Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Leszno arrow Starówka - jest źle, będzie jeszcze gorzej?

Starówka jest źle, będzie jeszcze gorzej?

Starówka - jest źle, będzie jeszcze gorzej?

12.10.2011. Radio Elka, Jarek Adamek
spotkstar.jpgStarówka podupada w zatrważającym tempie – twierdzą leszczyńscy kupcy, którzy spotkali się z prezydentem Malepszym. Ich zdaniem trzeba jak najszybciej znaleźć sposoby przeciwdziałania degradacji. Pomóc w tym może Marcin Rostowski - Menedżer Starówki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na spotkanie z prezydentem zorganizowane przez stowarzyszenie Starówka przyszło kilkudziesięciu kupców. Ich zdaniem sprawdzają się prognozy sporządzone kilka lat temu, przed budową Galerii Leszno. Przybywa sklepów z najtańszymi, chińskimi produktami, lombardów i second-handów - mówiła Danuta Balcerzak, wiceprezes stowarzyszenia - coraz więcej jest też pustych lokali, których nikt nie chce wynajmować. Według przedstawionych przez nią wyliczeń dotyczy to co trzeciego sklepu na Starym Mieście. Powody takiej sytuacji są trzy - kontynuowała
- kryzys gospodarczy, budowa nowych centrów handlowych i problemy z miejscami postojowymi w okolicach Rynku.

Podczas spotkania po raz pierwszy zaprezentował się Marcin Rostowski, powołany przez prezydenta na nowe stanowisko Menedżera Starówki, a właściwie do spraw rewitalizacji centrum miasta - tak bowiem jest określony w Urzędzie Miasta Leszna. Rostowski zastrzegając, że formalnie pracę zacznie od listopada nakreślił założenia swojego programu, dzięki któremu wygrał konkurs. Chcę by rewitalizacja przebiegała zarówno gospodarczo, jak i wizerunkowo - powiedział - ale również będę się starał o rewitalizację społeczną, czyli przeciwdziałanie degradacji i wykluczeniu mieszkańców centrum. Menedżer zapewnił, że będzie współpracować ze środowiskiem kupców i właścicieli nieruchomości, z kolei Danuta Balcerzak wyraziła nadzieję, że skorzysta z doświadczenia Stowarzyszenia Starówka.

Dyskusję zdominowała jednak sprawa parkingów. Kupcy argumentowali, że właśnie brak wystarczającej liczby miejsc w centrum jest kluczowym powodem, dlaczego przegrywają konkurencję z galerią handlową. Klienci zniechęceni krążeniem w poszukiwaniu parkingu rezygnują z zakupów i jadą gdzie indziej - mówili właściciele sklepów. Słuszności tej tezy dowodzi ich zdaniem praktyka zezwalania od czasu do czasu na parking na samym Rynku. Wtedy obroty znacząco rosną - zapewniali. Andrzej Gołdyn, prezes Stowarzyszenia Starówka postulował, że konieczne jest urządzenie w najbliższym czasie dużego parkingu w ścisłym centrum. Prezydent Tomasz Malepszy zapewnił, że miasto cały czas czyni starania o inwestora, który wybudowałby wielopoziomowy parking na działce między Alejami Krasińskiego i Przemysłową. Zauważył też, że właśnie za jego rządów pojawiła się praktyka wpuszczania zmotoryzowanych na Rynek, zwłaszcza przed Bożym Narodzeniem i Wielkanocą. Cieszę się, że zostało to przyjęte ze zrozumieniem przez mieszkańców - stwierdził, zaznaczając przy tym kategorycznie, że zgody na stały parking pod Ratuszem nie będzie. Na osłodę Malepszy zgodził się, by tymczasowy parking urządzić także w ostatnich dniach października, przed Wszystkimi Świętymi.

Była to właściwie jedyna konkretna konkluzja spotkania poza zapewnieniem, że wkrótce powinno dojść do kolejnego, tym razem także z właścicielami nieruchomości z centrum. (jad)
 
Komentarze (75)
1. Dodane przez rupert, w dniu - 12-10-2011 22:20
trzy razy w roku ich nie uratuje 8)
2. Dodane przez michał, w dniu - 12-10-2011 22:26
A Ci swoje.....Wolny rynek drodzy "kupcy" póki co istnieje więc myślcie jak zachęcić klientów swoimi usługami i towarami a nie mieszajcie w to władz miasta.One nie są od tego.
3. Dodane przez leszcz, w dniu - 12-10-2011 22:30
No to dalej bieżcie ceny z kosmosu LESZCZYŃSCY KUPCY to pies z kulawą nogą się tam nie pojawi co myślicie że ludzie nie umią liczyć w poznaniu i we wrocku wszystko jest o wiele tańsze a jak są wyprzedaże to faktycznie są a nie tylko na afiszach
4. Dodane przez zx, w dniu - 12-10-2011 22:33
hmmmmmmmmmm, co robić? np. wprowadzić obowiązkową coraczną dotację miasta na konto Balcerzaowej w wysokości 1 000 000 zł na początek??? :grin :grin :grin
5. Dodane przez praktyk rewitalizacji, w dniu - 12-10-2011 22:40
skorzystac z doswiadczenia Stowarzyszenia Starowka - to jak strzal w stope dla mlodego... 
kolejny argument miejsca parkingowe... jak jest co robic i gdzie przebywac w rejonie starowki to chetni zawsze beda - ale u nas jest totalna klapa i to spowodowana przez samych wlascicieli.  
ostatnia konkluzja to parking w swieta na rynku to dla mnie juz zupelnie paranoja / to tylko uklon dla pewnego ukladu spolecznego by mogli sobie troche nabic portfel jak co roku zreszta 
zeby tylko nie marudzic wystarczy siegnac po sprawdzone wzorce tylko trzeba patrzec troche dalej niz czubek wlasnego nosa panie G i pani B.
6. Dodane przez ull, w dniu - 12-10-2011 22:53
puste lokale?moze za duze czynsze?miejsca parkingowe to niech kupcy wykupia abonament na caly parking przy narutowicza dla klientow trzeba inwestowac jak sie chce zarabiac przyslowie mowi jak nie posmarujesz to nie jedziesz no i moze ceny nizsze a nie marza 300% a chinszczyzny jakos w marketach nie zauwazylem same dobre marki i klienci placa i kupuja tylko tam sie dba o klienta a nie jak na starowce tylko zysk najtanszym kosztem to jest recepta za darmo sam mam biznes i wiem ze jak nie wsadze kasy to nie zarobie zasada stara jak swiat
7. Dodane przez asia, w dniu - 12-10-2011 22:54
a moze trzeba zaczac od obnizenia stawki zametr? ja wynajmuje 14m2 za 900 zl. to jest paranoja mieszkanie mozna za to wynajac
reklama
8. Dodane przez Prezes, w dniu - 12-10-2011 23:01
Problemem starówki są sklepy z kiepski towarem oraz ceny. Dlaczego ludzie wolą jechać do Poznania na zakupy? Bo tam w lipcu mają wyprzedaż odzieży letniej, a w grudniu zimowej. Niemal na samym początku sezonu. Poza tym my Polacy chcemy ubierac się coraz modniej a w leszczyńskich sklepach tego nie zdoędziemy. Poza tym magia "zagranicznych marek". A Leszno? Biednie. I jeszcze coś. Znam wielu ludzi, którzy nie są milionerami a w Poznaniu czy Wrocku w czasach promocji kupują w naprawdę drogich sklepach porządną odzież. A w Lesznie? Wszysscy wiedzą, że ubrania sa średniej jakośći, łatwo się psują. Poza tym osobiście nie przepadam za sytuacją, że od progu sprzedawca "chce mi pomóc", żuję gumę.  
jest wiele spraw do rozwiązania w leszczyńskiej starówce. Myślę, że jedynym wnioskiem i pomysłem radnych jest to aby na rynku zrobić rondo. Na śrdoku ronda będzie ratusz, a samochody będą jeździć dookoła niego. Tak żeby powstało coś nowego, niespotykanego, coś czego w Lesznie nie ma.
9. Dodane przez sputnick, w dniu - 12-10-2011 23:09
Ważne, że jest nowa ciepła posadka w UM. "Menadżer starówki" dobre. Oprócz bacznego poszukiwania nowych miejsc parkingowych pojawiających się tu i ówdzie i wyjaśniania co trzecim kupcom dla czego ich sklep przestał być rentowny, będzie również odpowiadał za pozytywne relacje z żulami i wyznaczał nowe miejsca w celu oddawania moczu latem w czasie relaksu w ogródku piwnym.
10. Dodane przez ... $, w dniu - 12-10-2011 23:14
Chyba dzisiaj nie zasnę z przejęcia. Tak mi bardzo żal właścicieli lokali handlowych na Starówce a najbardziej tego , który lokal o powierzchni 120 m2 chce wynająć za prawie 20 tysięcy na miesiąc :grin :grin  
 
Księga rodzaju mówi o 7 latach chudych i 7 latach tłustych. Niektórzy właściciele lokali i kamieniczek na Starówce tych lat tłustych mieli pewnie 4 razy 7 ...
11. Dodane przez ano, w dniu - 12-10-2011 23:22
ten chłopak to jest jakaś kpina. Były LPRowiec i Weszpolak i to nie najniższego szczebla z przeszłością w TVP za czasów rządów weń jego starszych kolegów. Co on może promować w UM, czym może zarządzać na starówce? Wszyscy wiedzą kto obejmuje stanowiska w tak zwanych wydziałach promocji. Robota tam polega na zlecaniu zadań firmą zewnętrznym, oprócz tego synekura
12. Dodane przez ano, w dniu - 12-10-2011 23:24
właśnie parking na rynku to interes pewnych osób które mają na to monopol, a nie żadne pójście na rękę kupcom.
13. Dodane przez Adams, w dniu - 12-10-2011 23:27
Cały czas to powtarzam, nie stać mnie na zakupy w Lesznie!!! 
KUpcy leszczyńsy żenua, zero pomysłu na przyciągnięcie klienta... i gotowi pomyśleć, że to my ( kupcy) jesteśmy dla nich( klienci).  
Teza o chińczyznie w galerii, no prawda hand made to tylko w Cepeli, ale tak poważnie to chińczyzna w normalnej cenie no bo w Rynku razy 300% marży. Przepraszam bardzo, czy kamienice w starówce są własnościa miasta Leszna, czy jak?? 
O co chodzi tym ludziom, nastawienie na klienta, krzywda się dzieje, bo jak nie było konkurencji to skazani wszyscy byli na nich tych biednych Kupców. Teraz niestety trzeba będzie zmienić samochód na nowy nie w rok tylko w cztery! 
pokory!!!
14. Dodane przez xxx, w dniu - 12-10-2011 23:59
dlaczego w innych miastach np poznań nie ma z starówka problemu i hipermarketów (brak ich w lesznie) jest sporo i "rynek"funkcjonuje.Rozwiązanie jest proste zamienic kamienice na rejstauracje,puby, miasto dało by dla takich chetnych np dotacje...kwestia checi
15. Dodane przez Foxie, w dniu - 13-10-2011 00:03
Szkoda, że Pani Prezes nie wspomniała o innych przyczynach, którymi być może są czynsze, które "zarżną" każdy mały biznes oraz po prostu nierynkowe ceny oferowanych towarów... Zasady wolnego rynku były, są i będą niezmienne (i czas, mili Państwo ze "Starówki", pogodzic się z faktem, iż Was ta zasada również dotyczy): każdy towar wart jest tyle, ile ktoś jest gotów za niego zapłacić i ani więcej ani mniej... 
Życzę więcej pokory, pracowitości i otwartości na rzeczywistość...
16. Dodane przez do ull, w dniu - 13-10-2011 00:05
Skoro masz własny biznes - to chyba powinieneś doskonale wiedzieć, ze markety to zupełnie inna forma handlu opierająca się na zupełnie innych zasadach i możliwościach ... Zgadzam się zaś z kom. 5 w kwestii Pana G i Pani B ... a na koniec dodam, ze jestem jednym z właścicieli kamienic na rynku w Lesznie ALE NIGDY NIE NALEŻAŁEM I NALEŻAŁ NIE BĘDĘ DO STOWARZYSZENIA STARÓWKA, które ma zaledwie kilkunastu członków a mogło by mieć min. kilkudziesięciu gdyby inna polityka tej grupy i inni jej głowni członkowie - z góry mówię nie mam na myśli siebie bo nie uważam się za osobę kompetentna do pełnienia tak ważnej funkcji w ostatnich czasach dla Leszczyńskiego Rynku jaką jest przewodzenie "Stowarzyszenia Starówka"
17. Dodane przez xxx, w dniu - 13-10-2011 00:36
Tyle lat trzepali właściciele lokali grubą kasę za wynajem i nadal by tak chcieli. Na szczęście się skończył monopol na najlepszy rejon handlowy. Ceny też nie zachęcają, a przeceny to tragikomedia. :( :zzz :eek
18. Dodane przez ASS, w dniu - 13-10-2011 05:11
PRZYCZYNA---DROGO KIEPSKO I JESZCZE RAZ DROGO!!!! :x :x
19. Dodane przez punisher, w dniu - 13-10-2011 07:03
Taki jest wolny rynek "drodzy" kupcy i właściciele kamienic. Tak się przyzwyczailiście "do kokosów",że teraz wam krzywda i boicie się, że nikt nie będzie u was wynajmował lokali za tak potężne pieniądze. Radzcie sobie sami, kiedy budowano supermarkety nikt się nie przejmował drobnymi sklepikarzami. Niech budują Galerie Leszno i Młyny skoro jesteście tacy pazerni.
20. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 13-10-2011 07:10
"To miasto umiera a Ty razem z nim". Prawda jest taka, że cyny za wynajem są paranoidalnie wysokie. Rozumiem, że każdy chce zarobić ale pamiętajcie że chytry dwa razy traci!!!
21. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 13-10-2011 07:14
Są 3 rozwiązania aby sytuacja się poprawiła. 
1. Obniżka "komornego" na Starówce. 
2. Postanie Goplany lub Plazy. 
3. Upadłość Galerii Leszno. (lol)
22. Dodane przez aaa, w dniu - 13-10-2011 07:17
Wasza zawiść jest przerażająca.Leszczyńskie piekiełko.Motto życiowe: wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.Ale jak już tam będziemy też skopiemy.Wieczne niezadowolenie z wszystkiego.Najlepiej przeprowadzic się do Poznania lub Wrocłwia.Będzie bliżej na upragnione zakupy.A jak tam będzie żle zostaje Warszawa,Paryż,Mediolan....Powodzenia w krytykowaniu.
23. Dodane przez obywatel leszna, w dniu - 13-10-2011 09:00
Tak jest-w centrum same parkomaty i (...)...z super cenami.Prawie każdy woli jechać do Galerii handlowych tam przynajmniej parking bezpłatny i czasami promocje. :roll :roll :roll
24. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 13-10-2011 07:35
BARDZO TRAFNE WYPOWIEDZI ALE leszczyńscy kupcy ze starówki TEGO NIE ZROZUMIEJĄ BO SĄ ZBYT PAZRENI
25. Dodane przez bonzzo, w dniu - 13-10-2011 07:35
leszczyńscy kupcy marzą chyba o chińskim modelu gospodarki z dotacjami od misata/pańtwa-ale to nie tu!!!!sprzedawaliście przez lata tandetę z marżami 300-500% ale się skończyło ja od 10 lat robię zakupy w Poznaniu i tam wydając na jednorazowe zakupy 1 tys. u was musiał bym wydać co najmniej 1,8 tys,.wasze przeceny -na wystawie do 70% wchodzisz do środka przecena tak i owszem ale na skarpetki z taką polityką to możecie tylko modlić się o naiwnych a jest ich coraz mniej !!!!
26. Dodane przez drobny przedsiębiorca, w dniu - 13-10-2011 07:38
Próbowałem wynająć w grudniu 2008 roku pod swoją działalność lokal. Właściciel zażądał stawki 40 zł netto za 1 m2 (nieruchomość położona przy al JP2), dla mnie to było za drogo. Lokal stał pusty do czerwca 2010 roku - prawie 19 miesięcy.A później się dziwią, że lokale stoją puste. Gospodarka się zmienia i trzeba się do niej dostosowywać.
27. Dodane przez Klient, w dniu - 13-10-2011 07:51
Przyczyna upadku? - drogo!!!! kiepski towar!!! pazerność właścicieli sklepów i kamienic!!!! Nawet wybudowanie Galerii Leszno pokazuje, iz właściciele z zewnątrz i sklepy sieciowe mają lepsze promocje niż miejscowi ( nie mówie o wyprz. np 20 albo 15 zł taniej)Nie będę podawał marek ale np. we Wrocławiu , po pierwsze więcej towaru!!!, przeceny i wyprzedaże o jakich w Lesznie mogą marzyc. Życzę zdrowia.
28. Dodane przez Michał, w dniu - 13-10-2011 08:04
Starówka w Lesznie umarła już dawno. Teraz leży pod respiratorem i czeka na wyłączenie zasilania. Tak wygląda diagnoza. 
Kilkunastu prywaciarzy przespało swój czas, a teraz zatrudniają menedżera i będą próbować rewitalizować. Ogarnia mnie pusty śmiech.
29. Dodane przez rem, w dniu - 13-10-2011 08:05
czegoś tutaj nie rozumiem; kupcy twierdzą, że pobudowanie parkingu przyniesie im wymierne korzyści; jest miejsce; miasto chce budować parking; niechaj kupcy zainwestują w parking; kto ma za nich inwestować? pytam się kto? a jak nie pasuje zwijać interesy i do MOPR-u
30. Dodane przez kemot, w dniu - 13-10-2011 08:23
Na całym cywilizowanym świecie jest taka naturalna tendencja... Ludzie robią zakupy jadąc do sklepu samochodem. Jadą tam gdzie łatwo jest zaparkować, a łatwo nie jest w centrach miast z wąskimi uliczkami. Dlatego powstają centra i galerie handlowe ulokowane na uboczach, gdzie bez problemu można wybudować przestronne parkingi. Handel się przenosi z centrum miasta na obrzeża. W centrum powstają wtedy puby, kawiarnie, restauracje, galerie sztuki i oczywiście banki. U nas w Lesznie banków już mamy sporo, czas na lokale gastronomiczne i rozrywkowe.  
Tylko czy ludzie w Lesznie mają pieniądze by masowo odwiedzać restauracje??? 
Nadzieja mogłaby być w młodych, którzy chcieliby spędzać czas na starówce, ale oni wolą duże dyskoteki poza centrum. Zostaje chyba tylko z rynku, nowego rynku i placu Metziga zrobić parkingi, wyburzyć kilka kamienic pod następne parkingi i mieć nadzieję, że w Lesznie nie powstanie już kolejna Galeria...
31. Dodane przez rr, w dniu - 13-10-2011 08:28
Ja od czasu gdy "Starówka" zaczęła blokować rozwój handlu, marketów w Lesznie przestałem kupować u leszczyńskich kupców.Trwam już w tym Panie G. i Pani B. od kilku lat, a takich jak ja jest więcej.
32. Dodane przez bina, w dniu - 13-10-2011 08:31
wyższe czynsze niech płacą to już nikogo na starówce nie będzie bo jak to jest że w Poznaniu się mniej płaci
33. Dodane przez lola, w dniu - 13-10-2011 09:06
PANIE G(...) SILOWNIE ZROB PAN TANSZA W GALERIII BO ZA ROK NIE BEDZIESZ MIAŁ KLIENTÓW TERAZ PRZYCHODZA BO TO MODA NA COS NOWEGO W GALERII na zaciszu chodziłam i było na poczatku full a potem ...ALE ZA CHWILKE BUM !!
34. Dodane przez JANICZAk, w dniu - 13-10-2011 08:44
To może Państwo własciciele i najemcy tych lokali na starówce zostana inwestorami wielkiego parkingu w centrum? 
 
Własciciel tej czy innej galerii , marketu musiał zakupic teren i wybudować miejsca parkingowe dojazdy / vide Tesko i OBI/ za swoje pieniądze a Państwo ze starówki chcieliby mieć to wszystko za pieniądze podatników. 
 
Nie płakac tylko brać sie do roboty !
35. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 13-10-2011 08:45
A może Pan Prezydent mógłby odpuścić i dać wolne dla parkomatów w soboty, tak jak to jest zrobione w Poznaniu. A tam także umieją liczyć, ale trzeba także zrozumieć handlowców. Natomiast nic Panie Prezydencie nie daje pozwolenie na wjazd w soboty na rynek. To jest nasza perełka i nie należy jej tak brudzić!!!
36. Dodane przez Olo, w dniu - 13-10-2011 08:46
Jeżeli dbam o własny interes to zrobię wszystko aby klient miał gdzie zaparkowac. Dlatego kupcy zamiast oglądać się na miasto sami powinni zbudować parking, aby klienci do nich przyszli. Galeria jak się buduje to też robi parking. A oni krzyczą "to nie fair", "nie budujcie galerii", "zróbcie parking". to przecież jest wolny rynek. Zrób kupco wszystko, aby klient przyszedł. Nie ma parkingu to go zbuduj! Wielcy biznasmeni a jakoś w tych kategoriach myśleć nie potrafią. Choć może potrafia ale szkoda kasy i najlepiej od miasta wyciągać na parkingi czy remonty kamienic. A jaka bieda u kupców to widać w okolicach rynku jakimi samochodami podjeżdzają lub parkują w okolicy rynku niby do rozładunku. Tu można sparafrazować powiedzenie "pokaż kupco co masz w garażu"
37. Dodane przez starówka, w dniu - 13-10-2011 08:49
ha , ha ,ha do wszystkich zakochanych w 
sklepach sieciowych - wielki, mega kapitał sieci handlowych nie po to inwestuje miliardy by stać się CARITASEM , najpierw trzeba wykończyć konkurencję czyli tych najmniejszych ale licznych a potem huuuuulaj dusza 
, ceny dyktujemy my , wielkie światowe firmy ,już teraz bo trzeba zarobić na reklamę , na ochroniarzy ,na ten cały blichtr a kto za to wszystko płaci - ja nie .  
HA , HA , HA - prawda jest jedna , ekonomia też , dwa plus dwa jest cztery i tak za miliardy wsadzone w centra zapłaci biedny Kowalski ha , ha ,,ha
38. Dodane przez opinia, w dniu - 13-10-2011 09:05
Zbędne stanowisko p. Rostocki nic nie zrobi. Nie zmusi sie ludzi żeby szli na zakupy na starówkę, bo nie ma nic ciekawego.
39. Dodane przez lola, w dniu - 13-10-2011 09:11
może miasto obniżyłoby czynsz w MZBK??? Najtudniej zacząć od siebie, co?Prawda jest taka, że nasz prezydent nie ma pomysłu co zrobić ze starówką i powołuje się kolejnego kolesia z rodziny radnego na śmieszne stanowisko. Jakiego inwestora miasto pozyskało w ostatnim czasie? Czynić starania to można, ale kiedyś muszą być efekty. Zaopatrzcie się drodzy włodarze w jakieś kiążki o ekonomii, może jakiś przyspieszony tryb nauczania...
reklama
40. Dodane przez bolek, w dniu - 13-10-2011 09:15
Czy ktoś z tu obecnych próbował wykupić abonament półroczny na parkowanie na parkingu miejskim? Spróbujecie z czystej ciekawości. W całej Polsce nie spotkałem się z taką ceną. To się nazywa ukłon w stronę degradacji handlu, a raczej urzędnicze "niemyślenie"
41. Dodane przez WS, w dniu - 13-10-2011 09:15
Jedyny ratunek jaki widzę to zainwestowanie w coś co ściągnie mieszkańców i turystów na starówkę jedynie do oglądania. Można zacząć od Czerwonych Latarnii np w dzielnicy pożydowskiej. W Amstedamie to się sprawdza.
42. Dodane przez mańka, w dniu - 13-10-2011 09:20
Nie rozumiem polityki stowarzyszenia starówka.... przecież członkowie mają sklepy w galeriach
43. Dodane przez ......, w dniu - 13-10-2011 09:25
dlaczego mam przepłacać na Starówce, kupuję tam gdzie mi odpowiada towar i jego cena. Gdzie na Starówce kupię buty w dużych rozmiarach???? a w Galerii Leszno na pewno takie są.
44. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 13-10-2011 09:48
Starówka nie jest miejscem na handel. Proszę zobaczyć jak to wygląda w większych miastach. Może targ zwierzęcy zrobimy na Rynku jak to dawniej było?
45. Dodane przez xxx, w dniu - 13-10-2011 10:00
Tylko zakupy przez internet. Szybko tanio i do domu!!!
46. Dodane przez edi, w dniu - 13-10-2011 10:01
by byc obiektywnym trzeba zrozumiec jedną i druga stronę, parkingi - za komuny komuny miałes samochód i parkowałeś tam gdzie chciałeś , wokól rynku można było jeżdzic samochodami tak samo jak na ul. Brackiej, Wolności,Leszczyńskich, Narutowicza i co jest dzisiaj śmieszne to odbywał się tam ruch dwukierunkowy - jak Ci ludzie w tamtych czasach to robili??? ,że ulice i drogi byłu dla wszystkich , ratusz był symbolem miasta centrum , postój taksówek na nim i pamiętna Ratuszowa, dzisiaj wszystko się ogranicza .I po co??? To co zbudowli nasi dziadowie i pradziadowie miało życie ułatwiac i upraszczac a nie na odwrót. Dzisiaj za biurkiem zasiądają WAŻNI i decydują o zakazach, a może by tak posłuchac głosu ludu , któty WAS obsadził na szanownych stołkach. Dojazd do rynku bez parkingów i wokół niego również.Czy te parkingi to jest jedyne żródło utrzymania trzody . Więcej pomysłowosci ,zmniejszyc pensje urzędników i kilka etatów a pieniądze same się znajdą
47. Dodane przez aa, w dniu - 13-10-2011 10:59
popieram komentarz nr 8:) na starówce same lumpelsy prawie i nic więcej, juz lepeij jest w Gostyniu czy Rawiczu. Dobrze, że wyprowadzam się do Poznania-przynajmniej tam jest klimat starówki-centra handlowe,markowe sklepy, kawiarnie, restauracje. Za kilka lat (może nawet i nie) w Lesznie w centrum będą sami menele.a to wszystko dzięki Panu (...), bo w tej kwestii nic nie robi.Oby do nastepnych wyborów
48. Dodane przez lucek, w dniu - 13-10-2011 10:13
do komentarza 21- Galeria Leszno upadnie prędzej czy później :grin to dopiero będą jaja haha
49. Dodane przez Handlowiec, w dniu - 13-10-2011 10:13
Niestety czynsze za wynajem lokali są nadal zbyt wysokie .Właściciele kamienic powinni obniżyć czynsze, wolne lokale są zbyt drogie aby zdecydować się na najem , a ci co się decydują szybko rezygnują bo nie mogą ujechać .Wielu handlowców ma zadłużenia w płatnościach bieżacych czynszu.A właścicele zamiast w trudnych czasach obniżyć czynsz są tak zadufani w sobie ,że nie widzą problemu
50. Dodane przez jares, w dniu - 13-10-2011 10:16
NA STARÓWCE POWINY BYC BANKI I RESTAURACJE,MOZE JAKIES KLUBY,ALE KTO DO NICH BEDZIE CHODZIC JESLI W LESZNIE SREDNIO ZARABIA SIE 1500 ZŁ.
51. Dodane przez sputnick, w dniu - 13-10-2011 10:25
wielkie biznesmeny żyjące z jednego lub dwóch sklepów i wyzysku kilku ekspedientek zatrudninych na minimalną pensję. Ale oczywiście skórzane odzienie i autko terenówka w lizing musi być bo przecież towar z lasu trzeba przywieźć.
52. Dodane przez sputnick, w dniu - 13-10-2011 10:29
ludzie ze stowarzyszenia chcą dwóch pieczeni na jednym ogniu. Mają sklepy na starówce i w blaszakach. Chcieli by zyski tu i tu. Więc trzeba im parkingów za pieniaze podatników w centrum miasta.
53. Dodane przez precz z taniochą, w dniu - 13-10-2011 10:43
Po co ludzie kupują te bzdury w sklepach za 4 zł wyrzucone pieniąsze.Jak decyduemy się na degenerację to lepiej nie będzie.
54. Dodane przez Marysia, w dniu - 13-10-2011 10:46
Proszę odwiedzić Wolsztyn i pospacerować po starówce jak czysto, jaki towar w sklepikach zupełnie inny niż w Lesznie.Piękne pasaże klomby skwery.....Albo Galeria w Lubinie.Można podpatrzyć jak inni zrobili czym zachęcili.Moim zdaniem wszystko zależy od Włodarzy Miasta - bo jak mówi przysłowie -jaki Pan taki kram.Menedżerem miasta powinien być wydział Promocji Miasta.Czy do tej pory nie zajmował się Starówką.A jeśli już ma być Menedżer to taki który ma dobre notowania i DOŚWIADCZENIE. 
 
 
:?
55. Dodane przez kemot, w dniu - 13-10-2011 10:48
I jeszcze jedno. Dlaczego mówiąc o rewitalizacji starówki ma się tylko na myśli poprawę rentowności interesów kupców śródmiejskich? Oczywiście ich interesy są ważne, ale trzeba też myśleć o mieszkańcach. Należałoby pomyśleć jak ich przyciągnąć na rynek (bo na początek myślmy o nim a nie o całym centrum). Można by pomyśleć o miejscach dla leszczynian, którzy w okresie letnim nie chcą nic konsumować w ogródkach, a chcą posiedzieć na Rynku. Mamy mało pojedynczych ławeczek. Można by na środku porobić takie kompleksy po kilka ławek by można posiedzieć i porozmawiać w gronie znajomych. Można trochę zieleni tam zaprowadzić. Można mieć wiele pomysłów...
56. Dodane przez popieram 45., w dniu - 13-10-2011 11:15
Spożywczak Dino pod oknem i net nic więcej mi do szczęścia nie potrzeba jeśli chodzi o moją konsumpcję materialną. W necie mamy taki wybór, że zawsze znajdzie się taniej niż w leszczyńskim sklepie stacjonarnym. Do póki nie będzie normalnych cen to mnie nikt nie zobaczy w leszczyńskim sklepie.
57. Dodane przez ano, w dniu - 13-10-2011 11:21
Po co zieleń i ławeczki na rynku. Lepiej jest cały rynek wyłożyć marmurem, w końcu Konserwator w P-niu ma znajomego który ma kamieniołom.
58. Dodane przez Ale z was specjaliści, w dniu - 13-10-2011 12:33
Ale z was specjaliści. Mylicie marżę z narzutem.... Jak się nie wie to się nie komentuje.
59. Dodane przez rynek gorzki, w dniu - 13-10-2011 12:36
Nawet porządnych czekoladek na Rynku nie kupisz! Kiedyś była Goplana -sklep, później podobny a teraz ..o suchym pysku! Nie mówiąc już o cukierni gdzie można posilić się czymś ekstra świeżutkim. A poza tym same pożyczki, banki, telefony lub drogie dzikie ciuchy! A nie brakuje jednak sklepów z alkoholem -tam jest ruch!
60. Dodane przez keke, w dniu - 13-10-2011 12:44
Ceny najmów zaraz polecą ostro w dół. Galerię ktoś kupi. To kwestia tylko czasu.
61. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 13-10-2011 12:57
Asia nie kompromituj się. Nie porównuj lokalu użytkowego do mieszkania. Mieszkanie nie przynosi zysku (z działalności np. handlowej). Nigdzie na świecie nie ma takich samych stawek do mieszkań i lokali użytkowych.
62. Dodane przez Dorota, w dniu - 13-10-2011 13:04
"59" już nie wymyślaj i nie narzekaj.
63. Dodane przez kemot, w dniu - 13-10-2011 13:24
Chyba oczywistym jest, że jeśli wybudowano galerię to spadną obroty w sklepach na rynku. Ludzie mając wybór czy robić zakupy w Galerii, gdzie jest supermarket, sklepy spożywcze, obok duży sklep budowlany czy robić w centrum, gdzie trzeba chodzić po dworze mając do wyboru kilka sklepów wybiorą galerię. Nic tu nie pomoże parking na rynku. Po to powstają też galerie, by centrum mogło pełnić inne funkcje. Jeśli rynek nie ma zamienić się w zbiór lokali gastronomicznych to trzeba znaleźć inną funkcję. Musi on dać coś czego nie daje teraz galeria. Zestaw sklepów w centrum w postaci sklepu z butami, sklepu z jeansami, spożywczaka i anten satelitarnych nie będzie taką alternatywą. Tu mogą wykazać się menedżer i stowarzyszenie kupców. 
Ciekawe czy dadzą radę coś wymyślić?
64. Dodane przez ZXC, w dniu - 13-10-2011 13:35
O parkingu trzeba było myśleć wcześniej jak były ciekawe sklepy.teraz tylko tanie obuwie, sklepy za 5zł i lokale oferujące tanie i szybkie pożyczki...tylko kilka sklepów się trzyma.nawet Serba się przeniósł po tylu latach...
65. Dodane przez Gość, w dniu - 13-10-2011 14:19
Póki będzie stanowisko menedżera od rewitalizacji, starówka nie będzie zrewitalizowana! Czy mając ciepłą posadkę sam byś się jej pozbawił?
66. Dodane przez mór, w dniu - 13-10-2011 14:20
Parking nic nie da. Ten wszechpolak nic nie da. Tylko lody i usługi nie będą narzekać.
67. Dodane przez oj zle na rynku, w dniu - 13-10-2011 16:27
do 59 Faktycznie słodycze jedynie na deptaku do 17 ciacha a do 18 cukiereczki bo w spożywczym mały wybór i śmierdzi innym żarciem- żal tego sklepu z czekoladkami na rynku :cry
68. Dodane przez takie moje spostrzezenia ..., w dniu - 13-10-2011 22:36
1. Przyjęliśmy model handlu - nie europejski z ulicy, tylko amerykański poprzez hipermarkety. 
2. Duże miasta przechodziły ten sam proces - w miejsce sklepów pojawiały się banki a potem knajpy itp. 
3. Pytanie ile w Lesznie może być lokali z gastronomią - nie mamy turystów ani rzeszy miejscowych studentów ( dobrze że w ogóle są). 
4.Wynajem w galeriach jest ok.3 razy droższy od wynajmu na starówce. 
5. Stare miasto jest brudne pełne pijaków i obszczymurków , których straż miejska woli nie widzieć (bo lepiej np. kasować kierowców).  
6.Sklepy z chińszczyzną i tanim alkoholem to obecna smutna rzeczywistość centrum. 
7. Obleśne nawierzchnie deptaków "rawbruki" (to akurat "zasługa" poprzedniej ekipy)pogłębiają przygnębiające wrażenie.  
8. Porady "znawców handlu",żeby lokalni kupcy konkurowali z wielkimi międzynarodowymi sieciami są żałosne. 
9.Miasto nie powinno utrzymywać centrum ale trzeba mieć świadomość,że wpuszczanie bez limitu handlu wielkopowierzchniowego (spora kasa dla miasta z podatków za m2 pow. handlowych) powinno być równoważone pomysłem na centrum którego niestety brak u naszych włodarzy. 
10. Jeśli nic nie zrobimy, to w centrum, zamiast wizytówki miasta będziemy mieć slamsy.
69. Dodane przez Patos, w dniu - 14-10-2011 07:10
Nie interesują mnie zakupy czegokolwiek w sklepikach na Rynku i nie przyciągnie mnie nawet możliwość podjechania samochodem. Parking podziemny jest zwyczajnie niepotrzebny. Generalnie kupujemy w Galerii, w Manhattanie, na targowiskach, w internecie albo jedziemy do Poznania czy Wrocławia - zalety podali inni internauci.Jedyny sposób na uatraKCYJNIENIE RYNKU TO NIESTETY ALE ZLIKWIDOWANIE WSZYSTKICH SKLEPÓW I SKLEPIKÓW. tO BYŁO DOBRE ZA PRL-U I CZAS PO PROSTU MINĄŁ. Za drogo, brak konkurencji w tych samych towarach, za wysokie ceny! Należy zaangażować właścicieli kamienic do zadbania o wygląd zewnętrzny samych kamienic, sklepiki i sklepy przekształcić w lokale mieszkalne, z Leszczyńskich przenieść Galerię sztuki, powiększyć Delicje, może przydałaby się trzecia dobra kawiarnia, bo w Delicji ciasno a w podziemiach duszno, ze Słowiańskiej przenieść na Rynek Informację Turystyczną. Ale dość bo nie może "czerwone 
" dawać pomysłów menadżerowi od Wszechpolskiej! Najbardziej ubawiła mnie "rewitalizacja społeczna"- no właśnie jak się czymś za młodu zarazi, to tak mu zostanie i czy prędzej czy później wyjdzie na wierzch. Uwaga żule i menele bo będzie łapanka i przymusowe skierowanie na odwyk! Nie jako menadżer Starówki ale mieszkaniec już kiedyś wymyśliłem, że całe to towarzycho Grzecha i Ceśka trzeba w piątki wyłapywać i wywieźć do Noclegowni, wykąpać, ogolić i ubrać by byli mniej odrażający gdy pochylą się nad moją kawą z prośbą o złocisza!. Ale żadnej reakcji - menadżer musi się tym zająć w sobie znany i bliski rewitalizacyjny sposób. Myślę więc, że będzie to polegało na zastraszeniu tego towarzystwa poprzez wzmożone patrole municypalnych, bo to oni są od tego - jeden, drugi i trzeci raz pod przymusowy prysznic i z norek więcej nie wyjdą! Degradację i wykluczenie kiepski mówco, przeżywają w Lesznie nie tylko ludzie z centrum /tu nie należy przede wszystkim generalizować, bo na Rynku i w jego sąsiedztwie mieszkają od pokoleń normalni, przyzwoici ludzie, tyle, że niezbyt zamożni/ ale również w innych częściach miasta -z racji bezrobocia i idącej za tym biedy! Tyle tylko, że jeszcze się nie zalewają w sztok i są oprani! Sadzę,że po takim programie, kiepskim zresztą, szanse powodzenia będzie miała tylko "rewitalizacja wizualna", tj. menadżer celem wykazania realizacji programu, podeprze własną "klatą", rozbudowaną na obozach przetrwania, jedną z najbardziej odrapanych kamienic!Albo proponuję inną atrakcję - menadżer może straszyć jako duch króla Stanisława, w przebraniu biedaka, gdy przemykał kiedyś ukradkiem przez nasze miasto -będzie pasowało i do otoczenia, i do towarzystwa wg niego ocenionego!
70. Dodane przez Foxie, w dniu - 14-10-2011 03:10
do kom. 42: 
jakże proste i trafne stwierdzenie... 
Brawo !!! 
Żadnych komentarzy ze strony uciemiężonej "Starówki" ? 
Pewnie nie, bo jak tu potiwerdzać, że jest się klasycznym hipokrytą...
71. Dodane przez Pani, w dniu - 14-10-2011 09:31
Pani Prezes B. swój lokal handlowy podnajeła przyjaciołom O. mający kamienicę na ul. Leszczyńskich . Oni zaś za grube pieniądze wynajęli swoje 2 sklepy właśnie sieciom tanich zakupów za dużą dzierżawę. I cały fakt jakie są sklepy w centrum i sami kupcy cwani robią złą robotę.  
Jeszcze Panie Prezydencie i drodzy Radni dlaczego w sklepach wynajętych z MZBK kupcy podnajmują za wysokie dzierżawy - to jest też przyczyna drogich sklepów w centrum. Skontrolować to droga Rado.
72. Dodane przez vincent, w dniu - 14-10-2011 09:50
do tych "trendowców" co tak kochają "światowe" marki. Gdzie jesteście? Bo ja mam wzrok znakomity, a na ulicach widzę marnie i nijako ubranych leszczyniaków.Albo małych, polansowanych, klonowatych biberków,albo "ostrogowiczanów" ubranych w polarki za 19,99zł.Skoro tak kochacie centra handlowe, to dlaczego KAŻDY sklep w galerii leszno narzeka? Nie ma to jak w weekend opuścić swoje m2 i wałęsać się po centrach handlowych i udawać,że jest się "ą" i "ę".Mnie byłoby wstyd zabierać w niedzielę swojego malca i spędzać cenny czas w centrum handlowym. Większość sklepów na starówce to są sklepy sieciowe, gdzie ceny są sugerowane i obowiązują w całym kraju, ale nie ma to jak pojechać do auchan czy m1 (bo przecież dalej to już nie poznań) i kupić dziecku gałkę loda, a sobie krawacik, no ale znajomym i rodzinie powie się dumnie,że było się na zakupach w poznaniu.Lubię leszno, ale nie cierpię ludzi tu mieszkających.
73. Dodane przez Bazyl, w dniu - 15-10-2011 08:29
Co mi tam ceny sugerowane! Koszule z WMB niczym gatunkowo nie różnią się np. od Wółczanki - zamiast 105 czy 150 wydam 35 zł.Cieszy, że w Galerii jest np. H&M - tu ceny takie same jak w Poznaniu. Jednak denerwuje wielu z nas, gdy towary z tej pierwszej wystawiane są w butikach na Rynku za podwójną cenę! Drobiazg - getry cena 9,90 a w mieście 19,90, szale chusty, swetry ten sam cenowy przekręt . Trzeba zrozumieć wreszcie, że Rynek to nie "5 Aleja" - miejsce zakupów dla wybranych! Nasze pensje nie są warszawskie i dlatego ubieramy się w ciuchy z Chin czy Pakistanu i Turcji - to nie żaden wstyd a potrzeba chwili! Zresztą Nike i Adidas, ze względu na obniżenie kosztów produkcji i korzystanie z taniej siły roboczej, już dawno przeniósł swoje fabryki do Azji. Dlatego tym bardziej nie wstydzę się nosić trykotów z Chin za 19,90! A ci z kolei, którzy towary ze sklepów "za 4" sprzedają np.za 40 zł/wazony , misy ze szkła, ramki do zdjęć, obrazy, itp./, to nie kupcy a zwykli lichwiarze !
reklama
74. Dodane przez Jan, w dniu - 16-10-2011 10:54
Wiele komentarzy jest trafnych-przede wszystkim należy zauważyć,że winę za "upadek"Starowki ponoszą Włodarze miasta.Rynek pełen pseudo ogródków wiedeńskich:hałas,pijaństwo,wulgarny język do póznych godzin nocnych-rannych.Brak reakcji służb porządkowych /proszę się wyprowadzić-to rady dyżurnych tych służb/.Rynek zastawiony parasolami-czy widać jakie sklepy???Brak parkingów-co robić.Jestem pewien,że parking na Rynku dałby dużo więcej dochodu miastu niż nędzne ogródki.Proszę wziąć przykład z bliskiego Kociana,Krotoszyna i wielu innych miast-są na Rynku parkingi,są klienci,kwitnie handel i nie tylko. 
Specjalista od Starówki nie rozwiąże problemów-będzie przecież kierowany przez Włodarzy miasta-po co takie sranowisko-rozrzutnoć naszych pieniędzy.Zrujnowany,pusty ratusz-to wizytówka centrum Starówki??? 
Przepraszam za słowa:"obsikane"i cuchnące uliczki wokół Rynku-to też nasza wizytówka. 
Handel-kto piszący o wysokich czynszach za wynajem sklepu nie ma pojęcia o temacie-przecież te ustala się z najemcą i stwki te są aktualizowane w dół czy górę.A wpływy z najmu pozwalają na przeprowadzanie bieżących i nie tylko remontów substancji mieszkaniowych i samych budynków.Zaległoci z minionego systemu są bardzo duże-koszty remontów potężne tak jak zaniedbania.Nie każdy własciciel kamienicy jest "bogalem" jak to się mówi.Proszę zwrócić uwagę jakie nakłady na remonty ponosi MZBK.To samo dotyczy włascicieli prywatnych kamienic. 
Najwięcej pretensji i do powiedzenia ma ten,który nie zna tematu lub nic nie ma. 
tarówka jest naszym wspólnym dobrem i my wespół z Włodarzami Miasta musimy znależc rozwiązanie tematu-pójsć może na kompromis. 
A propos ogródków wiedeńskich:we wszystkich miastach jakie odwiedziłem ogródki na Rynkach funkcjonują w obrębie danej nieruchomosci i biada,by kto wyszedł z nimi poza granicę danego budynku.U nas w Lesznie zezwala się na stawienie ogródków na szerokosci kilku nieruchomosci-to skandal. 
Temat morze ale kilka moich spostrzeżeń dodaję i liczę,że Pan Prezydent doprawdy okaże się w temacie OJCEM wszystkich mieszkańców Leszna.
75. Dodane przez luk, w dniu - 19-10-2011 22:36
gleboko mam kupcow ze Starowki i caly leszczynski handel. Model wypraktykowany: raz na miesiac wyjazd do Auchan, 55km w jedna stronę, wybór towarów znakomity, wszystkie leszczynskie sklepy razem wziete nie maja takiego wyboru, ceny nizsze o wiele. Zostawiam tam ok 1200-1400zł i tylko w Wilkowicach kupuje chlebuś swojski, bo ten chemiczny jest nie do ujedzenia. Liczyliśmy wielokrotnie taki obrót sprawy. Nie dosc, ze mamy fajny towar, ktory mozna wybrac pod siebie to oszczedzamy ok 400zł na całości. Koszt paliwa pomijam, bo to grosze. Leszczynski handel na rynku nie istnieje dla mnie, tym bardziej, ze rynek nie ma nic w sobie co mozna ciekawego tam zobaczyc, nie byłem tam ok 7 lat i jakos nie mam zmartwien z tego powodu. Ceny kosmiczne i nic wiecej. Jak Malepszy chce dokladac, to ze swoich pieniazkow - nie z moich podatkow.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj