Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Jak poradzić sobie z rewolucją śmieciową?

Jak poradzić sobie z rewolucją śmieciową?

08.03.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
trzebaniazakl.jpgNowe przepisy dotyczące zagospodarowania odpadów, które wejdą w życie od lipca, budzą wiele wątpliwości. Jak wypełnić deklarację śmieciową, jak rozliczać segregowane i niesegregowane odpady, co zrobić z już zawartymi umowami – odpowiedzi na te kwestie postaramy się znaleźć na antenie Radia Elka w przyszłym tygodniu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Od lipca wchodzą w życie nowe zasady gospodarowania odpadami komunalnymi. Ich właścicielami staną się gminy, które będą musiały je odbierać od mieszkańców i zagospodarowywać. Większość gmin ziemi leszczyńskiej postanowiła stworzyć związek, który przejmie te zadania:
Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego. Ten ustalił już opłaty, jakie będą ponosić mieszkańcy gmin - wyniosą one 9 złotych miesięcznie od osoby za odpady segregowane i 15 złotych za zmieszane.

Gotowe są już deklaracje, w których właściciele nieruchomości określą, ile osób mieszka na danej posesji i jak będą oddawać śmieci. Należy je wypełnić i złożyć do 29 marca. Jednak budzą one wciąż wiele pytań, zarówno jeśli chodzi o domy jednorodzinne, jak i mieszkańców bloków czy kamienic.

Odpowiedzi na nie udzieli przewodniczący KZGRL Eugeniusz Karpiński. W dniach od 11 do 13 marca codziennie o 12.15 będzie gościć na antenie Radia Elka. Potem przez godzinę pełnić będzie dyżur telefoniczny, podczas którego odpowie na pytania słuchaczy dotyczące nowych przepisów. Najciekawsze rozmowy również wyemitujemy na antenie.

Zachęcamy do słuchania audycji i aktywnego w nich udziału. Pytania o „śmieciową rewolucję” można też zamieszczać w portalowych komentarzach do tego artykułu. (jad)
 
Komentarze (77)
1. Dodane przez Pracownik MZO, w dniu - 08-03-2013 11:34
Napiszcie lepiej o tym dlaczego Prezes MZO dostanie 3 krotną pensję a pracownikom znowu zabiera premie!?
2. Dodane przez joop, w dniu - 08-03-2013 11:37
czy nalezy zgłaszac w deklaracji ilość osób zameldownyach w lokalu czy fakycznie mieszkających? ( np. dzieci na studiach, osoby przebywające za garnicą a niewymaldowane)
3. Dodane przez Adam, w dniu - 08-03-2013 11:43
Czyli już podwyżka teraz w Lesznie za dwie osoby płacę 19,70 zł miesięcznie, a będę płacił 30,- zł
4. Dodane przez nnn, w dniu - 08-03-2013 11:44
czy należy zgłaszać w deklaracji ilość osób zameldownyach w lokalu czy fakycznie mieszkających? ( np. dzieci na studiach, osoby przebywające za garnicą a niewymeldowane)
5. Dodane przez xxx, w dniu - 08-03-2013 11:45
pyt. 1 ) Nieruchomość należy do jednego właściciela, jest ona w całości wynajmowana. Część ludzi - najemców, chce segregować śmieci, a część nie. Czy można podzielić mieszkańców na tych co segregują śmieci, czy też należy wszystkim narzucić wyższą stawkę pod rygorem wypowiedzenia umowy najmu ? Pyt.2 jak ma wyglądać segregacja w kontekście śmieci, których nie można zakwalifikować do jednego rodzaju, czy w takim przypadku będzie trzeba segregować to co się da, a resztę wrzucać do wspólnego śmietnika ? pyt.3 Jak właściciel nieruchomości może uchronić się od ewentualnej odpowiedzialności, jeśli w dobrej wierze podał prawdzine dane co do ilości osób, a w rzeczywistości mieszkańców jest więcej (ponieważ ktoś podnajmuje mieszkanie konkubentowi bez wiedzy właściciela)
6. Dodane przez skaut, w dniu - 08-03-2013 11:46
Dlaczego gminy nie informują mieszkańców bezpośrednio o potrzebie wypełnienia deklaracji . Nie każdy słucha radia czy czyta informacje na internecie z tego co wiem nie ma też w Polsce obowiązku czytania gazet więc moim zdaniem gminy powinny informacje razem z deklaracją wysyłać listem poleconym.
7. Dodane przez Bożena, w dniu - 08-03-2013 11:50
A mieszkańców należących do "Selektu" temat juz nie dotyczy? Tam zasady sa zapewne trochę inne, a też są pewne wątpliwości i obawy jak to będzie....
8. Dodane przez Solarik25, w dniu - 08-03-2013 12:11
Czy mieszkając w bloku, który należy do spółdzielni mieszkaniowej też należy złożyć taką deklarację indywidualnie czy wspólnie z lokatorami jednej klatki schodowej, a może zrobi to za nas spółdzielnia mieszkaniowa ???
9. Dodane przez do 6, w dniu - 08-03-2013 12:19
Naszych samorządowców przerasta wydanie prostej obrazkowej ulotki w formacie A-4 i rozesłanie ich do skrzynek na listy.
reklama
10. Dodane przez robo, w dniu - 08-03-2013 12:26
Czy mieszkając w domu jednorodzinnym który wyposażony jest w kompostownik na odpady organiczne, który przyczyni się do zmniejszenia ilości wyrzucanych śmieci do kubłów (worków), można liczyć na indywidualne zmniejszenie opłaty?
11. Dodane przez henio6, w dniu - 08-03-2013 12:56
To jest jakas paranoja z tym wypelnianiem deklaracji. Od kiedy ja mam sam sobie wyliczac wysokosc oplaty.Jawna podwyzka. Dotychczas za 4 osoby placilem 39,- a teraz 60,-.
12. Dodane przez Rico, w dniu - 08-03-2013 12:57
Co znaczy segregacja,czy z butelki szklanej należy zdrapać (odkleić) papierową etykietę czy nie ?, czy butelkę po oleju należy umyć czy nie? Jak należy segregować ? i kto to będzie sprawdzał?
13. Dodane przez spid73, w dniu - 08-03-2013 13:01
czy dotychczasowe kubły zostana, czy rozwiazujac umowe z MZO musze je zdac?
14. Dodane przez Jura, w dniu - 08-03-2013 13:11
No to gdzież są te deklaracje? Bo Związek Gmin nawet nie zechciał strony www uruchomić, na stronie UM też na próżno szukać. Dla porównania - MZO, czyli firma, która być może pozbędzie się klientów już deklarację rozwiązania umowy jakiś czas ma :) 
Pozdrawiam normalnych.
15. Dodane przez waco........, w dniu - 08-03-2013 13:19
MUSICIE ZROBIĆ TAK JAK MY W POWIECIE GÓRA-PRZYJĘLIŚMY OGROMNE ŚMIETNISKO---A W ZAMIAN NIE BĘDZIEMY PŁACIĆ ZA ŚMIECI---TAK MI SIĘ WYDAJE(zawsze coś za coś)......
16. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 08-03-2013 13:32
Ta cała Unia Europejska da Wam jeszcze nieźle popalić. He,he.
17. Dodane przez zx, w dniu - 08-03-2013 13:34
brawo, kolejne paqpierowe deklaracje, czyli dalsza produkcja smieci, tysiące urzędników i informatyków, a dalej wszystko jak za komuny, gdzie 1/3 obecnych urzędasów robiła wszystko bez komputerów :(
18. Dodane przez andrzej mzbk, w dniu - 08-03-2013 14:43
ja slyszalem ze w mzo sa podwyzki nowy stary byudenek administracyjny wyremontowany to tez prezio premie dostanie ....(...)...
19. Dodane przez ARTURRO, w dniu - 08-03-2013 14:51
1. Dlaczego nie mogę złożyć deklaracji przez internet 
2. czy kosze dostaniemy tak jak teraz z MZO czy trzeba będzie je kupić 
3. Czy worki do segregacji będa dostępne bezpłatnie i w każdej ilości w ramach opłaty, czy trzeba będzie za nie dodatkowo płacić? 
4.jak dokładnie ma wyglądać ta segregacja, co trzeba segregować i co z tym co nie podlaga segregacji? 
5.Czy mieszkańcy gminy Osieczna będą mieli jakieś zniżki ze względu na położenie w tej gminie składowiska? (taka była przynajmniej obietnica burmistrza Osiecznej przy budowie obecnego składowiska w Trzebani). 
6. Co z osobami, które nie złożą deklaracji? (pewnie będzie ich sporo) 
7. cdn
20. Dodane przez do andrzej mzbk, w dniu - 08-03-2013 14:52
Tek Prezes dostanie, reszcie zabierze...
21. Dodane przez umowy, w dniu - 08-03-2013 14:56
Słyszałem, że umowę z MZO trzeba wypowiedzieć?? Po co skoro zmienia się ustawa, a co za tym idzie inna firma przejmie wywóz śmieci? Jeśli umowy nie wypowiem, nadal będę płacić MZO? Za co, jeśli nie odbierze ode mnie odpadów? Kiepska ta ustawa, a jeszcze gorsze przepisy wykonawcze (może ich brak?)
22. Dodane przez Jan, w dniu - 08-03-2013 14:59
Dzięki tej wielkiej rewolucji śmieciowej będą zaśmiecone lasy, rowy, polne drogi itd. Teraz wystarczy przejechać przez kraj i widać gdzie ludzie wyrzucają śmieci. Tymi deklaracjami śmieciowymi nie rozwiąże się problemu. Stawki za wywóz śmieci wzrosną co najmniej o 100%. Ludzi wynoszących śmieci na nielegalne śmietniska nie upilnuje się.To wszystko tkwi w mentalności polaka. Życzę powodzenia - i niech ktoś mi nie mówi, że u nas ludzi się upilnuje. Straszenie wielkimi karami na nic się nie zda.
23. Dodane przez ja, w dniu - 08-03-2013 15:13
W jaki sposób mamy gromadzić segregowane odpady? Jeśli worki to czy maja być własne czy będą gdzieś do nabycia??
24. Dodane przez k, w dniu - 08-03-2013 15:27
do 19/5 teraz to napewno sie wycofa z tej obietnicy ktora ja tez slyszalem ale to bylo przed wyborami obiecanki tylko wszyscy sie nauczyli od Tuska nawet burmistrz OSIECZNEJ ktoremu tak wierzylem
25. Dodane przez olo, w dniu - 08-03-2013 15:44
Miało być taniej a bedzie drożej. Co za syf.
26. Dodane przez Hmm...., w dniu - 08-03-2013 15:55
A ja proszę kogoś kompetentnego o podanie informacji jakie będą same koszty funkcjonowania KZGRL?? Z ilości wakatów, ogłoszeń o zakupie sprzętu (za chwile pewnie okaże się, że potrzebny bedzie im samochód służbowy) itp można oszacować, że będzie to około 4-5 mln PLN rocznie. A więc łatwo policzyć, że na samo utrzymanie KZGRL potrzeba od 400tys. osób miesięcznych wpłat aby to pokryć. Nie każdy sobie zdaje sprawę, że zmiana warunków odbioru sieci nie przyniesie większych korzyści poza oczywiście wzrostem opłat i miejscem w którym zaprzyjaźnione osoby bedą miały spokojną pracę. 
Bo to, że znikną śmieci z lasów to mit! Każdy zdaje sobie sprawę, że jeśli KZGRL bedzie musiał ponieśc koszty z tym związane, to w kolejnym roku po prostu podwyższy opłatę za wywóz śmieci. 
Niestety prawda jest taka, że ktoś zakpił sobie ze zwykłych mieszkańców i jeszcze ośmiela się twierdzić, że to dla ich dobra! I tutaj należą się słowa uznania dla Wjta Włoszakowic, który jako jeden z nielicznych się na ten wątpliwy związek nie zgodził! 
Dlatego jeszcze raz ponawiam pytanie jakie będą same koszty funkcjonowania KZGRL??
27. Dodane przez xxx, w dniu - 08-03-2013 16:05
co się stanie jak nie wypowiem umowy z MZO. Przecież jest to normalna umowa cywilno-prawna i nie mam zamiaru jej zrywać, a jeżeli MZO nie będzie mogło jej wykonywać to chyba oni (MZO) powinni ją wypowiedzieć
28. Dodane przez Jan, w dniu - 08-03-2013 16:07
a my na naszej ulicy robimy protest - wypowiadfamy posłuszeństwo Uni Europejskiej i Rządowi Polskiemu, Prezydentowi leszna i Spółce śmieciowej. Już od tygodnia nasze kosze na śmieci są puste, składujemy je na podwórzu i niech śmierdzą , wywołamy epidemię to bedą chcieli z nami gadać .
29. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 08-03-2013 16:33
Pan Karpiński to typowy urzędnik który uważa, że to klient jest dla urzędnika a nie urzędnik do klienta. To są niestety osoby które nie miały nigdy styczności z biznesem a śmieci to przecierz biznes i to bardzo dochodowy. Jak takie osoby będą dalej zarządzały gospodarką odpadami to będziemy mieli kolejny podatek.
30. Dodane przez wyjdzie jak z... prawkiem, w dniu - 08-03-2013 16:36
W miastach, które miały termin składania deklaracji do końca lutego złożono niewielką ich ilość. Termin wydłużono do końca kwietnia. Nie maja żadnych mechanizmów dyscyplinujacych terminowe złożenie deklaracji.  
Do tego karygodne informowanie ( niedoinformowanie) mieszkańców 
obarczają winą samorządy. 
Będzie podobnie, termin przedłużą.
31. Dodane przez urzędas, w dniu - 08-03-2013 17:08
Ludzue ogarnijcie się. Nowa ustawa jest po to aby wypełnić wszystkie zobowiązania wobec uni europejskiej W Polsce aż 70% odpadów jest składawona a w Szwajcari 0%, powtarzam 0%. Jeśli Polska nie będzie coraz więcej segregować to zapłaci kary nie wywiązania się z traktatów. A jak kary to ktoś je musi zapłacić. Kto? Gminy, bo to je zobowiązano ustawą do zbierania odpadów. A Gminy z czego zapłacą, z podatków czyli od nas. Niektóre komentarze aż tryskają inteligencją np. gość z kom nr 11 może płacić teraz 4x9=36zł czyli nawet mniej niż teraz ale w du...ie ma segregacje więc narzeka. A kom nr 22 to już prawdziwy hit wg którego ludzie zapłacą za wywóz ale i tak wywalą śmieci w lesie. No ale sory, Jan napewno kupuje bilet, ale idzie pieszo bo ma taką mentalność? Ludzie jak nie macie pojęcia o tej nowej aczkolwiek chorej ustawie to siedzcie cicho i się nie ośmieszajcie. 
Zadzwońcie do urzędasa w swojej gminie lub do związku i powiedzcie z czym macie problem. A ten urzędas który tylko czeka na wasz telefon, bo nic innego nie ma do roboty chętnie wam odpowie na wszystkie pytania.
32. Dodane przez irek, w dniu - 08-03-2013 17:11
1. Dlaczego mam wykupić pojemniki od MZO? 
2. Czy po 1 lipca gmina zapewni mi wymianę pojemników? 
3. Co dokładnie oznacza słowo " segregacja". Co można wrzucać do worka, a co do pojemnika? 
4. Co, jeśli ja będę segregował śmieci, a w nocy, po wystawieniu pojemników na ulice, ktoś podrzzuci mi śmieci nieposegregowane?
33. Dodane przez haha, w dniu - 08-03-2013 17:30
Tą sprawą powinien zająć się UOKiK,bo w wolnym kraju narzucanie obywatelom z usług jakiej firmy mają korzystać ,i za ile to jest jakieś chamstwo,ktoś chce na tym nieźle zarobić ,opłata za śmieci powinna być naliczana od ich ilości i każdy powinien mieć prawo decydowania z jaką firmą podpisuje umowę ,i za ile ,czyżby wróciła do nas komuna?
34. Dodane przez zolo, w dniu - 08-03-2013 18:31
Dlaczego zarząd MZO działał na szkode spolki i odbierał śmieci po nizszej cenie? Przeciez mozna wziąc 9 zł od osoby? Kto dopłacał do smiecii kto miał z tego interes?
35. Dodane przez sloneczko, w dniu - 08-03-2013 19:15
Zgodnie z prawem Rewolucja nie dotyczy firm mogą samodzielnie podpisać umowę z firm odbierając odpAdy. Warto przeanalizować za i przecie systemowi gminnego.
36. Dodane przez jasiek, w dniu - 08-03-2013 20:46
wszystkiego nie da sie posegregować:popiół, kości z kurczaka, odpadniętą farbę z kibla, piach nawiany przez wiatr na betonowy chodnik, zdeptane kapcie skórzane z gumową podeszwą itp. jest nas w domu pięcioro, czy jedno z nas bedzie mogło płacić za śmieci niesegregowane?
37. Dodane przez sputnick, w dniu - 08-03-2013 20:54
połowa ludzi nie wie o czym pisze. To nie opłata tylko podatek. Narzucić można bo to podatek - wybrańcy uchwalili. Sam masz liczyć bo to podatek - płacony na podstawie deklaracji. Informować o tym nie muszą bo to podatek - wynika z ustawy a według doktryny prawo trzeba znać jak nie znasz to twój problem, Może wreszcie traktory skończą jeździć do lasu.
38. Dodane przez ja2, w dniu - 08-03-2013 21:07
1. Dlaczego nalezy wypowiedzieć umowe zawartą z MZO skoro ona wygasa w związku z nowa ustawa . 
2. Jeżeli przetarg wygra MZO to czy zostaje ten sam pojemnik i czy za niego trzeba płacic. A jeżeli nie wygra MZo to co z pojemnikiem. Dlaczego juz teraz mam sie deklarowac czy chce zostawic pojemnik. / Tak jest we wzorze wypowiedzenia jaki udostępnia gmina/ 
3. jaki tytuł prawny do mieszkania zaznaczyć w deklaracji jeżeli mieszkam bez tytułu prawnego. 
Proszę aby odpowiedzi udzielił ktos kompetentny żeby sie potem nie okazało,że są problemy.
39. Dodane przez ja2, w dniu - 08-03-2013 21:14
Popieram komentarz 27. Mam jeszcze pytanie czy worki do odpadow segregowanych beda za darmo ?? bo jesli nie to może nie opłaca sie segregowac smieci ??
40. Dodane przez hans, w dniu - 08-03-2013 21:59
teraz trzeba pilnować kubłów na śmieci bo skoro są prywatne to szybko będą znikać :( głupio to zrobili, to jest bez sensu np. należy wrzucać butelki po napojach ale po oleju już nie wolno bez sensu to jest.
41. Dodane przez wojtek, w dniu - 09-03-2013 08:52
MZO rodzinna firma tu ciocia tam wuja sami urodzerni kierownicy /ale nietety wszystko co piekne kiedys sie konczy czas na zmiany
42. Dodane przez pracownik mzo xxx, w dniu - 09-03-2013 09:25
Panie prezesie lepiej zeby pan napisal dleczego pracownicy maja znowu zabrana premie o 3% z 18 % premi asam pan wie ze warunkuw do pracownikuw to pan nie stworzyl bo nawet nie ma gdzie sie wykapac bo jest jeden prysnic na cała ekipe miało byc zebranie z panem w piatek z pracownikami kture od tygodnia było planowane ale poco sie spotykac jak mozna wzias premie pracownikowi warunki sa fatalne jak na taka firme a zarobki tragiczne 1600 brutto to jest smiechu warte ani szkodliwe ani na swieta nic nie ma na takich warunkach jak my pracownicy jestesmy to nie proponuje innym ludziom tu przychodzic do pracy bo pan prezes i tak wam kasy na swieta nie da lecz sam zabierze trzy miesieczna swoja wypłate wezmie niedługo bedzie panie prezesie filmik nagrany jak pracownicy tam maja warunki i jaki smrud tam panuje a ludzie musza tak pracowac za takie pieniadze a prezes jeszcze im zabiera smiechu warte lecz prawdziwie nie dlugo panska zona z panem beda tam sortowac smieci bo pracownicy napewno nie nie zatakie pieniadze prezesie wstydu nie masz zeby wlasnych pracownikuw okradac z kasy a grosze dostaja gdzie tu jest szkodliwe płacone wstydliwe itd aby wymieniac jest duzo warunkuw zero z pana strony nawet pan kobiet zyczen nie zlozyl lecz zabrałes socjalne baranie lubie pomysl na swoim postepowaniem bo do kasy zabierania jestes dobry i nic pozatym stwurz pracownika dobre warunki najpierw a puznie pomysl o sobie pracownik mzo
43. Dodane przez murzyn mzo, w dniu - 09-03-2013 15:18
PREZES to figurant, który żeruje na pensjach swoich pracowników, które są komiczne!!! Warunki pracy żadne - smród i brud! Panie Prezesie, odwołaj się Pan do swojego sumienia!
44. Dodane przez pracownik mzo xxx, w dniu - 09-03-2013 17:19
PAN PREZES NIE MA SUMIENIA WOGULE WOLI ZEROWAC NA SWOICH PRACOWNIKA LEPIEJ ZABRAC SOCJALNE PRACOWNIKA I NIE DAC ANI GROSZA PRACOWNIKOWI NA SWIETA A WIE ZE WARUNKI LUDZI SA FATALNE BO ZAROBEK MASAKRYCZNY Z 1600 BRUTTO TO NA REKE 1100-1200 ZENADA POPROSTU TU POWINNO BYC PŁACONE SZKODLIWE ITD A NIE ZABIERAC JESZCZE KAZDA ZŁOTUWKE NIBY MOTYWUJES SIE PREZESIE ZE JEST KRYZYS ALE NIE W TAKIEJ FIRMIE PREZESIE JESZCZE PANSTWOWEJ LEPIEJ WZIAS 3 MIESIECZNA PREMIE NIZ LUDZIOM DAC GODNE WARUNKI WSTYD I CHANBA DLA LESZNA LEPIEJ NIECH PREZYDENT WEZMIE REKE NATO BO FIRMA JEST NAPRAWDE ROZKRADANA PRZEZ PREZESA A PAN ABY W GURE RACHUNKI PODNOSI ZA KUBLY BO SMRUD JEST FATALNY NA SORTOWNI I TO NIE ZŁY
45. Dodane przez asik, w dniu - 09-03-2013 17:39
Ta ustawa i powstały Związek to tylko kolejne powstanie etatów dla urzędników,których będziemy utrzymywać, a MZO dalej będzie wywozić śmiecie jak do tej pory.
46. Dodane przez Reduta Ordona, w dniu - 09-03-2013 17:40
Tylko kontrewolucja może nas uratować !
47. Dodane przez Kurach, w dniu - 09-03-2013 19:14
Wała, a ja i tak nie będę sortował.
48. Dodane przez Przeciwieństwo bykowego, w dniu - 09-03-2013 22:30
Ale bycza ulga ! 
Kto ma 3 dzieci to już Patriota a ulga jest od czwartego
49. Dodane przez zparaliżowany dookulną głupotą, w dniu - 09-03-2013 22:37
Tak się paragrafami podpierają to dlaczego Ja mam wypowiedzieć umowę MZO? 
Ja jestem zadowolony z usługi. 
Niech związek międzygminnych posad wyśle do MZO decyzje rządu o unieważnieniu umów w związku z... sobie coś wymyślą.
reklama
50. Dodane przez Kurach, w dniu - 10-03-2013 08:56
Teraz w lasach będzie więcej śmieci.Tego chcecie.
51. Dodane przez vvvvvvvvvv, w dniu - 10-03-2013 10:28
Panie Karpiński- co mają zrobić właściciele posesji usytuowanych przy miejskich parkach na które spadają liście z tych drzew? 
Czy zapewni Pan worki na te odpady bezpłatnie? 
Kto i kiedy powienien sprzątać te parki- na jesieni kiedy opadają liście z drzew czy w połowie maja kiedy połowę liści z parku wiatr przedmucha na prywatne posesje? 
A tak ogólnie ta mamy BAŁAGAN ZE ŚMIECIAMI!
52. Dodane przez Kasia, w dniu - 10-03-2013 12:48
1. w jaki sposób będzie odbywała się segregacja śmieci, tzn. skąd wziąć do niej pojemniki i ile powinno ich być?  
2.czy za pojemniki pobierane są dodatkowe opłaty (nieruchomość zamieszkała)oprócz standardowej opłaty 9zł od osoby w przypadku śmieci segregowanych? 
2. jak często śmieci będą wywożone?
53. Dodane przez @, w dniu - 10-03-2013 18:41
Załącznik do Uchwały Nr II/4/2013  
Zgromadzenia Związku Międzygminnego  
,, Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego  
z dnia30 stycznia 2013 r.  
 
Objaśnienia:  
1) Ustalenie liczby mieszkańców objętych opłatą : jeżeli w samodzielnym lokalu mieszkalnym zamieszkuje więcej niż 3 osoby poniżej 18 roku życia, do liczby pełnoletnich mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość wlicza się tylko 3 z takich osób.  
..................  
 
Z aspektów matematycznych ciekawi mnie dlaczego za osobę pracującą naliczana jest opłata podwójnie jedna od zakładu pracy druga od pracownika który sobie gdzieś tam zamieszkuje .  
 
Tak samo z uczniami i to jeszcze nieletnimi nie osiągającymi dochodów.  
Czyli nie podlegającymi obowiązkowi fiskalnemu.  
No bo z czego niepracujący uczeń ma zapłacić podatek śmieciowy ? !!!!!!!!!!!  
Nie dosyć , że rodzice mają płacić albo żeby było bardziej dramatycznie samotna matka to jeszcze szkoła!!!!!!! Punkt 2 b) szkoła uczy się uczniów/studentówc) żłobku/przedszkolu przebywa dzieci  
A jak chore i nie przyjdzie ?
54. Dodane przez ONAAAA, w dniu - 11-03-2013 09:29
Wszyscy piszecie i narzekacie, a może warto byłoby przeczytac regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie??? Albo ustawę o utrzymaniu czystsoći i porządku w gminie??? Ale po co komu się chce lepiej ciagle narzekać. 
Więc moi drodzy Państwo wydaje mi się że powinniści cieszyc się ze powstał związek międzygminny ponieważ opłaty macie niższe. Gdyby każda gminy wzięła na siebie odpowiedzialność za cały system zdecydowanie opłaty były by wyższe. Prosze poczytac i zapoznać sie z sytuacja z całej Polski a póżniej komentować i sie żalić. 
A co do rozwiązania umów to oczywiście nie musicie rozwiązywac umów ale wtedy będziecie płacić dwie opłaty. Dla ułatwienie (i tych leniwych, którzy nie potrafią korzystać z internetu przesyłam link) http://www.mos.gov.pl/artykul/4995_obowiazki_(...)omunalnych.html 
 
 
Informuje ze nie jestem żadnym urzędasem tylko osobą zainteresowaną tematy :D:D 
Pozdrowienia dla Malkontentów
55. Dodane przez pytanie, w dniu - 11-03-2013 09:58
Jako ostatni zadam proste pytanie: Dlaczego wzorem innych gmin nie rozesłano do mieszkańców ulotek informacyjnych o terminie składania deklaracjci oraz jak segregować odpady komunalne?
56. Dodane przez tomasz, w dniu - 11-03-2013 10:01
1.Czy kosze dostaniemy tak jak teraz z MZO czy trzeba będzie je kupić?  
2.Czy worki do segregacji będą dostępne bezpłatnie i w każdej ilości w ramach opłaty, czy trzeba będzie za nie dodatkowo płacić?  
3.Jak dokładnie ma wyglądać ta segregacja: co trzeba segregować i co z tym co nie podlega segregacji?
57. Dodane przez Do kom 54, w dniu - 11-03-2013 10:50
Proszę przeczytać np komentarz 26 który porusza istotną kwestię. Tutaj nie chodzi o narzekanie tylko o to, że ktoś siłą coś nam narzuca, bez możliwości samodzielnego decydowania. 
Wszyscy już chyba zrozumieli, że sytuacja ze śmieciami po przejęciu obowiązków przez związek niewiele się zmieni. Ale oczywiście powstał już kolejny zarząd, zatrudnia się sztab ludzi (szczegół, że to sami znajomi wyłonieni spośród braci urzędniczej), i zwyczajnie związek na swoje utrzymanie będzie przejadał znaczną część naszych opłat. Zwróć uwagę, że niewiele się na ten temat mówi.  
A skoro niewiele zmieni się dla mieszkańców to powiedz o co tutaj chodzi? Ktoś smieje się z nas wszystkich.... Nawet z tych, którzy starają sie dostrzegać w śmieciowym przekręcie jeszcze jakiejś ideologii....
58. Dodane przez WIECHO, w dniu - 11-03-2013 11:56
moim zdaniem to w gminach panował od zawsze syf ze smieciami a to dlatego ze w jednym domu mieszka 8 osobowa rodzina dziadek babcia tata mama z dziecmi razem z ciocia i wójkiem za smieci płaci jedna osoba i maja jeden kubeł a potem smieci leza w lasach,spala sie je w piecu lub wyrzuca np na moim osiedlu i nie tylko do wielkiego kubla pod blokiem prosto z bagaznika samochodu kilka duzych worków, i teraz dla takich rodzin co placili 10zł za smieci a teraz zaplaca 80zł to jest horror nie do przezycia!!!a smieci produkuja wszyscy byli tacy na wsiach co wcale nie mieli pojemnika na smieci
59. Dodane przez Oj.!!, w dniu - 11-03-2013 14:28
Najpierw musi jedna z obowiązujacych Strony Umowy z MZO - ja zerwać takie jest prawo !!!! Nadto na wysypisko to ja moge wywozić nieczystości stałe sam - swoim samochodem ... Nikt w Polsce ( w mojej Ojczyznie mnie nie zmusi do jedynego "słusznego" rozwiązania - to juz było w PRL -u ). Serdecznie pozdrawiam Zbyszek (ochrona środowiska naturalnego ).
60. Dodane przez Rzecznik praw dziecka do onaaa, w dniu - 11-03-2013 21:18
Wydaje ci się ! więc pewien nie jesteś?! 
...wydaje mi się że powinniści cieszyc się ze powstał związek międzygminny ponieważ opłaty macie niższe. Gdyby każda gminy wzięła na siebie odpowiedzialność za cały system zdecydowanie opłaty były by wyższe... 
...A co do rozwiązania umów to oczywiście nie musicie rozwiązywac umów ale wtedy będziecie płacić dwie opłaty... 
No właśnie . 
Dlaczego dwie ? Coś ta ustawa nie szczelna. 
Przeto się z niej smrodek wydostajeo posmaku kantu. 
Może jednak nie można zmusić obywatela jak ma rachunki za wywóz???????????????????? 
Nie wiadomo jak się Trybunał Europejski wypowie na okoliczność opodatkawania tylko trzech dzieci w rodzinie? 
Zobaczymy cwaniaczki. 
PIS już skarży.
reklama
61. Dodane przez Wsiok do balkonowca z WIECHO, w dniu - 11-03-2013 21:23
A Litewskie ,Ruskie i Niemieckie tiry nadal do rowów śmieci mogą wyżucać ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
62. Dodane przez do kom.59 oraz 42 i44, w dniu - 12-03-2013 09:14
(...)Gdyby każdy przyjeżdżaj sam na wysypisko do Trzebani to byłby niezły burdel. Tak więc pozostaje Ci wystawić kubeł i czekać aż firma go opróżni . 
Do kom. 42 44 niezły z Ciebie analfabeta .
63. Dodane przez Osóbka:D, w dniu - 12-03-2013 10:27
PiS nic innego nie robi tylko skarży wszystko i wszystkich hehe ty
64. Dodane przez Kaśka, w dniu - 12-03-2013 10:59
u nas sołtys roznosił dokażdego deklaracje do tej pory płaciłam za śmieci 16zł miesięcznie i było ok a wg tych noeych zmian 45 zł mam 3dzieci i śmieszne ze tak samo muszę za nich płacić powinno być chociaż jakiś wyznacznik wiekowy jak już takie jaja chcą robić a nie za roczne czy 3letnie dziecko płacić za śmieci powinno być ogólnie od rodziny a nie na osobę
65. Dodane przez dorota, w dniu - 12-03-2013 12:24
palę w piecu i mam popiół co z nim i gdzie mam go wyrzucać
66. Dodane przez anonim, w dniu - 12-03-2013 16:01
To są czyste kpiny z jakiej racji mam nagminnie narzucone ze muszę zerwac umowe z MZO .Ludzie nie podpisujcie zadnycch bzdurnych umów do tej pory było oki.Takie są rządy pana Tuska sam syf i malaria.
67. Dodane przez Aaa, w dniu - 12-03-2013 16:39
Dziś w rozmowie elki po 12godz usłyszałam że wzięli przeciętną osobę ile statystycznie śmieci produkuje do obliczenia ale nikt mi nie powie że np 30letnia osoba wytwarza tyle samo śmieci co np 3letnie dziecko
68. Dodane przez Smieciuch:), w dniu - 12-03-2013 20:16
Umowy z MZO muszą wszyscy wypowiedzieć by zawrzeć nowe z gminami to jest pestka. Wszyscy doszukują się problemów w nowych przepisach. A co mają powiedzieć pracownicy którzy wykonują czarną brudną i śmierdzącą robote i są traktowani dodatkowo jak śmiecie . My też zostaniemy zwolnieni i na nowych ( gorszych ) warunkach (kto będzie chciał) przyjęci. Obetną nam premie i za najniszą krajową w takim zakładzie pracować. Gdzie sam prezes nie jest do Ludzi, gdzie wszyscy urzędnicy twierdzą , że zakład ten jest taki jak inne w Lesznie. Ale nie wszyscy są narażeni na takie smrody - warunki co w MZO-TRZEBANIA.Litości Prezesie.
69. Dodane przez vr, w dniu - 13-03-2013 09:39
czy jeśli ktoś ma niemowlaki to też za nie płaci? czy tylko za dorosłych? kogo się bierze pod uwagę? a jeśli ktoś ma 8- ro dzieci plus 2 dorosłych , to kto na wywóz śmieci zarobi? smiechu warte
70. Dodane przez Oburzona leszczynianka postepowaniem prezesa, w dniu - 13-03-2013 13:38
prezes mzo do dymisji:)moze potrzeba konkurencji zeby panu oczka sie otwarly jak pan traktuje ludzi w Trzebani,sadzac po komentarzach jestem wrecz oburzona panskim zachowaniem.i ja mam takiemu komus placic co miesiac???chamstwo!!!zal.....
71. Dodane przez cx, w dniu - 13-03-2013 14:29
Będą nowe oferty pracy, zbieracze śmieci w lesie, bo tak sie to skończy , ludzie, będą zanieczyszczać lasy, przykre
72. Dodane przez pracownicy MZO, w dniu - 13-03-2013 21:20
"prezesie"Wojdyło! życzymy kolejnych udanych wczasów zagranicznych za pieniążki z obcinki naszych pensji.To był tylko pański pomysł czy całego ratusza? Poza tym jeśli firma którą pan i panu podlegli kierownicy zarządzają ponoć od 3 lat jest deficytowa no to chyba pora na zmiany w szeregach władz MZO Leszno
73. Dodane przez WACLAWSSSSS, w dniu - 18-03-2013 19:46
MOJE PYTANIE BRZMI NIE JESTEM JELENIEM I NIE CHCE PLACIC TEGO PODATKU!!!!!JAK GO OMINĄĆ ??? TACY JESTESCIE MĄDRZY NA TO PYTANIE MI ODPOWIEDZCIE JAK NIE PLACIC TEGO PODATKU ????
74. Dodane przez pracownik mzo xxxxx, w dniu - 18-03-2013 20:27
tak to juz jest pracownicy maja robic za najniższą krajowa a taki smieszny kierowniczek z sortowni w henrykowie za to ze siedzi i wypisze pare papierkow zarobi prawie 3 tysie i tak samo operator ladowarki PAN BRYGADZISTA za robote sie nie wezmie i ponad 2 tysie i siedzi w cieplym
75. Dodane przez ywy, w dniu - 18-03-2013 23:44
Ludzie nic nie musimy - jest demokracja. Czytając o zakładzie MZO jestem rozczarowany. Nie wiedziałem, że ludzie w nim pracujący są tak źle traktowani i mają nędznie zarabki.Jednym słowem czas na zmiany.
reklama
76. Dodane przez teddy, w dniu - 22-03-2013 12:45
No to aby ulżyć pracownikom MZO , wszyscy hurmem do KZGRL 
i będą szczęśliwi.
77. Dodane przez on, w dniu - 10-06-2013 14:05
mieszkam w kamienicy wynajuje mieszkanie od MZBK dlaczego nikt nas nie poinformował o deklaracjach? dlaczego żadne do nas nie trafiły? jak mamy segregować odpady skoro w budynku mnieszka 8 rodzin teraz jeden pojemnik na smieci jest zapełniany w 3 dni po wywózce smieci?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj