Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Gostyń arrow Przepraszam. Nie przeklinajcie mnie

Przepraszam. Nie przeklinajcie mnie!

Przepraszam. Nie przeklinajcie mnie

02.04.2012. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
kunowo_.jpgNa cmentarzu w Kunowie pożegnano księdza Ryszarda Klimaszewskiego. Tragicznie zmarłego proboszcza parafii pw. Andrzeja Apostoła. Podczas mszy żałobnej, odczytano list pożegnalny, w którym duszpasterz przepraszał i prosił o modlitwę.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Przypomnijmy, wiadomość o śmierci proboszcza wstrząsnęła mieszkańcami, gdy wieczorem, 27 marca okazało się, że popełnił samobójstwo. W sobotnie przedpołudnie został pochowany na cmentarzu parafialnym. Uroczystości żałobnej przewodniczął ksiądz biskup Zdzisław Fortuniak. W trakcie mszy odczytano list pożegnalny, który ksiądz Klimaszewski napisał przed śmiercią. Przepraszał w nim Kościół, księdza arcybiskupa, jak również swoją rodzinę i
parafian.

"...Niech Bóg mi wybaczy to co się stało. Starałem się jak umiałem najlepiej mu służyć, choć pewnie wiele zła i grzechów popełniałem. Ale teraz proszę pokornie, jak
najpokorniej o przebaczenie i przepraszam za to z całego serca Boga Przenajświętszego. Widocznie wszystko przerosło moje siły i mój umysł, który teraz opanowało zło(...) Przepraszam wszystkich moich parafian. Dla was miałem być pasterzem i przewodnikiem na drogach życia. Starałem się bardzo mocno, ale jakoś mi nie wyszło, tu szczególnie w parafii w Kunowie. Choć może materialnie potrafiłem coś uczynić, to jednak duchowo nie umiałem do was dotrzeć i przygarnąć Was do Chrystusa. Proszę o modlitwę za mnie.Jeśli jesteście na cmentarzu to zmówicie za mnie modlitwę i nie przeklinajcie kapłana, który starał się bardzo jak tylko umiał najlepiej, a dziś sam nie rozumie samego siebie.
Z Bogiem ksiądz Ryszard Klimaszewski..."

O modlitwę za proboszcza, prosił również w liście do parafian ksiądz arcybiskup metropolita poznański Stanisław Gądecki. Zaznaczył w nim, że odpowiedzialność za czyn samobójczy spada również na otoczenie. - Należałoby wręcz mówić o współodpowiedzialności za popełnienie samobójstwa. Dlatego każda wiadomość o odebraniu sobie przez kogoś życia jest oskarżeniem rzuconym wadliwym relacjom międzyludzkim, więziom społecznym, obojętności na los tych, z którymi winniśmy tworzyć wzajemną więź, tworzyć komunię - czytał biskup Zdzisław Fortuniak. Arcybiskup podkreślał w liście, że nie można usprawidliwić śmierci samobójczej osoby świeckiej czy kapłana. Ale też nie można takiej osobie odmówić chrześcijańsiego pogrzebu, jeśli wiadomo, że obrzęd taki nie jest sprzeczny z jego wolą. Ksiądz Klimaszewski był proboszczem w kunowskiej parafii od pięciu lat.
(abj/tekst i foto)
 
Komentarze (43)
1. Dodane przez servus, w dniu - 02-04-2012 19:30
płakać się chce, jak to czytam.
2. Dodane przez xxx, w dniu - 02-04-2012 19:40
Odpoczywaj w spokoju!!!
3. Dodane przez Jestem z Leszna, w dniu - 02-04-2012 19:45
Samobójca, pochowany wg. obrządku katolickiego???????
4. Dodane przez max, w dniu - 02-04-2012 19:51
do kom 3. a co w tym dziwnego??
5. Dodane przez yuki, w dniu - 02-04-2012 20:31
do max : 
a to, że samobójców nie winno się chować na święconej ziemi choćby byli arcybiskupami czy czymś tam...
6. Dodane przez Leviatan, w dniu - 02-04-2012 20:38
A mi pobożni katolicy wpierali, że tylko w "sektach" są samobójcy. Czemu samobojstwo katolika jest godne, a "sekciarza" niegodne????? Czemu?
reklama
7. Dodane przez Franciszek, w dniu - 02-04-2012 20:38
do kom 3. lepiej się módl a nie osadzaj, bo nie znasz człowieka
8. Dodane przez mariusz z krobi, w dniu - 02-04-2012 20:42
Wspolczuje rodzicom znam osobiscie ojca ksiedza ale czy to inny czlowiek jak zwykly Kowalski ktory mial problemy i odebral sobie zycie i zaden ksiadz go nie pochowa wedlug obrzadku katolickiego dlatego przestalem chodzic do kosciola bo kosciol stal sie prywatnym folwarkiem ksiezy robia co chca tzw.bizmesmeni w sutannach.
9. Dodane przez pirat, w dniu - 02-04-2012 20:45
zwykłych ludzi to bez kazania bez dzwonów lub nie wprowadzają do kościoła a tu w pełnej chwale no i jeszcze winni parafianie
10. Dodane przez franc, w dniu - 02-04-2012 21:30
gdyby nie pochowali -niedobrze, to że pochowali -nie dobrze czego jeszcze ???
11. Dodane przez yyyyy, w dniu - 02-04-2012 21:40
do kom.9 jak nie wiesz i nie znasz przepisów prawa kanonicznego to się nie wypowiadaj!!!!!!od jakichś 20 lat pochowają każdego samobójcę !!!!tak jak Ty piszesz było dawno temu!!!!!acha!! i nie jestem księdzem,ani zakonnicą!!!tylko znam się na prawie!!!
12. Dodane przez xxx, w dniu - 02-04-2012 21:43
Ciekawe dlaczego aż taki grzeszny i zły się czuł, co go tak przerosło, że aż posunął się do takiego czynu?  
 
Co do pogrzebu to powinni to w religii katolickiej odgórnie ustalić. Bo się okazuje, że w innej miejscowości młodego chłopaczka bez mszy, bez księdza pod płotem pochowali bo samobójca, a tu Arcybiskup mówi,,chrześcijańskiego pogrzebu takiej osobie nie można odmówić" Jeden wielki bajzel po prostu, od uznania i humoru jakiegoś księdza ma to zależeć, ten lepszy, a ten gorszy samobójca???
13. Dodane przez dera, w dniu - 02-04-2012 22:15
Jeśli chodzi o pochówek samobójców to nie nam sądzić tylko Bogu więc jest chowany według obrządku chrześcijańskiego. Nam wiernym tylko trzeba się modlić za duszę tragicznie zmarłego aby dostąpił Miłosierdzia Bożego. A jak ktoś nie wierzy to mogę powiedzieć że zwykli katolicy którzy popełnili samobójstwo są chowani na poświęconej ziemi i z godnością chrześcijanina. Tak jest przynajmniej w Poniecu.
14. Dodane przez siara, w dniu - 02-04-2012 22:17
jak się powiesisz to cię pod płotem na cmentarzu pochowają bez mszy itd a ksiądz to inna sprawa z mszą i całym obrządkiem jakaś masakra
15. Dodane przez xyz, w dniu - 02-04-2012 22:22
do 3 i 9 : jakieś błędne informacje masz, kiedyś tak było! a nie dziś. każdy jest normalnie pochowany, czy jest zwykłym człowiekiem czy kapłanem zasługuje na szacunek, skąd wiesz dlaczego to zrobił. plotki ?
16. Dodane przez mamba, w dniu - 02-04-2012 22:33
Zgadzam się z 3,5 i 7,że to nie dotyczy nas, zwykłych ludzi,bo to jest tak,że punkt widzenia,zależy od punktu siedzenia...niestety:(
17. Dodane przez bob, w dniu - 02-04-2012 22:46
ludzie,nikt wam nie powiedzial ze boga nie ma...
18. Dodane przez adam, w dniu - 02-04-2012 23:03
Bzdury totalne wiara katolicka zaprzecza sama sobie.Samobójca w asyście biskupa - płakać się chce i wyć z głpoty
19. Dodane przez Ewa, w dniu - 02-04-2012 23:10
11 ty znasz się na prawie katolickim jak "Wilk na gwiazdach"Ludzie mają rację u nas w ubiegłym roku chłopaka 17 letniego do kościoła nie wpuszczono na jego msze żałobną.Albo wszyscy,albo nikt a nie takie przebieranie.Wszyscy są równi przed Bogiem i wszystkim należy się godny pochówek.Niech Ks.Klimaszewski odpoczywa w spokoju.
20. Dodane przez Adam, w dniu - 02-04-2012 23:11
Do komentarza 13.Zgadzam się z tobą w 1000%.Ludzie w chwili odbierania sobie życia są nie poczytalni i chorzy tak jest stwierdzone naukowo, więc wszyscy powinni pochowani być po chrześcijańsku bez wyjątku.A niestety są wyjątki choćby u nas Pudliszkach,samobójca nie jest wnoszony do kościoła na msze żałobną a tu proszę nawet sam Biskup odprawia mszę.Teraz będziemy mogli brać przykład i wszyscy Równo niema żadnego ten lepszy a ten gorszy.Niech Ks.Klimaszewski odpoczywa w pokoju i niech mu ziemia lekką będzie.
21. Dodane przez magic, w dniu - 03-04-2012 00:03
Czy ja dobrze zrozumiałem? Otoczenie dobrodzieja jest odpowiedzialnie za jego tragiczną śmierć? Czy szef Archidiecezji miał na myśli swoich podwładnych? Chyba parafianie są OK?
22. Dodane przez michu, w dniu - 03-04-2012 00:55
co do miektorych o jakim prawie mowicie ???Od wieki wiekow w religii chrzescijanstwa nie ma wyjatkow i nie powinno się samobujcow wprowadzac do koscioła i tak nakazuje religia .Ten regoły zmienili księza i chowaja wedle własnej woli i tyle.
23. Dodane przez ala, w dniu - 03-04-2012 08:18
CAŁY CZAS NIEWIERZE W SAMOBÓJSTWO.JEST TYLE ZNAKÓW ZAPYTANIA
24. Dodane przez gala, w dniu - 03-04-2012 08:34
mam 60 lat.Cale zycie bylam praktykujaca katoliczka ale teraz z tym co kler wyprawia zgodzic sie nie potrafie. Nie dziwie sie ze mlodziez nie chodzi do kosciola i nie da sobie w glowe kitu wciskac . Mnie juz tez tam nikt nie zobaczy a ksiedza ktory sie powiesil nie potepiam tylko mu wspolczuje.
25. Dodane przez ws, w dniu - 03-04-2012 08:40
Do kom 22. Najpierw ortografia potem zagadnienia teologiczne. Taka powinna być kolejność. Wyborcza Ci w głowie namieszała
26. Dodane przez kat, w dniu - 03-04-2012 08:47
Zrozumcie. że księża to nadludzie, to lepszy gatunek człowieka. Tak im wpajają już w seminarium i kler czuje się kimś wyższym od szarego ludu. Oni ponoć są szczególnie wyróżnieni przez Boga. Dlatego ksiądz samobójca ma pogrzeb z księdzem. Myślę, że ten czyn to efekt spapranego bezsensownego życia. Wielu księży do tego wniosku dochodzi ale tkwią w tym bagnie bo nic innego nie potrafią i żaden ksiądz przy pustej misce nie umiera. Żyć tyle lat w fałszu i obłudzie - rozumię go i współczuję. Nie wytrzymał.
27. Dodane przez jozef, w dniu - 03-04-2012 09:40
oj "ala" Ty już wietrzysz spisek wszędzie tak jak Twój (chyba) pryncypał od "sprawiedliwości a o prawie nie wspomnę"
28. Dodane przez marek, w dniu - 03-04-2012 09:42
zrozumiał ,że boga nie ma bo nie ma dowodów na jego istnienie, i nie potrafił wmawiać ludziom dalej kłamstw
29. Dodane przez fx, w dniu - 03-04-2012 10:14
Ludzie - pitolita głupoty i nic więcej, samobójca to taki sam człowiek jak morderca tylko, że zbrodnię popełnił na sobie i jego nie można rozgrzeszyć? Pijani kierowcy czy też pod wpływem narkotyków, którzy zabiją całą czyjąś rodzinę są rozgrzeszani i w dodatku jeszcze ich się żałuje, że nie byli świadomi?!!!... Z takimi pod płot i między chwasty a nie z biednymi ludźmi, którzy targnęli się na swoje życie, które ich przerosło i przygniotło.
30. Dodane przez iha, w dniu - 03-04-2012 10:20
do kom 11 
co ty za glupoty piszesz ze od 20 lat wpuszczaja do kosciola samobujcow. Moj krewny popelnil samobujstwo jakies 10 lat temu i co trumna z jego cialem nie byla wprowadzona do kosciola. Wiec jakos dziwni znasz prawo
reklama
31. Dodane przez Jestem z Leszna, w dniu - 03-04-2012 10:30
Wg. Prawa Kanonicznego krk, żaden samobójca nie ma prawa do pochówku na święconej ziemi. Fakt oburzenia na mój komentarz nr. 3 świadczy o głębokiej nie wiedzy o takim stanie rzeczy. Nie ma i nie było żadnej zmian w zapisach tegoż prawa, aby pisać że tak było kiedyś, a dzisiaj jest inaczej. o tym pisał w encyklice "Evangelium Vitae" JPII. Rozumiem Was i podziwiam ludzi Wiary, gdzie okazuje się że kompletnie nie wiecie w co wierzycie (Szczególnie znawca Prawa z kom.11). Otóż nie pochowają nikogo ani od lat 20, 200 a nawet 1000. Różnica jest wtedy kiedy mówimy o cmentarzach KOMUNALNYCH a nie KATOLICKICH. Bo tutaj jest RÓŻNICA. Zaznaczacie że sekciarze chowają samobójców. Otóż jest to wynik działania Marcina Lutra, który jako pierwszy wyświęcony kapłan katolicki, takowego pochówku dochował i odwołał się do miłosierdzia chrystusowego. Dzisiejsze stanowisko KRK jest takie ze samobójca może być pochowany ale jeżeli za życia był praktykującym katolikiem. Co stoi w sprzeczności z zupełnie innym zapisom tegoż samego prawa, które mówi wyraźnie że człowiek odbierający sobie życie, to człowiek pozbawiony wiary, bo gdyby wierzył, to nie odbierałby sobie życia. Więc? Samobójca był, jest i będzie wyjęty poza nawias ludzi wierzących. Co do samego księdza? nie wiem, nie znałem go i nie wiem czy był osobą wierzącą, bo niketóre badania socjologiczne, ujawniają ze najwięcej nie wierzących jest właśnie wśród kleru.
32. Dodane przez realna, w dniu - 03-04-2012 12:19
a jednak chowa sie samobojcow na cmentarzach. Sama bylam na pogrzebie kilku i wtedy nikt nie krzyczal ze nie maja do tego prawa, nikt tez nie dziekowal kosciolowi za ustepstwo. woec teraz badzcie cicho, bo skoro szarych ludzi tez chowaja omijajac to prawo to i ksiedza moga i nic wam do tego!!!
33. Dodane przez ja, w dniu - 03-04-2012 13:39
CISZEJ.JEST WIELKI TYDZIEN.
34. Dodane przez kaja, w dniu - 03-04-2012 14:42
to fakt. pewnie trumna była w kościele. wtedy , kiedy popełnia samobójstwo zwykły szary człowiek nie ma mowy o uroczystości w kościele z udziałem trumny z ciałem. tylko na cmentarzu, krótko i zdawkowo. a ksiądz też człowiek. miał prawo do depresji, uczuć, może samotność Go zabiła. albo wszyscy oczekiwali więcej, niż mógł dać.
35. Dodane przez Jan, w dniu - 03-04-2012 14:54
Ciszej nad tą mogiłą!
36. Dodane przez Gosjan, w dniu - 03-04-2012 16:05
Do wszystkich krytykujących.... Pamiątacie : kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. Skoro sam Jezus nikogo nie oceniał ani nie potępiał to dlaczego nam wolno...... Pozdrawiam. :)
37. Dodane przez sajmon, w dniu - 03-04-2012 17:51
piszecie tragicznie zmarłego co to za głupoty przecież sam sobie życie odebrał!:/
38. Dodane przez Georg, w dniu - 03-04-2012 22:22
skąd tyle nienawiści? ludzie! opanujcie się!
39. Dodane przez wow, w dniu - 04-04-2012 11:37
Na pewnej wiosce, gm.Śmigiel.Pewien Pan sie powiesił,msze i pochówek miał zrobiona normalnie, a po po jakims czasie inny pan powiesił sie to ksiadz niechciał odprawic mszy.Ten sam ksiadz co mial odprawic pogrzeb tylko jeden parafian znajomy gdzie jadało sie sniadanka jak byla kolenda a u drugiego biedniejszy i mniej na tace dał pewnie dał to inny jakis.Tego pierwszego pochował i msza była normalnie a ten drugi aby pochowek miał bo powiesił sie.
40. Dodane przez list, w dniu - 04-04-2012 12:29
List pożegnalny ks R. Klimaszewskiego jest przekonywujący, logiczny i wydaje sie, że został napisany przez człowieka spełnionego, dlatego czy został cały (list) odczytany?????? czy tylko wygodne dla kleru wyjątki
41. Dodane przez Czarna, w dniu - 04-04-2012 21:43
do 31 piszesz że tylko ludzie wierzący którzy popełnili samobójstwo mogą być godnie pochowani ,ale to są bzdury !!!znam osobę która chodziła do kościoła co niedzielę ,była wierząca ,każdą procesje obsługiwała księdza ,pomagała we mszach św i się ta osoba powiesiła to pogrzeb był ale w kościele nie była bo ksiądz się nie zgodził bo się powiesił i gdzie tu sprawiedliwośc.A co do listu to na pewno nie był cały odczytany ,bo wiem że ksiądz tam napisał że chciał być pochowany w parafi skąd pochodził ,a tego już nie czytali.Pozdrawiam
42. Dodane przez Gosia, w dniu - 23-04-2012 07:40
Znałam ks Ryszarda Jego śmierć dla mnie była szokiem trudno pogodzić się jest mi z Jego śmierciąŻegnaj Przyjacielu
reklama
43. Dodane przez Gosia, w dniu - 25-04-2012 15:03
Co do zostawionego listu wydaje sie mi że nie został w całości przeczytany list jaki zostawił wydaje się mi że przeczytano to co wygodne wkurza mnie tylko że ludzie najeżdżają na księzy ale nie można mierzyc wszystkich równą miarą
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj