Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Gostyń arrow Ksiądz popełnił samobójstwo?

Ksiądz popełnił samobójstwo?

Ksiądz popełnił samobójstwo?

27.03.2012. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska
kunowo_.jpgNie żyje ks.Ryszard Klimaszewski,  proboszcz parafii w Kunowie.  Jak nieoficjalnie dowiedziało się Radio Elka, najprawdopodobniej popełnił samobójstwo. Czynności wyjaśniające w tej sprawie prowadzi gostyńska policja pod nadzorem prokuratury. Mieszkańcy Kunowa są wstrząśnięci. Przed mieszkaniem księdza zapalili znicz.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Proboszcz kunowskiej parafii mieszkał sam. Nie pojawił się dzisiaj w kościele, ani na katechezie w szkole. Przez cały dzień nie był widziany, co wzbudziło
niepokój mieszkańców i zawiadomili policję. Funkcjonariusze w godzinach wieczornych, weszli do mieszkania i w jednym z pomieszczeń znaleźli zwłoki księdza. Prawdopodobniej popełnił samobójstwo. Pod domem proboszcza zbierali się dzisiaj mieszkańcy Kunowa, którym trudno uwierzyć, że ich proboszcz mógł odebrać sobie życie. - Może ktoś go zamordował, albo to był zawał - zastanawiają się młodzi ludzie - wiele zrobił dla naszej parafii, był u nas proboszczem od pięciu lat - dodają. Pod probostwem zapalono znicz. Czynności wyjaśniające w sprawie śmierci proboszcza prowadzą gostyńscy śledczy pod nadzorem prokuratury.

(abj/tekst i foto)
 
Komentarze (81)
1. Dodane przez R.M, w dniu - 27-03-2012 23:54
Istnieje przeświadczenie, że samobójca nie ma szans na zbawienie. Należy zadać sobie pytanie, co było motywem samobójstwa. Wydaje mi się, że w 90& przypadków osoba odbierająca sobie życie, nie jest do końca świadoma, ma problemy psychiczne, jest chora... a ciężko osobę chorą winić za odebranie sobie życia... tak... depresja bywa niekiedy śmiertelną chorobą... jak nowotwór itp. Panie świeć nad Jego duszą...
2. Dodane przez jako, w dniu - 28-03-2012 01:41
słabo na ofiarę parafianie dawali a ksiądz w nędzy żyć nie będzie bo nie wypada odstawać od reszty duchownych z innych parafii. 2 razy do roku wczasy plus 2 samochody, kochanka i nowe dzwony. To są koszta... "no co łaska ale mniej niż 300 zł nie dają" odpowiedź księdza na koszt zapowiedzi przedmałżeńskich. Także jeśli to faktycznie było samobójstwo to troszeczkę nam się zaczyna sprawa komplikować bo dokonał tego czynu ktoś, kto raczej powinien szerzyć i propagować inne wartości. No ale wiadomo w każdym środowisku są "czarne owce". Należy się pogodzić że dziś już Św.Franciszków nie ma... Dziś to są biznesmeni w koloratkach, wielbiący siebie i swoje często chore konserwatywne przekonania które z wolą Boga mają mało wspólnego.
3. Dodane przez Do kom.2, w dniu - 28-03-2012 06:54
Nie jesteś człowiekiem. Nie jesteś nawet zwierzęciem . Jesteś ..............
4. Dodane przez olo, w dniu - 28-03-2012 07:07
jak sie dowiedzial ze pan TUSK chce zlikwidowac fundusz koscielny no to popelnil samobojstwo nie bedzie zyl w biedzie tak jak zyje 70% ludzi ciekawe jaki pogrzeb bedzie katolicy nie uznaja samobojcow wiec chyba pogrzeb nie bedzie koscielny
5. Dodane przez Wojtek, w dniu - 28-03-2012 07:38
Zmarł człowiek a ty tutaj takie rzeczy wypisujesz? Był wspaniałym księdzem zawszę będę go dobrze wspominac[*] niech ziemia będzie mu lekko. Amen
6. Dodane przez bukant, w dniu - 28-03-2012 07:45
W BUKÓWCU JUŻ CHYBA KSIĄDZ BY GO NIE WNIÓSŁ DO KOŚCIOŁA BO TO WIELKI PRZEPISOWIEC A LUDZI CO TYDZIEŃ MNIEJ W KOŚCIELE
7. Dodane przez adam, w dniu - 28-03-2012 08:08
Miał problemy biedaczek i wysiadł. Napewno nie należy się pogrzeb katolicki.Jeden wielki wstyd dla kościoła katolickiego. 
Pochować biedaka tam gdzie kiedyś chowano tzn.pod ,ure, cmentarnym.
8. Dodane przez do kom. 3, w dniu - 28-03-2012 08:10
Prawda w oczy kole? Idz na strone "biznesmena" z Torunia, ktory ponoc nic nie ma procz sutanny i zrob sobie spowiedz przez internet no i nie zapomnij wplacic przelewem 25 zl, bo bozek ci nie odpusci.
reklama
9. Dodane przez lolek, w dniu - 28-03-2012 08:16
Szkoda i żal oczywiście go jako człowieka. Ale ogólnie opinie powyższe o kościele jak najbardziej słuszne!!!
10. Dodane przez o kom. 2 i 4, w dniu - 28-03-2012 08:20
Oho, kolejni bezrobotni magistrowie;)
11. Dodane przez n, w dniu - 28-03-2012 08:20
Szkoda człowieka,ale cóż.Sam wybrał swój los...! 
A tak do tematu księży to faktycznie ktoś powinien zacząc patrzeć im na ręce bo naprawdę przeginają co niektórzy!!!Swoim zachowaniem zniechęcają dorosłych,a nawet dzieci do religii.:-(
12. Dodane przez Leonard, w dniu - 28-03-2012 08:33
Zamiast uszczypliwych komentarzy pochylmy się nad tragedią osobistą rodziny księdza. Ksiądz to przede wszystkich człowiek, niekiedy wrażliwy, wesoły, smutny, załamany...Samotność determinowana przez nakaz celibatu, frustracja z powodu ślepego posłuszeństwa władzy duchownej to tylko nieliczne powody osobistych dramatów księży. Nie jestem skrajnym "katolem" jak np. Cejrowski lecz postrzegam księży jak normalnych, podlegających prawom psychologii ludzi. DUŻO SIŁY I WYTRWAŁOŚCI DLA NAJBLIŻSZYCH KSIĘDZA I ZASMUCONYCH PARAFIAN...
13. Dodane przez Eugenia, w dniu - 28-03-2012 08:36
przychylam sie do wypowiedzi 4
14. Dodane przez Pablo, w dniu - 28-03-2012 08:37
Do kom.2: Brawo!!! Święta prawda! Nic dodać, nic ująć... Wielu ludzi żyje w biedzie, a księżulkowie się bawią i ciągle mają mało! Tylko kasa się dla nich liczy, a nie powołanie... Nawet Państwo nie ma nad tą "mafią" kontroli! Oni są sami dla siebie państwem w państwie! A to co robią ma niewiele wspólnego z religią. Dziwię się tylko ludziom ślepo zapatrzonym w Kościół... Pewnie niewielu z nich czytało Biblię i wierzą tylko w to co usłyszą z ambony. 
Do kom.3: Zastanów się co piszesz "katoliku" :-)
15. Dodane przez luk, w dniu - 28-03-2012 08:48
Faceci popełniają samobójstwo z trzech powodów: 1 - kasa 2 - kobieta\kobiety 3 - choroba. Ksiądz to też facet, a nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. Facet który żyje z opowiadania baśni ludziom, którzy jak dzieci tego potrzebują.
16. Dodane przez marysia, w dniu - 28-03-2012 08:58
Ludzie jesteście obrzydliwi! To jest ludzka tragedia. Zmówcie pacierz za duszę księdza, bo nikogo tu wasze pseudointeligenckie wywody nie interesują! Ten wątek tego nie dotyczy! Trochę szacunku, chociaż trochę.. to za dużo jak na was?
17. Dodane przez Malutki, w dniu - 28-03-2012 09:04
Ciekawy jestem czy ten ksiadz zostanie pochowany z honorami czy też jak jak inni co się wieszają aby na cmentarzu i rach ciach pach
18. Dodane przez do 10., w dniu - 28-03-2012 09:05
Coś ty się tak tych biednych magistrów uczepił? Jeszcze ktoś pomyśli, że jakieś kompleksy masz albo coś. Proponuje trzymać się tematu.
19. Dodane przez simplicissimus, w dniu - 28-03-2012 09:36
Po wypowiedziach sądzić można, że jest kilku następnych kandydatów do samobójstwa. Bo kto potrafi swoim życiem sie cieszyć, ten potrafi czyjąś tragedią sie też smucić.
20. Dodane przez ola, w dniu - 28-03-2012 09:37
Popieram kom. 2 i 14
21. Dodane przez o, w dniu - 28-03-2012 09:45
Ludzie czy wy wiecie co to jest fundusz kościelny? Najpierw poczytajcie,a później dodajcie jakieś głupie komentarze. zgroza...
22. Dodane przez XX, w dniu - 28-03-2012 09:46
Nie osądzajmy już teraz. Nie wiadomo co się naprawdę stało i dlaczego się stało? Ksiądz to też człowiek. Jak każdy człowiek jest i dobry i też czasami nie lubiany. Być może, ze niektóre sprawy go przerosły. Myślę, że trzeba też oddzielić kościół od księży. Poczekajmy na to co zostanie ustalone.
23. Dodane przez roms, w dniu - 28-03-2012 09:57
A ostatnio było kilka napadów na plebanie w okolicy.... Wieczny odpoczynek racz Mu dać Panie.
24. Dodane przez jako, w dniu - 28-03-2012 10:37
Śmieszą mnie bardzo komentarze typu "Ludzie jesteście obrzydliwi! To jest ludzka tragedia. Zmówcie pacierz za duszę księdza, bo nikogo tu wasze pseudointeligenckie wywody nie interesują! Ten wątek tego nie dotyczy! Trochę szacunku, chociaż trochę.. to za dużo jak na was?" Ktoś tu się chyba nie dopuszcza do siebie innych racji niż swoje. Fakt jest jeden i nie ma co dyskutować- zmarł człowiek. Ale zadam teraz pytanie. Co jeśli to prawda i ksiądz odebrał sobie życie ? Należy mu się pochówek jak innemu śmiertelnikowi czy może któryś z duchownych odmówi pogrzebu ? Bo jeśli chodzi o to żeby robić problemy to księża są pierwsi. Dlaczego w wielu przypadkach nie chcą chrzcić nieślubnych dzieci ? Co to dziecko jest winne ? Co ksiądz może wiedzieć o rodzinie i o odpowiedzialności za małą istotę... Nie wie nic. Kościół na dzień dzisiejszy jest instytucją która posiada zbyt wiele praw i zaczyna to odbijać się wiernych. Prawda jest taka bynajmniej ja zaczynam brzydzić sie duchownych bo takich prawdziwych z powolania jest może teraz z 10 %. Reszta to albo nieroby idące drogą na skróty bo wiadomo ksiądz z głodu nie umrze. A tematy dziwek i pedofilii są wszechobecne w tym środowisku ale o tym się nie mówi. Wrzucając na tace nie dajecie pieniędzy Bogu bo on ich nie potrzebuje. Dajecie księdzu na wczasy, dziwki, samochody i nikt nie może powiedzieć ze ma sto procent pewności że tak nie jest. Znam miejscowość gdzie ksiądz jest ojcem dziecka 20 letniej dziewczyny. I gdzie tu wiara i śluby czystości.
25. Dodane przez Ola, w dniu - 28-03-2012 10:17
Coś ludzie z Wami nie tak.
26. Dodane przez DO KOMENTARZA 12, w dniu - 28-03-2012 10:46
"Zamiast uszczypliwych komentarzy pochylmy się nad tragedią osobistą rodziny księdza." Masz rację, to tragedia. Urwało się źródło nieopodatkowanej kasy. Ten nie zginie kto ma księdza w rodzinie.
27. Dodane przez olo, w dniu - 28-03-2012 11:00
pewnie go baba zostawila i sie chlop zalamal
28. Dodane przez teska, w dniu - 28-03-2012 11:01
to był dobry człowiek a komentarze są beznadziejne
29. Dodane przez jajco, w dniu - 28-03-2012 11:14
ale jad wam sie z pysków leje.
30. Dodane przez OLO, w dniu - 28-03-2012 11:14
PRAWDA BOLI !!!
31. Dodane przez juli, w dniu - 28-03-2012 12:09
amen
32. Dodane przez marysia, w dniu - 28-03-2012 12:46
kom. 24  
A czy ty myślisz, że ksiądz nie jest człowiekiem? Myślisz, że to jest istota idealna, że z przyjęciem ślubów pozbył sie pokus, impulsów, popędów? Że problemy się go nie imają? Że nie ma prawa sobie z czymś nie poradzić? Przecież to jest normalny człowiek!!! A co do chrztu nieślubnych dzieci, to po co chrzest w rodzinie, w której nie ma Boga? To jest jakaś hipokryzja i zaściankowość. Ochrzcimy, bo tak się robi? Bo to trzeba? A niby po co, skoro nie żyje się w wierze, po co przyrzekać, że wychowa się dziecko zgodnie z duchem chrześcijańskim? To w ogóle nie ma sensu. I dlaczego przez pryzmat kilku księży oceniacie wszystkich? Wtedy równie dobrze można byłoby powiedzieć, że wszyscy ludzie to mordercy i gwałciciele, bo przecież codziennie słyszy się podobne przykłady! Człowieku! Projekcja nie w tą stronę!
33. Dodane przez poblo, w dniu - 28-03-2012 12:54
To był bardzo dobry i pogodny człowiek, spotkałem go tylko kilka razy, ale zrobił wrażenie takiego właśnie człowieka. Strasznie mi szkoda rodziny i parafian których zostawił. Wieczny odpoczynek ..., Bóg jest miłosierny i mam nadzieję że mu wybaczy ... (*)
34. Dodane przez kicia, w dniu - 28-03-2012 12:57
tylko pogrzeb bez ksiedza wchodzi w gre teraz wyjdzie jakie sa wartosci katolickie rach ciach i w piach no ale pewnie bedzie super oprawa a moze biskup przyjedzie nie liczy sie ze to samobojca i ze to nie przystaje katolikowi
35. Dodane przez Parafianka, w dniu - 28-03-2012 12:59
To był dobry człowiek. i nie robił problemów przekonałam się o tym gdy dosięgneła mnie osobista tragedia. nie rozumiem jak można pisać tak zjadliwe komentarze nie znając człowieka. W kościele dzieje się źle ale nie można pakować wszystkich do jednego worka. Niech każdy zrobi tyle dobrego co ks. Ryszard i potem pisze. Panie świeć nad jego duszą [*]
36. Dodane przez staś, w dniu - 28-03-2012 14:46
Dajcie święty spokój księdzu i kościołowi wszystkim się w głowach poprzewracało. Pozdrawiam tych normalnych
37. Dodane przez pala, w dniu - 28-03-2012 14:47
to był super ksiądz,ale też miał ludzkie słabości
38. Dodane przez jako, w dniu - 28-03-2012 14:58
Marysia komentarz 32. Twoje słowa są tak absurdalne jak wiara w to że Krzysiu Ibisz będzie miał wiecznie "20 lat". 
Tłumaczysz księży i to że uprawiają sex jako coś normalnego ludzkiego ? No kobieto chwila, chwila... Ja rozumiem jeśli ktoś jest pastorem. Idź do księdza i przedstaw mu jakeś swoja racje które chociaż trochę uderzą w jego ego a zobaczysz jak mocne argumenty na tle wiary wytoczy. I wtedy będzie się trzymał postanowień kościoła i głośno je propagował. No ale jak Pani dziecko Pani Marysiu (czego nie życze) zostanie kiedyś zgwałcone przez pedofila w sutannie to prosze nie mieć pretensji bo to ludzi popęd jedynie z "małym odchyłem", lub kiedy wikary parafii do której należysz spłodzi dziecko to nie dziw się że bedzie ono utrzymywane przez ciebie i to co położysz na tacę :). No proszę was ludzie!! Wielbicie krzykaczy z ambony którzy opowiadają co opowiadać chcą a sami robią zupełnie inaczej. I teraz to na co czekałem. Naprawdę uważasz że dziecko poczęte w "grzechu" bez małżeństwa rodziców zostanie wychowane w grzechu i nie należy mu sie ani chrzest ani komunia św?? wiec z ogromną przyjemnością obale twoje małostkowe teorie. A co w przypadku "rodziny" w której pomoc finansowa państwa dla samotnie wychowujących matek jest znaczącą częścią budżetu domowego ? Zrezygnują z tego na rzecz ślubu bo tak nakazuje kościół, pozbawią się pomocy finansowej ( co nie zmienia faktu ze jest ona smiesznie niska) i pójdą gdzie prosić o pomoc ? No wybacz ale do kościoła się pieniądze zanosi a nie bierze. Bo prędzej dostaniesz kopa w dup* i "złotą" radę niz jakąkolwiek pomoc. Chyba że w bardzo sporadycznych przypadkach , wydaje mi sie że ojciec Mateusz z polskiego serialu by sie zdecydował pomóc, nikt inny. Bo kościół nie poczuwa się do pomocy najbardziej potrzebującym. On jedynie do nich przychodzi z kopertą gdzie widnieje napis " danina diecezjalna" i swoimi teoriami. I nie wiem Pani Marysiu czy w ogóle potrafi sobie Pani wyobrazić pieniężne kwoty którymi kościół dysponuje bo wydaje mi się i wnioskuje po Pani komentarzu że jednak by sie nie udało, ale może kiedyś. Proponuje swoje mieszkania, domy i grunty oraz oszczędności zapisać notarialnie na darowiznę kościoła. Rydzyk w Toruniu zleci w waszej intencji modlitwę w radio maryja i bedzie finał. Ipoczekają aż nadejdzie wasz kres bo przecież tu bedzie chodzić o kase a nie o człowieka. Życzę powodzenia tym którzy ślepo wierzą w ludzi nazywanych "duchownymi". Państwo w Państwie niestety i tak jesteśmy dla nimi jedynie ciemna masą która daje na tace. Ostatnia kwestia. W Lesznie tych parafii trochę jest, msze święte niedzielne też przynajmniej 3 do 4 razy dziennie. Po co ? po co ? po to bo z każdej jest kaska bo przecież nie po to bo się d\księdzu chce. Milego dnia.
39. Dodane przez Tomek, w dniu - 28-03-2012 14:52
Pani Marysia chyba gosposią u jakiegoś księdza jest bo tak chorej i ociemniałej wypowiedzi dawno nie czytałem. Kobieto współczuje tobie i twojej rodzinie.
40. Dodane przez do krzykaczy, w dniu - 28-03-2012 15:32
Komentarze na poziomie Leszna i okolicy!!! Zaściankowość wychodzi w Waszej agresji i nienawisci. Sami siebie obrzucacie blotem. Wyciągacie sprawy, które nie dotycza tej tragedii. Jednych nazywacie chorymi i ociemniałymi za to, że wypowiadaja swoje zdanie ka temat wiary. Inni uważają się za psychologów i socjologów. Przydałby sie ktoś taki to opisałby mentalność leszczyńską. A co do samobójstwa to cisza i zaduma a nie krytyka instytucji, bo to nie na temat. A co do tych krytycznych to życzę konsekwencji w życiu, jeśli nie jestem katolikiem to nie daję do chrztu, komunii i nie marze o ślubie kościelnym. Bądźcie uczciwi sami wobec siebie a nie oceniajcie innych. To jednak wymaga odwagi na którą nie wszystkich krzykaczy stać. Mnie stać!
41. Dodane przez marysia, w dniu - 28-03-2012 15:55
Człowieku jesteś tak zaślepiony nienawiścią, że jest mi aż przykro z tego powodu. I przeczytaj moją wypowiedź jeszcze raz, ale ze zrozumieniem. To, że słowo pokusa czy impuls tłumaczysz sobie od razu w kontekście seksualnych świadczy o kategoriach, jakimi myślisz. Jesteś w nie tak wpatrzony, że nie zauważasz nawet, że w mojej wypowiedzi jako coś ludzkiego określone zostały problemy i sytuacje, w wyniku których człowiek ucieka się do takiej ostateczności jak samobójstwo. Kontekst seksualny dopisałeś sobie sam. Jest multum parafii i księży, którzy pomagają osobom w ciężkiej sytuacji, ale niektórzy widzą tylko to, co chcą i przekładają to na cały Kościół.
42. Dodane przez karolina, w dniu - 28-03-2012 16:08
Ten ksiądz był naprawdę dobrym człowiekiem nawet nie wiecie do końca kim był a tak o nim piszecie wstydzcie się jak tak można. Był bardzo wesołym i zabawnym księdzem pierwszy raz widziałam takiego księdza. Naprawdę teraz będzie nam jego brakowało. Dziękuje za wysłuchanie.Przestańcie wypisywac tam takie kłamstwa o nim bo on był godny podziwu i szacunku.
43. Dodane przez kombo, w dniu - 28-03-2012 16:50
popieram komentarz 42
44. Dodane przez ....., w dniu - 28-03-2012 17:44
Księdza Ryszarda znałam bardzo długo był naprawde wspaniałym księdzem.! to ludzie przez swoje głupie gadanie doprowadzili do tej sytuacji więc LUDZIE DO CHOLERY ZASTANÓWCIE SIĘ CO MÓWICIE BO DOPROWADZACIE DO TRAGEDI!!!!!!!!
45. Dodane przez jaa, w dniu - 28-03-2012 19:10
Sama byłam na pogrzebie samobójcy i też był ksiądz na tym pogrzebie więc nie wiem skąd macie te przekonania
46. Dodane przez do bezrobotnych magistrów, w dniu - 28-03-2012 20:48
Zawsze przy okazji dowolnej tragedii, nagle powstajecie jak Feniks z popiołów i powtarzacie sztampowe brednie waszych guru: paliłkota i innych millllerow, tylko wtedy macie coś do napisania, co nie znaczy, że do powiedzenia coś w ogóle macie. Zawiść, zazdrość i brak sensu wypocin. Nie żyje człowiek i tylko tyle. Zamknij się i to wystarczy.
47. Dodane przez Do 6 i np. 8, w dniu - 28-03-2012 20:57
Mniej tajniaków, łatwiej o siedzące miejsce. 
Może zbierał podpisy na  
tv-trwam.pl/index.php?section=psp
48. Dodane przez kazio, w dniu - 28-03-2012 20:59
POPIERAM KOM.24i38 dodane przez jako.BRAWO
reklama
49. Dodane przez madzia, w dniu - 28-03-2012 21:27
popieram kom. 14
50. Dodane przez sla, w dniu - 28-03-2012 21:42
najwięcej na księży mówią ci,którzy najmniej chodzą do kościoła,dla mnie to to był super ksiądz i człowiek w jednym i dajcie mu wszyscy ŚWIĘTY SPOKÓJ.Pozdrawiam wszystkich normalnych
51. Dodane przez justyna, w dniu - 28-03-2012 22:12
Nie zyje czlowiek a wiekszosc komentujacych zamiast wspolczuc obrzuca blotem wszystkich ksiezy i Katolikow. Spojrzcie w lustro i zastanowcie sie jacy Wy jestescie??? Tacy porzadni a tyle nienawisci w Was. Kto nie chce niech nie chodzi do Kosciola. Przeciez nikt nie zmusza ale nie obrazajcie ludzi wierzacych... Zastanawiam sie po co lecicie do Kosciola jak przychodzi do ochrzczenia dziecka czy wziecia slubu... No po co??? Po to zeby wychowac dziecko w wierze katolickiej? Ilu z Was uczy swoje dzieci pacierza?? Pewnie sami nie umiecie...
52. Dodane przez Hali, w dniu - 28-03-2012 22:24
Był sympatyczny, otwarty na ludzi, gościnny. Wierzę, że spotkamy się tam, gdzie nie będzie już łez...
53. Dodane przez Mateusz, w dniu - 28-03-2012 22:40
oj anonimowe plemię żmijowe skąd w Was tyle jadu? Ciekawe ilu z tych krytykantów chodzi do Kościoła,że tak dobrze jest w sytuacji obeznanych, czy rzuca na tacę, a jeśli robi to z takich pobudek to tylko gorszy innych. Ludzie nikt Was do niczego nie zmusza. Czy wszyscy jesteście tak niewinni i bezgrzeszni, że możecie rzucać kamieniami w innych. Najgorszy grzech to uogólnianie,księża są tacy jacy są ludzie bo z ludu są brani, jest wielu dobrych księży ale o nich nikt nie napisze. Nie bronię nikogo ale też mdli mnie jak czytam nieobiektywne komentarze tylko po to by dla zasady komuś dokopać. Oby kiedyś nie było tak, że będziecie potrzebowali księdza, a go zabraknie.
54. Dodane przez marcin, w dniu - 29-03-2012 00:28
wieczny odpoczynek racz mu dac Panie...
55. Dodane przez maloska, w dniu - 29-03-2012 00:31
ale zionie wam z geby ogieniem ,czas wielkiego postu-opamietajcie sie polandowie. 
czy zawsze musiecie wszystko nienawidziec? sami sobie jestescie wrogiem!
56. Dodane przez Paulina, w dniu - 29-03-2012 09:38
Nie piszcie bzdur!!!Nie jest potwierdzona przyczyna śmierci!Ks.Rysiu uczył mnie religii w Dusznikach Wlkp.potem chrzcił dzieci w parafii Gębice,dawał śluby moim najbliższym-znałam go.Nie wierzę,że mógłby odebrać sobie żydzie!Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie....
57. Dodane przez DO KOMENTARZA 2 i 4, w dniu - 29-03-2012 09:41
Jestem pewny że to było morderstwo ALE TEGO NIE DOWIEMY SIĘ NIGDY.A komentarze 2 i 4 napisały DWA POTWORY Z PIEKŁA RODEM.Nie wiecie co was czeka ALE takich jak wy NIC DOBREGO.
58. Dodane przez yogii, w dniu - 29-03-2012 09:54
Jestem ciekaw jak będzie wyglądał pogrzeb, jeśli potwierdzi się, że to samobójstwo. Czy trumnę z ciałem wprowadzą do kościoła? Czy będzie spoczywał w godnym miejscu na cmentarzu?
59. Dodane przez Walentyna, w dniu - 29-03-2012 10:13
Odszedł człowiek.Jeśli nie stać Was na chwilę zadumy, to milczcie.
60. Dodane przez Monika, w dniu - 29-03-2012 12:40
Jeżeli ktoś nie znał ks. Rysia niech zamilknie lepiej& 
Był to wspaniały, radosny, ciepły i życzliwy człowiek. Nie jeden, nie dwa razy a wielokrotnie doświadczyłam ja i cała moja rodzina pomocy z jego strony także tej materialnej!!!! to dla informacji tych, którzy myślą, że życie kręci się tylko wokół kasy!!!! 
Ni e było sprawy, z którą nie można by do niego się udać. Nie tłumaczę tego co zrobił niech sam Bóg osądzi. Ale wypowiedzi niektórych z poniższych sięgają totalnego dna!!! My możemy za niego się pomodlić.
61. Dodane przez :-(, w dniu - 29-03-2012 14:03
wg.prawa kanonicznego od kilku lat można wprowadzać ciało samobójcy do Świątyni. 
Samo życie-psychika siada,dobrze ,że władze duchowne podjęli taką decyzję. 
MI I NIE TYLKO- psychika siada przez Księdza ,który to wymyslił np. "KATASTROFĘ BUDOWLANĄ..w sąsiednim dekanacie.Poprostu znęca sie psychicznie. 
Kuria nie reaguje!!!!Mają gdzieś zwykłych ludzi! 
Może normalnych"PRAWDZIWYCH" Księży też mają gdzieś!? 
a tolerują takich ,którzy np.rozwalają małżeństwa,są w biznesie dobrze ssają z parafian,no i z Kościołem zbyt wiele nie mają współnego(tacy niestety plenią się)NIECH BÓG OSĄDZI PRACĘ I WIARĘ TAKICH DUCHOWNYCH!!! 
 
Hmm...jaki jest powód śmierci???Mam nadzieję ,że nie będzie to tajemnicą..?Spokój jego duszy
62. Dodane przez ŻAL CZŁOWIEKA, w dniu - 29-03-2012 15:51
Z wielu komentarzy wynika,jak ludzie nisko upadli. Człowiek nie szanuje człowieka,nienawiść tryska strumieniami słów wypisywanych.Teraz na tapecie znależli się księża i "huzia na józia na nich",za chwilę lżyć będą nauczycieli jeśli coś dotyczyć będzie w artykule tematu tego środowiska,innym razem dostanie się lekarzom,policjantom itd. Ludzie opamiętajcie się!! Szanujcie się,bo nie wiecie ile dni wam jeszcze życia pozostało, czy za chwilę nie dowiecie się ,że jakaś straszna choroba dotknęła was,czy kogoś z najbliższych lub,że może ktoś nie doczeka końca roku ,bo zginie w wypadku.SZANUJCIE SIĘ LUDZIE,A NIE BĄDZCIE DLA SIEBIE WILKAMI
63. Dodane przez Wiktoria, w dniu - 29-03-2012 16:28
Aż żal tego księdza ludzie!
64. Dodane przez Ania, w dniu - 29-03-2012 16:30
Ja również stanę w obronie księdza Rysia, był to uczciwy i otwarty na problemy innych ludzi człowiek. od 1996 roku był proboszczem w parafii Gębice,to właśnie ja jako 9 letnia dziewczynka otworzyłam mu drzwi od kościoła w Hucie bo nie mógł sobie poradzić :) właśnie tam Go poznałam i jestem zdania, że drugiego takiego Księdza to już nie poznam !!!! 
Dlatego jak czytam te obrzydlistwa kierowane w stronę Księdza Rysia to szlak mnie trafia!! jak chcecie wyrażać opinie na kogoś temat to chyba musieli byście najpierw tą osobę poznać a wtedy język stanął by wam kołkiem !!!! TO BYŁ NAJWSPANIALSZY KSIĄDZ na lekcjach religii na mszach świętych niektórzy nazywali je " Rysiu SHOW " bo były zupełnie inne ,ciekawe dla dorosłych dzieci i młodzieży :)
65. Dodane przez justyna, w dniu - 29-03-2012 21:08
witam ksiedz o ktorym jest mowa byl dobrym zawsze usmiechnietym czlowiekiem jezeli nie znalizcie go po co gadac glupoty on wszystkiego sam sie dorobił na zawsze zostanie w mojej pamieci i jestem mu wdzieczna za slowa otuchy wieczny odpoczynek racz mu dac panie kondolencje dla rodziny i jego parafian
66. Dodane przez prawda, w dniu - 29-03-2012 21:14
jak nie wiecie to już jest tak , że samobójców wprowadza się normalnie do kościoła
67. Dodane przez justyna, w dniu - 29-03-2012 21:19
lekcje religi z ksiedzem Rysiem kazdy czekał na nie byly super zawsz wspieral slowem czy jego usmiechem fajny czlowiek była parafianka
68. Dodane przez krystyna, w dniu - 29-03-2012 21:59
DLACZEGO PISZĄC KOMENTARZ NIE ZASTANOWI SIĘ JEDEN Z DRUGIM CO WYPISUJE.WSTYD ŻE MAMY TAK OBRZYDLIWYCH LUDZI JAK MOŻNA TAK PISAĆ.JA SWOJE JUŻ W ŻYCIU PRZESZŁAM PRZEZ TAKIE HIENY KTÓRE DRĄŻYŁY I DOKUCZAŁY NA KAŻDYM KROKU.ALE WIEM ŻE NASZE CZYNY WIDZI PAN Z GÓRY I W ODPOWIEDNIM CZASIE WEZWIE NAS DO ROZLICZENIA.SPOCZYWAJ KSIĘŻE W POKOJU.WYBACZ TYM WSZYSTKIM ////BO NIE WIEDZĄ CO PISZĄ.
69. Dodane przez gosia, w dniu - 30-03-2012 09:42
Ja znałam osobiście ks Ryszarda uczył mnie religii w zespole szkłół chemicznych w Poznaniu jak był wikarym w kosciele na Starołęce .OStatnio relacje nie były najlepsze drobna sprzeczka o błachostkę ale wyjaśniliśmy sobie bardzo Go lubiłam był dla mnie jako ksiądz i człowiek miły i pomocny i takiego Go zapamiętam tylko zastananwia mnie fakt że targnął się na swe życie Gdy ja miałam załamanie (walczyłam z silną depresją )pomógł mi odradzał mi to co złe trudno pogodzić się z Jego odejściem..miał tyle zycia przed sobą Boże miej Go w swej opiece Pokój Jego Duszy kondolencje dla rodziny
70. Dodane przez Teolog, w dniu - 30-03-2012 09:52
Nie komentujcie tylko módlcie się za niego a także za siebie NIKT Z NAS NIE JEST BEZ GRZECHU...ksiądz to normalny człowiek jak każdy... za nim zaczniecie oceniać zastanówcie się nad swoim postępowaniem a ocenę i sąd zostawcie BOGU. Pozdrawiam
71. Dodane przez kasia, w dniu - 30-03-2012 13:25
moze wolala o pomoc i nikt nie slyszal...moze szukal brzytwy zeby sie uchwycic....moze nie mial kto uslyszec...moze nie mial kto podac pomocnej dloni......nie oceniajcie...nie macie prawa...nikt nie ma....byl milym czlowiekiem i dobrym kaplanem ....ja i moja rodzina zawsze bedziemy go cieplo wspominac
72. Dodane przez gosia82, w dniu - 30-03-2012 16:21
Ludzie opamiętajcie się!!!!Na litość Boską zmarł człowiek nie zwierze. w głowie mi się nie mieści jak bardzo nie którzy, są zatruci nienawiścią do Kościoła. Ludzie zacznijmy od tego że żyjemy bo Bóg tak chciał i obrażanie Go nic tu nie pomoże. Żal mi tych lewicowych skrajnie obrzydliwych , z koryta wyciągniętych wypowiedzi-ludzi którzy do szpiku kości przesiąknięci są kłamstwem,no cóż mogę się tylko za złych ludzi pomodlić . Ksiądz Ryszard świętej pamięci był po pierwsze kapłanem -CZŁOWIEKIEM OLBRZYMIEJ WIARY. Kochał ludzi,był oddany Bogu.Zawsze można było na niego liczyć,gdy powierzano sprawy trudne nigdy się od nich nie odwracał. Biło od niego takie dobro i wewnętrzny spokój, a z drugiej strony radość życia.Tylko ten kto Go poznał osobiście wie jak dobrym człowiekiem i kapłanem był .Niestety był bo już go z nami nie ma niech Pan w swojej nieskończonej dobroci przyjmie Księdza Ryszarda do Siebie . Całym swoim życiem zasłużył na to aby być z Bogiem. Nie nam oceniać dlaczego tak odszedł NIE MAMY DO TEGO PRAWA!!!! Więc apeluje do ludzi którzy piszą źle o kościele dajcie nam -katolikom spokojnie pożegnać Księdza RYSIA -choć w takiej sytuacji pokażcie że nie być katolikiem nie znaczy obrażać tych którzy kochają Boga.A do wszystkich tych którzy cierpi ą z powodu śmierci Księdza chce napisać tylko tyle pomódlmy się to zawsze pomaga. Świeć Panie nad Jego Duszą.[*]
73. Dodane przez jerzy, w dniu - 30-03-2012 17:35
Ksiądz Ryszard nie żył w odosobnieniu. Żył, pracował, duszpasterzował wśród lokalnej społeczności wiernych.  
Ale czy na pewno wiernych? Czy parafianie wśród, których przyszło mu przez ostatnie pięć lat żyć i prowadzić swoją posługę duszpasterską byli osobami wierzącymi? Czy istnieje w obecnym kościele polskim jest coś takiego jak praktykująca niewierząca parafia? Czytając niektóre wpisy mam poważne wątpliwości. Może dusze dzieci, młodzieży, dorosłych, które przyszło mu prowadzić do Boga, dawniej przyznające się do Boga, stawały się z dnia na dzień coraz bardziej oziębłe, powiedziałbym brutalnie jeszcze praktykujące, ale de facto już niewierzące. Może On, rozdając każdego dnia Ciało Pańskie, miał świadomość tego, że jego parafianie przyjmują już do serc tylko opłatek, a nie prawdziwego Boga? 
A może jeden czy drugi spowiednik, u którego się spowiadał, zamiast być dla niego ojcem duchownym, był człowiekiem małej wiary?  
W niedzielę 18 marca skończyły się w parafii rekolekcje. Teoretycznie po nich winien być silny duchem, a wyszło na to, że był po nich całkowicie załamany. Nie sądzę, że załamany był rekolekcjonistą - sam go przecież wybrał. Może załamali go parafianie, którzy zamiast przyjść na nauki woleli przesiedzieć ten czas przed telewizorem. Och jak bardzo chciał bym się mylić! Podobno, jak podała prasa, miał rodzinę, do której zaadresował jeden z dwóch listów jakie zostawił po śmierci. Nie wiem czy jak żył rodzina liczyła tylko na jego modlitwy, sama nie odwzajemniając się modlitwą za Księdza. Nie wyobrażam sobie tego, ale podobno wszystko jest możliwe. Może w jego otoczeniu nie znalazł się nikt, kto by za Niego stale, systematycznie się modlił? Kapłan bez wsparcia modlitewnego staje się jak dziecko bezbronny na zakusy szatana. Co przyjdzie szatanowi z kapłana szui? I tak go ma w swoich sidłach. Szatan atakuje dobrych kapłanów bez wsparcia. Zastanawia mnie kiedy Ksiądz Ryszard, który sprowadził, do swojej wiejskiej parafii, relikwie błogosławionego Papieża Jana Pawła II, spotkał na swojej drodze życiowej człowieka prawdziwie wierzącego? Chciałbym się mylić, ale może obchody przed trzema laty stulecia parafii z udziałem Księdza Arcybiskupa były jedyną okazją, kiedy to po raz ostatni, zapełniły się wszystkie ławki w kościele pw. Św. Andrzeja. Może nie raz przychodziło mu odprawiać zamówione przez parafian Msze Św. w całkowicie pustym kościele? A może poniedziałkowe spotkanie Rady Parafialnej na dzień przed śmiercią świeciło pustkami i nie było z kim rozmawiać o triduum paschalnym? W ogłoszeniach parafialnych nie znalazłem wzmianki o Gorzkich Żalach, może były odprawiane w połączeniu z którąś z niedzielnych Mszy Świętych, a może z uwagi na brak frekwencji trzeba było z nich zrezygnować? Nie wiem też ilu parafian uczestniczyło w piątkowych Drogach Krzyżowych? Być może, że odpowiedzi na te i podobne pytania należy szukać w pozostawionym przez Księdza Ryszarda liście do Księdza Arcybiskupa. 
Może w końcówce swojego życia nie natrafił na człowieka, który z głębi duszy powiedział mu wprost i otwarcie: wierzę bo Pan mnie dotknął, wierzę bo Bóg zmienił moje życie. Nie daj Bóg, by wszyscy w jego otoczeniu klepali już tylko: Wierzę w Boga ... nie wierząc w słowa, które wypowiadają. A może dawno nie usłyszał tak szczerze i z pełnym przekonaniem od nikogo, że życie jest darem Bożym i to nie tylko w momencie poczęcia, ale na każdym jego etapie. Może żadna z młodych kobiet z którymi się stykał nie miała już tej świadomości, że to co się pod jej sercem rodzi to Boży dar, a nie efekt jej ludzkiej wpadki. Może bolał nad każdym zawieranym przed nim po czasie ślubie kościelnym, a jedyną pociechą było dla Niego, że dobrze że choć poprosili o błogosławieństwo, bo mogli nie poprosić. Jak trudno mu było tłumaczyć niewierzącym dzieciakom, że chrzest to wzięcie na siebie odpowiedzialności za katolickie wychowanie dziecka.  
Nie wiem czy przy Komunii Świętej znalazł się ktoś w parafii, kto przyjmował ją na klęcząco. Na zdjęciach wszyscy stoją. Zastanawiam się czy tym wiejskim ludziom zesztywniały już kolana, czy oni się jeszcze modlą regularnie na klęcząco w swoich domach? A która z Jego parafianek słyszała o margaretkach.  
 
Wiele tych pytań postawiłem. Nie znam na nie odpowiedzi i pewno nigdy ich na tej ziemi nie poznam. Pewno znajdą się tacy, którzy jego śmierć jakoś sobie wytłumaczą. Mnie pozostaje się pokornie pochylić i modlić nad Jego duszą. Boże miłosierny racz uchronić duszę Ryszarda od wiecznego potępienia. Pozwól jej w czyśćcu przygotować się na spotkanie z Tobą Boże.
74. Dodane przez ANA, w dniu - 30-03-2012 20:02
JEŚLI NIE MIAŁ POWOŁANIA MÓGŁ ZREZYGNOWAĆ. PRAWDA JEST TAKA ŻE UCZĄ NAS CZYSTOŚCI,TEGO ABY SIĘ NIE ZABIJAĆ A SAMI JAK WIDAĆ TUTAJ NA PRZYKŁADZIE CZYNIĄ INACZEJ. WIĘC SKORO TEN AKURAT KSIĄDZ SIĘ ZABIŁ TO JAK MÓGŁ UCZYĆ NAS BY NIE CZYNIĆ CZEGOŚ TAKIEGO? WYNIKA Z TEGO ŻE POPROSTU SAM NIE WIERZYŁ W TO CO GŁOSIŁ. DO KOMENTARZA 37--- JAK TAK MAJĄ WYGLĄDAĆ ICH PRZYSŁUGI DUSZPASTERSKIE TO CHYBA POWINNI ZMIENIĆ ZAWÓD.
75. Dodane przez 1939, w dniu - 30-03-2012 20:23
Za dużo nieprawości ,końca nie widać. 
Trwam nie widać .
76. Dodane przez parafianin, w dniu - 30-03-2012 20:55
jak chcą zmienic zawód to na krótkiej w lesznie kursy różne organizują np.spawacz;) a sam bym się nie pochylił nad tą sprawą bo nie wiadomo czy drugi za plecami nie stanie;) poza tym tragedia jedna z wielu... pokrzyczycie a za tydzień już inny temat na portalu znajdziecie żeby komentowac...a jeżeli tak Was boleśnie ta tragedia dotknęła to modlitwę za duszę zmarłego w ciszy i spokoju odmówcie!!!
77. Dodane przez xxx, w dniu - 30-03-2012 21:11
Powołanie to ten kapłan miał ,ale zastanów się czy ty się modlisz za kapłanów czy tylko im wytykasz błędy a może warto spojrzeć na swoje podwórka ile tam wad więc warto przemyśleć czy to nie z mojej winy tak się nie stało
78. Dodane przez Ge, w dniu - 31-03-2012 11:37
Widać, żew rodzinach i w szkole przydałoby się więcej lekcji wrażliwości i dobrego wychowania.
79. Dodane przez duszniczanka, w dniu - 01-04-2012 20:57
był bardzo miłym wrażliwym i DOBRYM człowiekiem Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie
80. Dodane przez ja, w dniu - 02-04-2012 14:35
samobojcom sie nie nalezy miejsce wsrod innych - to slowa ksiedza ....
81. Dodane przez aneri, w dniu - 10-04-2014 10:53
Każy sądzi według siebie. Czyżby te nieprzychylne i ochydne wypowiedzi były potwierdzeniem Waszych grzechów i Waszych złych Zachowań. Nie znasz prawdy więc m i l cz
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj