Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Akwawit: miasto przejmie basen albo go zamkniemy

Akwawit: miasto przejmie basen albo go zamkniemy

23.05.2014. Radio Elka, Jarek Adamek
biechow2205.jpgNiech miasto przejmie prowadzenie pływalni – z taką propozycją wystąpił do samorządu Leszna prezes CKiR Akwawit Przemysław Biechowiak. Nie krył, że alternatywą jest zamknięcie deficytowej działalności. Radni do pomysłu podeszli bardzo sceptycznie; najczęstszym słowem, które padało był „szantaż”.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Już wielokrotnie informowaliśmy o trudnej sytuacji leszczyńskiej pływalni Akwawit. Ongiś chluba miasta dziś jest cieniem dawnej wielkości. To przede wszystkim skutek zatargów w łonie rodziny Gudzowatych, która podzieliła między siebie schedę po Aleksandrze Gudzowatym, który kupił od Skarbu Państwa wytwórnię spirytusu i towarzyszące jej obiekty hotelu i pływalni. Kilka miesięcy temu pływalnię odcięto od ciepła technologicznego, a potem od wody dostarczanej z fabryki. Na początku maja prezydent Tomasz Malepszy poinformował o propozycji przejęcia basenu, jaką złożyły mu władze Centrum
Konferencji i Rekreacji Akwawit. Teraz mogli zapoznać się z nią radni Leszna.

Na posiedzenie połączonych komisji Rady Miejskiej przyszedł prezes CKiR Przemysław Biechowiak. O samym konflikcie między właścicielami Akwawitu mówił bardzo oględnie, opierając się na oficjalnych informacjach o „awariach”. Przyznał jednak, że musi ogrzewać obiekty gazem, zaś wodę czerpać z miejskiego hydrantu strażackimi wężami. Biechowiak zapewnił, że trwają prace nad wybudowaniem przyłącza do sieci wodociągowej.

Tak naprawdę jednak prezes Biechowiak przyszedł złożyć samorządowcom propozycję w imieniu swoich mocodawców. -Proponujemy miastu przejęcie pływalni - powiedział - dzierżawa byłaby bezpłatna, w zamian za to miasto wzięłoby na siebie jej utrzymanie oraz ogrzewanie. Radni nie kryli zdumienia, które wzrosło jeszcze bardziej, gdy prezes Akwawitu sprecyzował, że propozycja nie obejmuje ani hotelu, ani restauracji, ani centrum spa. -One przynoszą dochód - poinformował - to basen generuje straty, na ponoszenie których nas nie stać.

Dlaczego miałoby więc na to stać miasto? Zdaniem Biechowiaka pływalnia pełni ważną misję społeczną, szczególnie służąc dzieciom i młodzieży oraz sportowcom, zwłaszcza pływakom. -Dziennie korzysta zeń około 600 osób, głównie mieszkańców Leszna - wyliczał. Dodał, że większość miast w Polsce ma akwaparki i pływalnie, które są utrzymywane przez samorządy.

Ostatecznym argumentem Biechowiaka była groźba zamknięcia basenu. -Zaproponowałem państwu scenariusz „A”, jeśli nie uda się go zrealizować będziemy musieli sięgnąć po plan „B” - powiedział, dodając że owe sześć setek gości dziennie to wyborcy radnych.

Takie postawienie sprawy zirytowało część radnych. -Nigdy nie dawaliśmy się zaszantażować - powiedziała Grażyna Banasik (Lewica), a szef jej klubu Wojciech Rajewski stwierdził, że tak złożona propozycja stawia radnych pod ścianą. -Ja nie szantażuję, tylko apelują i podkreślam powagę sytuacji - odpowiadał Biechowiak. - tylko wielkoduszność właściciela sprawiała, że przez tyle lat tolerowaliśmy tak nierentowną działalność. Zdecydowana większość samorządowców zachowywała sceptycyzm, choć zaznaczała, że z tematem trzeba się lepiej zapoznać - przede wszystkim zbadać kondycję finansową pływalni i koszty jej funkcjonowania. (jad)
 
Komentarze (85)
1. Dodane przez miki, w dniu - 23-05-2014 07:57
sądze ze miasto nie powinno ugiąć sie i zajecia dzieci przenieś na basen miejski i niech zamykają ten basenik
2. Dodane przez Puzajkator Golonka, w dniu - 23-05-2014 08:00
OOO jest szansa na ten magazyn ?
3. Dodane przez jan, w dniu - 23-05-2014 08:02
Niech jakiś casanowa leszczyński włączy się w mediację pomiędzy byłymi paniami Pana Aleksandra. 
 
Na wycieczki radni do Kościana potrafią jeździć a jak trzeba podjąć trudną decyzję to głowa w piasek.
4. Dodane przez Michał, w dniu - 23-05-2014 08:07
Nierentowną pływalnię zamyka się i koniec w celu ograniczenia strat.
5. Dodane przez Taa, w dniu - 23-05-2014 08:08
Było wyprzedawać majątek narodowy za psi grosz kolesiom? To teraz niech zamykają wylęgarnię....
6. Dodane przez scorg, w dniu - 23-05-2014 08:11
spirytusownie zabrali i to ma dochod- a takie byly obietnice gdy polozyli lape na Akwawit - Byly wlasciciel to inny poziom byl jednak a teraz pieski dorwaly sie do kasy i tyle w temacie.... W zadnym wypadku jak nie pasuje to zamknac i niech placa podatki od pustej budy!!!!!
7. Dodane przez KR, w dniu - 23-05-2014 08:17
Może tak wszyscy, którym nie wiedzie się w biznesie, zgłoszą się do miasta aby zaopiekowało się jego interesami. Choć słyszałem że wielu przedsiębiorców domaga się zwolnienia np. z podatku przez co nie zwolnią pracowników itp. Co kraj to obyczaj.
8. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 23-05-2014 08:26
Sprzedali Akwawit za zysk z bieżącej działalności rozłożyli na raty każdy golas by go kupił gdyby maił układy w rządzie a teraz problemy robią. Kto do tego dopuścił.
9. Dodane przez Mariusz, w dniu - 23-05-2014 08:27
"...tylko wielkoduszność właściciela sprawiała, że przez tyle lat tolerowaliśmy tak nierentowną działalność"  
To jest bezczelny typ chamstwa! Filantrop, patrzcie no ludzie! Kupili, w zasadzie dostali od skarbu państwa, biznes nie wyszedł i utrzymywał to dla nas! O dzięki, wielkie dzięki w imieniu sześciu setek leszczyniaków, bo reszta kąpie się na Malcie.
10. Dodane przez SPA, w dniu - 23-05-2014 08:30
Z centrum SPA, które jest w tym samym budynku przegięli. 
Wchodząc przez szatnię basenową do sauny miałbym płacić raz miastu, raz im ? 
Nie wiem ile kosztowałoby wybudowanie nowego podobnego obiektu ale kto wie czy to nie byłoby tańsze bo po takich ludziach spodziewałbym się następnych, niekorzystnych dla miasta zagrywek. 
600 osób to kilka tysięcy dziennie. To nie wystarczy na utrzymanie obiektu ?
reklama
11. Dodane przez Hipolit, w dniu - 23-05-2014 08:37
A może prokurator przejął by plywalnię razem z całym Akwawitem. A zwłaszcza mógłby przejąć ich obecnych właścicieli - cwaniaczków.
12. Dodane przez cyklista, w dniu - 23-05-2014 08:43
Sensem istnienia basenu było ciepło technologiczne, ono ciągle jest - tylko nie dla basenu. Niech się zamknie, potem będzie do wzięcia z hotelem za "złotówkę" przy takim podejściu do interesów.
13. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 23-05-2014 09:23
Chyba gosciu jaja sobie robi,hotel nie bo przynosi zyski,restauracja nie bo przynosi zyski,spa nie bo przynosi zyski tylko basen ma miosto utrzymywac bo przynosi straty, ale cwany ten prezesik.
14. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 23-05-2014 09:28
...i tak wygląda prywatyzacja po polsku....Rodzina G. nie dała pisemnie przy zakupie obiektów żadnych gwarancji na utrzymywanie żadnego z obiektów. To błąd w momencie prywatyzacji-merytoryczny. Należy ostudzić emocje i nie unosić się tzw. honorem. Należy zlecić firmie consultingowej /zewnętrznej/ ekonomiczne i społeczne przesłanki funkcjonowania pływalni. Bądzmy europejczykami i nauczmy się liczyć. Jeśli okaże się, że rachunek ekonomiczny jest nie do przyjecia dla samorządu wtedy należy......zamknąć! Proszę tylko w imieniu wielu -BEZ EMOCJI.
15. Dodane przez emigrant, w dniu - 23-05-2014 10:17
(...) Lewica(...),sprzedali Akwawit,nawet solidarnosc zakladowa to poparla by przejsc w prywatne rece.Osobiscie namawialem przewodniczacego ZZ by nie dopuscili do sprzedarzy w prywatne rece to sluchac nie chcial bo to jest dla dobra pracownikow.Ailu stracilo prace?Ateraz rujnuja to co Pan Grys postawil i bylo wizytowka naszego miasta.A morze by prawnicy jeszcze raz sprawdzili umowe i cos w aneksie znajda,ze rodzina Guzowatych poniesie straty finansowe jak zamknie plywalnie.To ze mowia ze zadarmo cos dadza to im nie wierze bo oni nic za darmo nie dadza.Za jakis czas sie okarze ze miasto musi im oddac miljony za kozystanie z obiektu.Oni maja bardzo dobrych prawnikow.Za pare lat powiecie ze mialem racje.Ja ostrzegalem ze Guzowaty bedzie zwalnial to sie zemnie smiali.Nich Pan Grys przypomni ilu pracowalo za jego czasow a ilu pracuje obecnie.(...)
16. Dodane przez Wałek, w dniu - 23-05-2014 09:41
Słyszałem, że zakup Akwawitu to był tzw. wałek ale może warto sprawdzić umowę prywatyzacyjną. 
Czy przypadkiem nie zobowiązano się tam do utrzymania tego obiektu ?
17. Dodane przez Nie, w dniu - 23-05-2014 09:47
Ile miasto otrzymuje podatków za pływalnię Akwawit ? 
Co prawda jestem daleki od branie kolejnych kredytów ale może z tych podatków dałoby się spłacić raty budowy kolejnej pływalni lub rozbudowy Środowiskowej ? 

Jestem ciekaw co po likwidacji pływalni mówiono by gościom hotelowym ? 
Przepraszamy ale nasza oferta jest teraz uboższa i nie oferujemy już w cenie noclegu, pobytu na pływalni bo mamy tam teraz magazyn. A w miejsce parkingu dla gości musieliśmy zrobić parking dla ciężarówek więc proszę zaparkować pod kościołem ?
18. Dodane przez zatorze, w dniu - 23-05-2014 10:11
chca by miasto wabiło do ich hotelu i spa klientów sami nie dając nic miastu- jak działalnoś ich jest nierentowna bo się kłucą ze spirytusownia to niech sprzedadza cały obiekt rekreacyjny, kupi go ktos inny co umie sie dogadac i bedzie znow mial tania wode od spirytusu i nowe pomysly a oni niech spadaja na drzewo
19. Dodane przez Kongres Nowej Prawicy- Lista nr. 7, w dniu - 23-05-2014 10:15
Wiemy, że basen w Lesznie już był przed akwawitem. 
Po co budowano nowy ? 
Po to, aby go teraz zamykać ! 
Gdyby budował go prywatny inwestor, to wziąłby pod uwagę chociażby analizę SWOT.  
 
Teraz każdy mieszkaniec musi do tego dopłacać mimo, że nie chce. 
Przecież to komunizm w super wydaniu !
20. Dodane przez xxl, w dniu - 23-05-2014 10:17
lepiej odparować do atmosfery to ciepło technologiczne niż oddać za darmo, wysłał bym odpowiednią kontrolę i namieszał tym zepsutym spaślakom :(
21. Dodane przez James, w dniu - 23-05-2014 10:23
Tak czy siak JUŻ PO BASENIE!!!
22. Dodane przez Janusz Biznesu, w dniu - 23-05-2014 10:29
Nie wiem ile kosztuje bilet, bo dawno nie gościłem w tym przybytku (w obawie przed przeziębieniem). Licząc, że bilet kosztuje 10zł, to daje 6000 dziennie. Takie obroty to generują spożywczaki, basen z wieloma pracownikami, ogromnymi kosztami energii elektrycznej i wody nie ma szans się za to utrzymać. Tylko trzeba się zastanowić dlaczego tak się stało. Jednym z powodów jest fakt, iż miasta ościenne mają swoje baseny, a drugim powodem jest brak przeprowadzonych modernizacji - basen się zużył i znudził. Myślę, że gdyby go gruntownie odświeżyć i wprowadzić jakieś nowe atrakcje, to ludzi byłoby więcej. No ale na to potrzeba kasy, a obecni właściciele raczej nie są zainteresowani inwestycjami w ten obiekt.
23. Dodane przez Pizduś Plastuś, w dniu - 23-05-2014 10:31
Zróbcie tam hodowlę karpi tudzież amurów i gitara.
24. Dodane przez Solidarność Niezlomna Alternatywa NoACTA, w dniu - 23-05-2014 10:44
Kto sprzdal "Akwawit" Gudzowatemu i Kaczmarkowi...?
25. Dodane przez do 15, w dniu - 23-05-2014 10:53
Przeciez na Prochowni 25a jest ciaglośc "waadzy" PZPR-NSZZ"S"...!
26. Dodane przez zmd, w dniu - 23-05-2014 11:08
Problemem na basenie jest to że po tylu latach eksploatacji konieczne jest wymienienie całej infrastruktury zasilania i odprowadzania wody. Celem pozbycia się tego co nie może być ze względów higienicznych i bakteriologicznych w instalacjach. Jest to tak kosztowne jak budowa nowego basenu.
27. Dodane przez fx, w dniu - 23-05-2014 11:12
niech zamknie to i spa, i restauracja i co tam jeszcze trafi wiadomo co... . Cwaniactwo należy tępić a nie dawać społeczne przyzwolenie i do tego " Pan Prezesik" pensyjkę z odprawką sobie odpowiednią ustali jak to zwykle bywa.
28. Dodane przez do kom.22, w dniu - 23-05-2014 11:17
Za dychę na basen Akwawit? Chyba rzeczywiście dawno tam nie byłeś. 
Może i nie modernizują się ale cennik jest waloryzowany na bieżąco.
29. Dodane przez muzyk, w dniu - 23-05-2014 11:26
Mam propozycję z pływalni zrobić można'' GALERIĘ AKWAWIT'' w tym rejonie miasta nie ma galeri,nie potrzeba wody,mniejszy koszt w utrzymaniu obiektu.
30. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 23-05-2014 11:30
Czasy komuny juz dawno się skonczyly i to se ne wrati - na szczęście. Wywody o tym jak to bylo dawno temu nic tu nie pomogą. Uwazam, ze propozycja włascicieli Akwawitu jest uczciwa. Nie chcą zarabiac na dzierzawie, a rzeczywiscie szkoda byloby zamykac obiekt, ktory sluzy nam - mieszkańcom. Miasto tej wielkosci powinno moiec taki obiekt, a pozostawienie tylko basenu przy szkole nr 7 to bylby duzy błąd. Nie jest on w stanie zaspokoic potrzeb 63 tys miasta..... Radni, przemyślcie tę propozycję....
31. Dodane przez JA, w dniu - 23-05-2014 11:54
A jak kilkanaście lat temu basen zbijał kokosy, to wtedy ktoś myślał,żeby się z miastem podzielić? niestety raz na wozie raz pod wozem...
32. Dodane przez neo, w dniu - 23-05-2014 12:04
... Bez basenu hotel schyli się ku upadkowi, nie uległbym szantażowi, wszystko stare, naprawy, lepiej budować nowy w przyszłości.... niech się Gudzowatego pokolenie samo dławi, Pan Biechowiak to tylko pracownik, z jego zdaniem w ogóle bym się nie liczył.
33. Dodane przez LEŚNY WŁADEK, w dniu - 23-05-2014 12:24
ten Pan manager z bożej łaski to ma dopiero tupet.
34. Dodane przez do wszystkich, w dniu - 23-05-2014 12:28
Oj, zleciały się psy ogrodnika, pewnie sami pozbyli by się jakiejkolwiek nierentownej inwestycji. Ale innym każą być filantropami. A co do baseniku przy szkole nr 7 to tylko ignoranci mogą go nazywać miejskim .
35. Dodane przez Zuza, w dniu - 23-05-2014 12:40
Żałosna i oburzająca wydaje mi się wypowiedź pana Biechowiaka a może i słusznie określana jako szantaż. Osobiście bywam stałą klientka pływalni lecz w całości popieram komentarz nr 6.
36. Dodane przez Michu, w dniu - 23-05-2014 12:46
Oczywiście to szantaż. Miasto pewnie na to nie pójdzie. Basem zamkną. Sam osobiście tam chodzę i to bardzo regularnie. Niby mamy drugi basem w mieście ale Ci którzy chodzą na Akwawit wiedzą że to żadna alternatywa. A więc Akwawit Basen zostanie zamknięty a Leszno stanie się jednym w kraju tej wielkości miastem bez basenu (ten drugi to mała pływalnia). I co zrobią wtedy radni za kilka lat zaczną gadać, że trzeba budować. Straci Miasto, straca mieszkańcy a aktualni właściciele Akwawitu też dostaną po kieszeni. W budynku znajduje się tzw SPA itp, będą wtedy sami ponosić koszty utrzymania budynku, na bank tez stracą część klientów którzy zrezygnują z ich usług (Hotelu, SPA itp) gdy zamkną Basen. A więc stracimy wszyscy. Normalne w POLSCE.
37. Dodane przez Sąsiedzi, w dniu - 23-05-2014 12:57
Skąd pan prezes wie, że z tych ok. 600 osób, to głównie mieszkańcy Leszna ? 
Ile razy jestem pod Akwawitem, to widzę mnóstwo tablic rejestracyjnych spoza miasta, z sąsiednich gmin a także z Góry i Wschowy. 
Jeżeli już samorząd miałby dokładać pieniądze, to przynajmniej do spółki ze Starostwem i okolicznymi gminami. 
Swoją drogą z pływalni Środowiskowej też nie korzystają tylko mieszkańcy Leszna a miasto ponosi wydatki.
reklama
38. Dodane przez piotr, w dniu - 23-05-2014 13:00
No cóż, władze sprzedały kiedyś ten obiekt prywatnemu przedsiębiorcy, to teraz niech się martwią i robią tak, aby w mieście funkcjonowała publiczna pływalnia. Basen przy szkole nr 7 nie jest ogólnie dostępny, służy przede wszystkim uczniom tej szkoły. Poza tym jest za mały jak na miasto ponad 60 tys.
39. Dodane przez ohs, w dniu - 23-05-2014 14:41
zamknac ten zbiornik i zburzyc
40. Dodane przez Ja, w dniu - 23-05-2014 13:21
Może Ci wszyscy co tak psioczą na właściciela wezmą ten basen w dzierżawę za 0 zł.i zrobią na nim biznes. A może po prostu dołożą z własnej kieszeni sami. Praktycznie wszędzie baseny tego typu są nierentowne. Tylko, gdy właścicielem jest np. miasto, to się do nich dokłada w imię wyższych celów (zapobieganie patologiom, rozwój sportowy, zapewnienie rozrywki, itp.). Koszty utrzymania są bardzo wysokie i żeby obiekt był rentowny, to bilety musiałyby być bardzo drogie, wtedy nie byłoby klientów i koło się zamyka - upadek! Kochani radni spytajcie o rentowność basenu w Gostyniu, Kościanie, przy SP 7 w Lesznie, to zobaczycie ile do tego się dokłada - życzę miłej lektury. Moim skromnym zdaniem propozycja jest uczciwa, nikt nikogo nie zaskakuje i daje czas do namysłu. Jeśli hotel i spa przestaną być rentowne, to jak myślicie co się stanie??? Odwagi radni, dobra kalkulacja i sensowna decyzja. Serdecznie Pozdrawiam
41. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 23-05-2014 13:47
Tyle kasy miato ma to niech przejmie ten obiekt i go wyremontuje! Każdy ładuje w Unie pieniadze i nic z tego pozytecznego nie ma! 
 
OBIEKTYWNIE TRZEBA MYSLEC!
42. Dodane przez ktoś, w dniu - 23-05-2014 13:49
JA TEŻ JESTEM BANKRUTEM MOŻE MIASTO MI POMOŻE !!!!
43. Dodane przez NO, w dniu - 23-05-2014 13:51
To niech miastu za symboliczną złotówkę basen sprzedadzą. 
Cwaniaki.
44. Dodane przez WIESŁAW, w dniu - 23-05-2014 13:57
Radni nie moga zgodzic sie na taka sytuacje.Lepiej dołozyc i wybudowac nowy basen kryty np. w parku 100lecia w miejsce tego otwartego.
45. Dodane przez emigrant, w dniu - 23-05-2014 14:05
A jak by tak w prezencie Putinowi go dac,to moze embargo zniesie.I ruskie dzieci beda mialy gdzie przyjechac bo na Krecie jest nibezpiecznie.
46. Dodane przez stary komuch, w dniu - 23-05-2014 14:40
Najpierw (...) kaczmarek przejął za darmochę dla guzowatego Akwawit a teraz nie wiedzą co mają zrobić z basenem bo im przynosi straty to chcą wydoić od miasta kasę. Niech rudy sam to sobie kupi i zacznie hodować karpie.
47. Dodane przez Anton, w dniu - 23-05-2014 14:13
Po co wydawać miliony na nowy basen, skoro mamy już w mieście basen Akwawitu. Bywam często w Niemczech. Tam baseny głównie są finansowane w różny sposób, ale przez samorządy. To normalne, że to nie są rentowne biznesy , a potrzebne mieszkańcom. Uważam że to dobra okazja, żeby mieć miejski akwapark.Gdzie miałyby dzieci się uczyć pływać? Niech radni pomyślą.
48. Dodane przez k do 23, w dniu - 23-05-2014 14:15
akwawit sprzedal guzowatemu wlasnie kaczmarek w ostatnim dniu urzedowania jako minister skarbu a pare dni pozniej byl dyrektorem ha'''ha'''ha......
49. Dodane przez do kom.38, w dniu - 23-05-2014 14:33
To po jaki czort bral go ten caly Gudzowaty ??? Chcial aby miasto jeszcze mialo do niego doplacac !!! Juz wystarczylo chyba ze za darmoche kolesie go oddaly.
50. Dodane przez cyklista, w dniu - 23-05-2014 14:38
To jest basen dla przyjezdnych - dojść do niego można tylko "opłotkami". Niech oddadzą basen z kawałkiem dawnego boiska które dostali w imię wyższych celów"- wtedy można tam zrobić coś sensownego dla mieszkańców, np plac zabaw, siłownia a nawet drugi scateplaza
51. Dodane przez do 37, w dniu - 23-05-2014 14:42
przecież prez.T.malepszy sprzedał za friko Akwawit ,to niech teraz bedzie plcil ze swojej kieszeni za dzialanie...
52. Dodane przez Ile, w dniu - 23-05-2014 14:43
O jakich pieniądzach jest tutaj mowa ? 
Ktoś zrobił kalkulację ile miasto musiałoby do tego dokładać, łącznie z remontami ?
53. Dodane przez Archanioł, w dniu - 23-05-2014 15:45
Panie Prezesie... Myśli Pan, że łykną? Może się uda:), no nie? Co tam... w końcu to tylko urzędasy.
54. Dodane przez wiesław, w dniu - 23-05-2014 15:47
do 47 ale bedzie własnoscia miasta, anie dzierzawiony,W ten obiekt czeba włozyc duza kase,zeby jakoss wygladał Od czasu wybudowania zjezdzalni, niebyło w nim zadnej pwaznej inwestycji remontowej a istnieje chyba od 90roku, wiec zastanówmy sie powaznie?
55. Dodane przez Snickers, w dniu - 23-05-2014 15:51
I tak Akwawit był już staroświecki. 
Jak ktoś z tych mądralińskich chce zobaczyć prawdziwy AquaPark to zapraszam do Kalisza, Polkowic lub Zielonej Góry :)
56. Dodane przez Archanioł, w dniu - 23-05-2014 15:53
Może by tak miasto przejęło niedochodowe części wszystkich leszczyńskich firm, wtedy w regionie mielibyśmy tylko firmy wysoce rentowne. Ęe też nasi radni na to nie wpadli jako pierwsi! Ale znalazł się Zbawiciel, który musiał tam pójści i im wyjaśnić. Cud, drugi Hongkong, Mekka w Wielkopolsce i to dzięki Błachowiakowi!
57. Dodane przez Do Biechowiaka, w dniu - 23-05-2014 16:02
Panie DYREKTORZE biechowiak z chwile będzie pan w pośredniaku,bo nawet jak miasto przejmie basen nikt nie pozwoli żeby zarządzał facet ,który wcześniej ich szantażował i w dodatku nieudacznik!!!!!!na usługach swoich mocodawców,który niby martwi sie o losy dzieci.
58. Dodane przez ccc, w dniu - 23-05-2014 18:11
600 x 10 zł = 15 minutowy obrót większego supermarketu, dziwię się, że Akwawit przy tak gigantycznych kosztach stałych ma w ogóle jeszcze na wodę
59. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 23-05-2014 18:16
A co z podatkiem od nieruchomości? Jeśli miasto będzie dzierżawić, to miasto musi zapłacić podatek. Sępy połasiły się na dochodowy interes Akwawitu, a teraz oddać w dzierżawę. To już cwaniactwo. Niech sobie prezesik zamyka interes!
60. Dodane przez Ekonom, w dniu - 23-05-2014 21:17
Panie PYREzesie, 
 
Niech Pan nie straszy, bo dość Pan już namieszał, tylko zamyka, jak masz Pan trochę honoru i uratuje zdrowie tych gości którzy jeszcze przychodzą. Wtedy na pewno hotel będzie nadal atrakcją, ale koło ruin basenu. Zastanawiam się co ma w głowie albo czego nie ma człowiek który składa takie propozycje. 
Przecież przejęcia basenu za symboliczną złotówkę byłoby dla Pana jak wygrana w lotto.
61. Dodane przez Michał, w dniu - 23-05-2014 21:47
zamkną AKWAWIT I CO ZROBICIE ZA 5 LAT całe Leszno Płacze ze trzeba budowac nowy BASEN za 20-30 milionow. Brawo...a na basenie przy Sp7 to chyba będziemy chodzic od 23 do 5 rano...bo Pływanie Synchroniczne i wszystkie szkółki się przeniosą z Akwawitu
62. Dodane przez olo, w dniu - 23-05-2014 22:08
Na denny żużel i dla garstki ludzi była kasa na basen nie ma. Leszno tu chce się wyć.
63. Dodane przez PLAN C, w dniu - 23-05-2014 22:26
Witam!witam i pytam dlaczego,dlaczego nasz kraj toczy takie bezmózgowie.Dlaczego miasto nie mogło przejąc AKWAWITU z mieszkańcami tylko jeden gośc umiał ten zakład łyknac.Niechby leszczynioki zarabiali sobie po 5000 brutto komu by to wadziło ?Miasto miało by kasę na basenik a tak co plan B ?Niech zrobią palmiarnię ,dlaczego teraz atutem ma byc jakiś wyborca?czy polak to wyborca tylko.Dosyc mamy grzybów i innych narośli na murach .Regionalnie działac a nie ssac Unię .EH taki mamy kraj jaki potrafimy zrobic a Akwawit z zysku sie spłacił wŁAŚCICIELOM .Polsko ,dlaczego nam to robsz dlaczego?
64. Dodane przez xxl, w dniu - 23-05-2014 22:51
miasto ma dbać o mieszkańców ale wszystkich a najbardziej tych zagubionych co ich życie potraktowało ...nie wydał bym złamanego grosza ten basen bo to zbytek i tak dla ludzi na których jest stać aby tam przebywać majętny sobie poradzi :) mieszkania socjalne ,dożywianie ,wspomaganie edukacji renowacja Starego Miasta ....Unia i te młoty po spadkowe sobie dadzą radę bo je na to stać .... pływalni w okolicach nie brakuje mieszkań owszem :)
65. Dodane przez Tomek, w dniu - 24-05-2014 00:44
600 osób dziennie?? :D Chyba tygodniowo. Basen akwawit od dawna świeci pustkami. Brud, smród i ubóstwo niestety. A kiedyś było tak fajnie...
66. Dodane przez DO 63. Dodane przez PLAN, w dniu - 24-05-2014 00:53
JUŻ PO ptokach, co miało być rozgrabione, takim zostało, teraz już nie ma co kombinować, bo obowiązuje ŚWIĘTE PRAWO WŁASNOŚCI bez wnikania skąd ta własność się wzięła :)
67. Dodane przez Ben, w dniu - 24-05-2014 07:28
Kupno Akwawitu za przyslowiowa złotówkę przez Gudzowatych ( płatność rozłożona na raty prżez zysk wypracowany w przedsiębiorstwie ) to SKANDAL ...Pamiętajcie drudzy LESZCZYNIACY kto za tym stał w owym czasie ....tym co nie pamiętają - PRZYPOMINAM .... 
SOJUSZ LEWICY DEMOKRATYCZNEJ z ówczesnym ministrem skarbu WIESŁAWEM KACZMARKIEM , premierem Cimoszewiczem ...Na dodatek p.Kaczmarek po stracie taki ministra , dostał zatrudnienie w Bartimpeksie p.Gudzowatego ..,- korupcja , jasna i czytelna .. 
Po co było sorżedawac , prywatyzować przedsiębiorstwo generujace duże zyski....????  
Otóż drodzy LESZCZYNIACY - podziekujcie SLD w najbliższych wyborach do PArlamentu Europejskiego jak i WSZYSTKICH KOLEJNYCH ......!!!!!!  
Nie glosujcie po prostu na p.Szczepanskiego z SLD , i jego kolesiow którzy teraz cynicznie grają glupa, udając oburzonych .......HAHAHA....To już jest PERFIDNE .....Maja , nas wyborców za głupi Lud ....
68. Dodane przez ale jaja, w dniu - 24-05-2014 07:49
Niech prezesik zamyka sobie ten interesik a taki cwaniaczek i madrala byl z niego co to nie on kim on nie jest itd.
69. Dodane przez emigrant, w dniu - 24-05-2014 09:51
Jak nie potrafi Pan zyskow osiagnac z basenu to ja dam propozycje.Ludzi zwolnic bo to naj prostrze i wzias sie za hodowac karpie,wody nie trzeba wymieniac jak i podgrzewac czysty zysk.Powodzenia.
70. Dodane przez ja, w dniu - 24-05-2014 11:39
Ten obiekt juz dawno powinien byc zamkniety przez odpowiednie sluzby takie jak SANEPID no ale sa znajomosci koperty i uklady.
71. Dodane przez emigrant, w dniu - 24-05-2014 13:34
Szanowny Pan Prezydent Miasta Leszna.Teraz na serio,ja na Pana miejscu za darmo przyjolbym ten obiekt.Na takim warunku,na rok obiekt zamykam,staram sie o dofinansowanie z UE i TOTALIZATORA SPORTOWEGO na przylonczenie obiektu do cieplowni miejskiej.Ona ma taka wydajnosc ze sprosta zadaniom.I napewno zacznie przynosic zyski dla miasta.Panstwo Guzowaci mysla ze obiekt przekazac ale za dostawe ciepla beda kasowac rocznie miliony to jest ich cel,nic nie robic a brac kase.Jestem przekonany ze jak sie dowiedza ze miasto podlonczy do wlasnej cieplowni to sie z tego pomyslu wycofaja albo dzierzawe beda chcieli.Mysle ze UE i TS NA TEN CEL PIENIADZE ZNAJDA:
72. Dodane przez Renka, w dniu - 24-05-2014 14:16
A ja mysle, ze miasto powinno dobrze sie zastanpwic nad propozycja ze wzgledów społecznych. Z przeszłościa mozna wszystko zrobić, ale zmienic jej sie nie da. 
Gdzie bedziemy pływać, jak zamkna? 
Miasto finansuje rózne pomysły...np boisko dla unikatowej formy sportu jaka jest petanque...po co to komu? Raz w roku odbywaja sie tam jakies zawody dla uczniów i potem stoi puste. A swoje kosztowało. 
Wydżwiek społeczny tej sytuacji jest ogromny...niech władze pokaża, na co ich stać i jak im zalezy na wyborcach.
73. Dodane przez ccc, w dniu - 24-05-2014 14:42
basen podzieli los kina Panorama, po prostu to konstrukcja na 25 lat temu, sens bedzie miał tylko nowy duży basen 50m plus akwapark z palmami wyspami i wodospadami oraz łódkami jak to jest dziś wszędzie, Akwawit ledwo spełnia standardy basenu przyszkolnego :(
74. Dodane przez JAN, w dniu - 24-05-2014 16:05
KIEPSKI PREZES - KIEPSKIE WYNIKI ......
75. Dodane przez Nierozpoznany, w dniu - 24-05-2014 18:36
1. Hotel - przynosi zyski - prawda! 
2. Gastronomia - przynosi zyski - fałsz! 
3. SPA - przynosi zyski - fałsz! 
4. Basen - przynosi straty - prawda! 
Uwierzcie, wiem co mówię. 
Cwaniak Biechowiak próbuje ukryć swoje nietrafione inwestycje np. SPA - jedna wielka porażka! Przenosi większość kosztów związanych z funkcjonowaniem spółki w koszty Basenu by właścicielowi zafałszować faktyczny stan jego zarządzania.  
Prezes Biechowiak to taki typowy "ślizgacz", który wierzy w swoją nieomylność, a jest jedynie tam z przypadku. JEGO JEDYNYMI DZIAŁANIAMI JEST CIĘCIE KOSZTÓW! NIC NIE OSIĄGNĄŁ ZE SWOIMI LUDŹMI W FIRMIE. WIELU TO ZATRUDNIENI "Z BRAKU LAKU". KAŻDY PÓŁINTELIGENT POTRAFI LICZYĆ NIE SWOJE PIENIĄDZE... I TRAKTOWAĆ LUDZI W TEN SPOSÓB. 
Groźby zamknięcia obiektu to kolejny etap jego beznadziejnej gry.
76. Dodane przez Taki numer, w dniu - 24-05-2014 19:40
Panie Biechowiak - zrobić taki numer prezydentowi miasta przed zbliżającymi się wyborami ? 
Obojętnie jaką decyzję by teraz nie podjął, to i tak wzbudzi ona niezadowolenie sporej części mieszkańców. 
Czuję w kościach, że panu tego nie zapomni. 
A to przy leszczyńskich układach oznacza, że wyruszył pan w podróż pod górkę. 
Lepiej żeby spodobało się pana postępowanie obecnym właścicielom CKiR bo choć nikomu źle nie życzę, to w Lesznie panu innej kariery nie wróżę.
77. Dodane przez ten, w dniu - 24-05-2014 20:28
Witam,moim skromnym zdaniem to Pan Biechowiak zarządza całym obiektem tj.basen,hotel,restauracja oraz spa w związku z tym jeżeli brakuje pieniędzy z jednej działalności to niech dołoży z pozostałych.Nie można mieć samych zysków.Nikt nie wspomniał jeszcze o kortach.
78. Dodane przez do 76, w dniu - 25-05-2014 03:51
Przypomnijcie mi kto był prezydentem Leszna gdy sprzedawano AKWAWIT. Czy nie przypadkiem pan Tomasz Malepszy?
79. Dodane przez do 78, w dniu - 25-05-2014 09:56
Możesz z kolei nam przypomnieć co ma prezydent Leszna do sprzedaży spółki skarbu państwa jakim był Akwawit? Dawno nie czytałem takiej abstrakcji.
80. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-05-2014 08:54
Panie prezesie. panu się coś popieprzyło. zamknij Pan ten basen a przy okazji skończ swoja działalność. Przecież Panu się nic nie opłaca a to co się opłaca to wkrótce w Pana rękach przestanie być opłacalne. Zostaw pan sobie to boisko akwawit i diabli wiedzą co jeszcze i tym zarządzaj. Może do tego się Pan nadaje i w końcu coś się panu opłaci. Chociaż wątpię!
81. Dodane przez do 73, w dniu - 26-05-2014 11:51
Sam jesteś przedszkolak
reklama
82. Dodane przez Pizduś Plastuś, w dniu - 26-05-2014 15:10
Akwawit to wersja dla ubogich. Jak się do niego dokłada to się zamyka, a nie chłepce do niego wodę z hydrantu.
83. Dodane przez co to ?, w dniu - 26-05-2014 23:15
Kiedys wizytowka leszna a dzis az wstyd przed goscmi z zagranicy :-(
84. Dodane przez o co tu chodzi ?, w dniu - 27-05-2014 19:36
Gdyby tak odpowiednie organy scigania ale tak uczciwie bez kopert ukladow i znajomosci zajely sie (...) to zima pewnie by ich zastala i tak by nie doszla do tych walkow na tym obiekcie,
85. Dodane przez Anna, w dniu - 29-05-2014 14:30
Co oni zrobili z fontanna przy wejsciu na basen,co to jest ??? :-( i kto za to odpowie ???
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj