Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Finał procesu ws. śmierci 5 osób

Finał procesu ws. śmierci 5 osób

Finał procesu ws. śmierci 5 osób

04.04.2012. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0404_dariusz_sz.jpgDwunastu lat i dziesięciu miesięcy pozbawienia wolności domaga się prokurator dla Dawida Sz., oskarżonego o spowodowanie wypadku pod Rydzyną, w którym zginęło pięć osób, w tym dwoje dzieci.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Na dzisiejszej rozprawie sędzia wysłuchał mów końcowych. Prokurator Przemysław Grześkowiak przekonywał, że sprawca wypadku powinien być ukarany przykładnie i surowo, ponieważ kierował samochodem pod wpływem amfetaminy, jechał z nadmierną prędkością około 90 km/h, niedostosowaną do warunków pogodowych. Wypadek zdarzył się w czerwcu 2011 roku, wieczorem, bardzo silnie padało. Passat kierowany przez Dariusza Sz. wpadł w poślizg zderzając
się z jadącym z naprzeciwka oplem. Śmierć na miejscu poniosły cztery osoby: babcia, młode małżeństwo i dwuletnia dziewczynka, pięcioletni chłopiec zmarł po przewiezieniu do szpitala. Dariusz Sz. w dniu wypadku miał przy sobie porcje amfetaminy i już wcześniej karany był za narkotyki.
Prokurator wnioskował o 10 miesięcy pozbawienia wolności za posiadanie narkotyków oraz dwanaście lat za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym pod wpływem środków odurzających; z możliwością zwolnienia warunkowego dopiero po dziesięciu latach. Wniósł także o dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych oraz podanie wyroku do publicznej wiadomości.

Obrońca oskarżonego, Maciej Loga, propozycję oskarżyciela uznał za rażąco surową. Zgodził się z przedstawionymi faktami, uznał jednak, że nie można mówić o brawurowej jeździe oskarżonego. Obrońca powołał się na opinię biegłych, którzy stwierdzili, że droga, na której doszło do wypadku, jest najgorszym odcinkiem na trasie Poznań - Wrocław, często dochodzi tam do wypadków i zły stan drogi w sposób istotny przyczynił się do zdarzenia. Obrońca stwierdził również, że wpływ amfetaminy na Dariusza Sz. był niewielki, zastosował bowiem przelicznik, z którego wynika, że stan oskarżonego był podobny do tego, gdyby miał 0,7 promila alkoholu w organizmie.

Sam Dariusz Sz. przyznał, że bardzo żałuje, że przyczynił się do wypadku, w którym zginęli ludzie: - Zdaję sobie sprawę, że ten wypadek miał wpływ na rodzinę pokrzywdzonych, którzy pomimo tego wybaczyli mi ten czyn. Za to im dziękuję. Wiem, że słowo "przepraszam" w tych okolicznościach jest mało znaczące, lecz moje przeprosiny płyną z głębi serca i są szczere. Wiem, że zasługuję na karę i proszę o sprawiedliwy wyrok.
Wyrok zostanie ogłoszony 6 kwietnia.
(mon)
 
Komentarze (67)
1. Dodane przez zx, w dniu - 04-04-2012 12:53
ta rodzina zginęła w złomie, którego ponad 10 lat temu na zachodzie by juz nie dopuszczono do ruchu, dodatkowo 90 km/h na normalnej drodze to żadna szybkość nawet w czasie ulewy, ale u nas nie ma normalnych dróg
2. Dodane przez Ewelina, w dniu - 04-04-2012 12:55
Jechał po dragach zabił 5 osób i tylkoo 12 lat.? To jest żałosne.. A motocyklista zabił 2os. i dostał 9l . Jak dla mnie to on powinienien ddostać co najmniej 20lat
3. Dodane przez Marek, w dniu - 04-04-2012 12:59
Niektórzy to z nadmiarem szarych komórek najwyraźniej problemu nie mają. To nie droga jest winna, a kierowca. Słusznie pan mecenas zauważył, że wszyscy wiedzą w jakim stanie jest ta droga i z tego właśnie powodu wszyscy wiedzą, że należy w tym miejscu zwiększyć czujność, a zmniejszyć prędkość. Jednak naćpany koleś kierował się inną logiką najwyraźniej. Teraz wziął sobie "skutecznego" papugę i myśli, że się wywinie. Mam nadzieję, że mocno się pomyli.
4. Dodane przez Do kom 3, w dniu - 04-04-2012 13:14
Masz całkowitą rację to na dodze trzeba uważać szczególnie podczas ulewy i pod wpływem narkotyków,koleś powinien iść siedzieć na min 20 lat należy mu się....a bedzie bardzo niesprawiedliwie jeżeli wynajętemu przez niego mecenasowi uda się go obronić to że koleś ma kasę nic nie znaczy powinien iść za kratki za zabicie tych 5ciu osób!!!!
5. Dodane przez magic, w dniu - 04-04-2012 13:21
Najlepszą resocjalizacją dla tego cwaniaczka powinna być konkretna praca dla społeczeństwa i pozbawienie go praw publicznych na zawsze. Zrobił to umyślnie i po co się nad gościem rozczulać. DO KOM.1: Miał sprawca szczęście, że jego pojazd został uszkodzony po przeciwnej stronie (prawej) oraz VW był nowszy od Vectry i posiadał dużo wyższy standard bezpieczeństwa. Gdyby uderzenie było od strony kierowcy, to byłaby 6-ta śmiertelna ofiara.
6. Dodane przez do zx z kom.1, w dniu - 04-04-2012 13:46
Weź ty się rozpędź do 90 km/h i uderz głową w mur, jeśli przeżyjesz załóż fundację, która ludziom w tym kraju będzie finansować młodsze auta, a nie stare złomy z zachodu. 90 km/h w warunkach jakie wtedy panowały na drodze to było samobójstwo, poczytaj sobie o AQUAPLANING (...)
reklama
7. Dodane przez Do zx, w dniu - 04-04-2012 13:46
(...) ten złom by jeżdził do dzisiaj gdyby nie naćpany frajer który leciał paskiem jak szalony!!!I skąd ta teza że on miał 90km>h bo ze świadków zdarzenia wynika że miał blisko dwa razy tyle!!!A ten jego adwokat to chyba jakiś nowicjusz skoro przelicza amfetaminę na promile i twierdzi że 0.7promila to wcale nie tak dużo przecież zginęło tylko 5 osób!!!
8. Dodane przez Kierowca, w dniu - 04-04-2012 13:23
do 1 Ale nie jechali na Zachodzie i nic nie wiadomo mi o tym, żeby ten samochód nie został dopuszczony do ruchu. W Twoim mniemaniu powinniśmy chyba jeździć wozami pancernymi i przeżyje ten, kto będzie miał bardziej opancerzony wóz. Trochę to głupie, czyż nie? I nie jechał ani na normalnej drodze, ani w normalnych warunkach, co absolutnie nie zwalnia go z myślenia - wręcz przeciwnie. Rodzina zginęła przez ćpuna bez wyobraźni i reszta nie ma tu znaczenia. Mogli jechać nawet na hulajnogach i nie powinno Cię to obchodzić.
9. Dodane przez luki, w dniu - 04-04-2012 13:33
punkt widzenia zależy od punktu siedzenia... 
pan mecenas, gdyby był pełnomocnikiem oskarżyciela posiłkowego, wnosiłby o jak najwyższy wymiar kary...bo przecież zginęło 5 osób... 
ciekawi mnie czy Pan mecenas, wszak doświadczony...przede wszystkim wiekiem, też zająłby takie stanowisko, gdyby w wypadku zginęła jego żona i dzieci... 
ale taki to zawód...mówisz...to za co ci płacą....
10. Dodane przez Jura, w dniu - 04-04-2012 13:42
Jakaś niedorzeczność w słowach pana obrońcy! Jak można się tak tanio tłumaczyć jakością drogi? Przecież nie od wczoraj wiadomo, że podczas deszczu należy dostosować prędkość do panujących warunków na drodze. Podobnie rzecz się ma z drogą, należy dostosować się do warunków. Ciekawe czy po polnej gasce też by pędził 90km/h? Pewnie nie bo dostosował by prędkość do warunków. A domniemać można a nawet należy, że jako mieszkaniec i stały użytkownik tejże drogi wiedział jakie panują tam warunki oraz w jakim stanie jest droga. Jestem za surowym ukaraniem.
11. Dodane przez roger, w dniu - 04-04-2012 14:28
DO KOM. 1 nie wiem jakim trzeba być (...) żeby wypisywac takie głupoty , jakie ma znaczenie wiek samochodu,istotne jest to że przećpany idiota pędził bez namysłu w trudnych warunkach drogowych,zabił pięć niewinnych osób,a teraz wynajął sobie adwokata (...) będzie bronił karzdego lumpa,Polskie prawo jest chore ba za takie przestępstwo powinno być 25 lat bez mozliwości wczesniejszego skrócenia wyroku.
12. Dodane przez @@@, w dniu - 04-04-2012 14:16
Ciekawe czy obrońca uważałby za "rażąco surową karę" jeśli dotyczyło by to rodziny pana obrońcy.
13. Dodane przez tomek, w dniu - 04-04-2012 14:18
do kom 1 nawet jeśliby jechali najnowszej klasy mercedesem to wynik końcowy byłby taki sam
14. Dodane przez kemot, w dniu - 04-04-2012 14:34
Co do ostatnich komentarzy. Zgodnie z naszymi tradycjami cywilizacyjnymi oskarżonemu przysługuje prawo do obrony i obrońca ma taki zawód, że szuka argumentów świadczących na korzyść oskarżonego. Taka jego praca i nie można mieć o to do niego pretensji. Pretensje będzie można mieć do sędziego, gdy ten przychyli się do niedorzecznych tłumaczeń adwokata.
15. Dodane przez ono, w dniu - 04-04-2012 15:00
Wsiadając za kierownicę po sporzyciu narkotyków już jest przestępstwem ,czy pan mecenas wziął to pod uwagę no chyba nie
16. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 04-04-2012 15:10
Kara musi być surowa ale ten dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych to chyba lekka przesada. 12 lat więzienia złamie każdego. Ale gdy wyjdzie z więzienia powinien wrócić do normalnego życia. Powinien mieć możliwość podjęcia pracy.Już dzisiaj bez prawa jazdy mało kto może pracować a za 12 lat to do pracy mogą być przyjmowani wyłącznie ludzie z prawem jazdy i w ten sposób oskarżony trafi na ulicę co skończy się albo ponownym powrotem do więzienia albo w inny sposób będzie żył z naszych podatków.  
Czy Pan Prokurator wybiegł wyobraźnią do 2024 roku ? Chyba nie ...
17. Dodane przez www, w dniu - 04-04-2012 15:14
dożywocie i ciężka praca na swoje utrzymanie
18. Dodane przez obserwer, w dniu - 04-04-2012 15:23
To nie jest tak, że obrona może powoływać się na tematy irracjonalne. gdyby tak było, to każde kłamstwo przeczyło by logice. Apeluję o nie torpedowanie człowieka, który bierze kasę, aby dać satysfakcję zamożności swojej rodziny, ponad rzeczywistą chęć wykazania niewinności, o co zdaje chodzi tej papudze
19. Dodane przez złośnica, w dniu - 04-04-2012 15:58
co Wy się tak czepiacie tego samochodu?! Jechali takim autem na jakie było ich stać! Nie wszystkich stać na auta z salonu!
20. Dodane przez olo, w dniu - 04-04-2012 16:44
20 lat to i tak mało to tylko 4 lata za jedna osobe to bardzo mało dozywocie to adekwatna kara dla takiej osoby ktora jezdzi w takim stanie zabil cala rodzine
21. Dodane przez kazuioshi, w dniu - 04-04-2012 17:15
Masz rację złośnica, A GDYBY JECHALI ROWERAMI???
22. Dodane przez tomasz, w dniu - 04-04-2012 17:28
popieram komentarz 19,co kogo obchodzi jakim autem jechali,ważne że był dopuszczony do ruchu,a kierowca dostosował prędkość do warunków na drodze
23. Dodane przez tomasz, w dniu - 04-04-2012 17:30
popieram komentarz 19,co kogo obchodzi jakim autem jechali,ważne że był dopuszczony do ruchu,a kierowca dostosował prędkość do warunków na drodze
24. Dodane przez Apsik, w dniu - 04-04-2012 17:39
Coś kiepsko wycenili cudze życie.Tyle jest warte życie zwykłych ludzi.
25. Dodane przez zx, w dniu - 04-04-2012 17:59
co z tego, e opel-złom był dopuszczony do ruchu? w Polsce chodzenie poboczem i jazda rowerem po drogach krajowych też jest dopuszczalna, co nie znaczy, że jest to normalne
26. Dodane przez Fakty, w dniu - 04-04-2012 18:01
Fakty są takie: 
był WINNYM SPOWODOWANIA WYPADKU 
ZGINĘŁO 5 OSÓB (które z tego co wiem nie złamało przepisów) 
sprawca był pod wpływem narkotyków... 
 
dla mnie wystarczy, ale sąd go osądzi
27. Dodane przez eddy, w dniu - 04-04-2012 18:01
Kara powinna być jedna 5x dożywocie za dobre sprawowanie obniżone do 4-ech dożywoci ,w normalnym państwie kara śmierci , wykonana zaraz po ogłoszeniu wyroku .Ale tak jak piszę w normalnym państwie .
28. Dodane przez Jerzyna, w dniu - 04-04-2012 18:13
Daras trzymaj sie pozdro ekipa
29. Dodane przez xxxx, w dniu - 04-04-2012 19:24
Gdyby nie kierowca passat wypadku by nie było (...). Samochodem mógł być nawet fiat126 i gdyby nie on dojechali by szczęśliwie do Domu..
30. Dodane przez JA, w dniu - 04-04-2012 18:19
proszę was ludzie jego narzędziem zbrodni był samochód którym zabił. Tak jak i pistolet którym się zabije np 5 osób i jaki wyrok jest wtedy ???jestem ciekaw waszej opini i pana(ni) prokurator
31. Dodane przez do kom 16, w dniu - 04-04-2012 19:26
(...)wsiada za kierownicę zapier... grubo ponad 100km/h Morduje niewinnych ludzi w tym małe dzieci!! a jego adwokat tłumaczy że to zaledwie 0,7 promila aloholu we krwi!! i droga kiepska!! a czy zdajecie sobie sprawę co by było gdyby ten naćpany bandyta jechał po pięknej autostradzie??? napewno spowodowałby katastrofe w ruchu lądowym i zabiłby dużo wiecej ludzi!!a wy tu tłumaczycie że to wina starego auta!! auta w różnym wieku jezdzą po całej europie i nie waże czy to jest 10 letni opel czy 50 letni mercedes!! jeżeli kazdy bedzie przestrzegał przepisow ruchu drogowego i nikt naćpany nie bedzie kozaczył na drodze to nawet we fiacie 126p jest bezpiecznie!! takich wariatów trzeba wykluczyć z naszych dróg!! a najbardziej ubawił mnie komentarz 16 "Gośka" Tak Gośka masz racje powinni mu zostawić prawo jazdy żeby mógł dalej mordować na drodze!! nie życze tego ani Tobie a ni nikomu innemu! ale myśle że gdyby on zabił kogoś z twoich bliskich to zmieniła byś tok myślenia! (...)
32. Dodane przez xxxx, w dniu - 04-04-2012 19:16
Kara b.mało adekwatna do czynu.Sprawco ,bo tak można Cię już tylko określić życzę Ci ,żeby co noc we śnie przesladował Cie obraz tragicznej śmierci ofiar w tym tych malenkich dzięci,których za wcześnie pozbawiłes dzieciństwa.Poza tym oponowałam bym ,żebyś tylko społecznie pracował w jakimś ośrodku rehabilitacyjnym z poszkodowanymi w wypadkach.Widział na codzien ich cierpienie i dramat jakim zostali przygnieceni,okaleczeni,niepełnosprawni dzięki takim nieodpowiedzialnym osobom jak Ty.Może zrozumiesz a może nie, ale obraz cierpienia innych niewinnych niech na zawsze pozostanie i utkwi Ci w pamięci
33. Dodane przez aaaaa, w dniu - 04-04-2012 19:41
Dozywocie jemu zginela cala rodzina a narkotyki ktore mial w sobie zalosne
34. Dodane przez ZUZA, w dniu - 04-04-2012 20:03
Panie Loga co Pan za głupoty opowiada.Jakby tak było to nie zginęło by 5 osób.Narkoman musiał być odurzony że zjechał na przeciwny pas,ale Pan jest najmądrzejszy,oby Panu się nie udało a winny do więzienia na 25 lat,a to że przeprosił rodzinę to łaski nie zrobił to był jego obowiązek.
35. Dodane przez jjj, w dniu - 04-04-2012 20:23
do kom 32 zgadzam sie z tym ...
36. Dodane przez kat, w dniu - 04-04-2012 20:55
Obyś nigdy nie zabił nikogo siekierą, nożem, pistoletem - tylko samochodem, bo wtedy zamiast dożywocia, dostaniesz tylko 12 lat !!! 
JAK DŁUGO JESZCZE ŻYCIE LUDZKIE WARTE BĘDZIE MAX. 12 LAT WIĘZIENIA ???!!!  
TO JEST CHORE PRAWO !!!  
POWINNO BYĆ TAK JAK W NIEKTÓRYCH STANACH USA, GDZIE TAKIE PRZESTĘPSTWO KWALIFIKUJE SIĘ JAKO Z.A.B.Ó.J.S.T.W.O - I WTEDY MOŻNA DOSTAĆ DOŻYWOCIE !!!  
POWIEDZIAŁ KIEDYŚ KLASYK "POLSKA TO DZIKI KRAJ" !!!
37. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-04-2012 21:02
Obrońca oskarżonego uznał karę za "rażąco surową"? 
Ciekawe czy miałby takie samo zdanie gdyby poszkodowanymi była jego rodzina? Żałosne podejście...
38. Dodane przez ADAŻ, w dniu - 04-04-2012 21:30
12 lat powinien dostać za narkotyki ,natomiast za zabójstwo 5 aniołów dożywocie.zastanawiający jest tak łagodny prokurator .cyt.Prokurator Przemysław Grześkowiak przekonywał, że sprawca wypadku powinien być ukarany przykładnie i surowo.dwanaście lat za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym.tak jakby nic wielkiego się nie stało ,prokurator powinien zobaczyć malutkie dzieci zabite i ich rodziców z babcią jak leżą w trumnach.12lat12lat12lat12lat .ćpuny możecie zabijać malutkie dzieci aniołki. nic wielkiego wam nie grozi ,maksymalnie 12lat12lat12lat ...
reklama
39. Dodane przez kierowca, w dniu - 04-04-2012 22:47
do kom. 1. Jesli tak robisz jak piszesz to strach Cie spotkac na drodze. Prawdopodobnie jestes jednym z pseudokrolow szos ktorzy maja gdzies przestrzeganie przepisow i innych uzytkownikow drog. Zal mi Ciebie. Jestes zalosny ze swoimi wywodami. I wlasnie ludzie z takimi ptasimi mozdzkami sa sprawcami wypadkow. A sprawca wypadku z Rydzynskiej powiniem byc bardzo surowo ukarany bo nie ma zadnych okolicznosci lagodzacych. To bylo morderstwo z premedytacja.
40. Dodane przez jan, w dniu - 04-04-2012 23:00
Jest winny spowodowania tego wypadku. Według mnie ukarałbym go bardzo skromnie ale za każdą osobę odrębnie: zginęły 3 osoby dorosłe - za każdą po 5 lat kary pozb. wolności - 3X5 =15 lat. Dwoje dzieci tu powinna być kara po 10 lat za dziecko - 2X10 =20lat. Łącznie za śmierć 5 osób - wyrok powinien skromnie wynosić 35 lat bez prawa skorzystania z warunkowego przedterminowego zwolnienia. Ale który Sąd niezawisły wymierzy taką karę ? ? ?
41. Dodane przez Tomi, w dniu - 04-04-2012 23:52
Do wszystkich komentarzy!!!Po pierwsze z pełnym szacunkiem do ofiar i rodziny i chcę też zaznaczyć że nie próbuje usprawiedliwiać sprawcy.Jechał 90km/h czyli normalną prędkością nawet przy takich warunkach pogodowych,więc wniosek wina drogi,dla tych którzy nie doświadczyli jazdy po niemieckich drogach to przy takiej aurze 130km/h nie jest zagrożeniem.A teraz do tych co piszą ćpun itd.co możecie powiedzieć o wpływie i działaniu amfetaminy na tragedie która się wydarzyła skoro większość nie zna działania tego środka.Dla was ktoś palący skręta będzie już najgorszym ćpunem.A co byście napisali gdyby u sprawcy nie wykryto żadnego środka odurzającego?Żenada.
42. Dodane przez Tomi, w dniu - 04-04-2012 23:55
Do wszystkich komentarzy!!!Po pierwsze z pełnym szacunkiem do ofiar i rodziny i chcę też zaznaczyć że nie próbuje usprawiedliwiać sprawcy.Jechał 90km/h czyli normalną prędkością nawet przy takich warunkach pogodowych,więc wniosek wina drogi,dla tych którzy nie doświadczyli jazdy po niemieckich drogach to przy takiej aurze 130km/h nie jest zagrożeniem.A teraz do tych co piszą ćpun itd.co możecie powiedzieć o wpływie i działaniu amfetaminy na tragedie która się wydarzyła skoro większość nie zna działania tego środka.Dla was ktoś palący skręta będzie już najgorszym ćpunem.A co byście napisali gdyby u sprawcy nie wykryto żadnego środka odurzającego?Żenada.
43. Dodane przez Z BOKU, w dniu - 05-04-2012 00:03
Przypominam o możliwości ,wcześniejszego zakończenia kary ale dzisiaj tak jest ,że wchodząc na drogę możemy z niej nie zejśc. 
Podobnie jest z zabójcami też ,przy dobrych mowach parę razy zabic. 
Zresztą prawidłowo ,mówi KAT w kom 36 czym to się różni od zabójstwa.Wynik działania podobny.Ja rozumiem,że droga pośpiech itp itd no ale tych ludzi zmiotło w wyniku czyjejś reakcji.Sumując wynik działan sprawcy ,dużo było jednak elementów winy po jego stronie .Jeżeli będę chodził ze spluwą po rynku ,naładowaną ,będąc podpity to czy mogę nie chciec czyjegoś bólu?Mogę ale jednak z idę i celuję .Mogę strzelic ale nie muszę ,ale mogę sie przestraszyc i pociągnąc za spust .Dziwny jest ten świat
44. Dodane przez xxx23, w dniu - 05-04-2012 06:39
do kom 36 masz 100 % racje polska to juz nie taki kraj jak kiedys najlepiej im sie karze rowerzystow pijanych
45. Dodane przez jhfjhg, w dniu - 05-04-2012 06:54
Miał rację St. Lem mówiąc o internecie. Czy odczuwasz ból podczas próby myślenia, droga tłuszczo?
46. Dodane przez do kom.1, w dniu - 05-04-2012 07:17
Ty chyba masz niepoukladane w mozgownicy. Ktos kto siada za kierownice po alkoholu albo narkotykach jest potencjalnym morderca. To bylo morderstwo i ten cpun powinien byc skazany na dozywocie. A Ty nie plec bzdur o zlomie i o zachodzie. Ze swoim sposobem myslenia jestes podobny do tego zabojcy. Strach Cie spotkac na drodze jesli jezdzisz samochodem. Tak zachowuja sie prymitywy.
47. Dodane przez Luzik, w dniu - 05-04-2012 07:35
Panie Loga,  
a gdyby to Pana  
najblisi  
zginęli? 
Też by Pan . . . 
Punkt widzenia  
zależy od szmalu? ? ?
48. Dodane przez polska, w dniu - 05-04-2012 08:31
jezdze codziennie tym odcinkiem do pracy, i jezdnia jest w fatalnym stanie, osttanio tiry sie wyprzedzały jak to bywa na naszych scieżkach, mijajac go, omal nie wystrzeliłem autem w las, przecinajac poas gdzie sa niesamowite koleiny,,za co płacimy podatki!!
49. Dodane przez jozef, w dniu - 05-04-2012 09:32
czytając Wasze komentarze potwierdz się prawda znana od czasów królewskiego błazna Stańczyka, która dostosowana do naszych czasów brzmi:" na zdrowiu, prawie i ruchu drogowym w tym kraju znaja się wszyscy" problem tkwi tylko w jednym: respektowanie tych zasad. 
"Morderca"zachowuje sie prawidłowo "szczerze załuje, przeprasza rodzinę itp. komunały" - bo tak kazał Pan Mecenas, ale Pan Mecenas wie co robi" bo w prawie stoi, że kto szczerze żałuje może liczyć na pobłażanie".
50. Dodane przez anka, w dniu - 05-04-2012 11:01
panie Loga....wstyd mi za pana
51. Dodane przez g, w dniu - 05-04-2012 11:15
Pytanie do pana adwokata - czy 0,7 promila alkoholu jest dawką niewielką i dopuszczalną???
52. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 05-04-2012 11:20
Przestańcie obrażać mecenasa. Gdyby sprawcą wypadku był Wasz brat , chłopak lub syn twierdzilibyście , że młody , głupi , że nie chciał , że droga jednak jest w fatalnym stanie i karę 12 lat więzienia uznalibyście za zbyt surową. Więc nie jesteście obiektywni ... 
Połowa z Was ledwo zniesie w święta 3 godziny z teściową :) co jest niczym w porównaniu z latami w izolacji. Zycie swoją zajadłością nikomu nie wrócicie. To co się stało jest nieodwracalne ... To życie a nie bajka o Harrym Poterze ...
53. Dodane przez xxxxxxxg, w dniu - 05-04-2012 12:28
ten człowiek zabił nie winnych ludzi dwójke dzieci które miały jeszcze całe życie przed sobą a on tego życia ich pozbawił dożywocie to jest kara którą powinnien dostać a nie 12lat!!!!! Twierdzicie że droga jest winna jak by dostosował jazde do warunków na drodze nic nikomu by sie nie stało
54. Dodane przez do tomi kom. 41 i 42, w dniu - 05-04-2012 12:33
Gościu gadasz głupoty. Gdyby facet nie jechał naćpany nie doszłoby do tragedii(nikt nie musi testować narkotyków żeby wiedzieć jaki mają wpływ na funkcjonowanie organizmu). Więc jak go inaczej nazywać??? morderca???bardziej ci pasuje???
55. Dodane przez malachiarz, w dniu - 05-04-2012 12:38
stanowczo za mało
56. Dodane przez Gen, w dniu - 05-04-2012 13:31
Widzę, że sz.p. Loga specjalizuje się w obronie sprawców wypadków...i dalej nawet komentowac nie będę...
57. Dodane przez Oleksander, w dniu - 05-04-2012 17:42
Poziom wiedzy i logiki polskiego społeczeństwa sięga dna. Wiele komentarzy osób tutaj wypowiadających się świadczy, że światopoglądowo są w średniowieczu. Negują prawo oskarżonego do obrony i proponują dożywocie dla tego człowieka. Pierwsze pół roku pobytu w więzieniu zmieni psychikę i życie tego człowieka na zawsze. Zanim zaczniecie pieprzyć głupoty zastanówcie się dwa razy !! Zdecydowanie potępiam to co zrobił ale ma prawo do obrony! i racjonalnego wyroku.
58. Dodane przez Janek, w dniu - 05-04-2012 19:22
Do kom57 proponuje aby wyszedł na wolnosć i zabił tobie najbliższą rodzinę to co bys wtedy napisał.
59. Dodane przez jhfjhg, w dniu - 05-04-2012 19:24
Oleksandrze, próżne Twoje wysiłki. Adresaci Twojego tekstu i tak nie pojmą, o co Ci chodzi. Co najwyżej, będą żądać dla Ciebie dożywocia za próbę obrony "mordercy". Kiedyś nie mogłem pojąć, jak to możliwe, że w tym kraju półgłówki (z wyjątkami) dostają od społeczeństwa mandat do zasiadania w parlamencie i decydowania o losach państwa. Odkąd zacząłem czytać różne komentarze zrozumiałem-jacy wyborcy, tacy wybrańcy. Marną pociechą jest, że gdzie indziej jest... podobnie. 
Pozdrawiam normalnych.
60. Dodane przez jhfjhg, w dniu - 05-04-2012 20:10
Janku, postaraj się zdobyć na wysiłek i spróbuj zrozumieć to, co napisał Oleksander. Jeśli w trakcie wnikliwej lektury zaczniesz odczuwać zmęczenie, zrób sobie przerwę, ale nie poddawaj się. Kiedyś powinno się udać.
61. Dodane przez xxxx, w dniu - 05-04-2012 20:11
Do Tomi.Zupełnie odbiegasz od tematu porównujac nasze drogi z zachodnimi.A twój komentarz i sposób w jaki poniekąd bronisz sprawcy mógłby swiadczyć o tym jak nieudolnie próbujesz posłuzyc się aplikacją poniekąd prawniczą.Prawda jest taka każdy z nas powinien być swiadomy swoich czynów i zachowań i umiec ponieść karę i skutki konsekwencji.Kilkanaście lat temu pijany kierowca zabił mi koleżankę.W pierwszym momencie tłumaczył się "piłem ,bo mi się dziecko urodziło"a nie dopowiedział że przez picie czyjeś życie sie skończyło!Bądżmy świadomi swoich czynów i tego,że przez naszą nieodpowiedzialność krzywdę może odnieść inna osoba!!!!!!!!!!!!!!
62. Dodane przez ADA, w dniu - 05-04-2012 21:59
Cwaniak myśli że ma kasę i mu wszystko wolno. Powiedział to co mu kazali i tyle, nie wierzę w jego skruche. Już był karany za narkotyki więc wiedział co to jest i jakie są skutki ich brania. Dla niego karą minimalą powinno być dożywocie. Życze mu z całego serca żeby nie potrafił normalnie funkcjonować. Żeby więzienie do którego trafi było dla niego piekłem.
63. Dodane przez S.S, w dniu - 05-04-2012 22:02
on ZABIł 5 osób niech mu ziemia lekkoą będzie.nara.!!!!!!
64. Dodane przez HENIEK, w dniu - 05-04-2012 22:15
NIECH MU ZIEMIA LEKKA BEDZIE 11!!!!!
65. Dodane przez michu, w dniu - 06-04-2012 01:43
ten co gada z ze amfa to jest jak alkohol jest durniem dzialanie jest takie ze organizm jest pobudzony i jest duze skupienie a chlopak mial pecha zucilo nim na tych koleinach a niestety niemial wyobrazni i tragedia gotowa ciekawe jakby zabil 10 osób prawo nie jest sprawiedliwe i nie dostalby wiekszego wyroku niz 12lat to chore
reklama
66. Dodane przez michu, w dniu - 06-04-2012 01:47
w zeszly tygodniu pewna osoba we wschowie wymusila pierwszenstwa przejazdu i potrącila motocykliste bo byla jajeta rozmowa przez telefon.nie zastanawiacie sie dlaczego nic niema na ten temat w mediach?zeby wszystko zatuszowac
67. Dodane przez michu, w dniu - 06-04-2012 13:00
widze ze zamiescili moje komentarze cieszy mnie to niezmiernie.Media to wolnnosc slowa i zadna wladza nie powinna ingerowac w ujawwnieniu podobno to pani prokurator walnela w tego motocykliste wiecie jezeli bylaby zwykla osoba juz dawno byloby to na Elce a minol tydzień i Co? cisza teraz widzac jakie wplywy maja takie ludzie a co moze dla dobra sprawy czy po to zeby uniknela sprawiedliwosci zaslaniajac sie immunitetem????!!!!!!!skoro zamieszczają info o nawet drobnych wypadkach to tymbardziej społeczeństwo ma prawo widziec jezeli dotyczy zlamania prawa przez samych Guru.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj