Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
9
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Bożydar, Grzegorz,
Karolina, Mikołaj

DZIEŃ UNII
EUROPEJSKIEJ
Do końca roku 236 dni.
Start arrow Leszno arrow DiU załatają drogi i ulice

DiU załatają drogi i ulice

02.01.2015. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_dziura_spoldziecza.jpgUrząd Miasta Leszna rozstrzyga przetarg na cząstkowe remonty miejskich dróg. Najniższą ofertę złożyło leszczyńskie Przedsiębiorstwo Dróg i Ulic, które wykonywało tę usługę w ostatnich latach.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przetarg na łatanie dziur w miejskich jezdniach ogłoszono w grudniu. Tym razem kontrakt zawarty będzie na rok, a nie na trzy lata. Jednak firma wykonująca usługę się nie
zmieni. -W postępowaniu wystartowały dwie firmy, Przedsiębiorstwo Dróg i Ulic z Leszna oraz Strabag - powiedział Radiu Elka Maciej Adamski z Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji. Tańszą ofertę złożyła leszczyńska firma, która za wskazane przez Urząd Miasta Leszna roboty zaproponowała 723 tysiące złotych. -Różnica między ofertami była znaczna, wynosiła prawie pół miliona złotych - mówi Adamski. Dokładna kwota, jaką miasto zapłaci za roboty nie jest dokładnie znana i zależeć będzie od tego, ile dziur będzie łatanych, oferty oparte były tylko o szacunki i decydowała cena, jaką za określone roboty proponowały firmy startujące w przetargu.
 
Komentarze (77)
1. Dodane przez ?????, w dniu - 02-01-2015 12:06
Ciekawi mnie czy ta firma poniosła jakąś karę za nieterminowe oddanie DK nr 5 z Leszna do rydzyny (opóźnienie ponad 1,5 miesiąca), i za nie terminowe wkonanie parkingów naprzeciwko Kauflandu (opóźnienie jakieś ponad 3 miesiące).
2. Dodane przez jgh, w dniu - 02-01-2015 12:18
Niska cena = kiepska jakość
3. Dodane przez Ja, w dniu - 02-01-2015 12:24
No całe szczęście. skończą się może wreszcie bezpodstawne zarzuty na jakieś układy w Lesznie i obrzucanie błotem byłego, w mojej ocenie dobrego Prezydenta.  
A może ktoś tu zaraz napisze, że nowy Prezydent ma układy? przecież w Lesznie zawsze trzeba pobiadolić.
4. Dodane przez Oby, w dniu - 02-01-2015 12:27
W przedmiocie zamówienia ustalono co prawda, że będzie: 
"mechaniczne wycięcie frezarką uszkodzonych miejsc nawierzchni z nadaniem regularnych kształtów,oczyszczenie uszkodzonych miejsc z usunięciem i wywozem rumoszu".etc. etc. ale jestem ciekaw jak to będzie w praktyce? Swego czasu obserwowałem jak ta firma naprawiała podobne ubytki w jezdni i czegoś takiego nie robiła. Ale być może wtedy inaczej był określony przedmiot zamówienia. 
Chciałbym wierzyć, że będzie prowadzony solidny nadzór nad tymi pracami aby w kolejnych latach nie trzeba było ponownie płacić za naprawę tych samych ubytków.
5. Dodane przez olek, w dniu - 02-01-2015 12:28
czy już uwzględniono w kosztach rondo na Zamenhofa i Kiepury?
reklama
6. Dodane przez podleszczyniak, w dniu - 02-01-2015 12:30
Tak przy okazji-panowie Szczepański i Wiśniewski chcieliście województwem rządzić, a porządku wokół siebie jakoś nie możecie zrobić. Może w końcu zdejmiecie te banery, które wiszą na płocie przy torze kolejowym w Krzycku? Już dawno po wyborach, a i termin zdjęcia materiałów wyborczych też już dawno minął.
7. Dodane przez buahaha, w dniu - 02-01-2015 12:35
Zmiana prezydenta, a DiU nadal wygrywają. I co niedowiarki? Prawo rynku a nie kolesiostwo.
8. Dodane przez J., w dniu - 02-01-2015 12:36
Zacytuję poniżej znalezione w Internecie wypowiedzi pokontrolne NIK sprzed kilku lat. Niech będą inspiracją przy zlecaniu budowy kolejnych dróg aby w przyszłości bardziej kłaść nacisk na lepszą jakość przy budowie dróg dzięki czemu uda się zaoszczędzić na remontach. Może wreszcie osoby odpowiedzialne za drogi nie będą zrzucały całej odpowiedzialności za łatanie dziur na zimę i warunki pogodowe. 
 
"Drogi powstają na podstawie niechlujnych projektów, wykonawcy używają niewłaściwych materiałów, a zarządcy dróg nie potrafią wyegzekwować odpowiedniej jakości remontów - twierdzi w swym raporcie Najwyższa Izba Kontroli." 
"Skontrolowaliśmy 260 dróg - krajowych, wojewódzkich, powiatowych - remontowanych i budowanych przez ostatnie trzy lata. Usterki i wady stwierdziliśmy w ponad połowie przypadków - mówi wiceprezes NIK Jacek Kościelniak."
9. Dodane przez Jeszcze jeden cytat, w dniu - 02-01-2015 12:40
Jeszcze jeden cytat z Internetu, który warto poznać. Tym razem dr Pawła Mieczkowskiego z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. 
"Jak wyjaśnia naukowiec, problemem w Polsce jest nie to, co się na drogi kładzie, ale kiedy. 
 
Z grubsza kalendarz wygląda tak: wiosną rozpoczyna się procedurę przetargową, która kończy się późnym latem. Zleceniodawca naciska na firmę, by roboty rozpoczęła jak najszybciej, więc prace ruszają jesienią, zaś warstwę ścieralną asfaltu kończy się kłaść przy pierwszych mrozach. I to jest właśnie przepis na dziury - mówi dziennikowi Mieczkowski. 
 
I przypomina, że warstwa ścieralna asfaltu powinna być kładziona wiosną lub latem, przy dodatnich temperaturach i przy bezwietrznej oraz bezdeszczowej pogodzie. Jak zapewnia Mieczkowski, wtedy nie będzie dziur w drogach."
10. Dodane przez adam, w dniu - 02-01-2015 12:42
Żeby robic tanio trzeba być bogatym a nie biednym.. Pięknie ta firma robi cale ulice ze po 1 
5 roku nadają sie do naprawy a co dopiero latanie dziur nie dla tej śmiesznej firmy to juz lepiej kupic asfalt z beczki troche kruszywa i tak bylo by lepiej zrobione niz przez nich.. Nowy prezydent stare bledy..
11. Dodane przez xyz., w dniu - 02-01-2015 12:42
Nie mogłem się doczekać przez rok czasu naprawy dziury przed moim domem więc kupiłem na Allegro" Asfalt na zimno"i sam sobie naprawiłem tą dziurę.
12. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 02-01-2015 13:06
Co z tego, że najniższa oferta, skoro wykonanie jak w Kambodży
13. Dodane przez Wacek, w dniu - 02-01-2015 13:17
Tak się zastanawiam czy na taką "łatę" też jest jakaś gwarancja i jak długo takie załatanie dziury powinno wytrzymać. Czy może jest tak że po załataniu za np pół roku w tym samym miejscu pojawia się ponownie dziura? Czy ktoś przed rozstrzygnięciem przetargu sprawdza jak wyglądają efekty dokonanych wcześniej remontów. Uważam że czasami najniższa cena nie jest gwarantem zysku. Co z tego że zapłaci się najmniej skoro przyjdzie płacić co rok. Lepiej czasami zapłacić więcej ale mieć spokój przez dłuższy czas.
14. Dodane przez ok, w dniu - 02-01-2015 13:23
Ta firma nadaje się tylko do łatania dziur. Mam nadzieję,że za drogi już brać się nie będą.
15. Dodane przez hmm, w dniu - 02-01-2015 13:35
No i co na to wszyscy, co tak cały czas rzucali obelgi i oskarżenia o układy w Lesznie? Teraz cisza? A może znów wg was jakiś układ zaczął działać?
16. Dodane przez mądry, w dniu - 02-01-2015 13:40
Brawo ŁUKASZ. Dobra decyzja. Niech robią polskie firmy a nie wyciskacze kasy z podwykonawców...
17. Dodane przez Fedor, w dniu - 02-01-2015 14:10
Do kom.8 MAŁO TEGO ŻE POLSKIE ALE LESZCZYŃSKIE a co do tego brawo Łukasz to spokojnie
18. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 02-01-2015 14:21
popieram komentarze 15 i 16 te niedobre zamówienia publiczne tylko skutkują możliwością dostanie sie na rynek cwaniaczków , bez doświadczenia, którzy mając swoją firmę w teczce na "?gumki" chcą zaistnieć Ośmielę się nawet powiedzieć , że to firmy z propozycja korupcyjną Przez to Pan Prezydent Borowiak jest tak ostrożny i na cokolwiek musi ogłaszać przetargi . Panie Prezydencie jest coś takiego co się nazywa gwarancją za wykonane roboty Ta gwarancja w robotach inżynieryjnych to nie rok , ale trzy lata .Można by chyba od firmy Drogi i Ulice zażądać naprawy w ramach gwarancji , a nie płacić na nowo .Niech Pan to przemyśli
19. Dodane przez Ola, w dniu - 02-01-2015 15:38
Dobrze że leszczyńska firma wykona te prace. Po co kase ładować w Austriaków. Jedźcie do Austrii do pracy to zobaczycie jak Polacy są tam traktowani.
20. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 02-01-2015 15:50
Olek- rondo to ty sobie zrób wokół swojego bloku a nie zabieraj głosu w sprawach które cię nie dotyczą!
21. Dodane przez obserwator, w dniu - 02-01-2015 16:21
Panie prezydencie mam tylko nadzieję ze bedziecie konsekwentni w swoich działaniach i nie będzie dodatkowych prac które bede naprawiały naprawy, ktos Pana tutaj w butelke nabija. Ale to Pan wierzy w starych naczelników moze sa dla Pana zaufanymi ludźmi kto tam Pana wie?
22. Dodane przez do kom.15, w dniu - 02-01-2015 17:06
Nie mam nic przeciwko temu aby leszczyńska firma wykonywała te prace byle robiła to dobrze i tanio. Ale odnosząc się do wypowiedzi takich jak w komentarzu 15, proszę nie zapominać, że kilkunastoletni monopol na rynku, spowodował brak możliwości rozwijania się lokalnej konkurencji. Ktoś jest w stanie wytrwać tyle lat w tej branży bez zleceń? To, że jedna firma korzysta z wieloletnich zleceń i umocniła swoją lokalną pozycję wcale nie musi być dla miasta dobre. Oczywiście są firmy z Gostynia, Nowego Tomyśla i innych okolicznych miejscowości ale z tego co pamiętam, właściciele tych firm współpracowali wcześniej z DiU w ramach różnych konsorcjów lub jako podwykonawcy. I prawdopodobnie nie będą chcieli dla tak drobnych zleceń jak naprawa dziur, psuć sobie układów. 
Jestem przekonany, że przy większych zleceniach jak budowa dróg i wiaduktów, pojawi się znacznie więcej ofert niż dwie. 
A póki co trzymam kciuki aby poprawił się nadzór budowlany nad tym wykonawcą bo nie ważne kto buduje tylko kto ich kontroluje.
23. Dodane przez iras, w dniu - 02-01-2015 17:26
a jaka zawarta jest klauzula jeśli wystąpią dodatkowe utrudnienia? napewno jakis milion bo za utrudnienia na budowanej drodze przy ulicy Rzemieślniczej Ulice i Drogi naliczyły miastu milion zł bo oferta oferta ale jakie sa warunki umowy o tym trzeba pamietać i na drodze przy Rzemieślniczej zrobili do posesji dijazd za który zapłaciliśmy my mieszkańcy w Zarządzie oprócz panów B i K pracuje pan A(...) no to świetnie bo inni nigdy nie mieli głosu oprócz tych dwóch co księżyc ukradli .....cynicy
24. Dodane przez do kom.7, w dniu - 02-01-2015 17:26
Prawo rynku piszesz? Skoro już używasz takich pojęć, to z pewnością nie będzie dla Ciebie problemem aby scharakteryzować typy rynku monopolistycznego i omówić przyczyny powstawania czynów nieuczciwej konkurencji? Tak zupełnie ogólnie - a nuż się do czegoś przyda kiedyś.
25. Dodane przez ALEK., w dniu - 02-01-2015 17:42
DiU=niska jakość świadczonych usług.
26. Dodane przez do kom.13, w dniu - 02-01-2015 17:42
Od 2008 roku obserwowałem jedną dziurę, którą śmiało można nazwać reinkarnacją. Znikała rokrocznie aby powrócić w kolejnym roku. Znajdowała się na 17 Stycznia, w miejscu gdzie zaczyna się asfalt a kończy kostka brukowa, w kierunku centrum, nieopodal Jednostki Wojskowej i pomnika A. Smoczyka. Rok w rok była łatana i rok w rok pojawiała się ponownie. W tej chwili jej nie widzę ale wolę poczekać do wiosny aby stwierdzić, że wreszcie odeszła już od nas na zawsze. Domyślam się, że była to jedna ze złotych kur dla firmy remontującej drogi bo prawdopodobnie miasto za jej załatanie co roku płaciło. Ile jest lub było takich dziur w całym mieście? Obawiam się, że dużo i, że nikt na nie nie dawał gwarancji a nawet jeśli, to była ona nie dłuższa niż do czasu kolejnej naprawy. 
W komentarzach do poniższego artykułu, można sprawdzić jak to było robione w podobnym do Leszna, Włocławku: 
http://elka.pl/content/view/73017/80/
27. Dodane przez do kom.13 , ad 26, w dniu - 02-01-2015 19:07
Najlepiej zapytajcie Pana Bukowskiego - on powinien wiedzieć czy były gwarancje na te prace, na jaki okres? ile łat było naprawianych w ramach gwarancji i które to były? Powinien mieć protokoły odbioru prac drogowych z poszczególnych lat wraz z protokołami robót gwarancyjnych. Sam jestem ciekaw ile w ciągu ostatnich lat reklamacji i czy pojawiały się te same miejsca w owych protokołach?
28. Dodane przez zmd, w dniu - 02-01-2015 19:16
Te negatywne komentarze na DiU są bardzo głupie.Czyżby Drogi i Ulice budowały wszystkie drogi w Polsce? Stan dróg w całym kraju jest podobny.To winne są nie sposoby budowy i projektowania lecz dostępne w kraju surowce z naszej Petrochemii.
29. Dodane przez do kom.28, w dniu - 02-01-2015 21:11
Dawniej winę zrzucało się na socjalizm, teraz na Petrochemię? W Polsce są dostępne te same produkty, które są w innych krajach Europy. Problemem są raczej kryteria przetargów, które preferują wyłącznie cenę a nie jakość. Niestety w tym przetargu kryteria są podobne: 95% cena, 5% termin płatności. Gwarancji nie ma. Pozostaje więc nadzieja na solidny nadzór tych prac.
reklama
30. Dodane przez Popieram kom.22, w dniu - 02-01-2015 21:41
Tak to jest jak przez lata "dba się" o jednego wykonawcę. Przecież podobna sytuacja jest z zimowym utrzymaniem dróg w mieście. A jak to wygląda to miejmy nadzieję że nie będzie nam dane się znów przekonać. 
Proponuję by fotografować dziury przed i po naprawie przez DiU. Ciekawe jak długo to ich flekowanie będzie skuteczne.
31. Dodane przez Ryszard, w dniu - 02-01-2015 21:55
Nie jestem z zawodu ekonomistą ale i dla laika taki przetarg to fikcja.
32. Dodane przez do kom.30, w dniu - 02-01-2015 22:32
Sądzę, że rzetelny wykonawca i równie rzetelny nadzór powinien sam takie zdjęcia wykonywać aby dokumentować zakres wykonanych prac przed rozliczenie. Co to w dzisiejszych czasach za problem, zrobić cyfrowe zdjęcia wykonanych robót, które można później wrzucić do oddzielnego folderu w komputerze wraz z krótkim opisem miejsca i rozmiaru?
33. Dodane przez My chrześcijanie, w dniu - 02-01-2015 23:06
Dlaczego komuś przeszkadza że od wielu lat są w naszym mieście DiU ? To firma z polskim i miejscowym kapitałem, dająca prace wielu rodzinom..liczymy że rządzący w Lesznie PiS doceni co POLSKIE. Chrońmy polskie firmy bo staniemy się pachołkami Niemców, Austriaków i innych cwanych nacji..tylko nienawiść przez większość tu przemawia..
34. Dodane przez do kom.33, w dniu - 02-01-2015 23:31
Nikomu nie przeszkadza fakt, iż jest to polska i leszczyńska firma. Proszę więc nie odwracać kota ogonem bo wszyscy dobrze wiedzą co ludziom przeszkadzało.
35. Dodane przez ola, w dniu - 03-01-2015 00:06
Należy rozliczyć zlecone przez miasto nadzory i kierowników budowy,którzy brali po koleżeńsku duże pieniądze za mierną i nieuczciwą prace.
36. Dodane przez ola, w dniu - 03-01-2015 00:12
nadzór i kierownictwo budowy na zlecenie do kontroli
37. Dodane przez Honkisz, w dniu - 03-01-2015 06:58
To pingwiny, pingwiny atakują.
38. Dodane przez kierowca, w dniu - 03-01-2015 07:39
Szanowna firma łata sama po sobie........ Zdziwieni - zapraszam ciekawskchdo przejazdu ul. Uni Europejskiej - jest oczywiście OK! Wcześniej prace tam wykonywała nasza wspomniana lokalna "firma". Po krótkim czasie sypały się krawężniki i wogóle nawierzchnia - tragedia. Może się myle.Jednak moum zdaniem nie cena lecz jakość ma znaczenie. Tak jak z butami lub innymi ciuchami , a nawet samochodami. By nie łatać co kilka miesięcy (góra kilkanaście) należy zrobić solidny pidkład - podłoże. Kierowcy może bardziej obrazowy będzie przykład z tankowaniem paliwa - dlaczego unikamy "tanich" stacji paliw bo nie zawsze się tanie opłaca...........!!!
39. Dodane przez do kom. 34, w dniu - 03-01-2015 10:55
Właśnie nie wiem co ludziom przeszkadzało,,,z reguły przeszkadza im wszystko..
40. Dodane przez do kom.38, w dniu - 03-01-2015 12:12
Proponuję jeszcze inny przykład. Kto korzystałby ze stomatologa, któremu trzeba by płacić co roku za naprawę tych samych zębów i systematyczną wymianę tych samych plomb? Wystarczyłby komuś argument, że to polski, leszczyński i najtańszy dentysta ?
41. Dodane przez Street, w dniu - 03-01-2015 12:30
Nie wiem czy dodały się zdjęcia z ul. Unii Europejskiej więc dodam je ponownie.
42. Dodane przez J., w dniu - 03-01-2015 12:38
Patrząc na niektóre komentarze, odnoszę wrażenie, że komuś bardzo zależy na tym aby wybielać jedną firmę, kładąc nacisk na to, że jest leszczyńska, polska i próbując wmówić ludziom, że nie miała nic wspólnego z układami. Wiem, że trochę propagandy lub PR-u nie zaszkodzi ale proszę nie przesadzać. Powtórzę to co napisałem w kom. 22. Nie jestem wrogiem tej firmy i nie zależy mi na tym żeby ją zmieść z powierzchni ziemi, utrudniając jej działalność. Ale zależy mi na tym aby wreszcie pojawiała się w Lesznie rzetelna konkurencja i rzetelny nadzór budowlany. Niech sobie ta firma otrzymuje przynajmniej część leszczyńskich zleceń ale niech miasto stawia na porządną jakość, która w dłuższej perspektywie przekłada się na oszczędności.
43. Dodane przez J., w dniu - 03-01-2015 13:13
Czy ktoś w UM jest w stanie podliczyć ile kosztowały nasze miasto łatania ul. Strzeleckiej na przestrzeni ostatnich lat? Wydaje mi się, że nie ma w Lesznie drugiej ulicy, która byłaby tak bardzo połatana. Tam jest łata na łacie. Proponuję nawet zmienić jej nazwę ze Strzeleckiej na Łaciatą :)
44. Dodane przez Do kom. nr.38, w dniu - 03-01-2015 13:18
Proszę o rzetelne informacje i nie wprowadzanie ludzi w błąd.Prawda jest taka,że DiU nigdy nie były wykonawcą na Unii Europejskiej.Nie należy zatem wszystkiego co złe przy pisywać tej firmie.Więcej obiektywizmu i mniej złośliwości.Wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.
45. Dodane przez mira, w dniu - 03-01-2015 13:35
pan B i K do odwołania jazda z nimi dość sie nakłamali siedzac w zarzadzie innych nigdy nie doceniono niech zasilą szeregi bezrobocia albo zaproponować oczyszczanie dziur przed łataniem bardzo dobre intrantne zajęcie
46. Dodane przez do kom.44, w dniu - 03-01-2015 15:33
Być może i faktycznie DiU nie nie wygrały przetargu na budowę ul. Unii Europejskiej ale osobiście tego nie wiem i nie dałbym głowy czy nie brali udziału w budowie tej drogi? Kto to dzisiaj zliczy ile przetargów nie wygrali a jednak pojawiali się na placu budowy, chociażby jako podwykonawca?
47. Dodane przez Jest postep, w dniu - 03-01-2015 15:42
Postęp jest. Tym razem zgłosiły się dwie firmy do przetargu a w przetargu na wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg i ulic miasta Leszna w latach 2012-2014, stanęła tylko jedna firma: DiU.  
Co więcej teraz za 1 rok ta sama firma złożyła ofertę w wys. 723 tys. a na początku 2012 roku brzmiało to tak ( za 3 lata ): Oferta z najniższą ceną: 4 155 862,50 / Oferta z najwyższą ceną: 4 155 862,50. 
Wynika z tego, że po zmianie Prezydenta już udało się zaoszczędzić na tych naprawach ok. 700 tys. złotych rocznie. Jak to możliwe, że wcześniej ta sama firma złożyła 2 razy wyższą ofertę na te same usługi i w dodatku nie było innych chętnych ? 
Może osoby, które dodały komentarze nr 7 i 15 znają odpowiedź ?
48. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 03-01-2015 16:18
Koleś przejdź się do Zarządu Dróg na Karasia i tam ci wszystko wyjaśnią. Im prędzej tam się udasz tym mniej nerwów ze zgryzoty stracisz. .
49. Dodane przez zorientowany, w dniu - 03-01-2015 16:20
tylko dwie oferty bo DiU przez lata staly sie monopolista i niema innych w miescie. Plus taki ze cena jest wielokrotnie nizsza niz w poprzednich latach i umowatylko na rok a nie na 3 lata. Minus - zmienic osoby przygotowujacy przetargi bo warunkisa tak konstruowane by ograniczyc konkurencjei tegonie powinno byc. pan B do wymiany
50. Dodane przez ad. 47, w dniu - 03-01-2015 16:34
Niech Pan sobie zlicza, Panie Prezydencie te oszczędności, które pojawiły się za Pana kadencji. Czuję, że w ciągu czterech lat, mogą to być dziesiątki milionów złotych. Tylko na zleceniach dla Poczty Polskiej jest ok. 100 tys. zł, na tym jednym przetargu jest. ok 660 tys. zł. Czuję, że będzie tego dużo więcej. Jeżeli do tego okaże się, że potrafi Pan z nadzorem budowlanym wyegzekwować od wykonawców długie terminy gwarancji i rzetelną jakość wykonania, to okaże się, że dzięki temu uda się w przyszłości oszczędzić jeszcze więcej. Tylko niech Pan tych zaoszczędzonych milionów na jakieś byle co nie wyda :)
51. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 03-01-2015 16:38
Może Ty mi podpowiesz czego nie wiem? Jestem otwarty na dyskusję i na nową wiedzę. Pisz śmiało a nie odsyłaj ludzi do urzędu.
52. Dodane przez Ubytek obok Trapezu, w dniu - 03-01-2015 17:10
Czekamy też na odpowiedź fachowców dlaczego w grudniu 2014 r. pojawił się spory ubytek nawierzchni na oddanej jesienią 2013 roku, ul. Konstytucji 3 Maja, w pobliżu Hali Trapez. Ubytek był na tyle duży, że trzeba było na pewien czas wyłączyć ten pas z użytkowania i szybko go załatać. A przecież ta droga była droga oddana rok wcześniej, prestiżowa i wzorcowa - zgłoszono ją nawet do plebiscytu na Modernizację Roku - rzekomo najbardziej prestiżowy konkurs branży budowlanej.
53. Dodane przez J., w dniu - 03-01-2015 18:17
Zachęcam Pana Prezydenta do tego aby przetestował jak zmienią się oferty w przetargach i jakość wykonania gdy jednym z kryteriów, będzie długość gwarancji a nie tylko cena. Dotyczy to nie tylko budowy dróg. Może wtedy dostawcy i wykonawcy dwa razy się zastanowią nad jakością użytych materiałów i wykonanych prac. W Polsce kryteria 80% cena / 20% długość gwarancji pojawiają się coraz częściej. Jestem przekonany, że w dłuższej perspektywie daje to spore oszczędności.
54. Dodane przez do kom.10, w dniu - 03-01-2015 18:45
To nie błędy. Prezydent ma prawo nie znać się na drogach a sam przetarg został ogłoszony 15 grudnia a więc zaledwie 11 dni po jego zaprzysiężeniu. Musiał opierać się na ludziach, którzy powinni być ekspertami w tej dziedzinie. Podjął jednak słuszną decyzję aby tym razem przetarg obejmował 1 rok a nie na 3 lata, dzięki czemu będzie miał czas przygotować się do kolejnego, podobnego przetargu i ze spokojem wyciągnąć wnioski z przeszłości.
55. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 03-01-2015 19:19
Zrób Pan sobie zimny prysznic to główka ci ochłonie...Powtarzam jeszcze raz..Na Karasia ci wytłumaczą jak obliczano cene ofertową. Ponadto spadające ceny ropy naftowej dają możliwości obniżki cen nie tylko na stacjach benzynowych. Przetarg na rok to lepsze warunki dla Wykonawcy a nie Zamawiającego. Trzy letni okres umowy to duża niewiadoma. Jeśli pod koniec roku cena ropy naftowej sie podniesie to niestety i ceny usług się zdecydowanie zwiększą. I gdzie będą te oszczędności ?
56. Dodane przez do kom.55, w dniu - 03-01-2015 20:38
Widzę, że lubisz obrażać innych. W takim razie ja dla odmiany skupię się na faktach. Odniosę się do podanych przez Ciebie spadających cen ropy naftowej i porównam ceny asfaltu drogowego 35/50 (cena asfaltu 50/70 jest taka sama w podanych przeze mnie okresach). Ceny netto w PLN za Mg ( Megagram czyli tona ) bez indywidualnych rabatów. Miejsce dostawy Płock. Źródło cen: Orlen Asfalt oraz Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa. 
Cena od 08 października 2011 - 2270 zł/Mg 
(...) 
Cena od 24 listopada 2014 ( cena aktualna ) - 1930 zł /Mg 
Poprzedni przetarg składania ofert mijał 07.12.2011 r. 
Obecnie cena asfaltu drogowego spadła w porównaniu z tym okresem tylko o niecałe 18%.  
Do tego w ciągu ostatnich trzech lat wzrosło minimalne wynagrodzenie o 250 zł brutto miesięcznie na osobę a ma ono też zazwyczaj znaczący wpływ na kształtowanie się poziomu kosztów. Zwłaszcza przy naprawach dróg, gdzie struktura kosztów jest nieco inna niż przy budowie drogi ( przy naprawie nawierzchni drogowej zużywa się stosunkowo mało asfaltu a pracuje sporo osób i sprzętu).  
Dlatego nie pisz mi proszę o zimnym prysznicu bo staram się kierować faktami a nie emocjami. Dla mnie ok. 50% wyższa cena 3 lata temu nie ma uzasadnienia. Tym bardziej, że można zawsze zawrzeć w ofercie klauzulę dotyczącą możliwości podpisania aneksu w przypadku znaczących zmian cen na rynku w kolejnych latach.
57. Dodane przez do kom 55, w dniu - 03-01-2015 20:54
"Przetarg na rok to lepsze warunki dla Wykonawcy a nie Zamawiającego."  
W takim razie Pan Rajewski powinien podziękować obecnemu Prezydentowi, że ma lepsze warunki niż za poprzedniego Prezydenta, zgadza się ? Sugerujesz, że Pan Malepszy utrudniał Panu Rajewskiemu działalność przygotowując trzyletnie kontrakty? Czegoś takiego jeszcze nie czytałem. Dzięki za poprawienie humoru przed snem :)
58. Dodane przez Ile jest łatanych dziur w Lesznie ?, w dniu - 03-01-2015 21:32
W przypadku cząstkowej naprawy drogi, górna warstwa jest zastępowana nowym asfaltem. Najczęściej jest to ubytek nie głębszy niż grubość warstwy ścieralnej (ok. 4 cm). Koszt wykonania 1m2 nawierzchni drogowej o grubości 4 cm, to wydatek rzędu kilkudziesięciu zł. Ile takich "dziur" jest w Lesznie łatanych rocznie? 10 tysięcy ? Ktoś te naprawy w ogóle kontroluje?
59. Dodane przez do kom. 57, w dniu - 03-01-2015 21:42
No i oczywiście że podziękuje. Nikt nikomu nic nie utrudniał ani nic nie ułatwiał. Takie przetargi na roboty utrzymaniowe 3 i 5 letnie stosowano w całym kraju. Proponuje zapoznać się z przetargami organizowanymi przez GDDKiA np. Oddział Poznań. I tam też ktoś komuś ułatwiał kontrakty ?
60. Dodane przez do kom. 56, w dniu - 03-01-2015 22:05
Stwarzasz wrażenie dobrze poinformowanego. Proponuje poczytać literature i się podszkolić. Przeczytaj opracowanie dla Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa - Ewolucja cen asfaltów w Polsce oraz wrażliwość firm budownictwa drogowo - mostowego na ceny materiałów.Konkluzja jest jedna. Już 20 % wzrost cen asfaltu powoduje że połowa firm drogowych wykaże stratę na sprzedaży a przy wzroście 50 % to tych firm jest 75 %. Przy takiej niepewności na rynku ropy naftowej przetarg jednoroczny to dobre rozwiązanie prezydenta dla firm jak i dla Zamawiającego.
61. Dodane przez do kom.59, w dniu - 03-01-2015 22:09
Nie wiem czy w GDDKiA ktoś komuś ułatwia kontakty i nie będę w to wnikał. Nie twierdzę, że 3-letnie przetargi nie są nigdzie możliwe tylko zastanawiam się dlaczego tak aprawdę wcześniej były 3-letnie? W każdym razie cieszy mnie to co piszesz bo jeżeli Pan Rajewski naprawdę jest zadowolony ze zmian i miasto na tym sporo zaoszczędzi, to znaczy, że możemy mieć do czynienia z win-win czyli z sytuacją, w której wszyscy wygrywają. Pozostaje jeszcze nadzieja na zadowolenie mieszkańców z braku dziurawych nawierzchni i nadzieja, że w przyszłości będzie ich się pojawiało mniej a te, które będą naprawione, nie będą się znowu pojawiały.
62. Dodane przez do kom. 60, w dniu - 03-01-2015 22:49
Przejrzałem to opracowanie tylko jest ono dosyć ogólne i nie przedstawia wyodrębnionej struktury kosztów, w tym kosztów materiałowych dla prac objętych przetargiem na cząstkowe remonty dróg. Tak jak napisałem w kom. 56, udział kosztów materiałowych przy takich pracach nie jest aż tak duży jak w przypadku budowy dróg więc nie należy tutaj brać średniej dla całej branży. Nie znam też odpowiedzi zadanej w kom. 58 - nie wiem ile tak naprawdę ubytków w naszym mieście obejmuje taka usługa? Nie wiem też dlaczego Pan Rajewski nie przekonał do tego rzekomo lepszego rozwiązania - bądź co bądź swojego kolegę - Pana Malepszego? No i jest też kwestia możliwej klauzuli w przypadku znaczącej zmiany kosztów.
reklama
63. Dodane przez do kom. 62, w dniu - 03-01-2015 23:34
Niestety państwo Polskie działa na zasadach określonych przez rozbójnika Rumcajsa. W przetargach wieloletnich nie ma żadnej możliwosci zmiany ceny ofertowej z uwagi na wzrost cen materiałów. Umowy miedzynarodowe FIDIC są na etapie przetargu tak zmieniane by oferent nie mógł z tytułu zmiany cen surowców żądać uzasadnionej rekompensaty. Co do przetargu na remonty to ani w poprzednich latach ani teraz projekt umowy będący częścią SIWZ nie zawiera możliwości zmiany ceny z uwagi na zmianę cen materiałów.
64. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 04-01-2015 11:30
Trudno mi się w pełni zgodzić z tą opinią patrząc na SIWZ z listopada 2011 roku: http://www.bip.leszno.pl/files/6274/siwz_remo(...)y_czzstkowe.pdf 
Dostrzegam tam "furtki" umożliwiające zmianę cen. 
"12.1 Podane w ofercie wszystkie ceny jednostkowe będą niezmienne w 2012 roku, a w każdym następnym roku objętym umową będą waloryzowane (...) 
16.1 Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy (...), chyba że będą to zmiany wynikające z następujących przesłanek: 
-zajdą inne okoliczności niezależne od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy." 
Ten ostatni zapis jest szczególnie ważny gdyż ustawodawca przewidział wyjątek od generalnej zasady uniemożliwiającej dokonywanie zmian po zawarciu umowy o udzielenie zamówienia publicznego, który w SIWZ został wykorzystany poprzez wprowadzenie tej klauzuli. 
Art. 144 ust. 1 PZP nie przytacza wprost jakie zmiany umowy należy traktować jako istotne.  
Nie wiem czy w umowie z wykonawcą zostały wymienione konkretne przypadki ale SIWZ - w mojej skromnej ocenie - daje jednak możliwości zmian cen. 
Zupełnie inną kwestią jest faktyczny zakres prac w stosunku do szacowanego, który był przewidziany na 25 tys. m2 rocznie. Nie będę też oceniał rzetelności prowadzonego nadzoru ale skoro przez ostatnie lata prace te wykonywała jedna firma, to proszę zrobić sobie wycieczkę po tych łatach i sprawdzić czy wszędzie został spełniony przedmiot zamówienia zawarty w 3.2.b SIWZ ?: 
"mechaniczne wycięcie frezarką uszkodzonych miejsc nawierzchni z nadaniem regularnych kształtów".
65. Dodane przez lukasz, w dniu - 04-01-2015 11:31
a czy ktos slyszal o rozpisaniu przetargu?
66. Dodane przez J., w dniu - 04-01-2015 12:14
Swoją drogą proszę zobaczyć jak olbrzymią ilość łat przewidziano w SIWZ: 25 000 m2 rocznie. Nie wiem ile łat było położonych faktycznie ale zakładając, że najwęższy, podwójny pas ruchu ma szerokość 5 metrów, daje to ok. 5-kilometrową wymianę nawierzchni drogowej rocznie. Rokrocznie. To są dodatkowe koszty budowy dróg, które wynikają najczęściej z brania pod uwagę wyłącznie kryterium cenowego.
67. Dodane przez do kom.65, w dniu - 04-01-2015 15:30
Wszyscy słyszeli o przetargu. No może poza Tobą ;) 
http://elka.pl/content/view/73017/80/
68. Dodane przez Wycieczkowicz, w dniu - 04-01-2015 17:34
Zrobiłem sobie dzisiaj małą wycieczkę po mieście i później zrobiłem w Street View kilka zrzutów aby sprawdzić jak był realizowany przedmiot dotychczasowych zamówień czyli "mechaniczne wycięcie frezarką uszkodzonych miejsc nawierzchni z nadaniem regularnych kształtów". Faktycznie w niektórych miejscach łaty są kładzione zgodnie ze sztuką budowlaną i zamówieniem. Ale niestety nie wszędzie. Kilka przykładów w załącznikach.
69. Dodane przez greg, w dniu - 04-01-2015 17:43
Oby to był ostatni wygrany przetarg przez tą firmę.
70. Dodane przez sympatyczny obserwator, w dniu - 04-01-2015 19:48
Polska to ciekawy kraj. Ciągle jest tu źle. Jechaliście po prezydencie Malepszym, teraz jeździcie po nowym. Weźcie się wszyscy za swoją robotę i przestańcie krytykować. Sami widzicie Prawo zamówień publicznych określa reguły "gry" - nikt inny. Więcej pozytywnego myślenia a na pewno będzie lepiej. Nie doszukujcie się wszędzie spisku. Lepiej będzie się nam wszystkim żyć w mieście w którym pojawi się troszkę więcej życzliwości. Jak tak dalej będziecie stękać i nakręcać się tymi zgryźliwymi komentarzami to oddział kardiologii będzie miał ręce pełne roboty. Wrzućcie na luz w Nowym Roku! serio!
71. Dodane przez do kom. 68, w dniu - 04-01-2015 20:00
Kolego nie rozróżniasz technologii naprawy jezdni . Tu naprawa odbywała się metodą natrysku emulsją i grysem, więc nie potrzeba wycinać uszkodzeń frezarką. Proponuje poczytać SST niż coś opublikujesz.
72. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 04-01-2015 21:17
Zwłaszcza na Strzeleckiej trudno odróżnić technologię bo tam chyba już wszystkie możliwe były stosowane :)
73. Dodane przez do kom.71, w dniu - 04-01-2015 23:22
Dziękuję za podpowiedź. Być może faktycznie nie rozpoznałem z auta ani w Internecie technologii naprawy w jednym czy w drugim miejscu. Jeżeli tak się stało, to przepraszam. Tym bardziej cieszy, że można liczyć na podpowiedzi innych aby jak najwięcej w każdej kwestii wyjaśnić.
74. Dodane przez Konkretnie ile, w dniu - 05-01-2015 10:39
Proszę o konkretną podpowiedź. Czy miasto Leszno zapłaciło w ciągu ostatnich trzech lata ponad 4 mln zł za załatanie 75 000 metrów kwadratowych nawierzchni drogowych i taka powierzchnia została rzeczywiście załatana ?
75. Dodane przez ad. 74, w dniu - 05-01-2015 22:23
Czuję w kościach, że nie uzyskam odpowiedzi. Szkoda bo być może okazałoby się, że zmiana cen asfaltu nie miała tu większego znaczenia.
76. Dodane przez radek, w dniu - 06-01-2015 20:46
jechali na Malepszego,ze ciągle wygrywa firma drogi i ulice,teraz rządzi borowiak i znowu drogi i ulice wygrywają i tu już nastała cisza...
77. Dodane przez do kom. 76, w dniu - 06-01-2015 22:44
Radek ! Jak cisza ? Prawie 80 komentarzy to jest cisza ? 
Chyba coś przeoczyłeś ;)
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2300
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj