Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartKościan Będzie remont, pociągi pojadą wolniej
Będzie remont, pociągi pojadą wolniej
Będzie remont, pociągi pojadą wolniej
03.09.2012. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
Rozpoczęły się prace związane z modernizacją linii kolejowej Poznań - Czempiń. Na razie realizowany jest kontrakt na system sygnalizacyjny. Za dwa miesiące ma zostać podpisana umowa na rozebranie starej linii kolejowej i zbudowanie jej od nowa.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Modernizacja trasy to ogromna inwestycja, warta kilkaset milionów złotych. Jest to część większego projektu. Chodzi o modernizację linii kolejowej między Poznaniem a Wrocławiem tak, aby przejazd pomiędzy tymi miastami trwał około 1 godziny i 40 minut. - Tak ma być do końca 2014 roku. Modernizacja pozwoli pociągom pasażerskim
na rozwijanie maksymalnej prędkości 160 km/h- tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK SA - Pasażerowie na pewno skorzystają na tej inwestycji, chociaż na początku trzeba się liczyć z utrudnieniami, m.in. z potrzebą wyłączenia pojedynczych torów na dwutorowych szlakach. W takiej sytuacji pociągi będą jeździły wahadłowo po jednym torze. To znacznie wydłuży czas dojazdu do Poznania, dlatego dla pasażerów dojeżdżających np. z Kościana do Poznania remont to dobra i zła wiadomość. - Jakieś dwa lata temu jeździłem 40 minut do Poznania, a teraz ma to trwać ponad półtorej godziny. Jeżdżę pociągiem o 5.20, a teraz, żeby dojechać na 8.00, będę chyba musiał wstawać o 2.00 w nocy, żeby dojechać, bo z Poznania mam jeszcze spory kawałek do pracy - mówi mieszkaniec okolic Kościana, który pracuje w stolicy Wielkopolski - Ale w końcu kiedyś muszą to zrobić. Jeżeli teraz nie zaczną tego remontu, to za chwilę w ogóle nie będzie można jeździć, bo te tory wyglądają tak samo jak dworce - po prostu beznadziejnie. PKP jest na etapie procedur przetargowych. Umowa na modernizację najprawdopodobniej zostanie podpisana na przełomie października i listopada. Od tego momentu wykonawca ma 27 miesięcy na realizację umowy. (mon)
1. Dodane przez ja, w dniu - 03-09-2012 16:10 1h40min to już jest! ale między Lesznem a Poznaniem
2. Dodane przez zosia, w dniu - 03-09-2012 16:59 tylko współczuć, zwłasza, że pociągami jeździ już tylko biedota, ktoś z kasą do pracy 3 godziny nie jeździ
3. Dodane przez kwaczor, w dniu - 03-09-2012 17:25 Tym co za chwilę będą krzyczeć że aż 100 minut, to przypomnę, że do modernizacji pozostanie odcinek Czempiń-Rawicz i dopiero po jego ukończeniu uzyskamy obiecane 75 minut.
4. Dodane przez greg, w dniu - 03-09-2012 18:03 To ile będzie się jechać między kościanem a poznaniem? Może kupię w tej sytuacji dobry rower, będzie szybciej... Tragedia
5. Dodane przez pasażer., w dniu - 03-09-2012 18:28 Wielka szkoda że nie remontują na odcinku Poznań -Koscian.Dla nas to marna pociecha że do Czempinia pojedzie z prędkością 160km/h.Niestety przez dwa lata czeka nas mordęga.
6. Dodane przez Piotr Leszno, w dniu - 03-09-2012 20:36 Heh- ciekawe ile wiaduktów pobudują w Lesznie w ramach tej modernizacji linii Poznań-Wrocław. Jakość przejazdu na Wilkowickiej woła o pomstę do nieba.
7. Dodane przez W malinach, w dniu - 03-09-2012 22:21 Japonia była pierwszym krajem, który rozpoczął prace nad systemem kolei dużych prędkości. Budowa pierwszego odcinka, pomiędzy Tokio i Osaką (TMkaidM Shinkansen) rozpoczęła się w 1959 roku. Oficjalne otwarcie nastąpiło 1 października 1964 roku. Linia odniosła olbrzymi sukces, przewożąc 100 milionów pasażerów już po niecałych trzech latach (13 czerwca 1967 roku), a miliard przekraczając w 1976. Pierwsze pociągi jeździły z prędkością 200 km/h, potem zwiększoną do 220 km/h. Dziś prędkości pociągów są różne w zależności od linii, a najszybsze z nich przewożą pasażerów z prędkością 300 km/h, co stawia je na równi z francuskimi TGV. Shinkanseny to pociągi normalnotorowe (rozstaw torów 1435 mm), inaczej niż większość kolei japońskich, używających torów o rozstawie 1067 mm. Dzięki temu w wagonach jest miejsce na większą liczbę siedzeń niż w klasycznych pociągach (układy 2+3 lub nawet 3+3).
Między północą, a godziną 6:00 linie zamykane są na potrzeby konserwacji. Jeżdżą po nich wówczas także specjalne pociągi Doctor Yellow, które za pomocą zamontowanej na ich pokładzie specjalistycznej aparatury dokładnie sprawdzają każdy odcinek torów.
Budowane pomiędzy 1984 a 1991 rokiem jednostki drugiej generacji. Skupiono się na zmniejszeniu poboru mocy i skomplikowania eksploatacji. Z powodu restrykcji dotyczących poziomu hałasu pociągi te nie poruszały się w normalnym ruchu z maksymalną prędkością, która sięga 270 km/h.
Budowane w latach 1980-1986. Wykonane z aluminium i wyposażone w mocniejszy napęd bez trudu sprawdzały się na górskich trasach. Charakterystyczny pług to jeden z licznych elementów ochrony przed śniegiem, w jakie wyposażone są pociągi serii 200.
Budowane między 1995 a 1998 rokiem pociągi tej serii są zaprojektowane do jazdy z prędkością 320 km/h. Pomimo satysfakcjonujących wyników w próbach nie zdecydowano się jeszcze na ich eksploatację z tą prędkością. Dalej z litości nie wyliczam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! W szkole zaintrygowało mnie elektryczne hamowanie pojazdów trakcyjnych- odzysk energii podczas hamownia powszechnie stosowany na świecie . Bawi mnie do łez lobbing na rzecz niby energooszczędnych świetlówek i likwidacji żarówek setek. Popracowałem troszkę na PKP i w spółeczce których na kolei bez liku ale w mojej połowę udziałów ma amerykańska firma, zapewne żeby stracić. Docelowo pewnie przejmie dystrybucję energią na kolei w Polsce. Świetny temat dla dziennikarzy śledczych.
Tylko 3 pytania retoryczne:
Promienie łuków na trasie nie zostaną poprawione ,znaczy się zwiększone? Podstacje trakcyjne nie zostaną przystosowane do odzysku energii hamowania? To POco ten cyrk? Diś Pokazywali w wiadomościachTVP1 nowy dworzec w Poznaniu Jedźcie zobaczyć jak wygląda naprawdę a przejrzycie na oczy. I jeszcze abonament za te manipulacje płacić.
8. Dodane przez Koło, w dniu - 03-09-2012 22:25 Największe korki na przejeździe Eurolajn Zatorze zrobić rondo z pociągiem.
9. Dodane przez do 7. Dodane przez, w dniu - 04-09-2012 00:19 kolejny dowód, że lepiej przegrać wojnę z Amerykanami niż wygrać z Rosjanami
10. Dodane przez kuba, w dniu - 04-09-2012 08:57 Nie robią ŹLE!, robią ŹLE! to co wy ludzie chcecie? zastanówcie się trochę nad sobą. ps.: a jak zrobią to też ŹLE!, bo ma brzydki kolor!
11. Dodane przez do 10, w dniu - 04-09-2012 11:52 \zastanów się nad sobą gdyż źle oj bardzo źle się dzieje... Nie wystarczy coś robić, to jeszcze musi mieć sens
12. Dodane przez eX, w dniu - 04-09-2012 18:58 do 2: no taak, pewnie. Biedota. Czy naprawdę ludzie są aż tak... nie, brak słów. Proste działanie - samochód spala ok. 8l paliwa na 100 km, mniej więcej właśnie 100 km jest do Poznania. 8x 5.85zł=46.80 zł. pracujemy od pon do pt. a wiec we wrześniu 20 dni. 46.80x20=936 zł. Że o podwyższonym spalaniu w poznańskich korkach nie wspomnę. 1000 zł na paliwo miesięcznie. Owszem, jak ktoś zarabia 10 tysięcy, to mu to wisi. Ale czy osoby zarabiające około średniej krajowej (a tych też w zasadzie nie ma wielu), czyli ok. 3000 zł można uznać za biedotę? 3000 na rękę, 1000 zł na paliwo, zostaje 2000. naprawdę, niezły interes, prawda?
kom. 7 @w malinach "Diś Pokazywali w wiadomościachTVP1 nowy dworzec w Poznaniu Jedźcie zobaczyć jak wygląda naprawdę a przejrzycie na oczy."
A co tam źle jest? Powtarzam po raz setny, że druga część, która jest budowana, nie będzie służyła PKP, a będzie CENTRUM HANDLOWYM.
do 11: przykłady poproszę! co nie ma sensu? Jak słyszę takie nie podparte niczym teorie, to mi się niedobrze robi. Byście chcieli, żeby Harry Potter do was przyjechał, machnął różdżką i w sekundę położył nowe tory...
reklama
13. Dodane przez eX, w dniu - 04-09-2012 19:01 do 1: 1h 20 min, gwoli ścisłości.
14. Dodane przez jan, w dniu - 04-09-2012 19:35 NIE IDZCIE TĄ DROGĄ JAK ZWIĘKSZĄ PRĘDKOŚĆ TO WCALE DO PRACY Z BOJANOWA NIE DOJADĘ BO NIE BĘDZIE SIĘ OPŁACIŁO ZATRZYMYWAĆ TAK PĘDZĄCEGO POCIĄGU DLA BIEDOTY
15. Dodane przez do 12, w dniu - 04-09-2012 20:21 Przykładów jest wiele, lecz z takim zadufanym w sobie człowiekiem (wszystko wiedzącym) nie ma o czym rozmawiać.
16. Dodane przez eX, w dniu - 05-09-2012 20:18 do 14: pociągi osobowe są dotowane przez urząd marszałkowski, więc będą musiały się zatrzymywać tak czy siak.
do 15: nie masz argumentów i dlatego tak piszesz. Ja jestem zadufany i wszystko wiedzący? Trochę znam się na tym temacie, ale w moim komentarzu nie napisałem niczego więcej, co mógłby powiedzieć każdy zdrowo myślący człowiek. Nie mam racji z cenami paliwa? Nie mam racji, że na Poznaniu Głównym będzie centrum handlowe? Nie mam racji, że remont 3/4 trasy z Kościana do Poznania pomoże? Sam nie wpadłbyś na to i twierdzisz, że jestem zadufany i wszechwiedzący?
reklama
17. Dodane przez Maciej, w dniu - 22-09-2012 17:01 Yhm... Chaciałbym tylko napisać, że ten remont i tak musi być wykonany... Lepiej żeby się już zaczął, bo wtedy szybciej się skończy. ;-) [Poza tym lepiej dojeżdżać z prędkością 100 km/h niż jak obecnie (z Kościana do Poznania) 60 km/h prawda?]
A gwoli ścisłości i argumentów to (proszę doczytać do końca):
Projekt POIiŚ 7.1-5.1 Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław Poznań, etap III, odcinek Czempiń Poznań.
ZAKRES PROJEKTU
Modernizacja dwutorowej linii kolejowej nr 271 od km 131,080 do km 163,400 z budową Lokalnego Centrum Sterowania LCS Poznań II . Planowany zakres robót obejmuje: kompleksową modernizację nawierzchni torowej z modernizacją sieci trakcyjnej i elektroenergetyki nietrakcyjnej wraz z układem zasilania oraz przebudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji, modernizację i budowę obiektów inżynieryjnych (skrzyżowania dwupoziomowe, przepusty), modernizację stacji: Czempiń, Mosina, Luboń, przebudowę peronów na ww. stacjach i na przystankach osobowych: Iłówiec, Drużyna Poznańska, Puszczykówko, Puszczykowo, Poznań Dębiec.
CELE PROJEKTU kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej z modernizacją sieci trakcyjnej i elektroenergetyki nietrakcyjnej wraz z układem zasilania oraz przebudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji, modernizacja i budowa obiektów inżynieryjnych (skrzyżowania dwupoziomowe, przepusty), modernizacja stacji: Czempiń, Mosina, Luboń, przebudowa peronów na ww. stacjach i na przystankach osobowych: Iłówiec, Drużyna Poznańska, Puszczykówko, Puszczykowo, Poznań Dębiec.
KOSZT CAŁKOWITY (PRZEWIDYWANY)
927 275,2 tys. PLN
CZAS REALIZACJI
2012 - 2015
KONTRAKTY OBECNIE REALIZOWANE
1. Projekt i zabudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych na odcinku linii kolejowej E 59 Czempin Poznań. 2. Nadzór autorski nad modernizacją na linii kolejowej E 59, odcinek Czempiń Poznań. 3. Działania informacyjne i promujące dla modernizacji linii kolejowej E 59, odcinek Czempin Poznań.
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA
Realizacja inwestycji spowoduje: zwiększenie komfortu podróży, poprawę dostępności dla osób niepełnosprawnych poprzez zastosowanie pochylni i wind, poprawę bezpieczeństwa ruchu w miejscach skrzyżowań z ruchem samochodowym i pieszym poprzez budowę skrzyżowań i przejść bezkolizyjnych lub montaż nowoczesnych sygnalizacji na przejazdach, zmniejszenie oddziaływania ruchu kolejowego na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, zbieranie wód opadowych, odciążenie transportu drogowego.
OBSZARY CHRONIONE
Inwestycja przebiega przez następujące obszary Natura 2000: - Ostoja Rogalińska PLB300017 OSO - Rogalińska Dolina Warty PLH300012 SOO - Ostoja Wielkopolska PLH300010 SOO
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.