Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Apel w sprawie "elek"

Apel w sprawie "elek"

24.11.2011. Radio Elka, Marcin Hałusek
elkawruchu.jpgĆwiczenia z parkowania na drogach osiedlowych i dziesiątki pojazdów z kursantami za kierownicą na ulicach Leszna. Większość zmotoryzowanych poruszających się po mieście nie ma wątpliwości, że w Lesznie istnieje problem z nadmiarem "elek". Wątpliwości nie mają też członkowie komisji ładu i bezpieczeństwa. Postanowili zaapelować w tej sprawie do dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego. - Nie mam nadzoru nad ośrodkami szkolenia - odpowiada Józef Lorych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Już radni poprzedniej kadencji próbowali rozwiązać problem wzmożonego ruchu samochodów nauki jazdy w Lesznie. - Była nawet propozycja, by zakazać ruchu w centrum miasta. Ze względów prawnych wciąż jest to niemożliwe - mówi prezydent Tomasz Malepszy. Temat nadmiaru "elek" wrócił jednak na komisji ładu i bezpieczeństwa
miasta i powiatu. - Członkowie komisji, wśród których są komendanci policji, straży, prokurator rejonowy oraz starosta i prezydent, zgodnie uznali, że problem jest duży i postanowiliśmy zaapelować w tej sprawie do dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego, Józefa Lorycha. Nie mamy nic przeciwko "elkom" w mieście, ale chcemy racjonalizacji w tym temacie - dodaje Malepszy. Zdaniem prezydenta widok kilku samochodów nauki przed jednym skrzyżowaniem jest coraz częstszy. - Ruch jest blokowany, powstaje niepotrzebna nerwowość, napięcia - podkreśla prezydent.

Dyrektor WORD zastrzega, że apel jeszcze do niego nie trafił, ale przyznaje, że problem w Lesznie jest duży. - Każdy chce pojeździć na leszczyńskich ulicach, bo wiadomo, że tu będzie zdawał egzamin. Ja nie mam jednak kontroli nad ośrodkami szkolenia - tłumaczy Józef Lorych. - Jeśli chodzi o pojazdy naszych egzaminatorów, czyli 11 samochodów, to oczywiście mogę zastosować się do sugestii, jeśli takie się pojawią. Nadzór nad innymi ośrodkami szkoleniowymi mają samorządy. Ja mogę tylko prosić - mówi dyrektor.

Dodajmy, że leszczyński WORD jest jedynym takim ośrodkiem w regionie. W Lesznie uczą się jeździć i zdają egzaminy kursanci nie tylko z terenu przyległych powiatów, ale także z Głogowa, gdzie ośrodka ruchu również nie ma. (mah)
 
Komentarze (124)
1. Dodane przez Tomasz, w dniu - 24-11-2011 13:44
Panie Malepszy spsób jest prosty wniosek do wojewody o likfidację WORD Leszno. Inne miasta chętnie przejmą ten Word i pieniądze. 
Zyczę jeszcze lepszych pomysłów. 
A może wprowadzić że w dni parzyste mogą po centum Leszna poruszać się tylko pojazdy z cyfrą parzysta na końcu numeru rejestracyjnego a nieparzyste...... 
Alobo jeszcze lepiej wrowadzić specjane przepustki na wjazd do Leszna( oczywiście odpłatnie jaka kasa do budżetu)
2. Dodane przez Urszula, w dniu - 24-11-2011 13:49
ELKI na tory!!!
3. Dodane przez MAGDA, w dniu - 24-11-2011 13:52
Niech naprawią swoje graty w WORDzie to będzie mniej ELEK. Jak uniemożliwiają zdanie egzaminu i jedna osob zamiast podejść do egz. max 3 razy zdaje za 9 czy 10 razem, to sie musi najezdzić....
4. Dodane przez Eda, w dniu - 24-11-2011 14:00
Sprawę można załatwić włączając w to policję. Wzmożone kontrole drogowe elek na ulicach Leszna i im się odechce tu przyjeżdżać. Takie auta z Rawicza, Wschowy, Góry czy Gostynia by zniknęły z naszych ulic. A nie że na 7 rano człowiek chciałby przemknąć chociażby przepisową 50-tką przez miasto, ale nie! Tu trzeba się wlec za elką często 20-30km/h. No przecież nóż się w kieszeni otwiera. Powinno być ograniczenie, że wszyscy przyjezdni muszą się zgłaszać w WORD a jednocześnie na ulicach miasta może być tylko określona liczba elek. A nie czasami podczas jazdy 5 minutowej można minąć nawet ze 20 nauk jazdy. Plaaagaaa.
5. Dodane przez loony, w dniu - 24-11-2011 14:01
kiedy wracam po kilku tygodniach z Wrocławia, wjeżdżam do Leszna i pierwsze co mówię to "Aaaa, to tak wyglądają Elki!'. 
We Wrocławiu wydziałem tylko dwie Elki - motocykl i tramwaj. A to dlatego, że mają wyznaczone trasy, a nie jeżdżą porozwalane po całym mieście. 
 
Leszno - kraina Elkami, centrami handlowymi i rondami płynąca...
6. Dodane przez kierowca, w dniu - 24-11-2011 14:03
Nareszcie ktos pomyślał szału można dostać jak w godz szczytu stoja kolejno 3 elki i jada jak takie tumoki...
7. Dodane przez JAN, w dniu - 24-11-2011 14:06
Kiedyś z uporem maniaka "L" zawracały na końcu Mickiewicza /przy wjeźdie na obwodnicę/ tamując ruch okropnie, az ktoś poszedł po rozum do głowy i postawił tam zakaz zawracania. Dziś ten problem występuje na Opalińskich /skrzyżowanie z Narutowicza/ gdzie "L" zawracają w kierunku Ośrodka Szkolenia Kierowców. 
Wiele razy dochodziło tam do groźnych sytuacji, bo gdy "L" sygnalizuje skret w lewo wszyscy myśla , że jedzie w narutowicza , a tu ZONK bo "L" zawraca w Opalińskich. 
Co ciekawe nikt inny nie odczówa tam potrzeby zawracania. Postawić tam zakaz zawracania i będzie OK i bezpiecznie.
8. Dodane przez egon, w dniu - 24-11-2011 14:08
Czas wielki aby się za te "elka" zabrać !!!!!! Jest ich zdecydowanie za dużo !!! Dlaczego instruktorzy wyjeżdżają w miasto z kursantami, którzy nie potrafią ruszyć samochodem z miejsca ?????? Od tego chyba są place manewrowe aby nauczyć się tego elementu jazdy !!!!! CENTRUM LESZNA, godzina szczytu ruchu a kilka elek przed dużym skrzyżowaniem próbuje kilka razy bezskutecznie ruszyć z miejsca !!!!! Kto ma tyle cierpliwości ???? - CHYBA NIKT ! Z tego co zaobserwowałem wielu instruktorów nie ma pojęcia o przepisach ruchu drogowego a co dopiero o szkoleniu innych !!! BYLE KTO JEST TERAZ INSTRUKTOREM !!! Tylko kasa się liczy i kolejny kursant !!!!
9. Dodane przez a, w dniu - 24-11-2011 14:52
chyba co poniektorzy nie zdaja sobie sprawy ze elkinie dotycza tylko samochodow egzaminacyjnych ale rownież kursantów, ktorych jednak jest znacznie wiecej niz tych egzaminacyjnych. Pomysl likwidacji WORDu w lesznie- tez cienki bo po co ktos np z Gostynia ma jechac do Poznania jak robi 30 km i jest w Lesznie. Trzecia sprawa: ogarnijcie sie ludzie, wy tez uczyliscie sie jezdzic, napewno nikt z was nie posiadala az takich umiejetnosci, zeby wsiac bez przygotowania i prowadzic jak Kubica. Zakaz jazdy w godzinach szytu?!A potem wyjeżdża taki jeden z drugim i nie wie co marobic bo na drodze jest wiecej samochodw niz powinno, bo przeciez nikt go w szczycie nie uczyl jezdzic. Jeśli chodzi o parkowanie jest dokladnie tak samo, uczy sie na podworku utatusia albo na lesnych sciezkach a potem wjezdza na parking i rusyje moje albo ktorego z was auto. nJestem kierowcaod 19\0 lat, niepopwiem nieraz krzyczalam kiedy przedemna wlekla sie elka, alewiem tez ze sama tak kiedys jezdzilam a oni musza sie gdzies uczyc tak jak wy- bo przypuszczam ze kazdy kiedys wyjechal namiasto praawda????!!!!
10. Dodane przez zx, w dniu - 24-11-2011 14:51
bardzo dobrze, że elki blokują ruch, wariaci nie mogą pędzić 90 na godzinę na czerwonym po Lesznie :) tylko 85
reklama
11. Dodane przez ksawery, w dniu - 24-11-2011 14:55
Mam dwie propozycje.Pierwsza to taka,aby ośrodki szkoleniowe "na obcym terenie"opłacały jazdy szkolne samorządom na terenie ktorych gościnnie występują..Jest to jakby nie patrzeć działalność gospodarcza firmy,ulice i osiedla pełnią jakby rolę narzędzi do pracy i niestety jak chcesz z tego korzystać-sięgnij do portfela.Druga propozycja to wprowadzenie w newralgicznych punktach miasta ograniczeń czasowych na wzór innych przewozów.Są ulice gdzie nie mogą wjechać TIR-y,traktory,pojazdy konne i inne badziewie utrudniające ruch.Nie rozumiem dlaczego w uzasadnionych przypadkach i określonych godzinach nie może dotyczyć to "elek"? Rozumiem że lobby instruktorskie z różnych względów jest mocne ale przy odrobinie dobrej woli ze strony zainteresowanych jest to do zrobienia.
12. Dodane przez kuba, w dniu - 24-11-2011 14:57
kiedy wy zdawaliscie to nic nie mowiliscie a teraz macie pretensje
13. Dodane przez kierowca, w dniu - 24-11-2011 14:59
Pan dyrektor lorych nie ma kontroli nad swoim ośrodkiem WORD robia tam co chca a skad ma wiedziec co sie dzieje w miescie????
14. Dodane przez polo, w dniu - 24-11-2011 15:06
Ja nieraz utrudniam elkom. Wyprzedzam i hamuje przed nimi ,jedynka i 15 km/h. Hehehe. Za kare.
15. Dodane przez JA, w dniu - 24-11-2011 15:06
ludzie czy wy czytacie co piszecie jak zdają w Lesznie to gdzie się mają uczyć jak nie po Lesznie. a wy jak zdawaliście to gdzie się uczyliście na podwórku bo wątpię że tak idealnie jezdziliście co nie który to do teraz jezdzić nie umie a problem macie do L .......szkoda słów
16. Dodane przez kris, w dniu - 24-11-2011 15:17
"Apalowanie" nic tu nie pomoże. Egzaminy wszystkich kursantów z regionu leszczyńskiego odbywają się w Lesznie, więc każdy właściciel "elki" uczy swoich adeptów na trasie egzaminacyjnej. Jeżdżę codziennie do pracy drogą nr 5, mijam po drodze całą masę aut z "L" na dachu pędzących od Rawicza w stronę Leszna. Przeszkadzało to komuś, że egzaminy odbywały się tam, skąd kandydat pochodził?
17. Dodane przez kazdy sie kiedys uczyl..., w dniu - 24-11-2011 15:17
...prawda, ale tez mnie nieraz szlag trafia jak na ulicy Sienkiewicza (kolo jednostki wojskowej)na raz zawracają 3 "elki" - to juz przesada na mksa, zaznacze, ze nie jest to sporadycznie a CODZIENNIE! 
Czyz naprawde nie ma juz innych miejsc na takie manewry? Niech wreszcie zrobią z tym porzadek.
18. Dodane przez kierowca, w dniu - 24-11-2011 15:20
Popieram kom. 10. "Zapomniał wół jak cielęciem był" - Ty jeden z drugim tez gdzieś uczyłeś się jeździć, więc daj nauczyć się innym . Wystarczy wstać 10 minut wcześniej i spokojnie dojedziesz gdzie trzeba. A cóż to jest 10 min w stosunku do wieczności.......
19. Dodane przez zuza, w dniu - 24-11-2011 15:25
Wszyscy tacy mądrzy, a sami kiedyś uczyli się jeździć. Dziś niejeden młody kierowca po kursie ma lepsze umiejętności niż dziadek, za czasów którego egzamin wyglądał w ten sposób, ze robił kółko po rynku i zdane. Zapomniał wół jak ... Może gdyby komunikacja publiczna była sprawna, ceny przystępne to ludzie nie robiliby na potęgę prawka. Może warto zacząć od tego, a nie od przepędzania kursantów.
20. Dodane przez tacka, w dniu - 24-11-2011 15:26
Załosni jesteście. Co mają zrobić jak chcą prawko zrobic ??? Fakt że niektórzy jadą jak żółwie. I założe sie ze połowa kom. dali ludzie którzy nie prowadzili samochodu w zyciu ;}
21. Dodane przez Mateusz, w dniu - 24-11-2011 16:00
uważam że elki to są jedne z nielicznych samochodów na drodze które po prostu jadą przepisowo a Ci co tak narzekają na elki to mają problem bo trudno jechać z prędkością dwa razy większą niż dopuszczalną. Kursanci gdzieś muszą się przecież uczyć i uważam że tylko w mieście a nie w polu bo potem się śmiejecie jeden z drugim że jedzie taki niedouczony do Wrocławia i zostawia auto na początku miasta i dalej autobusem albo tramwajem bo się boi wjechać do miasta. Elki wcale się nie tłuką po 20-30 km na godzinę tylko jadą przepisowo. Zamiast zamykać drogę rozwoju młodym ludziom to lepiej będzie utworzyć WORD np w Głogowie, wtedy ruch się rozłoży na dwa miasta i nie będzie tak uciążliwy
22. Dodane przez katasza, w dniu - 24-11-2011 16:14
NIE PAMIĘTA WÓŁ JAK CIELĘCIEM BYŁ!! Każdy się kiedyś uczył, ale jak się już ma prawko w łapie to tylko krytykować.
23. Dodane przez nn, w dniu - 24-11-2011 16:21
Nie można zakazać im ruchu bo przecież tak zdają egzaminy. Logiczne. Sprawa wydaje się skomplikowana ale nikt nie spojrzał na problem który powstał z tego że jest za dużo firm uczących jeździć. To przez nich!! Powinny być max 3-5 firm a nie 10-15!! Później nie ma się co dziwić że z każdej firmy może 2-3 samochody wyjeżdżają w ciągu godz i Leszno jest zatłoczone nimi. Zróbcie coś z tym ;]
24. Dodane przez Jacek, w dniu - 24-11-2011 16:22
Kocham Elkę. Dajcie jej wszyscy spokój!!!
25. Dodane przez xxx, w dniu - 24-11-2011 16:26
Spokojnie od 02.2012 będzie juz spokój.Pozdrawiam z prawego fotela.
26. Dodane przez ja, w dniu - 24-11-2011 16:26
Ale w koncu gdziec musza sie uczyc ci kursanci, kazdy kiedys zdawal prawko. Ale jesli chodzi o zdawalnosc to rzeczywiscie w lesznie jest ona najgorsza a potem trzeba wyjezdzic dodatkowe godziny i nastepne egzaminy i kolejne elki na miescie
27. Dodane przez Noro, w dniu - 24-11-2011 16:27
Ja też się uczyłem ale zawsze waliłem jak przepisy mówią bo więcej mi nie było wolno. a nie że L jedzie sobie 20km/h i zadowoleni z życia. ktoś mądry napisał wstań 10 min wcześniej.... codziennie 10 minut przez rok daje dwie i pół DOBY !! to strasznie dużo czasu... tyle mamy tracić ? do tego dochodzi większe zużycie paliwa itp... to nie tak hop jak mówicie. policja powinna dawać mandaty za utrudnianie ruchu jedzie się 50 a nie 20 ;/
28. Dodane przez zdm, w dniu - 24-11-2011 16:32
Z elkami jest problem z tego powodu że instruktorzy nie prowadzą prawidłowo szkolenia. Młodzi kierowcy powinni wyjechać poza teren ośrodka szkolenia gdy umieją zawracać zmieniać biegi i inne manewry (przewidziane w kodeksie nauczania). Właściciele ośrodków szkolenia kierowców nie mają zgodnych z wymogami przepisów ośrodków szkolenia mają fikcyjne tylko na papierze. Policja powinna sprawdzać czy zezwolenia prowadzenie szkolenia na prawo jazdy są prowadzone zgodnie z przepisami dotyczącymi wyposażenia i prawidłowości nauczania. Te szkolenia prowadzą instruktorzy mający tylko pojazd i brak zaplecza do nauki jazdy.
29. Dodane przez miki, w dniu - 24-11-2011 16:37
Mi elki nie przeszkadzają. Też się kiedyś uczyłem...
30. Dodane przez Amit, w dniu - 24-11-2011 16:50
No najlepsi są Ci co Twierdzą że Leszno to taka wielka metropolia i marudzą że 30 km/h za Elką muszą jechać. Leszno to większa WIEŚ! i tyle. Jedź marudo jedna z drugą do prawdziwego dużego miasta jak Poznań czy Wrocław tam się w korkach 1/4 dnia spędza a nie 30 km/h .
31. Dodane przez dona, w dniu - 24-11-2011 17:07
Przecież jakiś czas temu; ustalono, o jakich porach i godz. mogą Elki jeżdzić po mieście. Ale sama stwierdzam;że nijak ma to się do postanowień i znowu jeżdżą po "staremu" i tamując poranny ruch.
reklama
32. Dodane przez w.o, w dniu - 24-11-2011 17:19
Żal du...e ściska jak się to czyta najlepiej wszystko pozamykac szkoda ze niemieliscie takich pomysłow jak wy zdawaliscie egzaminy banda przedszkolakow
33. Dodane przez loony, w dniu - 24-11-2011 17:24
do 20 - a tacy jak Ty usprawiedliwiają elki, bo pewnie sami teraz jeżdżą ;] 
Sprawa elek szczególnie wkurza ludzi, którzy jeżdżą od dłuższego czasu już, zdali egzamin za pierwszym strzałem. Ja zdałem kilka lat temu i nie opijałem tego, że zdałem, bo jak to powiedział mój ojciec - to była tylko formalność. 
Na jednej zmianie świateł w Lesznie przejadą 2 elki albo 10 normalnych samochodów. We Wrocławiu nie zobaczysz w mieście elki, w poznaniu to samo. Tylko w Lesznie jest dzicz, wszyscy jeżdżą jak chcą i gdzie chcą.
34. Dodane przez TOMMY, w dniu - 24-11-2011 17:25
LUDZIE!!!! WIELKIE HALO ROBICIE Z BŁACHEGO POWODU. (NA ŚWIECIE NIE MA PROBLEMÓW- SAMI JE STWARZAMY) JA NIE WIDZĘ PROBLEMU JEŻDZĄ "ELKI", BO MUSZĄ SIĘ UCZYĆ, A ŻE CZASEM JAK GAMONIE NO TRUDNO Z CZASEM PRZYJDZIE DOŚWIADCZENIE. JEŚLI CHCEMY GDZIEŚ DOJECHAĆ NA CZAS, A PRZESZKADZAJĄ NAM "ELKI" W PŁYNNEJ JEŹDZIE NIC INNEGO JAK WYJECHAĆ Z DOMU 10 MIN. WCZEŚNIEJ. 
NIE JESTEM ANI INSTRUKTOREM ANI NIE UCZE SIĘ NA PRAWKO. 
POZDRAWIAM WSZYSTKICH INTERNAUTÓW.
35. Dodane przez instruktor, w dniu - 24-11-2011 17:39
28.... głupi jesteś, gdyby nie mieli zaplecza to nie dostaliby zgody na ośrodek. Każdy ma prawo pracowac w zawodzie ktory sobie wybrał, nie utrudniam pracy innym więc żyjcie i dajcie żyć. Uczcie się od elek bo po Lesznie tylko one jeżdżą przepisowo
36. Dodane przez artur, w dniu - 24-11-2011 17:39
ja mam malego, mam 16-tke wiec sie nie przejmuje bo mieszcze sie wszedzie !
37. Dodane przez Mati, w dniu - 24-11-2011 17:40
Część ćwiczeń można prowadzić w miejscu gdzie jest zarejestrowana szkoła jazdy np. we Wschowie,Bojanowie itd. - gdy ćwiczą wjazd i wyjazd w zatoczkę, do posesji. Nie muszą tego ćwiczyć np. na ul. Wierzbowej wjeżdżając do naszych bram. Mają swoje.
38. Dodane przez brak słów, w dniu - 24-11-2011 18:06
Odezwali się mistrzowie kierownicy którzy urodzili się z prawkiem w portfelu. Elki to jedyne pojazdy które jeżdżą zgodnie z przepisami. To, że czasami mają problem to normalne, bo się uczą. 5 min. was nie zbawi. Dzisiejszy świat jest chory wszyscy mają wszystko umieć od urodzenia. Jak nie umiesz to wypad. Ci sami ludzie nie pamiętają jak kiedyś ktoś ich uczył. Ma się to do pracy, elek i innych życiowych spraw.
39. Dodane przez do kom nr 4, w dniu - 24-11-2011 18:08
kolego a ty jak się urodziłeś to już byłeś wykwintnym kierowcą gratuluję. 
Każdy z nas się uczył wyrozumiałość dla młodych kierowców
40. Dodane przez TOMMY, w dniu - 24-11-2011 18:11
PANIE PREZDYENCIE MALEPSZY! POMYŚLCIE LEPIEJ O WIADUKCJIE NAD PRZEJAZDEM KOLEJOWYM NA WILKOWICKIEJ- TAM MOŻNA DOSTAĆ SZAŁU..
41. Dodane przez elo, w dniu - 24-11-2011 18:12
elka cóż sam się uczyłem i jeszcze nie zapomniałem więc trochę wyrozumiałości Panie i Panowie, nie one mnie denerwują ale czasami zdarza się że osoba instruktora jest co najmniej dziwna i uczy jakby to powiedzieć nie całkiem z rozumem i czasami nawet z przepisami czy ktoś weryfikuje tych ludzi którzy uczą mam wątpliwości moje pytanie brzmi dlaczego tych ośrodków WORD nie ma w Rawiczu Gostyniu Głogowie zdaje się że to dochodowy interes nikt chyba do tego nie dopłaca więc w czasach kryzysu bezrobocia można dać pracę nie małej rzeszy ludzi i nieźle zarobić po co to skupiać w jednym miejscu?
42. Dodane przez bzdury!!!!, w dniu - 24-11-2011 18:22
Uważam, że przede wszystkim należy zweryfikować i unormować osrodki lub inaczej "szkoły jazdy". Cóż to za ośrodek np. który nie posiada własnej siedziby, sali wykładowej a zapisy przyjmuje instruktor prowadzacy właśnie naukę jazdy. 
Przecież te ośrodki powinny być w rejestrze w urzędzie Miasta i prawdopodobnie w Wydziale Edukacji. 
A co to za ośrodek ktory ma siedzibe w kuchni a na balkonie tablicę, a do tego prowadzi go osoba która jeszcze niedawno otrzymała prawko. 
Później spotykamy sytuacje że "L"-ka wjeżdża na rondo dając kierunkowskaz lewy i tak sobie krąży z tym migaczem - przecież ci instruktorzy są do lipyyyyy! 
A co ma do ruchu w mieście ośrodek egzaminacyjny - pytanie zadano lecz nie odpowiednim osobom.
43. Dodane przez Też kierowca, w dniu - 24-11-2011 18:24
"Zapomniał wół jak cielęciem był"? proszę wróćcie pamięciom do czasów, kiedy sami byliście na miejscu obecnych kursantów! Jak już ktoś wcześniej wspominał, widok "elki" niejednego zmusił do wolniejszej, a co za tym idzie bezpieczniejszej jazdy. Kierowcy - więcej wyrozumiałości,cierpliwości, serdeczności i życzliwości!!!
44. Dodane przez em, w dniu - 24-11-2011 18:24
Przyszli kierowcy muszą się uczyć jazdy w mieście! A większe zagrożenie na ulicach stwarzają piraci drogowi niż "elki". Do kom. 14 "polo" - oddaj lepiej prawo jazdy tatusiowi i do piaskownicy!
45. Dodane przez Klim, w dniu - 24-11-2011 18:28
Oczywiście że muszą jezdzić po mieście -ale gdy kazdy mający samochód w miare na chodzie otwiera OŚRODEK Z ELKĄ to tak bywa - instruktorzy bez doświadczenia. Kiedyś były ze 2 moze 3 ośrodki i uczyli super a teraz żal kasy........słabo uczą i ludzie słabo zdaja. To tyle.
46. Dodane przez PTAK, w dniu - 24-11-2011 18:32
Szanowny panie dyrektorze, proszę mi wyjaśnić dlaczego ciężarowe auto pańskiego ośrodka egzaminowania porusza się po drogach osiedlowych podczas egzaminu. Skoro wasze auto tam jeżdzi to i auta wszystkich ośrodków szkoleniowych też muszą tam wjechać aby zapoznać kursanta z trasą. I w ten sposób rodzi się problem którego to Wy jesteście przyczyną.
47. Dodane przez XX, w dniu - 24-11-2011 18:33
Tez uważam, że jest to wielki problem dla kierowców jeżdżących po Lesznie. Najbardziej wnerwiają mnie elki na światłach, gdzie przejeżdżają bardzo wolno. Ja rozumiem, że każdy chce się uczyć jeżdzić ale dlaczego ma się to odbywać w godz. największego szczytu? Dwa razy w ciągu dnia tj. od 7.00 do 10.00 i od 13,30 do 17.30 powinien być zakaz jeżdżących elkami. Takie jest moje zdanie.
48. Dodane przez koscian -leszno, w dniu - 24-11-2011 18:39
wszyscy tak teraz pierd..... bez sensu ten kto ma juz prawo jazdy to ma gleboko. a przypomnijce sobie jak wy wszyscy zdawaliscieto tez jezdziliscie po lesznie i tak smo sprawialiscie klopoty jak teraz ci nowi... ja akurat juz zdalem i w lesznie a jestem z kosciana moim zdanim nie przeszkadza to mi.
49. Dodane przez PRINCESS, w dniu - 24-11-2011 18:42
A JA TYLKO BYM CHCIAŁA, ŻEBY CI CO MAJĄ UCZYĆ JEŹDZIĆ - FAKTYCZNIE UCZYLI.. SZCZEGÓLNIE KULTURY JAZDY! Woła o pomstę do nieba jak jedzie elka i wymusza na pieszych NA PASACH...
50. Dodane przez DRAJWER, w dniu - 24-11-2011 18:51
popieram porządek powinni zrobić pan instruktor powinien uczyć ruszać i cofać na placu a nie w godzinach szczytu na domiar co drugi nie patrzy co robi kursant tylko gada przez telefon policja powinna im umilić pracę
51. Dodane przez kierowca, w dniu - 24-11-2011 18:57
do 27. Najwyraźniej nie znasz przepisów prawa o ruchu drogowym. Proponuję przypomnieć je sobie a nie "świecić" wiedzą zdobytą przy uczeniu się testów na pamięć. W strefie zamieszkania, jaką jest Leszno, prędkość MAKSYMALNA, nie MINIMALNA wynosi 50km/h (oczywiście, jeżeli nie jest to zmienione innymi znakami drogowymi)
52. Dodane przez ona, w dniu - 24-11-2011 19:03
dziś rano wioząc synka do przedszkola na odcinku od ronda na niepodległości do ul.Karasia naliczyliśmy 13 elek to po prostu makabra!!!!
53. Dodane przez kierowca Leszcynski, w dniu - 24-11-2011 19:07
Niech wybudują obwodnice miasta to odciąży ruch w mieście a kursanci gdzieś się muszą uczyć a jak wszyscy będą jeździć zgodnie z przepisami a nie dymać po 100\h w mieście to da się pogodzić i jazdę po mieście i elki na drogach
54. Dodane przez zz, w dniu - 24-11-2011 19:09
Żeby instruktor miał trochę rozumu i na pierwszych godzinach nie brał kursanta do centrum to by źle nie było. Przeważnie to wygląda tak, że kursant jeszcze ruszać nie umie, a ten cyc go wiezie do centrum lub na krajową 5 lub 12!!! Trochę rozumu dla instuktorów i będzie ok!!
55. Dodane przez instruktor, w dniu - 24-11-2011 19:11
Do kom nr42.widzę że odezwał się znawca tematu. 
Włączony lewy kierunkowskaz przed wjazdem na "rondo" powoli staje się przepisem obowiązującym, i będzie obowiązywał przy skręcie w lewo na rondzie jak i przy zawracaniu.Gratuluje znajomości przepisów które dobrze wyszkolony kursant zna już po 10 godzinach teorii.
56. Dodane przez studentka, w dniu - 24-11-2011 19:13
To że nauk jazdy jest sporo dotyczy popularności coraz większej ilości chętnych na posiadanie prawa jazdy, poza tym należy zrozumieć wszystkich uczących się. Obecni kierowcy Wy - tez się uczyliście!
57. Dodane przez mimek, w dniu - 24-11-2011 19:17
a jakim prawem elki parkują między samochodami na ulicy??? nieh się uczą na placach z makietami , anie narażają na szkody te parkujące samochody. Przecież oni się uczą! A większość no łamagi, które nie mają wyczucia i rysa gotowa. Elki wjeżdzają też na prywatne posesje- to już przegięcie i bezczelność. Niech się uczą na swoich posesjach.
58. Dodane przez Kierowca, w dniu - 24-11-2011 19:25
Jak Można tak oczerniać kursantów... Oni chcą się nauczyć jeździć po to są właśnie elki ... A gdzieś muszą to robić bo jeżdżąc bocznymi drogami w życiu nie zdadzą egzaminu ....Może więcej wyrozumiałości Każdy się kiedyś uczył ... I sama wiem jak to jest siedzieć w samochodzie z elką na dachu ledwo co się zaświeci zielone ktoś z tyłu już trąbi ... Boże ludzie opanujcie ...
59. Dodane przez ks, w dniu - 24-11-2011 19:38
elki wymuszacze stluczek
60. Dodane przez PGS, w dniu - 24-11-2011 19:40
Jeżeli egzaminy na prawo jazdy odbywają się "tylko w Lesznie" to co wy tacy zdziwieni jesteście ,uczysz się tam gdzie zdajesz.
61. Dodane przez XXXX, w dniu - 24-11-2011 19:51
do 33 pojedź sobie w Poznaniu w pobliże wordu to zobaczysz ile tam jest elek (o ile porafisz i wiesz gdzie jest word
62. Dodane przez iza, w dniu - 24-11-2011 20:02
ludzie a gdzie te L mają jezdzić i się uczyć po lasach czy drogach polnych nie pamiętacie jak sami uczyliście się jazdy?
63. Dodane przez gość, w dniu - 24-11-2011 20:02
w wielu "elkoch" instruktorzy/instruktorki to dzieci. Jak dzieci mogą nuczyć dzieci jazdy?
64. Dodane przez Sapphire, w dniu - 24-11-2011 20:14
najlepsze rozwiązanie, utworzyć ośrodki egzaminacyjne w mniejszych miejscowościach np. Rawicz czy wspomniany Głogów ilość elek rozdzieliłaby się na dwa miasta, ale to oczywiście wymaga działania i pieniędzy więc pewnie nie ma co liczyć na to
65. Dodane przez koala, w dniu - 24-11-2011 20:24
o 15 koncze prace i jade przez całe leszno a tu tysiące elek-MASAKRA. Chyba wiecej niz aut prywatnych :)
66. Dodane przez kierowca, w dniu - 24-11-2011 20:26
tak owszem kazdy sie uczył ale wtedy było 5 elek na całe leszno a nie 150
67. Dodane przez xxx, w dniu - 24-11-2011 20:38
ASIMA jest na co drugiej ulicy w Lesznie
68. Dodane przez xxx, w dniu - 24-11-2011 20:54
nie dosyć że wprowadzą całkiem inny egzamin na prawo jazdy to jeszcze prezydent chce wprowadzić zakaz poruszania się L w centrum miasta, to jest chore chcecie jeszcze bardziej udupiać kursantów, jeszcze raz powiem że jest to bardzo poroniony pomysł!!!!!!!
69. Dodane przez kok, w dniu - 24-11-2011 20:58
Niech się uczą jeździć w nocy - to jest jakieś rozwiązanie !
70. Dodane przez Szanowni przedmówcy!, w dniu - 24-11-2011 20:59
Szanuję to że jak chce się dostać prawo jazdy to gdzieś tego trzeba się nauczyć. W Lesznie jest WORD i tu są egzaminy więc przyjeżdżają tu ludzie z okolicy by nauczyć się topografii i zapoznać się z oznakowaniem. Szkoda tylko że ktoś nie przemyślał sprawy i nie przewidział czym może się taki najazd na miasto zakończyć. 
A panu Lorychowi to wypadałoby iść już chyba na zasłużony odpoczynek skoro jako "sprawca" tego problemu nie wie jak sobie z nim poradzić.
71. Dodane przez anonim, w dniu - 24-11-2011 20:59
Ludzie pomyślcie każdy lub prawie każdy z Was kiedyś uczył się jeździc autem. Poza tym niektóre osoby które mają kilka lat prawko jeźdża śmamazarniej niż elki o których tu mowa, Poza tym wiele osób które mają prawojazdy nie potrafią parkowac (zajmują dwa miejsca parkingowe, obrysują sąsiednie auto i parkują bezmyślnie w bramach i tp)Więc trochę cierpliwości i zrozumienia:):)
72. Dodane przez k, w dniu - 24-11-2011 21:01
uczylem sie jezdzic w 1972 na zuku i jezdzilem tylko wieczorami i poza miastem egzamin zdawalem na drodze z leszna do rydzyny 20kursantow w zuku i na odcinku do rydzyny i z powrotem wszyscy jechali i wszyscy zdali i do dzisiaj jezdze i wypadku nie mialem i po co to wszystko sam musialem sie uczyc bo co niektorzy gorzej jezdzili to sie im godziny odstepowalo dzisiaj musza po miescie i taak nie zdawaja za pierwszym razem
73. Dodane przez ja, w dniu - 24-11-2011 21:07
Ludzie dlaczego w Was tak mało wyrozumiałości?!? Czy to że ktoś sie uczy i jedzie przepisowo jest dla Was aż takim problemem. Fakt że niektórzy kursanci jeżdżą wolniej niż przepisy nakazują ale to kwestia oswojenia się z ruchem ulicznym, na początku napewno nie czują się zbyt pewnie za kierownicą. Wolą jechac wolniej żeby ogarnąć przepisy, znaki, światła, innych kierujących wymuszających pierwszeństwo i łamiących przepisy. Ludzie ogarnijcie się trochę!
74. Dodane przez dawid123, w dniu - 24-11-2011 21:13
zgadzam się z komentarzem 44 wszyscy się uczyliśmy a teraz to bohaterzy.
75. Dodane przez zonk, w dniu - 24-11-2011 21:14
nic nie mam do elek,ale w godzinach szczytu egzaminy?gdzie obwodnica zakorkowana przez remont a tu elki,sam sie uczylem wiec wiem ze trzeba w ruchu ulicznym ale bez przesady,powinni zrobic egzaminy poza godzinami gdzie jest najwiekszy ruch
76. Dodane przez szol, w dniu - 24-11-2011 21:19
ja też zdaje na prawko i jak komuś przeszkadza to nie mam nic przeciwko trasom na obrzeżach miasta ale pózniej będziecie pisać że żółtodzioby nie umieją poruszać się po mieście.pieszy widząc elke wie że może bezpiecznie przejść na pasach i nie musi się czaić.Te ich uśmiechy do kierowców elek są super.
77. Dodane przez zyga, w dniu - 24-11-2011 21:25
macie problem z elkami?wystarczy że nie działa któraś sygnalizacja i nie macie pojęcia jak jechać!
78. Dodane przez F1, w dniu - 24-11-2011 21:38
Moim zdaniem powstało za dużo tzw Osrodków Szkolenia Kierowców Wiadomo ze to jest kasa i nieźle mozna na tym zarobic dlatego tyle tego jezdzi Młodzi kierowcy zakładaja taki interes i ucza innych nie majac doswiadczenia byle klient i kasa Powinno sie ograniczyc ilosc OSK i wtedy moze tyle tego by nie jeździło A nie mozna obwiniac ludzi uczacych sie jeździc KAZDY Z NAS SIE UCZYŁ
79. Dodane przez komendant, w dniu - 24-11-2011 21:39
tylko cymbałom z leszna takie elki przeszkadzają,buractwo pojedzie do poznania albo wrocka to nie wie jak sie zachowac,a tu wielki gieroj co na pamiec jezdzi.wystarczy ze sygnalizacja,swiatla nie dzialają na jakims wiekszym skrzyzowaniu to wtedy widac jacy to mistrzowie siedzą za kierownicą,żal czytac te wypociny tych mistrzow prostej,a ten apel tych czlonkow komisji jest smieszny i rozwiązanie bardzo proste,ZAMKNĄC WORD!!!!problem zniknie
reklama
80. Dodane przez Jacek, w dniu - 24-11-2011 21:39
I na apelu sie skończy. Ci zrobili swoje a tamci będą robić co tylko zechcą.
81. Dodane przez pomysł, w dniu - 24-11-2011 21:40
zróbmy tak, jak widzimy "L" to wyprzedźmy (jak się da) a później przed nią 15km/h. Dotyczy to godzin szczytu. Zakorkujemy całe miasto raz i drugi to przestana tak jeździć. Wiem, wymaga to poświęcenia, ale aby coś osiągnąć, trzeba się troszkę poświęcić (w pracy, w domu no i na ulicy)
82. Dodane przez lenny, w dniu - 24-11-2011 21:45
Przyczyną wiekszości problemow z elkami nie są kursanci, ale instruktorzy, ktorzy siedza obok nich. To oni decyduja kiedy takowy kursant ma wyjechac na miasto, gdzie ma jechac i co podczas jazdy ma robić. Wyjeżdżanie elką do centrum i to jeszcze w godzinah szczytu, w momencie kiedy kursant ledwo co umie poprawnie ruszać,prowadzi do niczego innego jak podwójnego stresu uczącego się, jak i frustracji innych użytkowników drogi!! Zupełnie niedawno, w porannych godzinach szczytu (wiadomo, kazdy spieszy sie do pracy)usilowałem zaparkować w ulicy jednokierunkowej. Przede mną jechała elka a za nią inny pojazd. To, że za elką jadą bezpośrednio dwa auta, nie powstrzmało instruktora od wydania polecenia ćwiczenia kursantowi w tym momencie zatoczki. Dodam tylko, ze prawie na samym wjeździe w ulicę jedokierunową, doprowadzając tym samym w tm momencie do zablokowania wjazdu w nią innym pojazdom a po chwil również do utworzenia się kolejki oczekujących na wjazd az na wcześniejszym skrzyżowainu.
83. Dodane przez demek, w dniu - 24-11-2011 22:18
Jak widzę to w lesznie same asy kierownicy z prawem jazdy już w chwili narodzin. Tak też wiekszosci z piszacych sie wydaje. ja natomiast kiedy wyjeżdzam do miasta widzę bardzo często bandę niedouczonych cwaniakow majacych za nic przepisy o ruchu drogowym . Najbardziej przykre jest jednka to , że takze ci którzy winni pilnować przestrzegania go sami je łamia. Przyklad z dnia dzisi\ejaszego , okolo 10 tej na przejsciu dla pieszych na skrzyżowaniu alejii konstytucji 3 maja z JPII, dwaj miejscy straznicy przechodzą na czerwonym. Chwilę po tym jadąc koło kaufladnu widzę opla vectrę strazy miejskiej której kierowca rozmawia w czasie jazdy prze komórkę. Ryba psuje się od glowy mawiają mądrzy ludzie i coś w tym jest.
84. Dodane przez ad, w dniu - 24-11-2011 22:24
Ulice są zakorkowane,drogi dla samobójców, paliwo drogie. Czy posiadanie i jazda samochodem w takich warunkach to luksus i rzeczywiście wynika z potrzeby? Marzy mi się sprawna itp komunikacja autobusowa, kolejowa.
85. Dodane przez do kom 72, w dniu - 24-11-2011 22:38
Facet w 1972 roku tonie był egzamin tylko przejażdzka. Ile wtedy było aut na drodze a ile jest teraz i jakie te aut były. Zuk śmiechu warte były te egzaminy wówczas. Problem elek w lesznie jest i to duży. Jednak WORD będzie się bronił by nie powstały podobne ośrodki w Gostyniu Głogowie czy Rawiczu. Ludzie dziennie jest około 150 osób egzaminowanych średnio każdy egzamin 100zł w bardzo dużym zaokrągleniu to sobie policzcie. To jest fabryka kasy. A egzaminatorzy to nie mają się już czego czepiać. Można dużo pisać ale problemu się nie da tak łatwo rozwiązać. a może niech word wybuduje jakiś tor po za miastem na egzaminy. Pozdrawiam kierowców z wyobraźnia
86. Dodane przez brat pit, w dniu - 24-11-2011 23:11
(...) się w łeb bezmózgi... 
Ja jeżdze bez prawka i jest dobrze
87. Dodane przez holi doli, w dniu - 24-11-2011 22:51
banda oszołomów na tym świecie żyje... 
ja zdałam za świniaka i nie narzekajcie...
88. Dodane przez holi doli, w dniu - 24-11-2011 22:52
wy smrody co ja takiego napisałam...
89. Dodane przez shakirka, w dniu - 24-11-2011 22:53
hania ukaż się... nie widać Cię
90. Dodane przez do kom. 3 MAGDA, w dniu - 24-11-2011 23:07
popieram w 100%. miałam okazje nie dawno jechać jednym z tych GRATÓW. ledwie odpaliłam i ruszyłam to GRAT zdechł. a co za tym idzie - jeden BŁĄD. takie coś nie powinno być zaliczone do błędu.!!!! a później jest jak jest, oczywiście nikt z tego nic sobie nie robi - bo to dla nich KASA. a zdać za trzecim bądź czwartym razem to wielkie szczęście.
91. Dodane przez y, w dniu - 25-11-2011 00:08
szanowni policjanci do roboty bo tu sama agresja  
należy zabrać się za elki "zawali drogi " i za przepisowo jadących wykwalifikowanych kierowców.  
Osiołki miłujące przepisy i pośpiech do pracy więcej rozsądku i mniej pogoni za głupotą a będzie się wszystkim lepiej jeździć . 
pozdrawiam  
leszczyniaki są najlepsi obojętnie jakiego problemu to dotyczy . hahah  
to miasto kolesi
92. Dodane przez xXx, w dniu - 25-11-2011 07:07
Co się dziwić że "eleek" coraz więcej pracy nie ma, teraz każde "0" życiowe bierze auto w kredyt czy lizing i bez żadnych przeszkód szkoli młodych kierowców...
93. Dodane przez Paulina, w dniu - 25-11-2011 07:33
chcecie mieć rozwijające się i nowoczesne miasto a najlepiej zamknęlibyście WORD. Leszno jest znane m.in z tego ośrodka. chyba nie każdy przemyślał sprawę do końca. jesteśmy nie konsekwentni!! mamy prawo jazdy i założę się że większość z nas mieszka i zdawało w Lesznie. wszystko ma swoje dobre i złe strony. trzeba znaleźć kompromisty pozwalające uczyć się ludziom jeździć po mieście, a "zawodowi" kierowcy mogli bez problemu poruszać się na nie zatłoczonych "elkami" ulicach.  
Myślę że wprowadzenie konkretnych godzin jazdy dla "L" po mieście jest dobrym pomysłem, ale jak każdy plan wymaga dopracowania szczegółów i zaangażowania przede wszystkim władz oraz naszej cierpliwości :)
94. Dodane przez dargo, w dniu - 25-11-2011 07:44
ja jestem za "elkami" niech trochę tych szaleńców na drogach wyhamują, " i po co się spieszyć, trumnę i tak wolno poniosą"
95. Dodane przez 88, w dniu - 25-11-2011 07:51
Obijają samochody na parkingach!!!
96. Dodane przez aqa, w dniu - 25-11-2011 07:52
Hmmm... Zdawałam niedawno i jechałam nowiutką elką więc może jak komuś "zdechł" to faktycznie nie powinien zdać??  
Druga sprawa - mieszkańcy osiedla Ostroroga mają wrażenie, że mieszkają na placu manewrowym! Rozumiem, że trzeba się gdzieś uczyć ale czyu naprawdę trzeba utrudniać życie mieszkańcom pod ich włąsnym domem??? Trochę szacunku i zrozumienia i damy radę :-)
97. Dodane przez Wera, w dniu - 25-11-2011 08:18
Problem jest duży ale jego indentyfikacja nie oznacza rozwiązania. Rozumiem, że kazdy z kierowców, kiedyś sie uczył i kazdy z przyszłych kierowców uczyc się musi. Ale to co dzieje się na leszczyńskich ulicach to po prostu skandal. O ile jestem w stanie przecierpieć zwolniony ruch za "elką" o tyle absolutnie nie zgadzam sie na naukę manewru parkowania "na żywca", czyli praktyki, które nagminnie uskuteczniają tzw. instruktorzy jazdy na ul. Kurpińskiego, przed LO nr 1 i LO nr 3....I co z tego, że auto "elki" posiada ubezpieczenie...Sądzę, że trzebaby zweryfikować instruktorów, procedury związane z uzyskaniem pozwolenia na szkolenie innych. Chyba "byle kto" może wykonywac ten "zawód". Uczeń świadczy o nauczycielu czyli o instruktorach świadczy poziom wyszkolenia kierowców...Spójrzmy na statystyki wypadków drogowych i na nasze ulice...
98. Dodane przez mieszko, w dniu - 25-11-2011 08:33
ciekawe czy byście tak wypisywali jak byście sami byli w trakci nauki jazdy
99. Dodane przez do demek,, w dniu - 25-11-2011 08:34
Ty na pewno klamiesz, nie klamkie tylko magorszy mowiac, ze nie ma ukladu kolesi w Lesznie.
100. Dodane przez asia, w dniu - 25-11-2011 09:37
wszystko zalezy od instruktora bo niektorzy to tak ucza tych ludzi ze 11 poprawka to nie bedzie nic dziwnego w ich przypadku
101. Dodane przez llopezor, w dniu - 25-11-2011 09:44
Problemu elek by nie było nawet przy ich dużej ilości gdyby nie fakt, że instruktorzy zabierają na miasto kursantów nie umiejących podstawowych umiejętności manewrowych do nauczenia na placach do tego wyznaczonych. Znajoma ostatnio poszła na kurs i kiedy instruktor po nią przyjechał kazał jej usiąść za kierownicą i jechać (pierwsza lekcja)!!! Winni są instruktorzy, którzy liczą tylko kasę włączając stoper najszybciej jak to tylko możliwe. Oczywiście, że każdy z nas kiedyś zaczynał ale na miłość jak ustawicie się kiedyś za elką na światłach i 3 razy zgaśnie jej silnik zanim ruszy i mimo tego że stoi pierwsza a Wy za nią to i tak poczekacie sobie na kolejne światła. Takie obrazki często możemy oglądać na wielu krzyżówkach.  
 
Następną paranoją jest uczenie parkowania na parkingach osiedlowych. Niech sobie elki są poobijane ale od słupków a nie od lusterek naszych samochodów prawidłowo zaparkowanych na parkingach.  
Jeżeli jedzie się wzdłuż 17-go stycznia i jest zakaz wyprzedzania a przed tobą jedzie elka 20-30/h to ja przepraszam... instruktora obok nie ma? Najłatwiej powiedzieć że inni poczekają bo też się kiedyś uczyli. Mam dużą wyrozumiałość do kursantów w elkach ale działają mi na nerwy imbecyle siedzący obok, którzy powinni najlepiej wiedzieć czy dany kursant jest gotowy do nauki po miejskich drogach i w odpowiednich godzinach natężenia ruchu.
102. Dodane przez leszczyńskie koszmarki, w dniu - 25-11-2011 10:02
Podpisuję się pod problemem "L"-ek, a przy okazji chcę zwrócić uwagę na problem przejazdu kolejowego na ul. Święciechowskiej: rozkład jazdy jest rozkładem, przejeżdza pociąg - ok, ale czy naprawde trzeba przetaczać zardzewiałe lokomotywy, które potem stoją tuż za przejazdem (!), o godz. porannego szczytu, gdy sznur samochodów jedzie w obie strony.
103. Dodane przez sputnick, w dniu - 25-11-2011 10:05
kółko po rynku... niektórzy dostawali prawko za to że w wojsku byli i umieli starem po pustym placu jeździć.
104. Dodane przez Paulina, w dniu - 25-11-2011 10:10
w takim razie powinno się dokładniej szkolić instruktorów. ostatnio jechałam ulicą Jana Pawła II gdzie jest dopuszczalna prędkość 70km/h. dodatkowo umownie przyjęło się że lewy pas jest pasem szybkiego ruchu. żeby było tego mało to aby przejechać tę ulicę jadąc prosto i nie zatrzymując się na światłach należy jechać ok 65 - 70km/h. a więc jadę sobie i jadę a tu L na lewym pasie jadąca 40 - 50 km/h. a ja za nimi :/ można się domyśleć, że stałam na każdych światłach a niestety nie było możliwości wyprzedzenia czy też zmiany pasu. 
nie mówię tego ze złością ale instruktor powinien również wiedzieć, że zbyt wolna jazda i nie dostosowanie się do panującego ruchu na ulicy jest niebezpieczeństwem dla wszystkich uczestników ruchu drogowego.  
więc mój apel jest następujący: instruktorzy zwracajcie większą uwagę na prędkość jazdy kursantów - czy jest ona dostosowana do znaków i panującego wówczas ruchu drogowego. wtedy na pewno wtopicie się w tłum i nie będzie nerwowej dyskusji :)
105. Dodane przez ja, w dniu - 25-11-2011 10:13
WIDZĘ ZE CO NIEKTÓRZY ZAPOMNIELI JAK ZDAWALI NA PRAWKO I SAMI JEZDZILI "L". DUZO "ELEK BO TAKIE CZASY SA ZE DOJEZDZA SIE DO PRACY I TAKIE TAM. 10 min wczesniej wyjechac z domu i bedzie po wielkim hallo.
106. Dodane przez luk, w dniu - 25-11-2011 10:22
Dzisiaj uczą jeździć ludzie którzy sami zdali prawko 5 lat temu. Młode kobitki, chłoptasie którzy nie mają żadnego doświadczenia. Co oni mogą nauczyć? Zgarniają kasę i proponują dodatkową lekcję.
107. Dodane przez spóźniony, w dniu - 25-11-2011 10:31
Chciałem tylko podziękować "elce", która dzisiaj tak skutecznie blokowała lewą nitkę wiaduktu, ze spóźniłem się do pracy.
108. Dodane przez xc, w dniu - 25-11-2011 11:12
Nawiązując do wszystkich komentarzy. 
To prawda, że L-ki utrudniają ruch w mieście. Ale co? Gdzie ten biedny kursant ma poznać miasto a co się z tym wiąze manewry zawracania, parkowania cofania itp. no trzeba pomyśleć. Zapewne słyszeliście jak trudno zdać egzamin wielu się orzekonało (5-6 razy stres z powodu absurdu). Nawet najmniejszy błąd( kierunkowskaz i "oblany egzamin"- parkowanie 10 cm za blosko i...przerwany egzamin czy mam wymieniać dalej.Większość komentują osoby, które nie mają zielonego pojęcia jak to się odbywa. No a jak przerwany egz to następny za miesiąc i co dalej dalsze lekcje dodatkowe. Teraz jak tu dostosować godziny do wolnych terminów w osrodku szkolenia. Prawda jest taka, że duża ilość L-ek spowodowana jest nadchodzącymi zmianami od 12.02.2012 roku. Póżniej będzie jeszcze gorzej. Przygotujcie się na to. A teraz do osób które jada do pracy na 7 rano. Jesli macie problemy z dojazdem do celu punktualnie dam wam dobą radę.....u profesjonalnych kierowców istnieje zasada WYJEDŻ 15 MINUT WCZESNIEJ A NIE - NA 7 DO PRACY A TY ZDYSZANY Z DOMU 6.55.
109. Dodane przez PTAK, w dniu - 25-11-2011 10:36
Jak nie wiecie o co chodzi , to właśnie chodzi albo o dupe albo o kase
110. Dodane przez xc, w dniu - 25-11-2011 11:12
do kom 107 przewidywalny kierowca zna zasade. wyjedz 15 minut wczesniej a nie. Na 7 do pracy a ty zdyszany z domu 6.55 rada na przyszłość.
111. Dodane przez baba, w dniu - 25-11-2011 11:23
Jazda po mieście Elek to niestety konieczność ale na litość Boską niech nie uczą się na skrzyżowaniach obsługi samochodu!!! Ja też się uczyłam i wiem, że dla wszystkich byłoby lepiej gdyby Ci którzy mają problem z ruszaniem i boją się przekroczyć 20 bo nie czują samochodu nie powinni wyjechać na drogi publiczne tylko uczyć się na placu. Czy to tak trudno zrozumieć instruktorom??? 
A wszystkim uczącym się życzę powodzenia i rozsądku na drodze
112. Dodane przez rowerzystka, w dniu - 25-11-2011 11:38
propozycja-częściej jeździć rowerem!
113. Dodane przez Ania, w dniu - 25-11-2011 11:43
Zapomnieli jak sami 'L' jeździli.... Ci, co najwięcej szczekają na te 'L' to pewnie za 5-6 razem zdali i teraz muszą podnieść swoją samoocene naśmiewając się i nazywając tumokami tych, którzy dopiero uczą się jeździć... ;-/  
 
DO KOM 110 ŚWIĘTA RACJA...
114. Dodane przez maja, w dniu - 25-11-2011 12:27
Aniu gratulacje jak zdałaś za pierwszym raze ale w ośrodku w Lesznie to norma zdawać kilka razy egzaminatorzy też muszą z czegoś żyć . Atak na marginesie ciekawe ile dostają premi za każdy niezdany egzamin. I jeszcze jedna sprawa nikt się z prawkiem w nie urodził a wszyscy mają dużo do powiedzenia jak je już mają.
115. Dodane przez młody kierowca, w dniu - 25-11-2011 12:30
Zgadzam się z kom. 35, w Lesznie tylko "elki" jeżdżą przepisowo. Dajcie im spokój, gdzieś się muszą uczyć! Pewnie już zapomnieliście z jakim stresem była związana nauka i egzamin na prawko! Jakbyście bezczelnie nie wyprzedzali "elek" gdzie się da, to uczący się jeździliby szybciej i pewniej, nie spowalniając ruchu!
116. Dodane przez xyz, w dniu - 25-11-2011 12:35
Dzięki elkom "starzy" kierowcy z Leszna uczą się przepisów ruchu drogowego!
117. Dodane przez lusi, w dniu - 25-11-2011 14:00
Dajcie spokojnie się uczyć kursantom nauki, każdy kto jest kierowcą też zdawał egzamin.
118. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 25-11-2011 19:34
Zdadzam się z wypowiedzią nr 115-117. Też jestem kierowcą i też tak jeździłem. Trochę cierpliwości i wyrozuminia, nie mówiąc już o kulturze osobistej.
119. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 25-11-2011 22:47
ostatnio nawet zaczeli sie uczyć parkować w mojej prywatnej bramie bo tu szeroko i wygodnie powiedział mi instruktor jak nie mogę wjechać do domu to mama poczekać przecięż on tu ćwiczy io co mi chodzi policja mnie olała
120. Dodane przez Mateusz, w dniu - 25-11-2011 22:58
bardziej przeraża mnie agresywność niektórych komentatorów niż te elki. Jeśli tak zaciekle atakujesz elki to pewnie sam należysz do grupy najniebezpieczniejszych kierowców - piratów drogowych. Pozdrawiam kursantów i przypominam że na drodze też obowiązuje kultura osobista
121. Dodane przez Młody kierowca, w dniu - 25-11-2011 23:10
Świeta racja że "nie pamięta wół jak cielęciem był". 
Każdy się kiedyś uczył, a że w Lesznie się zdaje to normalne że trzeba po tym Lesznie pojeździć. 
A swoją drogą to ośrodki egzaminacyjne powinny być w każdym mieście powiatowym ( Rawicz, Wschowa, Gostyń, Kościan, Góra). Kiedyś tak było, nawet w mniejszych miasteczkach się zdawało.
122. Dodane przez kuba, w dniu - 26-11-2011 13:13
Po 1 każdy z was jedzil i zaczynał jazde "elką" dajcie innym także.. a to że jest ich dużo.. problem tkwi w tym że tylko w Lesznie jest ośrodek ogzaminacyjny.. jaki problem było by otworzyć ośrodki w Gostyniu, Rawiczu.. ?? 
50% elek by nie jeździło po Lesznie. a co do tematu że blokują ruch, gdyby nie mieli na dachu "L" to nikt by nie zauważył problemu, że jest duże nasilenie ruchu :)
123. Dodane przez olala, w dniu - 01-12-2011 09:39
widzę że naprawdę macie problem do elek. a sami zapominacie jak żeście uczyli się jeździć. i dajcie elką spokój. każdy teraz chce mieć prawo jazdy żeby móc gdziekolwiek dojechać bo są bardzo kiepskie połączenia.
reklama
124. Dodane przez JAA, w dniu - 02-12-2011 17:41
WIELKIE MI RZECZY!!!!!!!!!!!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj