Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Rawicz arrow Kontrowersyjna wystawa w obronie życia

Kontrowersyjna wystawa w obronie życia

Kontrowersyjna wystawa w obronie życia

14.08.2014. Radio Elka, Bartłomiej Klupś
0814wystawa105.jpgDrastyczne zdjęcia, mające uświadomić czym jest aborcja, pojawiły się na ogrodzeniu plebanii naprzeciwko kościoła Chrystusa Króla i Zwiastowania NMP w Rawiczu. Jej organizatorem jest leszczyńska fundacja Pro Life, która wchodzi w skład fundacji Pro - Prawo do życia. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Aborcja często jest postrzegana jako zwykły zabieg, a nie jako morderstwo - mówi Mateusz Rosik z fundacji Pro-Prawo Do Życia. - Pokazujemy aborcję, aby ją powstrzymać.

Na ogrodzeniu plebanii
pojawiło się kilkanaście dużych, szokujących zdjęć. - Prawda nie powinna nikomu przeszkadzać, to nie jest żaden fotomontaż tylko polska rzeczywistość - mówi ks. Wojciech Prostak, proboszcz parafii pod wezwaniem Chrystusa Króla i Zwiastowania NMP w Rawiczu

Opinie mieszkańców, z którymi rozmawialiśmy, były podzielone. - Ta wystawa nie powinna znaleźć się w tym miejscu - mówiła rawiczanka, która przechodziła ul.Kościelną. - Zdjęcia są drastyczne, a to jest bardzo ruchliwe miejsce. Innego zdania był starszy mężczyzna. - Życie trzeba pokazywać młodym i starszym takim jakie ono jest. - Takich pokazów powinno być więcej, nie tylko w Rawiczu, ale w całej Polsce - dodała inna rawiczanka.

Brutalne zdjęcia na wystawie "Wybierz życie" (Fot. B.Klupś)


Wystawę na ulicy Kościelnej będzie można oglądać do 23 sierpnia.
0814wystawa461.jpg
0814wystawa_463.jpg
 
Komentarze (85)
1. Dodane przez świecki ludzik, w dniu - 14-08-2014 08:35
POtrzebna jest rzetelna EDUKACJA SEKSUALNA - to najlepsza profilaktyka, aby nie dochodziło do takich rzeczy. Katobeton w III RP za mocno miesza w tych sprawach. ,Męczennik'' B. CHazan najpierw dokonał blisko 500 aborcji, a teraz zasłania się klauzulą sumienia. A to POlska właśnie!
2. Dodane przez Joanna, w dniu - 14-08-2014 08:40
Przecież tam chodzą dzieci!!! Pokażcie te zdjęcia- tu na portalu- niech ludzie zobaczą co to jest! Bo to woła o pomstę do nieba- nie rozumiem kleru, że się zgodził na takie coś! Osobiście czuję się urażona, nie życzę sobie takiej "wystawy" i zastanawiam się czy nie złożyć doniesienia o popełnieniu wykroczenia, poprzez umieszczanie nieodpowiednich treści w miejscu publicznym!
3. Dodane przez krzych, w dniu - 14-08-2014 08:57
To mógł zrobić tylko (...). Chce ponownie zaistnieć w Rawiczu, bo wycieczki już skończyły się, a ludzie zmądrzeli. Nie mylić ludzi z moherami.
4. Dodane przez DonCorleone, w dniu - 14-08-2014 09:23
Typowe dla kato-talibów, bronić zygoty, a chromolić już żyjące dzieci. Poza tym widać szczególne cnoty watykańskich urzędników po samochodach, rezydencjach i codziennych uczynkach
5. Dodane przez Dina, w dniu - 14-08-2014 09:43
Prokurator powinien tą wystawą się zainteresować,. To nie dopuszczalne,!Popieram kom. 2
6. Dodane przez no, w dniu - 14-08-2014 10:07
Żyjemy w kraju wolnym!!!! 
Wolnością jest religia. 
Wolnością jest homoseksualizm. 
Wolne jest sumienie. 
 
Chcieliśmy wolności, to ja teraz uszanujmy. 
Liberare - znaczy wolne. 
Premier Tusk zawsze podkreśla, że jest liberałem.
7. Dodane przez Ola, w dniu - 14-08-2014 10:09
Podziwiam księdza proboszcza za odwagę, tyle jadu ludzie saczą w internecie... a może jednak idzcie zobaczyc wystawe i potem pomstujcie. Prawda w oczy kole. Zobaczcie wystawe na zywo i dopiero powiedzcie czy na prawde nie porusza sumienia.
8. Dodane przez do autorów "wystawy", w dniu - 14-08-2014 10:30
Co tu można skomentować? Jak tak potrafią się napawa makabrycznymi zdjęciami niech sobie obejrzą ryciny z palenia czarownic, łamania kołem, rozrywania przez konie z inicjatywy "hierarchów" k.k. nam niech pozwolą żyć spokojnie, każdemu według własnego sumienia, a sami niech zajmą się już narodzonymi, żyjącymi w nędzy, ale zza szyb ekskluzywnych limuzyn i wypasionych pałaców tego nie widać. Jedyna nadzieja że Papież Franciszek zrobi z tym porządek
9. Dodane przez ???, w dniu - 14-08-2014 11:05
co was bardziej boli ? zdjęcia czy to że takie rzeczy dzieją się w niby cywilizowanym państwie ? Podobno Sparta pozbywająca się nieudanych dzieci to była patologia. Bolą Was zdjęcia czy sumienie.Co jest złego w nazywaniu zła złem ? co jest złego w pokazywaniu ze aborcja to okrutne morderstwo a nie eufemistycznie określany "zabieg "?
10. Dodane przez aqwer, w dniu - 14-08-2014 11:19
Aborcja czasami jest najlepszym wyborem (na przykład ciąża z gwałtu, choroba kobiety). Oburzająca wystawa. Ale nie. Rodzić i jeszcze raz rodzić !  
 
Tak na marginesie. Równie straszne byłyby zdjęcia z usunięcia zęba czy dowolnej operacji.
reklama
11. Dodane przez Damian, w dniu - 14-08-2014 11:38
Brawo! Dobrze wiedzieć, że komuś zależy.
12. Dodane przez Anty, w dniu - 14-08-2014 12:08
A byliby pierwszymi, którzy protestowaliby przeciwko Piknikowi Golgota fałsz jak zwykle patent na wiedzę i mądrość mają katolicy
13. Dodane przez hannaanna, w dniu - 14-08-2014 12:36
okropne zdjęcia  
Nie chcialabym żeby moje 3 letnie dziecko to widziało bo w sumie PO CO ???????
14. Dodane przez luuuudzie!, w dniu - 14-08-2014 12:37
1.Jak można porównać dziecko, istotę ludzką... do zęba?  
2. Inkwizycja. Widzę, że "nie znam się, to się wypowiem" jest mottem życiowym autora komentarza. 
3. Że niby papież Franciszek miałby być za aborcją? Brak słów. Znowóż - polecam poczytać.  
4. Ciąża z gwałtu: ofiarą jest tu i kobieta i dziecko. Skoro proponuje Pan/Pani śmierć dla dziecka (aborcja), to może drugą ofiarę też zabijemy? Proszę być konsekwentnym albo zastanowić się nad wypowiedzią...
15. Dodane przez smiechuwarte, w dniu - 14-08-2014 12:38
tusk liberał hahaha xd
16. Dodane przez tak tak..., w dniu - 14-08-2014 13:13
Wystawa pobudza sumienie a powszechnie wiadomo że aborcje w Rawiczu było wiele więc i krzyk będzie donośny ale prawda was wyzwoli
17. Dodane przez Przemy-slaw, w dniu - 14-08-2014 13:14
Moim zdaniem ogrodzenie parafii nie jest miejscem na takie coś. Tego typu drastyczne zdjęcia, jeśli już mają być wystawiane na widok publiczny, to powinno to być robione w miejscach do którego nie mają dostępu małe dzieci. 
 
Już pomijając hipokryzję kościoła, który z jednej strony podejmuje działania zmierzające do zlikwidowania w Polsce edukacji seksualnej - co prowadzi do niechcianych, często zagrażających życiu nieletniej matki ciąż - a z drugiej strony zabrania usunięcia takiej ciąży. Żeby było jeszcze zabawniej, nawet jeśli taka matka by urodziła, to później kościół będzie jej robił wiecznie pod górkę, począwszy od chrztu dziecka, na ślubie i innych sakramentach skończywszy (znam z Rawicza taką sytuację, że niepełnoletnia dziewczyna urodziła dziecko i Ksiądz odmówił jego ochrzczenia, bo nie miała ślubu. Tyle że wcześniej odmówił jego udzielenia z uwagi na nieślubne dziecko. Koło się zamknęło.)
18. Dodane przez brawo!, w dniu - 14-08-2014 13:54
Nie bójmy sie wyrażać emocji!! nazywajmy rzeczy po imieniu!! 
Aborcja -to morderstwo!! 
 
popieram takie akcje.... 
Jesli chodzi o dzieci które bede to oglądać to nie widzę w tym nic złego, przynajmniej w domu będzie okazja podyskutować z dzieckiem o wartosci zycia człowieka  
. Należy od najmłodszych lat wpajać dziecku ze zycie człowieka jest najcenniejsze i takie rzeczy jak aborcja nie powinny miec miejsca ! 
jeszcze raz gratuluje i licze ze ta wysawa zostanie wystawiona jeszcze wiele razy w różnych miejscach ;))
19. Dodane przez jestem_za, w dniu - 14-08-2014 14:05
gdyby wystawa odbyła się na terenie zamkniętym poszliby ją zobaczyć tylko ci, którzy już wiedzą czym jest aborcja; wystawa ma przeciez poruszyć sumienie i świadomość "zwolenników", nie przyszła góra do Mahometa, Mahomet przyszedł do góry...
20. Dodane przez Viola, w dniu - 14-08-2014 14:09
Mówicie o dzieciach. Byłam tam dzisiaj. Dzieci naśladują zachowania rodziców. Matka powiedziała dziecku, że na zdjęciu jest dzidziuś zabity przez złych ludzi. Dziewczynka powiedziała ze smutkiem, że nie powinni tak robić. I tyle. Zadnej traumy nie bylo.
21. Dodane przez brak słów, w dniu - 14-08-2014 14:18
Mam nadzie, że kiedyś, ktoś wymyśli szczepionkę na wirus religii. Ten patogen niszczy ludzie mózgi doszczętnie i cały świat na tym cierpi. Na szczęście mój układ imunologiczny sobie z nim poradził i jestem zdrowy.
22. Dodane przez tom3k_rawicz, w dniu - 14-08-2014 15:03
zabrakło ksiedza w akcji ze \"słowikami\" to tez nasza rzeczywistosc ktora moze trzeba pokazac przed brama kosciola najlepiej przed 1 komunia swieta
23. Dodane przez leszczyyniak, w dniu - 14-08-2014 15:38
Nauczanie Kościoła jest proste: nie zabijaj. Prostą implikacją jest potępienie aborcji. Skoro żyjemy w świecie gdzie serwuje nam się tzw neutralnosc swiatopogladowa trzeba wzmocnic ten przekaz tak aby ten sztuczny, szkodliwy twor pokonac. Ja w pełni popieram rawickiego proboszcza i mlodych ludzi ktorzy zapewne tez swoim dzialaniem caly czas narazaja sie na jakies przykrosci ze strony zwolennikow aborcji. Czekam na podobna wystawe w Lesznie. Niech ludzie widza na co sie godza! Płaczecie ze na Ukrainie leje sie krew, ale to ze byc moze tuz obok was morduje sie niewiniątko już was nie bulwersuje. Dlaczego??? Trzeba obudzic ludzi!
24. Dodane przez hmmmmmmmm, w dniu - 14-08-2014 15:38
hmm i pomyśleć ze jeszcze 30 lat temu kobiety w Polsce skrobały sie na potęgę i nikt nie robił z tego problemow ...ba wiekszosc z nich zyje normalnie wśród nas.
25. Dodane przez ziom, w dniu - 14-08-2014 16:03
Gdyby ludzie szanowali życie takie wystawy nie musiałyby się pojawiać. Oburzonym proponuje zatem zmianę podejścia do zabijania nienarodzonych, wtedy podobne wystawy nie będą się pojawiac, bo to własnie do takich ludzi sa one skierowane. W sumie jestem pewny ze wszyscy co tak psiocza nie widzieli do tej pory jak wygląda ten 'zabieg'. Zatem popatrzcie. Popatrzcie czemu tak żarliwie przyklaskiwaliście.
26. Dodane przez greg, w dniu - 14-08-2014 16:25
Do 20. Może powinni powiesić zdjęcia księży molestujących dzieci aby poruszyć serca zwolenników? Co ty na to?  
A tak szczerze, to nawet jeżeli ktoś, kto nie ma problemu z aborcją zobaczy te zdjęcia, to i tak nie zmieni cudownie swoich poglądów. Jedyne co te zdjęcia mogą zrobić, to wystraszyć i zostawić ślad ma psychice dzieci, które tamtędy przechodzą... Taka akcja pokazuje tylko głupotę tamtejszego proboszcza. Nie powinien się na to zgadzać...
27. Dodane przez jestem_za, w dniu - 14-08-2014 16:44
@hmmmmm, być może te kobiety nie wiedziały na co się decydują? być może niektóre nadal nie wiedzą i są gotowe poddać się aborcji? być może wystawa je powstrzyma
28. Dodane przez do 15, w dniu - 14-08-2014 17:00
Naucz się czytać ze zrozumieniem tekstu, nie uczono tego w szkole? papież Franciszek mam nadzieję zrobi porządek z wynaturzeniami wśród hierarchów, a temu, że się rozpleniły chyba niwe zaprzeczysz.
29. Dodane przez USG 3 D, w dniu - 14-08-2014 17:33
Tak. 
Bardzo ciekawa wystawa. 
Budzi wiele kontrowersji. 
Ale na co dzień w Zachęcie bardziej kontrowersyjne i naród światły się nie oburza. 
Może oburzonym estetą byłoby łatwiej obok niej przejść gdyby na banerach były pieski PO aborcji. 
 
A pretensje do wynalazcy USG 3D ! 
To przez niego coraz trudniej trzymać ludzkość w ciemnocie. 
Popatrz zanim pójdziesz do łóżka .
30. Dodane przez magister, w dniu - 14-08-2014 17:34
Popieram tą akcję.
31. Dodane przez B.G, w dniu - 14-08-2014 17:36
Do 22- widać ,że brak religii w Twoim życiu bo farmazony wypisujesz.
32. Dodane przez kazia, w dniu - 14-08-2014 18:07
do Joanna.Co gryzie sumienie? Szukasz usprawiedliwienia? 
Tak reagują najczęściej te co usunęły ciążę. 
Trzeba zapytać córkę Alicji Tysiąc co myśli o aborcji . 
W/g jej mamusi nie powinno jej być na świecie.
33. Dodane przez ja, w dniu - 14-08-2014 18:31
Alicja Tysiąc... proszę wejść sobie na jej profil na fb - zdjęcia z dziećmi, szczęśliwa rodzinka, a babie to nie przeszkadza nadal szczekać jaka to została skrzywdzona. Szczerze współczuję dzieciakom takiej matki. Ale za prawdziwy cud uważam że mimo takiej determinacji rodzicielki dzieci przyszły na świat! Przecież całe życie przed tymi ludźmi! :)
34. Dodane przez ja, w dniu - 14-08-2014 18:36
nieodpowiednie treści w miejscu publicznym, a to dobre! jak pojawia się plakat ze skatowanym psem to wszyscy jęczą jaki ten świat okrutny, a jak widzą zdjęcie skatowanego człowieka ich zmysł estetyczny jest skrzywdzony... podwójne standardy, co?
35. Dodane przez Juzef S, w dniu - 14-08-2014 18:47
Do zwolenników aborcji. 
Gdyby była legalna czy powstrzymała by przyjście hitlera na świat?
36. Dodane przez Mariusz, w dniu - 14-08-2014 19:00
Wszystkim, którzy oceniają i sądzą tą wystawę ... a właściwie wszystkim komentującym i czytającym!!! Sięgnijcie po Ewangelie i poczytajcie kim był (jest) Jezus Chrystus!!! On cały czas szokował, budził sprzeciw faryzeuszy. Kościół nie może stać bezczynnie jak się w naszym kraju zabije dzieci nienarodzone. Choć oczywiście ludzie Kościoła też są grzeszni mniej lub bardziej. Wśród wszystkich grup społecznych są ludzie którym można zarzucić upadki i potknięcia. Ale proszę zamiast się emocjonować spójrzmy na swoje życie przez pryzmat ewangelii i może przeczytajmy od czasu do czasu mały fragment tej Świętej Księgi.
37. Dodane przez Makao, w dniu - 14-08-2014 19:11
Co do hitlera proszę jeszcze zauważyć, że wprowadził on aborcję na życzenie w Polsce, a w tym samym czasie zakazał jej w Rzeszy POD GROŹBĄ SMIERCI. Dobrze wiedział że aborcja doprowadzi do zagłady...już abstrahując od moralności: mamy niż demograficzny, dorzućmy do tego liberalizm w kwestii życia i śmierci a wykończymy się nie za 60 lat a za 10.
38. Dodane przez Kasia, w dniu - 14-08-2014 19:18
Niektórzy rodzice piszą tutaj o swoich dzieciach, które oglądają wystawę. A Wasze dzieci są świadkami o wiele gorszych sytuacji i zgorszeń w życiu codziennym ale tego nie potępiacie łatwiej przychodzi Wam atakowanie kościoła i księży.
39. Dodane przez Tata, w dniu - 14-08-2014 20:01
Czytałam dzisiaj komentarz, że "kościoł to nie miejsce na takie wystawy". Tak sobie myśle, że gdyby wystawa była np na rynku (jak w niektórych innych miastach) to byłby krzyk "idźcie z tym do kościoła". Trochę paranoja, że nie ma miejsca na pokazywanie prawdy. Kiedy po sieci krążyło zdjęcie z procesji Bożego Ciała z bilbordem z prawie nagą kobietą w tle wszyscy się śmiali, nikt nie panikował, że tam są dzieci narażone na pornografię.  
Ja miałem dzisiaj szansę i wytłumaczyłem synowi dlaczego życie jest wartością.
40. Dodane przez popieram wystawę, w dniu - 14-08-2014 21:18
Skrobana kobieta pod narkozą traktuje ten "zabieg" jak wyrwanie zęba. Tymczasem wygląda to tak, jak pokazują zdjęcia.  
I to chyba boli najbardziej. A to jest prawda właśnie. 
Przestańmy żyć w obłudzie oszukując samych siebie.
41. Dodane przez ??, w dniu - 14-08-2014 22:23
do dewotka: jakim trzeba byc człowiekiem żeby pisać takie rzeczy? ktoś kiedyś powiedział "jestem przeciwnikiem aborcji, bo jak pokazuje życie wyskrobano nie tych co trzeba", trudno się nie zgodzić
42. Dodane przez ika, w dniu - 14-08-2014 22:59
do 42 skąd to wiesz skrobałaś się?a może usuwałaś ząb?ha ha ha
43. Dodane przez wierny, w dniu - 14-08-2014 23:04
dajcie spokój proboszczowi, zadaniem księdza jest promowanie tego co mówi Kościół, a ten mówi NIE ZABIJAJ. skoro pro-life zgłasza się z inicjatywą nic dziwnego ze jej nie odrzuca
44. Dodane przez Zbuntowana, w dniu - 14-08-2014 23:14
Czy nami rządzi kościół ? Czy nasze sumienia? Kościół miesza się za dużo w nasze życie ludzie odchodzą.Kto widział biednego księdza np. jadącego rowerem?Niech przygarnie parę dzieci z domu dziecka a nie wykrzykuje o życiu rodzinnym,aborcji,sexie o których to nie powinien mieć pojęcia ,ale tak nie jest.A kto jest przeciwko aborcji przeważnie ludzie po 50,60 roku życia co było widać na materiałach TV z dr.Chazanem czyżby mieli teraz wyrzuty sumienia?
45. Dodane przez kler zaszalal..., w dniu - 15-08-2014 00:55
mam takie pytanie...w jakim panstwie/kraju seks z 12 latka nie jest karany?? odpowiem w WATYKANIE...zmiany zacznijcie od siebie zajmijcie sie dziecmi narodzonymi ktore gloduja itd....
46. Dodane przez robi, w dniu - 15-08-2014 01:07
dewotka, nauka Boża mówi "NIE ZABIJAJ!", zatem zajęto się właśnie tym czym trzeba było :) Pani przykład pokazuje tylko że nie wolno omijać tematu, bo potem ludzie są tak niedouczeni że nie odróżniają wyrostka od człowieka... edukować, edukować, edukować!
47. Dodane przez Majka1993, w dniu - 15-08-2014 01:19
Mam 21 lat. Jestem przeciwko aborcji. Jestem wierząca. Wszyscy trąbią o tolerancji, a jak przyjdzie co do czego to strach się odezwać, bo zaraz w odpowiedzi jest krzyk, że "katoland i ciemnogród!" - czyli argumentacja z epoki kamienia łupanego. A to niby ja jestem "moherem" (rly?^^) a wy "tolerancyjnymi nowoczesnymi europejczykami" (bo przecież nie "Polakami", bo Polska to "zaścianek").  
Czekam na fale nienawiści ze strony "młodych, wykształconych i z wielkich ośrodków"...3...2...1...
reklama
48. Dodane przez Rawiczanin, w dniu - 15-08-2014 01:36
Idiotyzm do potęgi ale ta plebania to raczej DNO !!! 
To należało by zgłosić do prokuratury !!! oglądają to małe dzieci !!! totalny debilizm !!! widać że obecny proboszcz nie ma żadnych już pomysłów na życie !!!
49. Dodane przez Jon, w dniu - 15-08-2014 09:06
Zanim kościół zacznie w cokolwiek się wtrącać i pouczać polecam: "Widzieliśmy Rządy Despotyczne, które posługiwały się zasłoną religii w przekonaniu, że to będzie najmocniejsza podpora ich władzy, wyposażano więc Księży w największe możliwe bogactwa kosztem nędzy ludu, nadawano im najbardziej oburzające przywileje aż po miejsce u Tronu, jednym słowem, tak mnożono względy, dobra i bogactwa Duchownych, że połowa Narodu cierpiała i jęczała z biedy, podczas gdy oni, nie robiąc nic, opływali we wszelkie dostatk"
50. Dodane przez no, w dniu - 15-08-2014 09:48
Skrobana kobieta pod narkozą traktuje ten "zabieg" jak wyrwanie zęba. Tymczasem wygląda to tak, jak pokazują zdjęcia.  
I to chyba boli najbardziej. A to jest prawda właśnie.  
Przestańmy żyć w obłudzie oszukując samych siebie.
51. Dodane przez Samael, w dniu - 15-08-2014 10:00
Rosjanie do Rosji, księża PROSTO na księżyc! Proponuje następny temat wystawy: pedofilia wśród księży! Kanoniku! Też byłyby wówczas tak wymowne fotografie?!?
52. Dodane przez wolność, w dniu - 15-08-2014 10:51
Ksiądz nie robi skrobanek a pokazuje zdjęcia. 
 
Ty Samael (kom53) nie jesteś pedofilem - zrób wystawę o pedofilach. 
 
Polska - wolny kraj.
53. Dodane przez luccy, w dniu - 15-08-2014 11:11
51. Na prawdę uważasz, że prywatny list Kościuszki z przed 200 lat jest dobrym argumentem? 
Ja byłam obejrzeć wystawę z mlodszym bratem, nie róbcie z dzieci ufoludków, mają swój rozmum. Skoro powołujemy się na dawne dzieje, to czy dawniej dzieciaki nie oglądały straszniejszych rzeczy?  
A już zostawiając głupie argumenty - jak rodzic czy siostra pogada z dzieckiem w dobry sposób to dziecko też zareaguje odpowiednio. Z resztą powyżej są całkiem fajne komentarz dot. reakcji dzieci na wystawe... Organizatorom gratuluję odwagi w głoszeniu nauki Kościoła, tak trzymac.
54. Dodane przez ja, w dniu - 15-08-2014 12:13
nie podoba mi się ta wystawa. jestem zdecydowanym przeciwnikiem aborcji, ale bardzo nie podoba mi się to, że obok zdjęć przedstawiających aborcję pokazano zdjęcia dotyczące zwierząt, doświadczeń na zwierzętach itd. i to z napisami, które sugerują że obrońcy praw zwierząt chronią zwierzęta natomiast nie chronią dzieci nienarodzonych. Według mnie porównanie niesprawiedliwe. Nie wiem czy wszyscy odczytują tą wystawę w ten sam sposób co ja, ale co ma zwierzę do aborcji??? co ma ochrona zagrożonych gatunków zwierząt do aborcji??? To tak jakby księża obrońców praw zwierząt traktowali jako zwolenników aborcji! co za bzdura! wszystko chce żyć, wszystko cierpi. jeśli księża chcą mówić o aborcji to niech nie mieszają w to obrońców praw zwierząt jako "tych złych" tylko niech mówią o aborcji samej w sobie.
55. Dodane przez Jon, w dniu - 15-08-2014 12:42
55. Naprawdę uważasz, ze prawo boskie powinno być ważniejsze od ludzkiego ?. Kolejny cytat memoriału Kościuszki:  
"Kościół winien być oddzielony od państwa, nie wolno mu zajmować się kształceniem młodzieży. Naród powinien być panem własnego losu i jego prawa powinny być nadrzędne wobec praw Kościoła. Żadna religia nie może im przeczyć, odwołując się do prawa boskiego, przeciwnie, każda religia powinna być posłuszna prawom ustanowionym przez naród".
56. Dodane przez Piotr, w dniu - 15-08-2014 12:52
Do 50- Dzieci o wiele gorsze rzeczy oglądają w swoich domach... i skończ Pan z tą prokuraturą bo tylko się ośmieszasz.
57. Dodane przez prostactwo, w dniu - 15-08-2014 13:00
Po komentarzach widać jakie "prostactwo" mieszka w Rawiczu - krytyka i życie w zakłamanej obłudzie małego miasteczka. 
Kiedy ktoś pokazał jak naprawdę wygląda aborcja sporo ludzi uważa, że jest to nieestetyczne. 
Ale czy życie jest estetyczne? 
 
Zdjęcie pokazują prawdę. 
 
A prawda "prostaka" zawsze będzie boleć.
58. Dodane przez doja, w dniu - 15-08-2014 13:52
56. wydaje mi się że to oczywiste ze chodzi o to, że na krzywde zwierzat wszyscy się oburzają a na krzywdę dzieci jest ciche (a patrzac po komentarz głosne niestety też) przyzwolenie. nikt nie popiera krzywdy zwierzat tylko zwraca uwage na jawna niesprawiedliwosc...
59. Dodane przez luccy, w dniu - 15-08-2014 13:56
Oczywiście, że prawo Boskie jest ZAWSZE przed prawem ludzkim! Boże, widzisz a nie grzmisz! 
Z resztą prawo Boskie nie bez powodu określano zawsze "lex aeterna" (wieczne) a prawo ludzkie "lex temporalis" (czasowe).
60. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 15-08-2014 13:58
W OGÓLE PROSZĘ ZAUWAŻYĆ ŻE PRO-PRAWO DO ZYCIA SĄ ORGANIZACJĄ ŚWIECKĄ !!! WIĘC BÓL D*PY ŻE KOŚCIÓŁ TO I TAMTO ŚWIADCZY TYLKO O HIPOKRYZJI LUDZI
61. Dodane przez Gacek, w dniu - 15-08-2014 14:00
tak was boli, że "śmierć jest nieestetyczna" ojej ojej, czyżby budziło się sumienie? do spowiedzi a nie hejtować w necie!!!
62. Dodane przez andreotti, w dniu - 15-08-2014 15:33
nagie ciało kobiety na bilboardzie jest cool i cacy a widok pokrojonego lub rozerwanego płodu to be .Obłuda , fałsz , zakłamanie i hipokryzja. To cechy nas Polaków . 
Może i miejsce nie najlepsze może lepiej było ustawić zdjęcie przed szpitalem i gabinetami lekarzy . Nazywajmy czyny po imieniu. Kradzież to kradzież a nie chwilowe użycie cudzej własności.Zabójstwo to zabójstwo a nie usunięcie płodu . Nie można tworzyć własnej moralności . Jest jedna moralność i zło jest złem .
63. Dodane przez Jon, w dniu - 15-08-2014 16:55
61. Tylko jak wytłumaczyć to, że na świecie jest kilku bogów ?. Nie jest tak,że to ludzie stworzyli boga.
64. Dodane przez My, w dniu - 15-08-2014 18:52
47. Dodane przez kler zaszalal..., w dniu - 15-08-2014 00:55 
mam takie pytanie...w jakim panstwie/kraju seks z 12 latka nie jest karany?? odpowiem w WATYKANIE... 
 
A zapomniał z jakiej partii minister spraw zagranicznych bronił polańskiego ? 
 
Jeszcze w piątek politycy obwieszczali sukces i z dumą rozgłaszali przyjęcie przez Sejm społecznie oczekiwanej noweli kodeksu karnego, zaostrzającej kary dla pedofilów - pisze "Nasz Dziennik". Ale już kilka dni później sam szef polskiej dyplomacji Radosław Sikorski stanął w obronie Romana Polańskiego, którego sąd w USA chce sądzić za czyny pedofilskie 
Zdaniem "Naszego Dziennika", politycy nie stosują w tej sprawie zasady równości wobec prawa. Mało tego - pokazują, że obowiązują różne standardy, a "wybranym" wolno więcej - konstatuje dziennik twórcy i szefa Radia Maryja. 
http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/97200,nasz-dziennik-sikorski-broni-pedofila.html 
 
może stąd niechęć do NATO i USA. 
 
Roman Polański (ur. 18 sierpnia 1933 w Paryżu 
Urodził się w Paryżu jako Reymond Thierry Liebling, syn Mojżesza, malarza i producenta tworzyw i Buli (Belli). Rodzice Polańskiego byli żydowskiego pochodzenia, dlatego gdy Roman był w wieku czterech lat, państwo Liebling podjęli decyzję o przeprowadzce do Krakowa - skąd pochodzili - która miała ich uchronić przed narastającymi nastrojami antysemickimi rosnącego w siłę faszyzmu w Niemczech. Kraków zdawał się być dobrym schronieniem, gdyż od wieków słynął z tolerancji dla mniejszości religijnych i narodowych, zwłaszcza dla Żydów. 
http://pl.wikipedia.org/wiki/Roman_Pola%C5%84ski 
 
Anne Applebaum, żona Radosława Sikorskiego, jest już Polką - czytamy na stronach "Faktu". Będzie mogła więc głosować w wyborach, a także sama kandydować np. do Sejmu czy Senatu 
Applebaum złożyła wniosek o obywatelstwo pod koniec ubiegłego roku. W rozmowie z Polskim Radiem tłumaczyła, że od lat jest związana z Polską. - Mieszkam w Polsce, mój mąż jest Polakiem, moje dzieci są Polakami. Uznałam, że to jest ten czas - mówiła. Jak dodała, ma poczucie, że Polska jest jej drugą ojczyzną. 
onet.pl/kraj/anne-applebaum-zona-radoslawa-sikorskiego-zostala-polka/87evp?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=allonetsg_info_dsainfo 
 
Kto czyjego rozumu słucha na swój ...
65. Dodane przez Anna91, w dniu - 15-08-2014 18:56
jak można odmówić komuś człowieczeństwa bo nie spełnia wymyślonych przez panią "standardów" wyglądu?! kpina!
reklama
66. Dodane przez Anna91, w dniu - 15-08-2014 19:01
Poza tym wystawa jest skierowana właśnie do tych którzy są obojętni, żeby się nad tym 'mnie to nie interesuje' zastanowili! Przykład wystawy z papieżem jest idiotyczny: tam zniszczono symbol człowieka, a nie zamordowano go.
67. Dodane przez robi, w dniu - 15-08-2014 19:11
@boba, kiedyś mówiono, że murzyn to nie człowiek, kiedyś mówiono też że kąpiel we krwi przywraca młodość i że Twardowski mieszka na księżycu; jest pani zapewne wysokiej klasy specjalistką skoro ogłasza pani dogmat jakoby człowiek urodzony bez jakiegos narządu[choćby nawet i mózgu, chociaż ten przykład pokazuje tylko poziom pani niewiedzy-prosze sięgnąc do opracowan na temat tej wady] nie był człowiekiem.  
Prosze się odezwać jak będzie pani po wycięciu np wyrostka, częsci żołądka albo migdałków, chętnie zapytam o to jak to jest nie być już człowiekem :D
68. Dodane przez smiechnasali, w dniu - 15-08-2014 19:19
66 jak żałujesz że żyjesz w katolickim kraju to nikt nie ma zamiaru cię krzywdzić i zatrzymywać, mogę nawet pomóc się spakować :) da się też załatwić transport pod granicę, tak z czystej ludzkiej życzliwości :)
69. Dodane przez zdegustowany, w dniu - 15-08-2014 19:29
BOBA po tym co napisałeś mam wrażenie że to tobie należy odmówić tytułu bycia człowiekiem, bo żadnych ludzkich wartości sobą raczej nie reprezentujesz...
70. Dodane przez zdegustowany, w dniu - 15-08-2014 19:32
do 64- gdyby zdjecia postawili pod szpitalem czy pod gabinetami lekarzy byłoby takie same larmo vide: afera z prof.Chazanem. tutaj trzeba trafić do serc i umysłów ludzkich, do matek które podejmują decyzje czy będą matką martwego czy żywego dziecka, bo że dziecka to nie pozostaje w wątpliwości
71. Dodane przez Rawiczanka, w dniu - 15-08-2014 23:43
Serce się raduje kiedy czytam niektóre komentarze. Są jeszcze dobrzy ludzie na świecie! Ksiądz proboszcz przyjął na siebie wielki ciężar decydując się na współpracę z pro-lifem. To taki paradoks dzisiejszych czasów, że cierpi się za obronę życia.
72. Dodane przez pacior, w dniu - 16-08-2014 00:30
Do wszystkich piszących o pedofilii. Gdybyście faktycznie tak się tym przejmowali to wiedzielibyście, że za projekt "STOP PEDOFILII" odpowiadają ci sami ludzie co za "STOP ABORCJI". Lepiej podziękujcie im za to że poświęcają czas na walkę i troskę także o wasze dzieci podczas gdy wy bawicie się w internetowych wojowników...
73. Dodane przez pacior, w dniu - 16-08-2014 00:38
Jak już pisałem na innej stronie BOBA zapewne odmówiłaby człowieczeństwa także Nick'owi Vujicic. Żenada!
74. Dodane przez oburzona, w dniu - 16-08-2014 08:19
Jak to łatwo powiedzieć czy napisać - jestem przeciwnikiem aborcji! Przecież to nic nie kosztuje udawać, że walczę o cudze życie! Jak się ukazuje jakiś artykuł na temat biednej wielodzietnej rodziny, to wtedy wszyscy piszą - dziecioroby, kto im kazał robić tyle dzieci itp. Kto z Was tu piszących i walczących o życie pomógł jakiejkolwiek biednej rodzinie? Kto z Was dał chociaż złotówkę na jakikolwiek dom dziecka? Nikt im nie pomaga, więc niech każdy sam decyduje o sobie, a nie narzuca swoje ja! HIPOKRYCI!
75. Dodane przez pacior, w dniu - 16-08-2014 09:43
W zeszłym tygodniu uniewinniono księdza oskarżonego o molestowanie, o którym 6 lat temu Wyborcza bez cienia wątpliwości pisała, że zrobił, że go kryli i że wszystko już wiadomo. 
Pytanie brzmi: które z mediów podało tę informację i dlaczego żadne znaczące?
76. Dodane przez boba, w dniu - 16-08-2014 09:57
Pacior,jak bys umial czytac,to bys wiedzial ze jestem za aborcja w takich przypadkach gdy wady genetyczne powoduja ze dziecko po porodzie umrze,przyklad podalem.Hmm,cie kawe dlaczego obok tych plakatow nie wywiesili zdjec ksiezy(oczywisc ie zakryc wizerunek) i innych odpowiedzialnyc h za molestowanie dzieci jak tak walcza z pedofilia...
77. Dodane przez pff, w dniu - 16-08-2014 11:03
78, proszę wesprzeć np. Bractwo Małych Stópek które zajmuje się własnie taką działalnością o jakiej mówisz. Łatwo pomstować w internecie prawda? To jestem ciekawa czy wiedzac gdzie sie zglosic wesprzesz teraz BMS. Nie mów co inni robią skoro tego nie wiesz.
78. Dodane przez obiektywna, w dniu - 16-08-2014 11:04
18 ma rację! Trafił w samo sedno!!!
79. Dodane przez Mateusz Rosik, w dniu - 16-08-2014 17:40
Jako koordynator Fundacji PRO - prawo do życia, jestem organizatorem wystawy w Rawiczu. Nie rozumiem dlaczego atak skierowany jest na ks. Proboszcza?? Gdyż ta osoba nie powinna podlegać krytyce, z tego powodu że udostępniła płot. Jeśli chcecie się Państwo z kimś mierzyć zapraszam na rozmowę poświęconą "gwałtu na państwa psychikę" kontakt do mnie  
783 025 841 - Mateusz Rosik. 
 
Ks. Proboszczowi jestem wdzięczny za udostępnienie ogrodzenia. Jest wrażliwym i dobrym człowiekiem, któremu dramat aborcji nie jest obojętny.
80. Dodane przez do kom. 81, w dniu - 16-08-2014 16:50
Czytaj komentarze ze zrozumieniem! Ja nikogo nie zmuszam do rodzenia i nie jestem przeciwnikiem aborcji, wiec może ten apel do obrońców życia poczętego, czyż nie?
81. Dodane przez Janek, w dniu - 17-08-2014 16:16
Do 83. Mam nadzieje ze poniesie Pan razem z Proboszczem konsekwencje za udostępnienie "gwałtu na państwa psychikę" ale u dzieci 4,5,6....12 letnich które codziennie tam obok koscioła przechodzą i ogladają zdjęcia niestosowne do ich wieku i rozwoju.
82. Dodane przez Mateusz Rosik, w dniu - 17-08-2014 20:30
Do 85. Witam serdecznie;) 
Proszę wnieść pozew do prokuratury. 
Pozdrawiam.
83. Dodane przez xyz, w dniu - 17-08-2014 22:26
Takim PROSTYMI sposobami kler zniechęca ludzi do instytucji kościoła... a jak wiadomo kościół to Bóg i ludzie- wierni. Za chwilę pozostaną puste mury, które jak min. w USA zmieniane będą w dyskoteki! Albo w porę się obudzicie arcy panowie, albo nie będzie czego paść i kogo strzyc...
reklama
84. Dodane przez Ewa, w dniu - 17-08-2014 22:52
Do 85. Jeśli Pan ma już dzieci w takim wieku to proszę obejrzeć niektóre bajki,reklamy i gry dla dzieci w tymże samym wieku.Ile jest w nich krwi i przemocy.Oraz niech Pan zwróci uwagę, że również gazety dla dorosłych są umieszczone na półkach, obok których przechodzą dzieci w tym wieku. Tej szkody na ich psychice Pan nie widzi?
85. Dodane przez Wiola, w dniu - 17-08-2014 22:53
Co Kościołowi po wiernych , którzy nie stosują się do nauki Kościoła? To żadni wierni. Kościół to nie sklep w którym bierzesz tylko to ci się podoba. Albo wszystko albo nic. Popierając aborcję wyrzekasz się Kościoła. Ewangelizacja rodziców polega na wytłumaczeniu dziecku męki Chrystusa, wartości ludzkiego życia, różnicy między dobrem a złem... Zatem "87" - lepsze puste mury niż kościoły pełne pogan.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj