Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Rawicz arrow Nauczyciele nie chcą stowarzyszeń

Nauczyciele nie chcą stowarzyszeń

18.01.2012. Radio Elka, Jan Gacek
-zespol_m_gorka.jpg- Jesteśmy oburzeni takim rozwiązaniem - mówią o planach burmistrza Miejskiej Górki, Karola Skrzypczaka nauczyciele zatrudnieni w gminnych szkołach. Burmistrz chce przekazać prowadzenie wszystkich szkół stowarzyszeniu. Nauczyciele są temu przeciwni i zapowiadają walkę o utrzymanie obecnego systemu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pomysł włodarza gminy Miejska Górka, Karola Skrzypczaka dotyczący zmian w gminnej oświacie jest zdaniem rodziców i nauczycieli nie do zaakceptowania. - Jesteśmy oburzeni - mówią nauczyciele - nikt nas o tych zamiarach nie informował i do niedawna słyszeliśmy tylko plotki. Zaniepokojeni nauczyciele i rodzice spotkali się zatem z władzami, by wysłuchać, na czym to rozwiązanie ma polegać. Burmistrz chce by prowadzenie wszystkich placówek gminnych było sukcesywnie przekazywane
stowarzyszeniu. Nauczyciele mieliby być zatrudniani na podstawie przepisów kodeksu pracy, a nie Karty Nauczyciela. - Takie rozwiązanie może uchronić nas przed likwidacją szkół, która może nastąpić w następnych latach - mowi włodarz.

Tej propozycji stanowczo sprzeciwiają się nauczyciele. - Chcemy walczyć o utrzymanie przywilejów z karty i normalne warunki nauki dla dzieci i młodzieży - zapowiadają nauczyciele. Ich zdaniem prowadzenie szkół gminnych przez stowarzyszenie to zły pomysł. - Nauczyciele nie mają tam czasu na podstawową pracę, bo nie pozwala im na to ilość zajęć. Dodatkowo narzuca im się także inne obowiązki, których nie ma w Karcie Nauczyciela, a pieniędzy na cele dydaktyczne i tak brakuje - opowiadają nauczyciele. Nie podoba im się także pomysl przekazania wszystkich szkół stowarzyszeniu. - Takie rozwiązanie stosuje się tylko w przypadku małych szkół, w których subwencja nie wystarcza na utrzymanie - oburzają się pedagodzy - wiemy, że subwencja oświatowa wykorzystana była w poprzednich latach w 95 %, więc nie można mówić o dokładaniu do oświaty - dodają nauczyciele.

Z tymi danymi nie zgadza się włodarz. - W tym roku musimy dołożyć do funkcjonowania placówek i musimy się liczyć z tym, że sytuacja z roku na rok będzie coraz gorsza - informuje Skrzypczak - właściwie mamy obecnie tylko dwa wyjścia, które uchronią nas przed likwidacją szkół. Albo będziemy dokładać coraz większe kwoty na utrzymanie szkół i nie wiemy, jak bardzo odbije się to na budżecie, albo założymy stowarzyszenie, które poprowadzi szkoły - dodaje włodarz.

Mimo ostrego sprzeciwu środowiska nauczycielskiego z tego pomysłu włodarz nie ma zamiaru póki co rezygnować. Burmistrz zapowiada, że podejmie próbę założenia stowarzyszenia. Po przeciwnej stronie ma nauczycieli, którzy zapowiadają walkę o utrzymanie obecnych zasad prowadzenia placówek. Pedagodzy piszą już listy z prośbą o pomoc do ministerstwa i parlamentarzystów. Zbierają również podpisy pod listem protestacyjnym. (kas/foto: www.miejska-gorka.pl)
 
Komentarze (108)
1. Dodane przez xxx, w dniu - 18-01-2012 16:52
paranoja!!!!!! jestem za nauczycielami,ciekawe jak tez mniany maily by odbic sie na dzieciach i rodzicach????!!!!!
2. Dodane przez pan, w dniu - 18-01-2012 16:53
Nauczycielom chodzi tylko i wy łącznie o Kartę Nauczyciela a nie o dobro uczni.
3. Dodane przez staś, w dniu - 18-01-2012 17:00
Nauczyciele przesadzają, pracują 16 godzin tygodniowo i martwią się czy przypadkiem jeszcze nie za dużo. Proponuję prywatyzację, średnią krajową i 12 godzin dziennie.
4. Dodane przez ja, w dniu - 18-01-2012 17:25
Zgadzam sie całkowicie!! chodzi im tylko o przywileje a nie o uczniów!!
5. Dodane przez xyz, w dniu - 18-01-2012 17:40
"Nauczyciele nie mają tam czasu na podstawową pracę, bo nie pozwala im na to ilość zajęć" - dwa,trzy etaty - trudna sprawa,no i korepetycje...
6. Dodane przez ABC, w dniu - 18-01-2012 17:50
Proszę poczytać w necie jak wygląda praca nauczycieli w szkołach prowadzonych przez stowarzyszenia i nauka uczniów w tych "oszczędnych" placówkach. A potem dyskutować i zabierać zdanie. Ja nie chcę by moje dzieci uczyły się w Szkole stowarzyszeniowej i za wszystko płacić, bo burmistrz chce oiszczędzać na szkole i dzieciech
7. Dodane przez Wer, w dniu - 18-01-2012 17:52
Posunięcia burmistrza są podyktowane tylko i wyłącznie jego własnym interesem!!! Nawet gdyby przekazać szkoły stowarzyszeniu to i tak z subwencji stowarzyszenie się nie utrzyma ( wg tego co mówi burmistrz obecne subwencje mu nie wystarczają to jak maja wystarczyć stowarzyszeniu) będą dopłacali rodzice - ucierpi budżet rodzinny .... ucierpi dziecko - Nauczycielom też się dostanie - TYLKO p burmistrz jak pączek w maśle..... wnioski sami wyciągnijcie....
8. Dodane przez x, w dniu - 18-01-2012 17:54
dokładnie teraznie ma jużnauczycieli z prawziwego zdarzenia... ja pamiętam lekcje matematyki w mojej podstawówce na której p. nauczycielka śpiewała z nami różne piosenki jak była chwila wolna i wszyscy wszystko umieli bez problemu...
9. Dodane przez włodas xxx, w dniu - 18-01-2012 18:01
To paranoja zgadzam sie też z nauczycielami jak będą stowarzyszenia to za każdy kawałek papieru toaletoweo bedziecie płacić.A prywatyzacja człowieku sam nie wiesz co piszesz ciekawe kogo stać teraz na prywatne szkoły pomyśl!!!!!Idotyzm niech burmistrz utnie sobie pensje jak chce ciąć koszta masakra!!!!!!!!!!!!!!!!
10. Dodane przez zet, w dniu - 18-01-2012 18:10
Niezbyt mądry p. burmistrz wraz z wójtem Pakosławia pomyśleli i wymyślili jak komuś zabrać by samemu nic nie stracić. No i co burmistrz rzucił swoje marzenie&.. Ale marzenie niepoparte żadnymi faktami! Do dziś nie potrafi podać szczegółowych wyliczeń dot oszczędności gdyby powstało stowarzyszenie!!! On chce się tylko pozbyć problemu! Mam propozycję skoro burmistrz z pożal się boże jego doradcami nie potrafią zarządzać sprawnie gminnymi finansami to niech stowarzyszenie przejmie władzę w gminie. W żadnej szkole prowadzonej przez stowarzyszenie nie polepszyły się warunki kształcenia, rodzice więcej płacą za zajęcia dodatkowe, nie ma stołówek szkolnych, pomocy dydaktycznych- ponieważ stowarzyszenie musi oszczędzać. Więc kto ucierpi,,,, w pierwszej kolejności nauczyciele&. ok z tym, każdy się pogodzi ( choć czasami to też tragedia rodzinna oni też mają rodziny które muszą utrzymać), w drugiej kolejności nieubłaganie ucierpią dzieci&.. a w trzeciej rodzice, którzy z własnych kieszeni muszą pomóc stowarzyszeniu w normalnym funkcjonowaniu. Ale pytanie jest takie skoro szkoły utrzymują się z subwencji państwowych i utrzymają się tylko te które mają odpowiednią liczbę uczniów MG zostanie , konary zostaną ale Sobiałkowo i Dłoń są deficytowe!!!! Czemu burmistrz ich broni to przecież jego główny elektorat- a nie kąsa się reki która karmi. Budżet budżetem, ale własna prywata stołek trzeba utrzymać&. Oto motywy włodarza&..
11. Dodane przez ja, w dniu - 18-01-2012 18:11
a co z przedszkolami?? burmistrz obiecuje ze bede osmiogodzinne ale to sa brednie!!!!!!
12. Dodane przez hehe, w dniu - 18-01-2012 18:11
Ty z 2 to chyba byłeś UCZŃ, a nie uczeń, a 3 i 4 to kolejne matoły, które nie tylko do szkoły miały pod górkę!! Zaśpiewajcie głośno "ZNOWU W ŻYCIU MI NIE WYSZŁO...."
13. Dodane przez antystaś, w dniu - 18-01-2012 18:14
Staś masz problemy z liczbami, czyżby dyskalkulia? Nie 16 a 18 godzin wynosi etat i dlaczego średnia krajowa ma byc 12 godzin, jeśli jest 8 godzin? Tak to jest jak się matoły wypowiadają
reklama
14. Dodane przez kom, w dniu - 18-01-2012 18:16
nareszcie sie do pracy wezma.. dlatego takie oburzenie
15. Dodane przez Obserwator, w dniu - 18-01-2012 18:18
Do kom.3 
A moze Ty byś poszedł na 12 godzin dziennie do szkoły ? Jednak pewnie wiele Ci brakuje . A najbardziej myśle , ze wykształcenia . Nie przygotujesz sie solidnie do lekcji , nie zagospodarujesz każdej minuty na tejże lekcji to uczniowie cię rozniosa. Nie wytrzymasz nawet 4 godzin.
16. Dodane przez do 2 i 4 kom, w dniu - 18-01-2012 18:25
Po pierwsze nie uczni tylko uczniów (widać Twoje braki w edukacji, więc nie zabieraj głosu, po drogie JA gadasz bzdury. Nie wiesz ile nauczyciel pracuje w tygodniu. Mówisz o lekcjach a nie o godzinach pracy a to różnica. Jestem nauczycielem przedszkolnym i ferii nie mam, żaden przywileje, w wakacje tez pracuję. Jeśli zawód ten jest taki prosty i pełen zalet i bonusów, to zapraszam na studia i dalej do pracy w szkole. Przecież to bezstresowa, łatwa i opłacalna robota. Aczkolwiek uważam, że dobrze zarabiamy. Zapraszamy do pokoi nauczycielskich to pogadamy.
17. Dodane przez rodzic, w dniu - 18-01-2012 18:28
No wreszcie jakiś sensowny pomysł burmistrza. Placówki prowadzone przez stowarzyszenia znakomicie się sprawdzają i gwarantują wyższy poziom. Również dobór osób na stanowiska dyrektorskie w szkołach jest dużo lepszy bo ci obecni mianowani przez burmistrza to tragedia. A nauczyciele rutyniarze muszą pamiętac, że wielu młodszych i lepiej wykształconych nauczycieli czeka na pracę.
18. Dodane przez Waldek, w dniu - 18-01-2012 18:35
Komentarze 2, 3 i 4 są bezpodstawne i piszą je osoby które nie mają żadnego pojęcia o oświacie i pracy nauczyciela w szkole i poza nią. Komentarze są napisane przez ludzi burmistrza Skrzypczaka. Zanim zaczną się ludzie wypowiadać, niech najpierw poczytają o konsekwencjach takich zmian dla rodziców i ich dzieci.
19. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 18-01-2012 18:41
Do "Staś".Proponuję najpierw dogłębnie zapoznać się ze specyfiką pracy w oświacie, a potem zabierać głos.Jak zwykle u nas wszyscy znają się na wszystkim.A swoją drogą zamiast chodzić na wagary trzeba było się uczyć. 
Do "pan".Kłopoty z gramatyką-zapraszamy do szkoły.Powinno być "...dobro uczniów,uczniów,uczniów. 
Pozdrowienia dla wszystkich przyjaciół szkoły.
20. Dodane przez jo, w dniu - 18-01-2012 18:56
do kom. 2- widac ze ze szkoła mało miałes wspolnego skoro takie byki walisz. Radze do słownika zajrzec zanim komentarz" mądry" naskrobiesz.  
 
do kom 3 i 4- wy rownież ze szkołą na bakier. Nauczyciel pracuje w szkole o wiele więcej, a do tego przynosi pracę do domu gdy ty nogi na stół wyciągasz po swoim etacie. Tygodniowo zajmuje nam wszystko więcej niż 40 godzin. Więc daj sobie spokój.
21. Dodane przez Belfer, w dniu - 18-01-2012 19:23
Drogi Stasiu,jeżeli uważasz, że pracuję 16 godzin, to nic nie szkodzi na przeszkodzie, byś się zamienił.Może byś tak pomógł mi sprawdzać sprawdziany, nad którymi teraz siedzę.Życzę Ci miłego wieczorku!
22. Dodane przez na nie, w dniu - 18-01-2012 19:45
Stowarzyszenia w szkołach to powolna śmierć małych szkół, to ich likwidacja w białych rekawiczkach i zepchnięcie odpowiedzialności a także nabijanie kabzy prezesowi i zarządowi. Zapłacą najpierw nauczyciele, a potem rodzice. W szkołach zostaną tylko Ci nauczyciele, którzy nie mają innego pomysłu na życie. Jaka wówczas będzie jakość kształcenia - lepiej nie pytać. Już w tej chwili nauczyciele poświęcają swej pracy ponad 50 godzin tygodniowo (niekoniecznie przy tablicy)-lekcje to jedno, a całej reszty nikt nie widzi:zajęcia pozalekcyjne, wycieczki, zebrania z rodzicami, konsultacje, poprawianie prac uczniów i sprawdzianów, przygotowanie kart pracy, gazetek i mnóstwo innych obowiązków zleconych przez dyrektora. A czy ktoś wie, ile pracują włodarze i za jakie pieniądze? Nie może być tak, że nauczyciel zarabia mniej niż sprzątaczka( z całym szacunkiem). Jaka płaca taka będzie praca, bo ci nauczyciele, którzy w stowarzyszeniu zdecydują się pracować nie będą mieli za co żyć, wię oprócz pracy w szkole będą dorabiać na różne sposoby.Nie poświęcą ani minuty więcej dla ucznia. Zastanówcie się ludzie, co wypisujecie???
23. Dodane przez do kom. 2, 3, 4, w dniu - 18-01-2012 19:55
nie będę pisać zdań typu: "Przyjdzie Państwo do szkoły, zobaczycie, jak to jest". Zamiast tego, życzę Państwu (gdyby doszło do zawiązania takiego stowarzyszenia), aby Waszym dzieciom, wnukom, itd. przyszło się uczyć już od najmłodszych lat w szkole przejętej przez stowarzyszenie. Wszystko będzie ładnie pięknie, dopóki w szkole nie dojdzie np. do poważniejszej awarii ogrzewania. Kto wtedy zapłaci za naprawę? Przecież nie gmina, bo to nie będzie już jej obowiązek. Przecież nie nauczyciele, bo z jakiej racji pracownik ma remontować swój zakład pracy. Przecież nie ci, którzy zasiądą w radzie stowarzyszenia, bo będą chcieli zarobić, a nie stracić. Kto zostaje? Rodzice. Ha  
Kolejny przykład: brak stołówki, brak odwozów, brak dofinansowania do podręczników czy tzw. "banków książki".  
Może dopiero wtedy przekonacie się Państwo o co tak naprawdę walczą nauczyciele. Jednak wtedy może być już za późno i dla szkoły, i dla Waszej kieszeni...
24. Dodane przez Gość, w dniu - 18-01-2012 20:11
Drodzy Państwo nie ma czego się obawiać . Pracuję w szkole prowadzonej przez Stowarzyszenie na poczatku miałem czarne myśli ale patrząc z perspektywy czasu uważam że jest to najlepszy pomysł aby chronić małe szkoły przed likwidacją. Cóz nauczyciela nie chroni Karta Nauczyciela i dobrze nie ma miejsca w szkole na kieopskich nauczycieli a poziomnauczania w takiej szkole jest wyższy.Pedagodzy nie bójcie się o pracę dobry pedagog będzie zaowolony
25. Dodane przez ija, w dniu - 18-01-2012 20:15
do komentarza 3 i 4. proponuję popracować, jako nauczyciel. nie 16 godzin, tylko 18 i to jest etat. a pracy w domu jak sprawdzanie sprawdzianów itp.nikt nie liczy. walczcie o swoje. to ciężki kawałek chleba
26. Dodane przez Ted, w dniu - 18-01-2012 20:32
Do kom.2 UCZNIÓW
27. Dodane przez do 17., w dniu - 18-01-2012 20:40
Rodzicu, biedne Twoje dziecko i Twoja kieszeń
28. Dodane przez x, w dniu - 18-01-2012 20:40
nauczyciele boicie się i tyle bo będą wam kazać pracować więcej godzin w szkole i nie bedziecie mieli czasu dawać korepetycje hahaha!!!! bo teraz mówicie na lekcjach "jak nie umiesz to idz na korki"!!! Pomysł dobry czekamy na jak najszybsze wdrożenie Panie Burmistrzu i powodzenia... czas na młodych zdolnych i ambitnych a nie starych wyjadaczy którzy się ciepłych posadek w szkołach trzymają!!! i oczywiście ich Karta Nauczyciela rzecz święta hahaha żal 
 
o jakim dopłacaniu do szkół przez rodziców mówicie?? wprowadzenie stowarzyszenia łączy się również z mniejszymi wydatkami na pensje nauczycieli ponieważ będą mieli płacone za przepracowane godziny...
29. Dodane przez matka, w dniu - 18-01-2012 20:40
Burmistrz niech pomyśli o dzieciach i rodzicach!!!Popieram nauczycieli!!!
30. Dodane przez do 24., w dniu - 18-01-2012 20:43
Czyżby Gość był człowiekiem włodarza MG?
31. Dodane przez Gość, w dniu - 18-01-2012 20:48
Proszę porozmawiać z nauczycielami oraz dyrektorami szkół prowadzonych przez Stowarzyszenia, a zmienicie swe negatywne nastawienie. Stowarzyszenie może przejąć szkołe tylko wówczas gdy liczba uczniów wynosi do 70. A co do remontów i dowozu dzieci to gmina nie odmówi wystarczy dobrze negocjować i problem znika . Prosze nie straszyć rodziców bo oni nic nie tracą ani ich dzieci. polecam porozmawiać lub popatrzeć na strony internetowe szkół stowarzyszeniowych np Rogoźnica, Stróże oraz wiele innych a obawy będą mniejsze. pozdrawiam uczniów, nauczycieli oraz rodziców.
32. Dodane przez elzbieta, w dniu - 18-01-2012 21:24
CHODZI O TO ABY DZIECI NAUCZYĆ CZYTAĆ I TROCHĘ SIĘ PODPISAĆ DO 4 KLASY SZKOŁY POWSZECHNEJ WRACAMY DO STAREGO ..CO ŚWIATLEJSI WYJEŻDŻAJĄ I DZIECI ZABIERAJĄ, CI CO ZOSTANĄ MUSZĄ ZBIERAĆ NA GUWARNANTKI
33. Dodane przez Zex, w dniu - 18-01-2012 21:26
" . Placówki prowadzone przez stowarzyszenia znakomicie się sprawdzają i gwarantują wyższy poziom. " 
Skoro gwarantują taki wysoki poziom to ciekawe czemu jak pojawiają się rankingi szkół gimnazjalnych i licealnych to najczęściej nie ma na niej żadnej prowadzonej przez stowarzyszenia, a jeśli już się jakaś pojawi to na szarym końcu. Powód tego jest prosty. Każdy dobry i ambitny nauczyciel woli odejść i poszukać pracy gdzieś indziej niż pracować w coraz gorszych warunkach za coraz mniejsze pieniądze.
34. Dodane przez Uczeń, w dniu - 18-01-2012 21:31
1.Skoro te stowarzyszenia są takie wspaniałe to czemu burmistrz robił wszystko co mógł żeby utrzymać to w tajemnicy przed społeczeństwem aż do momentu zatwierdzenia przez radnych? 
2. Burmistrz kłamie twierdząc że gmina musiała dokładać do szkoły. W papierach z budżetu jest podsumowanie wszystkich wydatków i nie przekroczyły one subwencji oświatowej którą otrzymała gminna.
35. Dodane przez wwww, w dniu - 18-01-2012 21:45
,,OBYŚ CUDZE DZIECI UCZYŁ,,. Przysłowia są mądrością narodów - i to tyle dla tych ,,entuzjastów,, zawodu nauczyciela, ale czy oni to zrozumieją?
36. Dodane przez na nie, w dniu - 18-01-2012 21:47
do 24. Bardzo proszę o nazwę i adres tej szkoły powadzonej przez Stowarzyszenie. Chętnie dowiem sie o niej więcej, bo jakoś nie wierzę. Mam kilku znajomych, którzy po półroczu w takiej placówce odeszli. Jeden pracuje jako kierowca, drugi otworzył sklepik, trzeci wyjechał do Irlandii. Jakoś nie potafię uwierzyć. A nauczyciele w gminie Miejska Górka są bardzo dobrzy (tak twierdzi też Burmistrz), więc kto pójdzie na bruk? Zadecyduje pewnie pani radna -klon burmistrza, która tak zna sie na rzeczy, że nie potrafi wymienić ani jednej zalety stowarzyszenia i mówi, że zalety są takie jak mówi Pan Burmistr. To totalna paranoja!
37. Dodane przez ala, w dniu - 18-01-2012 22:05
Popieram burmistrza.Nauczyciele 11,12 już są domu.Trzy miesiące wakacji platnych wcześniejsza emerytura eldorado.Zapraszam nauczycieli do roboty na budowę.Obecnie przerwa nikt nie płaci.Wisną do roboty po 12 godzin dziennie i 1500 na miesiąc,wyginanie kości i kręgosłupa w deszczu, blocie,wietrze itd.Nauczyciel w szkole pod dachem i w ciepełku no i zle.
38. Dodane przez zaq, w dniu - 18-01-2012 22:15
do 23: jaki "brak stołówki" przeież prawie żadna szkoła w naszej gminie nie ma stołówki!!! tak nauczyciele aktualnie walczą ale tylko o swoje wypłaty i przywileje... 
...... 
piszcie sobie przeciwnicy wprowadzenia stowarzyszenia i tak to nic nie da bo nie ma innego wyjścia... na marne te wasze protesty i niepotrzebne strzępienie języka...  
 
znalazł się nauczyciel należący do stowarzyszenia(kom 24) no i jak zwykle w ciemnym narodzie bywa jak im ktoś bzdur do głowy na wpycha to zaraz wszystko jest złe niedobre brak słów - klapki na oczach hahaha!!!
39. Dodane przez n, w dniu - 18-01-2012 22:15
niech idą do pracy za najniższą krajową i spróbują wyżywić za to rodzinę.
40. Dodane przez Jan, w dniu - 18-01-2012 22:17
Popieram Burmistrza! Walczyć z komunistyczną Kartą nauczyciela! 14 godzin pracy tygodniowo, skandal. Do tego 3 miesiące wakacji i płatny 2 letni urlop dla poratowania życia!
41. Dodane przez Sxx, w dniu - 18-01-2012 23:06
Do 37. 
1. Z tym że nauczyciel jest o 11,12 w domu to ci się chyba coś pokręciło. Moja mama jest nauczycielką, zaczyna pracę od 8 00 a kończy między 14 a 15. Do tego codziennie po dwie, trzy godziny na kartkówki, testy i jeszcze wywiadówki, zebrania, wycieczki. 
2. Jak ci nie pasuje robota na budowie to trzeba było pomyśleć jak byłeś młody że może warto się zacząć uczyć, pójść na studia i znaleźć później dobrze płatną prace. Teraz jak jedyne co potrafisz to pracować fizycznie to jest twój problem a nie innych.
42. Dodane przez Kasia, w dniu - 18-01-2012 23:11
ja popieram nauczycieli wiele lat mieszkam w M.G. i nic w stosunku szkoly sie nie zmieniło . pamietam obiecywania burmistrza w sprawie przedszkola i co nic jest jeszcze gorzej to w stowarzyszeniu bedzie lepiej proszę sie zastanowić moja myśl nie .
43. Dodane przez 38, w dniu - 18-01-2012 23:14
wszędzie dobrze gdzie nas nie ma a propos 37 wielokrotnie widziałam jak pracują budowlańcy co godzinę dwie przerwy gdybyś się facet zabrał do roboty pewnie zarobiłbyś więcej zresztą musisz być bardzo "zmęczony" tymi 12 godz. skoro jeszcze chce Ci się pisać
44. Dodane przez nie uczeń, w dniu - 18-01-2012 23:20
Wielu nauczycieli się tu odgryza. Ale nie mają racji. Tak dalej już ciągnąć nie można. Te państwowe szkoły, to większa tragedia niż w medycynie i urzędach. I napewno znajdzie się ktoś, co to zmieni. Oczywiste, że im to się podobać nie będzie.
45. Dodane przez kl, w dniu - 18-01-2012 23:49
nauczyliele "pracują" po kilka godzin tygodniowo przez kilka miesiecy w roku aż do wcześniejszej emerytury, zagonić leni do roboty!!!
46. Dodane przez e, w dniu - 19-01-2012 00:06
Janie z kom. 40! Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i najlepiej zamilknij na zawsze.
47. Dodane przez e, w dniu - 19-01-2012 00:10
do kom 37. Każdy pracuje zgodnie ze swoim wykształceniem i kwalifikacjami. Dlaczego nauczycielka (to zawód sfeminizowany, więc więcej w nim kobiet niż mężczyzn) miałaby zasuwać na budowie? Nie rozumiem doprawdy...
48. Dodane przez e, w dniu - 19-01-2012 00:12
Tym, którzy tak jadowicie zazdroszczą nauczycielom "łatwej" pracy życzę, żeby kiedyś spróbowali tego "miodu". Uciekaliby w podskokach :/
49. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 19-01-2012 06:56
Polscy nauczyciele pracują najmniej na świecie. 
 
Jak wynika z najnowszego raportu Education at a Glance 2011 OECD, organizacji zrzeszającej 34 najlepiej rozwinięte gospodarki świata, polscy nauczyciele pracują najkrócej na świecie informuje Dziennik Gazeta Prawna. 
img 
Polski nauczyciel pracuje średnio 2 godziny i 42 minuty dziennie  
Rocznie spędzają przy tablicy 489 godzin. Daje to dziennie zegarowo 2 godziny i 42 minuty. Średnia dla krajów UE to 779 godzin czyli blisko pięć godzin dziennie. Natomiast w USA nauczyciele pracują 1100 godzin rocznie. 
 
Raport zauważa, że również liczba zatrudnionych nauczycieli jest zbyt wysoka. Od kilkunastu lat liczba uczniów w szkołach zmalała o ponad 1 mln, podczas gdy nauczycieli jest ponad 500 tys. Stąd średnio w szkołach podstawowych na jednego nauczyciela przypada zaledwie 10 uczniów. Tak dobrej statystyki nie mają nawet bogate państwa jak Norwegia, USA czy Japonia, gdzie rocznie nauczyciel spędza przy tablicy odpowiednio 741, 1097 i 707 godzin. 
 
Eksperci winią za ten stan rzeczy Kartę nauczyciela, której nie odważył się zreformować żaden rząd.
reklama
50. Dodane przez Olgierd, w dniu - 19-01-2012 07:53
Prawda jest taka iż KARTA NAUCZYCIELA to dinozaur z czasów PRL. Jak długo będziemy jeszcze płacić takie wielkie pieniądze na nauczycieli. Co do wypowiedzi o stowarzyszeniach to proszę nie wypisywać bredni o tym, że trzeba w nich płacić za papier toaletowy bo ludzie są skłonni w to uwierzyć. Różnica to tylko Karta nauczyciela uczeń ma nawet lepiej obecnie trzeba płacić np. w przedszkolach za dodatkowe zajęcia z angielskiego, rytmiki itp. W stowarzyszeniach to wszystko jest robione za darmo w ramach zajęć (tak na marginesie w placówkach państwowych wszystkie nauczycielki jeżdżą na kursy i potrafiłyby to wszystko przekazać więc ja się pytam po co te grubo płatne kursy). A na koniec roku wszystkie placówki wydawają kasę na wszystko co się da bo zostały pieniądze na paragrafach. Pańszczyzna istna toż to bo prywatna firma to oszczędność i zarzadzanie w ramach zdrowego rozsądku a pieniądze od państwa są w placówkach traktowane jak coś co się należy i basta. Czas skończyć z tą sielanką jak za Króla Sasa bo zabraknie dziurek pasa.
51. Dodane przez bnvnnvbnbv, w dniu - 19-01-2012 08:18
popieram świetny pomysl, szkoda ze inni burmistrzowie nie maja odwagi tego wprowadzic. Niech bedzie sprawiedliwie, kazdy niech pracuje na tych samych warunkach. 18 godz tygodniowo to za duzo a kazdy z nich full nadgodzin. nauczyciel zarabia wiecej niz burmistrz do czego to jest podobne. Za 18 godz 5000 zł. przeasada, a pleps za najnizsza
52. Dodane przez zbulwersowana, w dniu - 19-01-2012 08:21
burmistrz setki tysiecy doplaca z budzetu gminy do szkoly ale tez setki tysiecy trwoni na wycieczki na Ukraine,do Konina do Niemiec i Bog wie gdzie jeszcze.Buduje kort tenisowy dla kogo?Wyremontowal urzad nie potrzebnie{na glowe petentom nie cieklo}luksus stworzyl dla siebie i pracownikow, podniosl diete radnym a oni jemu pensje.Za pieniadze podatnikow oplacal studia swoim pracownikom,remontowal swietlice wiejskie,ktore stoja puste.Po co fajerwerki,gdy kasa pusta.
53. Dodane przez popieram burmistrza, w dniu - 19-01-2012 08:22
popieram burmistrza mimo, żeby tak premier Tusk miał tyle odwagi w reformach. Aby było dobże należy cofnąć się do lat sześćdziesiątych czyli okresu Gomułki w niektórych sprawach a szczególnie pracowniczych. W okresach późnieszych natworzyło się tych kart typu górnika, hutnika, NAUCZYCIELA, stoczniowca i bóg jeden wie jakie jesztam karty istnieją. Brakuje karty szewca, robotnika, krawca i kto tam jeszcze, nie urągając tym zawodom. Prowadzz własną działalność gospodarczą i nie stoi za mną żadna karta. Emerytura prawdopodobie w 67 roku życia i nie narzekam. Czy nasi nauczyciele z lat 60 - 70 nie dożywali swojej emerytury, czy ze względu na swój wiek źle nas uczyli i czy mamy z tego powodu mniejsze osiągnięcia naukowo - zawodowe ? NIE  
Kierujmy się zasadą że : PRACUJEMY PO TO BY ŻYĆ a nie odwrotnie. Jeżeli nie będziemy stosować się do tej zasady to ci dzisiejsi dyskutanci nie będą mieli wcale emerytury bo niebędzie miał kto na nich pracować. Kostytucja RP gwarantuje nam równość wszystkich obywateli. Nijak ma się to do wszystkich przywilejów różnych grup zawodowych. Nie godzę się na żadne urlopu zdrowotne i inny bałagan w oświacie na który muszę dopłacać z pieniędzy gminnych. Stowarzyszenie dostanie całą subwencję i niech się gospodarzy. Będzie na urlopy zdrowotne to nie będzie na pensje. Polska to : WOLNY KRAJ, WOLNY CZŁOWIEK, WOLNY WYBÓR. Macie pretensje do kawy urzędników a może oni mają do was też jakieś pretencje. Koniec idę do pracy i nie mówcie mi że jak jestem w internecie to bumeluję. Ale ja nie mam żednego pensum czy określonego czasu pracy bo pracuję dla siebie i może dla ciebie drogi czytelniku bo płacę podatki.
54. Dodane przez do Krzysztofa W, w dniu - 19-01-2012 08:26
piszesz o tym, co stanowi pensum dydaktyczne. Tak naprawdę czas pracy to 40 godzin w tygodniu. Niby w jakim czasie pracy nauczyciel ma uczęszczać w konferencjach, dokształcaniu? Zapłacisz za to? Może nie uczęszczać ale wtedy głupie dzieci mieć będziemy.
55. Dodane przez :), w dniu - 19-01-2012 08:58
Jasne prywatyzacja jak masz dziecko w przedszkolu płacisz 370 zł drugie dziecko w szkole zapłacisz 370 zł to proszę powiedziec kogo stać na to ?. nauczycieli zostawcie w spokoju lepiej pomyśleć jakie będą koszty i kogo stać?
56. Dodane przez :), w dniu - 19-01-2012 09:00
a chcecie zeby więcej nauczyciele pracowali spoko nie ma sprawy a dziec w tym momencie będą w szkole 9 lub 10 godz czyli od 7 rano do 16 a jak są dowożone to wstaja o 6 i wracac bedą po 17 to będa miały super
57. Dodane przez ja, w dniu - 19-01-2012 09:33
do kom 53.Tak, tak masz racje .Urzednicy maja pretensje do nas ,ze im przeszkadzamy w piciu kawy,Ty jest chyba burmistrzem jak o godz 8:22 zamierzasz dopiero isc do pracy.
58. Dodane przez polecam, w dniu - 19-01-2012 09:55
rodzice poczytajcie kom 6,7,9,10,33,34,36
59. Dodane przez a co mi tam, w dniu - 19-01-2012 09:55
Wszyscy, którzy piszą o tym jak to mało godz. pracują nauczyciele to ludzie prości jak wzorzec metra i stwierdzam to z cała odpowiedzialnością. Te 18 godzin tygodniowo to są godziny dydaktyczne czyli "lekcje", do tego dochodzą "darmówki" 2 godziny tzw. karciane, plus np. wywiadówki, zabawy czy dyskoteki, wycieczki, obowiązkowe 2 godziny dyżurów na konsultacje, przygotowanie do lekcji, sprawdzanie prac itp. itd. Wciąż od kilkunastu lat od kiedy rządził SLD pamiętam ciągłe narzekanie rządzących, że nauczyciele za mało robią, a za dużo zarabiają. Po ukończeniu studiów, żeby utrzymać się w zawodzie musiałem ukończyć studia podyplomowe za które zapłaciłem z własnej kieszeni, ukończyłem kilka kursów podnoszących kwalifikacje, za które płaciłem z własnej kieszeni itd. co roku pracodawca zapewnia mi jeden długopis niebieski i jeden czerwony i to wszystko, reszta we własnym zakresie. Panie Krzysztofie W. raport OECD może pan sobie wsadzić w buty to może będzie pan wyższy. To są wyliczenia statystyczne i powinien pan wiedzieć, że w zależności od metody liczenia dane wyjdą różne. Widziałem szkoły i pracę w szkołach w Czechach, Niemczech, Austrii i jedno wiem na pewno, TO JEST PRACA, nauczyciel przychodzi do pracy, a pracodawca zapewnia mu wszystkie narzędzia niezbędne do tej pracy, nie znam przypadku, kiedy murarz przychodzi na budowę i musi mieć swoją przyniesioną z domu kielnię. W tych krajach, które wymieniłem coś takiego jak tablica multimedialna to zwykłe narzędzie pracy, a nie wielkie wydarzenie jak w Polsce, proszę prześledzić informacje na elka.fm, bo jest tu kilka takich gdzie samorząd kupuje tablicę i chwali się "wielkim wydarzeniem" na łamach mediów, komputery są w każdej klasopracowni, mobilne pracownie multimedialne itp. W Polsce wielkim problemem jest zrobienie kilku odbitek ksero bo nie ma papieru albo urządzenie popsute. Mówienie przez włodarzy samorządów, że subwencja nie wystarcza na pokrycie kosztów utrzymania oświaty w gminie, to już problem włodarzy gmin, bo te koszty utrzymania to dowóz dzieci, opłaty za wodę, ogrzewanie, kanalizację, utrzymanie pozostałego personelu, i jeżeli koszty są zbyt wysokie to trzeba szukać rozwiązań, a nie jak jakiś tępy nieudacznik pozbywać się problemu. Pozbycie się szkół ma załatwić problem?? Jedna wielka bzdura, to wójt, burmistrz czy prezydent ma szukać pieniędzy dla gminy, a nie murarz czy nauczyciel, a poddawanie społecznemu osądowi problemu finansowania oświaty w taki sposób jak robią to niektórzy samorządowcy to oznaka "płytkości" myślenia. Dziel i rządź, ale nie dziel ludzi, dziel dobra pośród ludzi.
60. Dodane przez ela, w dniu - 19-01-2012 10:02
jak tak dobre sa stowarzyszenia to dlaczego jet ich tak malo
61. Dodane przez Willy, w dniu - 19-01-2012 10:17
do kom. 59 
Widzę że Pan dostrzega jednak problem. Zdziwił się Pan że za własne pieniądze musi Pan się dokształcać ? To niech se Pan wyobrazi że cała Polska tak robi. Jak sie chce mieć lepszą pracę niż machanie łopatą to trzeba się wysilić. A my - nie nauczyciele nie chcemy wam zabierać pracy. Chcemy abyście tak jak my pracowali w zakładzie pracy 8 godzin dziennie. Żebyście pracując w mieście nie brali dodatku wiejskiego. A to że Pan nie ma w pracy warunków do jej wykonywania to nie wina wójta czy burmistrza tylko Pana dyrektora szkoły. Do innych komentarzy napisanych przez brać nauczycielska, poniekąd bardzo trudny zawód, proszę Państwa trochę więcej pokory i zwyczajnej ludzkiej przzwoitości. Bo murarz, cieśla czy każdy inny zawód to też ludzie, którzy mają takie same potrzeby jak Państwo. Serdecznie pozdrawiam.
62. Dodane przez ja, w dniu - 19-01-2012 10:29
do na nie kom 36. POPIERAM .Pani radna na zebraniu powiedziala ,ze nauczyciele trzymaja sie karty nauczyciela jak pijany plota to ona tak sie trzyma burmistrza to sa jej slowa.Tylko tyle potrafila powiedziec i powinna nauczycieli przeprosic
63. Dodane przez w samo sedno, w dniu - 19-01-2012 10:49
kom. 59 "a co mi tam"  
Nic dodać, nic ująć...
64. Dodane przez Termit, w dniu - 19-01-2012 11:09
Na budowie pracują tylko nieuki po zawodówce co mają obywatela przed nazwiskiem, a nauczyciel musi skończyć trudne studia a potem ciężko pracuje umysłowo.
65. Dodane przez nie uczeń, w dniu - 19-01-2012 11:15
To wszystko co wypisujecie, to sprawy których sami nie rozumiecie. Dziecko w szkole nie powinno być dłużej jak sześć godzin. A przy tak ogromnej liczbie nauczycieli, wystarczyło by pięć. Tylko, że to cwaniactwo rozpisuje wolne godziny dzieciom (klatki świetlicowe), po to by szkoła pracowała dziesięć godzin. Stąd póżniej płacone za 50 godz. tygodniowo a rzeczywistej "pracy" 14. Mówię "pracy", bo jakość tej "pracy" kiepska. Nie muszę chyba pisać, że nikt na świecie polskiego wykształcenia nie chce uwzględniać. Jest to typowy system komunistyczny, "wypracowany" w ciągu 60-ciu lat. Jeśli tego nie zmienimy, to Polska stanie się krajem żebraków.  
Więc jak najbardziej popieram wszelkie próby zmian, jakie chce wprowadzić burmistrz. 
59 kom. jest dobry - typowa logika nauczyciela.
66. Dodane przez babcia, w dniu - 19-01-2012 11:56
do 65 co ty chcesz od komuny.Za czasow komuny nauczyciel cieszyl sie autorytetem,kazdy sie uczyl i nauczyl. Balismy sie nauczycieli i mimo to wspominamy ich z rorzewnieniem.Nie kiepska praca tylko kiepski uczen,ktory chodzi do szkoly bo musi.Wg ciebie burmistrz i doktor sa zle wyuczeni bo dyplomy zdobyli w czasie komuny.To przez takich jak ty co do szkoly mieli pod gorke a tatus zalatwil prace w budzetowce Polska bedzie krajem zebrakow,juz jest.Za komuny nikt w smietnikach nie grzebal,wszystkop mialo rece i nogi kazdy mial prace i prawo do bezplatnej nauki ,do wypoczynku i bezplatnego leczenia,gwarantowala nam to konstytucja.Komu byly potrzebne zmiany a no takiemu jak ty.
67. Dodane przez 111, w dniu - 19-01-2012 13:19
do 59: jeżlei byłeś w czkołach za granicą to czemu tam nie zostałeś? jeżeli wg Ciebie jest tam tak wspaniale i kolorowo?? oczywiście wg ciebie najwięcej pieniedzy idzie na utzymanioe szkół, dowóz dzieci, a może jednak na Wasze wypłaty?? Co ty myślisz że tylko w zawodzie nauczyciela jest lepiej za granicą ale nie w każdym innym również i nie mydl nam tu oczu zagranicą jak tam jest super itd. obudz sie jesteś w Polsce!!!
68. Dodane przez do 67 "111", w dniu - 19-01-2012 14:34
"Obudź się, jesteś w Polsce"... kraju ludzi nienawidzących wszystkich i wszystkiego - chciałoby się dopisać do twojego komentarza
69. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 19-01-2012 14:39
Nie "pleps" tylko "plebs".  
Jeśli zakończyłeś edukację na podstawówce, to nie dziwię się, że pracujesz za najniższą krajową!
70. Dodane przez upek, w dniu - 19-01-2012 14:40
z za miast starosty i całej otoczki w urzedach proponuję - MENEDZERA POWIATU bedzie też taniej
71. Dodane przez a co mi tam, napiszę 2, w dniu - 19-01-2012 15:18
do kom 61 i 69 
Obaj panowie macie takie pojęcie o oświacie jak świnia o gwiazdach. nie napisałem o tym, że najwięcej pieniędzy idzie na "utrzymanie" szkół, ale że utrzymanie szkół to też "oświata", a pan z komentarza 61 czy pan wie, że każdy dyrektor szkoły w tym kraju, to pracownik wójta, burmistrza czy prezydenta, więc nie pisz farmazonów, że brak warunków do wykonywania pracy to wina dyrektora, dyrektora powołuje rada samorządu i on robi tylko to co mu karzą. Chce pan bym pracował 8 godzin dziennie, ja pracuję nawet więcej i moi znajomi też, a to po to by zamknąć takich jak pan, takie "psy ogrodnika". Nie napisałem ani jednego złego słowa o innych zawodach, ani też nie neguję ich potrzeb,napisałem tylko, żeby zobrazować, że murarz przychodząc na budowę, kielnie dostaje od pracodawcy. To, co w innych krajach jest normą edukacyjną u nas wciąż uważa się za szczyt możliwości i wielką zasługę wójtów i innych podobnych, dzisiaj ukazał się nowy post o nowej pracowni komputerowej, ludzie to jest standart na całym świecie i to nie dla wygody nauczyciela, ale ma to być z pożytkiem dla uczniów, by lepiej i szybciej się uczyli, mówiąc kolokwialnie.
72. Dodane przez rodzic, w dniu - 19-01-2012 16:14
pani radna niezna sie na oswiacie niema juz dzieci w szkole ona lepie zna sie bankowosci .burmistrza i polowe naszych radnych na jeden wozek i wozic po rynku
73. Dodane przez hmm, w dniu - 19-01-2012 16:19
Prywatyzacja ma sens jedynie wtedy gdy przestana pobierac podatek na oswiate, ta kasa przelana do szkol bez posrednictwa setek urzednikow zmieni obraz oswiaty. Ale jaki premier by takie decyzje podjal? Wszystko chca prywatyzowac i podnosza podatki, gdzie tu logika?
74. Dodane przez serek, w dniu - 19-01-2012 16:31
Dlaczego mówi się tylko o pensjach nauczycieli? Przecież nie tylko oni są po studiach i nie tylko oni pracują i swoją pracę przynoszą do domu, ale tylko oni mają największe przywileje i płace. Moim zdaniem jest dużo nauczycieli w naszej gminie którzy nie pracują z powołania, ale dla dużych profitów i że mieli układy z burmistrzem. Przecież w tych wszystkich wypowiedziach chodzi tylko o pieniądze dla nauczycieli, a nie o dzieci . Takie wypowiedzi jak: że za najniższą krajową nie da się żyć to proszę mi powiedzieć to nasza gmina już chyba nie żyje, albo jest na skraju wycięczenia.Przecież pracując w biurze pensje zostały obcięte z powodu kryzysu, nawet do najniższych krajowych, a nauczyciele 10% podwyżki i gdzie tu kryzys.Powtarzam selekcja wśród nauczycieli. Czyli zostaje tylko nauczyciel z powołania, a nie z protekcji BURMISTRZ M.G., a jest ich w naszych szkołach bardzo wielu.
75. Dodane przez do kom 69, w dniu - 19-01-2012 16:36
Dzisiaj mozesz mieć wyzsze i pracować za najniższa
76. Dodane przez 123, w dniu - 19-01-2012 17:59
Burmistrz i jego durni radni, którzy nawet wypowiedzieć nie potrafili na temat stowarzyszenia!Pani radna-katastrofa!Jeśli komuś w życiu nic nie wychodzi to ucieka w politykę, myśli że w końcu ktoś ich doceni. Nie chce aby o przyszłości mojego dziecka decydowały osoby co nie mają nic wspólnego z oświatą i nie wiedzą nic na temat pracy w szkole. Co do nauczycieli - jeżeli mają przywileje dane od państwa - to niech rząd polski decyduje o tym a nie radni, którzy nie znają się na oświacie. Burmistrz szuka oszczędności - nie tędy droga. Jest mi wstyd, że w MG mamy takiego włodarza.
77. Dodane przez 111, w dniu - 19-01-2012 19:02
do 71: innym wypominacie pismo a jak sami piszecie "standart" chyba powinno być "standard"!!! każdy dyrektor jak chce i się postara to ma...
78. Dodane przez K.N, w dniu - 19-01-2012 19:35
Karta nauczyciela w trzech miejscach to relikt. Nalezy zlikwidowac urlopy dla poratowania zdrowia, średnią za nadgodziny wypłacane w wakacje i ferie, znizki godzin z racji wykonywanych funkcji w związkach itp. oraz termin wypłaty przesunąc z 1-go na ostatniego danego miesiącą, no i to pensum nawet te 18 + 2 godziny które rzekomo nauczyciel ma poświęcić to tak naprawdę najmniejsze w Europie, no i ta paranoja w postaci art 30 KN(nauczyciele wiedzą o co chodzi)- państwo subencje tnie a gmina jak nie dajesz zarobić nauczycielom średniej to im cały rok potem wyrównaj. Gdyby nasze państwo za te parę punktów się wzięło to wydatki gmin na oświatę inaczej by wyglądały
79. Dodane przez inka, w dniu - 19-01-2012 20:33
Willy rozumiem, że pracujesz 8 godzin dziennie z grupą przynajmniej 20 osób? A może w papierkach, spokojnie przy kawuni, papier nie podskoczy, wymagań też nie ma, bezstresowo? Porównywac czas pracy można tylko z jakością godziny pracownika, więc nie ma o czym dyskutowac.Praca z człowiekiem jest nieprzewidywalna i stresująca, nie wyobrażam sobie porównywac godzinę mojej pracy z godziną kogoś, kto spokojnie papierki przewraca.
reklama
80. Dodane przez zah., w dniu - 19-01-2012 20:57
do kom.71 Panie nauczycielu..standart???..mówiąc kolokwialnie...nic dodać nic ująć.
81. Dodane przez nie uczeń, w dniu - 19-01-2012 21:58
Do 66 babcia Można się zastanawiać, czy za to ciężkie nieróbstwo w komunie emerytura ci się należy. Może pracę i dyplomy tobie tatuś załatwiał.  
Ale widzisz, większość nie chciała by pustych sklepów i godzinami wystanego jednego pomarańcza na święta. Więc sprawa jasna - nie może być grup społecznych z fanatycznymi przywilejami. I nie tylko o nauczycieli idzie.
82. Dodane przez a co mi tam, w dniu - 19-01-2012 23:52
poruszyłbym jeszcze temat religii w szkołach... dlaczego one odbywają się w szkołach a nie jak było kiedyś w salkach i kościołach?? i dlaczego księża mają za to płacone z budżetu gminnego bo chyba powinni robić to za darmo nauczać swojej wiary?? i dlaczego lekcje religi w większości (a nawet powiedziałbym że we wszystkich) szkołach są w środku zajęć? założył bym się że dlatego są w środku zajęć bo gdyby były na końcu to by nikt na nie nie chodził!!! Chyba mamy prawo wyboru religii a nie zmuszanie do niej od małego przez chrzest itd.... Ludzie powinni być chrzczeni (jeżeli chcą przystąpić do danej religii) po uzyskaniu pełnoletności!!!
83. Dodane przez Lennon, w dniu - 20-01-2012 01:02
Ludzie - ani w Miejskiej Górce ani gdziekolwiek jest podobna sytuacja nie jest winien rządca gminy. To Tusk daje coraz mniejszą kasę na wszystko. Czy wy tego nie widzicie? Oczy wam zarosły paprocią a mózg przestał funkcjonować? Odkąd rządzi Tusk na nic nie ma pieniędzy, a wy durni jego wybrali.
84. Dodane przez babcia, w dniu - 20-01-2012 07:56
do 65 ,że nie uczeń to widać po błędach i stylu.Chłopcze na naukę nigdy nie jest za późno.
85. Dodane przez gg, w dniu - 20-01-2012 08:47
Rząd nic nie zrobi z kartą nauczyciela, bo po co. Nalicza subwencje (coraz mniejszą- wiadomo kryzys), nauczycielom obiecuje podwyżki(gwarantowane ustawą), a problem zrzuca na samorządy. Przecież jak to nie jest problem i kasa rządu, to w życiu nie narażą się tak licznej grupie wyborczej. Wszystkie niepopularne decyzje ma podejmować samorząd (likwidacja szkół, zniesienie przywilejów poprzez zakładanie stowarzyszeń). Tylko, że Tuskowi nie możemy wykrzyczeć w twarz co o tym myślimy, a obawiam się nawet, ze jakbyśmy go zobaczyli to i tak większości zabrakłoby odwagi.
86. Dodane przez stowarzyszenie = analfabetyzm, w dniu - 20-01-2012 09:31
Panie Burmistrzu. Kto ma wejść w skład Stowarzyszenia? Tam zapewne będzie dyrektor tegoż stowarzyszenia , zastępca i kilku członków. Im też będzie trzeba zapłacić czyli to są dodatkowe koszty dla budżetu. Co to za polityka? Jednym chcecie zabrać, by dać innym ??? Jeśli nauczyciele będący zatrudnieni według Kodeksu Pracy będą pracować tak, jak inne grupy społeczne (urlopy na żądanie, częste chorobowe, 26 dni urlopu wypoczynkowego w dowolnym momencie i z dnia na dzień będą mogli porzucić pracę) to gwarantuję, że Pan Burmistrz osobiście będzie musiał nauczać, bo chętnych zabraknie.Wtedy jakość nauczania pogorszy się i wypuści Pan ze szkoły niedouczonych uczniów.
87. Dodane przez CCCC, w dniu - 20-01-2012 09:36
popieram! świetny pomysł panie burmistrzu :)
 
a tak w ogóle... uważam, że to co teraz robią nauczyciele to jest z lekka nie uczciwe. Nastawiają dzieci przeciwko temu wszystkiemu. a co te biedne dzieci mogą wiedzieć na ten temat?? nauczyciel powie tak - one tak zrobią żeby nie podpaść. KPINA!
88. Dodane przez do burmistrza, w dniu - 20-01-2012 09:36
Panie Burmistrzu!Pan sie wycofa ze swojego pomyslu poki nie jest za pozno.Pieniadze Pan znajdzie u siebie w Gminie,zwolniPan wszystkich pracownikow i na nowych warunkach przyjmie najlepszego do kazdego dzialu(nie bedzie taki pracownik plotkowac bo nie bedzie mial z kim ,ponadto nie bedzie mial czasu)sobie Pan zmniejszy pobory do sredniej krajowej bez dodatkow i wezmie sie Pan do roboty dla dobra nas mieszkancow
89. Dodane przez kaja, w dniu - 20-01-2012 09:56
do kom 61. 
Masz rację murarz, cieśla czy każdy inny zawód to też ludzie i nikt tego nie neguje, ale oni nie muszą trudzić się z grupą niesfornych uczniów, którzy szkołę traktują jak zło konieczne i wzamian za to niszczą nauczycielom auta, rowery itd. Myślisz,że dzieci grzecznie siedzą i słuchają?
90. Dodane przez mama, w dniu - 20-01-2012 14:38
Wiecie co ludzie powiem tak niech burmistrz i radni najpierw odejmą sobie z wypłaty a później innym. Burmistrz nic nie potrafi zrobić w naszej gminie. Rodzice myślą, że nauczyciele uczą tylko dla pieniędzy a powiem że to nie prawda wy nawet nie wyobrażacie sobie jakie dzieci potrafią być wredne popatrzcie najpierw na swoje dzieci i przemyślcie to co piszecie.
91. Dodane przez becia, w dniu - 20-01-2012 20:38
ciężkie czasy nastały.do szkoły pójdą dzieci bogatych ludzi,do lekarza też zamożni.za wszystko trzeba będzie płacić.
92. Dodane przez Ela, w dniu - 20-01-2012 22:24
Jestem załamana.Te komentarze piszą większosci nauczyciele. Ci mądrzy, wykształceni a obrażają kogo popadnie.Miałam lepsze wyobrażenie o Was."Dzis prawdziwych nauczycieli już nie ma". Dlaczego żaden nie napisał uczciwie tak boje sie o siebie swoja rodzine swój byt, dobrze mi z tymi przywilejami. Nie chcę pracować tak jak wiekszość ludzi za marne grosze po 12 godzin dziennie. Ale używanie dzieci i straszenie rodziców tego argumentu nie rozumiem.
93. Dodane przez do eli, w dniu - 21-01-2012 07:18
jestes w bledzie i nie chcialabym abys na wlasnej skorze przekonala sie co nas czeka,gdy bedzie stowarzeszenie.Boisz sie,ze stracisz prace w gminie ,gdy gmina nie bedzie rzadzic burmistrz tylko komisarz?Dlaczego burmistrzowi zalezy na stowarzyszeniu?odpowiedz.Nie jestem nauczycielem.
94. Dodane przez do burmistrz, w dniu - 21-01-2012 11:20
Panie Burmistrzu.Pana pomysl nie przejdzie,wiekszosc jest przeciwna stowarzyszeniu.Pan ma poparcie zaledwie paru osob.Rodzice wiedza,ze koszty utrzymania szkoly spadna na ich barki i na to sie nie zgodza.Pan zadluzyl gmine i Pan ja z tego zadluzenia przy pomocy radnych popierajacych Pana wyprowadzi.
95. Dodane przez tofik, w dniu - 21-01-2012 21:11
ZOBACZYCIE ŻE TADZIU I PIOTRUŚ W RAWICZU ZROBIĄ TO SAMO ALBO JESZCZE WIĘKSZĄ ZADYMĘ.
96. Dodane przez becia, w dniu - 22-01-2012 20:42
ludzie nie możemy pozwolić aby za naukę trzeba było płacić.jeżeli ten program wejdzie w życie to nieliczni będą się uczyć,ci których będzie na to stać.póżniej ciężko będzie sie z tego wycofać.tak jak wprowadzenie gimnazium to porażka.dzieciaki w wieku 13 lat czują się dorosłe.papierosy,alkohol może jakieś dodatkowe używki sodoma gomora.na wprowadzenie tego programu nauczania też przeznaczono fortunę i po co?ja chodziłam 8 klas i więcej się nauczyłam niż moje dziecko przez 9.niektórzy nauczyciele uczą do dziś więc z tego miejsca serdecznie i pozdrawiam.
97. Dodane przez Willy, w dniu - 23-01-2012 09:27
do 79 
Mylisz się. Jestem pracownikiem socjalnym. To jeśli ty kształtujesz młodego człowieka, to ja staram sie naprawić całą jego rodzinę. Chętnie się z Tobą zamienię na pracę. Naprawdę praca z tą grupą społeczną jest cięższa niż praca w szkole. Ciągłe obelgi, warunki w jakich musimy pracować. Kawusia ? Jeśli znasz specyfikę zawodu to wiesz że nie ma przerw na śniadanie. Śniadanie się je podczas wypełniania wywiadu środowiskowego albo pisania decyzji administracyjnej. A tak na marginesie z wykształcenia jestem nauczycielem.
98. Dodane przez a jednak, w dniu - 23-01-2012 11:27
pracownicy gminy siedza przed komputerm i wypisuja glupoty.Tak wyglada ich praca i za taka prace biora nie zle pieniadze.Nauczyciel natomiast siedzi przed komputerem w domu i robi w domu to co szkola od niego wymaga bo w szkole komputerow nie ma
99. Dodane przez Maria, w dniu - 23-01-2012 12:32
Osiem godzin dziennej pracy nauczyciela oznacza,że także wywiadówki będą odbywać się w tych obowiązkowych godzinach pracy. Czyli rodzice pracujący w różnych zakładach będą się musieli zwalniać,żeby porozmawiać z wychowawcą dziecka.Jak się na taką ewentualność zapatrują pracodawcy?A osoby,którym pracodawca nie wypłaci dniówki?
100. Dodane przez Sylwia, w dniu - 29-01-2012 15:12
Żaden nauczyciel już nie pracuje 18 godzien gdyż do tego dochodzą 2 godziny karciane tygodniowo, w kazdy nieparzysty wtorek pracujemy do godziny 16-30 a poza tym wykonujemy z dziećmi szereg innych zajęć9 konkursy, występy, jasełka, przedstawienia teatralne,kiermasze 
o których nikt nie wspomni. Chciałam jeszcze dodać że nauczyciele przedszkola pracują 25 tygoniowo.
101. Dodane przez Kaja, w dniu - 31-01-2012 12:15
proponuję poczytać KARTĘ NAUCZYCIELA ....jakie 18? 40 tygodniowo jak każdy z Was! rady, spotkania, dyskoteki, szkolenia, zebrania z rodzicami - to przepraszam do czego się wlicza? sprawdzanie testów, układanie ich, załatwianie wycieczek, kina itp to również w co się wlicza? czy Pani siedząca za biurkiem 8h wraca do domu i dalej pracuje? NIE -a nauczyciel jak najbardziej. Żal tyłek ściska żeby nie powiedzieć dosadniej, trzeba było się kształcić i samemu wybrać taki zawód - polakowi zawsze mało a jedyne co potrafi to ZAZDROSCIC innym :) tylko, że ktoś te wasze dzieci, coraz gorsze zresztą, musi uczyć....pozdrawiam zawistnych
102. Dodane przez Justyna, w dniu - 07-02-2012 09:32
Mam sąsiadkę uczącą klasy 1-3.Między 11 a 13 jest już w domu i tylko lata po okolicy.Jak poświęca 2godz.tygodniowo na pracę w domu to góra.Ja też skończyłam studia,pracuję z ludzmi i też jest ciężko ale nie narzekam jak nauczyciele.
103. Dodane przez do justyny, w dniu - 08-02-2012 12:15
jezeli jestes po studiach to idz uczyc dzieci i nie zazdrosc.Po za tym wszedzie dobrze gdzie nas nie ma
104. Dodane przez Ja, w dniu - 12-02-2012 14:22
"97. Dodane przez Willy, w dniu - 23-01-2012 09:27  
do 79  
Mylisz się. Jestem pracownikiem socjalnym. To jeśli ty kształtujesz młodego człowieka, to ja staram sie naprawić całą jego rodzinę. Chętnie się z Tobą zamienię na pracę. Naprawdę praca z tą grupą społeczną jest cięższa niż praca w szkole. Ciągłe obelgi, warunki w jakich musimy pracować. Kawusia ? Jeśli znasz specyfikę zawodu to wiesz że nie ma przerw na śniadanie. Śniadanie się je podczas wypełniania wywiadu środowiskowego albo pisania decyzji administracyjnej. A tak na marginesie z wykształcenia jestem nauczycielem." 
Ten post został napisany w czasie godzin pracy OPS w .... Nauczyciel zajmujący kierownicze stanowisko w Urzędzie Gminy - ciekawe. Miał wybór i wybrał... Nauczyciel w czasie lekcji nie może buszować po internecie ale urzędnik gminny - może, bo ma czas.
105. Dodane przez do 101, w dniu - 18-02-2012 13:38
Zapomniałaś/łeś, że za wszystkie dodatkowe zajęcia dostajesz nadgodziny, nie wspominając już o dodatku motywacyjnym, dodatku za dojazd do pracy..., mam wymieniać dalej?
106. Dodane przez sergo, w dniu - 27-02-2012 00:10
czas rzliczenia referdum pewne razem rodzice do urn
107. Dodane przez Waldek, w dniu - 02-02-2013 00:05
A teraz sie zdziwicie i to bardzo!Stowarzyszenia zakladają juz dyrektorzy z nauczycielami, a rodzice sa tylko w malym procencie i jako świadomi lub nie figuranci. Dyrektor może "kierować" prezesem- nauczycielem, między innymi wysokością wynagrodzeń nauczycieli - sojuszników. Gybyby jakis rodzic to przejrzał i tak musi milczeć, bo dziecko chodzi do szkoły,a mściwość nauczycieli nie zna granic!
reklama
108. Dodane przez sandra, w dniu - 28-07-2013 15:45
Kto nie pracuje w szkole ,szczególnie prowadzonej przez stowarzyszenie niech nie zabiera głosu.podstawa to 22 godziny,ja mam 24.Jestem nauczycielem dyplomowanym i pracuję 30 lat.mam klasy łączone i aż 2067 na rękę .Nie wspomnę co trzeba robić dodatkowo
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj