Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Trybunał zdecyduje o losie działkowców

Trybunał zdecyduje o losie działkowców

27.06.2012. Radio Elka, Marcin Hałusek
dzialki.jpgDziałkowcy z niepokojem czekają na jutrzejszą decyzję Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych. Jeśli Trybunał ją zniesie, dla działkowców nastaną ciężkie czasy - stracą większość przywilejów. Polski Związek Działkowców sformułował oficjalny protest, w którym stanowczo sprzeciwia się jakimkolwiek zmianom. Także przy wejściach na teren leszczyńskich ogrodów pojawiły się ulotki z treścią protestu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zdaniem działkowców próba uchylenia ustawy z 2005 roku, to kolejny zamach na ich prawa. Ustawa zabezpiecza przywileje i obowiązki oraz reguluje korzystanie z działek. - Określa przede wszystkim prawa własności. Działka
jest formą świadczenia socjalnego państwa. Dzięki temu działkowcy nie płacą podatku gruntowego. Ustawa między innymi reguluje także kwestię likwidacji działek pod cele publiczne. Tak więc zakwestionowanie ustawy oznacza pozbawienie działkowców ochrony prawnej
- wyjaśnia Magdalena Klessa dyrektor biura Okręgowego Zarządu Polskiego Związku Działkowców w Poznaniu.

Działkowcy obawiają się, że uchylenie ustawy spowoduje obciążenie ich dodatkowymi, bardzo dużymi kosztami z tytułu czynszów i podatków, a także umożliwi skarbowi państwa czy gminom likwidację ogrodów i wykorzystanie terenów na cele komercyjne. „Koniec ustawy o ROD, to koniec ogrodów działkowych w Polsce!” - czytamy w oficjalnym proteście.

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w tej sprawie zapadnie w czwartek 28 czerwca. Działkowcy nie wyrokują póki co jakie kroki podejmą jeśli decyzja Trybunału będzie dla nich niekorzystna. (mah)
 
Komentarze (39)
1. Dodane przez Zb, w dniu - 27-06-2012 10:24
Pierwszy krok do prywatyzacji działek !! tak trzymac!! 
Wole aby kasa z podatku od gruntu pozostała w Gminie a nie w Zarządach ROD
2. Dodane przez Dzialkowiec, w dniu - 27-06-2012 10:57
Należy je sprywatyzować z możliwością budowy ,by państwo nie poniosło kosztów odszkodowań.
3. Dodane przez Jan, w dniu - 27-06-2012 11:24
NAJWIECEJ OBAW MAJĄ DZIAŁACZE Z ZARZĄDÓW NA CIEPŁYCH POSADACH.OGRODY BYŁY KIEDYŚ OSTOJĄ SPOKOJU ZIELENI.OBECNIE ROZJEŻDŻANE SĄ SAMOCHODMI DZIAŁKOWICZÓW KTÓRZY SĄ ZA LENIWI BY IŚĆ OD BRAMY PIESZO A ZARZĄD NIE REAGUJE NA PROTESTY W TEJ SPRAWIE!!!
4. Dodane przez do 1,2,3, w dniu - 27-06-2012 12:06
Cieszycie się z czyjejś niedoli co ? byle komuś dokopać ? dobrze ze komus bedzie teraz źle ? Nie boj zaby jeden z drugim, podatek katastralny rzad wam szykuje od kazdego metra kwadratowego wlasnosci bedziecie placic nowy podatek .
5. Dodane przez Do Jana, w dniu - 27-06-2012 13:59
Drogi Janie sam masz działkę od ulicy masz wjazd od ulicy więc masz blisko nie musisz jechać samochodem odsyłam ciebie za tem do regulaminu ROD który to mówi ,że w ogrodach po za miastem o standardzie rekreacyjnym a taki statut mają nasze działki można wjechać samochodem ,ale pod warunkiem,że każdy z nas ma bramkę wjazdową na swój ogródek podmienianie złośliwe kłódki od bramy jest czystą złośliwością i powinno być karalne.Podaj mi swój nr działki to się chętnie z tobą zamienię mi nie będzie przeszkadzać to,że inni jadą koło mnie , pylicy też nie dostanę od tego kurzu.Sam Pan prezes ma autko i też nim wjeżdża na swój ogródek.Chciał bym widzieć czy ze swoimi sąsiadami też tak wojujesz jak z działkowiczami ROD_ (...)
6. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 27-06-2012 12:51
Metr kw. ziemi kosztuje ok. 200 zł. I każdy właściciel domu z ogrodem musi sobie sam zarobić na ziemię na której sadzi warzywa lub rośliny ozdobne. Zakup ogrodu o powierzchni 10 m x10m czyli 100 metrów kw. to koszt 20 tysięcy złotych plus roczny podatek od gruntu. Działki o którym mowa są większe . Działkowcy korzystają z działek za niewielką opłatą a handlują działkami miedzy sobą co korzyści finansowych gminie nie przynosi. Ziemia należny do miasta wiec tak naprawdę działkowcy maja marchewkę dzięki podatkom od gruntu płaconym przez tych , którzy maja własne domy z ogrodem. Czyli bogatszy stwarza biedniejszemu okazje do zaoszczędzenia kasy. No cóż , komuna bardzo zdemoralizowała w Polsce wiele grup społecznych i zawodowych. PRECZ Z KOMUNĄ !!  
BRAWA DLA PO. Jest jednak nadzieja na państwo obywatelskie :)
7. Dodane przez zosia, w dniu - 27-06-2012 13:10
działki to ostatnia część spadku po komunie, która jeszcze nie została rozgrabiona, ALE BĘDZIE RZEŹŹŹŹŹŹŹŹŹŹŹŹŹŹX!!!!!:)
8. Dodane przez Aleksa, w dniu - 27-06-2012 13:54
Skad taka nienawiosc do wlascicieli ogrodków ? przeciez 90 % to emeryci starzy ludzie dla ktorych dzialka to ostatnia oaza spokoju na ktorej dozywaja swoich dni . Jeszcze raz sie pytam kto zaszczepil u was taka nienawisc do blizniego swego ?? Chazarska nienawisc w was tkwi do wszystkiego co dobre i piekne a przedwszystkim pogarda dla ludzi starszych , biednych i chorych !!
9. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 27-06-2012 14:39
Do Aleksy - kom. 8. 
Starzy , biedny i chorzy !! ludzie nie maja ani sił ani zdrowia aby uprawiać ogródek.  
 
Z działek korzystają tacy jak Ty , którzy chętnie chorych i starych Rodziców wywożą tam aby od nich odpocząć w domu.
10. Dodane przez stary, w dniu - 27-06-2012 14:42
Działki to nir ostatni spadek po komunie!! Zostały jeszcze odbudowane z pożogi wojennej domy, ba całe miasta1 to tez trzeba zburzyć!!! Pobudujemy inne, nowe. Napewno gorsze ale nasze nie komusze. PARANOJA!
11. Dodane przez TED, w dniu - 27-06-2012 14:55
Dziadki boją się o posadki.Drugi PZPN.
reklama
12. Dodane przez marek, w dniu - 27-06-2012 14:57
towarzysze na was już czas
13. Dodane przez piotr, w dniu - 27-06-2012 16:00
ostatni spadek po komunie ? to (...) ! wyburzcie 80 % blokow w lesznie , wyburzcie szpital i wyburzcie stadion a takze wiekszosc drog, szkoł i przedszkoli bo wszystko to zbudowala komuna!
14. Dodane przez EB, w dniu - 27-06-2012 15:36
Zgadzam sie z tym, że mozna opodatkować grunt, na którym są ogródki działkowe. Tylko, że nowe przepisy przewidują też, że ziemię działkowiczów bedzie można zabrać na cele komercyjne czytaj oddać deweloperom pod budowę domów czy sklepów. I nikt sie nie będzie pytał czy działkowicz sie z tym zgadza czy nie. A często działka uprawiana jest przez kilka pokoleń w rodzinie. Ma więc wartość nie tylko finansową ale przede wszystkim emocjonalną. Do kom.6 Chciałabyś wybudować dom a potem go oddać bo ktoś tam na górze wymysli sobie, że w tym miejscu będzie przebiegac droga? Bo to mniej wiecej to samo - wkładasz pieniądze, pracę a potem ktoś ci to zabiera, bo takie prawo:(
15. Dodane przez Rafał, w dniu - 27-06-2012 15:41
Mieszkam w pobliżu ogródków działkowych i tak naprawdę uwielbiam zapach dymu z kopcących ognisk działkowiczów, bardzo lubię, gdy wracając z działek wrzucają swoje śmieci do mojego kubła lub wyrzucają je na przyległej do działek ulicy, wreszcie nie mam nic przeciwko temu, że od czasu do czasu ukradną z mojego ogrodu przepięknie kwitnące krzaki azalii i pozostawiają ślady prowadzące wprost na działki 
i tak ich lubię ...
16. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 27-06-2012 16:29
Do kom. 14  
Nikt nie zabierze domu właścicielowi , który legalnie na swojej działce za swoje pieniądze mając wszelkie niezbędne zezwolenia wybuduje dom. A jeśli przebiegać ma droga przez cudza własność to państwo musi wykupić grunt z zabudowaniami. Takie jest prawo. Wielu rolników dorobiło się fortuny sprzedając grunty pod drogi i autostrady !! 
Jeśli ktoś dopuści się samowoli budowlanej to jest to jego problem. W Niemczech problem samowoli budowlanej nie istnieje ale Niemcy po wojnie wzięli się ostro do roboty a Polacy mając wspólnego wroga - Niemca , przy czym niektórzy maja go do dziś , liczyli , ze przyjdą następni czyt. następne pokolenia i dadzą.  
Ogródki działkowe przeznaczone były pod uprawę warzyw i owoców. Sugerujesz ,ze można na działkach znaleźć marchewki sprzed 30 lat ? A jeśli ktoś posadził na cudzym gruncie wartościowe drzewka lub wybudował bez zezwolenia domek to zrobił to na własną odpowiedzialność. Na własnym ogrodzie możesz sadzić a działki nigdy własnością użytkowników nie były wiec nie porównuj praw właściciele do praw użytkownika , bo użytkownik praw właściciela nie posiada. To tak jakbyś pożyczył koledze samochód na tydzień a po tygodniu kolega mówi , ze samochód jest jego bo 3 razy był na myjni ;)
17. Dodane przez DZIALKOWIEC, w dniu - 27-06-2012 16:31
Cala Polska Polak Polakowi najgorszym wrogiem.W niedziele w pierwszej lawce siedzi,a w poniedzialek juz wszystkich nie cierpi wSTYD.
18. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 27-06-2012 16:46
Jeszcze do kom. 14  
Czy wiesz jaka wartość emocjonalną ma samochód kumpla umyty własnoręcznie 3 razy w ciągu tygodnia ;);)
19. Dodane przez nowak, w dniu - 27-06-2012 16:51
Jacy ludzie są prymitywni. Nie potrafią zrozumieć, że to oni mają być bogatsi a nie gmina. Przez takich właśnie jest bieda i nędza w tym kraju i rządzą ciagle komuniści.
20. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 27-06-2012 17:09
Do kom. 10  
Nawet nie rozumiesz co czytasz wiec tym bardziej nie wiesz co napisałeś. 
Nie odróżniasz dóbr materialnych , które powstały w czasie komuny od przywilejowy niektórych grup społecznych ( typu działkowcy ) lub zawodowych ( wcześniejsze emerytury mundurowych itp.) 
Wartości materialne typu mieszkania , drogi , szpitale , przedszkola są związane z rozwojem cywilizacyjnym człowieka.Natomiast przywileje określonych grup społecznych są niezgodne z prawami człowieka ( są niezgodne z Konstytucja RP)
21. Dodane przez EL, w dniu - 27-06-2012 17:57
jeśli posiadanie działki jest przywilejem i należy go odebrać bo stworzyła go komuna ,to zabierzmy rownież zasiłki rodzinne.doplaty do przedszkoli.Jak zabierać przywileje to zabrać wszystkim i wszystko,i nie narzekać,że dzieje mi się krzwda.Będziemy wtedy wszyscy równi i na równych prawach.
22. Dodane przez pix, w dniu - 27-06-2012 18:03
pozdrowienia dla gospodarza działek Bratek-dozynkowa typowy Anioł (ale ten z filmu)
23. Dodane przez Władek, w dniu - 27-06-2012 18:51
Zmieniając ustawę "działkową" państwo powinno dać działkowcom prawo nabycia działek na preferencyjnych warunkach, jak to miało miejsce w stosunku do nieruchomości Skarbu Państwa w ustawie z 15.12.2000 r. Mozna wtedy było wykupić zajmowane mieszkanie za 5%  
Działki nigdy nie powinny być łatwym kąskiem dla bogaczy.
24. Dodane przez DO KOM - 9. Dodane przez GOŚKA,, w dniu - 27-06-2012 20:31
Jesteś idiotka i tyle.
25. Dodane przez xyz, w dniu - 27-06-2012 21:38
Co mi tam, niech ludzie maja te swoje ogrodki, sprawia im dziabanie w ziemi, niech dziabia. Dzialki byly, niech beda. Przynajmniej troche zieleni w miescie.
26. Dodane przez a, w dniu - 27-06-2012 22:13
ci co nie maja dzialek najwiecej sie tu wypowiadaja bo z zazdroscia patrza jak inni sobie w weekend moga na dzialce przy grilu posiedziec a oni nie moga ciekawe czy na miejscu dzialkowcow by tak mowili pewnie nie ale co jak ktos cos ma to trzeba mu to zabrac z zazdrosci piszecie ze dzialki sa po komunie a sami jak sb zeby kogos podkablowac zeby tylko nie mial lepiej
27. Dodane przez POGROMCA CHOMIKÓW, w dniu - 28-06-2012 11:29
do kom 6 gosia rozumowanie kurczaka widze ze to twoja specjalnoś współczuje rodzinie . za komuny otrzymywało sie wyjazdy rodzinne , pobyty w domkach zakładowych dawano ludziom min działki i mieszkania!! a kapitalizm ?niech mi ktoś powie co komu dał?kapitalizm polega na zabieraniu wiec jak ktoś gdacze precz z komuną to nie rozumie co mówi z resztą ja sie nie dziwie kuryy tak mają. Co do działek jestem działkowcem i powiem łapy precz od działek bo to jedyna forma dla ludzi z bloków by mieć stycznosć z realizowaniem sie i kontaktu z przyrodą jak wiele radosci płynie z tego jak w oczach tworzy i pieknieje ogród twoich marzeń nie pozwólmy by ktos te radośc odbierał ludziom bo PO szuka pieniedzy dla złodzieji
28. Dodane przez młody działkowiec, w dniu - 28-06-2012 12:11
najlepiej pozabierać ludziom działki, niech się kiszą cały rok w blokach z balkonami metr na metr...a na miejscu ogródków wybudować im kolejne centrum handlowe żeby mieli co robić popołudniami i w weekendy. Paranoja!
29. Dodane przez e, w dniu - 28-06-2012 12:15
Mam działkę kilka miesięcy, wydałem na nią całe oszczędności, żeby moja 4-miesięczna córeczka miała własną piaskownicę. Po prostu nie stać mnie na dom z ogródkiem.
30. Dodane przez Ryszard, w dniu - 28-06-2012 12:16
Komu przeszkadza mój rządek rzodkiewki i sałaty????
31. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 28-06-2012 13:29
Myślę , ze jest rozwiązanie proste i zadowalające wszystkich : każdy działkowiec zatrzyma działkę w zamian za oddanie jednego pokoju w swoim mieszkaniu osobie bezdomnej lub korzystającej z pomocy MOPS-u. 200 metrów działki to wartość około. 40 tysięcy czyli równowartość pokoju o powierzchni 10-12 metrów kw. Cos za cos. Trzeba się dzielić i dawać innym , gdy się wszystko ma. A działkowcy wszystko maja wiec muszą pomagać tym , którzy nie mają , bo tak działała komuna. Bezdomni zazdroszczą Wam balkonów metr na metr , ciepła w domu nawet gdy w zimie wyjedziecie na tydzień , sprzątaczki na klatce schodowej i bezpłatnej działki. W ich pojęciu żyjecie jak królowie.Po kilku latach "Wasz" bezdomny będzie przekonany , ze pokój w którym mieszka jest jego , podobnie jak Wy dzisiaj jesteście przekonani , ze działki są Wasze. Jestem ciekawa w jaki sposób pozbylibyście się intruza :) :) Czekam szczególnie na odpowiedzi autorów komentarzy 27, 28 , 29 ;)
32. Dodane przez do 20, w dniu - 28-06-2012 13:39
Zmiana ustawy "działkowej" to pierwszy krok do fizycznej likwidacji ogrodków dzialkowych - tak jest ze wszystkim w Polsce, tzw komercjalizacja np szpitali to ich likwidacja ..to co zostalo najlepsze po PRL u jest likwidowane powoli ale skutecznie ..Niedlugo Lasy Panstwowe beda zliwkidowane i Poczta Polska..
33. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 28-06-2012 15:52
Słuchałam wystąpień stron przed trybunałem online na stronie http://www.trybunal.gov.pl/index2.htm - trzeba wejść w link transmisja i jak się okazuje grunty przekazane pod działki to często były chwilowe nieużytki przekazane działkowcom czasowo na czas nie krótszy niż 5 lat ale z założeniem , ze wszystkie urządzenia muszą mieć charakter czasowy czyli nie mogą być trwale połączone z gruntem. W przypadku zagospodarowania działki niezgodnie z przeznaczeniem gmina nie ma obowiązku wypłacać działkowiczom odszkodowania. Właścicielami gruntów z których korzystają działkowicze w zdecydowanej większości są miasta , które maja prawo upomnieć się o swój grunt.  
Czyli sadzić na działkach można tylko warzywa, stawiać doniczki oraz konstrukcje drewniane przenośne typu huśtawki , piaskownice które można łatwo zdemontować.  
Działkowcy płacą składkę w wysokości 219 groszy za metr kw rocznie czyli przykładowo za 100 mkw 21,90 zł itd. 
W Poznaniu gdy pod budowę stadionu wykupywano działki , które właściciele nabyli zgodnie z prawem odszkodowanie za altany otrzymali tylko ci , którzy postawili je zgodnie z prawem budowlanym czyli do 25 mkw. Kto miał większą czyli nielegalnie wybudowana altanę , której budowa wymaga zgody nadzoru budowlanego, odszkodowania nie otrzymał , bo zostało to potraktowane jako samowola budowlana a samowola budowlana najczęściej kończy się rozbiórką. Kto się do wymogu nie zastosuje rozbiórkę przeprowadza się z urzędu na koszt właściciela :) 
 
Decyzja trybunału zostanie ogłoszona 11 lipca o godz.9  
Pozdrawiam działkowców - "Wasze" ogródki są naszą własnością :)
34. Dodane przez eeetammm..., w dniu - 28-06-2012 20:38
zabierzcie babci dowód to już było... 
zabierzcie babci działkę to będzie hit!!! 
prawda jest taka że działki powinny zostać a ci co je mają powinni je wykupić na własność i robić co im się żywnie podoba czy to postawić n=basen czy dom z ogródkiem!!!!!!!
35. Dodane przez do 31, w dniu - 28-06-2012 20:48
myślisz ze jakis bezdomny skorzysta na likwidacji działek? Naiwniak!!!  
Też kup sobie działkę zamiast biadolić z zazdrości
36. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 29-06-2012 08:24
Do kom. 35  
Mowa o sprawiedliwości a Ty mylisz pojecie sprawiedliwości społecznej z zazdrością , bo sam pewnie innym zazdrościsz a pojecie sprawiedliwości jest Ci obce. 
Ten , kto kopił własny dom z ogrodem często musi przez lata spłacać kredyt aby oglądać pięknie kwitnące kwiaty na ogrodzie lub grillować. Tymczasem korzystający z działek maja to samo w cenie 21,90 za 100 metrów kw.rocznie i śpią spokojnie.  
Ja nie mam nic przeciwko wykupieniu działek przez ich użytkowników ale po cenie rynkowej.
37. Dodane przez j.m, w dniu - 30-06-2012 14:15
Zle gadają ci co ne mają działe , albo ci bogacico by uczciwie mogli wybudowac super market w tym miejscu oczywiscie wykupili by to za uczciwe pieniondze,cięzko zarobione , a bieda do roboty jaki oni mają czas tam na tych działkach,trzeba robic na pana a nie odpoczywać . Naprawdę komuno wróc.TERAZ TO JEST SIEDEMNASTOLETNI KAPITALIZM A NIE DEMOKRACJA. Na zakończeie "Działkowcy wszystkich działek łączcie się"
38. Dodane przez kkk, w dniu - 30-06-2012 14:32
jestem za tym aby właścicielom działki sprzedać za 5% jak lotnisko. W Polsce nie ma sprawiedliwości dla tych biednych ludzi, którzy zarabiają ok1500 zl
39. Dodane przez Andrzej z Leszna, w dniu - 04-07-2012 22:48
Działki nie są spadkiem po komunie, pierwsze dzialki w Polsce powstały 160 lat temu w Koźminie. 
Na podobnych zasadach jak u nas są działki w Niemczech.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj