Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Prywatny teren, prywatna blokada

Prywatny teren, prywatna blokada

Prywatny teren, prywatna blokada

06.09.2011. Radio Elka, Jarek Adamek
ofkatynia.jpgMieszkaniec Leszna poskarżył się na to, że właściciel podwórza, na którym zaparkował, założył mu blokadę na samochód. To niedopuszczalne – mówią zgodnie policjanci i strażnicy miejscy. A co z prawem własności? - pyta właściciel.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do naszej redakcji zgłosił się zdenerwowany właściciel samochodu, który poskarżył się na właściciela, a właściwie administratora podwórza przy ul. Ofiar Katynia. Chciał pozostać anonimowy, nazwijmy go więc panem Piotrem. Moja żona zaparkowała tam auto, ponieważ musiała iść z dzieckiem do dentysty - mówił mężczyzna - gdy wróciła z zabiegu auto miało na kole założoną blokadę. Za szybą tkwiła zaś kartka informująca, że jest to wynik wjazdu na prywatny teren. Był też numer telefonu
do administratora podwórza. Gdy ten przyjechał na miejsce, zażądał kilkudziesięciu złotych za zdjęcie blokady. Pan Piotr przyznaje, że żona faktycznie wjechała na podwórze mimo licznych oznakowań zakazujących wjazdu, jednak jest zbulwersowany „aresztowaniem” auta. Na kartce było napisane, że jest to uzgodnione z policją i Strażą Miejską - poinformował.

Ani policja, ani strażnicy o żadnych uzgodnieniach nie wiedzą. Mirosław Frątczak, komendant Straży Miejskiej w Lesznie przypomina, że prawo do zakładania blokad mają tylko strażnicy lub policjanci, zastrzega jednak, że dotyczy to dróg publicznych. Co do prywatnego terenu może to być ciekawy przypadek dla sądu - stwierdził. Jednak naczelnik leszczyńskiej drogówki Janusz Czarnecki uważa, że właściciel podwórza mógł naruszyć prawo. Poprosiłem kolegów z dochodzeniówki o zbadania, czy nie doszło do przestępstwa - powiedział Radiu Elka - w grę wchodzą dwa zarzuty: zmuszenie do określonego zachowania, czyli uniemożliwienie korzystania z własnego pojazdu, a drugi zarzut to oszustwo. Oszustwem miałoby być umieszczenie informacji o uzgodnieniach z policją.

To niefortunne sformułowanie - przyznaje administrator podwórza przy Ofiar Katynia Krzysztof Kubiak - chodziło mi o to, że zgoda policji będzie potrzebna na odholowanie pojazdu, który parkuje u nas przez wiele dni. Kubiak zapewnia, że do takich przypadków również dochodzi, a parkowanie na podwórzu jest prawdziwą plagą. Jesteśmy bezsilni - mówi - ludzie wjeżdżają mimo wszystkich znaków i napisów zabraniających takiej praktyki. Bezskuteczne są też prośby o interwencję służb porządkowych. Policja mówi, że jeżeli pojazd nie stanowi zagrożenia, nic nie mogą zrobić - skarży się Krzysztof Kubiak. Zapewnia on też, że niemożliwe jest zamykanie bramy prowadzącej na podwórze. To bardzo ruchliwe miejsce - mówi - kierowca, który chciałby wjechać na teren zablokowałby cały kwartał miasta, zanim otworzyłby bramę. Zapytany o to, czy zakładanie blokad nie łamie prawa Kubiak odpowiada pytaniem: a czy naruszanie cudzej własności również go nie łamie? (jad)
 
Komentarze (63)
1. Dodane przez domin, w dniu - 06-09-2011 11:41
pare miesiecy temu tez tam zaparkowałem w podwurzu PRZY UL.OFIAR KATYNIA,miałem cos pilonego do załatwienia i po paru minutach przychodze i załozona blokada na kole mojego auta,i kartka z informacja i numerem telefonu i napis ze uzgodnione z policją i strażą miejska ,zadzwoniłem ,nie dosc ze długo czekałem az przyjada i sciagną mi tą blokade to zazadali opłate,tak chyba nie powinno byc...
2. Dodane przez ROBERT, w dniu - 06-09-2011 11:43
W Stanach Zjednoczonych właściciel już szykowałby dwururkę i śrut...
3. Dodane przez Michał, w dniu - 06-09-2011 11:46
No i prawidłowo zrobił. Jakby auto stało kilka dni to powinien zlicytować i uzyskane w ten sposób środki wpłacić na konto jakiejś fundacji dobroczynnej. 
W USA za naruszenie prawa własności można stracić życie w majestacie prawa. Czas żeby w Polsce było tak samo.
4. Dodane przez Popieram Pana Administratora, w dniu - 06-09-2011 11:49
Ciekawe jak zachowałaby się ta Pani, gdyby ktoś wszedł do jej domu postawił rower na środku przedpokoju i wyszedł do znajomych mieszkających obok. Zapewne wystawiłaby rower za drzwi, z samochodem jest jednak trochę trudniej.
5. Dodane przez gigi, w dniu - 06-09-2011 11:57
ma administrator racje, sa znaki, a babsko i tak wjedzie.. niedaleko sa parkingi, owszem, trzeba ten bilecik w parkomacie kupic, a ze ludzi skąpi... ja bym blokady nie zakladal tylko policje wezwal. niech laweta wywiezie na koszt wlascicielki auta na parking policyjny to moze zmadrzeje
reklama
6. Dodane przez ab, w dniu - 06-09-2011 11:57
Popieram Pana Kubiaka ze względu na fakt,że każdy ma prawo bronić swojej własności. A poza tym żona tego Pana równie dobrze mogła zaparkować na parkingu przy Placu Kościuszki. To raptem tylko parę metrów dalej. Ale niektórym osobom po prostu szkoda wydać parę złotych za miejsce parkingowe!
7. Dodane przez miły sąsiad, w dniu - 06-09-2011 12:05
my w Górze też mamy podobnego agenta na Tylnej hahahha może oni razem do szkoły chodzili?
8. Dodane przez kk, w dniu - 06-09-2011 12:06
popieram !!! to plaga żeby na własnym podwórku nie czuć się swobodnie bo jakiś frajer sobie zaparkuje i nie można nic zrobić ?? 
a policja i straż wiejska z Leszna nic ??? 
to chore jakieś!!!!!!!!
9. Dodane przez pp, w dniu - 06-09-2011 12:08
a spuszczenie powietrza z 4 kół, jak się ma do tego ???
10. Dodane przez abc, w dniu - 06-09-2011 12:10
Oczywiście założenie pachołka zamykanego na klucz lub bramki elektrycznej na pilota nie wchodzi w rachubę, bo to " znacząco " podniesie czyjeś koszty. Lepiej zajmować głowę policji straży miejskiej, może proboszczowi( komu grzech odpuści szybciej?) Jeśli jest to teren prywatny, to niech właściciel zadba o to, ogrodzi, założy odpowiednie bramy. Naprawdę dużo nie potrzeba. Ja swój teren odpowiednio ogrodziłem, zabezpieczyłem, wydałem trochę pieniędzy, ale.... teraz mam spokój a intruzów pogonię. Inną sprawą jest notoryczny brak parkingów w mieście i zachowanie wielu kierowców.... Ale to już jest temat na inną dyskusję. W końcu ta pani nie musiała wjeżdżać stomatologowi do gabinetu autem. Mogła zaparkować na Pl. Kościuszki. Tyle tylko, że tam parking kosztuje, a tu raty za niedużo bitego audika bolą. A frank drogi!
11. Dodane przez tac, w dniu - 06-09-2011 12:13
Wjechała na oznaczony prywatny teren i się jeszcze skarży. A gdyby ktośjej tam zarysował samochód to jeszcze pewnie odszkodowanie by chciała od właściciela terenu.A co gdyby na podwórzu tych Państwa parkował każdy ??
12. Dodane przez 100% poparcia dla p.Kubiaka!, w dniu - 06-09-2011 12:18
Pan Kubiak ma 100% racji, fakt że nie powinien powoływać się na policję czy straż miejską skoro to nieprawda, ale blokada na koło jak najbardziej słuszna! Ludzie parkują gdzie chcą! 100 metrów musiała by paniusia sie przejść no i parkomat odwiedzić więc lepiej na prywatną posesję wiechać i mieć głęboko zakazy... a szanowny mąż tej pani musi niezły tupet mieć żeby jeszcze do radia lecieć ze sprawą w której sami zawinili! 
Oczywiście pan Kubiak będzie zapewne miał teraz nieprzyjemności ze strony policji bo tak już w tym chorym kraju jest ale to już temat na inną okazję...
13. Dodane przez bolesław, w dniu - 06-09-2011 12:20
Było takie powiedzenie "wolność Tomku w swoim domku". Widać, że dzisiaj w naszej śmiesznej(celowo użyłem delikatnego języka}Ojczyźnie już nie obowiązuje. Prawo, które zezwala na parkowanie na prywatnej posesji jest po prostu bezprawiem. Ciekawi mnie co z "tym fantem" zrobiłby pan Frączak lub pan Czarnecki gdyby na przykład pan Kubiak zaparkował swój samochód na ich prywatnej posesji. 
Wniosek mój jest jeden. Gdy prawo jest bezprawiem to należy takie prawo zmienić.Zdaje się,że mamy w kraju odpowiednie organy, które prawo ustalają.Więc panowie do roboty. 
Z pozdrowieniami 
Bolesław Mencel
14. Dodane przez Obserwator, w dniu - 06-09-2011 12:23
Popieram właściciela. A co do ogrodzenia terenu jeśli są tam liczne powiadomienia o terenie prywatnym to dlaczego tam się parkuje? Bo za darmo? Pewnie tak bo na parkingu obok trzeba zapłacić 2 zł. Pozdrawiam Właścicieli posesji w mieście na które co dzień ktoś sobie wjeżdża i parkuje bez zezwolenia. Wystawiajcie paragony :)
15. Dodane przez abc, w dniu - 06-09-2011 12:29
Oczywiście założenie pachołka zamykanego na klucz lub bramki elektrycznej na pilota nie wchodzi w rachubę, bo to " znacząco " podniesie czyjeś koszty. Lepiej zajmować głowę policji straży miejskiej, może proboszczowi( komu grzech odpuści szybciej?) Jeśli jest to teren prywatny, to niech właściciel zadba o to, ogrodzi, założy odpowiednie bramy. Naprawdę dużo nie potrzeba. Ja swój teren odpowiednio ogrodziłem, zabezpieczyłem, wydałem trochę pieniędzy, ale.... teraz mam spokój a intruzów pogonię. Inną sprawą jest notoryczny brak parkingów w mieście i zachowanie wielu kierowców.... Ale to już jest temat na inną dyskusję. W końcu ta pani nie musiała wjeżdżać stomatologowi do gabinetu autem. Mogła zaparkować na Pl. Kościuszki. Tyle tylko, że tam parking kosztuje, a tu raty za niedużo bitego audika bolą. A frank drogi!
16. Dodane przez KM, w dniu - 06-09-2011 12:39
A gdyby właściciel posesji zamknął bramę i wyjechał na wakacje na 2 tygodnie, to co by Pani zrobiła? Podała go do sądu że zamknął bramę na własne podwórko. Wg mnie nie ma tu tematu i tej Pani powinno być wstyd za swoje zachowanie. Ciekawe co Pani by powiedziała jakby ktoś tak sobie na jej ogródek wjechał.
17. Dodane przez a, w dniu - 06-09-2011 12:43
jeszcze lepiej przewrócić auto takiego intruza na dach. na blokadę skarżyć się nie będzie a solidną lekcję dostanie:)
18. Dodane przez m, w dniu - 06-09-2011 12:46
DO KOMENTARZA 10 
''lepiej zajmowac glowe policji strazy miejskiej'' -przepraszam moze sie myle ale wlasnie od takich spraw sa te sluzby, a straz miejska juz w szczegolnosci. Łażą tacy po miescie i wielkich komandosow zgrywaja a jak cos sie dzieje to spieprzaja w podskokach 
 
Popieram pana Kubiaka, teren jest oznaczony jako prywatny ale wiadomo baba za kierownica... 
Teraz to ona powinna sie tlumaczyc dlaczego wtargnela na czyjas posesje a nie wlasciciel. Jestem u siebie i moge robic co mi sie podoba.
19. Dodane przez karolina, w dniu - 06-09-2011 12:48
A gdzie jest napisane, że właściciel musi ogradzać swoją nieruchomość lub zamykać bramę?! W całej cywilizowanej Europie (Anglia, Holandia, itd.) większość nieruchomości jest nieogrodzonych! I nikt normalny nie pomyśli, żeby bez zgody właściciela wjechać na jego teren... To oczywiste!
20. Dodane przez ZACK, w dniu - 06-09-2011 12:54
NIECH PAN KRZYSZTOF POMODLI SIĘ ZA ŻLE PARKUJĄCYCH.
21. Dodane przez do kom 10, w dniu - 06-09-2011 13:12
Kolego w normalnym kraju dla zwyklego czlowieka wystarczy znak zakaz wjazdu.To chyba zreszta normalne ze teren wokol tej kamienicy do kogos nalezy?Ja uwazam ze wlasciciel tego auta jest bezczelny i ma spory tupet!Ciekawe jak on by sie zachowal w sytuacji gdyby mu ktos parkowal auto na swojej posesji?to posesja nie parking!!!i miejsca do parkowania sa dla ludzi ktorzy tam mieszkaja,a nie dla smierdzacych leni ktorym nie chce sie przejsc kawalek na ogolno dostepny parking i jeszcze za niego zaplacic!Co do SM i Policji to mysle ze w Polsce przestepca ma wieksze prawa niz pokrzywdzony i pora tutaj cos zmienic.A panowie z ww sluzb niewiele moga zrobic i tyle...Na koniec dodam tylko Panie wszystko grodzacy i zamykajacy ze mieszkam na ulicy gdzie ruch jest tez dos spory mam brame na pilota i nik mi na podworko nie wjezdza ,ale nie brakuje idiotow i kretynow ktorzy mysla tylko o sobie i parkuja mi w 1/2wjazdu .Nie zycze nikomu takiej partyzantki jaka musze odstawic ,aby wjechac na podworko koszmar.Ps.pozdrawiam wszystkich tych ktorzy parkuja myslac o innych i szanuja prawo czyjejs wkasnosci!
22. Dodane przez maniek, w dniu - 06-09-2011 13:24
na moje to koles ma racje, tez bym sie wkurzył jak by na moje podworko wjechał jakis baran autem i jes zostawoł, pewnie zrobiłbym podobnie albo poprostu zamknoł brame a za jej otwarcie zarzadałbym 200zł.
23. Dodane przez dociekliwy, w dniu - 06-09-2011 13:26
nienaruszalność własności prywatnej jest chroniona konstytucyjnie. 
czy założenie blokady na prywatnej własności na pojazd który zaparkował wbrew woli właściciela jest zmuszeniem do określonego zachowania? A czy wjazd na czyjąś posesję i pozostawienie na niej swojego pojazdu też nie wyczerpuje tych samych znamion - właściciel terenu też został zmuszony do określonego zachowania - nie mógł postawić w tym miejscu innego przedmiotu. 
Kto kogo zmusza do określonego zachowania???
24. Dodane przez xyz, w dniu - 06-09-2011 13:32
i bardzo dobrze zrobił administrator, Panie w pełni Cię popieram
25. Dodane przez ja, w dniu - 06-09-2011 13:32
o Ameryce nie wspomnę bo to kraj świrów, ale zaparkujcie u przyjaciół zza Odry na prywatnym, to nie zdążycie dobrze drzwi od auta zamknąć a ZSL(zieloni)przypomni Wam, kto tu rasą Panów. 
Ps. 
A tak nawiasem mówiąc, słyszałem jak ktoś, komuś proponował "na chwilę" zaparkować na PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM . No nikt nie chce z tego skorzystać, ale pakować się na cudze to "ja tylko na chwilę"
26. Dodane przez ... $, w dniu - 06-09-2011 13:33
Policja mówi , że jeśli cudzy pojazd stoi na prywatnym terenie bez zgody właściciela terenu to policja nie może nic zrobić ?? To chyba żart !!  
Proponuję zatem parkować bezpłatnie na policyjnym parkingu , no bo jeśli pozostawiony samochód nie stwarza zagrożenia to jest nie do ruszenia. Czyli - wyjeżdżasz na 2 tygodnie na wakacje i samochód na ten czas zostawiasz ... pod policją. 
Właściciel jest zdesperowany i to postawa służb porządkowych skłoniła go do obrony własnych praw , bo na przedstawicieli prawa nie może liczyć. 
Pan Kubiak chyba powinien zaskarżyć straż miejską oraz policję o niereagowanie na łamanie prawa na terenie jego własności. 
Brońmy się przed bezprawiem. 
Panie Krzysztofie jesteśmy z Panem !!
27. Dodane przez bartas, w dniu - 06-09-2011 13:33
Ja się nie dziwię zachowani właściciela posesji. Co prawda może naruszył błahe przepisy ale jeżeli ludzie nie rozumieją że jest to teren prywatny a właściciel nie życzy sobie aby zostawiać na nim auta to jakoś musiał do tych osób dotrzeć skoro ignorują oznakowania.  
Po pierwsze dookoła są parkingi - Chrobrego, Pl. Kościuszki czy nawet Narutowicza.  
Po drugie gdyby ludzie tej Pani notorycznie wjeżdżali na jej posesje ciekawe co ona by zrobiła? Za każdym razem wzywała Straż Miejską? Podejrzewam że właściciel omawianej posesji musiał by to robić parę razy dziennie gdyby nie jego - bądź co bądź - skuteczna metoda 
Trzecia rzecz. Dlaczego na parkingach sklepów są oznakowania że parking wyłącznie dla klientów? Np na targowisku na Nowym Rynku ludzie zostawiają auta i idą do miasta bądź do pobliskiej kliniki. Zaznaczam że na ul.Różanej jest parking. Wracają czasem tek późno że targowisko jest już pozamykane i wyjechać się z niego nie da a pretensje mają do pracowników. Wiem że pracownicy nie raz czekają aby właściciel samochodu wrócił.  
Dlatego proszę się nie dziwić właścicielowi posesji
28. Dodane przez rybak, w dniu - 06-09-2011 13:36
Kilka tygodni temu przyjechałem na to podwórze jako klijent sklepu i spotkała mnie podobna sytuacja....Żenada tak traktować własnych klijentów...
29. Dodane przez Smerda Jajeczny, w dniu - 06-09-2011 13:46
Zrobił bardzo dobrze, trzeba respektować święte prawo własności prywatnej.
30. Dodane przez abc, w dniu - 06-09-2011 13:55
Tak. W całej....cywilizowanej Europie. Ale jak powszechnie wiadomo, Polska to dziki kraj. Więc należy się bronić samodzielnie, gdy prawo nakazane lub zwyczajowe nie jest przestrzegane.
31. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 06-09-2011 14:01
codziennie stawiam samochód na opisywanym terenie - ale wcześniej zgłosiłem się do właścicieli, uzgodniłem zasady i co miesiąc reguluję opłaty (120/miesiąc - chyba niedużo?!). Otrzymuję faktury i mam prawo oczekiwać, że "moje" miejsce nie będzie zajmowane przez kogoś, komu nie chce się zapłacić za postój... A takich jest wielu!
32. Dodane przez jarek, w dniu - 06-09-2011 14:11
staram się nikomu nie wjeżdżać na jego prywatne podwórko. a jak stanę bez zgody to ponoszę koszty. jak mnie złapie straż bez biletu to też płaćę - mimo, ze drogi w Polsce są akurat wspólne. parkujący na prywatnym terenie palą głupa
33. Dodane przez życzliwy, w dniu - 06-09-2011 14:12
Znam jednego z właścicieli tego terenu i wiem, że ci, co bez ich zgody tam wjeżdżają tłumaczą się, że byli u szewca (którego nie ma tam już 3 lata!), lub że przyjechali tylko na chwilę - a często blokują innym miejsca przez wiele godzin...
34. Dodane przez adam, w dniu - 06-09-2011 14:16
bezczelny koles jeszcze sie skarzy ze zostal zablokowany 
 
Co skoda bylo wydac 3PLN na parking!!! 
 
Jak ktos ma domek i zostawi rano otwarta wiazdowa brame to tez mu wiedziesz zaparkowac???
35. Dodane przez jozef, w dniu - 06-09-2011 14:16
pytanie do pana naczelnika: czy gdyby zamknęli bramę (chyba do tego mają prawo?!), to też popełniliby przestępstwo, czyli uniemożliwienie korzystania z pojazdu?! Przecież to absurd! Moim zdaniem powinni tak zrobić i otworzyć wyjazd... za 3 dni.
reklama
36. Dodane przez pawlo, w dniu - 06-09-2011 14:18
Popieram panie Krzysztofie, oczywiscie policja i smieszna straz nic nie moga po za lapanie chlopakow na stadionie.Straz miejska parkuje na zakazach.
37. Dodane przez Adam, w dniu - 06-09-2011 14:24
Skąpi ludzie tu w tym Lesznie :) przeciez na pl.Kosciuszki jest parking, by zapłacila 5 zł za 2 godz postoju i po problemie.fakt na auto były pieniadzki ale na parking wydac to "drogo" dziwni ludzie tu mieszkaja......
38. Dodane przez ant, w dniu - 06-09-2011 14:57
jak szanować państwo, które chroni ludzi kpiących sobie z prywatnej własności. Policja nie widzi problemu.. a jak na ich parkingu postawi sobie tylu ile jest miejsc, tuż przed porannym rozpoczęciem pracy, "na chwilę" - to też policjanci niech sobie znajdą inne miejsce parkowania. 
Teren jest prywatny, skoro nie jest oznaczony jako parking..jest prywatny! I to właściciel określa, czy i kto może parkować! Ta pani (i pan Piotr) tkwią głęboko w komuniźmie "każdemu według jego potrzeb", i własność prywatna, to według nich tylko ich samochód, a nie jakieś tam głupie (cudze podwórze). 
Życzyć można tylko panu Piotrowi i małżonce..albo zrozumienia, że cudzego (miejsca) się nie kradnie, albo może ktoś akurat "będzie potrzebował" ich samochodu i sobie weźmie (no bo po co zgoda jakiegoś tam właściela). 
Pan Piotr to typowy płód współczenego liberalizmu: robię co chcę, biorę co chcę, mnie się wszystko należy! Tylko od mojego wara! 
A policja, pan F(...), i redakcja, jak widać, też podziela tą opcję! 
Wszelkie policje i straże są dobre tylko w łażeniu i nękaniu właścicieli nieruchomości. 
Przestańcie pieprzyć o kapitaliźmie, własności prywatnej, jeśli chronicie tylko tych co ją bezczelnie naruszają, i nękacie tych co własności bronią!
39. Dodane przez noro, w dniu - 06-09-2011 15:20
flex tarcza na metal i po blokadzie ;D właściciel blokady by sie wkurzył ;]
40. Dodane przez zielony, w dniu - 06-09-2011 15:22
też jestem za tym że facet dobrze zrobił...nie ukrywajmy kobita chciała zaoszczędzić 1,20zł na parkomacie więc lepiej wjechać komuś na posesje :x :x
41. Dodane przez sS, w dniu - 06-09-2011 15:25
Czy ktoś próbował podjechać pod Społemowski sklep przy 17 Stycznia? Tam dzień w dzień parkują wojskowi. Klienci uciekają do POLO, a prezesi mimo interwencji sprzedawczyń nic. Nie dziwcie się, że plajtujecie
42. Dodane przez nikaaa, w dniu - 06-09-2011 16:08
ta pani mogła za darmo zaparkować koło SP2 
ale musiałaby iść pieszo aż 200 metrów 
to nieludzkie! 
 
popieram właściciela
43. Dodane przez klient 2, w dniu - 06-09-2011 16:18
do nr 28 ja też byłem klientem sklepu z kuchniami. I obsługa poinformowala mnie, że mogę zostawić auto na czas załatwiania spraw w sklepie, a później mam odjechać lub dostanę odpowiednią tabliczkę za szybę uprawniającą do postoju. pewnie byłeś klientem sklepu przez 10 minut, a auto zostawiłeś na poł dnia ;)
44. Dodane przez dociekliwy:], w dniu - 06-09-2011 16:42
sprawdziłem!!! nie usuniesz cudzego pojazdu bez zgody policji! Nawet jak zaparkuje w środku twojego ogródka. A firmy zajmujące się holowaniem pojazdów wykonują takie czynności w przypadku źle zaparkowanych pojazdów WYŁĄCZNIE w uzgodnieniu i na zlecenie właśnie policji... Nie wiem, czy właściciel terenu lub administrator uzgodnił to z mundurowymi, ale jak by chciał odholować kogoś auto na pewno musiałby najpierw zadzwonić pod 997.
45. Dodane przez troskliwa, w dniu - 06-09-2011 16:52
nie rozumiem całej tej dyskusji. przecież to było oczywiste naruszenie cudzej własności! moim zdaniem właściciel powinien zrobić zdjęcia i zażądać od policji przykładnego ukarania (wiem, że łatwiej zatrzymywać podchmielonych działkowiczów na rowerach!) A może zrobimy zrzutkę na ukrywającego swoją tożsamość troskliwego małżonka? proponuję same drobne, żeby mieli na parkometry ;)
46. Dodane przez H13, w dniu - 06-09-2011 17:09
Oczywiście, że właściciel posesji ma rację, bo jest prywatna.  
A kto pozwolił na całym mieście pozakładać parkomaty i tylko czyhać gdy ktoś nie zapłaci?  
PRZECIEŻ DROGI NIE SĄ PRYWATNE.
47. Dodane przez ja, w dniu - 06-09-2011 18:48
jakie pachołki ludzie?????? 
teren prywatny więc jest zakaz wjazdu, ja popodkładałbym gwoździe
48. Dodane przez tadeusz, w dniu - 06-09-2011 19:18
a co ze świetym prawem własności 
niech ta sfora nygusów tj straz i policja zaczną traktować swoją pracę poważnie do roboty nygusy
49. Dodane przez CO TO SIĘ WYRABIA, w dniu - 06-09-2011 20:04
wojna POLSKO POLSKA .....HA HA HA HA HA
50. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 06-09-2011 20:56
A co w temacie samochodów z nalepkami dla niepełnosprawnych dobry temat . :?
51. Dodane przez Czarny, w dniu - 06-09-2011 22:06
To zaparkujcie nieprawidłowo w Poznaniu pod Hotelem przy Browarach. Blokada i kara 250 zł i jakoś nikt tam nie płacze do gazet. 
Jak kogoś statc na auto to musi miec na parking. 
Ale nawet nasi lokalni bizmesmeni i urzednicy sami pokazują jak olewać prawo. Nieraz widze jak byle kark prawie parkuje w markecie bo nogi go bolą.
52. Dodane przez wtf, w dniu - 06-09-2011 22:51
Oh "Panie Piotrze" niech Pan już więcej do mediów nie chodzi, bo ludzie się z pana śmieją!! Nie zna Pan podstawowych praw. 
 
A skoro policja i straz miejska nic nie może zrobić na terenie prywatnym, to po co się w ogóle teraz wypowiadają?? 
 
Brawo K.K.!!
53. Dodane przez IZA, w dniu - 06-09-2011 23:13
Policja powinna ukarać kobietę parkującą na obcym podwórku co Ona miała tam do szukania.Moja posesja i koniec.Wara od mojego podwórka.BEZ KOMENTARZA.Babsko powinno zapłacić kolegium.
54. Dodane przez loony, w dniu - 06-09-2011 23:30
Jak zwykle dyskusja o niczym i bez sensu. Teren prywatny to teren prywatny. Mam prawo zostawić dom otwarty, ale ktoś obcy nie ma prawa mi do niego wejść. To samo z własnym podwórkiem z któregoś ktoś sobie robi parking. A ja nie mam zamiaru przez 'kogoś' wydawać pieniędzy na elektronicznie zamykaną bramę czy inne wymysły. To jest mój teren prywatny i wara od niego. 
To chyba jest zbyt proste, prawda?
55. Dodane przez lolo, w dniu - 07-09-2011 01:36
Proponuję aby każdy kto ma koło swojego domu podwórze lub miejsce do zaparkowania samochodu, otworzył swoje bramy i udostępnił innym miejsce do parkowania.  
Przecież to żden problem w korzystaniu z obcego podwórka.  
Korzystasz z obcego podwórka, udostępnij innym swoje podwórko niech inni parkują tam swoje samochody. 
Do zobaczenia na twoim podwórku!  
:grin :grin :grin :grin :grin :( :( :(
56. Dodane przez andreotti, w dniu - 07-09-2011 11:15
pawo jest prawem .Pani powinna poszukać sobie miejsca do zaparkowania . A tak wogóle jesli podeszłaby do kogokolwiek na tym podwórzu i zapytała czy można zostawić samochód w drodze wyjątku być może właściciel zaskoczony prośbą przystałby na to a i można byłoby zapłacić nawet 5 czy 10 zł . To jest własność prywatna . Jeśłi ktoś narusza prawo własności musi liczyć się z konsekwencjami . A poza tym jeśli jest znk zakazu wjazdu czy inna informacja to należy to uszanować i przestrzegać
57. Dodane przez Master, w dniu - 07-09-2011 12:37
Dla mnie sprawa jest prosta. Kobieta , która wjechała na prywatna posesje zrobiła to , by uniknać płacenia za parking miejski tym samym OKRADAJĄC kasę miejska czyli pośrednio wszystkich mieszkańców Leszna. Stróże prawa tymczasem nie ukarali złodziejki a jeszcze do tego wypowiadaja się odnośnie winy właściciela parkingu ( Pan Kubiak go reprezentował). To zwyczajnie śmieszne i niedopuszczalne nigdzie w cywilizowanej Europie gdzie prawo własności jest prawem najmocniejszym i świętym! 
Panowie Policjanci i Strażnicy! Płacimy Wam za napiętnmowanie złodzieji a nie za napiętnowanie właścicieli broniących swojego prawa. 
Co do gościa, który się poskarżył twierdzę, ze ma tupet nieprawdopodobny i zamiast sie skarżyć winien : 
1.dawać kieszonkowe żonie na parkingi miejskie, by nie musiała naruszać niczyjej prywatności 
2. przejść obowiązkowe szkolenie z zasad współżycia społecznego na własny koszt 
3. niezwłocznie przeprosić właściciela parkingo 
4. zapłacic 10% znaleźnego włascicielowi parkingu ( 10 % od wartosci pojazdu oczywiście) 
Tak winnop respektowac się prawo i byłby porządek. 
Panie Kubiak - tak pan tzrymaj!
58. Dodane przez grun, w dniu - 07-09-2011 14:27
nie jestem zwolennikiem represyjnego traktowania kierowców, którzy źle zaparkowali - a już na pewno nie karania wysokimi mandatami, czy usuwaniem pojazdu... zresztą zaplacilem już na placu przy targu za złe parkowanie (ukarał mnie strażnik miejski). trudno - żle stanąłem, musiałem zapłacić :( ale do głowy by mi nie przyszło, by robić z tego aferę! A może "pan Piotr" jest zaprzyjaźniony z policją lub strażnikami i czuje się zupełnie bezkarny?
59. Dodane przez do koment. 55, w dniu - 07-09-2011 16:17
super komentarz! może ktoś zna adres "pana P."? Jeśli tak, to chętnie zaparkuję na jego podwórku ;) A jeśli nie ma - to może chociaż na balkonie :)
60. Dodane przez kita, w dniu - 08-09-2011 19:21
u mnie na prywatnym terenie pod moim domem w cemtrum nie ma miejsce dla mnie ponieważ ciągle całymi dniami stoją tam samochody wszystkie na chwile,SM ,policja i dzielnicowy zawiadomiony wielokrotnie olewaja mnie a na mój widok śmieją sie radośmie że znowu im zawracam d..e brawo Panie Kubiak kupuje blokade ibasta
61. Dodane przez Mario, w dniu - 09-03-2012 11:30
W chorym Państwie chorzy ludzie rządzą.Mamy przepisy, znaki(martwe) a ludzie mają to gdzieś.Policja, Straż Miejska nie reaguje bo teren prywatny a podatki od gruntu trzeba państwu płacić tyko za co?.Własność prywatna to świętość ale nie w Polsce(spuścizna po komunie).Mamy ten sam problem,sami wybudowaliśmy drogę oznakowaliśmy znakiem ZAKAZ RUCHU z napisem TYLKO DLA WŁAŚCICIELI,a buraki w dalszym wjeżdżają,parkują nic z tego sobie nie robią.Popieram pana Kubiaka może w tym popapranym kraju coś w końcu się zmieni jak właściciel intruzowi łeb odstrzeli..
reklama
62. Dodane przez igor, w dniu - 04-06-2012 19:34
mam pytanie,czy można komuś wjechać na prywatną posesję i stanąć samochodem na podwórku???????TO JEST TO SAMO CO ROBIĄ pseudo kierowcy stający na podwórkach kamienic czy placach parkingowych spoldzielni ktore mają WLASNE,OPLACANE podatkami posesje!!!!!!!!!!!!!!!!!
63. Dodane przez Zrozpaczona hałasem, w dniu - 07-07-2012 17:20
A mnie zastanawia fakt, czy ktoś może sobie parkować auto na działce "niczyjej" na terenie zabudowanym przy ogrodzeniu należącym do mojej posesji?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj