Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Janusz, Konrad

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Do końca roku 40 dni.
Start arrow Wschowa arrow Przywrócenie połączenia możliwe za kilka lat

Przywrócenie połączenia możliwe za kilka lat

Przywrócenie połączenia możliwe za kilka lat

05.04.2013. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0111_tory.jpgDo roku 2015 nie ma możliwości modernizacji linii kolejowej odcinka Leszno - Głogów - to odpowiedź Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na interpelacje składane przez zainteresowanych posłów. Trasa przebiega przez trzy województwa i zdaniem Ministra to samorządy tych województw powinny się zająć problemem.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przywrócenie tego połączenia kolejowego domagają się m.in mieszkańcy Wschowy, którym ułatwiało to dojazd do szkoły, uczelni czy pracy. W grudniu pismo do Marszałka Województwa Lubuskiego wystosowali radni powiatu wschowskiego. Zarząd powiatu opracował też wspólne stanowisko ze starostą głogowskim. Zaangażowano posłów, którzy złożyli
interpelacje w tej sprawie.
Niedawno przyszło pismo z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. - Oczywiście odpowiedź jest taka, jakiej należało się spodziewać - mówi Marek Ast, poseł Prawa i Sprawiedliwości - Sprawa jest w gestii samorządów: lubuskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego. Sugestia Ministra jest taka, że najbardziej zainteresowanym podmiotem powinien być Marszałek Województwa Lubuskiego i to on powinien koordynować działania w celu przywrócenia tej linii. My dobrze wiemy, że głównym problemem jest to, że ta linia wymaga naprawdę poważnej rewitalizacji i poważnego remontu. Prędkość pociągu na tej trasie jest tak wolna, że nie wytrzymuje on konkurencji z innymi środkami transportu.

Minister zaznacza w odpowiedzi, że w obecnym Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015 nie przewiduje się rewitalizacji na linii Leszno - Głogów. Są jednak plany, aby skorzystać z funduszy na inwestycje kolejowe w następnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Wśród rozpatrywanych inwestycji znajdował się projekt remontu właśnie linii na odcinku Ostrów Wlkp. - Krotoszyn - Leszno - Głogów. Są to jednak na razie plany i dokładna lista projektów przewidzianych do realizacji nie jest jeszcze znana.
(mon)
 
Komentarze (18)
1. Dodane przez kacper, w dniu - 05-04-2013 12:53
Mieszkam na Zatorzu w pobliżu torów na Głogów i zauważyłem że pociągów towarowych jeździ sporo więcej niż jeszcze 2-3 lata temu. Czyli wychodzi na to że mogą pociągi jeździć po tej linii. to dlaczego nie mogą szynobusy?
2. Dodane przez Wox, w dniu - 05-04-2013 13:35
Szkoda kasy na odbudowę czegoś co tak naprawdę nikomu dziś jest niepotrzebne.Dzisiaj z powodzeniem tą linie zastepuje komunikacja samochodowa na całkiem dobrej drodze między Głogowem i LesznemTrzeba sobie dać spokój z mrżonkami pisowskiego posła p.M.Asta i kilku jemu podobnych oszołomów.Unijna kasa jest potrzebna na inne inwestycje a nie ot tak na chore pomysły paru mieszkańców tamtego rejonu
3. Dodane przez zx, w dniu - 05-04-2013 14:46
S12 budować a nie szynobusy wożące powietrze
4. Dodane przez zolo, w dniu - 05-04-2013 15:07
Oj tam oj tam! -" Oczywiście odpowiedź jest taka, jakiej należało się spodziewać - mówi Marek Ast, poseł Prawa i Sprawiedliwości" 
Sie wiedziało ale sie zapytało.Poźniej by wyborcy gadali ze sie nic nie robi. A tak... sukces. Min. Nowak nic nie robi. "panie prezesie melduje o wykonaniu zadania"
5. Dodane przez Marek, w dniu - 05-04-2013 18:08
Pociągi do Głogowa są potrzebne. Czas przejazdu busem wynosi teraz tyle, ile wynosił czas przejazdu szynobusem. Nie chcę mówić tutaj o komforcie i bezpieczeństwie podróży, ponieważ szynobus w tyvh sprawach góruje nad busem. Dobrze rozbudowana siatka połączeń (np. Leszno - Zielona Góra) i ułożone skomunikowania z pociągami do Poznania czy Wrocławia i nie będzie można narzekać na brak podróżnych. Osoby wypowidające się wyżej nie wiedzą raczej nic o finansowaniu kolei albo są właścicielami busów i obawiają się utraty przychodów z wożenia ludzi busami do kartofli.
6. Dodane przez mieszkaniec Drzewiec-przy kolejowym szlaku, w dniu - 05-04-2013 18:36
Zrewitalizować szlak kolejowy Głogów-Leszno, zelektryzować!!! To rola naszego PAŃSTWA!!! Głogów punktem połączeń Wrocławia, Poznania, Zielonej Góry, kraju i swiata. Tak musi sie stać w przyszłości. Dobra, szybka, wygodna kolej na wymienionej trasie musi służyć społeczeństwu i zapewne nie przyniesie strat. Chęci, chęci więcej POSŁOWIE!!! Nie tylko gadać dla poklasku.
7. Dodane przez baje, w dniu - 05-04-2013 19:54
Zeby zelektryzować linie przez Wschowę to trzeba podnieść wiadukt 2 metry w górę co nie są w stanie przy dzisiejszym kryzysie i nie opłacalny interes dla kilku klientu
8. Dodane przez do2, w dniu - 05-04-2013 20:26
Wam lemingi niczego nie potrzeba tak jak tym rzadzacym nieudacznym rzadem Precz z PO
reklama
9. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-04-2013 21:40
W jaki sposób chca wywozic wegiel brunatny z Krobi?? 
 
Komu na tym zależy??
10. Dodane przez nowak, w dniu - 05-04-2013 21:54
Linia prowadzi aż do Lubinia i przez tamtejsze kopalnie przede wszystkim jest użytkowana. Niemniej jednak jest to doskonale skomunikowany szlak, którym mogliby się przemieszczać pasażerowie, uzasadnienie ekonomiczne jest, jednak walka o coś takiego z PKP to jak gadanie do ściany. Prywatni przewoźnicy skorzystaliby z tego natychmiast, jednak nie istnieje coś takiego w nieuzasadnionym monopolu państwowym.
11. Dodane przez Kit, w dniu - 05-04-2013 22:10
Po co remontowć!? Busy stracą kilientów a akurat to dla nich jest miejsce pracy! to tak jak z TIR-ami- rozjeżdżają polskie drogi w drobny mak ale nie przerzucimy tego transportu na przewozy kolejowe,bo nie tylko Frasyniuk+Solidaruch i jemu podobni ale inni,którzy nakupili tych krązownikow straci robotę! A Polska nich drogi naprawia bez końca! Nasze drogi są przystosowane nawierzchnią co najwyzej dla połcięzarowek a nie dla przeładowanych TIR+ow z całej Europy!to przez nie będziemy budowac polskie drogi bez konca!
12. Dodane przez nie do wiary, w dniu - 05-04-2013 22:27
Kolejna linia zostanie zlikwidowana co to za dziadostwo w tym kraju wszystko nie opłacalne i do likwidacji
13. Dodane przez jo, w dniu - 06-04-2013 14:25
Chciałbym tylko przypomnieć, że kilka lat temu było połączenie Legnica - Leszno. Jakie było obłożenie linii, pamiętacie? A pamiętacie dlaczego już nie ma tu ruchu osobowego? 
Nie liczcie na marszałka lubuskiego, bo to on uwalił to połączenie. Marszałkowie Wielkopolski i Dolnego Śląska się dogadali, ale lubuski stwierdził, że przez jego województwo biegnie tylko kilka kilometrów linii i on nie ma zamiaru się do tego dokładać. 
To połączenie już nie wróci, nie łudźmy się. Poza tym, ten odcinek 14stki jest aktualnie mocno eksploatowany towarowo, bo na Rawicz - Wrocław trwa modernizacja, przez co ruch towarowy został przerzucony tutaj. A będzie jeszcze bardziej w momencie gdy zacznie się moderna Czepiń - Poznań. Wtedy na 80% cały towar zostanie przerzucony na 14stkę od Krotoszyna do Leszna - ostatnio wykoszono krzaki, tory boczne na stacjach (w celu mijanek) są sprawne (inne opcje to Poznań - Jarocin - Koźmin Wlkp. - Krotoszyn - Oleśnica - Wrocław. Raczej nie stawiałbym na Poznań - Jarocin - Gostyń - Leszno, bo linia jednotorowa). 
Zresztą, Leszno przygotowywane jest już na przyjęcie większego ruchu towarowego, dwa tygodnie temu do Leszna przyjechały cztery Gagariny (ST44).
14. Dodane przez Mateo, w dniu - 06-04-2013 17:14
tato i mamo co to pociąg?.......
15. Dodane przez kolyjorz, w dniu - 06-04-2013 19:53
Jok zopowiodali na stacyji w Lysznie po wojnie: 
"Achtung ! Achtyng ! Bano łosobowo z Lyszna do Gogowy bez Sowe odydzie z perónu drugiygu !"
16. Dodane przez isia, w dniu - 07-04-2013 06:40
Ta linia zostanie wykorzystana tylko do swojego końca (niedługiego) zresztą, bo towarowe pociągi ją po prostu ,,zajadą''. O planach modernizacji, elektryfikacji słychać od lat siedemdziesiątych i nic z tego nie wyszło.Tylko tym razem po wykorzystaniu jej zarośnie krzakami a okoliczni spryciarze rozkradną tory. Nie miejmy złudzeń co do złotoustych interpelacji Panów Posłów.
17. Dodane przez Po czasie, w dniu - 27-04-2013 22:58
Po niemieckiej stronie wszystko już gotowe . 
Nasza kolej utrupiona . 
Tera jeszcze ino zrobić przeglądy samochodów takie jak w rajchu . 
I kolejka przed kasami DB raz dwa stanie bo na arbajt dojechać trzeba a dowód na przeglądzie zabiorą niejednemu .
18. Dodane przez tasman, w dniu - 01-07-2014 17:39
Wolicie więc komunikację autobusową, gdzie wiele z tych pojazdów nie powinno poruszać się po drogach, bo ich stan jest katastrofalny... Takimi pojazdami chcecie podróżować i posyłać dzieci do szkoły??? Pomyślcie trochę, zasięgnijcie historii wypadków. Kolejowe to pojedyncze przypadki, samochodowe zdarzają się niemal co dnia, ginie w nich dużo ludzi. Ile trzeba? Zasłabnięcie kierowcy, idiota na drodze, zła pogoda... nie trzeba wiele. Uważam, że szynobus to idealne rozwiązanie. Komu się nie podoba, jechać z nami nie musi
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
Mieszkanie 51,90- 3 ... Leszno 355000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj