Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Jeleń w centrum miasta

Jeleń w centrum miasta

Jeleń w centrum miasta

07.12.2014. Radio Elka, Jarek Adamek
1107jelen.jpgPo ulicach Leszna biegał jeleń. Zwierzę przemieszczało się od ronda Podwale do centrum miasta. Widziane było m.in. na ul.Świętokrzyskiej, ostatecznie znalazło się przy kościele Św.Krzyża. Tam weterynarz próbowal uśpić jelenia, ale nie przyniosło to efektu. Zwierzę odstrzelono.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Informację o jeleniu błąkającym się w centrum Leszna policja otrzymała ok. 14.00.

- Po sprawdzeniu, zwierzę znaleziono na ul. Świętokrzyskiej - mówi Ewelina Mielcarek-Szymańska z KPP w Lesznie
- najprawdopodobniej było ranne.

Policjanci i strażacy zapędzili jelenia na ogrodzony teren przy kościele św.Krzyża. Tam weterynarz próbował uśpić zwierzę, jednak bezskutecznie.

- Dał mu dwa strzały, ale jeleń się zerwał, wpadł na płot i zawisł na nim - opowiada jeden ze świadków - podszedł policjant i dwa razy strzelił do niego.

Ewelina Mielcarek-Szymańska potwierdza, że doszło do użycia broni służbowej przez funkcjonariusza. - Zrobił to, żeby ulżyć cierpieniu zwierzęcia i uchronić osoby postronne - zapewnia.

Mieszkańcy widzieli jelenia m.in na ul.Świętkorzyskiej. (Fot. Beata Karmińska)
- Wszystko zostało zrobione z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności.

Jak zapewnia rzeczniczka policji, zostanie przeprowadzone bardzo dokładne dochodzenie ustalające wszystkie okoliczności tego nietypowego zdarzenia.
 
Komentarze (265)
1. Dodane przez df, w dniu - 07-12-2014 16:20
sadysci!
2. Dodane przez zuza, w dniu - 07-12-2014 16:21
Zal mi naszej policji i straży ...akcja nieudolna ,kto widział łapać wielkiego jelenia w siatke na motyle????? żadnych blokad ,zwierze siedziało przestraszone ,wystarczyło je uśpic.śzkoda zwierzęcia!!!!!!! żal
3. Dodane przez zuza, w dniu - 07-12-2014 16:24
brak słów....zero profesjonalizmu
4. Dodane przez Kuba, w dniu - 07-12-2014 16:24
Należy przeprowadzić śledztwo czy służby porządkowe zrobiły wszystko co w ich mocy aby uratować jelenie jeżeli nie to osobę która wydała taki rozkaz należy niezwłocznie ukarać !!!
5. Dodane przez Michał, w dniu - 07-12-2014 16:29
(...)
6. Dodane przez art, w dniu - 07-12-2014 16:33
barbarzyństwo!
7. Dodane przez po co?, w dniu - 07-12-2014 16:33
jak to odstrzelono?! Weterynarz próbował raz czy kilka razy? Środek usypiający nie zadziałał czy nie potrafiono celnie strzelać? Dlaczego nie użyto sieci? Jeleń był agresywny względem ludzi i mienia, niszczył je?
8. Dodane przez ja, w dniu - 07-12-2014 16:34
tylko to potraficie(:
9. Dodane przez 123, w dniu - 07-12-2014 16:34
Idioci i tyle.
10. Dodane przez Mad, w dniu - 07-12-2014 16:39
Biedny jelonek chcial tylko pozwiedzac.. co za debilizm..
reklama
11. Dodane przez Gap, w dniu - 07-12-2014 16:39
bylismy tam i widzielismy to.  
Akcje przeprowadzono nieudolnie, gdyż, ponieważ, że, nie trafili za pierwszym strzalem, byc moze wiał halny i nie wziął tego pod uwagę..chcieli zlapać go w sieć ale siatka sama stać nie chciała o czym przekonali się uciekający funkcjonariusze, ktorzy ją puscili i zaczęli uciekać.  
dopiero metalowy płot zatrzymał jelenia, a funkcjonariusze odstrzelili wiszące na płocie zwierzę. 
akcja 2/10
12. Dodane przez Adrian, w dniu - 07-12-2014 16:40
Strzelić to każdy umie ale uśpić zwierze i przenieś do lasu w bezpieczne miejce to już nikt nie zrobi bo co? za dużo wysiłku czy po prostu lenistwo?
13. Dodane przez bulwers, w dniu - 07-12-2014 16:40
Kto wydał rozkaz odstrzelenia zwierzaka ??
14. Dodane przez Justyna, w dniu - 07-12-2014 16:41
On z zatorza biegl mijal nas na Swieciechowskiej
15. Dodane przez ana, w dniu - 07-12-2014 16:42
ta mafia tylko to potrafi
16. Dodane przez zuza, w dniu - 07-12-2014 16:42
jeleń siedział przestraszony i bardzo zmęczony,można było do niego spokojnie podejśc,służby mundurowe nie zrobiły nieczego, zeby zabezpieczyc teren ,ludzie chodzili ,samochody jezdzily i ploszyli zwierze ...chcąc go złapać w siatke na 'motyle'bez jakiejkolwiek sensownej organizacji spłoszyli go pod kościól,tam postanowili biedaka zastrzelić bo tak najłatwiej....
17. Dodane przez jasio, w dniu - 07-12-2014 16:43
To nie był jeleń tylko renifer Św. Mikołaj rozwiózł prezenty i teraz okazał się niepotrzebny,trzeba by go było cały rok żywić lepiej się pozbyć.
18. Dodane przez sarenka, w dniu - 07-12-2014 16:46
Tak jest jak posiada się jeden zastrzyk usypiający i się nie trafi.Co nie którzy mają wyrzerkę na swięta.Pytanie takie gamonie czy chodziło o mięso?
19. Dodane przez Elmo, w dniu - 07-12-2014 16:47
Teraz należy odstrzelić człowieka, który wejdzie do lasu!!!
20. Dodane przez Haus, w dniu - 07-12-2014 16:48
Taki mamy profesjonalizm leszczyńskich służb, żenująco beznadziejne :((
21. Dodane przez adamoo, w dniu - 07-12-2014 16:52
dokładnie tylko to potrafi straż miejska, i wlepieć mandaty żal po prostu, sadyści
22. Dodane przez Edzia, w dniu - 07-12-2014 16:53
Naprawdę nie można było tego zrobić tylko tak okrutnie. Dla mnie SKANDAL.
23. Dodane przez LOL, w dniu - 07-12-2014 16:53
I taką własnie mamy Policję i SM w Lesznie. Tylko nieruchome samochody potrafią złapać. Żałosne.
24. Dodane przez jola, w dniu - 07-12-2014 16:54
z tego co wiem myśliwi maja zakaz szczelania od zabudowan min 200
25. Dodane przez Adwokat, w dniu - 07-12-2014 16:57
Jednak chodzą po naszych ulicach bandyci z bronią zakupioną za pieniądze podatników.Należy ukarać winnych, będę bacznie obserwował co dalej się wydarzy.Być może sprawę skieruje do prokuratury.
26. Dodane przez brak słów, w dniu - 07-12-2014 16:59
Proszę podać nazwisko tego pseudo weterynarza, bym wiedział gdzie nie mam iść ze swoim zwierzakiem w razie problemów. Zabić to każdy głupi potrafi. Od dobierania odpowiedniej ilości środka nasennego powinni się brać, tylko specjaliści. Już miałem kiedyś przypadek, że schorowanego psa nie potrafili szybko uśpić. Pies w męczarniach dobre pół godziny walczył o życie zanim skonał. Druga sprawa. Za chwilę w tych resztkach lasów, pól i łąk to nie da się nawet mrówki zobaczyć. Ekspansjsa osiedli domków i ruch na drogach jest teraz tak duży, że wszystko zostanie zabite.
27. Dodane przez kj, w dniu - 07-12-2014 17:00
myślałem że takie rzeczy tylko w ruskich. 
"Cywilizowany kraj"
28. Dodane przez no, w dniu - 07-12-2014 17:00
co to za WETERYNARZ?????!!!!!!!!!! 
Ujawnijcie jego nazwisko a już nigdy, nigdy nie będzie leczył moich zwierzaków.
29. Dodane przez Jaroo, w dniu - 07-12-2014 17:05
Szkoda tego zwierzaka... Sadyści, barbarzyncy, zabójcy...to synonimy idiotów którzy zabili to niewinne zwierze!
30. Dodane przez ja, w dniu - 07-12-2014 17:07
:( masakra.Najlepiej iść na łatwiznę, zwierzę nikogo nie atakuje a Ci do niego strzelają bo nie potrafią go złapać lub uśpić i wywieżc.Żenada.
31. Dodane przez paula, w dniu - 07-12-2014 17:12
Odstrzelili!! Co to za weterynarz który nie potrafi dostosować dawki nasennej do zwierzat .....
32. Dodane przez szkoda zwierzęcia, w dniu - 07-12-2014 17:14
? ... żeby od razu zastrzelić? brak słów! 
ciekawe coz to za "weteryniorz" był? - mam jeden typ, wydaje się "pewniak"
33. Dodane przez xxx, w dniu - 07-12-2014 17:14
no co za (...) ! nie mozna było tego załatwić w łagodniejszy spsob (...) ! biedne zwierze :(
34. Dodane przez ptak, w dniu - 07-12-2014 17:14
Podajcie nazwisko weta abym go omijał ze swoimi psami bo mi je jeszcze uśpi gdy nie będzie umiał sobie z nimi poradzić .
35. Dodane przez myk, w dniu - 07-12-2014 17:15
Osoby odpowidzialne za usypianie, oraz szczególnie osoba, co wydała nakaz śmierci na tym zwierzaku, powinny zostać w jakiś sposób ukarane. To jest kompletna kompromitacja, tych osób. Nie wiem, czy to niedziela miała na to wpływ i nie chciało się robić. Czy po prostu wezwano jakiś przypadkowych specjalistów, co to zwierzaka widzeli, tylko w zoo?
36. Dodane przez J., w dniu - 07-12-2014 17:18
Trudno nie zgodzić się z opiniami innych, że ktoś spartaczył sprawę. Gdyby otworzono ogień do stada dwudziestu rozszalałych dzików, to łatwiej byłoby to zrozumieć ale do jednego, zmęczonego jelenia ? 
Łatwo się wypisuje rowerzystów za jazdę rowerem po chodniku a chwycić jeleń już przerósł wasze umiejętności ?
37. Dodane przez zal, w dniu - 07-12-2014 17:18
(...) 
Brawo dla służb dla których uspienie zwierzaka jest niewykonalne.......mam nadzieje że ktoś prześledzi działanie służb i celowość zabicia zwierzaka
38. Dodane przez Paolo, w dniu - 07-12-2014 17:18
Już niedługo żadnej zwierzyny nie będzie w lasach. Wszystko wystrzelają.
39. Dodane przez pit, w dniu - 07-12-2014 17:21
To profesjonaliści a może by tak tego pseudoweterynarza odstrzelic
40. Dodane przez jan, w dniu - 07-12-2014 17:24
bardzo dobrze że zastrzelono bo co mieli zrobić.mniej szkód będzie dla zmotoryzowanych (nikt go nie zaliczy na masce)
41. Dodane przez Krystian, w dniu - 07-12-2014 17:26
po co się pchał do miasta? Dobrze mu tak
42. Dodane przez jola, w dniu - 07-12-2014 17:27
Gosia czy Ty masz oswojonego jelenia
43. Dodane przez nikita, w dniu - 07-12-2014 17:28
Brak mi słów na taki brak profesjonalizmu.Czy to mamy pokazać naszym dzieciom, że jak nam sie nie chce pomóc zwierzęciu to nalezy je odstrzelić i to w pobliżu Kościoła? co to za weterynarz że nie próbował kilka razy trafić środkiem usypiającym i odwieść do lasu, tylko od razu po jednej próbie zdecydował na zabicie zwierzęcia, które nie było agresywne.Wstyd dla Leszna, w innych miejscowościach ratują zwierzęta które np topią sie lub wpadną do bagna a w Lesznie bezbronne wystraszone zwierzę jest zabijane.PARTACZE I SADYŚCI.
44. Dodane przez dzieki!, w dniu - 07-12-2014 17:30
Wszyscy, którzy zabezpieczają takie akcje również narażają swoje życie!!! Proszę pamiętać, ze dla dobra mieszkańców, dzieci, etc. Dobrze, że nikt nie ucierpiał! Dziękujemy...
reklama
45. Dodane przez pawcio, w dniu - 07-12-2014 17:33
szkoda jelenia zleprzeprowadzona akcja
46. Dodane przez Paulina, w dniu - 07-12-2014 17:37
piękne zwierzę! szkoda że nikt nie potrafi zrobić czegoś jak należy w takich sytuacjach... Przecież skoro Leszno jest tak blisko lasów, to służby mundurowe powinny być przeszkolone w razie takich wypadków
47. Dodane przez ALF, w dniu - 07-12-2014 17:37
Teraz sami ludzie widzicie jakie profesjonalne służby mamy... amatorka...
48. Dodane przez adam, w dniu - 07-12-2014 17:39
Czy w tym roku zamiast gwiazdora na drabinie macie renifera ?
49. Dodane przez BIG, w dniu - 07-12-2014 17:41
Cóż nie było happy endu i nie będzie samozachwalania się w tvn24... daliście ciała...
50. Dodane przez JAN, w dniu - 07-12-2014 17:42
HA HA HA HA LUDZIE TYLKO JEST MALY PROBLEM W TYM CO PISZECIE STRAZY MIEJSKIEJ TAM NIE BYLO TYLKO STRAZ POZARNA ALE DOBRE CO BY NIE BYLO TO TAK WINNA JEST STRAZ MIEJSKA.POZDRAWIAM DAWNO SIE TAK NIE USMIALEM.
51. Dodane przez Jio, w dniu - 07-12-2014 17:45
Co to za weterynarz że nie potrafił uśpic jelenia !!! ???? Wstyd !!!! Szkoda zwierzaka ....:( mam nadzieje że ktoś za to poniesie konsekwencje !!!! Jeleń to symbol Świąt ....
52. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 07-12-2014 17:46
Brawo policja! Ocaliliście wielu ludzi zabijając tego krwiożerczego, niebezpiecznego ludojada ! Dobrze, że wojska nie wezwaliście żeby go czołgiem nie odstrzelili, tylko samodzielnie poradziliście sobie z tą bestią..
53. Dodane przez Karol, w dniu - 07-12-2014 17:48
Co do służb to dobra reakcja. Straż i Policja nie są od łapania zwierząt, oni chronili ludzi. Dzikie zwierzęta powinny podlegać selekcji jak są za blisko miasta to odstrzał. Ale należy sobie zadać pytanie dlaczego dzikie zwierzęta wchodzą do naszych miast? Może dlatego że jest tam brudno, wszędzie resztki jedzenia w śmieciach, i później zwierzyna idzie do miasta szukać jedzenia. Akcja przeprowadzona dobrze!!! Ciekawe co byście powiedzieli jak by komuś krzywdę zrobił? a na pewno było tam pełno gapiów którzy na wszystkim się znają. Pozdrowienia dla policji i strażaków.
54. Dodane przez Ja, w dniu - 07-12-2014 17:53
Jaki wterynarz taka akcja
55. Dodane przez skandal, w dniu - 07-12-2014 17:56
Prokuratura na nich!
56. Dodane przez Tola, w dniu - 07-12-2014 17:56
Jak czytam to mi się chce śmiać. Skąd straż miała mieć sieć na 300 kg byka. Było trzeba czekać aż jeleń kogoś zabije. Brawo dla służb. Leszno nie jest przygotowane na takie akcje
57. Dodane przez jana, w dniu - 07-12-2014 17:57
a teraz odstrzelić weterynarza a żandarmerie pod opieke prokuratora
58. Dodane przez Fachowiec, w dniu - 07-12-2014 18:00
Jakie szczęście ma Leszno, że mieszka w nim tylu fachowców od łapania jeleni. Prawdziwi fachowcy, którzy potrafią fachowo skomentować akcję policji.  
Prawdopodobnie mamy równie wielu fachowców od służby zdrowia, odśnieżania czy zarządzania miastem. 
Problem tylko w tym, że to ci sami "fachowcy"... ;)
59. Dodane przez mamrot, w dniu - 07-12-2014 18:02
Oj jej!Jeden płacz i zgrzytanie zebów.Zwierzakowi zachciało się łazić po miescie.Chciał się zapoznać z nową radą,tak sadzę.Zapomniał.że jego miejsce jest w lesie.
60. Dodane przez leszniak, w dniu - 07-12-2014 18:03
teraz wszyscy jada po sluzbach ale najwazniejsze jest bezpieczenstwo ludzi!!! gdyby ten jelen wyskoczyl na ulice lub chodnik i spowodowal wypadek lub potracil jakies dziecko to bylby dopiero skandal. nalezalo podjac niewygodne decyzje dla bezpieczenstwa mieszkancow!!!
61. Dodane przez jaro, w dniu - 07-12-2014 18:04
straz miejska do likwidacji!!!
62. Dodane przez Mati, w dniu - 07-12-2014 18:05
(...) a weterynarz jeszcze wiekszy nieudacznik!!!
63. Dodane przez Strata, w dniu - 07-12-2014 18:07
Mnie policja trzy lata po sądach ciągała bo wolała wierzyć znajomkom że sarny żyją tylko w lesie i przegrała. 
A teraz jelenia w byłym mieście wojewódzkim ustrzeliła. 
Jak by to był renifer to by było o jaki wspaniały. 
Jak facet w Krzemieniewie psa zabójcę ubił to bandytę z niego zrobili . 
Na oczach wsi kibitką na komendę wieźli . 
 
Nie można było jeleniowi siana podrzucić z melisą i kostki soli? 
 
A planiści nie wiedzą ,że zwierzyna z pod Święciechowy Wilkowicką do Osiecznej się musi jakoś przebić a tu jeszcze S5 a przepusty?
64. Dodane przez xxxxx, w dniu - 07-12-2014 18:11
do 21 i 23 To byli STRAŻACY a nie strażnicy
65. Dodane przez do 40, w dniu - 07-12-2014 18:11
Ciebie powinni odstrzelić, całkowicie jesteś pozbawiony empatii, jak będziesz jeździł powoli i z przepisami to nie zaliczysz go na masce, chociaż wypowiedziałeś się co najmniej dwuznacznie. Powinni dać mu zastrzyk usypiający i wypuścić w lesie gdzie jego dom.
66. Dodane przez Janusz, w dniu - 07-12-2014 18:13
Brońcie dziczyzny to w niedługim czasie dziki, bobry , wilki i misie wlezą wam do mieszkań !!!!!!
67. Dodane przez gap, w dniu - 07-12-2014 18:20
bylismy tam i widzielismy to. 
 
funkcjonariusze spanikowali..najstarszy pan mial moze 25 lat..mlode chlopaki ktorzy byli zafascynowani ta 'akcją'..jeden dzwonił do dziewczyny i sie chwalił..widzialem na wlasne oczy i slyszalem..pozniej zaczal kamerowac zamiast zabezpieczac okolice.. 
panowie funkcjonariusze ogolnie zle zabezpieczyli teren jesli chodzi o gapiów..młodzi panowie byli za bardzo emocjonalni..chyba zrezygnuje ze starania sie do policji bo nie mam zamiaru pracowac z takimi ludźmi..
68. Dodane przez skandal, w dniu - 07-12-2014 18:22
Z jeleniem sobie piradzic nie mogli to hakby tygrys uciekl z cyrku to chybaby posilki z warszawy wzywali...zenada
69. Dodane przez Archanioł, w dniu - 07-12-2014 18:25
A BO TO JEDEN JELEŃ W MIEŚCIE? WYSTARCZY WYJŚĆ NA ULICĘ ...
70. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 07-12-2014 18:27
Bardzo dobrze? No chyba coś ci się pokićkało w tej chorej główce! Po tej akcji widać nieudolność ludzi. Zwierzę nie było niczemu winne! A ty jesteś obdarzony niebywałą empatią - sprawdź w słowniku co znaczy to słowo, bo na pewno dla ciebie to nowość!!!!
71. Dodane przez Masakra, w dniu - 07-12-2014 18:27
Bezsensowne spisywanie ludzi na mieście. Tylko do tego się nadajecie... Z jeleniem sobie nie poradzili - gratuluję.
72. Dodane przez Batman, w dniu - 07-12-2014 18:29
A jak by komuś dziecko staranował to by było... Dlaczego nie strzelali???
73. Dodane przez Boss, w dniu - 07-12-2014 18:31
Dziadostwo leszczyńskie...zero profesjonalizmu!!!
reklama
74. Dodane przez agata, w dniu - 07-12-2014 18:32
Ten caly "policjant" chcial teraz stać se jakims bohaterem i wymyslil sobie historyjkę żeby mu skrócić męki ...? Co on ma do zabijania zwierzęcia ? Czy ono bylo jakieś agresywne ? I ten weterynarz mogl zwiększyć dawke usypiajaca. Sprawę im zrobić przynajmniej temu co wywija se bronią na prawo i lewo bo ma mundur i myśli ze wszystko mu wolno
75. Dodane przez sister, w dniu - 07-12-2014 18:33
mogliście zabezpieczyć płot lub td... byłam przy tym on był piękny i się bał. jednak jak już wpadł to... ale dla mnie brak profesonalizmu biedny ... dla niego amen
76. Dodane przez B, w dniu - 07-12-2014 18:33
Pogratulować braku kompetencji...
77. Dodane przez 41, w dniu - 07-12-2014 18:35
dla cb jeleniu amen. biedny, byłam przy tym on się bał.. 
mogliście zabezpieczyć płot wiecie, brak profesonalizmu..
78. Dodane przez do 40, w dniu - 07-12-2014 18:38
Panie Janie brak słów .Sam Pan się zastrzel
79. Dodane przez Lukasz, w dniu - 07-12-2014 18:39
Policjant nie ma prawa strzelać do dzikiej zwierzyny leśnej. Prawo do tego mają tylko myśliwi z wykorzystaniem specjalnie do tego przeznaczonej amunicji.
80. Dodane przez ktos, w dniu - 07-12-2014 18:40
Teren kościoła a dokładnie ogrodzenie stanowiło barierę która, jeśli jeleń (ranny) by pokonał mogło by się to skończyć tragedia, wiem tyle ,że nie wolno było dopuścić aby się po za nie wydostal nawet przy pomocy proni palnej.Sprawę zbada policja.
81. Dodane przez jan nowak, w dniu - 07-12-2014 18:41
ludzie nie pieprzcie że nieudolnie najpierw próbowali go uśpić a potem jk sie nie udało i dobrze że go odstrzelili byłem przy tym prawie mnie staranował
82. Dodane przez do Jola, w dniu - 07-12-2014 18:42
Tak. Bardzo bym chciała mieć.To była chwilowa ozdoba świąteczna.Szkoda że ją zniszczono.
83. Dodane przez Joanna, w dniu - 07-12-2014 18:42
Heh.. wychodzisz sobie na kacu na miasto, a tu jeleń :D czujesz to?  
i jeden z komentarzy: "..mijaliśmy go na święciechowskiej.."- trzeba było się zatrzymać i zapytać czy go nie podwieźć.. 
Kocham ten kraj! :)
84. Dodane przez Marcjan z Leszczyńskich, w dniu - 07-12-2014 18:42
widziałem.. piękne zwierzę, sprawa była przesądzona, totalny brak profesjonalizmu, ten wet. to musi też brać coś na sen(chyba), a panowie jednak lepiej wychodzą w statystykach łapania pijanych rowerzystów, ponoć najlepsi w pl.
85. Dodane przez ..., w dniu - 07-12-2014 18:45
Brak słów...
86. Dodane przez Tomek, w dniu - 07-12-2014 18:49
Jak ktoś ma trochę oleju w głowie to nie wchodzi w paradę jeleniowi. Obciach na cały kraj. Straż, weterynarz, policja żenada.
87. Dodane przez ja, w dniu - 07-12-2014 18:49
a jakby jeleń zrobił komuś krzywdę to pisali byście czemu policja ne strzelała
88. Dodane przez pinokio, w dniu - 07-12-2014 18:49
jestem zdruzgotany sposobem w jaki potraktowano jelonka sam wystraszony i to cierpienie w ostatnich chwilach żywota weterynarz to sadysta
89. Dodane przez aaa, w dniu - 07-12-2014 18:51
Do tych co biją brawo - nie pomyśleliście jeden z drugim, że po całości zawinił człowiek!!! Nie jest normalnym, że jeleń wbiega do miasta! Nie pomyśleliście o tym, że jest sezon łowiecki na tego typu zwierzynę i najprawdopodobniej to człowiek nieudolnie wypłoszył tego biedaka z lasu! A tak poza tym, to nic nie usprawiedliwia tego w jaki żenujący sposób była przeprowadzona ta akcja - w cywilizowanych krajach ludzie ratują zwierzęta! najprościej było go zastrzelić? I co to za nieudolny wet, też chcę to wiedzieć!!!!
90. Dodane przez Uliczniak, w dniu - 07-12-2014 18:55
Mikolajowi uciel pewnie
91. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 07-12-2014 18:57
Szkoda, że musieli go zastrzelić... choć wydaje mi się, że nie musieli...
92. Dodane przez rekma, w dniu - 07-12-2014 18:59
Czy wyście na głowę wszyscy dostali? 
Tu podniecacie się odszczałem, a jak myśliwi robią polowania to wszystko jest dobrze? 
Co innego gdyby to była łania lub klępa.
93. Dodane przez lary, w dniu - 07-12-2014 19:01
straz miejska jest najlepsza we wypisywaniu mandatow ludzia ktorzy cieko pracuja bo wtedy wiadomo ze pieniadze za mandat napewno zostana sciagniete.reszte pozostawiam bez komentarza bo dawno ten twór nikomu niepotrzebny powinien zostac zlikwidowany a zamiast tego wiecej policji lub ITD.bo straznicy robia ze siebie BAG .
94. Dodane przez do kom. 81, w dniu - 07-12-2014 19:02
Prawie cię staranował powiadasz???? Uwielbiam gapiów, lubicie być w miejscach gdzie coś się dzieje! Ojojoj , tym razem miałeś szczęście! Opowiedz wszystkim znajomym jak uniknąłeś śmierci bohaterze!
95. Dodane przez dar, w dniu - 07-12-2014 19:05
to jest nic innego jak zbrodnia
96. Dodane przez 8, w dniu - 07-12-2014 19:05
Cała akcja to jeden wielki żal nad biednym jeleniem , nasze służby przerosła całkowicie sytuacja , całkowity brak myślenia, o profesjonalizmie nawet nie co wspominać, BIEDNE ZWIERZĘ , mam nadzieję że ktoś odpowie za jego śmierć .
97. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 07-12-2014 19:07
Dobrze, że nie zastrzelili weterynarza...
98. Dodane przez anna, w dniu - 07-12-2014 19:13
(...)
99. Dodane przez zyzania, w dniu - 07-12-2014 19:18
Ekolodzy ruszcie się, animalsi ruszcie sie to woła o pomstę do nieba, niech to zbada PROKURATOR co za brak PROFESJONALIZMU, to gdzieś ratuję łosia a tu zabijają z zimną krwią ....masakra weterynarz do lasu - do 3 pokolenia wstyd za takiego co to uśpić i do gaju wywieźć nie umie tylko zabić...WSTYD panie nowy prezydencie Leszna wyjaśnij tę sprawę
100. Dodane przez ola, w dniu - 07-12-2014 19:25
tak gadacie madrale ajak by ktoregos zwas dziecko szlo i na drodze bylby ten jelen??/tez bys patrzyl go zabic owszem szkoda ze zabili ale tu hodza ludzie dzieci pomyslec troche la jek sie nie dalo gnoja uspic to na co mieli czeklac az krzywde wyrzadzi???zal
101. Dodane przez xxxx, w dniu - 07-12-2014 19:29
boze jak mozna do tego dopuscic by zabic zwierze brak slow
102. Dodane przez rety, w dniu - 07-12-2014 19:32
czy jak dojedzie do kolizji i auta sie stluka to tez za jakosc naprawy tez odpowiedzialni sa strazacy i gliny,bo tak wskazuja wasza logika...gliny i straz zagnali zwierze w naroznik i tu ich rola sie konczy,weterynarz strzelil czy nie trafil czy zle obliczyl dawke a moze poprostu w fabryce lekow ktos dal ciala, tego nie wiem, ale wiem ze winy policji ani strazy tu nie ma...madry glina zrobil co musial, bo pewnie obrazenia byly spore i zwierze stwarzaloby niebezpieczenstwo albo konalo w meczarniach...a co moze w afekcie robic zraniona dzika zwierzyna do wgladu na stronach mysliwskich, na ktorych mniemam nigdy nie byliscie, calusy
103. Dodane przez do 23 Cito!, w dniu - 07-12-2014 19:33
przecież w Lesznie jest tylko policja polityczna (...)
104. Dodane przez M., w dniu - 07-12-2014 19:34
Brak słów, jak tak można!?
105. Dodane przez xxxx, w dniu - 07-12-2014 19:36
Brak kompetencji-sprawa załatwiona na skróty i po kłopocie -szkoda,że kosztem zwierzęcia..... 
Weterynarze? 
Super profesjonalistów znam tylko kilku , z odpowiednim podejściem do zwierząt. 
To jest zawód dla ludzi z serem. 
Zastanówmy sie ,czy nie było innej alternatywy tylko strzałpozbawiający życia?!!!!!!!!!!!
106. Dodane przez Do 67, w dniu - 07-12-2014 19:37
Ha ha ha ha.. Pajacyk..
107. Dodane przez myśliwy, w dniu - 07-12-2014 19:38
A jakby zwierze zrobiło krzywdę dziecku jakiemuś to wtedy byłaby jazda na służby. Brawo dla Policji!
108. Dodane przez matir85, w dniu - 07-12-2014 19:40
Ciekawe, który z tych 101 debilnych komentatorów zrobił by to lepiej ??? 
Odpowiedz jest prosta. ŻADEN.
109. Dodane przez A co zmięsem?, w dniu - 07-12-2014 19:40
Mięso powinno być podzielone równo na wszystkich mieszkańców leszna. Napewno dostaną je tylko zasłużeni. Powinni więcej przed świętami zabić jelonków
110. Dodane przez jakub, w dniu - 07-12-2014 19:42
A co to za różnica czy policjant go ustrzelił czy myśliwy w lesie. Gratulacje dla niego że trafił i kolegi przy okazji nie ustrzelił żadnego.
111. Dodane przez Szok, w dniu - 07-12-2014 19:43
Odstrzelił!! Niech sobie coś odstrzeli!!
112. Dodane przez xxxx, w dniu - 07-12-2014 19:49
Do kom. 79 przeczytaj sobie przepisy ustawy o ochronie zwierząt art.33 ust.3 a później komentuj
113. Dodane przez malwina, w dniu - 07-12-2014 19:50
co za okrucienstwo, do skutku mógł strzelać zaby go uspić, potem przeniesc do lasu zeby sie tam obudzil i zyl na wolnosci, co za ludzie , jak tak mozna
114. Dodane przez oliiii, w dniu - 07-12-2014 19:50
Szkoda takiego pięknego zwierzęcia - totalnie nieprofesjonalna akcja, amatorzy.....
115. Dodane przez Sadyści, w dniu - 07-12-2014 19:55
Oby tego co strzelał gnębiło sumienie. Zwierze nikomu nie zagrażało! A weterynarz faktycznie z powołania...nie umieć uśpić zwierzęcia, uratować go? Wstyd! A gdzie bezpieczeństwo zwierzęcia? Nikomu się nic nie stało tylko jeleń nie żyje. Mam nadzieję, że nie ujdzie to na sucho zarówno Policji jak i weterynarzowi.
116. Dodane przez Daras, w dniu - 07-12-2014 19:57
H babki strzelil swiat nie bedzie.  
Policjant zabil renifera rudolfa ;((((((
117. Dodane przez Skandal !, w dniu - 07-12-2014 19:58
Skandal !!! Zupełny brak profesjonalizmu !! zarówno weterynarz jak i policjant powinni za to odpowiedzieć !!! (...)
118. Dodane przez jarek, w dniu - 07-12-2014 20:05
Popieram komentarz 89
119. Dodane przez świadek, w dniu - 07-12-2014 20:07
niech Policja przeszkoli swoich pracowników jak należy postępować w takich sytuacjach. Byłem świadkiem tego zdarzenia i wiem, że jeleń nie był ranny tylko przestraszony. Poza tym leżał na Świętokrzyskiej ok 1,5 godziny bo zadzwoniono przy nas na Policję. Przyjechał patrol i niedoświadczeni, którzy zamiast zabezpieczyć teren robili sobie zdjęcia i rozmawiali przez telefon. Rola tzw. policjanta ograniczała się do patrzenia na jelenia, wszędzie pełno gapiów i przechodniów. Jeleń następnie został wystraszony przez dwóch strażaków, którzy chcieli go złapać w siatkę na psy (i to nie jest żart)- zero wyobraźni - nie wiem jak mogli pomyśleć że uda im się to przedsięwzięcie. Gdy jeleń zobaczył co się szykuje poderwał się i uciekł - cud, że nikogo nie staranował po drodze. Później to już wiadomo - lepiej było zastrzelić... przynajmniej jakiś młodzik mógł sobie postrzelać do żywego celu i został bohaterem...
120. Dodane przez Klaudia, w dniu - 07-12-2014 20:07
To trzeba być chorym aby odstrzelić to biedne zwierzę ! Wystarczyło porządnie go ogrodzić, dać mu chwile czasu na uspokojenie się, dać te zastrzyki usypiające 1 lub 2 a jak nie działa to próbować dalej no i go wywieść do lasu a nie odstrzelić ! Brzydze sie tym miastem i naszymi policjantami po prostu brzydzę się !!!!
121. Dodane przez PM, w dniu - 07-12-2014 20:08
Hahaha porażka.. Policja i weterynarz byli bardziej przestraszeni niż ten biedny Jeleń. Żeby nie potrafić uśpić zwierzęcia. Kurde z kilku metrów do leżącego jelenia strzałką nie trafić, weterynarz minął się z powołaniem.
122. Dodane przez kamil, w dniu - 07-12-2014 20:12
wstyd na cały kraj a co z reklamą LESZNO TU SIĘ CHCE ŻYĆ
123. Dodane przez Heh, w dniu - 07-12-2014 20:14
Dobrze, że to nie był bandyta z bronią, bo by go do wieczora nie złapali :\
124. Dodane przez Mateusz, w dniu - 07-12-2014 20:16
Czytam ten artykuł i własnym oczom nie wierzę. Co to za weterynarz skoro nie potrafi uśpić jelenia. Może minął się z powołaniem i powinien zmienić zawód skoro nie potrafi przeprowadzić takiego zabiegu. Mam nadzieję, że policjant, który zastrzelił bezbronne przestraszone zwierzę poniesie konsekwencje tego czynu. Przecież można było to zrobić inaczej, ale po co się wysilać. Po co sprowadzić pomoc i postarać się aby zwierzę wróciło do lasu. Niektórzy chyba zapominają, że zwierzę to nie jest tylko "zwierzę". Szok i niedowierzanie.
125. Dodane przez ups, w dniu - 07-12-2014 20:17
Banalne pytanie. Czy w momencie odstrzału był obecny inspektor weterynaryjny, uprawniony z mocy ustaw o inspekcji weterynaryjnej, oraz ustawy o ochronie zdrowia zwierząt do kontroli odstrzału zwierzęcia dzikiego? NIE BYŁ! Kto wobec tego podjął bezprawną decyzję?
126. Dodane przez Marcin R., w dniu - 07-12-2014 20:18
Czytam i nie wieżę, jak tak można? Zastrzelić zwierzę w centrum miasta na oczach ludzi? Mam nadzieję, że funkcjonariusze i weterynarz poniosą konsekwencje...
127. Dodane przez don 108, w dniu - 07-12-2014 20:19
Ja zrobiłbym to lepiej. Weterynarz.Niestety to partacze odwalające popelinę. Byleby tylko kasa leciała za odwaloną robotę. Taka prawda.
128. Dodane przez M., w dniu - 07-12-2014 20:22
Jak tak można...niewinne zwierzę zabijać. Ludzie bez serca i tyle !
129. Dodane przez Jacek S, w dniu - 07-12-2014 20:22
Ciekawe czy wszyscy mieli by podobne zdanie jakby jeleń ruszył i staranował jakieś dziecko. Wtedy wszyscy by komentowali, że policja ma broń a nie umie jej używać... 
Jak to mawiał Piłsudzki.... "Naród wspaniały, ale ludzie ...." nigdy nie da się wszystkim dogodzić, bo zawsze źle...
130. Dodane przez lol, w dniu - 07-12-2014 20:22
skandal!
131. Dodane przez JA, w dniu - 07-12-2014 20:22
ten co wydal pozwolenie na strzal o weterynarz powinni poniesc surowa kare, jak mozna tak zrobic wrrr kretynizm
132. Dodane przez Mięso!, w dniu - 07-12-2014 20:22
Co z MIĘSEM? Podzielić, napewno rozkradną.
133. Dodane przez ds, w dniu - 07-12-2014 20:30
Wiadomo (...) najprościej to zabić, po co wkładać w ratowanie "jakiegoś" jelenia trud i wysiłek. (...) kraj.
134. Dodane przez dsa, w dniu - 07-12-2014 20:31
SKANDAL! 
Weterynarz nieudacznik, a policja dzieci!
135. Dodane przez agnes, w dniu - 07-12-2014 20:31
W sobotę około godziny 18 i 3 rano na trasie Leszno-Nowa Wieś kilka razy przebiegały mi przed samochodem sarny.Kierowcy jadący tą drogą uważajcie.
136. Dodane przez kom. 67, w dniu - 07-12-2014 20:31
Zabierz te papiery i zostań bohaterem Straży dla zwierząt albo innego dziwactwa, bo do Policji się nie nadajesz
137. Dodane przez realista, w dniu - 07-12-2014 20:32
Bardzo dobrze. Jak komuś krzywdę by zrobił a nawet mógłby zabić to wszyscy by przeżywali ze policja się boi strzelić. Wszyscy tylko w naszym kraju potrafią narzekać i komentować, w Ameryce jakby tak ktoś postąpił to Polacy przeżywaliby ze tam potrafią interweniować...
138. Dodane przez byk, w dniu - 07-12-2014 20:32
a morze to nie był weterynarz tylko jeleń. to był niedzielny poranek morze obydwaj by dmuchnąć musieli.zamiast weterynarza pewnie był rzeżnik i ręce już zacierał .nasi 00 sie nie popisali obciach kolejny.a miło by sie usłyszało ze zbłąkane zwierze opusciło miasto a tu znowu lipa powoli jak w ameryce.renifer odstrzelony.
139. Dodane przez do kom132, w dniu - 07-12-2014 20:35
Kiełbocha już jest kręcona:)
140. Dodane przez ojtammmm, w dniu - 07-12-2014 20:36
Ja uwazam ze dobrze zrobili. To jest bardzo sile zwierze i mogło zrobic komuś krzywdę .
141. Dodane przez ema, w dniu - 07-12-2014 20:36
Poprostu idioci .-.
142. Dodane przez byk, w dniu - 07-12-2014 20:38
tak jak piszesz kom132 kiełbacha na swięta jak znalazł ciekawe kiedy na rejtana zaczną pestkować w dziki .
143. Dodane przez wania od gruchania, w dniu - 07-12-2014 20:40
jeszcze jeden argument by zlikwidować straż miejską. 
Lepiej zainwestować w dzikie koty jelenie i dziki niż marnotrawić kasę na tłustych i rozpasanych strażników. 
Na całe szczęście decyzja o likwidacji jest już bliska.
144. Dodane przez kaja, w dniu - 07-12-2014 20:40
ZGROZA . dlczego go nie uspiono i wywieziono do lasu???? Czy ktos postanowil zaopatrzyc sie w miesko na swieta??> Podajcie nazwisko tego weta to bede go omijala szerokim lukiem
145. Dodane przez Elza z europejskiego buszu, w dniu - 07-12-2014 20:42
Reniferka sprzątnęli ale kto sanki z prezentami rąbnął? 
Coś musiało zdarzyć się w lesie. 
Reniferek do miasta po pomoc pędził tylko na rondzie się zakręcił bo w Lesznie takie krasnalkowe porobili. 
POlicja zamiast zeznania reniferka spisać to zlikwidowali światka. 
 
Co takiego w lesie się stało że reniferek w niedzielę kryminalnych w Lesznie szukał? 
 
Może po wyborach zaczęli wiatraki na Smyczynie stawiać?! 
 
A na marginesie  
Jakby wałęsającego pieska nie mogli złapać  
To też by strzelali w centrum miasta ? 
A piesek może ugryźć . 
 
No i po co go pędzili pod kościół może nie chciał brać udziału w szopce. 
Nie wytrzymują napięcia przed 13 grudnia. 
Mam nadzieję ,że chociaż mięsa z tego jelenia nie zmarnują przed wigilią.
146. Dodane przez Widz, w dniu - 07-12-2014 20:48
Nie zapędzili go tylko im uciekł bo nie ogrodzili terenu od leszczyńskich...
reklama
147. Dodane przez Maciej, w dniu - 07-12-2014 20:50
(...) Panie Policiancie jesteś z siebie dumny?  
 
LUDZIE CHYBA CZAS NA REWOLUCJE W TYM KRAJU!?
148. Dodane przez >>>>>>>>>>?, w dniu - 07-12-2014 20:57
DLACZEGO WETERYNARZ BĘDĄCY NA MIEJSCU GO NIE ODSTRZELIŁ????? PEWNIE NIE MIAŁ AMUNICJI OSTREJ!!!!! ŻENADA !!!! ALE KASĘ WZIĄŁ NIE MAŁĄ !!!!!!!!!!!!  
 
POPIERACIE ????????
149. Dodane przez byk, w dniu - 07-12-2014 21:00
pewnie go czerwone swiatła na każdej krzyżuwce oślepiły bo leszno z tego słynie ze na kazdej krzyżuwce musimy stawać na czerwonym i podziwiac bilbordy wyborcze he he
150. Dodane przez Kasia, w dniu - 07-12-2014 21:07
To jest nie moralne. Jeżeli nie mogli go wcześniej uśpić to mogli to zrobić gdy zawisł na płocie. Policjant nie miał prawa zabijać bezbronne i wystraszone zwierze . Rozumiem gdy by to zrobił jeżeli jeleń by był wściekły i atakował przechodniów, lecz to zwierze było po prostu wystraszone. Funkcjonariusz powinien zostać surowo ukarany - więzieniem . Nie powinien tego robić zwierzęciu które nie wie, że nie można jemu chodzić po mieście.
151. Dodane przez bartek, w dniu - 07-12-2014 21:09
ludzie prosze was o to żebyście poszukali miejsca gdzie można złożyć skarge na naszą policje bo to co zrobili to brak słów!tak nie może być piszcie skargi na policje i tego przebierańca leśniczego.na przykład do karczmy borowej
152. Dodane przez M., w dniu - 07-12-2014 21:11
NAZWISKO TEGO KONOWALA!!!WETERYNARZ TEZ NIE MA PRAWA USPIC ZDROWEGO ZWIERZAKA! A TU CO?POZWOLIL ZABIC OT,TAK SOBIE?!WSZYSCY POZA PRAWEM? 
BOZE,CO TEN BIEDNY,PIEKNY,PRZERAZONY JELEN MUSIAL PRZEZYC? TAKIEGO STRACHU,PRZERAZENIA A ZWLASZCZA KONCA ZYCZE TYM WSZYSTKIM BYDLAKOM!
153. Dodane przez anonimowe, w dniu - 07-12-2014 21:17
Jeśli ten jeleń przyszedł do miasta i nie bał się ludzi to znaczy, ze był osłabiony, możliwe chory i w swoim środowisku zimą nie dałby rady - więc też by zginął i gnił gdzieś w lesie. Na zamieszczony zdjęciu wyżej nawet widać, ze lezy sobie spokojnie, więc napradwe już nie miał siły.  
Zamieszczam filmik jak to później mogłoby wyglądać 
 
https://www.youtube.com/watch?v=2XPM4ZIOoXY
154. Dodane przez Widz, w dniu - 07-12-2014 21:19
Ten weterynarz niech da sobie spokój. Jego działanie to zagrożenie dla innych. Było trzeba odpalić zwierzaka i tyle. Dobrze ze ludzi nie było i nie doszło do tragedii
155. Dodane przez Dolar, w dniu - 07-12-2014 21:20
W Lesznie mamy taką Policję, nie wspominając o weterynarzu. (...)
156. Dodane przez Czarny, w dniu - 07-12-2014 21:21
Komentujecie emocjonalnie poczytajcie jakie sa przepisy i potem oceniajcie. Fragment opinii prawnej Ministerstwa Ochrony środowiska DP-024-10/6037/12/WB 
 
III. Postępowanie ze zwierzyną przebywającą na terenach zabudowanych Omawiając szczególne przypadki postępowania ze zwierzyną warto również poruszyćkwestie związane z jej przebywaniem na terenach zabudowanych, w szczególności ustawyz dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz. 567, z póżń.zm.), które może być wynikiem incydentalnego zabłąkania zwierzyny albo zasiedlenia terenów miej skich przez zwierzęta. P.ł. nie reguluje sposobu postępowania w incydentalnych przypadkach przebywania zwierzątw mieście. Zastosowanie powinny zatem znaleźć przepisy ustawy 0 samorządzie gminnym.Art. 7 ust. 1 pkt 14 tej ustawy stanowi bowiem, że zadania własne gminy obejmują w szczególności sprawy porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Przebywanie dzikich zwierząt w mieście niewątpliwie może powodować naruszenia porządku publicznego oraz zagrożenie bezpieczeństwa obywateli ze względu na możliwość niszczenia przez te zwierzęta mienia, urządzeń produkcyjnych bądź użyteczności publicznej, wtargnięciana obszar, na którym odbywa się ruch drogowy, lub w skrajnych przypadkach ze względuna możliwość zaatakowania przez nie ludzi i zwierząt gospodarskich idomowych. Wobecpowyższego w takich sytuacjach należy stosować przywołany powyżej przepis ustawyo samorządzie gminnym jako przepis upoważniający gminę do podejmowania działańmających na celu przywrócenie porządku publicznego lub zapewnienie bezpieczeństwaobywatelom. Działania te mogą polegać m.in. na schwytaniu zwierzęcia iprzewiezieniu gowbezpieczne miejsce, przy czym miejsce docelowego wypuszczenia zwierząt łownychpowinno zostać określone, zgodnie znormą zawartą w art. 11 ust. 3 P.ł., nakazującąwspółpracę dzierżawców izarządców obwodów łowieckich, nadleśniczych i wójtów(burmistrzów, prezydentów miast) w zakresie spraw związanych z zagospodarowaniemobwodów łowieckich, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny, w drodzeporozumienia z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich oraz nadleśniczymi. Szczególnym typem rozpatrywanej sytuacji jest przypadek, w którym zwierzę łownezachowuje się agresywnie i stanowi bezpośrednie zagrożenie dla ludzi, któremu nie możnazapobiec w inny sposób niż poprzez uśpienie i schwytanie, a nawet zabicie zwierzęcia.W takim przypadku zastosować należy normę zawartą w art. 6 ust. 1 pkt 5 u.o.z., uchylającąochronę zwierzęcia i dopuszczającą jego zabicie w przypadku, gdy stanowi ono dla ludzi lub innych zwierząt, np. poprzez bezpośrednią możliwość ataku naczłowieka. Należy przy tym mieć na względzie, iż zgodnie z art. 33 ust 1a u.o.z. może odbywać się wyłącznie w sposób humanitarny polegający na zadawaniu przy tym minimum cierpienia zycznego i psychicznego
157. Dodane przez hej, w dniu - 07-12-2014 21:24
Zdjęcie, które tu pokazano świadczy, że weterynarz, policja, straż i kto tam jeszcze, po prostu dali ciała. Sam odstrzał pewnie był słuszny, ale był wynikiem wcześniejszego niedbalstwa.
158. Dodane przez ja, w dniu - 07-12-2014 21:24
W lesie myśliwi codziennie strzelają do zwierzyny i jest o tym cisza.... Popieram zabicie go w tym momencie, gdy już był ranny i wisiał na płocie- po co miał się męczyć... Chciałbym tylko, żeby jaśniej było określone czemu go nie szło uśpić i wywieźć? Weterynarz nie trafił- oki zdarza się... Ale jak nie miał środka usypiającego albo strzałek więcej to chyba coś trzeba z tym zrobić aby na przyszłość wnioski wyciągnąć...
159. Dodane przez gawiedź, w dniu - 07-12-2014 21:25
A sobie gawiedź poużywała !!! 
A słuchajcie powyższe gawiedziostwo, gdyby zwierzę wpadło wprost na osobówkę to trupy byłyby murowane - i co byście wtedy wypisywali na policję to można sobie tylko wyobrazić !!! 
Ale żeby to zrozumieć to trza mieć trochę oleju w makówce, a nie sieczkę !!!
160. Dodane przez ten co zabil niedzwiedzia, w dniu - 07-12-2014 21:32
Ciekawe jakie bylyby komentarze gdyby te zwierze uderzylo lub zabilo dziecko na ulicy?
161. Dodane przez Krystian, w dniu - 07-12-2014 21:33
przestańcie sie użalać, lepiej sie szykujcie do pracy bo jutro poniedziałek a nie bzdurami sie interesujecie. Wszedł tam gdzie nie miał i go nie ma i bardzo słusznie. 
 
 
 
BRAWO POLICJA!
162. Dodane przez Pytanko, w dniu - 07-12-2014 21:34
Niech zgadnę. Weterynarz jest także myśliwym i próbował trafić do tego jelenia z brani palnej, nabojem usypiającym i gdy jeleń sobie tak grzecznie siedział w narożniku pod murem, to weterynarz nie trafił w niego ?
163. Dodane przez Jeleń, w dniu - 07-12-2014 21:34
Trudno być prawdziwym jeleniem w naszym mieście.
164. Dodane przez ula, w dniu - 07-12-2014 21:36
Surowa kara dla policji
165. Dodane przez policja, w dniu - 07-12-2014 21:36
Zapis video z akcji! Tylko trzeba użyć wyobraźni i dodać na końcu strzał w desperacji. 
 
http://www.youtube.com/watch?v=64FEr08IcvI
166. Dodane przez Lolek, w dniu - 07-12-2014 21:36
Wydawało mi się, że Leszno jest normalnym miastem. Ale się myliłem. To miejscowość (...) i ludzi bez wyobraźni. Policja i szpital do (...). Jedni by tylko odstrzeliwali, drudzy prowadzą umieralnię i pakują ludzi w czarne worki.
167. Dodane przez kazik, w dniu - 07-12-2014 21:40
Czy ten weterynarz nie był aby w stanie wskazującym?
168. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 07-12-2014 21:47
Dziś jeleń jutro jakiś leszczynianin zastrzelony zostanie(...)
169. Dodane przez Damian, w dniu - 07-12-2014 21:47
Najbardziej bulwersujące jest to że gdy dzwoniłem na 112 by poinformować kogoś to powiedział gość żeOni nie zajmują się takimi sprawami i mam zadzwonić do Straży Miejskiej gdzie nikt nie odbierał telefonu I dopiero Policja porządnie zareagowała.Szkoda zwierzaka ale co by było gdyby ludzie ucierpieli???
170. Dodane przez Świadek, w dniu - 07-12-2014 21:48
Popieram działania służb! 
Zwierzak już był pod wpływem leków, bo się chwiał wstając i idąc- zabrakło im czasu, a gdyby wyskoczył przez ten płot i zabił człowieka, hejterzy by wypisywali, że trzeba było strzelać...:/ 
Komentarze wszystkich nie widzących tego rannego i rozjuszonego zwierzęcia są po prostu żałosne!!! 
Może byście zmienili zdanie, gdyby komuś z was wbił swoje poroże prosto w d....?
171. Dodane przez H, w dniu - 07-12-2014 21:54
Teraz to trzeba będzie uważać, żeby na rauszu broń Boże nie zawisnąć na jakimś płocie bo kulka w łeb murowana
172. Dodane przez smutno, w dniu - 07-12-2014 21:56
Jeśli ktoś powiadomił policję to myślę ,że to już rola policji co do dalszych kroków czyli kogo dalej powiadomić by bezstresowo odtransportować zwierzę ( weterynarz, służby leśnę .... )ale strzelać? dlaczego w innych krajach inaczej reagują ? Mądrzej! U nas na wszystko jest wytłumaczenie, z pewnością jelonek sam powiedział, że cierpi..... Załosne.
173. Dodane przez Renifer, w dniu - 07-12-2014 21:57
Tam były trzy jelenie: jeleń z lasu, jeleń weterynarz i jeleń policjant, nie obrażając jelenia z lasu.
174. Dodane przez Mikołaj, w dniu - 07-12-2014 22:00
Poprawka! Tam był jeleń z lasu i dwa osły prawdopodobnie z Leszna.
175. Dodane przez ania, w dniu - 07-12-2014 22:13
zapewne sieroty wzięli osowskiego który nic nie umie zamiast zwrocic się do pozadnego weterynarza i sa efekty. powinien weterynarz odpowiedzieć ale co tam to tylko zwierze..... (...)
reklama
176. Dodane przez KTOŚ, w dniu - 07-12-2014 22:18
Ludzie dajcie spokój jakbyście widzieli lecącego na was jelenia to byście próbowali go łapać? to sie aby fajnie filmy w sieci ogląda postawcie sie na miejscu tych policjantów co oni przeżyli widząc rozpędzone rogate zwierze. bardzo dobrze ze do odstrzelili i nikomu nic sie nie stało
177. Dodane przez Gajowy, w dniu - 07-12-2014 22:20
146. Dodane przez Widz, w dniu - 07-12-2014 20:48  
Nie zapędzili go tylko im uciekł bo nie ogrodzili terenu od leszczyńskich... 
 
Ha ! 
Powyższy wpis to dowód na to ,że nawet głupi jeleń wie gdzie azylu szukać. 
I tu pojawia się problem międzynarodowy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Zgodnie z konkordatem policja nie miała prawa strzelać do jelenia na terytorium kościoła. 
To incydent międzypaństwowy ze skutkiem śmiertelnym. 
 
No i co na to powiedziałby Św. Franciszek
178. Dodane przez jutro, w dniu - 07-12-2014 22:23
Jutro nie ale 13 kto wie czy na jednym się skończy?
179. Dodane przez z Leszczyńskich, w dniu - 07-12-2014 22:23
Oda do Jelenia, 
Ech Ty Jeleniu o małym rozumku 
coś myślał tu stając? 
o cnym poczęstunku?  
Byłbyś korę z sosenek zżerał teraz ciszy, 
teraz na chamskim stole zapełniłeś misy, 
Żal mi ciebie mój bracie, bom zgubę Twą zoczył, 
Byłbyś lepszym laufrem to płot byś przeskoczył, 
Byłeś blisko przy bogu, 
to do łąk zielonych, 
Bóg wezwał Cię skoro zagrzmiały tam dzwony, 
Tak więc Bóg wezwał Cię przed swoje oblicze,  
Nie miej żalu do ludzi, 
ktoś im to.....hmmmm
180. Dodane przez szok, w dniu - 07-12-2014 22:26
Świeżo po wyborach i już jelenia do odstrzału. Ciekawe czy tak szybko nowy Pan Prezydent pozbędzie się "jeleni" w Urzędzie Miasta ( niepotrzebnych chodzików).
181. Dodane przez ada, w dniu - 07-12-2014 22:36
Niemota weterynarz, ziółkami go usypiał czy co?  
Biedne zwierzę, od ludzi trzeba uciekać bo to często podłe bestie.
182. Dodane przez ja, w dniu - 07-12-2014 22:38
No proszę: sami znawcy i profesjonaliści! Ciekawe czemu żaden/żadna z was nie zaangażowała się do tej akcji? "Był przestraszony i spokojny, można było podejść..." - trzeba być debilem, żeby podchodzić do rannego zwierzęcia, ale widać tu takich jest wielu. A ja uważam, że lepiej że służby zajęły się moim bezpieczeństwem nawet kosztem zranionego (a może zarażonego wścieklizną?!) zwierzęcia: rozczarowało by mnie raczej gdyby usiłując ratować zwierzę narażali moje zdrowie i bezpieczeństwo.
183. Dodane przez Watacha biegających burków, w dniu - 07-12-2014 22:40
Odnośnie poroża . 
Kwestię własności poroży zwierzyny padłej oraz poroży samoistnie zrzuconych, tzw. zrzutów regulują przepisy ogólne prawa cywilnegoPochylenie. Nie stanowią one własności kogokolwiek, aż do momentu, gdy ktoś obejmie je w posiadanie. Zwrócić należy jednak uwagę, że w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880, z późn. zm.Pochylenie) znajduje się zakaz zbierania poroży w parkach narodowych i rezerwatach przyrody (art. 15).  
 
A po za tym : 
 
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 tego pierwszego aktu zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy, które obejmują w szczególności utrzymanie porządku. Art. 3 ust. 1 drugiej ustawy stanowi natomiast, że utrzymanie porządku w gminach należy do obowiązkowych zadań własnych gminy. Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy gminy zapewniają porządek na swoim terenie i tworzą warunki niezbędne do ich utrzymania. Wyliczenie dokonane dalej w tym przepisie wskazuje, że realizacja tego obowiązku następuje m.in. przez organizowanie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami. Ma ono charakter przykładowy (ustawodawca posługuje się sformułowaniem w szczególności), więc należy uznać przez analogię, że przepis ten dotyczy także zwierząt łownych. Pojawienie się zwierząt łownych poza jej środowiskiem naturalnym należy więc traktować tak samo, jak pojawienie się zwierząt bezdomnych, 
 
POSTĘPOWANIE ZE ZWIERZYNĄ BEZDOMNĄ 
 
 
 
Zwierzę bezdomne klinicznie zdrowe 
 
 
1. Zgłoszenie zdarzenia. Zgłoszenie może być dokonane osobiście lub telefonicznie.  
2. Przyjęcie zgłoszenia przez gminę, upoważnionego pracownika gminy.  
3. Powiadomienie schroniska dla zwierząt, z którym gmina posiada podpisaną umowę na przyjmowanie zwierząt bezdomnych.  
4. Odłowienie zwierzęcia przez służby gminne lub inne podmioty upoważnione przez gminę.  
5. Odbiór zwierzęcia przez schronisko.  
6. Adopcja zwierzęcia.  
Uwaga!  
" gminy wyznaczają pracowników do koordynowania tych działań, którzy są dyspozycyjni i jest możliwy kontakt telefoniczny z nimi,  
" gminy posiadają zaopiniowane plany zwalczania bezdomności zwierząt,  
" gminy posiadają podpisane umowy ze schroniskami dla zwierząt, bądź dysponują własnymi schroniskami lub tymczasowymi miejscami przetrzymywania zwierząt,  
" gmina zapewnia opiekę lekarsko-weterynaryjną organizując akcję wyłapywania zwierząt,  
" akcja wyłapywania zwierząt jest zgodna z zasadami wynikającymi z przepisów o ochronie zwierząt,  
" środki transportu używane do przewozu zwierząt są zatwierdzone przez właściwego terytorialnie Powiatowego Lekarza Weterynarii,  
" akcja wyłapywania zwierząt powinna się odbywać tytko wtedy, gdy istnieje pełna gwarancja odbioru wszystkich odłowionych zwierząt przez schronisko.  
 
 
Widocznie nie było pełnej gwarancji.
184. Dodane przez Ma, w dniu - 07-12-2014 22:46
Brak słów! Jak mozna odstrzelic zdrowego jelenia!!! Co za idioci !
185. Dodane przez JELEŃ, w dniu - 07-12-2014 22:52
Policja W duecie ze strażą pożarną dała ciała po całości .bezsensownie pastwiąc się nad zabłąkanym zwierzęciem i powodując niepotrzebne zagrożenie dla ludności . Zero pomyślunku . Zero planu poszli na żywioł jak kowboje na dzikim zachodzie. Akcje można było skończyć już na świętokrzyskiej .
186. Dodane przez qwe, w dniu - 07-12-2014 23:15
za zabicie psa kilka lat więzienia, za bezmyśle użycie służbowej broni przed bezbronnym jeleniem kara powinna być taka sama! dyscyplinarka i kara pozbawienia wolności.
187. Dodane przez Jony, w dniu - 07-12-2014 23:23
Najwięksi jelenie to panowie z korcza, tyle w temacie
188. Dodane przez ja, w dniu - 07-12-2014 23:25
Czy nasza leszczyńska policja oszalała?!! Co zwierze było winne aby je zastrzelić!!!! Najlepiej było iść na łatwiznę!!  
Biedne zwierzątko ;( było same, zagubione, przepłoszone a na dodatek jeszcze je zabili!! 
To teraz chyba tak trzeba robić, zamiast pomagać, trzeba zabijać, skoro tak policja robi. 
WSTYD!! 
 
SADYŚCI!!!!!!!!!!!!! 
 
A co grozi za to jak się niewinne zwierze zabije zamiast mu pomóc? 
Jakiś przepis, paragraf?
189. Dodane przez ingis, w dniu - 07-12-2014 23:29
100 znawcow weterynarii sie od razu znalazlo. Wszystko bylo zrobione tak jak byc powinno. Halas o zwierzaka jakby Smoczyka podczas derbow z Falu wysadzili w powietrze. Opanujta sie i hejtujcie ile sie da
190. Dodane przez xoxo, w dniu - 07-12-2014 23:30
Brawo panowie piękna akcja ! 
Lisa też kiedyś widziałam, zabiliście go ?
191. Dodane przez Waldi, w dniu - 07-12-2014 23:40
Gdzie można kupić mięso z ubitego jelenia ? Tatar jest doskonały!!!
192. Dodane przez Obserwator, w dniu - 07-12-2014 23:46
Pragnę zwrócić uwagę na problem, który ostatnio dość często się powtarza na obrzeżach Leszna. Coraz częściej zwierzęta przychodzą odwiedzać miasto, najczęściej widziane są dziki. Pytanie czy to naturalne czy jest jakiś problem w lasach?
193. Dodane przez xxx, w dniu - 08-12-2014 00:00
Ale skoro ten jeleń wisiał już na płocie to komu zagrażał żeby podejść i go zastrzelić? Mam nadzieje że sprawą zajmie się prokuratura, i włączy się w to jakaś organizacja do obrony praw zwierząt!
194. Dodane przez Rita.k, w dniu - 08-12-2014 00:11
Brak słów. Jak można zastrzelić zdrowe zwierzę?! Przecież można było go spokojnie uśpić.. Mam nadzieję, że właściwe osoby za to odpowiedzą. MASAKRA i wstyd Leszczyńskie Służby...! :/
195. Dodane przez dellin, w dniu - 08-12-2014 00:20
Do kom 63: To prawda, kundel zażerający kury działał ,,zgodnie z prawem", a gościa, który wziął sprawy w swoje ręce, to POlicjanci zrobili z nego groźnego przestępcę. Za tą amatorszczyznę służb mundurowych i pseudo weterynarza - nikt nie poniesie konsekwencji. Chyba że... Kilkanaście lat temu w okolicach Warszawy,,wyborowy" strzelec policyjny zamiast trafić w tygrysa, to śmiertelnie ranił weterynarza. Tak ,,profesjonalnie" mamy przygotowane służby do tego typu zdarzeń. W latach 90-tych również w Lesznie nie poradzono sobie z niedźwiedziem z Mini Zoo. Doskonale zaczyna się kadencja nowego włodarza miasta. Już cała POlska mówi i pisze o Lesznie. Darmowa ,,promocja" grodu. Brawo, brawo...
196. Dodane przez magda wschowa, w dniu - 08-12-2014 00:24
Co za cweloza nie wierze.Rządamy dokładnego wyjaśnienia tych działań!!!
197. Dodane przez jelonek, w dniu - 08-12-2014 00:50
Czym Ci zawinił ? Co Ci zrobił ? Skandal i Wstyd dla Leszna !!!
198. Dodane przez luiza, w dniu - 08-12-2014 01:40
porazka jak ja nienawidze policji teraz jeszcze bardziej jak jego syn bedzie cierpial tez go odstrzeli?zwierze to tez istota zywa
199. Dodane przez redi, w dniu - 08-12-2014 01:51
W cywilizowanym Lesznie tak się pozbywa leśnego zwierzaka, powołując się na zapewnienie bezpieczeństwa ludziom.
200. Dodane przez leeel, w dniu - 08-12-2014 03:11
ogl to nie jestem jakimś zwolennikiem zwierząt, ale policjant, który zastrzelił jelenia, powinien zostać bezzwłocznie przetransportowany do najsurowszego więzienia, dlaczego? a wyobraź sobie sytuacje, jesteś wymęczony, przestraszony, bezbronny i bezsilny i ktoś do Ciebie strzela, sprawiedliwe? zamknąć tego, który pierwszy oddał strzał
201. Dodane przez pw, w dniu - 08-12-2014 06:05
No Łukaszu do pracy - sprawdzić służby na wypadek takich zajść oraz innych np. jak by pojazd uszkodzić ciepłociąg i całe miasto stoi- ponieważ zasilanie miasta w ciepło jednostronne. 
Poprzednik to olał.
202. Dodane przez tobruk, w dniu - 08-12-2014 07:08
Szkoda zwierzęcia bo wbrew temu co myślą inni ono też ma uczucia - można sobie wyobrazić co czuło w tym zamieszaniu.  
Nie ma sensu pisać o niebezpieczeństwie dla dzieci w sytuacji, gdy zwierze było już odgrodzone, bezbronne a nieudolna ekipa mimo tego nie umiała go uśpić. Czym weterynarz do niego strzelał lekiem na sen bez recepty?
203. Dodane przez jolka, w dniu - 08-12-2014 07:16
I słusznie! Proponuję, każdego , kto pojawi się w Lesznie bez zaproszenia - odstrzelić
204. Dodane przez bolek, w dniu - 08-12-2014 07:43
OBRZYDLIWE !!!!
205. Dodane przez lilik, w dniu - 08-12-2014 07:58
(...) Zastrzelic zwierze tylko dlatego że zabładziło i pojawilo sie w centrum miasta. Sprawa adekwatnie powinna byc poruszano w telewizji i to na ogolnopolski rozglos!!!!! Tvn "uwaga" macie to jak w banki ze bedzie zgloszone i odpowiednie osoby za to bekna!!!!!!!
206. Dodane przez lilik, w dniu - 08-12-2014 08:05
Poza tym jak ten wetetynarz usypila to zwierze? Dawka dla szczeniaka i ze zwyklej strzykawki? Tu potrzebna jest specjalna bron aby wystrzelic pocisk z uspieniem!!!!! Albo gdzie byl mysliwy. Leszno - faktycznie tu chce sie zyc!!!!!!!!!!!! Zenada
207. Dodane przez sputnick, w dniu - 08-12-2014 08:21
Trochęfaktów 
Jeleń prawdopodobnie uczestniczył w wypadku bo był ranny wcześniej więc jego zachowanie mogłobyć nieprzewidywalne. 
Skoro był w szoku to działanie środka nasennego zwłaszcza w krótkim czasie po jego aplikacji mogłobyć nieprzewiodywalne. 
Jeleń waży ponad 200 kilo. Nie da się zatrzymać biegnacego jelenia siecią we dwóch chłopa. To zaprzecza prawą fizyki. 
Gdy jeleń zawisł na płocie zastrzelenie go było jedyną słuszną opcją.
208. Dodane przez lilik, w dniu - 08-12-2014 08:22
A co do ostatnich wyborow i tego ze w lesznie ma nam sie zyc jeszcse lepiej, to jestem bardzo ciekawa czy nowy pan prezydent zainterwieniuje w tej sprawie czy zachowa sie jak wiekszosc polotykow w tym miescie i panstwie. Bilbordy tp umiecie rozwieszac 2,miesiace przed wyborami !!!!!!!!!!!!!!!!
209. Dodane przez do kom192, w dniu - 08-12-2014 08:22
Ponieważ nawet w lasach panuje bieda, a to wina naszego kochanego rządu:)
210. Dodane przez abc, w dniu - 08-12-2014 08:28
(...) - podszedł policjant i dwa razy strzelił do niego. (...) 
brzmi jak cytat książki historii z przed 70 lat... 
 
Żenada.
211. Dodane przez ...., w dniu - 08-12-2014 08:32
ponad 200 komentarzy z tego większość bez sensu, a większość nie była na miejscu i jak zwykle tacy mają najwięcej do powiedzenia. Postępowanie policji jak najbardziej prawidłowe.
212. Dodane przez do 152, w dniu - 08-12-2014 08:34
Ty to pewnie chrześcijanką jesteś. Masz tyle współczucia dla jelenia, a plujesz jadem na resztę nazywając bydlakami. ja współczuję również policji. Działania w stresie, w niecodziennej sytuacji pod presją gapiów, bez kompetentnych wskazówek nie należą do łatwych.Jelenia też żal, ale należy wyciągnąć wnioski na przyszłość może pouczyć się strzelać usypiającymi nabojami, żeby w razie konieczności sprawnie taka akcję przeprowadzić.
213. Dodane przez Cywilizacja, w dniu - 08-12-2014 08:47
Dawniej gdy po Lesznie i po świecie jeździło mnóstwo, dużo większych od jelenia, koni, też niejeden zrywał się i goniono go po ulicach. Ale wtedy nikt pewnie nie wpadłby na to żeby do zwierzaka strzelać. Zwierz, nawet jeśli domowy, to ma swoje obronne instynkty i trzeba go poznać aby go ujarzmić. Dzisiaj gdy większość ludzi ma do czynienia tylko z koniami mechanicznymi, nie wie jak poradzić sobie ze zwierzakiem. Tak wygląda w praktyce tzw. rozwój cywilizacyjny.
214. Dodane przez Mir, w dniu - 08-12-2014 08:50
Uwielbiam komentarze ludzi którzy na pewno przeprowadzili wiele podobnych akcji ratunkowych,ich uwagi są bezcenne i w przyszłości pomogą uratować wiele Jeleni w mieście.
215. Dodane przez joł, w dniu - 08-12-2014 09:05
(...)Co jest zrobione z problemem dzików na osiedlach???? Leszno jest bezsilne i tyle. Policja nie ma na to sprzetu, straz miejska tez lesniczy sie nie wypowiada a wetrynarz nie umie trafic z paru metrów o czym tutaj mówić
216. Dodane przez Fakty, w dniu - 08-12-2014 09:11
Dla osób które próbują bronić policję. 
To policja ze strażą pożarną stworzyła prawdziwe zagrożenie.ganiając za tym przerażonych zwierzakiem. 
Mieli go na swietokrzeskiej" jeleń był spokojny i dochodził do siebie po stresie którego doświadczył.ale zamiast poczekać na weterynarza .to chcieli go złapać -dwóch strażaków w siatkę . Przy nieudolnej asyście policji .Zwierze uciekło i gdyby komuś sie cos stało ???? To były godziny kiedy ludzie z dziećmi chodziły po ulicach .Działanie policji można nazwać .-sprowadzeniem zagrożenia na osoby i mienie. 
Nie zrobili nic mądrego,proszę ich nie usprawiedliwiać.
217. Dodane przez obrzydliwosc, w dniu - 08-12-2014 09:28
i znow leszno "slynne" ale nie z tego co byc powinno... juz nawet na kontakt t.v.n o tym pisza... Zenujaca akcja. w tym lesznie niczego nie można dobrze przeprowadzić
218. Dodane przez wstyd!, w dniu - 08-12-2014 09:29
ulżyć cierpieniu?! chyba swojemu!! policjanci potrafia tylko strzelać! to im najłatwiej przychodzi!
219. Dodane przez Picek, w dniu - 08-12-2014 09:44
Mniam -co z mięskiem ja chętnie kupię :D
220. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 08-12-2014 09:45
Do komentarza 156 Tutaj piszący to w większości bardzo już dorośli ludzie i nie potrzebujemy wątpliwej jakości prawnika , czy innego (...) , aby nas pouczał co jest zgodne z prawem , a co nie .Ludzie piszący odnoszą się uczuciowo do pewnych wydarzeń , które miały miejsce i zapiski prawne maja w (...).Tym bardziej ,że w Polsce mamy prawo w niektórych wypadkach pozostawiające wiele do życzenia. Przychylam się do komentarzy , że jeleń niepotrzebnie zginął , ale cóż (...) tak wyszło jak wyszło - pozdrawiam internautów
221. Dodane przez bron, w dniu - 08-12-2014 10:19
Podobna sytuacja była w latach ubiegłych z niedźwiedziem w parku Tysiąc Lecia i niczego nas nie nauczyło
222. Dodane przez Erwin, w dniu - 08-12-2014 10:28
To jest jakaś paranoja!!!!Powinni do tego policjanta i weterynarza oddać po 2 strzały !!!!Dlaczego nikt z wyższej półki nie wyciągnie konsekwencji z tego tytułu ? Pewnie policjant (nie wiadomo po jakiej szkole,bo z nimi różnie bywa) jeszcze nagrodę dostanie? A Elka to tak spokojnie odbiera? Podziela opinię że zabicie jelenia było słuszne?
223. Dodane przez Pytanie do leśniczego, w dniu - 08-12-2014 10:47
Słuchałem dzisiaj w Elce jak pan z nadleśnictwa tłumaczył konieczność zastrzelenia tego jelenia. Wspomniał, że większa dawka środka nasennego, mogła doprowadzić do śmierci zwierzaka więc jej użycie nie byłoby uzasadnione. Czyli co jest wg tego pana lepsze ? 
Zastrzelić jelenia od razu czy "zaryzykować" większa dawkę środka nasennego i dać jakąś szansę na przeżycie ?
224. Dodane przez edzia, w dniu - 08-12-2014 10:48
Ile błędów ortograficznych w Waszych wypowiedziach! Większość Polaków to dyslektycy - przerażające. A zwierzątka żal :(
225. Dodane przez ZBULWERSOWANA, w dniu - 08-12-2014 11:54
Nie dziwię się że zastrzelili biednego zwierzaka , skoro służby weterynaryjne w LESZNIE TO TOTALNE NIEPOROZUMIENIE ..... MOJĄ CÓRKĘ POGRYZŁ PIES ,PODCZAS SPACERU TO BYŁA CHWILA PODBIEGŁ NIE WIADOMO SKĄD .... CAŁY KWIECIEŃ W POZNANIU ZASTRZYKI DZIECKO BRAŁO .... podobno trzy miesiące wcześniej pies był widywany jak atakował dzieci idące do szkoły , było to również zgłaszane do dzielnicowej ,,,ale kogo to w tym mieście interesuje skoro ich bez pośrednio nie dotyczy ....kasę brać i pirdzieć w stołki ... hycla na bezrobocie i tak nic nie robi ...ktoś powinien się zająć tymi LESERAMI BO TO ŻENADA JEST.... CIEKAWE CO NA TEGO JELONKA OBROŃCY PRAW ZWIERZĄT POWIEDZĄ ...GRATULACJE ZA GŁUPOTĘ I NIE KOMPETENCJE ŻEBY WETERYNARZ NIE MÓGŁ UŚPIĆ JELENIA HI ŻAŁOSNE .... TO TAK JAKBY LEKARZ OPEROWAŁ PACJENTA NA ŻYWCA BEZ ZNIECZULENIA ,ALBO PRZYWALIŁ MU Z BRONI BO NIE BYŁ PODATNY NA ZNIECZULENIE HAHAHA ...... PANIE WETERYNARZU JAK PAN ZASIĄDZIE DO STOŁU WIGILIJNEGO NIIIIECH PAN POMYŚLI O BIEDNYM JELONKU , KTÓRY NIC PANU NIE ZAWINIŁ NOO MOŻE TYLKO TO ŻE SPOTKAŁ PANA W OSTANICH MINUTACH SWEGO ŻYCIA :(
226. Dodane przez skandal, w dniu - 08-12-2014 11:59
czlowiekowi - psycholowi nic nie zrobią. nie dość że złapać by nie potrafili to jeszcze twierdziliby że dopóki kogoś nie zabije/nie zgwałci to nic mu nie mogą zrobić! a tu jak zwierzę jest bezbronne i nie stanie w swojej obronie to najlepiej odstrzelic i pozbyć się kłopotu! a takie gadki o za dużej dawce są śmieszne. Kula w łeb to żaden kłopot, ale za duża dawka to już nie? nie ośmieszajcie się i nie brońcie wzajemnie swoich 4 liter!
227. Dodane przez młoda, w dniu - 08-12-2014 12:54
ktoś napisał że od zatorza biegł to do ul.Świętokrzyskiej to kawał drogi i nic nikomu nie zrobił.poszli na łatwiznę i tyle
228. Dodane przez młoda, w dniu - 08-12-2014 12:56
ktoś napisał że od zatorza biegł to do ul.Świętokrzyskiej to kawał drogi i nic nikomu nie zrobił.poszli na łatwiznę i tyle
229. Dodane przez Andżela, w dniu - 08-12-2014 13:03
Weterynarz powinien być współwinny! Jak można pełnić role lekarza i nie potrafić pomóc zwierzęciu? Nie uczyli w szkole jaką dawkować leki??? A co do tego policjanta to kolejna osoba na nieodpowiednim miejscu... Brak słów ! Z jelenia zrobili lwa ludobójce, którego trzeba odstrzelić,żeby połowy Leszna nie zjadł...
230. Dodane przez t..l, w dniu - 08-12-2014 13:54
Zrobili egzekucje i tyle!Wiele akcji ratowania dzikich zwierząt pokazują.Udane akcje,bardziej skomplikowane.Tylko tam byli mądrzy,dobrzy ludzie,ktorzy chcieli pomoc bezbronnym zwierzętom.Bo taki jest obowiązek,moralny tez!A jak sie czuje ten "dzielny"policjant,który chcial sobie postrzelać.Ciekawe jak sie spisze w innych akcjach z prawdziwymi bandytami.Teraz pewnie napiszą,że jeleń był wściekły i oni to wiedzieli.Krew człowieka zalewa.
231. Dodane przez Do prawnika, w dniu - 08-12-2014 14:08
Do 156 
Przepisy tworzą ludzie a nie nadziemskie istoty wszechwiedzące 
Każdy niedoskonały przepis należy zmienić 
ŻADEN przepis nie może pochwalač śmierci czy kierować na nią 
Zasterzelilbys człowieku zwierze ? 
Zastanów sie  
My wszyscy twierdzimy tyle ze akcja była przeprowadzona nieudolnie ze tej tragedii mozna było uniknąć  
Należy napiętnować te sytuacje by wiecej takich nie było 
Tyle!
232. Dodane przez żal, w dniu - 08-12-2014 15:11
amatorzy i sadysci
233. Dodane przez Mila, w dniu - 08-12-2014 15:18
To ale też weterynarz , pozwolił na to zeby zwierze zostało zastrzelone nie umiał pomóc to on powinien wiedziec jaką dawkę podać !! a policja jak zwykle nic tylko na wygode poszła bo najlepiej , najprosciej tak!!!!!!!!! Ale teraz na pewno oświadczą , żę jeleń był ludożercą którego trzeba było właśnie tak unicestwić ! Tylko siedzą i w stołki pierdzą i za to maja płacone nawet takiej sprawy nie potrafia porządnie zrobić tylko mandaty wlepiać żeby sobie statystyki podnieść a większa sprawa to kulka w bezbronne zwierze i tyle ! Weterynarzowi takiemu jak ten to ja bym nawet miotły do sprzatania kliniki nie dała a gdzie dalej !
234. Dodane przez Mila, w dniu - 08-12-2014 15:20
i dobrze , że ,mnie tam nie było bo sama bym im dupska śrutem potraktowała :)
235. Dodane przez raaz, w dniu - 08-12-2014 16:07
wg prawa miał obowiązek ulżyć cierpieniu!
236. Dodane przez aa, w dniu - 08-12-2014 16:15
i po swietach . 6 grudnia mikołaj zgubił jednego reniferka i go zastrzelili..........
237. Dodane przez liy, w dniu - 08-12-2014 16:51
ON BYL Z ZIELONEJ GORY PEWNE 100
238. Dodane przez k, w dniu - 08-12-2014 16:55
gdyby wisiał na płocie to był weterynarz ktory mogł podejsc i uspic zwierze ... policja w miesicie strzela na oczach swiadkow ? moga pozwac o depresje ... koles nie miał prawastrzelac i juz jest po nim . miał bron i chciał pokazac jak to sie robi. bo ja policja jestem... stary sprawa za bardzo nagłosniona popełniłes bład i pewnie nie za dobrze z tego wyjdziesz .prawo nie jest za toba . proponuje sie nim zainteresowac.....
239. Dodane przez mario, w dniu - 08-12-2014 16:57
A gdzie była nasza straż miejska , nie byli przygotowani do takiej akcji? (...)
240. Dodane przez podaj swoje imię, w dniu - 08-12-2014 17:33
Dajcież spokój ... Oj dajcież... Mało to u nas jeleni i innych rogaczy w centrum miasta? A tylko jednego odstrzelili...
241. Dodane przez Adam, w dniu - 08-12-2014 17:47
Szkoda tak wspaniałego zwierzęcia.Barbarzyńcy.........
242. Dodane przez flores, w dniu - 08-12-2014 18:00
do 41 pchał się do miasta bo myślał , że ludzie są normalni i nie skrzywdzą go to ludzie go spłoszyli . Nie potrzebna była śmierć tego jelenia.
243. Dodane przez wuja, w dniu - 08-12-2014 18:18
Żal mi was, jelen będąc na plocie z wiszących flakami nie miał szans na przeżycie, strzelono do niego żeby się nie meczyl... Ludzie skonczcie pisać te brednie!
244. Dodane przez obserwator, w dniu - 08-12-2014 18:27
do 129.. ale jelen nie staranował zadnego dziecka. to bylo tylko bezbronne zwierze ktore bylo przestraszone a wladze nie potrafily sobie z nim poradzic. jakis palant dostal pistolet do raczki i chcial sie pobawic w gangstera. Postaw sie w sytuacji tego zwierzecia.. chcial bys tam stac np pijany ? a mlody uczniak by tak poprostu bez zadnych skrupułów do Ciebie strzelil ? czy wolisz zeby kazdy w tym kraju mial bron i strzelal do zwierzat a Twoje dzieci patryly na padline krew i okrutnosc ? gratuluje jezeli tak wychowujesz swoje dzieci to brawo .
245. Dodane przez mmm, w dniu - 08-12-2014 18:41
Dużo osób tu piszących ma wyobrażenie o jeleniach z filmów animowanych o małych jelonkach. Dorosły jeleń to piękne ale jednak bardzo niebezpieczne zwierzę. Nie znając wszystkich okoliczności i nie będąc fachowcami w tej dziedzinie (a jak widać po komentarzach - Polak zna się na wszystkim), nie powinno się pochopnie oskarżać, ale sprawę należy wyjaśnić i wyciągnąć wnioski na przyszłość.
246. Dodane przez mila, w dniu - 08-12-2014 19:29
Do 243 Żal to jest mi Ciebie , bo zanim jeleń zawisł na płocie to było dużo sytuacji , żęby tego uniknąć ! Trzeba było sprowadzić leśniczego ktory najbardziej zna sie na dzikiej zwierzynie leśnej, mieli czas na organizację to zwierze nikomu nie robiło krzywdy leżał bo był zdezorientowany i przerażony . Prawda jest taka , że to My ludzie zachowujemy się czasami jak bestie a nie to zwierzę któremu wystarczyło podać odpowiednią dawkę środka usypiającego ! Lepiej niech policja pierdzi dalej w stołki to na pewno będą przygotowani na następną taka sytuacje która może sie powtorzyc ! Poza tym leżał 1, 5 godz i nic nikomu nie robił, mógł wtedy dostać odpowiednią dawkę nasenna ale nie nasz kochana policja z jakże cudowną inwencją twórczą chciała go złapać w siatkę tylko ,że nie wzięli pod uwagę , żę to nie tresowany pies który nie będzie się bronił , to zwierzę było przerażone !! A poza tym zdjęcia do góry świadczy samo o sobie skoro ktoś tak blisko podszedł robiąc zdjecie to nie mógł ktoś podejść i podać środeka nasennego ? WYSTARCZYLO TYLKO O KOMPETENTNEGO WETERYNARZA I leśniczego który zna się na dzikim zwierzęciu. Troche empatii i współczucia dla zwierząt .
247. Dodane przez Ja, w dniu - 08-12-2014 20:27
Jest sezon na jelenie, ale pewnie lepiej strzelać w lesie to nikogo nie interesuje:) By stratował dziecko to byście też płakali. Proponuję robić dwa razy w roku szkolenie policjantom z żywym jeleniem to następnym razem będą wiedzieli jak się zachować:) Jak by nie postąpili tak będzie źle, bo można było inaczej. Mało kto widział biegnącego jelenia z bliska dlatego wszyscy są tacy mądrzy.
248. Dodane przez leje, w dniu - 08-12-2014 20:30
Do 246 a może Gucwińscy by przyjechali?
249. Dodane przez Xaxaxaxaxaxa, w dniu - 08-12-2014 20:52
Ludzie chyba jelenia nie widzieli ... 
Został zabity bo stanowił zagrożenie. Żal mi takich Hejterów. Gdyby wasze dziecko wpadło pod uf renifera i doznało obrażeń inaczej byście pisali... Poprostu szkoda słów.
250. Dodane przez Mika, w dniu - 08-12-2014 22:22
Biedne zwierzę,szkoda niczemu nie zawinił a skończy jako smaczna roladka na święta,przykre to
251. Dodane przez Anna, w dniu - 08-12-2014 22:46
Panowie dorwali się do broni i urządzili sobie polowanie w centrum miasta! Policja miała okazję pokazać się z dobrej strony, ale chyba im za bardzo na tym jednak nie zależy. Mam sąsiada policjanta i choć jest już na emeryturze w dalszym ciągu nie przejawia chęci do zaskakiwania pozytywnie. Ma jakąś obsesję i nie potrafi żyć tak, by innym nie wchodzić w drogę.  
Ta akcja to dowód braku profesjonalizmu, nieudolności, bezmyślności i zwykłe barbarzyństwo. Mam nadzieję, że osoby odpowiedzialne poniosą konsekwencje za doprowadzenie tego bezbronnego zwierzęcia do śmierci w tak bestialski jeszcze sposób.
252. Dodane przez LABEDZ, w dniu - 09-12-2014 06:31
BIEDNY NIEWINNY PIEKNY JELONEK,JEST MI WSTYD ZE JESTEM MIESZKAŃCEM LESZNA,SZKODA ZE JELEŃ NIE POSIADAŁ WTEDY SKRZYDEŁ....WINNI TEGO BARBARZYŃSTWA POWINNI BYC UKARANI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
253. Dodane przez LABEDZ, w dniu - 09-12-2014 06:34
BIEDNY JELONEK
254. Dodane przez po swietach, w dniu - 09-12-2014 06:50
mikołaj 6 grudnia zgubił jednego renifera. nie ma kto ciagnac sani ... i po swietach.....
255. Dodane przez Zibi, w dniu - 09-12-2014 09:39
Łatwo mówić i krytykować. Zapraszam wszystkich do (nie daj Boże) kolejnych akcji. Pyskówki w stylu nas ale do roboty nie ma a co mieli zrobić czekać aż ktoś ucierpi to wtedy buło by gdzie są służby. Jak się nie znacie to nie wypowiadajcie się profany.
256. Dodane przez Ryba, w dniu - 09-12-2014 12:03
Szkoda, że takich fachowców, jak Ci piszący komentarze, zabrakło na miejscu. Jeleń miałby użytek rozbijając te puste główki :)))
257. Dodane przez stag, w dniu - 09-12-2014 15:04
Zastrzelenie było konieczne.... wiele zwierząt leśnych zostaje zastrzelonych przez myśliwych w ramach odstrzału.
258. Dodane przez ja, w dniu - 09-12-2014 15:31
co za debile!!! przecież na zdjęciu wyraźnie widać, że zwierzę jest spokojne. jak można było go zabić?! co za konował nie potrafił uśpić zwierzęcia? to ma być weterynarz??? z relacji świadków też wynika, że przeprowadzający akcję to jakieś czuby-dzwonić do dziewczyny w trakcie akcji? nagrywać wszystko zamiast działać? porażka... biedny jeleń... a co do niebezpieczeństwa że któregoś z gapiów staranuje-to trzeba się było nie gapić tylko do domu iść!!!
259. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 09-12-2014 16:48
Przestańcie się już tłumaczyć i wciskać ciemnotę społeczeństwu - "specjaliści od zadań specjalnych" ..od siedmiu boleści. Po prostu przyznajcie się do błędu i do swojej nieudolności, a nie idziecie w zaparte!
260. Dodane przez Włodek, w dniu - 09-12-2014 17:51
Kiedyś z cyrku uciekł tygrys,wezwany weterynarz nie potrafił go uśpić,odstrzelono weterynarza i tygrysa.Dlaczego w Lesznie postąpiono inaczej
261. Dodane przez xxx, w dniu - 09-12-2014 18:15
Zal mi Wa wszyscy nagle stali sie obroncami zwierzyny a tak naprawdę chodzi Wam zeby pisać obelgi na policje., weterynarza itd czekacie z niecierpliwością aż im się noga podwinie. Gdyby taki jeleń wpadl Wam pod samochod wtedy nie powiedzielibyscie biedny jelen tylko cos znacznie gorszego. LUDZIE zastanówcie się co piszecie! !!!!!
262. Dodane przez saan, w dniu - 09-12-2014 19:26
Jak czytam te niektóre komentarze to aż się śmieć i płakać chce. Gadacie na policjanta jak to niemoralnie postąpił jaki jest okrutny itp.... zastanówcie się jakby ktoś z was albo wasze dziecko szło ulicą a jeleń pędzący na oślep staranowałby człowieka! Poroże kaleczące głowę albo brzuch zawsze spoko?! LUDZIE ZASTANÓWCIE SIĘ! Ten policjant nie zrobił tego z przyjemności.
263. Dodane przez poroże, w dniu - 10-12-2014 08:25
u kogo na ścianie można podziwiać poroże tego jelenia? Przyznawać się!!
reklama
264. Dodane przez Reni fer, w dniu - 11-12-2014 19:51
WESOŁYCH ŚWIĄT!!!
265. Dodane przez xxxxx, w dniu - 14-12-2014 20:34
WZAJEMNIE!!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj