Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Rewolucja w budżetówce

Jedna księgowość dla jednostek miejskich

Rewolucja w budżetówce

13.11.2015. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Bartłomiej Klupś)
Leszczyńscy radni Prawa i Sprawiedliwości poinformowali, że chcą powołania Centrum Usług Wspólnych, które miałoby prowadzić księgowość dla szkół, przedszkoli i innych miejskich jednostek. Rozwiązanie to miałoby przynieść oszczędności do budżetu miasta sięgające do dwóch milionów złotych. - Jest to gra warta świeczki - zapewnia Sławomir Szczot, przewodniczący Rady Miejskiej Leszna.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Radni PiS są przekonani, że powołanie Centrum Usług Wspólnych przyniesie wymierne korzyści.

- Każdą szkołę obsługują np. trzy osoby z administracji, a tak to wszystkie szkoły będą mogły być obsługiwane przez dwie lub trzy osoby pracujące w Centrum Usług Wspólnych. Będzie to racjonalizacja wydatków, która pozwoli oszczędzić od
miliona do dwóch milionów złotych rocznie
- mówi Sławomir Szczot, przewodniczący Rady Miejskiej Leszna.

Powstanie Centrum Usług Wspólnych będzie wiązało się jednak ze znaczną redukcją etatów. Sławomir Szczot twierdzi, że będzie to łagodne przejście, biorąc pod uwagę chociażby osoby, które odejdą na emeryturę. Rozwiązaniem mógłby być też program wsparcia dla osób, które skończyłyby pracę w Urzędzie Miasta czy jednostkach podległych.

- Taki program jest możliwy do przeprowadzenia, tym bardziej, że Leszno ma teraz dosyć niski poziom bezrobocia i coraz trudniej znaleźć dobrych pracowników. Jeśli ktoś jest dobrym fachowcem, np. jak księgowi, to dość szybko znajdzie pracę w firmach prywatnych - zapewnia przewodniczący.

Radna Stefania Ratajczak dodała, że jak wynika ze sprawozdania oświatowego z lat 2013-2014 i 2014-2015, zostało dodatkowo zatrudnionych 62 pracowników niepedagogicznych.

- Od wczoraj zadaje sobie pytanie, gdzie oni zostali zatrudnieni? To jest 34,5 etatu, o których ja, jako przewodnicząca związku nie wiem. To kosztuje nas 800 tysięcy złotych - mówi Ratajczak.

Jej zdaniem oprócz wygenerowanych oszczędności, Centrum Usług Wspólnych miałby zastopować przerost administracji. Szczot dodał, że radnym PiS marzy się aby ta jednostka objęła także inne gminy.

Projekt uchwały w tej sprawie radni chcą wprowadzić na najbliższej sesji.
 
Komentarze (147)
1. Dodane przez Stefanio, w dniu - 13-11-2015 16:00
Ta Stefania walcząca niedAwno podczas kampani o niepedAgogicznych pracownikow ~ sprzątaczki teraz bedzie bez seca zwalniać ich koleżanki z księgowości.
2. Dodane przez ja, w dniu - 13-11-2015 16:06
A może tak wprowadzić firmy sprzątające, bo sprzątaczek w szkołach aż tyle nie jest potrzeba a i tak wszędzie brudno a pracują ile? na pewno nie 40 godz tygodniowo...
3. Dodane przez Jan, w dniu - 13-11-2015 16:11
Brawo PIS. Nareszcie będzie inaczej. A Pani Ratajczak - trybun ludowy nic nie ma do tego czy dyrektor kogoś zatrudnia czy nie . Pomyliło jej się coś z komitetem partii..Opamiętania Pani Ratajczak.
4. Dodane przez Józio, w dniu - 13-11-2015 16:18
Towarzysze z PIS może przenieśmy wszystkie szkoły w jedno miejsce utwórzmy jedna super szkołę i super przedszkole i wtedy dopiero będą oszczędności !!!! Albo zwolnijmy katechetów ze szkoły i będzie na panią księgową w szkole i panią intendentkę, a my unikniemy tworzenia molochów rodem z realnego socjalizmu.
5. Dodane przez volf, w dniu - 13-11-2015 16:23
Towarzysz Szczot i spółka puszczą w skarpetkach wielu ludzi.... amen.
reklama
6. Dodane przez Echo, w dniu - 13-11-2015 16:28
Myślę, że to jest racjonalne dokonanie scalenia tej drobnicy w jedną całość. A nie każdy sobie był panem. W końcu oszczędności trzeba zacząć w administracji i nie tylko. W prywatnych firmach, spólkach, instytucjach finansowych dawco zrbiono scalenie księgowości.
7. Dodane przez już?, w dniu - 13-11-2015 16:37
Nikt pracy nie straci... taaaak...
8. Dodane przez Tony, w dniu - 13-11-2015 16:51
No to sie popisała Ratajczak ,głośno w kampanii mówiła ze jest obrońca niepedagogicznych pracownikow a teraz zwalniają No wstyd ,hańba Aleks sie Stefanio skompromitowała.  
Tobie juz dziękujemy
9. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 13-11-2015 16:58
Witam. Odnoszę wrażenie, że Pan Szczot i PIS nie do końca wiedzą o czym mówią. Wyliczenia wyliczeniami, ale po wprowadzeniu reformy oświaty polegającej na likwidacji gimnazjów jak zapowiedziała zwycięska koalicja PIS i Spółka od roku szkolnego 2016 w Lesznie i tak zginie 8 szkół, a więc i tyleż samo administracji. Będą oszczędności nie tylko tam ale i na pensjach dyrektorskich. A tak naprawdę to wnioskodawcy chyba nie mają pojęcia na czym polega księgowość, bo wśród nich nie ma ani jednego czynnego księgowego. Stąd wnioskuję, że nie wiedzą też na czym polega szkolna księgowość, rozdmuchana i rozdymana tysiącami przepisów. Likwidacja kompetentnych księgowych to prosta droga do postępowań przed Urzędem Skarbowym a potem przed prokuratura dla miasta. Widać, że Pan Szczot ma ochotę pozmieniać to i owo i Pana prezydenta również, ale myślę, że ma godnego przeciwnika. Gra toczy się,o naprawdę wielkie pieniądze, bo ponad 180 mln złotych wydawanych rok rocznie przez miast na oświatę. Mam nadzieję, że wygra zdrowy rozsadek przed politycznymi ambicjami. Pozdrawiam wszystkich.
10. Dodane przez pracownik zbędnej administracji, w dniu - 13-11-2015 17:05
Czy ja mam omamy wzrokowe? To jest ewenement na skalę już nawet nie krajową, ale światową. Przewodnicząca związku wpada na genialny pomysł pozbawienia pracy swoich członków. A Pani już zapomniała, że też była pracownikiem administracji? Ciekawe czy Pani wie ile tej "niepotrzebnej" grupie ludzi co roku przybywa pracy: plany budżetów na 20 lat do przodu, nowe SIO, co rusz to nowe sprawozdania, zestawienia dla UM... Ale ponoć administracji w szkołach przybyło...ciekawe jakim cudem skoro w szkołach nie ma wakatów, kto płaci tym ludziom????? Pewnie dyrektorzy są tak wspaniałomyślni, że z własnej kieszeni finansują nowe etaty. ZZ "Porozumienie" okazał się wielkim NIEPOROZUMIENIEM i trzeba się szybko z niego wypisać. Mogłam te pieniądze przeznaczyć na schronisko dla zwierząt, a tak sama sobie sfinansowałam wypowiedzenie. Dziękuję Pani Przewodnicząca.
11. Dodane przez ham, w dniu - 13-11-2015 17:12
Ale hipokryzja radnej od sprzątaczek! Pani już dziękujemy
12. Dodane przez pracownik administracji, w dniu - 13-11-2015 17:20
Żal to czytać. Administracja zbędna. Pewnie lepiej płacić sprzątaczce, która jak przyjdzie to przez godzinę siedzi i kawę pije, później wyciągnie swój sprzęt, wpadnie do klasy i wypadnie, bo kto by wycierał podłogę pod ławkami jak jest sucho i czysto? Przychodzi godz. 18 i papieroska odpala od papieroska, bo co ma robić?. A w wakacje i ferie to przez dwa tygodnie się urlopuje, przez miesiąc przychodzi do pracy i siedzi i czeka żeby pójść do domu ( bo co ma sprzątać jak uczniów nie ma?), a przez ostatnie dwa tygodnie ze spokojem przetrze kurze i może okna umyje. Ot i ciężka praca sprzątaczki w szkole. A rachunki trzeba płacić, sprawozdania robić i wypłaty liczyć, no i raczej panie sprzątaczki tego nie robią, tylko ta przerośnięta administracja. Brawo
13. Dodane przez dr ekonomii, w dniu - 13-11-2015 17:29
Drodzy Państwo bez przesady,  
Wielka szkoda, że partie ta w Lesznie reprezentują ludzie nie mający większego pojęcia o ekonomii i zarządzaniu zasobami ludzkimi. 
Nawet w obecnej rzeczywistości nowoczesnych i prywatnych koncernów zatrudniających kilkuset pracowników, trudno sobie wyobrazić scedowanie całej roboty księgowo personalnej do kilkuosobowego zespołu. 
W przypadku terytorialnego rozproszenia wydaje się to totalnym nieporozumieniem. 
Niestety wielość dokumentów doręczanych poza elektronicznie wywoła istną wędrówkę ludów i chaos. 
Nie wspominając o dyrektorach, dla których reforma ta może okazać się przyczyną dużego dyskomfortu w realizacji podstawowych zadań.
14. Dodane przez niki, w dniu - 13-11-2015 17:29
zwalniać wszystkie babcie zatrudnione w administracjach szkolnych dawno mogą iść na emeryture a trzymają sie kurczowo stołków PiS wstrzymać pomysły prezydenta Leszno bo za chwile długi będa większe jak były co się robi w szkołach otóż organizuje sie śmieszne warsztaty,zbieranie dziwnych punktów do szkół średnich ,nauczyciel organizuje nocna wycieczke do kina a wszystko po to by kasa dostał bo miał godz zwalniać też nalezy nauczycieli po szkołach tzw prywatnych zastawiać tylko dobrze wykfalifikowaną kadre po uczelniach wyższych tj tylko szkolnictwo a gdzie inne jednostki podlegające urzedowi miasta? gdzie przechowuje sie różnych ludzi na utworzonych dziwnych stanowiskach panie Szczot zawsze popierałem pana i pania Ratajczak ponieważ dobrze wiecie co sie w tym mieście dzieje nastepna klika sie utworzyła dobrze by było zrobić przyspieszone wybory i tych PO-wców na ul wysłac jak patrol zamiast tych śmierdzących leni czyli SM siedzącą w piwnicy a marzy im sie budynek porządny nie ich doczekanie państwo radni mamy poparcie PiS-u i tu i teraz należy sie pozbyć c waniaków zerujących na podatnikach
15. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 13-11-2015 17:32
bardzo nieprzemyślany pomysł, wręcz anachroniczny i nie możliwy do realizacji, nie chce mi się wierzyć , że mogli to stworzyć myślący ludzie.
16. Dodane przez wierzący, w dniu - 13-11-2015 17:35
szkoda słów, tragedia, takich mamy radnych , zlituj się Boże nad nimi.
17. Dodane przez profesor, w dniu - 13-11-2015 17:48
Moim zdaniem niekompetencja czyni takie kwiatki. 
Radnym może być niestety każdy.
18. Dodane przez Demon, w dniu - 13-11-2015 18:13
Co za debilizm! Kiedyś w Lesznie był Miejski Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół, tzw. MZEAS. Był i się zmył. Teraz Szczot, który jako PiS-owiec nie ma pojęcia o niczym, niczego w życiu nie osiągnął, chce zrobić przewrót. Pani Ratajczak również toczyła boje z ówczesnym dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 9, bo ją zwolnił z pracy. Teraz sama chce przyłożyć ręce do zwolnień ludzi. Trzy cztery osoby w CUW nie są w stanie ogarnąć tematu wszystkich szkół bo jak na tyle jednostek będzie jedna księgowość to dopiero będzie burdel. To nie korporacja, że można zrobić wszystko. To budżetówka. I jak zwykle szuka się oszczędności wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba.
19. Dodane przez Demon, w dniu - 13-11-2015 18:20
"Jeśli ktoś jest dobrym fachowcem, np. jak księgowi, to dość szybko znajdzie pracę w firmach prywatnych - zapewnia przewodniczący." Panie Szczot, widać że NIGDY!!!!! nie pracował pan w księgowości. Księgowość budżetowa ma się nijak do księgowości przedsiębiorców. To dwie różne bajki. Warto by było żeby popytał pan choćby w biurach rachunkowych o księgowość budżetową. Książki można na ten temat pisać. Zanim księgowy budżetowy przestawi się na księgowość przedsiębiorców to trzeba miesięcy albo i lat. Panie Szczot, ręce mi opadają jak pana słucham. Jest pan tak samo obyty w temacie jak pana koledzy z PiS-u, którzy dziś mają większość w Sejmie. Aż strach pomyśleć jakie debilizmy będą wychodziły z Sejmu przez kolejne cztery lata. Strach!
20. Dodane przez Leszno, w dniu - 13-11-2015 18:33
A ja uważam, że to dobry pomysł. Kiedyś moja firma też taką reorganizację wprowadziła i na początku wszyscy się burzyliśmy ale potem to dobrze działało.
21. Dodane przez J., w dniu - 13-11-2015 18:38
Sami idea szukania oszczędności nie jest zła, ale obawiam się, że może wymagać wielu dopracowań. 
 
1. Tak jak ktoś już wcześniej zauważył, szykuje się rewolucja związana z likwidacją gimnazjów. Trzeba więc te zmiany dobrze skoordynować. 
 
2. Jeżeli każdą szkołę obsługują 3 osoby z administracji, to nie chce mi się wierzyć, że leżą cały dzień na tapczanie i nic nie robią. 
Nie liczyłem, ale zakładając, że miasto utrzymuje 25 szkół, oszczędności byłyby spore gdyby faktycznie pozostały 2-3 osoby. Ale czy tak mało osób poradzi sobie z tymi zadaniami? Czy nie okaże się, że trzeba tam będzie jednak stworzyć dużo więcej etatów? Na jakiej podstawie oceniono, że te 2-3 osoby poradzą sobie z wszystkim ? Uwzględniono urlopy, chorobowe, i inne ew. przerwy w pracy tych osób czy tylko zwracano uwagę na cyfry? 
 
3. Administracja w szkole, to także bezpośredni kontakt z dyrekcją, nauczycielami i pozostałymi pracownikami. Nie wiem jak to wygląda na co dzień, ale wyobrażam sobie, że wiele spraw i dokumentów trzeba konsultować i wyjaśniać, odebrać zaświadczenia, podliczyć, itp.. Jak to ma wyglądać w praktyce po zmianach? Wszystko na telefon oraz e-mail, czy dyrekcja i wszyscy pracownicy, będą jeździli do CUW z każdą sprawą do załatwienia. 
Naprawdę trudno mi w to uwierzyć, że te 2-3 osoby sobie z tym poradzą. Papierologia potrafi być bardzo czasochłonna. 
 
4. Czy Pan Sławek pisząc o tym, że księgowa szkolna szybko znajdzie sobie pracę w firmach prywatnych, zdaje sobie sprawę z tego, że doświadczenie księgowej szkolnej i księgowej z dobrego przedsiębiorstwa, obejmują często zupełnie inny zakres wiedzy?  
 
To trochę tak jakby mówić, że doświadczony żołnierz, pracujący na co dzień za biurkiem np. w Komendzie Uzupełnień, może być przerzucony do jednostek szturmowych GROM.  
Albo podam Panu Sławkowi przykład bliższy koszuli. Jeżeli jest Pan ekonomistą, to proszę złożyć aplikację w centrali dobrego banku lub jakiejś wymagającej korporacji. Pewnie już rozpoczynają bitwę o takiego wyjątkowego i doświadczonego fachowca ... 
 
Ponad rok temu pojawiła się deregulacja usług księgowych. 
Przedsiębiorcy coraz częściej korzystaj z biur księgowych a nie z własnych pracowników. Na każde ogłoszenie przedsiębiorcy, pojawia się mnóstwo biur, które oferują coraz to niższe ceny. 
 
5. Ostatnia sprawa - dobrze jest świecić przykładem z góry. Może najpierw warto poszukać oszczędności w urzędzie, a dopiero później w podległych placówkach ?
22. Dodane przez ha, w dniu - 13-11-2015 18:40
To wydział edukacji też trzeba będzie zdziesiątkować, teraz to robią zbiorcze sprawozdania ze wszystkich szkół w Lesznie, a co będą robić jak już te wspomniane przez Radnego Szczota trzy osoby zatrudnione w Centrum Usług Wspólnych ochoczą wezmą się za pracę? Może zbiorówki zbiorówek???
23. Dodane przez abc, w dniu - 13-11-2015 18:44
mam nadzieję, że w kolejnych wyborach PIS nie bedzie miał większości głosów. Najpierw karzą dzieci rodzić, żeby był wyż demograficzny, a teraz chcą matek pozbawić pracy?? Ten Szczot raczej ma nierówno pod sufitem!! Kto w ogóle na niego głosuje?? Nic tylko wyprowadzić się z tego Leszna, bo nie dzieje się tu za dobrze.
24. Dodane przez alibii, w dniu - 13-11-2015 18:54
juz widzę te trzy osoby jak dają sobie radę z księgowością budżetowo-finansową wszystkich jednostek!!! Widać, że Szczot nie ma pojęcia jak jednostki funkcjonują i ile w księgowości jest pracy, a co najgorsza goniące co miesiąc terminy sprawozdań oraz wymyślanych co po chwilę analiz dla UML. Brak słów na nową władzę.
25. Dodane przez Konrad Wallenrod, w dniu - 13-11-2015 18:55
Nareszcie. Stanowczo popieram cięcie rozbuchanych kosztów oświaty. Tu są ogromne rezerwy finansowe.  
Korporacje, z setkami krajowych oddziałów i tysiącami pracowników, potrafią mieć księgowość, płace i kadry w jednej, centralnej jednostce. 
W przedszkolach i szkołach Leszna pracuje 1354 nauczycieli i aż 500 (!!!) pracowników niepedagogicznych.  
Proszę także przyjrzeć się, ilu przedszkolaków/uczniów jest spoza Leszna kosztami kształcenia należy obciążać inne gminy.
26. Dodane przez NPM, w dniu - 13-11-2015 19:02
Jeżeli już rozważane są takie rewolucyjne pomysły, to może od razu warto zastanowić się nad outsourcingiem usług administracyjnych podległych jednostek, ale także znacznej części usług urzędniczych. Po co płacić pracownikom składki ZUS, urlopy, itp.? 
Wcale nie żartuję. W 2009 roku, p. Angelika Wodecka-Hyjek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, przygotowała ciekawe opracowanie zatytułowane: "Metodyka outsourcingu w urzędach administracji samorządowej". Możemy tam poczytać o modelu zarządzania publicznego, zwanego New Public Management lub menedżeryzmem publicznym. Jest to ponoć skuteczny model menedżerskiej administracji, charakteryzujący się nastawieniem na obywatela i na wyniki.
27. Dodane przez on, w dniu - 13-11-2015 19:07
panie prezydencie kochana Rado zajmijcie sie zarządem LSM leszno
28. Dodane przez obserwator, w dniu - 13-11-2015 19:11
Wiosną daliście im podwyżki, bo tak ciężko pracują, a ta tak niegodziwie poprzednia władza ich wynagradzała. A teraz się okazuje, że siedzą i nic nie robią, skoro kilkaset osób można zastąpić trzema pracownikami. Gdzie tu gospodarność, ekonomia , oszczędności??? Teraz będziecie im płacić odprawy od tych podwyższonych wynagrodzeń? Nie, przepraszam, to znowu my mieszkańcy Leszna za to zapłacimy, a później będziemy dalej płacić, bo bezrobotnych też trzeba utrzymać.
29. Dodane przez Cyryl, w dniu - 13-11-2015 19:13
Boże ratuj Leszno przed oszołomami
30. Dodane przez xxx, w dniu - 13-11-2015 19:18
A co będzie robić Pani z audytu, też przewidziana do redukcji?
31. Dodane przez do kom. 23, w dniu - 13-11-2015 19:19
Zobacz jego oświadczenie majątkowe za rok 2014. Ten człowiek niczego się w życiu nie dorobił. Facet ma 47 lat i klepie biedę. Dla niego kwota dwóch milionów złotych to bajońska suma, której on wyobraźnią nie ogarnia. Wydaje mu się, że trzy osoby opanują temat. Widać, że nigdy porządnie nie pracował.
32. Dodane przez Janek z Zaborowa, w dniu - 13-11-2015 19:25
A może Pani Stefaniu rozpoczniemy od zwolnień sprzątaczek! Zrobimy przetarg na sprzątanie będzie taniej!
reklama
33. Dodane przez kriss, w dniu - 13-11-2015 19:31
Bardzo dobry pomysł, zresztą kolejna dobra idea autorstwa PiS-u. W końcu nastąpi racjonalizacja wydatków publicznych.
34. Dodane przez saw, w dniu - 13-11-2015 19:32
Burdel po byłym MZEASie mieliśmy. Nic i nikogo to nie nauczyło bo tego juź nikt nie pamięta albo nie chce pomiętać. Część byłych pracowników tej instytucji jest jeszcze inspektorami w wydziale edukacji. Niestety, zauważam,że głosowałem na tempych uczniów.Jestem zły na siebie,że znów zaufałem nie tym co trzeba a pani,pani Ratajczak lepiej niech już w niczyim imieniu się nie odzywa. Proszę już nic dla pracowników nie robić! Swoje pani zrobiła. Wstyd! Ma pani emeryturę więc porszę się tego trzymać.Najlepiej daleko od nas. Panie Prezydencie Borowiak i Jóźwiak liczę na Waszą rozwagę! MZEASy juź były!
35. Dodane przez ggg, w dniu - 13-11-2015 19:46
To może Unii nie dać i będą oszczędności???
36. Dodane przez Steve Dollar, w dniu - 13-11-2015 20:05
Myślę, że Farm To Farm może przyjąć setki księgowych.  
Będą liczyć prosięta
37. Dodane przez xxxxxx, w dniu - 13-11-2015 20:08
to może Pan Szczot i Pani Ratajczak zaczną pracować charytatywnie też będą oszczędności !!!!!!
38. Dodane przez greg, w dniu - 13-11-2015 20:10
Gratulacje dla PiS mam nadzieję, że tak jakl dla nauczycieli załatwia im inną pracę. Bo już widzę jak mówią nauczycielowi, że jak jest dobry to pracę znajdzie.
39. Dodane przez zmartwiona, w dniu - 13-11-2015 20:14
Panie Ratajczak wszystko już Pani zapomniała, bo ma Pani ciepłą posadkę. Teraz mówi Pani o zwolnieniach, kontrolach, analizie zatrudnienia to jest w Pani kompetencji ? Proszę to robić osobiście i będą osczętności.
40. Dodane przez Krystyna, w dniu - 13-11-2015 20:18
Ale jaja! Pękam ze śmiechu! Stare przysłowie a tak bardzo pasuje. UWAGA! Muszą się zamknąć oczy księgowości szkolnej aby OTWORZYŁY SIĘ OCZY URZĘDNIKOM MIASTA LESZNA!! BRAWO! Ale jaja! Ha!ha!ha! Głupota ludzka jedak nie zna granic! Pani Ratajczak ja bym pani zaproponowała wprowadzenie nowego SIO najmniejszej szkoły w Lesznie! Hi!hi!hi! Ale byśmy się pośmiali! SUPER! BĘDZIE SIĘ DZIAŁO!
41. Dodane przez Krystyna, w dniu - 13-11-2015 20:24
To jakaś paranoja otrzymałam podwyżkę a teraz do zwolnienie coś Pani Rarajczak sie poginęło. Nie wie kobitka co gada,co robi, tego juz nie mozna słuchać .Do odstrzału Ratajczak wstyd ,ze taka radna mamy w miescie.
42. Dodane przez irena, w dniu - 13-11-2015 20:25
BRAWO PANIE SŁAWKU I PANI STENIU NARESZCIE BIERZECIE SIĘ ZA TYCH CO NARZEKAJĄ ŻE TYLE PRACY MAJĄ A CO SIĘ WEJDZIE DO KSIĘGOWOŚCI TO KTOŚ SIEDZI I KAWKĘ PIJĄ ALBO PO MIEŚCIE BIEGAJĄ I ZAKUPY ROBIĄ .
43. Dodane przez Sam, w dniu - 13-11-2015 20:25
Pani radna daje obsłudze podwyżki i zwalnia administrację żeby było na podwyżki. Hipokryzja.
44. Dodane przez dr, w dniu - 13-11-2015 20:42
Czy ktoś z osób ze zdjęcia miał kiedykolwiek kontakt z ekonomią i zarządzaniem????
45. Dodane przez aga, w dniu - 13-11-2015 20:45
Jak widze radnych z pisu to mi ciarki po chodza pani radna zapomniala jak wol cieleciem byl
46. Dodane przez tesa, w dniu - 13-11-2015 20:46
Czytam i nie wierzę! Jeszcze parę tygodni temu urzędniczka p.prezydenta wywracała całą księgowość do góry nogami w szkołach domagając się kropek nad i , lekceważąc wszystkich i wszystko,doprowadzjąc dziewczyny do rezygnacji z pracý! Szydząc z innych rozbudowywała zapisy do absurdu i co? Tak wnikliwa praca pani M.na marne? Co z tymi wyprodukowanymi dokumentami ? Aź żal nie kontynuować tej krwawicy! Ha!ha!ha! Mam nadzieję i liczę na naszych mądrych dyrektorów. Więcej odwagi! Nie pozwólcie sobą pomiatać! To wasze szkoły i to wy macie o nie dbać! To wy wiecie najlepiej co dla waszej szkoły jest najlepsze nie p.Ratajczak! I nie dajcie pomiatać sobą przez urzędników. Więcej godności mniej strachu! Zrozumcie! Dyrektor szkoły to nie byle kto ! Postawcie się wreszcie! To wasi pracownicy!
47. Dodane przez xxx, w dniu - 13-11-2015 20:58
Do 42. Bez urazy ale prponuję jakiś serial . To chyba coś dla ciebie. Z twoją wiedza i intelektem nawet nie warto dyskutować. Pa! Buziaczki... miauuuu!
48. Dodane przez do kom., w dniu - 13-11-2015 21:04
Proszę pana, Urząd Miasta Leszna ciągle prowadzi jakąś reorganizację, żeby przy okazji kogoś się pozbyć, więc taka kolejna reorganizacja nie jest niczym nowym także i w tym wypadku. Pani skarbnik miasta Leszna zmieniła organizację wydziału finansów tylko po to aby pozbyć się p. E. W., a pan prezydent nie znalazł nawet 5 minut na rozmowę z pracownikiem, tylko dlatego ze jakaś pani oczerniła ją w jego oczach. A swoją drogą Panie Prezydencie nie ładnie, że pan tak olewa pracowników, czy pracownik po 30 latach pracy w tym urzędzie nie zasługuje na rozmowę z panem?. Fakt kiedy p. Ela zaczynała pracę w tym urzędzie, to pan jeszcze siusiał w majty. Skąd w panu taka pogarda dla długoletnich pracowników?. 
Panie prezydencie tak w ogóle, to czy pan zanim zgodził się na zmianę struktury organizacyjnej (i likwidację naczelnika wydziału dochodów), nie zapoznał się jak funkcjonują, podobnej wielkości inne urzędy). Czy nie obawia się pan, że pani Skarbnik zmieniając tą strukturę pod siebie i dla własnej korzyści to pan jako Prezydent przy okazji traci kontrolę nad dochodami budżetu ?. Ta pani tylko dlatego że chciała pozbyć się pani Eli robi zamieszanie w całym urzędzie, a pan firmuje to swoim nazwiskiem.
49. Dodane przez ja, w dniu - 13-11-2015 21:04
Do 12. 
No i się zaczęła licytacja: czyja praca ważniejsza i kto się więcej napracuje, a kto nic nie robi. Może łaskawy "pracownik administracji" codziennie po swojej pracy wymyje też kibel po sobie i swoich współpracownikach, wytrze kurz z biurka i pozamiata podłogę? Nieeee? Oh jaka szkoda!!
50. Dodane przez Nie-Księgowy, w dniu - 13-11-2015 21:09
"Będzie to racjonalizacja wydatków, która pozwoli oszczędzić od miliona do dwóch milionów złotych rocznie - mówi Sławomir Szczot, przewodniczący Rady Miejskiej Leszna".  
PRECYZJA POWYŻSZYCH WYLICZEŃ POWALIŁA MNIE !!!
51. Dodane przez xxx, w dniu - 13-11-2015 21:18
do 49. Pracownik administracji kibla nie wymyje, bo nie ma tego w zakresie czynności. Niestety pani sprzątaczka choć należy to do jej obowiązków też tego nie robi, chyba że myciem nazywa się wylanie do przysłowiowego kibla połowy butelki płynu i uruchomienie spłuczki.
52. Dodane przez historia lubi się po..., w dniu - 13-11-2015 21:28
Niespełna 100 lat temu były dyktatury na wschodzie i zachodzie, które próbowały rozbić naszą Polske poprzez niszczenie inteligencji [o zawierusze wojennej nie będe wspominał]. Teraz nasi radni nie chcą być gorsi od góry PIS[likw. gimnazjów] i zabłysnąć w temacie, o którym nie mają pojęcia. Przez 4 lata PIS ma władze w Polsce, ale nauki z histori żadnej [skład rządu-strzał w stope]. Co będzie za 4 lata? Przy takiej polityce KUKIZ i NOWOCZESNA mają ułatwione zadanie.
53. Dodane przez Jurek, w dniu - 13-11-2015 21:29
Po raz kolejny władza pokazuje, jak szukać oszczędności w cudzej kieszeni i radzić innym, jak to prosto się przekwalifikować. Mam prostą propozycję: niech każdy urzędnik odbędzie staż w prywatnej firmie i zobaczy co jest wart(szczególnie przewodniczący RM). Potem wyciągniemy wnioski i zweryfikujemy poglądy. Po co taka rewolucja? Wystarczy zwykła kontrola zatrudnień w placówkach szkolnych i sprawa sama się rozwiąże. A zastraszonym pracownikom księgowości współczuję.
54. Dodane przez sam, w dniu - 13-11-2015 21:30
Do 49. Ja potrafię umyć kibel ,wytrę kurz ,umyję twój kubek. A ty? Zrobisz przelewy,naliczycz wynagrodzenia ,naliczysz 13 tkę ,zapłacisz zusy,potrącenia do komornika ,zaplanujesz budżet na następny rok ,zrobisz sprawozdania do gusu no i napewno z przyjemnością bez problemu naniesiesz sio. I wiesz co ,zobaczymy . Ja sobie z twoim kiblem poradzę a ty z moimi segregatorami???
55. Dodane przez paranoja, w dniu - 13-11-2015 21:40
Panie Szczot nie ma pan pojęcia o czym mówi!!!!.Główna księgowa szkoły zajmuje księgowością w sektorze finansów publicznych w oparciu o inne przepisy niż księgowa w podmiotach gospodarczych. Najwyraźniej znaleźliście sposób jak pozbyć się z urzędu miasta starych pracowników (jak już nauczą tych zatrudnionych przez was). Pytanie tylko komu tak bardzo zależy na takiej zmianie, panu czy panu prezydentowi. Jak tak dalej będzie to nie będzie z czego finansować pensji tych waszych coraz to młodszych pracowników.  
Panie radny, zanim pan coś chlapnie, to lepiej proszę się zorientować jak rzeczywiście jest, a nie klepać aby klepać.
56. Dodane przez Pani Ratajczak, w dniu - 13-11-2015 21:46
Jak zwykle tylko sprzątaczki się dla niej liczą
57. Dodane przez tina, w dniu - 13-11-2015 21:52
Do 12. Kochanie,jak umyję kibel,wytrę kurze ,pozamiatam podłogi co zostanie dla ciebie? Nieeee wiesz? oh jaka szkoda!! No tak,pozostały jeszcze ulice! Chociaź z tego co wiem,tam już też zajęte! Ale dobre cv i .... oh! Nieeee wiesz co to cv?
58. Dodane przez ewa, w dniu - 13-11-2015 22:05
Do 49. Uważaj. Nikt cię nie obraża. Nikt nie pisze o twojej pracy. Zabierasz głos w sprawach o których nie masz pojęcia. Zamienię się z tobą. Ja sprzatnę toalety a ty zrobisz jedno sprawozdanie ,takie malutkie ,proste. Oh! Nieeeee? Jaka szkoda! Więc rób to co do ciebie naleźy i ciesz się że ci płacą bo czasami słońca nie widać przez szyby!biurka są brudne a dzieci jedzą na zakurzonych ławkach. A gdzie jesteś 2 godziny przed zakończeniem pracy? Na klatce schodowej swojego mieszkania!
59. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 13-11-2015 22:39
To krok we właściwym kierunku, tyle, że takich kroków w Lesznie potrzeba zrobić co najmniej 1 000.
60. Dodane przez Pax, w dniu - 13-11-2015 22:47
Kochane panie sprzątaczki, księgowe, kadrowe, itp. 
Proszę Was - ugryźcie się w palec i weźcie kilka głębokich oddechów zanim coś napiszecie. Mało, że politycy nam fundują wojenkę polsko-polską, to Wy też musicie ją podtrzymywać ? Po kiego ...?
61. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 13-11-2015 22:54
Zwolnienie tylu ludzi zeby za oszczędzone pieniądze utrzymać przez rok Teatr Miasta !!! Nie wierzę w to, co czytam. Kolejne likwidowanie etatów, żeby mieszkańcy pracowali tylko na śmieciówkach albo dalej wyjeżdżali z Leszna. Wtedy rzeczywiście można powiedzieć, że mamy małe bezrobocie w mieście! Gratulacje. Naprawdę pracujecie dla dobra miasta!!!
reklama
62. Dodane przez xyz, w dniu - 13-11-2015 23:02
Mam nadzieję, że zdania Pani Ratajczak nie podzielają przewodniczący ZNP i Solidarności. Już przy podwyżkach dało się to odczuć. Pozostaje nam mieć nadzieję, że właśnie te związki staną w naszej obronie na sesji, bo na ten który miał reprezentować nas (pracowników administracji i obsługi) raczej liczyć nie możemy.
63. Dodane przez Tak sobie myślę, że.., w dniu - 13-11-2015 23:06
Moim skromnym zdaniem politycy i władza, na każdym szczeblu, także radni miejscy, powinni brać odpowiedzialność za swoje słowa i decyzje. Jeżeli ktoś proponuje tak "rewolucyjne" zmiany, to powinien za nie ręczyć swym "stołkiem" chociażby po to, aby wszyscy mieli pewność, że nie są to puste słowa i obliczenia, lecz dogłębnie, pod każdym kątem, przemyślane propozycje. 
 
Ja bym nawet zaproponował radnym nagrody finansowe za znalezienie poważnych oszczędności oraz innowacyjne, wartościowe rozwiązania, pod warunkiem jednak, że nie przyniosą one paraliżu organizacyjnego i podobnych, także ukrytych kosztów. Jeśli decyzje takie zapadną, lecz okażą się totalnym niewypałem, to ktoś, kto je forsował, powinien przynajmniej zrezygnować z pełnionej funkcji. 
Czy nasi radni, którzy składają publicznie takie propozycje, byliby gotowi na taką odpowiedzialność?
64. Dodane przez Zmęczony, w dniu - 13-11-2015 23:08
Niedawno mówiono ,że uciekają za granicę z Polski patrząc na to teraz trzeba byle szybko uciekać Leszna
65. Dodane przez antypisior, w dniu - 13-11-2015 23:08
Czyżbyśmy szukali większej kasy dla Unii na przyszły rok ? Małe PiS-y z Leszna chcą zaistnieć na tle PiS-U krajowego. Niestety nadal są malutcy i zajmują się wynalazkami.
66. Dodane przez hi, w dniu - 13-11-2015 23:35
są trzy rodzaje księgowości: budżetowa, bankowa i "normalna"... każda jest tak inna od pozostałych, że wspólną mają tylko nazwę... no ale przecież radni wiedzą co mówią... :-) geniusze aż nam zazdroszczę takich władz...
67. Dodane przez zniesmaczony, w dniu - 13-11-2015 23:44
Co jeszcze w tym Lesznie wymyślicie. Ciągle się reorganizujecie, tylko po to aby kogoś zwolnić a następnie zatrudnić nowych. Czy innych zajęć dla siebie już nie widzicie. Panie Borowiak zajmij się Pan robotą bo jak na razie to realizujesz tylko inwestycje przygotowane przez Malepszego. Pana inwestycje ciągle są w jakiś odległych planach, ale już trąbisz pan, jak po przebudzeniu o jakiś zachciankach, które z rzeczywistością niewiele mają wspólnego. Najpierw proszę coś zrobić a później ogłaszać. Pan Szczot nie jest inny, nie dokonał żadnych wyliczeń, jakie oszczędności przyniesie wspólna obsługa administracyjna szkół, bo przecież ten księgowy w szkole to jest taki od wszystkiego, kadrowy,zaopatrzeniowiec i wiele innych zajęć organizacyjnych. W Lesznie nie ma takiej wielkości szkół, że ten księgowy zatrudniony jest w pełnym wymiarze jako księgowy. Te obowiązki są połączone z innymi czynnościami czysto technicznymi. Jeśli wspólna obsługa szkół to gdzie, w urzędzie miasta, po tym całym chaosie organizacyjnym w wydziale finansów??. Twierdzi pan, że po 1,5 godzinnej dyskusji z panią skarbnik, to jej będzie podlegała ta wspólna obsługa pod skarbnika miasta, który wszystko od siebie przekazuje dalej. To przecież całe zaprzeczenie tej planowanej przez p. B.K. zmianie struktury organizacyjnej. Przecież ta pani wszystkie swoje obowiązki przekazuje dalej pozostałym pracownikom, i ona miałaby zająć się wspólną obsługą szkół, ta pani nie wie co ma w budżecie, to tym bardziej nie będzie wiedziała co mają poszczególne szkoły, horror, szkoły ze swoim budżetem giną a z nimi ginie i urząd. A może o ten bałagan właśnie chodzi?
68. Dodane przez PIOTR, w dniu - 14-11-2015 00:09
...hmmm...korporacje o Pana Szczota też pewnie będą się biły - tak wspaniały ekonomista z pewnoscią znalazłby sobie pracę gdyby spadł ze stołka.....Leszno...chce się uciekać stąd!
69. Dodane przez Baksy z Izraela, w dniu - 14-11-2015 00:19
Bardzo dobry pomysł . 
Bo w tej chwili rodzice z wpłat na komitet rodzicielski utrzymują zatrudnione w niektórych szkołach księgowe tylko dla prowadzenia rachunków komitetu. 
Co jest marnotractwem zebranych społecznych pieniędzy. 
Zwłaszcza , że niby polskie sądy potrafią w uzasadnieniu odebrania dzieci napisać ,że powodem jest nieopłacenie składki na komitet rodzicielski. 
 
A składka nie jest obowiązkowa- lecz nagabuje się rodziców do jej uiszczania poprzez wciskanie deklaracji płacenia. 
 
Ciekawe czy Francja nadal będzie chciała aby polska wpłaciła 71milionów euro na integrację uchodźców w tym szkolnictwo. 
 
Lepsze państwo PIS-owskie z Kukisa pomocą jak islamskie. 
 
W Polsce puki co stanu wyjątkowego nie ma. 
We Francji już jest.
70. Dodane przez do 14 niki, w dniu - 14-11-2015 00:57
Kolejny znający się na wszystkim specjalista od niczego. Tylko jakoś zasad pisowni pojąć nie może. Bełkot analfabety...
71. Dodane przez Echo, w dniu - 14-11-2015 08:03
Zlikwidować wszystkie związki zawodowe, są po prostu niepotrzebne, aby trzeba na nich kasę mieć.
72. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 14-11-2015 08:04
O czym Szczot ma mieć pojęcie? Czy on w ogóle wie co to konto księgowe i co po której stronie się księguje? Czy on w ogóle wie, że księgowość budżetowa to rachunkowość finansowa połączona z księgowaniem paragrafów? Każda faktura musi być opatrzona kilkoma pieczątkami, trzeba pilnować żeby nie naruszyć dyscypliny finansów publicznych, bo na to jest paragraf. Chciałbym widzieć Szota i Ratajczak jak pracują w SIO i jak konstruują budżet jednostki. Boże, co za ignoranci. Pani Ratajczak próbowała już robić porządki w LSM ale nie za bardzo jej wyszło. Teraz zaczyna "porządkować" oświatę. I też spieprzy sprawę.
73. Dodane przez do kom. 44, w dniu - 14-11-2015 08:16
Nie, nigdy nie mieli niczego wspólnego z ekonomią. To ekonomiczni ignoranci, a przykład płynie z Nowogrodzkiej w Warszawie gdzie Jarosław Kaczyński układał skład nowego gabinetu dla pani Szydło.
74. Dodane przez Tomek72, w dniu - 14-11-2015 08:16
FANTASTYCZNY pomysł ! 
 
Banki dawno tak zrobiły (bo ich zadaniem jest liczyć i zarabiać pieniądze). Kiedyś księgowość była w każdym oddziale - dziś jest centralna (BO TAK JEST TANIEJ I LEPIEJ!) 
 
Wszystkie firmy GLOBALNE (pracuję w takich od 2000r) tak robią ...
75. Dodane przez stenia, w dniu - 14-11-2015 08:18
zamiast SPRZĄTACZEK - FIRMY SPRZĄTAJĄCE 
to się sprawdziło, jest duuuuużo tańsze!!!!
76. Dodane przez aga, w dniu - 14-11-2015 08:33
nie chcę nic mówić, ale zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (jedną ze stron była Gmina Wrocław) to Gmina powinna rozliczać swoje jednostki budżetowe a do takich zaliczją się m.in. szkoły, to Gmina jest podatnikiem dla siebie i podległych jednostek. Nawet Ministerstwo Finansów wydalo komunikat w którym mówi że potrzebna będzie centralizacja gminy i podległych jej jednostek. Tak więc prędzej czy późnije administracja zostanie ograniczona
77. Dodane przez rodzic, w dniu - 14-11-2015 08:39
a kto będzie zbierał pieniądze za obiady?
78. Dodane przez StefaniaR, w dniu - 14-11-2015 08:41
to jest ZEMSTA za to, że administracja wybrała inne związki zawodowe niż związek byłej sekretarki która populistycznie omamiła sprzataczki
79. Dodane przez R.J.., w dniu - 14-11-2015 09:06
jestem przeciw tej propozycji-  
emerytka -  
"coś" - takiego kiedyś było 
i "władza: wszystko miała na talerzu -
80. Dodane przez ben, w dniu - 14-11-2015 09:10
"Radni PiS są przekonani, że powołanie Centrum Usług Wspólnych przyniesie wymierne korzyści."- tak, ale tylko dla swoich.
81. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 14-11-2015 09:56
Do antypisiora. Chciałeś tym wpisem zaistnieć a wyszedłeś na głupka. Rób i pisz tak dalej a PIS będzie rządził kolejną kadencję.
82. Dodane przez sprzątaczka ważniejsza, w dniu - 14-11-2015 10:08
Dlaczego sale gimnastyczne świecą pustkami? Czy nie można z nich korzystać za odpowiednią opłatą? mówi się, że dla starszych ludzi nic się nie dzieje. Prawda, tylko dlaczego? Bo nie mają się gdzie podziać. dlaczego od 18:00 nie można wynająć sali? Odpowiedź jest prosta - bo sprzątaczka ważniejsza od dyrektora, posprzątała salę, i musi o 19:00 iść do domu! Dlaczego ta sprzątaczka nie może przyjść na 6:00 rano i posprzątać salę? Tyle się mówi, że społeczeństwo nic nie robi, dla ludzi starszych nie ma miejsca! Czas z tym skończyć. Przecież za wynajęcie można brać opłaty, tylko po co. Sprzątaczka mówi nie, to nie!
83. Dodane przez Ja, w dniu - 14-11-2015 10:16
Pani Ratajczak pracując w szkole zajmowała się sprawami uczniowskimi czyli we wrześniu wpisywała nowych uczniów do księgi i wystawiała legitymacje i na tym polegała jej praca. nie ma więc pojęcia o pracy w księgowości zresztą od tego czasu ilość pracy wzrosła pięciokrotnie.Przewodnicząca związku działa na niekorzyść swoich członków. Głupota nie zna granic.
84. Dodane przez Do 67, w dniu - 14-11-2015 10:23
Co jeszcze napiszesz, aby nie było argumentu, że Borowiak to dobry Prezydent.
85. Dodane przez aleks, w dniu - 14-11-2015 10:26
Takie wpisy beda do końca kadencji :)
86. Dodane przez diedziczak, w dniu - 14-11-2015 10:52
WIDZĘ same negatywne wpisy oj Sławek wymyśl coś poważnego - Goryniak to za mało
87. Dodane przez niezłomnny od 2015r matura2000, w dniu - 14-11-2015 10:54
cechy wspólne PiS i PZPR 
1. ideologia ponad wszystko 
2. budżet nieważny - cel najważniejszy 
3. przywódcza rola jednej partii w narodzie 
i jeszcze wiele innych 
 
Perspektywa: 
1. bankructwo państwa 
2. inflacja 
3. centralizacja władzy i gospodarki 
4. strajki, wyjście ludzi na ulice i obalenie władzy
88. Dodane przez do kom. 66, w dniu - 14-11-2015 11:41
Zwróciłbym też uwagę na duże różnice w ramach rachunkowości przedsiębiorstw pomiędzy księgowością uproszczoną a pełną. Wiele księgowych nie podejmuje się prowadzenia skomplikowanych Ksiąg Handlowych, ograniczając się tylko do rozliczania Podatkowej Książki Przychodów i Rozchodów. W dużych przedsiębiorstwach znajomość podstawowych zasad księgowości nie wystarczy a nikt nie będzie zatrudniał w tak ważnych działach, 50-60-latek na staż. 
Warto wiedzieć też, że obsługa niektórych aplikacji biznesowych, takich jak SAP, jest naprawdę wymagająca i mocno rozbudowana. Trzeba się jej długo uczyć aby ją dobrze poznać.  
Obsługa innych, wymaga fachowej znajomości języka angielskiego i to może być kolejną przeszkodą w zatrudnieniu w firmach księgowych ze szkół.
89. Dodane przez Mania, w dniu - 14-11-2015 12:29
Panie Jęcz, Pan pracuje w jednostce budżetowej i też Pan tak jak koledzy uważa, że księgowość jest tam niepotrzebna?.Może jednak szukać oszczędności nie kosztem ludzi.
90. Dodane przez DO PRZEWODNICZACEGO ZNP!, w dniu - 14-11-2015 12:36
GDZIE SIE PODZAL ZNP,JEJ PRZEWODNICZACY? GDZIE RADNI PO I LEWICY,GDZIE NAUCZYCIELE,GDZIE SOLIDARUCHY? PANIE I PANOWIE RADNI CZEGO MILCZYCIE? PRZECIEZ SZCZOT Z PIS, RATAJCZAK Z PIS , PREZYDENT BOROWIAK Z PL18(PO) ROBIA ZAMACH NA KILKADZIESIAT MIEJSC PRACY,NA ZYCIE LUDZI....A WY MILCZYCIE ,POZWALACIE IM NA TO....CHCE SLYSZEC CO MACIE RADNI SLD I PO DO POWIEDZENIA W TEJ SPRAWIE. PODOBNIE OD PRZEWODNICZACEGO ZNP?!
91. Dodane przez mc, w dniu - 14-11-2015 13:30
Szanowni Państwo Szczot i Ratajczak, czytam wasze wypowiedzi i analizuję wyliczenia. Mam wrażenie że coś wam umknęło. Jeżeli policzyć ile w szkole jest wolnego: 2 z kawałkiem miesiące wakacji, 2 tygodnie ferii, około 2 tygodnie przerwy grudniowo-styczniowej i jeszcze przerwa wielkanocna. Uzbierało się ponad 3 miesiące, gdy w szkole nie ma uczniów i nauczycieli, czyli 3 miesiące panie sprzątaczki biorą wypłatę i nie pracuję (zaznaczam - to nie ich wina), ale gdyby tak pokusić się o małe wyliczenie 2 miesiące (bo chyba przed rozpoczęciem roku trzeba szkołę posprzątać z kurzu)pomnożyć przez liczbę pracowników obsługi (załóżmy, że jest ich 4 w każdej szkole , a szkół ok. 25) i to pomnożyć przez najniższe wynagrodzenie obowiązujące w roku 2015, czyli 1750, to : 2 x 100 x 1750= 350000. Czy mam rozumieć, że nie przeszkadza wam wydanie w ciągu tylko dwóch miesięcy tych pieniędzy pracownikom, którzy w tym czasie nie mają co robić i nie opłaca się zatrudnienie firmy sprzątającej, która zapłatę weźmie tylko za pracę, którą faktycznie wykona? Przecież za wynagrodzeniami idą jeszcze 13, jubileusze... Jak czytam komentarze to nasuwa mi się coś jeszcze. Jeżeli mogą mieć miejsce takie sytuacje, że pracownice opuszczają miejsce pracy przed wyznaczonym czasem, to może warto w poniedziałek ściągnąć do urzędu nagrania z monitoringu szkół za miniony tydzień i je obejrzeć.
92. Dodane przez hot, w dniu - 14-11-2015 13:38
Jestem za. Jedna księgowość,jeden dyrektor na wszystkie szkoły ,wszystkie! Jeden woźny,jedna pielegniarka ,jedna stołówka,jedena sekretarka,...... zobaczcie jakie oszczędnoścě! Pani Ratajczak ,pani wyprzeda swoją epokę! STEFANIO JESTEŚ WIELKA ! oczywiście w swojej ignorancji.
93. Dodane przez do kom. 74, w dniu - 14-11-2015 13:50
Jesteś tak samo niedouczony jak Szczot albo jeszcze bardziej. Co mają banki do szkół? Księgowość banku sama prosi się o automatyzację księgowości. Większość normalnych ludzi nie stoi w kolejkach tylko robi przelewy przez internet. 95% lub więcej operacji w banku można zautomatyzować tak, że ręka ludzka do niczego nie będzie potrzebna. W szkołach nie jest to aż takie proste niestety. Nawet bank ma obsługę kadrowo-płacową i w takiej komórce również pracuje kilka osób. Myśl chłopie, a nie powtarzasz komunały Ratajczakowej i Szczota.
94. Dodane przez aloha tube, w dniu - 14-11-2015 14:40
ależ ten Sławek jest niskiego wzrostu, nawet miałem okazję to zobaczyć na własne oczy.
95. Dodane przez do kom. 91, w dniu - 14-11-2015 14:47
Nie jest tak, że sprzątaczki w wakacje nie pracują. Niemal w każde wakacje są prowadzone w szkołach większe lub mniejsze remonty, które wytwarzają mnóstwo kurzu i brudu. Gdyby nikt tego nie sprzątał na bieżąco, to przed rozpoczęciem roku szkolnego, Augiasz mógłby sobie z tym nie poradzić ;) 
 
W ferie zimowe szkoła też nie jest zamknięta. Zajęć jest mniej, ale zazwyczaj są jakieś zajęcia pozalekcyjne, kolonie, zajęcia sportowe, itp.  
 
Byłem w szkole podczas wakacji i widziałem panie sprzątaczki, które ostro pracowały. Podstawowa zmiana jest chyba taka, że w ciągu roku szkolnego więcej pracy mają popołudniami gdy pomieszczenia są puste, a w ferie chyba są od rana do 15-tej czy 16-tej.
96. Dodane przez Przykład idzie z góry, w dniu - 14-11-2015 14:55
Można też rozważyć zmniejszenie liczby radnych albo obniżenie diet. Dla oszczędności oczywiście. Czy 23 osoby są faktycznie niezbędne w Radzie Miasta?  
Przypomnę słowa jednego z leszczyńskich radnych z początku tego roku: 
"- Oszczędzanie powinniśmy zacząć od siebie - mówi radny PiS Adam Kośmider i proponuje, aby radni Leszna obniżyli sobie diety".
97. Dodane przez xix, w dniu - 14-11-2015 15:01
Do 91. Pomyliłeś się. Pracownicy niepedagogiczni mają urlopy zgodnie z kp. Jeżeli natomiast uwaźasz,źe praca nasza zależy od obecności dzieci w szkole to jesteś takim samym ignorantem jak Ratajczakowa. Jeżeli chodzi o sprzątaczkę która wychodzi do domu wcześniej to moim zdaniem należy zastanowić się nad jej dyrektorem. A te wyliczenia ......no cóż włóż sobie...... Ta cała dyskusja jest zbędna a problem ....chory.
98. Dodane przez lewak, w dniu - 14-11-2015 15:20
Teraz ku.... do lewicy a jak glosowales a to dopiero poczatek..........
99. Dodane przez drugie dno, w dniu - 14-11-2015 16:48
myślę, że jest to nacisk szczota na borowiaka, aby ten dał m wreszcie prezesurę w MPEC - u.
100. Dodane przez Teresa, w dniu - 14-11-2015 16:49
proszę zobaczyć ile jest sprzątaczek w Sanepidzie ile mają sprzątania i kiedy kończą pracę . Są cztery kończą pracę o 20 tej i jest im żle a zaczynają pracę 14 30.To wina kogo . Ja wiem. pracują tylko 5,5godz.
101. Dodane przez fajowo, w dniu - 14-11-2015 16:56
niech żyje Jarosław Kaczynski nasz kochany prezydent Andrzej Duda ogólnie niech żyje PiS w Lesznie niech żyją żyją nam pai Ratajczak pan Szczot i pan Dziedziczak tak głosowaliśmy ja i moja rodzina i tak ma być a złodzieje wypaddddddddddd!!!!!!!!!!!!!
102. Dodane przez janina, w dniu - 14-11-2015 17:01
To zwolnić te sprzątaczki i zatrudnić firmę sprzątającą 
My pracujemy 7,35godz. A jak jest ciemno to widać jak pracują. I tak jest w budżecie.
103. Dodane przez zatroskana Stenia, w dniu - 14-11-2015 17:10
Jak wyglądała praca pani Steni to wielu wie. 
Niestety pani Steniu, nie każdy do pracy podchodzi tak jak pani podchodziła, ludzie naprawdę ciężko pracują. 
Czasy się zmieniają, swoją drogą jak chcecie tak zróbcie - mnie to nie rusza ale ŻAL mi tych pracowników a bałagan będziecie mieć taki, że się nie pozbieracie. Ciekawe jak będziecie to wszystko później rozliczać. 
Jedno jest pewne, ludzie rozliczą PiS i ten w samorządzie i ten w Rządzie i w Sejmie i Senacie. 
I to dużo wcześniej, niż się wam wydaje. 
Komentarz 87 jest WSPANIAŁY - skończycie tak samo jak PZPR
104. Dodane przez zagadka, w dniu - 14-11-2015 17:11
Skoro to gmina powinna rozliczać swoje jednostki budżetowe a do takich zaliczją się m.in. szkoły  
to czy zgodne z prawem jest opłacenie księgowej komitetowi rodzicielskiemu ze składek rodziców?
105. Dodane przez hana, w dniu - 14-11-2015 17:26
ale problem .....pracuje u prywaciaza!!nasza wspaniala szefowa wymyslila skoro jest 4 pracownikow każdy tydzień ma dyżur po kolei kible, zakład, zaplecze itd.. oczywiście swoje musisz zrobić w pracy po prostu zostajesz dluzej lub robisz to w trakcie pracy...iwszystko!!oszczednoeci sa ale w kieszeni szefowej tak sobie spryciula wymyslila!!!!:( a my zapierdzielamy!
106. Dodane przez Edek, w dniu - 14-11-2015 18:47
Myślę, że doczekamy czasów, że zamkną wszystkie szkoły; bo po co szkoła, nauczyciele, księgowe, sprzątaczki, czy woźni dzieciaki będą uczyć się przez internet, mają go przez cały czas w kieszeniach. To dopiero będą oszczędności. Boże, jakich czasów dożyłem...
107. Dodane przez Były uczeń, w dniu - 14-11-2015 19:11
Co wy sie tak przyczepiliscie tych sprzataczek nie wiem jak w innych szkolach ale w tej do ktorej ja chodzilem zawsze bylo czysto a sprzataczka wychodzila ze szkoly ostatnia ,nie raz widzialem jak dzwigaja krzesla stoliki,zasuwaly w kurzu i pocie i na pewno nie pracowaly po 4 godziny , za to z pania z administracji jak przychodzilo sie cos zalatwic o 9 rano to ona juz byla tak zmeczona ze dlugopisa nie miala sily trzymac a co dopiero kawe wypic . NIE POZDRAWIAM LENIWYCH PAŃ.
108. Dodane przez tt, w dniu - 14-11-2015 20:15
nie pamięta wół jak ..... jak to dalej brzmi p. STEFANIO
109. Dodane przez ty, w dniu - 14-11-2015 20:30
Do 107.teraz też ten poziom chyba ci jest bliższy.Latwiej chować się przed lekcją u sprzątaczki niż u księgowej. Poza tym chyba ci się popirdzieliło bo te panie pracują w różnych godzinach i co ty robiłeś w szkole wieczorami? I jeszcze jedno. Osobiście uważam,że zarówno sprzataczki,woźny,księgowa,kadrowa i sekretarka ciężko pracują a PREZYDENT UDAJE ŹE IM PŁACI! WIĘC SIĘ ODCZEPCIE! RATAJCZAKOWA DO LAMUSA.
110. Dodane przez Uczen, w dniu - 14-11-2015 20:30
Pamietam ta pania ze sp9 z lat 80 byla tam sekretarka i zawsze sie dziwilem ze ona piastuje takie stanowisko, wtedy to byly czasy : nie matura a chec... Wielu urzednikow mialo 8 klas wzglednie technikum telewizyjne. Jestem ciekaw jak ta pani moze tak robic? Nie pamieta co mowila jak prosila sie o glosy mieszkancow? Zal mi jej.
111. Dodane przez CKP, w dniu - 14-11-2015 21:02
Rozumiem, że pan Kazimierz J. - radny Leszna, 
pracownik administracji CKP, 
członek PiS 
STARCI PRACĘ?
112. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 14-11-2015 21:11
popieram kom 107
113. Dodane przez Piotr Gościniak ZNP, w dniu - 14-11-2015 21:32
Szanowni Państwo 
Trudno prowadzić dialog z Prezydentem i Radnymi w mediach. Dziś jest sobota, Urząd Miasta i Wydział Edukacji nie pracuje. Stosowne działania podejmę w poniedziałek rano. Mam taki zwyczaj, że nie komentuję wypowiedzi medialnych bez zapoznania się z oficjalnym stanowiskiem UM. Zapewniam, że w poniedziałek udam się do Urzędu Miasta w celu wysłuchania informacji jakie są plany Prezydenta wobec pracowników administracji. Pracownicy administracji i obsługi są również członkami ZNP i żadna decyzja wobec tej grupy nie może zostać podjęta bez konsultacji z ZNP. 
Z poważaniem 
Piotr Gościniak , ZNP 
PS Niestety nie pierwszy raz informacje na temat szkolnictwa ukazują się w mediach w piątek po południu kiedy UM jest już nieczynny.
114. Dodane przez mama, w dniu - 15-11-2015 10:15
Zawsze, kiedy tu mowa o zdegenerowanym polskim szkolnictwie, ponad setka komentarzy. 
Kto w mieście rządzi? Związki zawodowe?  
Z mojej orientacji co najmniej dwie osoby niepedagogiczne przechodzą niedługo na emeryturę i nie należy w te miejsca przyjmować nowych. 
Proszę ciąć koszty osobowe szkolnictwa bo tam są ogromne rezerwy.
115. Dodane przez do kom. 114, w dniu - 15-11-2015 11:07
Rezerwy da się znaleźć w wielu miejscach, tylko należy zacząć od tych odpowiednich. I tutaj warto sobie zadać pytanie, co jest dla Leszna, dla władzy i dla mieszkańców najważniejsze? 
Czy ok. 1,5 miliona złotych przekazane Unii daje nam wszystkim większe korzyści niż utrzymanie ok. 70-ciu miejsc pracy w szkołach? Nie dość, że placówki te mogą prawdopodobnie funkcjonują dzięki tym ludziom dużo lepiej, to licząc rodziny, środki te utrzymują w ciągu całego roku min. 100 mieszkańców Leszna. To są konkretne korzyści.
116. Dodane przez stanowczo nie zgadzam się ze 115., w dniu - 15-11-2015 12:46
Pytał ktoś o los zwalnianych z Goplany, SEWS i każdego zwalnianego pracownika?
117. Dodane przez KOMUNALKA, w dniu - 15-11-2015 12:51
A CO DO SPRZĄTACZEK TO W KOMUNALCE NA DEKANA SĄ DWIE I NIC NIEROBIĄ, WIEM BO JESTEM TAM PRACONIKIEM KTÓRY NA NIE ZAPIERNICZA. PRACUJĄ EFEKTYWNIE PO 15 GODZIN NA TYDZIEŃ, A ZATRUDNIONE SĄ NA CAŁY ETAT. TRZYNASTKA, PREMIE I JUBILEUSZÓWKI - KPINA. POWINNO ZATRUDNIĆ SIE FIRME SPRZĄTAJĄCA I WYMAGAĆ OD NICH CZYSTOŚCI. BRAWO PIS, NAREŚCIE KTOS WIDZI TEN PROBLEM.
118. Dodane przez do kom. 116, w dniu - 15-11-2015 13:19
A jaki wpływ na zwolnienia w zakładach pracy mieli radni? 
Tutaj mają bo to miejskie, czyli nasze wspólne pieniądze.
119. Dodane przez do kom. 117, w dniu - 15-11-2015 13:21
Następnym razem proszę zacząć inaczej: "Uprzejmie donoszę..." ;)
120. Dodane przez haha, w dniu - 15-11-2015 14:52
czytając wpisy nr 117 i 119 
 
zacytuję co ktoś napisał wcześniej dodając punkt 4: 
cechy wspólne PiS i PZPR  
1. ideologia ponad wszystko  
2. budżet nieważny - cel najważniejszy  
3. przywódcza rola jednej partii w narodzie  
i jeszcze wiele innych 
4. donosicielstwo 
 
Perspektywa:  
1. bankructwo państwa  
2. inflacja  
3. centralizacja władzy i gospodarki  
4. strajki, wyjście ludzi na ulice i obalenie władzy
121. Dodane przez do 109, w dniu - 15-11-2015 17:03
co robilem wieczorami w szkole , ano wynajmowalem sale sportowa i wiesz kto mi ja otwieral ? w dodatku sala bula czysta ? ano pani sprzataczka ,i wiesz kto ja potem zamykal o 22, ano tez pani sprzataczka,a jak chcialem zaplacic za wynajecie tej sali to czekalem w administracji szkoly dluzej niz w kolejce do specjalisty w szpitalu, nie nie chowalem sie przed lekcjami ,szkole skonczylem o czasie jesli o to ci chodzi inteligencie jeden
122. Dodane przez Heniu, w dniu - 15-11-2015 17:09
I teraz widać jak pracują sprzątaczki na Dekana w szkołach i Sanepidzie a One są jak święte! może córka stoi za matką niech pracują 8 godzin a jak 5,5 godz to wystarczą dwie sprzątaczki. Moze mały i duży coś wymyślą
123. Dodane przez edward, w dniu - 15-11-2015 18:26
A kolejne wybory za 3 lata... ile jeszcze głupot i nieszczęść zafundują nam nasi "wybrańcy"? Rozwinąć skrzydła i uciekać- taka perspektywa życia w Lesznie.
124. Dodane przez do kom. 123, w dniu - 15-11-2015 19:23
Może w międzyczasie zamiast 23 radnych, uda się mieć siedmiu, ale naprawdę wspaniałych.
125. Dodane przez KMM, w dniu - 15-11-2015 20:21
Brawo! Skończy się rządzenie niektórych księgowych które myślą ze są dyrektorami szkół !!! Panie Sprzątaczki podziwiam! Skoro wszyscy narzekają na ich pracę dlaczego sami nie idą sprzątać?
reklama
126. Dodane przez Arek, w dniu - 15-11-2015 21:15
Nauczyciela tez proponuję jednego na całą klasę:) Jak w nauczaniu początkowym. A co tam? Nie da rady? Pewnie że da, skoro finanse całego miasta obrobią 2-3 osoby, to myślę, że jeden nauczyciel jest w stanie też nauczyć i fizyki i polskiego:) A Panie radny - jakie oszczędności dla miasta!!!!!!!!!!!! Kolejną ulicę będzie można odnowić - bezrobotni będą mieli gdzie się przechadzać po Lesznie:)
127. Dodane przez do Arka, w dniu - 15-11-2015 22:33
oj Arek Arek, nie wiesz chłopie co to subwencja oświatowa, ale jak radny nie wie , to co się dziwić.
128. Dodane przez Karol, w dniu - 15-11-2015 22:41
Do wszystkich powyzszych negatywnych komentarzy, jak mozna po przeczytaniu kilku zdan artykulu wyrzucac tyle hejtu?! Jezeli to pisza inteligentni ludzie z urzedu, a tak pewnie jest, to ja sie nie dziwie ze tak sie narzeka na obsluge w urzedzie i niekompetencje! Chcialbym zaznaczyc, ze Ratajczak jako jedna z nielicznych jest radna spoleczenstwa!!! I ona na pewno nie chce krzywdy nikomu wyrzadzic! Czy bylo jakies glosowanie?! Czy powstala jakas uchwala?! A pisanie "radna od sprzataczek" to chyba tylko i wylacznie uwlacza tym ktorzy to pisali, czujecie sie lepsi ?! Uderz w stol, itd pozdrawiam inteligentow ktorzy dopisali wlasna historie do tego tematu! Zawistni ludzie ktorzy siedza i hejtuja! Ci ktorzy maja cos do powiedzenia zazwyczaj nie biora udzialu w durnowatym komentowaniu, ale ci co maja "tyleeee" pracy to owszem. Myslec ludzie, pierw myslec, potem pisac!
129. Dodane przez do karola, w dniu - 15-11-2015 23:27
Drogi Karolu, to co napisałeś pasuje jak ulał do Radnych PIS, zamiast proponować wyabstrahowane i głupie rozwiązania powinni przed tym zapoznać się głębiej z tematyką w ramach której próbują być ekspertami. 
Jeśli ja się mylę, to już dziś zgłaszam kandydatury Radnych PIS do nagrody Nobla za fenomenalne rozwiązania optymalizujące efektywność zatrudnienia
130. Dodane przez do kom. 128, w dniu - 15-11-2015 23:41
Czyli każdy kto miał od inne zdanie od Ciebie, jest zawistnym człowiekiem? A wszyscy, którzy ośmielą się dodać choć szczyptę krytyki to hejterzy? Każdy powinien milczeć lub przyklasnąć? To jedynie słuszna opcja? Czyż trzeba zatrudnić się jako krytyk literacki lub filmowy, aby móc publicznie wyrazić swe niezadowolenie? Przecież każdy ma prawo mieć inne zdanie i wskazać na inny element tego problemu chociażby po to by mu się dokładniej przyjrzeć. Im więcej spojrzeń na problem, tym lepiej się go rozwiązuje. Nie na darmo mówi się "Co dwie głowy, to nie jedna". 
Nie namawiajmy ludzi do zachowań rodem z Korei Północnej, tylko wyciągajmy z takiej dyskusji wartościowe, także negatywne głosy, a plewom pozwólmy odlecieć.
131. Dodane przez Mr Comeinski, w dniu - 16-11-2015 02:08
chyba nie ma nic gorszego jak wewnętrzne przekoanaie,ze się dobrze robi dla kogoś a w rzeczywistości jest to stek pomyłek, niewiedzy, jakies wybroczyny intelektualne pseudoradnych, na emeryture to Pan Goryniak powinien już iść a nie brać się za kreowanie rzeczywistości, której się juz tak dobrze nie rozumie. z całym szacunkiem do wszystkich Państwa, ale człowiek wykształcony, z pierwiastkiem wyobraźni nie może tego słuchać- to się wydaje niemozliwe - pielęgnowanie rozwoju edukacji przy jednoczesnym braku znajomości podstawowych mechanizmów funkcjonowania tego środowiska świadczy o tym, że pomylono bieg wydarzeń. Nie chodzi o to by mnożyć pomysły na oślep, merytoryczne argumenty -pytajcie ludzi którzy pracuja w szkołach czy w urzedach - rozmawiajcie z nimi - a nie komunikujecie publicznie o takich fanaberiach - pomysły ze szkoleniami konkretnymi np. AUTOCAD itp. są dobre - ale na Boga - powściągliwości trochę w imię tzw. zdrowego rozsadku - pozdraiwam i życzę samych dobrych pomysłów, skonsultowanych, przemyślanych i adekwatnych do aktualnej rzeczywistości :)
132. Dodane przez Ewels81, w dniu - 16-11-2015 08:41
Do kom 128 - POPIERAM, jedyne słowa które nie wprowadzają zamętu! Reszta tylko sprawdza i dopisuje komentarze :) faktem jest, że radna się nie odzywała w tym temacie, a to ze siedziała na konferencji obok w swojej partii to nie znaczy, że popiera ten pomysł! Zresztą jakoś szczerze w to wątpię , bo ona ma najwięcej "serca" do takich spraw... Myślicie, że nie można mieć odmiennych zdań będąc w tej samej partii? w każdej sprawie znajdują się zwolennicy i przeciwnicy. Demokracja jest, jeszcze chyba nie upadła! każdy mógł głosować na radnych, na Prezydenta Leszna, aż na Prezydenta Pl- ale nie ruszyło się 4ech liter a potem narzekają, że wybrali nie tych :) OBYWATELE nie ośmieszajcie się :p
133. Dodane przez Karol, w dniu - 16-11-2015 08:43
do 130- kto miał inne zdanie niż ja? Ja nie wyraziłem SWOJEGO zdania na temat opracowany w artykule :) Polaczki czytajmy ze zrozumieniem! A i właśnie po takim wpisie sądzę, że jesteście zawistni :)
134. Dodane przez do132, w dniu - 16-11-2015 10:11
strzeż nas boże przed takimi poglądami "faktem jest, że radna się nie odzywała w tym temacie, a to ze siedziała na konferencji obok w swojej partii to nie znaczy, że popiera ten pomysł!"  
Cynizm do potęgi x, to w obozach oprawcy tez nie byli winni , bo wykonywali rozkaz Adolfa i mieli inne zdanie?
135. Dodane przez do Karola 133, w dniu - 16-11-2015 10:24
"Polaczki czytajmy ze zrozumieniem! A i właśnie po takim wpisie sądzę, że jesteście zawistni" 
Ma Pan lustro?
136. Dodane przez do 128 i 133, w dniu - 16-11-2015 11:43
Twoje komentarze w pełni obnażają twoją "Inteligencję". Nazwa "polaczki" jest chamska i uwłaczająca . Tak może wyrażać się osobnik z zerowym poziomem inteligencji.
137. Dodane przez księgowa ze szkoły, w dniu - 16-11-2015 13:51
Zapisałam się do Związku zawodowego "Porozumienie",przekonana że będzie to związek który będzie chronił pracownika,ale widzę ze pomyliłam się bardzo.Zawiodłam się na pani pani Stekanio
138. Dodane przez do kom. 133, w dniu - 16-11-2015 13:53
Nie jestem zawistny; nie mówię na Polaków "Polaczki" i staram skupić się na problemie a nie na obrażaniu ludzi.
139. Dodane przez kala, w dniu - 16-11-2015 20:34
ludzie sprawa jest nie aktualna nie bedzie REWOLUCJI W BUDZETOWCE!
140. Dodane przez do kom. 117, w dniu - 16-11-2015 21:51
TY " ZAPIERDALACZU " Z MZBK, KTÓRY OBRAŻASZ CIĘŻKO PRACUJĄCYCH LUDZI A SAM NIC NIE POTRAFISZ. PRZEZ TWOJĄ NIEUDOLNĄ NARAŻASZ FIRMĘ NA OGROMNE STRATY. CO DO FIRMY SPRZĄTAJĄCEJ NIE BYŁABY W STANIE DOPROWADZIĆ TWOJEGO MIEJSCA PRACY DO CZYSTOŚCI. DZIWIE SIĘ, ŻE NIE ZATRUDNIŁEŚ SIĘ DO TAK ŁATWEJ PRACY, KTÓREJ TAK ZAZDROŚCISZ.
141. Dodane przez do 101, w dniu - 17-11-2015 08:15
niech zyje lewactwo Leszna...!!!
142. Dodane przez EDIT, w dniu - 17-11-2015 08:55
ludzie sami sobie gotują ciężki los walcząc z sobą na wzajem. Przykre.
143. Dodane przez DO 113,PANA GOSCINIAKA...ZNP LESZNO., w dniu - 17-11-2015 11:45
NO I CZEGO SIE PAN DOWIEDZIAL PANIE SZEFIE ZNP U PANA PREZYDENTA BOROWIAKA I PANA PRZEWODNICZACEGO Z PIS ,SZCZOTA? W PANORAMIE PISZA ,ZE PRACE STRACI DZIEKI PISOWI I PL18 274 NAUCZYCIELI I PRACOWNIKOW OSWIATY? CZEKAM NA PANSKA WYPOWIEDZ,A MOZE BIEGA PAN NADAL PO PUSTYCH KORYTARZACHW POSZUKIWANIU MADRALI OD OSWIATY W UM LESZNO?
144. Dodane przez do miłego Pana 143, w dniu - 17-11-2015 14:28
My związkowcy już wszystko od Piotra wiemy, a Pana anonimowy hejterze zapraszamy na Lipową 9 tam Pan uzyska wszystkie informacje
145. Dodane przez DO144 I 113,PANA GOSCINIAKA...ZNP LESZNO., w dniu - 17-11-2015 16:45
NO TO UPUBLICZNIJCIE TO CO WIECIE OD "PIOTRA"...NO,NO, NO ,ALEZ TO MACIE BLISKIE RELACJE...TYLKO CO TO DA PRACOWNIKOM OSWIATY,MILI PANOWIE Z ZNP?
146. Dodane przez sprzataczki, w dniu - 17-11-2015 20:45
z tego co wiem to w tym temacie nie chodzi o Panie sprzataczki tylko o ksiegowe teraz rozumiem kto najbardziej obrzucil blotem Panie sprzataczki!!!to o was chodzi w artykule panie ksiegowe nie o nas sprzataczkach!nie ladnie oj nie ladnie wyzywac sie na nas
reklama
147. Dodane przez ZOJA, w dniu - 18-11-2015 00:54
przykre jest to ze nikt nic nie powi w szkolach zero romow z dyrekcja :(wiec o co tu chodzi na milosc boska kazdy z nas ma rodzine i chce wiediec na czym stoi mila wladzo i nnasze szanowne zwiazki my ksiegowe i my sprzataczki prosimy o konkrety !!!!!!!!!!!!!!!!!!!jesli czas zaczac szukac pracy nowej pracy mino 50 lat to prosimy optwarcie to powiedziec MY MAMY RODZIMY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj