Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
8
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Marek, Michał,
Piotr, Stanisław,

MIĘDZYNARODOWY
DZIEŃ ZWYCIĘSTWA
Do końca roku 237 dni.
Start arrow Leszno arrow List otwarty w sprawie teatru

Podpisy zbierane w internecie

List otwarty w sprawie teatru

23.11.2015. Radio Elka, Jarek Adamek

Zwolennicy utworzenia Teatru Miejskiego w Lesznie skierowali list otwarty do władz miasta. Powstanie teatru z prawdziwego zdarzenia wyróżni Leszno na tle okolicznych miast – piszą. List umieszczono na stronie petycjeonline.com, dzięki czemu można go podpisać drogą internetową.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Powstanie sceny z profesjonalnym zespołem, prezentującej własne premiery to zupełnie nowa jakość na mapie kulturalnej naszego miasta - czytamy w liście - Leszno, które ma ambicje ośrodka subregionalnego, dawne miasto wojewódzkie, powinno wyróżniać się na
tle innych, okolicznych miast.

Współautorem listu jest Arkadiusz Jakubowski, redaktor naczelny dwutygodnika Reporter Leszczyński. Jednak, jak z zaznacza w rozmowie z Radiem Elka, reprezentuje on środowisko osób żywo zainteresowanych sztuką i chcących korzystać z teatru.-Z niepokojem obserwujemy, że wśród radnych Leszna są osoby, które nie pałają do pomysłu teatru tak dużym entuzjazmem jak my - mówi - chcemy im uświadomić, że teatr to bardzo ważne miejsce, a w Lesznie nawet podwójnie ważne, ponieważ podniesie znaczenie Leszna jako ośrodka regionalnego.

Redaktor Jakubowski podkreśla, że list ma nieformalny charakter i jest skierowany ogólnie do władz miasta - Traktujemy go jako „ miękką” formę nacisku i sposób na danie radnym do myślenia - mówi.

Od piątku pod listem podpisało się ponad 180 osób. Można go znaleźć na stronie http://www.petycjeonline.com/w_sprawie_teatru_miejskiego_w_lesznie
 
Komentarze (51)
1. Dodane przez maco, w dniu - 23-11-2015 09:51
chętnie bym się podpisał pod podobnym listem , lecz na pewno nie tym, razi mnie w nim forma i fatalny styl większości sformułowań. 
Jak bym był Radnym , to bym się obraził.
2. Dodane przez Hijo de puta, w dniu - 23-11-2015 10:02
Tez jestem za teatrem, ale skoro Jakubowski się bierze za promowanie tego zjawiska, to ja jednak jestem przeciw.
3. Dodane przez Adi, w dniu - 23-11-2015 10:07
Popieram!
4. Dodane przez kinoman, w dniu - 23-11-2015 10:24
z tych wcześniejszych wpisów (komentarzy) wywnioskować można, że bardziej chodzi o rzeczowe i konkretne przedstawienie projektu, a nie takie gdybanie.Zresztą, każdy ma prawo przedstawić swoje wizje i racje. A tak wnioskować można, że jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.Pomysłodawcy puszczają bez echa zapytania konkretne obywateli, bo tak jest wygodne.- Czy coś mają do ukrycia? - A co będzie jak projekt nie wypali? - Kto poniesie konsekwencje? -Czy jest to brane pod uwagę? Chcielibyśmy to wiedzieć
5. Dodane przez teatr, w dniu - 23-11-2015 10:30
Teatr na żywo jest na Wiejskiej w Warszawie. 
 
Jakie będą formy nacisku na przedszkola, szkoły a dokładnie rodziców - szkoła sobie wymyśli wyjście do teatru i kolejna zrzuta po 10zł!!!! 
Czy nauczycieli i dyrektorów będzie stać na powiedzenie NIE?  
W sytuacji kiedy władze miasta  
będą ich z tego rozliczać? 
 
Czy zasadne jest przeznaczać 300000zł na klimatyzację w Ratuszu?
6. Dodane przez Pl, w dniu - 23-11-2015 10:32
Uważam, że pomysł jest dobry ale utrzymanie teatru w Lesznie jest za bardzo kosztowne. Góra dwa lata i zaczna sie generowac koszty przekraczające dochody. Gdyby ościenne gminy dołożyły sie trochę a mieszkańcy i szkoły z tych gmin korzystały z pobytów w teatrze to mogłoby wypalić. Same Leszno nie jest w stanie utrzymać takiej placówki.
7. Dodane przez petycja przeciw fanaberiom, w dniu - 23-11-2015 10:33
znajomi pomysłodawcy teatru się podpisali, ok, realnie i trzeźwo myślący ludzie też mogą utworzyć taką petycję, chętnie się pod nią podpiszę, będzie brzmiała "chcemy trzeźwo myślących włodarzy naszego miasta", w końcu to nasi pracownicy, a więc nie chcemy teatru, tylko rozsądnego wydawania naszych podatków, celem polepszenia życia w naszym mieście. Nie jesteśmy metropolią, tylko małym miastem, więc nie stać nas na fanaberie.
8. Dodane przez J., w dniu - 23-11-2015 10:33
Niezależnie od kwestii kulturowych, bardzo spodobało mi się w tej petycji podkreślenie konieczności wyróżnienia Leszna na tle innych miejscowości. Znalezienie ciekawych wyróżników przyciągających do Leszna ludzi, powinno korzystnie wpłynąć na jego wizerunek i rozwój.
9. Dodane przez tyu, w dniu - 23-11-2015 11:12
włąśnie w TV wczaraj pokazywali, że Lublin postawił sobie nowy teatr za 300 milionów, kto bogatemu zabroni? tak że w Lesznie można mówić co najwyżej o teatrzyku :)
10. Dodane przez realista, w dniu - 23-11-2015 11:20
w Lesznie teatr będzie generował tylko koszty...kto za to będzie płacił, podatnicy!!! Ja mówię NIE...są inne potrzeby w tym małym mieście....
11. Dodane przez leszcz, w dniu - 23-11-2015 11:47
A czy ktoś wie ilu randnych przyszło na spotkanie dla nich zorganizowane dotyczące funkcjonowania nowego teatru, kosztów, planów działania itp? Ze wszystkich naszych radnych zainteresowanych tematem było 3. 
To może niech tych trzech się wypowie co o tym myślą a reszta siedzi cicho. Ja teatru chcę.
reklama
12. Dodane przez zwolennik, w dniu - 23-11-2015 11:51
Miasto stać na całkiem spore dotacje dla gównianego żużla, a nad teatrem wielkie rozważania... Swoją drogą dlaczego Elka "zapomniała" poinformować swoich odbiorców o ostatniej dotacji na żużel - dość dużej? Na teatr powinna być automatyczna zgoda! Jakoś nikt nie pyta mieszkańców Leszna czy dać Unii. Wstyd mi za tych rządzących gamoni...
13. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 23-11-2015 12:16
to jest takie dziecka nogami tupanie. (ja chcę i już). W Lesznie co jakiś czas pojawiają się dziwne pomysły do wyrywania czegoś co jeszcze do wyrwania zostało. Pomysł na budynek po bibliotece, ma przejąć MOK. To też koszty utrzymania i przystosowania obiektu. Czy Leszno ma takie pieniądze? Aktorskie honoraria to nie 500 zł. Brak wyliczeń i jasności.Niech Baraniak przedstawi ile było widzów na spektaklach w tym roku, zeszłym roku. Ile za bilety wplynęło pieniędzy? Niech przedstawi preliminarz jednego spektaklu na radzie miejskiej i niech wywoła tym dyskusję. Gadanie po próżnicy i mydlenie oczu.
14. Dodane przez upiór, w dniu - 23-11-2015 12:19
A może zamiast niby-Teatru z emerytowanymi aktorami raczej stała scena teatralna, gdzie mogłyby być zapraszane różne teatry i częściej niż to deklaruje pan Baraniak, bez ponoszenia zbędnych kosztów. Za te pieniądze w ciągu roku moglibyśmy mieć tu prawdziwy przegląd teatrów polskich.
15. Dodane przez BEZAN, w dniu - 23-11-2015 12:26
Teatr w Gnieznie upada,pijalnia piwa ma w takich miasteczkah wieksze powodzenie,nalezy zrobic profesjonalna scene z zapleczem dla aktorow i personelu technicznego a profesjonalni rezyserzy ze swoimi sztukami zasypia nas ofertami co w sumie odciazy budrzet miasta od przygotowywania spektakli i jeszcze da zysk z wynajmu oraz bedzie miernikiem zainteresowania teatrem miejscowej spolecznosci
16. Dodane przez Jacek, w dniu - 23-11-2015 13:18
Proszę spojrzeć na teatr z jeszcze innej perspektywy.  
Teatr Miejski w Lesznie, to także potencjalna szansa dla młodych, którzy chcą zaistnieć w kraju. Wyobraźmy sobie, że ci znani aktorzy, którzy chcą tutaj pracować, dostrzegą wśród mieszkańców Leszna ukryte diamenty aktorskie. Jeżeli tak będzie, to referencje takich aktorów, mogą im bardzo pomóc w rozwinięciu skrzydeł.
17. Dodane przez Uczeń, w dniu - 23-11-2015 13:27
Jak to dyrektor CKiS-u Błażej B. kiedyś powiedział: "Kultury nie można łączyć z zarabianiem pieniędzy"...
18. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-11-2015 14:30
Niech U.Miasta za trudni młodych, reżyserów,zrobią parę ambitnych przedstawień,na wzór /Wrocławia/,widzowie będą wchodzić drzwiami,oknami.I jaki plus do miasta,bo wróciła kultura tz./pełną gęba/i wszyscy będą zadowoleni.
19. Dodane przez pytanie, w dniu - 23-11-2015 16:12
Dlaczego forsuje się, by ludzie ubodzy pod przymusem finansowali kulturę ludzi średniozamożnych i zamożnych?
20. Dodane przez AN, w dniu - 23-11-2015 16:49
Jeśli ten teatr miały prezentować taki poziom jak dotychczas to jestem PRZECIW! Do tej pory pan Baraniak po krótkotrwałym ciekawym okresie z Teatrem Ósmego Dnia i innymi, postawił na rozrywkę i tandetę która się pojawia tylko w komercyjnych teatrach. Widać taki ma gust, a to słabo rokuje naszemu teatrowi. Poza tym, dotąd ściągał tu aktorów na "pomostówce" przedemerytalnej, to samo dotyczy jakości artystycznej tego, co sam próbował "reżyserować". To była hucpa, a teraz urząd marszałkowski chce się w dyplomatyczny sposób pozbyć tego ŚMIERDZĄCEGO JAJA.
21. Dodane przez ja, w dniu - 23-11-2015 16:52
To ja poproszę dla WSZYSTKICH mieszkańców miasta BEZPŁATNĄ KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ.
22. Dodane przez Tak sobie myślę, że.., w dniu - 23-11-2015 17:24
W Lesznie byłoby łatwiej gdyby MOK lub CKiS miały mizerną pozycję i perspektywy. Wtedy można by te dwie placówki połączyć i trochę zaoszczędzić. A tutaj mamy do czynienia nie tylko z prężnymi, lokalnymi instytucjami, to w dodatku, zarówno Pan Mizgalski jak i Pan Baraniak, świetnie wykonują swoją pracę. Przynajmniej ja z poziomu widza tak to oceniam. 
 
Ale jeżeli budynek przejdzie na własność miasta, to gdyby w przyszłości coś się zmieniło, to zawsze trochę aktywów na ich spieniężenie będzie.
23. Dodane przez J., w dniu - 23-11-2015 17:40
A może niektórzy radni obawiają się, że będą musieli pokazywać się na spektaklach, których mogą nie lubić bądź nie rozumieć? Ileż to razy widać było na wydarzeniach kulturalnych, znane leszczyńskie osobistości, które były tam tylko dlatego, że wypadało się publicznie pokazać. Sam pamiętam gdy raz siedziałem obok znanego wszystkim w Lesznie człowieka, który było widać, że mocno się nudzi, bo bawił się cały czas kluczami lub telefonem. 
Może po prostu wystarczy być bardziej otwartym i przyznać się uczciwie, że nie rozumie się tego, co pojawia się na scenie i to jest powodem absencji na przedstawieniach. To, że się czegoś nie lubi, nie musi oznaczać, że trzeba odbierać te możliwości innym. Po co udawać kogoś innego nim się jest faktycznie? To nie grzech.
24. Dodane przez do 16. Dodane przez Jacek, w dniu - 23-11-2015 17:44
fantasta, w Polsce jedyna kariera, to złapać fuchę w: M jak miłość
25. Dodane przez mieszkaniec leszna, w dniu - 23-11-2015 18:26
TEATR W CKIS JEST NIEPRZYDATNY TRZEBA ZMIANY DYREKTORA  
A CKIS PRZYLACZYC Z MOKIEM
26. Dodane przez Vera Cruz, w dniu - 23-11-2015 18:27
Władze zabierają nam nasze miasto.  
Bez pytania założą dotowany teatr, ponad miarę finansują inwestycjami Miejski Zakład Komunikacji a plany mają jeszcze większe, podczas gdy obecne koszty wystarczyłyby na BEZPŁATNĄ KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ, prezydent kpi z naszych próśb (elka.pl z 20.10.15r.) o przyjazne przystanki autobusowe, bez pytania finansują prywatny żużlowy klub sportowy, nowe zasady Budżetu obywatelskiego ustalają nie z mieszkańcami - jak na przykład w Gostyniu - a, uwaga, z Komitetem Inicjatyw Gospodarczych (?) i Inicjatywą Lokalną (?). 
Czekam bez skutku na odpowiedź Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, pana Marka Goryniaka
27. Dodane przez mieszkaniec leszna, w dniu - 23-11-2015 18:30
w ckis nic się nie dzieje na okrągło te same spektakle i koncerty
28. Dodane przez JOANNA, w dniu - 23-11-2015 18:41
w ckis na spektakle bilety są rozdawane za darmo trzeciemu wiekowi bo nie ma chętnych
29. Dodane przez iga, w dniu - 23-11-2015 18:55
diabli z teatrem nie ma kasy na takie myślenie po próżnicy ludzie zarabiają ledwo na chleb a panstwu sie teatr marzy ? ten kto to wymyślił niech się puknie w łeb i zabrać się za konkrety a nie bawić sie jak dzieci czyimiś pieniędzmi
30. Dodane przez do kom. 25, w dniu - 23-11-2015 20:24
Nawet gdyby uznać Twój tok rozumowania za słuszny, to jak chcesz połączyć miejski MOK z marszałkowskim CKiS? 
Brak bezpośredniej władzy nad tymi obiema placówkami, to duża przeszkoda formalna dla takiego zadania. 
Po przejęciu CKiS przez Leszno, taki scenariusz będzie można już rozpatrywać. Przynajmniej teoretycznie.
31. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 23-11-2015 20:26
Nie mówię, że tak będzie, ale że tego nie można wykluczyć. Nie mówię też, że to miałby być znaczący argument w tej dyskusji, ale czymże jest życie bez odrobiny marzeń i szukania w nim pozytywów ? :)
32. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 23-11-2015 20:30
Przypomniałaś mi starą piosenkę Brygady Kryzys: 
 
"Nie daj się nie daj się ogłupić 
bo ten jeden chce cię sprzedać 
a ten drugi chce cię kupić 
i nawet kiedy nie masz na chleb codzienny 
pamiętaj! ty jesteś bezcenna 
pamiętaj! ty jesteś bezcenny"
33. Dodane przez chodzę w błocie, w dniu - 23-11-2015 21:57
Miasto ma dawać co roku 1,5 mln zł! Za to w ciągu kadencji samorządu 1,5 mln x 4 = 6 mln można zrobić ze 20 ulic osiedlowych!
34. Dodane przez kibic, w dniu - 23-11-2015 21:59
Może Pan Jakubowski znajdzie mecenasów kultury, którzy dadzą na teatr, tak jak udziałowcy Unii, którzy dają na klub po kilka swoich milionów. A nie tylko wyciągać rękę do kasy Miasta.
reklama
35. Dodane przez PL, w dniu - 23-11-2015 22:23
MOK - finansowany przez Urząd Miasta Leszna i CKiS - finansowany przez Urząd Marszałkowski w Poznaniu, miały zawsze zupełnie inne zadania. MOK dbał o kulturę miasta, a CKiS pielęgnowało wszystkie dziedziny sztuki (nie tylko teatru) i aktywności kulturalnej w regionie zatrudniając specjalistów metodyków. Nad działalnością tej placówki czuwało Ministerstwo Kultury i Sztuki, dlatego Urząd Marszałkowski musiał na nią łożyć. Jak można z tego rezygnować?! Może czas zmienić dyrektora i wrócić do pielęgnowania kultury regionalnej. Taki przecież będzie teraz trend i nie pochłonie to żadnych funduszy Leszczyniaków !!!
36. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 23-11-2015 23:22
Ładnie to brzmi, ale możesz napisać jaką faktycznie kulturę regionalną pielęgnował ten Dom Kultury w przeszłości? Ja tam uczęszczałem jeszcze jako dziecko bo w ferie puszczano dzieciom kreskówki - głównie "Wilk i zając". 
Pamiętam też prężne kółko modelarzy dawno, dawno temu, a później fajny DKF, który na kinowej pustyni Leszna prowadzili społecznie Leszczynianie, nie będący pracownikami tej placówki. Później dyrektor Baraniak przerobił to na nieco bardziej oficjalne kino. Pewnie było tam coś jeszcze, ale proszę o przypomnienie, bo tylko tyle utkwiło mi w pamięci.
37. Dodane przez do kom. 34, w dniu - 23-11-2015 23:34
Proszę o przedstawienie źródła tych danych. Już któryś raz czytam, że udziałowcy Unii dokładają do klubu, ale nigdzie nie mogę znaleźć rzetelnych sprawozdań finansowych SSA, które to potwierdzą i zaprezentują szczegóły. A przecież takie sprawozdania finansowe mogłyby zmienić nastawienie wielu mieszkańców do klubu. 
Ostatnie zdanie o nie wyciąganiu ręki do kasy miasta, to chyba nie dotyczyło tego klubu, prawda? A może działacze nie chcą tych pieniędzy i miasto na siłę je wciska?
38. Dodane przez yeti, w dniu - 23-11-2015 23:36
jeśli w to jest zamieszany Kotomski, to to musi się zawalić, jak zwykle zresztą :)
39. Dodane przez tre, w dniu - 23-11-2015 23:37
To się nie opłaci tylko straty i dodatkowe koszty będą. Za mało zainteresowanych jest nie tylko w Lesznie ale i w okolicy. W Lesznie tylko Galeria ma się dobrze i tamtejsze kino. Jak stare kino się nie opłaciło to i teatr nie przetrwa. Gdyby koncerty z prawdziwego zdarzenia były organizowane w naszym mieście to chętnych byłoby znacznie więcej niż do teatru. Teatr jest niezachęcającą rozrywką dla młodzieży.
40. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 24-11-2015 07:48
k.... (...) ludzie, zacznijcie się zajmować ważnymi sprawami miasta, a nie tylko i wyłącznie teatrzykami, scenkami, piosneczkami i inną formą sztuki w waszym mniemaniu. To UM Leszna, a nie Ministerstwo Kultury. Totalne nieroby i tyle w temacie, a jak już przeżeracie nasze podatki, to róbcie to chociaż z klasą.
41. Dodane przez do yeti, w dniu - 24-11-2015 08:21
Oczywiscie, że jest zamieszany w to Kotomski. Zobacz, kto podpisał ten list na stronie z petycjami. (...)Ta petycja to taki zabieg marketingoy, żeby usprawieldiwć decyzję polityczną. Pan K i pan B chcą teatru, wiec teraz trzeba pokazać, że i ludzie chcą, choc nie chcą :) bo wiedzą, że to tylko wydatek i w Lesznie nie ma to sensu. Ale pan K ma wladze i chce sobie jej poużywać :)
42. Dodane przez jestem, w dniu - 24-11-2015 09:57
Ciekawe czy podpisujący list otwarty z Warszawy,Krakowa,Bielska B.a nawet Stanów Zjednoczonych wiedzą gdzie znajduje się Leszno?
43. Dodane przez Victor Vance, w dniu - 24-11-2015 11:07
Gdyby teatr, MOK czy CKiS chciały się same finansować, musiałyby być bardzo drogie. Na wolnym rynku, w stylu Korwina, większość by padła. Zostałoby może 10 teatrów/oper/operetek w kraju. Drogich jak diabli, do których zjeżdżaliby się tylko zdeterminowani zapaleńcy. A budynki po upadłych instytucjach na licytację. Teatr w Kaliszu jest ładny i znacznie tańszy od Poznania, czy Wrocławia. Ale to dzięki dopłatom. I jest oddalony bardziej. Ech... brakuje z Kalisza pociągu po 21 do Ostrowa. I z Ostrowa po 21:40 bezpośrednio do Leszna. Byłoby łatwiej wrócić.
44. Dodane przez lola, w dniu - 24-11-2015 12:02
Przecież teatr w Lesznie jest od dawna, od kilku lat można chodzić na spektakle, jakoś Państwa zwolenników w teatrze nie widuję...teraz będziecie chodzić? Bo miasto będzie płacić?
45. Dodane przez Jan, w dniu - 24-11-2015 12:28
Jestem na nie mnie nie starcza na przeżycie a gdzie na teatr
46. Dodane przez Janusz, w dniu - 24-11-2015 12:31
Niech baraniak weźmie się za pracę
47. Dodane przez Victor Vance, w dniu - 24-11-2015 14:51
Do kom.44. Owszem, przedstawienia są, scena jest, ale to gościnne występy. Chodzi o ty, by była stała własna obsada. Może jakieś młode talenty miałyby pole do szlifowania aktorskiego kunsztu, a ci najlepsi robiliby dalszą karierę w renomowanych teatrach w wielkich miastach. PS. Rawicki Dom Kultury, od czasu zmiany kierownictwa robi całkiem sporo. Widać, że Dariusz Taraszkiewicz to właściwy człowiek na właściwym miejscu. Może leszczyńskim instytucją kulturalnym potrzebny jest taki dyrektor-ideowiec, a nie kosztowne reformy. Nieważne ile kasy się właduje, jeśli kierownictwo nie będzie miało pomysłu na program artystyczny. Ja tam nie miałbym nic przeciwko jeśli w obecnej formie w Lesznie grałyby swoje sztuki teatry z Poznania, Kalisza, Lubinia, Zielonej Góry czy Gorzowa. Powiedzmy 6 przedstawień w miesiącu, w zależności od ceny biletu, "przepustowności" i innych imprez.
48. Dodane przez polityka, w dniu - 24-11-2015 16:09
Teraz ubodzy będą pod przymusem finansowali kulturę ludzi średniozamożnych i zamożnych.
49. Dodane przez Kustosz pamięci, w dniu - 24-11-2015 23:18
W Lesznie nalezy kontynuowac tradycje teatru satyrykow!!
reklama
50. Dodane przez Leszno - Moje Miasto, w dniu - 25-11-2015 21:34
Luuuudzie. Jeszcze niedawno, zdaniem obejmujących władzę, miasto stało na krawędzi bankructwa. Aktualnie rządzący (PL18 i PiS) zarzucali poprzedniej ekipie rozwiązłą politykę, rozdmuchane wydatki, olbrzymie zadłużenie. Po objęciu władzy pstryk i hulaj dusza. Stać nas na kasę dla Unii Leszno, murale, fontanny, rewitalizację rynku, teatr, kontener dla młodzieży (kto wie co to ma być, proszę o wyjaśnienia, bo sądzę, że sami twórcy nie wiedzą co się zawiera w tym haśle). Moje myślenie o ekonomii w sytuacji gdy brakuje pieniędzy w budżecie domowym, to ograniczanie wydatków, a nie ich wymyślanie. Pewnie że teatr (co tam teatr filharmonia, nie żałujmy sobie) będzie czymś, co na pewno podniesie splendor miasta. Tylko do jasnej anielki - kto to utrzyma. Realia są zupełnie inne. Obok pięknego wkrótce rynku są uliczki, w które strach się zapuszczać, by nie wdepnąć w odchody i to niekoniecznie psie. Zapach urny na starówce nie da się zabić nawet setkami straganów kwiaciarek jak na krakowskim rynku. Jakim teatrem będzie teatr w mieście, w którym nie stać nas na oświetlenie wielu ulic i parków, przez które strach po zmroku chodzić. Nie oszukujmy się - bez ściągnięcia przemysłu nigdy nie będziemy Krakowem, Wrocławiem, Poznaniem czy nawet Bydgoszczą. Kto chce odwrócić role i najpierw zbudować teatr (a co tam, postawmy stadion na miarę Nou Camp. Czemu nie?), a potem się zastanawiać za co to utrzymamy jest naiwny. Każdy rachunek ekonomiczny mówi jasno - najpierw trzeba mieć pieniądze, potem można je wydawać. I proszę nie pisać, że nie można myśleć tylko o jedzeniu, naprawianiu krzywych chodników, zatykaniu dziur w ulicach bo także o kulturze. Jasne, ale twórzmy kulturę i MIASTO na jakie nas stać. I nie opowiadajmy mrzonek jak to miasto zyska na powstaniu teatru. Przykład - mamy jedno z dwóch centrów swobodnego latania w Polsce (jedno na lotnisku w Lesznie, drugie w Warszawie). I jakie korzyści ma z tego MIASTO? (uwaga MIASTO, a nie jego niektórzy mieszkańcy)
51. Dodane przez Leszno jest też moje a nie tylko prezydenta i rady, w dniu - 26-11-2015 12:14
Popieram 50.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj