Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
9
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Bożydar, Grzegorz,
Karolina, Mikołaj

DZIEŃ UNII
EUROPEJSKIEJ
Do końca roku 236 dni.
Start arrow Leszno arrow Bosak: odsuwamy wariactwo, przywracamy zdrowy rozsądek

Konfederacja rozpoczęła eurokampanię

Bosak: odsuwamy wariactwo, przywracamy zdrowy rozsądek

27.04.2024. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
W Parlamencie Europejskim potrzeba nam ludzi odważnych, którzy nie będą bali się zagłosować przeciw – mówił w Lesznie wicemarszałek Sejmu Krzysztof Bosak. Prezes Stronnictwa Narodowego zainaugurował kampanię wyborczą Konfederacji do PE, prezentując kandydatów ugrupowania z Wielkopolski.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wiec wyborczy w Lesznie inaugurował kampanię wyborczą Konferederacji w Wielkopolsce. „Jedynką” na liście ugrupowania jest tu Anna Bryłka, wiceprezes Stronnictwa Narodowego, z drugiego miejsca startuje zaś Witold Tomczak, były poseł i europarlamentarzysta. Do poparcia ich i całej listy namawiał wicemarszałek Sejmu i lider SN Krzysztof Bosak. -Zachęcamy wyborców, żeby spluralizowali reprezentację Polski
w Unii Europejskiej, mamy tam kilkadziesiąt osób, a społeczeństwo słyszało o aktywności zaledwie kilku -
mówił - większość z nich albo nie chce popaść w żadną kontrowersję, albo po prostu nic nie robi.

Bosak krytykował brak zaangażowania w obronę polskich interesów ze strony najważniejszych sił politycznych: zarówno Koalicji Obywatelskiej, jak i Prawa i Sprawiedliwości. PiSowi zresztą dostało się nawet bardziej. -Premier Morawiecki w zgodzie na Europejski Zielony Ład poszedł dalej niż Donald Tusk, oni teraz mówią o swoim pragmatyzmie, ale to wygląda tak, jak w czasach PRLu, kiedy to żeby robić karierę, trzeba było się zapisać do PZPR, dziś żeby robić karierę w Europie, trzeba popierać politykę klimatyczną - mówił wicemarszałek - to jednak nic innego, jak zdrada interesów normalnych ludzi, którzy muszą potem za to zapłacić za to w rachunkach za gaz, prąd i ciepło. Wprowadzanie przez Unię Europejską nowych regulacji dotyczących Zielonego Ładu, takich jak na przykład dyrektywa budynkowa nazwał „szaleństwem”. -Nie może być tak, że co kilka lat ludzie muszą kompletnie zmieniać swoje warunki życiowe, tak nie rozwija się żadna cywilizacja - powiedział.

Krzysztof Bosak podkreślił, że pierwszym krokiem do zmiany unijnej polityki jest właśnie zmiana w Parlamencie Europejskim. -My to zrobimy, ale magia wyborów polega na tym, że zrobimy to dokładnie w stopniu proporcjonalnym do oczekiwań Polaków - mówił - jeśli Polacy chcą więcej mydlenia oczu i kręcenia, dokładnie to będą mieli, a jeśli chcą więcej trudnej prawdy, będą to mieli głosując na nas.

Kandydat Konfederacji Anna Bryłka będzie gościem audycji „O tym się mówi” w Radiu Elka w poniedziałek o 10.15.

 
Komentarze (135)
1. Dodane przez Stary, w dniu - 27-04-2024 12:47
Konfederacja i PIS to ta sama bajka. Obie te partie to zbitek komuchow i faszystow.
2. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-04-2024 12:51
brawo tak trzymać!
3. Dodane przez xxl, w dniu - 27-04-2024 12:52
Bardziej jechał po PIS niż PO, prawicowy kolaborant, piąta kolumna ,karierowicz ......fuj :)
4. Dodane przez Jaro, w dniu - 27-04-2024 12:54
Wy już pokazaliście swoją "normalność". Takich ludzi nam nie pot4zeba. Niewiele różnicie się od poprzednich pisiorków.
5. Dodane przez Wróbelki ćwierkają na mieście..., w dniu - 27-04-2024 13:01
Brawo Pan Bosak! 
Ale musie bardziej dobierać sobie partnerów w regionie... 
Dla kolegi pytam: czy jeden z ludzi od Was nie stał po stronie ustępującego już Prezydenta miasta?
6. Dodane przez Monia, w dniu - 27-04-2024 13:32
Jak zwykle same ogólniki, żadnych konkretów. Wasza partyjka nie nadaje się do rządzenia, nie poradzilibyście sobie chłopcy. A już te wasze nazistowskie poglądy to pozal się Boże!
7. Dodane przez Stanislaw, w dniu - 27-04-2024 13:33
Ja podziękuję za wasz "zdrowy rozsadek"...: nie szczepmy się, nie ocieplajmy domów, palmy czym chcemy, zakazujmy aborcji, niech matki umierają, wyjdzm z uni europejskie, pryskajmy i nawoźmy warzywa ile się da... itd.  
Nie dziękuję oszołomom...
8. Dodane przez antyPOPiS, w dniu - 27-04-2024 13:40
Panienka z okolic Koninina i chłoptaś jajko - próbują omamić ludzi. Ta klika korwino-braunowa - niczym się nie różni od Lewicy, PO, PSL, PiS czy 2050.
9. Dodane przez Wielkopolska nie dla spadochroniarzy!, w dniu - 27-04-2024 13:46
Czy wiecie, że musimy pogonić z Wielkopolski uciekiniera ministra rozwoju i technologii w rządzie Tuska, spadochroniarza z lubelskiego KRZYSZTOFA HETMANA, staruje w naszym województwie jako jedynka z Trzeciej Drogi bo w lubelskim nie mają szans wybranie. Związany jest z PSL, której przewodniczy dwóch słabeuszy Kosiniak i Kamysz. Oj, z militaryzowało się PSL przez co sromotnie przegra te wybory. 
 
Nie głosować na uciekiniera z rządu i swojego regionu. 
 
Wybierajmy Wielkopolan!
10. Dodane przez do 1, w dniu - 27-04-2024 13:47
pokazałeś swoim komentarzem, że nie masz zielonego pojęcia, czym jest komunizm. uprawiają go od lat partie głównego nurtu: ponad 50 procent opodatkowania, urzędnik skarbowy grzebiący w każdej transakcji itd.
11. Dodane przez książę Adam Czartoryski, w dniu - 27-04-2024 13:50
Na amerykańskich uczelniach wybuchły właśnie masowe demonstracje studentów pod hasłami: Żydzi wracajcie do Polski. W związku z tym mam pytanie, czy KONFEDERACJA przygotowuje się do rozwiązania najważniejszego problemu swych narodowców i zabezpiecza odpowiednią ilość gaśnic proszkowych? O poważne problemy gospodarcze Konfederacji nie ma co pytać, bo o gospodarce nie mają zielonego pojęcia.
12. Dodane przez Konfederacja, w dniu - 27-04-2024 13:56
Panie Bosak, wy to drugie PiS. Was trzeba się bać a nie popierać.
13. Dodane przez głosy, w dniu - 27-04-2024 14:13
Grzegorz Braun wystartuje do Parlamentu Europejskiego ale z drugiego miejsca, z listy małopolsko-świętokrzyskiej, Kraków, z pierwszego miejsca Konrad Berkowicz.
14. Dodane przez dodane do dodanych ( wstyd stulecia i kpina z wyborców) !!!, w dniu - 27-04-2024 14:13
Tak, to jest kpina z Naszej inteligencji to tak zwane przemówienie - wiec wyborczy do PE !!!. Ci co gardzą UE pchają się jak przysłowiowe "":" świ....... do koryta " !!!!. Podobnie jest z pisem --- na listach ci co stracili juz " koryto ..." i Hi,hahahaha.... !!!! Żenada, co za bezwstyd i poniżenie !!!!
reklama
15. Dodane przez Wyborca, w dniu - 27-04-2024 14:25
Popieram kom.9.nie głosować, przypomnę że Hetman zrobił miejsce Karpinskiego do europarlamentu
16. Dodane przez Rr, w dniu - 27-04-2024 14:33
Trzeba być kompletnym bezmózgim ignorantem żeby widzieć podobieństwo pomiędzy Konfederacja i PiS. PiS to to samo co PO a Konfederacja to jedyna prawicowa partia e Polsce. Przypominam że naziści byli socjalistami
17. Dodane przez Kom 1 do kom 10, w dniu - 27-04-2024 14:38
Mylisz sie, akurat wiem...
18. Dodane przez xx, w dniu - 27-04-2024 14:52
w tym BANTUSTANIE ostatni głos rozsądku wśród polityków
19. Dodane przez :), w dniu - 27-04-2024 14:53
do nr 7..... Stanisław żeś czy "JANUSZ" ?
20. Dodane przez Zzz, w dniu - 27-04-2024 14:54
Oj widzę po większości wpisów to zwolennicy tzw uśmiechniętej Polski którzy słyną z tolerancji,pluralizmu,etc.etc. ...a jad się tu leje że hoho...coś chyba z wami nie takt jednak jest,oj nie tak !!!!
21. Dodane przez Nie dla Konfederacji i PiS, w dniu - 27-04-2024 15:02
Czego tu szuka siostrzyczka PiS, czyli Konfa. Nie chcemy prorosyjskich i nacjonalistycznych grup w Wielkopolsce. Niby wolnościowcy, a wszystko chcą narzucać, siać nienawiść i burdy urządzać. Nic z tego.
22. Dodane przez Młody, w dniu - 27-04-2024 15:10
Zjazd kacapów blee
23. Dodane przez Miki, w dniu - 27-04-2024 15:12
Ta uśmiechnięta polska ma tyle wspólnego z uśmiechem jak ich obietnice wyborcze z rzeczywistością
24. Dodane przez Rychu, w dniu - 27-04-2024 15:14
Byli z gaśnicą?
25. Dodane przez Gg, w dniu - 27-04-2024 15:21
Ale tlumy
26. Dodane przez Gg, w dniu - 27-04-2024 15:22
Cala bojówka
27. Dodane przez wybory, w dniu - 27-04-2024 15:22
Jeśli Grzegorz Braun, to tylko Konfederacja.
28. Dodane przez No i dobrze, w dniu - 27-04-2024 15:48
Konfederacja ma mój głos. Bosak bardzo mądry polityk.
29. Dodane przez Nr 4 na liście Konfederacji, w dniu - 27-04-2024 15:49
Nie do końca rzetelne info - z naszego regionu startuje również Marek Bąkowski z Krzywinia, nr 4 na liście Konfederacji, z ramienia Polska Jest Jedna.
30. Dodane przez Do kom 20, w dniu - 27-04-2024 16:04
Dokładnie, a ten z 1 to już odleciał. Coś mu się w głowie nie POukładało.
31. Dodane przez Do 1, w dniu - 27-04-2024 16:08
Jeżeli uważasz,że które kochają Polskę,bronią jej suwerenności i niepodległości za faszystów,to zapraszam na wycieczkę do niemieckich obozów koncentracyjnych ,gdzie faszyści mordowali Polaków,Żydów i innej narodowości ludzi. 
Coś za bardzo słuchasz wściekłej niemry,która nie chce aby Polska była dumnym i niepodległym krajem . 
Za trochę nie będzie prawdziwych Niemiec,bo niestety pontoniarze nie dają spokojnie żyć,zawłaszczając kolejne dzielnice wielu miast. 
Tusk obiecał jej,że ta patologia w Polsce zamieszka.Czy już urządziłes gościnne pokoje dla inżynierów i doktorów?
reklama
32. Dodane przez Ja, w dniu - 27-04-2024 16:09
Rosja już tu jest .
33. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 27-04-2024 16:17
Jedno jest pewne trzeba zlikwidować zielony ład szaleństwo Uni Europejskiej sięgnęła Zenitu
34. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 27-04-2024 16:29
Krystian Maćkowiak to wystarczający powód, by bojkotowac to towarzystwo.
35. Dodane przez Jacek, w dniu - 27-04-2024 17:11
Bosak to mądry facet- szkoda ,że jest w Konfederacji
36. Dodane przez Co to, w dniu - 27-04-2024 17:16
Co to za dwaj butni nadęci młodziankowie na scenie? Oni grają Ferdydurke?
37. Dodane przez kaj, w dniu - 27-04-2024 17:38
Ludzie co wy chcecie od tych Niemcow!!!
38. Dodane przez Do 32, w dniu - 27-04-2024 17:40
Do 32. Nie wiem co brałeś, ale bierz połowę.
39. Dodane przez nawracajcie się i wierzcie, w dniu - 27-04-2024 17:42
(...) w miasteczku, gdzie bolszewik odsłania obelisk ku pamięci Wyklętych. wy się nie możecie zdecydować, czy jesteście za czy przeciw. (...) ech... szystko lipa. te leszno to takie małe miki
40. Dodane przez Bolo, w dniu - 27-04-2024 17:50
A ta pani co za jedna dostała 1 bo nie wiadomo gdzie ją wstawić przy jej " ogromnym wyniku w wyborach pasuje do piosenki Co ty tutaj robisz Elektrycznych Gitar
41. Dodane przez Rr, w dniu - 27-04-2024 17:51
Trzeba być kompletnym bezmózgim ignorantem żeby widzieć podobieństwo pomiędzy Konfederacja i PiS. PiS to to samo co PO a Konfederacja to jedyna prawicowa partia e Polsce. Przypominam że naziści byli socjalistami
42. Dodane przez dziedzic pruski, w dniu - 27-04-2024 17:59
Jedyna opcja dla Polaków
43. Dodane przez O!, w dniu - 27-04-2024 18:04
Współczesna rzeczywistość przerosła Konfederację. Widać chłopakom brakuje trochę i nie mają mocy sprawczej, stąd takie proste hasła. Dla nich i ich wyborców - Świat stał się za trudny.
44. Dodane przez ISTOTNIE DO KOMENT 34, w dniu - 27-04-2024 18:27
Istotnie masz rację ..rozmawiałem na tym wiecu po raz pierwszy z p.Krystianem.Msckowiakiem i pomimo swoich starań facet nie ma głosu donośnego,coś tam papla po nosem,nie ma siły przebicia i cech przywódczych ten emeryt który też kandydował do Rady M.Leszna i się nie załapał. Pan Krystian (...) nie zorganizuje nam tu KOLA KONFEDERACJI....Słaby gość medialnie mimo że był niegdyś v-ce dyr. SP nr 12 w Lesznie. Pozdrawiam Cezary z KONFY.
45. Dodane przez Zenek, w dniu - 27-04-2024 18:35
Psy szczekają, karawana jedzie dalej. Oczy się Wam otworzą jak będziecie musieli spełniać wymogi unijne za kilka lat. Cała Europa skręca w prawo z wini szaleńców, którzy sterują UE. Świat się z naiwnej UE śmieje.
46. Dodane przez PiS PO = jedno zło, w dniu - 27-04-2024 18:40
Brawo! Tylko Konfederacja. Pani Bryłka ma mój głos .
47. Dodane przez Nie dla ideologii zamordyzmu !, w dniu - 27-04-2024 18:41
Won z zielonym lądem i paktem migracyjnym . Z jednej strony straszą wojna a z drugiej walą klimatem . Niemiecka unia von.
48. Dodane przez Uncle Adi, w dniu - 27-04-2024 18:44
To fascynujące jak nie wiele trzeba rozumieć, żeby zostać konfiarzem. Niski próg wejścia - Uncle Adi lubi to:)
49. Dodane przez brawo Panie Bosak i Pani Bryłka, w dniu - 27-04-2024 18:46
przecz z okupantem naszej ojczyzny !!!
50. Dodane przez do kom 7, w dniu - 27-04-2024 18:51
idiota
51. Dodane przez odn. 34, w dniu - 27-04-2024 18:57
Niestety. Jeżeli kiedyś na listach pojawi się nazwisko p. Krystiana Maćkowiaka, koniec poparcia dla Konfederacji.
52. Dodane przez Anatol, w dniu - 27-04-2024 19:11
Krystian "chorągiewka" Maćkowiak. Tyle w temacie
53. Dodane przez Stop, w dniu - 27-04-2024 19:19
Gadka szmatka. Każda partia robi swój biznes. Nikt nikogo nie rozlicza za błędy polityczne. Trzeba zadać sobie pytanie czy to są "błędy" czy celowe działania. Żaden Minister nie został oskarżony o prywatyzacje, które zostały przeprowadzone na niekorzyść Narodu. Zamiast fabryk mamy pomnik po Goplanie. Akwawitu - ruina. Cukrownie - niemieckie. Banki - niemieckie. Ta nasza złotówka jest do zatajania przekrętów. Euro tak i tak będzie wprowadzone bo Polska jest tylko z historii.
54. Dodane przez A mnie, w dniu - 27-04-2024 19:30
Mnie się podoba w czerwonych okularkach na pierwszej focie. Widać wielką przyjemność. To rozumiem. Magiczna chwila. Komnata tajemnic.
55. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 27-04-2024 19:35
Zgaduję, że o tym panu niewiele się mówi, bo ktoś czeka z takimi informacjami na szczególną okazję. Ale ja zapytam nie o dorobek zawodowy ostatnich lat, tylko czy to prawda, że ten pan w przeszłości sprzyjał lewicy, później PO, a teraz Konfederacji?
56. Dodane przez Dlaczego, w dniu - 27-04-2024 19:35
Dlaczego oni zawsze wyglądają jakby ich na dwóję brało, ale zawsze dzielnie wytrzymują?
57. Dodane przez Z cyklu: zapytaj Krzycha, w dniu - 27-04-2024 19:39
Z cyklu zapytaj Krzycha przy piwie:  
 
 
Pytanie:  
 
czy można nosić białe skarpety do klapek? 
 
Odpowiedź:  
 
można, gdyby to było złe to przecież Bóg stworzyłby świat inaczej.
58. Dodane przez sztan, w dniu - 27-04-2024 19:45
TY her bosak prawilnie Jajko które zamieniłaseś na bosak nie rób wstydu ziemi lubuskiej z kąd dziadygo pochodzisz
59. Dodane przez Olaf, w dniu - 27-04-2024 19:46
Panie Krzysiu gdzie się podziały te kocie ruchy z "Tańca z gwiazdami"?. Który to był rok, 2014? Jak te 10 lat zleciało. Myślał Pan może o kontynuacji kariery w szołbizie? Jako tancerz oczywiście. Był Pan wspaniały - podziwiam do dziś tą gibkość kibici. Proszę na tych spotkaniach trochę wyluzować. Szczególnie zaciśniętą pięść ręki, którą Pan trzyma za plecami podczas przywitania z potencjalnym wyborcą. Oko kamery widzi wszystko. Ciao.
60. Dodane przez Pan Roman, w dniu - 27-04-2024 20:05
Jestem Polakiem więc mam obowiązki polskie: są one tym większe i tym silniej się do nich poczuwam, im wyższy przedstawiam typ człowieka. 
Bo im szersza strona mego ducha żyje życiem zbiorowym narodu, tym jest mi ono droższe, tym większą ma ono dla mnie cenę i tym silniejszą czuję potrzebę dbania o jego całość i rozwój. 
Z drugiej strony, im wyższy jest stopień mego rozwoju moralnego, tym więcej nakazuje mi w tym względzie sama miłość własna.
61. Dodane przez alek, w dniu - 27-04-2024 20:17
Tak jest! Zgadzam się z przedmówcami. Zwłaszcza ten ich postulat o ochronie i możliwości płacenia gotówką to czysty nazizm!
62. Dodane przez Xxx, w dniu - 27-04-2024 20:18
Tylko nie konfederacja. Skąd tacy młodzi z Konfederacji mają takie pieniądze?
63. Dodane przez Jądruś, w dniu - 27-04-2024 20:38
Tylko Konfederacja. Brawo Panie Bosak. 
Większość Leszczynian tkwi niestety mentalnie nadal w PRL.
64. Dodane przez Zielarz, w dniu - 27-04-2024 20:43
Bezrozumny naród, spacyfikowany przez jewrejskie media. Koniec końców i tak głosuje na PO, PiS lub lewicę.
65. Dodane przez Ok, w dniu - 27-04-2024 20:44
Pogonić to dziadostwo.co oni wygadują o unii to głowa mała, ale pieniądze brać to ok. Bo tylko dla pieniędzy pchają się.
66. Dodane przez Wojtek, w dniu - 27-04-2024 20:56
Zlot przegrywów
67. Dodane przez Figa, w dniu - 27-04-2024 21:27
Konfederacja to banda utrzymanków putina I teraz do reszty piszący komentarze ludzie czy was piwalilo? Jeden się pyta co mamy do Niemców otóż mamy nigdy nas nie będą traktować jak partnerów wymordowali 6 mln Polaków,zbudowali obozy koncentracyjne wyjątkowo podły naród stosujący okrutne metody wobec ludzi, Polaków wyjątkowo okrutni czytać ludzie czytać pojechać do Oświęcimia zobaczyć dziedzictwo zostawione przez niemieckich okupantów,a teraz jeśli ktoś tu z piszących potrafi czytać to zapraszam przeczytać założenia SPINELLEGO włoskiego komunisty i porównać z tym co się dzieje w uni czego lewactwo się domaga .A ten Bosaczek to cienki bolek raz z tym raz z tamtym pójdzie gdzie pojawi się kasa nie głosować na tych ludzi nic nie wnoszą dobrego do naszego życia!!!
68. Dodane przez Ben, w dniu - 27-04-2024 21:31
Dziwię się,że ludzie poszli słuchać tego karakana chyba ,że są umysłowo na tym samym poziomie !
69. Dodane przez Pela, w dniu - 27-04-2024 21:34
Bosak to kelner tuska gonić to trzeba było ,a nie słuchać papla jak baba na targu !!!
70. Dodane przez xyz, w dniu - 27-04-2024 21:34
Ale niektórych tu gigla ta Konfederacja. Trzeba głosować na Konfederację.
71. Dodane przez Patriota, w dniu - 27-04-2024 21:49
To, że tu tak wiele głosów zdrajców Polski nie ma większego znaczenia, na szczęście jest nas już wielu i czas na ostateczne starcie.
72. Dodane przez Do 65, w dniu - 27-04-2024 21:50
Już niedułgo się spróbujemy.
73. Dodane przez Symetrysta, w dniu - 27-04-2024 21:54
Nie gasi się ognia benzyną. Niestety, Konfederacja ma tyle wspólnego ze zdrowym rozsądkiem, co Chiny z demokracją.
74. Dodane przez Historia, w dniu - 27-04-2024 22:17
Z kart historii: 
 
"Jeżeli jakieś dziecko umrze w trakcie porodu lub tuż po porodzie ...no to po prostu umrze". 
 
Może już warto skonstatować fakt, że oprócz wolnorynkowych haseł i kapitalizmu w XIX-wiecznym wydaniu Konfederacja oferuje też fundamentalizm wyznaniowy. Czyżby tak jakby byli odhumanizowanymi i pozbawionymi jakiejkolwiek empatii cynikami? Czyż nie potępiają szariatu a zarazem pragną jego wprowadzenia w Polsce?
75. Dodane przez Gogol, w dniu - 27-04-2024 22:20
Konfederacka MŁODZIEŻ, jesteśmy na TAK
76. Dodane przez Praktycyzm, w dniu - 27-04-2024 22:50
Ludzie głosują na Bosaka? Będzie im zimno w stopy.
77. Dodane przez I tu pojawia się problem, w dniu - 27-04-2024 22:55
Na kogo przepisać majątek, gdy żona to też poseł?
78. Dodane przez dUDI, w dniu - 27-04-2024 23:00
pamiętam haslo sprzed lat ,,zabierz babci kapcie, niech głosuje na bosaka" głupi młodzi, którzy są za Konfą
79. Dodane przez Górak, w dniu - 28-04-2024 07:13
Lisy chcą się dobrać do kurnika. To ich cały niby patriotyzm.
80. Dodane przez do przeciwników Konfederacji, w dniu - 28-04-2024 08:00
Kogo innego proponujecie?
81. Dodane przez Alla Dyna, w dniu - 28-04-2024 08:43
A więc tak wyglądają i mówią wolni Polacy? Hm. Wolni od czego?
82. Dodane przez do kom 78, w dniu - 28-04-2024 08:46
głupi to jesteś ty
83. Dodane przez A co, w dniu - 28-04-2024 08:58
A co z tymi, co biją cudzoziemców, robią burdy na Marszach Niepodległości i wieszają kukły Żydów i nawołują do nienawiści rasowej ? Tego nikt już nie pamięta? Co z tymi faszystami? W czasie okupacji prawdziwi patrioci polscy nigdy nie szmacili się z faszystami.
reklama
84. Dodane przez Spinelli, w dniu - 28-04-2024 09:01
Polecam Manifest z Ventotene. I Białą Księgę Uni Europejskiej. Rewolucja europejska może być tylko socjalistyczna. Altiero Spinelli
85. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 28-04-2024 09:18
Smutne jest to, że aż 27 osób przyszło na plac zaakcentować swoje poparcie dla takiej .....partyjki.
86. Dodane przez Do 85, w dniu - 28-04-2024 09:30
Jeszcze odejmij kilka osób, które przyszły posłuchać. Ja widzę przynajmniej jedną panią, która chyba z konfą nie sympatyzuje. To znana w Lesznie pani. No chyba, że zmienia barwy?
87. Dodane przez Do 80, w dniu - 28-04-2024 09:36
Czy wybierasz ich bo nie masz innego wyboru? Bo nie rozumiesz nic z otaczającego świata? Bo nie masz podstaw ekonomii? Bo jesteś katolikiem fundamentalistą tak jak każe Konfederacja? Bo chcesz bić kolorowych, ale na polskiego kebaba lubisz wyskoczyć? Wybierasz dlatego, że inni ci nie paszą to postawisz krzyżyk przy tych co jeszcze nigdy nie doili? Taka ta logika?
88. Dodane przez michu, w dniu - 28-04-2024 09:47
ostatnia szansa aby Europa obudziła się z lewackiego snu
89. Dodane przez dodane do dodanych ( normalni...) !, w dniu - 28-04-2024 09:55
Żałosny widok tych panów !!!. Jak w XXI wieku można cos takiego popierać !!!. Ktoś taki co gardzi UE , gardzi ideą polityki UE może tak bez wstydu - osobistego poczucia wstydu i honoru starć sie o " koryto" - stołek w PE ???. To jest obrzydliwe, jak można być takim obłudnym cynikiem !!!!. Wstyd mi za takich co ich obecnie popierają !!!!!. Normlany !!!!
90. Dodane przez Ortega Maciej, w dniu - 28-04-2024 10:06
Leszczyński zlewaczony motłoch nadal nie rozumie jakim szczęściem i objawieniem politycznym jest Konfederacja.
91. Dodane przez K, w dniu - 28-04-2024 10:08
Ludzie w tym Lesznie to jacyś z zerowym IQ Jedyne ugrupowanie które chce walczyć o nasze prawa dobro i wolność i normalne życiowe wartości bardziej tu chodzi o likwidacje zielonego ładu czyli nie dla likwidacji ogrzewania gazowego i samochodów spalinowych jak wam wyłączą gaz i zakażą podróżować to otworzycie oczy trzeba mieszkać za granica żeby docenić konfederacje
92. Dodane przez Do 80, w dniu - 28-04-2024 10:10
Proponuję: 
 
1. Odcięcie się od ruskiej agentury i sterowania przez siły Kremla (pierwsze i najważniejsze).  
2. Równe prawa bez względu na kolor skóry, wyznanie i płeć. 
3. Zdrowe zasady ekonomiczne z wpływem na to co w UE.  
4. Rozdział państwa od kościoła. 
5 Silna armia odstraszająca potencjalnych wrogów we współpracy z NATO i UE.  
 
Żadnych z tych postulatów nie spełnia partia pt. Konfederacja. Wykorzystuje bieżączki (np. protesty rolników, wcześniej pandemię) do realizacji swoich celów. Czy rzeczywiście swoich? Sterowanych zewnętrzne ze wschodu.
93. Dodane przez Do 92, w dniu - 28-04-2024 12:09
92 proponuję Tobie wyprowadzkę do Nigerii lub do Arabii Saudyjskiej tam na pewno będziesz mile przyjęty(a).  
Przy okazji polecam wakacje i leczenie chorej głowy w Berlinie, Paryżu, Marsylii Brukseli oraz Lampeduzie.
94. Dodane przez Iga, w dniu - 28-04-2024 12:29
Najpierw odsunać zwariowana konfederacje jakim cudem to dziadostwo dostało się do Sejmu większość z nich to zaburzone towarzystwo !! Braun na placu w Moskwie spacerował spokojnie z ruskim pewnie agentem i to jest cała przyglupia konfa o 27 osób za dużo ale co tam myśleć o leszczyniakach którzy witali tuska ? To trzeba być dopiero przygłupem!
95. Dodane przez Do 93, w dniu - 28-04-2024 13:22
Prosiłeś o propozycje? Dostałeś propozycje. Ja Cię o propozycje nie proszę. Mnie nikt nie musi nic proponować. Mam swoje życiowe zasady oparte na zdrowym rozsądku a nie rozedrganiu emocjonalnym niczym młodziankowie z gębą ze sztuki Gombrowicza. Jeśli możesz jeszcze sam się lecz. Prawda jest bolesna dla Was. Który z tych pięciu punktów jest w jakiś sposób bliski Konfederacji? Żaden. Nie umiesz nawet podać żadnego rzeczowego argumentu, bo on po prostu nie istnieje. Piszesz jak histeryk. I na tej histerii budujecie swoją narrację.
96. Dodane przez do 7, w dniu - 28-04-2024 13:40
Przesadzasz.
97. Dodane przez do komentarza 7, w dniu - 28-04-2024 13:47
Odniosę się do twoich stwierdzeń. 
Ty też zaliczasz się do nich, którzy wszystko łykną co się im powie. 
Ludzie nie mają przeciwskazań, mają opory do preparatu nieprzebadanego warunkowo dopuszczonego. Nic nie słychać żeby został dopuszczony. 
Termomodernizacja musi być robiona z głową, nie można rujnować ludziom życia i rugować z domów. 
Podobnie z wymianą źródeł ogrzewania, nie może być koniukturalna bo geopolityka się zmieniła albo silne lobby producentów wchodzi w kieszenie odpowiednich urzędników. 
... 
Unią kierują największe oszołomy, ich polityka skończy się katastrofalnym upadkiem, zakończonym rewolucją bo te wybuchają kiedy ludziom pozostało do stracenia już tylko życie!  
Po tych wyborach stery w UE przejmą partie prawicowe. 
Gorszym, bardziej niebezpiecznym od pryskania jest głód, który rozpocznie w trzecim dniu po przerwaniu dastaw do marketów. Wtedy władza i ludzie kierują się niskimi instynktami nie licząc się z niczym i nikim. 
Przed nami czasy pragmatyczne żeby przetrwać. Historia uczy, że ideologia niszczy społeczeństwie i państwo, w tym UE.
98. Dodane przez Do 93, w dniu - 28-04-2024 14:00
Nie wyprowadzę się. Poczekam aż fundamentaliści z konfy obejmą władzę w Polsce wyjdzie na to samo. Szariat to Wasze drugie imię, tą panią i żonę Bosaka i inne panie wstawiliście dla zmyły i korzyści materialnej? A i tak wiemy że to "dobytek". Mówiliście o tym jasno i dobitnie. Więcej praw dla uciśnionych mężczyzn. Więcej równości dla równiejszej białej rasy panów. Nie wykręcać się wszyscy pamiętają.
99. Dodane przez Do 97, w dniu - 28-04-2024 15:08
Ciąg dalszy czasów pragmatyzmu 
 
 
Rozpad Unii. Każde państwo rządzi się jak chce. NATO wychodzi z Europy. Europa nie ma wspólnej linii obrony. Każdy sobie rzepkę skrobię. Putin rozwala kraje bałtyckie i Polskę. Zachod zalewa fala migrantów z Afryki. Prawicowe rządy nie mają pojęcia co robić. Wzmacniają granice i linię obrony, budują mury. Strzelają do imigrantów. Problem imigrantów się kończy. Imigranci kończą w zbiorowych mogiłach. Terror w Europie pozostaje. Europa istnieje jako część, zlepek państw słabych ekonomicznie i gospodarczo. Wracamy do czasów Układu Warszawskiego. Polska pod butem Rosji, zachód USA lub Chin. Podoba mi się ta wersja pragmatyczna. Moja mama jest oczywiście Chinką a tata Rosjaninem. .
100. Dodane przez Loooooo matkooooóoooooooooooooooo, w dniu - 28-04-2024 17:09
A ja idę głosować na konfederację.
101. Dodane przez Rajca, w dniu - 28-04-2024 17:17
Widać na tych zdjęciach same młokosy , w głowach im Bosak robi kisiel. Do szkoły najpierw skończyć edukację a potem brać się za politykę. Bosak chce rozwalić Unie od środka, czy wy ludzie już nie umiecie logicznie myśleć. Jego żona też poszła do sejmu ale nie dla pracy , ale dla kasy a wy matoły im klaskacie.
102. Dodane przez No to jeszcze, w dniu - 28-04-2024 18:23
Brexit i co on dał Wielkiej Brytanii.  
 
4 lata mija w tym roku od Brexitu. 
 
Przyczyna Brexitu - chęć bycia niezależnym państwem.  
 
Sonda społeczna 4 lata po Brexicie - 65% obywateli W. Brytanii chce powrotu do UE, 35% jest zadowolonych. Dla przypomnienia ponad 50% chciało Brexitu,czyli ci co byli za teraz żałują.  
 
"Miał być chleb są okruchy". Spadek PKB i to znaczny niewielu coś powie, ale to właśnie on mówi o sytuacji ekonomicznej i gospodarczej państwa. Zahamowanie wzrostu gospodarczego spowodowało mniejsze dochody w budżecie i wymusiło na rządzie W. Brytanii podniesienie podatków w 2022, PODNIESIENIE PODATKÓW ( główny argument podnoszony przez konfederację to zniesienie podatków) . Porównajmy gospodarkę brytyjską z polską i widzimy w jakim zostaniemy położeniu. Ręka w nocniku plus hegemonia któregoś z wrogich mocarstw przy obecnej sytuacji geopolitycznej.  
 
Brytyjska gospodarka oparta na imporcie przy niskim funcie (inflacja - pandemia + wojna) musi sprowadzać towary po wyższej cenie.  
 
Poczytać, w necie są dziesiątki dostępnych artykułów na temat skutków wyjścia z Unii i ewentualnych skutków rozpadu UE.  
 
Nie tędy droga. Unię trzeba uleczyć, bo weszła na błędną ścieżkę. A do tego potrzebni są ludzie, którzy UE znają i są dobrymi negocjatorami.  
 
Nie widzę w tej roli Konfederacji. Brak kompetencji to najdelikatniejsze sformułowanie.
103. Dodane przez hmm, w dniu - 28-04-2024 19:38
Jeżeli Bryłka to ten pan z pierwszego zdjęcia, który się pręży jak paw na wybiegu to chyba juz po glosowaniu :D
104. Dodane przez Gość, w dniu - 28-04-2024 19:42
Eh....po komentarzach widać jak jesteśmy podzieleni. 
My prawie nic nie wiemy, bo nasi rządzący nas kłamią. 
Polexit, jaki polexit? Polska dostała z KPO pożyczkę, którą my wszyscy zobowiązaliśmy się ją spłacić do 2058 roku! 
Najpierw zainteresujcie się co nam szykują, a później rządajcie rozwiązań od nowych europosłów na naszą korzyść bo my jako Europa giniemy! 
no i za chwilę będą inżynierowie i lekarze.
105. Dodane przez Do 104, w dniu - 28-04-2024 20:45
My nie jesteśmy podzieleni. My jesteśmy niedoinformowani. Coś nam dzwoni tylko kościół nieokreślony.  
 
KPO - 113 mld złotych dotacja (dla niezorientowanych dotowanie jest bezzwrotne) oraz 154 mld zł w postaci pożyczek preferencyjnych ( preferencje - określenie na specjalne warunki ulgowe). Spłata pożyczek rozciągnięta na 30 lat.  
 
A czy tak trudno wyobrazić sobie Polexit? Wybieramy na europosłów kandydatów Konfederacji. Potem na posłów w kolejnych wyborach . Społeczeństwo gwałtownie skręca w prawo, bo kupuje opowieść Bosaka i pani Bryłki. Wychodzimy jak Brytyjczycy. Nie spłacamy pożyczki. Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi? W końcu nie raz już niespłacaliśmy pożyczek w historii jako państwo. Byliśmy wówczas pod sowieckim butem. Była bieda, smród, brud i ubóstwo. Kasę mieli gensekowie. Ci młodziankowie tego nie znaja. Bosak o tym nic nie wie, bo rodził się w wolnej Polsce. Konfederacja chcąc Polexitu pcha nas w taki sam scenariusz. Biedny kraj biednych ludzi wykorzystywany przez własnych oligarchów, sowietów lub innego hegemona. My im damy zboże, a oni od nas wezmą tym razem nie węgiel. Ten mają z Donbasu. Wezmą sobie co będą chcieli.
106. Dodane przez Michal, w dniu - 28-04-2024 21:23
Tak z Braunem
107. Dodane przez K.W., w dniu - 28-04-2024 21:56
Konfa to nasza ostatnia nadzieja. Reszta to sami zdrajcy.
108. Dodane przez Do 107, w dniu - 28-04-2024 22:33
Nadzieja? Na co? 
 
 
Niezależny portal (...) 
 
 
"Korwin-Mikke, Michalkiewicz, Braun i inni ruscy agenci". 5.04.2022 Radosław Kowalski blog.
109. Dodane przez @107, w dniu - 28-04-2024 23:09
Nadzieja matka głupich.
110. Dodane przez Jedi, w dniu - 28-04-2024 23:12
Żył, żył nadzieją aż ...umarł; nadzieja matką głupich, beznadzieja matką mądrych.
111. Dodane przez , w dniu - 28-04-2024 23:34
Zrobić referendum! Polexit!
112. Dodane przez PA, w dniu - 29-04-2024 07:40
Czy ktoś ze zwolenników UE może rzetelnie wytłumaczyć jak UE chroni nas przed Rosją? Jaki byłby scenariusz przejęcia Polski przez Rosję w razie Polexit?
113. Dodane przez patriota, w dniu - 29-04-2024 09:00
Niestety ludzie głosują na ludzi którzy są przeciwko Polsce, albo jak Łukasz Kohut który nie czuje się Polakiem albo Marek Belka który ma ponad 70 lat. Ludzie litości.
114. Dodane przez antykonfa, w dniu - 29-04-2024 09:22
Dobrze, że zdjęcia wyraźne. Widać komu ręki nie podawać.
115. Dodane przez Żal, w dniu - 29-04-2024 09:33
Po wejściu do Unii nie ma Polski. Został tylko Naród polski. Wśród Nas jest mnóstwo ale to mnóstwo skrzywionych przez system komunistyczny, którzy wręcz tęsknią za powrotem tamtym ustrojem. Demokracja jest niestety oparta na pracy, a nie dostawaniu. Nic nikomu się nie należy tutaj się pracuje. Należy tylko odzyskać nasze majątki narodowe, które nam niestety sprzedali komuniści. Nikt do tego nie wraca bo każdy ma strach. Niestety przewrót w Polsce odbył się pokojowo teraz mamy tego konsekwencje.
116. Dodane przez max, w dniu - 29-04-2024 10:13
standardowy wyborca PO nie pojmuje że ktoś może mieć inne poglądy od niego
117. Dodane przez Czy, w dniu - 29-04-2024 10:43
Czy ktoś może rzetelnie napisać co Polska zyska po polexicie?  
 
Biorąc pod uwagę doświadczenia Wielkiej Brytanii?  
 
Ze wszystkimi szczegółami celnymi, podatkowymi, walutowymi, zamknięcia strefy "szengen", braku swobody zatrudnięnia, przywrócenia ruchu wizowego, blokady pozwoleń na pracę, podwyżkami podatków i kosztów życia etc. etc. Ale proszę rzetelnie, bez haseł propagandowych skrajnej prawicy. Kawa na ławę. Ekonomia i gospodarka oraz obronność. Wszystko. Bez uwzględnienia na razie wyjścia USA z NATO, bo ten ruch jest planowamy w przyszłym roku. Tylko ten aspekt gospodarczo-ekonomiczno- społeczny Polexitu. Plus oczywiście zwrot wszystkich dotychczasowych pobranych przez Polskę dopłat i bonusów. Na cele publiczne i na cele prywatnych biznesów.. Zwrot przez wszystkich, którzy coś dostali. Oni nam zwracają to wpłacaliśmy, my zwracamy to co dostaliśmy. Proszę zrobić bilans i podliczyć. Koszty ekonomicznie 
Rzetelnie. Czekam.  
 
Majątki? A komu zwrócić te majątki? Nacjonalizacja? Komuno wróć?*Z innej beczki: przypomnę, że bez zachodnich inwestorów na początku transformacji i bez umorzenia części długi bylibyśmy nadal biedakami, Bangladeszem Europy. Nadal zewnętrzni inwestorzy są na pilnie potrzebni. Niestety koszty pracy tak wysokie w Polsce, że wiele firm w tym roku zwija się i przenosi no. do Rumunii. To jest to wasze bezrobocie. Zaplanowane przez te firmy jeszcze za rządów PiSu, który nie potrafił im przeciwdziałać, albo to po prostu olał jak wszystko i wszystkich oprócz swoich pociotków i krewnych.
118. Dodane przez Uncle Adi, w dniu - 29-04-2024 10:49
Konfa nie ma nic do zaoferowania, dosłownie nic. Jedynym powietrzem w tym baloniku jest antyunijna retoryka, której tak bardzo trzymają się demagodzy z tej pokracznej konfy.  
Prosta wizja skomplikowanej rzeczywistości serwowana prostym umysłom o nieskomplikowanej strukturze. 
Populistyczno, prawicowa papka, dla prostaczków bez szkoły.
119. Dodane przez UE, w dniu - 29-04-2024 10:58
62,% Polaków wg badań z kwietnia 2024 chce kontynuacji członkostwa Polski w UE.
120. Dodane przez Polska, w dniu - 29-04-2024 11:41
Po co się powtarzać. Rzetelnie napisał to już niejeden polityczny publicysta. Odsyłam do: 
 
Rzeczpospolita  
 
"Wyjście z Unii zabiłoby polską gospodarkę".  
 
Krzysztof A. Kowalczyk 
23.02.2024 
 
Proszę przeczytać jest też o zagrożeniu ze strony Moskwy w takim scenariuszu. 
 
Podczas gdy nasz sąsiad ze wschodu chce się wyrwać spod wpływów ruskiego miru Polacy coraz częściej chcą do niego wracać. Osłabiona gospodarka, słaby bezbronny kraj (wyjście USA z NATO) i katastrofa gotowa. Wielki Brat chce nas z powrotem.. Chce Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Chce nas ssać. Obsadzić swoich marionetkowych oligarchów (nasza skrajna prawica?) . Młodzi nie pamiętają komuny to im to nic nie mówi. Będą musieli zasmakować sami na swoich plecach bata ze wschodu. Może im się oczy otworzą. Czas pokaże, czy Polak nadal głupi przed szkodya i po szkodzie.
121. Dodane przez Do 116, w dniu - 29-04-2024 11:47
Pojmuje, tylko nadziwić się nie może cudzej głupocie.
122. Dodane przez jack, w dniu - 29-04-2024 11:52
Do 105. Dokładnie, ale niestety populizm ma się wciąż dobrze.
123. Dodane przez Jacek, w dniu - 29-04-2024 11:57
Popieram kom7 ,dokladnie w głowach im się powywracalo.konfa do Rosji tam możecie sobie rządzić
124. Dodane przez PA, w dniu - 29-04-2024 14:16
Odnosząc się do wspomnianego artykułu "Wyjście z Unii zabiłoby polską gospodarkę". 
Rzeczywiście, Polska gospodarka jest sprzężona z Zachodnią, żeby nie powiedzieć uzależniona. Prawdą jest że mamy duży eksport AGD, kwestia, że to eksport zachodnich firm produkujących w Polsce. Eksportują one nie tylko sprzęt wyprodukowany po niższych kosztach ale też zyski, podatki zapewne nadal są preferencyjne. 
Otóż cały problem polega na tym, że nie ma żadnej alternatywy dla Unii (Rosja nie jest alternatywą, to jest cofnięcie w rozwoju). W razie rozpadu Unii lub polityki, która nam szkodzi (np. forsowany na chama Fir for 55), nie istnieje nawet plan dalszego funkcjonowania Polski. Odnoszę wrażenie, że konstatacja jest smutna - jesteśmy skazani na istnienie w organizacji międzynarodowej bez względu na cenę jako za to płacimy i zapłacimy. Nie istnieje żadna polityka, która pozwoliłaby utrzymywać relacje gospodarcze z Zachodem (przecież oni potrzebują naszych towarów), nie wykorzystaliśmy dostatecznie pauzy jaką dało NATO i nasza armia i zbrojeniówka jest niewystarczającą jak nasze położenie geopolityczne. O demografii żal wspominać, my się zwijamy. To prawda, że mamy więcej, zarabiamy więcej, ot tak po prostu możemy się najeść, ubrać, polecieć do Turcji i kupić używany samochód i dostąpić łaski hipoteki na wieki. Pytanie jest czy my stajemy się właścicielami banków, funduszy, fabryk, high-techu? Czy my dążymy do tego, żeby stanowić konkurencję dla Shell, Nationale Nederlanden, Siemens, Philips, Peugeot itd. Czy wygodnie nam jednak jako petenci w kolejce po pracę, syci na tyle, że w Unii widzimy "koniec historii" i nastanie "świętego spokoju"? Bądźmy w Uni, ale bezkrytyczny brak sensownej alternatywy i myślenia, które nas wstawi na światowy top nie ma moim zdaniem. Jest postawione wszystko na jedną kartę, a ktokolwiek w taką politykę tylko wątpi jest ruską onucą i chce Putina. To jest patologiczny stan umysłu nas jako społeczeństwa. Gdzie się mylę?
125. Dodane przez Zoja, w dniu - 29-04-2024 15:07
80.% Polaków chce zostać w Unii. Po tłumach w Lesznie widać, że konfa robi sieczkę z mózgu nielicznym. Kobiet było tyle , że nie sposób ich zliczyć . Ale jeśli stoją ciut wyżej niż inwentarz to nie dziwi. Są prorosyjscy / spacery brauna ze szpiegiem rosyjskim w bardzo niedalekiej przeszłości/ więc chyba tam jest ich miejsce
126. Dodane przez Do 124, w dniu - 29-04-2024 15:39
Proszę, ktoś pofatygował się i przeczytał. To mnie bardzo, bardzo cieszy.  
 
Wszystko zgoda, znamy już sytuację w jakiej jesteśmy. A teraz pytanie? Czy dlatego, że widzisz ten problem, jesteś krytycznie nastawiony do tej sytuacji, co jest jak najbardziej godne pochwały, bo krytyczne myślenie to podstawa, pójdziesz głosować na Konfederację, która jest partią antyunijna od samego wejścia Polski do Unii? A przecież na początku to była wspaniałe rokująca instytucja i moim zdaniem nadal byłaby gdyby ją generalnie zreformować. Wytłumacz mi jak ktoś, kto rozumie te mechanizmy po przeczytaniu lektury artykułu, może popierać Konfederację? Przecież żaden konfederata nie przyjmuje do wiadomości tego, że wyjście z Unii jest wsadzeniem sobie noża w plecy i podcięciem gałęzi na której siedzimy. Konfederacja twierdzi, że Polexit to najlepsze co może Polskę spotkać. Ma w tym oprócz ideologicznej gadki o prawdziwopolactwie także partykularny interes. Ułożyć się z Rosją. Tego chcesz? Nie wiem ile masz lat, ale wierz mi nigdy Polska nie wyszła dobrze w swojej historii na kontaktach ze wschodem. Zawsze robili nas w jajo. Lepiej mimo wszystko trzymajmy się zachodu, choć niestety był czas, że i zachód nas wystawił. Dlatego trzeba być czujnym. Zmiany w kierunku prawicowym w Europie niestety nie wróżą najlepiej. Konfederacja nic nie pomoże. Może jedynie pogrążyć.  
 
Nikt nie twierdzi, że instytucja UE jest doskonała. Nigdy nie była i nie będzie. Biurokracja ją pożera. Są oczywiście grupy lobbystyczne, które kręcą tam swoje interesy. Ale my też nakręciliśmy trochę swoich. Nadgoniliśmy niesamowicie od czasu kiedy jesteśmy w UE i gospodarczo i ekonomicznie. Ludzie, którzy kiedyś byli w Polsce i przyjeżdżają do nas obecnie nie wierzyli, że są w tym samym kraju.  
 
Co możemy zrobić? Na pewno nie wysyłać tam europosłów z ugrupowania, które ma tylko jeden cel. Polexit. To jest bezsens.  
 
Na kogo kto głosuje to oczywiście jego sprawa. Odradzam jednak działanie dla przekory, bo na złość babci nie ma co sobie odmrażać uszu. Ucierpią uszy, nie babcia.
127. Dodane przez I jeszcze dodam, w dniu - 29-04-2024 16:46
To zależy jak kto spędza życie. Podstawowe potrzeby życiowe zaspokajaliśmy też w komunie. Jeździliśmy np. do Bułgarii. Teraz cały świat przed nami otworem. Turcja? Polacy jeżdżą po całym świecie i nie tylko dla przyjemności. Dla zarobku, dla nauki. Mamy wspaniałych naukowców, ludzi lultury.. To jak kto spędza życie nie zależy od tego czy jesteśmy w Unii czy nie. To jest zupełnie inna sprawa. Unia wielu różne sprawy ułatwiła. To fakt. Poza tym jeden będzie tylko konsumował, bez względu na to czy w socjalistycznej ojczyźnie czy w drapieżnym kapitalizmie inny rozwinie się też na innych płaszczyznach. To co robimy ze swoim życiem zależy od nas nie od ustroju w jakim żyjemy. To tak jeszcze na marginesie wypowiedzi 124, bo to też mnie w niej uderzyło.
128. Dodane przez PA, w dniu - 29-04-2024 19:50
Ad. 126 
Problem z Unią obecnie jest taki, że jej się nie da zreformować i jej się ma nie dać zreformować. Nie da się jej zreformować, gdyż kierunek został wytyczony w dokumencie "Biała Księga w sprawie przyszłości Europy." To jest oficjalny dokument UE, podpisany przez Junckera. UE to nie jest już instytucja Schumana i Adenauera. Kierunek ideologiczny jest tam wyraźnie wskazany, a dalsza federalizacja jest jedynym słusznym kierunkiem. UE ma się nie dać zreformować, gdyż wszelkie konserwatywne, prawicowe poglądy są wrzucone do jednego wora z faszyzmem i nazizmem i nazywane obecnie (taka mądrość etapu) populizmem. Argumentem ad hitlerum całkowicie obrzydza się możliwość dojścia do głosu ludziom, którzy nie chcą dalszej federalizacji tj. przejmowania władzy w podobno nadal suwerennych państwach. Naprawdę, Polacy dziś chcą jako jedyną opcję być państwem w federacji z ograniczonym wpływem na to co się tu dzieje? Czy chcą bo Federacja Rosyjska jest "większym złem"? Chciałbym ułożyć się z Rosją, tak jak ułożone są Niemcy, które kupowały od nich gaz za półdarmo i tak jak Francuzi, którzy sprzedają im Mistrale, będąc jednocześnie w NATO i pomimo sankcji. I tak jak Anglosasi, którym kumple Putina pompują ruble w City. Otóż oni mogą się układać, a u nas za samo myślenie o tym jest się agentem. Gdybym miał wskazać 3 cele strategiczne, które w perspektywie może 20 lat pomogą nam budować taką siłę, że w Uni możemy być, bo nam się to opłaca ale nie musimy to są (ogólniki): 1. Wielodzietna rodzina wzorem, czyli zmiany na rzecz kultury posiadania dużej ilości dzieci. 2. Swój do swego po swoje czyli zmiany na rzecz budowania polskiej własności z naciskiem na technologię i przemysł produkcyjny. 3. Edukacja która ma nauczyć ludzi ciężkiej pracy i która wymaga a nie jest bujdą o samorealizacji jednostek, których najbardziej pożądaną kompetencją jest wyszukiwanie informacji w necie i pokolorowanie drwala. My musimy myśleć i działać jakbyśmy byli mocarstwem, a nie petentem w kolejce po Kuroniówkę. Inaczej nas zje Zachód i Rosja, jak było przed i po wojnie.
129. Dodane przez PA, w dniu - 29-04-2024 21:52
Ad. 127  
Mnie również cieszy, że świat stanął do nas otworem, szczególnie gdy opadła Żelazna Kurtyna a w zasadzie zdjął ją osobiście Lech Wałęsa. I tak, Unia ułatwiła wiele spraw. Ale nie za darmo. To prawda, dopłaca do traktorów, ale wymaga też kredytu na zakup sprzętu i ta kasa z Polski wyjeżdża w większości, bo nie Ursusy a John Deery jeżdżą. We wspomnianym wyżej artykule redaktor podaje jakim to potężnym importerem żywności jesteśmy. Żywności. W XXI wieku, po 30 ponad latach wolnej Polski powód do dumy z gospodarki. Pewien przypadkowo spotkany górnik z Wałbrzycha powiedział, że nie było lepszych maszyn górniczych do węgla kamiennego niż polskie. One nie wybuchały. Dodał też, że oczywiście dziś z tych firm kamień na kamieniu nie pozostał i kupujemy za granicą itp. itd.  
Mnie osobiście nie interesuje, kto co je i pije, gdzie i z kim lata. Jego pieniądze jego sprawa. Mnie w tym porównaniu chodzi o pokazanie, że zadowalamy się (jako masa, społeczeństwo) kiepskiej jakości jedzeniem z marketu (Lidle i Biedronki są pełne) i lotem na wakacje. Że nasze ambicje są takie, że lotnisko międzynarodowe w Polsce to megalomania, przecież jest w Berlinie. Że przekop mierzei jakby miał być, to by natura zrobiła, a jak powstał to nie taki. Że szybka kolej się nie opłaca, podczas gdy Francuzi TGV jeżdżą 500 km/h od 50 lat. Że w Poznaniu uwalili grant na komputer kwantowy, bo przyznała go nie taka władza. To jest tak mierne i mizerne, że pękają oczy.  
I nie zgodzę się, że w każdym wypadku to co robimy ze swoim życiem zależy od nas a nie od ustroju, są ustroje, że mało można zrobić ze swoim życiem.  
Minęło 20 lat i pora powiedzieć sprawdzam. I nie chodzi mi o robienie Polexit na hurra. Pora zrecenzować to co osiągnęliśmy i ustalić co chcemy osiągnąć przez następne 20 lat. Chcemy być podwykonawcą czy producentem? Chcemy być najemcą czy właścicielem? Kto ma tu decydować o tym co można a co nie można? Nauczmy się i zrozummy, że relacje z UE to relacje zagraniczne a w nich liczy się tylko siła albo jej brak. My, moim zdaniem, od 20 lat pokazujemy jej brak.
130. Dodane przez Do 129, w dniu - 29-04-2024 23:06
Czy uważasz, że Konfederacja będzie dobrym recenzentem?  
 
Ja uważam, że to ludzie nie mający przygotowania merytorycznego.  
 
Sprawnie mówią, szczególnie dobrym mówcą jest Mentzen. Nie zgadzam się z nim, ale rozumiem, że potrafi zainteresować i porwać ludzi niezadowolonych i niedoinformowanych. Tak działają sprawni retorzy. Oprócz ładnej potoczystej mowy musi ona też zawierać treść, która mnie przekona. On mnie nie przekonuje w żadnym punkcie swoich wypowiedzi. Konfederacja jest słabym recenzentem rzeczywistości, ponieważ jest od jej meandrów oderwana. Polexit to jej sztandarowe hasło. Jedzie na nim od początku, a jak już ustaliliśmy Polexit jest dla Polski zabójczy.  
 
Ta partia to niestety nie moja bajka. Nie spełnia ani jednego z kryteriów koniecznych, aby się nią móc zainteresować. Mówi sloganem, populistycznym prawicowym sloganem. To się może podobać. Mnie się nie podoba. Jest miałkie i pod publiczkę.  
 
Dużo by można pisać o mierzei i CPK. O komputerze w ogóle nic nie wiem, więc się nie wypowiem. Niestety pierwsze dwie inwestycje to pieniądze wyrzucone w błoto. Te sprawy omówione zostały już tysiąc razy przez fachowców z różnych branż i ocenione negatywnie. . Przecież to były inwestycje nieprzemyślane mające na celu dać zarobić. Dobrze. Każdy ma prawo do swoich poglądów i osądu sytuacji.  
 
Skąd to podejście, że jesteśmy wyrobnikiem? Nie rozumiem. Polska jest producentem. Mamy duży eksport. Jesteśmy krajem unijnym, który powinien zabiegać o właściwą pozycję w strukturach tej organizacji. Oczywiście warto spojrzeć wstecz i zastanowić się co zrobiliśmy źle, jakie popełniono błędy i iść do przodu. Polexit to złe rozwiązanie. Nie zgadzam się, że mamy pozycję wyrobnika.  
 
Co do ustroju. Oczywiście w Korei Północnej nie rozwiniesz się tak jak w Polsce. Pisząc o rozwoju bez względu na ustrój mam na myśli nasze ludzkie predyspozycje. Ten, który chce się rozwijać, ma w sobie zaszczepioną pasję będzie się rozwijał. Tak było za komuny, tak jest i teraz. Jesteśmy różnorodni. Jednym wystarcza uprawianie ogródka, domek z tarasem i wakacje w Turcji inni chcą czegoś więcej. Nie uszczęśliwiajmy ludzi na siłę Przeciętniactwa jest w każdym społeczeństwie zawsze najwięcej. Dlaczego Polska miałaby być pod tym względem inna? Myślę, że Konfederacja to partia, która ma problem z smoakceptacją. Wychodzą w ich opowieściach straszne kompleksy niższości. Ciągłe podkreślanie prawdziwości swojej polskości o tym świadczy. To niestety korzenie Romana Dmowskiego, złe korzenie.
131. Dodane przez PA, w dniu - 30-04-2024 17:21
Tego Romana Dmowskiego, który w Versalu wytłumaczył Zachodowi, dlaczego jest mu potrzebne niepodległe Państwo Polskie? Temu, który robił wszystko by gospodarna Wielkopolska i uprzemysłowiony Śląsk znalazły się w II RP, bo bez tych terenów powstałoby państwo kadłubkowe niezdolne do przetrwania? Tego, który w Wielkopolsce był poważany, bo mówił o takim patriotyzmie, który w Wielkopolsce w czasie "najdłuższej wojny nowoczesnej Europy" był oczywisty i był podstawą sukcesu Powstania Wielkopolskiego? Tym, którego komuna po wojnie zwalczała zaciekle, bo nawet w grobie był dla niej śmiertelnym zagrożeniem? O tym samym mówimy?
132. Dodane przez PA, w dniu - 30-04-2024 17:48
A propos kompleksów. Nie wiem jak bardzo zaawansowana psychonanaliza stoi za argumentem, że Konfederacja ma problemy z samoakceptacją. Idąc tą logią Amerykanie mają jeszcze większy problem. Nie mniej, nie ma moim zdaniem, "fajnopolscy europejczycy", którzy mogą wreszcie "przestać się wstydzić" za "brzydką pannę na wydaniu", która dobrze by "korzystała z szansy by milczeć". Ambicja tej chyba stetryczałej grupy dawno już została zaspokojona ciepłą wodą z kranu. Dla tej grupy nie ma żadnej różnicy czy mówi się o firmie polskiej, czy firmie produkującej w Polsce za najniższą krajową. Przecież jest dobrze, wystarczy teraz by elita dostała fuchy w Brukseli i będzie lepiej. Vulgo to jest tak infantylne, że nie potrafię pojąć dlaczego słyszę to nieustannie.
133. Dodane przez Uła? Zaczął się narodowy wnerw. A było tak milusio i niewinnie. Nerwy to zły doradca., w dniu - 30-04-2024 20:51
Infantylne? To zupełnie jak poparcie dla Konfederacji, która chce Polexitu, przy równoczesnej deklaracji, że nie należy robić Polexitu na hurra, bo można poczekać.  
 
"Vulgo" ? (:)) to jest tak błyskotliwe, jak stwierdzenie : " idziemy tam, by powiedzieć nie, ale nie mówimy nie, bo jesteśmy na tak. ".  
 
Ta sama logika wypowiedzi. No cóż jestem za, a nawet przeciw, jak mawiał klasyk.  
 
Dmowski ten działacz antysemicki. Tak, ten sam. Walczący o katolicko- narodową Polskę. Fanatyczny wyznawca narodowego klerykalizmu.  
 
Ktoś kto na każdym kroku podkreśla uciśnienie swojego NARODU, widzi siebie jako ofiarę knowań wrogów (Żydów, Niemców, Brukseli?), tworzy ich i wymyśla w celu wyjaśnienia sobie własnych niepowodzeń życiowych ma niską samoocenę.Nie jest osobą świadomą swoich atutów i siły oraz realnej pozycji w świecie. Ten ktoś ma niskie poczucie wartości i kompensuje to hałaśliwym sposobem bycia. 
 
Tak, ten Dmowski, którego zwolennicy oklaskiwali przedwojenną retorykę Hitlera w sprawie rozwiązania kwestii żydowskiej. Tylko nie sądzili, że będą następni w kolejce jako problem do rozwiązania.
134. Dodane przez dla niedoinformowanych, którzy chcą być doinformowani., w dniu - 30-04-2024 21:22
"Obcy kapitał w Polsce - fakty i mity".  
Rzeczpospolita 12.03.2018 - Opinie Ekonomiczne.  
 
 
 
Uniwersytet Rzeszowski - www.ur.edu.pl 
"Kapitał zagraniczny jako czynnik rozwoju i modernizacji gospodarki". 
 
 
 
dziennik.pl 
"Nie taki zły ten kapitalista. Czy polska gospodarka jest drenowana przez zagranicznych inwestorów." 
 
Itd. itd. itd. itd.  
 
Niedoinformowanie powoduje wygłaszanie poglądów, które rozmijają się drastycznie z rzeczywistością.
reklama
135. Dodane przez Wiwat Święto Pracy., w dniu - 30-04-2024 21:51
Ponieważ idziemy jutro na pochód pierwszomajowy jako ludzie pracy ;) proponuję jeszcze lekturę czasopism stricte lewicowych. Warto poznać różne punkty widzenia.  
 
Krytyka polityczna 14.12.2021 
 
"Dmowski -toksyczny ojciec niepodległości". 
 
Krytyka polityczna 18.01.2023 
"Dmowski swoim antysemityzmem szkodził Polsce".  
 
"Dmowski ze swoimi poglądami i sposobem myślenia o polityce stoi w sprzeczności z wartościami, jakie zawarliśmy choćby w naszej konstytucji, by stanowiły podstawę dla politycznej wspólnoty".  
 
"Dmowski stworzył doktrynę, w której antysemityzm znajdował się w samym centrum i która bez antysemickiego jądra po prostu się rozlatuje".  
 
"Dmowski to człowiek o fascynującej i na swój sposób tragicznej biografii intelektualnej. ... Jego obecność w panteonie narodowej pamięci jest i będzie głęboko kontrowersyjna i trudna do zaakceptowania przez dużą część Polaków".  
 
Miłej Majóweczki. Niekoniecznie z piwkiem i przy grillu. Jest tyle pasjonujących zajęć, trzeba tylko mieć w życiu pasję i znaleźć w sobie dobrą energię. Precz z udręczeniem i martyrologią narodową. Precz z politykowaniem. Carpe diem. Życie jest za krótkie na zajmowanie się narodowcami!i inni dziwadłami. Amen. :)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
Mieszkanie- jakość p... Poznań 962655
Przestronne mieszkan... Poznań 1088805
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj