Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Leszno arrow Inka patronem ronda

Jednomyślna decyzja rady

Inka patronem ronda

22.10.2015. Radio Elka, Jarek Adamek

Patronem budowanego u zbiegu ulic Niepodległości i Grunwaldzkiej ronda będzie Danuta Siedzikówna ps. Inka, zamordowana przez komunistów sanitariusza AK. Radni Leszna podjęli tę decyzję jednomyślnie – za nazwą zagłosowali nawet radni Lewicy, którzy wcześniej przegrali głosowanie o nazwę Ogrody.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Rondo u zbiegu ulic Niepodległości, Grunwaldzkiej i Studziennej dopiero powstaje, jednak pomysł jego nazwy wzbudził dużo dyskusji. W porządku obrad pojawiły się dwa projekty uchwał. Pierwszy złożyli radni Lewicy, którzy zaproponowali nazwę Rondo Ogrody. Z kolei środowisko Leszczyńskich Patriotów związane z kibicami Unii Leszno zebrali ponad 900 podpisów pod petycją o nazwanie ronda imieniem Danuty Siedzikówny ps. Inka, zamordowanej przez komunistyczne władze sanitariuszki AK.

Radni zdecydowali, żeby jednocześnie dyskutować nad oboma propozycjami. Wojciech Rajewski (Lewica) podkreślał, że Ogrody
będą nazwą bardziej czytelną dla mieszkańców, poza tym w ostatnich latach ronda w Lesznie nazywa się zgodnie z ich lokalizacją, czego przykładem są ronda Gronowo, Podwale, Antoniny czy Roszarnia. Rajewski zastrzegł, że jego koledzy z klubu nie mają nic przeciwko postaci Inki. -Jesteśmy dla niej pełni szacunku i rozumiemy inicjatywę Leszczyńskich Patriotów - mówił - jednak nazwę tę możemy nadać innej ulicy, na przykład projektowanemu połączeniu Ronda Antoniny z Gronowem.

W imieniu autorów petycji głos zabrał Bartosz Domagała, który wspomógł się prezentacją multimedialną. -Nazwa ronda wpisuje się w znajdujący w tej części Leszna ciąg ulic Niepodległości, Wolności i Ronda Solidarności -przekonywał - poza tym chcemy w ten sposób uczcić kobiety walczące o wolność Ojczyzny. Domagała zauważył też, że w sąsiedztwie ronda znajdują się ogródki działkowe, których patronem do dziś jest gen. Karol Świerczewski, jeden z komunistycznych „bohaterów” walczących z podziemiem niepodległościowym. Jak dodał, to właśnie Inka jest postacią, z którą dziś utożsamia się wielu młodych ludzi.

W sukurs wnioskodawcom przyszła Aleksandra Kuligowska z poznańskiego oddziału IPN. Przedstawiła ona krótki, ale bardzo interesujący wykład na temat życia Inki - sanitariuszki AK, służącej także o oddziale Łupaszki, jednego z „Żołnierzy Wyklętych”. Opis jej egzekucji wzruszył do łez radną Stefanię Ratajczak z PiS, która nie była w stanie wziąć udziału w dyskusji.

Sceptyczny wobec prezentacji Kuligowskiej był tylko Ryszard Hayn z Lewicy. -Widzę że tak zwane „wzmożenie patriotyczne” trafiło do Leszna - ironizował - według niektórych historyków „Łupaszko” mordował bezbronną ludność pochodzenia białoruskiego.

Jarosław Zielonka z PO z kolei protestował przeciwko informacjom, jakoby jego klub był przeciwny imieniu Siedzikówny, która pojawiła się nawet w ogólnopolskich mediów. Stanowisko takie przedstawiła w Radiu Elka szefowa klubu Barbara Mroczkowska. Ta na sesji wyjaśniła, że komentowała sytuację jeszcze sprzed złożenia petycji, kiedy znana była tylko nazwa Rondo Ogrody.

Gdy doszło do głosowania, większość radnych była przeciwna Rondu Ogrody. Za propozycją Lewicy głosowało 6 radnych, 16 było przeciw a 1 wstrzymał się od głosu. Po tym głosowaniu Wojciech Rajewski zakomunikował, że jego klub poprze petycję. Ostatecznie nazwa Rondo im. Danuty Siedzikówny ps. Inka przeszło jednogłośnie - na czas głosowania wyszedł tylko Ryszard Hayn.
 
Komentarze (104)
1. Dodane przez Martinez, w dniu - 22-10-2015 16:37
Gratuluje, kolejne nazwa, które totalnie nie kojarzy się z miejscem, RONDO OGRODY to była jedyna i właściwa nazwa.
2. Dodane przez Mak, w dniu - 22-10-2015 16:37
Bez sensu bo i tak wszyscy będą mówić rondo Ogrody. Ale jak to w Polsce wszyscy robią wszystko na odwrót.
3. Dodane przez zoomo, w dniu - 22-10-2015 16:42
Oczywiście były funkcjonariusz Służby Bezpieczństwa musiał wyjść na czas głosowania. Wiadomo wybory, a jego wychowanek jest jednym z kandydatów do senatu.
4. Dodane przez stary komuch, w dniu - 22-10-2015 16:42
Panie Malepszy, powinien się pan wraz z resztą tej niby lewicy wstydzić. Nie macie za grosz honoru. Jesteście zwykłymi oszustami ubranymi w lewicowe koszulki.
5. Dodane przez adrian, w dniu - 22-10-2015 16:45
Panie Ryszardzie, jest Pan ostatnim prawdziwym lewicowym radnym, który nie boi się swoich przekonań i prawdy. Dziękuję
6. Dodane przez no, w dniu - 22-10-2015 16:59
Rondo które będzie mi się kojarzyć wyłącznie z KAWĄ ZBOŻOWĄ. 
 
Ciekawe czy "patrioci" wiedzą w którym roku B.Chrobry był koronowany na króla oraz w którym roku wybuchło Powstanie Wielkopolskie.
7. Dodane przez ehhh, w dniu - 22-10-2015 17:02
porażka.... zły wybór... nie każdy potrafi to wymówić a zapamiętać...?
8. Dodane przez lech, czech i rus, w dniu - 22-10-2015 17:07
Brawo nareszcie dobra decyzja niech wreszcie Leszno powstanie z czerwonych kolan tu Powstańczy Wielkopolscy przelewali krew , to jednostki z Leszna w 1939 r. przekroczyli granicę ówczesnej III Rzeszy czcijmy pamięć tych co walczyli o wolność także po wojnie, więc pamiętajmy o dobrych wyborach w najbliższym czasie.
reklama
9. Dodane przez PanKracy, w dniu - 22-10-2015 17:10
Ciekawe czy radni zdają sobie sprawę że i tak WSZYSCY mieszkańcy będą używać nazwę Ogrody.Bo tak po prostu jest lepiej i praktyczniej i rozsądniej.A o ile rada wbrew mieszkańcom i nie wiadomo w jakim celu daje kawową nazwę to ja dziękuję,wiem na kogo nie głosować w następnych wyborach.Po prostu wstyd,że macie mieszkańców i ich zdanie poniżej nerek!Nie dam się też namówić na żadne badanie opinii publicznej,bo jak widać to kant i pic na wodę.
10. Dodane przez Zal, w dniu - 22-10-2015 17:15
Ta inka strzelala swoim rodakom w plecy!!! Poczytajcie co robil lupaszka z polakami na wschodzie
11. Dodane przez Kierowca, w dniu - 22-10-2015 17:21
Jaki w ogóle jest sens nadawania nazw rondom ? Przecież to jest rodzaj skrzyżowania a nie przypominam sobie żeby którekolwiek skrzyżowanie w Lesznie miało nazwę. Szkoda czasu i naszych pieniędzy dla tych państwa rozpraszających na ten temat.
12. Dodane przez lech, czech i rus, w dniu - 22-10-2015 17:23
do no czy wiesz człowieku piszesz stan twojego mózgu ma wielkość niemowlaka nie obrażając tych berbeci podaj sobie rękę z matinezem i makiem teraz pije się Anatola. Pewnie tak jak piszesz tak traktujesz ludzi wstyd jak ci się nie podoba wyjedź do CCCP jak nie podobają ci się Polscy Bohaterowie.
13. Dodane przez mariola, w dniu - 22-10-2015 17:25
Szkoda, że nie nazwa lokalna, tylko nadęta "patriotyczna"
14. Dodane przez Max, w dniu - 22-10-2015 17:28
Komuś chyba odbiło z tą nazwą. Z całym szacunkiem dla Inki to jednak w żaden sposób nie była ona powiązana z Lesznem. Zawsze można powiedzieć że walczyła i zginęła nie tylko dla Leszna ale dla całej Polski. Tylko że takich osób były tysiące. Kiedyś gdy zmieniono nazwę ulicy Żwirki i Wigury mówiono że nazwa ta powróci w innym miejscu. Może teraz jest na to dobra pora. Chociaż Ogrody brzmiałyby najrozsądniej. 
A tak na marginesie to może nazwać nowe rondo nazwiskiem tego "mędrca" który zlikwidował po jednym pasie przy wylocie z Fabrycznej na rondo.
15. Dodane przez greg, w dniu - 22-10-2015 17:40
Bardzo dobra decyzja. Gratulacje dla radnych (z jednym wyjątkiem, wiadomym jakim) i leszczyńskich patriotów.
16. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 22-10-2015 17:47
Głos mieszkańców nie liczy się wcale!!! Gratulacje :(
17. Dodane przez Gruf, w dniu - 22-10-2015 17:54
Właśnie Radni zakupili z mieszkańców Leszna
18. Dodane przez Maciej Kościan, w dniu - 22-10-2015 17:56
Bardzo dobry wybór! Kolejne pokolenia młodych Polaków będą miały szansę dowiedzieć się o istnieniu tej młodej bohaterki narodowej. A Ogrody? Do czego to nawiązuje? Do poletka z warzywami i altaną?
19. Dodane przez Nimrod, w dniu - 22-10-2015 18:03
Skoro już takiś zatroskany Powstaniem Wielkopolskim to zapewne wiesz jaki był stosunek wielkopolskich i światowych Żydów do powstania również Wielkopolskiego. 
 
Jeśli zaś chodzi o kawę zbożową to to z przykrością  
informuję ,że napis będzie wyglądać tak Danuta Siedzikówna ps. Inka 
A dlatego rondo ponieważ na rondzie chcąc niechcąc trzeba zwolnić aby nawet mniej inteligentny zdołał przeczytać. 
za to Wolińska na zatożu kojarzy mi się z Heleną ,Michnikiem i Mackiewiczem 
 
Helena Wolińska-Brus, właśc. w zależności od źródła Fajga Mindla Danielak lub Fajga Mindlak-Danielak (ur. 28 lutego 1919 w Warszawie) polska prokurator żydowskiego pochodzenia oskarżająca w procesach politycznych okresu stalinizmu w Polsce, m.in. w sprawie gen. Emila Fieldorfa Nila.  
 
W 2006 prezydent RP Lech Kaczyński pozbawił ją Krzyża Kawalerskiego Orderu Odrodzenia Polski (przyznanego w 1945) i Krzyża Komandorskiego tego orderu (przyznanego w 1954)[11]. W roku 2007 prokurator IPN wystąpił z wnioskiem o wydanie europejskiego nakazu aresztowania (ENA) wobec przebywającej w Wielkiej Brytanii Heleny Wolińskiej[12][13]. 20 listopada 2007 r. Wojskowy Sąd Okręgowy w Warszawie na wniosek prokuratora IPN wydał taki nakaz[14]. 
Helena Wolińska postanowienie polskiego sądu określiła w wywiadzie dla brytyjskiego The Guardian jako cyrk.
20. Dodane przez Kierowca., w dniu - 22-10-2015 18:07
Niech mi ktoś wytłumaczy po co w ogóle jakieś tam nazwy rond.Rondo ma usprawnić ruch i nic poza tym a czy ono się nazywa X,Y,czy Z to już mało ważne!!!Gdybym miał nawet wygrać jakąś nagrodę to nie potrafiłbym nazwać żadnego z leszczyńskich rond bo i poco ta nazwa czy tam ktoś mieszka albo mieści się tam jakaś firma!!!
21. Dodane przez bezradna nie radna, w dniu - 22-10-2015 18:11
Teraz widać jak radni liczą się z głosem mieszkańców. Dlaczego o nazwach nie decydują mieszkańcy, tylko grupka niby tych co nas reprezentują? Ta reprezentacja nas to jakaś kpina! Po co nam radni? Wystarczy prezydent, vice i po sprawie. Tez potrafią podjąć taką decyzję. Czy do takich bzdur trzeba się spotykać na posiedzeniach? Nie na ważniejszych spraw dla miasta?
22. Dodane przez Sisi, w dniu - 22-10-2015 18:15
Dla kogo jest ta Rada? dla samych siebie? Kpicie z mieszkańców. Ustalacie coś po linii partyjnej. W mieście nie ma miejsca na partyjniactwo! Należałoby Was odwołać! Jeśli w takiej sprawie ( w sumie błahej) - z całym szacunkiem dla Patronki ronda - robicie co chcecie, to będzie w poważniejszych rzeczach???
23. Dodane przez inka, w dniu - 22-10-2015 18:19
Czy to jesień, czy Leszno staje się brunatne?
24. Dodane przez ,śmieszni i żałośni radni, w dniu - 22-10-2015 18:26
Ale im odbiło, ale wiadomo wybory się zbliżają, a ciemny naród to kupi.
25. Dodane przez co kolejne?, w dniu - 22-10-2015 18:28
Panowie i Panie bierzcie się za rondo w Zaborowie. Na skrzyżowaniu nieutwardzonej Henrykowskiej i Rzemieślniczej. Moja propozycja Matki Boskiej Elektrycznej. Kto za?
26. Dodane przez ale się ezruszyła, w dniu - 22-10-2015 18:29
Szkoda, ze panią Ratajczak nie wzruszały opowieści tych do których gospodarstw zachodzili ci patrioci i modowali całe rodziny aby zabrać im ostatnią zywność
27. Dodane przez do kom. 12, w dniu - 22-10-2015 18:30
A tobie jak się tak bardzo podobają, to wytapetuj sobie nimi ściany w domu. Miasto jest wszystkich mieszkańców i to z nimi należy się liczyć a nie z garstki karierowiczów! A tak dodam, to CCCP już nie ma niedouku!Tu widać brak mózgu!
28. Dodane przez miłek, w dniu - 22-10-2015 18:35
Wlaśnie przyklad patrona ogrodów działkowych pokazuje dobitnie jak historia sie rozlicza z tego typu nazwamii patronatami. Dzis bohater jutro nikt i odwrotnie. Nazwy lokalne sa najtrwalsze. Kto pamieta roszarnię...a funkcjonuje.. kto pamieta Goplanę? Do końca była Rywalem. 
A kibole jeszcze powróca na wywalczone przez siebie miejsce. Będzie gdzie wyc i palić race. I tyle ...
29. Dodane przez K9, w dniu - 22-10-2015 18:39
Widzę że Radni Leszna mieli trudne zadanie, od kilku dni poważne zajęci w ustaleniu nazwy nowego ronda. Brawo i tak wszystkim kierowcą będzie kojarzyć się z lokalizacją i nazywać RONDO OGRODY. 
A może Radni pomyślą o mieszkańcach ul. Niepodległości i braku miejsc parkingowych. Zrobili z ulicy deptak, a mieszkańcy mają problem z dojazdem i parkingiem swoich samochodów
reklama
30. Dodane przez as, w dniu - 22-10-2015 19:04
Widze, ze wladze nie sluchaja glosow mieszkancow, liczy sie glos paru wybrancow.Wstyd Rado Miasta.Mam na Was glosowac? Nigdy!
31. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 22-10-2015 19:34
Mieszkańcy miasta Leszna wyrazili swoją opinie w tej sprawie podpisując sie pod petycją. Żaden ze zwolenników ronda ogrody nie przyszedł na Radę Miejską i nie wyraził swojego zdania, więc nie rozumiem dlaczego wylewacie swoje żale w internecie. Młodzi ludzie wyszli ze wspaniała inicjatywą, z którą się nie ukrywali i mówili otwarcie na czym im zależy. Brawo, że się udało! Cieszę się, że mamy w Lesznie Rondo INKI!
32. Dodane przez do 19, w dniu - 22-10-2015 19:36
Zatorze-nie Zatoże, słownik języka polskiego się kłania.
33. Dodane przez Leszczyńscy Patrioci, w dniu - 22-10-2015 19:37
Wszystkim, którzy poparli nasza inicjatywę oraz podpisali się pod petycją, polubili profil ronda na facebooku, oddali głosy we wszystkich sondach serdecznie dziekujemy! Bez Waszego poparcia nie mielibysmy Ronda im. Danuty Siedzikówny ps. Inka! BRAWO, UDAŁO SIĘ! CHWAŁA BOHATEROM!
34. Dodane przez gość, w dniu - 22-10-2015 19:56
Wstyd mi za tą nazwę. Co ma patriotka wspólnego z tym akurat miejscem co? Kompletnie NIC. Wstyd jak diabli.
35. Dodane przez Do kom 31, w dniu - 22-10-2015 19:58
Bo byli w pracy a zjazd głosujących inaczej niz społeczeństwo było zapewne o 12 lub 14 no ale to szczegol szkoda moze nastepne rondo bedzie Tchibo lub Pedros swiezo mielona brawa naprawde
36. Dodane przez wyborca, w dniu - 22-10-2015 20:00
Politycy! Dlaczego macie gdzieś zdanie mieszkańców???
37. Dodane przez takoto, w dniu - 22-10-2015 20:34
I tu akurat nie lubię Demokracji wręcz naturalne było nazwanie tego Ronda OGRODY.Dobrze że nie Jana Niepomucena tak na marginesie którzy to młodzi ludzie utożsamiają się z Inką .Może piją Inkę .Akurat ta diagnoza do mnie nie dociera.Ale niech bedzie oficjalnie pInka a i tak obiegowo będzie to rondo OGRODY.
38. Dodane przez Do 34 i 35, w dniu - 22-10-2015 20:34
34: Wstyd mi za Ciebie i wstyd mi za Twój iloraz inteligencji. Obyś nie musiał walczyć za nasz kraj! 
35: W takim razie trzeba było zorganizowac petycję lub cokolwiek w tym temacie. Ja mam nadzieje, ze nastepne rondo będzie nosiło Twoje imie z dopiskiem Hayn, bo bije od Ciebie taka sama zawiśc jak od tego pana. Pozdrawiam normalnych mieszkańców. Brawo kibice, brawo INKA!
39. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 22-10-2015 20:40
mieszkańcy jedno, radni drugie...przecież oni robią co chcą, głos tych co ich wybrali mają w nosie. Przyjdą wybory do Rady to znów będą się podlizywać jak to oni nas dobrze będą reprezentować...kupa śmiechu!
40. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 22-10-2015 20:40
Wyborco spod 36. Własnie, że politycy wysłuchali mieszkańców, którzy podpisali się pod petycją. Skoro tak bardzo chcieliście Ogrody to trzeba było walczyć o swoje! 
Rondo im. Danuty Siedzikówny ps. Inka dla Leszna!
41. Dodane przez dumny, w dniu - 22-10-2015 20:43
piękna nazwa
42. Dodane przez takoto, w dniu - 22-10-2015 20:44
I tu akurat nie lubię Demokracji wręcz naturalne było nazwanie tego Ronda OGRODY.Dobrze że nie Jana Niepomucena tak na marginesie którzy to młodzi ludzie utożsamiają się z Inką .Może piją Inkę .Akurat ta diagnoza do mnie nie dociera.Ale niech bedzie oficjalnie pInka a i tak obiegowo będzie to rondo OGRODY.
43. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 22-10-2015 21:00
Śmieszą mnie komentarze typu "dlaczego radni nie słuchają obywateli..." Otóż pomysł na rondo im. Inki było właśnie inicjatywą obywateli miasta Leszna. Zamiast siedzieć przed laptopem i pisać od rzeczy trzeba było zebrać podpisy, złożyć je w radzie miasta przyjść na sesja i przedstawić swoje za i przeciw a nie wyżalać się w komentarzach. 
Ja osobiście jestem dumny z Leszczyńskich Patriotów są to młodzi ludzie ludzie którzy w dzisiejszych czasach gdzie większość ich rówieśników i nie tylko nie zna historii nie zna bohaterów którzy walczyli o wolną Polskę, a oni a tym pamiętają wręcz to propagują są obecni na różnego rodzaju obchodzach organizowanych w Lesznie, ciekawe ilu z was było w tym roku na chociaż jednej uroczystości czy to 3 maja czy 1 marca itp. pewnie dużo was nie zliczymy. Oby tak dalej Leszczyńscy Patrioci, Leszno może być z was dumne!!
44. Dodane przez do kom 38, w dniu - 22-10-2015 21:00
kto wie może kiedyś będzie nosić moje imię pożyjemy zobaczymy, czy ja nie mam co robić tylko podpisy zbierać i zaczepiać ludzi na ulicy czy gdzie tam zbierają podpisy  
PS: to nie zawieść tylko sarkazm pozdrawiam i miłego dnia wieczoru
45. Dodane przez lech, czech i rus, w dniu - 22-10-2015 21:11
do komentarza 27 tylko tchórze się nie podpisują ja jednak mam prawo tak pisać gdyż moi dziadowie walczyli w Powstaniu a babcia zginęła w Auschwitz jestem tylko ciekaw ile masz lat gdyż z twojego pisania wychodzi że albo coś palisz?albo coś pijesz ???? Pozdrowienia dla Leszczyńskich Patriotów za akcję.
46. Dodane przez M, w dniu - 22-10-2015 21:23
Beton jednak skruszony Leszno nie, aż takie czerwone. Precz z komuna.
47. Dodane przez yuh, w dniu - 22-10-2015 21:31
... czytając, z obrzydzeniem, żałosne komentarze lewactwa widać wyraźnie, że są oni głupsi niż ustawa przewiduje, typowe ciemnogrody !!!
48. Dodane przez kierowca, w dniu - 22-10-2015 21:34
Następne rondo im. Dziedziczaka , będzie mógł plakatować do oporu. Jakby co to moje rondo.
49. Dodane przez Anka, w dniu - 22-10-2015 21:48
Za chwile zacznie się nazywanie rond i ulic nazwiskami ofiar w smoleńsku oczywiście tych z Pis-u. Inka nie była nawet związane z Lesznem. Widać jak Rada Miasta szanuję głosu ludu.
50. Dodane przez noname, w dniu - 22-10-2015 21:49
BRAWO!! znowu nie będzie wiadomo gdzie jest to rondo!! BRAWO!! Nazwa kojarząca się z niczym wspólnym z Lesznem!!! BRAWO!! A Ci patrioci co ciągle palą race na stadionach niech się za robotę wezmą!!
51. Dodane przez do kom 43, w dniu - 22-10-2015 21:54
po prostu to są dzieciaki i mają czas na takie pierdoły! Inni pracują! Po za tym kto sądził iż Rada Miejska może być taka głupia i nie dać nazwy Ogrody?! Ciekawe czemu nie było w tym przypadku konsultacji społecznych!?
52. Dodane przez do 19, w dniu - 22-10-2015 22:01
A mnie z kolei picie w Szczawnicy jakoś nie kojarzy się ze szcz..iem w piwnicy. Ciekawe masz skojarzenia , wyspy z osobą.
53. Dodane przez Kasia, w dniu - 22-10-2015 22:12
Aleśmy sobie radnych wybrali. Nie ma co. Wiekszość ludzi/mieszkańców było za RONDEM OGRODY, a tu zonk, rondo Inki (nie mylić z kawą). Nie mam nic do Inki, bo jej działalność była z pewnością bohaterska, ale są na to skwery, place itp. A nie rondo, które jednoznacznie wszystkim mieszkańcom kojarzy się z OGRODAMI.
54. Dodane przez abc, w dniu - 22-10-2015 22:16
do 46 - Leszno już dawno nie jest czerwone, Leszno od dobrych 20 lat jest CZARNE
55. Dodane przez obserwator, w dniu - 22-10-2015 22:25
O patriotyzmie i poziomie zwolenników uchwalonej nazwy świadczą komentarze nr 47, 45 (się podpisał), 43 itp. Leszczyńscy Patrioci to brzmi śmiesznie. To Ludzie, którzy palą race na "uroczystościach" państwowych. Wkrótce na rondzie Inki będą "Imprezy" podczas Święta Niepodległości jakie oglądamy każdego roku na ulicach Warszawy. Dlaczego nie doceniamy lokalnych patriotów jak np. generała Stefana "Grota" Roweckiego tylko Inkę, która nie miała z Lesznem nic wspólnego. Kiedyś nadawano nazwy Ludwika Waryńskiego czy Karola Świerczewskiego teraz Inki. Okoliczności polityczne bardzo podobne. Historia oceni czy Łupaszka i ludzie z nim związani nie mieli na koncie morderstw niewinnej ludności cywilnej.
56. Dodane przez jak za komuny, w dniu - 22-10-2015 22:31
Jest tak jak było za KOMUNY (czego Leszczyńscy Patrioci nie pamiętają) czyli KTO NIE JEST Z NAMI - JEST PRZECIWKO NAM!!!! 
Albo inaczej Władza swoje a Naród swoje. 
Czyli większość obywateli miasta Leszna i tak na rondo mówić będzie OGRODY!!!
57. Dodane przez do kom. 34, w dniu - 22-10-2015 22:36
Mi jest wstyd nie tyle za nazwę co za siebie, że głosowałem na taką a nie inną osobę niecały rok temu. Jeszcze nie minął rok od wyboru aktualnych radnych a ci gremialnie pokazali, że mają gdzieś swoich wyborców. Mogliby chociaż mieć własne strony internetowe i tam zrobić poważny sondaż. Poważny czyli wymagający rejestracji i podania swoich danych, aby mieć pewność, że to ich wyborca i aby ostatecznie powiedzieć, że głosuje w ich imieniu. To oczywiście dotyczy nie tylko tego głosowania. Ale nasi radni już nie stąpają mocno po ziemi i nie słuchają ludzi.
58. Dodane przez Zgoda, w dniu - 22-10-2015 23:02
Powinno być tak : "Rondo OGRODY im. Danuty Sędzikówny ps. Inka". Wiem, że to bez sensu, ale w Lesznie i całej Polsce jest wiele rzeczy bez sensu, ta akurat byłaby mało szkodliwa.
59. Dodane przez niezłomny nowy, w dniu - 22-10-2015 23:12
Panie Prezydencie - gdzie te hucznie zapowiadane KONSULTACJE SPOŁECZNE?
60. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 22-10-2015 23:28
Wstyd! Przyjeżdża IPN-owska inkwizytorka i wygłasza peany o ,,bohaterstwie" tej paniusi od kawusi. Nie udało się nazwać ronda Roszarnia - Żołnierzy Wyklętych, to udała się ta opcja z Inką. Radni ,,lewicowi" nabrali wody w usta i poparli kuriozalny projekt. Dziwię się mieszkańcom OGOD-ów i przyległych terenów, że nie lobbowali konsekwentnie za Rondem Ogrody. Za chwilę ,,lewica" poprze jakiegoś bajkowego świętego za patrona miasta. O TEMPORA O MORES!
61. Dodane przez Dzieci Biesłanu, w dniu - 22-10-2015 23:34
Niezadowolonych z nazwy zapewne Pan Putin chętnie ugości w syberyjskich ogrodach. 
Będą mieli okazję przekonać się na własnej d...e ,że CCCP nie istnieje. 
A zanim się zdecydujecie na wyjazd. 
Włączcie sobie Radio M i pomódlcie o odwagę w podjęciu decyzji o emigracji do CCCP. 
Skorzystajcie raczej z kolei bo samoloty tam niedolatują.
62. Dodane przez hivis, w dniu - 23-10-2015 01:28
Słuszna zaprwde i godziwa ta nazwa,towarzysze radni ...po lini parti i na bazie nowej słusznej ideologi,ja juz tkich karłow polityki przeżyłem nie raz,a kierunek wytyczony nam przez IPN uwazam za słuszny bo jakze pieknie uwypukla głupote.Tak trzymac,a lud niech nie skamle,niech patrzy na wybrańców swych.Co tam Inka idzmy dalej Jacobs.
63. Dodane przez Ja, w dniu - 23-10-2015 01:46
Mieszkańcy Leszna,ale z Was sobie lecą włodarze,Inka ,Popiełuszko i inn znani leszczyniacy wielkopolanie czy kto tam jeszcze ,głupota polska mA SILNE KORZENIE A LIZANIE TYLNEJ CZESI CIALA jeszcze wieksza tradycje ,wszystko dla wladzy i pieniedzy ,stare jak swiat .Jakie konsultacje,o czym Wy marzycie,takie dowody brania Was pod uwage to najmniejszy wymiar kary za naiwnosc.Nie dawajcie sobą pomiatac nowej władzy,nawet w tak niby błachych sprawach.IPN to instytut prawdziwej nienawisci,do niesłusznych POlaków.Bedzie Inka ,a moze i Bandery sie doczekamy.W ramach nowej przyjazni to niesmialo proponuje tez jakis plas Bismarka,Jonstona na JONSONA tego od wojny w Wietnamie,smialo amerykanie i anglicy nasi wierni sojusznicy.itd itp wsio juz bylo,ryje i ich kolor tylko inny
64. Dodane przez Wstyd mi za mieszkańców, w dniu - 23-10-2015 06:40
Wszystkim jest za cos wstyd. W takim razie mi jest wstyd za wszystkich komentujących, którzy negują i wyśmiewają ludzi, na dobra sprawę dorosłych juz ludzi, których interesuje to co działo sie w nasze kraju. To ze jak wy to mówicie pala race na stadionach i na uroczystościach to jest cos złego? Stala sie komuś kzywda od tego? Najlepiej wrzucić wszystkich do jednego wora i po temacie. Ja tam jestem z nich dumny, bo przynajmniej w odróżnieniu od tych wszystkich, którzy maja tyle do powiedzenia Leszczynscy Patrioci cos robią. Nie jest to tylko czcze gadanie jak u większości z was. BRAWO! PODPISUJE SIE POD NIMI OBIEMA REKOMA! 
Jezeli chodzi o nie wysluchanie mieszkańców. Przeciez rada wysluchala mieszkańców, którzy podpisali sie pod petycja o Rondo Siedzikowny. Skoro tak wielce wszystkim marudnym zależało na Ogrodach to trzeba było wziac sie za cos pożytecznego. Który z was skontaktował sie w tej sprawie z Radnymi lub Prezydentem? Zapewne nikt! Wiec skończcie lepiej marudzić!  
Radni Miasta Leszna, dziękujemy za rondo Danuty Siedzikowny ps. Inka!
65. Dodane przez Mod, w dniu - 23-10-2015 07:44
Inna - litości a gdzie głos mieszkańców?
66. Dodane przez TED, w dniu - 23-10-2015 08:12
SZKAM W LESZNIE Z PRZED WOJNY. NIGDY NIE SLYSZALEM O TAKIEJ PANI.PRZECIEZ JUZ MAMY CO DRUGA ULICE SWIETA.. CHOLERA GDIE JA TERAZ MISZKAM. JAK PIS DOJDZIE DO WLADZY TO BEDA ULICE SAME SWIETE
67. Dodane przez do 47, w dniu - 23-10-2015 08:53
Spójrz na siebie w lustro,no, ale ty nie możesz, bo podobno siedzi tam diabeł.I to ty właśnie reprezentujesz ciemnogród.
68. Dodane przez lech, czech i rus, w dniu - 23-10-2015 09:30
do tych co nie wiedzą co to CCCP - Cep Cepa Cepem Pogania tak więc trochę wyrozumiałości nie jadu popierajcie tych z po to daleko zajdziecie nie trzeba słuchać RM posłuchajcie stacji Republika to się Wam oczy otworzą
69. Dodane przez lech, czech i rus, w dniu - 23-10-2015 10:25
Do Teda Przywróć ulice Żdanowa i Dzierżyńskiego
70. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 23-10-2015 10:27
Jestem przekonany,że ludzie bedą używali nazwy- OGRODY  
....w moim przypadku będzie to rondo na osiedlu Ogrody
71. Dodane przez marta, w dniu - 23-10-2015 10:41
Macie to bezstresowe wychowanie. Każdy robi co chce i młody i stary. My leszczyniacy wybraliśmy taką radę miasta, za chwilę wybierzemy posłów i senatorów. Oby nie zrobili nam drugiej Czeczeni i to będzie nasza wina. To rondo powinno nazywać się Ogrody i basta!!!.
72. Dodane przez Yahooy, w dniu - 23-10-2015 11:11
Najbardziej kojarzy się Rondo Dzierżyńskiego
73. Dodane przez KLOPS, w dniu - 23-10-2015 12:02
Sluchaj (...) nieuku na rondzie sie patrzy jak na nie wjechac i je opyuscic bezkolizyjnie a nie czytac tak dlugiej nazwy.
74. Dodane przez do68,62 lech, w dniu - 23-10-2015 12:08
Człowieku Ty nie masz nic z Lecha i Czecha! Ty wszystko masz z Rusa! To rondo powinno się nazywać O G R O D Y !!!
75. Dodane przez OGRODY, w dniu - 23-10-2015 12:17
I jak tu w niedzielę GŁOSOWAĆ na SWOICH???? Jak? :( :( 
Skoro SWOI - radni nie słuchają głosów mieszkańców??  
I taka prosta sprawa jak nazwa ronda... Nasi radni, których wybraliśmy, którzy obiecali, ze będą głosem ludu zrobili itak to co ccieli a nie to, czego oczekiwała społeczeństwo, które ich wybrało :( 
Więc po co populistyczne hasła typu : JESTEM SKUTECZNA :( JESTEM STAD:( 
Radani pokazali, ze w praktyce zdanie większości zwykłych nie jest brane pod uwagę. 
A na plakatach obiecanki, cacanki..... Jacy to SKUTECZNI :( 
Smutne. Porażka.
76. Dodane przez lech, czech i rus, w dniu - 23-10-2015 14:03
Dodane przez do 68,62 lech wpis 74 posadź sobie kwiatki na środku pokoju i zrób sobie rondo ogrody nie zapomnij o szczawie i śliwkach, a odnośnie Lecha , Czecha i Rusa to polska baśń jak wagarowałeś to jej nie znasz nie chciało się chodzić do szkoły teraz trzeba pisać głupoty
77. Dodane przez Do 75, w dniu - 23-10-2015 14:22
Radni mają słuchac i czytac komentarze na elce? Niektórych bzdur nie da się nawet czytac! Jeszcze raz powtórzę, że skoro mieszkańcy miasta Leszna byli za rondem Ogrody to mogli to wyrazić petycją, bądź też na wczorajszej sesji. Druga sprawa, jezeli z powodu ronda ktoś narzeka, że załuje, że oddał głos na jakiegoś radnego to gratuluje... Nie będe tego komentował. 
 
Brawo dla Leszczyńskich Patriotów za wywalczenie Ronda im. Danuty Siedzikówny ps. Inka!
78. Dodane przez ela, w dniu - 23-10-2015 16:28
co za idiotyzm nazywać rondo jakąś inka czas skończyć z ta wojną jakimiś świetymiitp a ulice ronda numerowac
79. Dodane przez antek, w dniu - 23-10-2015 17:33
Jak mieszkańcy nazywają potocznie pierwsze rondo wybudowane w Lesznie? 
We wszystkich przypadkach przyjęły się nazwy potoczne!
80. Dodane przez Dziadzio, w dniu - 23-10-2015 17:34
Ja jestem dumny z młodych ludzi, mieszkańców miasta Leszna, ze podjęli taka inicjatywe i udalo im się do samego końca walczyć ze skutkiem pozytywnym! Cieszę się, ze będziemy mieli w naszym pięknym miescie Rondo im Danuty Siedzikowny ps. Inka. Brawo Leszczynscy Patrioci!
81. Dodane przez do 77, w dniu - 23-10-2015 17:38
A o tym, ze radni czytaja i wchodzą na elke to juz sie nie martw. Robia to, wiem doskonale. 
Ponadto radni, kandydaci zamieszczają swoje plakaty wyborcze z hasłami na Elce, płacą chyba za to, wchodzą, obserwuja sondaże. 
Elka zrobiła też sondę, w której wygrała nazwa Ogrody.  
Jak radny nie ma czasu na wysłuchanie mieszkańców to po co jest radnym?? 
Aby sie na kilku zdjęciach pokazać?? Bywać na miejskich imprezach i uroczystościach?? Poobiecywać przed kolejnymi wyborami?? 
No raczej ma reprezentować swoich wyborców.
82. Dodane przez modry, w dniu - 23-10-2015 19:16
Nikt nie bedzie mowil rondo Siedzikowny tylko rondo inki a wtedy wiekszosc i tak bedzie myslala,ze chodzi o kawe
83. Dodane przez ja, w dniu - 23-10-2015 20:57
(...)itak beda mowic rondo ogrody!!!!nie wazne co bylo wazne co jest teraz!!!!!!
84. Dodane przez xxx, w dniu - 23-10-2015 21:02
do 64 - nawąchałeś się czegoś jak pisałeś ten komentarz? Gdzie ty się się uczyłeś historii? Uważasz że palenie rac na stadionach to nic złego? A pamiętasz co było w Niemczech w latach 20-tych i 30-tych? Oni też uważali się za patriotów. Też zaczynali TYLKO od wybijania szyb w sklepach a jak skończyli? Na budowaniu obozów koncentracyjnych i krematoriów. Wiesz kto był ich przywódcą? I właśnie ci patrioci rozpętali najokrutniejszą wojnę w dziejach Europy. To byli fanatycy, nie patrioci. Prawdziwy patriota idzie złożyć wiązankę kwiatów przed pomnikiem bohaterów narodowych a nie rzuca racami na stadionach i podczas manifestacji. Tak więc następnym razem zastanów się co piszesz.
85. Dodane przez teges, w dniu - 23-10-2015 21:53
W sprawie nazwy RONDA tylko Hajn zachował się uczciwie i jak facet a wy cała reszta będziecie za trzy lata SKOMLEĆ O GŁOSY Wyborców. Wstyt d...i Wiecie ,że ludziom wygodniejsza jest nazwa OGRODY.
86. Dodane przez anty kibol, w dniu - 23-10-2015 22:44
do 64 - kibol nigdy nie będzie prawdziwym patriotą. Kibol idzie na stadion tylko żeby zapalić racę i wywołać rozróbę z kibicami przeciwnej drużyny lub z policją. To współczesna forma faszyzmu. Brawo kom. 84 - wreszcie ktoś to zauważył że ci tzw. leszczyńscy patrioci to zwykła banda
87. Dodane przez Do 77 i 84, w dniu - 23-10-2015 23:25
Do 77: 
Widać przede wszystkim jak Ty czytasz komentarze i elke, skoro twierdzisz ze w sondzie wygralo rondo Ogrody... Druga sprawa jest taka, ze fajnie jest sie wzorowac na anonimowych komentarzach, co nie? Najlepiej prawie 1000 podpisow wyrzucic do kosza i czytac brednie ktore tutaj sa wypisywane. 
 
Do 88: 
Nawąchałem się bzdur jakie tutaj sa napisane... Przyjmuje do wiadomosci, a skoro nie rozumiesz kibicow i fanatykow, bo zapewne daleko ci do tego to nie komentuj. I najlepiej przestan ogladac media rzadowe, bo nic dobrego z tego nie wyszlo w twoim przypadku. 
 
Jeszcze raz gratuluje Radnym wyboru! BRAWO za Rondo im. DANUTY SIEDZIKÓWNY ps. INKA!
88. Dodane przez Do 86, w dniu - 23-10-2015 23:45
Ty rowniez nigdy nie bedziesz prawdziwym patriota... Zaloze sie, ze swieta panstwowe sa ci zupelnie obce, wyeiszanie polskiej flagi jest ci jeszcze bardziej obce. Współczesna forma faszyzmu jest to co piszesz na temat kibicow. Czytaj wiecej Gowno Prawdy i ogldaj wiecej TVNu to wiele w zyciu osiagniesz i zrozumiesz. 
Brawo Leszczynscy PAtrioci, jestescie BANDA PATRIOTOW, ktorzy przynajmniej robia, a nie gadaja! BRAWO za RONDO DANUTY SIEDZIKOWNY!
89. Dodane przez PATRIOTA TO NIE KIBOL!!!, w dniu - 24-10-2015 00:30
Leszczyńscy patryoci...a naprawdę jesteście zwykymi zadymiarzami, chuliganami, kibolami-szalikowcami. Podcieracie się prawdziwymi bohaterami narodowymi, którzy walczyli o wolną polskę byle tylko było o was głośno. O co wy ciągle walczycie? Obudzcie się. Od lat mamy wolną Polskę. A władzę sprawują rzady wybranę podczas wolnych wyborów. A że nie zawsze rząd się wszystkim podoba? Taki urok demokracji...Wygrywa ten kto uzyskał więcej głosów, a nie ten kto głośniej krzyczy.  
Od kiedy o sprawach Leszna decydują kibole z Wrocławia, Warszawy, czy Nysy. Robicie nagonki na swoim pejsbuku i nabijacie w kolejnych sondach sobie nawzajem głosy poparcia byleby racja była po waszej stronie. 
Prawdziwym bohaterom cześć ich pamięci...
reklama
90. Dodane przez czy wiecie, w dniu - 24-10-2015 14:41
czy wiecie jak rodził się nacjonalizm a później faszyzm?
91. Dodane przez do kom. 89, w dniu - 24-10-2015 14:43
Co to za patrioci leszczyńscy? To leszczyńska Targowica robiąca wrzask przy byle jakiej okazji! Jest stara zasada że kto głośno wrzeszczy ten nie ma racji!
92. Dodane przez Krytyk, w dniu - 24-10-2015 16:17
Dla mnie prawdziwie patriotyczne zachowanie na miarę obecnych czasów prezentuje w naszym mieście m.in. Leszczyńska Fabryka Pomp a nie kibice. Jest to patriotyzm mierzony podobnymi wartościami do tych jakie krzewił w narodzie Hipolit Cegielski. To był polski i zarazem wielkopolski bohater, którzy swą pracą, wysiłkiem, przedsiębiorczością i społecznym zaangażowaniem walczył o polskość i o poprawę sytuacji Polaków.  
 
Polsce i Lesznu potrzeba silnego przemysłu i stabilnych miejsc pracy. Potrzeba firm, które inwestują w swój region. Dlatego to co robił Cegielski i co teraz robi LFP jest niemniej ważne jak historia AK i okresu przełomu II wojny światowej. Jednak o nadanie w Lesznie ulicy imieniem Cegielskiego jakoś leszczyńscy kibice nie walczą. Być może nawet niektórzy nie wiedzą kto to jest. Dlaczego? Bo wojował głową a nie karabinem ? 
 
Dziwię się, że nasze władze ulegają naciskom osób, które potrafią wydawać negatywną opinię o Lesznie i o innych Polakach. Bo jak nazwać chóralne, nienawistne okrzyki płynące z sektora kibiców do innych Polaków, w stylu: "Falubaz Jude" czy "Toruńskie psy". To mają być polscy patrioci ??? To jest patriotyzm ???
93. Dodane przez Leszczynscy Patrioci, w dniu - 24-10-2015 18:41
Tak, jestesmy zadymiarzami, najgroźniejszymi na świecie! Rzucamy racami podczas swiat państwowych, palimy pomniki Powstańców Wielkopolskich, bezczescimy flagi narodowe poprzez napisy i znaki, malujemy miasto, robimy zadymy na meczach i niszczymy takich kretynów jak ty. To my, kibole, samo zlo i nic tego nie zmieni! Jestesmy najgorsi. Rondo Inki to zlo dla naszego miasta, bo przyjezdni z innych miast nie będą wiedzieć gdzie są Ogrody... Jestesmy w ogromnej koalicji z innymi bandytami kibolami z innych miast! Gorszych ludzi od nas nigdy nie znajdziecie! To my, Leszczynscy Patrioci! 
Zapraszamy we wtorek na odsloniecie pomnika LUDZIOM SOLIDARNOSCI, będziemy palic race i rzucać w takich jak Ty baranie!
94. Dodane przez Jest dobrze, w dniu - 24-10-2015 19:05
Krytycy sie znaleźli, którzy zapwne nic pożytecznego dla tego miasta nie zrobili! Oj, zrobili,przeciez napisali komentarze w Internecie i to w dodatku anonimowe! Więcej TVNu i Gazety Wybiórczej! 
Brawo kibice, brawo za Wasz patriotyzm! Brawo za Rondo im. Danuty Siedzimowny ps. Inka!
95. Dodane przez 94, w dniu - 24-10-2015 20:02
Tylko żebyś orgazmu nie dostał
96. Dodane przez do kom. 93, w dniu - 24-10-2015 20:42
Ja czytam co piszesz to myślę, że macie kilka wspólnych cech z wieloma politykami i może dlatego łatwiej wam znaleźć wspólny język. Lubicie brać udział w szumnych uroczystościach, lubicie pomniki, patetyczne określenia, otoczenie barw, flag, świętowanie, smak wygranej, przywiązanie do grupy, nagłośnienie, itp. I podobnie jak u wielu polityków, ze zrozumieniem innych, z dbałością o kulturę i z pracą organiczną bywa trochę trudniej.
97. Dodane przez 97, w dniu - 25-10-2015 01:18
Czytam te komentarze i jestem załamana... Jak można obrażać Inkę? To jedna z tych osób, która zginęła za to, abyście mogli teraz takie durne opinie wyrażać w naszym pięknym, polskim języku! Mówicie, że każdy i tak będzie to rondo nazywał "Ogrody". Nazywajcie je tak sobie. Ale ja, jako młody człowiek poznający historię Leszna, Polski, mam nadzieję, że jakiś mój rówieśnik przechodząc obok tego ronda, zobaczy tą nazwę i chociaż trochę się zaciekawi. Wróci do domu, wstuka "Danuta Siedzikówna" w wujka Google i czegoś się dowie. To powinno się liczyć! Widzę ile moich rówieśników, ma historię naszego kraju, delikatnie mówiąc, gdzieś... Moim zdaniem trzeba próbować tą historię pokazywać gdzie się da, bo pamięć o Bohaterach musi przetrwać. 
Co do krytykowania Leszczyńskich Patriotów, kiboli Unii... Na jakich podstawach wysnuwacie taką opinię? Mieliście kiedykolwiek kontakt z tymi ludźmi? Ja tak. Cały ten sezon spędziłam na Młynie. I było niesamowicie. Jasne, były osoby, którym zdarzało się robić burdy, ale nie wrzucajcie wszystkich do jednego wora, skoro nigdy tego nie widzieliście z bliska! Czarne owce wszędzie się znajdą, nawet wśród Was, "świętoszków" siedzących poza sektorem Fan. ;) Jeśli nigdy nie byliście na Młynie, to błagam, nie wypowiadajcie się... Bo to co piszecie to po prostu bzdury. Krytykujecie Leszczyńskich Patriotów? To proponuję, żebyście sami zrobili coś lepszego. Leszczyńscy Patrioci czczą pamięć o Bohaterach, na swój sposób, który nie każdemu może odpowiadać... Jednak chyba najważniejsze jest to, że pamiętają?
98. Dodane przez leszczyniak do 76, w dniu - 25-10-2015 08:19
Młody patrioto bredzisz jak Piekarski na mękach! Tą baśń to ja już znałem jak Ciebie prawdopodobnie w planach nie było. Ja mam swoje lata i wiele w życiu wiele przeszedłem od wojny przez komunę do obecnej Polski. I przeczytaj z uwagą kom.84 bo nim tkwi sedno. Pamiętaj że od ultrapatriotyzmu to tylko krok do nazizmu! Granica jest bardzo cienka !
99. Dodane przez Do 94, w dniu - 25-10-2015 08:54
Bo ty się akurat podpisałeś/aś/oś Panie/Pani/Coś Jest Dobrze...
100. Dodane przez do kom. 93, w dniu - 25-10-2015 09:15
Zawsze unikasz odpowiedzi na konkretne zarzuty, podając inne, których nie zarzucałem? Merytoryczność dyskusji to trudna sprawa gdy podając się za patriotę, ktoś zachowuje się niekiedy jak anty-patriota i nie potrafi rzeczowo wyjaśnić innym przyczyn takiego zachowania, prawda?
101. Dodane przez Raffi, w dniu - 25-10-2015 10:54
Cieszę się, że wyszło na moje! Szantaż i wrzaski niedouczonego buractwa na nic się zdały! Niech żyje Rada Miasta!
102. Dodane przez do kom. 97, w dniu - 25-10-2015 12:59
Przejrzyj ze spokojem wszystkie wpisy ( z tego i z innych, podobnych wątków ) i podlicz rzetelnie ile osób, które chciało nazwy Rondo Ogrody obraziło "Inkę" a ile osób, które chciało nazwy Rondo Inka, obraziło innych mieszkańców Leszna? Wtedy będzie miała rzeczywisty obraz tego, kto kogo obraża. 
 
Zastanów się też proszę ze spokojem, czy lepszym miejscem jest uczczenie Żołnierzy Wyklętych w obecnej formie przy ul. Poniatowskiego, gdzie - tak jak piszesz - przechodząc obok, ktoś może zobaczyć ten pomnik, zatrzymać się i chociaż trochę się zastanowić, czy też na peryferyjnym rondzie ( obecnie Roszarnia ), o które tak mocno 3 lata temu tak bardzo walczyli Twoi koledzy? 
 
I jeszcze coś. Zapewniam Cię, że byłem w Młynie i na wyjazdach z Unią więcej razy niż Ty bo przez kilkanaście lat raczej nie byłaś tam, prawda ? I wiem, że większość mieszkańców Leszna nie miało nic przeciwko uczczeniu "Inki", ale w inny sposób.
103. Dodane przez Jola, w dniu - 25-10-2015 14:23
po co zmieniać coś co dobrze funkcjonuje ! nowa nazwa jest bez sensu ! nie chodzi o ugrupowania , chodzi o lokalizację - co jeszcze trzeba pozmieniać ,żeby żyło się gorzej ????
104. Dodane przez Do 102, w dniu - 25-10-2015 17:47
Trafiłeś chłopie w sedno. Brawo. W 100% zgadzam się z tym co piszesz. Ale Jedyni "prawdziwi" Leszczyńscy Patrioci nie potrafią zrozumieć o co reszcie Leszna chodzi...albo nie chcą zrozumieć bo to by znaczyło że muszą komuś przyznać rację, a to się nie mieści w ich hierarchii wartości. Takie frazesy jak poszanowanie zdania innych ludzi, czy też szacunek dla woli lokalnej społeczności mają za nic. 
"Inka" to wielka wspaniała bohaterka a przez ich upór bedzie patronem rozjeżdżanego i osmrodzonego spalinami kawałka kwietnika, zamiast miec swój pomnik,lub obelisk z płytą pamiątkową...ale na to "patrioci" musieliby zebrać kasę a ta przecież poszła na race i szaliki...
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj