Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Lipno rezygnuje z usług MZK

Lipno rezygnuje z usług MZK

Lipno rezygnuje z usług MZK

03.10.2011. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_solarisylno.jpgOd stycznia autobusy linii 4 leszczyńskiego MZK nie będą jeździć do Wilkowic. Gmina Lipno wypowiedziała zawartą 14 lat temu umowę z miejską komunikacją. Mamy lepszy pomysł, wewnętrzną prywatną linię gminną – wyjaśnia wicewójt Grzegorz Szulczyk.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Miejski Zakład Komunikacji poinformował, że wójt Lipna wypowiedział umowę na świadczenie usług na terenie gminy. Przez ostatnie 14 lat autobusy miejskie linii 4 dojeżdżały do Wilkowic. Jesteśmy zaskoczeni tą decyzją - przyznaje dyrektor
MZK Bolesław Poślednik - nie wiemy, jakie są jej powody. Poślednik zapewnia, że zakład nie otrzymywał żadnych skarg na funkcjonowanie linii, także urząd nie nie próbował renegocjować umowy. Wypowiedzenie nie zawiera zaś żadnego uzasadnienia. Tak więc MZK do Wilkowic będzie jeździć tylko do końca roku, a od stycznia linia nr 4 będzie miała pętlę na ul. Spółdzielczej.
Wicewójt Lipna Grzegorz Szulczyk mówi, że usługi MZK nie zaspokajały potrzeb mieszkańców gminy. Autobusy dojeżdżały tylko do Wilkowic - powiedział Radiu Elka - do sali wiejskiej, czyli obejmowały tylko część wsi. Mieszkańcy innych miejscowości czuli się tym pokrzywdzeni, w dodatku MZK przysłało gminie informację o podwyżce gminnej dotacji do kursowania autobusów; obecnie wynosi ona 4,5 tysiąca złotych miesięcznie. Mamy przewoźnika, który deklaruje, że w tej samej cenie zorganizuje gminną linię komunikacyjną - mówi wicewójt - obejmowałaby ona większe miejscowości, kursowałaby też do Leszna; w zależności od potrzeb jeździłby autobus lub duży bus. Nowa linia ma ruszyć od stycznia, choć Grzegorz Szulczyk zastrzega, że na razie trwają analizy jej opłacalności. (jad)
 
Komentarze (130)
1. Dodane przez Maćka, w dniu - 03-10-2011 11:53
Kto zbiera podpisy na referendum w sprawie odwołania wujta?! chcę się podisać i to obiema rękami!!
2. Dodane przez ale jaja, w dniu - 03-10-2011 11:54
za dotację 4,5tys zł będzie jeździć od Leszna przez Wilkowice, Lipno, Gronówko do Leszna. Taka pętelka. Dodając że w autobusie będzie 5 pasażerów a w tym 3 emerytów (jadących za darmo). Ten przewoźnik to albo samobójca albo jest to kolejny przekręt. Czy ktoś pomyślał jakie będą koszty dzierżawy od miasta Leszna wiat przystankowych w Lesznie? No bo chyba władze miasta Leszna nie zgodzą się na nowe przystanki za darmochę!
3. Dodane przez :/, w dniu - 03-10-2011 12:26
i czym ludzie do eurocomfortu dojada zima;/
4. Dodane przez QQ, w dniu - 03-10-2011 12:48
Kiedy referendum??? Wpisujcie sie kto jesta za jego odwołaniem!!!
5. Dodane przez Edzia, w dniu - 03-10-2011 13:04
Może coś w końcu będzie jeździć rownież w soboty, bo to jest skandal. Nie wszyscy mają samochody bądź prawa jazdy, jak np. młodzież.Wystarczą dwa kursy ok.10.00 z Wilkowic i ok.15.00 z Leszna. Panie wójcie mam nadzieję, że jak popsuje mi się samochód bądź bedzie snieg będą miała czym dojechać do pracy.
6. Dodane przez Kasia, w dniu - 03-10-2011 13:17
No super. Po prostu sam sobie strzela w kolano. Chcę widzieć tego chętnego ktory za taką sumę jeździ po gminie i jeszcze musi na tym zarobić. Chyba że sam wojt w godzinach pracy bedzie jeździł swoim samochodem. W końcu ma duży samochod. A czego sie nie robi dla mieszkańców?! Poczekamy zobaczymy. Teraz nie tylko wyłączone światło zimą, ale jeszcze na pieszo do Leszna rano . Mieszkańcy Wilkowic (bo tam wójt wygrał) tego chcieliście?
7. Dodane przez Do 3, w dniu - 03-10-2011 13:27
Jak czym no autobusem nr 4 bo Leszno nie likwiduje tej lini tylko zmienia się koniec trasy na Spółdzielczej.Ja to bym te 4 wysłała na Gronowo bo my mieszkańcy oś Przyjaźni czy Sułkowskiego moglibyśmy dojechać do Gronowa.Bo na dzień dzisiejszy to dojazdu do Gronowa nie mamy.I tam zrobić pętle i z powrotem przez Spółdzielczą w stronę Leszna.Może Pan Poślednik przemyśli tę kwestię i się zgodzi na takie rozwiązanie.
8. Dodane przez jan, w dniu - 03-10-2011 13:33
Za moment Rydzyna zrobi to samo. MZK przerzuca koszty zakupu nowych autbobusów na Gminy.
9. Dodane przez ewa, w dniu - 03-10-2011 13:41
Ja tez się chętnie podpiszę i setki innych mieszkańców gminy!!!
reklama
10. Dodane przez loony, w dniu - 03-10-2011 13:43
I tym sposobem na przystanku kolejowym Wilkowice nie będą wsiadać 2 osoby, a jakieś 200, tyle ile jeździło autobusami między 7 - 9. 
No to szanowny Pan Homski niech się żegna ze stołkiem. To, że on nigdy nie jechał autobusem tej linii to nie znaczy, że nikt tym nie jeździ.
11. Dodane przez dyzio, w dniu - 03-10-2011 13:50
bedzie furmanka i dwa koniki :)
12. Dodane przez mieszkaniec Wilkowic, w dniu - 03-10-2011 13:57
dot.wpisu Jana nr.8 
Słyszaleś dzisiaj wypowiedź w radiu ELKA wicewója Szulczyka, który poinformował,że MZK zaproponowało na przyszły rok niewielką podwyżkę w kwocie 200 zł.Rzeczywiście za te pieniądze to można kupić wagon papierosów, a nie spłacać zakupione autobusy, które jak mi wiadomo zostały w całości spłacone przy dużym udziale środków z Unii Europejskiej.Po co mącisz ludziom w głowach, jak masz zielone pojęcie w tej kwestii.
13. Dodane przez mm, w dniu - 03-10-2011 14:00
Może nie tylko centrum Wilkowic zacznie się liczyć ale także koniec od strony Święciechowy my mamy 1,5 km do przystanku a żeby tam dojść trzeba iść drogą bo chodnika brak!!!!!! A dzieci do szkoły idą ruchliwą drogą a zimą nie trudno o wypadek !!! Mam nadzieję że w końcu wójt coś zrobi w tym kierunku!!!Bo niedługo kadencja się skończy!!!
14. Dodane przez kasia, w dniu - 03-10-2011 14:06
Zarządzanie w Gminie Lipno 
= O 
Szkoda tej Gminy.
15. Dodane przez Marian ze Sulejewa, w dniu - 03-10-2011 14:35
ludzie ale was pogielo, to choroba nienawisci. Co maja powiedziec ludzie z innych miejscowosci. Czy tylko Wilkowice i to centrum , jest gmina Lipno? My mieszkancy innych miejscowosci nie mamay autobusow i bardzo sie cieszymy z tej propozycji. Brawo Wojt !!!!!!!!!!
16. Dodane przez zz, w dniu - 03-10-2011 14:35
Ja jestem za referendum. Skończmy ta farse!!
17. Dodane przez rej, w dniu - 03-10-2011 14:36
Mowcie co chcecie przeciwnicy wojta, ale robi dobra robote dla gminy i to was boli
18. Dodane przez Jadwiga, w dniu - 03-10-2011 14:37
Może wreszcie i do nas dojedzie autobus: do Sulejewa, do Górki Duchownej, do Ratowic, do Koronowa, do Żakowa?????
19. Dodane przez Smerda Jajeczny, w dniu - 03-10-2011 14:46
Komunikacja w Lesznie to kicha z wodą, wydostać się z Gronowa w niedzielę - zostaje z buta lub rowerem.
20. Dodane przez HA HA, w dniu - 03-10-2011 14:47
To jest chore cała Gmina jest chora Kto tych ludzi wybrał Takiej władzy w Gmine pożałować puszczą nas z torbami.W pierwszym atobusie pojedzie sam Homski bo będą robić zdjęcia.
21. Dodane przez Źle się dzieje, w dniu - 03-10-2011 15:51
(...)Moim zdaniem wójtowie nie doczekają końca kadencji, bo podczas ich nieudolnych rządów afera goni aferę. Wylecą z wielkim hukiem.
22. Dodane przez Do 17, w dniu - 03-10-2011 15:52
Mów co chcesz zaślepiony PSYCHOFANIE wójta. Dobrej roboty nie zrobili jak na razie ŻADNEJ. (...)
23. Dodane przez Jeszcze 3 grosze, w dniu - 03-10-2011 15:06
Jeszcze jedno. Wójt zlikwiduje linię miejską a nie powiedział jeszcze że na 100% uruchomi inną bo trwa analiza opłacalności.
24. Dodane przez do kom.15, w dniu - 03-10-2011 15:53
czyżby wicewójt napisał komentarz a może Stafan Knapik? Jaką dobra robotę? 
w szkołach strach, w urzędzie strach, zwalniani kończą w psychiatryku, kultury zero, zamknięta biblioteka w Wilkowicach, w Lipnie podstawowej książki nie umieją znaleźć, co ostatnio było nowego w GOK w Lipnie ? Rodzice piszą petycje w obronie dyrektorki szkoły w Lipnie, czasem pracy woźnego w szkole w Wilkowicach zarządza radny Szturo! To jest dobra robota?! (...) Ale tego chcieliśmy. 
A te świetlice z funduszy unijnych to jeszcze za poprzedniego wójta. Na razie nie widzę żadnej dobrej roboty.A czas ochronki się skończył. Można odwołać wójta i jestem za!
25. Dodane przez tera ja, w dniu - 03-10-2011 15:14
Wy sie ludziska nie znocie - ja żem slyszoł co tera w gminie nom lutnisko zrobiom i se bedziem helikupterami lotać do Lyszna. Na poczuntek mo być jokiś wiatrolot zes starygo trabanta a potym stych witrokuf co je mieli stawiać bedum te helikuptery wef studole Antka skłodać. Po co wom te ałtobusy?
26. Dodane przez Ja. z Lipna, w dniu - 03-10-2011 15:56
Myślę sobie, że na ocenę pracy wójta trochę za wcześnie. Dajcie się ludzie wykazać człowiekowi a za 3 lata oceniajcie! Stara gwardia poprzedniego wójta nie może pogodzić się z porażką i ciągle coś krytykuje. Popatrzcie co wasz idol dla nas zrobił??? Z(...)co tu gadać. Wiele można by było ocenić na minus z jego kilku kadencji. A teraz dajcie ludziom pracować. Nie wszyscy na nich głosowali ale ktoś ich wybrał! Nie dzielcie społeczeństwa na pół bo niektórzy skutecznie to robią ziejąc z nienawiści do wójtów. Bierzmy się do roboty dla dobra nas wszystkich, lepiej zastanówmy się jak pomóc a nie przeszkadzać i powstrzymajmy się od zbędnych komentarzy.
27. Dodane przez Maratończyk, w dniu - 03-10-2011 16:04
A co wyście myśleli. Kupcie sobie malucha i też dojedziecie. A kto nie ma prawo jazdy to (...). Zawsze jest ktoś kto jedzie autem w danym kierunku. nauczcie się ludzie jednego. Trzeba sobie radzić w życiu a nie płakać. Homski robi dobrze. I tak powinno być. Oszczędności muszą być.
28. Dodane przez Hmm..., w dniu - 03-10-2011 16:44
Ktos musi wreszcie zrobic pierwszy krok by przerwac rzady tych dwoch nieudacznikow. Dziwia mnie slowa poparcia dla obecnej wladzy bo ci ktorzy mieli okazje sie z nimi zetknac wiedza doskonaleze oni sie do tego wogole nie nadaja! Zreszta wystarczy zerknac w ich zyciorysy, czym sie wczesniej zajmowali, jakie szkoly konczyli i juz wiecej mowic nie trzeba. Wprowadzaja w naszej gminie podzialy, sieja psychoze a spoleczenstwo za ich nieudolne decyzje musi slono placic. I nie mowcie mi prosze ze pieniadze zostana w gminie bo za te pieniadze moglaby byc wyremontowana niejedna ulica i chodnik! Po prawie roku ich wladania gmina nie widaz ZADNYCH wymiernych korzysci bo do tych na pewno nie zaliczaja sie zdjecia z Jasnie Wielmoznym p. M.H na stronie i gazetce gminnej! Sa za to kary, odszkodowania, itd itp. Proponuje wiec zjednoczmy sie i zobaczmy ilu nas jest na prawde! Zalozmy wspolne konto na NK lub FB i zrobmy cos aby zakonczyc ta parodie. Na poczatek proponuje spotkanie wszystkich ktorym zalezy na tym aby ludzie wiecej sie z nas nie smiali, ze mieszkamy w gminie rzadzonej przez tych dwoch (...)
29. Dodane przez mieszkaniec Wilkowic, w dniu - 03-10-2011 16:44
Panie Szulczyk.Czy Pan rozumie to co pan mówi.Za 4500 zł chce pan zorganizować gminną komunikację ( to jest skomunikować prawie wszystkie miejscowości w gminie z możliwością dojazdu do Leszna) z jednej strony, a z drugiej tak górnolotnie nazwaną gminną komunikację w zależności od potrzeb wykonywać autobusem ( słownie jednym autobusem ) względnie busem ( słownie jednym busem). O ile wiem, bo często korzystam z komunikacji miejskiej MZK na linii"4' obecnie na tej linii każdego dnia niezależnie od siebie do Wilkowic MZK wysyła w obu kierunkach 2 ( słownie dwa autobusy)-pan chce załatwić całą gminę jeszcze pan nie wie, ale na pewno jednym autobusem względnie jednym busem z paroma miejscami siedzącymi. Tylko gratulować dobrego samopoczucia, wiedzy i znajomości zagadnienia.
30. Dodane przez mm, w dniu - 03-10-2011 16:59
A może by takie decyzje konsultować z mieszkańcami. 28 października było zebranie wiejskie w Wilkowicach i ani słowa o takich planach? 
Najpierw decyzja a później analiza kosztów nowego pomysłu- kolejność chyba nie taka?
31. Dodane przez S.Knapik do kom 26 i 27, w dniu - 03-10-2011 17:09
Klakierze otóż oświadczam ci, że większość tych ludzi, która głosowała na obecnego wójta DZIŚ ŻAŁUJE SWOJEJ DECYZJI. Z resztą wójt też żałuje i chciałby odejść ale zabrnął za daleko i wstydzi się do tego przyznać.
reklama
32. Dodane przez mmm, w dniu - 03-10-2011 17:29
dzień dobry wiecznie niezadowoleni mieszkańcy gminy lipno :) przez małe L ;)  
 
wójt wójtem, decyzje decyzjami ale pomyślmy globalnie 
linia nr 4 służyła tylko części Wilkowiczan a nie całej gminie - tak było od lat 
Na czyj wniosek MZK zrezygnowało z dojazdów do Lipna przez Mórkowo? wtedy (kilka lat temu) chociaż ludzie z Mórkowa i Lipna mogli skorzystać z propozycji MZK. Teraz jest tak że do przystanku mam (mieszkając w Wilkowicach) 25 minut marszem. Dzieci moich sąsiadów mają zimą pół godziny marszu do przystanku. Po co mi taka linia autobusowa? śmiechu warte 
 
ale zobaczymy co w zastępstwie zaproponuje nowy przewoźnik  
Czym nowym zachwyci nas pan wójt 
 
ja mu daję szansę - niech się wykaże 
oceniać będziemy na koniec kadencji  
 
a zmiany na zasiedziałych stanowiskach w Lipnie i nie tylko - akurat były potrzebne  
Sama wprowadziłabym jeszcze kilka ;)
33. Dodane przez mieszkaniec Wilkowic, w dniu - 03-10-2011 17:55
Chłopie!-zwracam się do p. Szulczyka.Szkoda twego bezcennego czasu 
(myśl nad innymi nietuzinkowymi rozwiązaniami dla dobra mieszkańców gm.Lipno) nad jakąś tam analizą opłacalności skoro masz sprawdzonego przewoźnika, który za 4500 zł zapewni mieszkańcom wszystkich wsi gm Lipno m.in. Radomicko, Sierpowo, Górka Duchowna,Smyczyna, a nawet Błotkowo jak i mieszkańcom Wilkowic w tym na końcu ul. Dworcowej i Święciechowskiej, Karolewka, a także mieszkającym pod lasem i w lesie sprawną komunikację gminną nie tylko między tymi wsiami, ale także dojazd i wyjazd z Leszna o częstotliwości i standardzie nie gorszym niż zapewnia to teraz MZK i za cenę nie wyższą niż stosuje obecnie MZK; dotyczy to wszystkich rodzajów biletów ( normalnych i ulgowych) oraz miesięcznych i dekadowych jak i możliwości korzystania z bezpłatnych przejazdów do woli przez wszystkie osoby, które ukończyły 65 rok życia.Jeśli taka Kanada- to bierz to w ciemno i nie trudź się skomplikowanymi obliczeniami i analizami, a Nobel pewny.
34. Dodane przez XYZ, w dniu - 03-10-2011 18:15
W transporcie nie jeden wpadł w poślizg z którego nie wyszedł cało.Czy jesteśmy świadkami początku takiego poślizgu?
35. Dodane przez Stefciu, w dniu - 03-10-2011 18:16
Prywatni przewożnicy są już w większości miejscowościach. Może akurat będzie dobrze. Ale tu nie chodzi o to. Mamy włodarzy z brakiem 
jakiegokolwiek doświadczenia.Za nasze 
pieniądze robią afery, za nasze pieniądze zrobili z czasopisma Głos Lipna brukowiec,za nasze pieniądze nie robią nic . Panowie Sz iH stop przemocy w Lipnie.
36. Dodane przez obserwator, w dniu - 03-10-2011 18:17
Komunikacja publiczna to nie zabawa w żołnierzyki.
37. Dodane przez 3xXXX, w dniu - 03-10-2011 18:58
Do wszystkich przeciwników obecnej władzy:ilu was jest -dwóch,trzech, bo sądząc po takich samych błędach ort.,gram. i styl.,to więcej was nie ma.Burzycie,bo sami nic nie umiecie -wielcy przegrani i nieudacznicy.Więc co robić?Zasiąść przed komputerem i pisać głupoty bez żadnych konkretów.Czy to wy zostaliście siłą odrąbani od koryta i teraz żal,(...).Z pustej kasy i Salomon...,ale ci, którym było jak w raju,teraz muszą żyć jak większość z nas. I co,teraz trudno,trzeba zastanowić się nad wydaną złotówką.Nareszcie coś sprawiedliwego.Mnie to cieszy.W tej swojej gminie nic innego wam nie wychodzi tylko referendum.Oszołomy niech wymyślą coś innego,mądrego,konstruktywnego i niech to opiszą -tu i teraz.Proszę podać przykład co można zrobić,żeby każdemu się to podobało, był zadowolony.Czekam niecierpliwie na odpowiedź, szczególnie od przeciwników obecnej władzy.
38. Dodane przez abc, w dniu - 03-10-2011 18:25
Panie Homski- TEN bus to ile będzie miał miejsc siedzących, a ile stojących i czy matka z dzieckiem w wózku też będzie nim mogła jechać? A jak na przystanku względnie trasie będą oczekiwać 2,3 matki z dziećmi w wózkach, czy będzie dla nich miejsce w tym busie? A drzwi będą się otwierać samoczynnie jak w autobusach MZK? Podobne pytanie dotyczy sprawdzonego przez was autobusu.A gdzie będzie można kupić bilety, bo w sklepach nic nie wiedzą.Chyba nie tylko w busie, bo będzie tak duże zainteresowanie, że dłużej będzie stał niż jechał.
39. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 03-10-2011 18:27
Gdzie będzie przystanek prywatnej komunikacji gminnej w Błotkowie?
40. Dodane przez Hany, w dniu - 03-10-2011 18:29
Czy jadąc busem prywatnej komunikacji gminnej z Mórkowa do Wilkowic zdążę w Wilkowicach na pociągi do Boszkowa?
41. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 03-10-2011 19:21
Brawo (...)nic tylko pogratulować :( :( A od stycznia kupuję rakiety śnieżne i (...) do szkoły na piechotę
42. Dodane przez gimnazjalista z Wilkowic, w dniu - 03-10-2011 18:32
Na jakiej trasie w Lesznie pojedzie prywatna komunikacji gminna gm.Lipno w Lesznie i gdzie będą przystanki w jedną i drugą stronę?
43. Dodane przez kuba, w dniu - 03-10-2011 18:33
o tak bedzie nowy transport dla ludzi.ciekawe czy bedzie ta sama firma co nasze dzieciaki ze szkoly i przeszkoli wozi. apo miesiacu dostaniemy pisemka"pasażer jezdzi na wlasna odpowiedzialnosc "a margines spoznien topewnie ze dwie godziny. a po kolejnym miesiacu autobusy bez swiatel bo tylko w naszej gminie to standard.pozdro dla normalnych
44. Dodane przez xxx, w dniu - 03-10-2011 18:42
Ale musicie przyznać, że Chomskiemu w dziesięć miesięcy udało się coś co nie udało się Chodorowskiemu przez dziesięć lat - POZBYŁ SIĘ SOŁTYSA Z WILKOWIC ! :grin
45. Dodane przez nowak, w dniu - 03-10-2011 18:54
Zlewicowane Leszno na słowo prywatny reagują jak podopieczni Che Guevary i Stalina. Ot takie miasto.
46. Dodane przez Bembenek, w dniu - 03-10-2011 19:22
Panie Wójcie Jak moja córka nie dojedzie do szkoły w 2012 roku to będę ją zostawiał pod domem Własnie PANUJĄCEGO wÓJTA A KOSZTY TEGO EKSPERYMENTU POKRYJE Z CZASEM GMINA LIPNO LUB PAN WÓJT ZADBAM O TO wILKOWICE UL rOLNA 22 OD 3 MIESIECY NIE JEST PAN W STANIE ZOBACZYĆ TEJ DROGI TYLKO OBIECUJE GŁOSOWANIE NA PANA TO POMYŁKA
47. Dodane przez ha,ha, w dniu - 03-10-2011 19:25
do kom37 nawet nie wiesz ilu jest 
przeciwników. Jak nie możesz sobie dać 
rady na tym stołu to sp........ 
Nieudacznikiem jesteś ty.
48. Dodane przez :), w dniu - 03-10-2011 19:57
i bardzo dobry pomysł panie Sz.....jestem za przynajmniej nasze babcie i dziadkowie ze spokojem będą mogli pojechać do miasta na targ w środe i piatek nie wspominając juz o wizytach u lekarza.......super dziekujemy.....
49. Dodane przez pasażer, w dniu - 03-10-2011 20:02
Panie Homski!-Gdzie będą punkty sprzedaży biletów miesięcznych i od kiedy będzie można je kupić i oczywiście w jakiej cenie na trasie Ratowice-Leszno.
50. Dodane przez Fajter, w dniu - 03-10-2011 20:25
Od stycznia do szkoły będę jeździł na łyżwach :grin
51. Dodane przez były mieszkaniec Leszna, obecn, w dniu - 03-10-2011 20:42
Panie Wójcie, jestem przekonany że, jeszcze jest czas, aby tą pochopną decyzję cofnąć. Uruchomić GPS w swoim samochodzie i podjechać do obecnego przewoźnika, chyba stać Pana na taki krok. W końcu jest Pan SZERYFEM, w czasie drogi do Leszna warto zanucić sobie piosenkę z westernu "W samo południe", dodaje odwagi.
52. Dodane przez Wilkowiczanin, w dniu - 03-10-2011 21:05
Homski popierałem Cie, ale po tym jak wyłączyłeś światło, wyciołeś drzewa w parku w Lipnie niezgodnie z prawem i jak teraz zlikwidowałeś MZK w Wilkowicach.... Po prostu jesteś skończony... Mam nadzieje że nowa linia będzie w tych samych godzinach kursować i w te same miejsca !!! (...)
53. Dodane przez UCZEŃ SZKOŁY..., w dniu - 03-10-2011 20:59
A panie Wujcie... 
Jak my uczniowie leszczyńskich szkuł,pracownicy leszczyńskich sklepów,zakładów mamy dojechać do leszna?? 
Mamy przez metr śniegu jechac rowerem czy iść z buta?? 
Czy może mamy sobie wszyscy kupić quady albo crossy?? 
Powinien się Pan zastanowić nad tym by jednak nie wycofywać lini nr.4... 
Bo naprawdę to będzię duże utrudnienie... 
:)  
Pozdrawiam
54. Dodane przez Mieszkaniec Smyczyny, w dniu - 03-10-2011 21:16
Goniembice, Górka Duchowna, Gronówko Klonówiec, Koronowo, Lipno, Mórkowo, Radomicko, Błotkowo, Ratowice, Smyczyna, Sulejewo, Targowisko, Wilkowice, Karolewko, Maryszewice, Wyciążkowo, Żakowo. To wszystkie miejscowości w gminie Lipno. Mam pytanie jak ci geniusze ds. lokalnego transportu zbiorowego w gminie Lipno mają zamiar to wszystko ogarnąć. To jest dobre do TELEEXPRESU w galerii ludzi "pozytywnie" zakręconych, a potem już tylko wyprawa do Sztokholmu po NOBLA w dziedzinie "ILUZJI". I to wszystko "busem". Panowie jesteście wielcy.
55. Dodane przez oburzony, w dniu - 03-10-2011 21:25
Panie Homski - jak to jest, bo wynika to z wypowiedzi pańskiego zastępcy- najpierw zerwanie umowy z MZK, a dopiero później analiza opłacalności takiej decyzji. Czy Panu coś się nie pomieszało?Nie powinno czasami być odwrotnie? Nie pozwolimy na byle jakie rozwiązania, czy propozycję jazdy być może zdezelowanym busem, czy autobusem kierowanym przez kierowcę będącego na emeryturze pracującego na umowę zlecenie.Są instytucje, które nam pomogą jak Państwowa Inspekcja Pracy,Inspekcja Transportu Drogowego, Policja itp.To nie jest groźba, to jest tylko ostrzeżenie.
56. Dodane przez mmm, w dniu - 03-10-2011 21:26
a jestem ciekawa jakim kosztem rzeczywistym dla gminy jest linia nr 4 
 
może takie informacje najpierw podacie mieszkańcom a nie mydlicie oczy obietnicami lepszego jutra?  
 
coś mi się zdaje że to ostatnia kadencja pana wójta ...
57. Dodane przez sąsiad, w dniu - 03-10-2011 21:31
Czy trasa prywatnej komunikacji gminnej będzie przebiegać także ul.Nową w Wilkowicach?
58. Dodane przez aa, w dniu - 03-10-2011 21:55
czas na wybory!!
59. Dodane przez Złośliwa, w dniu - 03-10-2011 22:42
W takim razie zapraszam pana wójta na kurs 4 w zimie po godzinie 7 rano, ciekawe jak tyle osób wpakują do busika skoro na pętli autobus już jest pełny.
60. Dodane przez Gutek, w dniu - 03-10-2011 22:46
po prostu nasz wójt jest wielki ,ciekawe kiedy odwiedzi swoich sasiadów z czekoladkami ,chyba niebawem bo konczy mu sie kadencja , zapraszam na ul Boczna ,niech wojt przyjedzie ze swoim przydupasem .
61. Dodane przez Andrzej Nowak, w dniu - 03-10-2011 23:10
No wójt Homski jest wyjątkowy. Startował do wyborów z hasłem "Nowoczesna Gmina" widocznie tak ją widzi. Bez oświetlenia, bez komunikacji, myślę, że wkrótce się okaże, że bez odśnieżania. Za to będziemy mogli spotkać się wszyscy w sali wiejskiej i sobie nachuchać, żeby było nam cieplej, to też sposób na oszczędności. Rok temu nikogo nie obchodziło, że dzieci uczą się w zimnych salach, nikogo nie obchodziło, że światła są gaszone.Napisałem skargę na wójta, ale radni pana Homskiego byli wręcz zachwyceni z tego powodu, że oszczędzamy na naszej wygodzie. A co do autobusu, jak wypowiada się wójt Szulczyk, nie ma on gotowego pomysłu tylko trwają dopiero analizy, a umowa już wypowiedziana. Taki ANALIZATOR z niego. 
Zastanawiam się na czym polegają te analizy, jak zubożyć społeczeństwo z dóbr XXI wieku. Ja proponuje zlikwidować stanowisko wicewójta i już zaoszczędzimy przynajmniej 7000 miesięcznie. Starczy na MZK może i na opał do szkoły, no i zaoszczędzimy na głupich pomysłach wicewójta. Szanowni mieszkańcy Gminy Lipno, czas na zmiany.
62. Dodane przez DO kom 37., w dniu - 03-10-2011 22:56
Twoja wypowiedź również nie jest poprawna pod względem gramatycznym, stylistycznym i interpunkcyjnym. Zanim zaczniesz krytykować innych, spójrz najpierw na siebie. Odwracasz kota ogonem, to obecny wójt i jego (obecnie już mała) świta siedzą przed komputerami i piszą komentarze. Zarzutów wobec obecnej władzy jest tak wiele, że nie sposób ich opisać w jednym komentarzu. Właściwie łatwiej byłoby wymienić, czego nie sknocili.
63. Dodane przez Andrzej Nowak, w dniu - 03-10-2011 23:03
tak sobie myślę, że gminnobus będzie dojeżdżał do spółdzielczej i od spółdzielczej 4ka, tylko, że wtedy to my mieszkańcy zapłacimy podwójnie za bilety raz w gminnobusiku drugi raz w MZK.  
A bilety będą do nabycia w Dino u koleżanki Celi. 
Będą też bilety turystyczne, dla chcących zwiedzić gminę autobusem. Będzie można założyć słuchawki i posłuchać o dokonaniach naszych wójtów na rzecz gminy Lipno. Wieczorem będzie odczytywana kronika gminna, czyli najpierw archiwalne wydania Wieści Gminy Lipno, a potem nowe numery Głosu Lipna a na projektorze będą wyświetlane zdjęcia wykonane przez radnego Szturo. I w ten sposób uprzyjemni się czas wszystkim podróżującym, no i pozna się lepiej gminę, w której mieszkamy.  
Panie Szulczyk, mogę podrzucić jeszcze kilka pomysłów.
64. Dodane przez Przeciwnik, w dniu - 03-10-2011 23:04
prywatny przewoznik,czyli autobusy takie jak do Osieczny, 20 letnie przywiezione z zachodu,prosze przyjść rano o 7 i zapakowac wszystkich do busa, lub po 15 z Leszna. Zbierał Homski podpisy przeciw wiatrakom, zbierajmy teraz podpisy przeciw Homskiemu. Komunikacja miejska dala rozwoj Wilkowicom, dzieciaki mogly dojeżdzać do szkoly, ludzie do pracy. Do Rydzyny jeźdił prywatny przewoźnik i co z tego zostało.Mozęmy zdecydowac odwołujmy wójta lub komunikacje!!!!!!!!!!!!!
65. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-10-2011 06:21
Wyborcy p.Homskiego na urząd wójta. 
Przed wyborami wielu z Was skusiło się na czekoladkę z wizerunkiem p.Homskiego, którą wręczał każdemu z Was osobiście p.Homski.Jaki dzisiaj" smakuje" ta czekoladka?. Czy czasem nie macie po niej kaca moralnego?
66. Dodane przez do kom.47 i 62, w dniu - 04-10-2011 09:09
Pytanie do 62:Czy świta obecnego wójta pisze sama na siebie głupie i niedorzeczne komentarze-coś ci się koleś pomajtało? A pisać,jak się okazuje można duuuużo, więc co stoi na przeszkodzie, abyś i ty popisał i mnie uświadomił.Chyba,że tematów brakuje. 
Do 47-zabolało nieudaczniku i prostaku-już bez wulgaryzmów zdania napisać nie potrafisz-gratuluję kultury, wykształcenia i polotu.Ps.Jeśli coś niezrozumiałe polecam słowniki.Dużo radości życzę w tym pięknym,słonecznym dniu(tobie nieudaczniku też).
67. Dodane przez leon, w dniu - 04-10-2011 09:46
Codziennie tiry (...)... drogi w Wilkowicach. Dlaczego nikt ich nie warzy. Policji na święciechowskiej juz nie widziałem rok czasu. 
Komendo policji w Lesznie pokażcie się z radarem a zieloni z wagami.
68. Dodane przez janek, w dniu - 04-10-2011 09:45
wiecie kto będzie tym przewożnikiem.  
 
Czuje, ze pojedzie za 3 tys miesiecznie. Ta osobą jest Pan znany radny, jezdzacy niebieskim busikiem - (...). - a co do busika to z 5 osób wejdzie. 
 
ja proponuję osługi taksówkarza gminnego, z każdej miejscowości dojedzie:)
reklama
69. Dodane przez list, w dniu - 04-10-2011 10:04
dzis tylko wilkowyje sie licza inne wioski w gminie moga chodzic na piechote do leszna. Znalezli sie milionerzy ktorzy musza miec dla siebie autobusy, A my co. Panie Wojcie niech pan zaorze te madre wilkowyje.
70. Dodane przez gm.osieczna, w dniu - 04-10-2011 10:06
a ja uwazam ze to jest dobry pomysł, jezeli AUTOBUS dojedzie do kazdej wioski, ja osobiscie mieszkam w GM.OSIECZNA, I ŻEBY JECHAC DO LESZNA TO BILET KOSZTUJE W JEDNĄ STRONĘ 6ZŁOTYCH, A WIEM ZE I DROŻEJ Z MOJEJ GMINY PŁACĄ, MOGŁA BY NASZA GMINA RÓWNIEZ NA TAKI POMYSŁ WPASC I ZROBIC TAKI AUTOBUS KTÓRY BY JEZDZIŁ PO GMINIE I DOWOZIŁ DO LESZNA TAKIEJ NIZ PKS, NIKT NIECHCE BY DOWOZIŁ NASZ W KAŻDE MIEJSCE, WYSTARCZY NA SKROMNY PRZYSTANEK PKS, SPACER BY KAZDEMU DOBRZE ZROBIŁ 
 
MAM NADZIEJE ZE IM SIE UDA TEN POMYSŁ
71. Dodane przez hi,hi, w dniu - 04-10-2011 10:13
do 68 ty wykształcony 
jaką szkołę kończyłeś 
Homski a nie Chomski
72. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 04-10-2011 10:21
Pięćdziesiąt cztery tysiące rocznie za wożenie tyłków jednych obywateli kosztem drugich, to dla tej małej gminy niemało. Chociaż pomysł wójta idzie we właściwym kierunku, to jest z zasady niesprawiedliwy. No bo z jakiej racji babcia z minimalną rentą, która nosa poza Lipno nie wychyla, dotować ma w podatkach przejazdy np. urzędasa który codziennie z komunikacji korzysta i nie dosyć, że z jej podatków jest utrzymywany , to jeszcze swoimi pomysłami utrudnia jej życie. 
Najuczciwszym rozwiązaniem byłaby oczywiście prywatyzacja przewozów, bez jakichkolwiek dotacyj z budżetu gminy.
73. Dodane przez Do kom 67, w dniu - 04-10-2011 10:22
Świta obecnego wójta, to TY! Jesteś klakierem. Zacznij używać słownika, bo twoje błędy są charakterystyczne. Ja wiem kim jesteś ale nie napiszę tutaj bo komentarz zostałby skasowany.  
Co do niedorzecznych komentarzy, to wymyśla je nieliczne już grono zagorzałych fanów obecnego wójta, pod różnymi pseudonimami. Na koniec rada dla ciebie: zajmij się czymś konstruktywnym.
74. Dodane przez Jacek do kom 66, w dniu - 04-10-2011 10:41
Po twoim komentarzu widać od razu, że polski system edukacyjny kuleje albo jakimś cudem ominął twoją osobę szerokim łukiem. Błąd na błędzie. Gdybyś miał choć odrobinę pojęcia o współczesnych technologiach wiedziałbyś, jak skonstruowany jest numer IP oraz że nie da się stwierdzić, kto skąd pisze. Tzn. da się ale ty tego nie zrobisz:) Co do twoich rad wujku DOBRA RADA, to może wymyśl jakąś także dla siebie bo chyba potrzebujesz zmian i pomocy. Przemawia przez ciebie niskie poczucie własnej wartości, a wylewane żale świadczą o nieudanym życiu osobistym. Od tego są specjaliści, wybierz się, to nie boli. Co do pracy przy świniach, to ktoś to niestety musi robić, może w ramach leczenia kompleksów popracujesz trochę w gospodarstwie? Może nie od razu ze zwierzętami, to mógłby być dla ciebie szok, bo niektóre z nich mają chyba odrobinę większe IQ. Jakieś proste zajęcia typu wyrzucanie gnoju. Zobaczysz, od razu będzie ci lepiej. Na świeżym powietrzu twoja główka zacznie lepiej pracować i może nie będziesz potrzebował więcej szukać poklasku obrażając ludzi lub wielbiąc swojego Wójta (siebie?).
75. Dodane przez Jedno słowo, w dniu - 04-10-2011 10:38
Na decyzji wójta poszkodowani są jedynie mieszkańcy Wilkowic. Wójt mógł uruchomić gminne autobusy dla pozostałych miejscowości ale nie musiał odwoływać "CZWÓRKI". Wilkowice są położone tak blisko Leszna, że autobus miejski mógł tu dojeżdżać, do pozostałych miejscowości niestety nie. Nic tego nie zmieni, bo nie da się przenieść miejscowości bliżej. Tyle. Czwórkę dla Wilkowic zostawić a resztę niech wozi wójt jakąś komunikacją. Chyba że miasto Leszno postarałoby się o przyłączenie Wilkowic do Leszna. Skończyłyby się problemy z Gminą Lipno dla tej wsi.
76. Dodane przez Menel, w dniu - 04-10-2011 10:54
ciezko macie w glowach i czym moje dzieci dojada smiech na sali
77. Dodane przez K., w dniu - 04-10-2011 11:02
Radny z Ratowic optował za skasowaniem kursow dla wilkowic a teraz to nieby zasluga wojta. Najpierw Jacek powiedzial NIE dla jednej tylko miejscowosci, gdzie jest reszta gminy ???
78. Dodane przez rozżaleni, w dniu - 04-10-2011 11:08
O Klonówcu to się w ogóle nie pamięta!My z wioski mamy jeden autobusu do Leszna!I to tylko w dni nauki szkolnej!Narazie jeździmy rowerami do Leszna...a co będzie zimą?
79. Dodane przez Lo, w dniu - 04-10-2011 12:07
Nie Obchodza mnie mieszkańcy innych wiosek maja w gminie pkp i niech z tamtąd startuja do miasta w którym i tak nie sa mile widziani jedyne z lipna jescze sa ogarnieci z innych wiosek im starcza gimnazjum do realizacji marzeń pracy w rolnictwie lub w budowlance... Wilkowice to ponat 50% gminy i mamy cierpiec bo ktos sie wybudował gdzies na jakies wiosce mam gdzies takie osoby wczy w wylkowicach autobus jedzie pod las jest tam jeden dom czy autobus jedzie po ta rodzine czy jezdzi do kazdego pod chate nie wszystko było dobrze kazdy musiał gdzies kawałek dojsc ale był w tym lesznie ale nie władza nasza jest tak bystra iz będa mieli swoja linie bardzo fajny pomysł moze jeszcze będziemy produkowac swoja wode pobijemy zywca Woda z goniebic... moze jeszcze jakies warzywa z klonowca pobijemy pudliszki bedziemy popularna gmina panie wójcie pomyslec na tym tyle pieniedzy kazdy na lewo będzie mogł zrobic ...
80. Dodane przez Jeden raz w głowe, w dniu - 04-10-2011 12:09
Co było na otatnim zebraniu... jeszcze troche dojdzie do zamieszek w wilkowicach potem cos sie stanie i wszystkim sie oczy otworza ludzie juz nie będa siedziec bezczynie ...
81. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-10-2011 13:09
Ludzie-czy Wy wiecie, że to już XXI w.Dot. wpisu 78 radny Jacek z Ratowic powiedział, albo komunikacja do Ratowic, albo nie tylko do Wilkowic.Gdzie sa te Ratowice i ilu mieszkam tam mieszkańców? 
Kiedy wreszcie zrozumiecie, że sprawiedliwie, to wcale nie znaczy równo.Czy wiecie, że nawet w bardzo bogatych Zjednoczonych Emiratach Arabskich nie wszędzie dociera komunikacja? A Wam się taka marzy i niestety na marzeniach skończy się.
82. Dodane przez Ja powiem tak, w dniu - 04-10-2011 13:16
Obserwując wcześniejsze wybryki wójtów zastanawiam się, kto ma wykonywać te usługi transportowe i co ta osoba ma wspólnego z wójtem. Podobna historia jest z firmą informatyczną obsługującą gminę. Polecam przyjrzeć się sprawie.
83. Dodane przez Itd., w dniu - 04-10-2011 14:17
Najbogatsza gmina w Polsce Kleszczów o dochodach podatkowych na mieszkańca 33.450zł nie ma komunikacji gminnej między wszystkimi miejscowościami tej gminy, natomiast w gminie Lipno o dochodach podatkowych na mieszkańca 11-krotnie niższych oczywiście będzie taka komunikacja i jeszcze zagwarantowany dojazd autobusem komunikacji gminnej z każdej miejscowości gm. Lipno do Leszna ( także z Ratowic) i to za około 4500 zł miesięcznie według wypowiedzi p.Szulczyka.Świat magii i iluzji, a może braku odpowiedzialności.
84. Dodane przez kurczak, w dniu - 04-10-2011 15:54
a swoja drogą, ile ten wicewójt musi się nawstydzić za te wszystkie nowatorskie pomysły wójta...
85. Dodane przez do mieszkańców, w dniu - 04-10-2011 19:33
zróbmy referendum !!!!!!!!!!!!!!!!
86. Dodane przez ...., w dniu - 04-10-2011 19:59
z tego co sie orientuje juz od pewnego czasu mowilo sie o prywatnym przewozniku gminy Lipno,ja jestem jak najbardziej ZA bo autobus nie tylko bedzie dojezdzal do Wilkowic ale i mniejsze wioski naszej gminy przestana być krzywdzone i rowniez do nich dojedzie...(mowa miedzy innymi o Koronowie,czy Ratowicach)
87. Dodane przez Damian, w dniu - 04-10-2011 20:08
Kolejna porażka Panie Wójcie. Kończ sam wstydu oszczędź. Pozdrawiam.
88. Dodane przez G..., w dniu - 04-10-2011 20:10
I znow wilkowice maja najwiekszy problem...do mnie autobusy nie jezdza wcale,aby starsi ludzie mogli jechac do Leszna musza isc na autobus do kolejnej wioski,teraz ok a co bedzie jak przyjdzie zima???Gratuluje pomyslu i zycze jak najszybszej realizacji,pozdrawiam:)  
Ps.W koncu ktos zaczal myslec tez o mniejszych wioskach a nie tylko o wilkowicach
89. Dodane przez Zainteresowany, w dniu - 04-10-2011 20:30
Panowie radni Ginter i Szturo. 
Jesteście radnymi wybranymi do Rady gminy Lipno przez mieszkańców Wilkowic.W obliczu tego co zaistniało decyzją wójta Homskiego ( też mieszkańca Wilkowic) do Was należy kolejny ruch.Mieszkańcy Wilkowic -Wasi wyborcy- muszą mieć jednoznaczne stanowisko w kwestii komunikacji publicznej do Leszna. Muszą wiedzieć, kto będzie przewoźnikiem, jakimi środkami komunikacji będą przewożeni, na jakiej trasie- czy jest uzgodniona trasa i przystanki w Lesznie- i według jakiego rozkładu jazdy, jakie będą obowiązywać bilety i ich cena ( czy taka sama jak w przypadku MZK), co z ulgami w tym bezpłatne przejazdy dla osób, które skończyły 65 rok życia, gdzie będzie można kupić bilety, co z biletami miesięcznymi i kto je będzie rozprowadzał, czy bilet miesięczny będzie tak samo wyglądał jak dotychczasowe MZK- bez zdjęcia, czy może ze zdjęciem itp.Taka informacja należy się mieszkańcom Wilkowic stąd w trybie nadzwyczajnym oczekujemy zwołania zebrania wiejskiego z udziałem wójta i udzielenie jednoznacznych odpowiedzi na podane wyżej kwestie.
90. Dodane przez Bezrobotna, w dniu - 04-10-2011 20:41
Gdzie te obiecane miejsca pracy? Zatrudnia się emerytów bo taniej. W bibliotece emerytka, w ośrodku kultury emerytka, w opiece społecznej emerytka.Byłyby dwa etaty dla bezrobotnej.
91. Dodane przez Sąsiad ze wsi, w dniu - 04-10-2011 20:57
Podobno pan Tadziu z Radomicka będzie sprzedawał w busie bilety :grin
92. Dodane przez zigi, w dniu - 05-10-2011 08:57
jestem ciekawy jak tylu mieszkańców wilkowic dostanie sie rano do lesza była petla lini 4 i kazdy mógł wysiasc w odpowiednim regionie iasta teraz zanim z tych woch przyjedzie zrobi petle to ja niewiem co 3 godziny bedzie jezdził ten autobus kto o tym pomyslał wogóle jak mozna podejmowac tak nieodpowiedzialne decyzje
93. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-10-2011 09:40
dot. wpisu nr 90 
Jeśli Pani jest bezrobotną to być może należy składać w gminie dokumenty, bo zapewne przy tak z rozmachem planowanym przedsięwzięciu komunikacyjnym i wręcz pionierskim w Europie wójt stworzy 2-3 stanowiska zarządzające transportem publicznym w gminie.
94. Dodane przez Do kom 93, w dniu - 05-10-2011 11:31
Racja, stanowiska zostaną stworzone w celach oszczędnościowych. Niestety są obsadzone już na długo przed swoim powstaniem znajomymi i krewnymi wójta.
95. Dodane przez mam pytanko, w dniu - 05-10-2011 13:21
wójt-vicewójt a przewodniczący rady to kto "sierotka Marysia"?
96. Dodane przez nn, w dniu - 05-10-2011 21:09
nie
97. Dodane przez obserwator, w dniu - 06-10-2011 07:05
Panie Wójcie, 
Myślę, że wielokrotnie przeczytał Pan wszystkie wpisy, które zapewne są pouczające i wskazujące, czego oczekują mieszkańcy gminy. Życzę powodzenia.Powodzenia, które zapewni mieszkańcom Wilkowic dotychczasowy standard w zakresie komunikacji miejskiej, a wszystkim pozostałym wsiom zagwarantuje dorównanie do standardu Wilkowic i to wszystko za 4500 zł miesięcznie.Inaczej będzie to tylko pozorne, populistyczne działanie przynoszące rozgoryczenie i wręcz oburzenie, a może jeszcze coś mocniejszego. My mieszkańcy gminy będziemy śledzić Pańskie poczynania,publicznie rozliczać i skutecznie jeśli będzie trzeba napiętnować.
98. Dodane przez iza, w dniu - 06-10-2011 09:49
Autobus do Koronowa, Ratowic, Górki Duchownej to jest strzał kolano z ekonomicznego punktu widzenia. Mieszkancy większych miast również powinni narzekać , że np do stacji pkp mają 30 min drogi lub godzinę.
99. Dodane przez Ja. z Lipna, w dniu - 06-10-2011 15:12
Jeśli poczytacie ogłoszenia na tablicach ogłoszeń w waszych miejscowościach to jest napisane, że będą spotkania na które zaprasza się zainteresowane osoby w celu ustalenia godzin w jakich autobus ma kursować. Jak na razie linia nr 4 dotyczyła tylko Wilkowic a teraz będzie transport do innych wsi gminnych. Czy to jest złe??? Ten sam przewoźnik będzie woził dzieci na basen i gmina pokrywa cały koszt dojazdu. Myślę, że fajnie że nasze dzieci skorzystają i będą za tanie pieniądze uczyły się pływać. Chyba że przeciwnicy obecnej władzy też wymyślą coś na nie. Bo wam to chyba już się w główkach przewraca. Cokolwiek nie zrobić to krytykują.Popieram pana który pisał o odrąbaniu od koryta. Nie umiecie pogodzić się z tym że poprzednie układziki się skończyły. Trochę pokory proszę.
100. Dodane przez magda, w dniu - 06-10-2011 17:26
panie wojcie.zlikwidowal pan perelke kultury jaka byla biblioteka w Wilkowicach.Przenosi ja Pan do jamy,ktora nie nadaje sie na biblioteke.Nie szkoda Wam dorobku kultury,ktory zniszczy sie w takich warunkach?
101. Dodane przez itd., w dniu - 06-10-2011 20:40
Panie Homski!Powiedział Pan cyt."Mamy już dogadanego przewoźnika prywatnego.(...)Po gminie będą kursować dwa autobusy i mieszkańcy nic na tym nie stracą.Wręcz przeciwnie, zyskają.(...) Do Wilkowic będzie kursowała ta sama liczba autobusów co do tej pory.Jeden autobus będzie kursował przez Wilkowice ( także do końca ul. Święciechowskiej i Dworcowej) Mórkowo ( i być może do Smyczyny) i Lipno natomiast drugi pojedzie przez Żakowo,Górkę Duchowną, Sulejewo, Ratowice, Koronowo,Wyciążkowo, Goniembice, Gronówko".Dotychczas na linii nr.4 do Wilkowic co potwierdza wpis nr 29 jeżdżą dwa autobusy MZK ( każdy w przeciwnym kierunku ) natomiast Pan jednym autobusem i do tego na znacznie wydłużonej trasie w samych Wilkowicach i dalej do Mórkowa przez Smyczynę do Lipna zapewnia, że do Wilkowic będzie kursowała ta sama liczba autobusów co mając trochę wyobraźni jest wręcz niemożliwe.Dotychczas na linii "4" z Wilkowic mamy autobus m.in. o godz.5 do pracy na 6, o 6 do pracy na 7, o 7 dla młodzieży, o 8, o 9 i powroty o godz.13,14,15,16,19. Wyjaśnię, jeżeli prywatny przewoźnik przyjedzie o godz.6 do Wilkowic i dalej pojedzie do Leszna ( na dzisiaj nie wiadomo dokąd i po jakiej trasie) i z powrotem wróci autobusem przez Wilkowice, Mórkowo, Smyczynę do Lipna, a później z Lipna do Leszna,to w Wilkowicach najwcześniej będzie około 7, a w Lesznie około 8.30- a co z dowozem osób na godz.7.00 do pracy zarówno z Wilkowic, ale także Lipna, Mórkowa, Smyczyny, bo przecież o to chodziło. Podobnie Będą wyglądać kolejne kursy stąd mija się p.Homski z prawdą mówiąc, że do Wilkowic będzie kursowała ta sama liczba autobusów.Z tego widać niezbicie, że w sposób znaczy pogorszone zostaną warunki komunikacji z Lesznem mieszkańców Wilkowic.Co do drugiej linii szkoda słów, bo rzeczywiście skoro mieszkańcy tych licznych wsi chcieli mieć komunikację z Lesznem, to ją będą mieć, ale czy tą komunikacją dojada każdego dnia do pracy szkoły, urzędu i wrócą z powrotem po pracy, lekcjach itp. to już odpowiedzcie sobie sami.I na koniec cały ten luksus tylko za 50.tys. zł rocznie i do tego bezpłatne przejazdy dla wszystkich, którzy ukończyli 65 rok życia ( tak jest w MZK) i bilety np.miesięczne ulgowe z Wilkowic do Leszna za mniej niż 35 zł.Polak potrafi.
102. Dodane przez lech, w dniu - 06-10-2011 20:32
państwo cos spicie referendum juz bylo oglaszane a tu nic moze wreszcie ruszycie sie a nie czekajcie na innych ze za was to zrobia pokazcie ze wy tez potraficie cos zdzialac panowie wojtowie nowa linia autobusowa zamkneli wam usta i skierowali was na inne tory ruszcie sie  
pokazcie sile
103. Dodane przez itd., w dniu - 06-10-2011 21:05
dot. mojego wpisu nr 101 
Podając orientacyjne wyliczenia czasu przejazdu nowej prywatnej linii podałem godz.7 w Wilkowicach, a winno być około 8 za co przepraszam. Ale z tego widać, że mając do dyspozycji tylko jeden autobus ( zakładając, że będzie cały czas sprawny)odstęp pomiędzy poszczególnymi kursami z Wilkowic do Leszna wyniesie około 1,5-2 godz. podczas, gdy obecnie na linii nr. 4 w godz. szczytu wynosi tylko około 1 godz. i to jest zasadnicza różnica pogarszająca sytuację mieszkańcom Wilkowic.
104. Dodane przez goska, w dniu - 06-10-2011 22:41
wilkowice niech sie juz ucisza,przeszkadza cos???to sie do Leszna przeniescie,bedziecie tam mieli wszystko pod reka i nie bedziecie musieli sie wysilac z pisaniem komentarzy....
105. Dodane przez zaineresowany, w dniu - 07-10-2011 06:57
Panie Wójcie! Kiedy na stronie internetowej Urzędu Gminy będą szczegółowe informacje dot. komunikacji gminnej( m.in. rozkłady jazdy, przystanki, ceny biletów, punkty sprzedaży biletów, miejsce zakupu biletów miesięcznych itp.)?
106. Dodane przez Hmm do 99..., w dniu - 07-10-2011 09:16
Piszesz ze stare ukladziki zostale zerwane?? To moze napiszesz cos o tych NOWYCH ukladzikach ktore zostaly zawarte przez jasnie panujacych nam wojtow....?? Ot, chociazby kwestia ubezpieczen i p. dyrektor szkoly w Lipnie.... Spojrz obiektywnie na to co sie w gminie dzieje a nie przez pryzmat "zjedzonej czekolady". Bo spora czesc mieszkancow juz dawno wyrzucila po niej zmiety papierek z marnym wizerunkiem wojta i wreszcie przejrzala na oczy... Szkoda ze tak pozno, ale jednak.... Przynajmniej organizacja referendum bedzie miala wieksze szanse i wreszcie powiemy OUT temu duetowi i ich "nowym ukladzikom"!
107. Dodane przez zirytowany, w dniu - 07-10-2011 12:23
Panie Homski! Powiedział Pan publicznie cyt."Mamy już dogadanego przewoźnika prywatnego".Mam pytanie czy Pan jako wójt może wydawać społeczne pieniądze na zasadzie dogadania jak na targu, czy według zasad obowiązującego prawa i procedur z tym związanych?Co na to Rada Gminy i inne kompetentne organy?.Czy takie postępowanie nie jest przejawem samowoli i bezprawia?
108. Dodane przez xyz, w dniu - 07-10-2011 12:51
Wójcie Homski-czy przewoźnik, który obecnie wozi nasze dzieci do szkoły w Lipnie mocno podstarzałymi autobusami też został dogadany, czy może wyłoniony w wyniku postępowania zgodnego z prawem?
109. Dodane przez zbulwersowany, w dniu - 07-10-2011 13:15
Panowie dlaczego Leszno ma wpuścić te parowozy do miasta. Leszno to miasto, które wiele robi dla ochrony środowiska, między innymi następuje wymiana ogrzewania w centrum miasta z węglowego na gazowe, to miasto w celu ochrony środowiska zakupiło nowoczesny tabor, który emituje naprawę niewielką ilość spalin. Leszno wzorem Berlina i innych europejskich miast powinno i musi zabronić wjazdu takim egzotycznym autobusom do Leszna. Poczytajcie panowie więcej na temat emisji spalin, a potem sobie wyobrażajcie, że poprowadzicie komunikację miejską po Lesznie. Te autobusy nie powinny opuszczać terenu gminy. Jeszcze raz proponuję poczytać o ochronie środowiska, a potem udzielać wywiadu w mediach. Proponuję wzorem wystawy maszyn zmęczonych wiekiem zorganizować podobną wystawę, ale autobusów. Pierwsze eksponaty na tą wystawę już macie.
reklama
110. Dodane przez Zuza, w dniu - 07-10-2011 14:30
czegoś nie rozumiem! W panoramie Homski podaje że ceny biletów będą tańsze, a dzień później na stronie gminy czytamy że cena nie ulegnie zmianie. A swoja drogą, jestem ciekawa kiedy wójtowie wypowiedzieli umowę MZK przez czy po sesji. Czy ktoś to wie?
111. Dodane przez abc, w dniu - 07-10-2011 14:45
dot.wpisu nr110 
Na bank przed sesją- przecież to takie normalne.Sprawdź na BIP Urzędu Gminy w Lipnie uchwały z ostatniej sesji.Nie ma tam uchwały w kwestii wypowiedzenia umowy MZK.Czyli Rada Gminy oficjalnie też nie zajmowała się tą kwestią.
112. Dodane przez Hi hi..., w dniu - 07-10-2011 16:18
Juz widze jak mariuszek i jego first lady celestynka sie gotuja jak czytaja te wszystkie komentarze... :grin
113. Dodane przez zorientowany, w dniu - 07-10-2011 20:42
"Nowe linie mają ułatwić dojazd do szkół, miejsc pracy, dworca PKP i szpitala jak również skrócić drogę do przystanków przede wszystkim dzieci i ludzi starszych. 
Wójt Gminy zapewnia, że nowe autobusy będą kursowały z tą samą częstotliwością (również w weekendy), a ceny biletów nie ulegną zmianie." Panie Wójcie, kto tu się mija z prawdą Pan czy Pana prawa ręka, który na stronie jednego z portali udzielił wywiadu w którym jednoznacznie określił się że ceny biletów będą niższe. Panowie wciskacie tym ludziom ciemnotę. Skąd ta pewność, że autobusy będą mogły wjechać do Leszna. Mieszkańców Leszna ani Panowie nie przekonają, ani nie zastraszą. A tak nawiasem poczytaj Pan trochę akty prawne, bo jako włodarz gminy należy mieć odrobinę wiedzy na ten temat.
114. Dodane przez abc, w dniu - 07-10-2011 20:51
dot.wpisu111 
Potwierdzam zgodność tego wpisu z faktami.Dnia 30 września 2011r. na stronie internetowej MZK( www.mzk.leszno.pl) w zakładce Aktualności pojawił się komunikat o wypowiedzeniu umowy dot. linii nr 4.Stąd prosty wniosek, że wójt Homski nie mając zgody Rady Gminy Lipno ( posiedzenie Rady odbyło się 3 października 2011r.) wypowiedział umowę wbrew przyjętej przez tą Radę uchwale w sprawie przekazania obowiązków w zakresie lokalnego transportu miastu Leszno, co było podstawą funkcjonowania linii nr.4 do Wilkowic.Jeśli Rada Gminy, która ustala zadania, kontroluje wójta, który ma obowiązek realizować m.in.uchwały Rady jest co należy domniemywać w cieniu wójta, to są tego takie efekty.Po owocach ich poznacie.Ile jeszcze trzeba tych owoców?
115. Dodane przez obserwator, w dniu - 08-10-2011 09:11
Jak brakuje wiedzy, umiejętności i kwalifikacji to niestety należy w te pędy ustąpić, a nie ośmieszać się i kompromitować.
116. Dodane przez itd., w dniu - 08-10-2011 09:16
Panie Homski! 
Autobusy dogadanego przewoźnika jakie spełniają normy EURO?
117. Dodane przez mieszkaniec Rydzyny, w dniu - 08-10-2011 09:24
U nas w Rydzynie gmina też dowozi dzieci autobusami do szkoły, ale w każdym autobusie jest opiekun odpowiedzialny za zachowanie dzieci i ich bezpieczeństwo w trakcie przewozu.Aż trudno uwierzyć, że w Lipnie jest inaczej i do tego jak poinformował jeden wpis te kuriozalne oświadczenia rodziców " przewóz na własną odpowiedzialność".Zastanawiam się, czy wśród mieszkańców gm. Lipno nie ma prawnika, który wreszcie reprezentowałby interesy mieszkańców gminy określone w szerokim tego słowa znaczeniu przepisami prawa?
118. Dodane przez nic sie nie stalo, w dniu - 08-10-2011 10:55
nie mamy oświetlenia, nie będziemy mieć autobusów, nie mamy sołtysa. Homski wszystkiego nas pozbawia.
119. Dodane przez gregorian, w dniu - 08-10-2011 15:34
wójcie jeszcze jest czas, aby się wycofać z tej decyzji. MZK Leszno niech realizuje kursy na dotychczasowych zasadach, a jeśli w innych miejscowościach jest potrzebny autobus podpisać z MZK umowę rozszerzającą zakres realizowanych połączeń. Jednakże proszę pamiętać, iż 4 jeździła już do Mórkowa i zainteresowanie tym połączeniem było znikome.
120. Dodane przez Do kom 117, w dniu - 08-10-2011 17:43
Mylisz pojęcia kolego. Dzieci w Gminie Lipno są dowożone do szkół przez innego przewoznika i są w autobusach opiekunowie. Chodzi o zwykłą komunikację tzw. podmiejską. Do tej pory była to linia nr 4 obsługiwana przez MZK z Leszna i trasa była z Leszna do Wilkowic. MZK nie zgadzała sie ani na przedłużenie trasy do Mórkowa , ani na inne miejscowości. Warunek był jeden , Gmina Lipno zapłaci w 100% za dodatkowe trasy.Również MZK groziła , że zlikwiduje nawet tą jedyną trasę nr 4 , jeśli Gmina nie będzie dopłacac MZK co roku coraz większe pieniądze. Dwóch radnych ( Pan Pawłowski i Pan Michalski ) żądali likwidacji dopłat a tym samym likwidacji komunikacji podmiejskiej do Wilkowic argumentując , że skoro nie ma takiej komunukacji w innych wioskach to dlaczego Gmina dopłaca do połączeń z Wilkowicami.( typowy syndrom Kalego ). Przewodniczący Rady Giny Pan Fedyk zaproponował rozważenie zwiększenie dopłat i wprowadzenie dodatkowej linni autobusowej do tych miejscowości Gminy które nie mają żadnych połączeń z Lesznem. Skoro zjawił się nowy przewoznik i zaproponował takie rozwiązanie to dlaczego z niego nie skorzystac , jeśli miałoby to ułatwi życie wszystkim mieszkańcom Gminy. W Górce Duchownej za kilka lat ma by zlikwidowana stacja PKP. Jak mieszkańcy i młodzież będą dojeżdzac do Leszna ?. Cały ten wrzask jest niepotrzebny ale jeśli nie będą wprowadzane nowe rozwiązania to nadal będziemy tkwic w marazmie. Również MZK spokornieje , konkurencja tu akurat jest potrzebna a do MZK zawsze można wrócic.
121. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 08-10-2011 21:43
Ciekawe z jaką obstawą wójt przyjdzie na zebranie w Wilkowicach. Coś czuje że będzie pospolite ruszenie. Pewnie będzie się sam bał przyjść, bo on sam to nic nie znaczy. Chyba że się rozchoruje i wyśle swojego zastępcę, w końcu za coś bierze kasę w urzędzie.  
Ktoś pisze o bibliotece,czemu się dziwicie? Ludźmi \"ciemnotą\" lepiej rządzić, można ich kupić czekoladką. Żądamy otwarcia biblioteki ale nie gdzieś w podziemiu gdzie wilgoć. Tylko w miejscu godnym kultury. Wiedza panie wójcie to dobro ponadczasowe, nie tak jak pana panowanie, które mam nadzieję niedługo się skończy
122. Dodane przez obserwator, w dniu - 08-10-2011 22:54
Taki jesteś pewny, że do MZK zawsze będzie można wrócić? Nie znasz uwarunkowań- MZK nie musi spokornieć, bo ich podstawowym zadaniem według mojej wiedzy jest obsługa transportowa miasta Leszna, a nie naszej gminy.MZK to nie biblioteka w Wilkowicach, czy szkoła w Lipnie, aby ze strachu klękał przed naszymi włodarzami.A tak nawiasem to odpowiedz sobie, dlaczego PKP chce zlikwidować stację w Górce Duchownej?Jeśli do tego dojdzie, to na pewno nie będą tego konsultować z naszym wójtem.Podajesz fakty, procenty, a niestety wydaje się, że jesteś delikatne określając dyletantem w tej sprawie.Pamiętam chyba na początku tego roku posiedzenie Rady Gminy w Lipnie w którym uczestniczył dyrektor MZK- trzeba było posłuchać jego wypowiedzi i merytorycznych argumentów, które sprowadzały się do tego, że MZK może wydłużyć linię nr 4 do Lipna, ale gmina będzie musiała dopłacać większą kwotę, gdyż przychody z biletów nie będą równoważyć kosztów z uwagi na nikłe zainteresowanie tego typu usługami.Dla mnie te argumenty były oczywistymi.Tak nawiasem, czytając wpisy publikowane wyżej, odnoszę wrażenie i chyba nie tylko, że cała ta akcja związana z rezygnacją z usług MZK i zapowiedź uruchomienia wewnętrznej prywatnej komunikacji gminnej bardziej przypomina pospolite ruszenie niż przemyślane i właściwie zdefiniowane i skalkulowane przedsięwzięcie.Typowe działanie populistyczne i niby dla świętego spokoju.Oby tylko nie okazało się, że od 1 stycznia 2012r. MZK nie świadczy usług na linii nr4, a przewoźnik prywatny z wielu względów o których mówią poszczególne wpisy tych usług nie może rozpocząć.
123. Dodane przez xyz, w dniu - 08-10-2011 23:02
Kiedyś do Rydzyny też była prywatna komunikacja z Leszna.Odpowiedzcie sobie na pytanie- dlaczego od wielu lat do Rydzyny na linii nr.12 jeżdżą autobusy MZK, a nie prywatnego przewoźnika?W Lipnie macie MZK i chcecie mieć" lepiej". Szerokiej drogi.
124. Dodane przez obserwator, w dniu - 08-10-2011 23:19
Mieszkańcy Wilkowic!Popatrzcie na trasę przebiegu autobusu proponowaną przez wójta tj. od Lipna przez Smyczynę, Mórkowo , Wilkowice ul Dworcowa, Wilkowice ul Święciechowska ( pytanie, gdzie ten autobus będzie zawracał- na czyim podwórzu) i dalej rzekomo do Leszna.Z tego widać, że trasa autobusu przynajmniej w wypowiedziach wójta została wydłużona kilkakrotnie w stosunku do obecnej linii nr.4, która obsługują równolegle dwa autobusy, jadące w przeciwnych kierunkach. Wójt Homski od 1 styczna 2012 chce wykonywać te usługi jednym autobusem i zapewnia nas, że częstotliwość autobusów się nie zmieni co oczywiście jest kłamstwem, bo przy takich założeniach( znacznie wydłużona trasa i jeden autobus) jest to niemożliwe.Czyli mieszkańcy Wilkowic jaką będą mieli komunikację z Lesznem.Taką, że nie dojadą do pracy, szkół itp. oraz nie wrócą z pracy i szkół w przeciwieństwie do obecnej komunikacji. Dziękujemy wójtowi mieszkańcowi Wilkowic.
125. Dodane przez itd., w dniu - 09-10-2011 11:48
Panie Homski! 
Jaki Pan ma wariant i przemyślaną koncepcję, gdyby się okazało, że dla prywatnej komunikacji gminnej ostatnim przystankiem w drodze do Leszna jest przystanek przy ul.Lipowej w Wilkowicach, przystanek wyposażony w wiatę przez p.Stróżyka tj. firmę Astromal, bo wcześniej były wpisy, że niekoniecznie miasto Leszno musi udostępnić swoje przystanki prywatnej komunikacji? Co wtedy- przecież Pan jako gminny strateg taką wersję musiał uwzględnić.Najpierw w sposób zapewne bardzo "cywilizowany" wypowiedział Pan umowę MZK, a teraz chce Pan rozmawiać z MZK lub PKS na temat możliwości korzystania w Lesznie z ich przystanków.Zapewne jest Pan oczekiwanym kontrahentem chociażby po przeczytaniu wszystkich tych wpisów?
126. Dodane przez oberwator, w dniu - 09-10-2011 15:32
Powyższe wpisy mogą co jest możliwe wskazywać na to, że prywatna gminna komunikacja publiczna wójta Homskiego jeśli już to dowiezie mieszkańców Wilkowic i pozostałych mieszkańców gminy Lipno do granic Leszna, a później 1-1,5 km pieszo i dalej już z MZK.Fajna perspektywa i brak monotonii- autobus względnie bus prywatnej komunikacji gminnej-relaks w formie intensywnego marszu i dalej autobus MZK.Należy zauważyć oryginalność rozwiązania i oczami wyobraźni widzieć tłumy zainteresowanych tą egzotyką. Aż ciśnie się pytanie, czy wcześniej będą sprzedawane miejscówki na miejsca siedzące w busie?
127. Dodane przez Fidel, w dniu - 11-10-2011 08:50
Pieszo do roboty chodzić !. W głowach się poprzewracało. MZK się zachciało. Zostać na wsi i miejsc pracy rodowitym Leszczyniankom nie zabierać. Postawić bramki na granicy Wilkowice - Leszno i wydawać przepustki. Zaraz się porządek zrobi. Panie Szulczyk niech pan zrobi z tymi ludźmi porządek. W końcu jest pan ich przywódcą.
128. Dodane przez do.kom.127., w dniu - 11-10-2011 18:08
szulczyk nie zapomnij palcem pogrozić. :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin
129. Dodane przez do kom.127., w dniu - 11-10-2011 20:29
a jak,on wam pokarze gdzie raki zimują,on wam udowodni. :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin
reklama
130. Dodane przez DO KOM 127, w dniu - 12-10-2011 20:14
Bo on przykładem, on panteonem. Szulczyk wie co robi. Wraz z Homskim są nie do pokonania. W nich cała nadzieja. :>:>:>:>
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj