
Ale falstart zaliczyli. Jak się zorientowal ze radna sejmiku województwa Panowicz ktora potraktował fatalnie juz byla to szybko organizowanie wizyty na blokadzie. Wiadomo ze byli w Warszawie ale 1 Mroczkowskiej nie wysłali?? Te wizyty nic nie dają, decyzje zapadają ponad nimi. Teraz to tylko PR na wybory.
44. Dodane przez Fakty, w dniu - 23-02-2024 08:48
To jest strajk krajowy odpowiedzialny jest Obecny rząd, od tego są posłowie ,a nie prezydent miasta.kom12
45. Dodane przez czas zmian, w dniu - 23-02-2024 08:50
Pan Grzyb, ani Rusiecki nie znają się na rolnictwie tylko na sondażach. Jak zawsze w Polsce partie wygrywają a wyborcy przegrywają!!!
46. Dodane przez ZYTA, w dniu - 23-02-2024 08:50
Jeden koncern rolny na Ukrainie ma ziemi tyle, ile dwa największe polskie powiaty łącznie. Te ogromne firmy często nie płacą podatków, działają w rajach podatkowych. Produkty rolne, które trafiają do Unii Europejskiej, czy do Polski, to są produkty dużych koncernów, a nie żadnych rolników mówi Salonowi 24 dr Jan Matkowski, politolog i publicysta, ze Stowarzyszenia Dziennikarzy na Ukrainie. 
 
Trwają protesty wokół sprowadzania produktów rolnych z Ukrainy. Tam jednak nie ma rolników takich jak w Polsce, mających kilka, czy nawet kilkadziesiąt hektarów, ale olbrzymie latyfundia, często z zagranicznym kapitałem. Jak to jest z tym ukraińskim rolnictwem? 
 
Dr Jan Matkowski: To nie jest tak, że mniejszych gospodarstw i rolników na Ukrainie w ogóle nie ma, ale produkty, które są eksportowane do Unii Europejskiej, Polski są dostarczane przez olbrzymie koncerny. Przy czym te firmy są notowane na giełdzie w Warszawie, a siedziby wszystkich tych koncernów mają siedzibę albo w Unii Europejskiej, albo w Wielkiej Brytanii, albo w Stanach Zjednoczonych. Więc struktura rolnictwa na Ukrainie jest zupełnie inna. Nawet w polskiej prasie była jakiś czas temu analiza, że jeden taki koncern na Ukrainie ma tyle ziemi, co dwa największe powiaty w Polsce łącznie. I nawet jeśli są mali rolnicy, to oni nie eksportują swoich produktów. Musieliby sprzedać je do koncernu, bo wywóz produkcji rolniczej jest regulowany. 
Wiąże się to również z tym, że dla tych, co wywożą, jest zwrot VAT-u. A więc te produkty rolne, które trafiają do Unii Europejskiej, czy do Polski, to są produkty dużych koncernów, a nie żadnych rolników. To, co trafia do Polski stanowi też niewielki procent tego, co jest eksportowane. Wrócił ruch towarów przez Morze Czarne, oprócz tego Ukraińcy wysyłają przez Dunaj, do portów morskich w Rumunii. Po zeszłorocznych protestach w Polsce, gdy na granicy byli przewoźnicy, eksport produkcji z Ukrainy został dość szybko przeorientowany na inne kierunki. To, co idzie przez Polskę, według doniesień medialnych, to produkty zaledwie dwóch oligarchów. 
 
No dobrze, a czy możliwe jest, że w firmach tych jest kapitał rosyjski? 
 
Niekoniecznie. Wiele biznesów, w których był udział rosyjski, znacjonalizowano. I to zarówno Ukraina znacjonalizowała koncerny z kapitałem rosyjskim, jak i Rosja znacjonalizowała aktywa ukraińskich oligarchów w Rosji. Dotyczy to, chociażby fabryki byłego prezydenta Ukrainy Petra Poroszenki, jak i hoteli Ihora Kołomojskiego na Krymie. Uniknął nacjonalizacji Strabag, w którym udziały miał Oleg Dieripaska, ale oni szybko zdążyli sprzedać aktywa. Więc ciężko powiedzieć, by w eksporcie zbóż i produktów rolnych doszukiwać się wpływów Rosjan. 
 
Ukraina jako kraj zarabia jednak na podatkach, które odprowadzają koncerny eksportujące zboże? 
 
Tyle że w zdecydowanej większości te koncerny podatków nie płacą. Wprawdzie ostatnio były w ukraińskim internecie informacje o tym, że niektóre z nich je odprowadzają, jednak to jest niewielki procent, trudno też określić, jaki jest realny stosunek tych podatków do obrotów. Zdecydowana większość tych koncernów płaci podatki w miejscu ich rejestracji. W Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, często na Cyprze. Często też mają zarejestrowane firmy w rajach podatkowych. Jak wspomniałem, część tych koncernów ma aktywa zarejestrowane na giełdzie w Warszawie. Nie wiem, czy i jakie płacą podatki w Polsce. Znając jednak życie i sposoby unikania opodatkowania na Ukrainie, zupełnie bym się nie dziwił, gdyby się okazało, że nie płacą także nad Wisłą.
47. Dodane przez do 8, w dniu - 23-02-2024 08:53
W przeciwieństwie do wiadomych posłów, Pan Borowiak zdaje sobie sprawę , że w tej kwestii nie jest w stanie niczego zrobić, a każda deklaracja z jego strony byłaby cyniczną farsą. Jakby nie było ma poczucie rzeczywistości i nie robi sobie kampanii kosztem protestujących i nie robi z siebie bezwzględnego cwaniaka politycznego. 
Jestem pewien , że Ci posłowie w pełni zdają sobie sprawy z własnej niemocy, gdzie ponad wszystkim stoi jeden wódz Państwa satelickiego z centralą w Brukseli. 
Oni w sposób perfidny grają na uczuciach rolników, którzy mam nadzieje nie są głupi i nie ulegną ich laniu czystej wody. 
Myślę , że dopiero teraz wszyscy zdadzą sobie sprawę kim są Ci Panowie i jak niewiele mogą i właśnie taka jest rola posła w państwie rządów 13 grudnia, kupa śmiechu, a może śmiech przez łzy.
48. Dodane przez podatnik, w dniu - 23-02-2024 08:55
Efekt tych protestów będzie wręcz odwrotny - rolnicy mają w d.... ludzi którym codziennie utrudniają jazdę do i powrót z pracy. Co mieszkaniec np. Klonówca albo Lasocic ma wspólnego z rządem? Tylko skończony kretyn może sądzić, żę w.......em rodaków zyska się ich poparcie.
49. Dodane przez Świadomy, w dniu - 23-02-2024 08:55
Różnica między piSS a po tuSSka jest taka jak między jedną kroplą wody a drugą kroplą wody.
50. Dodane przez antyPOPiS, w dniu - 23-02-2024 08:55
Fałszywa flaga ''dobroczyńców''. Rolnicy: NIE DAKCIE SIĘ OMAMIĆ !!!
51. Dodane przez AK, w dniu - 23-02-2024 08:55
Byłem tam w nocy i muszę przyznać, że skala protestu robi ogromne wrażenie, niestety po wystąpieniu Posłów zdałem sobie sprawę z tego,że my tu w Polsce nie mamy już nic do gadania o wszystkim decyduje Bruksela. Tak długo jak tak będzie to z szeroko rozumianym środowiskiem będzie coraz gorzej, choć za jakiś czas natura z pewnością upomni się o swoje. No i jeszcze proponuję twórcy kom 1 żeby może wziąć się za dokarmianie ptaszków.
52. Dodane przez Ktokim, w dniu - 23-02-2024 08:55
KAZIK Z KOM 35 a może to celowa prowokacja ale inny służb ? 
Kom 2 nie jestem rolnikiem ale grubo przesadziłeś
53. Dodane przez Kom 34, w dniu - 23-02-2024 08:56
Co tusk posprzątał?? Człowieku ty masz takie pojęcie o polityce jak kura o pieprzu ,tusk kłamał,klamie i kłamać będzie ten człowiek jest wielkim złem dla mojej Ojczyzny PIS miał właśnie zrobić siłowo to co robi tusk sędziów komunistycznych z tej ilustiti na pysk wywalić, a bawił się w dobre serce dziś ta podłość ta koalicyjna pokazała zęby ,rozliczyć tego rympała za 13 milionów co z Orlenu wyłudził jaki syf narobił PIS ?Że bezrobocie zlikwidował ale na twoj temat szkoda dyskusji tobie TVN układa życie bo pewnie praca uczciwa się nie skalałeś
54. Dodane przez do 33, w dniu - 23-02-2024 09:01
Nie użyje wulgaryzmów bo mi nie wypada aby określić twoje myślenie, ty chcesz 8 lat rządów psucia polski naprawić w 3 miesiące ? ty chyba do reszty oczadział, jak głosi cytat z polskiego filmu, zresztą poziom myślenia masz podobny jak postaci pierwszoplanowe w tym filmie.
55. Dodane przez do wszystkich, w dniu - 23-02-2024 09:02
konkrety panowie posłowie, chcieliście z nas zrobić idiotów?
56. Dodane przez do 34, w dniu - 23-02-2024 09:02
Tak, powtórzę jeszcze raz Tusk oszukał rolników, w tym z tego protestu. Polecił swoim podwładnym podjąć pozorowane rozmowy z rolnikami. W tym czasie sam się schował, był niewidoczny, sam nie robił nic żeby pomóc rolnikom w ich obecnych problemach, to on ma obecnie władzę, nikt inny jej nie ma.  
Pojawia się, stawia na szkalowanie rolników potem na rozwiązania siłowe.
57. Dodane przez Zizi, w dniu - 23-02-2024 09:02
Do.34. Ty jesteś głupi albo komunista!!! Za granicą też PiS rządził??? Tusk jak rządził to było tak dobrze że ludzie zarabiali po 5 zł na godzinę a ilu wyjechało za granicę za chlebem??? Przypomnę słowa Komorowskiego gdy chłopak zapytał się go co ma zrobić, bo w Polsce nie ma perspektyw!!!Odpowiedz była taka, jedź chłopaku do Niemiec na szparagi!!!
58. Dodane przez stary, w dniu - 23-02-2024 09:05
skończyło się wicie rozumicie.
59. Dodane przez Kruk, w dniu - 23-02-2024 09:06
To nie rolnicy, to ruscy agenci. Rolnicy zrobili by porządek pod siedzibą PiS (...) i Solidarności przy ul. Prochowania w Lesznie. 8 lat siedzieli cicho i głosowali na PiS (...). No to teraz leczcie sobie hemoroidy, ale nie na koszt reszty społeczeństwa. Najpierw dyletant Kowalczyk, a potem gaśnica Telus. Tak, to był wasz poziom. I jak widać nic się nie zmieniło.
60. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-02-2024 09:06
Mimo wszystko, władza się na coś szykuje - stąd włączenie przejść granicznych polsko-ukraińskich i dróg do nich prowadzących do infrastruktury krytycznej. 
 
Powtórka z protestu górników? Władza ta sama..
61. Dodane przez leśny Władek, w dniu - 23-02-2024 09:08
W trudnych czasach widać kto jest tylko złotoustym, a kto mężem stanu.
62. Dodane przez Adam, w dniu - 23-02-2024 09:10
Rusiecki się uśmiecha, coś tam powie i to wszystko co zrobi i co może. To nie jest osoba decyzyjna , nie jego liga .Wasze postulaty pewnie nie dotrą do Tuska . Uwierzcie, osoby decyzyjne są w Brukseli . Nie dawno oddaliście im władzę a teraz zdziwienie ?
63. Dodane przez popieram, w dniu - 23-02-2024 09:11
a co Panowie Posłowie powiecie na kłamstwa waszego premiera na temat blokowania przez strajkujących karetek pogotowia i broni na Ukrainę?
64. Dodane przez wojtek, w dniu - 23-02-2024 09:12
Panowie i panie , wiecie czego najbardziej obawia sie wladza ? Wszaego wku... w kupie sila. Oni maja z gory przykaz , teraz przychodza i sobie zdjecia pstrykaja , a tuski wprowadza ustawe ktora uniemozliwi strajk na a granicy i otworzy furtke do wprowadzenie stanu nadzwyczajnego , wojennego lub jaki oni sobie ubzduraja. Tu chodzi o to by tenn protest jak najszybciej rozwiazac by ludzie sie nie zjednoczyli. Omamiom was znowu obietnicami i zrobi to co ze stocznia , cementownia , cukrownia ,cpk , gornikami. Myslcie prosze szerzej ! To sie nie skonczy oni musza to zrobic , taki jest rozkaz.
65. Dodane przez katastrofa, w dniu - 23-02-2024 09:13
Jak można wierzyć posłom, których szef notorycznie kłamie, jak w przypadku paliwa po 5, 19 ?
66. Dodane przez Kierowca, w dniu - 23-02-2024 09:17
Nie poddawajcie się, bądźcie nieustępliwi. Popieram całym sercem. Cała Europa strajkuje. Muszą się w końcu obudzić.
67. Dodane przez WYBORCA, w dniu - 23-02-2024 09:20
Panowie posłowie jeśli macie poczucie honoru, to gdy nie uda wam się wcielić w życie postulatów rolników, powinniście oddać mandaty poselskie inaczej straciliście twarz i społeczne zaufanie, bo to nie piaskownica tylko poważna i odpowiedzialna misja, TERAZ ZOBACZYMY , KIM JESTEŚCIE NAPRAWDĘ.
68. Dodane przez ciemni.pl, w dniu - 23-02-2024 09:22
Przeraża mnie ilość osób, która nadal wierzy w brednie i podział pomiędzy PIS a PO.. Otwórzcie oczy i zrozumcie w końcu, że to są tylko pionki i marionetki ludzi decyzyjnych (oligarchów i korporacji) którzy stoją w cieniu i kupują ustawy im przychylne. Np. ustawy takie, które niszczą im konkurencje. Np wielkie korpo produkuje wiatraki i chce aby wprowadzono dofinansowanie do nich z naszych podatków w imię zielonego ładu (bo to przecież szczytny cel tak ładnie to się nazywa "zielony ład". Wystarczy wprowadzić ASF aby zniszczyć hodowców lub normy takie aby przestało się opłacać uprawiać, do tego z naszych podatków dofinansować produkty sprowadzane z innych krajów aby cenowo zaniżyły opłacalność upraw/hodowli. Zrozumcie, że im chodzi tylko o to aby człowiek był uzależniony od Państwa i wielkich korpo! To jest wojna przeciwko nam - zniewolenie. Za chwilę kur nie będziecie mogli nawet trzymać w przydomowych ogródkach (już była przymiarka do wprowadzenia tego - i nie myślcie, że z czasem to nie przejdzie).
69. Dodane przez Abc, w dniu - 23-02-2024 09:29
Mam nadzieję,że będziecie strajkować minimum do kwietnia,przecież jak widac nie macie co robić oprócz palenia opon . Kobiety oporzadzą,KG jedzonko przywiezie, żyć nie umierać.
70. Dodane przez matka, w dniu - 23-02-2024 09:29
kiedyś gdy Donald Tusk zamykał polskie stocznie na wniosek Unii Europejskiej, sygnalizując swoje całkowite poddaństwo, gdy inni się skutecznie odwoływali. Udowodnił, że to , co co powiedzą mu w Unii jest święte, a to co olskie śmierdzi. 
Podobnie jest teraz, o wszystkim decyduje Bruksela, więc po co nam Premier na niby.
reklama
71. Dodane przez iii, w dniu - 23-02-2024 09:35
Swoje gospodarstwa dostali po wojnie ZA DARMO, na skutek reformy rolnej Za Gierka darmowe kredyty. Później miastowi mieli kartki na mięso, a oni zajadali się szynkami z własnych świntuchów. Po wejściu do Unii dopłaty i dotacje do zakupu sprzętów. Przez ten cały czas śmieszny KRUS, brak podatków, ubezpieczenia z dopłatami. Która grupa społeczna miała choćby porównywalne warunki do nich? I ten ciągły płacz, że się nie opłaca i ciągle muszą dokładać. To już trwa prawie 80 lat!!!. To z jakiej skarpety dokładają, ona nie ma dna????
72. Dodane przez Mirek, w dniu - 23-02-2024 09:35
Boro jedz tez na strajk! Zrób kampanie jak rusiecki. Dowiez koce ciepłe posiłki zapytaj czy potrzeba czegoś ale przy okazji zaproś reporterów. Twój rywal przyjechał nic sensownego nie powiedział ale media piszą. Głupi lud usłyszy nazwisko i zrobi krzyzyk. Nie daj się.
73. Dodane przez do 45, w dniu - 23-02-2024 09:35
ta wyprawa posłów może ich zbyt dużo kosztować , bo to nie wiec przed pomnikiem, tu się liczy skuteczność.
74. Dodane przez Miki, w dniu - 23-02-2024 09:36
Gdzie jest ten krzykacz i pieniacz kolodziehczyk? Dlaczego nie przyjedzie??? Boi się swoich???
75. Dodane przez renatka, w dniu - 23-02-2024 09:42
Panie Rusiecki teraz wszyscy obserwujemy siłę Pana Argumentów, to teraz zdaje pan egzamin na prezydenta Leszna.
76. Dodane przez Kama, w dniu - 23-02-2024 09:43
Gdzie byli przez 8lat rządów PiS??????? Dostawali kasę, to buzię zamykali, kasę brali z Uni to również milczeli,PiS zezwolił w 2022 roku na sprzedaż ukraińskiego zboża! Kto jest przedstawicielem rolników w UE, członek PiS,bez komentarza dalej. A tak nawiasem mówiąc panow jeżdżących traktorami też obowiązują przepisy drogowe, co drugi z telefonem przy uchu. I dziękuję że nie zdążyłam z dzieckiem do lekarza!
77. Dodane przez Zdrowa Żywność, w dniu - 23-02-2024 09:45
TAK dla Zielonego Ładu i zdrowej żywności.
78. Dodane przez leśny Władek, w dniu - 23-02-2024 09:48
Jak ciasto jest niewyrobione, to w naczyniu podczas smażenia się rozpuści, lub wyjdzie zakalec, a jedynie z ciasta dobrze wyrobionego wysmaży się pączek. Panowie, trzeba było wpierw pomyśleć , a nie skakać do rozgrzanego oleju.
79. Dodane przez Niestety, w dniu - 23-02-2024 09:48
"Sprawę w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" skomentował prezes spółki Wipasz Józef Wiśniewski. - Muszę z czegoś produkować paszę, jeśli na rynku nie ma zboża - powiedział w wywiadzie.  
Wiśniewski dodał, że produkty z Ukrainy w 2022 r. kupował drożej niż od polskich rolników, którzy w dodatku nie chcieli sprzedawać swoich produktów". Pazerność biznesmenów rolników, a teraz wielkie protesty.
80. Dodane przez On..., w dniu - 23-02-2024 09:50
Grzesiu już nie jesteś w opozycji, teraz jesteś wśród rządzących i trzeba się zebrać za prawdziwą pracę. Nie można już tylko krytykować, ale trzeba realnie działać.
81. Dodane przez kemot, w dniu - 23-02-2024 09:52
Właśnie europejskim rolnikom udało się wywalczyć odejście od planowego przez Unię Europejską ograniczenia użycia pestycydów. Na zachodzie Europy stosuje się znacznie więcej pestycydów niż w Polsce i na Ukrainie. Nasi dzielni rolnicy walczą z ograniczeniem używania rakotwórczych nawozów azotowych. Na Ukrainie nie stosuje się na hektar nawet połowy tych nawozów sztucznych w porównaniu z UE, ponieważ tam nie trzeba tyle ich używać, bo mają najżyźniejsze gleby w Europie. Ale nasi dzielni rolnicy będą przekonywać, że to zagrożeniem dla naszego zdrowia jest ukraińska żywność. Dość tej hipokryzji!!! Straszą nas rzekomo trującą żywnością ze wschodu, a sami walczą o prawo do produkowania takiej, bo to w tym przypadku ma być ekoterror. Oni walczą o swoje zyski. Inni mogą tracić pracę, bankrutować, ale ograniczenie zysku bogatych rolników ma być narodowym priorytetem. Inni muszą konkurować na wolnym rynku, ale dla rolnika to zbyt wiele i cynicznie jeszcze mówią, że im się funduje jakiś zielony komunizm podczas gdy to oni pragną powrotu do tej komuny właściwej, czerwonej.
82. Dodane przez Do kom 22 Obserwator, w dniu - 23-02-2024 09:52
Pan Szulc to jeden z większych hipokrytów. Nie chce kupować zatrutego i chemicznego zboża i płodów rolnych z Ukrainy, a sam postuluje o możliwość stosowania nawozów azotowych pomiędzy listopadem, a marcem. Dwa okoliczni mieszkańcy wiedzą, że główny człon jego pracowników w sezonie stanowią Ukraińcy, a teraz chce zamknąć granicę (pomijam kwestię jak ich traktuje). Trzy okoliczni mieszkańcy wiedzą, że jego ulubioną maszyną jest opryskiwacz, który używa codziennie, kilka razy dziennie, w dzień, wieczorem, a najczęściej w nocy. Jego truskawki, ziemniaki, kabaczki niejednokrotnie powodowały alergie, one świecą w nocy. Bądźmy uczciwi bo czasami zastanawiam się czy to nasze jedzenie jest tak naprawdę zdrowe. Może nich pokażą badania swoich produktów.
83. Dodane przez Tomek, w dniu - 23-02-2024 09:53
Ten organizator co to jest dużym plantatorem truskawek zatrudnia do zbiorów samych imigrantów, glownie Ukraińców. Jak oni nie chcą zeby firmy kupowaly atrakcyjne cenowo zboże to sami powinni placic tyle zeby to bylo atrakcyjne dla Polaków. Z nawozami tak samo. Azoty dla nich produkowały gdy gaz byl drogi i gdy inne firmy nawozowe wstrzymywaly produkcje aoni teraz kupują tansze nawozy z Rosji i Białorusi. Zero wdzięczności. Za pół roku bedą ratowac z naszych podatkow Azoty przed upadloscią zeby im mial kto nawozy produkowac.
84. Dodane przez "Jan Brzechwa" chyba o Premierze proroczo pisał:, w dniu - 23-02-2024 09:53
Pająk i muchy:...... Pająk na stare lata był ślepy i głuchy, 
Nie mogąc tedy złapać ani jednej muchy, 
 
Z anten swej pajęczyny obwieścił orędzie, 
Że zmienił się i odtąd much zjadać nie będzie, 
 
Że pragnąłby swe życie wypełnić czymś wzniosłem 
I zająć się, jak inni, uczciwym rzemiosłem, 
 
A więc po prostu szewstwem. Zaś na dowód skruchy 
Postanowił za darmo obuć wszystkie muchy. 
“ 
 
Niech śmiało przybywają i młode, i stare, 
A on, szewskim zwyczajem, zdejmie każdą miarę! 
 
Muchy, słysząc o takiej poprawie pająka, 
Przyleciały i jęły pchać się do ogonka. 
 
Podstawiają więc nóżki i wesoło brzęczą, 
A pająk je okręca swą nitką pajęczą, 
 
Niby mierzy dokładnie, gdzie stopa, gdzie pięta, 
A tymczasem wciąż mocniej głupie muchy pęta. 
“ 
 
Muchy patrzą i widzą, że wpadły w pułapkę, 
Pająk zaś, który dawno miał już na nie chrapkę, 
 
Pogłaskał się po brzuchu i zjadł obiad suty. 
Odtąd mówi się u nas: Uszyć komuś buty.
85. Dodane przez zach, w dniu - 23-02-2024 09:54
hej hej a gdzie jest Kołodziejczak???? dostał się do koryta to teraz pokazuje gdzie ma rolników, czyli w "czymś"
86. Dodane przez Byk, w dniu - 23-02-2024 09:56
Niestety głupim tłumem łatwo sterować. Oddajcie pieniądze do Uni za traktory, za ziemię, za paliwo, za młodego rolnika i nie będziecie Wasalami. 
Przecież to jest oczywiste, że jeżeli ktoś daje pieniądze za darmo to w końcu upomni się o swoje.
87. Dodane przez abc, w dniu - 23-02-2024 09:57
Proszę schować flagę powstańczą, to nie czas i miejsce.
88. Dodane przez Batman, w dniu - 23-02-2024 09:57
Jak trzeba było podejmować ważne decyzje to znaleźli se temat zastepczy i zajmowali się Wąsikiem i Kaminskim, tabletką dzień po i Pegasusem. Naprawdę najważniejsze kwestie były poruszane w sejmie
89. Dodane przez DO 35, w dniu - 23-02-2024 09:57
to tak jakbym oceniał Ciebie za każde słowo wypowiedziane w amoku .
90. Dodane przez do 71, w dniu - 23-02-2024 09:58
ZGODA ZGODA ZGODA
91. Dodane przez do 76, w dniu - 23-02-2024 10:01
to trzeba było laluniu się krócej malować, to byś zdążyła.
92. Dodane przez xxx, w dniu - 23-02-2024 10:10
Kto ich wpóścił na "S5"? Wszyscy mandalty i do domu, do roboty, rozgonić towarzystwo. Jak się komuś nie podoba to zmienić zawód. I nie piszcie, że nie będę miał co na tależ włożyć...
93. Dodane przez do 75, w dniu - 23-02-2024 10:11
Tak Panie Grzegorzu, wierzymy , że Pan pokaże jak się rozwiązuje konflikty społeczne i udowodni Pan jakim będzie skutecznym prezydentem naszego miasta.
94. Dodane przez fakty, w dniu - 23-02-2024 10:27
CHŁOPI - wiecznie roszczeniowa grupa jak górnicy z przekonaniem że wypełniają świętą misję :) biznes się nie opłaca to go zamknij i szukaj innej roboty jak 90% społeczeństwa
95. Dodane przez Kolega., w dniu - 23-02-2024 10:31
Grzesiu nie ma nic do powiedzenia,ja tylko boję się żeby nie użyto siły, przemocy
96. Dodane przez peterpan, w dniu - 23-02-2024 10:32
A ja dalej twierdze ,ze protest jest wygenerowany przez PiS , a rolnicy to ich elektorat , jak widać na zdjęciu z kom 35 nawet dokładnie nie wiedza czego chcą , bo przecież poprzedni rząd z ministrem od gaśnicy rozwiązał problem ! 
A jeżeli chcecie wyjść z UE , to referendum i po sprawie ,tylko co wam zostanie ? Jeż kiedyś tak było ,że my wysyłaliśmy mięso i zboże do ZSSR, a w zamian dostawaliśmy czołgi z wojskiem .... 
,
97. Dodane przez agre, w dniu - 23-02-2024 10:36
Wg sondaży ciągle rośnie poparcie społeczeństwa dla protestu. 
 
Dlatego Tusk wyszedł z ukrycia, zaczął ostro reagować, z grubej rury, siłowo i strachem rozpędzić protesty.
98. Dodane przez niewolne media, w dniu - 23-02-2024 10:45
do 34 tyle że Ci w trzy miesiące rozwalili lasy , myśliwych i hodowców zwierząt futerkowych , teraz będą pałować rolników w obronie Ukrainy przejrzyj na oczy
99. Dodane przez kornik, w dniu - 23-02-2024 10:47
Brawa dla premiera Tuska, który wzorcowo rozwiązał problem protestów.
100. Dodane przez do 86, w dniu - 23-02-2024 10:48
A czyimi pieniedzmi dysponuje Unia ?
101. Dodane przez do 46, w dniu - 23-02-2024 10:51
Problem ma być to, że na Ukrainie to wielka własność ziemska. W Polsce może aż takiej nie ma, ale warto to ludziom uświadomić, że w Polsce 75% unijnych dotacji dla rolnictwa pobiera 20% rolników. W Polsce statystycznie rolnicy są zamożną grupą, ale w rzeczywistości są grupą wewnątrz, której są największe nierówności majątkowe. Zatem nie tylko na Ukrainie, ale w większym lub mniejszym stopniu wszędzie są więksi i mniejsi i mówiąc o pomocy rolnikom nie koniecznie pomoże ona właścicielowi małego poletka, bo kokosy zgarnie obszarnik.
102. Dodane przez Jola, w dniu - 23-02-2024 11:18
Obserwuję ostatnio protesty, przywództwo różnych grup i dochodzę do wniosku że zawsze pchają się do przodu osoby goniące rozum. Najważniejsi krzykacze którzy nic w życiu nie osiągnęli.
103. Dodane przez do 98, w dniu - 23-02-2024 11:53
W przeciwieństwie do tego, co ty widzisz z Rosji, to akurat chronią rosnące drzewa w lasach przed rabunkową gospodarką i wysyłką do Chin, zabrali się za bezmyślne mordowanie zwierząt na dużą skalę i jakoś nie pałują i gazują rolników, jak poprzednicy mieli to w zwyczaju ( vide - protesty kobiet)
104. Dodane przez truskawa, w dniu - 23-02-2024 13:03
plantator truskawek no i dobrze, truskawki są w czerwcu, ma troche czasu to działa żal że nasi oczekiwani przez rolników wladcy i panowie sie nie pokazali ale powyżsi przyjechali  
o dobrze
105. Dodane przez korwin, w dniu - 23-02-2024 13:44
rolnicy, nie dajcie im się nabrać! platforma nie ma żadnego programu, ich cała działalność ogranicza się do jednego - robić to, co każe czerwono-marksistowski pan z Brukseli. PSL? Totalna kompromitacja. Czas najwyższy, żeby wieś się obudziła i przejrzała na oczy, jak od co najmniej 1989 PSL broni jej interesów? PSL tak broni rolnictwa, że dzisiaj rolnik nie może zrobić nic bez setki regulacji, przepisów i zgody setki urzędników.
106. Dodane przez Kolo, w dniu - 23-02-2024 13:53
Tusk i obecny rząd mają gdzieś rolników robią to co im karze unia kiedyś były nakazy z ZSRR teraz są nakazy z uni które mają ludzi za nic
107. Dodane przez bob, w dniu - 23-02-2024 13:57
zlikwidować Ministerstwo Rolnictwa, przez całą historię Polski nie było potrzebne a teraz nam się wmawia, że rolnictwo musi być kontrolowane przez ministrów, urzędników i polityków. niech państwo socjalne zabiera się z tej sfery. własność prywatna jest święta. socjalizm zniszczy Europę i Polskę.
108. Dodane przez Do kom 35, w dniu - 23-02-2024 15:21
To nie obce służby tylko służby PO Przypominam , że budka pod rosyjską ambasadą spłonęła na polecenie obecnego ministra Sienkiewicza. Czego wy ludzie nie rozumiecie? Przecież ich władza polega na tematach zastępczych. Poczekajcie to rok wyborczy,a po wyborach PO prawdziwą twarz
109. Dodane przez Obserwator, w dniu - 23-02-2024 22:53
Jak by tu nie wytężać myślenie to po przeczytaniu wpisów należy zaproponować do ponownego przeanalizowania wpis 46 ZYTA oraz świetne przesłanie 84 z wiersza Jana Brzechwy. Pozostałe tylko potwierdzają , że rolnicy mają już "wybełtane" polityką mózgi a psełdo politycy PIS-u, PO, PS-u robią sobie kampanie wyborczą. A potem w mętnej wodzie dalej będą budować swoje korporacje, stanowiska. A elektorat wyborczy za ten cyrk zapłaci. Idąc do urn wyborczych nim weźmiesz długopis do ręki dziesięć razy się zastanów. Bo potem może Ci zabraknąć na chleb.
110. Dodane przez Leszczyniak do 39, w dniu - 24-02-2024 15:22
Wszak nie pisałeś do mnie, ale to ja Ci odpowiem i zadam pytanie. Proceder jaka p partia starała się ukrócić w 2023 roku? I w jakich telewizjach trąbiono, że PIS pogarsza stosunku z Ukrainą. To jak w końcu Panie hipokryto wraz ze swoją partią hiPOkryzji? Jak walczyli żeby ukrócić import zboża to było źle, a jeszcze teraz zwalanie winy na PIS. Najlepiej odnieść TVNiepolska. Z tolerancją, równouprawnieniem oraz mową nienawiści takie sama hipokryzja. Najwięcej obrażacie a mówicie o mowie nienawiści. A Ci którzy mówią o nierównościach płci w domu giry wyciągną i tyle. Ja dzieci całymi dniami bawię, za wszystkie rachunki płacę, zmywam wszystko w domu ja naprawiam. I to jest równouprawnienie?
111. Dodane przez Olo, w dniu - 24-02-2024 17:50
A ja dzisiaj zatankowałem te obiecane paliwo za 5zł ,tyle że za 1/2 litra.
112. Dodane przez Pzpr, w dniu - 25-02-2024 16:08
Wszyscy rolnicy pod dom Leszka Millera!!! On jako eurodwputowany sprzedaje Polaków!!!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
Mieszkanie- jakość p... Poznań 962655
Przestronne mieszkan... Poznań 1088805
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj