Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Plan uchwalony, ale nieważny?

Plan uchwalony, ale nieważny?

Plan uchwalony, ale nieważny?

05.04.2012. Radio Elka, Jarek Adamek
radnbi504.jpgRadni Leszna przyjęli plan zagospodarowania przestrzennego dla Śródmieścia. Zrobili to mimo protestów dużej grupy mieszkańców i przedsiębiorców z tej części miasta. Najważniejsze jednak jest to, że uchwała najprawdopodobniej zostanie uchylona przez wojewodę – nie dochowano bowiem jednego z warunków jej przyjęcia: prezydent Malepszy odmówił przedstawienia planu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy przyjmowaniu planu zagospodarowania dla Śródmieścia towarzyszyły duże emocje. Na sesję przyszło kilkudziesięciu mieszkańców - właściciele nieruchomości i sklepów na Starówce. Ich obawy budzi kwestia zapisania w planie możliwości budowy dwóch galerii handlowych: Goplany przy ul. Królowej Jadwigi i Młynów przy ul. Przemysłowej. Środowisko ze Starówki zapewnia, że już powstanie Galerii Leszno odbiło się na funkcjonowaniu centrum. -W ciągu kilku
miesięcy doprowadziliście do powolnej śmierci chluby miasta. Kto jest za to odpowiedzialny?
- pytała Ewa Dzikowska, jedna z właścicieli kamienic. Jerzy Rymwid dodawał, że od zbudowania galerii z centrum zniknęły 54 sklepy, a czynsze obniżono o średnio 60 procent. -Jak żyć? - pytali handlowcy i kamienicznicy. Te opinie sprawiły, że wśród radnych pojawiły się wątpliwości, jednak prawdziwą niespodzianką okazało się stanowisko prezydenta.

Tomasz Malepszy zakomunikował bowiem, że w ogóle nie ma zamiaru przedstawiać radnym projektu uchwały. To właściwie paraliżuje procedurę, która przedstawienie planu uważa za jeden z warunków koniecznych dla jego przyjęcia. Malepszy już na początku sesji prosił o odłożenie głosowania o kilka tygodni, na czas wykonania analiz wpływu galerii na Starówkę. Jednak radni wniosek odrzucili. Prezydent stwierdził, że badania są konieczne i dlatego nie przedstawi dokumentu. Pojawił się impas; centroprawicowi radni domagali się przedstawienia planu, prezydent odmawiał. -Wzywam pana do przestawienia projektu uchwały - apelował Sławomir Szczot z PiS. -Wzywać to sobie pan może w domu, mnie pan może poprosić - ripostował Malepszy. -W takim razie proszę - mówił Szczot, jednak i na jego prośbę prezydnet nie przystał. Radni Lewicy raz jeszcze wnieśli o odłożenie uchwały, jednak większość, czyli radni PO i PiS byli za głosowaniem jej na sesji. W końcu 13 radnych było za przyjęciem planu, 6 się sprzeciwiło, a 1 osoba się wstrzymała.

Najprawdopodobniej jednak plan, mimo że uchwalony okaże się nieważny - nie dochowano podstawowego warunku jego przyjęcia, więc nadzór wojewody uchwałę uchyli. Co ciekawe, takiej konsekwencji nie ukrywał ani prezydent Malepszy, ani radca prawny Urzędu Miasta. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy może dojść nawet do takiej sytuacji, że nadzór nakaże samorządowi powtórzenie całej procedury, która w przypadku Śródmieścia trwała dwa lata. Na decyzję z Poznania będzie trzeba zaczekać 30 dni.
 
Komentarze (193)
1. Dodane przez masakra, w dniu - 05-04-2012 14:01
czy mieszkancom Leszna w koncu otworza się oczy? na kogo glosowalismy? a kupcy to juz az tak sie przejmują zyciem naszej starowki ze serce peka.. oni przejmuja sie tylko tym, ze beda musieli zrezygnowac z wczasow na Kanarach na rzecz Boszkowa (nie ujmujac nic temu miejscu)
2. Dodane przez haha, w dniu - 05-04-2012 14:01
Tomek podziel sie kasa!
3. Dodane przez jan, w dniu - 05-04-2012 14:03
co ich tak gna aby uchwalac to dzis? ktos za tym stoi!!
4. Dodane przez do radnych, w dniu - 05-04-2012 14:03
prosze rajców o referendum w sprawie odwołania Prezydenta! jak tak można!
5. Dodane przez alik, w dniu - 05-04-2012 14:05
no i super. bedziemy miec dwa kina a moze 3!!
reklama
6. Dodane przez do 3, w dniu - 05-04-2012 14:07
a kto stoi za tym żeby blokowac to od kilku lat?
7. Dodane przez do kom 3, w dniu - 05-04-2012 14:07
widac ze sie nie orientujesz ze czekanie trwalo juz 2 lata, a mowa o tym, ze na dzisiejszej sesji ma to zostac przyjete bylo juz parenascie dni temu. wszyscy o tym wiedzieli tylko tomek oszukiwal ludzi na czacie bo wiedzial co wykombinuje dzisiaj...
8. Dodane przez oburzony, w dniu - 05-04-2012 14:09
odwołać prezydenta!! złamał prawo i obowiązki jakie do niego należą czyli przedstawić plan zagospodarowania!!
9. Dodane przez alvaro, w dniu - 05-04-2012 14:10
haha ależ zachowanie prezydenta , za wszelką cenę mu zależało by tego planu nie uchwalić , ciekawe dlaczego :)  
dopiął swego ale my wyborcy - większość mieszkańców miasta Leszna , nigdy mu tego nie zapomnimy!!! a sam mi obiecywał na czacie LESZNO że plan będzie w kwietniu uchwalony :(
10. Dodane przez alvaro, w dniu - 05-04-2012 14:11
popieram komentarz numer 5 !!!!!!  
to nie jest mój prezydent ;/
11. Dodane przez Zenon, w dniu - 05-04-2012 14:13
Co to za prezydent co jest za mniejszością miasta !!!!!!  
hańba !!!!!!!!
12. Dodane przez Do 1, w dniu - 05-04-2012 14:14
Był ktoś lepszy? No nie było. Nie było żadnego dobrego kandydata.
13. Dodane przez czeski film, w dniu - 05-04-2012 14:16
jak mozna uchwalac cos co nie jest przedstawione? jak mozna uniewaznic cos co jest uchwalone i przegłosowane? czy tomasz eM nie złamał prawa?
14. Dodane przez Leszczynian s.t., w dniu - 05-04-2012 14:17
Pan Prezydent okazał wielką mądrość. Gorzej z Radnymi, którzy mimo ostrzeżeń głosowali jak - szkoda słów brzydkich w ten przedświąteczny czas. Upatruję tu populizmu i obronę własnych interesów. Ja chcę nowe Galerie bo dosyć mam wysokich cen na starówce, które zmuszają mnie do wyjazdów do większych miast. Nasi "handlarze" na Rynku wolą sprzedać mało a drogo. Po co się narobić i sprzedawać dużo i tanio? Pojęcie "wydajność" do niektórych jeszcze nie dotarło. A może kamienicznicy obniżyli by czynsze, Czy ktoś może się przyznać ile żąda za metr kwadratowy, może tu jest "pies pogrzebany"? Jest kryzys więc może pora unormalnić czynsze za wynajem, które przynosiły dotychczas fortuny?
15. Dodane przez mo, w dniu - 05-04-2012 14:17
czy ludzie umieją spojrzeć co będzie się działo ze Starówką po otwarciu galerii w centrum? masakra jakaś!!!! drogi zakorkowane, tysiące aut oczekujących za wolnym parkingiem... w galerii Goplana. Starówka zginie!!! i nie chodzi o kupców, kamieniczników. chodzi o klimat, tradycję, historię. Poszukajcie w necie jak w innych miastach stratowali starówki bezmyślnymi decyzjami inni włodarze. Dzisiaj w Europie odchodzi się od pędu galerii na rzecz dobra miasta i tradycji. Ale my to najpierw musimy umoczyć, aby później żałować. będzie za późno... jak mają być galerie to na obrzeżach miast - a nie w samym sercu Starówki. ludzie myślcie - to nie boli
16. Dodane przez ja, w dniu - 05-04-2012 14:20
skoro ludzie chcą galerii - to proszę bardzo. ale Starówka nie jest miejscem na tego typu molochy. Skoro ekipa Goplany taka chętna i gotowa to niech budują, nawet jutro. ale nie na Starówce!!! Na pewno znajdą się super lokalizacje na wjazdach do Leszna aby to zbudować.
17. Dodane przez robi, w dniu - 05-04-2012 14:23
a moze zrobic referendum w sprawie Goplany czy mieszkańcy jej chcą. A Pan Prezydent powinien wypełniać swoje obowiązki w pełni a nie bronić tylko własnego zdania. Został wybrany przez wszystkich mieszkańców a nie tylko przez kupców i właścicieli kamienic
18. Dodane przez MARCO, w dniu - 05-04-2012 14:24
I TAK SPRAWA BĘDZIE SIĘ CIĄGNĄĆ LATAMI... PODEJMIJCIE WRESZCIE JAKĄŚ KONKRETNĄ DECYZJĘ. ALBO BUDUJECIE GALERIE ALBO NIE!
19. Dodane przez miszkanka, w dniu - 05-04-2012 14:25
A może by tak przeprowadzić referendum czy maja powstać nowe galerie - jestem pewna że 80% mieszkańców byłaby za 
 
Aż mi się serce kraja - kamienicznikom spadły dochody z czynszu - ach jak mi ich żal
20. Dodane przez mark, w dniu - 05-04-2012 14:28
Na układy nie ma rady - polecam Galeria Malta przez kolejne dwa - trzy lata. A Panu Malepszemu gratuluję "sukcesu" - zachowanie poniżej godności.
21. Dodane przez Świecznik, w dniu - 05-04-2012 14:49
Kupcy normalnie niedługo się przypną łańcuchami do UM. (...)"
22. Dodane przez karolina, w dniu - 05-04-2012 14:35
jak jedna osoba moze trzymac w garsci wszystkich. przeciez skoro prezydent tak zapewnial i jak wychodzi teraz klamal ze dzis w swietle prawa przedstawi ten plan, to czy ma prawo go wziac ze soba i nikomu nie okazac?
23. Dodane przez Świecznik, w dniu - 05-04-2012 14:37
No i coś czuje, że dziura na Królowej Jadwigi zostanie na kolejne lata jeśli nie na wieki... No i Panowie pozostaje się cieszyć z pseudo galerii leszno, nie robić zakupów na starówce, zamiast tego jak zwykle wybrać się na północ wielkopolski lub poprostu wspierać handel na portalach aukcyjnych
24. Dodane przez Eda, w dniu - 05-04-2012 14:47
Ech ta nasza hamulcowa lewica... Ale wiadomo dlaczego. Przecież Rynek jest opanowany przez "kolesiostwo". Galeria Leszno kolejne kolesiostwo, a powstanie nowej czy nowych galerii stworzy niesamowitą konkurencję. I dobrze. Dla nas - klientów, dobrze. Bo może w końcu ceny na Starówce znormalnieją, tzn. osiągną pułapy tych z galerii a nie in-plus o 40-60%. Stąd się biorą problemy kupców ze Starówki, że windują ceny a nie ze zdrowej konkurencji. Dwa lata temu pytałem jednego z radnych lewicy (M.G.) dlaczego hamują rozwój. Stwierdził że nie hamują tylko nie mają pewności. Minęły dwa lata a on nadal nie ma pewności. To kto ją ma mieć? Całe szczęście, że jeszcze ktoś "z jajami" zasiada w radzie. Szkoda tylko, że dodatkowo wielkim hamulcowym dla rozwoju leszczyńskiego śródmieścia stał się o dziwo pan prezydent! Szkoda, że nie poparł głosu większości mieszkańców tylko drobnej grupki krzykaczy pilnującej własnych biznesów. Panie prezydencie proszę nie podążać tą drogą. Złą drogą. Wyborca pamięta.
25. Dodane przez skandal, w dniu - 05-04-2012 14:41
To jest skandal, prezydent działa na niekorzyść miasta i śmieje nam się w twarz. Analiza wpływu galerii na Starówkę powinna być gotowa conajmniej od dwóch lat, a nie zlecana w przeddzień uchwalenia planu. Prezydent powinien odpocząć, bo aktualnie choroba zwana korupcją nie pozwala mu na sprawowanie urzędu. Przychylam się do kom. nr 5
26. Dodane przez Urbanista, w dniu - 05-04-2012 14:45
(...) Jedyna szansa na uratowanie Śródmieścia to jest właśnie zabudowa dwóch skrajnych jego części: Goplany i Młynów.. dzięki temu Starówka stanie się na nowo sercem miasta, być może trzeba będzie zmienić częściowo funkcje lokalów tam znajdujących się na bardziej rozrywkowe niż sklepowe, ale tak się dzieje na całym świecie i to właśnie takie funkcje przyciągają do centrum mieszkańców i turystów.. poza tym wielkie galerie handlowe działają jak magnes i przyciągają inwestorów do sąsiednich miejsc.. tak się dzieje z przestrzenią między starym browarem w poznaniu, a rynkiem, gdzie zachodzi również zjawisko gentryfikacji(naturalnego usuwania osób z marginesu społecznego) co powinno właśnie kupcom się opłacać... nie wiem po co prezydent powoływał funkcje menadzera starówki.. skoro taki menadżer we współpracy z tymi dwoma galeriami w promocji miasta mógłby zrobić o wiele więcej pożytecznych rzeczy dla jego rozwoju... rozumiem, że miasto jest tak bogate, że może sobie pozwolić na to, by przez kolejne lata centrum miasta było pozbawione tych obszarów, choć inwestycje te zapewne przyniosłyby rozwiązanie także problemu parkowania w centrum (każda przyniosłaby wielopoziomowe parkingi w postaci parkingów buforowych). Jeszcze jedno mnie przeraża.. pomysł zrobienia parkingu na płycie rynku... czy ktoś widział na świecie miasta, gdzie takie rzeczy mają miejsce (i nie mówię tu o małych miastach jak Rawicz, Gostyń, tylko o miastach do których Leszno chyba aspiruje...). To wszystko jest chore.. po prostu chore... Niech się miasto skupi na rewitalizacji centrum: kamienic, tworzeniu deptaków, małej architektury, tworzeniu parków i ich renowacji... a nie blokuje prywatne inwestycje, które dzięki swojej lokalizacji i rozmachowi, a także poszanowaniu dla historii miasta mogą tylko mu dobrze służyć i przyczyniać się do jego rozwoju... po prostu przykro mi, że w moim mieście panuje taka ciemność w umysłach ludzi...
27. Dodane przez er, w dniu - 05-04-2012 14:43
teraz to juz pewne! zadecydowały układy bo jak inaczej o tym mowic? kupcy pan C i postawił kropke nad "i" prezydent - tylko dlaczego ich interesy sa ważniejsze od tego czego chca mieszkancy?
28. Dodane przez do kom 17, w dniu - 05-04-2012 14:47
a wg ciebie do czego jest Starowka? do platania sie meneli i odstraszajacych kamienic? bo tak wlasnie jest teraz ale tobie sie to chyba podoba jak tak miasto jest reprezentowane.... A w Rynku to powinny byc ladne knajpki (patrz np Krakow, Rzeszow itp) a nie banki, kredyty itd. A taka Galeria jeszcze bardziej przyciagnie do centrum a nie "wyciagnie" poza miast. wiec "ja" zanim zaczniesz pisac "mądre" komentarze troche wiedzy ci sie przyda
29. Dodane przez do kom 15, w dniu - 05-04-2012 17:16
Tak, wielki a raczej malutki pan prezydent faktycznie okazal wielka mądrość - oklamujace ludzi na czacie do tego jakie ma plany...to jest faktycznie prezydent wszystkich mieszkancow... jednego mieszkańca (...) ceni sobie szczegolnie...
30. Dodane przez do kom 25, w dniu - 05-04-2012 14:54
doskonale to ujales... ale czy ktos moglby sie przyjrzec tej chorobie? czy jakas telewizja nie moglaby zatroszczyc sie o pana prezydenta i pomoc mu rozwiazac jego problem...
31. Dodane przez adam, w dniu - 05-04-2012 14:54
nie narzekajcie, galerie handlowe to sprawa normalna, przy gnającym w oszalałym tempie dzisiejszym świecie powstaną prędzej czy później, mieszkańcy na pewno będą za :) poza tym galeria w centrum na pewno będzie lepszym rozwiązaniem niż galeria leszno która rzeczywiście może odciągać klientów od starówki ze względu na swoje położenie na obrzeżach miasta. gdyby powstała galeria w centrum myślę że ludzie chętniej wybierali by się na naszą starówkę.
32. Dodane przez Byk, w dniu - 05-04-2012 17:17
Niesetny Leszczyński Rynek to bród smród i ubóstwo . Utrzymywanie czegoś na siłę i w sztuczny sposób nie ma sensu . Moim zdaniem na postawę Pana prezydenta ma wpływ C(...) a nie kupcy , którzy i tak będą musieli pozamykać swoje budy
33. Dodane przez rozwiń skrzydła, w dniu - 05-04-2012 14:55
Niedaleka odległość Starego Browaru od poznańskiej Starówki jakoś jej nie zaszkodziła, a wpisała się w "klimat" i architekturę. Do kom. 16: Jaka historia, chyba żuli osikujących zabytki; czego tradycja? Wysokich cen za bylejakość? Klimat??? Chyba wspomnianej plażującej tam pijanej żulandii i rozwydrzonych nastolatków. To jest wstyd nie Starówka! Upadło 54 sklepów? To chyba musi upaść jeszcze drugie tyle by prezydent zrozumiał, że blokowanie nowych inwestycji sytuacji nie odwórci.
34. Dodane przez jacek, w dniu - 05-04-2012 14:59
Kiedyś na Rynku (w śródmieściu ) mieszkało tysiące rodzin,kupowali wszystko w obrębie swojego miejsca zamieszkania, dzisiaj ludzie wyprowadzają się bo kamienicznik za wynajem 70m2 żąda 1000zł plus reszta opłat a gdzie inne płatności (prąd,gaz,telefon,tv)a gdzie ogrzewanie zimą? Zarabiając przeciętnie 1500zł jak żyć i kupować w ich sklepach? Dajcie ludziom godnie zarobić to będziemy mieli gdzie mieszkać i gdzie kupować. Biedni ludzie mają oszczędzać o oni chcą "swoje" cały czas mieć.
35. Dodane przez Apsik, w dniu - 05-04-2012 15:00
Co za marnotrawcy, znowu kasa pójdzie do piachu. Żenua, panie Preziu.
36. Dodane przez dr Norbert Kowalski, w dniu - 05-04-2012 15:04
To bardzo przykre, jak Postkomunistyczny prezydent STAJE SIĘ ZAKŁADNIKIEM KILKUNASTU CWANIAKÓW KUPCÓW. 
Którzy według moich przekonań i namacalnych dowodów, troszczą się jedynie o własne dobra i kasę. 
Leszno schodzi na psy , wcale nie przez galerię ale przez władzę pogrążoną w układzie, przez wszechobecne kolesiostwo a na dodatek słabej jakości radnych i wszechobecnej niekonsekwencji. AMEN.
37. Dodane przez Urbanista, w dniu - 05-04-2012 15:04
I jeszcze jedno... Błędem to było postawienie galerii poza miastem, które było tak forsowane przez władze miasta, jak również przez kupców.. tego już od dawna się nie robi na świecie...gdzie tu logiczne myślenie? nie wiem nie wiem nie wiem... a jeśli kupcy chcą konkurować z galeriami to niech wydłużą godziny otwarcia sklepów... aaa.. i jeszcze jedno kuriozum.. jak usłyszę w tym roku, że na rynku obowiązuje cisza nocna to padnę... no kto to widział?!!!!!!!!!!!!!!!!!
38. Dodane przez do rentierów ze starówki, w dniu - 05-04-2012 15:10
Ten problem powinno zbadać CBA. Wiadomo, kto chce storpedować budowę Goplany! Duże Galerię, to duże pieniądze i duże wpływy w mieście. Galeria Leszno Panu Prezydentowi nie przeszkadzała, dziwne jak dla mnie. A dziura w mieście (po Goplanie) i chałdy gruzu koło młynów nikomu widać nie przeszkadzają. 
 
Ludzie mający kamienice w Lesznie na starówce brali czynsze po 15-20 tysięcy co miesiąc i teraz nagle obudzili sie z reką w nocniku. Nie będzie 4 razy w roku wakacji w Hiszpanii. Na zachodzie to właśnie właściciele kamienic prowadzą biznesy w swoich nieruchomościach a nie żyją z wynajmu. Taka patologia była tylko u nas. 
 
Nigdy nie pojadę na zakupy na starówkę nie będą bnabijał kasy rentierom! Tylko Galeria Goplana jest jakąkolwiek szansą dla starówki.
39. Dodane przez xxl, w dniu - 05-04-2012 15:10
ten prezydent przegina na maxa to jest nie normalne ludzie gromadzą kapitał chcą inwestować a on sie przejmuje garstką kamieniczników co latami grabyli kwotami wynajmu a kto sie przejmuje ludzmi z Sewsu co pracę stracili i dochody ...po co ta cała rada jak prezydenta ignorant robi co chce ...to co się dzieje w tym miescie to masakra jakaś, dosyć tego, aparatczyk musi odejść koniec zacofanych komunistów z ich układzikami ludzie do roboty czas coś zrobić :(:(
40. Dodane przez marco, w dniu - 05-04-2012 15:17
Panie Prezydencie , zbyt dużo błędów Pan Poczynił w ostatnim czasie, po mojemu przyszła pora oddać władzę bardziej kreatywnej głowie i sprawniejszym rękom. 
PO MOJEMU - JEST PAN ZAKŁADNIKIEM KUPCÓW LESZCZYŃSKICH I WŁASNEGO STRACHU.
41. Dodane przez ola, w dniu - 05-04-2012 15:17
popieram wypowiedzi 26,27 i28 .I życzę wytrzymałości i zdrowia inwestorom,Goplany i Młynów, oby nie odpuścili. A tak w ogóle to inwestycją Pana C. bardzo dziwnie szybko otrzymywała wszelkie zgody, decyzje itp. A teraz blokuje się nowe centra handlowe aby inni mogli się dorobić.Nic innego nie pozostanie tylko wyjechać z tego miasta albo otworzyć okna w urzędzie aby te wszystkie orły tam siedzące mogły wyfrunąć.
42. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 05-04-2012 15:17
dzierzawie sklep na starowce i nikt mi czynszu nie obnizyl
43. Dodane przez RADNY, w dniu - 05-04-2012 15:18
TO HAŃBA I WSTYD- JESTEM ZA REFERENDUM OPINIUJĄCYM ODWOŁANIE PREZYDENTA MALEPSZEGO - KONIEC Z ZAKŁADNIKIEM KOLESIÓW.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
44. Dodane przez Piotr, w dniu - 05-04-2012 15:33
Obserwacje podobnych sytucji w miastach ten same wielkosci na zachodzie Europy pokazuja,ze mieszkancom tracacym przywileje w wyniku zachodzacych zmian zajmuje pogodzenie sie z tym faktem lub pozytywne zaregowanie NA niego okolo 10 lat. Tyle czasu potrzeba, aby starowka leszczynska popadla w calkowita ruine a wlasciciele kamienic i kupcy zrozumieli, ze tylko otwarcie galerii Goplana daje im szanse na dalsze funkcjonowanie, ale i tak na nowych warunkach. Jestem ciekaw czy teoria i tu spotka sie z praktyka. Wlasciciel kamienicy.
45. Dodane przez mieszkanka starówki, w dniu - 05-04-2012 15:33
nosz k... mać!!! szlak mnie trafia jak słyszę że właścicielom kamienic krzywda się dzieje!!! jak nie mają na utrzymanie nieruchomości to niech sprzedadzą. Ja mam tylko mieszkanie i nikt mnie nie pyta czy mam za co remontować moją część kamienicy, nie jęczę że biedna jestem bo kryzys i miasto powinno mi dopłacać!!! 
A już debilizm tych pseudo obrońców starówki mnie osłabia - jak można nie chcieć postawić galerii która przyciągnie do centrum ludzi?? czy oni myślą że to komuna i prezydent może nakazać każdemu mieszkańcowi Leszna odwiedzać Rynek pod groźbą chłosty?? 
A poza tym to czy ta galeria co to te 50 sklepów przez nią splajtowało to przypadkiem nie była inicjatywa naszych kochanych kupców? Latami obradowali i jakoś nie mogli do porozumienia dojść a teraz zwykłym mieszkańcom życie utrudniają... Może tak trzeba bojkot starówki zrobić żeby przestali krzyczeć? Chociaż jak patrzę ile samochodów parkuje teraz na Rynku to jakoś nie widzę żeby wcześniejszy brak parkingu był przyczyną plajty chytrusów :-)
46. Dodane przez mór, w dniu - 05-04-2012 15:35
Ale jaja hahahahhaaha
47. Dodane przez zx, w dniu - 05-04-2012 15:42
DZISIAJ, 22 LATA PO RESZCIE POLSKI W LESZNIE OBALONO KOMUNĘ!!!! ale dyktator Malepszy jeszcze walczy:)
48. Dodane przez Niepodległości, w dniu - 05-04-2012 15:43
Czytam i nie wierzę. Mieszkam na skrzyżowaniu niepodległości z królową jadwigi i mam już tego serdecznie dość. Od kilku lat ciągnie się ta sprawa, za domem wyburzyli stary metalplast, mam staw z kaczkami a dom już zaczyna pękać a o wilgoci to ja już nie wspomne. To jest dla mnie nie pojęte.
49. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 05-04-2012 15:56
Obalić Prezydenta - dość samowoli!!! 
 
Takie ładne tereny a stoją puste i nie zarabiają dla miasta.
reklama
50. Dodane przez swed, w dniu - 05-04-2012 16:08
Podziel sie prezydencie!!!!
51. Dodane przez Zaprawdepowiadacz, w dniu - 05-04-2012 16:08
Do tych co sie tak martwia pseudo klikatem i tradysja starowki mam do powiedzenia tylko tyle ... bedziecie mieli teraz wielka dziure w poblizu waszej ukochanej starowki i jak to sie ma do waszej troski o nia? Kupcy zas narzekaja ze im ludzie odejda do galerii ale oni niezrobia tego z czystej sympatii do tego miejsca tylko ze wzgledu na ceny tak samo jak zrobili to odchodzac do galerii leszno w tej chwili ... przestancie zdzierac to tez bedziecie mieli klientow ... pozdrawiam
52. Dodane przez Rawiczanin do Urbanista, w dniu - 05-04-2012 16:10
Panuje taka ciemność bo mieszkasz w ciemnogrodzie Leszno wcale nie jest tak dużym miastem jak ci się zdaje do Poznania się chowa to tak jak porównałeś Leszno do Rawicza Gostynia wcale nie są takie małe pod względem obszaru co najwyżej pod względem mieszkańców raz góra dwa razy mniejsze nie obrażaj innych za nieudolności waszych władz choć z naszymi nie jest lepiej w całym kraju panuje korupcja
53. Dodane przez sawas, w dniu - 05-04-2012 16:14
Proszę Państwa i tak w Lesznie Prezydent miasta tylko obiecuje każdemu wszystko , a potem ma zdanie większości mieszkańców w tyle. 
Tylko referendum nad odwołaniem i prezydenta i Rady.
54. Dodane przez Kuba, w dniu - 05-04-2012 16:19
Mieszkamy w mieście na wsi, 
Mieszkamy we wsi w mieście.
55. Dodane przez mikrus, w dniu - 05-04-2012 16:28
Panie Tomaszu M pana czas juz dobiegł konca na tym stanowisku działa pan na szkode mieszkanców a korzysc jednej Małej grupy ludzi jaka sa lokalni kupcy mozna sadzic ze ma to charakter korupcyjny i nasz pan Prezydent bierze w ??????????
56. Dodane przez Zuzanna, w dniu - 05-04-2012 16:30
Kocham to miasto i cieszę się ,że tak własnie się stało iż te galerie nie powstaną!!!! Żal teraz patrzec na to Stare Miasto bo powoli umiera. Widok jest przygnębiający i smutny. Licze jednak na odrodzenie się tego miejsca-tu zawsze mile spedzało się czas!Pozwólmy jej tętnić swoim życiem!!!!!
57. Dodane przez AZIT, w dniu - 05-04-2012 16:33
Powinno powstac jeszcze 5 galerii 
moze pan sporting i inny handlowcy ze starowki jak sie 
szalowo nazywaja zejda na zienie z cenami w swoich sklepach 
a konkurencja by sie przydala 
i niech sie mieszkancami nie zaslaniaja bo nikomu to niezaszkodzi kilkaset mijesc pracy
58. Dodane przez alternatywa mieszkaniec Leszna No ACTA, w dniu - 05-04-2012 16:44
Mieszkancy zakupili radnym laptopy na wniosek przewodniczacego...co to za przewodniczacy,co to za prezydent,co to za radni,ktorzy nie odpowiadaja,lub nieumieja odpowiedziec na pytania mieszkancow w sprawie poprawy warunkow życia mieszkancow.Sprawa znana im wszystkim od 2006r.Teraz grupa przewodniczacego gra dobrych,bo tamci juz nie potrzebuja byc dobrzy..Czyli diabel tkwi w szczegołach,czyli chodzi o kase...
59. Dodane przez karman, w dniu - 05-04-2012 16:48
Panie Malepszy mam nadzieje ze szybko zostanie pan odwołany z zajmowanego stanowiska działa pan na szkode naszego miasta ogranicza pan jego rozwój przyszedł czas na zmiany Leszno jest Liderem regionu ale nie dzieki panu tylko mieszkancom którzy pra na przód mimo takich trudnych ludzi jak pan. kiedy pojawia sie inwestor to pan go odsyła do innych miast to jest chore antypatyczne zjawisko brak mi słów
60. Dodane przez tadek, w dniu - 05-04-2012 17:38
To koniec malepszego czy małolepszego
61. Dodane przez elninio, w dniu - 05-04-2012 17:40
Głupota tego prezydenta skonczy to miasto zaluje ze na niego glosowalem teraz żałuje ze nie na Pawlaczyka on realnie stapa po ziemi i jest z obozu rządzącego
62. Dodane przez michał anioł, w dniu - 05-04-2012 17:46
Ciesze sie że radni dostrzegaja twardogłowych we włądzy tego miasta i egzamin z rzeczywistosci zaliczyła wiekszosc z nich!!! brawo teraz pomyslcie jak to u wojewody przepchnąc ten plan wasza w tym wola zdecydowana wiekszosc bo ok 80% mieszkanców jest po waszej stronie !!!!
63. Dodane przez marks engels, w dniu - 05-04-2012 18:19
MALEPSZY ZAPRZECZA ZASADA DEMOKRACJI!!!!!!!!!!!!!!!!! KOMUUUCCCCHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!
64. Dodane przez roman, w dniu - 05-04-2012 17:51
czytam te komentarze,to niekturym oczy się otwarły,jaki to Pan Prezydent był dobrym Prezydente, wszystkie media opanowane.Jestem za referendum odwołaniem Prezydenta.
65. Dodane przez KAMIL, w dniu - 05-04-2012 17:54
TYM RAZEM MU SIE NIE UPIECZE KONIEC TYCH RZĄDÓW CAŁE MISTO WIDZI CO TEN FACET ODSTAWIA MIASTO STACZA DO RANGI KOSCIANA CZY GOSTYNIA
66. Dodane przez Jimmy, w dniu - 05-04-2012 17:57
No właśnie-Pan Prezydent od kilku lat dążył do upadku Starego Miasta-udało mu się to.Dzisiaj proponuyje zebranie 12 kwietnia nz temat ratowania Starówki.To wielka afera leszczyńska.Galeria Goplana ratowałaby Stare Miasto-ważniejszy był kolega od Galerii Leszno.I tak jak powstanie Goplana-p.Ciesiółka i reszta warszawki pójdą z torbami.Czas ,by pan Prezydent odszedł z zajmowanego stanowiska-dość złego wyrządził dla całego Leszna.
67. Dodane przez Jimmy, w dniu - 05-04-2012 18:03
Pamiętam dzień,w którym p.Prezydent zwolniony z Urzędu Wojewódzkiego chodził po wydziałach z obiegówką-miał łzy w oczach.Dziasiaj całe Leszno ma łzy w oczach-mieszkańcy Leszna-mamy możliwość,skrzyknijmy się wreszcie i odwołajmy naszego Prezydenta-ten doprawdy działa na szkodę miasta i mieszkańców.
68. Dodane przez podatki, w dniu - 05-04-2012 18:22
a gdzie będą płynąć podatki od p. Miłka? do kasy Leszna?? żal mi Was 
jeśli nie chcecie leszczyńskich sklepów w nowych galeriach to kto tam wejdzie? inwestorzy zewnętrzni 
i tak podatek zostanie w lesznie buhaha w W-wie chętnie je przyjmiemy
69. Dodane przez pan, w dniu - 05-04-2012 19:27
Malepszy-to giermek (...)! i to tyle
70. Dodane przez T.Malepszy, w dniu - 05-04-2012 18:26
zmieniłem Panie Prezydencie zdanie o Panu - pełen SZACUNEK !!! jestem pod dużym wrażeniem Pana postępowania Pan nie słucha i nie czyta tego zdegustowanego lobby Panów ......
71. Dodane przez andrzej z zab., w dniu - 05-04-2012 18:26
w tamtej kadencji był jeden młody radny (Wachowski)który nie bał się mówić prawdy o galeriach to go swoi wykosili, a może na zamówienie kogoś zainteresowanego?
72. Dodane przez LESZCZYŃSKA STARÓWKA, w dniu - 05-04-2012 18:29
KTO Z WAS DRODZY RADNI MIESZKA NA STARÓWCE? CHCECIE BUDOWAĆ - WYBUDUJCIE SOBIE PRZY SWOICH POSESJACH GALERIE! NIE, BO DZIAŁKI I TERENY EKSKLUZYWNE - CO BĘDĄ ZASMRADZAĆ I HAŁASOWAĆ POD WASZYM NOSEM!!! WSTYD TYLKO WSTYD
reklama
73. Dodane przez Urbanista, w dniu - 05-04-2012 18:32
Zamiast blokować budowanie galerii mądrzy włodarze miasta wraz z fachowcami powinni usiąść razem z inwestorami i zadbać o to, by inwestycje te były architektonicznie wysokiej jakości, miały dobre rozwiązania komunikacyjne, parkingi wielopoziomowe, szeroki wachlarz usług niedublujących się, by wprowadzały nową jakość do śródmieścia i nowoczesne rozwiązania, by polepszały jakość życia mieszkańców i stanowiły atrakcję miasta. nie jako centra zakupowe, ale jako centra wielousługowe wspomagające stary rynek... Mądrzy włodarze miasta powinni wpływać na inwestora, by pomógł dla obopólnych korzyści połączyć galerię ze starym rynkiem, pomógł stworzyć deptaki, atrakcyjne drogi komunikacji...wtedy Stary Rynek obroni się... jeśli tylko nie będzie blokowany przez wszechobecną ciemnotę...bo niby po co mamy wydział architektury i urbanistyki w Lesznie??niech się wreszcie wykażą jego pracownicy... szczególnie, że wiem, że pracują tam prawdziwi pasjonaci..
74. Dodane przez DJ, w dniu - 05-04-2012 18:34
Panie SS! Więcej szacunku! Polityczne gierki z Pana strony, zresztą Pana koledzy z PO nic nie lepsi, dobrze wiedzieliście, że w takim przypadku nic nie można wskórać i uchwała wróci od wojewody, ale na pokaz trzeba było "wezwać" Pana Prezydenta 
co za ściema
75. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 05-04-2012 18:36
na układy nie ma rady nasz prezydent chce aby miasto całkiem upadło bo wszyscy odwiedzaja peryferie miasta... 
a biedne sklepiki na malych uliczkach umieraja z braku przyjezdnych klientów.Wstyd ze mamy takiego włodarza . 
Jestem za galeria
76. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-04-2012 18:36
Witam - budujcie sobie te galerie ale nie w centrum miasta!!!!!!!!!!! Na całym świecie takie obiekty wychodzą poza miasto, a tutaj na siłę odwrotnie masakra
77. Dodane przez pawel, w dniu - 05-04-2012 18:37
Czytając to szlag mnie trafia dosyć nabijania kieszeni kupcą ze starówki i właścicielą kamienić na starówce.Wystarczająco duzo lat łupili mieszkańców i dzierżawców sklepów wysokimi czynszami teraz się oczka otworzyły jak połowa lokali stoi pusta i nikt nie chce ich wynająć nawet za duzo niższą stawke jak do nie dawna.Jezeli juz 3 razy było badanie opini ludzi czy są za budową galerii i większość była na tak to po co kolejny raz marnować pieniądze na następne badania czy referendum?? Konkurencja sklepów wpływa przecież na korzyść kupujących.
78. Dodane przez do Jimmy, w dniu - 05-04-2012 19:26
wypowiadaj się w swoim imieniu (...)
79. Dodane przez ja, w dniu - 05-04-2012 18:39
Gdzie jest operat komunikacyjny? Ten sprzed 5 lat jest tyle wart co ten przedwojenny !
80. Dodane przez zawiedziony, w dniu - 05-04-2012 18:41
miałem pana za prawego człowieka,ale widzę że głosując na pana w ostatnich wyborach na prezydenta popełniłem duży błąd.Panie Malepszy dlaczego blokuje pan budowę galerii GOPLANA
81. Dodane przez oj radni radni, w dniu - 05-04-2012 18:41
ładnie na pokaz pojechaliście po prezydencie 
jak to możliwe, by w PO były takie niewrażliwe typy? o PiSie nie wspominam, bo to normalne
82. Dodane przez sawa, w dniu - 05-04-2012 18:42
Brawo Panie Prezydencie. Trzeba mieć albo odwagę albo g... żeby samodzielnie bronić swoich racji .Zakładam , że Pan ma to pierwsze. To Pan ma rację . Starówka nie przeżyje nastepnych galerii ,dwóch galerii , bo nie mówimy tylko o Goplanie ale o Młynach. Ci wszyscy którzy piszą wyżej albo kompletnie nic nie rozumieją albo jak piszą mają Starówkę gdzieś . Brawo
83. Dodane przez Rada Miasta Leszna, w dniu - 05-04-2012 18:44
ODWOŁAĆ TO TRZBA RADNYCH! O MIESZKAŃCACH STARÓWKI MAJĄ DECYDOWAĆ MIESZKAŃCY DOMKÓW Z GRONOWA I ZATORZA!!! COTO JEST????????!!!!!??!??!???!!!!
84. Dodane przez doradca, w dniu - 05-04-2012 18:45
pobudować Casyno i dwa domy łakoci
85. Dodane przez CBA, w dniu - 05-04-2012 18:47
TYLKO CBA MOZE TO MIASTO UWOLNIĆ OD KORUPCJI!!!
86. Dodane przez KTO ZROZUMIE .... ?, w dniu - 05-04-2012 18:47
Dwie galerie w centrum ożywią starówkę? Dobre!!!!! Wygodni leszczyniacy po zakupach w Plazie z siatkami będą przechodzić przez piękną starówkę ożywioną nowymi galeriami, po drodze nowe siatki i dochodząc do Goplany znów zakupy! Hahahahaha :)Leszno to prawdziwy raj!
87. Dodane przez rena, w dniu - 05-04-2012 18:48
a kto ma kupować w tych pięknych galeriach? Gdzie zakłady pracy? Coś mnie ominęło?
88. Dodane przez super robota, w dniu - 05-04-2012 18:50
raport p. Przewodniczącego: "... brałem udział w imprezach" :)
89. Dodane przez J.P., w dniu - 05-04-2012 18:51
NIE!! GALERIOM W CENTRUM MIASTA
90. Dodane przez Józef, w dniu - 05-04-2012 18:51
Mieszkam w jakimś dziwnym mieście . Handlu po brzegi na każdym skrzyzowaniu , w sklepach generalnie pustki bo ludzie nie mają pieniędzy ale to ciagle mało . zbawieniem dla miasta jest Goplana. Byliscie kiedys w tygodniu w Browarze ? Pustki , kilka osób na kawie . Podobnie będzie w Goplanie . Te same sklepy i pustki . 
Ludzie , przecież to tylko Leszno . Nie będzie wam wstyd za kilka lat ,że Starówka stoi zabita dechami .  
Na zachodzie to jest najważniejszy punkt miasta .
91. Dodane przez korki, w dniu - 05-04-2012 18:54
a co z obecnymi korkami w mieście? Widzicie co się dzieje na Niepodległości? Czy to prawda, że nie będzie prakingów podziemnych w Goplanie? Jak chcecie rozładować natężenie w godzinach 15-16 i w weekendy?
92. Dodane przez Tesco, w dniu - 05-04-2012 18:54
A Tesco upada
93. Dodane przez Pan J.Rymwid, w dniu - 05-04-2012 18:56
Bardzo mądre słowa Panie Jerzy! Ale Rada Miasta ma to w ...
94. Dodane przez jestem za SLD, w dniu - 05-04-2012 18:56
nawet mnie wyprowadzil z równowagi Tomek oszalał mieszkancy ządają wyjaśnień co ty wyraiasz? pytam masz jakis plan bo stare dobre czasy Pzpr odeszly na zawsze teraz młodzi żądzą to co Waldek wybudowł to kiepskie na dzisiejsze czasy Tomet otrzeźwiej w końcu bo teraz to juz nikt ci nie pomoze
95. Dodane przez JKLW, w dniu - 05-04-2012 19:05
nie chcemy tych Galerii w centrum naszego miasta!!!
96. Dodane przez leszczynianin, w dniu - 05-04-2012 19:07
do 67 jestem za popieram jak to zrobić????????????? kiedy i gdzie 
POZDRAWIAM
97. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-04-2012 19:09
czy jest jakis przepis ustawa na to aby odwołać prezydenta miasta???? 
moze jakas petycja lub cos wotum nieufności
98. Dodane przez JAK ŻYĆ???, w dniu - 05-04-2012 19:10
POTRZEBUJEMY PRACY A NIE NOWYCH GALERII!!! BO PANI RADNA D.Z. CHCE SOBIE W WEEKEND POŁAZIĆ PO SKLEPACH, A W LESZNIE SPRZEDAWCZYNIE ZAMIAST Z RODZINAMI BĘDĄ WALCZYĆ, BY SZANOWNA PANI SOBIE POOGLĄDAŁA
99. Dodane przez miklosz, w dniu - 05-04-2012 19:10
dopiero zawrze jak leszczynskie rukowce opisza ta sesje mieszkancy sie zbuntują
100. Dodane przez max, w dniu - 05-04-2012 19:22
małolepszy gra w r(...) w pokera , kolesie
101. Dodane przez UGUPU, w dniu - 05-04-2012 19:29
Szanowny Panie Prezydencie, Panowie Kupcy , to strzał w kolano. W Pańskim przypadku wyborcy mogli się wreszcie przekonać że nie leży Panu na sercu dobro miasta i jego obywateli, tylko interes wąskiej grupy popleczników. Kosztem przyszłości starówki realizuje Pan jakieś niezrozumiałe zobowiązania. Panowie Kupcy już niedługo się przekonacie że śródmieście pozbawione rewitalizacji i motorów napędowych jakimi byłyby nowe centra z nowoczesną bazą handlową i parkingową, jeszcze bardziej się wyludni. To kwestia dnajbliższych lat. Rynek zapełni się menelami a wieczorową porą po ulicach będą przemykać wyliniałe szczury. No cóż nauka kosztuje , nie dość że już raz Was Panowie wy..mał Pan C , zrobił to teraz drugi raz, może po tym razie pójdziecie po rozum do głowy ?
102. Dodane przez martin, w dniu - 05-04-2012 19:38
Głosowałem na Malepszego a teraz jestem za odwołaniem i referendum, ewidentnie działa na szkodę miasta i jeszcze ten śmieszny menadżer starówki pewnie syn znajomego
103. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 05-04-2012 19:56
Brawo Panie Prezydencie, że miał Pan odwagę to zrobić. 
Trzeba mieć zdrowie aby pracować z takimi ludźmi. 
Znam ludzi, są tak wygodni,że wjechaliby najchętniej samochodem do sklepu. Kto przyjeżdżając do Goplany pójdzie na starówkę - nikt.Umrze śmiercią naturalną. 
Mamy już tu dosyć banków i innych instytucji finansowych.Proponuje się tu również kawiarnie,restauracje i bary. Pytam kto będzie do nich chodził - bezrobotni, ludzie którzy zarabiają po 1000zł.? Nasi przodkowie budowali tą starówkę i to miasto a nieodpowiedzialnymi decyzjami doprowadzicie to do upadku.
104. Dodane przez rr, w dniu - 05-04-2012 19:59
Ja już od wielu lat nie kupiłem nic u leszczyńskich handlowców i polecam takie zachowanie innym. Bojkot hamowniczym!!
105. Dodane przez aina, w dniu - 05-04-2012 20:16
Mieszkam przy ulicy Dąbrowskiego. Nie życzę sobie wielkiego molocha obok mojego domu! Ruch już teraz jest spory przy mojej ulicy a co dopiero będzie gry powstanie w centrum miasta kolejna galeria?? PROTESTUJE!!
106. Dodane przez karol, w dniu - 05-04-2012 20:18
dlaczego wszyscy piszą o Goplanie ?. a gdzie Młyny ?.  
A Młyny wam pasują ?. A może to juz konkurencja dla Goplany i lepiej żeby nie powstała ? Dlaczego nie piszecie że miasto potrzebuje obu tych galerii? Hej zwolennicy Goplany nie pasuje Wam ? Za dużo? . Leszno to przecież takie bogate miasto.
107. Dodane przez piotrek, w dniu - 05-04-2012 20:23
do 104 . Idziesz typową polska drogą . Nie kupujcie w sklepach w Lesznie , nie chodżcie do lekarzy w Lesznie ,nie budujcie ..... najlepiej zamknijcie całe Leszno i zgaście światło. Pierdoły. Po co Ty w tym Lesznie żyjesz , zamieszkaj tam gdzie kupujesz.
108. Dodane przez r, w dniu - 05-04-2012 20:25
nieudolni zarzadcy Starówka sami ja zrujnowaliście! po co mam tam chodzić jak tam nic sie nie dzieje? wiecie co to marketing? trzeba było sie uczyc a nie liczyc tylko dożywotnio na czynsz wynajmujących kamienic!
109. Dodane przez LEŚNY WŁADEK., w dniu - 05-04-2012 20:26
NOWE WYBORY - KONIEC WŁADZY KOLESIÓW I DYLETANTÓW.
110. Dodane przez anita, w dniu - 05-04-2012 20:29
moim zdaniem w tej radzie brakuje ludzi rzeczowych, same mięczaki i amatorzy po stronie prawej oraz wyjadacze po lewej - inaczej maślenie układu, ja tez jestem za referendum. 
Wybierzmy wreszcie ludzi reprezentujących nas a nie swoje partie.
111. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 05-04-2012 20:30
jestem za referendum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
112. Dodane przez julitka, w dniu - 05-04-2012 20:32
wszyscy w mieście to powtarzają, że to najsłabsza rada ze wszystkich dotychczasowych, czas ją zmienić.
113. Dodane przez irena, w dniu - 05-04-2012 20:32
jestem ciekaw ilu z tych frustratów tutaj piszacych ma cos wspólnego z handlem , oni albo ich rodziny. robicie we własne gniazdo . ja pracuję w handlu i nie mam zamiaru ciagle się zastanawiać czy mnie gosciu jutro zwolni czy nie bo ciagle sie otwieraja nowe sklepy a obroty coraz nizsze , mam latać od sklepu do sklepu i patrzec który nie padnie ?. nie dziekuję . Ja chcę zyć w spokoju. Starczy już tych galerii . Ludzie opamietajcie się Pracuje juz wiele lat i ciagle zarabiam minimum , bo co mam szansę na podwyżkę to nowa konkurencja . Pracowałam juz w kilkunastu sklepach. A mam juz swoje lata
114. Dodane przez dość, w dniu - 05-04-2012 20:34
arogancja, cynizm, hipokryzja - to inaczej leszczyńscy kupcy ze swoim hamulcowym prezydentem.
115. Dodane przez wlodek, w dniu - 05-04-2012 20:45
Panie prezydencie , ma pan wszystko na miejscu , dziwnie pan pogrywa ale w sumie ok. szkoda tylko że pan wypuscil sewsa , to duza strata , teraz musi pan to nadrobic , zakłady pracy a nie galerie , najpierw praca a pozniej wydatki bo inaczej sie nie da , brawo
116. Dodane przez do JKLW, w dniu - 05-04-2012 20:46
mow za siebie. 80 % chce galerie
117. Dodane przez Janko Muzykant, w dniu - 05-04-2012 20:47
ja kupuje tylko online.
118. Dodane przez arek, w dniu - 05-04-2012 20:52
Ludzie piszecie o referendum w sprawie odwołania prezydenta. Gdzie byliście jak były wybory. A tak na marginesie dla ludzi z taką przeszłością polityczną mimo, że jestem tolerancyjny i potrafię wybaczać powinny już od 20 lat być rezerwaty gdzie podstawą wyżywienia byłaby przyjacielska sowiecka tuszonka. Tyle w tej sprawie.W tym mieście był, jest i żyję nadzieją że zniknie śmierdzący czerwony układ. Wesołych Świąt
119. Dodane przez do arek, w dniu - 05-04-2012 21:19
ja nie glosowalam za tomkiem
120. Dodane przez do sawa, w dniu - 05-04-2012 21:21
czyli tobie odpowiada prezydent manipulant, ktory oklamuje ludzi obiecujac im cos innego? (proponuje przeczytac zapisa czatu z nim) patrzac na pana tomasza tez nie ma czego zazdroscic... ale ty pewnie jestes tak zaptrzony ze az boli.. modl sie do swojego guru i zyj w tym zaklamanym swiecie...
121. Dodane przez do aina, w dniu - 05-04-2012 21:22
a ja mieszkam na niepodleglosci przy dabrowskiego i protestuje przeciwko negacji galerii. ja ją chce
122. Dodane przez referendum, w dniu - 05-04-2012 21:23
czy nikt nie zajmie sie tym, ze prezydent zlamal prawo?!
123. Dodane przez nie dla kupcow, w dniu - 05-04-2012 21:27
ktos na radzie dobrze powiedzial, czy ci co tak sie troszcza o stan Starowki to jej mieszkancy czy tylko wlasciciele kamienic, ktorzy zarabiaja na kilkutysiecznych czynszach? a sami mieszkaja daleko od starowki... bo o co oni sie troszcza.. o dobro miasta czy dobro swojego portfela..?
124. Dodane przez MARK ANTONIUSZ, w dniu - 05-04-2012 21:32
STARÓWKA TO HANDEL!!! TAKI JEST ZAMYSŁ JEJ ISTNIENIA BEZ GALERII UPADNIE BRAK MI SŁÓW NA TYCH LUDZI KTÓRZY NOSA NIE WYNURZAJĄ POZA TO MIASTO NA CAŁYM SWIECIE BUDUJE SIE W SCISŁYCH CENTRACH MIAST GALERIE HANDLOWE POTO ABY JE OŻYWIC A PREZYDENT BEDZIE ODWOŁANY W TEJ KADENCJI 100%
125. Dodane przez ludzie pamietajcie, w dniu - 05-04-2012 21:33
odmówienie radnym przez Prezydenta przedstawiania projektu uchwały, którą wprowadził na Sesję a po kilku dniach chciał odwołać - jest dowodem na to, że nie liczy się z radnymi, którzy reprezentują mieszkańców Miasta. Mało tego przypomniał sobie o badaniach - to dowód na to, że ktoś coś przespał lub ....Należy radni o tym pamiętać podczas udzielania absolutorium. Brak słów.
126. Dodane przez ekonomista, w dniu - 05-04-2012 21:40
100% popieram Malepszy to jego ostatnie dni na tym stanowisku Leszczynscy kupcy to zwykli oszusci straganiarze zero pojęcia o handlu długo wasza polityka nie przetrwa Ludzie wasza pazernosc nie rozwojowosc rujnuje to miasto!!!!!
127. Dodane przez kim, w dniu - 05-04-2012 21:41
Prawda jest taka że właściciele kamienic przez lata nie robili żadnych remontów, tylko kasę brali i pozbywali się lokatorów.Utrzymywali się z nich całymi rodzinami,niestety eldorado się skończyło i teraz na pewno już nic nie wyremontują. Czas pomyśleć o pracy i ruszyć tyłki.Koniec cwaniactwa koniec starówki
128. Dodane przez do 116, w dniu - 05-04-2012 21:42
80% chce galerii? dziwne, że nie 100... a kto chciałby darmowe przejazdy autobusem? kto chciałby wygrać w totolotka? postaw ludziom pytanie czy galeria w centrum czy na obrzeżach
129. Dodane przez k., w dniu - 05-04-2012 21:45
czytam co wypisujecie i zgadzam się z gościem ktory pisał - dlaczego na siłę chcemy uszczęśliwiać mieszkańców starówki? dlaczego nie wybudować np. na zatorzu albo na poznańskiej za mostem? czy nie widzicie, że pod goplaną leje się woda? tam za cholerę nie będzie można zrobić parkingów podziemnych
130. Dodane przez hm, w dniu - 05-04-2012 21:49
połowa radnych nawet nie wie nad czym dzisiaj obradowali jedna z pań ładnie chciała łagodzić ale po chwili wyszło szydło z worka
131. Dodane przez Ryszard Majewski, w dniu - 05-04-2012 21:49
Panie Prezydencie byłem po pana stronie ale po tak skandalicznej decyzji jestem za zdecydowaną większoscia MUSI PAN USTAPIC ZAJMOWANE STANOWISKO STOI PAN PO STRONIE GARSTKI ALE NAPRAWDE GARSTKI LUDKÓW BRONIACYCH MINIONEJ EPOKI KTÓRZY NIE PRAGNA ROZWIJAC TO MIASTO TYLKO EGZYSTOWAC Z TEGO CO JEST A JEST CORAZ MNIEJ RUJNUJECIE TO MIASTO WASZE KAMIENICE TO RUDERY JESTESCIE DZIADAMI BEZ KLASY . PAN PREZYDENT TOMASZ MALEPSZY MUSI ODEJSC!!!
132. Dodane przez michał, w dniu - 05-04-2012 21:50
skandal Malepszy Bedzie odwołany
reklama
133. Dodane przez fan, w dniu - 05-04-2012 21:51
Ja to chciałbym na starówce stadion żużlowy  
czy p. Dworakowski wybudowałby?  
radni się zgodzą - to ożywi starówkę  
HIHIHIHI
134. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 05-04-2012 21:51
Do Leszczynian s.t., nie wiem ile chcą na rynku ,ale w Galeri Lesznno średnio 250 zł/m2 plus dodatkowe koszty marketingu,imprez...a gdzie koszty pracowników???TO NIE JEST MAŁO PRZY TYCH POWIERZCHNIACH!!!Miejmy nadzieję że siła leszczyńskich klientów to utrzyma.
135. Dodane przez proszę bardzo,, w dniu - 05-04-2012 21:53
ilu znawców tutaj i w RM.. pewnie - lepiej później leczyć, niż wcześniej zapobiegać postawić galerie obok tesco - tam potrzebne ożywienie
136. Dodane przez BRAWO, w dniu - 05-04-2012 21:56
PANIE PREZYDENCIE JEDYNA TRZEŹWA OSOBA W TYM POPIERDOŁKU
137. Dodane przez kain i abel, w dniu - 05-04-2012 21:57
KTO jest przeciw ? INTERES ? konkurencja? kupcy to grupa co lobbuje. NORMALNE. Wygra skuteczniejszy.w masie radnych nie wszyscy myśla w kategorii interesu osobistego.SĄ tacy co głosują zgodnie z sumieniem i to po obu stronach. FAKT. Ale i tak ich opluje konkurencja. normalne.
138. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 05-04-2012 21:57
Panowie kupcy i kamienicznicy bedziecie musieli wziasc sie do pracy Koncza sie dobre czasy . Zaczyna dominowac gospodarka wolnorynkowa. Wolimy jezdzic na zakupy do Poznania lub Wroclawia gdzie te same towary kupujemy o wiele taniej. Swoja pazernoscia zapracowakiscie na los ktory Was dotyka.Nie zalujemy Was bo konczy sie Wasz czas pseudohandlowcow z przypadku. Bedziecie musieli zaczac zwiedzac okolice zmiast wyjazdow do cieplych krajow. Wiecej pokory bo My starzy leszczyniacy znamy Was od dziecka a niektorzy z Was zachowuja sie jakby z niewiadomo jakiej arystokracji pochodzili. Pozarla Was Wasza chciwosc.
139. Dodane przez wlodek, w dniu - 05-04-2012 22:22
co wy ciagle o tych cenach. mówiliscie , ze jak będzie konkurencja to będzie taniej . pierdoly opowiadaliście. powstało obi i praktiker , dwa gigantyczne sklepy a ceny wyższe niż przedtem , fachowcy sie znależli , w Lesznie żyjemy ,a ambicje najmniej na Berlin , zejdzcie na ziemię
140. Dodane przez marta, w dniu - 05-04-2012 22:27
powstało Nasze leszno - zle , powstal Manhattan - zle , Manhattan sie powiekszyl - zle , powstała Galeria Leszno - zle , Tesco / Obi - zle , to kiedy bedzie dobrze ? tylko jak będzie Goplana bo Młyny to juz bedzie zle - to filozofia wszystkich tych wypocin do góry .
141. Dodane przez widz, w dniu - 05-04-2012 22:30
Czytam i czytam i się dziwię, zwłaszcza tym wszystkim co piszą o umieraniu starówki. Prawda jest prosta i ma dwa aspekty: 
po pierwsze - kolega będzie tak długo wstrzymywał wszelkie inwestycje w galerie do czasu aż Pan Waldemar C i spółka sprzedadzą centrum jakiemuś funduszowi, wtedy będzie można pochwalić się, że wreszcie, dla dobra Leszna, mieszkańców, starówki, etc udało się wreszcie doprowadzić do budowy nowego centrum... a wszystko dla wyborców;) 
po drugie - to czy starówka umiera, czy tez nie w ogóle nie jest uzależnione od kupców. Jest coś o czym się zapomina - prawa rynku. Jeśli ktoś chce kupować w lepszej atmosferze, pod jednym dachem, może i taniej, to wybierze galerię, niekoniecznie w Lesznie. W każdym mieście Starówki zmieniają swoje oblicze. Czas targów na rynku minął wieki temu i tak samo mina czas handlu na rynku. Rynek i Starówka mogą przekształcić się w centra, ale usługowe i kulturowe, ale to wymaga obniżenia stawek czynszu, czego jesteśmy powoli świadkami, a na co nie chce się zgodzić wąska grupa kamieniczników skupiona w grupie tkzw "obrońców starówki". Kto najgłośniej krzyczy jeśli nie właściciele kamienic i handlowcy mający tam swoje kamienice? Sprawa jest prosta - zamiast sklepów kawiarnie, puby, kancelarie, galerie, bardziej coś dla ducha, a nie ciała. Jak wygląda Rynek we Wrocku? Jak w Poznaniu? Tam życie kwitnie, ale nie za takie stawki jak teraz. I o dziwo, to co może ożywić Starówkę to pewnie najbardziej Galeria Goplana...
142. Dodane przez !!!, w dniu - 05-04-2012 22:33
Dodane przez Byk, w dniu - 05-04-2012 17:17 "Moim zdaniem na postawę Pana prezydenta ma wpływ C(...) a nie kupcy , którzy i tak będą musieli pozamykać swoje budy"!!! 100% Racji to nie kupcy blokują.Oni w tej grze już się nie liczą są za słabi teraz grają grube ryby o waszą kasę.KIEDY TO WRESZCIE ZROZUMIECIE LESZCZYNIACY???
143. Dodane przez i co wy na to?, w dniu - 05-04-2012 22:56
Największym kamienicznikem jest MIASTO LESZNO (właścicel więcej niż 100 lokali handlowych w centrum miasta!!! - Miejski Zakład Budynków Komunalnych)Prezydent ma o czym myśleć bo wpływy do kasy miejskiej spadają i wszyscy mieszkańcy na tym stracą!!!
144. Dodane przez książę, w dniu - 06-04-2012 00:10
ot typowy zaścianek
145. Dodane przez Jedyny, w dniu - 06-04-2012 00:24
Za pięknie brzmiały słowa Pana Prezydenta jeszcze kilka dni temu, że będzie uchwalony ten plan, ale zadziwiające, że mówił to z takim przekonaniem! Widocznie już znał finał, pomyśleli i wymyślili jeszcze kilka a może i kilkanaście miesięcy zarobku dla Galerii oraz próby reanimacji starówki, ale w to już chyba nikt nie wierzy... Martwi mnie tylko jedno, oni tak ostentacyjnie i nonszalancko sie zachowują. Jak gdyby nikogo się nie bali, może ten pomysł z CBA jest trafionym pomysłem, bo ta sprawa śmierdzi, i co ważne o tym się mówi nie tylko na górze, ale także na rynku kupując jaja.. Pozdrawiam i mimo wszystko Zdrowych Spokojnych Świąt zyczę.
146. Dodane przez STOP MALEPSZY STOP PSEUDORADA, w dniu - 06-04-2012 00:30
wstyd , NIEDOUCZENI RADNI DO DOMU - JESTEM ZA REFERENDUM .
147. Dodane przez HISTORYK, w dniu - 06-04-2012 07:09
UKŁAD LESZCZYŃSKI TO SIĘGA OD PRAWICY DO LEWICY I NA ZAD, WSZYSCY SĄ UMOCZENI , DLA TEGO KONIECZNE JEST REFERENDUM, DOŚĆ (...) RADNYCH I TYCH PROFESORKÓW PWSZ Z POLITYCZNEGO NADANIA.
148. Dodane przez radny, w dniu - 06-04-2012 00:34
dość kłamstw i obietnic bez pokrycia panie prezydencie.
149. Dodane przez maria, w dniu - 06-04-2012 00:35
tylko referendum o odwołanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
150. Dodane przez przyszły prezydent, w dniu - 06-04-2012 00:36
no to pogrzeb lewicy leszczyńskiej- gratulacje!!!!!!!!!!!!!!!!
151. Dodane przez cezary, w dniu - 06-04-2012 04:03
Może już dosyć plucia przez ignorantów i frustratów na Prezydenta naszego miasta,na mnie bo wybierałem Pana Prezydenta.Czym innym jest odpowiedzialność zbiorowa Radnych,których wiedza w tym temacie jest niewielka,a czym innym bezpośrednia Prezydenta,który ma obowiązek sprawdzić wszystkie aspekty podjętej decyzji.Brawo Panie Prezydencie.Rozwój miasta musi być mądry,stabilny,musi uwzględniać wszystkie skutki i koszty podjętej decyzji.Powodzenia. komentatorom życzę więcej rozsądku,bo nikt nie pisze o skutkach:komunikacji,zmiany struktury-jej kosztach,dochodach miasta i pozostałych mieszkańców,a przede wszystkim o oddziaływaniu na inne branże oraz wiele innych aspektów.Nie ma podanego czasu realizacji.Bez tych badań,trzeba nie mieć rozumu,żeby decyzje polityczne Rady Miasta uznawać za wspaniałe i cudowne.Nie będę komentował wypowiedzi niektórych komentatorów bo mi zwyczajnie wstyd,że posiadając O i jeszcze raz 0 wiedzy zajmują skrajne stanowiska
152. Dodane przez referendum, w dniu - 06-04-2012 08:26
ciekawi mnie jedna rzecz, czy pisanie o referendum to jest to samo co organizacja referendum. Podajcie jaką lokalizację i datę na pierwsze zebranie mieszkańców w celu organizacji takiego referendum. Czekam, bo chętnie na nie przyjdę.
153. Dodane przez Byk, w dniu - 06-04-2012 08:26
Pytanie do Pana Prezydenta : Ile będzie z podatku od nieruchomości z Galerii a ile jest od dziury w ziemi . Czy działalność Pana Prezydenta nie naraża na straty miasto Leszno
154. Dodane przez Sidor, w dniu - 06-04-2012 09:28
Myślałem że prezydent jest niezniszczalny będzie rządził jeszcze parę kadencji (lub jego ludzie).  
Mnie tam nie obchodzi czy będzie galeria czy nie, czy upadnie starówka czy nie. 
Ale wiele ludzi nie wybaczy prezydentowi i ekipie - kombinowania, kłamstwa, hipokryzji. Pozdrawiam byle do wyborów
155. Dodane przez zdegustowany, w dniu - 06-04-2012 09:37
Jestem zdegustowany tym co się dzieje w Lesznie. Prezydent zapomniał, że jest Prezydentem wszystkich leszczynian. Był nim gdy zbliżały się wybory, będzie gdy nadejdą następne. Cóż się dziwić jak ma takich doradców. 
Kibicowałem mu z całego serca - niestety następny, który kpi ze swego elektoratu. Ubolewa, że rząd obciął pieniądze i go oszukali i Leszno na tym straci. Jaki on biedny. Szkoda, że nie widzi jak sam obcina wpływy do kasy miasta, likwiduje stanowiska pracy i do tego sam OSZUKUJE mieszkańców. Jaki on biedny i pokrzywdzony przez wszystkich. Mam propozycję do radnych opozycji: a może warto wyjść do ludzi i pozbierać podpisy w celu odwołania Pana Prezydenta.
156. Dodane przez zatopiony, w dniu - 06-04-2012 09:58
także głosowałem na prezydenta ale skoro robi sobie takie numery też jestem za referendum! choc i tak cel osiągnął i będzie sie smiał wsysztkim w oczy bo wojewoda odrzuci uchwałe
157. Dodane przez do 155, w dniu - 06-04-2012 10:06
informuję wszystkich zainteresowanych, że w środę po świętach zostaną podane adresy miejsc, gdzie będzie można zbierać podpisy . 
Utworzony zostanie również specjalny komitet społeczny, bezpartyjny, który pociągnie całą sprawę.
158. Dodane przez wandzia, w dniu - 06-04-2012 10:09
i teraz widać, jak brakuje doświadczonych i mądrych radnych w tej nieudacznej leszczynskiej radzie - do domu nieudacznicy, mieszkańcy rozdają po raz kolejny.!
159. Dodane przez anka, w dniu - 06-04-2012 10:19
tylko referendum
160. Dodane przez Tutejszy, w dniu - 06-04-2012 11:45
gdyby 2 lata temu powstała G Goplana starówka by żyła,a miasto powinno zadbać o równe chodniki,jakaś fontanna na wzór wrocławskiej na rynku,odnowić ratusz,przecież latem jest dużo ogródków wiedeńskich.Ludzie chętnie by chodzili z galerii goplana na rynek,a tak mamy nieciekawą g Leszno na obrzeżach,a projekt Goplany wygląda przepięnie więc START DLA GOPLANY !
161. Dodane przez kupiec, w dniu - 06-04-2012 12:29
Wynajmuję lokal w centrum OD MIASTA 22 lata płacę średnio przez te lata 5200 zł na miesiąc- co daje kwotę 1,372,800 zł Pieniądze te wpłyneły do KASY MIASTA.Do tego podatki wynagrodzenia pracowników itd.WSZYSTKO PŁACONE W TYM MIEŚCIE (nie w Warszawie)Najstarszy pracownik jest od samego początku-o czymś to świadzczy bo w markecie tak długo nikt nie popracuje!!!Sądzicie że jestem całym złem tego miasta?Nie łączcie wszystkich kupców z Galerią Leszno i przekrętami!!!Ja byłem od samego początku za Goplaną.Proponowanao mi GL ale nigdy tam nie zainwestuję bo koszty są tam powalające w stosunku do czynszy na starówce, a to zmusiło by mnie do podniesienia cen o 50%.
162. Dodane przez Byk, w dniu - 06-04-2012 13:24
Proszę aby przeciwnicy Goplany nie wykorzystywali argument braku komunikacji , korków itd, to trochę śmieszne bo jaka jest komunikacja starówki , gdzie miejsca parkingowe Nowa Galeria może uratować miejsca pracy
163. Dodane przez starówkowicz, w dniu - 06-04-2012 16:07
Bardzo mądre i słuszne zachowanie Prezydenta - trzeba zrobić te badania!!! A pan Szczot z kolegami radnymi jak zwykle chciałby chodzić po omacku
164. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 06-04-2012 18:05
Pan Prezydent Tomasz Malepszy dobrze wie co robi. Do Jego nazwiska można dopisać wiele innych, którzy mają na starówce swoje lokale a do tego przenieśli się do galerii, no żeby nie było. To oni razem, cala ekpia wydaje sie blokować oba centra handlowe. No bo cóż z nich będą mieć? Prezydenta nie zdradzą i nie przeniosą się do goplany czy plazy. Zachowanie Prezydenta na sesji jest niegodne. To nie jest reżim, a z nas nikt więźniów nie zrobi! szykuje sie hryja nie z tej ziemi! Bo mieszkańcy Leszna (nie, nie Ci ze STARÓWKI, którzy w oczach Prezydenta mają najwięcej do powiedzenia, a do kasy za czynsz złotówki od lat nie wpłacają, którzy chcą, aby Leszno się rozwijalo mają serdecznie dość! Może czas wyjść na ulice?! z może referendum? KONIEC z tym oszukiwaniem, trzeba cos zrobić!
165. Dodane przez urbanista z zamiłowania, w dniu - 06-04-2012 18:08
Szanowny Panie 151 , zanim zarzuci się komuś ignoranctwo i nieuctwo w jakiejś kwestii dobrze poznać zakres swojej wiedzy w przedmiocie w którym zabiera się głos. Gdyby Pan znał w choć nie wielkim stopniu proces uchwalania planów miejscowych szczególnie tych w obrębie których znajdują się obiekty handlowe o powierzchni sprzedażowej powyżej dwóch tysięcy metrów, to wiedziałby Pan, że nie wyskakują one tak sobie jak króliki z kapelusza. Są efektem długiego i żmudnego procesu. Otóż zaczyna się to wszystko od opracowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, w którym analizuje się wszystkie aspekty przyjętych strategicznych rozwiązań rozwoju miasta , również te o których był Pan łaskaw wspomnieć. Trudno je wszystkie wymienić w tym miejscu, ale odsyłam Pana do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym rozdział 2. Art .10. punkt 1. I tak było w tym przypadku. Potem opracowuje się plan miejscowy i po przeprowadzeniu całej skomplikowanej określonej we wspomnianej powyżej ustawie procedury, dokonaniu wielu uzgodnień, konsultacji uchwala się go. Plany, które swym obszarem obejmowały lokalizacje Galerii Leszno i centrum TESCO jakiś dziwnym zrządzeniem losu miały więcej szczęścia i uchwalone zostały bardzo szybko. Natomiast Plan miejscowy obejmujący śródmieście z jakichś niewytłumaczalnych powodów się bardzo ślimaczy. Trwa to chyba już z 7-8 lat to chyba dość czasu by zapoznać się dogłębnie z tematem. Centra miast demoludu niestety nie rozwijały się tak jak miasta w Europie Zachodniej. Tam historyczne centra w naturalny sposób rozrastały się budując sukcesywnie infrastrukturę poprzez wznoszenie dużych obiektów handlowych z parkingami podziemnymi /najczęściej w historycznych układach urbanistycznych/ . Oprócz tego władze miast wychodząc naprzeciw potrzebom budowały też tę infrastrukturę. Można w nieskończoność wyliczać miasta europejskie gdzie pod placami miejskimi a nawet pod samymi rynkami wybudowano wielopoziomowe parkingi. I dopiero po nasyceniu inwestycyjnym w historycznych centrach w naturalny sposób zaczęły powstawać satelitarne centra na obrzeżach. U nas niestety proces został odwrócony. Powstają satelitarne centra przy niedoinwestowaniu starówki. Byłoby zdecydowanie lepiej gdyby najpierw powstał plan na śródmieście a dopiero potem na obrzeża. Niestety nie ten facet co trzeba był właścicielem gruntu po Goplanie i nie ten co trzeba był właścicielem młynów przy ulicy Przemysłowej. Bez względu na intencje Pana Prezydenta myślę ze stało się bardzo źle, że ten plan nie wejdzie w życie. Leszczyńska starówka po fazie zapaści w końcu się odrodzi tyle ze będzie to proces długotrwały. Przypomina mi to sytuację gdy rajcy Śmigla w trosce o laktację śmigielskich krów zablokowali budowę kolei przez miasto. Konsekwencje tej decyzji pokutują do dnia dzisiejszego
166. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 06-04-2012 20:11
Panie Prezydencie WSTYD jak Pan moze - nie mam wątpliwości w układ leszczyński. Jak można odwołać Prezydenta?
167. Dodane przez mieszkanec miasta, w dniu - 06-04-2012 20:18
165 - śiwetna wypowieź i to jest sedno sprawy.BRAWO!!!
168. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 06-04-2012 20:18
potrzebne jest 10% głosów by zrobić referendum i pozbyć sie stronniczgo prezydenta. To było przgięcie
169. Dodane przez zdegustowany, w dniu - 06-04-2012 20:34
Kupcy z tym blokowaniem nie mają z tym nic wpólnego.To są biznesy o wiele większe niż oni są wstanie "przełknąć".Kupców leszczyńskich już praktycznie nie ma.Teraz lody kręcą grube ryby zasłaniając się nimi.Co za wyrafinowana obłuda!!!
170. Dodane przez miler, w dniu - 06-04-2012 20:45
Sądze że radni powinni przygotować jak najszyciej taki wniosek bo Prezydent stracił poparcie mieszkanców
171. Dodane przez Tadeusz Mazurek, w dniu - 06-04-2012 20:58
Jestem za Odwołaniem Prezydenta Malepszego takiej krytyki pod adresem Tomek jeszcze nigdy nie było facet poprostu sie wypalił głosowałem na niego ale teraz przyznaje sie do błędu aż mi głupio przed znajomymi że ktos taki rzadzi tym naprawde fajnym miastem
172. Dodane przez jan777, w dniu - 06-04-2012 21:00
WITAM Czy są szanse że Wojewoda nie cofnie tego Planu?????????????????
reklama
173. Dodane przez mieszkaniec tej wsi, w dniu - 06-04-2012 21:07
Pani Prezydencie pokazał Pan swoje oblicze - myslę że dla pana to koniec ile Pan może utrzymwać ten układ - kpina jak pan może tak kłamać a tak pan obiecywał... 
czy panu nie wstyd przed mieszkańcami - dość układów nie chcemy stronniczego prezydenta delikatnie mówiąć
174. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 07-04-2012 00:10
Panie Prezydencie -załamał mnie Pan swoim postepowaniem nigdy bym się nie spodziewała że może pan tak postąpić - to już jest osiągnięte dno - szkoda że po tylu latach wychodzi prawda i co Panu obiecali żeby w taki dziecinny sposób zachowywał się Prezydent Miasta - wstyd. Mieszkańcy co innego a Pan pokazał o jaką stawkę idzie gra ... i po której stronie Pan stoi. 
Skandaliczne zachowanie - jak mozna na takim stanowisku okazywać taką stronniczość. I co mamy uwierzyć że bezinteresownie.Szkoda że pan ma nas wszystkich głeboko w ...
175. Dodane przez Mika, w dniu - 07-04-2012 00:53
O co taki szum nie ma parkingów w Lesznie może pan Jessa zrobiłby parkingi na Królowej Jadwigi i po kłopocie a przez ten czas jak teren stoi pusty coś by zarobił.
176. Dodane przez 12345, w dniu - 07-04-2012 02:19
Jak bardzo trzeba być zdesperowanym aby podiąć taką decyzję będąc na takim stanowisku? Kolega będzie miał duży dług wdzięczności - a mieszkańcy? no cóż jakoś przeboleją jak zawsze.
177. Dodane przez jj, w dniu - 07-04-2012 10:32
Szanowni Państwo.Jak widać powyżej sprawa dotyczy wszystkich mieszkańców Leszna , bez wzgledu na wiek i miejsce zamieszania ( dzielnia) . Jasno z tego wynika , że należy zorganizować grupę inicjatywna , która zajmie się wnioskiem ( zbieranie podpisów ) nad przystapienie do referendu " odwołanie Prezydenta MIasta Leszna ". Miarka sie ptrzebrała . Pan Prezydent dał dowód na istnienie " leszczyńskiego układu" . Mam nadzieje ,że szansa na zmiane sostanie wykorzystana .
178. Dodane przez miuuuuuuuuuuuuder, w dniu - 07-04-2012 11:58
to chyba absolutny rekord niezadowolenia mieszkańców z naszewgo Prezydenta TAK ŹLE JESZCZE NIE BYŁO POPIERAM WASZE KOMENTAŻE POPIERAM REFERENDUM
179. Dodane przez PROFESOR GAJNY, w dniu - 07-04-2012 14:30
CO NAPRAWDĘ SIĘ STAŁO- przede wszystkim wyszło na jaw, że Prezydent Leszna wbrew wielu deklaracjom okazał się w pełni zależny od grupy biznesowych kolesiów. 
Poza tym ujawnili się ci , którzy na serio trzęsą miastem i wszyscy wreszcie się dowiedzieli, że kupcy to jedynie zasłona dymna Pana Ciesiółki i spółki. 
Dowiedzieliśmy sie również , że ci ludzie w swej bezwzględności potrafią posunąć się bardzo daleko i ostatnie o co im chodzi to interes mieszkańców i miasta. 
Dowiedzieliśmy się wreszcie tego co najważniejsze, a mianowicie że straciliśmy kolejne dwa lata i nie chcemy tracić następnych dwóch - WIĘC DO REFERENDUM DRODZY MIESZKAŃCY , PRZECIW GRUPIE KOLESIOWYCH INTERESÓW I MIERNEMU PREZYDENTOWI.
180. Dodane przez MARIO, w dniu - 07-04-2012 15:16
DO RADNYCH PROSZE WAS O WOTUM NIEUFNOŚCI DLA PREZYDENTA!!!
181. Dodane przez xyz, w dniu - 07-04-2012 16:54
pytanie do prawników: na jakiej podstawie Prezydent odmówił przedstawienia na Radzie projektu planu zagospodarowania dla Centrum m. Leszna? próbował się tego dowiedzieć Pawlaczyk i Szczot, ale ani Prezydent ani prawnik miasta nie wskazali odpowiedniego pkt.  
Może nie miał takiego prawa???
182. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-04-2012 18:47
Panowie Pawlaczyk i Szczot to my was wybraliśmy , zeby zakończyć kolesiostwo w Lesznie. Jak widzicie układ istnieje i żądamy natychmiastowego zakończenia tej zabay. Myśle ze szybko posłuchacie woli mieszańców i doprowadzicie do referendum w sprawie odwołania Prezydenta - a my odpowiednio zagłosujemy. Ten Pan nie może reprezentować Leszna, jego dalsza prezydentura to będzie kpina dla wszystkich mieszańców. A was Panowie radni jeśli nie zadziałacie to też rozliczymy (choc mam nadzieje że poprzez takie potraktowanie Was przez "naszego" prezydenta spowoduje że szybko podziałacie- bo potraktował Was i Nas jak kupę ...)  
Czekamy ma reakcję - zobaczcie na komentarze, a elka puszcza wszystko przez cenzurę, wię można sobie było wyobrazić jak mieszkańcy opinowali by w tej sprawie.
183. Dodane przez Mariusz, w dniu - 07-04-2012 18:59
Bzdury piszecie!!!! Na starówce to najwięcej jest psich odchodów po waszych psach, a kolo marketow nie ma ich wcale szanowni miszczanie.
184. Dodane przez jasiu, w dniu - 07-04-2012 19:05
dlaczego zakrywa się prawą stronę komentarzy - czy to kolejna próba wpływu na opinię mieszkańców Leszna jak to zrobił w samym tytule wszystkowiedzący Pan A....k. On już wie że uchwała będzie unieważnione. P.A....k opanuj się -trochę więcej uczciwości w ocenie faktów.
185. Dodane przez czc, w dniu - 07-04-2012 20:00
proszę poprawić błąd na stronie . Prawa kolumna zakrywa wpisy !
186. Dodane przez Jook, w dniu - 07-04-2012 22:39
Wstyd mi że mamy takie prezydenta ;(
187. Dodane przez jan z rodziną, w dniu - 08-04-2012 07:52
czekamy na referendum
188. Dodane przez jarosław, w dniu - 08-04-2012 08:26
W tym tłumie zawistnych krzykaczy,życzących wyłącznie tego by inny się potknął jak nie było rozumu tak nie ma
189. Dodane przez Mariusz, w dniu - 08-04-2012 10:31
A ja nie chcę dokladać niby  
'super handlowcom" w śródmieściu z moich podatków rencisty. Brawo Panie Prezydencie! Niech sobie sami naprawiają co naknocili no i posprzątają te kupy po psach ktorych najwiecej jest kolo nich.
190. Dodane przez michalina, w dniu - 08-04-2012 13:46
WSTRETNY TEN PREZYDENT
191. Dodane przez z, w dniu - 09-04-2012 19:05
Grupa kolesi co kecą ten interes to nie wszyscy kupcy!!!Uczciwi kupcy też są i robią dużo dobego dla tego miasta.Nie wrzucajcie wszystkich do jednego worka!Mój znajomy jest kupcem i trochę mam o tym pojęcia. Wkurzają mnie te komentarze ludzi nie znających realiów.Kupcy nic nie blokują są zbyt słabi i nikt ich o zdanie nie pyta.Są inne grupy zainteresowane zablokowaniem konkurencji.Inwestując miliony trzeba dbać by nie wyrosła konkurencja.PRAWDA?To nie kupcy wybudowali GALERIE LESZNO ,a że są tacy co tam "umoczyli"to inna sprawa.TO NIE KUPCY BLOKUJĄ GALERIĘ GOPLANA!!!HASŁO KUPCY CHCĄ ZABLOKOWANIA TO CZYSTE MYDLENIE OCZU!!!Łatwe proste i chwytające hasełko pod publikę.
192. Dodane przez Jan, w dniu - 12-04-2012 14:18
Kiedyś u Pana Fąfary (jak jeszcze żył) kupowałem baterię do zegarka. Wywiązała się dyskusja na tema starówki . Śp. Pan Fąfara wypowiedział następujące słowa "proszę pana ja pamiętam czasy przedwojenne ,przyjdzie czas , że na rynku 60% sklepów upadnie, a czynsz za sklepy będzie po kilkadziesiąt złoty za metr kwadratowy". Prorocze to były słowa
reklama
193. Dodane przez Piotr, w dniu - 19-02-2013 21:27
Minął kolejny rok, a dziura na ul. Królowej Jadwigi przypomina Księżyć. Czy ktoś wie czy plan zagospodarowania w końcu został zatwierdzony i co dalej jak długo mieszkańcy Sródmieścia będą mieszkali w takich warunkach?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj