Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Bortel: dajmy więcej na Unię

Bortel: dajmy więcej na Unię

Bortel: dajmy więcej na Unię

08.11.2011. Radio Elka, Jarek Adamek
bortel811.jpgRadni Leszna przyjęli jednomyślnie zmiany w budżecie, w tym 100 tysięcy złotych nagrody dla żużlowców Unii Leszno. Radny Andrzej Bortel (PiS) podkreślił jednak, że wsparcie jest za małe; jego zdaniem miasto powinno przekazać klubowi ponad półtora miliona złotych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Sto tysięcy złotych to nagroda samorządu za zdobycie przez Unię Leszno srebrnego medalu Drużynowych Mistrzostw Polski. Kwota ta wydała się zbyt skromna radnemu Andrzejowi Bortelowi. Przypomniał
on radnym, że Zielona Góra za „złoto” przekazała Falubazowi milion. Zdaniem radnego wsparcie miasta dla klubu żużlowego powinno być jeszcze większe. W marcu udziałowcy Unii informowali, że koszt promocji miasta przez klub to poziom 1,6 miliona złotych - mówił Bortel. Radny PiS zauważył też, że w w najbliższym sezonie bardzo poważne wsparcie samorządów otrzymały ekstraligowe kluby z Tarnowa i Rzeszowa. Jeśli chcemy walczyć o medale, musimy lepiej wspierać klub - mówił - obecni sponsorzy: Agromix, Polcopper i Kompania Piwowarska nie są w stanie sami prowadzić go na wysokim poziomie.
Wystąpienie radnego nie skutkowało żadnymi wnioskami, na przykład o podwyższenie nagrody, jednak przewodniczący rady Tadeusz Pawlaczyk zapewnił, że do dyskusji o finansowaniu żużla rada wróci podczas prac nad przyszłorocznym budżetem. (jad)
 
Komentarze (66)
1. Dodane przez kibic, w dniu - 08-11-2011 15:23
Gdyby nie zuzel to Leszno byloby miastem nijakim. Koszykowka, szybowce? Dajcie spokoj :) 99% procent Polski jezeli kojarzy Leszno to tylko z zuzlem. Np. Konin z czym wam sie kojarzy? Mi z niczym a miasto podobne do naszego wiecej dbajmy o speedway, chodzmy na mecze aby poziom Unii byl zawsze bardzo wysoki!
2. Dodane przez pati, w dniu - 08-11-2011 15:23
To może Pan Bortel odda swoją dietę Unii Leszno?
3. Dodane przez makro, w dniu - 08-11-2011 15:29
Myślę, że warto inwestować w żużel. Dobrze, że postanowili coś dać, ale czemu nie dać więcej? Przecież chcemy mieć klub na wysokim poziomie więc to dobry sposób aby bardziej wesprzeć zawodników!
4. Dodane przez xyz, w dniu - 08-11-2011 15:37
Panie Bartel chyba z wysoka Pan spadł na....
5. Dodane przez k22, w dniu - 08-11-2011 15:41
ja sobie wypraszam. Nie mam zamiaru z moich podatków płacić prywatnej firmie za urządzanie widowisk dla gawiedzi. Niech amatorzy tego, powiedzmy "sportu", się dobrowolnie opodatkują na ten cel.
6. Dodane przez brak słów, w dniu - 08-11-2011 15:53
Ja proponuje dać cały budżet na Unie! Będziemy mistrzami przez najbliższe kilka lat. My mieszkańcy Leszna musimy tylko zaciągnąć pas i żyć trochę skromniej. Żużel to tak popularny sport na świecie, że te pieniądze same do nas wrócą - podwojone. Proponuje jeszcze dać kilka mln na promocje władzą BSI odpowiedzialną za GP. Znowu nasze miasto będzie się wspaniale promować na obłoconych plastronach zawodników i osyfiałych od szpryc bandach.
7. Dodane przez edy, w dniu - 08-11-2011 15:55
Popieram kom. 1 Konin z niczym sie nie kojarzy, a jest większe od Leszna,mam tam rodzine,ile miast nam zazdrosci takiej drużyny,a na mecze przychodzi nawet po 20.000 ludzi.Wiem bo Konin nam bardzo zazdrosci oni tam mają tylko 3 ligę kopanej ! UNIA POTĘGA !
reklama
8. Dodane przez GREG, w dniu - 08-11-2011 16:02
Do komentarza k22 jesteś kibicem szachów ? UNIA duma wlkP,NIE WIESZ CO MASZ W MIEŚCIE ,ŻAL MI CIE !
9. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 08-11-2011 16:02
Za półtora miliona złotych to ja mogę stanąć nago przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie. Wezmę oczywiście flagę Leszna. Za 100 tys. mogę dodatkowo zabrać portret Pana Bortela. To będzie super promocja naszego miasta :) Pokaże mnie wszystkie stacje telewizyjne , będę na pierwszych stronach gazet. Na pewno pokażą to w amerykańskiej CNN. 
 
Nie zgadzam się na dotowanie klubu , który "podkłada świnię rywalom" . Przypominam , że Unia tylko w tym roku zapłaciła około 120 tys. złotych kary za rozmoczony tor żużlowy.
10. Dodane przez Jacek, w dniu - 08-11-2011 16:20
Za 1,5 mln PLN można całkiem spore działania w mieście i kampanie reklamowe przygotować. Jeśli będą profesjonalnie przygotowane i przeprowadzone, to uda się ściągnąć do Leszna turystów, którzy zostawią swoje pieniądze zarówno w hotelach, w gastronomii, na stadionie jak i w kilku innych miejscach. 
Lepiej jest więc nie tyle dać to pieniądze klubowi bez konkretnego przeznaczenia, co dobrze zainwestować aby wróciły w formie biletów, programów czy pamiątek do Unii a przy okazji do innych mieszkańców jak i do miasta w formie podatków.
11. Dodane przez Unia, w dniu - 08-11-2011 16:41
Prawda jest taka ze gdyby nie zuzel to niektórzy by nawet nie wiedzieli ze jest takie miasto jak Leszno nawet ktos kto nie jest kibicem piłki jak usłyszy Legia to wie ze Warszawa tak samo jak sie słyszy Unia to wiadomo ze Leszno
12. Dodane przez asia, w dniu - 08-11-2011 16:48
do T .Czy to ważne co tobie się kojarzy?Idź do szkoły to może ci sie z czymś Konin skojarzy.Skoro ci tak na żużlu zależy to płąć za bilet nie 30zł a 300.Wtedy chyba wystarczy,
13. Dodane przez łukasz, w dniu - 08-11-2011 16:56
niech radny Bortel swoje diety w związku z byciem radnym przeznaczy na Unie!!!! 
skoro tak łatwo przychodzi mu rozdzielanie publicznych pieniędzy to powinien zacząć od siebie, dać przykład!!!
14. Dodane przez Waldek, w dniu - 08-11-2011 17:09
Asia a tobie z czym się konin kojarzy widzisz sama nie wiesz,bo z niczym,gdyby nie Unia z Lesznem może by było podobnie,kto mówi o biletach za 300 zeta,pukni sie w łeb
15. Dodane przez Jaś, w dniu - 08-11-2011 17:14
Ile jeszcze zamierzacie ładować kasy w klub, który zajmuje się prowincjonalnym sportem uprawianym w 6 krajach na świecie? Nie zgadzam się na to. Taka dotacja jest zupełnie nie proporcjonalna do rangi żużla i jego popularności. Po za tym Unia, to prywatna firma. Czy w tej sytuacji każde inne przedsiębiorstwo może liczyć na wsparcie miasta? Weźcie też pod uwagę, że połowa z tej kasy zostanie przeznaczona na kary, które leszczyński klub musi płacić za łamanie regulaminu. Po prostu, niech wreszcie w żużlu przestaną płacić zawodnikom tak niebotyczne pieniądze. Nie rozumiem dlaczego zawodnikom uprawiającym niszową dyscyplinę płaci się jak tenisistom z pierwszej dziesiątki ATP. Finanse w żużlu, to chora sprawa, jeśli się zmieni, to za 5 lat żużel przestanie promować Leszno, bo go po prostu nie będzie, albo będzie wyglądał tak, jak w Anglii, czyli będzie uprawiany przez garstkę pasjonatów, którzy po pracy wsiądą sobie na motorek i pojeżdżą w lewo. Jako obywatel Leszna mówię stanowcze nie miejskim inwestycją w żużel, przynajmniej nie na takim poziomie.
16. Dodane przez do 11., w dniu - 08-11-2011 17:19
I co z tego, że Legia kojarzy się z Warszawą, a Unia z Lesznem, czy jakimś innym Tarnowem. Pytanie brzmi, jak na tym korzysta miasto. Identyfikacja w marketingu, to ważna sprawa, ale w przypadku produktu. Strategia promocyjna miasta natomiast powinna wyglądać zupełnie inaczej i mam nadzieję, że leszczyńskim urzędzie to wiedzą i nie wyrzucą po raz kolejny pieniędzy w błoto.
17. Dodane przez Stanley., w dniu - 08-11-2011 17:33
Panie Bortel wybieraj : PSEUDO PROMOCJA MIASTA PRZEZ wątpliwej jakości sport ( chodowla inwalidów) czy NOWA NAWIERZCHNIA ULICY STRZELECKIEJ którą PAN OBIECAŁ NAM PRZED OSTATNIMI WYBORAMI !!!!! - KONIEC Z DWULICOWOŚCIĄ.
18. Dodane przez GP, w dniu - 08-11-2011 17:56
Konin nie potrzebuje reklamy. Miasto położone przy autostradzie A2 i linii kolejowej Warszawa - Berlin. Do tego dochodzi Elektrownia Konin Pątnów. Reklama miasta w zawodach serii GP ma na celu to żeby przyciągnąć inwestorów do Leszna bo niech każdy sam sobie odpowie co ma turysta zwiedzać w Lesznie? Galerie Leszno, ZOO, Stadion, Akwawit? Tego typu atrakcje są w każdym mieście wielkości Leszna. Mimo wszystko taką formę promocji mogę jeszcze zrozumieć, ale pompowanie pieniędzy w klub, pensję działaczy , trenerów i żużlowców nie bardzo. A kwota 1,5 mln to całkowicie poroniony pomysł. Cały leszczyński sport( prócz żużla) nie dostaje tyle, a czy każdy Leszczyniak żyje żużlem? Ktoś kiedyś napisał i z nim się zgodzę, że połowa kibiców na stadionie to mieszkańcy sąsiednich powiatów.
19. Dodane przez kibic, w dniu - 08-11-2011 17:59
A jak ma koszystac? Jak slysze wydajmy milon na promocje np. w TV to ludzie przyjada i zostawia kase w hotelach, restauracjach itd. Ja sie pytam po co? Leszno to nie Kolobrzeg czy Zakopane! Jak ktos tutaj nocuje to tylko z koniecznosci, interesow lub.... zuzla np. GP :) Na prawde docenmy to co mamy :) UNIA!
20. Dodane przez kolo, w dniu - 08-11-2011 18:02
Zgadzam się z kom.16,to jest też promocja miasta Leszna oraz regjonu ale nie za takie pieniądze .
21. Dodane przez Kibic żużla, w dniu - 08-11-2011 18:32
Unia jest prywatnym klubem niech pięciu udziałowców ponosi koszty utrzymania klubu. Miasto nie ma wogóle reklamy na Grand Prix w Lesnie, Gprzowie, Toruniu i Pradze to za co ma płcvić tak duże pieniądze. Miasto daje na klub 3 mil. zł. 1 mil. z budżetu miasta, 1 mil.zł. za reklamy na stadionie, którego właścicielem jest miastoi 1 mil. zł. za Grand Prix. Pan Bortel zabardz pracą się nie przemęczał i łatwo mu decydować o pieniądzach ciężko zarobinych przez mieszkańców miasta. Brakuje pieniędzy na zasiłki socjalne a Bortel proponuje większe pieniądze dla klubu, gdzie jeden zawodnik zarabia 2 mil. zł. za sezon a Prezes wyprasza Media z komisji sportu co jest niedopuszczalne bo obrady komisji są jawne zgodnie z ustawą.
22. Dodane przez Paweł, w dniu - 08-11-2011 18:33
JA nie potrafię zrozumieć jak Miasto Leszno noże współfinansować Unię Leszno??? Czy ten Klub dzieli się zyskami z miastem ??? za Półtora miliona można zrobić ulicę Strzelecką która jest w opłakanym stanie to by była prawdziwa inwestycja z której by skorzystało całe miasto a nie tyle pieniędzy dla żużlowców (co nie którzy nie potrafią nawet po polsku wydusić dziękuje) Prezydent żałuje podwyższyć pensje o 50 zł a tutaj taki "skromny" wydatek dla Uni  
Brawo Nasza Rado
23. Dodane przez dd, w dniu - 08-11-2011 18:35
Pieniądze z urzędu miasta powinni otrzymywać osoby potrzebujące a nie obdarowywać prywatną spółkę Pana Dworakowskiego.czy te pieniądze tak naprawde są potrzebne ludziom -zawodnikom tak naprawdę majętnym którzy zarabiają średnio rocznie 500000 w porównaniu ze mną 40 000 brutto rocznie.Czy te pieniądze powinien otrzymać klub skoro nawet sie nie upomina o nie.Na siłę próbują wcisnąć kasę klubowi a ten z pewnością nie odmówi przyjęcia.co za wstyd Panowie radni jeśli by to była ich kasa to nawet nie wspomnieli i kasie.Państwo daje na organizację gp-wystarczy.
24. Dodane przez Piotr L-ki Leszno/Poznań, w dniu - 08-11-2011 19:56
Do komentarza 17 - PANIE STANLEY PISZESZ PAN O DWULICOWOŚCI POD ADRESEM PANA ANDRZEJA ??? TO CZŁOWIEK NIE TYLKO MĄDRY, Z DYPLOMEM OXFORDU LECZ NAJJAŚNIEJSZA POSTAĆ ZARÓWNO CZASÓW KSIĘŻYCOWEGO SYSTEMU ZWANEGO DALEJ "POLSKIM SOCREALIZMEM" JAK I CZASÓW NAM A RÓWNIEŻ I PANU WSPÓŁCZESNYCH. TAK WIĘC OŚMIESZYŁEŚ SIĘ PAN TO PO RAZ PIERWSZY.PISZESZ PAN O WĄTPLIWEJ JAKOŚCI SPORCIE A JA PANU POWIADAM : WĄTPLIWEJ JAKOŚCI TO JEST PAŃSKA MORALNOŚĆ A W TYM SKRAJNY EGOCENTRYZM Z KTÓREGO PŁYNIE RÓWNY SKRAJNY EGOIZM BOWIEM PISZESZ PAN O OBIETNICY NOWEJ NAWIERZCHNI "WASZEJ" ULICY STRZELECKIEJ. ŻYWIĘ PRZEKONANIE, ŻE WIĘCEJ WSPÓLNEGO PAN MASZ Z LESZCZYŃSKIM ŻUŻLEM NIŻ JA Z ULICĄ STRZELECKĄ, NA KTÓREJ OSTATNIO BAWIŁEM 8 LAT TEMU. TAK WIĘC UWAŻASZ PAN ZA DWULICOWEGO CZŁOWIEKA, KTÓREGO MORALNOŚĆ BRONI SIĘ SAMA (A OSTATNIO USTOSUNKOWAŁ SIĘ DO NIEJ NAWET SĄD LUSTRACYJNY)ZA TO, ŻE NIE SPOWODOWAŁ NAPRAWY ULICY, NA KTÓREJ MIESZKA GARSTKA LUDZI A NAWOŁUJE DO WSPARCIA INICJATYWY SPORTOWEJ, KTÓREJ PRZYKLASKUJE I PRAGNIE DZIESIĄTKI TYSIĘCY MIESZKAŃCÓW TEGO MIASTA. Z A S T A N Ó W S I Ę P A N ! I N I E O Ś M I E S Z A J S I Ę P A N P A N I E S T A N L E Y ! ! ! GDYBY WSZYSCY MIELI GODNOŚĆ, HONOR I ZASADY MORALNE PANA ANDRZEJA TO ŚWIAT BYŁBY PIĘKNIEJSZY.
25. Dodane przez drodzy sponsorzy, w dniu - 08-11-2011 18:51
Jeżeli ktoś uważa, że kasa na Unię idzie z kasy mieszkańców na darmo to proponuję na 5 lat zamknąć stadion, jak nie będzie przypływu gotówki z Unii to i tak prędzej czy później odbije się to na mieszkańcach, bo to jak widać - suma rzędu 1,6 mln, nie będzie łatwo mieszkańcom spłacić tych 1,6 mln, bo jak nie Unia to skąd ma być kasa? Więc niech się niektórzy zastanowią co piszą. Leszno = Unia, więc nawet jakby miasto przeznaczyło więcej na klub to nic by się nie stało.
26. Dodane przez ADAMUS, w dniu - 08-11-2011 18:57
CHYBA TO ŻART PANA BORTELA TYLE KASY --NAGRODA --MAŁO ZARABIAJĄ NA BILETACH DZIAŁACZE???? ZAWODNICY TEŻ DO BIEDNYCH NIE NALEŻĄ --A JEST NA CO WYDAWAC W LESZNIE -UNIA TO NIE LESZNO TYLKO JAKAŚ CZĄSTKA I TO MAŁA-ŁATWO SIĘ WYDAJE PUBLICZNE PIENIĄŻKI!!!!!ODDAJCIE SWOJE DIETY!!!!
27. Dodane przez Pilot, w dniu - 08-11-2011 19:09
To może DAMY WIĘCEJ NA AEROKLUB?
28. Dodane przez Ziomal, w dniu - 08-11-2011 19:10
Ile dzieci i młodzieży trenuje Żużel? Ile z tego dziewcząt???Czy kosztem tych dzieci i młodzieży setek, które z Leszna i okolic mają zajęcie, mogą się rozwijać fizycznie i intelektualnie przez inne dyscypliny sportu, mamy tworzyć igrzyska dla siedzących na trybunach i przed TV? Żużel pochłania takie pieniądze że za nie kilka innych dyscyplin mogłoby się rozwijać i rozsławiać Leszno przez kilka dyscyplin, a nie jedną! Panie Bortel czy był Pan kiedyś na kręglach, piłce ręcznej, koszykówce, LA i czy spojrzałby Pan w oczy tym dzieciom trenerom i ich rodzicom i powiedział że trzeba dać wszystko na Żużel??..Niech się Pan opamięta! 
nachodzi chyba czas aby środowisko sportowe zaczęło głośno mówić o problemach z jakimi się borykają o groszach jakimi dysponują i jak próbują wiązać koniec z końcem...Może czas wyjść na ulice jak to zrobiono w Gorzowie? Żużel jestem za, ale nie kosztem wszystkiego wokoło!
29. Dodane przez krajan, w dniu - 08-11-2011 19:20
Wy wielcy kibice jak chcecie miec UNIE na wyzynach to uczestniczcie w meczach calymi rodzinami ale DLACZEGO ja obywatel LESZNA mam popierac cos co ja nie popieram przeciez to jest prywatna spolka DOSC POPIERANIA KLERU CYGANOW I INNYCH NIEUDACZNIKOW
30. Dodane przez KRAJAN, w dniu - 08-11-2011 19:24
Niewiem kogo reprezentowal Pan Bortel ale ciezko czytal to kto mu to napisal wiec kogo reprezentowal
31. Dodane przez DEXTER, w dniu - 08-11-2011 19:32
Ale mi wstyd,że nie głosowałem na PIS
32. Dodane przez Jakub, w dniu - 08-11-2011 19:39
Unia to najcenniejsza składnia miasta. Zawody GP transmitowane były do kiludziesięciu państw świata a retransmisja leciała na eurosporcie gdzie leszno pokazywane było jako główny sponsor nie jednego cyklu. Tego nie da się kupić ale można chociaż uszanować drobnym datkiem (większym niż stówka)
33. Dodane przez mieszkaniec zabitej dziury pn., w dniu - 08-11-2011 20:08
Panowie radni z PO zaczęli swoje rządy od podwyżek dla urzędników i nagród dla Unii. Z naszych podatków nagrody fundują. Kuzynka mieszka od dziesiątek lat na ulicy dożynkowej i tam nadal nie ma gazu ziemnego. Kiedy w latach 80-tych doprowadzali gaz na dożynkową to doprowadzili go do torów i tak stanęło. Minęło ponad 20 lat i nic w tym względzie się nie zmieniło. Nadal trzeba w piecu palić żeby obiad ugotować. Pan Prezydent i jego świta buduje ścieżki, robi leszno onlay. Tylko jakby zapomniał o swoich mieszkańcach że ciągle żyją jak w średniowieczu albo w zabitej dziurze a nie byłym mieście wojewódzkim. Myśleliśmy że jak dojdzie PO to zacznie działać no i zaczęli ale jakby w inną stronę. Wymienimy Was na palikotowców to może oni zrobią z wami porządek. GDZIE W TYM WSZYSTKIM SĄ LESZCZYŃSCY DZIENNIKARZE ??????
34. Dodane przez marcin, w dniu - 08-11-2011 19:55
policzcie ile podatków zapłacili kibice żużla tylko na lidze w 123500 kibiców +gp+imp i kilka innych imprez na moje 1,5 mln to drobnostka miasto czyli mieszkancy robią na żużlu dobry interes a jak ktoś nie umie liczyć to do szkoły a nie głupoty wypisywać
35. Dodane przez arek, w dniu - 08-11-2011 20:03
Nie zapominajmy, że Unia to SSA i kwestie finansowe załatwiają akcjonariusze. I to tyle . Tak samo powiem o innych tego typu dopłatach. Lepiej te pieniądze na sport młodzieżowy i organizacje pożytku publicznego.
36. Dodane przez marcin, w dniu - 08-11-2011 20:03
a ilu ludzi ma pracę dzięki żużlowi każdy zawodnik 2 mechaników kierowcę kevlary reklamy na stadionie kiełbaski popcorn kalendarze itp itd ludzie nie komentujcie jak nie macie zielonego pojęcia o sprawie
37. Dodane przez arek, w dniu - 08-11-2011 20:06
Nie zapominajmy, że Unia to SSA i kwestie finansowe załatwiają akcjonariusze. I to tyle . Tak samo powiem o innych tego typu dopłatach. Lepiej te pieniądze na sport młodzieżowy i organizacje pożytku publicznego.
38. Dodane przez tomek, w dniu - 08-11-2011 20:33
ŻŁOBEK NAJPIERW JESZCZE JEDEN A NIE WSPIERANIE PRYWATNEJ FIRMY
39. Dodane przez jaki, w dniu - 08-11-2011 20:40
1,5 banki na Unie- to moze byc dobry pomysł ale pod jednym warunkiem- wzamian unia przekarze miastu 5 tysiecy karnetów i prosze rozdac je tym mieszkancom którzy płacą czynsz mniej- więcej na czas, tytlko ze pewnie sie tyle nie znajdzie:))
40. Dodane przez XX, w dniu - 08-11-2011 21:35
Niby Unia reklamuje miast Leszno ale jak do tej pory żadnych rezultatów nie widać. Nie ma inwestorów, nie ma przemysłu a z Leszna młodzi wykształceni uciekają. I co z tego, że o Lesznie mówią? Mówią już od lat.
41. Dodane przez Jestem z Leszna, w dniu - 08-11-2011 22:01
To jest tylko możliwe w takich zagłąbiach jak Leszno. Rozumiem że radni są hojni, rozumiem że w kasie miejskiej jest wolne jakieś 1,5 mln. rozumiem że miasto jedyne co ma biednego to Unia. Poczytałem trochę i zauważyłem że dofinansowywane są tylko kluby żużlowe w tak wysokich kwotach. Np. Wisła Kraków nie ma dotacji miejskich, korzysta z obiektów miejskich (zarówno jak i Crakowia) i to jest cała kwota dofinansowania piłkarzy. Unia Leszno to S.S.A - a więc spółka akcyjna, a w gospodarce rynkowej jest jedna zasada - kto nie ma kasy ten znika - skoro nie ma kasy to świadczy tylko o tym że złodziei wokół unii jest więcej. Skoro na Smoku praktycznie na każdym meczu był komplet, to gdzie pieniądze z drogich biletów???? Co zrobił Dworakowski z kasą? (...)
42. Dodane przez PL 1912, w dniu - 08-11-2011 22:02
W Lesznie jest nie tylko Unia ale również inne kluby. Dla mnie wazniejsza jest POLONIA. Pozdrawiam
43. Dodane przez ull, w dniu - 08-11-2011 22:15
dobrze gada bortel polac mu!! a co do tych ktorzy pisza ze miasto ma zamiast tego dac na socjalne dla biednych mieszkancow to ja mowie nie!!!do roboty niech sie wezma bo jej nie brakuje ale poco lepeij siedziec w domu i brac socjal bo do pracy sie nie oplaca bo miasto da.nieroby i lenie a dzieki zuzlowi to leszno wszyscy znaja bylismy w chorwacjii na wakacjach jak chorwaci uslyszeli slowo unia leszno to stawiali nam kielbaski i piwo tacy byli szczesliwi to samo w zakopanem i warszawie
44. Dodane przez xxx, w dniu - 08-11-2011 23:45
podnieście bisnesmanie dworakowski ceny biletów o 40% i sprawa załatwiona, jak wyliczyłem dla każdego starczy, a biedni radni będą mogli sobie podwyższyć dietki o 25%, a i dla prezydenta opatrzność coś zostawi np. murzynka ze słodką d..... . 
To są jaja z tą całą unią - zlikwidować klub i nie będzie trzeba wydawać pieniędzy i przekaże się je na inkubator przedsiębiorczości.
45. Dodane przez Michał, w dniu - 08-11-2011 22:43
A ja jestem wielkim fanem żużla i w pełni to popieram!!!W dodatku powiem że pracuję a zarobione pieniądze wydaje zarówno na mecze żużlowe jak i na bieganie!!! w tym roku ukończyłem maraton w Poznaniu i uważam że kto chce i ma pasję ten będzie uprawiał sport!!!A nawet będzie za to płacił!!!Nie czarujmy się Leszno to tylko żużel!!!Niech przyjedzie z 10 tys gości na GP każdy z nich wyda 50zł i robi się 500tys obrotu z tego 20% marzy czyli 100tys wraca pomijając fakt że dzięki temu przyjeżdżają osoby które dostrzegają możliwości inwestycyjne w mieście!!!Unia ma wynik wiec zasłużyła na pieniądze a bezrobotnych szpitale szkoły powinno utrzymywać państwo z naszych podatków!!!Rada Miasta Leszna nie rozwiąże problemu bezrobocia w Polsce zrozumcie to!!!
46. Dodane przez Roger, w dniu - 08-11-2011 23:25
Igrzysk i chleba i wiecej dla biedoty nic nie trzeba.
47. Dodane przez rodzic sportowca, w dniu - 09-11-2011 07:06
a ja z własnej kieszeni muszę co miesiąc płacić średnio po 300 zł ażeby moje dziecko mogło trenować i uczestniczyć w zawodach. A ile rodzice "młodzieży" z Unii Leszno dopłacają do szkolenia żużlowego swoich pociech??? Znam odpowiedź - czerpią z tego korzyści i do tego jeszcze z Naszego Miasta. Dlaczego młodzież trenującą na żużlu traktuje się lepiej niż inną młodzież ??? Wszak "WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ" tyle tylko, że niektóre są bardziej NAJSZE.
48. Dodane przez Jan, w dniu - 09-11-2011 07:22
Bortel , przez wiele lat bezrobotny jak deklaruje w oświadczeniach majątkowych nie za bardzo dorzuca sie do budzetu miasta., za to chetnie wydaje nie swoje a nasze pieniądze na to i owo. 
 
A co konkretnie studiował na Oksfordzie? Z wyborczych materiałow jakoś nie wynika jego Wyzsze wykształcenie?
reklama
49. Dodane przez scorp, w dniu - 09-11-2011 07:32
do niejakiego Piotra L --Strzelecka to nie tylko garstka ludzi, choć pewnie nie wiesz,że to kilometrowa ulica...i pewnie nie wiesz,że Strzelecka to także adres klubu Unia Leszno i jest jakby wizytówka Leswzna to tu przyjezdza cała Polska na GP i na mecze ligowe---a jej stan jest fatalny, więc inwestując w nia to także prestiż dla miasta--a niestety pan szanowny radny Bortel ma to gdzieś mimo,że mieszka równiez przy tej ulicy--najważniejsze,że dietki wpływają i można "szwendać się"
50. Dodane przez obywatel leszna, w dniu - 09-11-2011 07:42
PANIE BORTEL!!!JAK JESTEŚ TAKI CHOJNY TO DAJ ZE SWOJEJ KIESZENI.INNE DYSCYPLINY SPORTU W LESZNIE TEŻ ISTNIEJĄ KTÓRE POTRZEBUJĄ WSPARCIA.CO NA PROMOCJI ŻUŻLA MIASTO ZYSKAŁO PRZEZ OSTANIE LATA???-WIELKIE G....CHYBA ŻE MARKECIKI HANDLOWE.WIĘC WARA OD KASY MIASTA.
51. Dodane przez anty SPEEDWAY, w dniu - 09-11-2011 08:14
Przecież klub jest SSA. Niech sobie szuka sponsorów gdzie chce ale niech nie sięga po publiczną kasę. Leszno jest już dość zadłużone żeby jeszcze wspierać bądź co bądź prywatny business. 
A może bądźmy bardziej kreatywni i zbudujmy w Lesznie tor F1?  
Będzie i fun i promocja- a co!
52. Dodane przez LESZNO !, w dniu - 09-11-2011 08:21
W LESZNIE NIE TYLKO JEST ZUZEL ! SA INNE DYSCYPLINY ALE ZUZEL TO NASZA PRZEPUSTKA W SWIECIE, LESZNO KOJARZY SIE Z UNIA, I JESTEM ZA TYM ZEBY PRZEZNACZYC 500TYS ZL, INNE SPORTY W LESZNIE TEZ POTRZEBUJA PINIEDZY ! PILKA RECZNA, KOSZYKOWKA,LEKKO ATLETYKA I WIELE WIELE INNYCH , LUDZIE WEZCIEI SIE OGARNIJCIE , ZUZEL TO FAJNY SPORT ALE JEST JESZCZE WIELE INNYCH ! 
POZDRAWAIM LESZNO !
53. Dodane przez kochająca kościaniaka, w dniu - 09-11-2011 08:42
Piłkę ręczną należy też porządnie wesprzeć,a jest tych zawodników sporo i są w I lidze.Sportowców należy ogromnie wesprzeć a nie wspomnę o ludziach zabiegających o jego rozwój.Ich trenig ,praca to dopiero coś,doceniajmy tę siłę.
54. Dodane przez Jan, w dniu - 09-11-2011 08:52
Do kom 18 i co z tego,że Konin leży przy autostradzie,przez Leszno przebiega też ważny węzeł klejowy. W lesznie jest dużo ciekawiej niz w Koninie,co chcesz w Koninie zwiedzać elektrownie !Znam Konin dobrze tam nic ciekawego niema,dzięki Unii o Lesznie bardzo czesto mówią w wiadomościach sportowych a o Koninie jeszcze nic w ogólnopolskiej TV nie słyszałem.Jesz sobie do Konina i pobadz ta kilka dni to zatęsknisz za Lesznem,Konin leży przy autostradzie ale argument i ma być znany ale się uśmiałem
55. Dodane przez zonk, w dniu - 09-11-2011 09:00
Zielona ma 2.5 mln budżetu,a te 100tys to kropla w morzu.Rozumiem że nie każdy lubi żużel,ale praktycznie Leszno słynie z żużla i gdyby nie żużel to nie było słychać o Lesznie,jest koszykówka ,speedrower,kręgle,szybowce,balony czy też piłka ręczna,ale czy to są sporty z których słynie Leszno?Ktoś pisał że były komplety widzów,takiej bzdury to nie słyszałem dawno,nie bedzie kasy nie bedzie wyniku,nie bedzie kibiców!Bo wiem że nie którzy kibice z Leszna i okolic są kibicami sukcesu!Taka prawda
56. Dodane przez marko, w dniu - 09-11-2011 10:22
cale leszno jest za tym zeby dac na zuzel kase i to nie mala a do tych co pisza ze musza placic za sport uprawiany przez swoje pociechy to niech zapisza je na zuzel i nie wyobrazajcie sobie ze rodzice mlodych adeptow nie placa na poczatku 300zl jak ktos pisze to jest ziarnko piasku na plazy w porownaniu z kosztami a jak przychodzi wynik to wiadomo ze sa sponsorzy itd ale do yego trzeba dojsc w kazdej dyscyplinie a po tym widac jak popularny jest speedway ile sponsor wyciagnie z kieszeni a wlesznie inne dyscypliny sie nie licza a co do tego ze na haslo unia leszno stawiaja kielbaski i piwo w pelni sie z tym zgadzam nam tez stawiali na wegrzech i w niemczech kielbaski i piwo jak dowiedzieli sie ze jestesmy z unii leszno
57. Dodane przez Pablo, w dniu - 09-11-2011 11:19
gdyby nie żużel to nikt by o Lesznie słowa nie słyszał taka prawda ludzie, przecierz kręgle czy ta amatorska koszykówka nie wypromowały by Leszna jak żużel na skale krajową a także znają nasze mIASTO zza granicą dzięki DPŚ I GP. jestem jak najbradziej za żeby inwestować nie tylko w żużel ale też w inne sporty np piłkę ręczną i inne sporty lecz wiadomo że Unii należy się więcej bo to są inne koszty większe wydatki itp. i najbardziej ta inwestycja się zwraca pozdro
58. Dodane przez kibic UNII, w dniu - 09-11-2011 16:55
WSZYSCY PISZECIE ŻE LESZNO,a może ktoś pomyśli ilu jest kibiców z samego Leszna, a ilu przyjezdnych, pisze tu o kibicach UNII-przyjezdzają zostawiają pieniądze w Lesznie a co za tym idzie to iwestują w mieście, dając zarobić lokalnym przesiebiorcom ,stacje benzynowe restauracje,sklepy, itp, którzy płacą podatki,i daja Wam prace . 
Ja sam z rodzina przyjezdzam do Leszna na ŻUŻEL z Poznania, byłem 13 razy zostawiłem z 3000 zł X 30 LAT... ,teraz policzcie sobie x ilośc przyjezdnych. GDYBY nie Unia to zapewne widział bym Leszno z okna samochodu jadąc na narty . Także polecam trochę szersze spojrzenie ......
59. Dodane przez ja, w dniu - 09-11-2011 18:06
dajcie więcej kasy to będą mogli dać zawodnikom większe gratyfikacje....... chyba mają za mało.....
60. Dodane przez drodzy sponsorzy, w dniu - 09-11-2011 20:42
Pewnie, 80% by Unię zlikwidowało, bo MARNE 100 tys. na wielki klub przeznacza miasto. To niech Unia zabierze te 1,6 mln dochodu dla miasta z Unii i niech to zrekompensują mieszkańcy Leszna, ciekawe czy znowu złotówy co nie dają na bilet, bo leci w TV, będą chciały za wszelką cenę oszczędzać na klubie.
61. Dodane przez HOHO, w dniu - 09-11-2011 21:24
Dotować prywatny klub ?Jak będą zyski to miasto coś dostanie?A Konin to słabizna
62. Dodane przez Alfonso, w dniu - 09-11-2011 22:24
To jest szczyt wszystkiego!!! Dzieci nie mają co jeść a ten chory klub ma dostać sto tys. Ludzie to jest chore!!! Bambry co chodzą na ten chory sport, niech sprzedadzą ziemię i sponsorują swój klub...
63. Dodane przez Kasa pod stołem, w dniu - 10-11-2011 15:09
Jak chodzio druk ulotek albo biurka dla urzędników to musi być "konkurs ofert". Chociaż poziom kosztów tych przedsięwzieć mają się nijak do ustawy o zamówieniach publicznych. 
A jak chocdzi o "działalność promocyjną na rzecz miasta" o wartości powyżej miliona to nie trzeba robić ofert. Jesli ta promocja realizowana przez kluby sportowe to oferta - to może trzeba wyspecyfikowac czego miasto chce i przejrzeć oferty.
64. Dodane przez Toyo, w dniu - 11-11-2011 11:52
Komu nagrodę?!za trzykrotne karanie za paskudzenie toru!, za ponad 80 tysięcy kary zapłaconej i licencję w "zawiasach "?! Chyba trzech sędziów się nie pomyliło w swoich opisach tego co na Smoku zastali.To tak się od tego roku zdobywa medal! Wstyd i hańba!To trzeba było pilnować zawodników na wyjazdach i patrzeć na czym mają jechać żeby się nie łamali! Żadnego roku tak nie było, że co raz któryś był połAMAMNY! pOTEM KOMBINATORSTWO Z NAWIERZCHNIĄ ŻEBY SOBIE UŁATWIĆ DROGĘ. wSTYDU NIE MACIE! Nagrodę możecie dać Jarkowi Hampelowi za vice-mistrzostwo świata i speedrowerowcom za mistrzostwo świata a to krajowe drużynowe to ze względu na sposób zdobycia lepiej zapomnieć.Powiat niech daje na nagrody bo to stamtąd ludzie przyjeżdżają .Mają pieniądze od sponsorów na klub, zawodnicy mają sponsorów indywidualnie , spółka tworząca Unię to też bogacze, jak to jeden powiedział -jego dziecko do końca życia nie musi juz pracować więc jakie pieniądze z budżetu miasta - na wypełnienie luki finansowej po karach zapłaconych?!Stadion mają za darmo .Niech więc wystarczy że z budżetu miasta co rok Smoczyk jest upiększany. Po to zostały zmienione zasady z czasów Bortela i Sokołowskiego na nowe, lepsze żeby klub sam na siebie zarabiał jako spółka prawa handlowego. Tamci byli źli więc 5 bogatych przejęło klub i uzdrowiło a teraz co nie dają rady,kryzys może!? I ta moralność i prawo, które chyba już tylko na kartach Kanta zostało! Żałosne tym bardziej, gdy winni urabiają we własne matactwa niewinnego a potem przyznają się do winy, tylko kibic już tego nie słyszy! Kryształowa kula sama by w takich objęciach pękła. Ale kibice to wyborcy,trzeba im mydlić oczy kłamstwem, bo sami tak zapatrzeni, że stracili jasność myślenia.Fałsz i obłuda!!!
reklama
65. Dodane przez Bondek, w dniu - 11-11-2011 11:55
Nie dawać nagrody za ten rok mimo medalu bo jak on wydarty to wszyscy wiedzą! Panie Bortel łatwo tak nasze publiczne pieniądze wydawać! Ktoś wcześniej napisał, że radny ma dyplom Oksfordu.Noooo to my mieszkańcy chcemy zobaczyć czy to pan absolwent czy tylko kursy z j.angielskiego pobierał w czasie kilkuletniego pobytu w angielskim żużlu. No to teraz wiemy dlaczego tak SB biegało za radnym. TO NIE ZA sTOWARZYSZENIE cHRZEŚCIJAŃSKIE chyba A ZA TO WŁASNIE. Przecież w tamtych latach jak ktoś z Zachodu Z WYCIECZKI,KONTRAKTU CZY PRAKTYKI studenckiej WRACAŁ, TO TEŻ MUSIAŁ SIĘ SPOWIADAĆ i PASZPORT ZDAĆ. A może hymn uczelni! jak Dyzma przyłapany przez upierdliwego hrabiego, prawdziwego absolwenta Oxfordu! Oj mamy tego "dyzmowania" wyniesionego na najwyższe urzędy, mamy a dulszczyzny całe morze!(...) Mrozu nie było, tak jak nie było ulewy od startu do I wirażu!!. Coś te tory ogólnie w tym roku nie wychodzą ale to wszystko są przepisy, które jedni przestrzegają a drudzy nie!
66. Dodane przez s, w dniu - 11-11-2011 11:55
zal mi ze takiego (...) ktos w ogole slucha na sesji rady... unia unia, a moze tak splata dlugow miasta albo nowe inwestycje ?!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj