Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Gostyń arrow Nie znęcam się nad psami!

Nie znęcam się nad psami!

Nie znęcam się nad psami!

06.09.2011. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska
makowski.jpg- Nie jestem przestępcą, nie znęcam się nad psami - przekonuje Wojciech Makowski, właściciel hodowli psów z Łęki Wielkiej. Jego zdaniem wynik kontroli Pogotowia dla Zwierząt z Trzcianki sprzed kilku dni, w której zarzucono mu, że hoduje psy w fatalnych warunkach, jest krzywdzący i nieprawdziwy. Dziś Radio Elka odwiedziło jego hodowlę psów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Jak wczoraj informowaliśmy, inspektorzy Pogotowia dla Zwierząt z Trzcianki i gostyńska policja skontrolowali hodowlę psów w Łęce Wielkiej. Wynik tej kontroli miał wykazać, że psy były przetrzymywane m.in. w stanie rażącego niechlujstwa, w zbyt małych kojcach. Nie zgadza się z tym właściciel hodowli, Wojciech Makowski i odpiera zarzuty. Zwłaszcza, że kontrola odbyła się pod jego nieobecność.

- Kontrolujący weszli
na posesję bez mojej zgody i rodziny przez paszarnię, która jest przy świniarni bez żadnych zabezpieczeń na butach, czy ubraniu, nie wiem czy nie przynieśli mi jakiejś choroby. Weszli samowolnie
- zaznacza Makowski - Moim zdaniem taka kontrola nie powinna się tak odbywać, bo nie jestem żadnym terrorystą, ani przestępcą.

Właściciel kilkudziesięciu czworonogów różnych ras przyznaje, że niektóre kojce są zbyt małe i że czasem są w nich po dwa psy, ale zaznacza, że to rozwiązanie tymczasowe. - Nie mówię, że wszystko jest bez zarzutu. W czasie kontroli mogły być odchody z kilku dni, w kojcach, ale gdybym się znęcał nad psami, to one by tak nie wyglądały, byłyby chore, zawszone, tak jak byli ludzie w obozach koncentracyjnych, a tak nie jest! - podkreśla Makowski.
Dobrą kondycję psów potwierdził lekarz weterynarii, który przyjechał dzisiaj zaszczepić kilka z nich przeciw wściekliźnie.

- Nie ma wątpliwości, że niektóre kojce są zbyt małe i jest za duże zagęszczenie psów na metr kwadratowy, ale jeśli chodzi o odżywienie psów i ich zdrowotność to te warunki są spełnione, prawie bez zarzutu, kondycja tych zwierząt jest w porządku - przyznaje Krzysztof Kaźmierczak, lekarz weterynarii.

Na dowód tego, że psy mają się dobrze i znają się, bo są systematycznie wypuszczane z kojców, właściciel hodowli wypuścił około dwudziestu na wybieg. Wspólnie biegały bez żadnych starć. Właściciel hodowli podejrzewa, że kontrola Pogotowia dla Zwierząt może być wynikiem donosu z zazdrości, lub niezadowolonego nabywcy psa. Przyznaje, że nie jest w stanie w ciągu tygodnia spełnić warunków, jakie postawili kontrolerzy, zwłaszcza tych dotyczących powiększenia kojców, w niektórych przypadkach nawet czterokrotnie. Może to oznaczać, że straci część psów.

(abj/tekst i foto)
 
Komentarze (62)
1. Dodane przez xer, w dniu - 06-09-2011 12:37
obrońcy praw zwierząt - kocham te tematy. żal faceta.
2. Dodane przez xxx, w dniu - 06-09-2011 12:54
Widziałam tę hodowle i moim zdaniem zwierzęta są prawidłowo i z sercem traktowane :)
3. Dodane przez m, w dniu - 06-09-2011 13:05
Psu nie wystarczy pelna micha i szczepienie. W mediach slyszy sie o pogryzieniach przez psy i w 99% sa to psy bez rodowodow, z takich wlasnie jak ta hodowli a wlasciwie pseudohodowli. Jesli wlasciciel nie potrafi zapewnic odpowiednich warunkow psiakom to po co ich tyle trzyma, na pewno nie przybylo mu ich z dnia na dzien.  
 
Pies zeby mial prawidlowa psychike musi od pierwszych swoich dni miec odpowiednie warunki. Brak socjalizacji takich psow powoduje pozniej zachowania lekliwe lub co gorsza agresywne w nowym domu. Z doswiadczenia wiem ze prawidlowe odchowanie w jednym czasie jednego tylko miotu to sztuka, a co dopiero trzymanie kilkudziesieciu psow i jeszcze ich rozmnazanie. Jaka ten pan ma pewnosc ze jego zwierzeta nadaja sie do dalszej hodowli, ze nie maja wad, chorob genetycznych, dysplazji... 
 
Ja nie odwazylbym sie kupic psa bez rodowodu. Sprawa wyglada tak: kazdy szczeniak z zarejestrowanej hodowli dostaje metryke urodzenia, ale aby taki szczeniak otrzymal rodowod jego rodzice musza byc na min 3 wystawach i tam otrzymac odpowiednie oceny. Zastanowcie sie czy pies z jakims skrzywieniem psychicznym da rade przejsc ta droge ? Chyba nie i potem takie psy trafiaja do hodowli jak ta wyzej, a ludzie kupuja po nich szczeniaki i z tego wynikaja te nieszczescia z udzialem psow a to nie ich wina tylko ludzi ktorzy kieruja sie tylko zyskiem
4. Dodane przez lol, w dniu - 06-09-2011 13:11
Życie mógł wcześniej pomyślec o tych kojcach a nie teraz tak mowi! Moze te psy w tych kojcach mecza sie juz z rok!!
5. Dodane przez xxx, w dniu - 06-09-2011 14:24
jak możesz się bronić? sama hodowla tylu psów naraz swiadczy o tym ze nie dbasz o psy. Mnożysz pewnie byłe co z byle czym. nie wiadomo czy psy mnozone w tej hodowli nie sa ze sobą spokrewnione! pewnie nie mają zadnych badań w kierunku chorób i dolegliwości charakterystycznych dla danej rasy. Zresztą trudno tu o rasie mówić. Pies rasowy=rodowodowy. to są kundle w typie rasy. Nie da się prowadzić dobrze hodowli mając tyle różnych ras psów. nie na tym polega hodowla. w ogóle jak tylko wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie zwierząt to "hodowla" psów bez rodowodu będzie zakazana. Bójcie się pseudohodowcy! Każdy kto rozmnaża psy bez papierów jest pseudohodowcą! mam nadzieje ze sprzedaż twoich psów spadnie. Co z tego ze przed kamerą wypuściłeś psy jak reszte dnia siedzą w takich klateczkach? też chciałbyś cały dzień siedzieć w łazience albo przedpokoju i wychodzić raz dziennie na pół godziny? nie sadzę.skąd nabywcy mają wiedzieć ze nie kupują psa obciążonego wadami choćby genetycznymi? nie wiedzą bo pewnie nie masz zadnych badań swioch psów. póżniej właściciele jeżdzą co chwile do weterynarza i wydaja mnóstwo kasy. Ludzie jak chcecie psa w typie rasy to pójdzcie do schroniska tam czeka na was mnóstwo psów!
6. Dodane przez NIE, w dniu - 06-09-2011 13:23
NIE dla pseudohodowli!!! Psy w zbyt małych kojcach? Wstydź się. 
Mam takąsunię ze schroniska(wyrzuconą pewnie przez rozkapryszonego dzieciaka, któremu znudziła sie zabawka). Suka ma problemy z zębami (nieprawidłowy zgryz), ma powyciagane sutki (od wielokrotnych miotów), jest wystraszona i znerwicowana - tydzień nauki wchodzenia bez lęku przez drzwi. NIE zgadzam się na taką produkcję psów!
7. Dodane przez kkk, w dniu - 06-09-2011 13:52
Pan z komentarza nr 2 jest jaknajbardziej w temacie. Ale powinien też Pan wiedzieć, że to własnie z takich hodowli są kupowane szczeniaki i dalej sprzedawane jako potomkowie psów z rodowodem. Większośc kupujacych psy, nie ma pojęcia o hodowli, więc kazdy kit wciskany przez niby to hodowce łykają predzej niż psy polędwice. A jak hodowca pokaze bylejaki papier na pochodzenie to jeszcze dopłacają. Taka jest niestety prawda. Wśród tych uczciwych hodowców trzeba jeszcze trafic na tego najbardziej uczciwego.
8. Dodane przez Pieseekk, w dniu - 06-09-2011 13:55
nie no z pewnością lux!ja tam wierze! wiara cuda czyni!
9. Dodane przez xxx, w dniu - 06-09-2011 14:01
w 100% popieram kom.2
10. Dodane przez Gość, w dniu - 06-09-2011 14:24
Podobno ten gość to "lepszy numer". Nie opłaca mu się trzody chlewnej hodować więc się przerzucił na psy!
11. Dodane przez kasia, w dniu - 06-09-2011 15:11
odnosnie kom 2 . nie kazdego stac na kupno psa z rodowodem za 2 lub 3 tysiace Większość społeczanstwa ubożeje , brak pracy a z psychika psa jest tak jak u czlowieka. Jeden mądry a pieciu głupich. czym bogatszy tym głupszy.
12. Dodane przez ktos, w dniu - 06-09-2011 16:23
haha ;D masakra co się w tej Łęce ostatnio dzieje
13. Dodane przez Gość, w dniu - 06-09-2011 16:27
Jak kogoś nie stać na psa z rodowodem to schroniska są pełne porzuconych psów różnych ras i wielorasowych z wielkim sercem. Można adoptować, nie kupować!Miałam dwa nierasowe pieski (jeden ze schroniska), obecnie mam psa z rodowodem (wcale nie za duże pieniądze wbrew ogólnej opinii)i wcale nie zamierzam go rozmnażać, a z pewnością nie dla kasy.Jeżeli mówimy o prawdziwej hodowli, to można o nich zasięgnąć opinii w związkach kynologicznych. Stop pseudohodowlom :sigh
reklama
14. Dodane przez Jan, w dniu - 06-09-2011 16:58
A co to "Inspektorzy Pogotowia dla Zwierząt"? Czyżby to tacy, jak komentatorzy 3,4,5...itd do 10. Jedzcie do lekarza weterynari i weżcie zastrzyk przeciw wściekliżnie, bo to co bazgrzecie zagraża bytu ludzkości. 
Człowieka to byście zdeptali, okradli, ze skóry obdarli - ale pies musi mieć luksusy. 
I tu "kasia" ma rację: im droższy, im więcej karmiony tymi chenicznymi gó... , tym głupszy i często się zdarza, że potrafi pogryżć właściciela. Ale to wasz wybór.
15. Dodane przez opap, w dniu - 06-09-2011 17:15
byłem tam kiedyś po pieska i stwierdzam że hodowla bez zarzutów bo gdyby było inaczej to raczej nikt nie kupiłby pieska
16. Dodane przez bodzio, w dniu - 06-09-2011 17:43
do kom.2.ty gościu dużo wiesz ale tego nie wiesz ze od takich właśnie suczek,podkładają szczeniaczki do suczki z rodowodem,a ty jesteś naiwny i myślisz ze sobie kupiles pieska przecudownego i z metryczką.zejć na ziemie te wszystkie rodowody w tych czasach to też bajeczka.obudz sie.pal.....
17. Dodane przez lenny, w dniu - 06-09-2011 18:12
"..kilkudziesięciu czworonogów rożnych ras..." Psy to nie trzoda chlewna czy bydło by hodowac je masowo!Każdy, kto podchodzi odpowiedzialnie do hodowli psów, wie ile wymaga to uwagi, pracy i czasu. Temu Panu wydaje się, ze jak raz na jakiś czas wypuści psy z kojców,to nieba im przychyla! To tak jakby jemu pozwolił raz dziennie przejsc się dookoła domu. Takmi ludźmi nie kieruje nic innego, jak chęć łatwego zysku. NIkt nie jest w stanie zapewnić takiej liczbie psów warunków optymalnych dla ich rozwoju i zdrowia. Przede wszystim psychicznego.
18. Dodane przez Gość, w dniu - 06-09-2011 18:13
Odnośnie agresywności czy głupoty psów rodowodowych - niestety zachowanie psa w większości przypadków zależy od wychowania przez właściciela, a nie od rasy czy rodowodu. Znam wiele psów ras tzw. agresywnych, które są dobrze ułożone i absolutnie w pełni zrównoważone.Rozumiem trudną sytuację gospodarczą wielu ludzi, ale nie należy hodować psów dla ilości tylko dla jakości-potem są pełne schroniska nietrafionych prezentów, wakacyjnych podrzutków itp.
19. Dodane przez m, w dniu - 06-09-2011 18:32
NIkt mi nie podlozy zadnego szczeniaka, bo zanim kupie psa to jade zobaczyc ta hodowle, matke szczeniakow, sprawdzam rodowod, tatuaz. Pozniej gdy przyjezdzam po odbior szczeniaka to widze ta sama suke, swiezo po odchowie mlodych (ma obrzmiale sutki), od poczatku wiem ile szczeniakow jest w miocie. Wiec nie pieprzcie mi tu... 
I jesli juz kupuje psa to z malej domowej hodowli gdzie maja 1-2 suki anie w fabryce. Bo zarowno w hodowlach rodowodowych i tych nierodowodowych sa dobrzy i zli ludzie
20. Dodane przez Gość, w dniu - 06-09-2011 19:17
Do kom.19: Całkowicie się zgadzam! :)
21. Dodane przez 19 ma racje!!!, w dniu - 06-09-2011 20:49
Ludzie piszą pierdoły bo pojęcia nie mają jak się psa kupuje, a żaden z uznanych w Polsce czy Europie hodowców nie pozwoli sobie na taki numer dla paru tysiaków bo po takim czymś byłby skończony. Ci ludzie cenią sobie to, że utrzymują czystość tej rasy bo kochają daną rasę i swoje zwierzaki i nie pozwolą żeby się ,,skundliły". Nie wyobrażacie sobie jaka to praca wychować zdrowy, zsocjalizowany z ludźmi i zwierzętami miot, dostarczać pieskom rozmaitych bodźców żeby wyrosły na stabilne emocjonalnie psy i wreszcie znaleźć im nowe odpowiednie domy. Są hodowle,nieznane które mają kiepską suczkę i kryją nieciekawym psem= tanio , tam może dochodzić do przekrętów, bo ci ludzie niczym nie ryzykują,bo nikt w środowisku ich nie zna, a jeżdżąc na wystawy znamy wielu wystawców i to różnych ras. Pamiętajcie ludzie za tysiąc zł. Merca nie kupicie, no może złom na szrocie. Tam gdzie są oszczędności często są i przękrety.
22. Dodane przez ktoś ..., w dniu - 06-09-2011 21:08
znacie adres, wiecie gdzie ?? jedzcie i zobaczcie a nie oczerniacie!! ja mam stamtąd pieska i jest śliczny i zdrowy a rodowód to papierek. wygląd i psychika nie ma nic wspólnego z rodowodem!! pojedzcie i zobaczcie, moim zdaniem jakby mieli coś do ukrycia to nie wpuścili by radia i nie pokazali tych warunków, widać nie mają się czego wstydzić a te wszystkie instytucje zawsze mają coś do zarzucenia i zawsze się czegoś uczepią bo wymagania mają tak wygórowane że czasem głowa boli ... skoro weterynarz się wypowiada że psy zdrowe i w dobrej kondycji itd to chyba nie mają źle?? w końcu jakieś złe warunki wpływają na wszystkich i po pierwsze byłoby po psach widać że coś się tam dzieje złego!! a psy wierzcie mi że są śliczne.
23. Dodane przez posiadacz, w dniu - 06-09-2011 21:27
Ludzie co Wy za bzdury tu wypisujecie! Nie znacie hodowcy a oceniacie przez swoje durne komentarze! Posiadam labradora od tego hodowcy i pies był zadbany, teraz ma ponad 2 lata ani razu nie zachorował i jest przede wszystkim bardzo przyjazny. Moi znajomi tez 3 miesiace temu kupili psa od tego Pana z pełną ksiazeczka zdrowia i wszystkimi papierami. Najłatwiej jest kogoś oceniać nie znając! a zazdrość i zawiść ludzka jak widać nie ma granic. Pozdrowienia dla hodowcy i mam nadzieje, że ta sprawa szybko się wyjaśni.
24. Dodane przez ja, w dniu - 06-09-2011 21:39
a może panowie rolnicy zajęli by się hodowlą świń albo krówek,a nie produkcją psów pod szyldem rolnictwa a tak na marginesie co z płaceniem podatków od piesków
25. Dodane przez jacek, w dniu - 06-09-2011 21:39
przychylam sie do komentarza 22! Również mam psa z tej hodowli i mogę ręczyć, że psy hodowane są w bardzo dobrych warunkach. Zadbane, czyste, nie są agresywne i zdrowe przede wszystkim! Potwierdził to przeciez weterynarz. Czepiają sie dobrego hodowcy a nie widzą jak w sąsiednich wioskach psy są trzymane na 1,5 metrowych łańcuchach, głodzone i bite!
26. Dodane przez Cichy, w dniu - 06-09-2011 21:56
Witam.Kupiłem od tego Pana suczkę w rewelacyjnej kondycji. Suczka była odrobaczona,zaszczepiona pełna życia.Widziałem też matkę jak i ojca szczeniaczka.Pieski czyste ,NIE zapchlone i karmione suchą karmą z najwyższej półki wiem bo właściciel odsypywał mi do mojej suczki.Jeśli ktoś jest bogaty i stać go na psa za 1000 czy 2000 z papierami to niech takiego kupi tylko nie każdego stać,i nie każdemu metryka jest potrzebna tak jak mi.Dajcie spokój człowiekowi wpierw zobaczcie jak wyglądają jego psy i obejście,a później KRYTYKÓJCIE
27. Dodane przez ***, w dniu - 06-09-2011 22:03
musze wam powiedzec ze nabylem od tego przemilego pana sliczna suczke rasy sznaucer miniaturka i nie mam do niego zadnych zastrzezen, piesek mimo mlodego wieku byl w bardzo dobrej kondycji i co najwazniejsze zdrowy, osobiscie bylem z nim u weterynarza.wyrosła na piekna suczke w czystej rasie pomimo ze nie posiada rodowodu.
28. Dodane przez koko, w dniu - 06-09-2011 22:13
zgadzam się z kom 2
29. Dodane przez kiki, w dniu - 06-09-2011 22:25
Ludzie zostawcie człowieka w spokoju.Kupiłam u niego psa zadbany za szczepiony w dobrej kondycji wideć że bardzo kochają te psy i troszczą się o nie.Pewnie nie jedno dziecko chciało by być tak dożywiane i dbane jak te psy. Ludzie lubicie afery nie pod swoim adresem macie z tego satysfakcję i ubaw. Fajnie że jesteście tacy wszyscy dobrzy i uczciwi za jakich się podajecie !!!!
30. Dodane przez łee, w dniu - 06-09-2011 22:50
:cry płakać mi sie chce jak czytam że rasowy=rodowodowy. czyli jak bym kupiła suczke z metryką i nie była by wystawiana i tak samo pies którym została by pokryta to ich szczeniaki były by kundlami?? to jest jakaś niedorzeczność! co by to zmieniło że rodzice zostali by wystawiani ? szczeniaki będą takie same! a przez rodowód piesek będzie tylko droższy a tak jak już ktoś powiedział nie wszystkich teraz stać na psa z rodowodem. gdybym miała wybierać to wole kupić szczeniaka z takiej czy też podobnej hodowli i sama go wychować niż brać jakiegoś starego psa ze schroniska, którego niczego bym nie mogła nauczyć.
31. Dodane przez Rybka, w dniu - 07-09-2011 08:44
Zamknąć gada jeśli nie spełnia w 100% warunków godnych zwierząt!!! Co to za tłumaczenie że to rozwiązanie tymczasowe? Jak długo takie rozwiązanie trwa? Rok, dwa czy całe życie tych biednych psów? Skoro nic ci z Trzcianki nie byli w stanie zrobić 'bo wszystko jest w porządku' to w takim razie będzie miał szanowny pan właściciel i wielki hodowca wizytę z innej instytucji. Nienawidzę (...) co kosztem krzywdy zwierząt próbują się dorobić!
32. Dodane przez Maciej, w dniu - 07-09-2011 00:07
To od nas samych zależy jak wychowamy psa, a nie od rasy czy rodowodu. Także to czy chcemy pieska z rodowodem czy bez. Sam kupiłem tam psa miesiąc temu i jego zdrowotność jest bez zastrzeżeń.
33. Dodane przez DOBRZE WIECIE, w dniu - 07-09-2011 07:56
Zazdrość i to Was boli , bo człowiek się czegoś dorobił wy mu na to daliście . NIe on sam na to zapracował a może nowe schronisko gdzieś otwierają i patrzą się dorobić na czyimś garbie i jeszcze bez pozwolenia wchodzą mama nie nauczyła ze trzeba pukać. I szacunek dla kom 14 JUŻ TAM JUŻ TAM INACZEJ
34. Dodane przez Pikuś, w dniu - 07-09-2011 08:10
Pytanie do tych wszystkich, którzy kupili psy od tego pseudohodowcy: Czy swoje psy też trzymacie w klatkach?
35. Dodane przez xx, w dniu - 07-09-2011 10:45
Lepsze warunki mają psy w schronisku. Zarówno w Lesznie jak i Gostyniu. To chyba coś znaczy. Pies nie powinien służyć jako maszynka do rozmnażania i zarabiania.
36. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 07-09-2011 10:46
Myślę, że pan Wojciech powinien spuścić swoje psy na tych z tzw. "pogotowia". One już dobrze by wyczuły co z nimi zrobić.
37. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-09-2011 11:43
do kom nr 31 
Przez Ciebie taka nienawiść przemawia,że aż zaczynam się bać .Zapisz się do lekarza tylko wybierz odpowiedniego. 
U tego Pana był lekaż wet. i nie stwierdził uchybień co do zdrowia piesków,czego nie można powiedzieć o niektórych osbach osobach.
38. Dodane przez czysta rasa, w dniu - 07-09-2011 12:47
Do 27. czysta rasa? Nie byłem nie widziałem ale twierdzę że pseudohodowle powinny zniknąć na zawsze! Za dużo mieszają pieski, za dużo wymagają od suczek, które sa wyeksploatowane do cna. Nie wiem czy u tego pana ale tak jest w pseudo. A po drugie kupujecie psy tzw. w typie za tanioche a u weterynarza wydacie kasę bo pies ma wady i kłopoty zdrowotne. 
Rodowód to nie papier lecz dokument świadczący o czymś!!!! Ważny!
39. Dodane przez ju, w dniu - 07-09-2011 21:07
zazdrościcie!!! nikt nie ma prawa nikomu biegać po posesji gdy włascicieli nie ma w domu.Animalsi niech sobie przypomnią jak w dziewięćdziesiątym którymś roku uśpili ogromną ilość psów, bo chyba zapomnieli. Cały czas biorą adresy ludzi którzy wystawiają psy na sprzedaż na allegro i piszą donos do weterynarii- nieroby ciekawe z czego żyją, bo chyba z pieniędzy innych ludzi. 
Ten człowiek o którym napisano zawsze dbał o psy a przede wszystkim o szczepienia, nie wciskał kitów nowym właścicielom psa. 
Psy z rodowodami niekiedy mają urode gorszą od szczura i oby nikt ich nie kupował :} żeby te wyśmienite hodowle też padły, bo my zwykli ludzie nie mamy czasu na wystawy, żeby sprzedać psa, nie dla każdego ważny jest rodowód i pstro w łowie właścicieli psów z rodowodem.Skoro psy bez rodowodu ,pseudohodowle to szajs to wybić wszystkie koty dachowe, ludzi bez rąk, kalekich,ślepych
40. Dodane przez c, w dniu - 07-09-2011 21:10
skoro psy z rodowodem to takie cuda to dlaczego jak jest skup do policji to kupują bez rodowodu?takie szajse? 
właściciele psów z rodowodami opanujcie się, bo zazdrościcie.Ciekawe czy macie swoje hodowle zgłoszone w weterynarii i przede wszystkim czy płacicie za swoje super rodowodowe psy w skarbówce???tak jak należy no i również w gminie.
reklama
41. Dodane przez Roman, w dniu - 07-09-2011 21:11
Zdrowotność i kondycja tych psów są w bardzo dobrym stanie. Warunki w jakich żyją są dobre ponieważ pieski zostają u właścicieli tak orzekła policja. Wiec sami widzicie że nie macie się czego czepiać.
42. Dodane przez nn, w dniu - 07-09-2011 21:14
dysplazję u psa można stwierdzić dopiero jak pies ma dobry rok-więc bez waszych mądrości, bo psy z rodowodem też mają dysplazję i inne choroby. 
I pewnie w porządnych hodowlach psy jedzą suchą karmę popijając wodą- każda karma wyprodukowana jest ze zdechłej padliny buahaha- popisy super hodowców
43. Dodane przez Aldona, w dniu - 07-09-2011 22:38
Po pierwsze mógł p Makowski nie uciekać z posesji, co potwierdzić może policja, to uczestniczyłby w kontroli. 
2. Działalność nielegalna, brak odprowadzania podatków, za co grozi spora grzywa, tym zajmie się już właściwy organ skarbowy. 
3. Wypowiedzi lokalnych weterynarzy są mało znaczące, ponieważ ten proceder był firmowany przez lokalne środowisko. Powiatowy inspektor weterynarii skontroluje również działalność okolicznych lekarzy weterynarii. 
4. Jak p. Makowski chodzi między chlewem a psami w klatkach, to cudem chorób nie roznosi, a osoby z zewnątrz to trąd i dżumę mu przywiozły. 
5. Porównania do obozów koncentracyjnych i wszawicy tam panującej są mocno nie na miejscu. 
6. Psy miały warunki niewłaściwe i gadanie pseudohodowcy jak to jest tam dobrze i jak psy spacerują etc to może opowiadać swoim wnukom. 
7. Na bank w tydzień nie poprawi klatek i rusztów, jak przez lata było dobrze w jego mniemaniu i mu służyły.  
8. Żal. Szkoda, że te zwierzęta nie mogą się wypowiedzieć, jak to im dobrze u p. Makowskiego się żyło.  
9. Te psy lepiej miałyby w każdym schronisku, przynajmniej nie byłyby mnożone na potęgę i w klatkach by nie siedziały pełnych fekaliów. 
10. Prosimy radio o zdjęcia z obory.
44. Dodane przez Pepsi, w dniu - 07-09-2011 22:54
Ciekawe skad OBRONCY tego pseudohodowcy wiedza o ktora hodowle chodzi ,skoro w artykule nie bylo podane nazwisko i adres?Chyba te potwor ktory gnebi dla zysku psy sam pisze te komentarze !
45. Dodane przez Inka, w dniu - 07-09-2011 22:59
Ze ten facet ma jeszcze odwage sie bronic i twierdzi ze nie zneca sie nad zwierzetami Boze patrzysz i nie grzmisz! A moze niech posiedzi sam w ciasnym kojcu ,w smrodzie ,bez wody i normalnej karmy!Karmi te psy tylko dlatego zeby sie mogly rozmnazac! Zamnknac go do pudla!
46. Dodane przez nabywca, w dniu - 07-09-2011 23:20
Niektórzy ludzie mają gorzej, a w schorniskach czy innych hodowlach to psy trzymane są w pokojoch może? Ludzie weźcie sie zastanówcie porównywanie do obozów koncentracyjnych hahaha... Prosze was... w tych chlewach jest czyściej niż u niejednego w domu. Wiadomo nie od dziś, że jak komuś sie powodzi to trzeba coś wymyślić żeby go pograżyc!
47. Dodane przez do Aldony, w dniu - 07-09-2011 23:41
widze ze jestes zbyt madra ale szkoda ze mądra inaczej.naucz sie czytac dobrze a potem wypowiadaj sie na dany temat. w artykule jeste jasno napisane ze P Makowskiego nie bylo w domu podczas kontroli a nie tak jak Ty piszesz ze on uciekał. Druga SPRAWA. jESLI ty masz jednego psa i powiedzmy jednego królika to do obojga tych zwierząt idziesz w jednym stroju gdyz to ty wiesz chyba dobrze ze masz zdrowe zwierzeta i zadnej choroby nie przeniesiesz wiec jak P makowski wie ze jego pieski i trzoda chlewna są zdrowe to chyba wie ze zadnej choroby nie jest w stanie prtzenies bo nie ma skad a jak mu wchodza do gospodarstwa tacy ludzie co chodza po roznych świnstwach w roznych miejscach to chyba jasne ze moga jakas chorobe przdenies tak??? chyba roumiesz to ??? chyba ze jestes tak bardzo nie kumata to nie zrozumiesz i wtedy zal mi Cie
48. Dodane przez hihot, w dniu - 08-09-2011 07:39
Pan o którym jest ten artykuł robi niezły biznes na tych pieskach. Jeżeli psy przynoszą mu dochód, to on powinien również o nie dbać zapewniając im stosowne warunki. Jeżeli natomiast nie jest w stanie tego zapewnić, to nie powinien takigo biznesu prowadzić. Swoją drogą to ciekawe czy ludzie którzy kupują u niego psy zwracają uwagę na te warunki? Bądźmy szczerzy. Ktoś kto kupuje psiaka tylko po to aby dzieciak przestał brynczeć i nękać ma gdzieś warunki w jakich pies jest hodowany. Tak jak w przypadku samochodów - liczy się cena
49. Dodane przez aaaaaa, w dniu - 08-09-2011 13:43
część komentarzy, aż zal czytać. jak możecie go bronić. Taką ilością psów nie da się dobrze opiekować, każdy pies potrzebuje kontaktu z człowiekiem. POza tym psy w pseudo zawsze są grube i najedzone bo w końcu muszą odchować szczeniaki. Pamietacie 5 labradorów wyrzuconych z pseudohodowli? te psy nie były chude i co z tego, jak suki były na maxa wyeksploatowane i wyniszczone. i oto chodzi, w pseudo nikt nie dba o suki. Mają rodzić, im więcej i cześciej, tym lepiej. Suka nie w ciązy nie przynosi dochodu, a karmić ją trzeba. Każdy kto kupuje w takiej hodowli szczeniaka przyczynia się do cierpienia suk.W takich miejscach utrzymuje się psy tylko te które są w stanie przynieść dochód. jak suka po kilku latach męczących ciąż i porodów nie może już mieć młodych albo rodzi martwe, to czy myslicie ze "hodowca" bedzie ją trzymał do końca jej dni? nie nie bedzie i w najlepszym wypadku ją wywali gdzieś do lasu, a zostawi sobie jakiegoś szczeniaka i dramat zacznie się na nowo. NIe dla pseudohodowców, bo ich nie obowiązują zadne zasady! nikt nie kontroluje ile razy do roku suki są kryte i przez kogo (a czesto kryte są przez własne rodzeństwo, lub dzieci!) nie kupujcie psów z takich hodowli, szczególnie takich masowych!! nie można dobrze opiekować się taką ilością zwierząt, to fizycznie jest nie możliwe! 50 psów to ogromna ilość!
50. Dodane przez grzegorz, w dniu - 08-09-2011 13:32
Biznesik kręcił się dobrze, widać po zadowolonych klientach. Konkurencja się wkurzyła i zaczyna nękać.  
Jak widać na hodowli psów można lepiej zarabiać, niż na świniach, tylko szkoda że pewnym osobom to przeszkadza.
51. Dodane przez xx, w dniu - 08-09-2011 16:17
Uważacie to za dobre warunki?! 
http://www.gostyn.policja.gov.pl//index.php?o(...)d=813&Itemid=31 
Wstyd!!
52. Dodane przez rufi, w dniu - 08-09-2011 18:23
Dla znaffców na wystawach jest oceniana zgodność ze wzorzcem psa i tym samym jego rasowość sam rodowód nie wystarczy pies którego chcemy rozmnażac MUSI mieć uprawnienia hodowlane a hodowla musi byc zarejstrowana w ZK
53. Dodane przez mój KORAL ..., w dniu - 09-09-2011 00:48
Po przeczytaniu artykułu jedyne co poczułam - to odrazę do tego wyzutego z sumienia dorobkiewicza "hodowcy" ! -ktoś/22 i posiadacz/23 - mówią , że nie znamy człowieka. Ja nie znam i NIGDY nie chciałabym poznać , bo podobnego poznałam w Poddębicach , gdzie pojechałam po wymarzonego teriera walijskiego. Ogłoszenie w "Mój Pies" - hodowla psów rasowych rodowodowych ! Piesek po którego pojechałam okazał się być szczeniaczkiem 4.tygodniowym. Dla kasy , to ten starszy "człowiek" był gotów sprzedać tego malca ! Ja wróciłam z pieskiem 7 miesięcznym , który biegał wsród może 30 innych terierów - hodowla nastawiona na hodowlę 4 rodzajów terierów RODOWODOWYCH ! Z miotu zostały dwa pieski - KARAT i KORAL. Patrzyły na mnie proszącymi oczkami , a mnie łzy płynęły z żalu nad ich losem. Kiedy oddalił się KARAT - prosiłam o smycz i zabrałam KORALA. Ten "hodowca" jako smycz wykorzystał sznurek i tak odebrałam mojego psa , który ma metryczkę i tatuaż w lewym uchu - głównie ma zoraną psychę , choć jest grzeczny. Mój PIESEK był długo leczony w Lecznicy w Lesznie , bo BYŁ PRZEBIAŁKOWANY , gdyż hodowca głównie karmił psy owsem ! Zwróciłam się o pomoc - doli psów pomogła p. Redaktor z G.Wyborczej z Łodzi i wspaniała pani z ochrony zwierząt , które pojechały po KARATA (CHCIAŁAM GO KUPIĆ I LECZYĆ), ale b. chory KARAT zniknął , bo hodowca poczuł pismo nosem. Panie zrobiły zdjęcia - były ciasne kojce , a suki z młodymi leżały w odchodach. Okazało się , iż "hodowca" miał układy tam , gdzie wystawiają metryczki i tak biznes się kręcił ! Pani z OCHRONY ZWIERZĄT powiedziała , że hodowcy nie martwi fakt , że wszystkie pieski z miotu nie schodzą , bo pozostałe trafiają do..., na zachód , gdzie ze skórki wyrabiane są mięciutkie "bibeloty". Ocaliłam KORALA , ale KARATA mimo pomocy nie udało się. Przepraszam za niemiły komentarz , ale tak wygląsa PSIE ŻYCIE nawet TYCH RASOWYCH.
54. Dodane przez x, w dniu - 09-09-2011 18:00
do kom. 3 
...bo psy z rodowodem nie gryzą... masz pojęcie o czym piszesz?
55. Dodane przez wstyd, w dniu - 10-09-2011 21:53
Popatrzcie na zdjęcia stamtąd i sami oceńcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zdjęcia na stronie gostyńskiej policji. Koszmar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pies to zwierze hodowane do kontaktu z człowiekiem, więc tego kontaktu potrzebuje od samego początku. Nie dziwmy się potem, że niektore psy są agresywne......................... A najbardziej przykre jest to,że ten Pan to rolnik. Znam wielu i wszyscy kochają zwierzęta.
56. Dodane przez iwa, w dniu - 11-09-2011 12:23
LUDZIE ZASTANÓWCIE SIĘ CO BĘDZIE Z TYMI BIEDNYMI SUCZKAMI KTÓRE NIE BĘDĄ ZARABIAĆ PO WPROWADZENIU USTAWY.WY OBROŃCY ZWIERZĄT JESTEŚCIE ŚWIADOMI ŻE JEŚLI KTOŚ MA 10 I WIĘCEJ PSÓW NAGLE NIE BĘDZIE MÓGŁ SPRZEDAĆ SZCZENIĄT TO ZCZEGO WYKARMI TE SUNIE.BĘDZIECIE CHODZIĆ I ZBIERAĆ TE PIESKI PO ULICACH LASACH I NIDAJ BÓG JESZCZE GORZEJ.CZY KTOŚ W TYM OWCZYM PĘDZIE POMYŚLAŁ O SAMYCH POSZKODOWANYCH-PIESKACH. TERAS MAJĄ WODE I JEDZENIE DACH NAD GŁOWĄ CIASNY ALE W Ł A S N Y.LUDZIE O CO WAM CHODZI O DOBRO PSÓW CZY NISZCzENIE TYCH CO ZARABIAJĄ.PS. KUPIŁAM ZA DUŻE PIENIĄDZE PSA Z RODOWODEM W KĘPNIE.CHCIAŁAM ZAŁOŻYĆ HODOWLE JAK NALEŻY A WTEDY WYZNAWAŁAM WIARE RASOWY = RODOWODOWY.CÓŻ WŁAŚCICIEL OSZUST ZAREJESTROWANY W ZWIĄZKU ZNANY SPRZEDAŁ PSA KTÓRY NIE NADAWAŁ SIĘ NA WYSTAWY GDYŻ BYŁ MOCNO NADPOBUDLIWY.GDY ZADZWONIŁAM PO WIZYCIE W MOIM ZWIĄZKU WYŚMIAŁ MNIE I ZAPROPONOWAŁ ŻE GO ODKUPI ZA PÓŁ CENY .7 LAT TEMU 2500 TO MAJĄTEK ALE DLA ZAREJESTROWANEJ HODOWLI W ZWIĄZKU KYNOLOGICZNYM TO PESTKA JEDEN KLIJENT= JEDEN PIES Z GŁOWY I PAL LICHO.POZDRAWIAM NAWIEDZONYCH W OWCZYM PĘDZIE ZASTANÓWCIE SIĘ CO ROBICIE.
57. Dodane przez Paulina, w dniu - 11-09-2011 22:20
Nie znacie sie to po co wtrącacie sie nie w Wasze sprawy,gdybyscie tam byli i widzieli to na wlasne oczy wtedy mozecie sie wypowiadac a nie w taki sposob krzywdzic swoimi uwagami tych NIEWINNYCH ludzi!
58. Dodane przez xxx, w dniu - 12-09-2011 08:54
Zdjęcia mówią wystarczająco dużo... 
Niewinnych? Śmiech na sali. Niewinne to są te psy, żyjące w takim syfie i ciasnocie. To one są krzywdzone.
59. Dodane przez iwa, w dniu - 12-09-2011 13:52
do xxx JEST TAKIE POWIEDZENIE BARDZO STARE ALE JAKŻE TRAFNE (JAK NIE MASZ CO ROBIĆ WEŻ SIE DO ROBOTY , A NIE WYPISUJESZ GŁUPOTY)LUDZIE TEŻ ŻYJĄ W CIASNOCIE I KOGO ZA TO UKARAĆ - BIEDNYCH RODZICÓW ŻE MAJĄ TYLE DZIECI I MAŁE MIESZKANIE I SĄ NIEDOŻYWIONE.MOŻE JAK POMOŻECIE LUDZIOM TO WEŻCIE SIE ZA POMOC CZWORONOGOM.KAŻDE ZDJĘCIE MOŻNA ZROBIĆ TAK ŻE WYJDZIE BRZYDKO I PONURO ZWŁASZCZA JAK SIĘ CHCE.WEŻ TE PSY KARM ALE NIE SPRZEDAWAJ SZCZENIAT ZABIERZ DZIECIOM SWOIM I DAJ PSOM .LUDZI DO KOJCA A PSY DO SWEGO DOMU WPUŚĆ.BRAWO HIERARHIE POGUBILEŚ IKSIE.(CO NIE ZNACZY ŻE NIE MOŻNA POPRAWIC BYTU PSÓW )
60. Dodane przez xxx, w dniu - 12-09-2011 16:58
A ty komu pomagasz? Ja mogę pomagać komu chcę i z reguły wybieram zwierzęta (choć i ludziom pomagam). Kocham takie komentarze. Mogę pomagać komu zechcę, a takie osoby wypominające to zwykle nie pomagają nikomu. Uważam, że zwierzęta my sprowadzamy na ten świat i należy im się pomoc. One same sobie nie poradzą. Traktujemy się jako wyższych od zwierząt więc do nas należy odpowiedzialność za ich los. Uważasz, że policja specjalnie zrobiła złe zdjęcia? Spływający mocz, odchody, ciasne kojce. Szczeniaki w klatce dla gryzoni? To są fakty! Mam psy, karmie je i nie sprzedaje. Daję jakoś radę. Ludzie mogą decydować o swoim życiu, psy nie. Chyba ty pogubiłaś hierarchię. Komentarz o ludziach w kojcach pozostawię bez komentarza, bo po prostu żal. Co ma poprawa warunków psów w takich miejscach do biednych ludzi? Ja pomagając psom nie zabieram ludziom. Warto to przemyśleć.
reklama
61. Dodane przez iwa, w dniu - 12-09-2011 17:29
Moze masz i racje,tylko żeby powodem tego zamieszania było faktycznie złe bytocwanie tych piesków a nie to że sprzedaje szczenieta.Znasz hodowle psów rodowodowych ? koło warszawy maja po kilkanaście a nawet więcej i nie mają ich w domu tylko w kojcach i wiele jest poniżej normy.sama trafilam do takiej.
62. Dodane przez xxx, w dniu - 12-09-2011 19:39
Zdaję sobie sprawę, że hodowle psów rodowodowych też bywają złe. Dlatego należy sprawdzić miejsce zanim się kupi psa. Na tą chwilę gdyby w tej akurat "hodowli" były dobre warunki nikt, by nie mógł nic zrobić. Na razie takie jest prawo.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj